@[911] had ooit nog een post waar je de bel en boost knop kunt kopen, geen Alie expres https://gathering.tweaker...message/75265052#75265052
Dat gecombineerd met de instructies gepost door @[911] zou zeker moeten lukken.HBO88 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:12:
@[911] had ooit nog een post waar je de bel en boost knop kunt kopen, geen Alie expres https://gathering.tweaker...message/75265052#75265052
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar. Continu de melding:eisbaer schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:16:
[...]
De chat op de website waarop ik ingelogd was geeft als voorbeeld om met Hello te beginnen. Als je dat doet dan volgt een officieel bericht omtrent het faillissement en wordt de chat afgesloten. Als je direct firmware S3 in tikt dan volgt er een vraag antwoord spel. Daarin heb ik als taal Engels gekozen. Een van de dingen die gevraagd wordt is het framenummer van je fiets.
"I understand you're having trouble updating your bike's firmware.
You can start by trying to do a system restart through the app. Do so by navigating to Garage, then Help and finally clicking on System Restart, after which you can try to perform the firmware update again.
It could also be helpful to try a manual restart on your bike as well, by holding down the button underneath the top tube for a longer time."
Geprobeerd met verschillende commando's in combinaties van woorden "push", "firmware", "S3", "update"
Rarara, wat doe ik verkeerd?
Aanvuling: never mind, heb via chatbot mail laten verzenden en krijg vandaag bericht dat update is gepusht
[ Voor 4% gewijzigd door Delirius op 04-08-2023 09:46 ]
.
[ Voor 98% gewijzigd door eisbaer op 03-08-2023 21:21 ]
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Iemand een idee waarom ik geen motor ondersteuning heb bij error 44?
Ook ik heb een niet werkende eshifter. Veelal lees ik echter dat je daarmee prima kunt fietsen dmv de boost button. In mijn geval blijft echter error 44 in beeld wanneer ik weg rijd l.
Zodra je de boost in drukt geeft hij de motor standen weer ( hij cycled daar van 1-4 door heen). Met andere woorden: boost werkt niet.
Tips?
Ook ik heb een niet werkende eshifter. Veelal lees ik echter dat je daarmee prima kunt fietsen dmv de boost button. In mijn geval blijft echter error 44 in beeld wanneer ik weg rijd l.
Zodra je de boost in drukt geeft hij de motor standen weer ( hij cycled daar van 1-4 door heen). Met andere woorden: boost werkt niet.
Tips?
Door het starten van de chat met “firmware S3” krijg je een algemeen antwoord met daarna de optie om via mail support te krijgen. Als je dat doet komt er een QA, waarin je als onderwerp “please push firmware 1.9.3” opgeeft. Na final check verzenden. Er komt eerst een algemene mail en na ongeveer een uur een persoonlijke mail met bevestiging dat de FW is gepushed.Delirius schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:55:
[...]
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Geprobeerd met verschillende commando's in combinaties van woorden "push", "firmware", "S3", "update"
Rarara, wat doe ik verkeerd?
Dat is zo gisteren bij mij gelukt: Vorige week van 1.7.2 naar 1.8.1 en nu via support naar 1.9.3
Fiets denkt dat je nog stilstaat?!Pikkie_Noga schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:30:
Sinds vandaag ook gezegend met E44, maar bij mij werkt boost knop wel nog. Wellicht even systeem reset doen via app (garage-hulp-systeem herstart)?Pikkie_Noga schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:30:
Iemand een idee waarom ik geen motor ondersteuning heb bij error 44?
Tips?
Hier zojuist weer de bikey app geprobeerd. Eerst ingelogd met mijn VanMoof inlog, dat is gelukt (heb verder niet getest met fiets). Alleen als ik de json export vanuit bikey en daarmee opnieuw wil inloggen, gebeurd er gewoon niks na het kiezen van de json. Bij de json van grosshartig krijg ik wel duidelijk bovenstaande error.Axel Moonshine schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:34:
[...]
Ook net geprobeerd en krijg ook de error in de app. "error while importing file"
Met beide json's raak ik dus niet ingelogd. Het gaat om VM account met een S3 als hoofdfiets en ook een bestuurder van een X3 als 2e fiets. Iemand enig idee? Of komt het omdat ik 2 fietsen in mijn account heb?
Dat laatste is het niet denk ik, in mijn account zitten ook twee fietsen. Je kan na de inlog (via gross hartig, bikey niet geprobeerd) gewoon een van beide kiezen en betreffende key/json verkrijgen.xileS schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:44:
[...]
Hier zojuist weer de bikey app geprobeerd. Eerst ingelogd met mijn VanMoof inlog, dat is gelukt (heb verder niet getest met fiets). Alleen als ik de json export vanuit bikey en daarmee opnieuw wil inloggen, gebeurd er gewoon niks na het kiezen van de json. Bij de json van grosshartig krijg ik wel duidelijk bovenstaande error.
Met beide json's raak ik dus niet ingelogd. Het gaat om VM account met een S3 als hoofdfiets en ook een bestuurder van een X3 als 2e fiets. Iemand enig idee? Of komt het omdat ik 2 fietsen in mijn account heb?
Dat is het probleem idd ook niet. Voor mijn account heb ik nu 2 jsons opgeslagen. 1 van gross en 1 van Bikey, maar beide doen het niet in de Bikey App.oscarwashere schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:53:
[...]
Dat laatste is het niet denk ik, in mijn account zitten ook twee fietsen. Je kan na de inlog (via gross hartig, bikey niet geprobeerd) gewoon een van beide kiezen en betreffende key/json verkrijgen.
Betreft de Android app, mocht dat verschil maken.
[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 06-08-2023 23:49 ]
Bikey onder android werkt bij mij ook niet. IOS versie werkt.xileS schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:44:
[...]
Hier zojuist weer de bikey app geprobeerd. Eerst ingelogd met mijn VanMoof inlog, dat is gelukt (heb verder niet getest met fiets). Alleen als ik de json export vanuit bikey en daarmee opnieuw wil inloggen, gebeurd er gewoon niks na het kiezen van de json. Bij de json van grosshartig krijg ik wel duidelijk bovenstaande error.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
De 29.4V adapter en VanMoof verloopstekker zijn nog onderweg, maar heb in de tussentijd gepoogd de LiPo 1S batterij uit de smart cartridge te halen en apart op te laden. Echter is dit onbegonnen werk zonder de Molex connector van de batterij te vervangen door een JST connector. Er is namelijk geen LiPo oplader die een Molex 51021 connector ondersteunt.maxnl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Iets anders dat 36V kan leveren zodat hij wel een beetje bijlaad maar nog niet probeert op te starten werkt wellicht ook, maar dan zul je wel eerst een verloopkabeltje voor de Vanmoof connector moeten hebben...

Zodra ik de 29.4V adapter binnen heb, kan ik dan het beste de smart cartridge apart opladen of terwijl deze nog in de fiets zit?
[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 07-08-2023 09:49 ]
Vraag is ook of de pinout van elke batterij wel hetzelfde is.MaZo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:42:
Echter is dit onbegonnen werk zonder de Molex connector van de batterij te vervangen door een JST connector. Er is namelijk geen LiPo oplader die een Molex 51021 connector ondersteunt.
Zijn wel meer batterijen met een dergelijke connector, bijv.: https://www.conrad.nl/nl/...-7-v-1100-mah-841674.html
Maar let op dat de kleuren van de draadjes op een andere plek in de connector zitten, terwijl ze meestal wel dezelfde betekenis hebben (rood +, zwart -, etc).
Zou je batterij dus niet zomaar op een willekeurige lader aansluiten, mocht je toch een lader met die connector vinden...
Opladen zou dan via een USB oplader gaan (bijvoorbeeld https://www.sparkfun.com/products/15217). Maar ik heb geen connectoren etc. in huis, dus ik heb de smart cartridge weer dichtgemaakt en probeer het nu via een normale 29.4V netadapter.maxnl schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:39:
[...]
Vraag is ook of de pinout van elke batterij wel hetzelfde is.
Zijn wel meer batterijen met een dergelijke connector, bijv.: https://www.conrad.nl/nl/...-7-v-1100-mah-841674.html
Maar let op dat de kleuren van de draadjes op een andere plek in de connector zitten, terwijl ze meestal wel dezelfde betekenis hebben (rood +, zwart -, etc).
Zou je batterij dus niet zomaar op een willekeurige lader aansluiten, mocht je toch een lader met die connector vinden...
Bij mijn S2 hebben zowel de boost als de belknop (voor het unlocken) het begeven. Iemand ervaring/tips met het zelf repareren/vervangen van deze onderdelen?
Als je iets omhoog scrollt zie je links naar vervangende knoppen en handleidingen voor het zelf vervangen hiervan.Drakentemmer schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:30:
Bij mijn S2 hebben zowel de boost als de belknop (voor het unlocken) het begeven. Iemand ervaring/tips met het zelf repareren/vervangen van deze onderdelen?
Met de smart cartridge uit de fiets en aan de oplader heb ik exact hetzelfde probleem:MaZo schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:05:
[...]
Dank, maar ken helaas niemand met een VanMoof powerbank.
Denk dat het einde verhaal is. Lichtje van de adapter is groen, maar de fiets laat een knipperende doodskop zien bij opladen. Verder zo dood als een pier. Heb de smart cartridge er al uitgehaald / ingestopt, maar dit hielp helaas ook niks.
Hier een video van het probleem:
https://streamable.com/4fq4a6
https://streamable.com/zz14ga
Kan ik hieruit opmaken dat het probleem aan de smart cartridge ligt en niet aan mijn accu?
Weet niet of de Vanmoof lader wel altijd stroom levert.MaZo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:08:
[...]
Met de smart cartridge uit de fiets en aan de oplader heb ik exact hetzelfde probleem:
Kan ik hieruit opmaken dat het probleem aan de smart cartridge ligt en niet aan mijn accu?
Kan zijn dat die een beveiliging heeft die eerst de accu probeert te herkennen, door bijv. het voltage te meten.
Ook uit een "lege" accu komt normaal gesproken nog wel 30 volt.
https://ebikesforum.com/r...hart-li-ion-batteries.38/
En denk niet dat de smart cardridge dat teruglevert als er geen accu is aangesloten...
Weet iemand wat de laatste firmware versie is voor de S3? De app blijft zeggen dat ik up to date ben maar ik draai momenteel 1.8.1. Dacht laatst ergens gelezen te hebben dat ze nieuwe firmware uit hebben gebracht.
Klopt, 1.9.3 is de laatste versie. Je kan via de chat met een commando een update aanvragen. Commando is iets als 'firmware', anders even terugzoeken hier.Nickster! schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:33:
Weet iemand wat de laatste firmware versie is voor de S3? De app blijft zeggen dat ik up to date ben maar ik draai momenteel 1.8.1. Dacht laatst ergens gelezen te hebben dat ze nieuwe firmware uit hebben gebracht.
De ANWB stopt met nieuwe verzekering VanMoof wegens risico op app-uitval…
Ik ben nog steeds blij met mijn nieuwe Lekkerbikes Amsterdam GT, zonder app, helemaal off grid, nadat ik 1 maand voordat VM failliet ging mijn S3 net op tijd verkocht heb voor het aankoopbedrag. soms klopt je buikgevoel, net iets teveel signalen dat het mis zou gaan......Jan Driebeen schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:27:
De ANWB stopt met nieuwe verzekering VanMoof wegens risico op app-uitval…
[ Voor 4% gewijzigd door sky_walker op 11-08-2023 21:54 ]
Na een paar dagen stilstaan kan ik mijn voorrem helemaal inknijpen en remt dan nauwelijks. Na een aantal keer "pompen" met de rem heb ik weer tegendruk en normale remkracht.
Moet dan de rem opnieuw gebleed worden? Neem aan dat het dan niet ligt aan versleten remblokje.
S3, ongeveer 4500km
Moet dan de rem opnieuw gebleed worden? Neem aan dat het dan niet ligt aan versleten remblokje.
S3, ongeveer 4500km
Blokken inspecteren kan geen kwaad, maar je omschrijft inderdaad een bleed probleem.HBO88 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:51:
Na een paar dagen stilstaan kan ik mijn voorrem helemaal inknijpen en remt dan nauwelijks. Na een aantal keer "pompen" met de rem heb ik weer tegendruk en normale remkracht.
S3, ongeveer 4500km
Eerdere post van mij teruggezocht over een werkmethode.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ik heb zo'n motortje besteld maar eigenlijk geen idee hoe en wat met aansluiten. Iemand wel al ervaring? Als ik eshifter open maak, kom ik dit tegen[911] schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:49:
Ik las dat het probleem van de Error 44 meestal wordt veroorzaakt door een kapot motortje binnenin de eshifter. Voor de handige knutselaars, dit is het onderdeel:
https://a.aliexpress.com/_ExpDwFD
Heeft ook iemand zo een idee of dit eenvoudig te installeren is? Is dit soldeerwerk?
:strip_exif()/f/image/xQM9cLKUQXl7apYqKl5oeBkI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gFVYcSZryNgSxjWZmltlely7.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je wel een soldeerbout? Gewoon de draden op dezelfde manier aansluiten als het nu zit, kan toch niet moeilijk zijnDelirius schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:45:
[...]
Ik heb zo'n motortje besteld maar eigenlijk geen idee hoe en wat met aansluiten. Iemand wel al ervaring? Als ik eshifter open maak, kom ik dit tegen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk, dat is dus stap 1: soldeerboutHBO88 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:41:
[...]
Heb je wel een soldeerbout? Gewoon de draden op dezelfde manier aansluiten als het nu zit, kan toch niet moeilijk zijn
En dat motortje los halen? Lijkt erop alsof die er ingeklemd zit tussen pinnetjes.
Die soldeerbout heb ik niet, maar ga eens even buurten hier. En bij veel dingen geldt: als je weet hoe het moet is vaak al de helft minder moeilijk
[ Voor 9% gewijzigd door Delirius op 13-08-2023 18:52 ]
Vaak zit het motortje gewoon los, gewoon even voorzichtig proberen of je het uit de behuizing kunt tillen. Even opletten hoe het asje vast zit. En als je de motor los hebt is het kwestie van draden los solderen en vast op de nieuwe. En weer netjes terugleggen in de behuizing.Delirius schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:52:
[...]
Kijk, dat is dus stap 1: soldeerbout![]()
En dat motortje los halen? Lijkt erop alsof die er ingeklemd zit tussen pinnetjes.
Die soldeerbout heb ik niet, maar ga eens even buurten hier. En bij veel dingen geldt: als je weet hoe het moet is vaak al de helft minder moeilijkDus dank voor het op weg helpen
Na wat gepriegel kwam motor idd los. Zit wel nog met die veer/spoel om motor (zie eerste foto hierboven). Die zit niet om vervangende motor dus moet op een of andere manier omgezet worden.HBO88 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:52:
[...]
Vaak zit het motortje gewoon los, gewoon even voorzichtig proberen of je het uit de behuizing kunt tillen. Even opletten hoe het asje vast zit. En als je de motor los hebt is het kwestie van draden los solderen en vast op de nieuwe. En weer netjes terugleggen in de behuizing.
Krijg het nu echter niet los. Iemand tip?
Ik ook niet en ben benieuwd of het je gaat helpen. Jouw afbeelding heb ik even toegevoegd aan mijn verzamelpost als je daar geen bezwaar tegen hebt.Delirius schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:45:
[...]
Ik heb zo'n motortje besteld maar eigenlijk geen idee hoe en wat met aansluiten.
Ik kwam net overigens bij dit topic bij punt 1 een interessant stukje tegen. Als je er 5v stroom op het motortje zet moet je kunnen zien of er nog leven in het motortje zit.Delirius schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:45:
[...]
Ik heb zo'n motortje besteld maar eigenlijk geen idee hoe en wat met aansluiten. Iemand wel al ervaring? Als ik eshifter open maak, kom ik dit tegen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag die post ook maar dat is voor mij echt way out of my league[911] schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Ik kwam net overigens bij dit topic bij punt 1 een interessant stukje tegen. Als je er 5v stroom op het motortje zet moet je kunnen zien of er nog leven in het motortje zit.

https://www.lemmofuture.c...pport?testRidesFormCode=1litebyte schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Ja...Google...Hahahaha...nee het is mijn zoon die me er op wees, er zijn nog geen mogelijkheden in Nederland om deze uit te proberen. In Duitsland schijnt de fiets al goed verkocht te worden. Ik moet in September in Berlin zijn, dan zal ik als ik tijd heb proberen er naar toe te gaan.
Inmiddels ook in Nederland (Amsterdam) te testen. Ik kreeg weer reclame erover te zien.
Er is vast iemand hier die het wel weet hoe je de 5V batterij erop aan moet sluiten?Delirius schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:07:
[...]
Zag die post ook maar dat is voor mij echt way out of my league
Deze fiets is nog niet zo slecht lijkt mij. Nog steeds niet zo mooi als een VanMoof maar ik ben wel lichtelijk enthousiast. Accu is mooi verwerkt en het zetten van de naaf op manual mode is ook een pluspunt.xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
https://www.lemmofuture.c...pport?testRidesFormCode=1
Inmiddels ook in Nederland (Amsterdam) te testen. Ik kreeg weer reclame erover te zien.
Ik heb dat ook lang gehad, en kan idd zijn dat je ze moet bleeden, maar wat er bij mij ook voor zorgde dat de remdruk telkens wegviel was het rechtop ophangen van de fiets aan zo'n haak. Dat vindt ie niet zo leuk. Nu doe ik dat niet meer en nooit meer last van. Je zou ook nog kunnen kijken om hem af te stellen: in rem knijpen dan komt er een klein schroefje tevoorschijn die je kunt aandraaien. Heeft bij mij nooit geholpen maar misschien bij jou wel.HBO88 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:51:
S3, ongeveer 4500km
18 augustus even langsgaan dus, even kijken of ze nog iets over hebbeniscorpio schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:57:
Info via X (Twitter) van VanMoof:
[Afbeelding]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dit is natuurlijk "bewijs" dat er lucht in zit! Bij verticaal ophangen stijgt de lucht en vormt dan een bubbel op het hoogste punt. Door te bleedpumpen verwijder je juist (bijna) al die lucht uit je systeem.Wheeliemaker schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:46:
[...]
Ik heb dat ook lang gehad, en kan idd zijn dat je ze moet bleeden, maar wat er bij mij ook voor zorgde dat de remdruk telkens wegviel was het rechtop ophangen van de fiets aan zo'n haak. Dat vindt ie niet zo leuk. Nu doe ik dat niet meer en nooit meer last van. Je zou ook nog kunnen kijken om hem af te stellen: in rem knijpen dan komt er een klein schroefje tevoorschijn die je kunt aandraaien. Heeft bij mij nooit geholpen maar misschien bij jou wel.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Zo berg ik die van mij al 3 jaar op. Sterker nog: ik had, na een onderhoudsbeurt bij de Bike Docter op een gegeven moment een achterrem die bijna niets meer deed. Typisch geval van een luchtbel. Maar ik had geen zin om een afspraak te maken en het probleem heeft zichzelf opgelost. Ineens deed de achterrem het weer prima.Wheeliemaker schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:46:
[...]
Ik heb dat ook lang gehad, en kan idd zijn dat je ze moet bleeden, maar wat er bij mij ook voor zorgde dat de remdruk telkens wegviel was het rechtop ophangen van de fiets aan zo'n haak. Dat vindt ie niet zo leuk.
Wonderbaarlijk, toch? Maar dat rechtop tegen de muur stallen is dus niet (altijd) de oorzaak.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik snap weinig van remmen, maar mijn S3 heeft ook een aantal keer raar gedrag getoond met de rechter rem. Een paar keer kon ik die veel verder inknijpen dan de linkerrem. Door een advies van iemand hier door een paar keer goed hard op te drukken en op te pompen, hielp altijd wel iets. En vaak lost het ineens vanzelf op, momenteel doet die namelijk ineens weer normaal.
Eens die remmen zijn vrij random... heb ik bij mijn MTB nooit last van. Zelf bleeden ben ik nooit aan begonnen. Klinkt niet al te spannend maar heb toch zo'n beeld dat mijn hele schuur onder de remolie zit. Maar goed altijd weer blij als hij weer goed werkt. 8600 km and counting.
Ik heb dat een keer gedaan, dat werkte wel goed bij mij. Zorg wel dat je de remmen zelf niet losmaakt en naar boven schuift zoals in veel standaard filmpjes uitgelegd wordt, maar je voorwiel optilt of op iets zet zodat het reservoir recht staat. Als je wel gaat schuiven ga je je boostknop kapot maken.Wheeliemaker schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:37:
Eens die remmen zijn vrij random... heb ik bij mijn MTB nooit last van. Zelf bleeden ben ik nooit aan begonnen. Klinkt niet al te spannend maar heb toch zo'n beeld dat mijn hele schuur onder de remolie zit. Maar goed altijd weer blij als hij weer goed werkt. 8600 km and counting.
https://kwsseuren.nl/accu-elektrische-fiets/van-moofMaZo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:08:
[...]
Met de smart cartridge uit de fiets en aan de oplader heb ik exact hetzelfde probleem:
Ziet er best prijzig uit, maar daar zou je eventueel nog terecht kunnen voor reparatie en las iets over Broers Amersfoort/Soest, dat die ook reparaties deden. Ik heb met beide geen ervaring.
Dank! Ik heb een nieuwe accu kunnen bemachtigen voor minder, dus dat probeer ik eerst. Als dat niks helpt ga ik de LiPo batterij in de smart cartridge vervangen. Ben er alleen nog niet uit welke connector die heeft, JST-SH en Molex 51021 lijken erg op elkaar.xileS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:39:
[...]
https://kwsseuren.nl/accu-elektrische-fiets/van-moof
Ziet er best prijzig uit, maar daar zou je eventueel nog terecht kunnen voor reparatie en las iets over Broers Amersfoort/Soest, dat die ook reparaties deden. Ik heb met beide geen ervaring.
https://www.parool.nl/van...apotte-vanmoofs~bcee6b65/Lange rijen bij deze fietsenmaker in Amersfoort, want hij vond een oplossing voor kapotte VanMoofs
Een kapotte VanMooffiets? Die was na het faillissement van de fietsenfabrikant nagenoeg niets meer waard. Repareren was immers onmogelijk. De Amersfoortse fietsenmaker Tamor Hartogs heeft daar nu wat op gevonden. Hij repareert de VanMoofs, ook zonder de officiële reserveonderdelen.
Iemand ervaring met deze fietsenboer?
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 16-08-2023 09:59 ]
Is een van de beste vanMoof reparateurs. als je Facebook pagina vanMoof volgt dan is iedereen super enthousiast. Zelfs uit Duitsland komen ze naar hem. Hun service schijnt super te zijnMaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
https://www.parool.nl/van...apotte-vanmoofs~bcee6b65/
https://www.deondernemer....3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Nee, maar ik zag ze veel genoemd worden in Faceboekgroepen:MaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
https://www.parool.nl/van...apotte-vanmoofs~bcee6b65/
https://www.facebook.com/...rmalink/6443067699107698/
"Het reviseren van de accu kost €499,95 waar €25,- arbeidsloon bij komt om te plaatsen." KWS hierboven lijkt dat wel iets goedkoper, maar ik heb geen idee wat ze anders doen eigenlijk. Je zou contact met beide kunnen opnemen.
https://www.facebook.com/broersfietsreparateurs/
Broers moet contact via Messenger of Instagram zo te lezen.
Dat is dan wel weer erg jammer. Deze 40 plusser-er gebruikt geen van beiden.xileS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:38:
[...]
Nee, maar ik zag ze veel genoemd worden in Faceboekgroepen:
https://www.facebook.com/...rmalink/6443067699107698/
"Het reviseren van de accu kost €499,95 waar €25,- arbeidsloon bij komt om te plaatsen." KWS hierboven lijkt dat wel iets goedkoper, maar ik heb geen idee wat ze anders doen eigenlijk. Je zou contact met beide kunnen opnemen.
https://www.facebook.com/broersfietsreparateurs/
Broers moet contact via Messenger of Instagram zo te lezen.
Ook een aardige prijs voor een accurevisie. Een nieuwe accu kost een stuk minder op Marktplaats.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 16-08-2023 11:26 ]
Tja, wat kost een accu... ter vergelijking misschien: VanMoof vroeg zelf maarliefst €350 voor de 'Powerbank' met 378Wh/36V. De interne accu van de S3 heeft 504Wh.MaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:23:
[...]
Dat is dan wel weer erg jammer. Deze 40 plusser-er gebruikt geen van beiden.
Ook een aardige prijs voor een accurevisie. Een nieuwe accu kost een stuk minder op Marktplaats.
Nu ik dat bekijk toch bijzondere cijfers erbij. Ondanks de kleinere capaciteit van de powerbank werd wel geadverteerd dat hij de fiets in 3 uur van 0% naar 100% kon laden, alleen leverde dat dan 45-100km extra actieradius op bovenop de geadverteerde 60-150 van de interne accu.
Een nieuwe (interne) accu kostte EUR 350 bij VanMoof.oscarwashere schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:15:
[...]
Tja, wat kost een accu... ter vergelijking misschien: VanMoof vroeg zelf maarliefst €350 voor de 'Powerbank' met 378Wh/36V. De interne accu van de S3 heeft 504Wh.
Nu ik dat bekijk toch bijzondere cijfers erbij. Ondanks de kleinere capaciteit van de powerbank werd wel geadverteerd dat hij de fiets in 3 uur van 0% naar 100% kon laden, alleen leverde dat dan 45-100km extra actieradius op bovenop de geadverteerde 60-150 van de interne accu.
Een reparatie ipv revisie is iets goedkoper bij KWS.MaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:23:
[...]
Dat is dan wel weer erg jammer. Deze 40 plusser-er gebruikt geen van beiden.
Maar idd niet heel goedkoop. Ik weet niet meer welke error jij had, maar hun kan je wel gewoon normaal bellen en mailen denk ik ;p.Kosten van een reparatie ligt rond de 400 euro. Wanneer wij het probleem niet kunnen oplossen brengen wij geen kosten in rekening.
Wanneer u codes krijgt zoals error 41, 44, 45 of 48. Ligt dit in de meeste gevallen niet aan uw accu. Deze problemen kunnen wij in sommige gevallen ook oplossen. Neem contact met ons op indien u twijfelt.
Nou, zonet mijn 2 json bestanden (1 van Bikey vanuit een ander Android telefoon opgeslagen en 1 van grossartig) gestuurd naar een oude iphone om daar Bikey te testen.eisbaer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:04:
[...]
Bikey onder android werkt bij mij ook niet. IOS versie werkt.
Ook op de iPhone krijg ik een error.
Onlangs deed geluid van speaker het niet meer van mijn S3. Deze heb ik maar zelf vervangen en met goed resultaat!
Deze draad heb ik als basis gebruikt:
https://www.reddit.com/r/...vanmoof_s3_with_no_sound/
daarnaast heb ik wel andere speaker gekocht met snellere levertijden en lage verzendkosten:
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
mocht je zelfde problemen hebben en speaker willen vervangen is dit echt makkelijk te doen! En let niet op mijn afwerking van de kabels, ik had het snel gedaan omdat ik niet geloofde dat het zou werken. De speaker die ik besteld heb komt in setje van 2. Dus als het weer stuk gaat ga ik volgende keer fatsoenlijk solderen en waterdicht maken.
:strip_exif()/f/image/FaUVmODXdk7mHnDi2f92ptLo.jpg?f=fotoalbum_large)
daarnaast heb ik wel andere speaker gekocht met snellere levertijden en lage verzendkosten:
mocht je zelfde problemen hebben en speaker willen vervangen is dit echt makkelijk te doen! En let niet op mijn afwerking van de kabels, ik had het snel gedaan omdat ik niet geloofde dat het zou werken. De speaker die ik besteld heb komt in setje van 2. Dus als het weer stuk gaat ga ik volgende keer fatsoenlijk solderen en waterdicht maken.
:strip_exif()/f/image/FaUVmODXdk7mHnDi2f92ptLo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QWmRTi7PfjghVJwrqa5STdIl.jpg?f=fotoalbum_large)
Je zult via de iPhone moeten inloggen op je vanmoof account, het json bestand ophalen en daarmee ontgrendelen. De json bestanden via android, IOS en grossartig zijn inhoudelijk allemaal verschillend.xileS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Nou, zonet mijn 2 json bestanden (1 van Bikey vanuit een ander Android telefoon opgeslagen en 1 van grossartig) gestuurd naar een oude iphone om daar Bikey te testen.
Ook op de iPhone krijg ik een error.
Hoeveel/welke json bestanden moet ik allemaal wel niet opslaan dan? Ik heb iig nog geen 1 werkend gekregen in de Bikey app. Ik gebruik zelf geen iPhone, dus heb het liefst een werkende Android json, maar zou natuurlijk 1 voor alles moeten hebben..eisbaer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:41:
[...]
Je zult via de iPhone moeten inloggen op je vanmoof account, het json bestand ophalen en daarmee ontgrendelen. De json bestanden via android, IOS en grossartig zijn inhoudelijk allemaal verschillend.
https://www.facebook.com/...ermalink/6474833545931113MaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:23:
[...]
Een nieuwe (interne) accu kostte EUR 350 bij VanMoof.
Green bikes Haarlem maakt hem voor 350.
Kreeg je die connector (JST?) er makkelijk af / draden er uit, of heb je die moeten vervangen?heval schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:26:
Onlangs deed geluid van speaker het niet meer van mijn S3. Deze heb ik maar zelf vervangen en met goed resultaat!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De draden moet je door knippen en de connector over zetten naar de nieuwe luidspreker dmv solderen, en daarna waterdicht afwerken met krimpkous of tape.MaZo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:55:
[...]
Kreeg je die connector (JST?) er makkelijk af / draden er uit, of heb je die moeten vervangen?
Nu kun je ook de belgeluiden aanpassen via de niet Android weg. Handig voor de Apple gebruikers onder ons.
The Android version of the VanMoof app recently got the ability to upload a new bell sound (the "Ping" sound) to S3/X3 bikes. I did some reverse engineering work in collaboration with the Mooovy devs, and we figured out how to upload any bell sound instead of the static ping sound uploaded by the app.
I've opened a PR to integrate this functionality into Mooovy so you can upload any custom bell sound to your S3/X3. We're putting the finishing touches on it right now, but you can try it out before it's merged by visiting the preview site which includes it. Once you're signed in and connected to your bike, choose "Custom" in the list of bell sounds.
Demo video
Video of custom bell in action (warning: loud)
(Standard disclaimer with this kinda stuff: Using unofficial software might brick your bike. We've tested it and it works with our own bikes, but you are using this app at your own risk, and the authors hold no responsibility for any damages incurred with its use.)
The Android version of the VanMoof app recently got the ability to upload a new bell sound (the "Ping" sound) to S3/X3 bikes. I did some reverse engineering work in collaboration with the Mooovy devs, and we figured out how to upload any bell sound instead of the static ping sound uploaded by the app.
I've opened a PR to integrate this functionality into Mooovy so you can upload any custom bell sound to your S3/X3. We're putting the finishing touches on it right now, but you can try it out before it's merged by visiting the preview site which includes it. Once you're signed in and connected to your bike, choose "Custom" in the list of bell sounds.
Demo video
Video of custom bell in action (warning: loud)
(Standard disclaimer with this kinda stuff: Using unofficial software might brick your bike. We've tested it and it works with our own bikes, but you are using this app at your own risk, and the authors hold no responsibility for any damages incurred with its use.)
Leuk. Ik weet niet of het handig is om gekke geluiden te gebruiken als bel, want dan reageren een hoop mensen niet omdat ze niet snappen dat er een fiets aan komt. Maar toch leuk. knip[911] schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:11:
Nu kun je ook de belgeluiden aanpassen via de niet Android weg. Handig voor de Apple gebruikers onder ons.
[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 18-08-2023 15:40 . Reden: Ik verwijs je even naar de TW onderaan dit topic ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
moofer app krijgt straks ook functie om eigen bel te uploaden.mphilipp schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:34:
[...]
Leuk. Ik kende Mooovy eigenlijk nog niet. Ik weet niet of het handig is om gekke geluiden te gebruiken als bel, want dan reageren een hoop mensen niet omdat ze niet snappen dat er een fiets aan komt. Maar toch leuk. En de Mooovy app gebruiken om de snelheidslimiet te verhogen is ook handig.
Het is bijv. leuk om een tram bel, of ijscowagen bel te laden
Toen het alleen nog de ping was van Das Boot reageerden 8 van de 10 mensen niet op de bel omdat ze niet het idee hadden dat er een fietser om aandacht vroeg. Vandaar dat allerlei gekke geluiden wel leuk zijn, maar niet heel praktisch.HBO88 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:49:
[...]
moofer app krijgt straks ook functie om eigen bel te uploaden.
Het is bijv. leuk om een tram bel, of ijscowagen bel te laden
Doe mij maar de bel van een Amsterdamse tram, dat wekt vast goede schrik op 😈 De reputatie van VM-rijders is toch al verpest.
En als je de fiets langer beweegt, wordt het alarmgeluid dan niet harder? Is namelijk 1 van de verandering van de nieuwste firmware, dacht eerst ook dat er iets aan mijn fiets mankeerde.litebyte schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:21:
Probleempje: dacht eerst dat het speakertje in de fiets kapot was, maar de andere geluidjes maakt de S3 wel duidelijk hoorbaar...alleen het alarm is heeel zacht (bijna onhoorbaar) iemand vergelijkbare problemen? Ik heb bike firmware 1.9.3
Voor een 504 watt accu is dat nog schappelijk...exclusief inzetten natuurlijk?MaZo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:23:
[...]
Een nieuwe (interne) accu kostte EUR 350 bij VanMoof.
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Dank, Als ik straks weer naar huis mag gelijk proberenxileS schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:54:
[...]
En als je de fiets langer beweegt, wordt het alarmgeluid dan niet harder? Is namelijk 1 van de verandering van de nieuwste firmware, dacht eerst ook dat er iets aan mijn fiets mankeerde.
UPDATE: en inderdaad....het is een 'feature' en geen error. Dat ze dit niet eerder hebben geimplementeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door litebyte op 18-08-2023 21:29 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Ik snap gewoon niet dat het voor hippe ebike fabrikanten zo moeilijk is om een fatsoenlijke achterdrager te implementeren.xileS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
https://www.lemmofuture.c...pport?testRidesFormCode=1
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Is zo te lezen wel een refurbished accu.litebyte schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:25:
Voor een 504 watt accu is dat nog schappelijk...exclusief inzetten natuurlijk?
Kan dus zijn dat ze alleen wat andere onderdelen van een kapot exemplaar gerepareerd hebben, en de cellen niet de volledige capaciteit meer hebben.
Montage zit er wel bij:
(en schijnt ook niet zo moeilijk te zijn om zelf te doen.)Wij bieden je een Refurbished accu incl. gratis montage en garantie.
Hierbij dien je jouw oude VanMoof accu in te leveren.
Kosten
De prijs van een refurbished accu is € 350,- + inruil oude accu
Verzenden kan ook tegen verzendkosten, meer info & bestellen zie TABBLAD ‘BESTELLEN;
Ze hadden het alleen volgens mij over een nieuwe accu bij VanMoof zelf, waar je dus niet meer terecht kan.maxnl schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:57:
[...]
Is zo te lezen wel een refurbished accu.
Kan dus zijn dat ze alleen wat andere onderdelen van een kapot exemplaar gerepareerd hebben, en de cellen niet de volledige capaciteit meer hebben.
Montage zit er wel bij:
[...]
(en schijnt ook niet zo moeilijk te zijn om zelf te doen.)
Is niet hip...Jeroenneman schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:32:
[...]
Ik snap gewoon niet dat het voor hippe ebike fabrikanten zo moeilijk is om een fatsoenlijke achterdrager te implementeren.
Voordeel: er hoeft niemand achterop
Aanvullend, scheelt weer materiaal kosten onder de noemer less is more... (ook qua prijs...want hip)mphilipp schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:35:
[...]
Is niet hip...
Voordeel: er hoeft niemand achterop
Is het uiteindelijk nog gelukt om de accu van de smart cartridge zelf bij te laden? Volgens mij is het een JST 1.25mm 3 pins aansluiting. Als die kleine 3.7v / 1050mAh vol is dan werkt het moederboard weer denk ik.MaZo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:42:
[...]
De 29.4V adapter en VanMoof verloopstekker zijn nog onderweg, maar heb in de tussentijd gepoogd de LiPo 1S batterij uit de smart cartridge te halen en apart op te laden. Echter is dit onbegonnen werk zonder de Molex connector van de batterij te vervangen door een JST connector. Er is namelijk geen LiPo oplader die een Molex 51021 connector ondersteunt.
[Afbeelding]
Zodra ik de 29.4V adapter binnen heb, kan ik dan het beste de smart cartridge apart opladen of terwijl deze nog in de fiets zit?
[ Voor 11% gewijzigd door hendrik23 op 19-08-2023 17:39 . Reden: Verkeerd gequote ]
Nee, ik heb een 29.4V oplader geprobeerd, maar met die aangesloten laat de smart cartridge een snel knipperende dooskop zien. Heb geen nieuwe LiPo 1S geprobeerd, omdat ik geen vervangende JST connectoren heb. Ik heb inmiddels wel een nieuwe accu kunnen bemachtigen, dus die probeer ik eerst zodra ik die binnen heb.hendrik23 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:37:
[...]
Is het uiteindelijk nog gelukt om de accu van de smart cartridge zelf bij te laden? Volgens mij is het een JST 1.25mm 3 pins aansluiting. Als die kleine 3.7v / 1050mAh vol is dan werkt het moederboard weer denk ik.
Goedemorgen allen,
Ik heb een perfect werkende S2 die ik wil verkopen. Nu had ik een koper die een account had aangemaakt app gedownload etc. Had de koper aan de deur en die wilde mijn fiets aan zijn account toevoegen. Dus ik dacht ok dan moet ik m eerst uit mijn "garage" delisten om m vervolgens aan te melden in de garage van de koper. Nu had ik de QR en de Validation Code nog en het framenr dus niks aan het handje (dacht ik). Nu wilde de koper de fiets toevoegen en geeft de app aan dat de validation code niet juist is.
Ik heb dus nu een Van Moof die niet meer gelinkt lijkt te kunnen worden aan de app zonder deze validatie code. Wat wel raar is is dat ie nog wel gewoon via Bluetooth gelinkt is aan mn telefoon en ook nog gewoon lijkt te werken zonder app?
Heb na het verwijderen ook geen mail ontvangen met een eventuele nieuwe code zoals genoemd werd.
Zou toch graag m weer aan de app koppelen enig idee hoe zonder vlaidation code?
Alvast bedankt.
Ik heb een perfect werkende S2 die ik wil verkopen. Nu had ik een koper die een account had aangemaakt app gedownload etc. Had de koper aan de deur en die wilde mijn fiets aan zijn account toevoegen. Dus ik dacht ok dan moet ik m eerst uit mijn "garage" delisten om m vervolgens aan te melden in de garage van de koper. Nu had ik de QR en de Validation Code nog en het framenr dus niks aan het handje (dacht ik). Nu wilde de koper de fiets toevoegen en geeft de app aan dat de validation code niet juist is.
Ik heb dus nu een Van Moof die niet meer gelinkt lijkt te kunnen worden aan de app zonder deze validatie code. Wat wel raar is is dat ie nog wel gewoon via Bluetooth gelinkt is aan mn telefoon en ook nog gewoon lijkt te werken zonder app?
Heb na het verwijderen ook geen mail ontvangen met een eventuele nieuwe code zoals genoemd werd.
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Herco Klaver op 21-08-2023 10:01 ]
Je hoort inderdaad een e-mail met nieuwe veiligheidscodes te krijgen nadat je de fiets van eigenaar wil laten wisselen, deze kan je dan delen met de nieuwe eigenaar. Hij staat ook niet meer op je account via de VM-website neem ik aan?Herco Klaver schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:33:
Goedemorgen allen,
Alvast bedankt.
Nee helaas ook weg uit de app, daar vraagt ie ook om die code... Denk dat de server van Van Moof er op dit gebied uit ligt. Zie helaas al meer mensen met dit issue.oscarwashere schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:18:
[...]
Je hoort inderdaad een e-mail met nieuwe veiligheidscodes te krijgen nadat je de fiets van eigenaar wil laten wisselen, deze kan je dan delen met de nieuwe eigenaar. Hij staat ook niet meer op je account via de VM-website neem ik aan?
[ Voor 4% gewijzigd door Herco Klaver op 21-08-2023 11:53 ]
Ja idd, hij lijkt nog wel te werken maar zonder app dus. Hoop dat er een overname komt en de servers weer online komen zodat ik alsnog de code kan ontvangen..MaZo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:40:
Zorgwekkend als bovenstaand niet meer werkt nu VanMoof incl. support er mee op is gehouden!
Ik was al benieuwd of dit überhaupt nog zou werken, maar zelf heb ik wat json's opgeslagen. 1 van Grossartig en 2 van Bikey (1 via Android en 1 via Apple).MaZo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:40:
Zorgwekkend als bovenstaand niet meer werkt nu VanMoof incl. support er mee op is gehouden!
Alleen krijg ik de Bikey Android app, met geen 1 json werkend. Bikey Apple app lijkt wel te werken (getest op de iPad) met de Apple json's.
Zijn er wellicht betere apps hiervoor, misschien de Moofer app? In mijn account/json's staan wel 2 fietsen.
De koper van je fiets heeft Reddit ook al geraadpleegd, en een andere gebruiker heeft zo te zien hetzelfde probleem.Herco Klaver schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:51:
[...]
Ja idd, hij lijkt nog wel te werken maar zonder app dus. Hoop dat er een overname komt en de servers weer online komen zodat ik alsnog de code kan ontvangen..
[ Voor 16% gewijzigd door MaZo op 21-08-2023 14:05 ]
Koper en ik zijn beiden aan het kijken, dank je voor de links maar beiden hebben hetzelfde probleem als ik en nog geen oplossing helaas.MaZo schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:38:
[...]
De koper van je fiets heeft Reddit ook al geraadpleegd, en een andere gebruiker heeft zo te zien hetzelfde probleem.
Fatbikes worden om de haverklap gestolen, ANWB stopt met verzekeren
https://www.nu.nl/economi...stopt-met-verzekeren.html
werd eens tijd!!
werd eens tijd!!
[ Voor 67% gewijzigd door Bruzski op 21-08-2023 15:53 ]
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Ook wel apart:Bruzski schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:51:
Fatbikes worden om de haverklap gestolen, ANWB stopt met verzekeren
Moeten die klanten dan voortaan als ze ergens een andere verzekering willen afsluiten "ja" antwoorden op de vraag of je ooit ergens uit de verzekering bent geknikkert?Het besluit geldt niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor de ongeveer tienduizend fatbikebezitters die al een verzekering bij de ANWB hebben. Deze klanten horen binnenkort wanneer hun polis wordt beëindigd.
Zou dan de eer aan jezelf houden, en nu al zelf de verzekering opzeggen als je bij de ANWB zit...
Hier zit ik nu ook even vast. Iemand een idee hoe het wormwiel van het asje van de motor af kan?Delirius schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:40:
[...]
Na wat gepriegel kwam motor idd los. Zit wel nog met die veer/spoel om motor (zie eerste foto hierboven). Die zit niet om vervangende motor dus moet op een of andere manier omgezet worden.
Krijg het nu echter niet los. Iemand tip?
Nee, want je wordt er niet uitgezet, de verzekering wordt alleen niet meer verlengd omdat hij niet meer bestaat, dat lijkt me wat wezelijk anders.maxnl schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Ook wel apart:
[...]
Moeten die klanten dan voortaan als ze ergens een andere verzekering willen afsluiten "ja" antwoorden op de vraag of je ooit ergens uit de verzekering bent geknikkert?
Zou dan de eer aan jezelf houden, en nu al zelf de verzekering opzeggen als je bij de ANWB zit...
Had zelf vandaag tijdens het fietsen (was op snelheid) een error 19. De fiets herstartte uit zichzelf en was daarna weer ok, de versnellingen even in de war, maar na stilstaan liepen ze weer in sync. Hoop dat dit niet vaker gaat voorkomen, maar wel vreemd..
Heb het wel eens gehad met een koude batterij, die error, dat ging dan na een restart ook weer weg, maar nog nooit tijdens het fietsen.
Maar de "ANWB fietsverzekering" blijft als product toch gewoon bestaan?Bartske schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:34:
Nee, want je wordt er niet uitgezet, de verzekering wordt alleen niet meer verlengd omdat hij niet meer bestaat, dat lijkt me wat wezelijk anders.
Het zijn alleen bepaalde klanten die ze er uit bonjouren wegens "fout" type fiets...
Ja, maar een verzekering loopt een jaar. En na dat jaar krijgen je gewoon geen verlengingsaanbod meer in deze gevallen.maxnl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:55:
[...]
Maar de "ANWB fietsverzekering" blijft als product toch gewoon bestaan?
Het zijn alleen bepaalde klanten die ze er uit bounjouren wegens "fout" type fiets...
Ja maar niet meer voor bepaalde type fietsen. En je wordt er niet uitgebonjourd, als je al een verzekering hebt dan blijft hij gewoon doorlopen tot einde contract.maxnl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:55:
[...]
Maar de "ANWB fietsverzekering" blijft als product toch gewoon bestaan?
Het zijn alleen bepaalde klanten die ze er uit bonjouren wegens "fout" type fiets...
Na een hele tijd vrijwel geen problemen te hebben gehad met mijn x3 loop ik nu toch wel tegen iets aan.
Ik merkte een tik bij het rondgaan van de trappers en toen ik dit wat verder bekeek bleek de crankmoer links los te zitten. Na het aandraaien ging het weer even goed, maar het probleem herhaalde zich. Ik heb toen de crankarm eens bekeken en het lijkt erop dat hij wat afgesleten is, waarschijnlijk ook de reden dat hij steeds weer los komt.
Heeft iemand dit eerder gehad, en is dit zelf op te lossen? Moet ik bijvoorbeeld alleen de crankarm vervangen (en zo ja, iemand al ervaring met welke je daarvoor kun gebruiken?). Of moet de crank zelf ook nog gecheckt worden?
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn dan kan ik straks nog wel een foto toevoegen...
Ik merkte een tik bij het rondgaan van de trappers en toen ik dit wat verder bekeek bleek de crankmoer links los te zitten. Na het aandraaien ging het weer even goed, maar het probleem herhaalde zich. Ik heb toen de crankarm eens bekeken en het lijkt erop dat hij wat afgesleten is, waarschijnlijk ook de reden dat hij steeds weer los komt.
Heeft iemand dit eerder gehad, en is dit zelf op te lossen? Moet ik bijvoorbeeld alleen de crankarm vervangen (en zo ja, iemand al ervaring met welke je daarvoor kun gebruiken?). Of moet de crank zelf ook nog gecheckt worden?
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn dan kan ik straks nog wel een foto toevoegen...
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Ik heb op Reddit even een andere user getagged die in het verleden soortgelijke issues heeft gefixed. Hij is Nederlands en volgens mij een ex-VanMoof medewerker. Ik raad je aan om even contact met hem op te nemen om de code voor je te genereren.Herco Klaver schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:28:
[...]
Koper en ik zijn beiden aan het kijken, dank je voor de links maar beiden hebben hetzelfde probleem als ik en nog geen oplossing helaas.
Top ga ik even doen!!!MaZo schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:07:
[...]
Ik heb op Reddit even een andere user getagged die in het verleden soortgelijke issues heeft gefixed. Hij is Nederlands en volgens mij een ex-VanMoof medewerker. Ik raad je aan om even contact met hem op te nemen om de code voor je te genereren.
Hartelijk dank.
Ach... zouden de broertjes via de achterdeur de boel weer opkopen en zo alles claims ontlopen?
https://www.cyclingelectr...-end-game-dutch-investors
https://www.cyclingelectr...-end-game-dutch-investors
Heb een nieuwe code ontvangen!!! Super bedankt voor de tip.Herco Klaver schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:45:
[...]
Top ga ik even doen!!!
Hartelijk dank.
Nice! Hoe werkte dat dan?Herco Klaver schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:15:
[...]
Heb een nieuwe code ontvangen!!! Super bedankt voor de tip.
Fff die persoon DM en je framenr delen dan stuurt hij je een code per mail.
Geen probleem! Tof dat hij zo aardig is de boel levende te houden.Herco Klaver schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:15:
[...]
Heb een nieuwe code ontvangen!!! Super bedankt voor de tip.
ik had ooit ongeveer hetzelfde probleem, bleek later een uitgelubberde crank te zijn, gelukkig had ik hier nog 1 van liggen.DataCopy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:27:
Na een hele tijd vrijwel geen problemen te hebben gehad met mijn x3 loop ik nu toch wel tegen iets aan.
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"
Mooi ding, eindelijk een betere lichaamshouding.....
https://nl.cowboy.com/products/e-bike-cowboy-cruiser
Weer een nieuw merk met een vrijloopnaaf (Dual Mode Hub) en ook zonder ebike mode te bereiden, variatie in ebike land wordt steeds interessanter..
https://www.lemmofuture.com/nl
Weer een nieuw merk met een vrijloopnaaf (Dual Mode Hub) en ook zonder ebike mode te bereiden, variatie in ebike land wordt steeds interessanter..
[ Voor 47% gewijzigd door Bruzski op 22-08-2023 19:13 ]
Mooi die Cowboy, maar verder dezelfde nadelen als VanMoof. Dan liever een Veloretti, daar kun je tenminste nog mee naar een normale fietsenboer.Bruzski schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:07:
Mooi ding, eindelijk een betere lichaamshouding.....
Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof
Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.