Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

3 maanden oud, maand laten liggen omdat er geen hoesjes leverbaar waren, 1 week gebruikt, camera stuk, gerepareerd en 2 weken later weer de camera stuk plus netwerkproblemen. Inmiddels is die langer op reparatie geweest dan dat ik hem heb kunnen gebruiken.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heeft ardana eraan gezetenJoopieboy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:33:
Zal vanmiddag/vanavond eens kijken.Telefoon is net klaar en terug van reparatie zie ik.
3 maanden oud, maand laten liggen omdat er geen hoesjes leverbaar waren, 1 week gebruikt, camera stuk, gerepareerd en 2 weken later weer de camera stuk plus netwerkproblemen. Inmiddels is die langer op reparatie geweest dan dat ik hem heb kunnen gebruiken.Geeft vertrouwen dit...
/Rent
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ja hier precies hetzelfde! heb bellen via wifi maar even uitgezet want kan niet alleen de melding voor dit specifiek uitzetten alleen voor alle telefoon services en dat wil ik eigenlijk niet. Via messenger vodafone benaderd maar die zeggen dat het niet weg kan.Thyzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:14:
Jeej, Vodafone heeft vo-wifi geactiveerd voor de Nokia 8.1.
Maar nu heb ik zo'n irritant driehoekje in mijn scherm staan over 'emergency calls' grr.
Die notificaties komen namelijk elke x minuten ook op mijn smartwatch binnen...
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door danny1909 op 11-05-2019 09:48 ]
Jammer. Het is zo'n mooie oplossing voor de bereikbaarheid in huis (wat een drama is in ons huis)danny1909 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:47:
[...]
Ja hier precies hetzelfde! heb bellen via wifi maar even uitgezet want kan niet alleen de melding voor dit specifiek uitzetten alleen voor alle telefoon services en dat wil ik eigenlijk niet. Via messenger vodafone benaderd maar die zeggen dat het niet weg kan.
Zie: https://www.nokia.com/phones/en_int/developer/
XBL gamertag StayingPow3r
Ik heb heb hem een aantal dagen gebruikt, kon ook niet anders want een rollback naar P was nog niet mogelijk. Ondertussen ben ik wel teruggegaan naar P want kon geen Pokémon GO meer spelenMr. Freeze schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:33:
@Audiowaste zelf begin ik nog niet aan Q, maar hoe bevalt ie tot dusver? Gebruik je de telefoon ook als je dagelijkse toestel?
Zoals al in een eerdere post aangegeven, werken bepaalde apps niet vanwege safety checks (Ziggo GO, Netflix en Pokémon GO). Verder werkte alles prima, al mistte ik toch wel een aantal dingen die wel in Android Q zouden moeten zitten:
- De nieuwe gestures. Sterker nog, in de huidige build is alleen de 3 button navigatie beschikbaar. Was in de huidige build nog niet helemaal geïmplementeerd. Je zag dat de 3 opties wel beschikbaar waren, maar er was geen optie om te switchen.
- Bubbles. Helemaal niets van gezien, tenzij ik nog ergens iets moest aanzetten.
- Icon shape: Er waren verschillende icon shapes beschikbaar (Vierkant, vierkant met afgeronde hoeken etc.) maar geen ronde iconen, terwijl ik die juist het prettigste vind.
Wat werkt wel goed:
- Accent colors. Al zijn er nog maar 3 of 4 kleuren beschikbaar, terwijl dat makkelijk via een color picker zou moeten kunnen werken. Vermoed dat hier nog wel aan gewerkt wordt.
- De nieuwe dark mode. Maar persoonlijk vind ik het te zwart, ik denk dat donker grijs wat rustiger zou ogen. Misschien ook persoonlijk, maar ik had hierdoor het idee dat het juist drukker oogde. Voor Amoled is helemaal zwart natuurlijk beter voor de accuduur. Ik zou graag meerdere opties zien (wit, zwart, donker grijs en donker blauw).
- De nieuwe privacy settings.
Conclusie: of je hem al voor dagelijks gebruik kan installeren is afhankelijk hoe je je toestel gebruikt. Je hebt in ieder geval de optie om een rollback te doen naar Android P. Één ding is zeker, de betaversie van Q voor de Nokia 8.1 wijkt in vele opzichten af van de Pixelversie.
Wel mooi dat Nokia (of HMD) al actief met Q bezig is, en dan krijgen we zelfs R nog op de 8.1 :-)
En geïnstalleerd, wat een verademing dit toestel (geschiedenis was een LG Nexus 5X (veel updates maar bootloop) en daarna een Samsung S7 ).witterholt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:12:
De Google mei update is zojuist uit gekomen voor de 8.1: https://nokiapoweruser.co...security-update-2019-now/
De internationale update samenvatting lijst is overigens hier te vinden: https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates. Deze wordt bijgewerkt op de dag van release.witterholt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:12:
De Google mei update is zojuist uit gekomen voor de 8.1: https://nokiapoweruser.co...security-update-2019-now/
[ Voor 20% gewijzigd door gpgekko op 14-05-2019 09:36 . Reden: Tot nog toe waren de updates voor India altijd eerder dan die voor de rest van de wereld, maar blijkbaar dit keer niet, my bad O-) ]
Ik kan eigenlijk geen één minpunt ontdekken bij deze telefoon, want hij doet alles erg goed.
Kortom ik ben heel tevreden.😊
Nu vraag ik mij af: was dit exemplarisch of is bij jullie het backlight ook iets minder vel onder het horizontale deel van de notch?
Ik heb de telefoon nu een aantal maanden en er is me nog geen donkere vlek opgevallen. Denk dat het exemplarisch is..S0epkip schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 06:59:
De Nokia 8.1 beviel mij beter dan de Nokia 7 plus, maar vanwege een irritatie-puntje in het scherm heb ik de 8.1 toch teruggestuurd: onder de notch was (bij mij) een donkere vlek waarneembaar in het backlight. Dit viel helaas teveel op bij tekst lezen op sites zoals Tweakers en ik ging me er aan irriteren.
Nu vraag ik mij af: was dit exemplarisch of is bij jullie het backlight ook iets minder vel onder het horizontale deel van de notch?
En hij past niet helemaal goed op mijn scherm..
Geen alleen origineel hoesje/bumpercaseWhiteHwk schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:39:
Welke screenprotector gebruiken jullie eigenlijk? ik heb deze https://www.gsmpunt.nl/sc...screen-protector-nokia-81
Originele Nokia briefcase die ik bij de T-mobile kocht (samen met de Nokia 8.1)WhiteHwk schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:39:
Welke screenprotector gebruiken jullie eigenlijk? ik heb deze https://www.gsmpunt.nl/sc...screen-protector-nokia-81
https://www.bol.com/nl/p/...ss/9200000105524548/?s2a=WhiteHwk schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:39:
Vast niet de enige goede, maar ook met deze dik tevreden, en 2 voor de prijs van 1.
Het probleem in het kort, ik krijg de telefoon niet uit de Fastboot modus. Iemand de tip om dit te verhelpen?
Ik heb al erg veel gegoogled, maar kom er niet uit. Het lijkt er op dat ik met tools, zoals Android Multi Tools etc. aan de slag moet.
Ook vraag ik mij af hoe betrouwbaar dit soort websites zijn:
https://www.jihosoft.com/...uck-in-fastboot-mode.html
Solution 2 klinkt als de optie, maar is dit betrouwbaar?
Meedenken wordt erg gewaardeerd.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Of de aanknop lang indrukken tot telefoon opnieuw aangaat?
Los ervan dat ik het niet met die software zou doen maar direct via ADB Fastboot commands, gaat dit waarschijnlijk toch niet werken voor jou. Om dit te laten werken moet namelijk USB Debugging aanstaan.Denna89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:49:
Ook vraag ik mij af hoe betrouwbaar dit soort websites zijn:
https://www.jihosoft.com/...uck-in-fastboot-mode.html
Solution 2 klinkt als de optie, maar is dit betrouwbaar?
Welk scherm zie je precies en wat heb je al geprobeerd?
Deze optie heb ik nog niet teruggevonden op de Nokia. Is dit algemeen verdwenen in Android 9, of zoek ik niet goed genoeg?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ze hebben dat ding nog nooit een release hetzelfde gelaten lijkt het wel, maar hij is er inderdaad uit.Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:18:
Ik heb sinds dit weekend ook een Nokia 8.1, bevalt helemaal prima. Er is echter één ding dat ik mis, op mijn vorige toestellen (OnePlus One, Nexus 5X & Wileyfox Switft 2X) kon ik altijd do not disturb activeren door de volumeslider nog een keer naar beneden te tikken nadat je het volume helemaal omlaag had gezet, en ook andersom.
Deze optie heb ik nog niet teruggevonden op de Nokia. Is dit algemeen verdwenen in Android 9, of zoek ik niet goed genoeg?
Bron:In the recently released Developer Preview images for Android P, that isn't the case. The Do not disturb toggle in quick settings now only performs the old default action for duration selection, and toggling volume down no longer enables Do not disturb.
https://www.androidpolice...s-simplified-single-mode/
[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 29-05-2019 10:28 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb de schakelaar aan gezet voor watermerk. Maar ik zie geen pijltjes op mijn scherm waar ik het eventueel kan veranderen. Wat gaat er mis bij mij. De camera staat gewoon in camera stand. En de switch staat gewoon naar recht bij mij. Wie o wie kan mij helpen?
Aangezien ik de 7.1 toch wel ietwat traag vond reageren met foto's en sommige apps heb ik gekozen om een kleine upgrade naar de 8.1 te doen.
Tot zo ver blij met de keuze. Hij voelt iets sneller aan en de foto's lijken ook mooier (helderder) te zijn.
Overzetten is met Android ook top. Backup herstellen, overnight alle apps laten installeren en klaar!
Het enige dat ik mis is de 'derde' knop. Ik heb momenteel alleen de 'Back' en 'Home' knop. Dit is waarschijnlijk een instelling van Android en heeft denk ik niets met het toestel te maken.
Nu nog wachten op de case die er omheen moet.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
"Omhoog vegen over startknop" uitschakelen in Instellingen.Jan_V schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:
Het enige dat ik mis is de 'derde' knop. Ik heb momenteel alleen de 'Back' en 'Home' knop. Dit is waarschijnlijk een instelling van Android en heeft denk ik niets met het toestel te maken.
edit: is me nu bekend, updates gaan mooi vanzelf dus.
[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-06-2019 10:40 ]
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000103557591
[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 08-07-2019 10:50 ]
Ik heb de telefoon vorige week gekocht voor 350€ en zat nog 50€ cashback op dus prijs lijkt mij niet uitzonderlijk te zijn.Equator schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:49:
Even een headsup, voor hen die de Nokia 8.1 willen kopen. bol.com heeft een "dag-deal" waarop ze 25% korting roepen. Nu is dat een truukje, maar hij is wel voor slechts €299,- te koop. Toch bijna 50,- goedkoper dan bij anderen.
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000103557591
Als je hiervoor nog een oplossing zoekt: Instellingen, Apps en meldingen, Alle x apps bekijken, in menu rechtsboven kiezen voor Systeem weergeven, scrollen naar Telefoonservices, Meldingen, Bellen via wifi, Gedrag, Stil weergeven en minimaliseren.danny1909 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:47:
[...]
Ja hier precies hetzelfde! heb bellen via wifi maar even uitgezet want kan niet alleen de melding voor dit specifiek uitzetten alleen voor alle telefoon services en dat wil ik eigenlijk niet. Via messenger vodafone benaderd maar die zeggen dat het niet weg kan.
Nu zie je de melding alleen als je zelf het notificatie scherm opent.
De telefoon is weggeweest ter reparatie via Coolblue (ook gekocht daar) en sinds dat hij daar vandaan terug is ontvangt de telefoon ook geen updates meer ook niet na een fabrieks reset.
Tevens staan er na de fabrieksreset nog 2 apps op die er volgens mij niet ophouden genaamd;
BTTestApp en Unified sensor test app.
Deze apps lijken mij niet op een fabrieks android telefoon te horen staan ik heb ze tenminste nog nooit gezien.
Ter info ze hebben het beeldscherm vervangen die was gebroken.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Heb je geprobeerd om handmatig een update te doen? Dit doe je door naar instellingen - - systeem - - geavanceerd - - systeemupdate te gaan.schnumi schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:15:
Mensen even een vraagje de Nokia 8.1 van mijn vriendin ontvangt geen updates meer. De telefoon staat nog steeds op de 1 april update vast.
De telefoon is weggeweest ter reparatie via Coolblue (ook gekocht daar) en sinds dat hij daar vandaan terug is ontvangt de telefoon ook geen updates meer ook niet na een fabrieks reset.
Tevens staan er na de fabrieksreset nog 2 apps op die er volgens mij niet ophouden genaamd;
BTTestApp en Unified sensor test app.
Deze apps lijken mij niet op een fabrieks android telefoon te horen staan ik heb ze tenminste nog nooit gezien.
Ter info ze hebben het beeldscherm vervangen die was gebroken.
Jazeker meerdere keren maar gebeurd niks hij zoekt en zegt dan up to date. Voor de reparatie ontving de telefoon gewoon máandelijks zijn update.MicBomer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:37:
[...]
Heb je geprobeerd om handmatig een update te doen? Dit doe je door naar instellingen - - systeem - - geavanceerd - - systeemupdate te gaan.
Ik heb het gevoel dat er nog een test software ofzo opstaat van de reparateur wat verklaard anders die twee apps?
Heb zelf een Nokia 7 plus en ook hier zijn die apps niet te vinden.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dan moet het wel aan de reparatie liggen. Ik zou bij Coolblue verder informeren. Veel succes hiermee.schnumi schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:46:
[...]
Jazeker meerdere keren maar gebeurd niks hij zoekt en zegt dan up to date. Voor de reparatie ontving de telefoon gewoon máandelijks zijn update.
Ik heb het gevoel dat er nog een test software ofzo opstaat van de reparateur wat verklaard anders die twee apps?
Heb zelf een Nokia 7 plus en ook hier zijn die apps niet te vinden.
Held! Dank je wel. Belkwaliteit is erg goed via WiFi maar die melding stoorde me behoorlijk!Coprocessor schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:33:
[...]
Als je hiervoor nog een oplossing zoekt: Instellingen, Apps en meldingen, Alle x apps bekijken, in menu rechtsboven kiezen voor Systeem weergeven, scrollen naar Telefoonservices, Meldingen, Bellen via wifi, Gedrag, Stil weergeven en minimaliseren.
Nu zie je de melding alleen als je zelf het notificatie scherm opent.
Graag gedaan. Het XDA forum over de Nokia 8.1 was de bron. Nu nog uitvinden waarom de Nokia 8.1 van m'n vrouw de hele optie Bellen via WiFi niet heeft en de mijne wél. Beide hetzelfde abo bij Vodafone.ErikG2 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:37:
[...]
Held! Dank je wel. Belkwaliteit is erg goed via WiFi maar die melding stoorde me behoorlijk!
Hier sinds twee weken ook de Nokia 8.1. Ik had tot grote tevredenheid een Xiaomi Mi A1 maar de zaken die mij stoorden waren de tegenvallende foto's en de slechte belkwaliteit.
Goed, parameters: midrange, dual sim, Android One en goeie camera. Stond op het punt om de Pixel 3a te kopen maar helaas geen dual sim dus dan deze Nokia gekocht.
Camera is belangrijk voor professioneel gebruik op de werkvloer maar op sommige foto's hangt er een "blauwe" waas over. Wat is dat? Kan ik dit permanent uitschakelen? Ik laat de foto's altijd op automatische modus staan.
Eigenlijk denk ik dat je zelf al het antwoord hebt gegeven op je eigen vraag, ga even wat met de scenes spelen en kijk in welke situatie je een mooi resultaat hebt. Zet de camera in "pro" modus om met de witbalans te oefenen.Stancke schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:16:
Camera is belangrijk voor professioneel gebruik op de werkvloer maar op sommige foto's hangt er een "blauwe" waas over. Wat is dat? Kan ik dit permanent uitschakelen? Ik laat de foto's altijd op automatische modus staan.
Hoe oud is die simkaart van je vrouw? Misschien de moeite waard die te vervangen.Coprocessor schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:16:
[...]
Graag gedaan. Het XDA forum over de Nokia 8.1 was de bron. Nu nog uitvinden waarom de Nokia 8.1 van m'n vrouw de hele optie Bellen via WiFi niet heeft en de mijne wél. Beide hetzelfde abo bij Vodafone.
[ Voor 27% gewijzigd door Sahri op 18-07-2019 20:40 ]
Bedankt voor je reactie. Bij het opzoeken van model, firmware en build (je eerdere vraag) heb ik ook nog even gekeken bij de instellingen van Mobiel netwerk en tot mijn verbazing staat daar nu ineens wél de Bellen via wifi mogelijkheid. Dus: problem solved. Ik ga het alleen nog wel even in de gaten houden voorlopig.Sahri schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:19:
[...]
Hoe oud is die simkaart van je vrouw? Misschien de moeite waard die te vervangen.
Heb je misschien een andere vage app op je telefoon staan? Dit is echt niet standaard.ErikG2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:08:
Ik krijg sinds een week af en toe reclame in mijn meldingen menu? Ik heb er nu 2 gehad, dat is 2 teveel eigenlijk. Zijn er meer die dit hebben? Het zijn reclames voor apps.
Zelf heb ik overigens deze DNS changer op de telefoon staan;
https://play.google.com/s...=com.frostnerd.dnschanger
(Zowel wifi als mobiel instellen)
en vervolgens de DNS servers van Adguard gebruiken;
176.103.130.130
176.103.130.131
en je hele telefoon is reclame vrij.
[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-07-2019 12:03 ]
Ik zal die dns eens proberen. Thx.
Met Android Pie kan dat simpeler, via Prive-DNS kun je dat ook regelen.Mr. Freeze schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:55:
[...]
Heb je misschien een andere vage app op je telefoon staan? Dit is echt niet standaard.
Zelf heb ik overigens deze DNS changer op de telefoon staan;
https://play.google.com/s...=com.frostnerd.dnschanger
(Zowel wifi als mobiel instellen)
en vervolgens de DNS servers van Adguard gebruiken;
176.103.130.130
176.103.130.131
en je hele telefoon is reclame vrij.
Instellingen -> Netwerk en internet -> Geavanceerd -> Prive-DNS
en daar dan als URL dns.adguard.com instellen en taadaa reclamevrij.
Je kunt ook de Adguard DNS servers opnemen in je router, dan is al je interne apparatuur reclamevrij gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door JohanKupers op 20-07-2019 13:05 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Weer wat geleerd, dank je wel, ga nu zo instellen. Voor de router, dat heb ik al zo, maarja, dat is alleen binnenshuis en aangezien de telefoon vaak onderweg is dus ook op de telefoon zo ingesteldJohanKupers schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:04:
[...]
Met Android Pie kan dat simpeler, via Prive-DNS kun je dat ook regelen.
Instellingen -> Netwerk en internet -> Geavanceerd -> Prive-DNS
en daar dan als URL dns.adguard.com instellen en taadaa reclamevrij.
Je kunt ook de Adguard DNS servers opnemen in je router, dan is al je interne apparatuur reclamevrij gemaakt.
Maar toch zou ik eens even goed rondkijken op je telefoon waarom de ads daar verschijnen. Ik bedoel, als Nokia met Android one reclames ging vertonen dat er heel wat ruiten gingen sneuvelen in Espoo Finland :-)ErikG2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:36:
De enige app die ik er op heb gezet vergeleken met mijn oude telefoon is een settings editor.
Ik zal die dns eens proberen. Thx.
Maar goed, die settings editor kan er natuurlijk ook voor hebben gezorgd, heb je een directe link naar die app?
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-07-2019 13:32 ]
Heb je die adguard DNS nog geprobeerd? Zoja, is nu verholpen?ErikG2 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:38:
Een link heb ik niet, maar het is de setedit app.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-07-2019 19:24 ]
Ik heb de dns veranderd idd. Even afwachten. Ik had die ads pas 2x in 1 week tijd gezien,dus ik weet nog niet of het helpt. Ik heb op de Motorola van mijn vrouw ook die app geïnstalleerd omdat zij ook vaak random advertenties kreeg maar dan fullscreen en niet in het mededeling menu. Tot nu toe gaat het goed.Mr. Freeze schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:24:
[...]
Heb je die adguard DNS nog geprobeerd? Zoja, is nu verholpen?

Ik heb 2 apps er af gegooid, move the block en sure afstandsbediening. Van 2 andere spelletjes de meldingen geblokkeerd. Eens kijken wat dat opleverd.
[ Voor 25% gewijzigd door ErikG2 op 21-07-2019 10:10 ]
Tsja, lijkt wel malware joh, ik zou eerst maar eens aan een reset of herstel van je telefoon denken.ErikG2 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:04:
Het heeft helaas niet geholpen. Ik had ook de setedit app al verwijderd.
[Afbeelding]
Ik heb 2 apps er af gegooid, move the block en sure afstandsbediening. Van 2 andere spelletjes de meldingen geblokkeerd. Eens kijken wat dat opleverd.
Ja, dacht ik ook aan. Vraag me wel af hoe ik er aan kom, ik ben altijd wel voorzichtig met wat ik er op zet.Mr. Freeze schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:23:
[...]
Tsja, lijkt wel malware joh, ik zou eerst maar eens aan een reset of herstel van je telefoon denken.
Malwarebytes vond niets iig.
Ik kijk het nog even aan of mijn acties van vanmorgen effect hebben.
Ik heb geen zin meer om een telefoon te kopen van 5 a 600 euro en kom steeds op de Nokia's terecht. De 8.1 lijkt me een prima opvolger voor de komende 4+ jaar.
Wat me opvalt is dat de toestellen verschillen in prijs op kleur. Zo is de paarse 40+ euro goedkoper dan de rest. Is het zo een verschrikkelijke kleur dat niemand hem afneemt?
Ja, daar komt het in essentie wel op neer. Vaak zijn de rosé-varianten van telefoons ook wat goedkoper. Ik heb jarenlang met een rose Windows-phone rondgelopen omdat die toen ook 50 euro goedkoper was dan een zwarte. Terwijl je er met een hoesje omheen niet eens wat van de afwijkende kleur zagRoyK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:00:
Mijn Samsung S6 begint een beetje te haperen. Het opladen gaat niet meer zo snel en trekt de batterij het middels geen dag meer. Ik ben geen dedicated gebruiker. De telefoon doet echt dienst om te kunnen bellen, af en toe ff iets opzoeken op het net, whatsapp en mail, en navigeren met TomTom go.
Ik heb geen zin meer om een telefoon te kopen van 5 a 600 euro en kom steeds op de Nokia's terecht. De 8.1 lijkt me een prima opvolger voor de komende 4+ jaar.
Wat me opvalt is dat de toestellen verschillen in prijs op kleur. Zo is de paarse 40+ euro goedkoper dan de rest. Is het zo een verschrikkelijke kleur dat niemand hem afneemt?
ja precies haha. ik overweeg ook een hoesje dit keer. Al twijfel ik een beetje omdat ik hem ook wat meer in wil gaan zetten als navigatie. De ingebouwde navigatie in mijn auto is middels 8 jaar oud en het updaten kost 2 goudstaven.EcoR schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:02:
[...]
Ja, daar komt het in essentie wel op neer. Vaak zijn de rosé-varianten van telefoons ook wat goedkoper. Ik heb jarenlang met een rose Windows-phone rondgelopen omdat die toen ook 50 euro goedkoper was dan een zwarte. Terwijl je er met een hoesje omheen niet eens wat van de afwijkende kleur zag
Ik wilde eerst vragen in welk land je aan het shoppen was, maar zie nu dat de paarse eindelijk in Nederland te krijgen is. Dit is de kleur die ik in eerste instantie wilde, maar niet te krijgen was toen mijn oude telefoon kapot gingRoyK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:00:
Mijn Samsung S6 begint een beetje te haperen. Het opladen gaat niet meer zo snel en trekt de batterij het middels geen dag meer. Ik ben geen dedicated gebruiker. De telefoon doet echt dienst om te kunnen bellen, af en toe ff iets opzoeken op het net, whatsapp en mail, en navigeren met TomTom go.
Kleur zal idd weinig uitmaken want hoesje is echt wel een noodzaak, toestel is heel glad. Zelf kom ik van iPhone en Nokia 8 maar voor dit geld 100% tevreden.RoyK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:00:
DezeRoyK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:22:
wat voor hoesje hebben jullie aangeschaft?
die heb ik ook, erg fijne hoes
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb afgelopen weekend de paarse besteld en ontvangen. In theorie is het inderdaad "een verschrikkelijke kleur"RoyK schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:00:
...
Phone App > [...] (Settings) > Calling accounts > Call status tones > Minute minderStancke schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:37:
Per minuut ik aan het bellen ben, hoor ik een piepsignaal. Kan ik deze uitschakelen?
Denk dat dit hem is.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Thanks voor je reactie. Ik ben vorige week uiteindelijk na wikken en wegen.. wegen en wikken alsof mijn leven er vanaf hing, gegaan voor de Samsung A50. ook een nette telefoon en blij mee. Hoesje is onderweg uit ChinaJarown2 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Ik heb afgelopen weekend de paarse besteld en ontvangen. In theorie is het inderdaad "een verschrikkelijke kleur", maar in de praktijk zie je het amper. Het is zeer donkerpaars en enkel bij goed daglicht zie je een paarse gloed. Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar gezien het prijsverschil kan ik 'm zeker aanraden!

Hopen dat ze volgende maand ook zo snel zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Thedr op 14-08-2019 12:16 ]
Na wat testen en paar keer factory resets kwam ik erachter dat wanneer ik de Weergave >> Geavanceerd >> optie "Tikken om te activeren'' uitzet het ontwaken is gestopt. Zet ik de optie weer aan dat is het weer terug.
Iemand anders hier wellicht ook last van sinds de laatste Augustus update?
Ik had hetzelfde, zelfde conclusie maar alleen uitgezet en daarbij gelaten.😀blckbrd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:55:
Sinds de beveiligingsupdate van Augustus merkte ik dat het scherm uit het niets soms ontwaakt zonder dat er bv. een melding verschijnt. Daarnaast word de telefoon erg warm en en gaat de accu snel leeg.
Na wat testen en paar keer factory resets kwam ik erachter dat wanneer ik de Weergave >> Geavanceerd >> optie "Tikken om te activeren'' uitzet het ontwaken is gestopt. Zet ik de optie weer aan dat is het weer terug.
Had ik het daar ook maar bij gelaten zonder resetnoodel1988 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:35:
[...]
Ik had hetzelfde, zelfde conclusie maar alleen uitgezet en daarbij gelaten.😀

⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb nog wat exemplaren bij de MediaMarkt bekeken, maar ze hebben het allemaal.S0epkip schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 06:59:
De Nokia 8.1 beviel mij beter dan de Nokia 7 plus, maar vanwege een irritatie-puntje in het scherm heb ik de 8.1 toch teruggestuurd: onder de notch was (bij mij) een donkere vlek waarneembaar in het backlight. Dit viel helaas teveel op bij tekst lezen op sites zoals Tweakers en ik ging me er aan irriteren.
Het is niet exemplarisch, maar wel mieren-neukerig. Als je er geen last van hebt, ga er dan niet naar op zoek
Het is mij niet eens opgevallen, of ik heb het ook niet opgemerkt.S0epkip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:08:
[...]
Het is niet exemplarisch, maar wel mieren-neukerig. Als je er geen last van hebt, ga er dan niet naar op zoek
En meteen enkele 'hindernissen' waar ik tegenaan loop:
ik heb een 2e handse (via coolblue) gekocht, moet hem nog tegoei inrichten etc.
Nu beweert mijn online banking app (van Kbc belgie) dat mijn toestel geroot is.
De bootloader is (volgens fastboot info) nog gelocked. Kan een root dan? Of ligt het aan hun detectie-algoritme?
Wil iemand anders evt eens nakijken of hij/zij ook die melding krijgt? (app 'kbc mobile' van kbc groep nv installeren, taal kiezen, akkoord gaan met voorwaarden, en dan krijg ik de 'uw telefoon is geroot'-melding - app vraagt tot dan toe geen permissies of zo, dus in se niet gevaarlijker dan een basic klok-app)
Zou iemand hierop feedback kunnen/willen geven?
2e issue: ik zit nog op de beveiligingsupdate van april, en bij settings - system - system update beweert ie dat ik up-to-date ben, is dat omdat ie nog maar een half uur aanstaat, of zou deze meteen door moeten gaan naar die van augustus? Enige manier om dit te forceren? (let wel: omdat ik nog in overstap fase zit van mijn oude telefoon zit er nog geen simkaart in, heeft dat er mee te maken? - uiteraard wel verbonden via wifi)
Alvast bedankt!
Klinkt niet goed als ik jou was zou ik de telefoon retour doen zolang dat nog mogelijk is.roeleboel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:34:
Nieuwe gebruiker meldt zich
En meteen enkele 'hindernissen' waar ik tegenaan loop:
ik heb een 2e handse (via coolblue) gekocht, moet hem nog tegoei inrichten etc.
Nu beweert mijn online banking app (van Kbc belgie) dat mijn toestel geroot is.
De bootloader is (volgens fastboot info) nog gelocked. Kan een root dan? Of ligt het aan hun detectie-algoritme?
Wil iemand anders evt eens nakijken of hij/zij ook die melding krijgt? (app 'kbc mobile' van kbc groep nv installeren, taal kiezen, akkoord gaan met voorwaarden, en dan krijg ik de 'uw telefoon is geroot'-melding - app vraagt tot dan toe geen permissies of zo, dus in se niet gevaarlijker dan een basic klok-app)
Zou iemand hierop feedback kunnen/willen geven?
2e issue: ik zit nog op de beveiligingsupdate van april, en bij settings - system - system update beweert ie dat ik up-to-date ben, is dat omdat ie nog maar een half uur aanstaat, of zou deze meteen door moeten gaan naar die van augustus? Enige manier om dit te forceren? (let wel: omdat ik nog in overstap fase zit van mijn oude telefoon zit er nog geen simkaart in, heeft dat er mee te maken? - uiteraard wel verbonden via wifi)
Alvast bedankt!
Mijn vriendin heeft sinds haar nokia 8.1 gerepareerd is via Coolblue ook dat hij vast blijft zitten op de april update, maakt niet uit of je zoekt of niet komt geen update tevoorschijn.
Ik ga morgen even bellen met Coolblue ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Toch maar retour coolblue doen dan. Ze helpen je graag verder is mijn ervaring met CB.
telefoon is ondertussen retour naar coolblue, en heb gisteravond meteen een nieuw (niet 2ekans) exemplaar besteld, die ondertussen al binnen is en het inderdaad allemaal wel ok doet.
Mooi dat je nieuwe hebt. Krijg je nu alle updates 1 voor 1 binnen, of is het 1 grote? Als je ze 1v1 krijgt dan ben je wel even bezig ;-)roeleboel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:53:
@schnumi @Mr. Freeze Veel dank!
telefoon is ondertussen retour naar coolblue, en heb gisteravond meteen een nieuw (niet 2ekans) exemplaar besteld, die ondertussen al binnen is en het inderdaad allemaal wel ok doet.
Ik ben sinds +-11u al bezig met ze allemaal 1 voor 1Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:20:
[...]
Mooi dat je nieuwe hebt. Krijg je nu alle updates 1 voor 1 binnen, of is het 1 grote? Als je ze 1v1 krijgt dan ben je wel even bezig ;-)
Momenteel is juli aan het binnenkomen...
Een 8 beweging maken, even rondtollen, dat helpt meestal voldoende. Al geprobeerd?B.Wortelboer schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:34:
Bij mijn nokia 8.1 werkt het kompas niet goed,deze wijst vaak de compleet verkeerde kant uit. Dat is erg hinderlijk. Wat kan ik daar aan doen?
Ja, helpt niet. Ik heb telefoon uit en aan gezet, werkt ook niet. Diverse kompas apps geprobeerd, Google Maps enz. Kompas lijkt gewoon niet goed te werken, wijst soms zelfs 180 graden de verkeerde kant op. Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of dat dit bij alle nokia 8.1. toestellen niet werkt.Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:00:
[...]
Een 8 beweging maken, even rondtollen, dat helpt meestal voldoende. Al geprobeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door B.Wortelboer op 27-08-2019 17:47 ]
blckbrd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:55:
Sinds de beveiligingsupdate van Augustus merkte ik dat het scherm uit het niets soms ontwaakt zonder dat er bv. een melding verschijnt. Daarnaast word de telefoon erg warm en en gaat de accu snel leeg.
Op mijn startscherm staat de google agenda app. De datum blijft op de 31ste staan. ik ben gewend dat deze dagelijks de actuele datum aangeeft. Hoe krijg ik dat ingesteld?
Ik denk dat je toen een andere launcher had. Als ik er op Google kom ik dezelfde vraag tegen waar men dan een andere launcher, bijvoorbeeld "Nova Launcher" gebruiken waarna je wel de huidige datum in het app icoon op je startscherm ziet. Met de "Quickstep launcher" die standaard op je Nokia zit werkt dat niet.StoffelG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:12:
Sinds een weekje in het bezit van de Nokia 8.1. Eerste ervaringen zijn goed, er is alleen een dingetje waar ik niet uitkom.
Op mijn startscherm staat de google agenda app. De datum blijft op de 31ste staan. ik ben gewend dat deze dagelijks de actuele datum aangeeft. Hoe krijg ik dat ingesteld?
@StoffelG ben je misschien de iOS Calendar gewend? De Google Calendar app heeft één vast icon, waarop '31' staat.StoffelG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:12:
Je bent overigens niet de enige met deze wens
[ Voor 39% gewijzigd door Jarown2 op 03-09-2019 13:05 . Reden: add quote ]
Ligt aan je startscherm app. Nokia gebruikt Quickstep, dan heb je dat. Ik gebruik zelf Nova Launcher en die laat de datum keurig zien.StoffelG schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:56:
Dank je wel beste mensen voor de snelle reacties. Hiervoor had ik een Motorola G5 plus, met Google kalender daar werkte het wel. Ik vind het verder ook niet zo belangrijk, mijn gedachte was dat het met jullie kennis simpel in te stellen was. Bedankt voor jullie tijd en moeite.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires