Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:52
Ik volg het topic al weken, had mijn zinnen gezet op de S3 maar begin dan toch weer enorm te twijfelen als ik de horrorverhalen hier lees. Ik wil best wat inleggen op kwaliteit, maar het blijft natuurlijk gewoon wel een fiets waar je betrouwbaar op van A naar B wilt.

Heeft iemand ervaring met de Watt Brooklyn? Een keer een proefrit gemaakt oid? Lijkt wat mij betreft een (volwaardig) goed alternatief met als voordeel dat er een riem wordt gebruikt ipv. ketting. Ook ondersteuning boven 25km/u mogelijk (volgens mij alleen niet zoals VM echt tot 32km/u, maar iig. geen groot gat waar je in valt) en achtermotor ipv voormotor.

Ik wil niet te veel offtopic hier gaan , dus eventueel mag reactie per PM natuurlijk ook. graag zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Justin schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:40:
Ik volg het topic al weken, had mijn zinnen gezet op de S3 maar begin dan toch weer enorm te twijfelen als ik de horrorverhalen hier lees. Ik wil best wat inleggen op kwaliteit, maar het blijft natuurlijk gewoon wel een fiets waar je betrouwbaar op van A naar B wilt.

Heeft iemand ervaring met de Watt Brooklyn? Een keer een proefrit gemaakt oid? Lijkt wat mij betreft een (volwaardig) goed alternatief met als voordeel dat er een riem wordt gebruikt ipv. ketting. Ook ondersteuning boven 25km/u mogelijk (volgens mij alleen niet zoals VM echt tot 32km/u, maar iig. geen groot gat waar je in valt) en achtermotor ipv voormotor.

Ik wil niet te veel offtopic hier gaan , dus eventueel mag reactie per PM natuurlijk ook. graag zelfs!
Datzelfde heb ik ook wel.. Die Watt Brooklyn ken ik niet. Omdat ik blijkbaar veel fietsfilmpjes heb gekeken heeft YouTube mij geintroduceerd bij het volgende kanaal: YouTube: QonQer E-Bike nach 6 Monaten mit Reichweitentest
Die QonQer lijkt me ook wel wat. Minder sexy dan de VanMoof maar denk ik wel wat functioneler. Zelf woon ik in een buitenwijk van een (middel)grote stad en ik denk dat die fiets mogelijk leuker is om mee te toeren.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Het zwakke punt van de brooklyn is dat deze zo te zien dat nog steeds een single speed is icm een rotatiesensor. Dus bij wegfietsen trap je de eerste pedaalrondjes zwaar. Er is geen boostknop zoals bij VM. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn voor 2150 euro.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max.schollen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-12-2024

Het punt is dat alles hier heel erg onder de loep word genomen . En er natuurlijk ook genoeg goede verhalen zijn maar die vallen vaak wat weg ten opzichte van de slechte verhalen
Ik hoor mensen die veel problemen hebben gehad met VanMoof maar ook die er altijd veel plezier van gehad hebben.. dus allemaal een beetje dubbel . En je weet dat als je een pre order besteld dat er altijd foutjes in kunnen zitten . Maar dat neemt niet weg dat het slordig is . Al was het een beetje te verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:19

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

max.schollen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Het punt is dat alles hier heel erg onder de loep word genomen . En er natuurlijk ook genoeg goede verhalen zijn maar die vallen vaak wat weg ten opzichte van de slechte verhalen
Ik hoor mensen die veel problemen hebben gehad met VanMoof maar ook die er altijd veel plezier van gehad hebben.. dus allemaal een beetje dubbel . En je weet dat als je een pre order besteld dat er altijd foutjes in kunnen zitten . Maar dat neemt niet weg dat het slordig is . Al was het een beetje te verwachten
Het valt me op dat alle zogenaamde 'tech reviewers' er razend enthousiast over zijn op youtube en er geen tot nauwelijks ook maar iets van de klachten worden genoemd die je wel op reddit en o.a. hier ook leest.
Dan bedoel ik niet de influencer kanalen zoals Bright of de Consumentenbond etc maar diegene die er echt diep op ingaan en details goed beschrijven.

Ook nog geen enkele inhoudelijke review van de X3 - misschien wordt deze nog niet geleverd.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
max.schollen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Paar opmerkingen:

Ervan uitgaande dat 92% zeer tevreden is met hun fiets (dat percentage komt van VanMoof zelf - onderzoek gebaseerd op de S2) en de 8% met problemen lossen zij naar tevredenheid op. En ervan uitgaande dat die 92% niet op Reddit/Facebook positieve berichten plaatst (op een handje vol na, die VanMoof aanprijzen als het evangelie)-->

-even een marketing tip voor VanMoof-

dan mag VanMoof beter z'n best doen dat die 92% tenminste wel een positieve TrustPilot review schrijven. VanMoof heeft een zakelijke TrustPilot account. Veloretti lukt het wel om haar gebruikers een positieve review te laten schrijven. Want het komt nu slecht over dat ze die score weghalen.

Dan die 8% mensen met problemen: die worden speciaal lid van een Facebook groep om te klagen, of posten in woedeaanval een TrustPilot review. (dat doet ze overigens vaak pas na maanden op TrustPilot als die fiets / en VanMoof klantenservice ze helemaal knettergek heeft gemaakt, en ze het gevoel hebben dat ze anderen voor VanMoof moeten waarschuwen. VanMoof lost hun problemen op - mits de klant daarvoor open staat.

Wat bij de S3 opvalt: veel mensen met problemen waren al 1+ jaar lid van de VanMoof ING Facebook groep. Dat waren tevreden S2 gebruikers. Ik was zelf 1+ maand lid, ik heb het altijd opgenomen voor die e-shifter dat ik daar nooit problemen mee heb gehad (ook niet tijdens test rit) en voor de top front hub motor van VanMoof tegen zeikerds die alleen een mid-drive willen. Dan vind ik het een beetje flauw :) als ik het stempel krijg opgedrukt van negatieve lul als ik constateer dat vijf mensen dezelfde zadelpen schade hebben, veroorzaakt door de fiets. (niet door transport). En probeer uit te zoeken wat daar de oorzaak van is. En dat de paint quality niet is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 20:52
Patvs120 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:00:
[...]

Paar opmerkingen:

Ervan uitgaande dat 92% zeer tevreden is met hun fiets (dat percentage komt van VanMoof zelf - onderzoek gebaseerd op de S2) en de 8% met problemen lossen zij naar tevredenheid op. En ervan uitgaande dat die 92% niet op Reddit/Facebook positieve berichten plaatst (op een handje vol na, die VanMoof aanprijzen als het evangelie)-->

-even een marketing tip voor VanMoof-

dan mag VanMoof beter z'n best doen dat die 92% tenminste wel een positieve TrustPilot review schrijven. VanMoof heeft een zakelijke TrustPilot account. Veloretti lukt het wel om haar gebruikers een positieve review te laten schrijven. Want het komt nu slecht over dat ze die score weghalen.

Dan die 8% mensen met problemen: die worden speciaal lid van een Facebook groep om te klagen, of posten in woedeaanval een TrustPilot review. (dat doet ze overigens vaak pas na maanden op TrustPilot als die fiets / en VanMoof klantenservice ze helemaal knettergek heeft gemaakt, en ze het gevoel hebben dat ze anderen voor VanMoof moeten waarschuwen. VanMoof lost hun problemen op - mits de klant daarvoor open staat.

Wat bij de S3 opvalt: veel mensen met problemen waren al 1+ jaar lid van de VanMoof ING Facebook groep. Dat waren tevreden S2 gebruikers. Ik was zelf 1+ maand lid, ik heb het altijd opgenomen voor die e-shifter dat ik daar nooit problemen mee heb gehad (ook niet tijdens test rit) en voor de top front hub motor van VanMoof tegen zeikerds die alleen een mid-drive willen. Dan vind ik het een beetje flauw :) als ik het stempel krijg opgedrukt van negatieve lul als ik constateer dat vijf mensen dezelfde zadelpen schade hebben, veroorzaakt door de fiets. (niet door transport). En probeer uit te zoeken wat daar de oorzaak van is. En dat de paint quality niet is verbeterd.
Tsss negatieve l*l :9 :D

Nee, helemaal met je eens! Ik weet zeker dat er meer negatieve dingen worden gepost dan positief, en dat dat komt doordat je eerder klaagt dan lof post, helemaal eens. Alleen je verwacht dan zeg maar na het filteren van de azijnpissers een genuanceerd beeld te kunnen vormen. En mijn beeld is vooral dat VM prachtige producten maakt, maar het gevoelsmatig te snel op de markt wil hebben en daardoor zichzelf in de vingers snijden.

Eerlijk is eerlijk, ik zou eerder een perfect doorontwikkelde S2 kopen dan een "early" S3. En dat het een early model zou zijn praat voor mij niet goed dat je dan maar genoegen moet nemen met slechte afwerking / serieuze problemen enz.

Maar nogmaals, dat neemt niet weg dat het een prachtfiets is. Alleen onder de streep blijft het voor mij een vervoersmiddel dat betrouwbaar moet zijn van A naar B en er enigszins leuk uit moet zien. Ik denk dat een VM voor mij nu te vroeg is, en hopelijk over een paar jaar als mijn (eventuele) WATT aan vervanging toe is, dat de S6 (ofzo :P) mijn nieuwe topper wordt!

Ik ga vrijdag proeffietsen op de Watt Brooklyn trouwens. Mocht ik in de buurt nog kunnen proeffietsen op een S3 ter vergelijk ga ik dat zeker doen, mocht dat het geval zijn dan laat ik weten wat ik er van vind :)

|edit - Lijkt erop dat proefrijden alleen in Amsterdam, Rotterdam, DenHaag en Utrecht kan. Utrecht zou het meest dichtbij zijn, maar zeker 1,5 uur afstand van de Watt. Dus dat wordt iig geen S3 testrit vrijdag O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Justin op 01-06-2020 21:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 12:17
litebyte schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Het valt me op dat alle zogenaamde 'tech reviewers' er razend enthousiast over zijn op youtube en er geen tot nauwelijks ook maar iets van de klachten worden genoemd die je wel op reddit en o.a. hier ook leest.
Dan bedoel ik niet de influencer kanalen zoals Bright of de Consumentenbond etc maar diegene die er echt diep op ingaan en details goed beschrijven.

Ook nog geen enkele inhoudelijke review van de X3 - misschien wordt deze nog niet geleverd.
Beste video review tot nu toe! YouTube: VanMoof S3 In Depth Review

[ Voor 51% gewijzigd door Patvs120 op 01-06-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 16:14
@oscarwashere (of iemand anders met de s3 :))
Ik heb een burley fietskar die met een beugeltje achter de wielmoer van je achterwiel moet.
Zie foto, zou iemand kunnen meten of dit beugeltje past op de wielmoer van de S3. Hij zit wat verzonken dus vraag me af of er die breedte van 27mm is.. en ook of die 12mm gat groot genoeg is
..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBsyp5sXQvGmGH0nBZwZ-SJcB-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RudT4hiVxqnlBFh2GiHI7OFt.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door HBO88 op 01-06-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Prima gebruikersreview, dank!

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 00:29
Ferruginous Hwk schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:27:
Ik zou persoonlijk niet heel veel op vertrouwen op de anti-diefstaltechnologie. Alleen al als je ziet hoeveel fietsen er worden gestolen ondanks het schopslot en het alarm. Voor een deel van de gestolen fietsen zie je bikehunters aan het werk. En dat geldt natuurlijk alleen voor de mensen die de PoM-service hebben afgesloten.

De diefstal-pro's hebben al zo'n beetje een oplossing voor zo'n beetje elke beveiliging. Die kun je imho dan ook niet tegenhouden. Het enige wat je daartegen kunt doen is zorgen dat je jouw fiets op een veilige plek opbergt.
Maar waar kan ik die cijfers terugvinden dan? Ik heb eens gegoogeld, maar wellicht kijk ik er overheen...
Veel verder dan een vermelding behoorlijke toename sinds 2016 en het veelal verdwijnen naar het oostblok in deze gevallen kom ik niet. Ik zie vanmoof niet eens noemen dat het om grote aantallen gaat. Waar haal je deze bewering dan vandaan dat dit schopslot geen afschrikkende werking heeft? Daarnaast is zelfs al een keer een grote techsite geweest die excuses heeft moeten maken nadat ze beweerden de beveiliging te hebben gekraakt. Ik kan nergens vinden dat dit (zoals jij beweert) ook op groite schaal door pro's wordt toegepast.

Want als jouw bericht klopt moet ik even goed na gaan denken wat mijn aanvullende slot zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
hallo allemaal, recentelijk heb ik de S3 getest in Amsterdam, paar rondjes Mauritskade en het park gedaan, moet zeggen dat de fiets supergoed aanvoelde, ook het schakelen ging uitstekend, echter een verend voorvork en zadel zou naar mijn mening een optie mogen zijn, remmen ging overigens ook uitstekend alleen piepte deze ietswat (slijtage?), voor de rest serieus een prima fiets... laten we hopen dat het uiteindelijk product ook zo goed is..

Ik twijfel nu tussen de Cowboy, STRØM Ebike (VM clone) en de Modmo Saigon. :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
BAMMER schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:10:
[...]

Maar waar kan ik die cijfers terugvinden dan? Ik heb eens gegoogeld, maar wellicht kijk ik er overheen...

Want als jouw bericht klopt moet ik even goed na gaan denken wat mijn aanvullende slot zou moeten worden.
https://opendata.cbs.nl/#...3651NED/table?defaultview
https://nieuwsfiets.nu/20...-bike-diefstallen-in-2019

Ik weet niet of VanMoof het zelf ook publiceert want, dat zou mogelijk geen handige reclame kunnen zijn, maar als je de fimpjes van de VanMoof bikehunters op youTube bekijkt kun je daaruit wel afleiden dat de VanMoof fietsen zeer regelmatig worden gestolen. (Ook de S2's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:05
Ook maar even hier dan, tot nu toe helemaal naar wens!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLwRL040N7_WPINuB2lBzeZ0nSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NFFhosnartTfCU4fkAa8NJx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TM8sLKvJ9HHe45fJcQAJjcDnsDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDdzDbwXyfXkoSVCETvHUz2q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqlQt0wG59Y96ZhxCvhFf3j-Ag4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jFzSW3kiZlG0fu4BwbNyggT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o83SzvTpPPZrz_GT6qhmWoLG1RQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1hbIWwubWs8vW30zaVsos87.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRvRjwkJRD8URyFSrb5TjYbJ8tY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDWyfuFKawbVcwPr2aGGWStD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNm7EPchInBzD0uUMI2b-7oRPlo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVDnhMhZfjLJteBK5Hy4PPnD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcny2HSIqq4RbSQma_rNtRFe_ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1g7GwrujtECcuEmlnwpuvQR.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb nog wel pedalen besteld (van Red: Sandpaper). Maar die zijn er nog niet. Opzich werkt dit prima, maar moet helemaal zwart.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ferruginous Hwk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of VanMoof het zelf ook publiceert want, dat zou mogelijk geen handige reclame kunnen zijn, maar als je de fimpjes van de VanMoof bikehunters op youTube bekijkt kun je daaruit wel afleiden dat de VanMoof fietsen zeer regelmatig worden gestolen. (Ook de S2's)
is het ook duidelijk om bv. welke regios deze diefstallen plaatsvinden, betreft het hier uitsluitend de grote steden, amsterdam , rotterdam enzo..?, wat mij tijdens het testen opviel is dat je die vanMoofs overal ziet🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Bruzski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:23:
[...]

is het ook duidelijk om bv. welke regios deze diefstallen plaatsvinden, betreft het hier uitsluitend de grote steden, amsterdam , rotterdam enzo..?, wat mij tijdens het testen opviel is dat je die vanMoofs overal ziet🤔
Je kunt filteren per regio op de CBS-pagina van de link. Dan kun je het ook voor jouw gemeente bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-08 19:09
Bruzski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:27:
hallo allemaal, recentelijk heb ik de S3 getest in Amsterdam, paar rondjes Mauritskade en het park gedaan, moet zeggen dat de fiets supergoed aanvoelde, ook het schakelen ging uitstekend, echter een verend voorvork en zadel zou naar mijn mening een optie mogen zijn, remmen ging overigens ook uitstekend alleen piepte deze ietswat (slijtage?), voor de rest serieus een prima fiets... laten we hopen dat het uiteindelijk product ook zo goed is..

Ik twijfel nu tussen de Cowboy, STRØM Ebike (VM clone) en de Modmo Saigon. :)
Wil je een review en ervaringen lezen over de strØm e-bike, dan adviseer ik om naar naar aartjan.nl (blog) te gaan. Als je tijdens je testrit bij de S3 al een verend zadel en voorvork zou willen, dan denk ik dat de cowboy iets te sportief en spartaans is. Je kan wellicht ook de Lekker bikes Amsterdam+ aan je lijst toevoegen, heeft ook een achterwiel-motor net als bij de Cowboy en op papier een sterkere achterwiel-motor. De modmo saigon zag er ook leuk uit, maar daar weet ik niet nauwelijks wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
[...]

Dit zegt toch helemaal niets over VanMoof/Kickslot..
Alleen maar over gestolen fietsen en gestolen ebikes in het algemeen.
In het artikeltje gaat het over 2019, 420.000 ebikes verkocht (let op, verkocht, dus er rijden er nog véél meer al rond) en ANWB (1 vd grotere) meldt dat zij 3800 meldingen hebben in totaal, dat is nog geen 1% van de gekochte fietsen laat staan vh totaal aan rijdende ebikes.
En VanMoof is geen Stella dus dat zal helemaal nihil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Giant87 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:06:
Ook maar even hier dan, tot nu toe helemaal naar wens![TABLE]
[TR]
Mooi !!! Ben benieuwd naar mijne, ook de light versie !!! Nog precies een maand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Gewoon heel rustig uitpakken, monteren terwijl de buizen nog in bescherming zitten. Goed alles losdraaien qua zadel (gewoon los en niet hard wrikken, opeens zal het glijden) en stuur (bouten er helemaal uit, want er zitten groeven in de stuurpen waar ze in vallen). Wielmoeren goed aandraaien (ook achter checken was bij mij niet nodig)
Stroomkabeltje is even prutsen maar met wat heen en weer bewegen en dan wat kracht zetten schiet hij wel goed omhoog.

En eventueel even de remmen afstellen, maar dat is alleen als ze aanlopen en je bent er zeker van dat het wiel recht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Sam02012 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:03:
[...]

Wil je een review en ervaringen lezen over de strØm e-bike, dan adviseer ik om naar naar aartjan.nl (blog) te gaan.
Hoi Sam, ik volg de blogs van aartjan al een tijdje, als ik het hier zo allemaal lees vraag ik me af welke van de talloze merken de beste aftersales bieden,

de negatieve vanmoof reacties op trustpilot liegen er niet om en zijn zachts gezegd, niet al te best😏

[ Voor 18% gewijzigd door Bruzski op 03-06-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
Bruzski schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:53:
[...]

Hoi Sam, ik volg de blogs van aartjan al een tijdje, als ik het hier zo allemaal lees vraag ik me af welke van de talloze merken de beste aftersales bieden,

de negatieve vanmoof reacties op trustpilot liegen er niet om en zijn zachts gezegd, niet al te best😏
Ik ben zelf altijd goed en beleefd geholpen door VM. Zou je ook niet teveel staren op die trustpilot reviews.
Het ligt ook aan de fiets die je wil aanschaffen. Een VM en bijna elke andere fiets kan onderhouden worden door elke fietsenmaker, zolang de fietsenmaker dat zelf wil. Soms lees ik verhalen dat fietsenmakers weigeren om een VM te onderhouden, maar je kan ook zelf onderhoud plegen. Wanneer het gaat om elektronica gevallen of garantiegevallen, dan mag je hopen dat je goed geholpen wordt.

Wanneer je niet in de buurt woont van een VM vestiging, wordt het de fiets opsturen en kan het zijn dat de fiets 2 weken weg is en dat is jammer. Dit kan ook zo zijn met een cowboy of strØm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
[...]

Dat beantwoord dus niet de vraag, dit zegt me niets over de gestolen vanmoofs met de huidige beveiliging na activering van het inventieve schopslot. De fietsersbond kijkt er in het algemeen onderzoek positief tegenaan, en met hele interresante cijfers over fietsen die van GPS e.d. zijn voorzien:
https://www.fietsersbond....en-terug-met-gps-tracker/

Wat vanmoof betreft, want daar hebben we het hier over natuurlijk, die is in frontale aanval gegaan vorig jaar. Niet alleen alleen op de dieven, maar ook op de helers. Met een hele forse belofte, dat wel, maar dat is het soort mentaliteit dat ik wel kan waarderen.

https://www.vanmoof.com/n...maken-aan-fietsendiefstal De campagne zelf is deze: https://www.vanmoof.com/shop/sorrythieves/

Het is een eigen blog van ze, dat ga ik niet ontkennen, daar schuilt gevaar van het "wij van wc-eend" in. Maar als we dan maar even moeten kijken naar die opgave, een terugvordering van 80% op de alsnog gestolen vanmoof fietsen. Dat is minimaal 70% meer dan oom agent er ooit aan gaat doen.

Ik ben wel onder de indruk als deze cijfers zo kloppen. Uiteraard is het ruk als je fiets toch weg is eerst, natuurlijk! Ik zal ook een additioneel slot willen als ik hem ergens "onveilig" neer ga zetten, liefst ook met een batterijdrain door de ballen als ze het proberen.

Maar toch... dit is eigenlijk alles wat ik wil: het schopslot op basis van laat maar staan, die heeft geen zin om mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Sam02012 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:30:
[...]

Een VM en bijna elke andere fiets kan onderhouden worden door elke fietsenmaker, zolang de fietsenmaker dat zelf wil. Soms lees ik verhalen dat fietsenmakers weigeren om een VM te onderhouden, maar je kan ook zelf onderhoud plegen.
over onderhoud gesproken, kan ik bij slijtage van de band op het voorwiel deze zelf vervangen? bij mijn oude sparta ion moest ik de achtermotor laten calibreren, en is het ook mogelijk de schijfremmen te vervangen voor een setje XT schijven, of werken de remmen samen met de elektronica? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
BAMMER schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:35:
[...]

Dat beantwoord dus niet de vraag, dit zegt me niets over de gestolen vanmoofs met de huidige beveiliging na activering van het inventieve schopslot. De fietsersbond kijkt er in het algemeen onderzoek positief tegenaan, en met hele interresante cijfers over fietsen die van GPS e.d. zijn voorzien:
https://www.fietsersbond....en-terug-met-gps-tracker/

Wat vanmoof betreft, want daar hebben we het hier over natuurlijk, die is in frontale aanval gegaan vorig jaar. Niet alleen alleen op de dieven, maar ook op de helers. Met een hele forse belofte, dat wel, maar dat is het soort mentaliteit dat ik wel kan waarderen.

https://www.vanmoof.com/n...maken-aan-fietsendiefstal De campagne zelf is deze: https://www.vanmoof.com/shop/sorrythieves/

Het is een eigen blog van ze, dat ga ik niet ontkennen, daar schuilt gevaar van het "wij van wc-eend" in. Maar als we dan maar even moeten kijken naar die opgave, een terugvordering van 80% op de alsnog gestolen vanmoof fietsen. Dat is minimaal 70% meer dan oom agent er ooit aan gaat doen.

Ik ben wel onder de indruk als deze cijfers zo kloppen. Uiteraard is het ruk als je fiets toch weg is eerst, natuurlijk! Ik zal ook een additioneel slot willen als ik hem ergens "onveilig" neer ga zetten, liefst ook met een batterijdrain door de ballen als ze het proberen.

Maar toch... dit is eigenlijk alles wat ik wil: het schopslot op basis van laat maar staan, die heeft geen zin om mee te nemen
Ik zei ook niet dat VanMoofs de meest gestolen fietsen zijn of dat ze door pro's specifiek getarget worden maar wel dat ze ondanks het schopslot nog gewoon gestolen worden en dat het dus verstandiger is om ze - met een goed slot - ergens aan vast te zetten. De filmpjes van VanMoofs eigen bikehunters bevestigen ook dat de fietsen met de schopsloten ook gewoon nog worden gestolen.

Btw. de S2 en de S3 zijn niet voorzien van GPS maar maken gebruik van GSM-triangulatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Is het eigenlijk mogelijk iemand achterop te nemen op die bagagedrager of is die daar te zwak voor?

De garantievoorwaarden van die Cowboy zijn trouwens wel shocking. Als tweede eigenaar heb je überhaupt geen recht op garantie en als eerste eigenaar moet je als er wat is na 6 zes maanden éérst zélf bewijzen dat het niet door jouw toedoen komt.

Nog nooit zulke garantievoorwaarden gezien, mag dit wel zomaar? Dat beetje interesse wat ik in die bike had is iig wel weg. Laatst nog een figuur op marktplaats die vertelde dat hij die fiets gratis van Cowboy kreeg om mee te reclameren op instagram en deed hem nu weg voor 1200 na 7 maanden. Op zich een prima prijs, maar dan ben je dus als 'tweede eigenaar' volledig uitgesloten van garantie.

Maar goed dit gaat niet over cowboy hier, maar om maar even aan te geven dat van Moof het op dat gebied gelukkig stukken beter doet.

[ Voor 79% gewijzigd door Daan2020 op 03-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Daan2020 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:16:
Is het eigenlijk mogelijk iemand achterop te nemen op die bagagedrager of is die daar te zwak voor?
veel te zwak, max 15kg. Zelfs een kinderzitje mag er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Bagage dragers zijn helemaal niet bedoeld om iemand achterop te nemen . Is best logisch eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
max.schollen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Bagage dragers zijn helemaal niet bedoeld om iemand achterop te nemen . Is best logisch eigenlijk..
Alle Bijna alle bagagedragers hebben een maximale draagkracht van tussen de 15-25 kg. Ook bij omafietsen, waar je toch bijna altijd iemand achterop ziet zitten. Het is eerder een soort disclaimer denk ik.

Hoe dan ook, ik zou het bij de VM niet doen. De drager heeft slechts 1 stang aan beide zijden van het wiel, en 1 onder het zadel maar deze zal geen gewicht draaien. Daarmee komt er wel erg veel last op die 2 stangetjes. Je kan het proberen, maar ik zou het niet te vaak of met te zware passagiers doen.
Bruzski schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:33:
[...]

over onderhoud gesproken, kan ik bij slijtage van de band op het voorwiel deze zelf vervangen? bij mijn oude sparta ion moest ik de achtermotor laten calibreren, en is het ook mogelijk de schijfremmen te vervangen voor een setje XT schijven, of werken de remmen samen met de elektronica? :?
Bij het voorwiel moet dit gemakkelijk gaan, deze wordt tenslotte ook niet gemonteerd geleverd. Of je dit bij achterwiel ook zou kunnen durf ik niet te zeggen, maar ik mag aannemen dat daaraan is gedacht. Anders moet je VM even een belletje geven.

[ Voor 0% gewijzigd door oscarwashere op 03-06-2020 16:18 . Reden: n.a.v. reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuurie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
max.schollen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Deze meneer heeft er een kinderzitje opgefietst.
YouTube: VanMoof S3 In Depth Review
Fijne video. Tip, let op de pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Ferruginous Hwk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:54:
[...]
Btw. de S2 en de S3 zijn niet voorzien van GPS maar maken gebruik van GSM-triangulatie. ;)
interessante materie: :)
https://www.researchgate....ehulp_van_het_GSM-netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0mwWYyP3XxVmu1jM0Df3WhjUng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c0Q9KH6p0pI62hDp0Cz2a5eK.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bruzski op 03-06-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
tuurie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Kinderzitje is met een beugel op frame gemonteerd, niet op de bagagedrager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben22
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-03-2023
tuurie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:19:
[...]

VanMoof verkoopt als accessoire zwarte pedalen. Waarom ze deze er dan niet vanaf het begin opzetten nu is voor mij een raadsel.

https://www.vanmoof.com/shop/en_nl/accessories/pedal-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
YouTube: De VanMoof S3 review, is deze e-bike geschikt voor jou?

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 03-06-2020 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan2020
Ruben22 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:28:
[...]

VanMoof verkoopt als accessoire zwarte pedalen. Waarom ze deze er dan niet vanaf het begin opzetten nu is voor mij een raadsel.

Bij de proefrit zeiden ze anders dat de pedalen nog vervangen zouden worden voor geheel zwarte bij de uiteindelijke versie, ook alweer een leugen gebleken dus. Net zoals dat het geklik van de schakeling werd erkend en opgelost zou worden en nu maar definitief part of the deal is geworden. Het hangt van leugens aan elkaar daar en als kers op de taart krijg je ook nog eens een bekraste fiets opgestuurd waar je maanden op hebt zitten wachten.

Maar goed, het is en blijft een mooi ding en bij gebrek aan beter slikt iedereen het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701

De garantievoorwaarden van die Cowboy zijn trouwens wel shocking. Als tweede eigenaar heb je überhaupt geen recht op garantie en als eerste eigenaar moet je als er wat is na 6 zes maanden éérst zélf bewijzen dat het niet door jouw toedoen komt.

Nog nooit zulke garantievoorwaarden gezien, mag dit wel zomaar? Dat beetje interesse wat ik in die bike had is iig wel weg. Laatst nog een figuur op marktplaats die vertelde dat hij die fiets gratis van Cowboy kreeg om mee te reclameren op instagram en deed hem nu weg voor 1200 na 7 maanden. Op zich een prima prijs, maar dan ben je dus als 'tweede eigenaar' volledig uitgesloten van garantie.
Dit kan en mag, en is in lijn met Europese regelgeving. In de eerste 6 maanden na aankoop hoef je niet aan te tonen dat het gebrek al bestond bij aankoop, daarna wel. In de praktijk is dit natuurlijk vaak vrijwel onmogelijk, en daarom gaan de meeste fabrikanten er soepel mee om. Daarnaast is er nog de specifiek Nederlandse nuance dat een product een bepaalde redelijke levensduur moet hebben. In Nederland is er dus geen vaste wettelijke garantietermijn, voor een fiets kun je langer support claimen dan voor een paar schoenen. In alle gevallen na 6 maanden ligt de bewijslast om aan te tonen dat het een fout in het product is dan echter wel bij de consument.

Er is in de wet niets specifieks geregeld over de overdracht van garantie. Garantie is weliswaar productgebonden maar het is een recht van de koper. Bij verkoop aan een andere consument gaat dat recht niet over. Het is aan de fabrikant om daar van af te wijken, anders zal de oorspronkelijke koper een beroep moeten doen op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Daniel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Dit kan en mag, en is in lijn met Europese regelgeving. In de eerste 6 maanden na aankoop hoef je niet aan te tonen dat het gebrek al bestond bij aankoop, daarna wel. In de praktijk is dit natuurlijk vaak vrijwel onmogelijk, en daarom gaan de meeste fabrikanten er soepel mee om. Daarnaast is er nog de specifiek Nederlandse nuance dat een product een bepaalde redelijke levensduur moet hebben. In Nederland is er dus geen vaste wettelijke garantietermijn, voor een fiets kun je langer support claimen dan voor een paar schoenen. In alle gevallen na 6 maanden ligt de bewijslast om aan te tonen dat het een fout in het product is dan echter wel bij de consument.

Er is in de wet niets specifieks geregeld over de overdracht van garantie. Garantie is weliswaar productgebonden maar het is een recht van de koper. Bij verkoop aan een andere consument gaat dat recht niet over. Het is aan de fabrikant om daar van af te wijken, anders zal de oorspronkelijke koper een beroep moeten doen op de garantie.
Hmm, ok, bedankt. Blij dat ik dat niet gedaan heb dan. Als tweede eigenaar kun je je dus ook niet op de Nederlandse clausule van redelijke duur beroepen, wat natuurlijk veel verder strekt dan 6 maanden. Kortom, zo'n fiets van marktplaats kopen is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Mijn S v2 uit de Outlet is er gisteren mee opgehouden. Was 80% opgeladen, en na 10km stond deze nog maar op 15% en deed alleen de acherverlichting het nog. Geen power meer. Heb contact gehad met een vriendelijke helpdesk medewerker (die kon op afstand zien dat de accu inderdaad erg snel leeg liep) die ging overleggen wat ze voor me kunnen betekeken. Kan de fiets uiteraard terugsturen, maar zie verder geen betaalbare modellen (zelf 850 betaald) in de outlet. Heb geopperd dat ze er een nieuwe accu in kunnen zetten onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Maar goed dit gaat niet over cowboy hier, maar om maar even aan te geven dat van Moof het op dat gebied gelukkig stukken beter doet.
Van de Cowboy website

Als consument geldt een wettelijke garantie van twee jaar lang die in overeenkomst is met de bepaling die in de betreffende wetgeving zijn opgenomen, vanaf de levering van het product.

Ik lees m.b.t. Cowboy weinig verhalen over service problemen - ook omdat je terplekke op je fiets gelijk contact kan krijgen (via je mobiel) met de service afdeling van Cowboy.

Waar ik persoonlijk een beetje genoeg van krijg is dat elke zichzelf noemende tech site of 'reviewer' (al na amper een week gebruik) tegenwoordig een fiets met een hulpmotor en telefoonbediening gaat omschrijven als de Tesla op twee wielen (is natuurlijk ook SEO gerelateerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
peligro2k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:11:
Mijn S v2 uit de Outlet is er gisteren mee opgehouden. Was 80% opgeladen, en na 10km stond deze nog maar op 15% en deed alleen de acherverlichting het nog. Geen power meer. Heb contact gehad met een vriendelijke helpdesk medewerker (die kon op afstand zien dat de accu inderdaad erg snel leeg liep) die ging overleggen wat ze voor me kunnen betekeken. Kan de fiets uiteraard terugsturen, maar zie verder geen betaalbare modellen (zelf 850 betaald) in de outlet. Heb geopperd dat ze er een nieuwe accu in kunnen zetten onder garantie.
Dat is waardeloos zeg! Ben benieuwd met welk voorstel ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Dit is toch geen review? Dit is een persoonlijke ervaring - elk derde woord is 'ik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
litebyte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Van de Cowboy website

Als consument geldt een wettelijke garantie van twee jaar lang die in overeenkomst is met de bepaling die in de betreffende wetgeving zijn opgenomen, vanaf de levering van het product.

Ik lees m.b.t. Cowboy weinig verhalen over service problemen - ook omdat je terplekke op je fiets gelijk contact kan krijgen (via je mobiel) met de service afdeling van Cowboy.

Waar ik persoonlijk een beetje genoeg van krijg is dat elke zichzelf noemende tech site of 'reviewer' (al na amper een week gebruik) tegenwoordig een fiets met een hulpmotor en telefoonbediening gaat omschrijven als de Tesla op twee wielen (is natuurlijk ook SEO gerelateerd)
Dit is wat diegene stuurde, waarschijnlijk uit een boekje wat bij de fiets komt, wordt in jouw tekst wat bij hun kennelijk online staat verzwegen. Ook geen zuivere koffie dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KldnW9TWvd0d84xATh-Z5sJ_m80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxla8ApRYbj5WaunBNL0q1UY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daan2020 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Dit is wat diegene stuurde, waarschijnlijk uit een boekje wat bij de fiets komt, wordt in jouw tekst wat bij hun kennelijk online staat verzwegen. Ook geen zuivere koffie dus.

[Afbeelding]
Is helaas bij veel meer producten zo. Als je niet alleen achter je product staat maar ook achter je originele kopers ervan zou dit natuurlijk geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
litebyte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Is helaas bij veel meer producten zo. Als je niet alleen achter je product staat maar ook achter je originele kopers ervan zou dit natuurlijk geen enkel probleem moeten zijn.
Onzin, garantie is vaak juist wel prima overdraagbaar, zolang je de bon nog hebt, zullen we maar zeggen. Het is dus gewoon een valse truc om onder je garantieplicht uit te komen. Een fatsoenlijk bedrijf haalt dit soort fratsen niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 01:53
oscarwashere schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:49:

Alle bagagedragers hebben een maximale draagkracht van tussen de 15-25 kg.
Er zijn zat fietsen met bagagedragers die een zwaardere belasting kunnen dragen. Een voorbeeld is de Tern GSD en varianten, die vooral in de VS rap aan populariteit winnen, vooral als moderne e-bike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Daan2020 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:02:
[...]
Net zoals dat het geklik van de schakeling werd erkend en opgelost zou worden en nu maar definitief part of the deal is geworden. Het hangt van leugens aan elkaar daar en als kers op de taart krijg je ook nog eens een bekraste fiets opgestuurd waar je maanden op hebt zitten wachten.

Maar goed, het is en blijft een mooi ding en bij gebrek aan beter slikt iedereen het maar.
Zoals je eerder zag heb ik een piekfijne fiets geleverd gekregen zonder krassen of gebreken.
Het schakelen klikt ook niet. Alleen als je echt veel kracht aan het zetten bent kan je een klik horen van 2 naar 3. Maar als je gewoon meetrapt is het schakelen echt zonder geluid en smooth.

Morgen komen mijn andere pedalen binnen, niet persé nodig, maar wel lekker veel grip en zwart. En ook nog eens in de aanbieding!

Red Trekking Sandpaper Pedalen, black. Heb alleen ervaring met een Red snowboardhelm en die is van hele goede kwaliteit. Maar voor dir geld het proberen waard.

https://m.bikester.nl/693344.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wanneer kregen jullie trouwens t&t info van Van Moof? Mijn fiets heeft morgen als expected delivery date maar nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Daniel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:25:
Wanneer kregen jullie trouwens t&t info van Van Moof? Mijn fiets heeft morgen als expected delivery date maar nog niks gehoord.
Ik had de 29e als delivery date maar uiteindelijk gister gekomen door het Pinksterweekend. T&T (UPS) kwam de 29e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
HBO88 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Kinderzitje is met een beugel op frame gemonteerd, niet op de bagagedrager
Daarnaast is een kind dat in een kinderzitje past (nog) niet zo zwaar.
Ruben22 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Wellicht zijn dit de pedalen die op de S2 zitten/zaten, volgens mij waren deze wel helemaal zwart. Waarom ze nu anders zijn zou ik niet weten, ik ben überhaupt al verbaasd over wat mensen allemaal weten te bedenken over of wensen van 'simpele' fietspedalen. Dat zal wel iets persoonlijks zijn.
Daniel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:25:
Twee dagen van te voren, maar hier zat bij mij Hemelvaart tussen. Geen zorgen hoor, want toe nu toe lees ik alleen maar over mensen die hun fiets juist eerder hebben gehad dan verwacht (waaronder ikzelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Dat ligt wel iets genuanceerder, je hebt geen keiharde bewijslast om aan te tonen dat er een fout in het product is, daar is de gemiddelde consument immers niet toe in staat. Het volstaat al (als voorbeeld) als jij aangeeft dat het defecte onderdeel regulier gebruikt is en normaal een levensduur heeft van 3-5 jaar. Dan is het daarna toch echt aan de producent/verkoper om aan te tonen dat de consument schuldig is aan de schade mocht die dat beweren. Voor de meeste luxe producten kun je in de eerste periode na 6 maanden dus ook vrij simpel aantonen dat het product ruimschoots voor wat je mag verwachten defect is geraakt onder het mom van conformiteit.

On-topic: Mooie fietsen, maar hier eigenlijk nooit overwogen. Vind het erg gimmicky.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Giant87 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Het schakelen klikt ook niet. Alleen als je echt veel kracht aan het zetten bent kan je een klik horen van 2 naar 3. Maar als je gewoon meetrapt is het schakelen echt zonder geluid en smooth.
ik ervaarde het schakelen tijdens het testen ook als zeer prettig, ik hoorde alleen een tik bij het flink aanzetten van de pedalen, ook de turbo mode was lachen, ik reed bijna iemand van zijn sokken bij het oversteken. :+

ik ben wel betere schijfremmen gewend maar goed.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hoe delen jullie je fiets? Ik heb net de app bij mijn vriendin geïnstalleerd, ingelogd met mijn wachtwoord, maar nu herkent hij mijn telefoon niet meer. Is er een officiële manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Cyleo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:05:
Hoe delen jullie je fiets? Ik heb net de app bij mijn vriendin geïnstalleerd, ingelogd met mijn wachtwoord, maar nu herkent hij mijn telefoon niet meer. Is er een officiële manier om dit te doen?
Schot in het donker; was de telefoon van je vriendin misschien nog verbonden met de fiets? Zou kunnen dat ie maar met 1 telefoon tegelijk kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
Cyleo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:05:
Mijn vriendin en ik hebben beide de app geïnstalleerd (beide wel iPhone), werkt naar behoren (VM X2). Weet niet hoe dat gaat met bijvoorbeeld een iPhone en een Samsung die willen inloggen op dezelfde fiets. Vind het makkelijker om de fiets te unlocken zonder smartphone, maar via de fiets zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
oscarwashere schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Twee dagen van te voren, maar hier zat bij mij Hemelvaart tussen. Geen zorgen hoor, want toe nu toe lees ik alleen maar over mensen die hun fiets juist eerder hebben gehad dan verwacht (waaronder ikzelf).
Nou, bijna 23:00 en geen T&T. Ik denk niet dat mijn fiets morgen komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H0da33nSlcvksruR4L_lNp5Lt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o84x1LATr6PBMaz1sb9mdQlz.png?f=user_large

Ach ja, het kan nog altijd erger...Ik heb ook nog altijd geen T&T.
(Ook al gaat het om een S2... een klant is een klant)
Morgen maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Sam02012 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:03:
[...]

Je kan wellicht ook de Lekker bikes Amsterdam+ aan je lijst toevoegen, heeft ook een achterwiel-motor net als bij de Cowboy en op papier een sterkere achterwiel-motor. De modmo saigon zag er ook leuk uit, maar daar weet ik niet nauwelijks wat over.
hoi Sam, ik heb zojuist de Amsterdam + van lekker bikes bekeken, kek fietsje hoor! ;) ik heb mijn lijstje inmiddels aangepast, de cowboy valt af door inderdaad een te sportieve houding, blijft over de VanMoof en de Spincity E-Bike :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam02012
Bruzski schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:21:
[...]

hoi Sam, ik heb zojuist de Amsterdam + van lekker bikes bekeken, kek fietsje hoor! ;) ik heb mijn lijstje inmiddels aangepast, de cowboy valt af door inderdaad een te sportieve houding, blijft over de VanMoof en de Spincity E-Bike :)
Je kan een verstelbare stuurpen monteren op de cowboy, maar vind dat zelf niet mooi eruitzien. Een spincity e bike ken ik niet, maar even snel gekeken. Wanneer alles goed verloopt en naar behoren werkt inclusief de app, dan heb je voor een eerlijke prijs een goede fiets. Vind het persoonlijk niet fijn om handmatig te moeten schakelen, doe mij maar het gemak van automatisch schakelen. Denk dat ook de toekomst elektronisch schakelen wordt net als bij de vm s3, mits het vlekkeloos werkt. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je veelal fietst, handmatig vs automatisch schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Alchemic_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:07:
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd wat je krijgt te horen, zit in hetzelfde schuitje. Je zou toch verwachten dat ze inmiddels een definitieve leveringsdatum zouden moeten kunnen geven in plaats van vage verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Caspers schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:12:
[...]

Ik ben benieuwd wat je krijgt te horen, zit in hetzelfde schuitje. Je zou toch verwachten dat ze inmiddels een definitieve leveringsdatum zouden moeten kunnen geven in plaats van vage verwachtingen.
Ik vind het sowieso lastig met hun verwachte leverdatum
Want ik wil vrij nemen op mijn werk voor als ik mijn fiets krijg maar als ik een dag van te voren pas de t&t krijg wordt dat lastig
En ik heb geen idee of ik kan vast houden aan de verwachten lever datum (31juli )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Laatst online: 14:04
Mijn verwachte leverdatum was 26 mei en is aangepast naar 20 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
Ook mijn bagagedrager is inmiddels onderweg, zal morgen geleverd worden. Dit is exact 2 weken na de levering van mijn S3. De voetpomp zou nog nagezonden worden, wie weet zit die er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sam02012 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Mijn vriendin en ik hebben beide de app geïnstalleerd (beide wel iPhone), werkt naar behoren (VM X2). Weet niet hoe dat gaat met bijvoorbeeld een iPhone en een Samsung die willen inloggen op dezelfde fiets. Vind het makkelijker om de fiets te unlocken zonder smartphone, maar via de fiets zelf.
Ik heb een iPhone, vriendin een Sony. Dat lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Heb de fiets moeten resetten. Even kijken hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Wel meer s2's nu op marktplaats gezet met veel biedingen tot wel 1800 euro..snap niet wie zoiets biedt terwijl je voor een fractie meer een gloednieuwe s3 hebt. Ben je dan onwetend over de s3 en de nieuwe prijs of wil je gewoon nú die fiets hebben, ook al gaat het om zowel een ouder als een tweedehands model? Voor rond 1000-1200 een s2 scoren lijkt er in ieder geval hierdoor niet in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:46:
Wel meer s2's nu op marktplaats gezet met veel biedingen tot wel 1800 euro..snap niet wie zoiets biedt terwijl je voor een fractie meer een gloednieuwe s3 hebt. Ben je dan onwetend over de s3 en de nieuwe prijs of wil je gewoon nú die fiets hebben, ook al gaat het om zowel een ouder als een tweedehands model? Voor rond 1000-1200 een s2 scoren lijkt er in ieder geval hierdoor niet in te zitten.
Ik kijk er met dezelfde verbazing naar. Kennelijk willen mensen niet 3.5 mnd wachten (snap ik) maar om nu vrijwel eenzelfde prijs te betalen voor een S2 als een gloednieuwe S3: nee, mij niet gezien. Dan wacht ik liever een outlet deal af van VanMoof zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam02012
Joosie200 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Ik kijk er met dezelfde verbazing naar. Kennelijk willen mensen niet 3.5 mnd wachten (snap ik) maar om nu vrijwel eenzelfde prijs te betalen voor een S2 als een gloednieuwe S3: nee, mij niet gezien. Dan wacht ik liever een outlet deal af van VanMoof zelf.
Het hoeft niet altijd om de prijs te gaan. Misschien zijn er mensen die de painting op de s3 minder mooi vinden dan op de s2. Ik zelf vind twee versnellingen voldoende, dan de vier versnellingen op de s3. Zou alleen een stillere motor willen hebben, maar voor sommigen niet een reden om een s3 te bestellen en wellicht deels door de levertijd + fietsen in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Smartbikers schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:03:
Mijn verwachte leverdatum was 26 mei en is aangepast naar 20 juni.
Die van mij staat nog steeds op 31 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
oscarwashere schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:08:
Ook mijn bagagedrager is inmiddels onderweg, zal morgen geleverd worden. Dit is exact 2 weken na de levering van mijn S3. De voetpomp zou nog nagezonden worden, wie weet zit die er ook bij.
Pomp zat er bij mij ook nog niet bij en ook dat kaartje ‘binnen 10 werkdagen’. Dus kleine kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Alchemic_ schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:07:
[Afbeelding]

Krijg net een mailtje dat de levering van de S2 opnieuw vertraging heeft opgelopen. Verzending is nu weer verschoven naar 19 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alchemic_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-03 20:41
Ah ja die kreeg ik ook toen ik op het punt stond mijn telefoon te pakken, sterker nog ik pakte mijn telefoon en ik zag toen dus dat ik een mailtje had. Ik heb als leverdatum nu 13 juni, wat vreemd is want dat is een zaterdag :?
Of levert VM ook op zaterdag? Ach ja we gaan het zien... alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:17
Mijn levering staat nog steeds op 24 juli (besteld op 8 april). Ik hoor tot nu toe helemaal niets van X3's die al zijn geleverd. Is er nog niet begonnen met de daadwerkelijke levering van de X3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb een iPhone, vriendin een Sony. Dat lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Heb de fiets moeten resetten. Even kijken hoe dit verder gaat.
Vanmiddag wou het weer niet. De fiets blijft uit, en pas als ik voeding op de usb-poort zet (de fiets reset) gaat die aan en wil die van het slot. De rest van de tijd blijft die uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mail van VM: mijn fiets wordt nu morgen verstuurd. Dus dat zal dan maandag worden voor ik hem heb neem ik aan...da’s te overzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 04-06-2020 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan2020
Pff..wat een oplichters daar bij cowboy. De Cowboy 3 is zogenaamd nu uit, het is alleen exact dezelfde fiets maar dan nu voor 2300 euro ipv 1990. Kennelijk betere banden en meer software features, maar nog steeds de telefoon nodig om te kunnen fietsen. Lol

Belangrijkste verandering..de 30km off road modus verdwijnt en daarmee ook de interesse. Het wordt dus definitief de s3, nu nog bestellen en die achterlijk lange levertijd overbruggen.

[ Voor 63% gewijzigd door Daan2020 op 04-06-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:41:
Pff..wat een oplichters daar bij cowboy. De Cowboy 3 is zogenaamd nu uit, het is alleen exact dezelfde fiets maar dan nu voor 2300 euro ipv 1990. Lol die sluwe Belgen gaan de Nederlandse zieltjes zo zeker niet winnen.

Belangrijkste verandering..de 30km off road modus verdwijnt en daarmee ook de interesse. Het wordt dus definitief de s3, nu nog bestellen en die achterlijk lange levertijd overbruggen.
Ik vond het ook lastig om de verschillen te ontdekken. Maar ik geloof dat ze wel bredere banden meeleveren en nu betere spatborden. En hij komt in zwart, antraciet of wit. Wel ten koste van de off road / usa modus ja. Maarja voor 300 meer? Daarbij heb ik de Cowboy 2019 versie getestride in Groningen en ik vond de dunne slicks in vergelijking tot de brede banden van de S3 toch wel een minpunt.

Het voordeel van uitneembare accu, riem aandrijving en lichter gewicht: leuk maar niet ter zake doende voor mij. Ik zet ongeacht welke ebike in mijn schuur met stroomaansluiting dus gewicht is ook niet echt relevant. Blijft alleen over het onderhoudsarme idee van een riem. Maar nee ik zou daar geen 300 euro meerprijs voor betalen tov een S3.

Ik ben wel benieuwd wanneer ik een reactie mag ontvangen van Dynalogic en VM. Want we zijn een week verder en mijn outlet S1 v2 is nog nergens te bekennen. Wel 1100 euro lichter, een track en trace die zich niet actualiseert en nog geen VM in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb m'n elektrische VanMoof ruim een jaar in Amsterdam gebruikt, ook 's nachts buiten geparkeerd. In het centrum, West, Oost, geparkeerd en vastgemaakt op een kettingslot. Nooit problemen. Verhuis ik naar zo'n dorpje op 20 min van Amsterdam waar je wel een huis met een tuin kan betalen, is die VanMoof op dag 3 van het station gejat. Overdag. |:(

't is N=1, maar de plaatselijke fietsenmakers raden aan om een aparte fiets te gebruiken om te forenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Joosie200 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Ik vond het ook lastig om de verschillen te ontdekken. Maar ik geloof dat ze wel bredere banden meeleveren en nu betere spatborden. En hij komt in zwart, antraciet of wit. Wel ten koste van de off road / usa modus ja. Maarja voor 300 meer? Daarbij heb ik de Cowboy 2019 versie getestride in Groningen en ik vond de dunne slicks in vergelijking tot de brede banden van de S3 toch wel een minpunt.

Het voordeel van uitneembare accu, riem aandrijving en lichter gewicht: leuk maar niet ter zake doende voor mij. Ik zet ongeacht welke ebike in mijn schuur met stroomaansluiting dus gewicht is ook niet echt relevant. Blijft alleen over het onderhoudsarme idee van een riem. Maar nee ik zou daar geen 300 euro meerprijs voor betalen tov een S3.

Ik ben wel benieuwd wanneer ik een reactie mag ontvangen van Dynalogic en VM. Want we zijn een week verder en mijn outlet S1 v2 is nog nergens te bekennen. Wel 1100 euro lichter, een track en trace die zich niet actualiseert en nog geen VM in bezit.
Snap de nieuwe strategie ook niet. Zomaar met 300 euro verhoogd en de off road modus weggehaald. Dan zou je denken dat dit keer de spatborden er op z'n minst wel op zitten maar nee hoor, die zijn nu 'speciaal voor de cowboy 3 ontworpen' maar wel voor 90 euro extra. Totale prijs dus 2400 euro. Een standaard is dan nog steeds te veel gevraagd.

Je zou denken dat ze niet goed naar van Moof kijken, maar dat doen ze wel, de hele stijl van hun site en het bestelproces is zowat gejat van van Moof. Hoe dan ook, ze kunnen nu in ieder geval links gelaten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
Sam02012 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Het hoeft niet altijd om de prijs te gaan. Misschien zijn er mensen die de painting op de s3 minder mooi vinden dan op de s2. Ik zelf vind twee versnellingen voldoende, dan de vier versnellingen op de s3. Zou alleen een stillere motor willen hebben, maar voor sommigen niet een reden om een s3 te bestellen en wellicht deels door de levertijd + fietsen in de zomer.
O.a. dit dus, ik ga niet tot september wachten. Ik heb de mijne binnen 4 dagen na bestellen in de outletstore binnen gekregen en fiets inmiddels met veel plezier al een volle week rond. Er stond slechts 44km op de teller en is puntgaaf. Maar wel voor minder euros dan de S3 en inclusief 3 jaar piece of mind. Ik vind mijn deal dus helemaal zo slecht nog niet terwijl ik ook 30+ km per uur in de rondte knal, maar wel nu al.

Ik verbaas me er overigens niet heel erg over dat leveringen zo moeizaam gaan, het is en blijft in de bezorgwereld blijkbaar retedruk.. Ik had net even mazzel blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zms6szVXeuQSfc-Jzh4CWoOL6MI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4MhRoqzgNJiJng8L38pw9V2.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets snap ik ook niet. 1800 euro voor een s2 met productiefouten?? Echt wtf gewoon..wie moet dat nou terwijl je voor 2000 een gloednieuwe s3 hebt.

Ik weet niet wie daar de outletmodellen prijst maar die heeft echt een reality check nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:45:
[Afbeelding]

Zoiets snap ik ook niet. 1800 euro voor een s2 met productiefouten?? Echt wtf gewoon..wie moet dat nou terwijl je voor 2000 een gloednieuwe s3 hebt.

Ik weet niet wie daar de outletmodellen prijst maar die heeft echt een reality check nodig.
Ikzelf betaalde er minder voor, dat wel, maar dan nog.

Je display is iets minder helder dan de bedoeling is? Wat volgens mij met de huidige S3 ook al zo is begreep ik het en der. Dat soort foutjes zitten er op deze modellen. Je bent nog altijd 200 euro goedkoper, voor een gloednieuwe fiets! Dat kan voor iemand een hele goede overweging zijn.

Wanneer komt jouw S3? Eind september? Dan kan dit toch een prima overweging zijn. Het is een kwestie van perspectief. He kan wel roepen dat ze gek zijn, maar het is en blijft een gloednieuwe fiets met alles erop en eraan. Maar wel leverbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwQZWp0rwdr2rA3v1fjTh7pvI1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVviq2nFijwIpbHdH4Y4It53.jpg?f=fotoalbum_large

is dit wat, bijna perfect :?

[ Voor 3% gewijzigd door Bruzski op 04-06-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Benieuwd of ze de s3 outletmodellen op een gegeven moment ook met 50 procent korting zullen aanbieden waardoor ze dus op 999 euro zouden moeten uitkomen. Van Moof kennende gaat dat alleen nooit gebeuren, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Als je vergeet dat vlak voor de s3 release de gloednieuwe s2's ook voor 1700 of 1800 verkocht werden, is het een ok deal maar nog steeds niet logisch om ervoor te gaan als je voor relatief een greintje meer de s3 hebt, zij het over een poos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Als je vergeet dat vlak voor de s3 release de gloednieuwe s2's ook voor 1700 of 1800 verkocht werden, is het een ok deal maar nog steeds niet logisch om ervoor te gaan als je voor relatief een greintje meer de s3 hebt, zij het over een poos.
hoi Daan, klopt maar als ik nu de s3 bestel is september erg ver weg.

en wie kan me een garantie geven dat ik de s3 in een goede staat ontvang. :/

poll: welke kleur s3 is het mooist ? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bruzski op 04-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben22
Bruzski schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:39:
[...]

hoi Daan, klopt maar als ik nu de s3 bestel is september erg ver weg.

en wie kan me een garantie geven dat ik de s3 in een goede staat ontvang. :/

poll: welke kleur s3 is het mooist ? ;)
S3 in dark, S2 fog white. Vind de S3 light iets te blauw, maar is op zich ook wel chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:21:
Benieuwd of ze de s3 outletmodellen op een gegeven moment ook met 50 procent korting zullen aanbieden waardoor ze dus op 999 euro zouden moeten uitkomen. Van Moof kennende gaat dat alleen nooit gebeuren, vrees ik.
Ik denk het ook niet. Maar goed, als er S3's voor zeg 1800 beschikbaar komen als retourdeal dan kunnen ze de door mij bestelde S1 v2 laten zitten. Ik heb maar gewoon even gebeld met VM over mijn outlet bestelling want via email en social media kennen een stormloop aan vragen en dus lange reactietijd. Na 5min in de wacht zou ik er morgen over teruggebeld worden. Ze konden mijn outlet bestelling wel vinden, maar geen koppeling naar de bezorging via Dynalogic op zich.

Wordt vervolgd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Daan2020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Snap de nieuwe strategie ook niet. Zomaar met 300 euro verhoogd en de off road modus weggehaald. Dan zou je denken dat dit keer de spatborden er op z'n minst wel op zitten maar nee hoor, die zijn nu 'speciaal voor de cowboy 3 ontworpen' maar wel voor 90 euro extra. Totale prijs dus 2400 euro. Een standaard is dan nog steeds te veel gevraagd.
De verdwijning van de off-road modus is idd jammer, de prijsverhoging ook helaas.
Er is wel een belangrijk verschil, dat is de Gates riemaandrijving, die is van een betere kwaliteit dan die van eerdere Cowboy modellen. Daarnaast is er nog een pech-onderweg-service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.schollen
Ruben22 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:43:
[...]

S3 in dark, S2 fog white. Vind de S3 light iets te blauw, maar is op zich ook wel chique.
Ze leveren hem echt wel af in een goede staat .. denk dat het gewoon opstart problemen zijn nu
Ik zou voor de zwarte gaan is wat tijdlozer dan de blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
litebyte schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:24:
[...]

De verdwijning van de off-road modus is idd jammer, de prijsverhoging ook helaas.
Er is wel een belangrijk verschil, dat is de Gates riemaandrijving, die is van een betere kwaliteit dan die van eerdere Cowboy modellen. Daarnaast is er nog een pech-onderweg-service.
Tja, ze hebben door de prijs te verhogen en die off-road modus weg te halen zichzelf wel de das omgedaan. De jonge sportievelingen waar hun doelgroep voornamelijk uit bestaat willen juist die hogere snelheid en hoeven echt geen pech-onderweg-hulp (bewaar dat maar voor Stella-gebruikers, wordt er dan gedacht).

Ik denk dat succesvol concurreren met van Moof door deze stap nu wel voorbij is voor Cowboy. Hun doelgroep gaat op zoek naar een ebike zonder die begrenzing en een nieuwe doelgroep aan zich binden zal ze door het uiterlijk van de fiets en het feit dat je zonder je telefoon nog steeds niet verderkomt, niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sam02012
Daan2020 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Tja, ze hebben door de prijs te verhogen en die off-road modus weg te halen zichzelf wel de das omgedaan. De jonge sportievelingen waar hun doelgroep voornamelijk uit bestaat willen juist die hogere snelheid en hoeven echt geen pech-onderweg-hulp (bewaar dat maar voor Stella-gebruikers, wordt er dan gedacht).

Ik denk dat succesvol concurreren met van Moof door deze stap nu wel voorbij is voor Cowboy. Hun doelgroep gaat op zoek naar een ebike zonder die begrenzing en een nieuwe doelgroep aan zich binden zal ze door het uiterlijk van de fiets en het feit dat je zonder je telefoon nog steeds niet verderkomt, niet lukken.
Je ziet aan een paar dingen dat ze VanMoof proberen na te doen. Anti-theft, spatborden en pech- service. Het is een sportieve fiets waarmee je ook mag verwachten dat je iets sneller kan dan de meeste e-bikes ( was hun concurrentievoordeel). Ze zijn niet meegaan is de prijs. Vanmoof heeft deze juist verlaagd en Cowboy verhoogd. Wanneer je de zilverachtige versie bestelt, is de accu niet in dezelfde kleur. Ze hebben zichzelf inderdaad de das omgedaan. Ben benieuwd of ze nog zoveel fietsen gaan verkopen, vanwege de off road modus en het blijft voor mij een te sportieve fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
[...]

Tja, ze hebben door de prijs te verhogen en die off-road modus weg te halen zichzelf wel de das omgedaan.
ik vermoed dat de offroad mode is verwijderd omdat het een single speed ebike betreft en je anders als een malle moet trappen, ik las de nadelige trapverhouding in een review ergens. zou dat een plausibele reden kunnen zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam02012
Bruzski schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:19:
[...]

ik vermoed dat de offroad mode is verwijderd omdat het een single speed ebike betreft en je anders als een malle moet trappen, ik las de nadelige trapverhouding in een review ergens. zou dat een plausibele reden kunnen zijn? :/
Misschien, maar wellicht meer vanwege de wetgeving in Frankrijk. Las in de FB cowboy groep, dat bedrijven een boete krijgen als ze deze optie überhaupt aanbieden in Frankrijk. Denk ook dat andere fabrikanten van E-bikes en motoren druk uitoefenen, omdat zij zich wel aan de snelheidslimiet houden. Cowboy wil natuurlijk ook uitbreiden en in meer landen fietsen verkopen, dus misschien wellicht daarom 1 snelheid (volgens de wet). Wat als je fietsen verkoopt aan mensen in Amerika? Zij mogen harder dan 25km/h en hoe het nu gaat in de app is wel makkelijker voor de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
[...]

VanMoof adverteert op haar Nederlandse site ook enkel met de (legale) 25 km/u. Wie zich minder goed verdiept op externe websites zoals dit topic zal dit verschil met de Cowboy dus niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Smen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:24:
[...]
't is N=1, maar de plaatselijke fietsenmakers raden aan om een aparte fiets te gebruiken om te forenzen.
offtopic:
Twee keer lieden met onheuse bedoelingen weggeschopt bij mijn Gazelle. Daarna heb ik er de meest crappy hema-fietstassen op gezet die ik kon vinden. Ook het framelogo eraf. Na deze makeover ziet het ding eruit als een suffe papafiets, geen problemen meer gehad. Ik parkeer bij voorkeur naast een dure fiets zonder kettingslot >:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben22
Kun je met de app voor de Apple Watch ook de stand kiezen op de S3 tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Cyleo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Dat is waardeloos zeg! Ben benieuwd met welk voorstel ze komen.
Niks meer van ze gehoord.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

oscarwashere schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:28:
[...]

VanMoof adverteert op haar Nederlandse site ook enkel met de (legale) 25 km/u. Wie zich minder goed verdiept op externe websites zoals dit topic zal dit verschil met de Cowboy dus niet zien.
Het zal gaan om de wettelijke bepalingen in het betreffende land. Verzekeringstechnisch kan het ook nog een dingetje worden.

Hier in Japan is de maximale snelheid van een electrische fiets 24 km/per uur en een max. motorvermogen van 250 Watt. Tevens ben ik verplicht vanuit mijn bedrijfsverzekering een helm te dragen tijdens werkuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joosie200 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Dynalogic is inderdaad echt een verschrikkelijke knaken club. Zou hier zaterdag geleverd worden, tussen 10 en 12. Om 13:30 mailen ze dat door planningsproblemen ik een nieuwe afspraak moet maken. Ik hoop dat ze heel veel goedkoper zijn dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.schollen
Cyleo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Dynalogic is inderdaad echt een verschrikkelijke knaken club. Zou hier zaterdag geleverd worden, tussen 10 en 12. Om 13:30 mailen ze dat door planningsproblemen ik een nieuwe afspraak moet maken. Ik hoop dat ze heel veel goedkoper zijn dan de concurrentie.
Er is bij haast elk transport bedrijf wel iets ..
Had er de laatste keer geen problemen mee met dynalogic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Jeuj ik heb shipping info. Mijn fiets wordt verstuurd met UPS zo te zien...blijkbaar zit daar dus ook weer verschil tussen. Hopelijk leveren ze op zaterdag :)
Pagina: 1 ... 19 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.