Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 14:35
markimarc schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:01:
Ik heb gezien dat je de versnelling handmatig op 4 kan zetten door aan het wieltje te draaien.
Je fietst dan in het begin wat zwaarder, maar dat is prima te omzeilen door de boost. ;-)
https://imgur.com/a/vanmoof-fourth-gear-gfLY8ZC
Ik heb die van mij onlangs op drie vastgezet, bevalt prima. Nooit meer dat de fiets onverwacht schakelt en dan een keer doortrapt.Bij wegrijden is de boost wel nodig, maar daar is ie voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:18:
Mijn S3 heeft het inmiddels ook begeven. Fiets is dood en aan de oplader zie ik alleen die doodskop knipperen. Iemand tips?
Na iets meer dan 200km geeft de nieuwe batterij ook weer problemen. Error 17 in app en 6, 17, en 20 op het display. Meermaals resetten heeft helaas niks geholpen. Ga de batterij maar eens los halen en er opnieuw inschuiven. Iemand nog andere tips?

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 14-07-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:11
Is de kwaliteit en betrouwbaarheid van de nieuwe S5 nu beter t.a.v. de 'oude' S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:36
Webarcher schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:02:
Is de kwaliteit en betrouwbaarheid van de nieuwe S5 nu beter t.a.v. de 'oude' S5?
Ik heb er nog niet veel over gelezen en ben hier ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://www.vanmoof.com/nl-NL/discountcode
€1000 korting

Vraag nu aan

Heb jij een fiets besteld van het oude VanMoof voor hun faillissement en deze niet ontvangen? Mogelijk kom je in aanmerking voor €1000 korting op een VanMoof S5, A5 of een toekomstig product als je je geld niet terug kon krijgen van de bank of betalingsprovider.

In gesprekken met velen van jullie, horen we hoe frustrerend het is geweest om te maken te hebben met langdurige claims. Bij het nieuwe VanMoof, willen we je de weg op helpen zonder je lopende claim te beïnvloeden.

Deze €1000 korting is onze inspanning om de community te steunen - en jou de weg op te krijgen. Houd er rekening mee dat jouw aanvraag onder voorbehoud van voorwaarden en goedkeuring is en fietsen alleen besteld kunnen worden in landen waar we momenteel actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:50
Webarcher schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:02:
Toevallig heeft iemand vandaag op Reddit zijn (zeer korte) experience gegeven.
The bike is awesome and I have only had one issue where it would not unlock (Solved by restarting the phone, so could have been a phone Bluetooth issue rather than bike)
https://reddit.com/r/vanm...ng_an_s5_from_vanmoof_20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:15
Opzich een prima actie. Ik snap de frustratie bij veel mensen, maar heel veel meer kunnen ze mijns inziens niet doen.

Helaas geen actie voor nieuwe klanten, €3300 vind ik echt te veel dus ik wacht nog even op een nieuwe actie. of iemand moet z'n code met mij willen delen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Laatst online: 17:00
Met een nieuwprijs van €3300 2300 maakt VanMoof zich wel weer interessant denk ik. Duizend euro is een hoop geld die de klant in zijn zak kan houden, ook relatief (1/3). Ook weer een groot verschil met bijvoorbeeld een Veloretti, welke normaal* ook €3300 kost.

Het is een mooi gebaar van de nieuwe eigenaren wat mij betreft, zij zijn de klanten van het oude vanmoof in principe (en wettelijk) niets verschuldigd. Andersom, voor VanMoof als verkoper lijkt dit ook een hoop geld. Ze geven zomaar 1/3 weg...

*Ze hebben nu €300 korting

[ Voor 15% gewijzigd door oscarwashere op 15-07-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Herax10NL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:37:
[...]

Opzich een prima actie. Ik snap de frustratie bij veel mensen, maar heel veel meer kunnen ze mijns inziens niet doen.

Helaas geen actie voor nieuwe klanten, €3300 vind ik echt te veel dus ik wacht nog even op een nieuwe actie. of iemand moet z'n code met mij willen delen 8)7
Eens. Alleen zal niet iedere gedupeerde dat begrijpen, die voelen zich nog steeds genaaid, terwijl de nieuwe eigenaren hier niets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Nero22 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:02:
Ik ben aan de beurt met Error 6, 17 en 20. Dus: batterij kaput. Iemand al ervaringen met deze (zelf) uitwisselen?
Helaas verraste mijn S3 mij ook ineens (tijdens een rit) met deze melding. Ik stond heel even stil en toen ik weer wilde rijden, trapte hij enorm zwaar. Door het felle zonlicht zag ik de error niet eens, maar ik snapte wel dat de motor het in ieder geval niet meer deed. Ik had de fiets net opgeladen, dus accu 100%.

Even googlen stuurde mij naar deze pagina van FixJeVanMoof. Zij zeggen daar dat het aan de printplaat ligt. Als je de accupack opstuurt, repareren zij de print; de accu zelf zitten ze niet aan. Dit zou vrijwel altijd het probleem zijn.

Ergo: zelf doen zou alleen werken als inderdaad de accucellen kapot zouden zijn. Ik wam ook nog op een filmpje op YT van een gast die zegt dat je het Battery Management System kunt resetten. Als je de accu eruit haalt, zie je ergens op een print een rijtje contacten zitten. Twee van die contacten hebben GND en RST erbij staan (massa en reset) en die moet je gedurende een seconde of 5 kortsluiten. Dat zou in een aantal gevallen kunnen helpen. Op zich de moeite waard van het proberen, aangezien die reparatie €250 kost...

Weet iemand nog andere methoden of adressen waar met dit kan repareren?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 11:49
mphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Helaas verraste mijn S3 mij ook ineens (tijdens een rit) met deze melding. Ik stond heel even stil en toen ik weer wilde rijden, trapte hij enorm zwaar. Door het felle zonlicht zag ik de error niet eens, maar ik snapte wel dat de motor het in ieder geval niet meer deed. Ik had de fiets net opgeladen, dus accu 100%.

Even googlen stuurde mij naar deze pagina van FixJeVanMoof. Zij zeggen daar dat het aan de printplaat ligt. Als je de accupack opstuurt, repareren zij de print; de accu zelf zitten ze niet aan. Dit zou vrijwel altijd het probleem zijn.

Ergo: zelf doen zou alleen werken als inderdaad de accucellen kapot zouden zijn. Ik wam ook nog op een filmpje op YT van een gast die zegt dat je het Battery Management System kunt resetten. Als je de accu eruit haalt, zie je ergens op een print een rijtje contacten zitten. Twee van die contacten hebben GND en RST erbij staan (massa en reset) en die moet je gedurende een seconde of 5 kortsluiten. Dat zou in een aantal gevallen kunnen helpen. Op zich de moeite waard van het proberen, aangezien die reparatie €250 kost...

toon volledige bericht
Ik heb hem uiteindelijk bij een fietsenmaker in Hilversum gezet, welke de batterij heeft (laten) repareren. Deze fietsenmaker stond niet bij VanMoof op de site, en hij promoot het ook niet op zijn eigen pagina’s, maar hij kon me dus wel helpen.

Ik had geen zin om het zelf te doen met het risico op slopen… Het kostte me €375, en een anderhalve week wachten, maar hij doet het weer :)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nero22 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:02:
[...]
Ik had geen zin om het zelf te doen met het risico op slopen… Het kostte me €375, en een anderhalve week wachten, maar hij doet het weer :)
Heeft hij ook je lader onder handen genomen? Want bij fixjevanmoof is dat ook onderdeel van de procedure. En dankzij de filmpjes van deze meneer snap ik nu zo'n beetje hoe de vork in de steel zit: wat er kapot is, is niet de accu zelf, maar blijkbaar een zekering op de print van het BMS. Maar daarmee ben je er nog niet. De Van Moof lader lijkt ook een rol te spelen, of liever gezegd, de combinatie lader en BMS electronica. Ik heb niet al de relevante filmpjes van die gast compleet bekeken (hij is nogal lang van stof) maar ik begrijp eruit dat de electronica niet steeds van dezelfde leverancier komt, en ook niet van dezelfde kwaliteit is. Maar punt is dat als je de lader niet aanpakt, het probleem vroeg of laat terug kan komen. De aanpassing aan de lader is in principe zelf te doen, als je de veiligheidschroeven eruit kunt krijgen. Je moet nl een potmeter terug draaien. Hierdoor laadt ie met minder spanning, en spaar je dus de BMS. Als je er zin in hebt, kun je alle relevante filmpjes van die meneer bekijken, maar in grote lijnen lijkt het op wat die reparatiediensten doen. Misschien heeft jouw fietsenmaker 'm gewoon naar een van die gasten gestuurd.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DEAD e-bike ? Found the cause of dead e-bike VANMOOF S3/X3

Nou klinkt het lekker simpel: zekering op de print vervangen en de lader terugdraaien. Maar ja...als je geen eravring hebt met electronica is het rommelen aan die BMS print denk ik niet aan te raden. Als je het verkeerd doet, zet je je huis straks in de fik... :+ Dus ja, het is even slikken, maar ik ga mijjn accupack en lader ook maar opsturen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:12:
[...]

Heeft hij ook je lader onder handen genomen? Want bij fixjevanmoof is dat ook onderdeel van de procedure. En dankzij de filmpjes van deze meneer snap ik nu zo'n beetje hoe de vork in de steel zit: wat er kapot is, is niet de accu zelf, maar blijkbaar een zekering op de print van het BMS. Maar daarmee ben je er nog niet. De Van Moof lader lijkt ook een rol te spelen, of liever gezegd, de combinatie lader en BMS electronica. Ik heb niet al de relevante filmpjes van die gast compleet bekeken (hij is nogal lang van stof) maar ik begrijp eruit dat de electronica niet steeds van dezelfde leverancier komt, en ook niet van dezelfde kwaliteit is. Maar punt is dat als je de lader niet aanpakt, het probleem vroeg of laat terug kan komen. De aanpassing aan de lader is in principe zelf te doen, als je de veiligheidschroeven eruit kunt krijgen. Je moet nl een potmeter terug draaien. Hierdoor laadt ie met minder spanning, en spaar je dus de BMS. Als je er zin in hebt, kun je alle relevante filmpjes van die meneer bekijken, maar in grote lijnen lijkt het op wat die reparatiediensten doen. Misschien heeft jouw fietsenmaker 'm gewoon naar een van die gasten gestuurd.
[YouTube: DEAD e-bike ? Found the cause of dead e-bike VANMOOF S3/X3]

Nou klinkt het lekker simpel: zekering op de print vervangen en de lader terugdraaien. Maar ja...als je geen eravring hebt met electronica is het rommelen aan die BMS print denk ik niet aan te raden. Als je het verkeerd doet, zet je je huis straks in de fik... :+ Dus ja, het is even slikken, maar ik ga mijjn accupack en lader ook maar opsturen.
toon volledige bericht
Momenteel hebben wij hier 2 werkende fietsen, maar mijn S3 heeft wel 1x een nieuwe accu gehad toen nog binnen garantie.

Begrijp ik het goed, dat we nu beter onze laders kunnen aanpassen zodat onze accu niet stuk gaat? Gek dat ik hiervan niet eerder heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xileS schreef op zondag 21 juli 2024 @ 20:45:
[...]
Begrijp ik het goed, dat we nu beter onze laders kunnen aanpassen zodat onze accu niet stuk gaat? Gek dat ik hiervan niet eerder heb gehoord.
Nou...dat is een beetje wat ik begrijp van die gast. Als je nog geen last hebt, kun je de boel beschermen door die aanpassing. Ik denk dat ik mijn lader eens ga meten met mijn multimeter. Kijken of ik verschil zie als ie terugkomt. Kan mij ook niet voorstellen wat zij er anders mee willen doen, na die video van die gast die ik linkte.

Ik kan het ze ook gewoon vragen. Het klinkt op zich wel aannemelijk. Ik weet alleen niet helemaal zeker of ie de accu nog wel 100% oplaadt. Ik zou de video nog een keer moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:33
mphilipp schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:14:
[...]

Nou...dat is een beetje wat ik begrijp van die gast. Als je nog geen last hebt, kun je de boel beschermen door die aanpassing. Ik denk dat ik mijn lader eens ga meten met mijn multimeter. Kijken of ik verschil zie als ie terugkomt. Kan mij ook niet voorstellen wat zij er anders mee willen doen, na die video van die gast die ik linkte.

Ik kan het ze ook gewoon vragen. Het klinkt op zich wel aannemelijk. Ik weet alleen niet helemaal zeker of ie de accu nog wel 100% oplaadt. Ik zou de video nog een keer moeten bekijken.
Wat ik uit zijn reacties in de comments daar opmaak is dat de accu nog steeds naar 100% zal opladen, maar wel vrij traag.

Overigens zegt hij in zijn andere "How to fix a Dead E-bike VANMOOF S3 full repair"-video dat bij een minimum van 37,5 volt Error 21 in beeld komt, maar dat dit niet meer het geval is bij 40,5 volt. Moet je dan dus even meten mocht je dat storen. Al zou je Error 21 ook gewoon kunnen negeren, gaat weg wanneer je de fiets aan zet wat ik begrijp.

Bedankt voor de tip @mphilipp, zal mijn lader snel even "terugschroeven"! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door r132546e op 21-07-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

r132546e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 22:44:
[...]
Overigens zegt hij in zijn andere "How to fix a Dead E-bike VANMOOF S3 full repair"-video dat bij een minimum van 37,5 volt Error 21 in beeld komt, maar dat dit niet meer het geval is bij 40,5 volt. Moet je dan dus even meten mocht je dat storen. Al zou je Error 21 ook gewoon kunnen negeren, gaat weg wanneer je de fiets aan zet wat ik begrijp.
Hoe bedoel je bij 37,5V? Tijdens het opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
mphilipp schreef op maandag 22 juli 2024 @ 00:13:
[...]

Hoe bedoel je bij 37,5V? Tijdens het opladen?
Ja, tijdens het opladen. Zie zijn toelichting hier: https://www.youtube.com/watch?v=aHRKA9G2qBw&t=1210s

Of iedere accu en lader combinatie uiteindelijk last krijgt van dergelijke accu problemen is natuurlijk maar de vraag, maar ik vind deze kleine aanpassing de moeite wel waard die grens niet op te hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:37
Wie heeft er wel eens een e-shifter vervangen van een S5/A5?

De oude deed helemaal niks meer, wel even opgemaakt want toch wel nieuwsgierig wat er in zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWlVqvBjMK05ChzGd5vAeQw5Tqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBrX9f0qQSVDcwL90uHnFKU4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de video van VanMoof e-shifter S3 vervangen een beetje al leiddraad gebruikt, dus ook het zelfde gedaan met het geke stipje.

Nu hoor ik de e-schifter wel de hele tijd draaien, maar schakelen werkt nog niet,
Uiteraard wel de fiets al reset en de e-schifter gekalibreerd. helaas heeft dit ook niet gewerkt
ienand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
Op eBay kun je inmiddels ook een kit kopen met onderdelen die waarschijnlijk je Error 44 oplost. Je moet dan wel zelf kunnen solderen.

Gehele kit (SMD's + resistors) kost 35 euro + 11 euro verzendkosten + 12 euro import charges = 68 euro

Mocht je van plan zijn er meer dan 1 te kopen kun je 'm beter op de Engelse eBay kopen, daar zijn ze vanaf 2 stuks, 25 euro per stuk voor de gehele kit (en dat scheelt ook weer in de verzendkosten en import duties) en ben je in totaal 80 euro kwijt voor alles.

Daarnaast heb je ook nog een tweede kit (24 euro) met alleen de Active SMD's of een derde kit (14 euro) met alleen de resistors

Kit 1: https://www.ebay.nl/itm/186457740028
Kit 2: https://www.ebay.nl/itm/186501853134
Kit 3: https://www.ebay.nl/itm/186481641849

En voor het archief, hier ook alle onderdelen en tekeningen bij de advertentie:

De kit bestaat uit:

Contains:

Active components:
DC Regulator : 1 item
ED1: ESD Diode : 1 item
U2, U4: Hall Sensor : 2 items
U3: IC MOTOR DRIVER : 1 item

Resistors: 0603 (1608):
R5: 1 item
R6: 1 item
R17, R18: 2 items
R1, R7, R25, R27: 4 items
R12, R26: 2 items
R0(?): 3 items

Resistors: 6332 (2512):
R3: 1 item

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeBqRPQAx9zOPbXZCS6FRrJagUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aR7GPvTkVARi9Id8rxF4dGHD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPvDpfW0wx86WX6v-EbulZ93qco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O8hKxnjt242288srW79O0Vbe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2RQMxWW-pqOxFgaxXgvJtF4ehU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SwCtAcXB4uv5kzLSJV8pUkFi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx5ytuxcRLzp0UzZ0j7mGvt7dzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N0TDreOVqGwbiF4UGhMRqBFK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVPGn-jzpEYOrE7gSvGSZ2KMPOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0YEgZPLaoPpyWRYt4Lsf8VL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:10
Ben al 4 jaar tevreden eigenaar van S3, wel keer nieuw stuur en accu gehad. Maar voor de rest gaat nog goed! Tot voor kort kon ik nog Moofer app gebruiken maar lijkt dat die niet meer werkt, zit ook nog op software versie 1.7.6. . Maar ik ben vorige week mijn kicklock dopje ergens onderweg verloren, is dit iets wat VanMoof nog kan leveren of, moet ik opzoek naar alternatief dopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
hikhakhok schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:06:
Ben al 4 jaar tevreden eigenaar van S3, wel keer nieuw stuur en accu gehad. Maar voor de rest gaat nog goed! Tot voor kort kon ik nog Moofer app gebruiken maar lijkt dat die niet meer werkt, zit ook nog op software versie 1.7.6. . Maar ik ben vorige week mijn kicklock dopje ergens onderweg verloren, is dit iets wat VanMoof nog kan leveren of, moet ik opzoek naar alternatief dopje?
Via de 3d printer worden ze ook wel geprint. Ook kun je ze compleet geprint kopen:

https://www.bol.com/nl/nl...2-s3-x3/9300000176250408/

https://thangs.com/design...0Kick%20Lock%20Cap-821084

https://www.thingiverse.com/thing:5951285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparky
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-05 21:38
mphilipp schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:14:
[...]

toon volledige bericht
De E-fuse is defect, reset heeft geen zin.

Je kunt de E-fuse eventueel verwijderen en de 3 contacten met een draadje doorverbinden (solderen). Dat he bik ook gedaan, de Van Moof S3 werkte daarna weer correct. Ik heb vervolgens een nieuwe E-fuse besteld via Ali voor iets meer dan 10 Euro.

Of doet je Van Mof het ondertussen al weer?

LET OP: als de E-fuse defect is kun je de fiets het beste helemaal uitschakelen (transport-modus). In de horizontale buis van het frame zit namelijk nog een module met een kleine accu. Deze wordt niet meer bijgeladen als de accu verwijderd is (of E-fuse defect is). Bij te veel ontlading start de fiets niet meer op na plaatsing van een gerepareerde accu....! Dus niet onnodig lang wachten met reparatie om gevolg ellende/schade te voorkomen!

WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sparky schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:28:
[...]
De E-fuse is defect, reset heeft geen zin.

Je kunt de E-fuse eventueel verwijderen en de 3 contacten met een draadje doorverbinden (solderen). Dat he bik ook gedaan, de Van Moof S3 werkte daarna weer correct. Ik heb vervolgens een nieuwe E-fuse besteld via Ali voor iets meer dan 10 Euro.
Ik heb 'm al opgestuurd. Zelf doen ga ik niet aan beginnen....ik kan niet eens 2 draadjes netjes aan elkaar solderen :+
Hopelijk werkt alles weer straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 20:15
(jarig!)
Weet iemand hoe dik de zadel buis is van een model x? Past een thule maxi frame erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 16:51
kadooosh schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:28:
Weet iemand hoe dik de zadel buis is van een model x? Past een thule maxi frame erop?
Dat past. Zelf heb ik een Thule maxi zonder de frame mount. Maar ik heb een urban iki frame bevestiging gekocht en daar zit de Thule maxi dan op.

Reden: ik vind de frame bevestiging van de Thule nogal lomp in vergelijking met de urban iki. En daarnaast kan de Thule nu ook op de normale bagagedrager van de fiets van mijn vrouw geplaatst worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r132546e
stevenP schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Ik val in herhaling hier ;) Ik raad je aan even langs te gaan bij @Gladiator5 in Almere. Hij heeft mij met zelfde soort problemen weer fietsend gekregen!
E shifter zal waarschijnlijk gaar (aan het worden) zijn, als hij 'm opentrekt ziet hij direct wat er fout is en wat er moet gebeuren als revisie.
Nog bedankt voor de tip, ook ik ben onlangs goed geholpen door @Gladiator5 m.b.t. twee niet meer schakelende S3's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gladiator5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 14:50
r132546e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 00:21:
[...]

Nog bedankt voor de tip, ook ik ben onlangs goed geholpen door @Gladiator5 m.b.t. twee niet meer schakelende S3's!
Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn e-shifter is kapot (error 44) en ik heb van fietsenmakers alles van 290 tot 450 (!) euro gehoord om het te fixen. Ik vind dat echt absurd veel geld. Iemand tips what to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Worsteneter schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:09:
Mijn e-shifter is kapot (error 44) en ik heb van fietsenmakers alles van 290 tot 450 (!) euro gehoord om het te fixen. Ik vind dat echt absurd veel geld. Iemand tips what to do?
Bij fix je VanMoof. Voor 159 euro heb je een nieuwe (gereviseerde) e shifter.
Zelf monteren is best eenvoudig, en anders aan een handig iemand vragen. Is uurtje werk. 299 tot 450 is veeel te duur.
https://fixjevanmoof.nl/p...ifter-voor-vanmoof-s3-x3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
HBO88 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:00:
[...]

Bij fix je VanMoof. Voor 159 euro heb je een nieuwe (gereviseerde) e shifter.
Zelf monteren is best eenvoudig, en anders aan een handig iemand vragen. Is uurtje werk. 299 tot 450 is veeel te duur.
https://fixjevanmoof.nl/p...ifter-voor-vanmoof-s3-x3/
Een van die fietsenmakers zei dat de versnellingsnaaf ook vaak kapot is (althans 50/50). Dat leek mij ver gezocht maar wat zijn de ervaringen hier? Als de kans groot is dat het enkel de shifter is dan is het geen probleem die zelf te vervangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
Worsteneter schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:09:
Contact degene boven je post zou ik zeggen. Of zie de posts van degene welke ik quote in mijn post hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
r132546e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Contact degene boven je post zou ik zeggen. Of zie de posts van degene welke ik quote in mijn post hierboven ;)
Inderdaad, @Gladiator5, fixjevanmoof.nl of revotronics.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 09:45
Het balhoofd van mijn S2 is aan vervanging toe.. niet meer goed te stellen (kraakt/draait niet soepel). Weet iemand misschien waar ik een vervangend balhoofd(lager) zou kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ook_gek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik kan voor zeer weinig een S3 overkopen met een defecte accu en fiets gaat niet meer aan.

De accu in de smartcartridge is dus leeg. Die is eenvoudig zelf op te laden of als deze echt helemaal leeg is moet die vervangen worden. Maar dat zijn de kosten niet. 25 euro met verzendkosten erbij.

De accu is hoogst waarschijnlijk een zekering probleem. Dat is 10 euro via aliexpress. En ik kan solderen dus de moeite waard om het zelf eens te proberen.

Echer 1 klein probleempje. De fiets staat op kickslot en de huidige eigenaar heeft door een probleem in de app geen nieuwe activatiecode kunnen maken.

Nu heb ik vanmoof gemaild en zij hebben na wat controle voor een nieuwe activatiecode gegenereerd en gemaild. Most foto van het framenummer mailen en orgineel aankoopbewijs.

Enig wat ik ben vergeten te vragen is of het een probleem is dat hij nu op kicklock staat.

Als ik de fiets weer aan krijg, en de fiets koppel aan mijn acount, kan ik de fiets dan ook ontgrendelen?
Weet iemand dat hier met enige toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Laatst online: 15:29
Worsteneter schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Een van die fietsenmakers zei dat de versnellingsnaaf ook vaak kapot is (althans 50/50). Dat leek mij ver gezocht maar wat zijn de ervaringen hier? Als de kans groot is dat het enkel de shifter is dan is het geen probleem die zelf te vervangen inderdaad.
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Accu van mijn S3 is gisteren weer thuisbezorgd van zijn korte vakantie bij de fixjevanmoof techneuten. Vanmiddag weer even erin geschoven en een korte rit ter bevestiging: alles werkt weer zoals het hoort. Kostte wat geld, maar ik kan er weer even tegenaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En meteen een houder voor de lader gemonteerd in de berging. Ik zag deze een poosje terug op Printables en heb 'm dit weekend geprint en nu even opgehangen. Erg handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7ISAlL53ZXb_HQUYkIq87LnOwM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hRX2MGLtlVz7XfB6anni1xzr.webp?f=fotoalbum_large
(foto is van de ontwerper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Na bijna 3 jaar probleemloos (en zonder errors), heeft mijn S3 het uit het niks begeven.

Na een rit van 15 km heb ik, zoals ik vaker doe, mijn fiets direct aan de lader gehangen. Alles leek in orde, en de accu begon op te laden. Na verloop van tijd ging ik kijken hoe vol de accu was en zag ik dat er Error 20 op het scherm stond. Dit is op zich geen onbekende fout, want deze is duidelijk gedocumenteerd.

Ik heb daarop de lader losgekoppeld om te zien of ik de fout kon resetten met een harde reset via de knop naast de laadpoort. Helaas kreeg ik daarna meer errors, waardoor het probleem alleen maar erger werd.

Nu blijft mijn S3 hangen bij Error 2 en Error 20. Heeft iemand ervaring met deze errors? Is mijn cartridge defect? Zou er een eenvoudige oplossing voor zijn? Of moet ik naar een VanMoof-partner voor een nieuwe cartridge?

Ik vind het erg lastig, want er is relatief weinig informatie te vinden over Error 2. De (nieuwe) VanMoof Support sluit mijn ticket zonder reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:18:
Ik vind het erg lastig, want er is relatief weinig informatie te vinden over Error 2. De (nieuwe) VanMoof Support sluit mijn ticket zonder reactie.
Da's ook niet bepaald vriendelijk. Misschien is er iets fout gegaan en nog een keer indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
[911] schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Da's ook niet bepaald vriendelijk. Misschien is er iets fout gegaan en nog een keer indienen?
Uiteraard gedaan! Ik hoop dat een iets te enthousiaste medewerker per abuis de solved knop in Zendesk heeft aangeklikt. ;-)

Maar ik probeer toch meer info over de Error 2 te zoeken. Op Facebook lees ik verhalen voorbij dat het een modem issue is, Reddit geeft weer aan dat het met de motor te maken kan hebben, maar ook weer iets met de kabelboom. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Laatst online: 11:49
Dit komt uit een documentje dat ooit online is gekomen tijdens het faillissement. Allicht kun je er iets verder mee zoeken

Error 2:
  • BAT_PDSCP
  • Pre Discharge Short Circuit Protection
  • (Main battery related)

[ Voor 42% gewijzigd door Nero22 op 19-08-2024 18:03 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:13
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:18:
Na bijna 3 jaar probleemloos (en zonder errors), heeft mijn S3 het uit het niks begeven.

Na een rit van 15 km heb ik, zoals ik vaker doe, mijn fiets direct aan de lader gehangen. Alles leek in orde, en de accu begon op te laden. Na verloop van tijd ging ik kijken hoe vol de accu was en zag ik dat er Error 20 op het scherm stond. Dit is op zich geen onbekende fout, want deze is duidelijk gedocumenteerd.

Ik heb daarop de lader losgekoppeld om te zien of ik de fout kon resetten met een harde reset via de knop naast de laadpoort. Helaas kreeg ik daarna meer errors, waardoor het probleem alleen maar erger werd.

Nu blijft mijn S3 hangen bij Error 2 en Error 20. Heeft iemand ervaring met deze errors? Is mijn cartridge defect? Zou er een eenvoudige oplossing voor zijn? Of moet ik naar een VanMoof-partner voor een nieuwe cartridge?

probeer eens met een andere lader als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
goosche schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 18:40:
[...]

probeer eens met een andere lader als je die hebt.
Goede tip! Ik heb zojuist de lader van de X3 van mijn vriendin aangesloten.

Het viel me net op dat de fiets compleet dood was. Geen reactie op de bel (aan/uit-knop) of de knop eronder.

Na het aansluiten van de lader ging het lampje kort rood branden en daarna weer groen, zonder verder teken van leven.

Na enkele minuten kwam het matrixdisplay weer tot leven. De fiets zit nu in een cyclus van ongeveer een seconde aan, waarin je het bliksemicoontje ziet. De batterij wordt voor een fractie van een seconde getoond, het oplaadgeluid begint af te spelen, waarna het display weer uitgaat.

Is dit goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Het viel me net op dat de fiets compleet dood was. Geen reactie op de bel (aan/uit-knop) of de knop eronder.

Na het aansluiten van de lader ging het lampje kort rood branden en daarna weer groen, zonder verder teken van leven.

Na enkele minuten kwam het matrixdisplay weer tot leven. De fiets zit nu in een cyclus van ongeveer een seconde aan, waarin je het bliksemicoontje ziet. De batterij wordt voor een fractie van een seconde getoond, het oplaadgeluid begint af te spelen, waarna het display weer uitgaat.

Is dit goed nieuws?
Display uit met lader erin. Vreemd laat maar laden voor een uur. Met de lader erin moet het display altijd oplichten. En voel eens aan de stekker die de fiets in gaat word dat warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Is dit goed nieuws?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Vanmoof S3 charging failure

Krijg jij exact dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
goosche schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:46:
[...]

Display uit met lader erin. Vreemd laat maar laden voor een uur. Met de lader erin moet het display altijd oplichten. En voel eens aan de stekker die de fiets in gaat word dat warm?
We zijn nu zeker een uur verder, en het display doet helaas niks meer. Het lampje van de lader knippert rood.

EDIT: De stekker en/of adapter voelen niet warm aan

[ Voor 6% gewijzigd door markimarc op 19-08-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Klopt! Alleen is het lampje van mijn lader rood en zie ik voor enkele milliseconden het batterij icoontje verschijnen.
Geluid klinkt ook iets korter, maar zeer vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

Klopt! Alleen is het lampje van mijn lader rood en zie ik voor enkele milliseconden het batterij icoontje verschijnen.
Geluid klinkt ook iets korter, maar zeer vergelijkbaar.
Ik weet het niet maar wat ik zal doen is een nacht de fiets opladen. En checken als alles schoon is de plug in de fiets.

[ Voor 6% gewijzigd door goosche op 19-08-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:53:
[...]

We zijn nu zeker een uur verder, en het display doet helaas niks meer. Het lampje van de lader knippert rood.

EDIT: De stekker en/of adapter voelen niet warm aan
hier een discord server: https://www.reddit.com/r/...ngst_a_growing_community/

Misschien kan daar mensen vinden die het kunnen fixen. Als je dit moet fixen bij een FM kost best veel centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
goosche schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

hier een discord server: https://www.reddit.com/r/...ngst_a_growing_community/

Misschien kan daar mensen vinden die het kunnen fixen. Als je dit moet fixen bij een FM kost best veel centjes.
Thanks voor de tips!

Overigens was de fiets net weer dood. Het rode lampje op de adapter is bleef rood knipperen.
Wordt nog vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
markimarc schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:14:
[...]

Thanks voor de tips!

Overigens was de fiets net weer dood. Het rode lampje op de adapter is bleef rood knipperen.
Wordt nog vervolgd...
Jammer maar succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:12:
[...]

[YouTube: DEAD e-bike ? Found the cause of dead e-bike VANMOOF S3/X3]

toon volledige bericht
Is de lader aanpassing nog aan te raden? Heb het nergens voorbij zien komen, behalve hier namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
mphilipp schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:59:
En meteen een houder voor de lader gemonteerd in de berging. Ik zag deze een poosje terug op Printables en heb 'm dit weekend geprint en nu even opgehangen. Erg handig.
[Afbeelding]
(foto is van de ontwerper)
Ik had ook zo'n bevestigingshouder laten printen (3D), maar na korte tijd sprong de zekering uit en de lader was RIP, via van Moof een nieuwe geregeld (zat nog garantie op). Zou te maken kunnen hebben met warmte probleem, lader hangt nu verticaal en niet zoals bedoeld horizontaal. Echter gisteren is de nieuwe lader ook stuk gegaan. Terwijl ik hem altijd horizontaal gebruikte. Weet iemand of ik hem repareren. Alvast bedankt.

Anders koop ik een nieuwe via Fixjevanmoof, kost daar € 50.

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
BikerGLE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:54:
[...]

Ik had ook zo'n bevestigingshouder laten printen (3D), maar na korte tijd sprong de zekering uit en de lader was RIP, via van Moof een nieuwe geregeld (zat nog garantie op). Zou te maken kunnen hebben met warmte probleem, lader hangt nu verticaal en niet zoals bedoeld horizontaal. Echter gisteren is de nieuwe lader ook stuk gegaan. Terwijl ik hem altijd horizontaal gebruikte. Weet iemand of ik hem repareren. Alvast bedankt.

Anders koop ik een nieuwe via Fixjevanmoof, kost daar € 60 excl. verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xileS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
Is de lader aanpassing nog aan te raden? Heb het nergens voorbij zien komen, behalve hier namelijk.
Ik zou het niet durven zeggen of het aan te raden is. Volgens die meneer van het filmpje wel, maar ik kan niet goed beoordelen of dat klopt. Het klinkt wel logisch, want als je de accureparatie doet bij Fixjevanmoof, moet je ook je lader meesturen. Ik vermoed dat zij die mod uitvoeren zodat de nieuwe accu wéér verrot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
Heeft iemand een goed alternatief voor de VanMoof S3 standaard? Die van mij is vrij zwak en kan de originele nergens vinden online. Iemand tips/suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

Het is dan eindelijk zover Mijn S3 schakelt niet meer na wat geratel maar blijft in zijn 1 staan. Had ik er ook maar niet op moeten gaan fietsen natuurlijk. Op advies in dit forum een berichtje naar gladiator5 gestuurd.

[edit: en na een reset werkt het weer. Ben benieuwd voor hoe lang]

[ Voor 13% gewijzigd door eisbaer op 31-08-2024 14:59 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 21:59
Eshifter van mijn S3 (weer eens) vervangen maar problemen houden aan. Op moment dat fiets van 2 naar 3 schakelt lijkt het net alsof er iets aan loopt. Heb zelfs gehad dat mijn trappers vast lopen dus dat ik niet meer door kan trappen. Fiets reset lost dit over algemeen op.

Contact met VanMoof servicecenter leert dat zij aangeven wellicht naaf in achterwiel defect is. Zij raden aan over te stappen naar de 2-versnelling methode en bypass eshifter, zie https://fixjevanmoof.nl/p...-mechanische-versnelling/

Iemand ervaring met zelf vervangen? Men gaf aan dat als ik zelf eshifter kan vervangen (en dus achterwiel kan verwijderen) ik dit ook zelf kan. Klinkt mij niet onlogisch mij gezien opmerking op site dat je dit door ervaren fietsenmaker moet laten doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:37:
Eshifter van mijn S3 (weer eens) vervangen maar problemen houden aan. Op moment dat fiets van 2 naar 3 schakelt lijkt het net alsof er iets aan loopt. Heb zelfs gehad dat mijn trappers vast lopen dus dat ik niet meer door kan trappen. Fiets reset lost dit over algemeen op.

Contact met VanMoof servicecenter leert dat zij aangeven wellicht naaf in achterwiel defect is. Zij raden aan over te stappen naar de 2-versnelling methode en bypass eshifter, zie https://fixjevanmoof.nl/p...-mechanische-versnelling/

Iemand ervaring met zelf vervangen? Men gaf aan dat als ik zelf eshifter kan vervangen (en dus achterwiel kan verwijderen) ik dit ook zelf kan. Klinkt mij niet onlogisch mij gezien opmerking op site dat je dit door ervaren fietsenmaker moet laten doen...
Ligt eraan hoe handig je bent.
Ik heb het achterwiel zelf ook een keer vervangen en dat is redelijk te doen. Goed de filmpjes kijken. De ketting met die kettingspanner er weer op krijgen vond ik het meest lastig, maar een uurtje werk en ik had het wiel vervangen.

Zelf zou ik niet zo snel kiezen voor deze oplossing. Je hebt maar 2 versnellingen en je blijft altijd een error melding op je fiets zien...

Zou toch proberen het achterwiel met de normale naaf te vervangen.
Ik schakel dan wel altijd handmatig, want ik geloof echt dat het automatisch schakelen zorgt voor al die defecte shifters. Rij er nu al bijna 8000 km probleemloos mee rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
HBO88 schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:28:
[...]

Ik heb het achterwiel zelf ook een keer vervangen en dat is redelijk te doen. Goed de filmpjes kijken. De ketting met die kettingspanner er weer op krijgen vond ik het meest lastig, maar een uurtje werk en ik had het wiel vervangen.

Zelf zou ik niet zo snel kiezen voor deze oplossing. Je hebt maar 2 versnellingen en je blijft altijd een error melding op je fiets zien...

Zou toch proberen het achterwiel met de normale naaf te vervangen.
Ik schakel dan wel altijd handmatig, want ik geloof echt dat het automatisch schakelen zorgt voor al die defecte shifters. Rij er nu al bijna 8000 km probleemloos mee rond.
Dank voor reactie en meedenken.

Twijfel ook beetje over 2 versnellingen, met name over cadans. Hou wel van doorfietsen en ben bang dat ik met die 2-versnelling als hamster op fiets kom te zitten.

Zou je dan alleen naaf vervangen (en is dat wel zelf te doen) of toch gewoon compleet nieuw achterwiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:02:
[...]

Twijfel ook beetje over 2 versnellingen, met name over cadans. Hou wel van doorfietsen en ben bang dat ik met die 2-versnelling als hamster op fiets kom te zitten.

Zou je dan alleen naaf vervangen (en is dat wel zelf te doen) of toch gewoon compleet nieuw achterwiel?
Idd zeker als je 32 (of nog harder) kunt rijden is 2 versnellingen niet handig lijkt mij.

De naaf vervangen is denk ik niet te doen.
Ik kreeg ook een compleet achterwiel toen mijn fiets niet schakelde bij aflevering.

[ Voor 7% gewijzigd door HBO88 op 08-09-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:08
HBO88 schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:28:
[...]

Yep, het achterwiel vervangen is goed te doen ahv. de filmpjes. Let wel op de gebruikte spacer ringen om de as en ketting alignment met de kettingspanner. Daar was VM nogal slordig mee, met snel versleten kettingen tot gevolg.

Handmatig schakelen heb ik vanaf dag 1 gedaan. Tot zover ruim 3 jaar zonder problemen gereden. Afkloppen, maar ik heb wel een reservewiel klaarliggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Laatst online: 16:37
Ik zoek een achterlicht voor een S3/X3, iemand een idee waar ik deze kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 10:53
markimarc schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Uiteraard gedaan! Ik hoop dat een iets te enthousiaste medewerker per abuis de solved knop in Zendesk heeft aangeklikt. ;-)

Maar ik probeer toch meer info over de Error 2 te zoeken. Op Facebook lees ik verhalen voorbij dat het een modem issue is, Reddit geeft weer aan dat het met de motor te maken kan hebben, maar ook weer iets met de kabelboom. :-(
Error twee is een probleem met 1 of meerdere MOSFETS aan de onderkant van de Smart module bord. Ik ga dit zelf met een collega proberen op te lossen over enkele weken als ik de chips heb ontvangen. Hier kwam ik achter toen ik de batterij van mijn vriendin haar X3 (Die werkt) plaatsten in mijn fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03 10:53
Channelmaster schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:41:
[...]

Yep, het achterwiel vervangen is goed te doen ahv. de filmpjes. Let wel op de gebruikte spacer ringen om de as en ketting alignment met de kettingspanner. Daar was VM nogal slordig mee, met snel versleten kettingen tot gevolg.

Handmatig schakelen heb ik vanaf dag 1 gedaan. Tot zover ruim 3 jaar zonder problemen gereden. Afkloppen, maar ik heb wel een reservewiel klaarliggen >:)
Ik heb dit afgelopen zaterdag gedaan ik kon een bijna nieuw Vanmoof S3 ophalen via Marktplaats maar deze had problemen met de E-Shifter en kicklock achterwiel eraf bij mijn andere S3 en beide verwijderd en op de nieuwe S3 geplaatst. Kicklock was geen probleem. Maar ik kreeg bij de nieuwere S3 de E-shifter er niet af.

Dus ik heb het de shifter weer geplaatst op het orginele wiel waar deze vandaan kwam. En dit lijkt allemaal te werken enige wat ik nu heb is dat als ik 25 / 26 km/h ga de trappers slippen. :'( Iemand enig idee of ik nu iets fout heb gedaan of wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:01
Ook een leuke ervaring, zowel mijn voor als achterrem zijn plots gestopt met werken bij 6000km. S3 heeft een week in de schuur gestaan en ik merkte dat de rechter remhendel geen druk had (ook bij aandraaien schroefje niet) links nog een beetje, maar tijdens het fietsen werd ook links steeds minder en aan het einde van de rit kon ik met mijn voeten gaan remmen :/. Volgende week maar even langs een servicepunt, je zou denken dat de remmen afzonderlijk van elkaar hydrauliek hebben waardoor dit niet kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40
Frostb1te1992 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:07:
Ook een leuke ervaring, zowel mijn voor als achterrem zijn plots gestopt met werken bij 6000km. S3 heeft een week in de schuur gestaan en ik merkte dat de rechter remhendel geen druk had (ook bij aandraaien schroefje niet) links nog een beetje, maar tijdens het fietsen werd ook links steeds minder en aan het einde van de rit kon ik met mijn voeten gaan remmen :/. Volgende week maar even langs een servicepunt, je zou denken dat de remmen afzonderlijk van elkaar hydrauliek hebben waardoor dit niet kan gebeuren.
Heeft je fiets aan een haak gehangen, of langere tijd op zijn kop gestaan?
Het lijkt alsof de olie weg is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Tommie12 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:15:
[...]

Heeft je fiets aan een haak gehangen, of langere tijd op zijn kop gestaan?
Het lijkt alsof de olie weg is.
Nee eigenlijk nog nooit! Dat is het gekke van dit verhaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Frostb1te1992 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:20:
[...]

Nee eigenlijk nog nooit! Dat is het gekke van dit verhaal 8)7
Dan vrees ik toch voor een lek....en heel bizar dat het bij beide remmen samen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Laatst online: 12:11

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Error 57....fiets blijft in zn 1 staan, toen wij de S3 net hadden, enkele keren per week dezelfde error, tot na een 'over the air firmware update'

Anderen er last van?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Kom net tot de ontdekking dat mijn achterspatbord volledig is doorgerot. Zowel bij de schroef onder, als de schroef boven waarmee hij vast zit aan de achterdrager is het metaal helemaal weg.
Fiets is 3 jaar oud, staat altijd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

HBO88 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:11:
Kom net tot de ontdekking dat mijn achterspatbord volledig is doorgerot. Zowel bij de schroef onder, als de schroef boven waarmee hij vast zit aan de achterdrager is het metaal helemaal weg.
Als het is doorgeroest dan moet er toch vocht in het spel zijn. Evengoed gevaarlijke situatie. Herinner me de foto’s van een achterspatbord wat los liet, mee draaide met het wiel en ongeluk veroorzaakte.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
eisbaer schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:38:
[...]
Als het is doorgeroest dan moet er toch vocht in het spel zijn. Evengoed gevaarlijke situatie. Herinner me de foto’s van een achterspatbord wat los liet, mee draaide met het wiel en ongeluk veroorzaakte.
Ja ik ook. Die gast lag zelfs even in coma.
Heb het nu met tyraps vastgezet. Via bol kun je een nieuw achterspatbord kopen voor 35 euro, komt woensdag binnen.
Heb alleen niet zo'n zin om het hele achterwiel en alles te demonteren om het spatbord te vervangen maar het is niet anders.

Tja fiets staat wel altijd binnen maar fiets er ook vaak zat mee door de regen. Maar de kwaliteit van dat spatbord valt me wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wanneer is het raadzaam om onderhoud te laten plegen aan de S3? Hier bijna 2500 km gereden en vraag mij af of het verstandig is om het te laten onderhouden.

Misschien iemand ook een adresje voor in Amsterdam?

Ik heb mijn flesje chain lubricant gevonden, maar wellicht dat er meer onderhoud nodig is ipv alleen ketting oliën.

[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 24-09-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
xileS schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:04:
Wanneer is het raadzaam om onderhoud te laten plegen aan de S3? Hier bijna 2500 km gereden en vraag mij af of het verstandig is om het te laten onderhouden.

Misschien iemand ook een adresje voor in Amsterdam?

Ik heb mijn flesje chain lubricant gevonden, maar wellicht dat er meer onderhoud nodig is ipv alleen ketting oliën.
hoe handig ben je? Een onderhoudsbeurt stelt niet veel meer voor dan smeren van de ketting. Remblokjes vervangen en schroefjes nalopen.
Opzich is 2500km wel een goed moment om alles even te controleren.
Zie mijn vorige bericht, ik heb een doorgerot spatbord. staat 9000km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:19:
[...]

hoe handig ben je? Een onderhoudsbeurt stelt niet veel meer voor dan smeren van de ketting. Remblokjes vervangen en schroefjes nalopen.
Opzich is 2500km wel een goed moment om alles even te controleren.
Zie mijn vorige bericht, ik heb een doorgerot spatbord. staat 9000km op de teller
Betreft fiets onderhoud heb ik geen ervaring, behalve dat ik op de basisschool had geleerd om banden te plakken. Maar ook dat zou ik nu liever laten doen ipv zelf te gaan knoeien, als het voor een betaalbare prijs kan.

Is het voor zo'n onderhoud nog wel nodig om specifiek naar een VM reparateur te gaan en wat zal dit kosten? Ik zag op FB ook wat mobiele diensten voorbij komen, misschien is dat ook nog een optie.

Ik heb niet het idee dat mijn remblokken al vervangen moeten worden, aangezien ik nog prima kan remmen. Als het alleen ketting smeren is. Volgens mij gewoon via dat gaatje in de kettingkast en wat schroeven aandraaien met de tools in de tookitbox, moet dat idd nog wel zelf te doen zijn.. Alleen wil ik ook niet onnodig kosten besparen, zodat ik straks bv per ongeluk iets belangrijks mis waardoor straks mijn fiets niet meer veilig is :N.

[ Voor 21% gewijzigd door xileS op 24-09-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:08
HBO88 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:11:
Dank voor deze post, dit geeft aanleiding tot extra quality time met mijn S3 en een pot Vaseline :9

• HBO88
Channelmaster schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:43:
[...]

Dank voor deze post, dit geeft aanleiding tot extra quality time met mijn S3 en een pot Vaseline :9
Goed plan.
Achterspatbord net binnen gekregen. Zat ook nog een leuk achterlicht extra bij en dat voor 35 euro.
Van het weekend eens sleutelen

• litebyte

litebyte

eisbaer schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:38:
[...]
Dat komt omdat als je ook maar een (relatief) dunne tak, stukje plat metaal of hard plastic tussen je spatbord en wiel krijgt deze vastslaat tussen spatbord en wiel en dan breekt het spatbord los of vervormt zover dat het je wiel in een keer stil zet....bij +30km p/u is dat lastig.

Ken een bezitter van een S3 die dit heeft meegemaakt op een fietspad in het bos...die sloeg dan niet over de kop, maar viel gewoon voorover bij een vaartje van ongeveer 25. Er staan meer van dit soort verhalen online.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18
Kleine update van mijn kant, mijn S3 uit 2020 gaat nog steeds als de brandweer, elke dag nog steeds genieten!!! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGGhMHcFf3wPaWqs4nrlIQ1B644=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lzn67Kx6KaztkU7xZjnw0xq4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Bruzski op 02-10-2024 21:21 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Frostb1te1992 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:07:
VanFoom in Nieuwegein heeft het netjes opgelost, alles ontlucht en nieuwe remblokjes voor 99 euro. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
Frostb1te1992 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:57:
[...]

VanFoom in Nieuwegein heeft het netjes opgelost, alles ontlucht en nieuwe remblokjes voor 99 euro. :)
Ben je zeker dat je niet op het forumdeel voor de Audi S3 moet zijn?

Een set remblokjes kost maximaal 15-20€.
En dit is echt maximaal 30min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostb1te1992
Tommie12 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Ben je zeker dat je niet op het forumdeel voor de Audi S3 moet zijn?

Een set remblokjes kost maximaal 15-20€.
En dit is echt maximaal 30min werk.
Klopt, helaas zijn fietsenmakers behoorlijk duur tegenwoordig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Frostb1te1992 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:24:
[...]

Klopt, helaas zijn fietsenmakers behoorlijk duur tegenwoordig. :X
20 minuten werk (max 30) en 1 setje remblokjes voor 100, is niet duur, maar afzetterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 20:15
(jarig!)
Ook 2x rem ontluchten en 2x blokken he. Oke ti's best duur maar zo erg is het nou ook weer niet. FM is echt geen vetpot.

[ Voor 6% gewijzigd door kadooosh op 04-10-2024 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Vandaag een nieuwe accu geplaatst in mijn S3, deze werd een beetje slapjes! en gelijk een nieuwe remleiding naar achter getrokken! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:08

DjVe

Hatsaflats!

litebyte schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

20 minuten werk (max 30) en 1 setje remblokjes voor 100, is niet duur, maar afzetterij.
Nee, dat is het niet.

Bleeden van twee remmen + vervangen blokjes kost minimaal 20 minuten. En dan komen er nog remblokjes van +/- 15 per set + minerale olie bij.

Beetje fatsoenlijke fietsenmaker factureert ook gewoon €75 per uur (en dat is prima).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
DjVe schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:23:
[...]

Nee, dat is het niet.

Bleeden van twee remmen + vervangen blokjes kost minimaal 20 minuten. En dan komen er nog remblokjes van +/- 15 per set + minerale olie bij.

Beetje fatsoenlijke fietsenmaker factureert ook gewoon €75 per uur (en dat is prima).
Dat is dus: 25€ aan werk, 30€ voor remblokjes en 5€ voor minerale olie.
Dat maakt 60€.

100€ is dus 66% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburgers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-05 22:14
Bruzski schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:22:
Vandaag een nieuwe accu geplaatst in mijn S3, deze werd een beetje slapjes! en gelijk een nieuwe remleiding naar achter getrokken! :)
Heb je dit zelf gedaan, en wat waren de kosten? Mijn batterij nog ok, maar handig om te weten wat je te wachten staat wanneer deze vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:22:
Hoeveel km heb je met de oude accu gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-05 12:36

8bt

Wie-o-wie weet waar ik een Anti-theft wrench 15 kan vinden? Ben sinds deze week weer eigenaar van een VanMoof maar moet haar wat opknappen. Helaas zit er geen wrench bij en zie ik dat deze online is uitverkocht bij 2 bekende shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
HBO88 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Hoeveel km heb je met de oude accu gedaan?
ik zit nu op ongeveer 14.000km, inmiddels de accu dus vervangen, ik denk dat het wellicht ook komt omdat ik de turbo knop vaak gebruik? blijf verslavend! >:) voor de rest staat de fiets vaak dagen lang s'nachts buiten in de achter tuin, ik zag wel dat een accudeksel een klein scheurtje bevatte, ik zat hier een neuwe deksel voor bestellen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Tilburgers schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:02:
[...]

Heb je dit zelf gedaan, en wat waren de kosten? Mijn batterij nog ok, maar handig om te weten wat je te wachten staat wanneer deze vervangen moet worden.
ik doe mijn onderhoud zelf, heb gelukkig nog genoeg onderdelen liggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Iemand een idee wat het kost om een nieuwe versnelling unit te plaatsen (als het dat is) bij een repaircenter? Onze VanMoof S3 rijdt nog wel maar alleen als een soort fatbike....

Geen enkele error op het buisscherm maar versnelling werkt niet...dat is het voordeel van een rotatie sensor, door draaiende bewegingen te maken met de trappers komen we nog wel vooruit (tm 25 kmh) maar dit is geen echt fietsen zo...en de batterij gaat nu een stuk rapper leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Laatst online: 17:00
litebyte schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:48:
Iemand een idee wat het kost om een nieuwe versnelling unit te plaatsen (als het dat is) bij een repaircenter? Onze VanMoof S3 rijdt nog wel maar alleen als een soort fatbike....

Geen enkele error op het buisscherm maar versnelling werkt niet...dat is het voordeel van een rotatie sensor, door draaiende bewegingen te maken met de trappers komen we nog wel vooruit (tm 25 kmh) maar dit is geen echt fietsen zo...en de batterij gaat nu een stuk rapper leeg.
Bij de fietskamer in Haarlem heb ik €240 betaald voor een "nieuwe" e-shifter en strakker maken van de remmen. Dat was in februari dit jaar.

Mijn probleem was dat hij vast zat in een versnelling, volgens mij 3. Dus optrekken met boost en vervolgens alsnog in 't luchtledige trappen met regelmatig doortrappen.

[ Voor 12% gewijzigd door oscarwashere op 16-10-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Delirius schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:02:
[...]

Uiteindelijk toch gok gewaagd en wiel met SA 2 versnelling naaf gekocht. Wordt geleverd met tandwiel dat je er even op moet klikken. Schijfrem die ik op VanMoof achterwiel had liggen omgelegd naar nieuwe wiel en verwisselen van wiel is verder fluitje van cent. Waar ik even geen rekening mee had gehouden is dat ketting te lang is voor nieuwe tandwiel.

Na wat geklooi nieuwe ketting er op gelegd, net proefritje gemaakt en moet zeggen dat ik het nu al verademing vind! Geen doorschieten, voorzichtig doen of kraken bij schakelen. Loopt soepel, rond 18km naar 2e versnelling en 27 km/u fietsen vooralsnog geen probleem vwb cadans.

Happy biker 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Delirius schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Uiteindelijk toch gok gewaagd en wiel met SA 2 versnelling naaf gekocht. Wordt geleverd met tandwiel dat je er even op moet klikken. Schijfrem die ik op VanMoof achterwiel had liggen omgelegd naar nieuwe wiel en verwisselen van wiel is verder fluitje van cent. Waar ik even geen rekening mee had gehouden is dat ketting te lang is voor nieuwe tandwiel.

Na wat geklooi nieuwe ketting er op gelegd, net proefritje gemaakt en moet zeggen dat ik het nu al verademing vind! Geen doorschieten, voorzichtig doen of kraken bij schakelen. Loopt soepel, rond 18km naar 2e versnelling en 27 km/u fietsen vooralsnog geen probleem vwb cadans.

Happy biker 😇
Knap heur!...ik ga er niet zelf aan kloten, want dan weet ik dat ik het...verkloot. 240 Euro voor nieuwe versnellingsunit (hoop dat het dan eentje is waar ze wat aanpassingen in hebben toegepast) met montage zoals Oscar hierboven aangeeft (en hopelijk met garantie) moet dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxKorlaar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 12:44
Heeft er iemand toevallig onlangs nog een van de knopjes op het stuur vervangen? De boost-button heeft de geest gegeven, vermoedelijk door een aantal flinke regenbuien vorig jaar. En dat voor een fiets ontworpen in Nederland 8)7... Ik heb wat gezocht op Ali maar ik kan nog niet de juiste knopjes vinden, terwijl ik dacht dat ze wel een kant-en-klaar knopje ergens vandaan hadden geplukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
MaxKorlaar schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:27:
Heeft er iemand toevallig onlangs nog een van de knopjes op het stuur vervangen? De boost-button heeft de geest gegeven, vermoedelijk door een aantal flinke regenbuien vorig jaar. En dat voor een fiets ontworpen in Nederland 8)7... Ik heb wat gezocht op Ali maar ik kan nog niet de juiste knopjes vinden, terwijl ik dacht dat ze wel een kant-en-klaar knopje ergens vandaan hadden geplukt.
Heb ze ooit eens gevonden, zie mijn oude bericht:
Lang leve Google lens...
kost 5 euro bij RS online. https://nl.rs-online.com/web/p/push-button-switches/7346704
Wellicht is deze link handig voor andere mensen.

Er zat bij mij ook water in en wilde hem vervangen.knop losgehaald en rerst met de föhn tijdje gedroogd en toen deed hij het weer. Uiteindelijk dus niet vervangen .

Ik heb nu die 3d geprinte beschermkapjes gekocht die je ook in kunt drukken dus ben nu niet meer bang voor een regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
litebyte schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:12:
[...]

Knap heur!...ik ga er niet zelf aan kloten, want dan weet ik dat ik het...verkloot. 240 Euro voor nieuwe versnellingsunit (hoop dat het dan eentje is waar ze wat aanpassingen in hebben toegepast) met montage zoals Oscar hierboven aangeeft (en hopelijk met garantie) moet dan maar...
Ik was ook wat terughoudend, maar geloof me dat ik behoorlijk representatief ben voor het "verkloot"-type :9 Dus als het mij lukt.... :*)

Mijn optie was ook eerst alleen eshifter te vervangen. Dit lukt ook prima zelf, maar had alsnog issues met versnelligsnaaf. Dan helpt die garantie op je eshifter je ook niet verder.
Aangezien originele achterwiel niet op voorraad was en ik al meerdere eshiftes en achterwielen heb versleten in de bijna 3 jaar tijd, toch maar voor (hopelijk) toekomstbestendigere oplossing gekozen.
Pagina: 1 ... 141 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.