Dat gaat volgens mij niet zo werken. aangezien elke loop de status van de lamp gechecked word, gaat bij elke loop mijn raam een stuk verder open. totdat hij volledig open staat.Koepert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:11:
[...]
Zou je dit dan niet exact zo toepassen voor je raam met als toevoeging een tegenactie van 1 seconde? (Dus dit deel:
IF Afzuiging = ON --> RAAM open AAN voor de duur van 5 seconden. Daarna RAAM dicht AAN voor de duur van 1 seconden. Daar bouw je dan een timer tussen door op het moment dat je licht uit gaat je raam open te laten gaan en bij de UIT actie van je ventilatie deze weer dicht te laten gaan.
Elke OPEN en DICHT actie zul je dan echter moeten laten volgen door een omgekeerde actie van 1 seconde. Tenzij hij bij dicht vanzelf stopt met draaien (sommige motoren blijven in de DICHTGAAN stand staan, en draaien tot ze daadwerkelijk stopgezet worden. Dit moet je testen.
om uit te leggen, mijn ventilatie en spiegel verlichting zijn schakelaars. dus die kunnen niet verder aan dan aan.
dat raam moet steeds een eenmalig commando krijgen, een aangezien ik hem moet stoppen met commando dicht. staat het raam dus open terwijl domoticz uitleest dat deze dicht staat en weer verder open drukt.