Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jarown2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:24
Sinds ik mijn Parrot CK3100 gebruik in combinatie met de Nokia 8.1 toont de Parrot in eerste instantie mijn provider "Ben", maar even later komt er "Geen Netwerk" in het scherm te staan.

Op zich geen probleem, want ik kan wel gewoon bellen, maar ik ben benieuwd of het een bekend probleem is?

Mijn Parrot draait op versie 5.00_C / display 1.1.

• Coprocessor
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15:31
Jarown2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:50:
Sinds ik mijn Parrot CK3100 gebruik in combinatie met de Nokia 8.1 toont de Parrot in eerste instantie mijn provider "Ben", maar even later komt er "Geen Netwerk" in het scherm te staan.

Op zich geen probleem, want ik kan wel gewoon bellen, maar ik ben benieuwd of het een bekend probleem is?

Ja, dit heb ik dus ook. Met de vorige telefoon op dezelfde Parrot stond de netwerknaam er altijd. Nu staat er inderdaad meestal 'Geen netwerk'.

Blij dat ik niet de enige ben.

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Dat heb ik ook met een Volvo V60 / V70, korte tijd T-mobile in beeld als ik gebeld heb en dan weer: geen netwerk.

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
De september patch komt zojuist binnen.

• aReaRe©
  • Niet online
JohanKupers schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:19:
De september patch komt zojuist binnen.
OTA ook hier bij T-Mobile (geen T-mobile branded) :)

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Dit zal wel de laatste update voor android 10 zijn.

• Stancke
  • Laatst online: 19-11 21:51
Toch even melden dat dit top op heden mijn beste telefoon ooit is dat ik al in m’n handen heb gehad. Vooral van de camera, belkwaliteit en look’n feel ben ik zwaar fan.

Goed bezig HMD! :)

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 15-10 01:59
Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:31:
Toch even melden dat dit top op heden mijn beste telefoon ooit is dat ik al in m’n handen heb gehad. Vooral van de camera, belkwaliteit en look’n feel ben ik zwaar fan.

Goed bezig HMD! :)
Helemaal mee eens. Er is ook gewoon niks verkeerds op de N8.1 aan te merken. Dat in tegenstelling tot de Nokia 7+, waarbij een behoorlijke grote groep problemen had met dit toestel.

Daarom is dit topic ook zo klein, want er valt niks negatief te zeggen over de Nokia 8.1. Het is bijna saai aan het worden.😇😁

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:36
Mwow, ik moet zeggen dat mijn 8.1 niet perfect is hoor, regelmatig wat issues na ontgrendelen dat het toetsenbord hapert (tekens niet kunnen invoeren, of niet kunnen verzenden), dan moet je hem even opnieuw locken en ontgrendelen, NFC is uitgeschakeld maar logo komt nog wel eens te pas en te onpas voorbij in de bovenhoek, camera is soms nog wel eens traag voordat die scherp stelt en tikken op het scherm om het scherm actief te maken staat ook uit omdat anders regelmatig of bijna constant het scherm actief wordt.

Scherm en aanraking ervan vind ik zelf ook niet super, met een screenprotector is er echt bijna niet mee te werken, nog erger de dubbele toetsen dan dat ik nu wel eens heb en gewoon overall slecht reageren.

Dus nee, ik ben echt niet overtuigd. Ware het ook niet dat de camera module alweer 2x vervangen is. Het is dat de bovenstaande issues niet echt 'harde' problemen zijn en ik daarmee het toestel niet kan inleveren onder garantie, anders had ik het wel gedaan. :)

• t3q
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:10

t3q

Say yes to teq

Mijn 8.1 staat in bestelling, had ook de keuze voor een S10e via mijn werkgever maar het grotere scherm en accu en pure Android hebben mij overgehaald (en wat Nokia nostalgie, E7 was echt een fijn toestel) Ik zal mijn bevindingen zsm delen.

VW Passat Variant Sportline 1.8T - ALPINE CDE-113BT - ALPINE KTP-445 - Olympus PEN E-PM1 14-42mm + 45-150mm, BlackBerry Z30 running 10.3.2.798

• aReaRe©
  • Niet online
Is er al iets bekend wanneer Android 10 beschikbaar komt voor de Nokia 8.1 :?

@Joopieboy jij hebt helaas een maandagochtendexemplaar geleverd gekregen :/

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 13:50
aReaRe© schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:25:
Is er al iets bekend wanneer Android 10 beschikbaar komt voor de Nokia 8.1 :?

@Joopieboy jij hebt helaas een maandagochtendexemplaar geleverd gekregen :/
Q4 2019
https://www.androidcentra...-updates-starting-q4-2019

• Bacchero
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-11 17:02
Hier ook een gelukkige 8.1 gebruiker. Is voor zijn prijs gewoon een zeer goed toestel inclusief goede fotocamera. Een tip installeer de Gcam van Google (apk) want naar mij gevoel neemt deze applicatie betere foto's (vooral bij schemering en donker) dan de standaardapplicatie.

• RHU79
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19-10 18:53
Bacchero schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:16:
Hier ook een gelukkige 8.1 gebruiker. Is voor zijn prijs gewoon een zeer goed toestel inclusief goede fotocamera. Een tip installeer de Gcam van Google (apk) want naar mij gevoel neemt deze applicatie betere foto's (vooral bij schemering en donker) dan de standaardapplicatie.
Ik heb de gcam ook. Top foto's!
Echter omdat het origineel van de pixel komt kan je de foto's niet standaard op de SD zetten.

Nu heb ik meerdere manieren gevonden om de foto's automatisch naar de SD te verplaatsen.

Het probleem is echter dat de foto's dan niet in de gallery en Google files. Herkent worden. Lijkt wel of het dan met indexeren fout gaat.
Komt iemand dit bekend voor? En kan je het indexeren forceren?

RHU79 wijzigde deze reactie 29-09-2019 21:52 (33%)

• RHU79
Sinds een paar dagen de 8.1 in bezit. Tot nu toe zeer tevreden... Ik heb alleen 1 probleem met mijn Ford Bluetooth. Wanneer ik Bluetooth aanzet dan koppelt hij direct. Ik kan Spotify afspelen, maar spraakgestuurd de telefoon bedienen lukt niet. Dan zegt hij "geen netwerk". Als ik op de telefoon onder Bluetooth en gekoppeld apparaat het vinkje "telefoongesprekken" uit en aan zet dan werkt het wel.

Is dit een bug? Is er een work-around?

• aReaRe©
  • Niet online
RHU79 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:08:
Sinds een paar dagen de 8.1 in bezit. Tot nu toe zeer tevreden... Ik heb alleen 1 probleem met mijn Ford Bluetooth. Wanneer ik Bluetooth aanzet dan koppelt hij direct. Ik kan Spotify afspelen, maar spraakgestuurd de telefoon bedienen lukt niet. Dan zegt hij "geen netwerk". Als ik op de telefoon onder Bluetooth en gekoppeld apparaat het vinkje "telefoongesprekken" uit en aan zet dan werkt het wel.

Is dit een bug? Is er een work-around?
Is reeds eerder gemeld, zie Coprocessor in "[Nokia 8.1] Ervaringen & Discussie"

Maar telefoon heeft gewoon netwerk.

• RHU79
aReaRe© schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:09:
[...]

Ja telefoon heeft gewoon bereik. Ik kan gewoon bellen en als ik gebeld wordt dan gaat dat ook gewoon over de speakers van de auto.

Kan dus alleen niet spraakgestuurd op naam bellen...

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:02
Gisteren naar Feyenoord-Twente geweest (5-1 :) ), en daar tikkie nat geworden.
Telefoon functioneerde gewoon prima, tot gisteravond 21:30.

Toen viel tijdens een YouTube filmpje telefoon spontaan uit en zag ik klein beetje vocht achter de front lens. Na nachtje rijst en uurtje oven op 30 graden nog weinig respons.
Valt me wel beetje tegen, is de Nokia echt zo gevoelig voor vocht?

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• gpgekko
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-11 13:03
Tja, ze hebben geen IP rating opgegeven in de specs, dus ik ben er inderdaad extra voorzichtig mee rond vocht en stof. Ik hoop voor je dat ie nog tot leven komt, maar vrees het ergste :-(

• Jarown2
Joopieboy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:46:
Scherm en aanraking ervan vind ik zelf ook niet super, met een screenprotector is er echt bijna niet mee te werken, nog erger de dubbele toetsen dan dat ik nu wel eens heb en gewoon overall slecht reageren.
Dit herken ik deels. Ik gebruik SwiftKey als toetsenbord app en wat mij opvalt is dat 'veeg naar links om een woord te verwijderen' vaak niet goed wordt geregistreerd. In de helft van de gevallen wordt een letter toegevoegd, ipv dat het woord verwijderd wordt. Ik gebruik ook een screen protector, ik heb niet getest of de werking zonder protector beter is.

• RHU79
aReaRe© schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:09:
[...]

Heb gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem en het al een jaar speelt https://community.phones....s-in-6-1-plus-android-pie

• Joopieboy
Jarown2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
[...]

Dit herken ik deels. Ik gebruik SwiftKey als toetsenbord app en wat mij opvalt is dat 'veeg naar links om een woord te verwijderen' vaak niet goed wordt geregistreerd. In de helft van de gevallen wordt een letter toegevoegd, ipv dat het woord verwijderd wordt. Ik gebruik ook een screen protector, ik heb niet getest of de werking zonder protector beter is.
In mijn geval is het veel meer dan dit helaas, vandaag een paar keer gehad met ontgrendelen dat mijn scherm niet meer reageert zelfs. Keer opnieuw locken en ontgrendelen en hij doet het prima. Lijkt een software dingetje te zijn, herinstal heeft niks opgelost helaas.

• TheByteBoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Jarown2 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:23:
Dit exacte gedrag zie ik ook helaas. Heb ook nog niet geprobeerd zonder screenprotector.

• Canis Lupus
Canis Lupus schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:29:
Gisteren naar Feyenoord-Twente geweest (5-1 :) ), en daar tikkie nat geworden.
Telefoon functioneerde gewoon prima, tot gisteravond 21:30.

Toen viel tijdens een YouTube filmpje telefoon spontaan uit en zag ik klein beetje vocht achter de front lens. Na nachtje rijst en uurtje oven op 30 graden nog weinig respons.
Valt me wel beetje tegen, is de Nokia echt zo gevoelig voor vocht?
Na ruim 24 uur in de rijst en 2 x 60 mins op 30 graden in de oven gaf hij gisteren weer teken van leven :D
Opgeladen en voorals nog weer volledig functioneel O-)

• Jarown2
Ze hebben er even over moeten nadenken, maar na meer dan 3 weken heb ik eindelijk reactie gekregen van Parrot :*)
Hi Jeroen,

This is Alex from Parrot support team and I am happy to be helping with your case, concerning your Parrot CK3100.

Kindly not that Nokia 8.1 is not compatible with the kit.

Kindly check the below compatibility link for more details:
https://www.parrot.com/global/compatibility

It is always our aim at Parrot to provide you, our customer, with top quality service to the best of our ability.
Mooi dat het, afgezien van 'Geen netwerk', verder dus gewoon prima werkt!

• aReaRe©
  • Niet online
Jarown2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:15:
[...]

Ze hebben er even over moeten nadenken, maar na meer dan 3 weken heb ik eindelijk reactie gekregen van Parrot :*)

[...]

Mooi dat het, afgezien van 'Geen netwerk', verder dus gewoon prima werkt!
Zelfs Volvo heeft hier geen antwoord op 7(8)7

Daar bij Volvo diezelfde vraag gesteld, maar ik rij zelden in een Volvo V60 / V70, maar de Garmin GPS is minder kritisch :)

• Thedr
  • Laatst online: 20:38
RHU79 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:12:
[...]

Heb gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem en het al een jaar speelt https://community.phones....s-in-6-1-plus-android-pie
Ik heb toevallig twee weken geleden een weekje rondgereden in de Ford van mijn ouders... daarin inderdaad precies hetzelfde probleem. Ligt niet aan de Ford maar aan Android / Nokia dus :/

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-11 19:51
Ik heb het zelf met een Nokia 7+ met diverse auto’s (VW, Mercedes). Lijkt me echt een Nokia dingetje inderdaad

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• JohanKupers
  • Niet online
Hier in de Ford geen enkel probleem met de combinatie Nokia 8.1 en bellen via het Sync 3 systeem. alles werkt zoals het zou moeten zijn.

• Thedr
Wellicht dat het in de nieuwere Fords gefixed is :) In mijn geval gaat het om een Galaxy uit ~2013.

• JohanKupers
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:16:
Wellicht dat het in de nieuwere Fords gefixed is :) In mijn geval gaat het om een Galaxy uit ~2013.
Wel de laatste updates vanuit Ford geïnstalleerd op het sync systeem?

• Thedr
Mijn ouders en hun affiniteit met computers kennende... waarschijnlijk niet :+

• JohanKupers
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:28:
Mijn ouders en hun affiniteit met computers kennende... waarschijnlijk niet :+

:+

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:07
Een concrete vraag waarvan ik niet exact weet of deze specifiek Nokia 8.1 is of meer algemeen android; hoe werkt de volumeregeling voor notificaties? Ik krijg enorm luide notificaties voor bv whatsapp etc. en dat is best irritant. Zit het volume hiervan gekoppeld aan het "ring" volume? Want ik wil eigenlijk dat als er iemand ouderwets belt (of via een app) dat het ring volume behoorlijk luid is, maar voor notificaties mag dat heel subtiel en zacht, is er een manier om dit onafhankelijk van elkaar in te stellen?

• Thedr
ASW1 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:10:
Een concrete vraag waarvan ik niet exact weet of deze specifiek Nokia 8.1 is of meer algemeen android; hoe werkt de volumeregeling voor notificaties? Ik krijg enorm luide notificaties voor bv whatsapp etc. en dat is best irritant. Zit het volume hiervan gekoppeld aan het "ring" volume? Want ik wil eigenlijk dat als er iemand ouderwets belt (of via een app) dat het ring volume behoorlijk luid is, maar voor notificaties mag dat heel subtiel en zacht, is er een manier om dit onafhankelijk van elkaar in te stellen?
Volgens mij is dat een dingetje van Android 9. Volgens mij zit het meldingsvolume gekoppeld aan het mediavolume. Ik ervaar zelf eigenlijk hetzelfde; het meldingsgeluid kan erg luid zijn: ik heb hem doorgaans op de laagste stand en die zou van mij zelfs nog een stukje minder mogen zijn. Wat je kunt doen voor de telefoonoproepen is via de oproepinstellingen de optie "belvolume verhogen in broekzak" aanzetten. Dan gaat het volume omhoog als de telefoon detecteert dat hij in een tas of broekzak zit.

• Jarown2
ASW1 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:10:
Het volume van 'notificaties' valt onder 'beltoonvolume'. Ik blijf dit ook verwarrend vinden.
Alle meldingen (ouderwetse oproep, whatsapp oproep en notificaties) vallen onder diezelfde instelling.

Dit zijn de instellingen zoals je ze in de Nokia 8.1 (Android Pie) vindt:
  • Mediavolume: Muziek, video's, games, andere media
  • Belvolume (Gespreksvolume): het volume van de andere persoon tijdens een telefoongesprek
  • Beltoonvolume (Ringtonevolume): Gesprekken, meldingen
  • Alarmvolume: Wekkervolume
Zie ook: https://support.google.com/android/answer/9082609?hl=nl

In Tasker bestaat er apart een 'ringer volume' en 'notification volume'. Ik heb het nog even voor je geprobeerd, maar (helaas) passen ze allebei het 'beltoonvolume' aan.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:20
Uitrol van Android 10 is begonnen, net even gecontroleerd maar bij mij is hij nog niet beschikbaar.

• Thedr
Audiowaste schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:57:
Uitrol van Android 10 is begonnen, net even gecontroleerd maar bij mij is hij nog niet beschikbaar.
Inderdaad: https://nokiapoweruser.co...-changelog-hands-on-demo/
* Thedr gaat verder met refreshen van de update tool :+

• Buffalo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 19:09
Bacchero schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:16:
Waar moet je die apk dan vandaan halen? En is het niet gewoon deze app uit de Play Store?

https://play.google.com/s...ogle.android.GoogleCamera

• Bozevkwa
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:50

Bozevkwa

The Falcons have landed

Buffalo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Waar moet je die apk dan vandaan halen? En is het niet gewoon deze app uit de Play Store?

https://play.google.com/s...ogle.android.GoogleCamera
Ja, dat is hem, maar als je hem probeert te installeren krijg je:

Ik heb mijn apk hier: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/ weggehaald. Bij de 3e poging had ik een versie die goed werkte. Het is een beetje trial and error.

Maar je krijgt een snelle en mooie camera app er voor terug :)

Edit: ik heb MGC_6.2.030_RazerPhone2_V5.apk uiteindelijk geïnstalleerd

Bozevkwa wijzigde deze reactie 09-10-2019 22:18 (4%)
Reden: Aanvulling

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• jpm.lensen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 02-11 15:41

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik begreep

Updaten maar: Nokia 8.1 krijgt nu al Android 10 - https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-8-1-android-10/

Dat android 10 eraan komt.

Ik heb hem nog niet. Andere al wel?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ OCZ Vertex SSD 30Gb/ 250Gb hitachi/ Club 3d ATi 5770/ Philips 230WP7NS/ plextorpx-w4824A/ pioneer dvd rw/ MacBook Pro Retina 13 i7/ iPhone 5s 64Gb/ tv 42PFL7606H

• JohanKupers
  • Niet online
jpm.lensen schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:22:
Ik begreep

Updaten maar: Nokia 8.1 krijgt nu al Android 10 - https://www.androidplanet.nl/nieuws/nokia-8-1-android-10/

Dat android 10 eraan komt.

Ik heb hem nog niet. Andere al wel?
Het zal wel gefaseerd uitgerold worden, komt vanzelf wel een keer binnen.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Dat klopt. Staat ook in artikel. Maar ik was gewoon benieuwd

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ OCZ Vertex SSD 30Gb/ 250Gb hitachi/ Club 3d ATi 5770/ Philips 230WP7NS/ plextorpx-w4824A/ pioneer dvd rw/ MacBook Pro Retina 13 i7/ iPhone 5s 64Gb/ tv 42PFL7606H

• aReaRe©
  • Niet online
JohanKupers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:19:
[...]

Het zal wel gefaseerd uitgerold worden, komt vanzelf wel een keer binnen.
Net zoals verkoudheid of griep :+

• jessekampman
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01-11 13:32
Bij mij is sinds een paar dagen de Notch verdwenen, hebben meer mensen dat?

• JohanKupers
  • Niet online
jessekampman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:13:
Die heb ik al sinds het begin weggehaald:

HEY GUYS! I just made an account to tell you that I have a solution for y'all if you didn't find it yourselves until now.

1. Install Nova Launcher (you don't have to use it, just install it)
2. Tap And hold on home screen and go to widgets
3. Chose Nova Launcher - Activities and place it on home screen
4. Scroll Down until you find settings and open it
5. Now scroll all the way down until you see Status bar style (.settings$NotchSettingsActivity
6. Select it

Here you go. You have a direct link to the setting for the notch! 

• Jarown2
jessekampman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:13:
Ik gebruik net als @JohanKupers ook de volledige schermruimte. Aan/uit doe ik via een Automate script: https://community.phones....-1-if-no-option-available

• Canis Lupus
JohanKupers schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:19:
[...]

(...)
Here you go. You have a direct link to the setting for the notch! [/i]
Thanks, ik heb juist de notch aangezet, ziet er wel netjes uit als de achtergrond ook daar doorloopt :) (stond dus standaard op zwarte balk)

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-11 14:50
Bozevkwa schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding: Google Camera Nokia 8.1]

Ik heb mijn apk hier: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/ weggehaald. Bij de 3e poging had ik een versie die goed werkte. Het is een beetje trial and error.

Nice, Bedankt!

Klopt het dat deze camera alleen op interne storage wil wegschrijven? Ik kan volgens mij nergens instellen dat foto's naar SD moeten worden weggeschreven.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 10:28

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jan_V

Klopt het dat deze camera alleen op interne storage wil wegschrijven? Ik kan volgens mij nergens instellen dat foto's naar SD moeten worden weggeschreven.
Waarom wil je je camera naar SD laten wegschrijven? dat komt je performance zeker niet ten goede.
Gewoon je muziek etc naar je SD, de rest gewoon op interne geheugen

GerkeP wijzigde deze reactie 11-10-2019 16:25 (36%)

GerkeP

• JohanKupers
  • Niet online
GerkeP schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:13:
Waarom wil je je camera naar SD laten wegschrijven? dat komt je performance zeker niet ten goede.
Gewoon je muziek etc naar je SD, de rest gewoon op interne geheugen
Ik heb van mijn interne geheugen tot nu toe nog maar 43% in gebruik, dus ik kan nog wel even. En dat is dan o.a. inclusief offline kaarten voor navigatie en spotify. Helemaal geen behoefte aan een SD kaart. :p

• Buffalo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 19:09
Bozevkwa schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding: Google Camera Nokia 8.1]

Dank. Kan het dan geen kwaad als je bijvoorbeeld per ongeluk de verkeerde download?
En moet je deze app dan steeds opnieuw installeren voor een nieuwe versie?

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Buffalo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Dank. Kan het dan geen kwaad als je bijvoorbeeld per ongeluk de verkeerde download?
En moet je deze app dan steeds opnieuw installeren voor een nieuwe versie?
Nee, volgens mij niet. Zeer waarschijnlijk doet de app het dan niet. Gewoon deïnstalleren en een andere proberen. En updaten is inderdaad opnieuw installeren met een nieuwere versie

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-11 19:07
Ik weet niet of het toeval is maar toen ik een VPN naar Duitsland open had, kreeg ik ineens de update naar Android 10 binnen.

• RHU79
Jan_V schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Nice, Bedankt!

Klopt. Dit is een pixel camera en die heeft geen sd kaart. Je kan met macrodroid de foto’s over laten zetten. Maar bij mij zie je de foto’s vervolgens niet meer in galery en foto’s....

• jessekampman
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01-11 13:32
Jarown2 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:33:
[...]

Ik gebruik net als @JohanKupers ook de volledige schermruimte. Aan/uit doe ik via een Automate script: https://community.phones....-1-if-no-option-available
Bedankt, heb deze geprobeerd en ik zie dat je hiermee de achtergrond van de Notch kan wijzigen. Leuk, maar dat was niet wat ik bedoelde. Het probleem was, dat de Notch helemaal geen beeld meer had. Alles was zwart links en rechts van de camera, geen klok, geen wifi symbool, helemaal niets. Ik moest dus bijvoorbeeld naar instellingen om te zien hoe vol de batterij was.
Na een paar dagen was hij opeens weer terug.

• Stellar
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
iestyn99 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:50:
Ik weet niet of het toeval is maar toen ik een VPN naar Duitsland open had, kreeg ik ineens de update naar Android 10 binnen.
Waarschijnlijk is het inderdaad toeval. Ik heb net een hele reeks landen geprobeerd middels NordVPN, maar geen enkele keer stond er een download klaar wanneer ik op 'check for update' drukte.

Ach, het heeft geen haast...

• Britske
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik heb ook nog geen update naar 10 gehad.

Heeft er iemand nog ideeën voor het stroever krijgen van de achterkant? Hoesje heb ik geen zin in, want hij is al groot zat. En dan zie je de telefoon zelf niet meer. Is er iets van folie beschikbaar ofzo?

• Joopieboy
Daarom heb ik een heel dun hoesje van Nillkin, je merkt het natuurlijk wel iets, maar dat is het enige waardoor die ook bij mij niet uit mijn handen verdwijnt...

• Stefano
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:11

Stefano

Ondertitel Not Found

iestyn99 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:50:
Confirmed!

/Edit
Stefano die gister een 8.1 besteld heeft voor éēn van zijn digibeet vriendjes, vandaag 5 updates heeft weggekeken en vervolgens de gloednieuwe 8.1 op de tegels laat stuiteren. Leg dat morgen maar eens aan de WA uit :o

Stefano wijzigde deze reactie 13-10-2019 20:48 (31%)

• Thedr
Hier nog geen update, maar lees op XDA een aantal mensen die wat issues hebben na de update, mogelijk hebben ze de uitrol tijdelijk stopgezet.

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 01:58
Als ik eerlijk ben, bij iedere update ongeacht OS, zijn er toch altijd mensen met issues, snelle batterij ontlading is er altijd wel 1 van :-)
Thedr schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:20:
Hier nog geen update, maar lees op XDA een aantal mensen die wat issues hebben na de update, mogelijk hebben ze de uitrol tijdelijk stopgezet.

• Thedr
Mr. Freeze schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:59:
Als ik eerlijk ben, bij iedere update ongeacht OS, zijn er toch altijd mensen met issues, snelle batterij ontlading is er altijd wel 1 van :-)

[...]
True story :)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:50

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Het zal misschien aan de Internetverbinding hier op kantoor liggen, maar ik krijg Android 10 nu gedownload op de Nokia 8.1 :)

Ben benieuwd..

Edit: overigens heb ik gewoon een NL IP adres hier.

Equator wijzigde deze reactie 15-10-2019 11:28 (16%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 01:58
Equator schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:28:
Het zal misschien aan de Internetverbinding hier op kantoor liggen, maar ik krijg Android 10 nu gedownload op de Nokia 8.1 :)

Ben benieuwd..

Ja, hier nu ook, om 9:30 was hij er nog niet, nu wel, ben benieuwd :-)

• danny1909
Ja hier ook!

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:57

Trakt | Last.fm | discogs

• WhiteHwk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-11 21:28
Ik heb android 10 ook beschikbaar

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Net even gechecked en ook bij mij is hij beschikbaar. :9

Scheelt weer een VPN opzetten naar Duitsland O-)

• Thedr
Bozevkwa schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:08:
Net even gechecked en ook bij mij is hij beschikbaar. :9

Scheelt weer een VPN opzetten naar Duitsland O-)
Ook dat werkt niet gegarandeerd kan ik je vertellen :$ Hier nog niets maar ik wacht enigzins rustig af...

• Silvarro
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-10 18:55
Equator schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:28:

Ben benieuwd..

Ik ook maar ik houd de boot nog even af totdat ik zeker weet dat er geen problemen zijn.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22:50

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Silvarro schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:18:
[...]

Ik ook maar ik houd de boot nog even af totdat ik zeker weet dat er geen problemen zijn.
Och, ik vertrouw er wel op. Installatie is prima gegaan, duurde iets meer dan 12 minuten gevolgd door een herstart.

Het enige wat me opvalt is dat het lijkt alsof het scherm aan de onderkant rondere hoeken heeft. Maar dat is misschien niet zo.

Dank mode is heerlijk.. :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

bij mij nu ook bezig met android 10, ben benieuwd, vooral dondkere modus lijkt me wel interessant.....

• Silvarro
Equator schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

Och, ik vertrouw er wel op. Installatie is prima gegaan, duurde iets meer dan 12 minuten gevolgd door een herstart.

Het enige wat me opvalt is dat het lijkt alsof het scherm aan de onderkant rondere hoeken heeft. Maar dat is misschien niet zo.

Dank mode is heerlijk.. :)
Ik vertrouw niet enkel op eerste indrukken :P Er kan enige tijd overheen gaan voor de problemen zich manifesteren. Btw, kan ik de 3 button navigatie in android 10 nog gebruiken? Ik las dat gebruikers die van Android 9 naar 10 upgraden die opdie nog wel hadden maar als je een toestel kocht met Android 10 out of the box dat die optie er niet was.

Silvarro wijzigde deze reactie 15-10-2019 21:35 (18%)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Silvarro schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Ik vertrouw niet enkel op eerste indrukken :P Er kan enige tijd overheen gaan voor de problemen zich manifesteren. Btw, kan ik de 3 button navigatie in android 10 nog gebruiken? Ik las dat gebruikers die van Android 9 naar 10 upgraden die opdie nog wel hadden maar als je een toestel kocht met Android 10 out of the box dat die optie er niet was.
navigatie met 3 knoppen is nog een optie, onder systeem -> gebaren -> systeemnavigatie

• Silvarro
jpm.lensen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

navigatie met 3 knoppen is nog een optie, onder systeem -> gebaren -> systeemnavigatie
Super! Het gebarensysteem van Google zelf heeft een aantal verbeterpunten aangezien het niet zo best samenwerkt met een paar van hun apps zoals Gmail. En dan willen ze OEMs ook nog forceren het gebarensysteem van Google te gebruiken ipv hun eigen terwijl oa Samsung al bewezen heeft het beter te kunnen dan Google zelf :+

Silvarro wijzigde deze reactie 15-10-2019 23:18 (19%)

• ASW1
jpm.lensen schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

Nooit geweten dat dat kon, terdege gemist!
Die gestures navigatie vind ik echt helemaal niks, in ieder geval niet om apps mee te switchen. Dan vond ik die 2-button navigatie nog beter. Maar nu weer gewoon 3-button dus.

Na update zie ik overigens op een iets ander wifi icoontje geen enkel verschil....
En nee de schermhoeken zijn niet ronder dan voorheen.
Had er meer van verwacht. Dark modus boeit me verder niet zolang daar geen batterijwinst mee te halen is (want ledscherm)
Of eigenlijk interesseert me dat ook niet want ik laad hem sowieso maar om de andere dag op. Een batterijwondertje is het wel.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Onder instellingen -> scherm heb je ook nog volledig frame optie. Vind ik ook wel mooi.

Gebaren probeer ik nu. Even kijken of ik het vol hou

Ik vind dark mode wel mooier. Ook op het led scherm

• rens-br
  • Laatst online: 17:09
Modbreak:Het individueel melden dat je de update naar Android 10 wel of niet gehad hebt voegt niet zoveel toe en laat dat a.u.b. dan ook achterwege. Discussiëren over veranderingen / verbeteringen in de update mag natuurlijk wel gewoon.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:40
Hoe zit dat nou met de notch op het scherm, is deze aan en uit te zetten ?

• JohanKupers
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:33:

[Afbeelding]
Via een omweg:
JohanKupers schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:19:
[...]

HEY GUYS! I just made an account to tell you that I have a solution for y'all if you didn't find it yourselves until now.

1. Install Nova Launcher (you don't have to use it, just install it)
2. Tap And hold on home screen and go to widgets
3. Chose Nova Launcher - Activities and place it on home screen
4. Scroll Down until you find settings and open it
5. Now scroll all the way down until you see Status bar style (.settings$NotchSettingsActivity
6. Select it

Here you go. You have a direct link to the setting for the notch! 

• rens-br
  • Laatst online: 17:09

[Afbeelding]
Zelf gebruik ik op mijn Pocophone Nacho Notch om de notch te verbergen.

• menzo
Nevermind

menzo wijzigde deze reactie 16-10-2019 09:36 (92%)

• danny1909
Ik heb die optie iig niet.

• Silvarro
Toch best wel maf dat de Nokia 8.1 wel zo getoond wordt maar de notch alleen aan en uit te zetten is met een 3rd party app. Heb 'm zelf ook aangezet en vind t best wel tof dat m'n wallpaper doorloopt. Bedankt voor de tip :) Ik gebruik namelijk al tijden Nova Launcher maar wist niet dat zoiets mogelijk was ^^"

• Barth89
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-11 21:36
Op AndroidPlanet las ik iets over 'bubbels', alleen zie ik daar in de instellingen niets van terug. Weet iemand hoe je dit activeert?

Dankzij de zogeheten Bubbels gaat Android 10 multitasken makkelijker maken. Zodra je bijvoorbeeld een bericht ontvangt verschijnt er een klein icoon van de Berichten-app op je scherm. Hierin kun je direct op de ander reageren, of het schermpje verplaatsen zodat je er geen last van hebt. Het voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld op iemand kunt reageren terwijl je een YouTube-video kijkt. Wanneer je klaar bent met het gesprek houd je de Bubbel lang ingedrukt en veeg je ‘m naar de onderkant van je scherm. De Bubbels komen je bekend voor wanneer je Facebook Messenger gebruikt.

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:59
Sinds de update naar Android 10 heeft de telefoon van mijn vrouw data verbruikt terwijl data roaming uitstaat. Iemand anders die er raad mee weet?

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:20
Barth89 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:59:
Op AndroidPlanet las ik iets over 'bubbels', alleen zie ik daar in de instellingen niets van terug. Weet iemand hoe je dit activeert?
Dit is alleen aan te zetten onder Developer options, bijna helemaal onderaan staat de optie "Ballonnen".
Note: dit moet wel door de app (á la Facebook) worden ondersteund.
Iets verder naar beneden kun je ook nog de accentkleur aanpassen en de vorm van de pictogrammen.

Audiowaste wijzigde deze reactie 17-10-2019 09:38 (30%)

• Silvarro
badluckboy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:02:
Sinds de update naar Android 10 heeft de telefoon van mijn vrouw data verbruikt terwijl data roaming uitstaat. Iemand anders die er raad mee weet?
Was ze in 't buitenland dan? Want je 'roamt' alleen als je in 't buitenland bent.

• badluckboy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:59
Silvarro schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:44:
[...]

Was ze in 't buitenland dan? Want je 'roamt' alleen als je in 't buitenland bent.
Ja we hebben de update uitgevoerd in Thailand. Ervoor en erna stond het op roaming.

• ASW1
(minimaal) dataverbruik op de achtergrond terwijl roaming uit staat is een bekend probleem waar verschillende providers ook anders mee omgaan, veel schelden het kwijt als het maar heel weinig is anderen trekken je leeg. Je kunt overschakelen op 2G only, al is het de vraag of ze dat in Thailand überhaupt hebben.

• menzo
badluckboy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Ja we hebben de update uitgevoerd in Thailand. Ervoor en erna stond het op roaming.
Heeft ze youfone?

reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

• Thedr
Ik ben sinds dinsdag klant bij Tmobile, als het goed is zou de 8.1 ondersteuning moeten hebben voor VoLTE. Echter heb ik bij nog geen enkel telefoongesprek gezien dat het via 4G verloopt, hij schakelt altijd terug naar 3G. Nu kan het zijn dat Tmobiile dit nog aan het uitrollen is, maar ben nieuwsgierig of er hier wellicht mensen zijn waarbij dat wel al werkt :)

• aReaRe©
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik zie geen notch, toestel helemaal stock nog :$ :?

• Joopieboy
aReaRe© schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:
[...]

Ik zie geen notch, toestel helemaal stock nog :$ :?
Same here :Y

Update hier nog niet beschikbaar, mijn toestel is van de eerste batch met de release, ben benieuwd wanneer die komt :)

• DvdB1516
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 10:23
Ik meen dat Nokia/HMD problemen had omtrent de notch en inbreuk op een patent en daarom de notch maar had "uitgezet". Nu weet ik niet of dit in de laatste maanden opgelost is, maar dat was vroeger de reden dat er 'geen' notch was.

Als ik zelf de Nova launcher probeer zie ik de hele optie ook niet :'(

DvdB1516 wijzigde deze reactie 18-10-2019 13:56 (14%)

• paul2406
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-11 17:27
Lijkt er op dat Nokia de uitrol van Android 10 voor dit model heeft teruggetrokken. Gezien de vele negatieve reacties op het forum van Nokia zelf, lijkt me dat ook beter. Zie https://community.phones..../android-10-on-nokia-8-1/

Ben blij dat ik de update niet direct heb uitgevoerd toen ik de melding kreeg. Ben altijd wat terughoudend met major updates. Hoef niet direct het nieuwste, dat alles blijft werken vind ik belangrijker :)

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-11 14:50
Vroeg me al af of ik de enige met issues was.

Heb zelf last van dat wifi soms spontaan niet meer werkt. Even later gaat het weer prima.
Tevens een stuk langzamer en instabiel.

Hopelijk snel een patch.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True