Patvs120 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:00:
[...]
Paar opmerkingen:
Ervan uitgaande dat 92% zeer tevreden is met hun fiets (dat percentage komt van VanMoof zelf - onderzoek gebaseerd op de S2) en de 8% met problemen lossen zij naar tevredenheid op. En ervan uitgaande dat die 92% niet op Reddit/Facebook positieve berichten plaatst (op een handje vol na, die VanMoof aanprijzen als het evangelie)-->
-even een marketing tip voor VanMoof-
dan mag VanMoof beter z'n best doen dat die 92% tenminste wel een positieve TrustPilot review schrijven. VanMoof heeft een zakelijke TrustPilot account. Veloretti lukt het wel om haar gebruikers een positieve review te laten schrijven. Want het komt nu slecht over dat ze die score weghalen.
Dan die 8% mensen met problemen: die worden speciaal lid van een Facebook groep om te klagen, of posten in woedeaanval een TrustPilot review. (dat doet ze overigens vaak pas na maanden op TrustPilot als die fiets / en VanMoof klantenservice ze helemaal knettergek heeft gemaakt, en ze het gevoel hebben dat ze anderen voor VanMoof moeten waarschuwen. VanMoof lost hun problemen op - mits de klant daarvoor open staat.
Wat bij de S3 opvalt: veel mensen met problemen waren al 1+ jaar lid van de VanMoof ING Facebook groep. Dat waren tevreden S2 gebruikers. Ik was zelf 1+ maand lid, ik heb het altijd opgenomen voor die e-shifter dat ik daar nooit problemen mee heb gehad (ook niet tijdens test rit) en voor de top front hub motor van VanMoof tegen zeikerds die alleen een mid-drive willen. Dan vind ik het een beetje flauw

als ik het stempel krijg opgedrukt van negatieve lul als ik constateer dat vijf mensen dezelfde zadelpen schade hebben, veroorzaakt door de fiets. (niet door transport). En probeer uit te zoeken wat daar de oorzaak van is. En dat de paint quality niet is verbeterd.
Tsss negatieve l*l
Nee, helemaal met je eens! Ik weet zeker dat er meer negatieve dingen worden gepost dan positief, en dat dat komt doordat je eerder klaagt dan lof post, helemaal eens. Alleen je verwacht dan zeg maar na het filteren van de azijnpissers een genuanceerd beeld te kunnen vormen. En mijn beeld is vooral dat VM prachtige producten maakt, maar het gevoelsmatig te snel op de markt wil hebben en daardoor zichzelf in de vingers snijden.
Eerlijk is eerlijk, ik zou eerder een perfect doorontwikkelde S2 kopen dan een "early" S3. En dat het een early model zou zijn praat voor mij niet goed dat je dan maar genoegen moet nemen met slechte afwerking / serieuze problemen enz.
Maar nogmaals, dat neemt niet weg dat het een prachtfiets is. Alleen onder de streep blijft het voor mij een vervoersmiddel dat betrouwbaar moet zijn van A naar B en er enigszins leuk uit moet zien. Ik denk dat een VM voor mij nu te vroeg is, en hopelijk over een paar jaar als mijn (eventuele) WATT aan vervanging toe is, dat de S6 (ofzo

) mijn nieuwe topper wordt!
Ik ga vrijdag proeffietsen op de Watt Brooklyn trouwens. Mocht ik in de buurt nog kunnen proeffietsen op een S3 ter vergelijk ga ik dat zeker doen, mocht dat het geval zijn dan laat ik weten wat ik er van vind
|edit - Lijkt erop dat proefrijden alleen in Amsterdam, Rotterdam, DenHaag en Utrecht kan. Utrecht zou het meest dichtbij zijn, maar zeker 1,5 uur afstand van de Watt. Dus dat wordt iig geen S3 testrit vrijdag
[
Voor 3% gewijzigd door
Justin op 01-06-2020 21:40
]