Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 112 Laatste
Acties:
  • 574.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 09:25
flexje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:27:
[...]

Je kunt dit veel makkelijker doen met .lastUpdate
Altijd bereid om te leren, maar deze zie ik niet... Zou je willen vertellen hoe ik dat kan toepassen in dit script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

flexje

got-father

mbuurman schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:18:
[...]

Altijd bereid om te leren, maar deze zie ik niet... Zou je willen vertellen hoe ik dat kan toepassen in dit script?
Bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
deurbel = domoticz.devices('BGG - Gang - Belknop Voordeur')
if (deurbel.state == 'On' and deurbel.lastUpdate.secondsAgo >= 13) then
 -- doe iets
end

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm,

Zojuist Zigbee2MQTT geïnstalleerd, nu wilt deze niet starten als Domoticz aan staat, zodra ik hem uit zet start hij gewoon door. Iemand een oplossing?

Edit: Lijkt nu wel te werken.

@flexje Ik heb die schakelaar nu wel toegevoegd en ik zie de status ook in de terminal veranderen, in Domoticz staat hij als deur/raam contact. Heb deze nu aangepast naar aan/uit maar hier reageert hij niet op

[ Voor 43% gewijzigd door Toppe op 04-09-2019 17:47 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:40:
Hmmm,

Zojuist Zigbee2MQTT geïnstalleerd, nu wilt deze niet starten als Domoticz aan staat, zodra ik hem uit zet start hij gewoon door. Iemand een oplossing?

Edit: Lijkt nu wel te werken.

@flexje Ik heb die schakelaar nu wel toegevoegd en ik zie de status ook in de terminal veranderen, in Domoticz staat hij als deur/raam contact. Heb deze nu aangepast naar aan/uit maar hier reageert hij niet op
Ik neem aan dat de zigbee2mqtt plugin van domoticz zelf een device voor de schakelaar heeft aangemaakt nadat je deze hebt gepaired en geconfigureerd in de config van zigbee2mqtt?

Als je op de schakelaar drukt in domoticz, of de knoppen op de schakelaar zelf, zie je dan mqtt berichten langskomen in de journal van z2m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Wie o wie heeft een idee hoe ik dit eenvoudig kan realiseren? Ik heb hier een led lamp met twee PWM poorten als ik het goed zeg. Op een ESP8266 staat ESPEasy. GPIO13 is voor dimmen en feller maken het licht. En als ik ik de url http://192.168.2.60/control?cmd=PWM,13,1024 open gaat hij fel en http://192.168.2.60/control?cmd=PWM,13,512 gaat ie zwakker etc. GPIO12 werkt zo ook voor de kleurtemperatuur van warm fel tot koud fel. Heb het zelfde met tasmota geprobeerd maar daar werkt het weer niet mee?

Maar is er geen eenvoudige manier zonder scripts of i.d. om die lamp met domoticz te besturen? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik loop tegen wat vreemds aan in Domoticz. Misschien weet iemand van jullie hier raad mee.

Ik wil m'n Vero 4k+ (OSMC/Kodi) integreren in Domoticz.
Kwestie van IP en port 9090 invullen, et voila, Kodi kan ik bedienen.
Ik kan ook zien wat ie aan t doen is (On, Video, Paused).

Maar....
Als ik in blocky wat lampen wil laten reageren op de status gaat t mis.
Volgens "Devices current status" in Events is de status niet helemaal hetzelfde.

1e vreemde punt. Vero (zo heet het device) staat er 2x in bij de blocky devices
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/neiQh9j.png
Welke moet ik dan hebben?

2e punt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X7RbHEc.png
Hoe reageer ik op Status en hoe op Waarde?

3e en meest vreemde punt.
Status wordt On als de Kodi aan staat (bij mij dus altijd)
Status wordt Group On als de Kodi een film/serie afspeelt
Status wordt Set Level: 0 % als de kodi op Pauze staat

Waarde wordt 1/Godzilla: King of the Monsters (2019) als ie daarna in stop staat. Of gewoon 1 als de film klaar is.
Waarde wordt 4/Godzilla: King of the Monsters (2019) als ie de film speelt
Waarde wordt 2/Godzilla: King of the Monsters (2019) als de film op pauze staat

De blocky Vero = Video of Vero = Paused reageert ie niet op.
Maar Vero = Group On reageert ie wel op.
En Vero = On (dus staat aan maar doet niets) reageert ie ook op.

Hoe kan dit?
Hoe kan ik checken of de Waarde van Vero 1/****, 2/**** of 4/**** is? Gezien ie de film/serie titel er achter plakt werkt alleen "1" niet.
Wat is de beste manier op te bepalen of de Vero niets doet, een film/serie speelt of op pauze staat?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Ik zou effe bij device kijken en als daar 2x vero staat er eentje hernoemen. Dezelfde namen geeft probleemen.

• HellStorm666

HellStorm666

DjAntoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:14:
Ik zou effe bij device kijken en als daar 2x vero staat er eentje hernoemen. Dezelfde namen geeft probleemen.
Daar staat er maar één.

Scientia Potentia Est

• Zuluman
  • Laatst online: 16-06 17:33

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

De batterijen van een aantal temp+humidity sensdoren waren leeg. Als je ze vervangt dan moet je ze in domoticz opnieuw toevoegen. hij ziet ze als een nieuwe sensor en je begint opnieuw met datalogging. Ik heb geprobeerd ze dezelfde naam te geven maar dan staat ie er gewoon 2x.

Ik zou graag één datalog willen hebben. Op welke manier voeg je ze samen?

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
Waarom opnieuw toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32
Zuluman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:28:
De batterijen van een aantal temp+humidity sensdoren waren leeg. Als je ze vervangt dan moet je ze in domoticz opnieuw toevoegen. hij ziet ze als een nieuwe sensor en je begint opnieuw met datalogging. Ik heb geprobeerd ze dezelfde naam te geven maar dan staat ie er gewoon 2x.

Ik zou graag één datalog willen hebben. Op welke manier voeg je ze samen?
In de laatste versie zit de functie 'replace sensor' volgens mij is dat precies wat je bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

rens-br schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:51:
[...]

In de laatste versie zit de functie 'replace sensor' volgens mij is dat precies wat je bedoeld.
Gevonden! thanks!

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 12:12
Ik heb een virtuele switch gemaakt met de naam "iemand thuis", aan de hand van geofencing wordt bepaald of ik of mijn vriendin thuis is, is een van ons thuis dan gaat de schakelaar "iemand thuis" op aan.
Daarnaast heb ik nog een schakelaar die 1 uur voor zonsondergang op aan gaat en bij zonsopgang weer op uit. Zodra beide schakelaars op aan staan gaan de lampen in mijn woonkamer aan door middel van een Blockly script.

Ik loop er momenteel tegen aan dat de GPS locatie niet altijd goed wordt doorgegeven waardoor s'nachts de lampen ineens aan gaan (de telefoon van mijn vriendin geeft dan weer de gps locatie door, waardoor de schakelaar opnieuw op aan gaat en de lampen aan gaan.

Om dit probleem op te lossen wil ik naar Lua/DzVents (sowieso al de wens om wat scripts te vertalen naar Dzvents). Ik ben echter nog niet thuis in DzVents en ben dan ook begonnen met het basis script om de lampen aan te laten gaan, hier zit nog geen check in om te controleren of 1 van beide schakelaars al op aan stond. Daarnaast heb ik nog het idee dat ik de zonsondergang schakelaar kan vervangen door code in Blockly, maar dit komt later.

Mijn script ziet er nu als volgt uit;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
--*------------------------------------------------------------------------------------*--
--Creator: Rob
--Date: 05-09-2019
--Last update: 05-09-2019
--Changelog: 
--Source: -
--Description: Used to switch on lights in the living room when there is someone home and it's almost sunset.
--*------------------------------------------------------------------------------------*--

return {
    on = {
        devices = {
        '79' --Iemand thuis
        '203' --1 uur voor zonsondergang
        '185' --Lampen Bank
        '179' --Lamp Dressoir
        '51' --Lamp naast televisie

}
    },
    execute = function(domoticz, device)
        --Declarations
        local aanwezigheidswitch = domoticz.devices(79) --Iemand thuis
        local zonsondergang = domoticz.devices(203) --zonsondergang

--function
        if (aanwezigheidswitch.active and zonsondergang.active) then
        domoticz.devices ('185', '179', '51') .switchOn()       
        domoticz.log('De lampen zijn ingeschakeld')
            end
        end
}

Mis ik hierin iets of zou dit in de basis moeten werken en gaan de lampen dus aan als er en iemand thuis is en het zonsondergang is?

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:30:
Daarnaast heb ik nog een schakelaar die 1 uur voor zonsondergang op aan gaat en bij zonsopgang weer op uit. Zodra beide schakelaars op aan staan gaan de lampen in mijn woonkamer aan door middel van een Blockly script.
Ik heb ook zo'n soort script gemaakt.
Ik loop er momenteel tegen aan dat de GPS locatie niet altijd goed wordt doorgegeven waardoor s'nachts de lampen ineens aan gaan (de telefoon van mijn vriendin geeft dan weer de gps locatie door, waardoor de schakelaar opnieuw op aan gaat en de lampen aan gaan.
Kun je dan niet beter gebruik maken van ping, dat gebruik ik en werkt perfect.
Daarnaast heb ik nog het idee dat ik de zonsondergang schakelaar kan vervangen door code in Blockly, maar dit komt later.
Je kan een script trigger op één uur voor zonsondergang, dus daar heb je in principe geen losse switch voor nodig.
Mijn script ziet er nu als volgt uit;

Mis ik hierin iets of zou dit in de basis moeten werken en gaan de lampen dus aan als er en iemand thuis is en het zonsondergang is?
Volgens mij moet dat prima gaan werken.

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:48:
[...]

Ik heb ook zo'n soort script gemaakt.

[...]

Kun je dan niet beter gebruik maken van ping, dat gebruik ik en werkt perfect.
Als ik mij niet vergis zit hier een vertraging in van een minuut of 10? En kan het dus gebeuren dat ik thuis kom en er vervolgens geen lampen aan gaan omdat hij nog niet gepingd heeft.
[...]

Je kan een script trigger op één uur voor zonsondergang, dus daar heb je in principe geen losse switch voor nodig.
Zo'n idee had ik inderdaad al. Maar ik dacht laat ik eerst eens zorgen dat dit werkt voordat ik nog meer variabelen ga inbouwen ;-)
[...]

Volgens mij moet dat prima gaan werken.
Mooi!

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:50:
Als ik mij niet vergis zit hier een vertraging in van een minuut of 10? En kan het dus gebeuren dat ik thuis kom en er vervolgens geen lampen aan gaan omdat hij nog niet gepingd heeft.
Domoticz pingt standaard elke 5 seconden en die tijd kan je wijzigen, dus je hebt wel wat vertraging, maar niet van 10 minuten.

Je moet dan het volgende toevoegen:
code:
1
2
3
timer = {
    '60 minutes before sunset'
}

En je script wordt dan als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
--Creator: Rob
--Date: 05-09-2019
--Last update: 05-09-2019
--Changelog: 
--Description: Used to switch on lights in the living room when there is someone home and it's almost sunset.

return {
    on = {
        devices = {
            79, --Iemand thuis
            185, --Lampen Bank
            179, --Lamp Dressoir
            51 --Lamp naast televisie
        },
        timer = {
        }
    },
        --Declarations
        local aanwezigheidswitch = domoticz.devices(79) --Iemand thuis

--function
        if (aanwezigheidswitch.active and CurrentTime.matchesRule('between 60 minutes before sunset and 00:00')) then
            domoticz.devices(185).switchOn().checkFirst()   
            domoticz.devices(179).switchOn().checkFirst()   
            domoticz.devices(51).switchOn().checkFirst()    
            domoticz.log('De lampen zijn ingeschakeld')
            end
        end
}

Overigens weet ik niet of het werkt om je lampen op deze manier aan te sturen:
[code]domoticz.devices ('185', '179', '51') .switchOn()[/]Het kan zijn dat het nodig is om voor elk device een losse switchOn toe te voegen.
Nee, dat werkt dus niet.

Verder is het niet nodig om om de IDX nummers ' ' te zetten, dzvents behandeld het dan namelijk als tekst.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 06-09-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:13:
[...]

Domoticz pingt standaard elke 5 seconden en die tijd kan je wijzigen, dus je hebt wel wat vertraging, maar echt niet van 10 minuten.

Je moet dan het volgende toevoegen:
code:
1
2
3
timer = {
}

En je script wordt dan als volgt:

[...]

code:
1

Het kan zijn dat het nodig is om voor elk device een losse switchOn toe te voegen. Verder is het niet nodig om om de IDX nummers ' ' te zetten.
Thanks, ik heb de wijziging toegepast. Ik zie dat je bovenaan onder "devices" achter elk device een , hebt toegevoegd, deze zie ik niet terug in de wiki van Domoticz. Iets wat simpelweg beter werkt of is de wiki niet actueel?

Overigens, als ik de timer toevoeg, dan kan deze regel eruit?
code:
1

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 05-09-2019 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:18:
Thanks, ik heb de wijziging toegepast. Ik zie dat je bovenaan onder "devices" achter elk device een , hebt toegevoegd, deze zie ik niet terug in de wiki van Domoticz. Iets wat simpelweg beter werkt of is de wiki niet actueel?
Als je meerdere devices onder elkaar plaats moet er een komma tussen, zie ook het voorbeeld met de tijd: https://www.domoticz.com/...pting#timer_trigger_rules.
Overigens, als ik de timer toevoeg, dan kan deze regel eruit?
code:
1
Klopt inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 05-09-2019 18:15 ]

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:55

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Iemand al de nieuwe HUE schakelaar in Domoticz werkend gekregen? Nog geen idee welk protocol dat kletst , maar gaat wel via de HUE Bridge. https://www.beaumotica.nl/philips-hue-smart-plug-eu

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

• Robbie T
Op de een of andere manier krijg ik na het activeren van het script nog de volgende melding;

code:
1
2019-09-05 20:09:00.493 Error: EventSystem: Lua script Lampen in woonkamer did not return a commandArray

Voor zover ik kan achterhalen is CommandArray iets wat thuis hoort in oudere versies van DzVents, begrijp dan ook niet waarom ik deze melding krijg.
peterpijpelink schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:57:
Iemand al de nieuwe HUE schakelaar in Domoticz werkend gekregen? Nog geen idee welk protocol dat kletst , maar gaat wel via de HUE Bridge. https://www.beaumotica.nl/philips-hue-smart-plug-eu
Via zoiets?

Ben ook mee een hue buitenlamp aan het stoeien, maar lamp gaat nog niet aan.
Maar mqtt wordt wel verstuurd. (mijn kunde is het probleem ;) )

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Henkie-Jan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:32:
Wie o wie heeft een idee hoe ik dit eenvoudig kan realiseren? Ik heb hier een led lamp met twee PWM poorten als ik het goed zeg. Op een ESP8266 staat ESPEasy. GPIO13 is voor dimmen en feller maken het licht. En als ik ik de url http://192.168.2.60/control?cmd=PWM,13,1024 open gaat hij fel en http://192.168.2.60/control?cmd=PWM,13,512 gaat ie zwakker etc. GPIO12 werkt zo ook voor de kleurtemperatuur van warm fel tot koud fel. Heb het zelfde met tasmota geprobeerd maar daar werkt het weer niet mee?

Maar is er geen eenvoudige manier zonder scripts of i.d. om die lamp met domoticz te besturen? :)
Niemand een idee van een oplossing of een wel werkend script? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Robbie T schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:10:
Op de een of andere manier krijg ik na het activeren van het script nog de volgende melding;

code:
1
2019-09-05 20:09:00.493 Error: EventSystem: Lua script Lampen in woonkamer did not return a commandArray

Voor zover ik kan achterhalen is CommandArray iets wat thuis hoort in oudere versies van DzVents, begrijp dan ook niet waarom ik deze melding krijg.
Ik kan mij zomaar voorstellen dat het komt door:
rens-br schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:13:
code:
1
Het kan zijn dat het nodig is om voor elk device een losse switchOn toe te voegen.

Verder is het niet nodig om om de IDX nummers ' ' te zetten, dzvents behandeld het dan namelijk als tekst.
Probeer eens maar één IDX tegelijkertijd aan te sturen (en wederom zonder ' ' tekens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:12:
Ik loop tegen wat vreemds aan in Domoticz. Misschien weet iemand van jullie hier raad mee.

Ik wil m'n Vero 4k+ (OSMC/Kodi) integreren in Domoticz.
Kwestie van IP en port 9090 invullen, et voila, Kodi kan ik bedienen.
Ik kan ook zien wat ie aan t doen is (On, Video, Paused).

Maar....
Als ik in blocky wat lampen wil laten reageren op de status gaat t mis.
Volgens "Devices current status" in Events is de status niet helemaal hetzelfde.

1e vreemde punt. Vero (zo heet het device) staat er 2x in bij de blocky devices
[Afbeelding]
Welke moet ik dan hebben?

2e punt.
[Afbeelding]
Hoe reageer ik op Status en hoe op Waarde?

3e en meest vreemde punt.
Status wordt On als de Kodi aan staat (bij mij dus altijd)
Status wordt Group On als de Kodi een film/serie afspeelt
Status wordt Set Level: 0 % als de kodi op Pauze staat

Waarde wordt 1/Godzilla: King of the Monsters (2019) als ie daarna in stop staat. Of gewoon 1 als de film klaar is.
Waarde wordt 4/Godzilla: King of the Monsters (2019) als ie de film speelt
Waarde wordt 2/Godzilla: King of the Monsters (2019) als de film op pauze staat

De blocky Vero = Video of Vero = Paused reageert ie niet op.
Maar Vero = Group On reageert ie wel op.
En Vero = On (dus staat aan maar doet niets) reageert ie ook op.

Hoe kan dit?
Hoe kan ik checken of de Waarde van Vero 1/****, 2/**** of 4/**** is? Gezien ie de film/serie titel er achter plakt werkt alleen "1" niet.
Wat is de beste manier op te bepalen of de Vero niets doet, een film/serie speelt of op pauze staat?
Niemand die mij kan helpen met de "Pauze" status vanuit Kodi?
Play en Stop werken al prima, al is de status daarvan wat vreemd.
Maar reageren op Pauze krijg ik dus niet aan de praat.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbie T schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:50:
[...]

het beste is om meerdere checks te doen. GPS is vaak niet accuraat genoeg en moet je goed instellen. ik heb die van mij bijvoorbeeld op 200 meter gezet zodat als ik naar het naastgelegen winkelcentrum loop mijn huis niet denkt dat ik weg ben en alles uitzet. Daar komt bij dat jouw Domoticz of GPS app precies op moment dat hij het signaal wilt sturen naar Domoticz dat je buiten de perimeter komt, verbinding moet hebben, genoeg signaal, niet moet slapen, etc.. Bij mij werkt dit niet foutloos, zeker niet bij mijn partner's telefoon.

Voor de GPS schakelaar heb ik dus meerdere perimeters, voor bijvoorbeeld mijn werk(adressen), X meter van huis en Y meter van huis. Alles om de GPS maar betrouwbaarder te maken en de "GPS ik ben thuis" schakelaar vaker te triggeren dan die ene keer dat ik buiten de perimeter kom.

Daarnaast heb ik nog PING ingesteld op de devices. Mijn GPS schakelaar is daarin volgend. Wordt mijn device gepingd, dan wordt de GPS schakelaar hoe dan ook ingeschakeld. Deze samen bepalen of ik thuis ben of niet.

Werkt niet altijd (GPS hangt nog wel eens) of PING blijft soms live op eoa manier, maar door de andere perimeters heb ik meerdere inschakelmomenten en dus meer kans dat de GPS schakelaar bijvoorbeeld wordt uitgeschakeld als hij merkt dat ik op parkeerterrein van mijn werk rijd.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:32:
Niemand die mij kan helpen met de "Pauze" status vanuit Kodi?
Play en Stop werken al prima, al is de status daarvan wat vreemd.
Maar reageren op Pauze krijg ik dus niet aan de praat.
Ik moet er even in verdiepen, dus kom er nog op terug. Maar ik kan je in ieder geval aanraden om te werken met dzvents i.p.v. Blocky. Zeker in combinatie met status uitlezen werkte blocky hier voor geen meter.

Bijvoorbeeld vlug in elkaar gedraaid (niet getest) scriptje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
--Creator: Rens
--Date: 06-09-2019
--Last update:
--Changelog: 
--Description: Change light depending on kodi status

return {
    on = {
        devices = {
            14 -- Kodi Status
        }
    },
        --Declarations
        local kodi   = domoticz.devices(14) -- Kodi
        local Light    = domoticz.devices(15) -- Light

--Function
        if (kodi.state == 'Paused') then --  <-- Vergelijking
            -- Do something
        end
    end
}

Ik weet niet precies in welke variable kodi de play/pause/e.d. opslaat (maar ik gok in .state), maar dit kan je zelf even uitzoeken door het runnen van het onderstaande commando:

code:
1
print(kodi.dump())

Je krijgt dan een volledige dump van alle opgeslagen variablen te zien en kan daarmee ook zien wat de status van 'Paused' precies is. Dit vul je dan in in de vergelijking en dan moet het werken.

Henkie-Jan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:32:

Je kan die commando's direct in een dummy switch hangen en daarmee dus alles bedienen. Ik heb hetzelfde gedaan met bijvoorbeeld mijn Sonos controller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMQqqD8Zllx5BUIMHTuFTOqX/medium.png

Mocht er verder nog iemand geinteresseerd zijn in de scripts die ik gebruik. Ik heb deze zojuist allemaal op Github gezet.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 06-09-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

AUijtdehaag schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:26:
[...]

Via zoiets?

Ben ook mee een hue buitenlamp aan het stoeien, maar lamp gaat nog niet aan.
Maar mqtt wordt wel verstuurd. (mijn kunde is het probleem ;) )
Heb ook een aantal Hue outdoor lampen draaien via mqtt + domoticz. Werkt prima, soms gaan ze niet allemaal aan, maar dat komt door het bereik denk ik. Misschien bij jou ook een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 14:30
flexje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:33:
[...]

Heb ook een aantal Hue outdoor lampen draaien via mqtt + domoticz. Werkt prima, soms gaan ze niet allemaal aan, maar dat komt door het bereik denk ik. Misschien bij jou ook een probleem?
Dat moet niet het probleem zijn, die lampen maken toch ook gewoon een mesh netwerk?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:35:
[...]

Dat moet niet het probleem zijn, die lampen maken toch ook gewoon een mesh netwerk?
Je zou zeggen van wel, maar niet altijd het geval. Heb mn huis, woonkamer etc ook volstaan met zigbee producten (vaste stroom), maar alsnog niet altijd bereik.

Maar in je mqtt log zou je dat wel terug moeten zien, als de lamp onbereikbaar is (ACK error).
Is je lamp wel ondersteund door de zigbee2mqtt? Ik moest de coordinator handmatig toevoegen voor de nieuwe Philips Hue outdoor spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb in huis alleen maar battery devices zoals deur raam sensoren en pir sensoren. Die hebben veelal geen bereik en ze doen het dus geen van allen nu.

aangezien ik Yeelight lampen heb, mis ik daarin ook zigbee signalen. Zijn er andere dingen die mijn bereik kunnen verbeteren? of andere zigbee vaste stroom producten?

als ik mijn ds18b20 sensoren eindelijk eens aan de praat krijg op mijn pi die de zonneboiler moet gaan monitoren, kan ik daar op zolder wel een 2e zigbee2mqtt stick in prakken, maar tot die tijd misschien maar anders oplossen want ik heb geen succes met die ds18b20 sensoren. :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 14:30
fabstar81 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:48:
ik heb in huis alleen maar battery devices zoals deur raam sensoren en pir sensoren. Die hebben veelal geen bereik en ze doen het dus geen van allen nu.

aangezien ik Yeelight lampen heb, mis ik daarin ook zigbee signalen. Zijn er andere dingen die mijn bereik kunnen verbeteren? of andere zigbee vaste stroom producten?

als ik mijn ds18b20 sensoren eindelijk eens aan de praat krijg op mijn pi die de zonneboiler moet gaan monitoren, kan ik daar op zolder wel een 2e zigbee2mqtt stick in prakken, maar tot die tijd misschien maar anders oplossen want ik heb geen succes met die ds18b20 sensoren. :(
Deze?
https://www.ikea.com/nl/n...gnaalversterker-10400408/

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

fabstar81 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:48:

Die Ikea signaalversterker heb ik ook geprobeerd, geen toegevoegde waarde, lampen toevoegen is toch beter. Kijk naar Ikea spullen (gu10 of e27 bulbs). Ook is het verstandig om je zigbee2mqtt stick verder van je rpi te houden met een usb kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:22:
[...]

Ik kan mij zomaar voorstellen dat het komt door:

[...]

Probeer eens maar één IDX tegelijkertijd aan te sturen (en wederom zonder ' ' tekens)
Helaas is dat niet de oplossing dus ik ga nog eens even verder puzzelen.
Inmiddels bezig om mijn installatie te verhuizen van mijn nas (docker) naar een pi, dus duurt even O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Robbie T schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:01:
Helaas is dat niet de oplossing dus ik ga nog eens even verder puzzelen.
Schiet mij net te binnen. Heb je het script wel toegevoegd als dzvent script en niet toevallig als lua script?

Ik heb namelijk net je script getest en ik krijg die foutmelding hier niet, wel kwam ik er achter dat het aanroepen van meerdere IDX via het onderstaande niet werkt. Bij mij gaat alleen de eerste IDX aan.

Let er ook verder nog op dat er wat spaties te veel in rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4" stonden, ik heb dat even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:00:
[...]

Die Ikea signaalversterker heb ik ook geprobeerd, geen toegevoegde waarde, lampen toevoegen is toch beter. Kijk naar Ikea spullen (gu10 of e27 bulbs). Ook is het verstandig om je zigbee2mqtt stick verder van je rpi te houden met een usb kabel.
dat ga ik nog eens proberen dan. hopelijk nog ergens een USB verlengkabel liggen....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:55:
[...]

Ik moet er even in verdiepen, dus kom er nog op terug. Maar ik kan je in ieder geval aanraden om te werken met dzvents i.p.v. Blocky. Zeker in combinatie met status uitlezen werkte blocky hier voor geen meter.

Bijvoorbeeld vlug in elkaar gedraaid (niet getest) scriptje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
--Creator: Rens
--Date: 06-09-2019
--Last update:
--Changelog: 
--Description: Change light depending on kodi status

return {
    on = {
        devices = {
            14 -- Kodi Status
        }
    },
        --Declarations
        local kodi   = domoticz.devices(14) -- Kodi
        local Light    = domoticz.devices(15) -- Light

--Function
        if (kodi.state == 'Paused') then --  <-- Vergelijking
            -- Do something
        end
    end
}

Ik weet niet precies in welke variable kodi de play/pause/e.d. opslaat (maar ik gok in .state), maar dit kan je zelf even uitzoeken door het runnen van het onderstaande commando:

code:
1
print(kodi.dump())

Je krijgt dan een volledige dump van alle opgeslagen variablen te zien en kan daarmee ook zien wat de status van 'Paused' precies is. Dit vul je dan in in de vergelijking en dan moet het werken.

[...]

Je kan die commando's direct in een dummy switch hangen en daarmee dus alles bedienen. Ik heb hetzelfde gedaan met bijvoorbeeld mijn Sonos controller:

[Afbeelding]

Mocht er verder nog iemand geinteresseerd zijn in de scripts die ik gebruik. Ik heb deze zojuist allemaal op Github gezet.
Bij dezen mijn poging:
Dit is t dzVents code stuk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
return {
    active = {
        true,  -- either true or false, or you can specify a function
    },
    on = {
        devices = {
            444,  --Harmony 4k kijken
            448,  -- Vero status
        },
    },
        --Declarations
        local Harmony = domoticz.devices(444) --Harmony actie Vero 4k kijken
        local Vero = domoticz.devices(448) --Status van Vero
        local FilmScene = domoticz.devices(449) --Film_Scene dummy
        local Yeelight = domoticz.devices(231) --Yeelight ledstrip
        local Hue = domoticz.devices(148) --Hue lampen in woonkamer
        local Bank = domoticz.devices(11) --Lampen boven de bank

--Function
        print('Film verlichting script triggered')
        print('Vero 4K kijken staat aan')
        print('-----------------------------')
        print(Vero.dump())
        if (Harmony.state == 'On') then -- Als Vero 4K kijken aan staat op Harmony
            if (FilmScene.state == 'On') then -- Als de scene film aan staat
                print('Film scene dummy staat ook aan')
                if (Vero.state == 'Group On') then -- Als kodi film of serie speelt
                    print('Kodi speelt een film of serie')
                    Bank.switchOff()
                    Yeelight.switchOff()
                    Hue.switchSelector(5)
                end
                if (Vero.state == 'Set Level: 0 %') then -- Als kodi gepauzeerd wordt
                    print('Kodi is gepauzeerd')
                    Bank.switchSelector(25)
                    Hue.switchSelector(25)
                end
                if (Vero.state == 'On') then --Vero wacht in hoofdmenu
                    print('Vero klaar om film of serie te spelen')
                    Bank.switchSelector(25)
                    Hue.switchSelector(25)
                end
            end
        end
        if (Harmony.state == 'Off' and Vero.state == 'On' and FilmScene.state == 'On') then --FilmScene dummy nog aan, maar wordt geen film gekeken.
            print('Film of Serie kijken is klaar, dus dummy switch uit')
            FilmScene.switchOff()
        end
    end
}

En hier de output als de film op Pauze gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > setHue()
2019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > cancelQueuedCommands()
2019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > updateWaterflow()
2019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > state: Group On
2019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > setDiscoMode()
2019-09-06 14:52:26.363 Status: dzVents: > signalLevel: 12
2019-09-06 14:52:26.364 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 14:52:26.364 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 14:52:26.364 Status: dzVents: Vero 4K kijken staat aan
2019-09-06 14:52:26.364 Status: dzVents: Film scene dummy staat ook aan
2019-09-06 14:52:26.364 Status: dzVents: Kodi speelt een film of serie
2019-09-06 14:52:26.365 Status: dzVents: Info: ------ Finished Film verlichting
2019-09-06 14:52:26.368 Status: EventSystem: Script event triggered: C:\Program Files (x86)\Domoticz\dzVents\runtime\dzVents.lua
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > leadingZeros()
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > dumpTable()
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > stringSplit()
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > rightPad()
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > cameraExists()
2019-09-06 14:53:06.646 Status: dzVents: > fromJSON()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > round()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > numDecimals()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > inTable()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > groupExists()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > sceneExists()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > LOG_ERROR: 1
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > deviceExists()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > log()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > print()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > LOG_MODULE_EXEC_INFO: 2
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > leftPad()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > variableExists()
2019-09-06 14:53:06.647 Status: dzVents: > fileExists()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > urlDecode()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > urlEncode()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > DZVERSION: 2.4.28
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > toCelsius()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > LOG_FORCE: 0.5
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > toJSON()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > LOG_DEBUG: 4
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > centerPad()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > LOG_INFO: 3
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > ruleIsAtDayTime()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > ruleIsAtNight()
2019-09-06 14:53:06.648 Status: dzVents: > min: 49
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsAtSunset()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > minutes: 49
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > month: 9
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilNightTime()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > dDate: 1567507774
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > rawDateTime: 2019-09-03 12:49:34
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsAfterSunset()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > year: 2019
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsBeforeSunset()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilDayTime()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > compare()
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > raw: 2019-09-03 12:49:34
2019-09-06 14:53:06.649 Status: dzVents: > ruleIsAfterSunrise()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsBeforeSunrise()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsBeforeCivilTwilightEnd()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > isToday: false
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > matchesRule()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > minutesAgo: 4443
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsOnDay()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilTwilightEnd()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsInWeek()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > ruleIsOnDate()
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > current:
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > year: 2019
2019-09-06 14:53:06.650 Status: dzVents: > isdst: true
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > min: 53
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > wday: 6
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > month: 9
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > yday: 249
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > day: 6
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > sec: 6
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > hour: 14
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > ruleIsBeforeCivilTwilightStart()
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > wday: 3
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > isdst: true
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > week: 36
2019-09-06 14:53:06.651 Status: dzVents: > milliSeconds: 0
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > ruleMatchesMinuteSpecification()
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > daysAgo: 3
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > isUTC: false
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > millisecondsAgo: 266612341
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > msAgo: 266612341
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > ruleMatchesBetweenRange()
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > secondsAgo: 266612
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > yday: 246
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > rawTime: 12:49:34
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > sec: 34
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > hour: 12
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > updateTemperature()
2019-09-06 14:53:06.652 Status: dzVents: > deviceType: Lighting 2
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > incrementCounter()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > decreaseBrightness()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > setColorBrightness()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > dump()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > setKelvin()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > setState()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > volumeUp()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > nValue: 2
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > updateWind()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > id: 448
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > open()
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > rawData:
2019-09-06 14:53:06.653 Status: dzVents: > 1: Penny Dreadful [S1E1], Night Work (2014), 20%

En zodra ie weer naar Play gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
2019-09-06 14:54:42.596 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilTwilightEnd()
2019-09-06 14:54:42.596 Status: dzVents: > hoursAgo: 74
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > matchesRule()
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilNightTime()
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > week: 36
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > rawDate: 2019-09-03
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > isdst: true
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > ruleMatchesBetweenRange()
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > ruleMatchesTimeRange()
2019-09-06 14:54:42.597 Status: dzVents: > day: 3
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > msAgo: 266708258
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > ruleMatchesTime()
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > ruleIsAfterSunrise()
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > ruleIsBeforeCivilTwilightEnd()
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilDayTime()
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > utils:
2019-09-06 14:54:42.598 Status: dzVents: > sceneExists()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > hsbToRGB()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > leadingZeros()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > leftPad()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > fromJSON()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > cameraExists()
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > LOG_MODULE_EXEC_INFO: 2
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > DZVERSION: 2.4.28
2019-09-06 14:54:42.599 Status: dzVents: > rgbToHSB()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > fileExists()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > LOG_ERROR: 1
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > groupExists()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > numDecimals()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > deviceExists()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > urlDecode()
2019-09-06 14:54:42.600 Status: dzVents: > inTable()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > round()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > toJSON()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > dumpTable()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > urlEncode()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > rightPad()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > stringSplit()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > print()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > osExecute()
2019-09-06 14:54:42.601 Status: dzVents: > toCelsius()
2019-09-06 14:54:42.602 Status: dzVents: > variableExists()
2019-09-06 14:54:42.602 Status: dzVents: > log()
2019-09-06 14:54:42.602 Status: dzVents: > LOG_DEBUG: 4
2019-09-06 14:54:42.602 Status: dzVents: > LOG_INFO: 3
2019-09-06 14:54:42.602 Status: dzVents: > LOG_FORCE: 0.5
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > centerPad()
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > ruleIsAtDayTime()
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > ruleIsAtNight()
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > milliSeconds: 0
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > ruleMatchesMinuteSpecification()
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > ruleIsOnDate()
2019-09-06 14:54:42.603 Status: dzVents: > ruleIsBeforeCivilTwilightStart()
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > sec: 34
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > ruleMatchesHourSpecification()
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > ruleIsBeforeSunrise()
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > rawDateTime: 2019-09-03 12:49:34
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > hour: 12
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > ruleIsAfterCivilTwilightEnd()
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > ruleIsBeforeSunset()
2019-09-06 14:54:42.604 Status: dzVents: > dayAbbrOfWeek: tue
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > ruleIsAtCivilTwilightStart()
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > secondsSinceMidnight: 46174
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > ruleIsAfterSunset()
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > minutes: 49
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > ruleIsOnDay()
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > getISO()
2019-09-06 14:54:42.605 Status: dzVents: > current:
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > year: 2019
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > sec: 42
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > isdst: true
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > yday: 249
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > min: 54
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > hour: 14
2019-09-06 14:54:42.606 Status: dzVents: > wday: 6
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > month: 9
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > day: 6
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > raw: 2019-09-03 12:49:34
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > dDate: 1567507774
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > isUTC: false
2019-09-06 14:54:42.607 Status: dzVents: > ruleIsInWeek()
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > min: 49
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > daysAgo: 3
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > millisecondsAgo: 266708258
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > month: 9
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > ruleIsAtSunrise()
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > updatePercentage()
2019-09-06 14:54:42.608 Status: dzVents: > disarm()
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: > kodiSetVolume()
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: > state: Group On
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: > updateRain()
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: > isScene: false
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 14:54:42.609 Status: dzVents: Vero 4K kijken staat aan

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:57:
Bij dezen mijn poging:
Dit is t dzVents code stuk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
return {
    active = {
        true,  -- either true or false, or you can specify a function
    },
    on = {
        devices = {
            444,  --Harmony 4k kijken
            448,  -- Vero status
        },
    },
        --Declarations
        local Harmony = domoticz.devices(444) --Harmony actie Vero 4k kijken
        local Vero = domoticz.devices(448) --Status van Vero
        local FilmScene = domoticz.devices(449) --Film_Scene dummy
        local Yeelight = domoticz.devices(231) --Yeelight ledstrip
        local Hue = domoticz.devices(148) --Hue lampen in woonkamer
        local Bank = domoticz.devices(11) --Lampen boven de bank

--Function
        print('Film verlichting script triggered')
        print(Vero.dump())
        if (Harmony.state == 'On') then -- Als Vero 4K kijken aan staat op Harmony
            if (FilmScene.state == 'On') then -- Als de scene film aan staat
                print('Film scene dummy staat ook aan')
                if (Vero.state == 'Group On') then -- Als kodi film of serie speelt
                    print('Kodi speelt een film of serie')
                    Bank.switchOff()
                    Yeelight.switchOff()
                    Hue.switchSelector(5)
                end
                if (Vero.state == 'Set Level: 0 %') then -- Als kodi gepauzeerd wordt
                    print('Kodi is gepauzeerd')
                    Bank.switchSelector(25)
                    Hue.switchSelector(25)
                end
                if (Vero.state == 'On') then --Vero wacht in hoofdmenu
                    print('Vero klaar om film of serie te spelen')
                    Bank.switchSelector(25)
                    Hue.switchSelector(25)
                end
            end
        end
        if (Harmony.state == 'Off' and Vero.state == 'On' and FilmScene.state == 'On') then --FilmScene dummy nog aan, maar wordt geen film gekeken.
            print('Film of Serie kijken is klaar, dus dummy switch uit')
            FilmScene.switchOff()
        end
    end
}
Dat lijkt al behoorlijk op een script wat zou moeten werken.
En hier de output als de film op Pauze gaat:
Is dit de volledige log? Ik mis namelijk 'state'.

Zou je verder even de statussen in quote tags willen zetten? Je post wordt daardoor een stuk minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:13:
[...]

Dat lijkt al behoorlijk op een script wat zou moeten werken.

[...]

Is dit de volledige log? Ik mis namelijk 'state'.

Zou je verder even de statussen in quote tags willen zetten? Je post wordt daardoor een stuk minder lang.
Dit deel?
2019-09-06 16:01:53.670 (Aeon Z-wave plus) General/kWh (Enclosure fan kWh)
2019-09-06 16:01:54.401 (Aeon Z-wave plus) Usage (Unknown)
2019-09-06 16:01:54.425 (Aeon Z-wave plus) General/kWh (HalBeneden kWh)
2019-09-06 16:01:54.850 Kodi: (Vero) Sent command: 'Input.ExecuteAction playpause'.
2019-09-06 16:01:54.930 Kodi: (Vero) Event: 'Paused - Penny Dreadful [S1E1], Night Work (2014)'.
2019-09-06 16:01:55.256 Status: dzVents: Info: Handling events for: "Vero", value: "On"
2019-09-06 16:01:55.256 Status: dzVents: Info: Vero: ------ Start internal script: Film verlichting: Device: "Vero (Vero)", Index: 448
2019-09-06 16:01:55.260 Status: dzVents: Film verlichting script triggered
2019-09-06 16:01:55.261 Status: dzVents: Triggered by:
2019-09-06 16:01:55.261 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 16:01:55.261 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 16:01:55.261 Status: dzVents: On
2019-09-06 16:01:55.262 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 16:01:55.262 Status: dzVents: -----------------------------
2019-09-06 16:01:55.262 Status: dzVents: Vero 4K kijken staat aan
2019-09-06 16:01:55.262 Status: dzVents: Film scene dummy staat ook aan
2019-09-06 16:01:55.263 Status: dzVents: Vero klaar om film of serie te spelen
2019-09-06 16:01:55.264 Status: dzVents: Info: Vero: ------ Finished Film verlichting
2019-09-06 16:01:55.263 Error: dzVents: Error: (2.4.28) Vero: method switchSelector not available for type Dimmer
2019-09-06 16:01:55.263 Error: dzVents: Error: (2.4.28) Vero: method switchSelector not available for type Dimmer
2019-09-06 16:01:58.101 (Aeon Z-wave plus) Usage (Unknown)
2019-09-06 16:01:58.125 (Aeon Z-wave plus) General/kWh (Enclosure fan kWh)
2019-09-06 16:01:58.565 (Aeon Z-wave plus) General/kWh (Maurits kWh)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb even bij mijzelf gekeken en zie daar staan:

code:
1
2019-09-06 16:16:18.699 Status: dzVents: > _state: On

Ik zou daar ook Play / Paused e.d. verwachten. Ik kan dat echter zelf niet testen, want ben momenteel niet thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb even bij mijzelf gekeken en zie daar staan:

code:
1
2019-09-06 16:16:18.699 Status: dzVents: > _state: On

Ik zou daar ook Play / Paused e.d. verwachten. Ik kan dat echter zelf niet testen, want ben momenteel niet thuis.
Ik heb er een gevonden die wel reageert.
Vero.nValue == 4 --Play
Vero.nValue == 2 --Pause
Vero.nValue == 1 --Stop

Nu de dimmers nog een waarde aansturen ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:21:
Ik heb er een gevonden die wel reageert.
Vero.nValue == 4 --Play
Vero.nValue == 2 --Pause
Vero.nValue == 1 --Stop
Kijk eens aan, dat is mooi. Goed om de statussen te weten.

Zo heb je ook meteen het voordeel van dzvents vs. BLocky te pakken, met dzvents kan je dus veel meer informatie uit een IDX halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:25:
[...]

Kijk eens aan, dat is mooi. Goed om de statussen te weten.

Zo heb je ook meteen het voordeel van dzvents vs. BLocky te pakken, met dzvents kan je dus veel meer informatie uit een IDX halen.
Direct wel het volgende probleem.

Bank.level(25)
Hue.switchSelector(25)

Doen beide niets.
Hoe zet ik de Hue op een bepaald % en hoe een z-wave dimmer op een bepaald %?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:27:
[...]

Direct wel het volgende probleem.

Bank.level(25)
Hue.switchSelector(25)

Doen beide niets.
Hoe zet ik de Hue op een bepaald % en hoe een z-wave dimmer op een bepaald %?
.dimTo(25%) zou moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 06-09-2019 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:27:
[...]

.dimTo(25%) zou moeten werken.
Super, thnx!
dimTo(25) doet netjes wat ie moet doen :)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
HellStorm666 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:29:
Super, thnx!
dimTo(25) doet netjes wat ie moet doen :)
Top! De meest gebruikte commando's per apparaat staan beschreven in de, ook voor de HUE. (Al staat er vaak wel heel veel informatie in, waardoor het soms lastig is terug te vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-09-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:46:
[...]

Ik neem aan dat de zigbee2mqtt plugin van domoticz zelf een device voor de schakelaar heeft aangemaakt nadat je deze hebt gepaired en geconfigureerd in de config van zigbee2mqtt?

Als je op de schakelaar drukt in domoticz, of de knoppen op de schakelaar zelf, zie je dan mqtt berichten langskomen in de journal van z2m?
Heb even zitten zoeken waarom het starten van de software ná het uitschakelen van Domoticz wel werkt: de Zwave adapter zit ook op nummertje 0, net zoals de zigbee stick.

Wat ik zie is een open/dicht contact en dus geen schakelaar met meerdere opties, heb wel geprobeerd de boel om te gooien naar een fysieke schakelaar maar dat werkte nog niet. Eerst maar eens de poort in de config wijzigen

Edit: Cool, wil hem net koppelen maar hij koppelde aan een Ikea lamp... Dat is dus wel mogelijk. Dat biedt serieus opties ;)

Heb de schakelaar weer even terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat ik hem weer met de lamp kan koppelen. Alleen om te koppelen moet de lamp spanningsloos, dat kan alleen via de nederlaag aangezien de lamp dik 120cm in doorsnee is en die haal je dus even niet naar beneden...

Edit 2: Er lijkt wat te gebeuren, ik krijg hem wel gekoppeld maar Domoticz ziet geen nieuwe apparaten...?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:36 Logging to directory: '/opt/zigbee2mqtt/data/log/2019-09-06.20-20-35'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:36 Starting zigbee2mqtt version 1.5.1 (commit #ac3b924)
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:36 Starting zigbee-shepherd
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:38 zigbee-shepherd started
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:38 Coordinator firmware version: '20190608'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:38 Currently 0 devices are joined:
  zigbee2mqtt:warn 2019-9-6 20:20:38 `permit_join` set to  `true` in configuration.yaml.
  zigbee2mqtt:warn 2019-9-6 20:20:38 Allowing new devices to join.
  zigbee2mqtt:warn 2019-9-6 20:20:38 Set `permit_join` to `false` once you joined all devices.
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:38 Zigbee: allowing new devices to join.
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:38 Connecting to MQTT server at mqtt://localhost
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 zigbee-shepherd ready
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 Connected to MQTT server
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/state', payload 'online'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000be6717b","type":"Coordinator"}]}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 Zigbee: allowing new devices to join.
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"version":"1.5.1","commit":"ac3b924","coordinator":20190608,"log_level":"info","permit_join":true}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:20:39 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/config', payload '{"version":"1.5.1","commit":"ac3b924","coordinator":20190608,"log_level":"info","permit_join":true}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:22:29 New device ' Remote' with address 0x000f1712410308dd connected!
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:22:29 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"device_connected","message":"0x000f1712410308dd","meta":{"modelID":" Remote"}}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:22:29 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"devices","message":[{"ieeeAddr":"0x00124b000be6717b","type":"Coordinator"},{"ieeeAddr":"0x000f1712410308dd","type":"EndDevice","model":"2430-100","friendly_name":"0x000f1712410308dd","nwkAddr":39025,"manufId":4474,"manufName":" Insta ","powerSource":"Battery","modelId":" Remote"}]}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:22:37 Device incoming...
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:22:37 MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/bridge/log', payload '{"type":"pairing","message":"device incoming"}'
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:23:19 Successfully reenabled joining
  zigbee2mqtt:info 2019-9-6 20:25:59 Successfully reenabled joining

Krijg nu weer iets meer info in de log:

code:
1
2
3
2019-09-06 20:41:53.824 ((P1) Slimmemeter) Usage (Delivery L1)
2019-09-06 20:41:53.842 (Zigbee) MQTT message: zigbee2mqtt/0x000f1712410308dd {'action': 'on', 'linkquality': 49}
2019-09-06 20:41:53.843 (Zigbee) Unsupported zigbee device type with model "2430-100"

Lijkt dus op een niet herkend apparaat in Domoticz

[ Voor 78% gewijzigd door Toppe op 06-09-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat gebruikt iedereen als warm wit hex code? ben al uren aan proberen maar heb via de RGB picker van de Yeelight wel mooie kleur, maar kom er neit achter welke hex code het is. als ik hex code probeer is ene keer te oranje, andere keer te geel, te rood...je kent het wel.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thanks. maar nog iets te wit :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@flexje

Zojuist nog even met de Gira schakelaar zitten spelen maar het is verspilde moeite. Dat gekke ding kan wel eens waar verbinding maken met 10 apparaten maar kan maar verbinden met één ontvanger: Ofwel de Zigbee2MQTT stick óf de Hue.

Als ik hem namelijk reset naar fabrieksinstellingen en ik maak verbinding met de Zigbee stick dan werkt dit gewoon netjes, alle pulsen komen binnen en worden snel geregistreerd.

Als ik nu verbinding probeer te maken met de Hue lamp dan blijft hij knipperen tot in den treuren. Als ik hem rechtstreeks met een lamp probeer te koppelen nadat ik een werkende verbinding heb met de Zigbee stick dan geeft de lamp wel alle signalen dat het moet werken (pulsen, etc) maar de schakelaar knippert rood en dat was het.

Doe ik het anders om: eerst Hue dan Zigbee dan werkt de Hue kant wel maar de Zigbee stick pakt geen signaal op.

Al met al lekker klote :(

[ Voor 95% gewijzigd door Toppe op 07-09-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:14:
@flexje

Zojuist nog even met de Gira schakelaar zitten spelen maar het is verspilde moeite. Dat gekke ding kan wel eens waar verbinding maken met 10 apparaten maar kan maar verbinden met één ontvanger: Ofwel de Zigbee2MQTT stick óf de Hue.

Als ik hem namelijk reset naar fabrieksinstellingen en ik maak verbinding met de Zigbee stick dan werkt dit gewoon netjes, alle pulsen komen binnen en worden snel geregistreerd.

Als ik nu verbinding probeer te maken met de Hue lamp dan blijft hij knipperen tot in den treuren. Als ik hem rechtstreeks met een lamp probeer te koppelen nadat ik een werkende verbinding heb met de Zigbee stick dan geeft de lamp wel alle signalen dat het moet werken (pulsen, etc) maar de schakelaar knippert rood en dat was het.

Doe ik het anders om: eerst Hue dan Zigbee dan werkt de Hue kant wel maar de Zigbee stick pakt geen signaal op.

Al met al lekker klote :(
Valt mee, ik zou em op de stick houden. In domoticz een scriptje maken, als knopje ingedrukt dan hue lamp aan...

Je hue bridge zit ook in domoticz toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:29:
[...]

Valt mee, ik zou em op de stick houden. In domoticz een scriptje maken, als knopje ingedrukt dan hue lamp aan...

Je hue bridge zit ook in domoticz toch? ;)
Nee, zit er niet in. Waar het voornamelijk om gaat is dat de lampen gewoon werken (en bedienbaar zijn) op het moment dat Domoticz uit zou vallen... Aangezien het de lamp is van de babykamer wilt vrouwlief gewoon dat het daar wél werkt...

@flexje Heb 'm gekoppeld, lampen zijn inderdaad zichtbaar en bedienbaar, blijven we alleen tegen het probleem aanlopen dat Domoticz dit type schakelaar dus niet herkend...

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 07-09-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Vraagje: is deze sonoff: SONOFF BASICR3 - WIFI DIY Smart Switch "standaard" klaar om samen te werken met domoticz? Of zal er ook geflashed moeten worden?

Hij ondersteunt IFTT wat houdt dat dan in? Wat maakt deze specialer zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plofke schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:31:
Vraagje: is deze sonoff: SONOFF BASICR3 - WIFI DIY Smart Switch "standaard" klaar om samen te werken met domoticz? Of zal er ook geflashed moeten worden?

Hij ondersteunt IFTT wat houdt dat dan in? Wat maakt deze specialer zeg maar?
"The DIY Mode allows you to use the REST API to connect SONOFF BASICR3 with your existing home automation system."

Het wordt alleen niet duidelijk of dat je deze lokaal schakelt via REST of via een externe server, in beide gevallen: Flashen als je het mij vraagt. Dan weet je zeker dat die gekke Chinezen er niets geks mee gaan doen.

Bedenk me nu wel dat ik ook wel wat Sonoff's moet flashen/klaar maken voor de kerst periode. Had ze allemaal werkend maar die hebben nu allemaal wel een ander doel...

[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 07-09-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Duidelijk er moet blijven geflashed / gesoldeerd worden?

[ Voor 68% gewijzigd door Plofke op 07-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plofke schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:39:
Dit houdt in dat hij uit de doos "makkelijker" te knopen is aan bv domoticz?
Ja, maar houd er wel rekening mee dat in beide gevallen die chinezen alsnog zien wat je doet. Dat vindt ik echt een heel groot nadeel.
Plofke schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:39:
Duidelijk er moet blijven geflashed / gesoldeerd worden?
Niet zomaar je reactie bewerken he 8)7 haha

Maar het is waar je zelf de voorkeur aangeeft, als je hem voorziet van nieuwe software (wat OTA zou moeten kunnen bij de DIY versie) zoals Tasmota of ESPEasyMega dan weet je zeker dat je zelf de controle hebt over je data en wat je er mee gaat doen. Maar ik merk zelf ook dat het weer zo'n "Pfff daar gaan we weer" klus wordt en daar heb ik weinig zin in.

Zoals eerder gezegd: Ik draai alles wat niet essentieel is op mijn Domoticz installatie. De lampen verlopen nog gewoon via de Ikea of Philips hub. Simpel weg omdat ik vindt dat Domoticz niet 100% stabiel is. Draaide 2 maanden stabiel en deed het spontaan niet meer. Voor mij een eenvoudig klusje om het een en ander opnieuw op te starten maar voor vrouwlief is het wat ingewikkelder.

In het verleden wel mee gemaakt dat de lampen een hele dag niet bedient konden worden omdat er weer wat vast liep, dat wil ik dus niet meer...

Mocht je geen zin hebben om de solderen: V&A aangeboden: Sonoff basic (Custom firmware mogelijk: Tasmota/ESPhome). Flashen voor €1 per stuk en vanaf 5 is het gratis... Dus je kan je geen breuk vallen :)

Ik denk dat je hier de meeste informatie kan vinden :)

[ Voor 81% gewijzigd door Toppe op 07-09-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Laatst online: 11-06 20:39
@Grolsch
Van harte met je Domoticz systeem...{ en hoe bevalt het ]
Indien nodig hoop ik dat ik je kan helpen....

Even voor de node-red experts...
Eindelijk heb ik hem draaien..
Is er iemand die een simpele flow oid heeft wat in Domoticz werkt.
Zodat ik kan testen en van daaruit..
Vind het wel hogere wiskunde zeg..
maar wel een uitdaging hahahaha

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:16:
[...]

Schiet mij net te binnen. Heb je het script wel toegevoegd als dzvent script en niet toevallig als lua script?

Ik heb namelijk net je script getest en ik krijg die foutmelding hier niet, wel kwam ik er achter dat het aanroepen van meerdere IDX via het onderstaande niet werkt. Bij mij gaat alleen de eerste IDX aan.

Let er ook verder nog op dat er wat spaties te veel in rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4" stonden, ik heb dat even aangepast.
Zo, een wat late reactie. Je opmerking over ping zorgde ervoor dat ik daar naar ging kijken en tot de ontdekking kwam dat dit bij mij niet werkt. Dit tesamen met een thema wat niet gevonden kan worden in de styles map en een python plugin die niet helemaal lekker werkte heeft er voor gezorgd dat ik verder ben gaan kijken.

Dit resulteerde in het verhuizen van de installatie naar een Pi 2. Hier liep ik echter tegen problemen aan dat na wat wijzigingen (monitoring + backup + ram drive) domoticz elke keer met een lege database opstarte. Een andere keer net iets niet goed gewijzigd waardoor de boel corrupt raakte. Al met al 3x opnieuw moeten installeren, maar eindelijk werkt het nu.

Zojuist het script opnieuw geplaatst als dzvents en nu ook geen foutmeldingen meer van het script. Nu vanavond kijken of die doet wat die moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Dylantje2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:28:
@Grolsch
Van harte met je Domoticz systeem...{ en hoe bevalt het ]
Indien nodig hoop ik dat ik je kan helpen....

Even voor de node-red experts...
Eindelijk heb ik hem draaien..
Is er iemand die een simpele flow oid heeft wat in Domoticz werkt.
Zodat ik kan testen en van daaruit..
Vind het wel hogere wiskunde zeg..
maar wel een uitdaging hahahaha
Wat zou je willen doen met node-red?
Heb wel wat flowtjes voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:07
Bah wat is Domoticz onstabiel geworden de laatste tijd zeg.

Pi draait meer dan alleen Domoticz(ook Pi-Hole bijv) en Domoticz ligt er met regelmaat uit.
Wanneer ik een update doe vanuit de web-gui dan voert hij de update uit en moet ik handmatig de domoticz service herstarten.
Wanneer de Pi herstart wordt draait de service wel maar geen web gui, moet ik de service weer herstarten.

Dit speelt ook op een nieuwe installatie. Rasbian Buster geflashed, geupdate en domoticz geinstalleerd, na installatie draait de webgui al niet.
Dit op meerdere Pi's met verschillende micro-sd kaartjes gereproduceerd.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
flexje schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:37:
[...]

Wat zou je willen doen met node-red?
Heb wel wat flowtjes voor je
https://github.com/zwartevogel/Panasonic-Aquarea-NodeRed/
Heb een flow van zwartevogel gekregen

Ik zit met een probleem om de pana H versie box uit te lezen, krijg een error:
https://drive.google.com/...ZsXE3e42/view?usp=sharing
En dan:;
https://drive.google.com/...9QbKbK27/view?usp=sharing

Waardoor hij niet werkt..
Het schijnt bij mij te zitten.
maar ik snap er echt niets van.
Het is erg mooi visueel en wat er mee kunt is bizar.
Maar daar houdt voor een bricklayer wel mee op...

dus als je kunt helpen GRAAG....

En voor simpele flows om eea te testen...
Of die mooi werken.
Houd ik me aanbevolen

[ Voor 6% gewijzigd door Dylantje2 op 08-09-2019 20:00 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
TerrorSource schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:53:

Pi draait meer dan alleen Domoticz(ook Pi-Hole bijv) en Domoticz ligt er met regelmaat uit.
Wanneer ik een update doe vanuit de web-gui dan voert hij de update uit en moet ik handmatig de domoticz service herstarten.
Wanneer de Pi herstart wordt draait de service wel maar geen web gui, moet ik de service weer herstarten.

Dit speelt ook op een nieuwe installatie. Rasbian Buster geflashed, geupdate en domoticz geinstalleerd, na installatie draait de webgui al niet.
MMM dat na een update herstarten is wat ik wel herken.. [ zou niet weten waardoor. ]
Maar sinds ik een Odroid draai op emmc, stukken minder onverklaarbare ellende..
Dus vrees dat er ook wat in sd en rpi zit:
https://www.hardkernel.com/shop/odroid-n2-with-4gbyte-ram/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik heb vanmiddag net een Sonoff Mini in de schuur geplaatst. Vantevoren via de DIY mode even met Tasmota geflashed zodat er ook een eenvoudige MQTT verbinding met Domoticz opgezet kon worden...

Ik heb een hotelschakeling gemaakt met de bestaande, fysieke schakelaar door de N (blauw) los te koppelen van de bestaande schakelaar en een extra schakeldraad (zwart) te trekken naar de Sonoff Mini. Beide draden die van de schakelaar afkomen eenvoudig aansluiten op de S1 en S2 poorten et voila! Eindelijk een makkelijke en betaalbare manier om een 'oude' schakelaar slim te maken, zonder de oude functionaliteit op te hoeven geven. Aansluiten op een bestaande hotelschakeling is overigens ook geen probleem....

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dylantje2
Rechtsboven het "hamburgermenu""
manage palette
install
intikken: influxdb
dan node-red-contrib-influxdb
install

Mosquitto heb je ook draaien?
sudo apt-get -y install mosquitto
sudo apt-get -y install mosquitto-clients

Node-red is zeker leuk.
Tot nu toe koppelt het alles aan elkaar, wat ik wil koppelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Pn0Jnkh4zg8e88uDxEKVmYP/thumb.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-09-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
Ik heb onder 'Hardware' type 'HEOS by DENON' toegevoegd.
Nu heb ik onder 'Switches' een nieuw device staan waar netjes in getoond wordt welke radio-station speelt met welke artiest:
Denon - Switch

Helaas kan ik met dit device verder niets schakelen of vanuit een dzVents-script een automatisering maken.
In de log vindt ik niets terug wanneer de versterker aan gaat en als ik het domoticz-idx toevoeg aan een dzVents-script wordt er niets op getriggerd.

Graag zou ik aan de hand van de status van dit device:'Playing' of 'Stopped' de basbox mee willen laten schakelen (achter een Tradfri stopcontact).
Heeft iemand 'Heos by DENON' in zijn Domoticz en kan mij op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mbuurman
En als je dit dzVents testscript.lua draait, met het idx van die switch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true,

on = {
        devices = {23}--,
        --timer = { 'at 15:51'}
    },

execute = function(d, item)
      print("START Testscript---------------------------------------------------")
    -- toont alle info van item:
    item.dump()
      print("END Testscript-------------------------------------------------")

end
}

Krijg je dan niet de juiste info in de log van domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

mbuurman schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:58:
Ik heb onder 'Hardware' type 'HEOS by DENON' toegevoegd.
Nu heb ik onder 'Switches' een nieuw device staan waar netjes in getoond wordt welke radio-station speelt met welke artiest:
[Afbeelding: Denon - Switch]

Helaas kan ik met dit device verder niets schakelen of vanuit een dzVents-script een automatisering maken.
In de log vindt ik niets terug wanneer de versterker aan gaat en als ik het domoticz-idx toevoeg aan een dzVents-script wordt er niets op getriggerd.

Graag zou ik aan de hand van de status van dit device:'Playing' of 'Stopped' de basbox mee willen laten schakelen (achter een Tradfri stopcontact).
Heeft iemand 'Heos by DENON' in zijn Domoticz en kan mij op weg helpen?
Zou je idd even moeten doen dmv een dzvents scriptje oid. Voor andere mogelijkheden met je Denon --> https://openrb.com/wp-con...R3312_PROTOCOL_V7.6.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
AUijtdehaag schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:45:
@Dylantje2
Rechtsboven het "hamburgermenu""
manage palette
install
intikken: influxdb
dan node-red-contrib-influxdb
install

Mosquitto heb je ook draaien?
sudo apt-get -y install mosquitto
sudo apt-get -y install mosquitto-clients

Node-red is zeker leuk.
Tot nu toe koppelt het alles aan elkaar, wat ik wil koppelen.
[Afbeelding]
pff 2 dagen zoeken....

https://flows.nodered.org/node/node-red-contrib-influxdb

Met reboot enz enz enz

En nu:
https://drive.google.com/...bJ00n-US/view?usp=sharing

... Nog wat puntje op de i hoop ik
https://drive.google.com/...Wcb91Gl2kNHo4cAFIdf4v_kT3

mqtt zegt verbonden dus zal goed zijn hoop ik..
Jij toevallig ook het H versie script draaien? [ of iemand geholpen ]

Zou graag wat simpele test flows willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
AUijtdehaag schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:06:
@mbuurman
En als je dit dzVents testscript.lua draait, met het idx van die switch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true,

on = {
        devices = {23}--,
        --timer = { 'at 15:51'}
    },

execute = function(d, item)
      print("START Testscript---------------------------------------------------")
    -- toont alle info van item:
    item.dump()
      print("END Testscript-------------------------------------------------")

end
}

Krijg je dan niet de juiste info in de log van domoticz?
Helaas geeft dit helemaal niets in de logging... zowel met de idx als de naam van de switch doet dit niets.
Op het dashboard schakelt de switch wel netjes van 'Stopped' naar 'Playing'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dylantje2
Nodemcu to domoticz (tasmota) met meerdere (7) DS18B20 sensoren erop ala @Grolsch
code:
1
[{"id":"87f834b4.f55678","type":"json","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","property":"payload","action":"obj","pretty":false,"x":310,"y":100,"wires":[["94b94fd6.96be6"]]},{"id":"94b94fd6.96be6","type":"change","z":"ed0efaa1.152e98","name":"Clean-msg","rules":[{"t":"delete","p":"retain","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"qos","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"topic","pt":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-1\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B201\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-2\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B202\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-3\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B203\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-4\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B204\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-5\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B205\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-6\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B206\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-7\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B207\"]","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":490,"y":100,"wires":[["b8cc9d20.90c68"]]},{"id":"fa873b88.0f5648","type":"mqtt in","z":"ed0efaa1.152e98","name":"DS18B20","topic":"WTWvent/tele/SENSOR","qos":"2","datatype":"auto","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":140,"y":100,"wires":[["87f834b4.f55678"]]},{"id":"4244d46.e6a672c","type":"mqtt out","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","topic":"domoticz/in","qos":"","retain":"","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":930,"y":140,"wires":[]},{"id":"b8cc9d20.90c68","type":"function","z":"ed0efaa1.152e98","name":"filter","func":"var ds18b201=msg.payload.DS18B201.Temperature;\nvar ds18b202=msg.payload.DS18B202.Temperature;\nvar ds18b203=msg.payload.DS18B203.Temperature;\nvar ds18b204=msg.payload.DS18B204.Temperature;\nvar ds18b205=msg.payload.DS18B205.Temperature;\nvar ds18b206=msg.payload.DS18B206.Temperature;\nvar ds18b207=msg.payload.DS18B207.Temperature;\n\nvar msg1 = {payload:{\"idx\": 67, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b201)}};\nvar msg2 = {payload:{\"idx\": 68, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b202)}};\nvar msg3 = {payload:{\"idx\": 69, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b203)}};\nvar msg4 = {payload:{\"idx\": 70, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b204)}};\nvar msg5 = {payload:{\"idx\": 71, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b205)}};\nvar msg6 = {payload:{\"idx\": 72, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b206)}};\nvar msg7 = {payload:{\"idx\": 73, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b207)}};\n\nreturn [ msg1, msg2, msg3, msg4, msg5, msg6, msg7 ];","outputs":7,"noerr":0,"x":670,"y":100,"wires":[["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"]]},{"id":"26efde06.46a462","type":"debug","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","active":false,"tosidebar":true,"console":false,"tostatus":false,"complete":"payload","targetType":"msg","x":930,"y":60,"wires":[]},{"id":"1c037e9a.6e3d61","type":"mqtt-broker","z":"","name":"","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"compatmode":true,"keepalive":"60","cleansession":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":"","closeTopic":"","closePayload":"","willTopic":"","willQos":"0","willPayload":""}]

Nee "nog" geen klant met een "H" versie geinstalleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
flexje schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:13:
[...]

Zou je idd even moeten doen dmv een dzvents scriptje oid. Voor andere mogelijkheden met je Denon --> https://openrb.com/wp-con...R3312_PROTOCOL_V7.6.0.pdf
Thx, met de inhoud van dit document heb ik al lopen stoeien.
Met de inhoud heb ik 2 shell-scripts kunnen maken om de versterker uit en aan te kunnen zetten.
Deze scripts heb ik aan een dummy-switch gehangen om de versterker ook te kunnen aan- en uitschakelen via het dashboard, aangezien de switch welke automatisch aangemaakt wordt vanuit de 'HEOS by DENON'-plugin niets doet behalve het tonen van het radiostation.

Het hele idee om de status van de versterker te kunnen gebruiken in een script is ontstaan doordat ik de versterker ook aan kan zetten dmv Google Home. Helaas gaat dan de basbox niet mee aan, en dat wil ik Domoticz laten doen als hij ziet dat de versterker aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mbuurman
Netatmo weatherstation heeft ook een dB meting. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

mbuurman schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:24:
[...]

Thx, met de inhoud van dit document heb ik al lopen stoeien.
Met de inhoud heb ik 2 shell-scripts kunnen maken om de versterker uit en aan te kunnen zetten.
Deze scripts heb ik aan een dummy-switch gehangen om de versterker ook te kunnen aan- en uitschakelen via het dashboard, aangezien de switch welke automatisch aangemaakt wordt vanuit de 'HEOS by DENON'-plugin niets doet behalve het tonen van het radiostation.

Het hele idee om de status van de versterker te kunnen gebruiken in een script is ontstaan doordat ik de versterker ook aan kan zetten dmv Google Home. Helaas gaat dan de basbox niet mee aan, en dat wil ik Domoticz laten doen als hij ziet dat de versterker aanstaat.
Ik heb zelf ook een Denon, heb ook aardig wat scripts gemaakt hiervoor. Alleen, gaat jouw versterker toevallig op stereo/pure als ie op radio gaat? Je kunt toch ook de sub automatisch via de Denon aan laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
flexje schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:27:
[...]

Ik heb zelf ook een Denon, heb ook aardig wat scripts gemaakt hiervoor. Alleen, gaat jouw versterker toevallig op stereo als ie op radio gaat? Je kunt toch ook de sub automatisch via de Denon aan laten gaan?
De versterker gaat inderdaad op 2ch stereo als de radio aangaat, terwijl ik 'm zelf altijd op 5ch stereo wil hebben.
De sub gaat op standby als de versterker uitgaat, maar ik wil 'm echt helemaal uit hebben. Daarom heb ik er een Tradfri stekker tussen zitten. Als ik de versterker via Domoticz uit/aanzet dan gaat de basbox netjes mee uit/aan, maar via Google Home zit Domoticz er niet tussen en wordt de basbox niet meegeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
AUijtdehaag schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:21:
@Dylantje2
Nodemcu to domoticz (tasmota) met meerdere (7) DS18B20 sensoren erop ala @Grolsch
code:
1
[{"id":"87f834b4.f55678","type":"json","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","property":"payload","action":"obj","pretty":false,"x":310,"y":100,"wires":[["94b94fd6.96be6"]]},{"id":"94b94fd6.96be6","type":"change","z":"ed0efaa1.152e98","name":"Clean-msg","rules":[{"t":"delete","p":"retain","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"qos","pt":"msg"},{"t":"delete","p":"topic","pt":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-1\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B201\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-2\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B202\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-3\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B203\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-4\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B204\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-5\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B205\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-6\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B206\"]","tot":"msg"},{"t":"move","p":"payload[\"DS18B20-7\"]","pt":"msg","to":"payload[\"DS18B207\"]","tot":"msg"}],"action":"","property":"","from":"","to":"","reg":false,"x":490,"y":100,"wires":[["b8cc9d20.90c68"]]},{"id":"fa873b88.0f5648","type":"mqtt in","z":"ed0efaa1.152e98","name":"DS18B20","topic":"WTWvent/tele/SENSOR","qos":"2","datatype":"auto","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":140,"y":100,"wires":[["87f834b4.f55678"]]},{"id":"4244d46.e6a672c","type":"mqtt out","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","topic":"domoticz/in","qos":"","retain":"","broker":"1c037e9a.6e3d61","x":930,"y":140,"wires":[]},{"id":"b8cc9d20.90c68","type":"function","z":"ed0efaa1.152e98","name":"filter","func":"var ds18b201=msg.payload.DS18B201.Temperature;\nvar ds18b202=msg.payload.DS18B202.Temperature;\nvar ds18b203=msg.payload.DS18B203.Temperature;\nvar ds18b204=msg.payload.DS18B204.Temperature;\nvar ds18b205=msg.payload.DS18B205.Temperature;\nvar ds18b206=msg.payload.DS18B206.Temperature;\nvar ds18b207=msg.payload.DS18B207.Temperature;\n\nvar msg1 = {payload:{\"idx\": 67, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b201)}};\nvar msg2 = {payload:{\"idx\": 68, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b202)}};\nvar msg3 = {payload:{\"idx\": 69, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b203)}};\nvar msg4 = {payload:{\"idx\": 70, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b204)}};\nvar msg5 = {payload:{\"idx\": 71, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b205)}};\nvar msg6 = {payload:{\"idx\": 72, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b206)}};\nvar msg7 = {payload:{\"idx\": 73, \"nvalue\": 0, \"svalue\": String(ds18b207)}};\n\nreturn [ msg1, msg2, msg3, msg4, msg5, msg6, msg7 ];","outputs":7,"noerr":0,"x":670,"y":100,"wires":[["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"],["26efde06.46a462","4244d46.e6a672c"]]},{"id":"26efde06.46a462","type":"debug","z":"ed0efaa1.152e98","name":"","active":false,"tosidebar":true,"console":false,"tostatus":false,"complete":"payload","targetType":"msg","x":930,"y":60,"wires":[]},{"id":"1c037e9a.6e3d61","type":"mqtt-broker","z":"","name":"","broker":"localhost","port":"1883","clientid":"","usetls":false,"compatmode":true,"keepalive":"60","cleansession":true,"birthTopic":"","birthQos":"0","birthPayload":"","closeTopic":"","closePayload":"","willTopic":"","willQos":"0","willPayload":""}]

Nee "nog" geen klant met een "H" versie geinstalleerd. ;)
Deze komt later..
Want ik ben blij!!!!
Ben in de pana ...
En hij werkt ....

Nu een vraga,
is er een plaats waar node red alles backupt oid?
Moet een automatische backup maken..!!

Ik ben BLIJ!!!!

Hij komt in de grafana van me
xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dylantje2
De flow kan je “exporteren” als json

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
AUijtdehaag schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:52:
@Dylantje2
De flow kan je “exporteren” als json
maar ik heb geen dsb aan mijn n2 hangen alleen aan een externe nodemcu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Toppe schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:40:
[...]

Ja, maar houd er wel rekening mee dat in beide gevallen die chinezen alsnog zien wat je doet. Dat vindt ik echt een heel groot nadeel.

[...]

Niet zomaar je reactie bewerken he 8)7 haha

Maar het is waar je zelf de voorkeur aangeeft, als je hem voorziet van nieuwe software (wat OTA zou moeten kunnen bij de DIY versie) zoals Tasmota of ESPEasyMega dan weet je zeker dat je zelf de controle hebt over je data en wat je er mee gaat doen. Maar ik merk zelf ook dat het weer zo'n "Pfff daar gaan we weer" klus wordt en daar heb ik weinig zin in.

Zoals eerder gezegd: Ik draai alles wat niet essentieel is op mijn Domoticz installatie. De lampen verlopen nog gewoon via de Ikea of Philips hub. Simpel weg omdat ik vindt dat Domoticz niet 100% stabiel is. Draaide 2 maanden stabiel en deed het spontaan niet meer. Voor mij een eenvoudig klusje om het een en ander opnieuw op te starten maar voor vrouwlief is het wat ingewikkelder.

In het verleden wel mee gemaakt dat de lampen een hele dag niet bedient konden worden omdat er weer wat vast liep, dat wil ik dus niet meer...

Mocht je geen zin hebben om de solderen: V&A aangeboden: Sonoff basic (Custom firmware mogelijk: Tasmota/ESPhome). Flashen voor €1 per stuk en vanaf 5 is het gratis... Dus je kan je geen breuk vallen :)

Ik denk dat je hier de meeste informatie kan vinden :)
Ha ha ik reageerde op mobiele telefoon, dus had de helft van je reactie maar gelezen in eerste instantie...
Vandaar even gewijzigd... :P

Stel ik flash die Sonoff (wat ik opzich als hobby zie) En ik zou hem gaan bedienen met Domoticz, dan nog zou ik een internet connectie nodig hebben? Het liefst zou ik het spul gaan gebruiken op een "remote" locatie (een camping met half bakken internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draait hier anders super stabiel en stop werkelijk nooit en hangt toch aardig wat aan inmiddels.

Je geeft zelf al aan dat je meer draait dan Domoticz, kan prima mar kan ook veroorzaker van problemen zijn.
PiHole bijvoorbeeld die je SD kaart extra belast en Domoticz is icm een SD erg gevoelig voor problemen.

Ook een plugin of script kan problemen geven.
Check de logfiles en probeer zonder plugin en script test dit. Dan een plugin erbij en weer testen. Kost even tijd maar kom je vaak wel achter de veroorzaker.

Ik zou anders eens proberen op alles via een USB stick of harddisk te gaan draaien. SD gebruik je dan alleen voor opstarten en een Rasp 3 of 4 kan eventueel ook direct opstarten van harddisk.

Zelf draai ik het via een Domoticz en andere programma's via een harddisk en draait gewoon al maanden 24/7 en update regelmatig naar de laatste beta en gaat prima. Ook herstarten levert geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plofke schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:44:
[...]

Ha ha ik reageerde op mobiele telefoon, dus had de helft van je reactie maar gelezen in eerste instantie...
Vandaar even gewijzigd... :P

Stel ik flash die Sonoff (wat ik opzich als hobby zie) En ik zou hem gaan bedienen met Domoticz, dan nog zou ik een internet connectie nodig hebben? Het liefst zou ik het spul gaan gebruiken op een "remote" locatie (een camping met half bakken internet)
Yes, zonder internet kan je niets schakelen nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MikeOO schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:51:
[...]

Draait hier anders super stabiel en stop werkelijk nooit en hangt toch aardig wat aan inmiddels.

Je geeft zelf al aan dat je meer draait dan Domoticz, kan prima mar kan ook veroorzaker van problemen zijn.
PiHole bijvoorbeeld die je SD kaart extra belast en Domoticz is icm een SD erg gevoelig voor problemen.

Ook een plugin of script kan problemen geven.
Check de logfiles en probeer zonder plugin en script test dit. Dan een plugin erbij en weer testen. Kost even tijd maar kom je vaak wel achter de veroorzaker.

Ik zou anders eens proberen op alles via een USB stick of harddisk te gaan draaien. SD gebruik je dan alleen voor opstarten en een Rasp 3 of 4 kan eventueel ook direct opstarten van harddisk.

Zelf draai ik het via een Domoticz en andere programma's via een harddisk en draait gewoon al maanden 24/7 en update regelmatig naar de laatste beta en gaat prima. Ook herstarten levert geen problemen op.
Ik snap je punt, ik zat er al aan te denken om overige software van de Pi af te halen.

Doet er niet aan af dat Domoticz direct al herstart moet worden na installatie of na update. Dit heb ik op verschillende Pi's met verschillende micro-sd's. Dat probleem wordt dus niet veroorzaakt door PiHole of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 19:09
Toppe schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:55:
[...]

Zonder wifi bedoel je denk ik, internet is niet noodzakelijk.

Dus als je zelf een stabiele wifi access point kan maken op je camping dan kan dit zeker goed werken, uiteraard niet als je zelf dan thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerrorSource schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:00:
[...]

Ik snap je punt, ik zat er al aan te denken om overige software van de Pi af te halen.

Doet er niet aan af dat Domoticz direct al herstart moet worden na installatie of na update. Dit heb ik op verschillende Pi's met verschillende micro-sd's. Dat probleem wordt dus niet veroorzaakt door PiHole of wat dan ook.
Maar mogelijk wel de SD. plugin of lua/dvent script. Ik heb een hele tijd terug een soort gelijk probleem gehad. Updaten ging prima maar na een herstart van het systeem stopte Domoticz.er gelijk weer mee. Service handmatig starten en het draaide weer.

Het verdween uiteindelijk en tja wat het geweest is weet ik helaas niet. Maar werk wel regelmatig alles bij en check ook de plugins op updates, vaak met een Git Pull bij te werken.

Check vooral /var/log files eens zeker als het na een herstart elke keer gebeurt is er mogelijk iets te vinden.

Werkt ook eens je OS bij op de rasp, mogelijk doe je dit niet dus voor de zekerheid.

[code[
sudo apt-get clean
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get autoremove
[/code]

Controleer je DB eens op fouten, kunnen anders ook vreemde dingen gebeuren.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knielen schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:11:
[...]

Dus als je zelf een stabiele wifi access point kan maken op je camping dan kan dit zeker goed werken, uiteraard niet als je zelf dan thuis bent.
Hij geeft aan op een Remote locatie dus dan is internet wel handig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Toppe schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:55:
[...]

Duidelijk dankje!
Domoticz heb ik al een langere tijd draaien (geinstalleerd op een raspberry en verder nog niets mee gedaan)
Een 2 tal Sonoff's in huis (nog niets mee gedaan) En de voorbereidingen om te gaan solderen onderweg...
Het zonder internet ga ik uit het hoofd zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Knielen schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:11:
[...]

Aha ja dat is wat ik bedoel, geen internet toegang, heb er wel goede wifi liggen namelijk.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Plofke schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:29:
[...]

Aha ja dat is wat ik bedoel, geen internet toegang, heb er wel goede wifi liggen namelijk.... 8)7
Begrijp dan wel overigens dat bv google assistent niet werkt.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51

Hier draait Domoticz zo stabiel als een tiet. Alleen bij het updaten moet ik de service even opnieuw starten, maar voor de rest..0 problemen, jaar in jaar uit.
En ik draai ook Pihole en nog een shitload aan andere zooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 09-09-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 09:31
Mijn ervaring is dat een slechte voeding vaak de grootste boosdoener is. Nadat ik een fatsoenlijke 5V/3A voeding heb aangesloten op mijn Raspberry Pi 3 heb ik nooit problemen tegengekomen en ik draai Domoticz met heel veel devices en plugins heel erg stabiel. Ik draai tevens de laatste beta's altijd en ook dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
HenriM schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:05:
[...]

Mijn ervaring is dat een slechte voeding vaak de grootste boosdoener is. Nadat ik een fatsoenlijke 5V/3A voeding heb aangesloten op mijn Raspberry Pi 3 heb ik nooit problemen tegengekomen en ik draai Domoticz met heel veel devices en plugins heel erg stabiel. Ik draai tevens de laatste beta's altijd en ook dat gaat goed.
Ik heb een originele USB-C voeding van de Raspberry Pi Foundation voor de Raspberry Pi 4 4GB waar Domoticz op draait.

Test Pi's zijn 3b's of 3b+'s met ook originele micro-usb voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
Vraagje: is het mogelijk om een sd kaartje te clonen naar een USB harddisk?? En ik hoop het, hoe is dan de beste manier?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36
bing69 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:11:
Vraagje: is het mogelijk om een sd kaartje te clonen naar een USB harddisk?? En ik hoop het, hoe is dan de beste manier?
Met welk doel?

Want domoticz runnen van een USB-HDD kan makkelijker. Daarvoor hoef je niet te clonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Ik zie een aantal posts voorbij komen over die stabiliteit van domoticz. Ik denk dat de stabiliteit afhankelijk is van je rpi en niet alleen van domoticz. Ik draai zelf al langer dan 1,5 jaar Domoticz. Tot nu toe 0x gecrasht.

Je moet niet besparen op je microSD kaart en helemaal niet op je voeding. Dan moet het goed gaan.
(Vooral slechte voeding zorgt voor instabiliteit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 09:31
flexje schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:42:
Ik zie een aantal posts voorbij komen over die stabiliteit van domoticz. Ik denk dat de stabiliteit afhankelijk is van je rpi en niet alleen van domoticz. Ik draai zelf al langer dan 1,5 jaar Domoticz. Tot nu toe 0x gecrasht.

Je moet niet besparen op je microSD kaart en helemaal niet op je voeding. Dan moet het goed gaan.
(Vooral slechte voeding zorgt voor instabiliteit).
SD kaart hebben de neiging om na verloop van tijd corrupt te raken. Je kunt daarom het beste een USB pendrive gebruiken om van te booten. Dit is echter alleen mogelijk op Raspberry Pi 3B, 3B+, 3A+ en Raspberry Pi 2B v1.2 modellen (en wellicht ook op 4, maar dat heb ik (nog) niet kunnen testen). Om je een gepreparereerde SD kaart op een USB pendrive te gebruiken moet je de volgende stappen doorlopen:

Enable USB boot mode met het volgende commando:

echo program_usb_boot_mode=1 | sudo tee -a /boot/config.txt

Reboot nu je Raspberry Pi met het ‘sudo reboot’ commando en controleer dat OTP geprogrammeerd is:

vcgencmd otp_dump | grep 17:

Deze zou het de waarde ‘0x3020000a’ moeten terug geven als alles klopt.

Sluit nu je Raspberry Pi netjes af met het commando ‘sudo shutdown’. Tenslotte zet je de inhoud van de SD kaart over op een USB drive. Dit doe je met Win32DiskImager door de SD kaart te lezen en te schrijven naar een USB pendrive. Als je hiermee klaar bent kun je de SD kaart uit de Raspberry Pi halen en de USB pendrive erin stoppen. Je kunt nu vanaf deze USB disk booten.

Als je USB pendrive groter is als je SD kaart dan wordt niet alle ruimte benut. Normaal gesproken gebruik je dan ‘raspi-config’ met ‘Advanced > Expand Filesystem’ om deze te vergroten. Je zult dan zien dat dat echter niet werkt voor USB pendrives (alleen voor SD kaart). Om dat op te lossen zou je ‘gparted’ kunnen installeren (sudo apt-get install gparted). Met deze software kun je eenvoudig je boot partitie vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je een 1B ook via een usb kan gebruiken. Het opstarten gebeurt via de sd kaart maar alles daarna gaat via de usb drive.

Ik heb ook nergens last van sinds dik 2 jaar met dezelfde pi en sd kaart. En dan heb ik weet niet hoe vaak gewoon de voeding eruit getrokken ipv softwarematig afsluiten. Zo had ik laatst problemen met de webgui die niet bereikbaar was dat echt vaak gedaan. Uiteindelijk gefixed door van beta naar release te gaan of andersom. Nu is t sinds de laatste versies stabiel. Al moet ik soms wel mijn browsercache wissen. Draai nu er pihole op en wil misschien nog open vpn op zetten. en voorheen gebruikte ik een 2A samsung voeding van mijn telefoon. maar sinds een jaar gebruik ik zo een ikea stekker met usb 3 poorten.

Ik ga m weer verplaatsten als master domoticz naar de meterkast en nog de volgende zaken aansluiten:
- so puls van mijn finderkwh meter voor de pv groep
- rs485 usb adapter voor mijn eastron sdm120c
- watermeter uitlezen via de gpio pins

Op de huidige lokatie ga ik een slave domoticz neerzetten met de rfxcom met een touchscreen en camera. Heb nog een pi 1b liggen. Die ligt niks te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zuluman op 09-09-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:56:
[...]

maar ik heb geen dsb aan mijn n2 hangen alleen aan een externe nodemcu
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik gebruik na de overstap op de Pi ook de ping optie, maar er is geen log verbonden aan de virtuele schakelaar die hierbij hoort, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
grrrr
Maar hoe je dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dylantje2
AUijtdehaag in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"
Nodemcu stuurt mqtt uit.
Node-red vangt die op, bewerkt ze en stuurt het naar domoticz, naar 7 dummys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
FunFair schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:32:
[...]

Met welk doel?

Want domoticz runnen van een USB-HDD kan makkelijker. Daarvoor hoef je niet te clonen.
Omdat ik een complete domoticz heb draaien, door de jaren heen opgebouwd. Als ik alles weer opnieuw moet gaan installeren moet er weer zoveel uitgezocht worden en ben ik bang dat ik nogal wat mis.

Die HD heb ik al een tijdje klaar liggen om te gaan gebruiken maar bij voorkeur via een restore. Uiteraard heb ik een image van het SD kaartje en maak ik elke dag een backup naar mijn Nas.

Bing

Pagina: 1 ... 42 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!