Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-11 13:23
Ik ben ook van een P2 naar een 8.1 gegaan. Kan de post van @Thedr helemaal bevestigen.

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:38
golf1025 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Ik ben ook een tevreden Lenovo P2 gebruiker, maar zoek vooral een opvolger met een (veel) betere camera. Zou je de Nokia 8.1 alleen al vanwege de camera kopen? Ben benieuwd naar je overige plussen en minnen TOV de P2 nu je de Nokia hebt
Ja, zou hem alleen al vanwege de camera kopen. Daarnaast is de 8.1 gewoon een stuk snappier in het gebruik. Deels door de SD710, deels door Android Pie (/one) denk ik.
Echte minnen heb ik nog niet gevonden eerlijk gezegd. Afhankelijk van hoe snel je zou willen switchen zou het kunnen lonen om nog even te wachten tot de aankondigingen eind van deze maand gedaan worden. Er gaan geruchten over een 8.1 plus; vermoedelijk met alleen een camera punchole ipv notch.
Ik heb hem eigenlijk puur aangeschaft omdat ie afgelopen weekend erg voordelig te krijgen was bij Coolblue ivm de Mediamarkt actie --> ik verwacht dat zowel de 8.1 als evt 8.1 plus voorlopig niet meer voor die prijs te krijgen zijn.

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
DeadMetal schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Nog geen toestel gekocht, maar aankoop uitgesteld. Kijkend naar de geruchten rondom Nokia lijkt het erop dat aankomende modellen (6.2 cq 8.1 Plus, en 9) geen grote notch meer zullen bevatten. Hooguit een inkeping of gaatje in het scherm voor de camera. Daar wacht ik dan graag nog even op.
Ik wacht mee, en hopelijk komt er ook iets in 5,8" formaat.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:20
draakhoofd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45:
[...]
Ik wacht mee, en hopelijk komt er ook iets in 5,8" formaat.
Waarom kijken naar het formaat van het scherm in plaats van het formaat van de hele telefoon?

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:52:
[...]

Waarom kijken naar het formaat van het scherm in plaats van het formaat van de hele telefoon?
heb je gelijk in, maar dat speelt indd ook. Op basis van mijn onderzoek houdt een formaat van 70mm breedte lekker vast voor mijn handen. Van de huidige generatie is een Huawei P20 met zijn 5,8 inch scherm daar een voorbeeld van. Die valt echter om andere redenen af. Als Nokia een wat higher end in die maat uitbrengt ben ik zeer geïnteresseerd.

• satshow
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-11 12:28
Op de 1 of andere manier krijg ik geen melding binnen van nieuwe mail via gmail.
Iemand een idee hoe dat aan de gang te krijgen.

Er komen meer meldingen niet binnen zoals Messenger.

satshow wijzigde deze reactie 02-02-2019 15:15 (18%)

• Audiowaste
satshow schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:16:
Op de 1 of andere manier krijg ik geen melding binnen van nieuwe mail via gmail.
Iemand een idee hoe dat aan de gang te krijgen.

Er komen meer meldingen niet binnen zoals Messenger.
Ga eens naar Instellingen > Apps en Meldingen > Alle Apps bekijken.
Open de betreffende app en kijk of "Meldingen" aan staat.

• satshow
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20-11 12:28
Deze staan prima. Het gekke is dat mijn andere 2 gmail mailadressen wel goed werken kom ik net achter.

Ik heb een andere app geïnstalleerd en hier komen wel alle meldingen van binnen van alle 3 de mail adressen.

• TechBilly
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 10-02 21:00

TechBilly

Technologie helpt mensen!

Afgelopen week na lang wikken en wegen, en overtuigd van de voordelen van Android One, de Nokia 8.1 binnen gekregen.
Door de 20% kortingactie van die grote winkelketen kwam hij binnen de budgetruimte die ik mij gesteld had.
Veel kan ik niet zeggen over het apparaat omdat mijn positive gevoel al snel omsloeg in frustraties.

Wat was er aan de hand: het touchscreen werkte absoluut onbetrouwbaar. En om de telefoon in gebruik te nemen moet je om te beginnen het schermtoetsenbord gebruiken om je account en settings in te voeren.
Links-onder (portret-stand) zat de plek waar je de letters moets typen naast de toetsen die op het scherm staan, rechts-onder moest je juist (maar een stuk minder) rechts naast de toetsen typen. Echt onhandig wanneer je wachtwoorden invoerd.

OK, na veel gepruts kwam ik door de initialisatie ... om vervolgens tegen iconen aan te lopen die helemaal niet, of na diverse keren proberen, op touch reageren. Het leek er sterk op dat delen van het scherm bijzonder ongevoelig voor touch waren (naastliggende icons deden het vaak wel weer goed) en dat het fenomeen zich over het scherm verplaatst.

En dat na heel veel reviews gelezen te hebben waarbij er niet één over touchproblemen sprak. Dus toch maar eens verder gaan zoeken. En jawel, waar ik niet eerder gekeken had was bij het eigen forum van Nokia om daar al van zeer veel telefoons problemen met de touch te vinden (en nu ook mondjesmaat voor de 8.1) die o.a. opgelost werden door het apparaat terug te sturen naar Nokia, het ok terug kwam, maar binnen enkele weken de ellende weer begon.

Je zult begrijpen: niet bepaald vertrouwen wekkend. Dus .... retour afzender ... en helaas nooit meer een Nokia (uit China, fijn die handel in merknamen).
En dat nu ik hem net wilde gebruiken om mijn Lumia 950 XL, ooit door Nokia in Finland de basis gelegd, te vervangen waarvan Microsoft heeft aangekondigd dat de support einde dit jaar helaas gestopt wordt. Het doet pijn om Windows 10 Mobile te (moeten) verlaten.

Zijn er echt degelijke betaalbare smartphones met een goede camera ?
Als ik zie wat voor een ellende nieuwe, zelf over-betaalde, producten hebben geloof ik er niet echt meer in.
Nu mijn zinnen een beetje gezet op Pocophone F1. OK, heeft ook /beperkingen/problemen maar door enorme hoeveelheid tech-freaks die hem gebruiken zijn er vanuit die groep ook extra oplossingen beschikbaar waar de fabrikant zijn steken laat vallen.

Bill P

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:36
@TechBilly Dus na 1 telefoon die problemen vertoonde zweer je meteen het hele merk af ?

Nou dan wens ik je heel veel sterkte want er is niet een telefoon waarbij er exemplarisch geen problemen zullen zijn. En je weet hopelijk ook dat altijd de mensen met problemen de overgrote meerderheid van de posters is op het internet.
Ik gebruik zelf met veel plezier de 8.1 mijn vrouw ongeveer een jaar de 7plus en het zijn heerlijke telefoons.

MuziekLiefhebbert

• KeesFluitman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:05
TechBilly schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:11:
Afgelopen week na lang wikken en wegen, en overtuigd van de voordelen van Android One, de Nokia 8.1 binnen gekregen.
Door de 20% kortingactie van die grote winkelketen kwam hij binnen de budgetruimte die ik mij gesteld had.
Veel kan ik niet zeggen over het apparaat omdat mijn positive gevoel al snel omsloeg in frustraties.

Wat was er aan de hand: het touchscreen werkte absoluut onbetrouwbaar. En om de telefoon in gebruik te nemen moet je om te beginnen het schermtoetsenbord gebruiken om je account en settings in te voeren.
Links-onder (portret-stand) zat de plek waar je de letters moets typen naast de toetsen die op het scherm staan, rechts-onder moest je juist (maar een stuk minder) rechts naast de toetsen typen. Echt onhandig wanneer je wachtwoorden invoerd.

OK, na veel gepruts kwam ik door de initialisatie ... om vervolgens tegen iconen aan te lopen die helemaal niet, of na diverse keren proberen, op touch reageren. Het leek er sterk op dat delen van het scherm bijzonder ongevoelig voor touch waren (naastliggende icons deden het vaak wel weer goed) en dat het fenomeen zich over het scherm verplaatst.

En dat na heel veel reviews gelezen te hebben waarbij er niet één over touchproblemen sprak. Dus toch maar eens verder gaan zoeken. En jawel, waar ik niet eerder gekeken had was bij het eigen forum van Nokia om daar al van zeer veel telefoons problemen met de touch te vinden (en nu ook mondjesmaat voor de 8.1) die o.a. opgelost werden door het apparaat terug te sturen naar Nokia, het ok terug kwam, maar binnen enkele weken de ellende weer begon.

Je zult begrijpen: niet bepaald vertrouwen wekkend. Dus .... retour afzender ... en helaas nooit meer een Nokia (uit China, fijn die handel in merknamen).
En dat nu ik hem net wilde gebruiken om mijn Lumia 950 XL, ooit door Nokia in Finland de basis gelegd, te vervangen waarvan Microsoft heeft aangekondigd dat de support einde dit jaar helaas gestopt wordt. Het doet pijn om Windows 10 Mobile te (moeten) verlaten.

Zijn er echt degelijke betaalbare smartphones met een goede camera ?
Als ik zie wat voor een ellende nieuwe, zelf over-betaalde, producten hebben geloof ik er niet echt meer in.
Nu mijn zinnen een beetje gezet op Pocophone F1. OK, heeft ook /beperkingen/problemen maar door enorme hoeveelheid tech-freaks die hem gebruiken zijn er vanuit die groep ook extra oplossingen beschikbaar waar de fabrikant zijn steken laat vallen.
Kan me hier niet in vinden. Heb t ook proberen na te bootsen en mijn tel is prima qua touch.

• TechBilly
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 10-02 21:00

TechBilly

Technologie helpt mensen!

KeesFluitman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:23:
[...]

Kan me hier niet in vinden. Heb t ook proberen na te bootsen en mijn tel is prima qua touch.
@oldsmelly @KeesFluitman ,

Dank voor jullie reacties.

Mijn punt is dat je ook bij Nokia klaarblijkelijk bent overgeleverd aan productontwikkeling door gebruikers.
Dat niet iedereen last heeft van de zelfde problemen is daarvan voor mij alleen maar een bevestiging, maar dat zoiets als een slecht werkend touchscreen (toch een eerste vereiste voor een smartphone) voorkomt betekent voor mij toch echt dat of er een niet stabiele kwaliteit componenten gebruikt wordt, of de software onvoldoende getest is, of de (eind)kwaliteitscontrole te wensen overlaat.
Wanneer ik daarin in mijn geval was meegegaan had ik hem maar gewoon ter reparatie moeten aanbieden en was ik mijn nieuwe "aanwinst" direct al weken kwijt geweest.
Wellicht zijn de salarissen van anderen afgelopen jaren buiten mijn weten om flink gestegen en kun je de investering in een smartphone van ruim Euro 300,- dan gaan zien als die in een weggooi gadget. Voor mij gaat dat echter nog steeds niet op, ik moet kwaliteit leveren voor mijn salaris en verwacht dan ook kwaliteit als ik daarvan een deel ga uitgeven aan een smartphone.

Dat posters op het internet juist die mensen met problemen zouden zijn waag ik overigens te betwijfelen. Het is namelijk ook een bekend fenomeeen dat je de keuze die je gemaakt hebt niet zelf gaat afkraken. Vandaar dat je om komt in de niet kritische "reviews" die niets meer melden dan dat het een "super" product is (al dan niet op aandringen van de leverancier die een presentje in het vooruitzicht stelt).
Veel gebruikers laten zich naar mijn mening tegenwoordig zoet houden met een reactie dat in de volgende software release alles beter zal zijn is ook zo'n ontwikkeling ... maar goed, als de telefoon maar van luxe glas is en glanst ... de marketing-molen van de massaproductie doet hier naar mijn idee goed zijn werk.

Maar goed, laat ik hier verder geen discussies aan vuil maken en afsluiten met iets gemeend positiefs:
Eenieder moet doen wat ie wil. Jullie hebben naar volle tevredenheid een Nokia 8.1 en dat is jullie gegund, temeer daar ik nog steeds denk dat in de basis het concept daarvan klopt !

Groet, TechBilly

Bill P

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:13
TechBilly schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:11:

Wat was er aan de hand: het touchscreen werkte absoluut onbetrouwbaar.
Dat heb ik met mijn Nokia 7+ gehad. Scherm leek meerdere keren per week niet meer te reageren tot je de telefoon lockte en opnieuw ontgrendelde. Bekend kwaaltje met de 7+ i.c.m. een van de twee type schermen die Nokia gebruikt in de 7+. Telefoon toen na 8 dagen DOA aangemeld bij de leverancier en meteen een nieuwe meegekregen die dit probleem niet heeft. Snap dus niet dat je je telefoon niet gewoon DOA hebt aangemeld... ?

SebasFM wijzigde deze reactie 05-02-2019 10:31 (3%)

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01:58
@TechBilly Stuur je telefoon terug voor reparatie, een 8.1 moet gewoon prima reageren, net als elke andere telefoon. Hopelijk heb je snel een nieuwe en stel je je mening bij. De jouwe is helaas gewoon stuk.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:05
Ik lees op internet veel dat Nokia een te strak geheugenmanagement er op los laat. Waardoor apps in de achtergrond te snel gekillt worden. Is dit ook als je bijvoorbeeld Spotify in de achtergrond laat afspelen?

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:36
dennis_rsb schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08:
Ik lees op internet veel dat Nokia een te strak geheugenmanagement er op los laat. Waardoor apps in de achtergrond te snel gekillt worden. Is dit ook als je bijvoorbeeld Spotify in de achtergrond laat afspelen?
Ik gebruik Spotify zeker 6 uur per dag en doe daarnaast nog wat andere zaken als browsen, wazzappen en wat zakelijke app's en nog nooit is spotify ge-killed bij mij.

MuziekLiefhebbert

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:05
oldsmelly schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Ik gebruik Spotify zeker 6 uur per dag en doe daarnaast nog wat andere zaken als browsen, wazzappen en wat zakelijke app's en nog nooit is spotify ge-killed bij mij.
Thanks, dan is het óf bij een deel van de nokia gebruikers, of het is al gefixed met een patch, of het komt alleen voor bij passieven apps als weerapps, nieuwsapps, social media etc

• Joopieboy
  • Laatst online: 23:36

Hier inmiddels ook de trots eigenaar van een Nokia 8.1, nadat ik hem voorbij zag komen en met name in het zilver was ik verkocht. :)

Nog even wachten op het hoesje, en dan gaan we er eens mee spelen. _/-\o_

Full case cover, 64GB Sandisk Ultra geheugenkaartje en een glass screen protector:

• charrrt744
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13-11 23:50
Ik heb m gisteren gekocht, net binnen en ik vind het wel een beauty hoor! Wel minder eigenzinnig dan de 7 plus, maar in grijs toch nog het koperen accent en de achterkant is als een spiegel. Koper was de reden om voor de grijze te gaan voor mij. Niet een heel uitzonderlijk design, wel een erg mooi design.

Alleen: ik wil wél de Notch of die tenminste proberen! De hoeken zijn onderin mooi rond en bovenin door die balk in een veel strakkere hoek. Vind ik niet mooi! Iemand een idee wanneer dat eventueel mogelijk wordt?

En dan nog over het geluid: ik vind dat vrij waardeloos en ik kom van een moto g6 plus, dus niks uitzonderlijks gewend, maar dat is hier echt slechter. Dit gaat over de speaker, headphone moet ik nog testen. Iemand hier een oplossing voor?

Ook werkt bij mij de face unlock waardeloos waar dit op de g6plus prima werkte (voor de prijsklasse).

Ik heb/had hoge verwachtingen van de 710, maar tot dusver twijfel ik nog een beetje.. ik hoop ook niet dat ie onwijs terugloopt na zes maanden...

Ik heb m nog maar net, maar ik loop vast nog tegen andere zaken aan. Voor nu hoor ik graag jullie tips!

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Ik hem hem inmiddels een week of twee in gebruik. Kwam van een Oneplus One af, en mijn verwachtingen waren eigenlijk vrij minimaal. Overall is de telefoon gewoon wat sneller dan ik gewend ben. Sprint er niet echt uit, maar stelt ook zeker niet teleur.
Eén ding wat me echt is opgevallen en nog dagelijke blij maakt is de geluidskwaliteit over bluetooth. Ik heb het denk ik al eerder genoemd, maar zowel in de auto (Volvo V40) als met mijn JBL reflect mini is het geluid gewoon meerdere malen beter dan wat het met de Oneplus was. Daarnaast zijn ook alle haperingen waar ik gewend aan was geraakt weg. Vroeger moest ik na een half uur podcast of boek luisteren in de auto vaak even pause/unpause doen om het geluid te "resetten". Dan begon het geluid hier en daar wat te haperen... Verder klinkt het ook gewoon beter, alsof er een veel hogere bitrate is.

De "half notch" inplementatie vind ik eigenlijk prima. Gewoon de klok en wat icoontjes bovenin beeld, verder niet veel last of voordeel van. De camera is ook prima, maar het blijft een telefoon, dus daar had ik weinig verwachtingen van vergeleken met een Fuji X-T2.

De batterij duur is ook boven verwachtingen. Ik ben misschien geen ultra power user, maar volgens mij heb ik hem nog geen dag onder de 50% gehad, maar meestal rond de 60-70%. Ik zit nu zelfs te overwegen om hem niet meer automatisch 's nachts op te laden, maar pas als hij rond de 30% ofzo komt...

SndBastard wijzigde deze reactie 16-02-2019 13:06 (4%)

• Mr. Freeze
@SndBastard Fijn dat de 8.1 je ook bevalt, zelf ben ik er ook tevreden mee. Voor wat betreft je batterij opladen is het niet zo heel verstandig om dat de hele nacht, elke nacht te doen. Hier wat handige tips waar ik mezelf wel in kan vinden.

https://www.coolblue.nl/advies/telefoon-opladen.html

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 09:43
charrrt744 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:18:

Alleen: ik wil wél de Notch of die tenminste proberen! De hoeken zijn onderin mooi rond en bovenin door die balk in een veel strakkere hoek. Vind ik niet mooi! Iemand een idee wanneer dat eventueel mogelijk wordt?
Schijnbaar hebben alle modellen in Europa niet de mogelijkheid om de Notch weer te geven, (ook niet als je de developers option aan hebt staan). Maar er schijnt een optie te zijn om dat via een andere manier te doen..

https://amp-reddit-com.cd...usqp=mq331AQECAEoAQ%3D%3D

• Mr. Freeze
Ski.... schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Schijnbaar hebben alle modellen in Europa niet de mogelijkheid om de Notch weer te geven, (ook niet als je de developers option aan hebt staan). Maar er schijnt een optie te zijn om dat via een andere manier te doen..

https://amp-reddit-com.cd...usqp=mq331AQECAEoAQ%3D%3D
Eigenlijk ben ik nu heel benieuwd of andere gebruikers het bevalt :-) Zal het geen gedonder geven met toekomstige updates?

• charrrt744
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13-11 23:50
Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Eigenlijk ben ik nu heel benieuwd of andere gebruikers het bevalt :-) Zal het geen gedonder geven met toekomstige updates?
Moet toch gewoon kunnen? Je hoeft m niet te rooten hiervoor lijkt mij....

• Mr. Freeze
Update februari is uit, tevens voor Android Pie wat verbeteringen.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 26-02-2019 11:25 (166%)

• Joopieboy
Ik heb nu al meer updates gehad dan de afgelopen 1,5 jaar met mijn LG. :+

• KeesFluitman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:05
Ik had mn telefoon in een lederhoesje in mijn achterzak. (Een portrmonnai in 1 ding) toen ik even op de grond zat is t beeldscherm volledig verwoest.

Verder goeie ervaring, behalve irritant veel crashes in Whatsapp en youtube.

• Audiowaste
Er is een softwareupdate beschikbaar met:
- Android 9 Pie (V2.590).
- Beveiligingspatch 2019-02.

• pevas
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-10 14:57
Ik heb de Nokia 8.1 nu een maand. Ik ben erg tevreden. Vergeleken met mijn Huawei P9 maakt deze duidelijk betere foto's. Ook de notificaties werken beter dan bij de P9, alleen had die weer een notificatieledje. De 8.1 werkt gewoon soepel en vlot. Kortom prijs kwaliteit verhouding vind ik zeer goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58
Mijn Nokia 8.1 is "still going strong". Ik heb afgelopen week wat bluetooth issues met de JBL Reflect mini gehad, maar kan niet echt aangeven of dat aan de telefoon of de headset zou liggen. In ieder geval loste een reboot + opnieuw pairen het op. Vooralsnog geen vergelijkbare problemen met bluetooth in de auto.

Verder werd ik even getriggered door dit frontpage artikel over HDR met Netflix. Mijn Netflix abonnement ondersteund dit blijkbaar niet (Standaard HD), maar ik vraag me wel af of iemand het wel heeft en een verschil kan aangeven. Ik kijk niet abnormaal veel Netflix op de telefoon, maar vraag me af of het überhaupt de moeite zou zijn, en ben eigenlijk gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Freeze
@SndBastard Hoewel ik het 4 schermen abo heb, werkt Netflix (nog) niet in HDR op de 8.1, nog even afwachten dus.

Misschien wel bij iemand anders?

edit (OT): maar voor op de telefoon is voor mij niet boeiend, op de TV is het mooi bij een enkele serie (Godless) Veel series zijn wel HDR maar niet echt in HDR opgenomen, dan voegt het weinig toe. Wel moeten de ondertitels worden getweaked bij HDR want standaard ziet het er niet uit, dan zijn ze veel te fel.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 03-03-2019 14:15 (50%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pevas
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-10 14:57
De notch is normaal verborgen, maar deze kun je op diverse manieren toch eenvoudig weergeven:

1. Installeer Nova Launcher (je hoeft het niet te gebruiken, installeer het alleen)
2. Tik en houd je vinger op het startscherm en ga naar widgets
3. Kies Nova Launcher - Activiteiten en plaats deze op het startscherm
4. Scroll dan naar Instellingen en zoek hieronder naar Stijl statusbalk (.Settings$NotchSettingsActivity)

Of je zet de de snelkoppeling om de notch in te schakelen op het scherm via de opensource app Activity Launcher. Bij het openen van de app, selecteer bovenaan "Alle activiteiten" i.p.v. recente activiteiten. Dan vind je snelkoppeling ook hier onder Instellingen > Stijl statusbalk.

• Joopieboy
Waarom zou je in godsnaam de Notch willen laten weergeven?

• Pjittrik
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 10-03 11:24
@pevas super! Was hier al lang naar op zoek! Dit ziet eruit veel mooier uit! Bedankt 👍👍

• schnumi
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb vandaag via Coolblue een Nokia 8.1 binnengekregen voor mijn vriendin maar hier werkt de Notch gewoon hoor, ook een optie om hem uit te zetten maar standaard stond de Notch gewoon aan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Audiowaste
schnumi schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:47:
Ik heb vandaag via Coolblue een Nokia 8.1 binnengekregen voor mijn vriendin maar hier werkt de Notch gewoon hoor, ook een optie om hem uit te zetten maar standaard stond de Notch gewoon aan.
Toevallig zie ik dat net de Maart update beschikbaar is, best kans dat de notch daar weer in zit.
Ik had al eerder gelezen dat er gebruikers waren die de notch standaard wel hadden. Dit was in een latere update beschikbaar gekomen zijn. Zelf heb ik deze optie nog niet.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:29
Ik overweeg heel sterk om deze te kopen. Dat die Android one is, en een heel goede camera en batterij heeft zijn belangrijke argumenten.

Waar ik wat schrik voor heb is de kwaliteit van het scherm (touch issues), en freezes. Beide punten haat ik, net zoals ik het haat om een telefoon te moeten terugsturen voor herstelling.

Ik vind het alvast een positief teken dat er hier maar 6 pagina's zijn, en dat niet elke post over een probleem gaat. Zijn dat nu unieke gevallen, of komt het behoorlijk veel voor.

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:57
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
Waar ik wat schrik voor heb is de kwaliteit van het scherm (touch issues), en freezes. Beide punten haat ik, net zoals ik het haat om een telefoon te moeten terugsturen voor herstelling.
Waar baseer je dit op? Ervaringen in dit topic?
Ik heb er sinds vorige week een ben tevreden, mijn moeder heeft er nu ook een en is tevreden.
Geen issues tot op heden.

Trakt | Last.fm | discogs

• Mr. Freeze
Audiowaste schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:37:
[...]

Toevallig zie ik dat net de Maart update beschikbaar is, best kans dat de notch daar weer in zit.
Ik had al eerder gelezen dat er gebruikers waren die de notch standaard wel hadden. Dit was in een latere update beschikbaar gekomen zijn. Zelf heb ik deze optie nog niet.
Jammer, bij mij nog niet beschikbaar, TA-1119

• noodel1988
Mr. Freeze schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Jammer, bij mij nog niet beschikbaar, TA-1119
Bij mijn wel, zelfde model
Controleren op updates -> Nieuwe update (125.1 MB) - 2019-03 Google (security update)

• Mr. Freeze
Hier inmiddels nu ook, geen keuze te zien mbt Notch.

• Audiowaste
Tommie12 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:58:
Ik lees verschillende forums over de Nokia 8.1 maar heb het probleem wat jij noemt nog nergens gelezen.
Natuurlijk is er altijd een kans dat je een maandagochtendmodel krijgt, maar dat geldt voor alle telefoons en niet specifiek voor de Nokia 8.1

Na 2,5 maand gebruik ben ik nog altijd ontzettend tevreden met de Nokia 8.1, ik heb dan ook geen moment spijt van de koop gehad.

• Fuel_80
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:42
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is de 8.1 van mijn vriendin vanmorgen gevallen en is het glas van haar touchscreen gebroken (toestel werkt wel nog gewoon) :( .
Iemand ervaring / advies waar ik dit het beste kan laten herstellen (omgeving Zuid-Limburg)? Dynafix kan, maar is nogal aan de dure kant qua onderzoekskosten.

• Joopieboy
Dynafix is ook echt niet het beste adres om je telefoon te laten fixen, lees je daar maar eens in...
Zelf een 2 jaar geleden via de verzekering geregeld, dat werd toen wel netjes en goed geregeld. Welk bedrijf dat was kan ik eens opzoeken als je zou willen.

• _Tinus_
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-11 14:10
Fuel_80 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:13:
Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is de 8.1 van mijn vriendin vanmorgen gevallen en is het glas van haar touchscreen gebroken (toestel werkt wel nog gewoon) :( .
Iemand ervaring / advies waar ik dit het beste kan laten herstellen (omgeving Zuid-Limburg)? Dynafix kan, maar is nogal aan de dure kant qua onderzoekskosten.
Ik heb je een bericht gestuurd met een reparateur in Maastricht

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 13:50
Krijg vandaag mijn 8.1 binnen als vervanger voor mijn S8, ben erg benieuwd!

• Mr. Freeze
danny1909 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:07:
Krijg vandaag mijn 8.1 binnen als vervanger voor mijn S8, ben erg benieuwd!
Hopelijk bevalt ie je net zo goed als bij vele hier. Laat gerust weten, veel plezier ermee!

• Barth89
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-11 21:36
Sinds twee weken in het bezit van een Nokia 8.1. Ik kwam van een Nexus 5X en werd gedwongen over te stappen door een bootloop error (bekend probleem van LG). Helaas, want was erg tevreden over de Nexus. Ondanks dat ie 3 jaar oud was en geen updates meer kreeg, deed ie alles nog vrij soepel.
Noodgedwongen op zoek naar een nieuwe mobiel dus.

Wensenlijstje:
Snelle updates, niet duurder dan 400 euro, jack-plug, usb-c en in formaat vergelijkbaar met de Nexus 5x.

Even getwijfeld tussen de Xiaomi Pocophone F1, want die staat toch wel bovenaan ongeveer alle lijstjes 'prijs vs kwaliteit'. Maar voornamelijk door mijn eerste wens kwam ik al snel uit op Android One.
Android One en Nokia koppelde ik altijd al aan elkaar vanwege de berichtgeving op Tweakers. En de berichten die ik over Nokia las, waren over het algemeen positief.

Ervaring:
De telefoon iets iets groter dan de Nexus 5X. Ongeveer 5mm aan de bovenkant. Maar doordat het scherm vrijwel de gehele voorkant beslaat, oogt het echt veel groter. Net als op mijn vorige telefoon zit de vingerafdrukscanner achterop maar die van de Nokia is beter. Echt razendsnel unlocked ie bij zeer lichte aanraking. Ook het snelladen vind ik een fijne feature en qua snelheid van software / respons zit het ook goed. Enige dat beter kon was misschien de camera. Die is wel oké maar die van de Nexus 5X was vrij goed. Dus als je bedenkt dat deze telefoon 3 jaar nieuwer is, is dat de kleinste stap vooruit.

• Joopieboy
Mijn Nokia ligt inmiddels bij T Mobile, camera bleef scherp stellen (en hoorbaar ratelen) met een wazig/trillerig beeld tot gevolg. :/ Besloot die vanmiddag ineens spontaan te doen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Vandaag bij Bol.com de Nokia 8.1 gekocht, mede doordat ze er nu 15% kassakorting op geven. Mooie vervanger van mijn Moto G5 plus. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:19
Fuel_80 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:13:
Voor jou ongetwijfeld te laat, maar je kunt je scherm ook gewoon door Nokia zelf laten vervangen. Kostte mij net iets meer dan 100 euro, wat ik niet duur vind, en dat weet je tenminste zeker dat er originele onderdelen worden gebruikt. Opsturen naar Hongarije, weekje later heb je 'm weer (met wat geluk).

• Audiowaste
Gisteren is beta 2 van Android Q uitgekomen, ook deze nog alleen voor de eigen Pixel toestellen van Google. Ik ben wel benieuwd of de Noka 8.1 deel gaat uitmaken van latere beta releases. Tot nu toe nog weinig van bekend welke toestellen hieraan gaan deelnemen.

• Fuel_80
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:42
NNF schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:02:
[...]

Voor jou ongetwijfeld te laat, maar je kunt je scherm ook gewoon door Nokia zelf laten vervangen. Kostte mij net iets meer dan 100 euro, wat ik niet duur vind, en dat weet je tenminste zeker dat er originele onderdelen worden gebruikt. Opsturen naar Hongarije, weekje later heb je 'm weer (met wat geluk).
Nog niet te laat, krijg net te horen dat het een gevalletje verzekering is.... toestel werkt ook nog gewoon, dus hadden het nog niet hersteld. Hoe kan ik het beste contact opnemen met Nokia?

• golf1025
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 14:09
Ik heb een probleem met het pairen met mijn Parrot CK3100. Bluetooth ziet de CK3100 wel maar tijdens het koppelen, flitst het schermpje voor het invullen van de PIN in een flits voorbij en verdwijnt. Hetgeen resulteert in het niet kunnen koppelen. Met al mij andere telefoons, sommige ook op Pie werkte het altijd wel. Volgens Nokia support werkt koppelen alleen als de BT versies op beide devices het zelfde zijn. Nu is mij Parrot carkit al stok oud en nooit geüpdated, dus zal wel een prehistorische BT versie hebben en moet ik concluderen dat de BT versie van de Nokia niet backward compatible is. Of doe ik iets verkeerd, of zie ik iets over het hoofd? Graag ook suggesties voor een eventuele workaround.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audiowaste
Zover ik weet zijn alle versies gewoon backwards compatible. Enige kanttekening die hierbij gemaakt moet worden, is dat niet alle functies backwards compatible zijn. Een functie die in versie 5 wel zit maar in versie 2 niet, kan uiteraard niet backwards compatible zijn.

Ik vermoed dan ook dat daar het probleem zit. Je Nokia probeert een functie aan te roepen, die je oudere BT versie van de Parrot niet ondersteunt.

• Joopieboy
Eerst eens proberen die Paret te updaten, beetje laptop met bluetooth is dat makkelijk te doen met een tooltje van hun. :)

• Silvarro
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-10 18:55
Toen ik dit toestel kocht een kleine maand terug was ik in de wolken. Nu helaas wat minder want ik heb een probleem met betrekking tot de microfoon. Anderen kunnen mij slecht verstaan en dat wordt erger naarmate het gesprek langer duurt. Ik kan anderen zelf wel prima verstaan dus aan het netwerk zal het niet gelegen hebben en ik had volgens de gsm bereikbalk gewoon vol bereik. Toen ik hierop googelde bleek ik niet de enige te zijn met dat probleem al was het voornamelijk de Nokia 6 die hier last van had. Dit lijkt dus een bekend probleem te zijn met de toestellen van Nokia dus ik begin aan mijn aankoop te twijfelen. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

• Mr. Freeze
@Silvarro maakt het nog uit of je via gsm belt of via whatsapp? (of andere app)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• golf1025
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 14:09
Joopieboy schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:48:
Eerst eens proberen die Paret te updaten, beetje laptop met bluetooth is dat makkelijk te doen met een tooltje van hun. :)
Probleem opgelost. Ik heb een aantal oudere telefoons uit het geheugen van de Parrot gehaald, toen was het opeens mogelijk de PIN code in te voeren en werd connectie gemaakt. Het updaten van de Parrot lukte niet: foutmelding tijdens het installeren van de firmware. Ik gebruikte de instructie van https://derkit.nl/telefoo...ppelen-lukt-niet-updaten/ In ieder geval bedankt voor alle reacties.

• Silvarro
Mr. Freeze schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:48:
@Silvarro maakt het nog uit of je via gsm belt of via whatsapp? (of andere app)
Met Whatsapp leek t beter te gaan mar ik had dit porbleem tot gisteren niet dus ik snap niet waar dit ineens vandaan komt.

• Mr. Freeze
Silvarro schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 15:30:
[...]

Met Whatsapp leek t beter te gaan mar ik had dit porbleem tot gisteren niet dus ik snap niet waar dit ineens vandaan komt.
Je kan natuurlijk nog dingen proberen als een herstart, fabrieksherstel of gewoon even afwachten hoe het zich ontwikkelt. Natuurlijk heb je nog gewoon garantie.

Google duo is ook nog iets wat je kan testen, is ook een VoIP dienst, maar op elke Android actief.

De microfoon lijkt me niet defect te zijn want anders zou whatsapp ook niet werken toch. Kan je luisteren naar jezelf via een voice recorder?

Overigens heeft de telefoon app van Android op 18-03 een update gehad. Heb je deze al geïnstalleerd ?

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 06-04-2019 16:46 (7%)

• Silvarro
Mr. Freeze schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:44:
[...]

Je kan natuurlijk nog dingen proberen als een herstart, fabrieksherstel of gewoon even afwachten hoe het zich ontwikkelt. Natuurlijk heb je nog gewoon garantie.

Google duo is ook nog iets wat je kan testen, is ook een VoIP dienst, maar op elke Android actief.

De microfoon lijkt me niet defect te zijn want anders zou whatsapp ook niet werken toch. Kan je luisteren naar jezelf via een voice recorder?

Overigens heeft de telefoon app van Android op 18-03 een update gehad. Heb je deze al geïnstalleerd ?
Ja. Maar heb even telefoon hersteld naar fabrieksinstellingen want een herstart heeft niks uitgehaald. Nu weer alles opnieuw installeren =_=

• NNF
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:19
Fuel_80 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:10:
[...]

Nog niet te laat, krijg net te horen dat het een gevalletje verzekering is.... toestel werkt ook nog gewoon, dus hadden het nog niet hersteld. Hoe kan ik het beste contact opnemen met Nokia?
https://nokia.ebuilder.com/auto/repair

Wijst zichzelf ;)

• Audiowaste
Het is best stil in een topic over toch wel een higher end toestel van Nokia.
Komt dit doordat iedereen zo tevreden erover is?

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Audiowaste schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:57:
Mijn vrouw is erg tevreden met het toestel.

• Silvarro
Simkaart vervangen maar ik ben nog steeds niet goed te verstaan. Lijkt mij op een brakke modem en als het modem vervangen moet worden dan moet het hele moederbord vervangen worden. Speedtest app liet trouwens ook hele aparte up en download zien. Download was om en nabij de 80 mbit, upload maar 2mbit. Dit klopt toch niet?! Ik wou dat ik VoLTE uit kon zetten maar dat kan ik niet zelf doen.

• Audiowaste
Silvarro schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:17:
Simkaart vervangen maar ik ben nog steeds niet goed te verstaan. Lijkt mij op een brakke modem en als het modem vervangen moet worden dan moet het hele moederbord vervangen worden. Speedtest app liet trouwens ook hele aparte up en download zien. Download was om en nabij de 80 mbit, upload maar 2mbit. Dit klopt toch niet?! Ik wou dat ik VoLTE uit kon zetten maar dat kan ik niet zelf doen.
Er zijn verschillende dingen die je nog kan testen:
- Neem eens iets op met de voicerecorder, als je dan niets hoort of slecht geluid hebt, dan kan het aan de microfoon liggen.
- Heb je geen headset met microfoon die je kan aansluiten? Probeer eens of je dan wel gewoon een normaal gesprek kan voeren.
- Zet je telefoon eens op speaker tijdens een gesprek en kijk of ze je dan wel kunnen verstaan.

• noodel1988
Silvarro schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:17:
maar ik ben nog steeds niet goed te verstaan.
Kan ook aan de ander liggen... :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Silvarro
noodel1988 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:42:
[...]

Kan ook aan de ander liggen... :+
Ik heb dit met meerdere mensen.

UPDATE: Heb VoLTE uit laten zetten door m'n carrier en het lijkt nu een stuk beter. Moet nog wel een slag om de arm houden maar als dit zo blijft bij langere gesprekken kan ik met zekerheid zeggen dat het een probleem is met voice over 4g dat nokia mag gaan fixen met een patch oid.

Silvarro wijzigde deze reactie 09-04-2019 18:09 (43%)

• wouter3
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-11 19:08
Audiowaste schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:57:
Dat geldt wel voor mij inderdaad. Sinds de aanschaf een aantal weken geleden ben ik uitermate tevreden over het toestel. Werkt snel, prima scherm, lange accuduur, goede camera. Interface bevalt me ook prima. Verder heeft hij geen spectaculaire dingen, vandaar dat dit topic mogelijk zo rustig is.

• noodel1988
wouter3 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:41:
[...]

Dat geldt wel voor mij inderdaad. Sinds de aanschaf een aantal weken geleden ben ik uitermate tevreden over het toestel. Werkt snel, prima scherm, lange accuduur, goede camera. Interface bevalt me ook prima. Verder heeft hij geen spectaculaire dingen, vandaar dat dit topic mogelijk zo rustig is.
Same 2x😎

• JohanKupers
  • Niet online
Het enige probleem wat ik met de Nokia 8.1 heb, is de audio koppeling met mijn auto. Telefoon werkt direct, maar streaming van Spotify via Bluetooth heeft vaak opstart problemen. Met mijn oude telefoon was dat instant verbinding, dus waarschijnlijk moet ik nog ergens een instelling aanpassen, maar waar....

• Joopieboy
Waarschijnlijk heb je nu een nieuwere bluetooth versie, dan zit er een klein verschil in protocol en dat kan dit soort effecten geven.

• Mr. Freeze
JohanKupers schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:27:
Het enige probleem wat ik met de Nokia 8.1 heb, is de audio koppeling met mijn auto. Telefoon werkt direct, maar streaming van Spotify via Bluetooth heeft vaak opstart problemen. Met mijn oude telefoon was dat instant verbinding, dus waarschijnlijk moet ik nog ergens een instelling aanpassen, maar waar....
Heb ik ook last van met m'n Toyota. Als ik auto uitzet eerst even op fm zetten en na het starten pas Spotify aan als de Bluetooth verbinding tot stand is gebracht. Of het aan de telefoon ligt of aan de audio in de auto weer ik niet, maar m'n vorige Nokia 8 had precies zelfde.

• Silvarro
Welke carriers hebben jullie trouwens? Ik heb Vodafone. Ik vraag dit om te kijken of 't probleem ook gewoon bij de carrier zou kunnen liggen.

• Audiowaste
Silvarro schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:51:
Welke carriers hebben jullie trouwens? Ik heb Vodafone. Ik vraag dit om te kijken of 't probleem ook gewoon bij de carrier zou kunnen liggen.
KPN, ik ben het probleem nog niet tegengekomen.
Ben jij dit toevallig ook: https://forum.xda-develop...calls-poor-volte-t3920009 ?

• Silvarro
Audiowaste schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:57:
[...]

KPN, ik ben het probleem nog niet tegengekomen.
Ben jij dit toevallig ook: https://forum.xda-develop...calls-poor-volte-t3920009 ?
Jep. Op XDA kunnen ze me misschien vertellen waar het van zou kunnen komen. De mic is het iig niet want ik heb dat getest en ik val tijdens gesprekken niet meer weg nu ik VoLTE uit heb staan. Maar wat ik me afvraag is of VoLTE je bandbreedte gebruikt want m'n upload is mega-laag. Down: 82mbit, up: 2.9mbit.

• Audiowaste
Silvarro schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:04:
[...]

Maar wat ik me afvraag is of VoLTE je bandbreedte gebruikt want m'n upload is mega-laag. Down: 82mbit, up: 2.9mbit.
Ik neem aan dat je dan over de up en down hebt wanneer je thuis bent? Heb je al eens gekeken of je op andere plekken een betere upload hebt? Anders zou je nog eens kunnen overwegen voor een 4G versterker voor thuis (let wel op dat je de juiste frequenties pakt dan).

• Silvarro
Audiowaste schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:24:
[...]

Ik neem aan dat je dan over de up en down hebt wanneer je thuis bent? Heb je al eens gekeken of je op andere plekken een betere upload hebt? Anders zou je nog eens kunnen overwegen voor een 4G versterker voor thuis (let wel op dat je de juiste frequenties pakt dan).
Ik heb midden in het centrum ook een speedtest gedaan en daar lag de uploadsnelheid een stuk hoger maar ook daar had ik problemen met bellen. En ik had in alle gevallen vol bereik of nagenoeg vol bereik, ook tijdens de speedtests.

• Audiowaste
Silvarro schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:40:
[...]

Ik heb midden in het centrum ook een speedtest gedaan en daar lag de uploadsnelheid een stuk hoger maar ook daar had ik problemen met bellen. En ik had in alle gevallen vol bereik of nagenoeg vol bereik, ook tijdens de speedtests.
Heb je al eens een reset van je network settings gedaan? Dat wil misschien ook nog wel eens helpen.
Overigens lijkt mij dit meer een provider issue dan van het toestel.

• Silvarro
Audiowaste schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:42:
[...]

Heb je al eens een reset van je network settings gedaan? Dat wil misschien ook nog wel eens helpen.
Overigens lijkt mij dit meer een provider issue dan van het toestel.
Ze hebben bij Vodafone de simkaart al eens gereset voor mij én ik heb een nieuwe simkaart gekregen en dat hielp niks in beide gevallen. Enneh, een 4g versterker kopen is geen optie want die dingen zijn vreselijk duur.

• JohanKupers
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:41:
[...]

Heb ik ook last van met m'n Toyota. Als ik auto uitzet eerst even op fm zetten en na het starten pas Spotify aan als de Bluetooth verbinding tot stand is gebracht. Of het aan de telefoon ligt of aan de audio in de auto weer ik niet, maar m'n vorige Nokia 8 had precies zelfde.
Mijn Motorola had het probleem niet. Nadeel is alleen dat ik vaak de mobiel in mijn tas heb liggen in de achterbak, dat werkt wat lastiger om Spotify dan op te starten. :+

• Krysa
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-11 22:14
Sinds zondag heb ik deze prachtige telefoon in bezit. Nu viel mij op dat tijdens het opladen "opladen" verschijnt op het scherm. Bij mijn Xiaomi Mi A2 stond er "snel opladen". Dit komt omdat ik een QC 3.0 oplader heb en een QC 3.0 powerbank. Laadt de Nokia ook op met dit protocol ondanks er gewoon "opladen" staat.

Edit: ik heb de orginele lader + kabel gebruikt en diverse andere kabels en QC 3.0 laders

Krysa wijzigde deze reactie 16-04-2019 11:58 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Freeze
Krysa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:57:
Sinds zondag heb ik deze prachtige telefoon in bezit. Nu viel mij op dat tijdens het opladen "opladen" verschijnt op het scherm. Bij mijn Xiaomi Mi A2 stond er "snel opladen". Dit komt omdat ik een QC 3.0 oplader heb en een QC 3.0 powerbank. Laadt de Nokia ook op met dit protocol ondanks er gewoon "opladen" staat.

Edit: ik heb de orginele lader + kabel gebruikt en diverse andere kabels en QC 3.0 laders
Ligt heel erg aan de kabel en de lader, probeer het eens met originele lader en kabel. Bij mij staat er dan wel snel opladen. (Ambient Display aan tijdens laden)

edit: ik had je toevoeging niet zo snel gezien.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 16-04-2019 16:07 (5%)

• Krysa
Mr. Freeze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:03:
[...]

Ligt heel erg aan de kabel en de lader, probeer het eens met originele lader en kabel. Bij mij staat er dan wel snel opladen. (Ambient Display aan tijdens laden)

Precies. Dus ik kan hieruit opmaken dat de telefoon normaal oplaadt. Dit vind ik best wel een dealbreaker en ga dus eens met de media markt bellen hierover. Juist even snel opladen voor vertrek was zo handig bij de Mi A2.

• Mr. Freeze
Krysa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:14:
[...]

Precies. Dus ik kan hieruit opmaken dat de telefoon normaal oplaadt. Dit vind ik best wel een dealbreaker en ga dus eens met de media markt bellen hierover. Juist even snel opladen voor vertrek was zo handig bij de Mi A2.
Wordt telefoon warm na een half uurtje? Overigens gaat de telefoon makkelijk een volle dag mee op een accu, en twee dagen bij normaal gebruik, bij zuinig zelfs drie.

Mr. Freeze wijzigde deze reactie 16-04-2019 16:21 (14%)

• JohanKupers
  • Niet online
Afgelopen donderdag aan de lader gehad en maandagmiddag begon die te jammeren dat die nu toch wel echt aan de lader moest met 13% resterend. Alleen een beetje gebruikt voor spotify, mail, whatsapp en sms codes voor werk.

JohanKupers wijzigde deze reactie 16-04-2019 18:33 (22%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasperr
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:20
Krysa schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:57:

Ik heb gemerkt dat snel opladen alleen werkt als het scherm volledig uit staat. Ik heb de ambient display optie aan staan, maar moet na het aansluiten van de lader het scherm volledig uitschakelen door op de aan/uit-knop te drukken. Zodra ik weer op de aan/uit-knop druk om het scherm aan te zetten, zie ik "snel opladen" veranderen in "opladen".

• Krysa
Jasperr schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:18:
[...]

Ik heb gemerkt dat snel opladen alleen werkt als het scherm volledig uit staat. Ik heb de ambient display optie aan staan, maar moet na het aansluiten van de lader het scherm volledig uitschakelen door op de aan/uit-knop te drukken. Zodra ik weer op de aan/uit-knop druk om het scherm aan te zetten, zie ik "snel opladen" veranderen in "opladen".
Mr. Freeze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:03:
[...]

Jullie hebben gelijk! Ik zie nu inderdaad snel opladen staan :9~
Misschien is het mijn tik dat ik dat per se wil zien staan. Sowieso ben ik het met bovenstaande reacties eens dat de accu, zelfs met uren Hearthstone per dag, niet leeg te krijgen is. Alle minpunten van de Mi A2 (accu, geen NFC, scherm en geen externe opslag) heeft deze telefoon wel. Ben er erg tevreden mee tot nu toe :D

Krysa wijzigde deze reactie 17-04-2019 09:14 (17%)
Reden: Credits naar beiden

• Krysa
Nu het probleem met het opladen verholpen is heb ik een andere vraag. Wanneer ik mijn telefoon verbindt met de auto (Renault R-Link) en Android Auto opstart zijn er hele delen die wegvallen, met name in de zwarte balk onderin.
Wanneer ik van scherm wissel zie ik een soort pixelachtige verstoring op het scherm. Op meerdere fora melden gebruikers het zelfde probleem maar dan met een OnePlus https://forums.oneplus.co...ndroid-auto.841815/page-2
Zijn er mensen hier die wel succesvol met Android Auto kunnen werken?
De notch aan/uitzetten werkt niet
Andere zaken die ik heb geprobeerd:
  • Opnieuw opstarten
  • Andere versie AA installeren
  • Verschillende USB-kabels (waaronder van hogere kwaliteit)
  • Zoals eerder benoemd het aan/uitzetten van de notch

Krysa wijzigde deze reactie 23-04-2019 11:34 (20%)

• Audiowaste
Heb je de optie om het te proberen in een andere auto?
Aangezien het probleem wordt gemeld bij zowel een OnePlus als Nokia 8.1, vermoed ik eerder dat het aan de auto (R-Link) ligt.

• Krysa
Audiowaste schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:48:
Heb je de optie om het te proberen in een andere auto?
Aangezien het probleem wordt gemeld bij zowel een OnePlus als Nokia 8.1, vermoed ik eerder dat het aan de auto (R-Link) ligt.
Dat heb ik eerder gelezen. Ik heb wel laatst de laatste versie laten installeren door de Renault dealer (onderhoudsbeurt). Mijn Xiaomi Mi A2 werkt wel gewoon goed.

• Tonie72
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 11-11 13:36
Misschien kan iemand hier mij vertellen of het gewoon is dat het klinkt alsof er iets los zit in de Nokia 8.1? Als ik de telefoon aan de onderkant vasthoudt en ik schud hem rustig heen en weer hoor ik iets los zitten.

• gpgekko
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20-11 13:03
Tonie72 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:15:
Misschien kan iemand hier mij vertellen of het gewoon is dat het klinkt alsof er iets los zit in de Nokia 8.1? Als ik de telefoon aan de onderkant vasthoudt en ik schud hem rustig heen en weer hoor ik iets los zitten.
Zit momenteel niet in de meeste stille omgeving, maar ik kan dit vooralsnog met die van mij niet reproduceren.

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

Tonie72 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:15:
Zijn dat niet de camera's die je dan hoort? Die hebben image stabilization, en kunnen dus bewegen.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• JohanKupers
  • Niet online
Case_C schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Zijn dat niet de camera's die je dan hoort? Die hebben image stabilization, en kunnen dus bewegen.
Lijkt mij een logische verklaring.

• Joopieboy
Case_C schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Die ratelde bij die van mij inmiddels voor de 2e keer non stop. :Y

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Audiowaste
Mocht iemand interesse hebben, Android Q Beta 3 is ook beschikbaar voor de Nokia 8.1:
https://www.nokia.com/phones/en_int/developer/

Note vooraf:
We are currently unable to support rollback to Android 9 Pie. We hope to have manual rollback support available by 16 May 2019. The website will be updated as soon as manual rollback is available.

De beta zojuist geïnstalleerd, tot nu toe twee issues tegenkomen wat een reden voor jullie kan zijn om hem nog niet te installeren:
- Netflix kan niet geïnstalleerd worden
- Ziggo Go app werkt niet.
- Pokémon Go laadt niet.
Bovenstaande heeft naar mijn idee allemaal betrekking op de safety checks.

Audiowaste wijzigde deze reactie 08-05-2019 08:04 (103%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online
Krijg zojuist de update naar V2.59E binnen met security patch level april 2019 (238.3 MB)

• aReaRe©
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Audiowaste schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:24:
Mocht iemand interesse hebben, Android Q Beta 3 is ook beschikbaar voor de Nokia 8.1:
https://www.nokia.com/phones/en_int/developer/

Note vooraf:
We are currently unable to support rollback to Android 9 Pie. We hope to have manual rollback support available by 16 May 2019. The website will be updated as soon as manual rollback is available.

De beta zojuist geïnstalleerd, tot nu toe twee issues tegenkomen wat een reden voor jullie kan zijn om hem nog niet te installeren:
- Netflix kan niet geïnstalleerd worden
- Ziggo Go app werkt niet.
- Pokémon Go laadt niet.
Bovenstaande heeft naar mijn idee allemaal betrekking op de safety checks.
Niet spannend, beide apps gebruik ik niet.

Bookmarked site (y)

LED-Maniak: Als jij vroeger had geleefd was je nu ook allang getrouwd, had je kinderen en stond je elke zaterdag avond in de bosjes langs de snelweg andere mannen te bevredigen.
RaZ: Een dakloze vrouw uitwonen is nooit grappig.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True