Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gpgekko
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 25-01 12:39
Ik heb, behalve wat ruzie met gestures afentoe / wat glitches bij het openen van de recente apps lijst, geen problemen ondervonden met de Android 10 update. Misschien gewoon geluk dan (of ik krijg ze nu ik dit heb gezegd alsnog allemaal :+ )

• WhiteHwk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:06
Ik ben wel tevreden met Android 10 , alles werkt snel . Behalve de wifi en mijn opera browser. Ik kan geen enkele pagina laden met opera op wifi en mobiele data .

• Silvarro
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-01 09:49
Jan_V schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:43:
Vroeg me al af of ik de enige met issues was.

Heb zelf last van dat wifi soms spontaan niet meer werkt. Even later gaat het weer prima.
Tevens een stuk langzamer en instabiel.

Hopelijk snel een patch.
Dit is dus de reden dat ik terughoudend ben met grote os updates. Vooral in het begin zijn er veel kinderziektes.

• pevas
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-10-2019
Ik heb Android 10 nu al een aantal dagen en alles werkt goed. Met Firefox als internet browser. Ik heb het idee dat de accuduur beter is geworden zelfs.

• DaWaN
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-01 13:46

DaWaN

'r you wicked ??

Is er een manier om te downgraden?
Ik heb nu ook de Android 10 update op mijn Nokia 8.1 en sinds de update werkt Bluetooth in mijn auto niet meer en de speaker werkt niet meer. De niet werkende speaker heeft mij al een keer een groot probleem opgeleverd omdat het alarm dan ook niet meer afgaat 8)7
Ik hoop dat dit snel gefixt kan worden, want op deze manier is de telefoon onbruikbaar.

DaWaN wijzigde deze reactie 24-10-2019 23:55 (37%)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

DaWaN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:54:
Ik heb nu ook de Android 10 update op mijn Nokia 8.1 en sinds de update werkt Bluetooth in mijn auto niet meer en de speaker werkt niet meer. De niet werkende speaker heeft mij al een keer een groot probleem opgeleverd omdat het alarm dan ook niet meer afgaat 8)7
Ik hoop dat dit snel gefixt kan worden, want op deze manier is de telefoon onbruikbaar.
Daarvoor heb je garantie, dat is toeval dat dat niet meer werkt, hier 2 8.1's in huis die prima werken met de Android 10.

GerkeP

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

GerkeP schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:49:
[...]
Daarvoor heb je garantie, dat is toeval dat dat niet meer werkt, hier 2 8.1's in huis die prima werken met de Android 10.
Heeft niets met garantie en/of toeval te maken, de speaker werkt namelijk prima totdat je een 3.5mm jack erin hebt gehad, daarna werkt de speaker pas weer na een reboot.
Bluetooth audio werkte voor de update prima en op het Nokia forum zijn er meerdere die hetzelfde probleem hebben met bluetooth audio.

• GerkeP

GerkeP

Zelf weten, hier 2 toestellen die dat probleem niet hebben.
mogelijk was het probleem al daar en is het nu getriggerd na de update.

Bluetooth en auto's is al jaren een probleem, maar goed, met de Toyota, Opel en Ford hier geen issues met BT na de updates

Waarom vraag je uberhaupt om hulp dan, je weet het zelf toch prima?

GerkeP wijzigde deze reactie 25-10-2019 10:33 (23%)

GerkeP

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

GerkeP schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:31:
Waarom vraag je uberhaupt om hulp dan, je weet het zelf toch prima?
Mijn post was met de vraag of je eenvoudig kon downgraden en puur ter informatie voor andere(n): ik zou het afraden nu te upgraden naar Android 10 als je een Nokia 8.1 hebt.

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:44
DaWaN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Mijn post was met de vraag of je eenvoudig kon downgraden en puur ter informatie voor andere(n): ik zou het afraden nu te upgraden naar Android 10 als je een Nokia 8.1 hebt.
Vooralsnog lijkt het erop dat ze de uitrol stilgelegd hebben, ben benieuwd wanneer ze met patches komen.

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• Joopieboy
  • Laatst online: 03:16
Dat verklaart wel waarom ik nog niks ontvangen heb. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Wat downgraden betreft, dat was met de Nexus toestellen wel makkelijker, gewoon de oude factory image downloaden en flashen.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-01 15:47
JohanKupers schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:10:
Wat downgraden betreft, dat was met de Nexus toestellen wel makkelijker, gewoon de oude factory image downloaden en flashen.
Kan met Nokia ook.

• JohanKupers
  • Niet online
Enig idee waar de factory images staan voor Nokia?

• GerkeP

GerkeP

DaWaN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

https://www.techmesto.com...ta-to-android-pie-stable/

GerkeP

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01:37
DaWaN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 23:54:
Natuurlijk zegt een ervaring van een enkeling weinig, maar hier werken alle bluetooth apparaten prima waaronder ook een stelletje iPods en een Toyota autoradio, kan het niet aan de randapparatuur liggen?

Hoe dan ook, succes met het oplossen ervan.

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:06
DaWaN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:57:
[...]
Heeft niets met garantie en/of toeval te maken, de speaker werkt namelijk prima totdat je een 3.5mm jack erin hebt gehad, daarna werkt de speaker pas weer na een reboot.
Hier hetzelfde probleem. Behoorlijk irritant...

• Thedr
Zojuist komt hier de oktober security patch binnenwaaien :)

Thedr wijzigde deze reactie 28-10-2019 13:07 (3%)

• Silvarro
Ze probeerden me die update toch door de strot te duwen volgens mij. Kreeg namelijk de melding dat m'n systeem 7 dagen 'out of date was' (Heb m'n telefoon in t Engels staan) en dat ik een systeemupdate moest uitvoeren. Heeft iemand anders die melding ook gekregen?

@Mr. Freeze Er zijn wel meer dan een 'enkeling' die problemen hebben met audio over bluetooth na de update dus dat het aan de randapparatuur ligt lijkt mij behoorlijk sterk. Check de link die paul2406 gepost heeft een pagina terug. Verscheidene mensen die erover klagen.

Silvarro wijzigde deze reactie 28-10-2019 17:36 (34%)

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-01 20:20
Hoe activeer ik dat topnotch gebied met de huidige Android versie?
De oplossing die in een van de eerste pagina's werd gegeven (met automate app) werkt niet meer

En hoe verwijder ik die Google Search bar onderin.
Door de "Google app"te verwijderen is inderdaad de googlebar weg, maar staat er een "zoeken balk", tja die wil ik ook niet. Ik wil graaag dat hele ding weg. (Android 10, One)

LessRam wijzigde deze reactie 28-10-2019 18:05 (41%)

Don't rely on their truth alone

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 01:37
@Silvarro met die "enkeling" bedoelde ik mezelf :-)

• Silvarro
Mr. Freeze schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:53:
@Silvarro met die "enkeling" bedoelde ik mezelf :-)
Ow. Verkeerd gelezen ^^"

• JohanKupers
  • Niet online
LessRam schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:45:
Hoe activeer ik dat topnotch gebied met de huidige Android versie?
De oplossing die in een van de eerste pagina's werd gegeven (met automate app) werkt niet meer
De novalauncher methode misschien?
En hoe verwijder ik die Google Search bar onderin.
Door de "Google app"te verwijderen is inderdaad de googlebar weg, maar staat er een "zoeken balk", tja die wil ik ook niet. Ik wil graaag dat hele ding weg. (Android 10, One)
Andere launcher gebruiken, nova kan alles weghalen.

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
@Thedr Idem hier met de oktober patch (non branded toestel) op TmbolieNL netwerk. Ik denk inderdaad dat Nokia de Android 10 update inderdaad opgeschort hebben.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• Xypod13
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 25-01 15:55
October update gehad, geen android 10 nog :/ beetje jammer dit

• aReaRe©
  • Niet online
@Xypod13 Gezien de berichten / rampen die ik lees over Android 10 ben ik blij dat de uitrol vertraging heeft opgelopen, ik wacht nog nog liever even tot de laatste bugs eruit gehaald zijn.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.

• ollie1965
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-01 14:49

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Enfin Android 10 hier ook binnen en gelijk weer een hele boel die aan staat wat ik niet wil.

<voeg in frustratie>
Veel privacy onvriendelijke dingen stonden gewoon weer aan of nieuwe functionaliteiten toegevoegd en vervolgens lekker aan voor alle apps

Nu heb ik al veel uit staan en uitgeschakeld maar ik krijg 1 ding niet meer uit (mogelijk omdat ik veel apps(besturing) uit heb gezet).
Wat lukt er niet. Als ik omhoog swipe krijg ik nu boven mijn apps de "app suggesties" te zien.
Deze wordt nu getoond met de laatst gebruikte apps (nog maar 4 van de 5 gevuld).
In het verleden kon ik die via het startscherm (instellingen voor .. ) wel uitschakelen maar Suggesties is niet meer zichtbaar in mjn menu.

Een zoekopdracht levert wel resultaat op maar allemaal naar bovengenoemde optie die niet beschikbaar is.

Iemand een Hint?

Grrrr, tenzij Microsoft een goede Surface Duo uitbrengt met beperkte Andoid versie erop (net zoals ze nu Edge browser gebouwd hebben) zou het zomaar kunnen zijn dat ik naar het andere OS ga bij de volgende telefoon.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• gpgekko
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 25-01 12:39
Device Personalisation Services is volgens mij het component dat die dingen regelt. Als het je stoort zou je kunnen proberen om daar aan te rommelen.

• ollie1965
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-01 14:49

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Daar had ik eerder (en nu weer) alles gewist en vervolgens alle rechten ontnomen.
Ik zie geen verbetering....

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• IJsselman
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-01 10:38
Gisteren middag mijn 8.1 opgehaald, thuis op de bank met mijn 15 mnd 7+ in de ene hand en de 8.1 in de andere hand. Verschil is gevoelsmatig dat de 8.1 lichter is en plezierige in de hand ligt.
Overzetten was het bekende fluitje.
De 8.1 is voorzien van android 10 (00WW_4_15B) en de security patch is van 5 septemder j,l.
Nova en de backup van de 7+ erop gezet, mijn bank-app en nog wat klein spul en dan begin het feestje om in de instellingen te duiken. Uiteraard de ontwikkelaarsopties geactiveerd en hier gevonden dat de bootlader
ontgrendeld kan worden (zoek ik later uit ).
Bij de 7+ was / is er nog wat problemen met de evenwell powersaving and batteryprotect, op de 8.1 nog geen spoor van de evenwell family gevonden.
Mijn sd kaart geplaatst, formatteren en koppelen via het toestel gaat prima.
Via BT wilde ik mijn muziekmap overzetten, gaat prima maar ik zag dat op de sd kaart dezelfde mappenstructuur voorhanden is dan op de opslagruimte van het toestel !
Doe (deed) ik wat verkeerd ?
Op de 7+ zat deze sd kaart met alleen de muziekmap erop ( zichtbaar )
Iets met aan - uit vinken van verborgen bestanden ?

Al met al bevalt deze prima ( tot Nu ) en de eerste foto`s waren gewoon goed te noemen
Ga straks nog verder spelen met deze 8.1, want hij voelt gewoon goed aan

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:41
Heeft een van jullie T-mobile waar Volte het wel doet? Ik heb all instellingen goed staan maar mijn telefoon schakelt niet over.

• TechHunter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:24
Heb nu ook Android 10 enkele dagen geïnstalleerd. Loopt prima en vindt o.a. het verbeterde rechtensysteem een goede verbetering.

Maar ik heb tegenwoordig in mijn meldingenbalk een cijfer 4 of 5 bij mijn Wi-Fi verbinding staan. Heb me rot gezocht maar heb niet kunnen vinden wat het betekent? Iemand die mij kan verlossen? :p

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:41
TechHunter schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:28:
Heb nu ook Android 10 enkele dagen geïnstalleerd. Loopt prima en vindt o.a. het verbeterde rechtensysteem een goede verbetering.

Maar ik heb tegenwoordig in mijn meldingenbalk een cijfer 4 of 5 bij mijn Wi-Fi verbinding staan. Heb me rot gezocht maar heb niet kunnen vinden wat het betekent? Iemand die mij kan verlossen? :p
Ik kon het ook maar moeilijk vinden, maar blijkbaar staat WiFi4 voor 802.11n netwerk en WiFi5 voor 802.11ac netwerk. Hierdoor wordt het simpeler om te zien welk netwerk 'het beste is'.

Canis Lupus wijzigde deze reactie 05-11-2019 22:40 (12%)
Reden: Betere URL en GHz weggehaald

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me

• TechHunter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:24
Canis Lupus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:37:
[...]
Ik kon het ook maar moeilijk vinden, maar blijkbaar staat WiFi4 voor 802.11n netwerk en WiFi5 voor 802.11ac netwerk. Hierdoor wordt het simpeler om te zien welk netwerk 'het beste is'.
Held! Had het er niet snel achter gezocht maar nuttig om te weten.

• Thedr
menzo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:47:
Heeft een van jullie T-mobile waar Volte het wel doet? Ik heb all instellingen goed staan maar mijn telefoon schakelt niet over.
Bij mij precies hetzelfde, zie mijn post van een week of 2-3 geleden. Zover ik het begrijp is T-Mobile nog bezig met uitrollen/overschakelen van klanten.

• Joopieboy
Nog steeds geen Android 10 update, maar de oktober update heb ik al wel weer een tijdje draaien. Moet zeggen, of het lijkt, dat het issue met ontgrendelen dat het scherm of toetsenbord niet reageert, of na een paar seconden pas dat fenomeen geeft, een heel stuk minder voor komt. Best wel positief. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• aReaRe©
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:18:
Nog steeds geen Android 10 update, maar de oktober update heb ik al wel weer een tijdje draaien. Moet zeggen, of het lijkt, dat het issue met ontgrendelen dat het scherm of toetsenbord niet reageert, of na een paar seconden pas dat fenomeen geeft, een heel stuk minder voor komt. Best wel positief. :)
Hier idem, geen problemen met de oktober patch, ik zie wel wanneer de Android 10 binnen druppelt via Tmobile netwerk (non branded Tmobile toestel).

• menzo
Thedr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:42:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, zie mijn post van een week of 2-3 geleden. Zover ik het begrijp is T-Mobile nog bezig met uitrollen/overschakelen van klanten.
Ik heb het bij T-mobile aangegeven. Het is nu geëscaleerd naar de technische dienst die er naar gaat kijken. Ik krijg nu voor de zekerheid een nieuwe sim omdat die van mij best oud is.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

• aReaRe©
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:53:
[...]

Ik heb het bij T-mobile aangegeven. Het is nu geëscaleerd naar de technische dienst die er naar gaat kijken. Ik krijg nu voor de zekerheid een nieuwe sim omdat die van mij best oud is.

Hou oud :?

* aReaRe© ook T-mobile klant is (sim is 3 of 4 jaar oud).

• menzo
aReaRe© schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:09:
[...]

Hou oud :?

* aReaRe© ook T-mobile klant is (sim is 3 of 4 jaar oud).
Die van mij is denk ik wel ouder. Maar ze zijn los van de simkaart aan het kijken wat het probleem is. De sim kaart krijg ik nu uit voorzorg.

Ik heb het volte topic op het t-mobile forum gepost en op twitter gesproken. Maar ik moet het community topic in de gaten houden daar zou een reactie moeten komen.

https://community.t-mobil...8/index4.html#post1524311

menzo wijzigde deze reactie 06-11-2019 22:19 (30%)

• Thedr
menzo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:53:
[...]

Nice, ik ben benieuwd. Mijn simkaart is nog geen maand oud :)

• mauricej
DaWaN schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:57:
[...]

Hier had ik (met Android 10) ook last van, maar met de oktober update van een paar dagen geleden lijkt dit te zijn opgelost.

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

mauricej schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:38:
[...]
Hier had ik (met Android 10) ook last van, maar met de oktober update van een paar dagen geleden lijkt dit te zijn opgelost.
Speaker had ik zelf inderdaad al gefixt, je kon het oplossen door USB audio uit te zetten in de developer options.

Als ik het Nokia forum mag geloven werkt BT audio nog niet. Ik heb inmiddels ook de oktober update, ik zal morgen eens testen of BT audio nu weer werkt voor mij.

• IJsselman
Goedenavond,
Als ik op instellingen druk, krijg je bovenin het blad 3 suggesties om het een en ander in te stellen.
Waar kan ik dit instellen of het liefst uitzetten ?
Iemand een tip ?
Mijn 8.1 draait op Android 10.
Bedankt zover

• Tonie72
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-11-2019
Van mijn Nokia 8.1 "ontwaakt" het scherm continue ( om de 40 a 50 seconden). Om een klein beetje gek van te worden zeg maar. Heb hier eerder ook last van gehad en via dit forum had iemand dit opgelost door "tikken om te activeren" uit te zetten. Na dit gedaan te hebben was het niet meer aan de hand. Maar nu na de update naar Android 10 is het er weer en eigenlijk alleen maar erger geworden. De instelling "tikken om te activeren " uitzetten helpt niet meer. Als ik de telefoon oppak gaat het scherm aan. Als hij in de auto in de houder zit dan heb ik ook hetzelfde probleem. Als de telefoon op mijn nachtkastje ligt dan heeft hij het ook, moet hem echt met het scherm naar beneden leggen anders is continue mijn slaapkamer verlicht. Iemand hier ook last van en misschien de oplossing?

• Joopieboy
Tonie72 schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:18:
Van mijn Nokia 8.1 "ontwaakt" het scherm continue ( om de 40 a 50 seconden). Om een klein beetje gek van te worden zeg maar. Heb hier eerder ook last van gehad en via dit forum had iemand dit opgelost door "tikken om te activeren" uit te zetten. Na dit gedaan te hebben was het niet meer aan de hand. Maar nu na de update naar Android 10 is het er weer en eigenlijk alleen maar erger geworden. De instelling "tikken om te activeren " uitzetten helpt niet meer. Als ik de telefoon oppak gaat het scherm aan. Als hij in de auto in de houder zit dan heb ik ook hetzelfde probleem. Als de telefoon op mijn nachtkastje ligt dan heeft hij het ook, moet hem echt met het scherm naar beneden leggen anders is continue mijn slaapkamer verlicht. Iemand hier ook last van en misschien de oplossing?
Mm bij mij is dat gekomen nadat 2x de cameramodule vervangen is, gereset en ook volledig opnieuw geïnstalleerd, lijkt alsof die sensor gewoon erg gevoelig is. Uitgeschakeld en niet meer aangezet...

I7 9700K 5,1Ghz

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Tonie72 schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:18:
Heb dit ook in de auto wanneer die aan het laden is. Heel vervelend. Heb maar navigatie aan gezet, zodat het niet meer opvalt.

Sinds Android 10 inderdaad, daarvoor geen last.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Tonie72
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-11-2019
Joopieboy schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:01:
[...]

Mm bij mij is dat gekomen nadat 2x de cameramodule vervangen is, gereset en ook volledig opnieuw geïnstalleerd, lijkt alsof die sensor gewoon erg gevoelig is. Uitgeschakeld en niet meer aangezet...
En wat heb je dan precies uitgeschakeld? Waar is dat te vinden? :*) Kan ik dat nl ook even proberen.

• Joopieboy
Tonie72 schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:15:
[...]

En wat heb je dan precies uitgeschakeld? Waar is dat te vinden? :*) Kan ik dat nl ook even proberen.
Die kun je vinden bij: instellingen ->weergave -> geavanceerd -> tikken om te activeren.

Als je die uitschakelt ben je als het goed is, en je hebt hetzelfde 'issue' als bij mij, daar iig vanaf.

I7 9700K 5,1Ghz

• DefLite
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-01 12:15

DefLite

Why so serious?

Hoe vinden jullie de batterij met Android 10? Ik vind mijn batterij wel erg snel gaan maar heb nooit met Android 9 gedraaid dus mij niet duidelijk of het aan de telefoon ligt of os.

• Joopieboy
Ligt eraan, als ik hem vrij actief gebruik met appen en internet dan haal ik iets meer dan een dag, als die veel inactief is ook vanwege Whatsapp web dan haal ik de 2 dagen wel. Met navigatie en streamen trek je de accu in een paar uren leeg. Dus het is heel wisselend, maar wel verklaarbaar. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Jarown2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-01 23:16
Poging 2 van de update naar Android 10 wordt momenteel getest en binnen een paar weken uitgerold: https://nokiamob.net/2019...g-in-the-following-weeks/

• Xypod13
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 25-01 15:55
Jarown2 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:23:
Poging 2 van de update naar Android 10 wordt momenteel getest en binnen een paar weken uitgerold: https://nokiamob.net/2019...g-in-the-following-weeks/
Eindelijk. Nog een maandje wachten dus.

• Stancke
  • Laatst online: 21-01 19:25
Op welke termijn mogen we de 8.2 verwachten?

Van weinig toestellen zo tevreden geweest als van de 8.1 dus zijn opvolger hou ik in de gaten.

• Thedr
Stancke schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:14:
Op welke termijn mogen we de 8.2 verwachten?

Van weinig toestellen zo tevreden geweest als van de 8.1 dus zijn opvolger hou ik in de gaten.
Zag vandaag ergens voorbij komen dat die waarschijnlijk op het MWC gepresenteerd wordt.

Eind februari dus :)

• menzo
T-mobile is dus wel echt bezig met VoLTE op de 8.1 werkend te krijgen:

https://community.t-mobil...8/index5.html#post1525742
[We] hebben al flink wat uitzoekwerk gedaan, maar nog altijd niet kunnen ontdekken waarom het bij jullie niet lukt. Ik heb dit nu doorgezet naar onze technische dienst die dit verder kan nalopen en controleren waarom het niet lukt. Het kan zijn dat zij ook direct contact met jullie opnemen, maar anders horen jullie van ons!

• Thedr
menzo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:49:
T-mobile is dus wel echt bezig met VoLTE op de 8.1 werkend te krijgen:

https://community.t-mobil...8/index5.html#post1525742

[...]
Jup, ik zag het ook. Heb me daar ook gemeld zoals je hebt gezien :)

• LessRam
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-01 20:20
Is er iemand die ACR (UnChained) werkend heeft onder Android 10?
Bij mij neemt ie sinds Android 10, wel iets op, geeft ook keurig aan wie het is, maar als ik gesprek afspeel zijn alle gesprekken stilte.

Don't rely on their truth alone

• Audiowaste
De ambient-mode zou nu ook beschikbaar moeten zijn voor de Nokia 8.1:
https://androidworld.nl/n...s-ambient-mode-instellen/

Nu wilde ik dit natuurlijk gelijk gaan proberen, maar bij mij is (wederom) "Voice Match" greyed out, vreemd genoeg werkt het wel wanneer ik "Ok Google" zeg. Meer mensen waarbij dit uit staat?

• Jarown2
Audiowaste schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:52:
De ambient-mode zou nu ook beschikbaar moeten zijn voor de Nokia 8.1:
https://androidworld.nl/n...s-ambient-mode-instellen/

Nu wilde ik dit natuurlijk gelijk gaan proberen, maar bij mij is (wederom) "Voice Match" greyed out, vreemd genoeg werkt het wel wanneer ik "Ok Google" zeg. Meer mensen waarbij dit uit staat?
"Hiervoor dient je telefoon op de Engelse taal ingesteld te staan." - wellicht is dat het probleem?

• Audiowaste
Jarown2 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:00:
[...]

"Hiervoor dient je telefoon op de Engelse taal ingesteld te staan." - wellicht is dat het probleem?
Een tijd geleden had ik Voice Match aangezet, gewoon in het Nederlands. Immers: "Ok Google" werkt nog altijd, dus dat herkent hij ook nog.

• Stancke
Jammer genoeg te vroeg victorie gekraait....

Telefoon uitgevallen op 53% resterende batterij deze middag. Telefoon lag gewoon op m'n tafel en bij het opnemen zag ik dat hij uitgeschakeld was. Wanneer ik terug wil opstarten verschijnt het "ANDROID ONE" logo op m'n scherm maar valt hij steeds uit...

Wat doe ik verkeerd? |:(

Ter info: telefoon heeft geen spatje schade, is nog nooit gevallen...

EDIT: Simkaarten eruit gehaald, helpt uiteraard niets |:(
EDIT2: Via recovery mode /factory reset gedaan maar helaas, blijft hetzelfde...

Stancke wijzigde deze reactie 18-11-2019 20:14 (14%)

• aReaRe©
  • Niet online
Stancke schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:59:

Telefoon uitgevallen op 53% resterende batterij deze middag. Telefoon lag gewoon op m'n tafel en bij het opnemen zag ik dat hij uitgeschakeld was. Wanneer ik terug wil opstarten verschijnt het "ANDROID ONE" logo op m'n scherm maar valt hij steeds uit...

Bij garantie de verkoper aanspreken.

