Inkorten heeft helaas ook niet geholpen. Uiteindelijk een MP3-tje van amper 20 seconden (ongeveer 300 kB) in de ringtones map gezet, maar via de geluids-instellingen is hij niet te zien.
Ik heb geen grote problemen ondervonden met de update naar Android 10. Heel af en toe valt de wifi signaal weg. Bluetooth headset en boxen werken nog steeds. Daarnaast gebruik ik eveneens gestures om te navigeren ondanks dat ik jaren met tevredenheid nova lancher heb gebruikt.Buffalo schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:57:
Iemand die weet hoe het updaten naar Android 10 verloopt?
Ben nu toch wel benieuwd naar de update.
Wanneer heb jij de update ontvangen?MicBomer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 02:12:
[...]
Ik heb geen grote problemen ondervonden met de update naar Android 10. Heel af en toe valt de wifi signaal weg. Bluetooth headset en boxen werken nog steeds. Daarnaast gebruik ik eveneens gestures om te navigeren ondanks dat ik jaren met tevredenheid nova lancher heb gebruikt.
Ik heb nog steeds niks gezien.
Hoe bevalt de overstap van Nova naar default launcher?MicBomer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 02:12:
[...]Daarnaast gebruik ik eveneens gestures om te navigeren ondanks dat ik jaren met tevredenheid nova lancher heb gebruikt.
Ik ben wel benieuwd naar gestures, maar vind het zonde om daarvoor de andere Nova functionaliteiten te verliezen.
Ik had hier ook last van en vooral thuis. Ik ben toen in de settings gaan grasduinen en heb "wifi calling" uit gezet. Dan wordt er geen gebruik meer gemaakt van je wifi voor telefonie. Zeker als de verbinding thuis druk bezet is, werd de verstaanbaarheid minder. Wellicht dat dit voor jou ook helpt?Barista schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:05:
'Je klinkt als een robot.' Dit krijg ik regelmatig terug terwijl ik bel met mijn Nokia 8.1. Nu heb ik helaas geen fluwelen radiostem maar ik ben geen robot! Het is soms zelfs zo erg dat ik mijn werktelefoon erbij pak om mijn privégesprek voort te zetten.
Zijn er meer mensen die dit terugkrijgen wanneer ze bellen? Zou het aan de microfoon liggen of aan het bereik? Garantiegevalletje?
Wat denken jullie?
Op de een of andere manier gaat die setting ook automatisch weer naar aan, als je een update doet, dus het gebeurt mij regelmatig dat ik het weer terug komt en ik het weer uit moet zetten.
Ik heb er overigens last van op meerdere telefoons....
De gestures bevallen zo goed dat ik ben overgestapt naar de default Launcher. Ik hoop dat Nova Launcher in de toekomst dit ook krijgt omdat Nova Launcher veel meer mogelijkheden heeft.Canis Lupus schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:17:
[...]
Hoe bevalt de overstap van Nova naar default launcher?
Ik ben wel benieuwd naar gestures, maar vind het zonde om daarvoor de andere Nova functionaliteiten te verliezen.
Ik heb de update naar Android 10 al meer dan een maand. Een beetje raar dat jij deze nog niet hebt. Er zijn wel klachten over de update maar die zijn volgens mij niet zo erg om niet te up te daten. Nokia is bezig met een verbeterde versie volgens diverse fora.Buffalo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 06:10:
[...]
Wanneer heb jij de update ontvangen?
Ik heb nog steeds niks gezien.
Ik krijg net m'n telefoon terug uit reparatie en nu verandert de Notch wel van achtergrond... Voor de reparatie bleef die steeds zwart...
Nog iemand die ervaring? Lijkt mij bizar
Nog iemand die ervaring? Lijkt mij bizar
Nokia heeft de uitrol naar Android 10 toch stop gezet. Ik heb ook nog nooit een update naar 10 voorbij zien komen.
Hier op mijn 8.1 met android 10 ( uit de doos ) nog geen notch gezien
Kun je deze aan/uit zetten ?
Nokia 8.1 TA-1119
Build 00WW_4_15B_SP02
Patch 1 november 2019
Nova 6.2.3
Nokia 8.1 TA-1119
Build 00WW_4_15B_SP02
Patch 1 november 2019
Nova 6.2.3
Is al eerder voorbij gekomen, kun je met een hidden option doen. Ben er wel erg blij mee moet ik zeggen.IJsselman schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:58:
Hier op mijn 8.1 met android 10 ( uit de doos ) nog geen notch gezien
Nokia 8.1 TA-1119
Build 00WW_4_15B_SP02
Patch 1 november 2019
Nova 6.2.3
Verwijderd
En de zogenaamde kwaliteitsmerk telefoon is voor de tweede keer in reparatie. Na het vervangen van het moederbord kan ik nu niet meer normaal bellen. Mensen verstaan me niet en heb regelmatig een echo. Nu zal de microfoon wel kapot zijn. Gelukkig ligt hier mijn Redmi Note 4 nog die altijd het gewoon trouw doet. Volgende telefoon wordt gewoon weer een lekkere goedkope Xiaomi uit China. Had deze gekocht voor betere camera maar dat is dan ook het enige wat beter is. 
@IJsselman Snel terug sturen tijdens je 2 weken bedenktijd.

@IJsselman Snel terug sturen tijdens je 2 weken bedenktijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 15:30 ]
Ik heb enkele weken geleden mijn screenprotector verwijderd, maar ik merk helaas geen verbetering. Ik heb typen en horizontaal swipen nog even getest op mijn (vorige) Xiaomi A1 en dat is dan echt een verademing.TheByteBoy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:12:
[...]
Ik heb de Android 10 update al een poosje klaar staan, maar heb hem nog niet uitgevoerd. Hopelijk helpt de update. Heb jij hetzelfde gedrag en heb je dat zonder screenprotector?
Ik ben nog wel steeds benieuwd of dit probleem exemplarisch is. Tot nu zijn er 2 'tweakers' (@Joopieboy en jij, @TheByteBoy) die zich gemeld hebben met dit probleem. Als anderen dit niet herkennen, is het wellicht iets wat te repareren is.
Doet ie niet en omdat er geen keihard defect is kan ik hem niet laten repareren. Dus helaas en pech gehad. Wel een smet op het verder prima toestel. Dit is voor mij eens maar nooit met Nokia.
Dan liever Samsung, nu 2 goede toestellen van mijn werk gehad en buiten de max 2 jaar updates (die wel regelmatig komen) ben ik daar wel zeer tevreden over.
Dan liever Samsung, nu 2 goede toestellen van mijn werk gehad en buiten de max 2 jaar updates (die wel regelmatig komen) ben ik daar wel zeer tevreden over.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Meer mensen die sinds update afgelopen week problemen met WiFi hebben? Android 10, build 00WW_4_15B_SP02
Update: Het wissen van de netwerkinstellingen (let wel, dan ben je dus alle Wifi en Bluetooth connecties kwijt) lijkt het probleem voorlopig te hebben verholpe, zie ook hier.
Update: Het wissen van de netwerkinstellingen (let wel, dan ben je dus alle Wifi en Bluetooth connecties kwijt) lijkt het probleem voorlopig te hebben verholpe, zie ook hier.
[ Voor 58% gewijzigd door Canis Lupus op 20-12-2019 10:34 ]
@Greenisthebest, begrijp ik dat jij dit probleem dus niet hebt?Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:30:
@Jarown2 Toestel van deze prijsklasse moet gewoon feilloos werken.
Hier geen problemen met bovenstaande item`s
Wifi swicht vanzelf of ik thuis ben of op het werk, of bij anderen
Bluetooth perfect naar en van mijn laptop en mijn auto
Casten en naar de printer is goed
Ondanks screenprotector geen probleem met typen ( Gboard )
Via Nova ingestelde gestures werken prima
Ik denk dat bovenstaande item`s per toestel anders is/zal zijn !
Al met al gaat het veel lijken op de problemen die er zijn en waren, zoals met de 7 Plus
Ik heb deze 7+ ongeveer een jaar gehad, en geen hinder ondervonden zoals anderen
Leesvoer:
[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie
Mijn volgende zal zeker geen Nokia worden
Wifi swicht vanzelf of ik thuis ben of op het werk, of bij anderen
Bluetooth perfect naar en van mijn laptop en mijn auto
Casten en naar de printer is goed
Via Nova ingestelde gestures werken prima
Ik denk dat bovenstaande item`s per toestel anders is/zal zijn !
Al met al gaat het veel lijken op de problemen die er zijn en waren, zoals met de 7 Plus
Ik heb deze 7+ ongeveer een jaar gehad, en geen hinder ondervonden zoals anderen
Leesvoer:
[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie
Ik heb Gboard ook geprobeerd. Waar je bij SwiftKey overal op je toetsenbord naar links kan swipen om een woord te verwijderen, werkt dit in Gboard alleen als je start op de 'delete'-knop.IJsselman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:15:
[...]
[...]
Dat wetende werkt het bij mijn Nokia behoorlijk dramatisch, of het werkt anders dan verwacht
Gboard hier en ik kan gewoon swipen beginnende vanaf een willekeurige letter.Jarown2 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:17:
[...]
Ik heb Gboard ook geprobeerd. Waar je bij SwiftKey overal op je toetsenbord naar links kan swipen om een woord te verwijderen, werkt dit in Gboard alleen als je start op de 'delete'-knop.
Dat wetende werkt het bij mijn Nokia behoorlijk dramatisch, of het werkt anders dan verwachtBij te kort indrukken+swipen komen er letters bij (de letter waar ik op eindig bij swipen), druk ik 'm langer in+swipe dan verdwijnen in een keer meerdere woorden of de hele zin. Woord voor woord verwijderen lukt niet.
Nog steeds geen android 10 hier en security update is ook nog steeds van oktober.
Ik heb nog steeds het vage probleem waarbij ik bij bezoek van een website waar gevraagd wordt om bepaalde inhoud toe te staan of blokkeren dat ik niets kan selecteren. Nokia heeft hierbij niet kunnen helpen.
Ik heb nog steeds het vage probleem waarbij ik bij bezoek van een website waar gevraagd wordt om bepaalde inhoud toe te staan of blokkeren dat ik niets kan selecteren. Nokia heeft hierbij niet kunnen helpen.
Die melding pop ups? Met de terugknop kun je daar onderuit komen, bekende idd.
Ik heb ook nog steeds android 9 met October update.. duurt wel lang nu
Hier ook en kan niets vinden verder onlineXypod13 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:26:
Klopt, maar is niet zoals het zou horen, irriteer me er best aan.Joopieboy schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:57:
Die melding pop ups? Met de terugknop kun je daar onderuit komen, bekende idd.
Jup had juist dit toestel genomen ivm snelle updates en clean android. Mijn vrouw krijgt nu eerder updates met een instap Motorola modelnoodel1988 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:25:
[...]
Hier ook en kan niets vinden verder online
Verwijderd
Ruilen met de mijne?Xypod13 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:26:
Wat heeft iedereen hier met die updates? Net alsof je toestel beter/sneller wordt. Mijn Xiaomi heeft al 3 jaar geen update gehad en werkt gewoon als een tierelier. Okee wat veiligheid betreft zal het een dingetje zijn maar als het echt niet veilig zou zijn zou de ING app echt niet meer worden toegestaan op oude Android versies lijkt me.
Vooral nieuwe functies, zoals dark mode enzo, maar ook software verbeteringen, bugs gesmashes, enz.Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:44:
[...]
Wat heeft iedereen hier met die updates? Net alsof je toestel beter/sneller wordt. Mijn Xiaomi heeft al 3 jaar geen update gehad en werkt gewoon als een tierelier. Okee wat veiligheid betreft zal het een dingetje zijn maar als het echt niet veilig zou zijn zou de ING app echt niet meer worden toegestaan op oude Android versies lijkt me.
# Xypod13, noodel1988, Tweakriez
Bekijk onderstaande link eens, en misschien proberen
https://nokiapoweruser.co...rtphones-using-vpn-trick/
Bedankt maar ik wacht wel ff... Te veel gedoe😀IJsselman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:10:
Ik wacht wel, mij teveel gedoeIJsselman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:10:
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Thanks! maar ik wacht inderdaad ook op de officiele release ipv op de "sketchy" manierIJsselman schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:10:
[ Voor 3% gewijzigd door Xypod13 op 28-12-2019 19:23 ]
Mijn Nokia 8.1 is van de week onfortuinlijk in de wasmachine beland en nu na 5 dagen drogen nog geen teken van leven 
Heb beetje rond gekeken, maar denk er toch sterk aan weer een tweedehands 8.1 te kopen, kon weinig andere Android One modellen vinden die me konden bekoren. (Nokia 6.2 of 7.2 bv.)
Jullie nog een suggestie die ik over het hoofd zie?
Heb beetje rond gekeken, maar denk er toch sterk aan weer een tweedehands 8.1 te kopen, kon weinig andere Android One modellen vinden die me konden bekoren. (Nokia 6.2 of 7.2 bv.)
Jullie nog een suggestie die ik over het hoofd zie?
Misschien de Motorola One Action? Is in ieder geval een toestel waar ik naar zou kijken als mijn 8.1 de geest zou geven.
[ Voor 2% gewijzigd door LameDog op 30-12-2019 10:51 . Reden: verkeerde toestel genoemd ]
@Canis Lupus Overzicht van toestellen met Android one staan hier https://www.android.com/one/
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
De 21:9 ratio, mindere soc en slechtere accuduur spreken me niet zo aan, voor vergelijkbaar bedrag (220) koop ik dan liever een 6 mnd oude 8.1 op markplaats.LameDog schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:49:
Misschien de Motorola One Action? Is in ieder geval een toestel waar ik naar zou kijken als mijn 8.1 de geest zou geven.
# Canis Lupus
hier bij Tweakers ++> Vraag & Aanbod ++> staat er nog een
ik denk iets betrouwbare dan marktplaats
hier bij Tweakers ++> Vraag & Aanbod ++> staat er nog een
ik denk iets betrouwbare dan marktplaats
Ik zit er sterk aan te twijfelen om de telefoon weg te doen. Update beloften worden niet waar gemaakt.
Hoezo niet? De update naar Android 10 is gereleased maar heeft wat problemen en daar wordt aan gewerkt. Ze hebben ook een november patch geleverd en de december patch schijnt er aan te komen...Tweakriez schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:44:
Ik zit er sterk aan te twijfelen om de telefoon weg te doen. Update beloften worden niet waar gemaakt.
https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates
Het is misschien jammer dat het langer duurt dan verwacht, maar vooralsnog hebben ze volgens mij nog geen echte beloftes gebroken
[ Voor 13% gewijzigd door Thedr op 02-01-2020 15:57 ]
Ik zit nog steeds op de oktober update anders.Thedr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:56:
[...]
Hoezo niet? De update naar Android 10 is gereleased maar heeft wat problemen en daar wordt aan gewerkt. Ze hebben ook een november patch geleverd en de december patch schijnt er aan te komen...
Het is misschien jammer dat het langer duurt dan verwacht, maar vooralsnog hebben ze volgens mij nog geen echte beloftes gebroken
Dat geldt voor iedereen die nog op Android 9 zit, ik ook in ieder geval. Ik neem aan dat ze voor 9 geen updates meer uitbrengen en iedereen zsm op Android 10 willen krijgen welke ze wel gaan/blijven ondersteunen. Gewoon even geduld nog dusTweakriez schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:58:
[...]
Ik zit nog steeds op de oktober update anders.
Liever goed testen dan ineens met een "brick" opgescheept te zitten.Thedr schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:56:
[...]
Hoezo niet? De update naar Android 10 is gereleased maar heeft wat problemen en daar wordt aan gewerkt. Ze hebben ook een november patch geleverd en de december patch schijnt er aan te komen...
De mijne is gisteren naar Android versie 10 gegaan (of al eerder, het viel me eigenlijk was op toen ik dit topic las).
Ik heb in ieder geval gisteren een OTA gehad en zit nu op Android 10.
Welke telecom providerSndBastard schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:48:
De mijne is gisteren naar Android versie 10 gegaan (of al eerder, het viel me eigenlijk was op toen ik dit topic las).
Ik kreeg gisteren de december patch (op Android 10).
Ja, verdraaid.Out.of.Control schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:11:
Ik kreeg gisteren de december patch (op Android 10).
Ik heb de posts van @Greenisthebest verhuisd naar [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen. Ervaringen met reparatie en/of winkels horen daar namelijk thuis.
Hopelijk volgt de upgrade naar 10 voor T-Mobile dan snel.
Vind het wel vreemd dat een collega ook met een 8.1 op T-Mobile wel al de 10 upgrade voor de jaarwisseling binnen had

[ Voor 37% gewijzigd door blckbrd op 04-01-2020 17:49 ]
Het is overigens een zakelijk abonnement. Denk eigenlijk dat dat niet echt uit maakt. Verder heb ik de telefoon niet met een abonnement gekocht, maar gewoon los. Gaat dat eigenlijk nog steeds via de Telco dan?blckbrd schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:24:
[...]
Hopelijk volgt de upgrade naar 10 voor T-Mobile dan snel.
Vind het wel vreemd dat een collega ook met een 8.1 op T-Mobile wel al de 10 upgrade voor de jaarwisseling binnen hadBen benieuwd hoe ze het uitrollen exact doen in een regio.
En nu is de december patch uit, en zit nog steeds op october met 9.. ach ja hoop maar dat ik m nog wel krijg
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds geen android 10 mogen ontvangen, zit ook nog op de oktober patch.
Een andere simkaart van een andere provider werkte ook niet,.
Ik heb met Nokia gechat, maar die geven als antwoord... Geduld, wachten.
Maar 3 maanden wachten en niets mogen ontvangen vind ik wel heel erg apart, zeker ook omdat je geen beveiliging updates krijgt.
Iemand een goede tip?
Maar 3 maanden wachten en niets mogen ontvangen vind ik wel heel erg apart, zeker ook omdat je geen beveiliging updates krijgt.
Iemand een goede tip?
Dit stoort mij dus ook. Ik zat nu zelfs te overwegen om voor een Mi9t (pro) te gaan. Maar twijfel of ik hiermee beter af ben want dan heb ik weer een schil er over heen. Qua Android one is er niet echt alternatief in de prijsklasse. Wellicht straks een Mia4?Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:55:
Ik heb ook nog steeds geen android 10 mogen ontvangen, zit ook nog op de oktober patch.
Iemand een goede tip?
Tja, altijd nog de pixel 3a (binnenkort 4a), dan ben je zeker van de updates snel krijgen, is wel wat duurder, maar ben het zelf ook aan het overwegen om een pixel te nemenTweakriez schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:02:
Qua Android one is er niet echt alternatief in de prijsklasse. Wellicht straks een Mia4?
Stel je niet teveel voor van die update. Ik kreeg hem en ik heb echt heel hard moeten zoeken naar de verschillen. 3 maanden geen beveiligingsupdate zou ik me ook geen zorgen om maken.Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:55:
Iemand een goede tip?
Maargoed hoe dan ook blijft dit geen goede reclame voor Nokia. Tuurlijk snap ik dat ze liever de Android 10 update goed klaarmaken en dan meteen goed uitrollen maar Nokia begint inmiddels akelig achter te lopen op andere fabrikanten terwijl Nokia het juist moest hebben van zijn snelle updates.ASW1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:21:
[...]
Stel je niet teveel voor van die update. Ik kreeg hem en ik heb echt heel hard moeten zoeken naar de verschillen. 3 maanden geen beveiligingsupdate zou ik me ook geen zorgen om maken.
Je kon er eerder gewoon vanuit gaan dat je standaard aan het eind van de maand of begin volgende maand de beveiligingsupdate kreeg en ook niet al te lang na de pixel telefoons al de nieuwste android.
Nokia moet hier scherp op inspelen anders raken ze een heel belangrijk punt kwijt.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Eens, ik kocht een Nokia omdat deze zeer snel zou zijn met updates. Dit begint steeds minder te worden. Ik heb het idee dat HMD de beloftes niet waar kan maken.schnumi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:36:
[...]
Maargoed hoe dan ook blijft dit geen goede reclame voor Nokia. Tuurlijk snap ik dat ze liever de Android 10 update goed klaarmaken en dan meteen goed uitrollen maar Nokia begint inmiddels akelig achter te lopen op andere fabrikanten terwijl Nokia het juist moest hebben van zijn snelle updates.
Je kon er eerder gewoon vanuit gaan dat je standaard aan het eind van de maand of begin volgende maand de beveiligingsupdate kreeg en ook niet al te lang na de pixel telefoons al de nieuwste android.
Nokia moet hier scherp op inspelen anders raken ze een heel belangrijk punt kwijt.
Het verdient geen schoonheidsprijs nee, en zeker wanneer je hem gekocht hebt wegens updates is dat lullig.schnumi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:36:
[...]
Maargoed hoe dan ook blijft dit geen goede reclame voor Nokia. Tuurlijk snap ik dat ze liever de Android 10 update goed klaarmaken en dan meteen goed uitrollen maar Nokia begint inmiddels akelig achter te lopen op andere fabrikanten terwijl Nokia het juist moest hebben van zijn snelle updates.
Maar denk niet dat je er veel aan mist.
Verwijderd
Als er een probleem met Android 10 is, wil niet zeggen dat we opeens ook geen beveiliging update kunnen krijgen.
Daarnaast verbaasd het me als je via de my phone app en vraag aan Nokia stelt, ze ook zeer verbaasd reageren, en met doen of je de enige bent
Geef gewoon openheid
Daarnaast verbaasd het me als je via de my phone app en vraag aan Nokia stelt, ze ook zeer verbaasd reageren, en met doen of je de enige bent
Geef gewoon openheid
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2020 11:04 ]
Juist geef gewoon aan dat je druk bezig bent om de android 10 update gereed te maken en dat er daardoor geen beveiligingsupdate gepusht word.Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:03:
Als er een probleem met Android 10 is, wil niet zeggen dat we opeens ook geen beveiliging update kunnen krijgen.
Geef gewoon openheid
Maargoed dan nog ben ik het met je eens dat de beveiligingsupdates gewoon door moeten lopen dit moet voor Nokia makkelijk te halen zijn gezien de kale android op de telefoons.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Bijzonder. Zit al sinds medio oktober op 10 en net de december patch geïnstalleerd.
Dat vind ik nou zo bijzonder, wat maakt dan het verschil dat op de ene Nokia de updates wel mooi binnen druppelen en de andere aangeeft dat de oktober 2019 update de laatste is.JB076 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:01:
Bijzonder. Zit al sinds medio oktober op 10 en net de december patch geïnstalleerd.
Afgezien van de kinderziektes waar de eerste lichting mee te maken kreeg lijkt Android 10 me helemaal niks. Die halfbakken swipe gestures die makkelijk verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd omdat bepaalde gesture commands veel op elkaar schijnen te lijken. Ik heb daar onder Android 9 nog weleens last van omdat die NEG touch screens het qua kwaliteit wel moeten afleggen tegen Corning Gorilla Glass dus Android 10 wordt voor mij een nachtmerrie denk ik. Ik wacht wel op Android 11.
Welk model nummer heb je? Dat kun je vinden in Instellingen > Systeem > Over telefoon. De mijne is een TA-1119.blckbrd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:52:
[...]
Dat vind ik nou zo bijzonder, wat maakt dan het verschil dat op de ene Nokia de updates wel mooi binnen druppelen en de andere aangeeft dat de oktober 2019 update de laatste is.
Zelfde als jij de TA-1119, hardware versie 3.1Sahri schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:48:
[...]
Welk model nummer heb je? Dat kun je vinden in Instellingen > Systeem > Over telefoon. De mijne is een TA-1119.
Ik zie het probleem niet, je kan zelf kiezen welke manier van navigeren je gebruikt (Gestures, 2 knoppen of 3 knoppen).Sahri schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:45:
Afgezien van de kinderziektes waar de eerste lichting mee te maken kreeg lijkt Android 10 me helemaal niks. Die halfbakken swipe gestures die makkelijk verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd omdat bepaalde gesture commands veel op elkaar schijnen te lijken. Ik heb daar onder Android 9 nog weleens last van omdat die NEG touch screens het qua kwaliteit wel moeten afleggen tegen Corning Gorilla Glass dus Android 10 wordt voor mij een nachtmerrie denk ik. Ik wacht wel op Android 11.
Of je de update naar Android 10 wel of niet hebt gedaan.blckbrd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:52:
Dat vind ik nou zo bijzonder, wat maakt dan het verschil dat op de ene Nokia de updates wel mooi binnen druppelen en de andere aangeeft dat de oktober 2019 update de laatste is.
[ Voor 19% gewijzigd door Audiowaste op 08-01-2020 11:58 ]
voor de geïntereseerden. heb zelf een N7+ dus ik heb niets getest.
GCAM voor N8.1
https://www.cyanogenmods.org/nokia-8-1-google-camera/
overzicht voor Nokia modellen.
https://www.cyanogenmods.org/gcam-google-camera-nokia/
GCAM voor N8.1
https://www.cyanogenmods.org/nokia-8-1-google-camera/
overzicht voor Nokia modellen.
https://www.cyanogenmods.org/gcam-google-camera-nokia/
Mijn Nokia gaat sinds kort constant aan terwijl ie op 'vergrendelingsscherm' staat.
Oftewel: ik klik de power-button eenmaal in, het scherm gaat dan op zwart. Maar na seconde of 30 licht de telefoon op en toont enkel de klok. Dat duurt ook weer seconde of 10 en daarna gaat ie weer op zwart. 30 seconden later gaat ie weer aan, enz...
Iemand die dit herkent en /of weet wat hieraan te doen is?
Volledig uitschakelen van meldingen op vergrendelingsscherm deed in ieder geval niets.
Oftewel: ik klik de power-button eenmaal in, het scherm gaat dan op zwart. Maar na seconde of 30 licht de telefoon op en toont enkel de klok. Dat duurt ook weer seconde of 10 en daarna gaat ie weer op zwart. 30 seconden later gaat ie weer aan, enz...
Iemand die dit herkent en /of weet wat hieraan te doen is?
Volledig uitschakelen van meldingen op vergrendelingsscherm deed in ieder geval niets.
Jup, die heb ik ook gehad na het vervangen van het scherm (de 2e keer). Kun je voorkomen door bij weergave het 'tikken om te activeren' uit te zetten.
Naast de wifi-issues, nog meer problemen met m'n Android 10 update lijkt het.
Ongeveer 4 weken terug merkte ik op dat de bel-software(?) soms gewoon stopt met werken. Ik kan dan niet meer worden gebeld en bellen lukt niet. Of in ieder geval, bellen lijkt te lukken, maar het blijft 'hangen' in de staat 'Verbinden'.
Een herstart van de telefoon verhelpt het probleem, maar irritant is het wel. Dat ik zelf niet kan bellen zie ik tenminste nog, maar niet gebeld kunnen worden is vervelender, aangezien ik niet weet wanneer iemand dat doet en of de software is gestopt/crashed.
Ongeveer 4 weken terug merkte ik op dat de bel-software(?) soms gewoon stopt met werken. Ik kan dan niet meer worden gebeld en bellen lukt niet. Of in ieder geval, bellen lijkt te lukken, maar het blijft 'hangen' in de staat 'Verbinden'.
Een herstart van de telefoon verhelpt het probleem, maar irritant is het wel. Dat ik zelf niet kan bellen zie ik tenminste nog, maar niet gebeld kunnen worden is vervelender, aangezien ik niet weet wanneer iemand dat doet en of de software is gestopt/crashed.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik dacht ik ga eens een keer Android 10 sideloaden, maar alle update pakketten die ik kan vinden zijn alleen maar van de PNX_sprout versie.
Ik heb de GSI_sdm660_64 versie en ik kan daar geen image van vinden. Heeft iemand een GSI_sdm660_64 8.1 die al Android 10 heeft?
Ik heb de GSI_sdm660_64 versie en ik kan daar geen image van vinden. Heeft iemand een GSI_sdm660_64 8.1 die al Android 10 heeft?
De Nokia 8.1 heeft toch altijd een Snapdragon 710 en geen 660, of mis ik nu iets?menzo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:59:
Ik dacht ik ga eens een keer Android 10 sideloaden, maar alle update pakketten die ik kan vinden zijn alleen maar van de PNX_sprout versie.
Dit is de uitzondering die bij de site staat waar ik de image van hem:TheByteBoy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:05:
[...]
De Nokia 8.1 heeft toch altijd een Snapdragon 710 en geen 660, of mis ik nu iets?
Ik krijg ook die fout als ik de image probeer te sideloaden.Apparently, it seems like the OTA package is only compatible with the ‘PNX_Sprout’ version of the Nokia 8.1. If you have the ‘gsi_sdm660_64’ version, then this method and the provided file will not work for you.
That being said, if you have ‘gsi_sdm660_64’ version of the Nokia 8.1 (You can check that by going to the stock recovery) and have received the Android 10 OTA update, we kindly request you to capture the OTA’s URL by following the steps here. If you succeed in capturing, please share the URL with us, so that other users who haven’t been able to update automatically can force-upgrade their phone too. Thanks!
Gisteren mijn Nokia terug gekregen van 'reparatie'. Er bleek een software-update te zijn uitgevoerd (firmware update?). Geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar het heeft in ieder geval niks geholpen.Jarown2 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:32:
@Joopieboy, @TheByteBoy eerder begreep ik dat jullie dit gedrag ook herkennen. [...]
Als het exemplarisch is overweeg ik toch om hier onder garantie naar te laten kijken. [...]
Je moet kaarsrecht naar links/rechts swipen, anders trigger je een scroll naar boven/beneden.
Nu ben ik wel gewend van een reparatieservice dat een probleem niet in een keer wordt opgelost. Dus inmiddels is ie weer terug naar Coolblue (ze zijn daar overigens zeer behulpzaam) voor reparatieronde 2. Ik heb nu laten vermelden dat het een slechte digitizer lijkt te zijn (thanks voor de tip @ASW1).
Ik hoop dat er nu daadwerkelijk hardware wordt vervangen en dat het probleem daarmee opgelost is. Zodra er nieuws is, kom ik weer in de lucht!
Wat is er nu precies aan de hand met de Nokia 8.1? En dan vooral dat Android 10 maar niet lijkt uit te komen. En de hardware problemen die toch wel redelijk vaak voor lijken te komen.
Mijn toestel zit ook nog steeds op de beveiliging patch van oktober 2019.
Vreemd dat Android 10 voor andere Nokia's wel uitkomen.
Is de 8.1 een miskleun van Nokia o.i.d.?
Mijn toestel zit ook nog steeds op de beveiliging patch van oktober 2019.
Vreemd dat Android 10 voor andere Nokia's wel uitkomen.
Is de 8.1 een miskleun van Nokia o.i.d.?
Hier twee 8.1 op Android 10. Stabiel en snappy.
Beide toestellen afkomstig van Coolblue, de paarse variant.
Mogelijk is er een slechte batch geweest oid?
GerkeP
Wanneer heb jij de toestellen aangeschaft? En zaten ze al op Android 10?GerkeP schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:35:
Hier twee 8.1 op Android 10. Stabiel en snappy.
Die van mij komt van bol.com, ook een paarse, en is in september aangeschaft.
Ook hier nog geen update naar Android 10 en laatste beveiliging van oktober. In januari 2019 gekocht bij tmobile
Had de vraag "waarom er 8.1 toestellen wel dan wel niet de updates binnen kregen binnen NL" voorgelegd bij @NokiaMobile op Twitter welke direct met dit antwoord kwamen:opstal schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:32:
Ook hier nog geen update naar Android 10 en laatste beveiliging van oktober. In januari 2019 gekocht bij tmobile
Blijft een groot mysterie waar er blijkbaar geen antwoord op is.Hi there, updates differ according to the region. You will receive the update soon.
Ook ik heb een Nokia 8.1 zonder Android 10 update. Blijft steken op de update van oktober 2019. Gekocht bij Belsimpel op 31-05-2019. Ook ik heb geprobeerd om de OTA van Android 10 te side-loaden via ADB en via micro sd. Beide lopen stuk. Waarschijnlijk omdat de Android 10 update security patch september meebrengt. En ik al op security patch oktober zit met Android 9. Beetje frustrerende situatie omdat je juist een Android One toestel koopt om up-to-date te zijn met security patches. Het is dat ook in mijn ogen niet aanvaardbaar dat zelfs als je nog geen Android 10 hebt op je 8.1, je alsnog wel security updates krijgt voor Android 9.
Heb jij hem op de t-mobile site gekocht? Zo ja, heb je VOLTE (bellen via 4g) op je telefoon?opstal schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:32:
Juli 2019.Buffalo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:09:
[...]
Wanneer heb jij de toestellen aangeschaft? En zaten ze al op Android 10?
Die van mij komt van bol.com, ook een paarse, en is in september aangeschaft.
Gewoon met Android 9 aangeschaft
De update naar Android 10 kwam eind oktober binnen op beide toestellen.
GerkeP
Mijn 8.1 heeft helaas een probleempje met de 3.5mm audiopoort. Het lijkt erop alsof hier iets van binnen is verbogen / geknakt of iets dergelijks. Een 3.5mm jack gaat er niet meer goed in. Deze blijft ca. 0,5mm uitsteken en maakt net niet lekker contact. Verder is met een beetje wiebelen wel te zien dat er iets van contact wordt gemaakt.
Heeft iemand hier ervaring / tips mee? Ik zou naar een reparateur kunnen gaan, of zou bijvoorbeeld een USBC/3.5mm splitter werken?
Heeft iemand hier ervaring / tips mee? Ik zou naar een reparateur kunnen gaan, of zou bijvoorbeeld een USBC/3.5mm splitter werken?
Het lijkt erop dat er voor de versie "00WW_2_59J_SP03" geen updates meer zijn na de oktober 2019. De versies met buildnummer "00WW_4_15B_SP03 / 00WW_5_15B_SP03" hebben wel de laatste 10 updates. Zie onderstaande link voor de 8.1. Zal Nokia nog eens vragen waarom er hier verschil in zit.
Ik heb die laatste versie en zit inderdaad alweer een hele tijd op 10 en heb inmiddels de januari patch gehad.blckbrd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:27:
Het lijkt erop dat er voor de versie "00WW_2_59J_SP03" geen updates meer zijn na de oktober 2019. De versies met buildnummer "00WW_4_15B_SP03 / 00WW_5_15B_SP03" hebben wel de laatste 10 updates. Zie onderstaande link voor de 8.1. Zal Nokia nog eens vragen waarom er hier verschil in zit.
Absurd dat de andere versie nog geen upgrade heeft gehad, zou dat andere hardware zijn waarvoor nog geen driver beschikbaar is?
Blijft toch zeer raar mijn vriendin haar telefoon heeft inderdaad ook nog steeds als laatste de oktober security update en android 9 zal haar versienummer is nakijken vandaag.
Verschil in hardware kan toch niet lijkt mij en ze heeft hem gewoon via Coolblue gekocht dus lijkt mij ook geen toestel uit het buitenland dan.
Blijft toch jammer en raar dit.
Verschil in hardware kan toch niet lijkt mij en ze heeft hem gewoon via Coolblue gekocht dus lijkt mij ook geen toestel uit het buitenland dan.
Blijft toch jammer en raar dit.
Verwijderd
Ik heb ook de 00WW_2_59J_SP03.
Nokia heeft als enig commentaar dat ik rustig moet wachten.
Vind het bijzonder raar, is nu 4 maanden geleden dat android 10 werd uitgerold
Ik heb al met wat draad / tandenstoker-achtige oplossingen zitten kloten maar lijkt niet echt zo te zijn.menzo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:09:
Zit er niet gewoon stof in? Even met een tandenstoker er in pielen.
Inmiddels ook al een tweetal verschillende USB-C naar 3.5mm kabeltjes geprobeerd, maar dat doet werkelijk niets.
Ik ken de techniek van die dingen niet, maar wellicht werken die vooral voor de telefoons die geen 3.5mm jack hebben.
De volgende keer als ik toe ben aan een nieuw toestel mag HMD ook wachten... tot ze een ons wegen, ik koop het niet meer. Valse beloftes genoeg gehoord.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:09:
Hier zelfde buildnummer en update statusVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:09:
Ik heb hetzelfde probleem met de blauwe variant. Gekocht via Coolblue. Heb inmiddels via de chat contact gehad met Nokia. Er zijn verschillende build nummers. De een is/wordt wel ge-update de andere (nog) niet.. raar maar waar voor een Android One toestel. Zie: https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updatesopstal schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:32:
Belachelijk deze onderlinge verschillen in update beleid. Leuke loterij zo.
# cijfertjes01 Build nummers ??
Nokia 8.1, los toestel, blauwe uitvoering gekocht bij Belsimpel 29-10-2019.
Android 10, zo uit het doosje, mijn provider is Vodafone.
Nu, eind januari zit deze op 00WW_4_15B_SP04
Dus deze zegt ook niet alles:
Onderstaande link vertelt iets over de planning van Nokia/HMD
https://nokiamob.net/2020...shifting-focus-to-europe/
De Europeese markt (weer) op, met zoveel Android One toestellen wat HMD de afgelopen 2 jaar geproduceerd heeft ?
Op de Indiaase markt stunten de HMD boy`s met de ene na de andere price cuts !
bron : https://nokiapoweruser.com/
Nu de Chineese markt een beetje links laten liggen, en je meer gaan richten op een overvolle Europeese
markt ?
Succes
Op de achtergrond hoor ik op de radio " Waarheen - Waarvoor " van Mieke Telkamp
prettige dag
Nokia 8.1, los toestel, blauwe uitvoering gekocht bij Belsimpel 29-10-2019.
Android 10, zo uit het doosje, mijn provider is Vodafone.
Nu, eind januari zit deze op 00WW_4_15B_SP04
Dus deze zegt ook niet alles:
Onderstaande link vertelt iets over de planning van Nokia/HMD
https://nokiamob.net/2020...shifting-focus-to-europe/
De Europeese markt (weer) op, met zoveel Android One toestellen wat HMD de afgelopen 2 jaar geproduceerd heeft ?
Op de Indiaase markt stunten de HMD boy`s met de ene na de andere price cuts !
bron : https://nokiapoweruser.com/
Nu de Chineese markt een beetje links laten liggen, en je meer gaan richten op een overvolle Europeese
markt ?
Succes
Op de achtergrond hoor ik op de radio " Waarheen - Waarvoor " van Mieke Telkamp
prettige dag
Ho even, ik heb 00WW_2_59J_SP03. Betekent dit dat ik Android 10 niet ga krijgen of is het uitgesteld voor dat buildnummer?blckbrd schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:27:
Edit: heb net met iemand van Nokia gechat, en ze zei: "In some cases it takes a little more due to required approval process" "I wish I had an exact date of when are you gonna receive it but unfortunately I dont have it. For sure you'll eventually receive it."
Beetje vaag, en vraag me dus ook echt af of ik ze echt krijgt, want loop al 2 security patches achter
[ Voor 24% gewijzigd door Xypod13 op 26-01-2020 17:11 ]
Ik heb zoiets van ik zie wel wanneer ik Android 10 krijg. Het is niet zo dat de telefoon met Android 9 compleet onwerkbaar is.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires