• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

HMD presenteert de Nokia 7 Plus. Dat toestel heeft een metalen behuizing en een 6"-lcd met een 18:9-verhouding en een resolutie van 2160x1080 pixels. Het nieuwe model heeft twee camera's en dit keer zit er voor de tweede camera een lens met een langer brandpunt, zodat 2x 'optische zoom' mogelijk is. In het midrange toestel zit een Snapdragon 660-soc, 4GB ram en 64GB opslagruimte. Vanaf april komt het toestel beschikbaar voor een adviesprijs van 399 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 660
GPUQualcomm® Adreno™ 512
RAM4 GB LPDDR4
ROM64 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, e-compass, gyroscoop, vingerafdruksensor, Hall sensor
Scherm6" Full-HD(2160 x 1080), 18:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera16MP, ZEISS-lenzen
Back Camera12 MP, 1.4um, f/1.75, ZEISS-lenzen
2e Back Camera13 MP, 1.0um, f/2.6, ZEISS-lenzen, Dubbele Led flitser
Accu3800mAh
KleurZwart, Wit
Afmetingen158,4 x 75,6 x 7,99 mm
GewichtOnbekend
Prijs399 euro
Bijzonderheden18:9 scherm, dubbele camera

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-02-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59
Mooi toestel en lekkere grote accu. Hopelijk heeft ie een led notificatie en eventueel nog face unlock en dan ben ik zeker in de markt.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:33
Zeker mooi toestel :)

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-03 22:17

pino85

Im just a Bird in the Sky

Heeft de 7+ geen 6 inch scherm ipv 5? :>
Het lijkt me een toestel te worden die een lange tijd zou kunnen mee gaan op de accu,ben erg benieuwd naar de benchmarks!

[Voor 60% gewijzigd door pino85 op 26-02-2018 20:31]

Liefhebber van Tweakers

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, 6 inch. Als ie 5" was geweest had ik hem zo gehaald. Nu vind ik hem te groot.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar
[Nokia 7+] Levertijd & Prijzen. Berichten over bestellingen horen daar thuis.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:11
Volgens de beschrijving van bol.com een dual SIM! Voor mij persoonlijk een heel groot plus punt.

Deze of de Nokia 8 (2018) kunnen wel eens echte Tweakers toppers worden heb ik het idee. Volgens mij precies iets waar 'wij' naar op zoek zijn, maar dat OnePlus niet altijd kan bieden.

[Voor 49% gewijzigd door pelt op 27-02-2018 07:56]

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:54
pelt schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 07:50:
Volgens de beschrijving van bol.com een dual SIM! Voor mij persoonlijk een heel groot plus punt.

Deze of de Nokia 8 (2018) kunnen wel eens echte Tweakers toppers worden heb ik het idee. Volgens mij precies iets waar 'wij' naar op zoek zijn, maar dat OnePlus niet altijd kan bieden.
De Nokia 8 weet ik niet, ik zie niet wat die biedt om zo'n hoge prijs waar te maken. Voor deze ben ik het met je eens. Voor mijn vriendin was ik aan het kijken voor een Mi 5s plus, maar deze heeft dezelfde kenmerkende aspecten (scherm, batterij, dubbele camera, USB-C), maar dan gecombineerd met goede software, alle netwerkbanden en Nederlandse garantie. Zodra ie wat in prijs is gezakt en er wat reviews zijn schaf ik hem voor haar aan denk ik.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FoccodeJ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:21:
De Nokia 8 weet ik niet, ik zie niet wat die biedt om zo'n hoge prijs waar te maken.
128GB opslag, OLED scherm en een SD835 mogen geen 750 euro kosten? Ik vind de prijs niet verkeerd voor wat je krijgt. Het is alsnog meer geld dan ik wil uitgeven voor een telefoon.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

jeka

Support your local club.

Mid range prijs met high end camera. Dit kan weleens een topper worden!

FCG

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:12
Dit gaat zonder twijfel de opvolger van mijn Galaxy S7 worden.

Ik verwacht dat de soc meer dan afdoende gaat zijn voor een vloeiende ervaring met Android One. Daarnaast een grote accu, gezien het trackrecord van Nokia / HMD een goede camera, Android One en een adviesprijs van €399. Voor mij een no-brainer.

Nu nog hopen dat de prijs wat zakt en dat er snel uitgebreide reviews beschikbaar komen.

Ohja; ik vind dat koperkleurtje wel fancy. Is weer eens wat anders.

• pelt
FoccodeJ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:21:
[...]

De Nokia 8 weet ik niet, ik zie niet wat die biedt om zo'n hoge prijs waar te maken. Voor deze ben ik het met je eens. Voor mijn vriendin was ik aan het kijken voor een Mi 5s plus, maar deze heeft dezelfde kenmerkende aspecten (scherm, batterij, dubbele camera, USB-C), maar dan gecombineerd met goede software, alle netwerkbanden en Nederlandse garantie. Zodra ie wat in prijs is gezakt en er wat reviews zijn schaf ik hem voor haar aan denk ik.
Ik bedoelde de Nokia 6. Die zal voor mijn vriendin echt prima zijn bijvoorbeeld.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:14
De 7+ wordt zonder twijfel de opvolger van m'n S7 dit jaar, vrijwel alles op m'n wishlist wordt hierdoor wel afgetikt. Ik vindt trouwens die koperkleurige accenten wel mooi, ik ben benieuwd naar de reviews.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 21:17

GS88

π raat

Was er niet bij het persbericht naar voren gekomen dat het stereo speakers had? Of verwar ik em nou met een andere Nokia..?

Sowieso is dit met de SD660 en de max. €400,- echte bang-for-bucks! :*)

[Voor 23% gewijzigd door GS88 op 27-02-2018 14:11]

Rotterdam

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:52

Christiano007

Ich bin der champion

Zit hier nog een goede camera in?

Heb zelf een Oneplus 5T gehad, en eigenlijk enorm tevreden over. Accuduur goed, snelle cpu, foto's prima. En die kost maar €100 meer.

Alleen heeft deze weer een grote accu, ben benieuwd of dat ook nog voor een veel langere accuduur zorgt.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:37
Christiano007 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:36:

Heb zelf een Oneplus 5T gehad, en eigenlijk enorm tevreden over. Accuduur goed, snelle cpu, foto's prima. En die kost maar €100 meer.

Alleen heeft deze weer een grote accu, ben benieuwd of dat ook nog voor een veel langere accuduur zorgt.
'Maar 100 meer' is wel direct een kwart van de prijs. Relatief gezien dus best veel.

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2021
Christiano007 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:36:

Hier zit precies dezelfde camera in als bij de Nokia 8 Sirocco. Nokia heeft een techniek gebruikt waardoor er 2x optische zoom mogelijk is. Dit lijkt een zeer goede camera te zijn.

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-03 20:05
Zou deze telefoon een upgrade zijn tov een oneplus 3?

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
Lijkt een interessante opvolger voor mijn nexus 6p. Stock Android met snelle updates.

Hoe presteert de snapdragen 660 als je hem vergelijkt met de snapdragen 810.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-03 00:10
erwindew schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Hier zit precies dezelfde camera in als bij de Nokia 8 Sirocco. Nokia heeft een techniek gebruikt waardoor er 2x optische zoom mogelijk is. Dit lijkt een zeer goede camera te zijn.
De Nokia 8 had ook veel belooft, en hardware is on point, maar software was gewoon slecht.

Ik zou dus echt wachten tot een goede review. (Jammer dat Pocketnow geen real camera review meer doet).

De Pro app komt natuurlijk mee, maar de image processing moet ook veel beter in mijn mening.
Drossie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:34:
Zou deze telefoon een upgrade zijn tov een oneplus 3?
Als de camera's goed zijn en je denkt dat de 3T slechte camera's heeft, dan ja, anders niet direct... Ik zal dan wachten IFA of zo.
matt1991 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:21:
Lijkt een interessante opvolger voor mijn nexus 6p. Stock Android met snelle updates.

Hoe presteert de snapdragen 660 als je hem vergelijkt met de snapdragen 810.
https://www.phonearena.co...-performance-test_id94330

Volgens mij ga je echt een grote verschil zien tussen de 810 en 660.

Misschien doet de 6P nu wel beter, maar toen ik het gebruikt heb in 2016, had ik zelfs last van haperingen, vond een Moto z play (met een SD625) veel beter draaien.

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:59
Ben zelf ook erg benieuwd naar deze telefoon ziet er erg goed uit voor de prijs.
Als ik de foto's hier moet geloven maakt de camera zeker geen verkeerde plaatjes!

https://m.gsmarena.com/ch...era_samples-amp-29828.php

Moet dan ook wel eerlijk zeggen dat ik al gauw onder de indruk ben aangezien ik nog met een OPO rond loop :P

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• VortexSB
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-02 10:00
Iemand enig idee of het emmc opslag in de 7+ veel impact heeft op performance? Het ontbreken van UFS vind ik een beetje jammer, maar ik kan eigenlijk nergens vinden of het in een real world scenario nou veel uitmaakt.

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Spekker schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:10:
Ben zelf ook erg benieuwd naar deze telefoon ziet er erg goed uit voor de prijs.
Als ik de foto's hier moet geloven maakt de camera zeker geen verkeerde plaatjes!

https://m.gsmarena.com/ch...era_samples-amp-29828.php

Moet dan ook wel eerlijk zeggen dat ik al gauw onder de indruk ben aangezien ik nog met een OPO rond loop :P
Dat ziet er inderdaad prima uit!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 12:37
Zou zomaar kunnen dat ik mijn OnePlus 5 verkoop en deze ga halen. Mits de camera beter is.

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-03 00:10
VortexSB schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:54:
Iemand enig idee of het emmc opslag in de 7+ veel impact heeft op performance? Het ontbreken van UFS vind ik een beetje jammer, maar ik kan eigenlijk nergens vinden of het in een real world scenario nou veel uitmaakt.
Dat is zeker een goede vraag!

Vorige jaar toen Huawei eMMC chips gebruikte voor sommige P10s door tekortingen aan UFS chips, heb ik veel geklaagd daarover gehoord, maar geen enkele bewijs dat de real world performance verschillende was...

Ik zou zeggen misschien bij kopiëren van bestanden van en naar de telefoon, maar de 7+ heeft sowieso maar USB 2.0 toch?

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-03 15:11
Volgens de specs op de site van nokia inderdaad 2.0.

Verder ben ik ook aan het twijfelen tussen de nokia 8 en de 7+.
Heb de nokia 8 al ff vast gehad, maar aangezien het geen dual sim was weer terug gestuurd.

Denk dat ik iig wacht tot dat de 7+ uit is en de eerste reviews bekijk voor dat ik een beslissing maak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-03 15:23
Ik weet niet waarom, maar ik vind dit toestel wel erg gaaf.
Ik mag juni gaan verlengen, en zit eraan te denken weer terug te gaan naar Android in combinatie met dit toestel. Vind hem zeer tof!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik vind deze design van de nokia 7 plus echt veel origineler dan de nieuwe 8 sirocco, ook wel mooi toestel maar had liever deze 7 plus gezien qua design met de specs van de 8 sirocco en dan was het zeker een no brainer voor mij.
Eerst wel de reviews afwachten hoe deze toestellen in het dagelijks leven en na een langere tijd presteren.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 16:25
Ondersteund dit toestel snelladen via USB-PD? Ik kan het nergens vinden....

2430Wp ZW

SemwiseTheBrave schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:49:
Heb de nokia 8 al ff vast gehad, maar aangezien het geen dual sim was weer terug gestuurd.
Moet je wel de dualsim-variant bestellen ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pelt
S0epkip schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:46:
Ondersteund dit toestel snelladen via USB-PD? Ik kan het nergens vinden....
Kan het ook nergens vinden, maar ik ga er van uit dat het Qualcomm Quick Charge 3 protocol wordt gebruikt.

• 34Miles
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:52
Ik heb intresse als opvolger van de Honor 7!
Nokia is echt weer op de goede weg _/-\o_

• IkeDubaku99
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2020
De kans is redelijk aanwezig dat ik ga voor een toestel van Nokia. De Sirocco valt voor mij af omdat ik voor dat geld de nieuwste processor verwacht. Ik twijfel tussen de Nokia 7+ en de Nokia 8. Ik verwacht veel van de batterij in de Nokia 7+ en ik verwacht veel van de snelheid van de Nokia 8.

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
IkeDubaku99 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:24:
De kans is redelijk aanwezig dat ik ga voor een toestel van Nokia. De Sirocco valt voor mij af omdat ik voor dat geld de nieuwste processor verwacht. Ik twijfel tussen de Nokia 7+ en de Nokia 8. Ik verwacht veel van de batterij in de Nokia 7+ en ik verwacht veel van de snelheid van de Nokia 8.
De Nokia 8 is al weer een tijdje uit (Nokia 8 Topic) en er komt geen 2018 versie voor zover ik weet.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• karimski
Zertaxka schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:37:
[...]

De Nokia 8 is al weer een tijdje uit (Nokia 8 Topic) en er komt geen 2018 versie voor zover ik weet.
De sirocco is de Nokia 8 2018....

• Zertaxka
  • Niet online
karimski schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:12:
De sirocco is de Nokia 8 2018....
Volgens de geruchten zou de Sirocco eerst de naam Nokia 9 krijgen toch ?!
Maar ja je kan de Sirocco dan als een Nokia 8 (2018) zien ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• karimski
Eerste unboxing/review op YouTube. Waardeloze reviewer uit India maar de Nokia wordt wel aardig in beeld gebracht.

YouTube: Nokia 7 plus unboxing and review :1st time with 18:9 aspect ration

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lifeguard
karimski schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:45:
Eerste unboxing/review op YouTube. Waardeloze reviewer uit India maar de Nokia wordt wel aardig in beeld gebracht.

Hahhha iet hes die kopper kottiennkkk :D

Dit toestel is in mijn ogen echt een prima toestel :) Ziet er allemaal vlot uit :)
Hoop wel dat er andere kleuren komen eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
karimski schreef op zondag 18 maart 2018 @ 08:45:

De 7+ blijft een optie voor me. Ik kom momenteel goed weg met 6S en merk dat een highend wellicht overkill is.
Gelukkig is de Nokia ‘really amazing’ :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lifeguard
soskes schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:47:
[...]

De 7+ blijft een optie voor me. Ik kom momenteel goed weg met 6S en merk dat een highend wellicht overkill is.
Gelukkig is de Nokia ‘really amazing’ :9
Dan zitten we bijna gelijk. Ik heb nu een se welke voor mij meer dan prima werkt.
Alleen dat hele iOS is niks voor mij. Kale kneut zeg maar :D

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:59
Hier nog een camera vergelijking met de Note 8, de vergelijking is natuurlijk een beetje scheef gezien het enorme prijs verschil maar gewoon even kijkend naar de kwaliteit van de Nokia ziet er best aardig uit.

YouTube: Nokia 7 Plus Camera Vs Samsung Galaxy Note 8 Hindi India

EIS op de Nokia is af en toe nog aardig beroerd maar dat kan met software updates nog wel verbeterd worden.
Vind de frontcamera wel erg goed moet ik zeggen.

En hier enkel de Nokia 7 Plus,camera komt er hier beter uit.

YouTube: Nokia 7 Plus Camera Review Full Features Hindi India

_/-\o_

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• karimski
Als de camera idd goed presteert staat mijn OnePlus 5 binnenkort op marktplaats.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Ik zie overigens in diverse reviews dat hij al is geupdate naar Android 8.1. Dat zal bij telefoons als de Galaxy S9 nog wel even duren ;-).

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-03 21:28
Bard1982 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:00:
Ik zie overigens in diverse reviews dat hij al is geupdate naar Android 8.1. Dat zal bij telefoons als de Galaxy S9 nog wel even duren ;-).
Mijn S8+ draait 8.0. Maar dat zegt niet zoveel, de Android ervaring op een Samsung is zo verschrikkelijk anders dan op "stock" Android.... Ik kan niet wachten om weer terug te gaan. Hopelijk komt deze Nokia snel. Bij Samsung kan je beter checken of de beveiligingsspatch up to date is, en die is van 1 februari. Kan ook beter dus...

Anoniem: 34124

Ik heb net de zwarte versie besteld bij Mediamarkt.

Reden om voor de Nokia 7+ te gaan ten opzichte van een S9+ is uiteraard de prijs.
Maar ook het platte scherm en de stock android deden mij besluiten om voor de Nokia te gaan.
Afwachten of die bevalt uiteraard, ook denk ik dat de schermtijd beter zal zijn als bij een S9.
Nokia heeft een lagere resolutie en meer accu capaciteit, voor mij is de screen on time belangrijk alsmede stock android.
Hoop ook dat Nokia beter is als Samsung met updates.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 34124 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:13:
Ik heb net de zwarte versie besteld bij Mediamarkt.

Reden om voor de Nokia 7+ te gaan ten opzichte van een S9+ is uiteraard de prijs.
Maar ook het platte scherm en de stock android deden mij besluiten om voor de Nokia te gaan.
Afwachten of die bevalt uiteraard, ook denk ik dat de schermtijd beter zal zijn als bij een S9.
Nokia heeft een lagere resolutie en meer accu capaciteit, voor mij is de screen on time belangrijk alsmede stock android.
Inderdaad ook mijn overwegingen hem aan te schaffen: accu van 3800 mAh, 18:9 scherm en stock android. Ook het design vind ik best mooi.

Processor zal wel prima zijn. Hopelijk is de camera goed genoeg.

Camera ziet er goed uit voor zover ik heb gezien.
En het geld wat je overhoudt ten opzichte van een S9 of S9+ daar kan je een mooie compact camera voor kopen zelfs dan heb je nog geld over voor een vette hap 😂

• Zertaxka
  • Niet online
Anoniem: 34124 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:13:
Toestel heeft AndroidOne dus met de updates zit het wel goed. Die komen namelijk direct van Google.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52
Voor degene die denken een Nokia aan te schaffen, alleen vandaag 15% korting bij MM.
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/merkenmarkt.html

apollo13

• lifeguard
apollo13 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:12:
Voor degene die denken een Nokia aan te schaffen, alleen vandaag 15% korting bij MM.
Lekker!
Nokia 7+ Totaalbedrag € 339,15

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 18:31
apollo13 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:12:
Bedankt!

Gelijk maar besteld. De OPO van mijn vriendin is dood aan het gaan, dus de timing is perfect. Als het goed is ook een Chrome cast erbij 😀
6 april levering, ze kan niet wachten 😋

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2022
HNies schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:08:
[...]

Bedankt!

Gelijk maar besteld. De OPO van mijn vriendin is dood aan het gaan, dus de timing is perfect. Als het goed is ook een Chrome cast erbij 😀
6 april levering, ze kan niet wachten 😋
Zie die Chromecast nu alleen bij Bol aangeboden worden? Ook bij CB wordt er niet over gerept.. Is dat wel een generieke actie dan?

Edit: zie de foto er wel bij staan bij MM inderdaad.

[Voor 5% gewijzigd door Frans74 op 21-03-2018 20:37]

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:04
Voor die prijs is het wel verleidelijk, de 7+ staat op mijn lijstje om mijn Nexus 5X te vervangen.
Echter na het debacle genaamd Oneplus 2 durf ik het niet meer aan om een telefoon te bestellen vóórdat er voldoende reviews zijn.

Bij Belsimpel bieden ze volgens mij ook de Chromecast aan, bij pre-order.

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
gehaktstaaf schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:23:
Voor die prijs is het wel verleidelijk, de 7+ staat op mijn lijstje om mijn Nexus 5X te vervangen.
Echter na het debacle genaamd Oneplus 2 durf ik het niet meer aan om een telefoon te bestellen vóórdat er voldoende reviews zijn.

Bij Belsimpel bieden ze volgens mij ook de Chromecast aan, bij pre-order.
Gewoon doen de eerste indrukken van het toestel zijn goed. Denk persoonlijk dat dit gewoon een goed toestel is.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

• pelt
Zertaxka schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Toestel heeft AndroidOne dus met de updates zit het wel goed. Die komen namelijk direct van Google.
Dit is niet helemaal waar. De camera-app is vaak van de fabrikant zelf, dus de image moet alsnog aangepast worden door in dit geval Nokia. Je bent wel gegarandeerd van 2 tot 3 jaar updates (waarvan minstens 1 'letterupgrade').

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Twijfel om mijn Samsung A5 2017 te vervangen voor deze. Alleen vraag ik me af of het verschil tussen de AMOLED en het LCD van de Nokia. Ook ben ik wel fan van het always on display. Hoe zit dat bij de Nokia. Kan die dat ook of heeft die een led notificaties?

• karimski
Vandaag met de Nokia 7+ kunnen spelen, beide kleurvarianten en dat ziet me er toch een partij'tje strak uit zeg. Grootte van het scherm is groot inderdaad, maar dat heb je eerlijk gezegd helemaal niet zo door. Afwerking was erg goed, scherm erg bright, mooie resolutie. Uiteraard ook Android One wat gewoon een mooie plus is. Te weinig met de camera kunnen spelen om daar een oordeel over te vellen, maar de overall feeling en dergelijke: dik in orde. De witte vond ik persoonlijk wat mooier, maar ik ben dan ook een man :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• karimski
En hoe was de snelheid? Geen haperingen? Ligt ze fijn in de hand?
karimski schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:09:
En hoe was de snelheid? Geen haperingen? Ligt ze fijn in de hand?
Ja snelheid is prima, maar is volledig bekeken zonder ook maar één third party app geïnstalleerd te hebben. Het zal niet de snelheid van mijn Nokia 8 gaan evenaren, maar die was dan ook 1,5x zo duur. Ligt heel prima in de hand. Door het langwerpige scherm is het toestel relatief klein te noemen en de 7 Plus is niet zo hoekig als de nieuwe Nokia 6.Daardoor mis je misschien de industriallook van dat toestel, maar ligt hij wel iets beter in de hand. Ook de koperkleurige accenten zagen er gewoonweg heel mooi uit, net een leuk designelement.

• karimski
En je hebt hem kunnen testen omdat?
En daarom weet jij dat de verkoop start op?

;)
Omdat ik in deze wereld werk en bestellen is al mogelijk toch :) Uitlevering half april ofzo.

• aveenhuysen
CLB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:16:
Omdat ik in deze wereld werk en bestellen is al mogelijk toch :) Uitlevering half april ofzo.
Neem aan geen always on display, maar zit er een led notificatie op aan de voorkant? Geen aod en geen led hoe kun je dan weten of er een notificatie is als het geluid uit staat.....

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Hmm nu moet ik voorzichtig zijn, maar volgens mij hadden zowel de Nokia 6.1, Nokia 7+ en de 8 Sirocco een AOD.

• aveenhuysen
CLB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:36:
Hmm nu moet ik voorzichtig zijn, maar volgens mij hadden zowel de Nokia 6.1, Nokia 7+ en de 8 Sirocco een AOD.
Nokia 6 2018 en Nokia 7 Plus => IPS LCD (geen AOD)
Nokia 8 Sirocco => P-OLED (AOD)

https://www.gsmarena.com/...Phone2=9087&idPhone3=8972

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
aveenhuysen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:41:
[...]

Nokia 6 2018 en Nokia 7 Plus => IPS LCD (geen AOD)
Nokia 8 Sirocco => P-OLED (AOD)

https://www.gsmarena.com/...Phone2=9087&idPhone3=8972
I misschien wat kort door de bocht, Nokia 8 heeft IPS LCD en AOD :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

PinokkioTV schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:47:
Dat wilde ik inderdaad net zeggen. OLED is zeker geen nodigheid voor AOD :)
EDIT: Verwacht daar tevens niet teveel van, want third party-app ondersteuning is er (nog steeds) niet.

[Voor 17% gewijzigd door CLB op 22-03-2018 18:52]

• aveenhuysen
PinokkioTV schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:47:
[...]

Zie het nu ook bij de Nokia 8 specs, dan maar niet meer zo blind gaan op gsmarena en gewoon hier even zoeken https://www.nokia.com/nl_nl ;)

• PinokkioTV
CLB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Dat wilde ik inderdaad net zeggen. OLED is zeker geen nodigheid voor AOD :)
EDIT: Verwacht daar tevens niet teveel van, want third party-app ondersteuning is er (nog steeds) niet.
Ik ben ook niet dol op de AOD van de Nokia 8 (staat uit bij mij, teveel licht en te weinig functionaliteit), maar ik mag graag wat tegenspraak inbrengen :)

• aveenhuysen
Maar een notificatie led op die Nokia 7 plus is dat al bevestigd dat heb ik liever dan AOD.

• PinokkioTV
Ik denk het niet, mijn Nokia 6 heeft wel een notificatie LED maar dat is van huis uit een Aziaat. EU modellen gaan LEDloos bij Nokia, althamns die lijn is tot nu toe gevolgd.

aveenhuysen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:54:
Maar een notificatie led op die Nokia 7 plus is dat al bevestigd dat heb ik liever dan AOD.
Niet gezien, maar waren ook geen binnenkomende notificaties natuurlijk. Tevens denk ik niet dat die aanwezig is. Was ook iets waar ik zelf mee te maken kreeg toen ik mijn Nokia 8 kreeg, maar vind het wel prima eigenlijk.

• aveenhuysen
Jammer vind ik dat dan toch weer.

Scherm uit en het geluid uit en als er een notificatie is dan gaat dat ledje rustig knipperen.

Met lightmanager kun je het heerlijk instellen (gmail - rood, whatsapp - groen etc etc.).

Helemaal eens, maar altijd connected, altijd direct antwoorden, lezen, reply'en, neem een chillpil :p

• aveenhuysen
CLB schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:02:
Helemaal eens, maar altijd connected, altijd direct antwoorden, lezen, reply'en, neem een chillpil :p
Helemaal mee eens, maar het scheelt ook batterij ;)

• marti28
aveenhuysen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:40:
[...]
Helemaal mee eens, maar het scheelt ook batterij ;)
Het scheelt idd batterij als je gewoon zo af en toe eens op je telefoon kijkt ipv om de haverklap of je al berichtjes hebt :9

Nee, ik hoop dat er geen LED op zit. Enige uitdaging die ik ga krijgen is om te telefoons van mij en mijn vriendin uit elkaar te houden. We gaan beide voor de witte 7+... :+

• aveenhuysen
Ik prefereer een ledje afhankelijk van de kleur pak ik mijn telefoon of niet. Vooral op het werk makkelijk waar ze liever geen rinkelende of piepende telefoons hebben.
Iedereen is vrij in hoe of wat, maar dan denk ik? Nokia wat kost nou een ledje en er is ruimte dus bouw het in en net zoals op mijn Galaxy A8 2018 zet je het aan of uit net zoals AOD. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen smartphone kunnen ontdekken die alles heeft, maar dan ook alles (grote accu (minimaal 4000), minimaal full hd, led notificatie, aod, fm-rado, nfc, usb-c, kwaliteits camera, dual sim, microsd tray, waterdicht). Misschien moet ik maar een eigen smartphone ontwerpen en ergens laten produceren ;-)

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021

• karimski

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021
karimski schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:26:
[...]

Deze had ik reeds op pagina 3 geplaatst ;)
Aah excuses :+

• rosemeyer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11-2022
Op de Nokia website staat dat de 7+ een gelamineerd en gepolariseerd scherm heeft, in tegenstelling tot de nieuwe 6. Is dat een duidelijke meerwaarde?
Weet iemand of dit toestel face unlock heeft?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-03 15:09
rosemeyer schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:06:
Op de Nokia website staat dat de 7+ een gelamineerd en gepolariseerd scherm heeft, in tegenstelling tot de nieuwe 6. Is dat een duidelijke meerwaarde?
Weet iemand of dit toestel face unlock heeft?
Face unlock is aanwezig, wel op basis van enkel de selfie camera.

Q: Is Face Unlock available on Nokia 6 2018, 7 Plus and 8 Sirocco??

A: Yes, it is available on all three.

Bron: https://nokiapoweruser.co...pro-camera-faqs-answered/

HTC touch HD>HTC magic>HTC Desire>Nokia L800>Sony xperia S>HTC 8X>Nokia L920>Nokia L925>Motorola Moto X Bamboo>Nokia L930>Lumia 950XL>iPhone 6S>Galaxy s7>Nokia 7 plus>Google Pixel 2>Samsung Galaxy s20 5G>iPhone 12

• karimski
Kogel is door de kerk. De witte via Mediamarkt gepreorderd met 15% korting en een gratis Chromecast. Verkoop mijn OnePlus 5 vast wel voor 350 dus speel hem zeker quite.

• Ives
  • Laatst online: 11-02 10:08
Ben je zeker dat je 350 euro voor je OnePlus 5 gaat krijgen? 2 weken geleden kon je een splinternieuwe 5T krijgen op amazon.de voor 469 oid. Tot de OnePlus 6 uitkomt gaan er waarschijnlijk geen nieuwe 5T's meer binnenkomen, maar toch.

• karimski
Ives schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:38:
Ben je zeker dat je 350 euro voor je OnePlus 5 gaat krijgen? 2 weken geleden kon je een splinternieuwe 5T krijgen op amazon.de voor 469 oid. Tot de OnePlus 6 uitkomt gaan er waarschijnlijk geen nieuwe 5T's meer binnenkomen, maar toch.
Gaat zeker lukken. Half jaar geleden mijn OnePlus 3 voor 320 eu verkocht. Zie biedingen op Marktplaats van 350 eu voor de 64gb versie. Ze zijn best waardevast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marti28
karimski schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:08:
Kogel is door de kerk. De witte via Mediamarkt gepreorderd met 15% korting en een gratis Chromecast. Verkoop mijn OnePlus 5 vast wel voor 350 dus speel hem zeker quite.
Mijn vriendin heeft gisteren hetzelfde gedaan. Komt mij uitstekend uit, kan ik alvast ff zien of 'ie echt zo mooi en goed is als we met z'n allen verwachten. Ik moet nog even 2 maandjes wachten tot ik m'n abo kan vernieuwen (Vodafone/Ziggo dealtje meepakken als ik m'n Ziggo aansluiting heb gekregen).

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:40
Ik denk ook dat de 7+ de opvolger gaat worden van mijn Lenovo P2. De kortere accuduur neem ik voor lief, als de camera maar beter is. Die valt echt tegen op de P2...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Hoe zit het met de ondersteunde frequentiebanden voor 4G ten opzichte van de providers in NL?

Als ik even op de gsmarena.com vergelijker kijk, ondersteunt de global versie minder frequenties dan mijn huidige iphone SE:

7+
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500) - Global
iphone SE
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500) - A1723

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Zertaxka
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:18:
Hoe zit het met de ondersteunde frequentiebanden voor 4G ten opzichte van de providers in NL?
Voor Nederland heb je :
LTE band : 3(1800), 7(2600), 20(800)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Zertaxka schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:26:
[...]

Voor Nederland heb je :

[...]
Ah al gevonden inmiddels: https://4gmasten.nl/dekki...e#!/ccomment-comment=2367

Voor in mijn geval KPN: 800, 1800, 2100, 2600 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-03 17:21
Ik zit er ook aan te denken om deze te kopen, maar nu zie ik ook de Huawei P20 lite voor ongeveer hetzelfde bedrag. Als ik de specs zo vergelijk zie ik niet zo snel iets om de een of de ander te kiezen.

Iemand anders hier toevallig ook deze twee vergeleken en wel tot een duidelijke conclusie gekomen?

XBox Series X: BloodyB2121

• Zertaxka
  • Niet online
d.bakker84 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:27:
Ik zit er ook aan te denken om deze te kopen, maar nu zie ik ook de Huawei P20 lite voor ongeveer hetzelfde bedrag. Als ik de specs zo vergelijk zie ik niet zo snel iets om de een of de ander te kiezen.

Iemand anders hier toevallig ook deze twee vergeleken en wel tot een duidelijke conclusie gekomen?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1155075;1160011/

Groter scherm, grotere accu en AndroidOne (snellere/langer updates) voor de Nokia 7 Plus.
Huawei met een Kirin processor zal weinig support/updates gaan krijgen, terwijl je met AndroidOne zeker 2-3 jaar van updates wordt voorzien.
Glazen (gladde) achterkant van de Huawei vind ik persoonlijk ook al minder, voordeel wat de Huawei wel heeft is een notificatie Led.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb beide devices al uitgebreid in handen gehad en je afweging moet vooral gaan om Androidervaring.
Bij de Nokia is dit met Android One dus geheel 'kaal', zonder opsmuk met snelle updates en up-to-date Androidversies. De P20 Lite wordt geleverd met de kleurrijke EMUI-schil van Huawei, waar je voor- of tegenstander van kunt zijn. Updates bij deze P20 Lite zullen langer duren dan bij de Nokia 7+, dat is een feit.

• d.bakker84
Bedankt voor de reacties!

Ben wel voorstander van de kale Android met betere updates. De grotere accu vind ik ook wel fijn. Ik wacht de eerste reacties af en als die goed zijn gaat dit de opvolger worden van mijn OPO :)

CLB schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:39:
Ik heb beide devices al uitgebreid in handen gehad en je afweging moet vooral gaan om Androidervaring.
Bij de Nokia is dit met Android One dus geheel 'kaal', zonder opsmuk met snelle updates en up-to-date Androidversies. De P20 Lite wordt geleverd met de kleurrijke EMUI-schil van Huawei, waar je voor- of tegenstander van kunt zijn. Updates bij deze P20 Lite zullen langer duren dan bij de Nokia 7+, dat is een feit.
Nog geen review CLB :9~
Van welk toestel? :p Maar helaas, te weinig tijd om iets moois online te knallen :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

Drommels wat jammer, doelde uiteraard op de Nokia 7+
Anders kom ik even langs om hem te testen haha en knal ik wat online, tot nu toe alleen reviews van Hindi's met doperwten nagels.

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-02 17:37
De nokia 7+ staat hoog op het lijstje. Midrange telefoons voldoen prima.
Echter worden nu telefoons als de S8 nu ook steeds goedkoper, dat maakt de keuze misschien lastiger.
Mensen die een zelfde keuze hebben gemaakt in het verleden of er nu voor staan?

Prijs is alsnog 100eu hoger, maar specsheet is daar ook naar.

• d.bakker84
Jasperoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:53:
Mensen die een zelfde keuze hebben gemaakt in het verleden of er nu voor staan?

Prijs is alsnog 100eu hoger, maar specsheet is daar ook naar.
Wat mij vooral tegen staat van het kopen van een "oude" S8 is dat het niet meer het nieuwste toestel is. Ben bang dat de support minder zal worden en er niet veel updates meer voor komen. Hoop dat dit bij de 7+ beter zal zijn.

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-02 17:37
d.bakker84 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Wat mij vooral tegen staat van het kopen van een "oude" S8 is dat het niet meer het nieuwste toestel is. Ben bang dat de support minder zal worden en er niet veel updates meer voor komen. Hoop dat dit bij de 7+ beter zal zijn.
Ja dat was met de S7 ook zo inderdaad.
Eigenlijk is de vraag een 1 jarig oude flagship, of een recente midranger.
Support, met name, beveiligingsupdates, is erg belangrijk.

Is de 7+ een beter koop dan de Nokia 8 van verleden jaar?

[Voor 5% gewijzigd door Jasperoo op 26-03-2018 21:08]

Pagina: 1 2 3 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee