Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06-2024
Vanochtend op de fiets naar het werk maar na direct een error 44 in het scherm. Ook ik ontkom er dus niet aan om een oplossing te zoeken. Denk dat het een ander achterwiel gaat worden met automatische 2 versnellingen naaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:51
iscorpio schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:25:
Vanochtend op de fiets naar het werk maar na direct een error 44 in het scherm. Ook ik ontkom er dus niet aan om een oplossing te zoeken. Denk dat het een ander achterwiel gaat worden met automatische 2 versnellingen naaf.
Op facebook is iemand die de print van de shifter heeft nagemaakt. Hij gaat ze verkopen en is helemaal compatibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Nog steeds ontgrendeld mijn fiets alleen met behulp van de app, niet met de back-up code via de knoppen. Gisteren werd het spannend. De app (Android) wilde niet meer opstarten, ik bleef een VM-logo zien en later alleen de menuknoppen. Gelukkig was mijn vriendin mee (heeft ook een eigen VM die op hetzelfde account staat) en kon zij mijn fiets nog ontgrendelen. Nu dus toch bang dat de dacht die ik wist dat ging komen hier is... tijd om het slot te demonteren, voordat ik straks echt ergens vast sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

S1W

HBO88 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:58:
[...]

Op facebook is iemand die de print van de shifter heeft nagemaakt. Hij gaat ze verkopen en is helemaal compatibel
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:11

npolm

P8

Nu al 3 maanden rijdend met ERROR 45 en soms ERROR 48. (motorkabel dacht ik)
Is er iemand die hier een truc/oplossing voor heeft?
Ipv de fiets te brengen bij de geringe VanMoof-reparateurs die er nu zijn.

Kan ook niks online vinden helaas.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
https://www.facebook.com/...6420749514672850/?app=fbl
Richard Veenstra geeft in de comments aan dat hij wacht tot de prints binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Erik80

Sinds 1980

oscarwashere schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:15:
...De app (Android) wilde niet meer opstarten, ik bleef een VM-logo zien en later alleen de menuknoppen. ...
Is dit nu opgelost? Ik heb nl hetzelfde probleem sinds gisteren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er geen andere app, waarmee je je S3 kan unlocken? Bikey? Alleen android json laden lukt bij mij iig niet. Inloggen met vm account lukte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online
Nog steeds ontgrendeld mijn fiets alleen met behulp van de app, niet met de back-up code via de knoppen. Gisteren werd het spannend. De app (Android) wilde niet meer opstarten, ik bleef een VM-logo zien en later alleen de menuknoppen. Gelukkig was mijn vriendin mee (heeft ook een eigen VM die op hetzelfde account staat) en kon zij mijn fiets nog ontgrendelen. Nu dus toch bang dat de dacht die ik wist dat ging komen hier is... tijd om het slot te demonteren, voordat ik straks echt ergens vast sta...
Op dit moment doet hij het ineens weer. Veel klachten ook te lezen op Facebook, maar geen duidelijke oorzaak of logica in wie het wel/niet heeft. Voor de zekerheid de internettoegang van de app maar geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 21:59
oscarwashere schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:07:
[...]

Op dit moment doet hij het ineens weer. Veel klachten ook te lezen op Facebook, maar geen duidelijke oorzaak of logica in wie het wel/niet heeft. Voor de zekerheid de internettoegang van de app maar geblokkeerd.
En met welke reden om internet toegang te blokkeren? Als app dat juist als voorwaarde heeft om te werken, gaat hij toch juist helemaal niet werken? Merk namelijk dat waar mijn S3 staat (garage) ik net in grensgebied zit van wifi bereik en app daarom vaak niet (goed) werkt. Door te zorgen dat ik met 4g verbinding bij fiets kom (wifi uit) levert al zeker helft minder issues.

Daarom dat ik denk dat blokkeren van Internet juist averechts werkt.

Of doe ik verkeerde aanname?

[ Voor 22% gewijzigd door Delirius op 23-08-2023 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
Delirius schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

En met welke reden om internet toegang te blokkeren? Als app dat juist als voorwaarde heeft om te werken, gaat hij toch juist helemaal niet werken? Merk namelijk dat waar mijn S3 staat (garage) ik net in grensgebied zit van wifi bereik en app daarom vaak niet (goed) werkt. Door te zorgen dat ik met 4g verbinding bij fiets kom (wifi uit) levert al zeker helft minder issues.

Als je wifi en 4g uitzet, kun je gewoon je fiets unlocken. Dus je hebt geen internet verbinding nodig

• oscarwashere
  • Nu online
Delirius schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Tja ik weet ook niet of het zin heeft, maar het idee is om geen verbinding te maken met VM-servers die er (straks) niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:11

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Had VM (en ik weet dat het niet veel waard is) in het begin niet aangegeven ervoor te zorgen de server in de lucht te houden om zo problemen te voorkomen?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
YouTube: Deze e-bike is OOK een normale fiets

Een review van de Lemmo van ons favoriete youtube kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

mphilipp

Romanes eunt domus

litebyte schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:38:
Had VM (en ik weet dat het niet veel waard is) in het begin niet aangegeven ervoor te zorgen de server in de lucht te houden om zo problemen te voorkomen?
Ja, dat hebben ze geroepen blijkbaar. Maar ja, wie weet hoeveel zij daar straks nog over te zeggen hebben?
We hebben in ieder geval voor de S3 via dat Cowboy programmaatje een alternatief, dus echt zorgen maak ik mij er niet om.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 18:52

eisbaer

Zie signature

mphilipp schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:08:
[...]
We hebben in ieder geval voor de S3 via dat Cowboy programmaatje een alternatief, dus echt zorgen maak ik mij er niet om.
Mits je een iPhone hebt want op android werkt het niet.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:49:
[...]
Mits je een iPhone hebt want op android werkt het niet.
Bij mij werkt ie wel.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ook zonder je login gegevens, maar met de json backup bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Dan ben je de eerste.
Kun je je fiets ontgrendelen met de android bikey app?
Welke json file gebruik je?
Heb je die bij vanmoof opgehaald via je android bikey app?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 10:35
litebyte schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:38:
Er is nog geen doorstart en morgen is de laatste werkdag van het volledige werknemersbestand. Zegt weinig goeds over de server in de lucht houden. Zolang het draait, draait het I guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 10:35
Welke fiets? Een 3 of een 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online
S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 21:31
Dr. Horrible schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Er is nog geen doorstart en morgen is de laatste werkdag van het volledige werknemersbestand. Zegt weinig goeds over de server in de lucht houden. Zolang het draait, draait het I guess
Is de server die jij bedoelt alleen voor VM’s met een NL account of hebben VM fietsers in bijvoorbeeld New York straks ook een probleem als de server in NL ermee stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkovsky
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 09:51
MaZo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:20:
[...]
Nee, ik heb een 29.4V oplader geprobeerd, maar met die aangesloten laat de smart cartridge een snel knipperende dooskop zien. Heb geen nieuwe LiPo 1S geprobeerd, omdat ik geen vervangende JST connectoren heb. Ik heb inmiddels wel een nieuwe accu kunnen bemachtigen, dus die probeer ik eerst zodra ik die binnen heb.
Ik ben benieuwd of je probleem door het vervangen van de accu wordt verholpen.

Hier ook enkel 'flashing skull' wanneer de fiets aan de lader staat. Fiets wordt in de app 1 tel gevonden en verliest dan weer connectie. Verder zo dood als VanMoof zelf :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eisbaer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:54:
[...]
Dan ben je de eerste.
Kun je je fiets ontgrendelen met de android bikey app?
Welke json file gebruik je?
Heb je die bij vanmoof opgehaald via je android bikey app?
Ik heb 'm mijn credentials opgegeven en daarmee heeft ie mijn key opgehaald. Dat json file heb ik bewaard, zoals zij aanbevelen. En daarin staan inderdaad allerlei gegevens van mijn fiets. Ik kan de instellingen aanpassen zo te zien. Niet niet heel uitgebereid getest, maar unlocken lukte in ieder geval.

Ik heb hier alleen meerdere verhalen gelezen van mensen die op een of andere manier dachten dat ze met een andere tool de json file moesten aanmaken. Maar dat is niet wat er in de instructies staat. Die andere tool is voor andere fietsen dan de S3. Je kunt alvast de key veiligstellen in afwachting van een tool die wel met die fiets om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
Tijdens vakantie heeft familie een paar rondjes gereden op mijn S3 en nu ik weer thuiskwam had ik exact dit euvel. Heb de code via moofer al eens naar 111 gezet, hoor feedback van de fiets, maar nog steeds geen succes.

Jij al wel meer gevonden? Ben bang geworden een (Factory) reset te doen na alle servers die down zijn etc. maar probeer in ieder geval eens de powerknop (onder je display, naast de lader-ingang) 10s ingedrukt te houden. Wil nog wel 's helpen als eerste reboot.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Ik heb 'm mijn credentials opgegeven en daarmee heeft ie mijn key opgehaald. Dat json file heb ik bewaard, zoals zij aanbevelen. En daarin staan inderdaad allerlei gegevens van mijn fiets. Ik kan de instellingen aanpassen zo te zien. Niet niet heel uitgebereid getest, maar unlocken lukte in ieder geval.

Ik heb hier alleen meerdere verhalen gelezen van mensen die op een of andere manier dachten dat ze met een andere tool de json file moesten aanmaken. Maar dat is niet wat er in de instructies staat. Die andere tool is voor andere fietsen dan de S3. Je kunt alvast de key veiligstellen in afwachting van een tool die wel met die fiets om kan gaan.
Ja inloggen met je vanmoof account gaat prima, maar heb je ook geprobeerd uit te loggen en dan met je json backup weer in te loggen? Als vanmoof server down is kom je namelijk niet meer met je login in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xileS schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Ja inloggen met je vanmoof account gaat prima, maar heb je ook geprobeerd uit te loggen en dan met je json backup weer in te loggen? Als vanmoof server down is kom je namelijk niet meer met je login in.
Ik gaat dat eens even nakijken.

• MaZo
  • Niet online
Binkovsky schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Hier ook enkel 'flashing skull' wanneer de fiets aan de lader staat. Fiets wordt in de app 1 tel gevonden en verliest dan weer connectie. Verder zo dood als VanMoof zelf :F
De nieuwe accu ligt bij mijn ouders in Nederland en heb ik over een week of twee thuis. Heb vandaag wel een nieuwe LiPo batterij ontvangen dus die stop ik van het weekend even in m'n smart cartridge om te kijken of dat e.e.a. nog tot leven brengt.

• HBO88

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40

Sony A7 iv en wat recycled glas

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:36
Op 4 september worden de laatste formaliteiten geregeld en ook hoe het bedrijf zal omgaan met de gedupeerde klanten. Ben benieuwd!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:00
Dat is hoe de curator het nu noemt, maar niet wat er allenmaal overgenomen wordt.

• Tommie12
Scheurbuik schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

Dat is hoe de curator het nu noemt, maar niet wat er allenmaal overgenomen wordt.
Maar in elk geval geen doorstart.
Bij een doorstart vindt het managment nieuw geld, worden de schuldeisers koud gesteld, vliegt een hoop personeel er uit, en gaat de boel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik kan een goede S3 overnemen via marktplaats. Is het nog aan te raden om een VM te kopen of beter naar een ander merk kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
maestrotweaker schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:34:
Ik kan een goede S3 overnemen via marktplaats. Is het nog aan te raden om een VM te kopen of beter naar een ander merk kijken?
Open eens een paar posts 10, 20 of 100 pagina's terug.

Om het samen te vatten:
- de kans dat je S3 defect gaat is groot, heel groot. Zeker de shifter en de electronica zijn zeer kwestbaar
- het is nog niet duidelijk wie gaat herstellen en of er nog onderdelen gaan gemaakt worden voor de S3
- er is enkel de vage verklaring van de overnemer dat ze de 190.000 fietsen "op de weg willen houden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:37:
[...]

Open eens een paar posts 10, 20 of 100 pagina's terug.

Om het samen te vatten:
- de kans dat je S3 defect gaat is groot, heel groot. Zeker de shifter en de electronica zijn zeer kwestbaar
- het is nog niet duidelijk wie gaat herstellen en of er nog onderdelen gaan gemaakt worden voor de S3
- er is enkel de vage verklaring van de overnemer dat ze de 190.000 fietsen "op de weg willen houden".
Ja, terwijl ze anderzijds ook melden dat ze VanMoof fietsen willen verkopen die nog in ontwikkeling waren, omdat de bestaande modellen (o.a. S3) teveel gebreken vertonen. Dat beloofd weinig goeds voor ons S3 rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Waarom zou je dit willen? Je hebt namelijk nu al de 100% garantie dat deze zogenaamde goede S3 problemen gaat geven. De e-shifter, kick-lock, boost knop, accu of bel zal gegarandeerd vroeg of laat stuk gaan in onwillekeurige volgorde.

Tenzij je geld toe krijgt, sadomasochistisch bent aangelegd en zelf heel handig bent met sleutelen zou ik er met een grote boog omheen lopen. Er zijn echt betere fietsen te krijgen en als je budget niet toereikend is kijk dan eens naar Tenways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:34
Situatie lijkt me nu nog veel te onzeker om dit soort aankopen te doen, de e-shifter van mijn S3 is 3 x kapot gegaan (fiets is inmiddels ook opgehaald door de leasemaatschappij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrotweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Dank allemaal voor jullie reacties. Is Tenways het beste alternatief of zijn er nog meer leuke ebikes waar ik naar moet kijken? Ben een noob op dit vlak namelijk…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
maestrotweaker schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:12:
Dank allemaal voor jullie reacties. Is Tenways het beste alternatief of zijn er nog meer leuke ebikes waar ik naar moet kijken? Ben een noob op dit vlak namelijk…
Kijk vooral bij een fietsenwinkel in je buurt. Dan heb je service als je die nodig hebt, kan je proefrijden etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [911]
Miki schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:48:
[...]

Waarom zou je dit willen? Je hebt namelijk nu al de 100% garantie dat deze zogenaamde goede S3 problemen gaat geven. De e-shifter, kick-lock, boost knop, accu of bel zal gegarandeerd vroeg of laat stuk gaan in onwillekeurige volgorde.

Tenzij je geld toe krijgt, sadomasochistisch bent aangelegd en zelf heel handig bent met sleutelen zou ik er met een grote boog omheen lopen. Er zijn echt betere fietsen te krijgen en als je budget niet toereikend is kijk dan eens naar Tenways.
E-shifter kun je door manueel te schakelen redelijk ontlasten.
Boost en belknop hebben veel met regen te maken. Stal je 'm altijd binnen/rij je niet zoveel in de regen zullen ze minder te lijden hebben.
Accu gaat grotendeels stuk nadat je de fiets +- 1 a 2 maanden hebt laten staan maar kan ook bij normaal gebruik (kleinere kans).

Er valt wat omheen te werken waardoor de kansen kleiner worden maar ik zou 'm nu niet aan vrienden aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zou het alleen aanraden als je het voor een habbekrats kan overnemen en in gedachten houdt dat je te maken krijgt met de genoemde problemen. Op garantie zou ik op dit punt niet meer rekenen. Wel zijn de meeste problemen op eigen kosten te repareren.

Wat betreft mijn S3 ben ik wel (nog) tevreden zo lang die het blijft doen. Kick lock en boost knop heb ik bv niet op andere fietsen gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
VANMOOF S3 BATTERY not charging... FULL FIX!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
Ik rij al zo'n 7000km op de S3 en eigenlijk probleemvrij. Ketting, schijven, blokken zelf vervangen en her en der gesmeerd / gespannen en loopt als een zonnetje.

Maar helaas, hij is nu regelmatig aan het doortrappen & valt versnelling terug( niet klokje rond luchttrappen) en hij schakelt niet goed meer op of neer. Ik dacht direct "kom maar door dan, met je 44" maar heb nog geen foutcode gezien.

Hulde aan alle info die hier al verzameld is, en zeker write-up van @[911] ! Ik mis alleen iets over de rearhub. Voordat ik die eshifter helemaal uit elkaar trek als zondebok, klinkt mij dit eerder als slecht afgestelde versnelling cq naafproblemen. Hoe zou ik dit kunnen uitsluiten / testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-04 20:35
Kan je die eshifter op een S3 ook kalibreren via de app? (Ik heb een S5 en dat hielp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
zap681 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:35:
Kan je die eshifter op een S3 ook kalibreren via de app? (Ik heb een S5 en dat hielp)
Ben jij nu de eerste S5 eigenaar die zich meldt?
Is de fiets robuust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:27
Tommie12 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:06:
[...]

Is de fiets robuust?
Ik heb ook een S5! Fiets is top en ik heb er sinds eind maart ruim 2500 km op gefietst.

Wel heb ik een paar keer problemen gehad. Zo kwam de motorkabel rond begin mei een keer los, maar dit was binnen een dag alweer opgelost bij VanMoof Amsterdam-Oost (zonder afspraak). Ze hebben toen volgens de (gratis) reparatiefactuur ook 'Brake lever grub screw recall' opgelost, maar daar heb ik nog nooit iemand over gehoord verder.
Ook heb ik twee keer problemen gehad met de versnellingen, die moesten opnieuw gekalibreerd worden. Dat was wederom minutenwerk en zonder afspraak mogelijk.

Sinds de laatste update van de app is er dus eigenlijk niets stukgegaan wat ik zelf op zou kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xileS schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Ik heb vandaag de fiets unlocked met mijn telefoon zonder internet. Voordat ik bij de berging kwam heb ik internet en wifi uitgeschakeld op mijn foon en toen ik de deur open deed van de berging, klonk het deuntje dat ie aan ging (hij wordt unlocked opgeborgen btw). Even een ritje naar de bakker, daar op kicklock gezet en de foon weer internet-loos gemaakt. En hij ging daarna gewoon weer met een druk op de linkerknop open.

Dat is dan toch een goede test? Betekent dit nou dat ook de Van Moof app werkt zonder internet, met een lokale key oid? Hoe dan ook, zonder internet kon ik de fiets gewoon unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:09:
[...]

Ik heb vandaag de fiets unlocked met mijn telefoon zonder internet. Voordat ik bij de berging kwam heb ik internet en wifi uitgeschakeld op mijn foon en toen ik de deur open deed van de berging, klonk het deuntje dat ie aan ging (hij wordt unlocked opgeborgen btw). Even een ritje naar de bakker, daar op kicklock gezet en de foon weer internet-loos gemaakt. En hij ging daarna gewoon weer met een druk op de linkerknop open.

Dat is dan toch een goede test? Betekent dit nou dat ook de Van Moof app werkt zonder internet, met een lokale key oid? Hoe dan ook, zonder internet kon ik de fiets gewoon unlocken.
Nee, dat is niet wat ik hedoelde. De app is al ingelogd op je account. Log uit en probeer in te loggen zonder je inloggegevens (email+wachtwoord), maar dus met je json backup.

Daar is de hele Bikey app voor bedoelt en die functie werkt dus niet op Android. Als de servers down gingen en je hebt een nieuwe Android telefoon, dan kan je nog steeds niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Is de fiets robuust?
Ik heb best veel S5 zien rond fietsen in Amsterdam. Er zijn gewoon weinig mensen die zich melden, want weinig (grote) klachten. Lijkt mij.

/edit
Vandaag ook weer een A5 zien fietsen. Viel mij op hoe klein die wel niet is, leek wel een kinderfiets die een stuk hoger is afgesteld.

[ Voor 17% gewijzigd door xileS op 09-09-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xileS schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 06:37:
[...]
Nee, dat is niet wat ik hedoelde. De app is al ingelogd op je account. Log uit en probeer in te loggen zonder je inloggegevens (email+wachtwoord), maar dus met je json backup.
Klopt inderdaad. Hij verbindt niet eens met de fiets als ik 'forget all bikes' doe en de json backup terug importeer. Beetje vreemd. Maar - en dat geldt denk ik ook voor de Van Moof app - als je eenmaal ingelogd bent, kun je ook zonder online verbinding de fiets unlocken en bedienen. De apps hebben de servers dus niet meer nodig na het initiële koppelen zo te zien. Wordt inderdaad een probleem bij een nieuwe foon als de servers uit gaan.

Gelukkig lijkt het nu een McLaren fiets te worden, dus die servers blijven nog even in de lucht :+
En Cowboy zal wel geen update meer releasen. Het lijkenpikken is voorbij nu het niet meer interessant lijkt om Van Moof klanten te paaien. Zo zie je maar hoe ver 'liefdadigheid' reikt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zap681
[...]

Is de fiets robuust?
Na een paar jaar een S2 te hebben gereden (1 x accu moeten vernieuwen) sinds april een S5. Even wennen aan de kleinere wielmaat maar hij fietst heerlijk. Heb er wel een ander zadel op gemonteerd want van dat standaard VM zadel glij je af naar voren, staat te vlak voor mij. Verder fietst 'ie heel betrouwbaar, doet het altijd (2000km nu) en ik heb alleen een paar keer de e-schifter moeten kalibreren. Dat duurt 10 seconden.

Het enige probleem dat ik heb is het unlocken met de app. Na een reset (10 sec op knopje onder topbuis) werkt het een dagje maar daarna maakt de app slecht verbinding met de fiets. Gezien de staat van VM durf ik niet een 'zware' reset te doen. Unlocken met de code werkt altijd dus ik laat het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:42:
[...]

Klopt inderdaad. Hij verbindt niet eens met de fiets als ik 'forget all bikes' doe en de json backup terug importeer. Beetje vreemd. Maar - en dat geldt denk ik ook voor de Van Moof app - als je eenmaal ingelogd bent, kun je ook zonder online verbinding de fiets unlocken en bedienen. De apps hebben de servers dus niet meer nodig na het initiële koppelen zo te zien. Wordt inderdaad een probleem bij een nieuwe foon als de servers uit gaan.

Gelukkig lijkt het nu een McLaren fiets te worden, dus die servers blijven nog even in de lucht :+
En Cowboy zal wel geen update meer releasen. Het lijkenpikken is voorbij nu het niet meer interessant lijkt om Van Moof klanten te paaien. Zo zie je maar hoe ver 'liefdadigheid' reikt....
Ja met andere woorden de Bikey Android app werkt niet waarvoor die bedoeld is (een json backup kunnen gebruiken als key als echt alle servers down waren). Gek genoeg had ik dit ook zelf moeten ontdekken, want het wordt nergens aangegeven dat het (nog) niet werkt. Zelfs mailen naar de klantenservice van de Bikey app, lijken er ze niks vanaf te weten en volgt er bij beantwoorden van hun vragen, geen reactie meer.

Maar ja idd, nu VM is overgenomen, denk ik niet dat we de Bikey app meer nodig zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

xileS schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:31:
[...]

Ja met andere woorden de Bikey Android app werkt niet waarvoor die bedoeld is (een json backup kunnen gebruiken als key als echt alle servers down waren). Gek genoeg had ik dit ook zelf moeten ontdekken, want het wordt nergens aangegeven dat het (nog) niet werkt. Zelfs mailen naar de klantenservice van de Bikey app, lijken er ze niks vanaf te weten en volgt er bij beantwoorden van hun vragen, geen reactie meer.

Maar ja idd, nu VM is overgenomen, denk ik niet dat we de Bikey app meer nodig zullen hebben.
Klopt. En dat is precies wat ik eerder o.b.v. eigen testen heb aan gegeven. Onder IOS werkt de bikey app. De Android ontwikkelaar heeft het niet voor elkaar gekregen om het werkend te krijgen en dat gaat ook niet meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online
[...]

Internetverbinding is geen vereiste, maar ik vermoed wel dat eens in de zoveel tijd een verbinding vereist is om te verifiëren of je key nog klopt (of een nieuwe te krijgen). Als ik het mij goed herinner las ik laatst ergens dat VanMoof sinds het faillissement wel de verloopdatum van het certificaat significant zou hebben verlengd, van enkele dagen naar een jaar of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:32
stevenP schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:02:
Ik rij al zo'n 7000km op de S3 en eigenlijk probleemvrij. Ketting, schijven, blokken zelf vervangen en her en der gesmeerd / gespannen en loopt als een zonnetje.

Maar helaas, hij is nu regelmatig aan het doortrappen & valt versnelling terug( niet klokje rond luchttrappen) en hij schakelt niet goed meer op of neer. Ik dacht direct "kom maar door dan, met je 44" maar heb nog geen foutcode gezien.

Hulde aan alle info die hier al verzameld is, en zeker write-up van @[911] ! Ik mis alleen iets over de rearhub. Voordat ik die eshifter helemaal uit elkaar trek als zondebok, klinkt mij dit eerder als slecht afgestelde versnelling cq naafproblemen. Hoe zou ik dit kunnen uitsluiten / testen?
Ik heb een S3 met storingen 5, 29 en 16 die niet meer electrisch wil ondersteunen. De door Van Moof beschreven reset helpt niet. Weet iemand wat ik hier mee kan en/of waar ik dit kan laten repareren?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Laatst online: 16:50
[...]

Ik ben ook benieuwd of dit nog werkt wanneer de simkaart uit de smart cartridge is verwijderd.
Nu kan de fiets in theorie nog verbonden zijn met de servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online
markimarc schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:14:
[...]

Ik ben ook benieuwd of dit nog werkt wanneer de simkaart uit de smart cartridge is verwijderd.
Nu kan de fiets in theorie nog verbonden zijn met de servers.
De simkaart is in principe alleen voor gsm-Locatie bepaling nadat de fiets als gestolen is gemeld. Verbinding met de servers voor andere doelen zoals updates loopt alleen via je telefoon. Ze zullen dit ook niet snel wijzigen want als je dat voor alle fietsen moet doen kost dat erg veel mb's data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Laatst online: 16:50
oscarwashere schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:38:
[...]

De simkaart is in principe alleen voor gsm-Locatie bepaling nadat de fiets als gestolen is gemeld. Verbinding met de servers voor andere doelen zoals updates loopt alleen via je telefoon. Ze zullen dit ook niet snel wijzigen want als je dat voor alle fietsen moet doen kost dat erg veel mb's data.
Dat vermoed ik ook, maar zou de fiets met enige regelmaat de Vanmoof servers pingen?
Of wordt de simkaart op netwerkniveau pas geactiveerd zodra je fiets als gestolen staat gemarkeerd? En vanaf dit moment verbinding met Vanmoof maakt?

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04 16:11
Na drie jaar probleemloos met mijn S3 te hebben gefietst ben ik nu ook aan de beurt. Error 44.
Gromm...

• geertjb61
Ik zie een aantal bedrijven in randstad error 44 reparaties doen met plaatsen automatische versnelling etc. Oa in Haarlem en Amersfoort. Weet iemand of ook in regio Eindhoven dergelijke reparaties gedaan worden?

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 21:59
geertjb61 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:56:
Ik zie een aantal bedrijven in randstad error 44 reparaties doen met plaatsen automatische versnelling etc. Oa in Haarlem en Amersfoort. Weet iemand of ook in regio Eindhoven dergelijke reparaties gedaan worden?
De vraag is of je niet gewoon een eshifter op kop tikt en deze vervangt? Prima te doen. Uiteraard geen garantie dat je weer 3 jaar fietst zonder problemen maar garantie op product heb je wel als je bijvoorbeeld hier naar kijkt en ze zeggen dat deze robuuster is gebouwd.

Nee, zelf geen ervaring met dit specifieke product maar wel zelf 2e hands eshifter op kop getikt eb vervangen. Was mij moeite niet waard om 2 speed oplossing te kiezen waarbij ik me ook afvraag of dat in mijn woongebied (Zuid Limburg) functioneel is vwb het kunnen nemen van heuvels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [911]

• MaZo
  • Niet online
geertjb61 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:34:
Na drie jaar probleemloos met mijn S3 te hebben gefietst ben ik nu ook aan de beurt. Error 44.
Gromm...
Nieuwe of gereviseerde e-shifter kopen, of wellicht is dit een mooi alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Binkovsky schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Net de nieuwe accu gemonteerd en ik kan bevestigen dat de fiets weer opstart en aan het opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:31
in mijn S2 zit een los contactje: (meestal) geeft die geen ondersteuning. Ik zie dan ook geen snelheid op het display. als ik de fiets op de kop zet en een beetje rammelt doe die het weer.. tot die na een half dagje weer stopt (gaat dan meestal niet in 1x: Als ik over hobbeltje ga stopt die, rij ik over nog een hobbel dan doet die het weer.. enz.. tot die er helemaal mee stop. Dan moet ik opnieuw op de kop zetten en even rammelen met de fiets)

Nu ben ik op zoek naar waar dat zou kunnen zitten. ik heb kabeltjes van het wiel en het stekkertje daar al gecheckt (en alles schoongemaakt met alcohol zodat weer goed contact maakt). Zit wsch ergens hoger in het frame. Zijn er ergens guides te vinden hoe ik kan terugvinden waar die kabeltjes langslopen en hoe ik erbij kan? (zoek bv een manier om de voorlamp er af te halen.., hopelijk kan ik daar dan wat zien..)

[ Voor 5% gewijzigd door Kammika op 25-09-2023 11:52 ]

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:27
Heel fijn dit!

Ik ben ook erg benieuwd wat mogelijk gaat zijn met
[S-435-0002] Service Cable, A5 & S5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCMP
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-11-2023
Vertraging bij de e-shifters
Komende week stond het verzenden van de e-shifters op de planning. We hoopten vandaag de printplaten binnen te hebben om de e-shifters te refurbishen. Helaas is er een kleine vertraging in het productieproces, waardoor we een week later pas kunnen beginnen met leveren. Vanaf 11 oktober willen we starten met het leveren van de e-shifters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCMP
Fixmyvanmoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCMP
Excuse.

Fixjevanmoof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
MCMP schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:59:
Vertraging bij de e-shifters
Komende week stond het verzenden van de e-shifters op de planning. We hoopten vandaag de printplaten binnen te hebben om de e-shifters te refurbishen. Helaas is er een kleine vertraging in het productieproces, waardoor we een week later pas kunnen beginnen met leveren. Vanaf 11 oktober willen we starten met het leveren van de e-shifters.
Helaas nog een weekje langer wachten. Sinds een week of 3 fiets ik constant (S3) in de 1e versnelling ;( . Op het matrix display, zie ik hem steeds wisselingen tussen de 4 versnellingen. Ik heb geen foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscorpio
Ook ik was slachtoffer van de error 44. Heb er nu een nieuw achterwiel (Ryder Andra 10) in laten zetten met een automatische 2-versnellingen achternaaf (Sturmey Archer A2K), een nieuwe ketting en 16-tands tandwiel.

In de VS stand trap je iets harder rond als je 32km/h fiets maar ik er zeer tevreden mee. Geen gekraak of doortrappen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Voorzichtig met Moof Mender… https://reddit.com/r/vanmoofbicycle/s/pEZwHrVa8b

Het kan een incident zijn, maar het wel merkwaardig hoeveel onderdelen ze claimen te kunnen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
Helaas,

ook ik heb (net als @BikerGLE ) geen E44, maar wel schakelproblemen. Ik kom amper van 1 naar 2, ook via manual shifting, resets of andere truukjes echt niet hoger.

Nu ik 'm uit elkaar gehaald heb is het duidelijk, water in de shifter gekomen.. Ik ga nog even de onderdelen nameten zoals online beschreven, maar het lijkt er op dat dit een revisie voor de printplaat moet gaan worden.

Nu zie ik sites als fixjevanmoof en wat op marktplaats over revisie / re-engineering van de printplaat.
Heeft er iemand al ervaring (lees: kilometers gemaakt) met zo'n verse eshifter? €190 is best veel geld, maar als ik daardoor weer kan fietsen geef ik het graag uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-t2bOMMb-nkGraHXGoUG5UZ3VUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idqrBC0gxJxbyZSPubnRzS8T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door stevenP op 07-10-2023 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Channelmaster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:08
Merkte vandaag op dat mijn bel niet meer werkt. Ook geen andere geluiden meer. Ging al mentaal voorbereiden op een speakerswap. Maar vervolgens bleek ook dat de VM app geen connectie meer kon maken. De oplossing voor mijn fiets met FW 1.9.3 bleek een simpele reset _/-\o_

Die toch niet zo simpel was: De eerste reset hielp helemaal niks, pas na de tweede reset kwam er weer geluid en connectie. Ik hou wel van een fiets met karakter :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BikerGLE
stevenP schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:32:
Helaas,

ook ik heb (net als @BikerGLE ) geen E44, maar wel schakelproblemen. Ik kom amper van 1 naar 2, ook via manual shifting, resets of andere truukjes echt niet hoger.

Nu ik 'm uit elkaar gehaald heb is het duidelijk, water in de shifter gekomen.. Ik ga nog even de onderdelen nameten zoals online beschreven, maar het lijkt er op dat dit een revisie voor de printplaat moet gaan worden.

Nu zie ik sites als fixjevanmoof en wat op marktplaats over revisie / re-engineering van de printplaat.
Heeft er iemand al ervaring (lees: kilometers gemaakt) met zo'n verse eshifter? €190 is best veel geld, maar als ik daardoor weer kan fietsen geef ik het graag uit ;)

[Afbeelding]
Ik heb een gereviseerde shifter besteld via fixjevanmoof, levering is iets vertraagd. Hou jullie op de hoogte oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 14:50
@stevenP
Ik kan hem voor je repareren, heb genoeg e-shifter spare parts liggen.

Stuur me een DM, dan komen we er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40
stevenP schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:32:
Helaas,

[Afbeelding]
Als hij het nog wel (een beetje) deed, een idee om de printplaat goed schoon te maken met IPA op een wattenstaafje? Mogelijk doet hij het dan weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmert
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05 14:55
Zoals zovelen hier heb ik een VanMoof S3 en ondanks dat hij nog wel normaal doortrapt is afgelopen weekend ineens de standaard afgebroken.
Wederom een testament voor de fantastische kwaliteit bij deze fietsen...

Iemand enig idee waar ik een standaard voor de S3 zou kunnen bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgceHQy8VcvXNnTZ5JOBliANPT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iph1Xbu1Xl1N0U1VHB0h4h8q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door wilmert op 09-10-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
iscorpio schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:00:
Ook ik was slachtoffer van de error 44. Heb er nu een nieuw achterwiel (Ryder Andra 10) in laten zetten met een automatische 2-versnellingen achternaaf (Sturmey Archer A2K), een nieuwe ketting en 16-tands tandwiel.

In de VS stand trap je iets harder rond als je 32km/h fiets maar ik er zeer tevreden mee. Geen gekraak of doortrappen meer.
Zelf gedaan of laten doen?
In geval laten doen, waar als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Nu online
wilmert schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:10:
Zoals zovelen hier heb ik een VanMoof S3 en ondanks dat hij nog wel normaal doortrapt is afgelopen weekend ineens de standaard afgebroken.
Wederom een testament voor de fantastische kwaliteit bij deze fietsen...

Iemand enig idee waar ik een standaard voor de S3 zou kunnen bestellen?

[Afbeelding]
Ik denk dat elke universele standaard met 1 bout als middenbevestiging moet passen, als je de juiste maat van de bout hebt of de oude bout kunt hergebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Meer informatie omtrent Van Moof’s nieuwe hoofdstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscorpio
geertjb61 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:32:
[...]Zelf gedaan of laten doen?
In geval laten doen, waar als ik vragen mag?
Sorry dat ik nu pas reageer. Laten doen bij https://www.broersamersfoort.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
Vraag voor de niet-electrische rijders (if any): sinds een paar weken kraakt de trapas van mijn VanMoof S1. Ik heb de niet-tandwiel kant al eens strak aangeschroefd, dit hielp slechts tijdelijk.

Mijn lokale fietsenmaker heeft even gekeken: de trapas lagers zijn nog goed, hij gaf aan dat het gekraak komt van een niet goed afgevlakt frame bij het bottom bracket. Gereedschap om af te vlakken heeft hij niet en wil hij ook niet aanschaffen, blijkbaar is dat nooit nodig bij stadsfietsen. Hij leek niet heel gemotiveerd om verder te zoeken.

Herkent iemand dit? De fiets heeft het ruim 6 jaar zonder kraken gedaan, hoe waarschijnlijk is het dat het frame ineens een probleem vormt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
euchromatic schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:14:
Vraag voor de niet-electrische rijders (if any): sinds een paar weken kraakt de trapas van mijn VanMoof S1. Ik heb de niet-tandwiel kant al eens strak aangeschroefd, dit hielp slechts tijdelijk.

Mijn lokale fietsenmaker heeft even gekeken: de trapas lagers zijn nog goed, hij gaf aan dat het gekraak komt van een niet goed afgevlakt frame bij het bottom bracket. Gereedschap om af te vlakken heeft hij niet en wil hij ook niet aanschaffen, blijkbaar is dat nooit nodig bij stadsfietsen. Hij leek niet heel gemotiveerd om verder te zoeken.

Herkent iemand dit? De fiets heeft het ruim 6 jaar zonder kraken gedaan, hoe waarschijnlijk is het dat het frame ineens een probleem vormt?
Vind ik toch maf. Je rijdt er al jaren op zonder gedoe, en nu plotsklaps zou je frame afgevlakt moeten worden?
Daarnaast hoor ik je kraken noemen, en niet krassen/piepen. Kraken is vaak het gevolg van mechanische spanning en ruimte; of het nu een houten vloer is die een beetje bol staat of een trapas - op bepaalde momenten krijgt hij wat beweging.
Aanname: hij kraakt steeds op een vast punt in je trap-rotatie, waarschijnlijk als je van 12 naar 3uur gaat.

-kraakt hij aan beide kanten? Dan zou ik het zoeken in je Bottom bracket. Speling op de lagers of minimaal krom resulteren in ongelijke belasting & rare spanningen. Niet heel bijzondere reparatie, kan iedere fietsenmaker vervangen en met het juiste gereedschap jijzelf ook.

-kraakt hij aan één kant? Dan is het waarschijnlijk de verbinding tussen Bottom bracket en crank. Het is volgens mij zo'n vierkante tapse verbinding hè? Je kan eerst je crank vervangen. Blijft het? Dan alsnog Bottom bracket (trapas).

-toevoeging-
Om te checken of je je frame raakt kan je met een permanent marker het randje op frame inkleuren. Rondje fietsen en dan eens kijken, als ze elkaar raken zal de stift weggesleten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door stevenP op 19-10-2023 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

euchromatic schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:14:

Ik zou in jouw plaats naar een andere fietsenmaker gaan en daar het probleem voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
Vandaag mijn VanMoof account overgezet naar een nieuwe iPhone. Spannend natuurlijk of alles blijft werken in de huidige situatie maar het was geen probleem. Zelfs het 'unlocken' werkte meteen, alleen even toestemming geven voor bluetoothgebruik van de app.

Voor S5 gebruikers die ook last hebben van verbindingsissues met de laatste versie van de app (iOS)...
installeer de VanMoof lokscreenwidget en unlock daar steeds je fiets mee. Vervolgens meteen de app afsluiten (middels de swipe omhoog). Dit werkt al een maand bij mij zonder de boel steeds te hoeven resetten of van de code gebruik te moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
stevenP schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Vind ik toch maf. Je rijdt er al jaren op zonder gedoe, en nu plotsklaps zou je frame afgevlakt moeten worden?
Het kraken was meer dan 'een kraakje' en tijdens de gehele rotatie te horen; het klonk mij nog het meest als een kapotte lager. Ik was juist naar de fietsenmaker gegaan omdat ik de as-lengte van de bb niet kon vinden, wat een nieuwe bestellen lastig maakt. Een fietsenmaker zal de meeste gangbare maten wel hebben liggen.

Ik heb dit weekend toch maar even zelf de bottom bracket losgehaald, schoongemaakt en met wat Loctite weer vastgezet. De lagers waren nog goed genoeg en voor nu is het gekraak weg. Dat de fietsenmaker niet eens wilde kijken laat wel zien hoe slecht het imago van Vanmoofs bij fietsenmakers is, zelfs de modellen met standaard onderdelen.

Ter referentie: de gemonteerde bottom bracket in een Vanmoof S2 is van het type VP-BC73AE, standaard Octalink 20-tands met JIS square-tapered BSA draad, 68mm breedte x 110mm aslengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
Heeft iemand misschien ervaring met het stellen van de remmen? Ze zijn wat slap momenteel en zou er wat meer kracht aan willen toevoegen. Iemand tips? De remschijf blokjes heb ik al vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBO88
bincvburen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:00:
Heeft iemand misschien ervaring met het stellen van de remmen? Ze zijn wat slap momenteel en zou er wat meer kracht aan willen toevoegen. Iemand tips? De remschijf blokjes heb ik al vervangen.
Heb het pas ook gedaan, de olie bijvullen.
Er is hier ergens een filmpje geplaatst hoe je dat eenvoudig kunt doen. Dus niet het bleeden vanaf de remklauw etc, maar gewoon olie bijvullen in het reservoir wat boven aan je remhendel zit.

De fiets een beetje schuin op zn kant leggen, zodat het afdekkapje van het olie reservoir bij je rem horizontaal komt te liggen.
Die dan los schroeven en met een spuit voorzichting wat olie erbij doen. Dan heel vaak (100x of meer) in je rem knijpen, je ziet dan wat luchtbellen komen.
Daarna weer dichtschroeven en je rem voelt weer stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HBO88 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Heb het pas ook gedaan, de olie bijvullen.
Er is hier ergens een filmpje geplaatst hoe je dat eenvoudig kunt doen. Dus niet het bleeden vanaf de remklauw etc, maar gewoon olie bijvullen in het reservoir wat boven aan je remhendel zit.

De fiets een beetje schuin op zn kant leggen, zodat het afdekkapje van het olie reservoir bij je rem horizontaal komt te liggen.
Die dan los schroeven en met een spuit voorzichting wat olie erbij doen. Dan heel vaak (100x of meer) in je rem knijpen, je ziet dan wat luchtbellen komen.
Daarna weer dichtschroeven en je rem voelt weer stevig aan.
Dan zou ik toch gewoon de procedure volgen voor het vervangen van de remolie, en wat je nadien moet doen om te ontluchten, dan ben je zeker dat alle lucht ook echt weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:29
Ik heb een nieuwe e-shifter liggen die ik op mijn S3 gemonteerd wil hebben.
Echter heb ik zelf 2 linker handen dus zoek iemand die dit voor mij kan doen (uiteraard voor een vergoeding).
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
Twan17 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:59:
Ik heb een nieuwe e-shifter liggen die ik op mijn S3 gemonteerd wil hebben.
Echter heb ik zelf 2 linker handen dus zoek iemand die dit voor mij kan doen (uiteraard voor een vergoeding).
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Je hebt de video van VanMoof gezien op YouTube? Die beschrijft het goed. Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
Aangezien de kicklock van mijn S5 niks meer doet en ik hier echt al alles voor geprobeerd heb heb ik besloten om hem er maar helemaal af te halen. Nou zijn er twee uitdagingen naar boven gekomen en vroeg me af of iemand dit al eerder heeft gedaan:

- Achterwiel van de s5 verwijderen. Dit lijkt anders te gaan dan bij de S3 waar wel een duidelijke how-to video van is.
- Aangezien het alarm sinds het klooien aan de fiets ook alsmaar af gaat het verwijderen van de speakers. Vond het toch al irritant dat ik het unlock geluid niet uit kon zetten dus dat is een bijkomend voordeel dan.

En geeft het verwijderen van dit soort componenten problemen?

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gladiator5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 14:50
webdavid schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:20:
Aangezien de kicklock van mijn S5 niks meer doet en ik hier echt al alles voor geprobeerd heb heb ik besloten om hem er maar helemaal af te halen. Nou zijn er twee uitdagingen naar boven gekomen en vroeg me af of iemand dit al eerder heeft gedaan:

- Achterwiel van de s5 verwijderen. Dit lijkt anders te gaan dan bij de S3 waar wel een duidelijke how-to video van is.
- Aangezien het alarm sinds het klooien aan de fiets ook alsmaar af gaat het verwijderen van de speakers. Vond het toch al irritant dat ik het unlock geluid niet uit kon zetten dus dat is een bijkomend voordeel dan.

En geeft het verwijderen van dit soort componenten problemen?
Mocht je nog een nieuwe zoeken, stuur me even een DM.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 21:31
Afgelopen zaterdag merkte ik tijdens het fietsen op mijn S3 dat de eshifter niet meer werkte. Voor het eerst sinds 2,5 jaar dus ook een keertje pech met de S3. Thuis even gekeken, maar er zat geen leven meer in. Vervolgens maandag de plaatselijke (VM gecertificeerde) FM gebeld en die had nog een gereviseerde eshifter liggen. Dinsdag heb ik de S3 gebracht en vandaag weer opgehaald. Het schakelen werkt weer als vanouds. Toch fijn dat een plaatselijke FM nog VanMoofs repareert. Ik ben nog steeds blij met mijn S3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BikerGLE
Jan Driebeen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:19:
Afgelopen zaterdag merkte ik tijdens het fietsen op mijn S3 dat de eshifter niet meer werkte. Voor het eerst sinds 2,5 jaar dus ook een keertje pech met de S3. Thuis even gekeken, maar er zat geen leven meer in. Vervolgens maandag de plaatselijke (VM gecertificeerde) FM gebeld en die had nog een gereviseerde eshifter liggen. Dinsdag heb ik de S3 gebracht en vandaag weer opgehaald. Het schakelen werkt weer als vanouds. Toch fijn dat een plaatselijke FM nog VanMoofs repareert. Ik ben nog steeds blij met mijn S3.
Gisteren mij defecte e-shifter vervangen door een gereviseerde gekocht via fixjevanmoof. Met de hulp van de instructies video's een klus welke goed te doen is. Cover van de e-shifter wel overzetten, is deelbaar. Wiel loopt nog niet helemaal vrij. Heeft nog iets werk, maar schakelen gaat weer vlekkeloos. Tevens het shopslot gemaakt. Sprong niet meer voldoende terug. Door 2e ringetje op de as te verwijderen, nu weer wel oOo Ik kan weer fietsen
Pagina: 1 ... 138 ... 143 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.