Dan zit er niks anders op dan wachten. En zoals Johan al zei het toestel valt nog niet van android 9 ellende uit elkaar 😁Xypod13 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:42:
[...]
Ho even, ik heb 00WW_2_59J_SP03. Betekent dit dat ik Android 10 niet ga krijgen of is het uitgesteld voor dat buildnummer?
Edit: heb net met iemand van Nokia gechat, en ze zei: "In some cases it takes a little more due to required approval process" "I wish I had an exact date of when are you gonna receive it but unfortunately I dont have it. For sure you'll eventually receive it."
Beetje vaag, en vraag me dus ook echt af of ik ze echt krijgt, want loop al 2 security patches achter
Weet ik, maar word best wel ziek van om al dat licht in mn gezicht te krijgen met wakker worden, wil mn darkmode welblckbrd schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:20:
[...]
Dan zit er niks anders op dan wachten. En zoals Johan al zei het toestel valt nog niet van android 9 ellende uit elkaar 😁
Sowieso nachtfilter erop dat scheelt al veel.
En Android 10 zou leuk zijn maar vermoed dat het toestel er niet beter op gaat worden. Naast dat de beloftes met het updatebeleid toch allang niet meer gehaald worden. Beetje verloren zaak dit
En Android 10 zou leuk zijn maar vermoed dat het toestel er niet beter op gaat worden. Naast dat de beloftes met het updatebeleid toch allang niet meer gehaald worden. Beetje verloren zaak dit
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het kan nog gekkerTweakriez schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:09:
Belachelijk deze onderlinge verschillen in update beleid. Leuke loterij zo.
Nadat ik mijn telefoon terug kreeg van reparatie, bleek Android 10 er op te staan. Blijkbaar geforceerd door de reparatieservice. Alleen het patch level was september 2019 en nieuwere patches kwamen niet binnen, ook niet na een paar dagen op rij handmatig checken.
Aangezien de reparatie niet gelukt is, is ie terug voor poging 3. Maar ik hoop niet dat ik straks update-problemen ga krijgen..
(ter info: mijn Nokia is 2 augustus 2019 aangeschaft bij Coolblue)
[ Voor 5% gewijzigd door Jarown2 op 27-01-2020 12:20 ]
Verwijderd
Ik heb het bij Belsimpel gekocht.
Het lijkt erop dat Belsimpel en Coolblue een andere built hebben als wanneer je het bij een normale winkel zou hebben gekocht
Het lijkt erop dat Belsimpel en Coolblue een andere built hebben als wanneer je het bij een normale winkel zou hebben gekocht
Er zijn ook mensen met het probleem die bij Bol.com hebben gekocht. Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:22:
Ik heb het bij Belsimpel gekocht.
Klopt die van mij komt ook van Bol.commenzo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:35:
[...]
Er zijn ook mensen met het probleem die bij Bol.com hebben gekocht. Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden.
Hier ook 2 exemplaren via Bol op Android 9.menzo schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:35:
[...]
Er zijn ook mensen met het probleem die bij Bol.com hebben gekocht. Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden.
Oftewel het is een loterij of je al wel Android 10 hebt of niet.
[ Voor 11% gewijzigd door JohanKupers op 27-01-2020 14:15 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Wij hebben de zilveren versies die buildnummer 00WW_2_59J_SP03 hebben. Iets met de kleur dat het buildnummer zou kunnen verklaren? Weet niet wat de paarse en blauwe versies voor build hebben.
@blckbrd Ik heb de zelfde build en een blauwe telefoon.
Had op het Nokia forum gelezen dat men met een VPN probeerde een OTA update te forceren aangezien de support chat aangaf dat de provider de update zou blokkeren. Raar verhaal, maar dit is mij niet gelukt.
Ik heb de VPN methode ook geprobeerd zonder succes. Ik heb nu een vraag uitstaan bij T-mobile of zij niet een update blokkeren, als ze dat niet doen heb ik van Coolblue te horen gekregen dat zij dan eens gaan kijken of zij iets kunnen doen.
Lijkt toch sterk dat CB hier iets mee kan? Ik zit bij Simpel, ook T-Mobile netwerk dus. Ben daarom wel benieuwd wat T-mobile zal zeggen.menzo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:57:
Ik heb de VPN methode ook geprobeerd zonder succes. Ik heb nu een vraag uitstaan bij T-mobile of zij niet een update blokkeren, als ze dat niet doen heb ik van Coolblue te horen gekregen dat zij dan eens gaan kijken of zij iets kunnen doen.
Zit ook bij T-Mobile dus ben ook benieuwd wat ze zullen zeggen. Al is mijn toestel niet T-Mobile branded dat je bij opstarten een logo zou krijgen o.i.d.Tweakriez schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Lijkt toch sterk dat CB hier iets mee kan? Ik zit bij Simpel, ook T-Mobile netwerk dus. Ben daarom wel benieuwd wat T-mobile zal zeggen.
Doe van mij ook niet hoor, los gekocht.blckbrd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:57:
[...]
Zit ook bij T-Mobile dus ben ook benieuwd wat ze zullen zeggen. Al is mijn toestel niet T-Mobile branded dat je bij opstarten een logo zou krijgen o.i.d.
Ook T-Mobile ook los gekocht.
Ma idem. Stapt alleen binnenkort over naar Vodafone, ben benieuwd...
Verwijderd
Zit ook bij T-Mobile, maar heb mijn telefoon en Factory reset gegeven, en toen zonder sim alles geïnstalleerd.
Hielp ook niet.
Hielp ook niet.
Iemand van de Nokia 8.1 gebruikers die momenteel ook onderstaand probleem meemaakt?
Google Photo's: "Back-up voorbereiden" blijft duren
Google Photo's: "Back-up voorbereiden" blijft duren
Andere mensen hier ook wel eens last van een slecht reagerend Touchscreen?
Heb nu mijn tweede 8.1, bij het eerste model had ik nergens last van, bij deze is het soms echt heel irritant (soms onwerkbaar).
Ik kwam op Reddit de tip tegen om Google Files te disablen, zien of dat helpt....
Heb nu mijn tweede 8.1, bij het eerste model had ik nergens last van, bij deze is het soms echt heel irritant (soms onwerkbaar).
Ik kwam op Reddit de tip tegen om Google Files te disablen, zien of dat helpt....
@ Canis Lupus
Met android 10 geen probleem met touchscreen en/of Google Files
suc6
Met android 10 geen probleem met touchscreen en/of Google Files
suc6
00WW_4_15B_SP04/00WW_5_15B_SP04
SP Only (Android 10) Jan-20 21, January 21, 2020
Teleurstellend, de 28e een update uitgekomen voor de 15B versies maar niks voor de 59J.
SP Only (Android 10) Jan-20 21, January 21, 2020
Teleurstellend, de 28e een update uitgekomen voor de 15B versies maar niks voor de 59J.
Bij mij zit een Ben sim in de 8.1. Ook nog steeds geen updates. Nog steeds oktober 2019.Na de melding bij Nokia standaardmail retour gehad dat het nog even kan duren. En verzoek om meer gegevens van de telefoon. Nadat ik die gestuurd heb niets meer van Nokia gehoord. Toestel los aangeschaft bij Coolblue.
Ik heb dezelfde build en sinds de update problemen met de WiFi verbinding.Canis Lupus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:40:
Ik heb sinds een paar dagen de laatste januari update (00WW_4_15B_SP04), maar niet erg blij mee.
Veel data-connectivity issues, die vaak alleen met een reboot vallen op te lossen.
Andere mensen ook last van en /of oplossing?
De telefoon wil vaak niet verbinden via WiFi en blijft dan op 4G, computers in hetzelfde netwerk hebben nergens last van. Is dit ook waar jij last van hebt?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Minder met de Wifi, meer met 4G verbinding. Icoon geeft aan dat hij verbonden is, je ziet ook 'traffic-pijltjes' maar apps geven aan geen verbinding te hebben.DaWaN schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:24:
[...]
Ik heb dezelfde build en sinds de update problemen met de WiFi verbinding.
De telefoon wil vaak niet verbinden via WiFi en blijft dan op 4G, computers in hetzelfde netwerk hebben nergens last van. Is dit ook waar jij last van hebt?
Ik moet zeggen dat afgelopen dagen eigenlijk geen problemen meer heb, maar ik heb dan ook Blokada verwijderd (denk dat daar mee samenhing)
Zeer waarschijnlijk draai je nu build versie 00WW_2_59J_SP03 van 19 oktober. Daarvoor is sindsdien geen update meer uitgekomen. Nog even geduld hebben duskatertje1 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:38:
Bij mij zit een Ben sim in de 8.1. Ook nog steeds geen updates. Nog steeds oktober 2019.Na de melding bij Nokia standaardmail retour gehad dat het nog even kan duren. En verzoek om meer gegevens van de telefoon. Nadat ik die gestuurd heb niets meer van Nokia gehoord. Toestel los aangeschaft bij Coolblue.

Ik heb ook de nokia 8.1 die draait nog op android 9 met oktober update.
Via deze pagina kan je zien welke build op welk toestel zit.
screen sw ID 00WW_2_59J_SP03 heeft dus android 9 okt. update
Maar ook veel andere builds zitten nog op android 9
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
Nokia blijkt dus niet zo snel en betrouwbaar met updates als ik voorheen dacht.
Ook zijn de nieuwe builds niet vrij van lastige bugs, misschien is dat mede de reden dat de uitrol niet snel meer is. Ik wacht liever even dan dat ik een buggy telefoon heb.
Via deze pagina kan je zien welke build op welk toestel zit.
screen sw ID 00WW_2_59J_SP03 heeft dus android 9 okt. update
Maar ook veel andere builds zitten nog op android 9
Nokia blijkt dus niet zo snel en betrouwbaar met updates als ik voorheen dacht.
Ook zijn de nieuwe builds niet vrij van lastige bugs, misschien is dat mede de reden dat de uitrol niet snel meer is. Ik wacht liever even dan dat ik een buggy telefoon heb.
[ Voor 5% gewijzigd door marc64 op 06-02-2020 10:33 ]
#me toomarc64 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:33:
Ik heb ook de nokia 8.1 die draait nog op android 9 met oktober update.
Ik wacht liever even dan dat ik een buggy telefoon heb.
[ Voor 46% gewijzigd door aReaRe op 07-02-2020 08:23 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Maar ik ga wel twijfelen aan de waarde van het Android One programma
Het is na 3 pogingen niet gelukt om het probleem op te lossen. Bij de 2e reparatie is de display-unit vervangen, maar ook dat heeft niets geholpen. Na wederom retourneren ziet Coolblue er ook geen heil meer in, dus ik heb mijn aankoopbedrag terug gekregen en de Motorola One Vision besteld. Ik hoop dat ie (afgezien van het Swipe-probleem) net zo goed bevalt als de Nokia!Jarown2 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:08:
[...]
Gisteren mijn Nokia terug gekregen van 'reparatie'. Er bleek een software-update te zijn uitgevoerd (firmware update?). Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar het heeft in ieder geval niks geholpen.
Nu ben ik wel gewend van een reparatieservice dat een probleem niet in een keer wordt opgelost. Dus inmiddels is ie weer terug naar Coolblue (ze zijn daar overigens zeer behulpzaam) voor reparatieronde 2. Ik heb nu laten vermelden dat het een slechte digitizer lijkt te zijn (thanks voor de tip @ASW1).
Ik heb eens navraag gedaan bij T-mobile, of zij Android 10 tegen aan het houden zijn.
https://community.t-mobil...ia-8-1-319687#post1542157
Nu met de laatste post van T-mobile zou het best een kunnen zijn dat het door T-mobile komt dat men nog vast zit op Android pie.
Iedereen die nog niet op Android 10 zit, hebben jullie T-mobile als provider?
https://community.t-mobil...ia-8-1-319687#post1542157
Nu met de laatste post van T-mobile zou het best een kunnen zijn dat het door T-mobile komt dat men nog vast zit op Android pie.
Iedereen die nog niet op Android 10 zit, hebben jullie T-mobile als provider?
Simpel hier, is ook T-mobile netwerk. Zal anders morgen eens proberen met de Lebara sim van mijn vrouw.
Ik ben benieuwd of dat iets gaat doen, laat het ons weten.Tweakriez schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:15:
Simpel hier, is ook T-mobile netwerk. Zal anders morgen eens proberen met de Lebara sim van mijn vrouw.
Hier ook T-Mobile 2x
Binnenkort gaat er een over naar Vodafone, ben benieuwd
Binnenkort gaat er een over naar Vodafone, ben benieuwd
[ Voor 64% gewijzigd door noodel1988 op 10-02-2020 14:36 ]
Hier Simpel en keurig op 10 en January update. Toestel dan ook keurig op Amazon aangeschaft.
[ Voor 33% gewijzigd door Wietsee. op 10-02-2020 14:40 ]
Ik heb ook Ben. Maar het zou toch niet uit moeten maken als hij simlock vrij is? Als je de sim er uit wipt moet die de update toch gewoon ophalen, je provider hoeft het toch niet vrij te geven? Tenminste zo werkte het altijd volgens mij. Verbeter mij vooral als ik het mis heb 
EDIT: Ik heb nog een Simpel simkaart liggen als back-up. Probeer het na werk of ik met die SIM de update wel kan downloaden.
EDIT: Ik heb nog een Simpel simkaart liggen als back-up. Probeer het na werk of ik met die SIM de update wel kan downloaden.
[ Voor 18% gewijzigd door DutchMuffin op 10-02-2020 14:51 . Reden: Herinnerde mij nog iets ]
Gek, ik heb dus ook Simpel en toestel is hier via Bol.com aangeschaft.Wietsee. schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:39:
Hier Simpel en keurig op 10 en January update. Toestel dan ook keurig op Amazon aangeschaft.
Met of zonder T-mobile simkaart maakt hier geen zier uit. Ik geloof ook niet dat T-mobile iets kan tegenhouden op een toestel wat niet bij hen gekocht is / geen T-mobile branded firmware op staat. Het is gewoon wachten tot Nokia een update released voor toestellen met 00WW_2_59J_SP03. Gewoon hier in de gaten te houden: https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
Is het misschien een build nummer dat specifiek in alleen aan T-mobile is geleverd?
Anders zit er toch geen enkele logica in of zie ik iets over het hoofd....
Ik heb hem gekocht als los toestel bij Coolblue.2x verschillende kleurenASW1 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:41:
Is het misschien een build nummer dat specifiek in alleen aan T-mobile is geleverd?
Ik heb het net geprobeerd met een Simpel simkaart... en het werkt, zoals ik al vermoede, niet. Nog steeds op Android 9 beveiligingsupdate oktober 2019. We gaan weer verder wachtenDutchMuffin schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
Ik heb ook Ben. Maar het zou toch niet uit moeten maken als hij simlock vrij is? Als je de sim er uit wipt moet die de update toch gewoon ophalen, je provider hoeft het toch niet vrij te geven? Tenminste zo werkte het altijd volgens mij. Verbeter mij vooral als ik het mis heb
Sorry ik had een SimYo simkaart als backup. En die zit op het netwerk van KPN.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:44:
Simpel=T-Mobile
Verwijderd
Nokia heeft tegen mij gezegd dat je dan ook je telefoon eerst moet resetten, dit is nodig omdat anders ook de oude instellingen blijven staan. Hierdoor kunnen de instellingen van T-Mobile alsnog eerst gelezen worden, dit houdt het alsnog tegen
Maar dat zou dan ook betekenen dat je een reset kan geven zonder sim aangezien de provider gegevens dan ook weg zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:58:
Nokia heeft tegen mij gezegd dat je dan ook je telefoon eerst moet resetten, dit is nodig omdat anders ook de oude instellingen blijven staan. Hierdoor kunnen de instellingen van T-Mobile alsnog eerst gelezen worden, dit houdt het alsnog tegen
Ik heb overigens KPN en wel de update naar Android 10 gehad.
Ik vind het een leuk experiment, wie probeert het?blckbrd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:00:
[...]
Maar dat zou dan ook betekenen dat je een reset kan geven zonder sim aangezien de provider gegevens dan ook weg zijn?
Maar even serieus, dan zou toch ook je build nummer moeten veranderen.
Ik dacht dat buildnummer iets hardwarematigs was maar misschien ligt het meer in de sfeer van firmware?
Zelfs mijn andere smartphone Samsung Galaxy S7 heeft een recentere versie van Android (1-12-2019) 
Het valt mij recent op dat als ik bel (of gebeld word) dat mijn display aan het storen is en wel zodanig dat ik de oproep niet kan beantwoorden.
Gelukkig nog garantie, maar ik ben naar alternatieven aan het kijken, zijn er die dan naast peperduur (Google Pixel)
Het valt mij recent op dat als ik bel (of gebeld word) dat mijn display aan het storen is en wel zodanig dat ik de oproep niet kan beantwoorden.
Gelukkig nog garantie, maar ik ben naar alternatieven aan het kijken, zijn er die dan naast peperduur (Google Pixel)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Aangezien ik toch niks te doen had. Heb ik het maar gedaan voor shits n giggles.ASW1 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:06:
[...]
Ik vind het een leuk experiment, wie probeert het?
Maar even serieus, dan zou toch ook je build nummer moeten veranderen.
Ik dacht dat buildnummer iets hardwarematigs was maar misschien ligt het meer in de sfeer van firmware?
Zoals verwacht, werkt niet. Geen Android 10 update. Buildnummer blijft zoals verwacht ook hetzelfde.
Ik heb net even de 8.1 van mijn vrouw gecheckt. Die heeft nu android 10, security patch 1 januari 2020.
Aangeschaft bij mediamarkt.
Op dit moment krjg ik ook geen update meer. Ik heb nu Hollandsenieuwe (=Vodafone), maar na aanschaf (Belsimpel) eerst met Ben (T-mobile) gebruikt. De simkaart vervangen is dus niet voldoende.
Ik heb mijn 8.1 ook bij de mediamarkt gekocht en hij heeft ook android 10 met de januari security patch. Dus het kan aan de levering die mediamarkt had dat sommige wel android 10 hebben en sommige (nog) niet.Elvisdehamster schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:11:
Ik heb net even de 8.1 van mijn vrouw gecheckt. Die heeft nu android 10, security patch 1 januari 2020.
Ik zat pas in hetzelfde schuitje. Als je een recent Android One toestel wilt in ongeveer dezelfde prijsklasse met goede reviews, kom je uit op de: Nokia 7.2, Xiaomi Mi A3 en Motorola One Vision: https://bit.ly/3bB8FCVaReaRe© schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:38:
... Gelukkig nog garantie, maar ik ben naar alternatieven aan het kijken, zijn er die dan naast peperduur (Google Pixel)
- De Nokia: performance-issues volgens verschillende reviews (bovendien geen snelladen en een matige camera).
- De Xiaomi: heeft een scherm met een lage dpi en een matige in-screen vingerafdrukscanner.
- De Motorola: komt goed uit verschillende reviews. Enige aandachtspunt is de afwijkende aspect ratio van 21:9.
Verwijderd
Nokia heeft vandaag aan dat je geen updates meer kunnen verwachten voor de android 9....
At the moment the update is in process of release.
We don't have a exact date for your device
At the moment the update is in process of release.
We don't have a exact date for your device
@Verwijderd We zullen het zien.
Ik heb eveneens sinds oktober geen updates meer ontvangen voor mijn 8.1 9 (gekocht bij Coolblue in januari 2019) en zit op dezelfde build als de anderen die hier last van hebben. Heb een supportvraag aan Nokia gesteld en die komen vervolgens met de ene na de andere procedure om het probleem te proberen op te lossen, tot aan een hard reset van het toestel toe. Alles netjes uitgevoerd zoals gevraagd, maar het probleem wordt hierdoor niet opgelost. Zodra Nokia ook niet meer weet wat eraan te doen valt, gaat hij terug naar Coolblue met de mailwisseling met Nokia support erbij. Voor een leverancier die adverteert met Android One als unique selling point is dit simpelweg niet acceptabel, en wordt er niet geleverd wat er is verkocht. Vervelend voor Coolblue maar dat regelen ze dan maar met Nokia.
Ik was vorig jaar erg enthousiast over Nokia (voor mijn vrouw ook een 7.1 gekocht) maar dat enthousiasme slaat nu wel om in ergernis. Ik hoop dat ze bij HMD beseffen dat je een klant maar één keer kwijt kunt raken.
Ik heb sowieso geen gelukkige hand van telefoons kiezen. Mijn vorige telefoon koos ik ook vanwege updatebeleid maar toen ging de fabrikant twee maanden daarna failliet (Wileyfox)... Misschien toch maar gewoon een Samsung de volgende keer. Mijn werk-A5 uit 2017 krijgt nog steeds maandelijkse updates. Waarschijnlijk niet lang meer, maar toch.
Ik was vorig jaar erg enthousiast over Nokia (voor mijn vrouw ook een 7.1 gekocht) maar dat enthousiasme slaat nu wel om in ergernis. Ik hoop dat ze bij HMD beseffen dat je een klant maar één keer kwijt kunt raken.
Ik heb sowieso geen gelukkige hand van telefoons kiezen. Mijn vorige telefoon koos ik ook vanwege updatebeleid maar toen ging de fabrikant twee maanden daarna failliet (Wileyfox)... Misschien toch maar gewoon een Samsung de volgende keer. Mijn werk-A5 uit 2017 krijgt nog steeds maandelijkse updates. Waarschijnlijk niet lang meer, maar toch.
Ik. Met AirVPN naar een server in België, toen de Android 10 update een maand uit was. Geen update. Het ligt echt aan Nokia, die voor ons buildnummer niet Android 10 beschikbaar heeft gesteld.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:54:
Heeft iemand dit gedaan?
https://nokiapoweruser.co...rtphones-using-vpn-trick/
Ik ga ook maar met Nokia in conclaaf. Mocht er (zoals ik verwacht) niet uitkomen dan mailen we dat naar Belsimpel.
Ben benieuwd, verwacht hier zelf niet veel van. Denk dat het zoiets is als: het werkt en jammer voor jou dat je nog niet de nieuwste update binnen hebt maar er is geen mankement aan het toestel. Zelfde euvel hier en gekocht bij Bol.com, daar verwacht ik na ervaringingen uit het verleden ook niet veel van qua service buiten normale garantie kwesties om.DutchMuffin schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:32:
[...]
Ik. Met AirVPN naar een server in België, toen de Android 10 update een maand uit was. Geen update. Het ligt echt aan Nokia, die voor ons buildnummer niet Android 10 beschikbaar heeft gesteld.
Ik ga ook maar met Nokia in conclaaf. Mocht er (zoals ik verwacht) niet uitkomen dan mailen we dat naar Belsimpel.
Er is wel een mankement. Het feit dat het toestel niet update. Als jij de updates niet binnenkrijgt maar een ander toestel van hetzelfde type wel, dan is er wel degelijk iets aan de hand. Tevens heb jij je 8.1 vast gekocht om Android One, de winkel loopt er mee te koop dat het op je toestel zit. Als jij dan vervolgens geen updates meer krijgt na 9 maanden heb je (in mijn ogen) niet het toestel gekregen wat is geadverteerd.Tweakriez schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:31:
[...]
Ben benieuwd, verwacht hier zelf niet veel van. Denk dat het zoiets is als: het werkt en jammer voor jou dat je nog niet de nieuwste update binnen hebt maar er is geen mankement aan het toestel. Zelfde euvel hier en gekocht bij Bol.com, daar verwacht ik na ervaringingen uit het verleden ook niet veel van qua service buiten normale garantie kwesties om.
Tevens viel mij iets op. Als ik mijn IMEI nummer invoer op de site van Nokia, geeft de site aan dat mijn toestel van oorsprong niet naar Nederland is verzonden. Belsimpel heeft dus in mijn geval een buitenlandse telefoon verkocht. Nokia zegt ook dat het niet onder hun garantie valt dan.
# DutchMuffin,
Bedankt voor je tip betreffende de IMEI check
Bij mij kreeg ik het volgende:
- De garantie van uw Nokia-apparaat is geldig. De precieze datums van uw garantie staan op uw aankoopbewijs.
Mijn TA-1119 Nokia 8.1, gekocht bij Belsimpel op 29 November 2019 met Android 10, zo uit de doos.
Mijn provider is Vodafone, de updates komen bij mij gewoon binnen, build staat nu op 00WW_4_15_SP04
ik blijf jullie topics volgen en succses bij Belsimpel
Want waarom die ene wel en die ander(en) niet !
Bedankt voor je tip betreffende de IMEI check
Bij mij kreeg ik het volgende:
- De garantie van uw Nokia-apparaat is geldig. De precieze datums van uw garantie staan op uw aankoopbewijs.
Mijn TA-1119 Nokia 8.1, gekocht bij Belsimpel op 29 November 2019 met Android 10, zo uit de doos.
Mijn provider is Vodafone, de updates komen bij mij gewoon binnen, build staat nu op 00WW_4_15_SP04
ik blijf jullie topics volgen en succses bij Belsimpel
Want waarom die ene wel en die ander(en) niet !
Mijn Nokia 8.1 is ook op Android 9 blijven steken, maar mijn garantie is (eigenlijk: was, want ik heb 'm niet meer) volgens de IMEI check wel gewoon geldig zoals bij @IJsselman.DutchMuffin schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:27:
[...]
Als ik mijn IMEI nummer invoer op de site van Nokia, geeft de site aan dat mijn toestel van oorsprong niet naar Nederland is verzonden. Belsimpel heeft dus in mijn geval een buitenlandse telefoon verkocht. Nokia zegt ook dat het niet onder hun garantie valt dan.
Telkens als ik denk het te begrijpen, krijg ik weer conflicterende informatieJarown2 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:08:
[...]
Mijn Nokia 8.1 is ook op Android 9 blijven steken, maar mijn garantie is (eigenlijk: was, want ik heb 'm niet meer) volgens de IMEI check wel gewoon geldig zoals bij @IJsselman.
Afijn, ik heb Nokia maar een e-mail gestuurd. Ik ben benieuwd.
Edit: Credits naar Nokia, snel een antwoord terug. Maar een antwoord wat je weet dat gaat komen. Wachten...
Hi, Dutchmuffin,
Welcome to Nokia Mobile Care.
There isn't a concrete date for the moment there are several factors that may affect the date you actually receive an update. These factors include device model, region, location, operator approvals, and Google’s Security Patch Monthly Release announcement I suggest you, to follow the news on our official website and social channels for further information.
- https://www.nokia.com/en_int/phones/
- https://www.facebook.com/NokiaMobile
- https://twitter.com/NokiaMobile
- https://vk.com/nokiamobile
. We kindly ask for your patience! As soon as possible you will receive it.
We are positive this information suits you well, please do not hesitate to let us know if the situation continues so we can further investigate.
Have a nice day.
Best regards,
Naam helpdesk persoon
Nokia Mobile Care
[ Voor 52% gewijzigd door DutchMuffin op 17-02-2020 18:49 . Reden: reactie van Nokia gekregen ]
# DutchMuffin,
Ben erg benieuwd wat Belsimpel te zeggen heeft op jouw IMEI check
( Ik neem aan dat je hiermee naar de winkel gaat )
Ik heb het nog even dubbel gechecked. Als ik het via de website op de PC invoer krijg ik te horen dat ik garantie heb. Zoals je zag, gisteren via mijn Nokia 8.1 telefoon niet. Zeer bizar.IJsselman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:54:
# DutchMuffin,
Maar ik heb Belsimpel alsnog een email gestuurd. Binnen 48 uur antwoord. We zullen zien.
Heb ook naar Bol.com gemaild. Heb ze gewezen op het feit dat ze zelf adverteren bij Nokia telefoons dat je maandelijks patches krijgt en de telefoon dus niet aan de voorwaarden gestelde specificaties voldoet.DutchMuffin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:38:
[...]
Ik heb het nog even dubbel gechecked. Als ik het via de website op de PC invoer krijg ik te horen dat ik garantie heb. Zoals je zag, gisteren via mijn Nokia 8.1 telefoon niet. Zeer bizar.
Maar ik heb Belsimpel alsnog een email gestuurd. Binnen 48 uur antwoord. We zullen zien.
HoiVuggie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:19:
Ik heb eveneens sinds oktober geen updates meer ontvangen voor mijn 8.1 9 (gekocht bij Coolblue in januari 2019) en zit op dezelfde build als de anderen die hier last van hebben. Heb een supportvraag aan Nokia gesteld en die komen vervolgens met de ene na de andere procedure om het probleem te proberen op te lossen, tot aan een hard reset van het toestel toe. Alles netjes uitgevoerd zoals gevraagd, maar het probleem wordt hierdoor niet opgelost. Zodra Nokia ook niet meer weet wat eraan te doen valt, gaat hij terug naar Coolblue met de mailwisseling met Nokia support erbij. Voor een leverancier die adverteert met Android One als unique selling point is dit simpelweg niet acceptabel, en wordt er niet geleverd wat er is verkocht. Vervelend voor Coolblue maar dat regelen ze dan maar met Nokia.
Dit probleem had ik ook met mijn 7.1. Deze heb ik bij belsimpel gekocht en een simkaart van Vodafone. Ik heb de telefoon opgestuurd naar Hongarije. Na 4 dagen de telefoon weer terug en nu krijgt nu op tijd alle updates.
Bij mij had het te maken met het feit dat ik geen certificatie met play protect had. Dit is in Hongarije opgelost.
groet.
Ik heb ook even m'n IMEI gechecked, gewoon nog garantie. Ik heb mijne bij T-Mobile gehaald, ga denk ik maar even een klaagzang hun kant op sturen. Android One was een belangrijke reden voor mij om m'n 8.1 te halen, en dan nu al 4 maanden geen update? Bah.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Bol.com zegt dat ik hem moet opsturen en 2 weken kwijt ben.... Kortom gaat op v&a...
HoiWillybubba schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:54:
Ik heb ook even m'n IMEI gechecked, gewoon nog garantie. Ik heb mijne bij T-Mobile gehaald, ga denk ik maar even een klaagzang hun kant op sturen. Android One was een belangrijke reden voor mij om m'n 8.1 te halen, en dan nu al 4 maanden geen update? Bah.
Ik heb de telefoon rechtstreeks naar een Nokia care centere opgestuurd in Hongarije. Dit werkt goed en snel. De telefoon is dan na 4 a 5 dagen terug. Je kunt de telefoon rechtstreeks aanmelden op de site van Nokia. Aan het Imei nr dat je daar moet invullen kun je gelijk zien of je nog garantie hebt. Ik heb de telefoon al 2x moeten opsturen, bij Belsimpel gaven ze mij de keus of naar hen opsturen of rechstreeks naar Nokia. Ze gaven mij het advies dit rechtstreeks naar Nokia te doen omdat zij veel sneller werken. In de praktijk is dit idd zo, ook al gaat de telefoon naar Hongarije. Telkens werd ik goed op de hoogte gehouden van het "proces".
groet
Ik heb reactie terug van Belsimpel. Advies was om de telefoon op te sturen. Zoals @yep123 al zei, het advies was rechtstreeks via Nokia te doen. Maar opnieuw kwam ik niet door de IMEI check heen op de Nokia site. Dus maar via Belsimpel zelf gedaan. Moet naar Dynafix worden gestuurd. Ondertussen toch maar gevraagd hoe het kan dat ik een buitenlandse telefoon heb gekregen.
HoiDutchMuffin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:38:
Ik heb reactie terug van Belsimpel. Advies was om de telefoon op te sturen. Zoals @yep123 al zei, het advies was rechtstreeks via Nokia te doen. Maar opnieuw kwam ik niet door de IMEI check heen op de Nokia site. Dus maar via Belsimpel zelf gedaan. Moet naar Dynafix worden gestuurd. Ondertussen toch maar gevraagd hoe het kan dat ik een buitenlandse telefoon heb gekregen.
Op mijn Nokia heb ik 2 Imei nummers, 1 daarvan moet je invoeren op de Nokia site. Misschien is dit bij jouw ook wel het geval
Ja klopt. Je krijgt per sim slot een IMEI nummer. Ik meen omdat elke modem een IMEI nummer heeft.yep123 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:46:
[...]
Hoi
Op mijn Nokia heb ik 2 Imei nummers, 1 daarvan moet je invoeren op de Nokia site. Misschien is dit bij jouw ook wel het geval
Ik had de IMEI code die aan mijn Nokia 8.1 bestelling was gekoppeld op belsimpel ingevoerd. Dat was IMEI 1. Ik heb 2 niet geprobeerd.
Ik heb net even nagekeken. Op mijn doosje van mijn Nokia 7.1 staan 2 imei nummers. Dat komt volgens mij omdat het een dual-sim is. Imei nr 1 moet je gebruikenDutchMuffin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:00:
[...]
Ja klopt. Je krijgt per sim slot een IMEI nummer. Ik meen omdat elke modem een IMEI nummer heeft.
Ik had de IMEI code die aan mijn Nokia 8.1 bestelling was gekoppeld op belsimpel ingevoerd. Dat was IMEI 1. Ik heb 2 niet geprobeerd.
Allebei mijn IMEI nummers zijn hetzelfde?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Idem. Zal wel zo horen.Willybubba schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:11:
Allebei mijn IMEI nummers zijn hetzelfde?
Goed om hierbij in de gaten te houden: na een reparatie kreeg ik mijn Nokia terug met Android 10. In eerste instantie was ik blij verrast, tot ik er achter kwam dat het patch-level september 2019 bleek te zijn en er geen nieuwere beveiligingspatches binnenkwamen.DutchMuffin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:38:
Ik ga het in de gaten houden. Vanmiddag gaat het ding de post op.Jarown2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:10:
[...]
Goed om hierbij in de gaten te houden: na een reparatie kreeg ik mijn Nokia terug met Android 10. In eerste instantie was ik blij verrast, tot ik er achter kwam dat het patch-level september 2019 bleek te zijn en er geen nieuwere beveiligingspatches binnenkwamen.
Ik heb mijn buildnummer etc opgeschreven. Ik wil kijken of daar ook wat aan gaat veranderen. En ik wil kijken of de telefoon opeens van GSI_sdm660_64 naar PNX_sprout gaat. Dan kun je de security updates wel via ADB side loaden meen ik.
Heb besloten de telefoon weg te doen en een Motorola one Action te nemen. Mijn vrouw heeft dit toestel ook en voldoet prima voor mijn gebruik. Deze heeft wel de nieuwste updates.Jarown2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:10:
[...]
Goed om hierbij in de gaten te houden: na een reparatie kreeg ik mijn Nokia terug met Android 10. In eerste instantie was ik blij verrast, tot ik er achter kwam dat het patch-level september 2019 bleek te zijn en er geen nieuwere beveiligingspatches binnenkwamen.
Klopt! De One Action/Vision van Motorola zijn wat mij betreft het beste AndroidOne alternatief. Zelf ben ik vorige week overgestapt naar de Motorola One Vision. Bevalt tot nu toe prima.Tweakriez schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:09:
[...]
Heb besloten de telefoon weg te doen en een Motorola one Action te nemen. Mijn vrouw heeft dit toestel ook en voldoet prima voor mijn gebruik. Deze heeft wel de nieuwste updates.
Blijkbaar is er toch een hardware issue o.i.d. met bepaalde build nummers.
Anders kan ik niet verklaren waarom het ene build nummer wel al een update heeft gehad, en de andere niet.
Maar waarom doet Nokia zo geheimzinnig?
Anders kan ik niet verklaren waarom het ene build nummer wel al een update heeft gehad, en de andere niet.
Precies, ik vertrouw Nokia gewoon niet meer. Mijn 7 pls had ook al een issue waarbij het scherm altijd fel verlicht bleef bij 0% als ze gewoon toegeven dat er fouten zijn gemaakt of iig aangeven dat een toestel een issue heeft wat gemaakt kan worden door deze op te sturen dan is het in ieder iets.Buffalo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:45:
Blijkbaar is er toch een hardware issue o.i.d. met bepaalde build nummers.
Maar goed... Bericht getypt vanaf een Motorola One Action... Nokia terug in de doos... Begrijp me niet verkeerd het toestel werk verder prima en een volgende eigenaar zal er best veel plezier uit halen maar ik kocht dit toestel specifiek vanwege de beloftes welke Nokia deed mbt updates...
Heeft iemand de Android 10 update al binnen?
Nog een update over het "buitenlandse telefoon" geval, het is net zoals die familie die een buitenlandse TV geleverd kreeg die op Radar was:DutchMuffin schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:38:
Beste meneer Dutchmuffin,
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.
Uit je e-mail begrijp ik dat het aanmelden van je toestel voor repartaie via Nokia Support niet werkt, omdat je niet door de IMEI-check komt. Je vraagt je af of wij toestellen buiten Nederland inkopen. Ik begrijp je verbazing en voorzie je dan ook graag van uitleg.
Europese inkoop
Het klopt inderdaad dat onze toestellen niet allemaal uit Nederland komen. Door slim in te kopen op de Europese markt kunnen we je de laagste prijs en het grootste aanbod bieden. Je merkt hier verder niks van aan het product zelf. Ieder toestel dat je bij Belsimpel kunt kopen voldoet aan de volgende kwaliteitseisen:
- Het toestel is altijd nieuw, ongebruikt en simlockvrij;
- Je hebt minstens 2 jaar wettelijke garantie;
- Het toestel is geschikt voor de Nederlandse markt en voor Nederlandse providers;
- Het toestel heeft een Europees CE-keurmerk en voldoet aan strenge eisen op gebied van gezondheid, veiligheid en milieu;
- Je krijgt veel ondersteuning voor je toestel, zoals handleidingen, tips & tricks en antwoord op veelgestelde vragen.
Reparatie
Wel komt het soms inderdaad voor dat je geen gebruik kan maken van de productondersteuning van de producent. Omdat we begrijpen dat dit niet handig is, lossen we dit uiteraard op een andere manier voor je op. Je kan namelijk je reparatie laten voltooien via de eigen procedure van Belsimpel. Inhoudelijk zal dit niet verschillen van een reparatie via Nokia, aangezien het onder exact dezelfde voorwaarden voltrokken wordt. Ook is een reparatie via Belsimpel altijd bij een gecertificeerde partij, en heeft dit dus geen invloed op je garantie. Ik zie dat je ondertussen al gevonden hebt hoe je dit kan doen. Met het verzendlabel wat je van ons hebt gekregen kan je je product kosteloos rechtstreeks naar een gecertificeerd reparatiecentrum sturen!
Hier duurt een reparatie gemiddeld vijf tot tien werkdagen. Wanneer er geen gebruikersschade geconstateerd wordt kan deze kosteloos afgehandeld worden. Mocht dit toch zo zijn, dan ontvang je van ons altijd eerst een prijsopgave.
Ervan uitgaande je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Naam Medewerker
Team Klantenservice
Onderdeel van de Belsimpel Methode™
Ook hier de updates nog niet binnen.. Ik heb een Nokia 8.1 Blauw met buildnummer 00WW_2_59_SP03 gekocht vorig jaar mei bij Coolblue. EMEI gecheckt en blijkt een Nederlands model.bloempje1956 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:22:
Ik heb ook al diverse chats met Nokia gevoerd. Ook diverse checks uitgevoerd en zelfs een factory reset uitgevoerd in de afgelopen periode. Alles zonder resultaat en volgens Nokia moet ik gewoon afwachten. Ik ben ook redelijk teleurgesteld in het updatebeleid en dan met name over de securitypatches (de laatst ontvangen is van oktober 2019). Zeker als je begin oktober 2019 leest dat dit toestel de update naar 8.1 zal ontvangen.
Inmiddels zijn we bijna 4 maanden verder en het blijft maar stil aan het updatefront...
Mijn dochter heeft een oudere Nokia 7 Plus en heeft de update inmiddels alweer enkele weken binnen...
Ik vind dit erg slecht voor een Android One toestel, waarvoor je minimaal maandelijkse beveiligingsupdates moet ontvangen. Blijkbaar zit er niets anders op dan afwachten.
Ja, ik. De 8.1 van mij en die van mijn vrouw kregen de Android 10 update ergens in November (geloof ik) binnen. Toestellen gekocht bij Belsimpel en SIM van Vodafone. Daarna stokte het even qua beveiligingsupdates, nu zitten we op die van Januari.bloempje1956 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:22:
Maar goed ook want Android One was en is voor mij van doorslaggevend belang geweest om te kiezen voor Nokia.
Ik zit met hetzelfde probleem. Via de Site van Nokia kom ik er op dat er wel updates zijn:
Klopt dat er updates zijn maar dus alleen voor Android 10. Die heb ik (nog) niet en dus krijg ik niets.
Ik zit nu in een chat met Nokia. Wat een waardeloos gedoe zeg. Krijg te horen dat ik ASAP de updates moet accepteren terwijl ik ze simpelweg niet eens krijg. Moet maar mijn ISP bellen. Terwijl het simlock vrij is en ook over de wifi geen info komt, heeft niets te maken met (tmobile in mijn geval) de provider imo...
Chat maar afgesloten. Er waren geen oplossing behalve geduld en afwachten.... Kansloos dit.
Chat maar afgesloten. Er waren geen oplossing behalve geduld en afwachten.... Kansloos dit.
[ Voor 13% gewijzigd door nldls op 22-02-2020 10:38 ]
Opgestuurd naar Bol.com voor garantie... Als het niet goedkomt ga ik geld terug vragen. Maar ze moeten hem eerst opgestuurd hebben gaven ze aan. Nokia heeft echt een bagger service. Ik gaf ook de problemen aan met het niet kunnen selecteren van weigeren of accepteren bij verzoeken van websites om meldingen te sturen... Kreeg steeds andere verhalen... Zou o.a. een feature van Chrome zijn... Yeah right de Moto one action die ik nu gebruik heeft er geen last van.
Tsja dan heb je dus tijdelijk geen toestel of je moet een oude pakken voor de time beeing. Valt me echt vies tegen dit van Nokia / HMD.
Wel een heel verschil met de beloftes toen ze net nieuw weer op de markt kwamen met HMD Global en alles beloftes en blabla. Ook dat Android One gebeuren bied dus ook niks. In feite ben je dan slechter af dan zeg een Samsung waarbij klokslag 2 jaar de ondersteuning wegvalt (maar je wel tot die tijd maandelijks zeker een grote update krijgt).
Erg jammer.
Ik heb mijzelf de moeite niet genomen trouwens om garantie of een andere actie te nemen, ondanks dat mijne nogal nukken heeft, bepaalde dingen niet goed werk, scherm soms raar reageert (of laatst toen ik uit de douche kwam ineens het scherm half niet meer werkte) en van dat soort gein. Had ik eigenlijk na de vorige 2e reparatie direct terug moeten gaan. Nu dan de oktober update als laatste en geen zicht op een update, best jammer.
Erg jammer.
Ik heb mijzelf de moeite niet genomen trouwens om garantie of een andere actie te nemen, ondanks dat mijne nogal nukken heeft, bepaalde dingen niet goed werk, scherm soms raar reageert (of laatst toen ik uit de douche kwam ineens het scherm half niet meer werkte) en van dat soort gein. Had ik eigenlijk na de vorige 2e reparatie direct terug moeten gaan. Nu dan de oktober update als laatste en geen zicht op een update, best jammer.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mijn touchscreen werkte niet meer goed en ook bij mij kwamen geen updates binnen. Mijn telefoon opgestuurd naar Nokia met de melding van beide problemen. Telefoon terug gehad en beide problemen zijn verholpen, ik krijg ook weer updates binnen
. Ik vraag mij af wat dat veroorzaakte.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Ik begin ook de neiging the krijgen om m terug te sturen voor garantie. Heb m voor Android one vooral, en het levert niet op de claims, vind dat ik dan dat dat gefixt moet worden. Zit dan wel zonder telefoon 🤔
Ja raar.
Heb android 10 en patch level januari 2020 en ben reuze tevreden met mijn toestel.
En dat alles op basis van een verschillend build nummer waarvan niemand lijkt te weten waarom dat eigenlijk afwijkt.
Heb android 10 en patch level januari 2020 en ben reuze tevreden met mijn toestel.
En dat alles op basis van een verschillend build nummer waarvan niemand lijkt te weten waarom dat eigenlijk afwijkt.
Ook ik loop nog zwaar achter met de updates.
Ik heb een youfone sim-only abo (dus KPN)
Gisteren heb ik een tweet gestuurd naar Belsmipel. Zij zouden er voor mij eens in duiken, waarom het gaat zoals het gaat.
Er mag wel eens wat druk gezet worden op HMD. Ze claimen snel te zijn met updates. Laat ze dat danook waar maken
Ik heb een youfone sim-only abo (dus KPN)
Gisteren heb ik een tweet gestuurd naar Belsmipel. Zij zouden er voor mij eens in duiken, waarom het gaat zoals het gaat.
Er mag wel eens wat druk gezet worden op HMD. Ze claimen snel te zijn met updates. Laat ze dat danook waar maken
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires