De Finse smartphonemaker HMD Global heeft de Nokia 8.1 aangekondigd. Het toestel, dat in India Nokia 7.1 Plus heet en in China X7, komt in januari uit in de Benelux. Het is de eerste Nokia-smartphone die uit de doos Android 9.0 Pie aan boord heeft. HMD heeft al diverse modellen een upgrade gegeven naar Android Pie, maar nieuwe modellen kwamen tot nu toe uit met Android 8.1 Oreo. De Nokia 8.1 heeft een 6,18"-lcd met een resolutie van 2280x1080 pixels en een inkeping bovenin. De soc is een Qualcomm Snapdragon 710, een soc voor midrange-telefoons. De telefoon heeft 4GB lpddr4x-geheugen en 64GB emmc-opslag. De primaire camera heeft een 1/2,55"-sensor met 1,4 micron grote pixels en een resolutie van twaalf megapixels. De accu van de 154,8x75,8x8,0mm grote telefoon heeft een capaciteit van 3500mAh. De telefoon heeft een usb-c-poort en 3,5mm-aansluiting, zo blijkt uit de specs. De 8.1 lijkt een kleine wijziging in naamgeving van HMD Globals telefoons. Waar de Nokia 8 en 8 Sirocco high-end modellen waren, is dit een midrange-telefoon. Dat wijst erop dat HMD in de toekomst telefoons met een hoger cijfer gaat uitbrengen, zoals Nokia 9. Dat gebeurde met de Lumia-serie van Nokia zes jaar geleden ook; daar was eerste de Lumia 800 het duurste model, maar de 800-serie werd voor midrangetelefoons, terwijl high-end modellen uitkwamen in de Lumia 900-serie. De Nokia 8.1 gaat in januari in de verkoop voor 399 euro.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Onbegrijpelijk dat deze telefoon dan niet simpelweg 7.1 Plus heet, zoals in India. De "echte" 8.1 had dan een telefoon met Snapdragon 845 kunnen zijn, terwijl de Nokia 9 het van zijn vele camera's moet hebben.De 8.1 lijkt een kleine wijziging in naamgeving van HMD Globals telefoons. Waar de Nokia 8 en 8 Sirocco high-end modellen waren, is dit een midrange-telefoon. Dat wijst erop dat HMD in de toekomst telefoons met een hoger cijfer gaat uitbrengen, zoals Nokia 9.
Kun je geen afbeeldingen doen waar de notch wat beter zichtbaar is? Lijkt zo namelijk alsof ie geen notch heeft.
Zojuist de blauwe besteld bij belsimpel, levertijd: 2 weken.
Ik ben benieuwd.
[Edit]
Volgens de orderstatus verwachtte leverdatum 12 januari.
Ik ben benieuwd.
[Edit]
[ Voor 32% gewijzigd door TheZoo op 03-01-2019 17:15 ]
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Ik dacht inderdaad dat hij maar de 19de beschikbaar kwam. Laat zeker iets weten als je hem hebt!TheZoo schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:02:
Zojuist de blauwe besteld bij belsimpel, levertijd: 2 weken.
Ik ben benieuwd.
[Edit]
Volgens dit artikel staat de notch standaard uit en kan niet worden aangezet.
Verona27 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:23:
Kun je geen afbeeldingen doen waar de notch wat beter zichtbaar is? Lijkt zo namelijk alsof ie geen notch heeft.
Net mail gehad van belsimpel, hij is onderwegShayen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:52:
[...]
Ik dacht inderdaad dat hij maar de 19de beschikbaar kwam. Laat zeker iets weten als je hem hebt!
Verwacht bezorgmoment van post.nl morgenmiddag. Dat is een week eerder dan verwacht.
Status bij belsimpel is nu ook op voorraad.
Edit:
En zondag binnengekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheZoo op 07-01-2019 11:13 ]
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Blauwe versie t/m zondag voor 320,34 bij MediaMarkt https://www.mediamarkt.nl...al-sim-blauw-1603395.html
Coolblue gaat vwb de grijze versie een stuk mee mee de MediaMarkt. Direct leverbaar voor € 329 (MM heeft geen voorraad). Gelijk maar besteld voor deze prijs en bij knaldeals een hoesje en screenprotector besteld.
Bol.com 15% kassakorting:)noodel1988 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:19:
Is er nog er aanbieding/actie bekend voor nu? Ik vind wel bizar het prijsverschil tussen nu en met release...
Wat ook raar is dat hij niet op de nokia shop zelf staat wel op de productpagina maar webshop niet
Dagdeal bij bol.com nu voor 299 euro
Ik heb een 8.1 die al een tijd aan t sterven is (al eens gevallen). Ik weet niet of een adviesvraag hier gewenst is, maar is t slim nu voor 300e een nieuwe te kopen of zijn er inmiddels betere phones?
Goedenavond allemaal,
sorry, ik kom met een ongetwijfeld wat onbenullige vraag...
Ik orienteer me op een Nokia 8.1. Wanneer ik naar de prijzen kijk, kom ik Bol.com een "Aubergine" exemplaar tegen voor € 299.
Mijn vraag aan jullie:
Slaat de kreet "aubergine" echt alleen op de kleur van het toestel, of heeft het iets te maken met een bepaalde update/upgrade of zoiets? (er zijn namelijk ook andere kleuren te koop, maar die zijn duurder.... ???
(Off-topic: Tot nu toe heb ik twee smartphones gehad, die beiden op het besturingssysteem WindowPhone draaiden. De eerste was een Nokia, de tweede een Microsoft-phone, maar de paar apps die ook voor dit besturingssysteem beschikbaar waren, worden steeds schaarser, waardoor het inmiddels eerder een dummyphone dan een smartphone geworden is )
Groetjes
Willem
sorry, ik kom met een ongetwijfeld wat onbenullige vraag...
Ik orienteer me op een Nokia 8.1. Wanneer ik naar de prijzen kijk, kom ik Bol.com een "Aubergine" exemplaar tegen voor € 299.
Mijn vraag aan jullie:
Slaat de kreet "aubergine" echt alleen op de kleur van het toestel, of heeft het iets te maken met een bepaalde update/upgrade of zoiets? (er zijn namelijk ook andere kleuren te koop, maar die zijn duurder.... ???
(Off-topic: Tot nu toe heb ik twee smartphones gehad, die beiden op het besturingssysteem WindowPhone draaiden. De eerste was een Nokia, de tweede een Microsoft-phone, maar de paar apps die ook voor dit besturingssysteem beschikbaar waren, worden steeds schaarser, waardoor het inmiddels eerder een dummyphone dan een smartphone geworden is )
Groetjes
Willem
Ik neem aan dat dat de paarse versie is. Heb ik ook, als je een hoesje gebruikt zie je er niets van.
Verwijderd
Nokia 8.1 is voor mij nu het absoluut slechtste toestel wat ik ooit heb gehad. Eerst een reparatie waarbij het complete moederbord is vervangen en nu wordt hij niet meer gerepareerd en zegt Coolblue: Jammer dan, wij houden het aankoopbedrag en u koopt maar wat anders en krijgt uw geld niet terug. Joepie kan ik daar weer over gaan ruzie maken. Waardeloos. Volgende keer weer gewoon Alieexpress en een goedkope Xiaomi waar ik nu dus weer mee bel. Mijn oude Redmi Note 4 a €150,- doet het na 3 jaar nog feilloos maar heeft alleen een slechtere camera waar ik de Nokia voor kocht.
Nokia en Coolblue? Waardeloos !!!
Nokia en Coolblue? Waardeloos !!!

Coolblue waardeloos?
Kan ik me niet voorstellen.
Wat is er stuk?
Ik heb meerdere malen bij Coolblue om service gevraagd en dat ook gewoon gekregen met diverse producten.
Als je van Coolblue te horen krijgt dat je geen geld terug krijgt, dan hebben ze daar vast een heel goede verklaring voor gegegen?
Wat is er stuk?
Ik heb meerdere malen bij Coolblue om service gevraagd en dat ook gewoon gekregen met diverse producten.
Als je van Coolblue te horen krijgt dat je geen geld terug krijgt, dan hebben ze daar vast een heel goede verklaring voor gegegen?
GerkeP
Verwijderd
Waardeloze toko. Heb me nu via mail beroepen wettelijk recht op mijn geld terug en krijg het nu pas terug. Anders naaien ze je een oor aan met een tegoed bij hen te besteden. Zit ik nog met de kosten van 3 screenprotectors en hoesje en aangetekende versturen. Leven Alieexpress en nooit geen voor mij duur toestel.GerkeP schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:47:
Coolblue waardeloos?
Wat is er stuk?
En als je wil weten wat er niet functioneerde....lees even terug. Een Nooooitkia.
Erg bijzonder.Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:23:
[...]
Waardeloze toko. Heb me nu via mail beroepen wettelijk recht op mijn geld terug en krijg het nu pas terug.
En als je wil weten wat er niet functioneerde....lees even terug. Een Nooooitkia.
Je registreert op Tweakers en begint gelijk met klagen.
Als er een bedrijf is met service is dat Coolblue.
Ik ben daar klant vanaf 1998/1999 toen het mp3shop was. Ook een aantal keren aanspraak moeten maken op service. En als ze ergens soepel zijn met service is het wel bij Coolblue. Negatieve reclame is nl veel schadelijker dan een stuk serviceverlening en vervanging.
De Nokia 8.1 is niet meer leverbaar, dus als het niet te repareren is komen ze met een alternatief voorstel. Daar zal de schoen wel ergens wringen. Waarom heb je geen contact gelegd met Nokia repair? Die kunnen nl wel vaak een ruiling doen.
Ik denk toch dat er meer speelt dan je hier kwijt wilt.
.
[ Voor 33% gewijzigd door GerkeP op 02-01-2020 20:15 ]
GerkeP
Verwijderd
Tja bijzonder.GerkeP schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:11:
[...]
Erg bijzonder.
Je registreert op Tweakers en begint gelijk met klagen.
Als er een bedrijf is met service is dat Coolblue.
Ik ben daar klant vanaf 1998/1999 toen het mp3shop was. Ook een aantal keren aanspraak moeten maken op service. En als ze ergens soepel zijn met service is het wel bij Coolblue. Negatieve reclame is nl veel schadelijker dan een stuk serviceverlening en vervanging.
De Nokia 8.1 is niet meer leverbaar, dus als het niet te repareren is komen ze met een alternatief voorstel. Daar zal de schoen wel ergens wringen. Waarom heb je geen contact gelegd met Nokia repair? Die kunnen nl wel vaak een ruiling doen.
Ik denk toch dat er meer speelt dan je hier kwijt wilt.
.
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit toestel vrij beperkt te krijgen is, en bij de beperkte aanbieders voor minimaal 400 euro wordt aangeboven. Iemand een verklaring, dit lijkt me duurder dan bij de release?
Edit: Zie in de Pricewatch nu 370 euro, alsnog een flink bedrag.
[ Voor 14% gewijzigd door Joeneunited op 27-03-2020 12:05 ]
Meestal is dat het teken dat een toestel end-of-life is, dus niet meer geproduceerd en niet meer leverbaar voor de groothandel.Joeneunited schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:03:
Ik vind het onbegrijpelijk dat dit toestel vrij beperkt te krijgen is, en bij de beperkte aanbieders voor minimaal 400 euro wordt aangeboven. Iemand een verklaring, dit lijkt me duurder dan bij de release?
Pagina: 1