Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Sinds een week ben ik Amazon music aan het uitproberen. Ik stream via de Amazon music app naar een Nvidia Shield in de woonkamer en naar 2 Arylic apparaten in de keuken en badkamer. Naar de Arylic apparaten gaat alles prima via de app '4stream'. Echter via de Amazon music app gaat het alleen maar goed als ik de telefoon aan het netsnoer hang. Op de batterij krijg ik steeds korte stops of dat de verbinding met de Shield compleet verbroken wordt. Iemand die dit herkent en er wat aan heeft kunnen doen?

Het lijkt er op dat als de telefoon niet aan het netsnoer hangt dat de wifi er steeds kort mee stopt.

Edit: ik denk niet dat het specifiek aan de Nokia ligt. Net even met een Motorola geprobeerd en precies hetzelfde euvel...

[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 19-07-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:55
Zo juist komt de security patch binnen rollen .

40 mb groot

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteHwk op 26-07-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:37

Thyzz

-=leeg=-

Ik heb sinds een tijdje (weet al niet meer hoe lang) dat favoriete contacten niet meer door de Do Not Disturb heen kunnen.
Volgens de instellingen zouden ze het mogen, maar het werkt niet. Erg vervelend als je daardoor de kinderopvang mist die graag wil dat je een ziek kind komt ophalen.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Ik weet niet of het louter toeval is maar na de patch lijken de touch screen problemen weer erger te zijn geworden. Ervaart iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

Sahri schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:56:
Ik weet niet of het louter toeval is maar na de patch lijken de touch screen problemen weer erger te zijn geworden. Ervaart iemand anders hetzelfde probleem?
Wat bedoel je met "touch screen problemen"? Hier namelijk tot op heden geen last van.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
TFHfony schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Wat bedoel je met "touch screen problemen"? Hier namelijk tot op heden geen last van.
Dat m'n touch screen aanrakingen slecht of niet meer registreert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahri
Kreeg vandaag de beveiligingspatch van juli binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varap
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 09:54
Gisteren heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart, sindsdien werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Als ik nu bij instellingen naar schermvergrendeling ga, zie ik vingerafdruk ook niet meer als optie. Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?

edit: Na 10 keer opnieuw opstarten doet de sensor het weer.

[ Voor 10% gewijzigd door varap op 24-08-2021 20:57 . Reden: gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

varap schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:41:
Gisteren heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart, sindsdien werkt de vingerafdrukscanner niet meer. Als ik nu bij instellingen naar schermvergrendeling ga, zie ik vingerafdruk ook niet meer als optie. Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?

edit: Na 10 keer opnieuw opstarten doet de sensor het weer.
Heet mijn vrouw ooit eens gehad met een Motorola. Na een reboot was die er even en dan weer weg. Toestel is door de leverancier omgewisseld voor een ander exemplaar en probleem nooit meet gehad. Bleek toch een hardware storing.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
Komt zo juist een nieuwe security patch binnen. 29 mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb de 8.1 nu ruim 2 jaar, 1.5 jaar geleden sinds laatste verse install.
Ik vind hem de laatste tijd wat traag, lang duren voordat simpele apps openen (bv Sonos).

Ik denk eraan een factory reset te doen, is er nog een stap daarvoor die ik over het hoofd zie?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik merk vergelijkbare traagheid.
M'n vrouw heeft de Samsung S10e en als we gelijktijdig de Sonos app opstarten is die bij haar al lang opgestart en een nummer uitgezocht, voordat die op mijn telefoon is opgestart.

Ook merk ik dat apps geregeld niet meer 'in het geheugen' staan. Wanneer ik wil switchen naar een app moet ik die weer opnieuw opstarten. Volgens m'n systeem info is er nog wel RAM over, maar ik weet niet precies de regels hoe Android hier mee om gaat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
En zojuist komt hier de 2021-09 beveiligingspatch binnenrollen :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Thedr schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:34:
En zojuist komt hier de 2021-09 beveiligingspatch binnenrollen :)
Mooi... Dan heb ik gelijk een goede reden om hem opnieuw op te starten.
De laatste weken steeds issues met de GPS (verkeerde locatie / geen fix). Zal niet opgelost worden met een security fix, dus als het probleem blijft wordt het tijd voor een nieuwe telefoon. Jammer, ik ben er eigenlijk nog steeds erg tevreden over.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahri
De security patch van september heeft de automatische dark mode bij zonsondergang weer es gesloopt. Het is inmiddels half 10 's avonds en m'n toestel staat nog op light mode. Ik contact gezocht met Nokia. Hun respons: Doe een factory reset. Seriously, Nokia?! 🤦🏼‍♀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
En daar is de 2021-10 security patch *O*
Ruim 9MB maar liefst B)

[ Voor 23% gewijzigd door Thedr op 19-10-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Thedr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:08:
En daar is de 2021-10 security patch *O*
Ruim 9MB maar liefst B)
Trouwens de laatste paar updates is na de reboot de simkaart wel meteen actief. Een tijdje geleden moest je nog de flight-mode in en uitschakelen om de simkaart weer actief te krijgen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
JohanKupers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:06:
[...]

Trouwens de laatste paar updates is na de reboot de simkaart wel meteen actief. Een tijdje geleden moest je nog de flight-mode in en uitschakelen om de simkaart weer actief te krijgen.
Hier hetzelfde; de laatste maanden geen last van gehad. Sowieso maar een keer of 2-3 denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gisteravond zonder problemen vanaf juni geüpdatet en geen enkele keer gemerkt dat de sim kaart niet herkent werkt (los toestel met T-mobile SIM).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik ben benieuwd hoe snel Android hier beschikbaar komt. Op de Google Pixel 4XL 128GB is de update binnen en zeer goed bevonden.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

aReaRe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:01:
Ik ben benieuwd hoe snel Android hier beschikbaar komt. Op de Google Pixel 4XL 128GB is de update binnen en zeer goed bevonden.
Je bedoelt Android 12? Die gaat helemaal niet komen naar de 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TFHfony schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Je bedoelt Android 12? Die gaat helemaal niet komen naar de 8.1.
Dat wist ik niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dit model is eind 2018 uitgekomen met Android 9 en heeft dus 2 upgrades gehad: naar 10 & 11 (waarvan de laatste redelijk laat/vertraagd was). We krijgen nog een tijdje security patches en daarna is het klaar.
Overigens nog steeds best tevreden met het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Ik ben ook nog wel redelijk tevreden met het ding, wel is de oplaadpoort alweer de geest aan het geven. Is al een keer (nog net onder garantie) vervangen een jaar geleden.

Maar vast eens rustig rondkijken naar een goede vervanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
  • Laatst online: 17-07 19:48
De security updates houden volgens de Nokia site ook op na dec-21.
En de laatste update is van oktober
Ook maar eens op zoek naar een opvolger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vanmorgen een melding dat er een systeemupdate klaar stond: de december security patch :*)
Dit zal dan ook wel echt de laatste zijn vrees ik.
Helaas kan ik nog niet veel betrouwbaars vinden over een Lineage versie o.i.d. voor de 8.1. Zou daar graag op overstappen om het nog een tijdje te rekken met actuele updates, maar helaas. Ben eerlijk gezegd nog erg tevreden over de hardware dus kan nog wel even vooruit, maar als er een keer een leuke aanbieding voorbij komt voor een S22 ofzo dan wordt dat wel verleidelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Thedr op 22-02-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
De play services blijft wel achter met augustus vorig jaar, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
Bedankt voor de tip. Komt nu bij mij ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
Heeft iemand al ervaring met een werkende custom rom?
Of zal ik toch maar voor een A52 's gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik ben naar de S22 gegaan. Bij de Nokia was het oplaad poortje kapot na 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik ben deze week naar de pixel 6 gegaan, ik wilde wel op stock Android blijven.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires