Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:46
Na 9714 km's nu toch een issue met de S3. Als ik hem unlock komt netjes het kicklock naar buiten, maar de teller stopt niet met aftellen met als gevolg dat na 5 seconden de elektronica weer lockt terwijl de fiets mechanisch netjes van het slot af is. Kan dus niet fietsen want geen ondersteuning en om de 5 seconden het alarm wat af gaat. Reset al geprobeerd. Iemand nog een idee?

Online veel kicklock problemen maar dat lijkt het hier niet te zijn.De elektronica heeft gewoon niet door dat hij netjes van het slot af is terwijl diezelfde elektronica wel het kick-lock naar buiten laat gaan. Lijkt alsof niet geregistreerd wordt dat het kicklock al van het slot is. Meest logische is denk ik een defecte kicklock..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Wheeliemaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:33:
Na 9714 km's nu toch een issue met de S3. Als ik hem unlock komt netjes het kicklock naar buiten, maar de teller stopt niet met aftellen met als gevolg dat na 5 seconden de elektronica weer lockt terwijl de fiets mechanisch netjes van het slot af is. Kan dus niet fietsen want geen ondersteuning en om de 5 seconden het alarm wat af gaat. Reset al geprobeerd. Iemand nog een idee?

Online veel kicklock problemen maar dat lijkt het hier niet te zijn.De elektronica heeft gewoon niet door dat hij netjes van het slot af is terwijl diezelfde elektronica wel het kick-lock naar buiten laat gaan. Lijkt alsof niet geregistreerd wordt dat het kicklock al van het slot is. Meest logische is denk ik een defecte kicklock..
Ik heb ook een paar weken een probleem met mijn kicklock gehad, waarbij juist het tegenovergestelde gebeurde. De fiets ging fysiek niet van het slot, maar digitaal wel. Alleen met de app was dit te omzeilen, daar is naast de grote unlock-knop in het midden van het scherm soms nog een extra knop in de linker bovenhoek. Dat lijkt een soort failsafe te zijn van VM om de fiets alsnog open te krijgen voor mijn geval, dat kan je eens proberen.

De kicklock los halen en kabeltje controleren kan je ook nog proberen, maar daarvoor moet je het complete achterwiel loshalen.

Bij mij was het probleem nooit opgelost, maar na een paar weken werkte alles ineens weer zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Hmm die knop komt er bij mij niet. Fiets denkt dat alles normaal is lijkt het. Zal toch sleutelen worden dan. Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Opgelost: kicklock bleek kapot. Ging dus wel open maar gaf geen seintje naar de fiets dat hij open was. Op marktplaats een 2e handse gescoord voor 40€ en het werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 20:26
E shifter reparatie voor 76 euro in Duitsland en 100 euro wanneer je graag onderdelen uit voorzorg wilt hebben vervangen. Klinkt niet gek. Hier te vinden: https://revotronics.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Wheeliemaker schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:49:
Opgelost: kicklock bleek kapot. Ging dus wel open maar gaf geen seintje naar de fiets dat hij open was. Op marktplaats een 2e handse gescoord voor 40€ en het werkt weer als een zonnetje.
Te vroeg gejuicht. Een week later exact hetzelfde probleem.. Ben bang dat er toch iets in de bekabeling fout zit. Kan bijv Broers in Amersfoort dit soort zaken ook supporten? Of een ander bedrijf regio Utrecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:32
Vandaag zag ik een update van de iOS app voorbij komen (versie 23.9).
Daarin zit nu het 'Ping' geluid voor de bel (S3/X3) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Heeft iemand een probleem gehad met de S5 dat de power level elke keer vanzelf verspringt. dit gebeurd constant tijdens de fietsrit dus niet op de normale momenten.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:00
Jan Driebeen schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:55:
Naar mijn mening is dit pingelgeluidje zoveel beter. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kwam ook pas achter dat je bel knop in kan houden, dan gaat die: Pingpingpingpingping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vroeger kon je trouwens van motorondersteuning veranderen door te stoppen met trappen en de rechterknop in te houden, maar dit is met de nieuwe firmware niet meer mogelijk. Je moet eerst compleet stilstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markimarc
xileS schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:01:
Vroeger kon je trouwens van motorondersteuning veranderen door te stoppen met trappen en de rechterknop in te houden, maar dit is met de nieuwe firmware niet meer mogelijk. Je moet eerst compleet stilstaan.
Bij mij werkt het nog. Je moet alleen even dubbel het knopje indrukken. Ik denk een bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja, en een verbetering die er voor zorgt dat de batterij niet meer in een “diepe slaap” komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
markimarc schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:28:
[...]

Bij mij werkt het nog. Je moet alleen even dubbel het knopje indrukken. Ik denk een bug
Gaat om de S3 met de laatste firmware? Zonet getest, maar lukt mij alleen als ik stil sta (bv bij een stoplicht). Of via de app moet het volgens mij ook wel lukken, maar mijn mobiel heb ik vaak gewoon in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31
xileS schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:43:
[...]

Gaat om de S3 met de laatste firmware? Zonet getest, maar lukt mij alleen als ik stil sta (bv bij een stoplicht). Of via de app moet het volgens mij ook wel lukken, maar mijn mobiel heb ik vaak gewoon in mijn broekzak.
Heb nieuwste fw (v1.9.3) en kan nog gewoon tijdens het rijden de power stand veranderen (trappers stil, dan rechterknop ingedrukt houden en dan "cycled" de fiets door de powermodes (1=>2=>3=>4=>0=>1=>etc).

Via de app kan ook, maar gebruik ik dus nooit meer, te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Is dat hetzelfde als in de Android app? Of de stoomboot uit de Moofer app?

Dat ingedrukt houden voor langere bel ga ik proberen (met de linker knop neem ik aan? met de rechterknop vasthouden cycle je door de power modes, zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:03:
[...]

Heb nieuwste fw (v1.9.3) en kan nog gewoon tijdens het rijden de power stand veranderen (trappers stil, dan rechterknop ingedrukt houden en dan "cycled" de fiets door de powermodes (1=>2=>3=>4=>0=>1=>etc).

Via de app kan ook, maar gebruik ik dus nooit meer, te onhandig.
Oh gek, ik zit ook op 1.9.3 en kan sinds de laatste paar firmware's niet meer van stand veranderen tijdens het fietsen. Het werkte bij mij idd ook precies hoe jij het omschrijft, maar nu moet ik eerst compleet stilstaan. Ik dacht eerst dus dat het met de update te maken zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:05:
[...]

Is dat hetzelfde als in de Android app? Of de stoomboot uit de Moofer app?

Dat ingedrukt houden voor langere bel ga ik proberen (met de linker knop neem ik aan? met de rechterknop vasthouden cycle je door de power modes, zie hierboven).
In de Android app is de Ping geluid idd al langer beschikbaar. Je kan idd heel vaak en snel achter elkaar belknop indrukken om vaak te bellen, maar als je inhoud gaat die nog sneller achter elkaar: pingpingpingpingpingping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:16
xileS schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:01:
Loop je instellingen weer eens na. Bij mij was het ook op wonderbaarlijke manier de setting toch teruggezet. Je moet het namelijk wel aanzetten in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
heval schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:30:
[...]

Loop je instellingen weer eens na. Bij mij was het ook op wonderbaarlijke manier de setting toch teruggezet. Je moet het namelijk wel aanzetten in de app.
Verrek je hebt gelijk, optie stond uit. Ik dacht eerst dit zal het niet zijn, want ik had het idee als je de optie voor motorondersteuningsniveau uit had staan, dan ook niet stilstaand de ondersteuning kon wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Dankzij @Gladiator5 rijdt mijn S3 weer als een zonnetje! Revisie van de Eshifter, beetje liefde voor het achterwiel en ik rij weer rond :*)

Merkte wel dat het puntje wat bovenaan de display altijd brand, nu regelmatig even knipperde..
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimg.netzwelt.de%2Fdw1018_dh573_sw0_sh0_sx0_sy0_sr16x9_nu0%2Fpicture%2Foriginal%2F2020%2F06%2F-display-rahmenoberrohr-sonnenschein--278698.jpeg&f=1&nofb=1&ipt=1eb541977f66b38fef896d17e698dae28834cc354d8c3faf449c15c3771b4a95&ipo=images

Dat verklaard ook ineens waarom ik 'm af en toe moeilijk kan unlocken - in VM app zie ik dat hij telkens even offline gaat. Batterij issue? Los stekkertje?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Gladiator5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:02
stevenP schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:12:
Dankzij @Gladiator5 rijdt mijn S3 weer als een zonnetje! Revisie van de Eshifter, beetje liefde voor het achterwiel en ik rij weer rond :*)

Merkte wel dat het puntje wat bovenaan de display altijd brand, nu regelmatig even knipperde..
[Afbeelding]

Dat verklaard ook ineens waarom ik 'm af en toe moeilijk kan unlocken - in VM app zie ik dat hij telkens even offline gaat. Batterij issue? Los stekkertje?
Graag gedaan :)

Probeer even een reset trouwens, door het knopje onder je bovenste framebuis ingedrukt te houden.
Is waarschijnlijk de bluetooth verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Hi Medetweakers

Ik heb 2e hands een van moof S3 gekocht met 500 km nu op de 3000km. Laatst netjes bij Kwik Fiti een onderhouds beurtje laten doen in September. Fiets fietste goed tot aan vorige week.

Het begon vorige week met dat die tot 15 a 16km per uur normaal optrok en daarna er geen weerstand was als trapte, was ik echt rondjes aan het trappen zonder dat er iets gebeurde
Met de boostknop ingedrukt houden kwam ik wel tot 25+ KMs uit.

Dat 2 dagen gedaan (2x een ritje van 30 min maar over die 2 dagen)
maar dacht wellicht is de E-Shifter kapot
(enige wat ik kon verzinnen, zo klonk het als ik het internet las wat voor klachten mensen hadden bij een kapotte e shifter)
zelf had geen error code 44 waarvan ik las dat die voorkomt als de e-shifter kapot is.
Dacht komt wel goed bestel wel een ''nieuwe'' eshifter via fixjevanmoof. Krijg je 12 maanden garantie zag ik. Na die 2 dagen op boost fietsen niet meer de vanmoof gebruikt.

Maar nu komt het, ineens wou die sinds donderdag niet meer opladen...
Sprong de lader heel even van rood naar groen (wanneer die normaal stopt met laden als die vol is) en gaf die error code 21... Dacht misschien is me lader kapot
Had een zware tas op liggen, dacht wie draadbreuk want die code 21 stond voor kabel niet herkend.
(hij begon wel met laden 5 seconden en sprong dan weer naar error 21)

Via amazon een andere lader gehaald (Lijkt een OEM oplader zonder de van moof branding) https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1 zonder de vanmoof erop maar wel zelfde blok. voor de 4A output gegaan voor de S3

Nu die lader opgezet maar geeft die ook inmiddels ook een error code 7 aan.... Dus wellicht was de orginele oude lader nog goed. 15 min later begon die te swichen tussen de laden logo, error 7 en error 21...

Nu met de oude lader krijg ik ook dezelfde error codes. fotos van de error codes wisselend met de laad symbool en de 2 laders naast elkaar heb ik voor de zekerheid gepost.

Weten jullie wat dit kan zijn? En wat kan ik hier aan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qw1-ZM69BMyvkz1F5YcnIKBRur8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5BP40B6M517EX8JfWkDuAzk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpM7qj9Ry5BOf3bCkMxLVSS0HWs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ndu3P6VbCdFr5RbK0oEMm3LI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2hKUfKAbblPTbU5LRHn_YnFptU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4b3JyYgCfS3MhLKvAZVAoTH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEqsvWkSM6zQvqwPAolESzzJ-tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IkxkSGtMY80y3AhG48CCC56.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVSr0gYfNzZsn9Um-LaQUMDJjMw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qN9JEJrg3PMcJwdjjIHabeG9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUI9o-1LeBupoZS1SPd95d-utLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3BADdeZnyJFAEDfidHUt2p2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door ninoxps op 11-12-2023 12:27 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
  • Error 7: BAT_OVP1. Over Voltage Protection 1 (Main battery related)
  • Error 21: NO_CHARGE_CURRENT. Charging state but no current reported (Main battery related)
Misschien iets met de batterij van de fiets zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Nero22 op 05-12-2023 09:27 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wheeliemaker
Ik had problemen met mijn kicklock. Zie eerdere posts. Vandaag opgelost door kwikfit in Utrecht. Weliswaar mbv een door mij via marktplaats gekochte kicklock maar er werken daar een aantal oud VM medewerkers die echt ver gaan om je fiets weer op de weg te krijgen. Ze zijn bezig met inkoop van elektrische onderdelen die bijv in de kicklock zitten, hebben nog een partij batterijen liggen en hebben ook de juiste tools om je fiets uit te lezen. Kortom prima adres om met problemen naar toe te gaan als je nog eens iets hebt. Lijkt overigens als je op de site een afspraak wilt maken dat ze niks doen aan de VM maar gewoon kiezen voor diagnose voor 15€ en ze kijken wat ze kunnen doen. Die van mij rijdt weer. Hopelijk wat langer want het vorige kicklock hield het een week uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Op de van moof die ik mijn vriendin heb gegeven krijgt ze ERROR 17.
Als je bij van moof hier op zoekt kan je 3 dingen doen die we al gedaan hebben. De volgende stap is een afspraak bij van Moof en de possible solution is om de batterij te vervangen.
Helaas zegt van Moof dat ze buiten amerika deze batterij niet op voorraad hebben.
Is dit een standaard melding of is er echt kans op een reparatie onder garantie (tot maart 2026)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Nero22 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 07:47:
  • Error 7: BAT_OVP1. Over Voltage Protection 1 (Main battery related)
  • Error 21: NO_CHARGE_CURRENT. Charging state but no current reported (Main battery related)
Misschien iets met de batterij van de fiets zelf?
Hi Nero,

Dank je voor je bericht, word gewardeerd!
Ik denk ook steeds meer dat het de batterij is...

inmiddels rouleren de meldingen over foutcode 6, 17 en 20...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPVBfJZPj74XAQiE2TBDWJo4WWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dweZsmyL5DBLPLnDxjOfi2S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfN-g36BzFd8kwYeXrqOwLotCHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jXD38Rgcxf2XGjKtCNDCzX0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAcB1aCaRYs8BIuf8u7ea369YG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVs7kHluUxF3w6YUR5w4WHxw.jpg?f=fotoalbum_tile

@Nero22 en rest van de medetweakers / vanmoof riders

Ik zit te denken om van de revisie dienstverlening van fixjevanmoof gebruik te maken. Enige wat wel nog beetje angst oproept is straks 249 euro te betalen en dat het niet de batterij is...

Zit dus hieraan te denken
https://fixjevanmoof.nl/product/vanmoof-s3-accu-gerepareerd/

Hebben mensen hier ervaring mee?

/Edit 11/12/2023 16:52
Heb alleen dit nog op internet kunnen vinden over mijn ''nieuwe'' error codes:
https://www.reddit.com/r/...y_ideas_on_what_err_6_is/

En op fix je van moof staat dit wel beschreven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2mZCnL-z548pYqkzBTMFuMhMo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTifXgMGJMhIs4NOH0xWC08i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ninoxps op 11-12-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninoxps
kevertje1977 schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:02:
Op de van moof die ik mijn vriendin heb gegeven krijgt ze ERROR 17.
Als je bij van moof hier op zoekt kan je 3 dingen doen die we al gedaan hebben. De volgende stap is een afspraak bij van Moof en de possible solution is om de batterij te vervangen.
Helaas zegt van Moof dat ze buiten amerika deze batterij niet op voorraad hebben.
Is dit een standaard melding of is er echt kans op een reparatie onder garantie (tot maart 2026)
Hi @kevertje1977
Helaas vallen dingen niet meer onder garantie als je vanmoof nog hebt gekocht voor hun overname:

https://support.vanmoof.c...ns/articles/2044000001958

Q: My bike is still under warranty. What does VanMoof’s restart mean for me?

A: The responsibility for warranties taken out under previous management sits with the prior company which regrettably is in bankruptcy. We are however fully committed to keeping you on the road. By removing the dependency on VanMoof’s previous infrastructure and opening up our technology to global service networks and local bike shops we will give greater freedom of service to riders.

Het kan zijn dat het anders is voor de batterij, al zou ik dat niet denken als ik dat zo lees.

Zie mijn vorige reactie, fix je vanmoof heb bijvoorbeeld een dienst voor de batterij reviseren, wellicht zijn er nog meer aanbieders/alterantieven voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Nu online
Ik heb nog geen ervaringen met reparaties, dus ik zou het je niet kunnen vertellen.

*klopt af*

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb19780211
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb een Vanmoof S3 met het volgende probleem. Wanneer ik het kick lock probeer te gebruiken gaat de fiets niet op slot. Wanneer ik dan via de app (Moofer)de fiets weer aanzet en het dan nogmaals probeer gaat de fiets wel op slot. Is er een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:47
Mijn S2 stond in reparatie bij VM toen ze failliet gingen, heb 'm wel terug, maar moet 'm dus nog fixen. Er was een serieus probleem in de aandrijving, dus mijn opties waren of
1 niets doen
2 boel geld betalen en dan nieuwe computer erin
3 beetje geld (50 EUR of zo) betalen en dan bouwen ze om naar normale (niet versterkte) fiets...

Ik was voor optie 2 gegaan, maar die is dus niet meer uitgevoerd. Inmiddels vind ik het wel OK om optie 3 te doen, maar Lavoie is nog niet opnieuw opgestart. Weet iemand hier op het forum hoe je zelf een S2 kunt ombouwen naar een onversterkte fiets? In principe doet die dat nu al, alleen denkt de fiets dat ik niet rijdt en dus schakelt die elke keer naar een paar min uit. Zoek dus alleen dus nog naar de truc dat die dat niet meer doet...

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 16:17
De laatste tijd valt mijn linkertrapper er steeds af na 30 min fietsen, erg irritant. Hoe strak ik de bout ook aandraai, toch gaat hij weer los. Iemand ervaring/tips hiermee? De bout lijkt verder prima, het lijkt eerder alsof ik de trapper niet volledig kan schuiven op het buisje waar die omgaat. Zou niet weten hoe strak die bij andere fietsen zit.

• xileS
  • Niet online
bincvburen schreef op donderdag 14 december 2023 @ 00:44:
De laatste tijd valt mijn linkertrapper er steeds af na 30 min fietsen, erg irritant. Hoe strak ik de bout ook aandraai, toch gaat hij weer los. Iemand ervaring/tips hiermee? De bout lijkt verder prima, het lijkt eerder alsof ik de trapper niet volledig kan schuiven op het buisje waar die omgaat. Zou niet weten hoe strak die bij andere fietsen zit.
Voor zoiets kan je denk ik prima naar een lokale fietsenmaker, want ik denk dat de trappers niet (veel) anders zijn dan bij een andere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Laatst online: 19:25
Trapper is kapot.
Het schroefdraad van een trapper is tegen de trap richting, zodat je een trapper dus altijd vast blijft draaien zogezegd.
Van wat je zegt het buisje zit dus ook nog vast aan de as, een trapper hoort daar vast aan te zitten. Er zitten vaak ook nog wat lagers in dat buisje namelijk.
Dus even nieuwe trappers erop zetten, 5 minuten werk en je kunt ze kopen bij de action of Hema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05
@bincvburen bedoel je inderdaad de trappers of de crank waar je de trappers indraait?

Als je inderdaad de crank bedoeld dan heeft daar een tijdje speling op gezeten en is dus een beetje afgesleten. Dit kan je alleen oplossen door te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
mb19780211 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:15:
Ik heb een Vanmoof S3 met het volgende probleem. Wanneer ik het kick lock probeer te gebruiken gaat de fiets niet op slot. Wanneer ik dan via de app (Moofer)de fiets weer aanzet en het dan nogmaals probeer gaat de fiets wel op slot. Is er een oplossing voor dit probleem?
klinkt alsof je kicklock vervuild is geraakt. Heb ik ook gehad. Loshalen van je frame (achterwiel eruit, unit er af, elektra even lostrekken en dan op je werkbank goed schoonmaken & smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:49

DataCopy

Dum vita est spes est

madmaxf1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:09:

...

Als je inderdaad de crank bedoeld dan heeft daar een tijdje speling op gezeten en is dus een beetje afgesleten. Dit kan je alleen oplossen door te vervangen.
Dat heb ik dus op mijn X3 inderdaad. Is dat iets wat een 'standaard' FM kan, of moet ik zelf eerst ergens iets vandaan halen/bestellen?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Laatst online: 17:05
Als het de linker betreft moet dat simpel door de fietsenmaker op te lossen zijn. Als het rechts is (daar zit meestal het tandblad aan vast) is het soms wel iets specifieker, maar zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blschip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:21
Vandaag probeer ik mijn S2 op te laden, maar laad niet meer op. Led lampje blijft groen, na paar keer geeft hij afwisselend e29 en e27. Na reset komt e29 weer terug. Fiets is echt leeg, gaf eerst 0% aan, echter laat de app nu ineens 100% bat zien. Iemand wellicht een oplossing totdat de service winkels weer open gaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• holoduke51
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb na een hoop frustratie vandaag mijn hele s2 uit elkaar gehaald en uitgezocht waarom er toch altijd van die issues zijn met 29 en 27 errors. Het moet iets van de connectors zijn. En dat is het ook. In het frame zitten 2 connectors die de batterij en smartunit verbinden met elkaar. Deze connector is fragiel en zeer slecht ontworpen.
Ik heb als test alle draden doorgeknipt en vervolgens met wat extra draad aan elkaar gesoldeerd. Alles werkte gelijk goed. Volgende doel is om alles weer netjes weg te werken. Misschien dat ik wel een stuk uit de zijkant van het frame zaag, zodat er meer ruimte is om te werken.

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
had ik ook 3 jaar geleden met mijn S3, locktite gebruiken en nooit meer last van! :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
oscarwashere schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook een paar weken een probleem met mijn kicklock gehad, waarbij juist het tegenovergestelde gebeurde. De fiets ging fysiek niet van het slot, maar digitaal wel. Alleen met de app was dit te omzeilen, daar is naast de grote unlock-knop in het midden van het scherm soms nog een extra knop in de linker bovenhoek. Dat lijkt een soort failsafe te zijn van VM om de fiets alsnog open te krijgen voor mijn geval, dat kan je eens proberen.

De kicklock los halen en kabeltje controleren kan je ook nog proberen, maar daarvoor moet je het complete achterwiel loshalen.

Bij mij was het probleem nooit opgelost, maar na een paar weken werkte alles ineens weer zoals het hoort...
Ik heb ook heel soms dat mijn S3 fysiek niet van het slot af wil maar wel digitaal, heel vaag. voor de rest nog steeds na 3 jaar een top fiets :)

Uiteraard met de nodige modificaties maar toch.. :*)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• markimarc
Bruzski schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook heel soms dat mijn S3 fysiek niet van het slot af wil maar wel digitaal, heel vaag. voor de rest nog steeds na 3 jaar een top fiets :)

Uiteraard met de nodige modificaties maar toch.. :*)
Welke mods heb je precies gedaan?
Mijn S3 rijdt ook al 2 jaar probleemloos, en ik zou dat heel graag willen verlengen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
mijn standaard van mn S5 is afgebroken, iemand een tip waar ik een nieuwe kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 13:21
madmaxf1 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:57:
Als het de linker betreft moet dat simpel door de fietsenmaker op te lossen zijn. Als het rechts is (daar zit meestal het tandblad aan vast) is het soms wel iets specifieker, maar zal geen probleem zijn.
Als er echt zoveel slijtage is dat de crank van de trapas gaat dan is de trapas vrijwel zeker ook wel aangetast. Alleen de crank vervangen gaat dan niet werken, dus in beide gevallen is de FM wel even bezig.

En ja elke fm zou dat wel moeten kunnen oplossen door desnoods een compleet nieuw trapstel van de plank te pakken. Zoals ik al vaker stel, de meeste VM onderdelen zijn standaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bincvburen
roffeltjes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:21:
[...]

Als er echt zoveel slijtage is dat de crank van de trapas gaat dan is de trapas vrijwel zeker ook wel aangetast. Alleen de crank vervangen gaat dan niet werken, dus in beide gevallen is de FM wel even bezig.

En ja elke fm zou dat wel moeten kunnen oplossen door desnoods een compleet nieuw trapstel van de plank te pakken. Zoals ik al vaker stel, de meeste VM onderdelen zijn standaard.
Was idd alleen een nieuwe crank, stond binnen 3 minuten weer buiten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
De bel-knop van m'n S3 begint lam te worden, dat zal ook de reden zijn waarom unlocken met code niet meer lekker werkt..
Is dit als sparepart weer/nu te krijgen, of moet dit ook gesoldeerd/geknuffeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
stevenP schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:45:
De bel-knop van m'n S3 begint lam te worden, dat zal ook de reden zijn waarom unlocken met code niet meer lekker werkt..
Is dit als sparepart weer/nu te krijgen, of moet dit ook gesoldeerd/geknuffeld worden?
Verschillende websites hebben de Boost button. Je kan 'm dan zelf vervangen. Kost je inderdaad wel wat soldeer en knutsel werk. :-)

https://moofmender.com/pr...-button-for-vanmoof-s3-x3
https://fixjevanmoof.nl/product/vanmoof-s3-x3-knopjes/

https://cdn.shopify.com/s...rocedure.pdf?v=1690626779

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Thanks! Ik hoopte inmiddels op een drop-in replacement. Ik had daar best 2tientjes voor betaald, puur voor het gemak. maar nu maar met soldeerbout aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 16:01
Ik heb een Smart S waarvan het bovenste stukje van de chainguard weg is. (Zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-umhOdvIMOhV2du2e-mHMLGffFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yLgFHKkOY8xRwMXQ3G1YWyLk.jpg?f=user_large

Iemand een idee of de hele kettingkast gelijk is aan de nieuwere modellen of dat ik echt specifiek naar dat onderdeel van een Smart S moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
kalse schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:31:
Ik heb een Smart S waarvan het bovenste stukje van de chainguard weg is. (Zie foto)[Afbeelding]

Iemand een idee of de hele kettingkast gelijk is aan de nieuwere modellen of dat ik echt specifiek naar dat onderdeel van een Smart S moet zoeken?
Als ik het zo zie aan de foto van de Smart S t.o.v. de S3 is het net iets anders vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalse
oscarwashere schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:12:
[...]

Als ik het zo zie aan de foto van de Smart S t.o.v. de S3 is het net iets anders vrees ik.
Da's wel jammer. Kan nergens onderdelen vinden. Zelfs niet 3d-geprint... :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mail van VM:
Goed nieuws! Deze week hebben we de eerste reserveonderdelen geleverd aan geselecteerde VanMoof-partners in Nederland en Duitsland. Voor bepaalde reparaties boek je nu direct een afspraak bij een VanMoof-partner bij jou in de buurt. Houd er wel rekening mee dat onze partners beschikken over beperkte voorraad en capaciteit.
We gaan dit de komende maanden nog veel verder uitrollen - door vóór half februari nog eens 40 locaties toe te voegen, meer onderdelen te leveren, en uit te breiden naar meer landen. Op onze FAQ-pagina vind je onze nieuwste partners - dus houd hem in de gaten!
Zo te zien gaat het voor nu om 4 bedrijven in NL (en 4 in Duitsland)

WheelGood
Oudezijds Armsteeg 22, 1012 GP Amsterdam

Fietswous
Rijnstraat 5, 1078 PT Amsterdam

De Fietskamer
Kleine Houtweg 5, 2012 CA Haarlem

Scooter en Motor Service
Jool-Hulstraat 3, 1327 HB Almere

't is in ieder geval iets. Bij https://wheelgood.nl/page...s-bij-wheelgood-amsterdam kun je zien wat er beschikbaar is en wat de kosten zijn. Nieuwe accu is 600 euro, refurbished is 440, refurbished eshifter is 233.

[ Voor 28% gewijzigd door Daniel op 19-01-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Daniel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:02:
Mail van VM:

[...]
Fietswous
Rijnstraat 5, 1078 PT Amsterdam
Fietswous heb ik net gebeld en die wisten niet echt wat van de nieuwe onderdelen die geleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Mijn 2e S3 die na een nieuwe accu en eshifter niet meer is gebruikt geeft nu ineens ook Error 44 aan :(

Hier snap ik echt niks van. Dus zelfs als je de fiets niet gebruikt en slechts elke week alleen even aanzet om de accu niet in slaap te laten vallen, kan de eshifter dus kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
[911] schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:48:
Mijn 2e S3 die na een nieuwe accu en eshifter niet meer is gebruikt geeft nu ineens ook Error 44 aan :(

Hier snap ik echt niks van. Dus zelfs als je de fiets niet gebruikt en slechts elke week alleen even aanzet om de accu niet in slaap te laten vallen, kan de eshifter dus kapot gaan.
Hoe heb je je fiets opgeslagen dan?
Ik heb mijn S3 nu net iets meer dan 2 jaar en nog nooit problemen gehad. Midden december/begin januari heb ik ‘m voor het eerst 3 tot 4 weken niet gebruikt en hij ontwaakte weer alsof ik hem nog nooit heb stil laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:11
Ik ga binnenkort mn S3 verkopen (PB bij interesse). Kan het eigenaarschap nog gewoon overgedragen worden vanuit mn account? Of werkt dat vanwege het faillissement niet meer?

https://support.vanmoof.c...3-of-x3-fiets-veranderen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
markimarc schreef op zondag 21 januari 2024 @ 01:09:
[...]

Hoe heb je je fiets opgeslagen dan?
Ik heb mijn S3 nu net iets meer dan 2 jaar en nog nooit problemen gehad. Midden december/begin januari heb ik ‘m voor het eerst 3 tot 4 weken niet gebruikt en hij ontwaakte weer alsof ik hem nog nooit heb stil laten staan.
Hij staat gewoon in de stalling op zijn twee wielen (niet verticaal ofzo) en elke keer als ik er kom en er aan denk (meestal om de twee weken) zet ik de fiets even aan door op het knopje onder de stang te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
Hallo Moofers,

Vanmiddag is plots mijn motor van mijn S3 uitgegaan. Hij ging eerst een klein beetje ratelen/trillen, en 5 minuten later viel hij uit. Na meerdere restarts en systeemresets via de app lukt het mij niet om hem aan de praat te krijgen. De motor zoekt momenteel als ik fiets en geeft geen ondersteuning. Batterij is voldoende opgeladen en geen errors.

Iemand ervaringen, tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:45
Vandaag mijn S3 opgehaald bij reparateur. Error 44 reparatie. E-shifter vervangen door automatische mechanische versnelling, zoals ook op de S2 en S4 zit. Mijn S3 fietst weer prima. Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

bincvburen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:25:
Hallo Moofers,

Vanmiddag is plots mijn motor van mijn S3 uitgegaan. Hij ging eerst een klein beetje ratelen/trillen, en 5 minuten later viel hij uit. Na meerdere restarts en systeemresets via de app lukt het mij niet om hem aan de praat te krijgen. De motor zoekt momenteel als ik fiets en geeft geen ondersteuning. Batterij is voldoende opgeladen en geen errors.

Iemand ervaringen, tips?
Ja en nee, die van mij doet het soms (dat vibreren en ratelen) enkele seconden, alleen als ik net op de fiets zit (zeg na enkele tientallen seconden) Een kennis van mij had dit ook (S3) en die fietste ook niet, motor moest toen vervangen worden. Zijn fiets maakte wel al weken daarvoor meer ondersteuningsgeluid.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
litebyte schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 01:27:
[...]

Ja en nee, die van mij doet het soms (dat vibreren en ratelen) enkele seconden, alleen als ik net op de fiets zit (zeg na enkele tientallen seconden) Een kennis van mij had dit ook (S3) en die fietste ook niet, motor moest toen vervangen worden. Zijn fiets maakte wel al weken daarvoor meer ondersteuningsgeluid.
Inmiddels een nieuw wiel met motor op marktplaats gescoord. Alleen die geeft maar ondersteuning tot 20kmph. Alle instellingen staan verder goed. Iemand ervaring met halve/weinig kracht qua ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
xileS schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:17:
[...]

In de Android app is de Ping geluid idd al langer beschikbaar. Je kan idd heel vaak en snel achter elkaar belknop indrukken om vaak te bellen, maar als je inhoud gaat die nog sneller achter elkaar: pingpingpingpingpingping
Die Ping heb ik inderdaad (Android app v29.3, S3 firmware 1.9.3), maar had afgelopen tijd de bekende Stoomboot hoorn als default staan (via de Moofer app), dan gaat iedereen meestal wel aan de kant 😎. Gek genoeg net op de heenweg deed die het gewoon, maar op de terugweg hoor ik opeens de Party bel van vM. 🎉

Helaas doet mijn Moofer app (versie 7 jan 2024) het opeens niet meer (om het Stoomboot geluid weer terug te zetten 🛳):
- Fatal JSON error bij het opstarten
- No connection, you seem to be offline (klopt dus niet....)
- Incorrect Credentials (die zouden wel moeten kloppen)

De release notes van Moofer geven aan dat juist dit laatste opgelost is.............had nooit eerder problemen, maar kan er nu dus niets meer mee.

Anderen hier vergelijkbare problemen met de "Moofer" app?

[ Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 28-01-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:20:
[...]

Die Ping heb ik inderdaad (Android app v29.3, S3 firmware 1.9.3), maar had afgelopen tijd de bekende Stoomboot hoorn als default staan (via de Moofer app), dan gaat iedereen meestal wel aan de kant 😎. Gek genoeg net op de heenweg deed die het gewoon, maar op de terugweg hoor ik opeens de Party bel van vM. 🎉

Helaas doet mijn Moofer app (versie 7 jan 2024) het opeens niet meer (om het Stoomboot geluid weer terug te zetten 🛳):
- Fatal JSON error bij het opstarten
- No connection, you seem to be offline (klopt dus niet....)
- Incorrect Credentials (die zouden wel moeten kloppen)

De release notes van Moofer geven aan dat juist dit laatste opgelost is.............had nooit eerder problemen, maar kan er nu dus niets meer mee.

Anderen hier vergelijkbare problemen met de "Moofer" app?
Ok, clear cache en memory van de Moofer app was niet voldoende. De app helemaal verwijderen, dan opnieuw installeren lijkt de truc. Je hebt nu opeens ook een Moofer account nodig om dit te laten werken, die aangemaakt, en dan kun je je fiets "importeren".

Aardig om te zien dat je nu ook meerdere vM fietsen kan importeren, en Cowboy bikes en binnenkort ook Brekr, Super73 en.... Tesla.

Goed, app doet het dus weer, je kunt nu ook eigen bel tonen uploaden, maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Laatst online: 13-09 12:12
Iemand een tip hoe ik de kicklock eraf krijg bij de S5.
Sinds gister gaat die niet van het slot.

Hij maakt wel het geluid en kan de code wel invoeren maar de lock gaat er niet af

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 15:12
sten123 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:00:

Hij maakt wel het geluid en kan de code wel invoeren maar de lock gaat er niet af
Slijptol?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [911]
sten123 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:00:

PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Er is een nieuwe app beschikbaar met een aantal wijzigingen:

In this update we’re adding some new features and revamping others:
- New ‘Battery’ section where you can find more details about the state of the battery or Powerbank. Tap on the battery widget or find it via the settings page.
- Introducing battery notifications. The app can now notify you when your battery is running low, when the bike is fully charged or when the battery hits your pre-defined level. Making it easier for you to be fully charged!
- Setting your unlock code just got easier, with a step-wise approach and better instructions.
- If you force close the app, we’ll notify you touch unlock is not available anymore.
- We’re building up a new help center, until that’s ready we disabled the current help page.

The firmware update with fixes for the S5 & A5 is also imminent, so keep an eye out. Happy testing and thanks for providing feedback through TestFlight (we're eagerly reading it all!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Helaas werkt de nieuwe battery section niet bij mij. Is deze functie alleen voor de S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Bij mij werkt ie wel (S3)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJBaX7FIbLHsjCslB9Fff56ELvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qti59RSyalGNof0FNCIUwpnP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintNick
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-01 14:50
Welke versie nummer en OS hebben jullie? Ik krijg nog geen nieuwe versie na mijn 23.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Hm ik hoopte op een battery health statistiek. Is er een manier dit op te vragen?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
SaintNick schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:52:
Welke versie nummer en OS hebben jullie? Ik krijg nog geen nieuwe versie na mijn 23.9.
Je moet ingeschreven zijn op de beta versies van de app via TestFlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Epibreren heeft het scherm werkend gekregen bij mij. :-)
Ik had er inderdaad ook meer van verwacht. Volgens mij zat de low battery notificatie er al in.
Eigenlijk heb je niet veel aan de 'opladen voltooid melding'. Je krijgt de notificatie alleen als je mobiel ook een actieve verbinding met je fiets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vito2
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:16
Mijn leasemaatschappij heeft een ander achterwiel geplaatst in mijn vanMoof met een sturmey-archer 2-speed naaf. Ze geven aan dat hij weer perfect rijdt maar dat error 44 (geen verbinding met de E-shifter) blijft verschijnen, logisch wantr die zit er niet meer op. Is er hier iemand die ook voor zo'n andere naaf heeft gekozen of weet hoe de melding eruit te krijgen is? Of is dat niet mogelijk?

ACER 5720g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 15:05
Is het iemand gelukt om A5 firmware te upgraden van V1.4.7-main naar 1.5.0 main?.
Van alles geprobeerd, reset, app verwijderd op nieuwe geinstalleerd, fiets 100% opgeladen, bluetooth verwijderen, fiets binnen gezet ect.
Mijn S5 was geen probleem binnen 5 min gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
Met mijn 1e batch S3 heb ik nooit problemen gehad.
Vandaag de fiets toch weer eens uit de schuur gehaald, de terugweg bleef mijn boost knop ineens hangen en heb ik alles met volle boost terug naar huis gefietst.

Thuis het knopje weer omhoog gewipt, maar hij blijft wederom hangen.

Denk dat ik toch moet geloven aan een nieuwe aftermarket knop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Ik ben al jaren in het bezit van een Van Moof S2, een van de allereerste (die volgens de app, die ik inmiddels niet meer bekijk) er al meer dan 10.000 km op heeft zitten. Eigenlijk zonder al te veel problemen mag ik wel zeggen. Uitstekende fiets dus.

Maar nu zie ik dat sowieso de banden eigenlijk wel eens vervangen mogen worden. Ik las al dat dit met het achterwiel wel eenvoudig zou moeten zijn (een video is echter niet vinden, de video die er is, handelt over de S3). Kan iemand dit bevestigen want als er een anti diefstal moer op zit, zal het niet zomaar lukken (bij de S3 is dat blijkbaar het geval).

En natuurlijk dezelfde vraag voor het voorwiel, waar ik al helemaal niets specifieks over zag. Ik zag dat iemand de schijfremmen voor- en achter had vervangen. Dat zou impliceren dat dit ook niet ingewikkeld is. Weet iemand daar ook meer over?

Last but not least - dat moet ik anders misschien bij Van Moof (de nieuwe versie dan) maar navragen: zou je voor het oude beestje ook nog spatborden kunnen krijgen? Ze roesten inmiddels best behoorlijk, dus als ik toch ga rommelen, kan dat er misschien ook af. Als ze identiek zijn aan die van de S3 zou het helemaal gemakkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

jlaarts schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:16:
Maar nu zie ik dat sowieso de banden eigenlijk wel eens vervangen mogen worden. Ik las al dat dit met het achterwiel wel eenvoudig zou moeten zijn (een video is echter niet vinden, de video die er is, handelt over de S3). Kan iemand dit bevestigen want als er een anti diefstal moer op zit, zal het niet zomaar lukken (bij de S3 is dat blijkbaar het geval).
Als je even naar je fiets loopt, kun je zo zien of er een anti-diefstalmoer op zit. Bij een normale moer kun je gewoon je steeksleutel op zetten, en bij zo'n speciale moer niet. Dat zie je zo.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
jlaarts schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:16:

En natuurlijk dezelfde vraag voor het voorwiel, waar ik al helemaal niets specifieks over zag. Ik zag dat iemand de schijfremmen voor- en achter had vervangen. Dat zou impliceren dat dit ook niet ingewikkeld is. Weet iemand daar ook meer over?
Om beide wielen los te halen moet je inderdaad de anti-diefstal moer eraf halen, daarvoor zit een adapter in je toolkit die bij de fiets zat. Bij het voorwiel hoef je alleen deze moeren en de motor-kabel los te halen. Let op als je de motorkabel uit het frame trekt, dat je hem niet los trekt of op een andere manier laat terugschieten het frame in. Gebruik bijvoorbeeld tape om hem vast te zetten of een haakje.

Het achterwiel is ingewikkelder, daarvoor moet je de moeren, kettingkast (deels) en e-shifter los halen. Het lijkt wel redelijk op het proces bij de S3, die video kan je er best bij pakken denk ik.

Als je toch nieuwe banden koopt, kies dan voor een band met reflecterende streep op de zijkant. Zij-reflectie po je wiel/band is wettelijk verplicht in Nederland. VanMoof heeft dat standaard niet, dat hebben ze 'opgelost' met die oranje reflectoren in je spaken, maar die heb je er vast niet op gezet want die zijn lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
De VanMoof clone BirdBike kost tegenwoordig helemaal niks meer:
https://shop.tmz.com/sales/birdbike-v-frame-ebike-gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Enkel voor de VS, want niet legaal in EU...
En wordt ook enkel in de VS verzonden.

Maar met dergelijke prijs lijkt het toch meer op een stockdump om daarna de fiets gewoon niet meer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Tommie12 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Maar met dergelijke prijs lijkt het toch meer op een stockdump om daarna de fiets gewoon niet meer te verkopen.
Ik probeerde via hun officiele site op buyitnow te klikken, maar dan krijg je een verlopen certificaat/domein error.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Joran schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Ik probeerde via hun officiele site op buyitnow te klikken, maar dan krijg je een verlopen certificaat/domein error.
Dus misschien nog een scam site ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Tommie12 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:12:
[...]

Blijkbaar verschepen mensen de Bird dus ook naar NL toe. Ik ben hier al zeker een aantal tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
markimarc schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Blijkbaar verschepen mensen de Bird dus ook naar NL toe. Ik ben hier al zeker een aantal tegen gekomen.
Misschien verkopen ze zelf wel via andere kanalen in NL, maar deze site zou ik niet aanbevelen...
If it looks to good to be true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Joran schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Hun officiële site gaat naar een NL domain en die is uit de lucht.
Tommie12 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:23:
[...]

Dus misschien nog een scam site ook...
TMZ.com is een erg grote website, lijkt me zeer sterk dat dit scam is. De NL website van Bird daarentegen is niet meer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik heb die bird fietsen helaas moeten verkopen (ben FM) en kan alleen maar zeg blijf er vandaan want het is echt enorme troep. Alle electronica gaat heel snel stuk. Totaal niet gemaakt voor ons vochtige klimaat.
Wij hebben er nog een aantal waar we garantie op moeten geven maar de onderdelen zoals accu en display zijn al lang heel slecht leverbaar. Zal niet langs duren of ze zijn failliet, hell dat zijn ze deels al... https://www.emerce.nl/nieuws/deelstepbedrijf-bird-failliet

[ Voor 38% gewijzigd door kadooosh op 21-02-2024 21:55 ]

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
oscarwashere schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Om beide wielen los te halen moet je inderdaad de anti-diefstal moer eraf halen, daarvoor zit een adapter in je toolkit die bij de fiets zat. Bij het voorwiel hoef je alleen deze moeren en de motor-kabel los te halen. Let op als je de motorkabel uit het frame trekt, dat je hem niet los trekt of op een andere manier laat terugschieten het frame in. Gebruik bijvoorbeeld tape om hem vast te zetten of een haakje.

Het achterwiel is ingewikkelder, daarvoor moet je de moeren, kettingkast (deels) en e-shifter los halen. Het lijkt wel redelijk op het proces bij de S3, die video kan je er best bij pakken denk ik.

Als je toch nieuwe banden koopt, kies dan voor een band met reflecterende streep op de zijkant. Zij-reflectie po je wiel/band is wettelijk verplicht in Nederland. Van Moof heeft dat standaard niet, dat hebben ze 'opgelost' met die oranje reflectoren in je spaken, maar die heb je er vast niet op gezet want die zijn lelijk.
Dan heb ik een probleem, want een toolkit heb ik nooit gehad en dus ook geen sleutel. Ik kan heel wat uit elkaar halen, maar als er specialistisch (lees: uniek Van Moof gereedschap) bij komt kijken, wordt het niks., Ik ga eens kijken of er iemand bij de nieuwe Van Moof te bereiken valt. En als dat niet lukt de
fiets maar op de drager en naar Amersfoort (in Utrecht hebben ze blijkbaar geen reparatiefaciliteiten meer).

• kalse
Tweedehands een S3 gekocht. Nu binnen 3 weken een E48 error. Op het web niet veel van te vinden. Iemand ervaring (en liever nog: een oplossing)?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
kalse schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:26:
Tweedehands een S3 gekocht. Nu binnen 3 weken een E48 error. Op het web niet veel van te vinden. Iemand ervaring (en liever nog: een oplossing)?
Is een motor communicatie probleem. Probeer de kabel vd motor opnieuw in te pluggen. Of anders de kabel even op schade na te lopen

• [911]
jlaarts schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Dan heb ik een probleem, want een toolkit heb ik nooit gehad en dus ook geen sleutel. Ik kan heel wat uit elkaar halen, maar als er specialistisch (lees: uniek Van Moof gereedschap) bij komt kijken, wordt het niks., Ik ga eens kijken of er iemand bij de nieuwe Van Moof te bereiken valt. En als dat niet lukt de
fiets maar op de drager en naar Amersfoort (in Utrecht hebben ze blijkbaar geen reparatiefaciliteiten meer).
Misschien woon je in de buurt van iemand? Indien in Amsterdam dan kan ik je wel helpen.

• kalse
Bartske schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Is een motor communicatie probleem. Probeer de kabel vd motor opnieuw in te pluggen. Of anders de kabel even op schade na te lopen
Inmiddels weg kunnen brengen naar de kerel waar ik 'm gekocht heb (e-bike outlet in Delft > zie Marktplaats voor de liefhebber). Hij gaat 'm meenemen naar Zutphen waar hij van Moofs koopt op een veiling. daar schijnt iemand te zijn die er èn verstand van heeft èn er naar kan kijken. Ben benieuwd.

Off topic: de e-bike outlet had 15 stuks nieuwe X3 staan...

• markimarc
kalse schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Inmiddels weg kunnen brengen naar de kerel waar ik 'm gekocht heb (e-bike outlet in Delft > zie Marktplaats voor de liefhebber). Hij gaat 'm meenemen naar Zutphen waar hij van Moofs koopt op een veiling. daar schijnt iemand te zijn die er èn verstand van heeft èn er naar kan kijken. Ben benieuwd.

Off topic: de e-bike outlet had 15 stuks nieuwe X3 staan...
Welke e-bike outlet is dit als ik vragen mag? Als ik een snelle zoekopdracht doe, kom ik (naast de advertenties) geen resultaten tegen.

• kalse
markimarc schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:50:
[...]

Welke e-bike outlet is dit als ik vragen mag? Als ik een snelle zoekopdracht doe, kom ik (naast de advertenties) geen resultaten tegen.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Door de storm van gisteren heb ik na ruim 2.5 jaar mijn eerste beschadiging op mijn frame gekregen.
Resultaat: een hele lelijke en diepe kras bovenop mijn frame.
Zijn er opties om dit zo goed/mooi mogelijk te repareren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZJAvipkEZSt8uW0GZ7Qpt8qZ-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tckmlt9CMXIFIQ3aA1gAJ0zk.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
markimarc schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:51:
Door de storm van gisteren heb ik na ruim 2.5 jaar mijn eerste beschadiging op mijn frame gekregen.
Resultaat: een hele lelijke en diepe kras bovenop mijn frame.
Zijn er opties om dit zo goed/mooi mogelijk te repareren?
[Afbeelding]
Alcoholstift voor de eerste uren, en dan een lakstiftje regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Als het goed is moet ergens in dit topic wel de juiste kleur staan, volgens mij van het merk Motip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vraag. De anti diefstalmoer van mijn VanMoof is gestolen . Het gaat om de moer op het achterwiel bij de kettingkast.

In mijn woonplaats is er geen VanMoof partner die een vervangende moer heeft. Kan ik er een gewone moer op zetten? En zo ja, welke maat moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
oscarwashere schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:34:
Als het goed is moet ergens in dit topic wel de juiste kleur staan, volgens mij van het merk Motip.
Thanks voor de info! Ik kon het even niet vinden.. :S
Toch even een dubbele check; Betreft dit de kleur voor de S2 of S3?
Pagina: 1 ... 139 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.