• Jarown2
Jarown2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
[...] Ik gebruik SwiftKey als toetsenbord app en wat mij opvalt is dat 'veeg naar links om een woord te verwijderen' vaak niet goed wordt geregistreerd. In de helft van de gevallen wordt een letter toegevoegd, ipv dat het woord verwijderd wordt. Ik gebruik ook een screen protector, ik heb niet getest of de werking zonder protector beter is.
@Joopieboy, @TheByteBoy eerder begreep ik dat jullie dit gedrag ook herkennen. Ik ben benieuwd of dit wellicht is opgelost in Android 10?

Zo niet, zou dit een probleem zijn dat bij meer mensen voorkomt? Als het exemplarisch is overweeg ik toch om hier onder garantie naar te laten kijken.

Dit probleem is overigens ook goed merkbaar in 'Google weer' als je onder 'vandaag' door de temperatuur/neerslag-per uur swipet. Je moet kaarsrecht naar links/rechts swipen, anders trigger je een scroll naar boven/beneden.

• Joopieboy
Ik heb verschillende problemen met het scherm en de bediening hiervan. Helaas nog geen Android 10 update gehad, dus ik kan helaas nog niks melden hierover. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Canis Lupus
Meer mensen sinds update naar Android 10 last van problemen met Spotify? Vaak geeft hij aan geen internet te hebben, enige wat werkt is app sluiten en opnieuw starten.
Zaken als batterij- en databesparing al nagelopen..

• TheByteBoy
  • Laatst online: 22:51
Jarown2 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:32:
[...]

@Joopieboy, @TheByteBoy eerder begreep ik dat jullie dit gedrag ook herkennen. Ik ben benieuwd of dit wellicht is opgelost in Android 10?
<knip>
Ik heb de Android 10 update al een poosje klaar staan, maar heb hem nog niet uitgevoerd. Hopelijk helpt de update. Heb jij hetzelfde gedrag en heb je dat zonder screenprotector?

• Joopieboy
TheByteBoy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:12:
[...]

Ik heb de Android 10 update al een poosje klaar staan, maar heb hem nog niet uitgevoerd. Hopelijk helpt de update. Heb jij hetzelfde gedrag en heb je dat zonder screenprotector?
Screenprotector maakte het in mijn geval alleen maar erger, maar heel veel positief verschil zonder was er ook niet, alleen het 'hangen' van een toets was verleden tijd.

I7 9700K 5,1Ghz

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:19
Canis Lupus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:09:
Meer mensen sinds update naar Android 10 last van problemen met Spotify? Vaak geeft hij aan geen internet te hebben, enige wat werkt is app sluiten en opnieuw starten.
Ja heb ik ook, wat bij mij helpt is wifi even uitzetten en weer aan. App opnieuw starten helpt bij mij weer niet.

• Jarown2
TheByteBoy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:12:
[...]

Ik ga eerst Android 10 proberen (staat bij mij nog niet klaar), dan zonder screenprotector. Als dat geen verbetering geeft, ga ik eens bij Coolblue informeren of het probleem bekend is en wat m'n opties zijn.

• Canis Lupus
danny1909 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:28:
[...]
Ja heb ik ook, wat bij mij helpt is wifi even uitzetten en weer aan. App opnieuw starten helpt bij mij weer niet.
Dank voor de tip, dit helpt bij mij ook. Het zit dus blijkbaar in de Spotify/WiFi hoek....

• Fraske
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:38

Fraske

was een persoonlijkheid

Iemand ervaring met de reparatiedienst van Nokia? Scherm van mijn 8.1 is flink gebarsten. Twijfel tussen €146 via Nokia of €100 via Reparatiecentrum.nl..

doe eens raar, doe wasserball

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:19
Fraske schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:10:
Iemand ervaring met de reparatiedienst van Nokia? Scherm van mijn 8.1 is flink gebarsten. Twijfel tussen €146 via Nokia of €100 via Reparatiecentrum.nl..
Ik zou hem op marktplaats gooien en een nieuwe halen denk ik. Worden vaak nog best leuke prijzen betaald voor toestel met gebarsten scherm door reparateurs.

• menzo
Heeft iemand van jullie ervaring met de 8.1 in de VS? De ondersteunde LTE banden lijken niet echt super te zijn.

• Joopieboy
Fraske schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:10:
Via Nokia heb je iig een goeie service en een nette reparatie, gaat (helaas) wel via Dynafix bleek later, maar geen problemen mee gehad. Via RC heb je kans op een imitatiescherm, prijsverschil moet ergens vandaan komen.

I7 9700K 5,1Ghz

• Fraske
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:38

Fraske

was een persoonlijkheid

Uiteindelijk toch bij gsmreparatiecentrum langsgeweest omdat ze aangaven de vervangende schermen bij Nokia te bestellen. Is in ieder geval netjes gedaan en vooralsnog geen reden tot twijfel.

doe eens raar, doe wasserball

• Stancke
Stancke schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:59:

Even updaten:

Na reinstall bleef het probleem hetzelfde. Die avond de GSM aan de oplader gelegd gedurende de hele nacht en 's morgens startte deze wel opeens op...

We zijn 2 weken verder en gisterenmiddag terug hetzelfde probleem. GSM was nog 54% vol, zat even op Facebook te scrollen en opeens viel de telefoon. Ondertussen al ettelijke keren proberen te rebooten, maar helaas :/ Lijkt mij toch een software gimmick te zijn maja, zal deze nu wel moeten opsturen denk ik...

Lekker onbetrouwbaar...

• Barth89
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-01 10:25
'Je klinkt als een robot.' Dit krijg ik regelmatig terug terwijl ik bel met mijn Nokia 8.1. Nu heb ik helaas geen fluwelen radiostem maar ik ben geen robot! Het is soms zelfs zo erg dat ik mijn werktelefoon erbij pak om mijn privégesprek voort te zetten.

Zijn er meer mensen die dit terugkrijgen wanneer ze bellen? Zou het aan de microfoon liggen of aan het bereik? Garantiegevalletje?

Wat denken jullie?

• peterlam
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 05-12-2019
Vraagje: ik heb een gebruikte 8.1 ontvangen en een harde reset gegeven. Nu vraagt de telefoon om een gebruikte pincode, die ik uiteraard niet en, of een gmail die op deze telefoon gebruikt is, die ken ik uiteraard ook niet.

Iemand enige idee hoe ik dat kan "bypassen" ?

Peter

• Coprocessor
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 25-01 16:04
peterlam schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:40:
Vraagje: ik heb een gebruikte 8.1 ontvangen en een harde reset gegeven. Nu vraagt de telefoon om een gebruikte pincode, die ik uiteraard niet en, of een gmail die op deze telefoon gebruikt is, die ken ik uiteraard ook niet.

Iemand enige idee hoe ik dat kan "bypassen" ?
Misschien een nóg hardere reset geven? Heb je hier al gekeken: https://www.hardreset.inf...1/hardreset-first-method/

• peterlam
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 05-12-2019
Thanks, deze heb ik gevolgd maar kom op hetzelfde resultaat, heel vreemd.

Peter

• Stancke
Canis Lupus schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:09:
Had ik ook. Gebruik momenteel nu terug een Mi A1 maar daar is het probleem ook dus niet telefoon gerelateerd.

• Joopieboy
Hier inmiddels al wat meer bekend, of mensen die de Android 10 update hebben gehad?
Ik zit nog steeds op de 'laatste' update van oktober....

I7 9700K 5,1Ghz

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:20

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

Joopieboy schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:25:
Hier inmiddels al wat meer bekend, of mensen die de Android 10 update hebben gehad?
Ik heb hem ook nog niet binnen op mijn unbranded Nokia 8.1 op het T-Mobile netwerk. Zijn er anderen met deze combinatie die hem wel hebben?

Have fun reading this :)

• Joopieboy
Zelfde combinatie hier idd. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• aReaRe©
  • Niet online
#metoo

Zal wel komen OTA, wanneer weet alleen HMD/Nokia.

• satshow
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 25-01 13:52
Ik heb hem al een hele tijd. Ik heb een toestel los gekocht bij belsimpel begin dit jaar.

• IJsselman
Gekocht bij belsimpel op 29 okt jl, compleet met Android 10

• jpm.lensen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09-01 15:17

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb android 10, maar wel de oktober patch versie, weet niet of ze dat binnenkort ook weer gaan bijtrekken

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ OCZ Vertex SSD 30Gb/ 250Gb hitachi/ Club 3d ATi 5770/ Philips 230WP7NS/ plextorpx-w4824A/ pioneer dvd rw/ MacBook Pro Retina 13 i7/ iPhone 5s 64Gb/ tv 42PFL7606H

• bambpp
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-01 08:02
menzo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:38:
Heeft iemand van jullie ervaring met de 8.1 in de VS? De ondersteunde LTE banden lijken niet echt super te zijn.
Vorige maand op AT&T netwerk zowel voice als data zonder probleem. Ben van Austin naar Miami gereden.

• menzo
bambpp schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:49:
[...]

Vorige maand op AT&T netwerk zowel voice als data zonder probleem. Ben van Austin naar Miami gereden.
Top, dat is goed op te horen. Iemand anders ervaring met het T-mobile US netwerk icm de 8.1? bij T-mobile NL kan je goedkoper een bundel krijgen die alleen bij T-mobile US werkt dan een bundel die bij allee netwerken werkt.

• menzo
@Thedr Ik heb net met iemand gesproken van T-mobile CoreNetwork. Ze vinden het ook een vreemd probleem maar als de telefoon niet bij T-mobile is gekocht vinden ze dat er heel veel variabelen kunnen zijn mbt het modem.

De vraag is, heb jij je 8.1 bij T-mobile gekocht of ergens anders? Als het een "branded" telefoon is dan weten ze zeker dat het met dat modem moet werken en gaan ze dieper zoeken.

Nu een vraag aan iedereen, zijn er mensen hier die ook T-mobile hebben waar VOLTE wel gewoon werkt met de 8.1? Zo ja heb je hem bij T-obile direct gekocht?

• Thedr
menzo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:14:
@Thedr Ik heb net met iemand gesproken van T-mobile CoreNetwork. Ze vinden het ook een vreemd probleem maar als de telefoon niet bij T-mobile is gekocht vinden ze dat er heel veel variabelen kunnen zijn mbt het modem.

De vraag is, heb jij je 8.1 bij T-mobile gekocht of ergens anders? Als het een "branded" telefoon is dan weten ze zeker dat het met dat modem moet werken en gaan ze dieper zoeken.

Nu een vraag aan iedereen, zijn er mensen hier die ook T-mobile hebben waar VOLTE wel gewoon werkt met de 8.1? Zo ja heb je hem bij T-obile direct gekocht?
Ik heb hem begin dit jaar los gekocht bij GSMpunt.nl, ben pas sinds paar maanden T-Mobile klant.

• menzo
Thedr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:26:
[...]

Ik heb hem begin dit jaar los gekocht bij GSMpunt.nl, ben pas sinds paar maanden T-Mobile klant.
Oké, dan wordt ons aangeraden om ook contact op te nemen met nokia.

En we moeten opzoek naar iemand die de 8.1 via T-mobile heeft om te kijken of hij het daar wel doet.

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:32
Barth89 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:05:
'Je klinkt als een robot.' Dit krijg ik regelmatig terug terwijl ik bel met mijn Nokia 8.1. Nu heb ik helaas geen fluwelen radiostem maar ik ben geen robot! Het is soms zelfs zo erg dat ik mijn werktelefoon erbij pak om mijn privégesprek voort te zetten.

Zijn er meer mensen die dit terugkrijgen wanneer ze bellen? Zou het aan de microfoon liggen of aan het bereik? Garantiegevalletje?

Wat denken jullie?
Ik heb hier een gevalletje slechte BT en iedere keer slechte belverbinding gehad ook zonder BT overigens. Heb toestel opgestuurd en er zit nu een nieuw moederbord in. Dacht dat het was opgelost en heb nu nog steeds af en toe slechte verbinding. Nieuwe sim gevraagd en nog steeds hapert de verbinding af en toe. Men verstaat mij slecht of helemaal niet. Ik denk nu net als jij dat het aan de microfoon ligt want moederbord is al vervangen.

Vrouw heeft zelfde toestel en geen centje pijn dus kan niet aan Vodafone liggen. Baal er wel van want nu kan ik weer toestel schoonmaken, opsturen en daarna de boel weer installeren. Ligt hier een El Cheapo Xiaomi en dat ding doet het altijd, maar dacht laat ik mezelf eens kietelen en een voor mij doen eens een luxe telefoon kopen ivm betere camera en heb alleen maar gelazer met dat ding.

• mauricej
Het zal wel iets simpels zijn dat ik over het hoofd zie, maar het lukt me niet om een MP3 als ringtone in te stellen.
Het bestand staat in de map ringtones, maar als ik 'm via de '+'-knop wil toevoegen (vanuit het scherm met alle standaard ringtones), dan wordt er geen enkel MP3 bestand gevonden.
Heb al geprobeerd om alle spaties uit de bestandsnaam te halen, extensie van lower naar upper-case gewijzigd, maar helaas.
Als ik google naar 'android mp3 ringtone', zou het zo simpel moeten zijn. Vandaar dat ik denk dat ik iets simpels over het hoofd zie. Iemand een tip? Alvast bedankt.

mauricej wijzigde deze reactie 15-12-2019 20:56 (0%)
Reden: typo

• JohanKupers
  • Niet online
mauricej schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:55:
Het zal wel iets simpels zijn dat ik over het hoofd zie, maar het lukt me niet om een MP3 als ringtone in te stellen.
Het bestand staat in de map ringtones, maar als ik 'm via de '+'-knop wil toevoegen (vanuit het scherm met alle standaard ringtones), dan wordt er geen enkel MP3 bestand gevonden.
Heb al geprobeerd om alle spaties uit de bestandsnaam te halen, extensie van lower naar upper-case gewijzigd, maar helaas.
Als ik google naar 'android mp3 ringtone', zou het zo simpel moeten zijn. Vandaar dat ik denk dat ik iets simpels over het hoofd zie. Iemand een tip? Alvast bedankt.
Bij mij staat de mp3 ook in de map ringtones, maar ik zie hem gewoon tussen de lijst van de beltonen staan bij Instellingen - Geluid - Beltoon van telefoon (SIM 1/2).

• mauricej
@JohanKupers Bijzonder, bij mij is hij nergens te vinden. Enige dat ik nog kan bedenken is dat het bestand te groot is (5 MB). Zal hem eens inkorten en kijken of dat helpt.

• JohanKupers
  • Niet online
mauricej schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:50:
@JohanKupers Bijzonder, bij mij is hij nergens te vinden. Enige dat ik nog kan bedenken is dat het bestand te groot is (5 MB). Zal hem eens inkorten en kijken of dat helpt.
Mijn beltonen zijn rond de 500 kB.

• Buffalo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-01 20:39
Iemand die weet hoe het updaten naar Android 10 verloopt?
Ben nu toch wel benieuwd naar de update.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True