Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
situatie zeer grimmig? dacht dat VM eigenaren allemaal van die nette mensen waren.

zonder dollen; ergens wel sneu voor de 'gewone' medewerker in zo'n VM store. Je kan het hen niet echt kwalijk nemen, zul je hogerop moeten gaan als klant ben ik bang

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 12-07-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01
_Bailey_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:19:
[...]

situatie zeer grimmig? dacht dat VM eigenaren allemaal van die nette mensen waren.

zonder dollen; ergens wel sneu voor de 'gewone' medewerker in zo'n VM store. Je kan het hen niet echt kwalijk nemen, zul je hogerop moeten gaan als klant ben ik bang
Alleen hebben die je fiets niet.

Maargoed, heb lang genoeg in winkels gewerkt om te weten dat ook mensen die niet bang zijn hun fiets kwijt te raken zich bijzonder onbehoorlijk kunnen gedragen.

Is er voor van Moof nog hoop of is het einde oefening?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:07

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Clock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Sorry makker, maar je hebt in dit topic 18 pagina's (!) Lopen ranten op VanMoof zonder dat je er zelf een hebt gehad. It's fair to say dat je je niet tot het merk / product aangetrokken voelt en dat is helemaal oke. Maar ga nou niet staan dansen op het graf van een bedrijf wat net jammerlijk ten onder is gegaan. Smaakloos.
sorry knul, ik heb een VM (serie 3) en jawel het kan!) nog zonder noemenswaardige problemen

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:22:
[...]

kijkend naar de ontwikkelingen van de laatste 48 uur, begin je toch wel echt richting 'einde oefening' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 20:52
litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:22:
[...]

sorry knul, ik heb een VM (serie 3) en jawel het kan!) nog zonder noemenswaardige problemen
Congrats, ga er dan eens een rondje op fietsen en trap het zuur uit je lichaam :P We'll agree to disagree op de VanMoof story en haar legacy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

franssie

Save the albatross

NiGeLaToR schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:22:
[...]
<>
Dat is zonder glazen of beter kristallen bol niet te zeggen. Het merk staat, het design is onderscheidend (ondanks geïnspireerde fietsen zoals Cowboy en Tenways). Maar er zijn in NL al dacht ik 150.000 fietsen verkocht waar ze iets mee moeten (service, verbeteringen etc. Als het auto's waren geweest hadden ze allemaal al een verplichte recall gehad denk ik).
Als ze inderdaad een rentebetaling hebben gemist zoals het FD schrijft, toeleveranciers niet meer willen leveren omdat de facturen niet betaald worden (mijn aanname maar het zou veel verklaren), wie wil dat brandende wespennest overnemen? PON werd wel eens geopperd hier dacht ik maar tsja, het is wel een operatie om zoiets te herstellen - Ik denk dat je sneller en goedkoper een eigen lijn kan opzetten met goede onderdelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Clock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:24:
[...]

Congrats, ga er dan eens een rondje op fietsen
Ik (mijn zoon) fietsen er bijna dagelijks op, dan sta je bij zo'n stoplicht...en dan komt er iemand naast je die vraagt: "is dat een VanMoof? Daar zijn toch zoveel problemen mee?" of "ik heb ook zo'n godvergeten kutfiets gehad, NOOIT MEER!!1!!" en dan lekker hard. Het is ook unicum als je er een hebt die nog nooit ter reparatie is aangeboden (serie 3) Een kennis van mij heeft zijn fiets nu al 4 maanden in reparatie (mogelijk komt deze dus nooit meer terug) en andere fietsen er bijna bewust niet meer op, omdat ie dan weer terug moet.

Eerlijkheid behoort ook tot reparatie van je 'we gaan de wereld veroveren' merk, maar dat snappen de broertjes niet.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Doe jij toevallig handmatig schakelen? Heb ooit eens voorbij zien komen dat dit wellicht de levensduur van de e-shifter kan verlengen, maar had daar niet zoveel zin in eerst. Wellicht nu wel een beter idee om ook maar handmatig te schakelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
franssie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Dat is zonder glazen of beter kristallen bol niet te zeggen. Het merk staat, het design is onderscheidend (ondanks geïnspireerde fietsen zoals Cowboy en Tenways). Maar er zijn in NL al dacht ik 150.000 fietsen verkocht waar ze iets mee moeten (service, verbeteringen etc. Als het auto's waren geweest hadden ze allemaal al een verplichte re3call gehad denk ik).
Als ze inderdaad een rentebetaling hebben gemist zoals het FD schrijft, toeleveranciers niet meer willen leveren omdat de facturen niet betaald worden (mijn aanname maar het zo uveel verklaren), wie wil dat brandende wespennest overnemen? PON werd wel eens geopperd hier dacht ik maar tsja, het is wel een operatie om zoiets te herstellen - Ik denk dat je sneller en goedkoper een eigen lijn kan opzetten met goede onderdelen.
er gaat echt niemand meer investeren in die rommel of het overnemen voordat je alle garanties hebt opgelost en de onderdelen van alle fietsen die slecht zijn hebt vervangen ben je waarschijnlijk wel een 200 miljoen armer
ik snap ook niet waarom er überhaupt nog mensen zijn geweest die dit jaar of vorig jaar een VM hebben gekocht als je er maar een beetje in had verdiept dan had je kunnen weten dat het fout zou aflopen

vind ik het erg dat ze op de fles zijn gegaan nee niet echt als je rommel op de markt brengt verdien je het gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door Steenw op 12-07-2023 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Clock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:54:
[...]

Het is jammer dat hun eerste S3 massaproduct geplaagd is door teveel kwaliteitsissues en ze die niet snel genoeg hebben kunnen fixen met een S3 MK2 of S4. Was dat wel gelukt dan had het maar zo heel anders kunnen aflopen. Ik had het ze van harte gegund.
Ze hebben de leveringen van de S3 te vroeg gestart. HEt moet duidelijk geweest zijn dat die fiets niet goed was (denk aan de kromme wielen).
En als het duidelijk was dat de problemen enorm ware zijn ze blijven verkopen en leveren.
Dat is niet OK, en ik vind het gewoon bedrog of oplichting.

Maar ook klanten die nog kochten toen dat duidelijk was zal ik niet snel begrijpen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

xileS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Doe jij toevallig handmatig schakelen? Heb ooit eens voorbij zien komen dat dit wellicht de levensduur van de e-shifter kan verlengen, maar had daar niet zoveel zin in eerst. Wellicht nu wel een beter idee om ook maar handmatig te schakelen.
Nee, ik/wij schakel automatisch, in de standaard instelling niets aangepast. Wat wij hebben is de regelmatige knak geluid tussen de 2-3 en af en toe een doortrap in de hoogste. Met schakelen vole je na een tijdje aan wanneer je geen druk moet zetten om het knak geluid te voorkomen, maar ja dat is ondanks dit toch nog wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
_Bailey_ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:19:
[...]

lijkt mij niet dat die VM eigenaren nette mensen waren, het waren gewoon zakkenvullers als je netjes was geweest had je een goed product op de markt gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Steenw schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:46:
[...]

lijkt mij niet dat die VM eigenaren nette mensen waren, het waren gewoon zakkenvullers als je netjes was geweest had je een goed product op de markt gebracht
VM eigenaren kan je inderdaad op twee manieren lezen. Ik las VM fietsbezitters :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Steenw schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:39:
[...]

er gaat echt niemand meer investeren in die rommel of het overnemen voordat je alle garanties hebt opgelost en de onderdelen van alle fietsen die slecht zijn hebt vervangen ben je waarschijnlijk wel een 200 miljoen armer
ik snap ook niet waarom er überhaupt nog mensen zijn geweest die dit jaar of vorig jaar een VM hebben gekocht als je er maar een beetje in had verdiept dan had je kunnen weten dat het fout zou aflopen

vind ik het erg dat ze op de fles zijn gegaan nee niet echt als je rommel op de markt brengt verdien je het gewoon
Ondanks dit alles hoop ik wel op een doorstart, model doorvoering maar dan met merkonderdelen, dat kan prima, zodner de broertjes Carlier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Ondanks dit alles hoop ik wel op een doorstart, model doorvoering maar dan met merkonderdelen, dat kan prima, zonder de broertjes Carlier.
Lees ook het stukje over service verbetering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Ondanks dit alles hoop ik wel op een doorstart, model doorvoering maar dan met merkonderdelen, dat kan prima, zodner de broertjes Carlier.
Gaat niet gebeuren je mag natuurlijk hopen maar dat is echt niet realistisch
De persoon die hier nog geld in pompt kunnen ze beter gelijk in een kliniek opnemen dan wil je gewoon van je geld af
of beter gezegd die persoon moeten ze TBS geven die spoort niet en is een gevaar voor de samenleving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou nou :D

De e-bike markt an sich biedt natuurlijk wel nog genoeg mogelijkheden, er is nog een potentie om wereldwijd tientallen/honderden miljoenen fietsen weg te zetten. Toetreden tot die markt met een bestaande installed (fan)base is niet noodzakelijkerwijs een slecht idee.

VM is in een neerwaartse spiraal van gebrekkige kwaliteit, gebrekkige service en geldtekort die nieuwe productintroducties noodzakelijk maakte terecht gekomen. Dat wil niet zeggen dat er in de basis met de product/market-fit iets fundamenteel mis is.

Een doorstart is best mogelijk, maar de investeerders zijn in ieder geval hun geld kwijt en de vraag is of iemand zin heeft tientallen miljoenen te spenderen aan het oppoetsen van het geschonden blazoen.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 12-07-2023 17:06 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Steenw
Weer uit een betrouwbare bron
Ze blijken met verschillende investeerders te hebben gesproken maar die gaven aan Ik ben sinterklaas niet
dus hebben ze nu met deze persoon contact gezocht ze krijgen op 5 december een antwoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv02cHvug_HDjzvLiFHAr-FV5nQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kM5PUsDd6J33jsPkZE5EqCfW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Daniel schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:05:
<>
VM is in een neerwaartse spiraal van gebrekkige kwaliteit, gebrekkige service en geldtekort die nieuwe productintroducties noodzakelijk maakte terecht gekomen.
Als ze geld hadden gestoken in verbetering van het product ipv productintroducties met dezelfde fouten, dan had het er anders uit kunnen zien. Maar dat past niet in het scenario van wereld dominantie.
Dat wil niet zeggen dat er in de basis met de product/market-fit iets fundamenteel mis is.
<>
Die is goed, alleen het product zelf dus niet.

EDIT: op basis van de laatste investeringsronde investeerden de van de 2,5 mio slechts 1 mio in het product, en 1,5 mio in het openen van 3 winkels ...
https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/199750/description
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ytqcs-WQi_2EUTRDAWmR_oEFbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ffAaLYY7vOxcW52Hcja2Sak7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 12-07-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

De e-bike markt an sich biedt natuurlijk wel nog genoeg mogelijkheden, er is nog een potentie om wereldwijd tientallen/honderden miljoenen fietsen weg te zetten. Toetreden tot die markt met een bestaande installed (fan)base is niet noodzakelijkerwijs een slecht idee.

VM is in een neerwaartse spiraal van gebrekkige kwaliteit, gebrekkige service en geldtekort die nieuwe productintroducties noodzakelijk maakte terecht gekomen. Dat wil niet zeggen dat er in de basis met de product/market-fit iets fundamenteel mis is.

Een doorstart is best mogelijk, maar de investeerders zijn in ieder geval hun geld kwijt en de vraag is of iemand zin heeft tientallen miljoenen te spenderen aan het oppoetsen van het geschonden blazoen.
Exact - 'sterk'merk en uitstraling maar eerst weer bewijzen....dat dan zonder Carlier - dat kun je ook heel goed gebruiken in je marketing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
markimarc schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:50:
Mochten mensen de eerder genoemde website of code niet vertrouwen;
Je kan ook zeer makkelijk zelf je keys exporteren door middel van Postman:

1. POST Request om te authenticeren:
Header: Api-Key: fcb38d47-f14b-30cf-843b-26283f6a5819
Authorization: Basic Auth
Username: Je vanmoof username
Password: Je vanmoof password

Als je POST goed is, krijg je een JSON string met token en refreshToken.
Kopieer de inhoud van de token. Die heb je namelijk nodig om te authoriseren.

2. GET Request om je data op te halen:
Header: Api-Key: fcb38d47-f14b-30cf-843b-26283f6a5819
Authorization: Bearer Token
Token: de eerder gekopieerde token.

Bewaar vervolgens de JSON output van de GET reqeust. Hierin staan al je gegevens + keys.

Screenshots: https://imgur.com/a/0KMi4BN
De URL van de GET request staat in de screenshot maar niet in de tekst hierboven. Dit is 'm: https://my.vanmoof.com/ap...erData?includeBikeDetails

Deze werkt bij mij gek genoeg niet. Ik krijg de volgende error bij de GET request:

code:
1
2
3
4
{
    "error": "UnexpectedError",
    "message": "An unexpected error occurred. Please contact support if this problem persists."
}

De andere methode via de GitHub download is anders ook vrij eenvoudig.
- Download de GitHub files
- Download Docker (als je die al niet had) --> https://www.docker.com
- Ga naar command/terminal en zoek de directory op van de GitHub files
- Typ in de directory docker-compose up -d en wacht een paar minuten
- Ga vervolgens naar http://localhost:3000 en vul je VanMoof gegevens in
- Op de pagina die je ziet, krijg je je fietsen te zien. Klik daarna op de download knop om alle informatie te downloaden.
- Hier kun je eventueel nog de Json file indenken mocht hij niet goed leesbaar zijn: https://jsonformatter.curiousconcept.com

Succes!

Edit: hou er ook rekening mee dat wanneer een fiets in je account van een ander hebt, je niet dezelfde tokens krijgt als de eigenaar zelf. In mijn geval gold dit voor mijn vriendin's fiets.

Met 2 keer een S3, X3 en een S2 fiets in de stalling is het wel erg fijn om deze info te hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door [911] op 12-07-2023 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

Het punt is dat je voor 2000€ geen betrouwbare ebike kan maken met de features die ze beloven.
Je zit dan aan 3500€ consumentenprijs, en dan speel je in een heel ander segment.
De A5 lijkt toch niet zo goed te verkopen, anders was de situatie nu wel anders.

De markt van een Porsche like auto voor 25k€ is ook groot, en je kan misschien iets half de markt op gooien in de hoop ooit je kostprijs naar beneden te krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door Tommie12 op 12-07-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52
xileS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:57:
op reddit al meldingen dat de app het al niet meer doet.

[Afbeelding]
Deze melding heb ik al paar maanden in de app bij Mijn Ritten. Heb dit gerelateerd aan Android 14 beta die ik op Pixel 6 draai. Als ik op andere telefoon de app inlog (geen android 14) dan worden ritten wel netjes getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[911] schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Edit: hou er ook rekening mee dat wanneer een fiets in je account van een ander hebt, je niet dezelfde tokens krijgt als de eigenaar zelf. In mijn geval gold dit voor mijn vriendin's fiets.

Met 2 keer een S3, X3 en een S2 fiets in de stalling is het wel erg fijn om deze info te hebben!
zonet op de account van mijn vrouw ingelogd en daar zie ik ook 2 fietsen met idd andere Encryption Key, Passcode en User Key ID. Deze ook maar voor zekerheid opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Het punt is dat je voor 2000€ geen betrouwbare ebike kan maken met de features die ze beloven.
Je zit dan aan 3500€ consumentenprijs, en dan speel je in een heel ander segment.
De A5 lijkt toch niet zo goed te verkopen, anders was de situatie nu wel anders.

De markt van een Porsche like auto voor 25k€ is ook groot, en je kan misschien iets half de markt op gooien in de hoop ooit je kostprijs naar beneden te krijgen...
Dat is nog maar de vraag, bij VM is die vraag vooral in de kwaliteit van de onderdelen, snel willen leveren en niet uitontwikkelen, hopen op zoveel verkoop om weer meer investeeerders aan te trekken dan niet serieus (zie mijn link naar het artikel hierboven inspelen op de problemen maar wel toezeggen (lees liegen)....en dan afsluiten met een S4 (die op papier al pijnpunten uit de eerdere series en latere S5 verwijderd)

Voor 3500,- Euro is de VM veel te duur, je zit dan namelijk wel in het segment van kwalitatief goede merkonderdelen (en niet zelf slecht ontwikkelde) met mooie keuze van o.a. Lekker of Veloretti (die ook bij de fietsenmaker op hoofdonderdelen gerepareerd kan worden) Een goed merk verkoopt zichzelf, een dooddoener maar klopt wel, en scheelt miljoenen in dure marketing campagnes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
[...]

Hier ook een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MatMich schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:52:
[...]

Hier ook een tevreden klant.
Ik ben absoluut geen tevreden klant..ik prijs me wel gelukkig of beter gezegd wij hebben geluk dat die van ons nog fietst! :) Zit op net geen 5100 km wat nu niet echt een bijzondere afstand is.

[ Voor 11% gewijzigd door litebyte op 12-07-2023 17:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MatMich
Steenw schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Gaat niet gebeuren je mag natuurlijk hopen maar dat is echt niet realistisch
De persoon die hier nog geld in pompt kunnen ze beter gelijk in een kliniek opnemen dan wil je gewoon van je geld af
of beter gezegd die persoon moeten ze TBS geven die spoort niet en is een gevaar voor de samenleving
Tjongejonge zeg, mag wel een onsje minder lijkt me.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Ik ben absoluut geen tevreden klant..ik prijs me wel gelukkig of beter gezegd wij hebben geluk dat die van ons nog fietst! :) Zit op net geen 5100 km wat nu niet echt een bijzondere afstand is.
Zit al op 3x die afstand zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

MatMich schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Zit al op 3x die afstand zonder problemen.
Je bent echt een uitzondering, volgens de fietsenmaker die hier in de buurt zo'n zogenaamde service hub had gaan alle schakelunits kapot, bij de ene na nog geen 20km en bij de andere misschien na 20.000. Slecht ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:34
litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Nee, ik/wij schakel automatisch, in de standaard instelling niets aangepast. Wat wij hebben is de regelmatige knak geluid tussen de 2-3 en af en toe een doortrap in de hoogste. Met schakelen vole je na een tijdje aan wanneer je geen druk moet zetten om het knak geluid te voorkomen, maar ja dat is ondanks dit toch nog wel eens.
@xileS precies dit. Mechanisch is het echt niet goed om te schakelen onder belasting met deze naaf. Dat knak geluid is echt niet normaal. Sinds ik handmatig schakel heb ik echt nooit meer het doortrappen gehad, daarvoor wel. Ik geloof echt dat dat automatisch schakelen niet goed is voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:50:
[...]

@xileS precies dit. Mechanisch is het echt niet goed om te schakelen onder belasting met deze naaf. Dat knak geluid is echt niet normaal. Sinds ik handmatig schakel heb ik echt nooit meer het doortrappen gehad, daarvoor wel. Ik geloof echt dat dat automatisch schakelen niet goed is voor de levensduur.
Ik hoor eigenlijk bijna nooit een knak geluid, maar weet wel wat jullie bedoelen. Volgens mij boost ik er altijd snel doorheen. Ik dacht dus idd aan om misschien handmatig te gaan schakelen om de levensduur te proberen te verlengen, maar als je er lang genoeg op fietst weetje ook wel ongeveer wanneer deze schakelmomenten zijn en niet teveel druk erop gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13
HAWK Wizard schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:24:
[...]

Idem hier..............weet niet of upgraden handig is (of misschien hebben ze in 1.9.1. alles wel vrij geschakeld...……..de dood of de gladiolen...…… 😎)

Rijdt er hier al iemand op 1.9.1 en wat zijn de ervaringen?
ik merk dat de motor wat stiller en wat krachtiger aanvoelt, ook meer responsief zodra je stopt met fietsen. :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Pffft eindelijk het einde van van moof

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik ben benieuwd of we straks überhaupt ergens terecht kunnen voor reparatie/upgraden van de fietsen. Nieuwe gat in de markt, mocht iemand (vervangende) onderdelen kunnen regelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is het een idee om de discussie en gevolgen omtrent het mogelijke (?) faillisement van Van Moof in een ander topic te doen?

Dan kunnen de discussies omtrent de fietsen zelf, hier blijven en de andere implicaties ergens anders besproken worden (zeker omdat die wellicht wel juridische implicaties hebben die niet in MOB passen)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Als VM echt omvalt, dan zal sowieso de app en het kickslot snel onbruikbaar worden,
ik heb nauwelijks mijn telefoon mee met dit goede weer, kicklock is uitstekend handmatig te ontgrendelen, beetje lariekoek dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
xileS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:37:
Ik ben benieuwd of we straks überhaupt ergens terecht kunnen voor reparatie/upgraden van de fietsen. Nieuwe gat in de markt, mocht iemand (vervangende) onderdelen kunnen regelen.
Dat is het problem nieuwe onderdelen hebben geen zin. De fiets zit technisch te slecht inelkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
wat heb je nodig, ik heb nog ergens een compleet S3 stuur, knijpers, drukknopjes, vm klauwen, roep maar.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InehrEfan9Li_Y1gGqlEQ_3S36A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPTruwxKkZyPQ5GT0hgDwCS1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Bruzski op 12-07-2023 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
Goed nieuws voor de S5 eigenaren: er lijkt een methode gevonden om ook voor deze modellen de encryption keys / certificates veilig te stellen. Dit om op een later moment (als VanMoof servers wegvallen) via een alternatieve app met fiets te kunnen blijven communiceren. Blijkbaar heeft VanMoof in de afgelopen dagen de geldigheid van het certificaat opgerekt van 7 dagen naar 10 jaar ( _/-\o_ )

Link naar Github code + docs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 22:02
Het gaat ineens hard, maar eigenlijk ben ik wel blij dat het nu duidelijk is. Hopelijk komt VM ook zelf deze week nog met een statement èn informatie over open orders/reparaties. Zeker aangezien ze hierover al weken onbereikbaar zijn, al voordat het in de media kwam, hebben ze wel even kunnen nadenken over een strategie zou je zeggen.

Daarna is het grootste probleem inderdaad verkrijgen van reserve onderdelen en eventueel de app functies. De app/server heb je niet echt nodig bij dagelijks gebruik, maar wel bij aanpassen van instellingen zoals snelheid en alarm, maar ook overdragen op een nieuwe gebruiker.

Ik zal komende dagen alle tips verzamelen en in de topic starter zetten, bijvoorbeeld over die encryptie key van je fiets. DM mij gerust als je een tip hebt over zoiets (of over iets anders en je wil anoniem blijven...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Knip

[ Voor 103% gewijzigd door Notna op 12-07-2023 19:51 . Reden: Ik mis de toegevoegde waarde hiervan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Iemand met een 3D printer zoeken die ook metaal kan printen misschien?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 11:10

Pierre

Van nature lui!

Je fiets zal maar in de werkplaats staan daar, die is mooi van de curator.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
oscarwashere schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:44: maar wel bij aanpassen van instellingen zoals snelheid en alarm, maar ook overdragen op een nieuwe gebruiker.
daar zijn ook al tijden gratis alternieven voor, helaas mag ik deze hier niet prijsgeven.. ik kan je welicht een DM sturen :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oscarwashere
Notna schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:37:
Is het een idee om de discussie en gevolgen omtrent het mogelijke (?) faillisement van Van Moof in een ander topic te doen?

Dan kunnen de discussies omtrent de fietsen zelf, hier blijven en de andere implicaties ergens anders besproken worden (zeker omdat die wellicht wel juridische implicaties hebben die niet in MOB passen)
Extra topic:
Discussies over de toekomst van VanMoof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ah, we waren tegelijk bezig. Ik hou die van jou open, zal de mijne sluiten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
Ik vroeg mij af hoe het diefstal system werk van de fiets als de stekker (tijdelijk) uit het bedrijf gaat.
Kan je dan nog fietsen of staan ze "opslot" meende dat het diefstal system zo werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Pierre schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:48:
Je fiets zal maar in de werkplaats staan daar, die is mooi van de curator.
Onzin.

Als jij aan kunt tonen dat het jouw fiets is, of uit hun boekhouding blijkt dat dit het geval is dan kun je hem voor een klein bedrag ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscarwashere
onno oliver schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:50:
Ik vroeg mij af hoe het diefstal system werk van de fiets als de stekker (tijdelijk) uit het bedrijf gaat.
Kan je dan nog fietsen of staan ze "opslot" meende dat het diefstal system zo werkte.
Je kan de fiets altijd ontgrendelen door een code in te toetsen met de knop op het stuur. Alleen voor bepaalde instellingen en automatisch ontgrendelen is de app vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:49
... never mind

[ Voor 95% gewijzigd door RF1000 op 12-07-2023 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RF1000 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Niemand? Ik heb hem ook aangeboden gekregen maar zie nergens een changelog
Bruzski in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"

Ik draai ook op 1.9.3., maar heb zelf geen grote verschillen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
RF1000 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Niemand? Ik heb hem ook aangeboden gekregen maar zie nergens een changelog
lees hierboven, ook kan je nu een willekeurige knop indrukken om te ontgrendelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:43:
[...]

wat heb je nodig, ik heb nog ergens een compleet S3 stuur, knijpers, drukknopjes, vm klauwen, roep maar.. ;)

[Afbeelding]
Er zal denk ik voornamelijk ook veel vraag zijn naar de accu. (waarom gingen die eigenlijk zo vaak stuk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
xileS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Er zal denk ik voornamelijk ook veel vraag zijn naar de accu. (waarom gingen die eigenlijk zo vaak stuk?)
Kijk naar de achternaaf en het schakelsysteem.

De achternaaf is van Sturmey Archer, een merk dat sinds 20 jaar gewoon bergaf gegaan is, en niks meer op de markt gebracht heeft wat degelijk is. Maar het zal wel goedkoop zijn….

En die tandwieltjes in de e-shifter… Je moet toch echt geen ingenieur zijn om te zien dat dit niet lang kan leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Speedster schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:35:
Pffft eindelijk het einde van van moof
Nog iets te vroeg en ze hebben uitstel van betaling gekregen..en ik hoop het niet, hoop wel op het einde van de broers Carlier binnen VM

[ Voor 8% gewijzigd door litebyte op 12-07-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Clock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:44:
Goed nieuws voor de S5 eigenaren: er lijkt een methode gevonden om ook voor deze modellen de encryption keys / certificates veilig te stellen. Dit om op een later moment (als VanMoof servers wegvallen) via een alternatieve app met fiets te kunnen blijven communiceren. Blijkbaar heeft VanMoof in de afgelopen dagen de geldigheid van het certificaat opgerekt van 7 dagen naar 10 jaar ( _/-\o_ )

Link naar Github code + docs
Ik heb dit geprobeerd maar snap er echt niets van.
Hulp? :P

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddy 6 pack
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05-2024

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:14:
[...]

...Sturmey Archer, een merk dat sinds 20 jaar gewoon bergaf gegaan is, en niks meer op de markt gebracht heeft wat degelijk is. Maar het zal wel goedkoop zijn….
Zonde eigenlijk... Was vroeger altijd top spul! Elke 3 versnelling fiets die ik heb gehad in de jaren 80 had die versnellingen en nooit kapot. Sterker nog, ik heb nog een Raleigh stadsfiets met 3 SA versnelling en ding loopt super licht en lekker. En schakelt strak en robuust.
Vroeger was alles de meeste spullen veel beter. (Ja ik weet het, ik klink als een oude l#l en dat ben ik ook!)

Verder stond op de NOS site dat er vandaag in Amsterdam zelfs boze mensen uit de VM winkel verwijderd moesten worden. En er stond dat de broertjes nu weer de leiding zouden hebben...

Ben benieuwd. Vanavond bij Nieuwsuur wordt er een item aan gewijd.

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Yaksa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Iemand met een 3D printer zoeken die ook metaal kan printen misschien?
Of gelijk het hele kreng en alle onderdelen printen! Of kan dat niet? :P

Volvo 6 en 5 cilinder addict. Trots berijder van V70 T6 AWD Polestar & C70 T5 Dynaudio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Eddy 6 pack schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Zonde eigenlijk... Was vroeger altijd top spul! Elke 3 versnelling fiets die ik heb gehad in de jaren 80 had die versnellingen en nooit kapot. Sterker nog, ik heb nog een Raleigh stadsfiets met 3 SA versnelling en ding loopt super licht en lekker. En schakelt strak en robuust.
Vroeger was alles de meeste spullen veel beter. (Ja ik weet het, ik klink als een oude l#l en dat ben ik ook!)

Verder stond op de NOS site dat er vandaag in Amsterdam zelfs boze mensen uit de VM winkel verwijderd moesten worden. En er stond dat de broertjes nu weer de leiding zouden hebben...

Ik begreep dat de redacteur van bright bij nieuwsuur te gast is. Zou er dus niet te veel van verwachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
Bartske schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Ik begreep dat de redacteur van bright bij nieuwsuur te gast is. Zou er dus niet te veel van verwachten.
Tja, als ze die opvoeren als expert, dan is Bright en Nieuwsuur hun geloofwaardigheid kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bruzski
Eddy 6 pack schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:30:
[...]

De Sturmey Archer naaf is "by design" al een zwakke naaf 30-40+ jaren geleden, geregeld braken de naafkettinkjes bij Gazelle spontaan zodra je belast wou opschakelen, dit is gewoon een kosten afweging geweest voor VM zo goedkoop mogelijk de fiets de markt te zetten, niks nieuws! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBt9ojLz1yt0eTLNgoNA8KnsaNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9tbpoywzphmUQrqCbY1ngqyL.jpg?f=user_large

Henry Sturmey en James Archer hadden begin 20e eeuw onafhankelijk van elkaar een versnellingsnaaf voor fietsen ontwikkeld. Frank Bowden, de man achter Raleigh, zag de potentie en bracht de heren bij elkaar aan tafel. Gezamenlijk richtten zij in 1902 in het Engelse Nottingham Sturmey-Archer op.

gezeur met afgebroken naaf kettingkjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07iJ6dvPXhaT2pJJ4QGYgoeiMb4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oJ0VaZBRumn3CcMycnQ8vPWr.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Bruzski op 12-07-2023 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bartske schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Hahahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bruzski schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:36:
[...]

De Sturmey Archer naaf is "by design" al een zwakke naaf 30-40+ jaren geleden, geregeld braken de naafkettinkjes bij Gazelle spontaan zodra je belast wou opschakelen, dit is gewoon een kosten afweging geweest voor VM zo goedkoop mogelijk in fiets de markt te zetten, niks nieuws! ;)
Iedereen die met zo'n 3 versnellingsnaaf in zijn fiets rondreed in die jaren wist dat tijdens schakelen je even niet moest trappen omdat anders dat beruchte kettinkje knapte en een dure reparatie wachtte of een fiets met nog 1 versnelling overbleef. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
PP_Sound schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Iedereen die met zo'n 3 versnellingsnaaf in zijn fiets rondreed in die jaren wist dat tijdens schakelen je even niet moest trappen omdat anders dat beruchte kettinkje knapte en een dure reparatie wachtte of een fiets met nog 1 versnelling overbleef. ;)
Precies, met dit in het achterhoofd heb je wellicht vrijwel nooit problemen met je S3, altans.. los van alle andere perikelen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
PP_Sound schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Volgens mij kostten die kettinkjes inclusief naafschroef niet veel hoor, ik had er altijd meerdere op voorraad en kan me niet herinneren dat ik daarvoor krom moest liggen. Maar dat is dus wel de les voor VM: als je goedkopere onderdelen gebruikt, zorg dan dat je die ook goedkoop kan uitwisselen bij een defect.

Nog steeds goedkoop

(En voor @PP_Sound YouTube: DIY STURMEY-ARCHER 3 SPEED ADJUSTMENTS)

[ Voor 18% gewijzigd door jurjen_g op 12-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Tommie12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Tja, als ze die opvoeren als expert, dan is Bright en Nieuwsuur hun geloofwaardigheid kwijt.
Ha! Nieuwsuur en experts.....kent u deze nog

Het is nooit een onderzoeksmedium geweest...maar actulaiteiten...en dan mag iedereen aanschuiven het moet ten slotte een populair programma blijven en na het geplug van Bright zal het nu (in the media flow...) wel een heel kritisch item worden met die oudere jongere die de pubertijd niet goed heeft doorstaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
jurjen_g schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Volgens mij kostten die kettinkjes inclusief naafschroef niet veel hoor, ik had er altijd meerdere op voorraad en kan me niet herinneren dat ik daarvoor krom moest liggen. Maar dat is dus wel de les voor VM: als je goedkopere onderdelen gebruikt, zorg dan dat je die ook goedkoop kan uitwisselen bij een defect.
Het kettinkje was inderdaad niet zo duur wanneer je het zelf kon wisselen maar dat was nog niet zo eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
jurjen_g schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:48:
[...]

Vaak reed ik op de fiets van mijn mams de brug op in het centrum van Amsterdam, en ja hoor... krak! :X kon ik het hele pokkeeind in de eerste versnelling terugfietsen. :(

Sturmey Archer - Peugeot 104 bromfiets/peddelfiets... beide baggerzooi.. >:) :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Bruzski op 12-07-2023 20:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBO88
Bruzski schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:36:
[...]

De Sturmey Archer naaf is "by design" al een zwakke naaf 30-40+ jaren geleden, geregeld braken de naafkettinkjes bij Gazelle spontaan zodra je belast wou opschakelen, dit is gewoon een kosten afweging geweest voor VM zo goedkoop mogelijk de fiets de markt te zetten, niks nieuws! ;)

[Afbeelding]

Henry Sturmey en James Archer hadden begin 20e eeuw onafhankelijk van elkaar een versnellingsnaaf voor fietsen ontwikkeld. Frank Bowden, de man achter Raleigh, zag de potentie en bracht de heren bij elkaar aan tafel. Gezamenlijk richtten zij in 1902 in het Engelse Nottingham Sturmey-Archer op.

gezeur met afgebroken naaf kettingkjes
[Afbeelding]
Ik zeg ook al sinds het begin dat automatisch schakelen niet geschikt is voor deze naaf. En dan toch iedereen doodleuk "ach ik boost er doorheen, er komt dan geen kracht op kan geen kwaad. Hoor wel een gekke krak maar gaat al tijden goed"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddy 6 pack

Eddy 6 pack

Go ahead, make my day!

Grappig, ik heb nog nooit een gebroken kettinkje gehad. En liep zelfs dagelijks een krantenwijk met loodzware tassen met die fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Jan Driebeen schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:26:
[...]

Ik rij op 1.9.3. Ik maak geen gebruik van de Mooferapp. Fiets doet wat ie moet doen, geen problemen.
Goed om te horen. Kun je er ook mee in Amerika rijden? 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
xileS schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:55:
[...]

Bruzski in "Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V"

Ik dracai ook op 1.9.3., maar heb zelf geen grote verschillen gemerkt.
Werkt de moofer app hier ook op? Dit is wel relevant ivm mogelijk wegvallen van de officiële vm app !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oscarwashere
Ik heb de instructies voor het verkrijgen van de encryptie-code van je fiets verder uitgewerkt, voor de methode waarbij je niet je inloggegevens met de website hoeft te delen. Compleet met screenshots. De benodigde software (Docker) was voor mij ook nieuw, dus met deze instructies moet het iedereen nu lukken.

Te vinden in de topic starter van "Discussies over de toekomst van VanMoof"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
oscarwashere schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:26:
Ik heb de instructies voor het verkrijgen van de encryptie-code van je fiets verder uitgewerkt, voor de methode waarbij je niet je inloggegevens met de website hoeft te delen. Compleet met screenshots. De benodigde software (Docker) was voor mij ook nieuw, dus met deze instructies moet het iedereen nu lukken.

Te vinden in de topic starter van "Discussies over de toekomst van VanMoof"
Enkel voor de S3? Of heb je ook die methode voor de S5?

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Werkt de moofer app hier ook op? Dit is wel relevant ivm mogelijk wegvallen van de officiële vm app !
Geen idee, gebruik (nog) geen moofer app. Fietst staat nog wel in USA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
Joosie200 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Cowboy, Veloretti. Zelfs Bird Bike met een kloon van een VanMoof.
Samen met Lekker bikes en Tenways levert dat genoeg alternatieven op.

Ik raad Bird en Cowboy met klem af
.

De signalen knipperen daar ook rood. En omdat ik liever geen mensen in de problemen wil zien benadruk ik dat ik er behoorlijk scherp naar kijk en niet zomaar iets loop te toeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:25
litebyte schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:27:
[...]

als je hem daar gekocht hebt ga je niet naar een andere dealer, daarnaast wordt in Japan de fiets vaak gezien als noodzakelijk kwaad, niet als een soort stalen troeteldier, dus voor het ritje van het station naar huis, repareren van veel fietsen gebeurd vaak niet eens die ruil je om voor een ander van rond de 300 euro omgerekend.
Maar je ziet dan ook wel de meest bizar dure en exotisch racefietsen zoals Moultons afgemonteerd met Super Record. Wat dat betreft is en blijft Japan op alle gebieden vol met zwart wit tegenstellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 22:01
Heb zelf geen VM fiets, maar kwam het Encryption Key Exporter initaitief tegen op linkedin. om de encryption key zelf in de lucht te houden. Wellicht iets voor de eigenaars van de fiets.

[ Voor 5% gewijzigd door reAaa op 13-07-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanMove
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 14:22
E-shifter natuurlijk kapot.. en gaat nooit meer vervangen worden.

Nu vraag ik mij af: is het mogelijk om de gehele aandrijving/achteras te vervangen voor iets wat wel werkt?

Het heeft immers een voorwiel aandrijven icm trapas.

Met een ouderwetse handschakel + derailleur is het mogelijk, toch?

groetjes, mede verliezer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clock
VanMove schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:21:
E-shifter natuurlijk kapot.. en gaat nooit meer vervangen worden.

Nu vraag ik mij af: is het mogelijk om de gehele aandrijving/achteras te vervangen voor iets wat wel werkt?

Het heeft immers een voorwiel aandrijven icm trapas.

Met een ouderwetse handschakel + derailleur is het mogelijk, toch?

groetjes, mede verliezer
Zoek even op Reddit. Heb daar twee opties voorbij zien komen: (1) fix & freeze van eshifter in de derde versnelling, en, (2) vervangen van de naaf door een manuele versnellingsbak en shifter op stuur.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frostb1te1992
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:41
Cowboy (ja het Belgische fietsmerk) heeft een app ontwikkeld die ook je key opslaat en biedt wat ik lees een unlock functie zodat je gewoon kunt blijven fietsen!

App store:
https://apps.apple.com/be/app/bikey-app/id6451117309

Website:
https://bikey-app.cowboy.bike/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
Frostb1te1992 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:30:
Cowboy (ja het Belgische fietsmerk) heeft een app ontwikkeld die ook je key opslaat en biedt wat ik lees een unlock functie zodat je gewoon kunt blijven fietsen!
Dat is nog eens hulp uit onverwachte hoek! Mooi dat ze dit faciliteren. Hier waren ze natuurlijk al lange tijd mee bezig en hebben de app nu ineens online gezet.

Ik vraag me af of ik hier al iets mee moet doen. Ik heb de digital key reeds maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat je je bike key alleen in de Cowboy app kunt krijgen als je inlogt met je VanMoof account. Dus niet via de invoer van een key. Mocht de VanMoof server down zijn dan kan ik er nog niks mee.

Zou je de fiets dan ook nog via de knop op het stuur kunnen unlocken of dien je altijd de app op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

[911] schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:53:
[...]

Dat is nog eens hulp uit onverwachte hoek! Mooi dat ze dit faciliteren. Hier waren ze natuurlijk al lange tijd mee bezig en hebben de app nu ineens online gezet.

Ik vraag me af of ik hier al iets mee moet doen. Ik heb de digital key reeds maar het lijkt mij op het eerste gezicht dat je je bike key alleen in de Cowboy app kunt krijgen als je inlogt met je VanMoof account. Dus niet via de invoer van een key. Mocht de VanMoof server down zijn dan kan ik er nog niks mee.

Zou je de fiets dan ook nog via de knop op het stuur kunnen unlocken of dien je altijd de app op te starten?
Je kan de sleutel ook handmatig in de app inladen :-) Net getest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Inderdaad mooie service van Comboy, die willen een bepaalde specifieke doelgroep paaien.. Na inloggen kun je heel makkelijk je encryptiekey exporteren waarmee je hem later (ook als vanmoof.com down zou zijn), kunt importeren. De app helpt verder natuurlijk niet bij het aanpassen van je instellingen. Daar is eventueel Moofer een alkternatief voor maar dan is het te hopen dat @quintenadema nog een offline modus kan/wil inbouwen. Zal best een markt voor komen als de app niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Wheeliemaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:27:
Inderdaad mooie service van Comboy, die willen een bepaalde specifieke doelgroep paaien.. Na inloggen kun je heel makkelijk je encryptiekey exporteren waarmee je hem later (ook als vanmoof.com down zou zijn), kunt importeren. De app helpt verder natuurlijk niet bij het aanpassen van je instellingen. Daar is eventueel Moofer een alkternatief voor maar dan is het te hopen dat @quintenadema nog een offline modus kan/wil inbouwen. Zal best een markt voor komen als de app niet meer werkt.
bijna pijnlijk...en een figuurlijke tik op de billen voor VanMoof. Ik heb geen (prive) aaiphone dus wie weet komt er ook nog een android versie. Mooi dat het ook nu een makkelijke manier geeft om je fiets rijdend te houden (althans als je geen problemen hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

roffeltjes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:17:
[...]

Toch knap hoe het imago van premium en innovatie aan ze blijft kleven, terwijl een kenner zo ziet wat ze hebben gedaan.
Het enige echte innovatieve is denk ik het schopslot ..waar je dan beter niet tegen aan kunt schoppen..maar eerder indrukken met de hand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik dacht, laat ik voor de zekerheid nog maar even de firmware updaten nu het nog kan, maar ik loop tegen issues aan.

Firmware 1.9.1 ging goed maar 1.9.3 loopt elke keer na ongeveer 15/20% van de actie 'downloading firmware' vast. Heb al de 'reset' knop geprobeerd aan de onderkant van de fiets, maar dat hielp niet.

Iemand een idee wat ik verder nog kan proberen?

-edit- uiteindelijk hielp het herinstalleren van de app op de telefoon (uitloggen inloggen was niet genoeg)

[ Voor 16% gewijzigd door kreator op 13-07-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheeliemaker
  • Laatst online: 29-08 15:46
Correctie hierop, ik zie dat je wel je instellingen kunt aanpassen. Hiermee is redelijk normaal gebruik van je fiets gewaarborgd. Enige is dat je moet hopen dat hij hardwarematig blijft rijden..

https://bikey-app.cowboy.com/
Zie de animatie die daar wordt getoond.

[ Voor 4% gewijzigd door Wheeliemaker op 13-07-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
zou mijn vanmoof met firmwar 1.7 met een bepaalde happy modus nog geld waard worden nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
HBO88 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:19:
zou mijn vanmoof met firmwar 1.7 met een bepaalde happy modus nog geld waard worden nu?
Staan genoeg op Marktplaats begreep ik, maar ik weet niet of je happy wordt van wat men daar gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
litebyte schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:24:
[...]

maar eerder indrukken met de hand
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
Moofer is al lang achterhaald, er zijn inmiddels betere alternatieve.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerGLE
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-01 12:27
Bedankt voor de tip, bij mij is ook net de e-shifter defect. Blijft in de 4e versnelling. Vervelend bij het wegrijden
Clock schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Zoek even op Reddit. Heb daar twee opties voorbij zien komen: (1) fix & freeze van eshifter in de derde versnelling, en, (2) vervangen van de naaf door een manuele versnellingsbak en shifter op stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 17-09 23:08
roffeltjes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:18:
[...]

En betreft de kwaliteit? Ze hebben van dag één (pre-ebike!)bottom of the barrel spul gekozen. Dat ging een beetje goed met de gewone fiets omdat het een hipster ding was en dat het geen issue was dat alle onderdelen wegroesten.
Niet helemaal waar van goedkope spullen. In het allereerste begin, de niet-elektrische fiets, werd er heus wel op kwaliteit ingekocht. De elektronica werd bij een goede partij in Nederland gemaakt en waren heel weinig problemen mee. Dezelfde partij maakt nog steeds de elektronica voor Tacx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

alienfruit schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Azië en kwaliteitscontrole valt wel mee hoor. Je moet alleen niet voor de goedkoopste gaan.
Heel sterk afhankelijk van de partij, net als in elk land (Azie of niet.) Daarnaast is Taiwan het mekka als het gaat om het maken van fietsframes (veruit de grootste productie in de wereld) en kwalitatief prima,...of je moet een stapje hoger gaan bij merken zoals Miyata of Nagasawa . :)

Ik hoorde via via dat ze helemaal geen eigen fabriek hadden in Taiwan, maar een fabriek dat zich vrijwel geheel richtte op productie voor VM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruzski
Eerlijk gezegd geloof ik de motivatie van Cowboy ook niet helemaal, hier steekt meer achter, zogenaamd om bikers te redden, goede reclame voor Cowboy lijkt mij.

De een zijn dood is de ander zijn brood.. :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Bruzski schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:14:
Eerlijk gezegd geloof ik de motivatie van Cowboy ook niet helemaal, hier steekt meer achter, zogenaamd om bikers te redden, goede reclame voor Cowboy lijkt mij.

De een zijn dood is de ander zijn brood.. :/
Een soort van 'marketing' tik op het schopslot na.... :) wie weet is een ex-werknemer van VM al aan het werk bij Cowboy. :)

Overigens toen ik net nog naar huis reed stond er een auto naast me, ging het raampje open, en werd er geroepen EEN VAN MOOF HAHAHA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraag me inderdaad wel af wat er (voor een S3) bovenop Moofer nog toe te voegen is, anders dat de app meer dan een jaar geleden voor het laatst een update heeft gehad.
Pagina: 1 ... 133 ... 145 Laatste

Let op:
Discussies omtrent de huidige onzekere toekomst van Van Moof; Discussies over de toekomst van VanMoof

Het delen van referrals is op tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal daarom na constatering direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam

In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.