Dat verwacht ik ook niet meer. Kennelijk kost het ze meer tijd om een stable build te maken. Ze willen geen herhaling van de problemen die ontstonden bij sommigen na de update naar Android 10.Thedr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:55:
[...]
Tuurlijk komt de update naar Android 11, daar twijfel ik niet over. Verwacht hem echter niet dit jaar nog. Maar er zijn al internal beta builds gelekt, dus er wordt aan gewerkt
Die factory reset heeft de problemen met de touch screen alleen maar verergerd. Ik kan niet wachten totdat de lockdown voorbij is want dan haal ik de OnePlus 8T en gaat deze met pensioen. Opsturen voor reparatie gaat toch niet werken want meerdere mensen hebben dat gedaan en ze kregen hun toestel terug zonder dat er iets aan gedaan was.
Wachten op lockdown kan nog wel even duren. Zou hem via internet bestellen. Maar succes. Denk dat mijn volgende telefoon pixel wordt. Ik zit bij KPN en die heeft e sim. Dus dan kan ik dual SIM blijven gebruikenSahri schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:51:
Die factory reset heeft de problemen met de touch screen alleen maar verergerd. Ik kan niet wachten totdat de lockdown voorbij is want dan haal ik de OnePlus 8T en gaat deze met pensioen. Opsturen voor reparatie gaat toch niet werken want meerdere mensen hebben dat gedaan en ze kregen hun toestel terug zonder dat er iets aan gedaan was.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Mijn toestel functioneert nog dus ik kan hem tot die tijd gewoon blijven gebruiken. Als m'n touch panel er helemaal mee zou kappen was het een ander verhaal natuurlijk. Ik heb ook naar de pixel gekeken maar de pixel 5 vind ik gewoon te duur voor een midranger. Dan zou ik nog eerder een iPhone 11 kopen.jpm.lensen schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:03:
[...]
Wachten op lockdown kan nog wel even duren. Zou hem via internet bestellen. Maar succes. Denk dat mijn volgende telefoon pixel wordt. Ik zit bij KPN en die heeft e sim. Dus dan kan ik dual SIM blijven gebruiken
Prima. Ik dacht ook meer aan de pixel 4a of de opvolger daarvan volgend jaar.Sahri schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:39:
[...]
Mijn toestel functioneert nog dus ik kan hem tot die tijd gewoon blijven gebruiken. Als m'n touch panel er helemaal mee zou kappen was het een ander verhaal natuurlijk. Ik heb ook naar de pixel gekeken maar de pixel 5 vind ik gewoon te duur voor een midranger. Dan zou ik nog eerder een iPhone 11 kopen.
Hoop dat mijn Nokia het nog even uithoudt met Android 11 volgend jaar.
Ik had wel gisteren geen wifi verbinding meer. Op 2 locaties. Na herstart weer verbonden. Wel al eerder gehad
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Toestel onder garantie opgestuurd en gerepareerd. Krijg ik 'm terug met de security patch van maart
. Kan nu 2020-04 tot en met -12 een voor een gaan installeren.
Als je die al kan downloaden. Het kan zijn dat je Russische firmware erop geflashed hebt gekregen.JB076 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:52:
Toestel onder garantie opgestuurd en gerepareerd. Krijg ik 'm terug met de security patch van maart. Kan nu 2020-04 tot en met -12 een voor een gaan installeren.
Hier is het Nokia 8.1 verhaal ten einde gekomen. Vorige week een Pixel 5 besteld die de 8.1 mag vervangen.
In het begin van het gebruik zat het toestel in bootloop, opgestuurd en, zoals velen hier, terug gekregen met de russische firmware. Telefoon is blijven steken op security update van september 2019, op heden nooit een update ontvangen dus Android 11 mag ik ook vergeten dan.
Mijn sterkste argumentatie om voor de 8.1 te gaan, werd eigenlijk de grootste teleurstelling.
In het begin van het gebruik zat het toestel in bootloop, opgestuurd en, zoals velen hier, terug gekregen met de russische firmware. Telefoon is blijven steken op security update van september 2019, op heden nooit een update ontvangen dus Android 11 mag ik ook vergeten dan.
Mijn sterkste argumentatie om voor de 8.1 te gaan, werd eigenlijk de grootste teleurstelling.
Ik heb de Nokia 8.1 als backup toestel. Sinds augustus heb ik de oneplus Nord in gebruik. Zal hem eens voor de dag halen, loop wel wat achter met updates.
Sinds kort doet m'n Nokia 8.1 er erg lang over om connectie te maken met Android Auto (bekabeld)
Ik had vroeger iets gelijkaardigs aan de hand met m'n Nokia 8: eerste maanden startte Android Auto binnen enkele seconden op, maar na enkele maanden in gebruik, begon dit plots een half minuutje te duren.
Nu dus opnieuw hetzelfde met de Nokia 8.1: eerste paar maanden tot bijna jaar startte AA onmiddellijk op, sinds enkele weken duurt dit plots tot een halve minuut.
Ligt volgens mij echt wel aan telefoon, want mijn vrouw haar toestel (Realme) heeft dit niet aan de hand.
Zijn hier andere AA-gebruikers met een Nokia 8.1 die iets gelijkaardigs opmerken?
Ik had vroeger iets gelijkaardigs aan de hand met m'n Nokia 8: eerste maanden startte Android Auto binnen enkele seconden op, maar na enkele maanden in gebruik, begon dit plots een half minuutje te duren.
Nu dus opnieuw hetzelfde met de Nokia 8.1: eerste paar maanden tot bijna jaar startte AA onmiddellijk op, sinds enkele weken duurt dit plots tot een halve minuut.
Ligt volgens mij echt wel aan telefoon, want mijn vrouw haar toestel (Realme) heeft dit niet aan de hand.
Zijn hier andere AA-gebruikers met een Nokia 8.1 die iets gelijkaardigs opmerken?
Hier ook. Maar ik had gehoopt dat Android 11 uitgerold zou worden. Blijkbaar is de beta nog niet stabiel genoeg.
https://www.droidapp.nl/n...update-schema-android-11/Sahri schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Hier ook. Maar ik had gehoopt dat Android 11 uitgerold zou worden. Blijkbaar is de beta nog niet stabiel genoeg.
Eind Q4 2020 – begin Q1 2021
• Nokia 8.3 5G
• Nokia 2.2
• Nokia 5.3
• Nokia 8.1
[ Voor 41% gewijzigd door JohanKupers op 15-01-2021 12:33 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Duurt wel even. Maar geen 30 seconden bij mij.kontroll schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:13:
Sinds kort doet m'n Nokia 8.1 er erg lang over om connectie te maken met Android Auto (bekabeld)
Wel had ik een tijd terug dat hij helemaal niet meer verbond. Toen telefoon gereset/ terug naar fabrieksinstellingen. Daarna was het weer goed
Zojuist 2021-01 erop gezet.Sahri schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:58:
[...]
Als je die al kan downloaden. Het kan zijn dat je Russische firmware erop geflashed hebt gekregen.
Ik herken dat niet. Wel vind ik de telefoon laatste tijd, ook al voor de update soms traag.Canis Lupus schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:11:
Meer mensen die last hebben van freezes na de Jan 2021 update? Scherm blijft zwart na indrukken power knop om scherm weer aan te zetten. Irritant.
Misschien reset om van je probleem af te komen?
Gebruiken jullie de officiële Facebook app ook? En krijgen jullie daar ook last van input lag als je de app een poosje gebruikt? Ik heb hier al een poosje last van en het irriteert mij nogal.
Ik gebruik Facebook lite. Maar ben geen mega Facebook gebruiker.Sahri schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:24:
Gebruiken jullie de officiële Facebook app ook? En krijgen jullie daar ook last van input lag als je de app een poosje gebruikt? Ik heb hier al een poosje last van en het irriteert mij nogal.
De normale Facebook vond ik erg groot en log worden
Facebook Lite vind ik trager dan Facebook dus die wil ik niet meer gebruiken. Ik zou je eerder aanraden Simple Social te gebruiken dan Facebook Lite. Zelf gebruik ik de officiële Facebook app omdat die een aantal functies hebben die de andere apps niet na kunnen bootsen.jpm.lensen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Ik gebruik Facebook lite. Maar ben geen mega Facebook gebruiker.
De normale Facebook vond ik erg groot en log worden
zoals ik al zei, ben ik geen mega fb gebruiker, lite is voor mij genoeg.Sahri schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:
[...]
Facebook Lite vind ik trager dan Facebook dus die wil ik niet meer gebruiken. Ik zou je eerder aanraden Simple Social te gebruiken dan Facebook Lite. Zelf gebruik ik de officiële Facebook app omdat die een aantal functies hebben die de andere apps niet na kunnen bootsen.
over volgende telefoon, pixel 4a klinkt interessant, maar ik moet zeggen, de oneplus nord ook....
oa het 90Hz scherm, en ook vrij rap met updates klinkt wel ok, en mooi prijsje.... ohja, en ook nog 5G.....
[ Voor 1% gewijzigd door jpm.lensen op 24-01-2021 10:08 . Reden: 5g toegevoegd ]
Als je voor de Nord gaat, wacht dan even tot de Nord 2 uit is want die is ook al aangekondigd.jpm.lensen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:05:
[...]
zoals ik al zei, ben ik geen mega fb gebruiker, lite is voor mij genoeg.
over volgende telefoon, pixel 4a klinkt interessant, maar ik moet zeggen, de oneplus nord ook....
oa het 90Hz scherm, en ook vrij rap met updates klinkt wel ok, en mooi prijsje.... ohja, en ook nog 5G.....
Maar als we t over andere telefoons gaan hebben kunnen we beter gaan PBen 😅
[ Voor 7% gewijzigd door Sahri op 26-01-2021 11:15 ]
En daar is de februari security patch
Ben benieuwd of ook de update naar Android 11 binnenkort op de klep valt... met de rollout voor de 8.3 actief verwacht ik dat de 8.1 de volgende is

Ben benieuwd of ook de update naar Android 11 binnenkort op de klep valt... met de rollout voor de 8.3 actief verwacht ik dat de 8.1 de volgende is

Nice, lekker snel. Hopen dat Android 11 snel komt ja, en dat er niet weer drama is waar niet iedereen de update krijgt
Toen ik de melding kreeg dat er een update was dacht ik heel even van: Is het eindelijk zover? Krijgen wij nu eindelijk de update naar Android 11? Checkte de update en zag dat het om de security patch ging 😂 Normaal zijn ze niet zo snel met deze updates dus ik was verrast door de melding 😅Thedr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:37:
En daar is de februari security patch![]()
Ben best wel nieuwschierig geworden naar Android 11 en gezien het feit dat we er zo lang op wachten denk ik dat de update ditmaal veel beter draait dan toen met Android 10, dus ik ga hem denk ik wel op dag 1 installeren.
Eindelijk wat meer duidelijkheid omtrent de Android 11 update 😃
https://androidworld.nl/n...ndroid-11-update-planning
Toch erg benieuwd of het ze gaat lukken voor het eind van de maand... hier komt zojuist iig de beveilingspatch van maart binnen.Sahri schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:05:
Eindelijk wat meer duidelijkheid omtrent de Android 11 update 😃
Inderdaad. Heb 't gevoel dat het toch wel even langer gaat duren.Thedr schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:37:
[...]
Toch erg benieuwd of het ze gaat lukken voor het eind van de maand... hier komt zojuist iig de beveilingspatch van maart binnen.
Beter iets later en goed, dan eerder en dan troubles. De upgrade naar Android 10 ging ook niet erg lekker, dus als ze dat op deze manier verbeteren bij Android 11 vind ik het wel prima.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Inderdaad. Er is in ieder geval zicht op de update dus lang zal het in ieder geval niet meer duren.JohanKupers schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:53:
Beter iets later en goed, dan eerder en dan troubles. De upgrade naar Android 10 ging ook niet erg lekker, dus als ze dat op deze manier verbeteren bij Android 11 vind ik het wel prima.
Ik denk dat het nu een kwestie van dagen tot enkele weken is totdat de Android 11 update ook in Europa wordt uitgerold. 🥳
https://www.androidpolice...droid-11-update-is-ready/
Hopelijk krijgen we hem snel binnen en ben ik van een paar vervelende bugs af (Met name de verschillende geluidsniveau's in Google Maps en seamless roaming op WiFi.)Sahri schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:45:
Ik denk dat het nu een kwestie van dagen tot enkele weken is totdat de Android 11 update ook in Europa wordt uitgerold. 🥳
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Check out my photography on Instagram
Ik heb hem ook, terwijl ik de vorige keer in de late Andoird 10 groep zat, dus dat probleem gaat zich gelukkig niet herhalen.
Hier aan het installeren dus kan het je wellicht snel vertellen... hopelijk niet natuurlijkCanis Lupus schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:11:
Zijn er al kinderziektes van de 11 update bekend? Twijfel of ik nog niet even een paar dagen / weken moet wachten
Géén, op mijn andere smartphone Google Pixel 4XL 128GB draait het stabiel sinds de update naar 11.Canis Lupus schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:11:
Zijn er al kinderziektes van de 11 update bekend? Twijfel of ik nog niet even een paar dagen / weken moet wachten
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ondersteund de Nokia 8.1 nu ook VoWifi? Mijn "toekomstige nieuwe" provider ondersteund dit wil. Nu zit ik nog bij BEN en die heeft het niet. Maar Youfone heeft het wel. Nunog een toestel diehet heeft. En aangezien de Nokia 8.1 nu eindelijk de update naar Android 11 heeftvroeg ik het mij af.
Dus kan ikbellen VoWifi met de Nokia 8.1?
VoWiFi werkt prima op de Nokia 8.1 Alleen heeft Youfone (KPN) het niet geactiveerd voor de Nokia 8.1 Via mijn Vodafone sim werkt het prima, mijn Youfone sim niet. Ergens op de site van KPN staat ook de lijst met door hun gesupporte toestellen.Valthermond0599 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:32:
Ondersteund de Nokia 8.1 nu ook VoWifi? Mijn "toekomstige nieuwe" provider ondersteund dit wil. Nu zit ik nog bij BEN en die heeft het niet. Maar Youfone heeft het wel. Nunog een toestel diehet heeft. En aangezien de Nokia 8.1 nu eindelijk de update naar Android 11 heeftvroeg ik het mij af.
Overigens werkte dit dus al prima onder Android 10.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heb de update er ook op staan maar heb ineens een heel apart probleem met Telegram:
https://ibb.co/Nm0wHPx Die titelbalk bovenaan was voor de update niet zo breed en heb al van alles geprobeerd. Geüpdate naar versie 7.7.2, telefoon opnieuw opgestart, de app geherinstalleerd maar niets hielp. Hebben anderen dit ook?
https://ibb.co/Nm0wHPx Die titelbalk bovenaan was voor de update niet zo breed en heb al van alles geprobeerd. Geüpdate naar versie 7.7.2, telefoon opnieuw opgestart, de app geherinstalleerd maar niets hielp. Hebben anderen dit ook?
Gisteren geüpdate en zie ook dat de Telegram titelbalk groter is dan normaal.Sahri schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:55:
Heb de update er ook op staan maar heb ineens een heel apart probleem met Telegram:
Verder is de update lekker stabiel, tot nu toe, en hij lijkt sneller. Tot zo ver ben ik blij met 11 ten opzichte van 10.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dan weet ik nu zeker dat het een apparaat gerelateerd probleem is. Had de bug al gemeld op de issue tracker maar of de developers van Telegram er wat aan gaan doen weet ik niet.Jan_V schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:57:
[...]
Gisteren geüpdate en zie ook dat de Telegram titelbalk groter is dan normaal.
Verder is de update lekker stabiel, tot nu toe, en hij lijkt sneller. Tot zo ver ben ik blij met 11 ten opzichte van 10.
Hebben jullie ook dat de standaard app launcher een bugg heeft? . In die bovenste balk van de app lijst laat hij niet alle apps zien die je gebruikt hebt.
En als ik een andere launcher instaleer draait mijn telefoon niet meer zo lekker
En als ik een andere launcher instaleer draait mijn telefoon niet meer zo lekker
Heb ik geen last van, hier.WhiteHwk schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:59:
Hebben jullie ook dat de standaard app launcher een bugg heeft? . In die bovenste balk van de app lijst laat hij niet alle apps zien die je gebruikt hebt.
Bovenaan de app launcher verschijnen de icoontjes van de 5 laatst gebruikte apps
Heeft iemand er ook last van dat de screenshot knop in de recent apps lijst verstoppertje speelt? Ik ben van 3 button nav naar 2 button nav overgegaan en zag dat die screenshot knop er niet was. Ik switchte toen naar gesture nav en daar was ie er wel. En toen ik weer naar 2 button nav switchte zag ik 'm daar ook. Maar als ik m'n toestel opnieuw opstartte was ie weer weg maar als ik even weer switchte tussen gesture nav en 2 button nav was ie er weer.
Om een screenshot te maken, swipe je vanaf home (onderaan) naar boven en hold. Zo kom je in de lijst van apps die nog actief zijn. Dan komt er een button screenshot te voorschijn.Sahri schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:19:
Heeft iemand er ook last van dat de screenshot knop in de recent apps lijst verstoppertje speelt? Ik ben van 3 button nav naar 2 button nav overgegaan en zag dat die screenshot knop er niet was. Ik switchte toen naar gesture nav en daar was ie er wel. En toen ik weer naar 2 button nav switchte zag ik 'm daar ook. Maar als ik m'n toestel opnieuw opstartte was ie weer weg maar als ik even weer switchte tussen gesture nav en 2 button nav was ie er weer.
Dat weet ik. Maar bij mij verdwijnt ie met enige regelmaat en moet ik een paar keer switchen tussen gesture en 2 button navigation om die terug te halen. Heb net effe een screenshot gemaakt van wat ik bedoel. Je ziet daar de recent app list maar die screenshot knop is bij mij dus weer verdwenen en door tussen gesture nav en 2 button nav te switchen komt ie weer tevoorschijn.MicBomer schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:12:
[...]
Om een screenshot te maken, swipe je vanaf home (onderaan) naar boven en hold. Zo kom je in de lijst van apps die nog actief zijn. Dan komt er een button screenshot te voorschijn.
Screenshot 1: https://ibb.co/hD34rtS
Screenshot 2: https://ibb.co/BVthz6p
Ik gebruik dus hoofdzakelijk 2 button nav want gesture nav vind ik een drama om mee te werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Sahri op 15-05-2021 22:45 ]
@Sahri
De knop voor een Schermafbeelding is ook te bereiken via de notificatiebalk aan de bovenzijde.
Met een swipe van rechtsboven naar beneden wordt het scherm met de mededelingen geopend. In dat scherm is een balkje met 6 knoppen (Wifi; Mobiele data; etc.). De samenstelling van deze 6 knoppen kun je aanpassen.
Dat kan als volgt. Het balkje kun je verder openen door deze naar beneden te swipen. Daarna kun je met het potloodje linksonder de samenstelling van de 6 knoppen bewerken. Er verschijnt een hele lijst met knoppen, waar de knop Schermopname ook tussen staat.
De eerste 6 daarvan worden weergegeven in het balkje op het mededelingenscherm. Daar moet je dan de knop Schermopname tussen zetten.
Je krijgt dan de knop Schermopname te zien met één keer swipen vanaf de de notificatiebalk rechtsboven.
Jouw 2 button nav kun je dan gewoon in tact laten. Op die manier werkt het bij mij ook.
De knop voor een Schermafbeelding is ook te bereiken via de notificatiebalk aan de bovenzijde.
Met een swipe van rechtsboven naar beneden wordt het scherm met de mededelingen geopend. In dat scherm is een balkje met 6 knoppen (Wifi; Mobiele data; etc.). De samenstelling van deze 6 knoppen kun je aanpassen.
Dat kan als volgt. Het balkje kun je verder openen door deze naar beneden te swipen. Daarna kun je met het potloodje linksonder de samenstelling van de 6 knoppen bewerken. Er verschijnt een hele lijst met knoppen, waar de knop Schermopname ook tussen staat.
De eerste 6 daarvan worden weergegeven in het balkje op het mededelingenscherm. Daar moet je dan de knop Schermopname tussen zetten.
Je krijgt dan de knop Schermopname te zien met één keer swipen vanaf de de notificatiebalk rechtsboven.
Jouw 2 button nav kun je dan gewoon in tact laten. Op die manier werkt het bij mij ook.
Dat weet ik maar dat vind ik te omslachtig en dat die screenshot knop uit recent apps verdwijnt is allerminst normaal te noemen.arpeggio schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:57:
@Sahri
Sorry dan kan ik je niet verder helpen. Ik gebruik gesture navigatie sinds andriod 10 met veel plezier. Het was even wennen maar daarna niet meer terug gegaan naar 2 of 3 button navigatie. Het scheelt ook scherm ruimte. Maar iedereen zijn ding.Sahri schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Dat weet ik. Maar bij mij verdwijnt ie met enige regelmaat en moet ik een paar keer switchen tussen gesture en 2 button navigation om die terug te halen. Heb net effe een screenshot gemaakt van wat ik bedoel. Je ziet daar de recent app list maar die screenshot knop is bij mij dus weer verdwenen en door tussen gesture nav en 2 button nav te switchen komt ie weer tevoorschijn.
Screenshot 1: https://ibb.co/hD34rtS
Screenshot 2: https://ibb.co/BVthz6p
Ik gebruik dus hoofdzakelijk 2 button nav want gesture nav vind ik een drama om mee te werken.
Welke launcher gebruiken jullie eigenlijk? Ik merk dat met een andere app launcher de accu duur wat korter is
Nova launcher. Ik gebruik momenteel nova7 beta maar ik kan niet zeggen dat de accu minder lang meegaat.WhiteHwk schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:58:
Welke launcher gebruiken jullie eigenlijk? Ik merk dat met een andere app launcher de accu duur wat korter is
Die gebruik ik ook al jaren en ik merk ook geen verschil.Sahri schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Nova launcher. Ik gebruik momenteel nova7 beta maar ik kan niet zeggen dat de accu minder lang meegaat.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik gebruik nu de hyperion launcher. Maar de animaties van mijn Telefoon zijn niet vloeiend. Zal nova wel proberen
Naar aanleiding van de berichten hier ben ik er achter gekomen dat er een 2-knops, 3-knops & gesture navigatie is.
Op m'n tablet is er ook gesture navigatie, dus had die nu ook op m'n telefoon ingesteld.
Wat mij opviel is dat m'n batterij gebruik wel ineens een stuk meer was. Dit kan natuurlijk toeval zijn, omdat ik de telefoon die dagen wellicht meer heb gebruikt. Ik heb de gesture navigatie zo'n 5 dagen gebruikt en de batterij was aan het einde van de dag telkens <30%, soms moest ik hem zelfs rond 20 uur opladen om de avond door te komen.
Nu weer terug naar 2-knops / 3-knops navigatie en is de batterij aan het einde van de dag weer tussen de 50% en 60%.
Uiteraard heb ik geen klinische labtest gedaan om dit verder te bewijzen, maar vond het opvallend.
Tevens werkt de gesture navigatie niet echt lekker met Launcher10, maar dat terzijde.
Op m'n tablet is er ook gesture navigatie, dus had die nu ook op m'n telefoon ingesteld.
Wat mij opviel is dat m'n batterij gebruik wel ineens een stuk meer was. Dit kan natuurlijk toeval zijn, omdat ik de telefoon die dagen wellicht meer heb gebruikt. Ik heb de gesture navigatie zo'n 5 dagen gebruikt en de batterij was aan het einde van de dag telkens <30%, soms moest ik hem zelfs rond 20 uur opladen om de avond door te komen.
Nu weer terug naar 2-knops / 3-knops navigatie en is de batterij aan het einde van de dag weer tussen de 50% en 60%.
Uiteraard heb ik geen klinische labtest gedaan om dit verder te bewijzen, maar vond het opvallend.
Tevens werkt de gesture navigatie niet echt lekker met Launcher10, maar dat terzijde.
Vond gesture navigation überhaupt niet lekker werken. Ik vind het een slechte knock-off van Apple's gesture navigation.Jan_V schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:32:
Naar aanleiding van de berichten hier ben ik er achter gekomen dat er een 2-knops, 3-knops & gesture navigatie is.
Helaas lijken de security patches nu achter te gaan lopen.
March 21 lijkt de laatste voor zover (ook op site Nokia) ondanks dat er staat 'SP Cadence: Monthy' en we nog wel guaranteed SP's krijgen 'No guaranteed Security Patch updates after: Dec 21'
March 21 lijkt de laatste voor zover (ook op site Nokia) ondanks dat er staat 'SP Cadence: Monthy' en we nog wel guaranteed SP's krijgen 'No guaranteed Security Patch updates after: Dec 21'
Volgens mij krijgen we nu maar 1x in de 3 maand eentje. Maart was de laatste dus ik denk dat we deze maand pas weer een krijgen.Thyzz schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:01:
Helaas lijken de security patches nu achter te gaan lopen.
Mijn Nokia 8.1 zit ook op SP maart 2021 maar komt waarschijnlijk door vertraging veroorzaakt door upgrade naar 11. Mijn Nokia 7.1 van het werk is even oud en heeft SP mei 2021 die nog steeds per maand werden verstuurd. Beide toestellen hadden als release najaar 2018.Volgens mij krijgen we nu maar 1x in de 3 maand eentje. Maart was de laatste dus ik denk dat we deze maand pas weer een krijgen.
Tenzij we echt zijn aanbeland in de kwartaalupdates net nu ik de 8.1 op Android 11 na een factory reset echt ben gaan waarderen voelt dat weer aan als een degradatie. Ik ga toch nog een hele tijd van het toestel genieten nu.
Mij Nokia 6 had vroeger na een Android upgrade ook een maand of 2 vertraging met de veiligheidsupdates.
Vandaag was er een update van 260 mb
Met verbeterde stabiliteit en gebruikers interface
En met een nieuwe beveiliging patch
En patch niveau 2021-05WhiteHwk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:31:
Vandaag was er een update van 260 mb
⛔ Trackers of betalen ⛔
Hier ook. Ben benieuwd of we dezelfde maand ook nog die van juni krijgen.
Vanmorgen een update van de Google app ontvangen, maar die lijkt telkens te crashen. Dat is dus ook goed getest.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Dat was een Google foutje denk ik. Had er op mijn werk Samsung en privé shield tablets ook last van.
Klopt, die info was snel daarna bekend. Maar ik kwam het als eerste tegen op de Nokia.katertje1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:31:
Dat was een Google foutje denk ik. Had er op mijn werk Samsung en privé shield tablets ook last van.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Nee, bij mij ook donkere modus en het update scherm is gewoon zwart. Stock installatie, Android 11, beveiligingsupdate 1 mei 2021Sahri schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:23:
Heeft iemand van jullie dit ook? Mijn telefoon staat op donkere modus maar de update scherm is in lichte modus.
Yep, hier hetzelfdeSahri schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:23:
[Afbeelding]
Heeft iemand van jullie dit ook? Mijn telefoon staat op donkere modus maar de update scherm is in lichte modus.
Sinds een week ben ik Amazon music aan het uitproberen. Ik stream via de Amazon music app naar een Nvidia Shield in de woonkamer en naar 2 Arylic apparaten in de keuken en badkamer. Naar de Arylic apparaten gaat alles prima via de app '4stream'. Echter via de Amazon music app gaat het alleen maar goed als ik de telefoon aan het netsnoer hang. Op de batterij krijg ik steeds korte stops of dat de verbinding met de Shield compleet verbroken wordt. Iemand die dit herkent en er wat aan heeft kunnen doen?
Het lijkt er op dat als de telefoon niet aan het netsnoer hangt dat de wifi er steeds kort mee stopt.
Edit: ik denk niet dat het specifiek aan de Nokia ligt. Net even met een Motorola geprobeerd en precies hetzelfde euvel...
Het lijkt er op dat als de telefoon niet aan het netsnoer hangt dat de wifi er steeds kort mee stopt.
Edit: ik denk niet dat het specifiek aan de Nokia ligt. Net even met een Motorola geprobeerd en precies hetzelfde euvel...
[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 19-07-2021 14:11 ]
Zo juist komt de security patch binnen rollen .
40 mb groot
40 mb groot
[ Voor 9% gewijzigd door WhiteHwk op 26-07-2021 17:16 ]
Ik heb sinds een tijdje (weet al niet meer hoe lang) dat favoriete contacten niet meer door de Do Not Disturb heen kunnen.
Volgens de instellingen zouden ze het mogen, maar het werkt niet. Erg vervelend als je daardoor de kinderopvang mist die graag wil dat je een ziek kind komt ophalen.
Volgens de instellingen zouden ze het mogen, maar het werkt niet. Erg vervelend als je daardoor de kinderopvang mist die graag wil dat je een ziek kind komt ophalen.
Ik weet niet of het louter toeval is maar na de patch lijken de touch screen problemen weer erger te zijn geworden. Ervaart iemand anders hetzelfde probleem?
Wat bedoel je met "touch screen problemen"? Hier namelijk tot op heden geen last van.Sahri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:56:
Ik weet niet of het louter toeval is maar na de patch lijken de touch screen problemen weer erger te zijn geworden. Ervaart iemand anders hetzelfde probleem?
Dat m'n touch screen aanrakingen slecht of niet meer registreert.TFHfony schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:08:
[...]
Wat bedoel je met "touch screen problemen"? Hier namelijk tot op heden geen last van.
Kreeg vandaag de beveiligingspatch van juli binnen
Gisteren heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart, sindsdien werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Als ik nu bij instellingen naar schermvergrendeling ga, zie ik vingerafdruk ook niet meer als optie. Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?
edit: Na 10 keer opnieuw opstarten doet de sensor het weer.
[ Voor 10% gewijzigd door varap op 24-08-2021 20:57 . Reden: gefixt ]
Heet mijn vrouw ooit eens gehad met een Motorola. Na een reboot was die er even en dan weer weg. Toestel is door de leverancier omgewisseld voor een ander exemplaar en probleem nooit meet gehad. Bleek toch een hardware storing.varap schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:41:
Gisteren heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart, sindsdien werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Als ik nu bij instellingen naar schermvergrendeling ga, zie ik vingerafdruk ook niet meer als optie. Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Komt zo juist een nieuwe security patch binnen. 29 mb groot
Ik heb de 8.1 nu ruim 2 jaar, 1.5 jaar geleden sinds laatste verse install.
Ik vind hem de laatste tijd wat traag, lang duren voordat simpele apps openen (bv Sonos).
Ik denk eraan een factory reset te doen, is er nog een stap daarvoor die ik over het hoofd zie?
Ik vind hem de laatste tijd wat traag, lang duren voordat simpele apps openen (bv Sonos).
Ik denk eraan een factory reset te doen, is er nog een stap daarvoor die ik over het hoofd zie?
Ik merk vergelijkbare traagheid.
M'n vrouw heeft de Samsung S10e en als we gelijktijdig de Sonos app opstarten is die bij haar al lang opgestart en een nummer uitgezocht, voordat die op mijn telefoon is opgestart.
Ook merk ik dat apps geregeld niet meer 'in het geheugen' staan. Wanneer ik wil switchen naar een app moet ik die weer opnieuw opstarten. Volgens m'n systeem info is er nog wel RAM over, maar ik weet niet precies de regels hoe Android hier mee om gaat.
M'n vrouw heeft de Samsung S10e en als we gelijktijdig de Sonos app opstarten is die bij haar al lang opgestart en een nummer uitgezocht, voordat die op mijn telefoon is opgestart.
Ook merk ik dat apps geregeld niet meer 'in het geheugen' staan. Wanneer ik wil switchen naar een app moet ik die weer opnieuw opstarten. Volgens m'n systeem info is er nog wel RAM over, maar ik weet niet precies de regels hoe Android hier mee om gaat.
Mooi... Dan heb ik gelijk een goede reden om hem opnieuw op te starten.Thedr schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:34:
En zojuist komt hier de 2021-09 beveiligingspatch binnenrollen
De laatste weken steeds issues met de GPS (verkeerde locatie / geen fix). Zal niet opgelost worden met een security fix, dus als het probleem blijft wordt het tijd voor een nieuwe telefoon. Jammer, ik ben er eigenlijk nog steeds erg tevreden over.
De security patch van september heeft de automatische dark mode bij zonsondergang weer es gesloopt. Het is inmiddels half 10 's avonds en m'n toestel staat nog op light mode. Ik contact gezocht met Nokia. Hun respons: Doe een factory reset. Seriously, Nokia?! 🤦🏼♀️
En daar is de 2021-10 security patch 
Ruim 9MB maar liefst

Ruim 9MB maar liefst
[ Voor 23% gewijzigd door Thedr op 19-10-2021 16:09 ]
Trouwens de laatste paar updates is na de reboot de simkaart wel meteen actief. Een tijdje geleden moest je nog de flight-mode in en uitschakelen om de simkaart weer actief te krijgen.Thedr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:08:
En daar is de 2021-10 security patch
Ruim 9MB maar liefst
⛔ Trackers of betalen ⛔
Hier hetzelfde; de laatste maanden geen last van gehad. Sowieso maar een keer of 2-3 denk ikJohanKupers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:06:
[...]
Trouwens de laatste paar updates is na de reboot de simkaart wel meteen actief. Een tijdje geleden moest je nog de flight-mode in en uitschakelen om de simkaart weer actief te krijgen.
Gisteravond zonder problemen vanaf juni geüpdatet en geen enkele keer gemerkt dat de sim kaart niet herkent werkt (los toestel met T-mobile SIM).
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik ben benieuwd hoe snel Android hier beschikbaar komt. Op de Google Pixel 4XL 128GB is de update binnen en zeer goed bevonden.
Je bedoelt Android 12? Die gaat helemaal niet komen naar de 8.1.aReaRe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:01:
Ik ben benieuwd hoe snel Android hier beschikbaar komt. Op de Google Pixel 4XL 128GB is de update binnen en zeer goed bevonden.
Dat wist ik nietTFHfony schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:10:
[...]
Je bedoelt Android 12? Die gaat helemaal niet komen naar de 8.1.
Dit model is eind 2018 uitgekomen met Android 9 en heeft dus 2 upgrades gehad: naar 10 & 11 (waarvan de laatste redelijk laat/vertraagd was). We krijgen nog een tijdje security patches en daarna is het klaar.
Overigens nog steeds best tevreden met het ding
Ik ben ook nog wel redelijk tevreden met het ding, wel is de oplaadpoort alweer de geest aan het geven. Is al een keer (nog net onder garantie) vervangen een jaar geleden.
Maar vast eens rustig rondkijken naar een goede vervanger...
Maar vast eens rustig rondkijken naar een goede vervanger...
De security updates houden volgens de Nokia site ook op na dec-21.
En de laatste update is van oktober
Ook maar eens op zoek naar een opvolger.
En de laatste update is van oktober
Ook maar eens op zoek naar een opvolger.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmorgen een melding dat er een systeemupdate klaar stond: de december security patch 
Dit zal dan ook wel echt de laatste zijn vrees ik.
Helaas kan ik nog niet veel betrouwbaars vinden over een Lineage versie o.i.d. voor de 8.1. Zou daar graag op overstappen om het nog een tijdje te rekken met actuele updates, maar helaas. Ben eerlijk gezegd nog erg tevreden over de hardware dus kan nog wel even vooruit, maar als er een keer een leuke aanbieding voorbij komt voor een S22 ofzo dan wordt dat wel verleidelijk.
Dit zal dan ook wel echt de laatste zijn vrees ik.
Helaas kan ik nog niet veel betrouwbaars vinden over een Lineage versie o.i.d. voor de 8.1. Zou daar graag op overstappen om het nog een tijdje te rekken met actuele updates, maar helaas. Ben eerlijk gezegd nog erg tevreden over de hardware dus kan nog wel even vooruit, maar als er een keer een leuke aanbieding voorbij komt voor een S22 ofzo dan wordt dat wel verleidelijk.
[ Voor 63% gewijzigd door Thedr op 22-02-2022 10:27 ]
De play services blijft wel achter met augustus vorig jaar, dat is wel jammer.
Bedankt voor de tip. Komt nu bij mij ook binnen
Heeft iemand al ervaring met een werkende custom rom?
Of zal ik toch maar voor een A52 's gaan kijken?
Of zal ik toch maar voor een A52 's gaan kijken?
Ik ben naar de S22 gegaan. Bij de Nokia was het oplaad poortje kapot na 4 jaar
Ik ben deze week naar de pixel 6 gegaan, ik wilde wel op stock Android blijven.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires