Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChristiaanW72
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Misschien een domme vraag maar ik heb nu al twee keer een luisterboek gedownload. Maar ik kan hem nergens terugvinden. Weet iemand hoe dat moet of waar ik het kan vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-02 12:00
Prutsertje13 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:
Ga hem nu ook opsturen naar Nokia ivm de freezes, eerder viel het mee maar de laatste maand heb ik er wel erg vaak last van, vaak meerdere keren binnen enkele minuten :( Rechtstreeks aangemeld bij Nokia IPV via MediaMarkt en vrijwel meteen verzendlabel ontvangen, hoop dat de reparatie net zo snel gaat.
Ter info: ik heb zelf vorige week de gok ook maar genomen en dit is de status bij mij:

Ik heb mijn telefoon vorige week maandag aangemeld voor reparatie.
Diezelfde ochtend haalde DHL hem al bij mij op :)
Dinsdag kwam hij aan in Hongarije, woensdag ontvangstbevestiging door Nokia.
Vrijdag kreeg ik een melding dat hij niet gerepareerd wordt, maar is omgeruild(!) _/-\o_
Nieuw IMEI nummer kreeg ik al per mail.
Vanmorgen, dus direct na het weekend een bericht dat de nieuwe telefoon is verzonden vanuit Hongarij met daarbij een T&T code om het pakket zelf te kunnen volgen.

Mijn toestel was nog 2 maanden binnen de garantie (kwam ik later pas achter), dus ik ben wel echt heel blij met deze oplossing. Of het nieuwe toestel geen screen freezes meer heeft moet nog blijken, maar hoe dit opgelost wordt vind ik tot nu toe wel heel netjes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-03 15:01

Inge Janse

post-l33t

Heeft iemand ervaring met een werkende app om telefoongesprekken op te nemen met deze telefoon? Ik werk als journalist (vandaar mijn vraag, ik heb dit dus vaak nodig voor interviews) en heb inmiddels tachtigduizend apps geprobeerd, maar geen werkt (perfect), vooral sinds Android 10. Cube werkt nog het beste, maar ook daarop zijn de opnames enorm stotterig (ondanks allemaal soorten instellingen die ik geprobeerd heb, ook met de betaalde versie). Alle tips zijn welkom!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:18
Sync.me kan volgens mij gemakkelijk gesprekken opnemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Wurmie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:55:
Sync.me kan volgens mij gemakkelijk gesprekken opnemen.
Dank voor de tip! Maar op https://play.google.com/s...s?id=com.syncme.syncmeapp en https://sync.me/features/ zie ik daar niets over.

• HwKok
HwKok schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Ter info: ik heb zelf vorige week de gok ook maar genomen en dit is de status bij mij:

Ik heb mijn telefoon vorige week maandag aangemeld voor reparatie.
Diezelfde ochtend haalde DHL hem al bij mij op :)
Dinsdag kwam hij aan in Hongarije, woensdag ontvangstbevestiging door Nokia.
Vrijdag kreeg ik een melding dat hij niet gerepareerd wordt, maar is omgeruild(!) _/-\o_
Nieuw IMEI nummer kreeg ik al per mail.
Vanmorgen, dus direct na het weekend een bericht dat de nieuwe telefoon is verzonden vanuit Hongarij met daarbij een T&T code om het pakket zelf te kunnen volgen.

Mijn toestel was nog 2 maanden binnen de garantie (kwam ik later pas achter), dus ik ben wel echt heel blij met deze oplossing. Of het nieuwe toestel geen screen freezes meer heeft moet nog blijken, maar hoe dit opgelost wordt vind ik tot nu toe wel heel netjes!
Update: ik heb m'n 7+ afgelopen dinsdag alweer binnen gehad. Dus totaal van maandag t/m dinsdag de week erop kwijt geweest. Er zat een briefje bij. Hij was niet te repareren, daarom is het moederbord vervangen (en daarom dus ook een nieuw IMEI nummer). Voor de rest hetzelfde toestel. Garantie geldt (helaas) nog op de oude aankoopdatum, wat jammer is, maar natuurlijk ook wel logisch.

Vooralsnog werkt hij weer alsof hij nieuw is. Geen screen freezes / touchscreen problemen meer! 8)

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
HwKok schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Update: ik heb m'n 7+ afgelopen dinsdag alweer binnen gehad. Dus totaal van maandag t/m dinsdag de week erop kwijt geweest. Er zat een briefje bij. Hij was niet te repareren, daarom is het moederbord vervangen (en daarom dus ook een nieuw IMEI nummer). Voor de rest hetzelfde toestel. Garantie geldt (helaas) nog op de oude aankoopdatum, wat jammer is, maar natuurlijk ook wel logisch.

Vooralsnog werkt hij weer alsof hij nieuw is. Geen screen freezes / touchscreen problemen meer! 8)
Welke problemen had jij met je toestel? Mijn 7 plus heeft eigenlijk alleen last van screen freezes en loopt soms vast. Verder geen problemen met opladen i.o.d. al zit de kabel er niet zo strak meer in zoals in het begin.

Genoeg reden om hem op te sturen? Dat is eigenlijk even de vraag.

[Voor 6% gewijzigd door Baudu op 14-05-2020 13:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HwKok
Baudu schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Welke problemen had jij met je toestel? Mijn 7 plus heeft eigenlijk alleen last van screen freezes en loopt soms vast. Verder geen problemen met USB poort i.o.d.

Genoeg reden om hem op te sturen?
Dat dus ja.
Vooral screen freezes. Reageerde niet op touch meer, halverwege het typen van een zin bijvoorbeeld. Of als ik een foto wilde maken, altijd op heel irritante momenten |:( Heb het een tijdje uitgezongen met lock-unlock, maar ik werd het toch wel erg zat en toch maar aangemeld voor garantie.

Ik kan het in ieder geval aanraden! Viel me erg mee.

• ChristiaanW72
Ik had al een tijdje het vermoeden maar nu weet ik het zeker.
Mijn telefoon doet soms s'nachts zelf de wifi weer aan. Ik dacht dat ik het soms vergat uit te zetten maar dat is niet zo. Weet iemand hoe dit kan?

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:04
ChristiaanW72 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:40:
Ik had al een tijdje het vermoeden maar nu weet ik het zeker.
Mijn telefoon doet soms s'nachts zelf de wifi weer aan. Ik dacht dat ik het soms vergat uit te zetten maar dat is niet zo. Weet iemand hoe dit kan?
Hier hetzelfde. Nog geen oorzaak of oplossing kunnen vinden

Edit: gevonden denk ik. Deze stond bij mij weer aan.
https://www.google.com/am...ure-in-and-1828252073/amp

[Voor 19% gewijzigd door erikjong op 14-05-2020 20:03]

• ChristiaanW72
Bedankt Erik, ik heb hem nu ook uit gezet. Hopelijk is dat het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:18
Sorry voor de late reactie, hier een screenshot uit de instellingen van Sync.me met de gespreksrecorder optie.

[Voor 0% gewijzigd door Wurmie op 14-05-2020 23:07. Reden: Screenshot erg groot, aangepast]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Wurmie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Sorry voor de late reactie, hier een screenshot uit de instellingen van Sync.me met de gespreksrecorder optie.

[Afbeelding]
Grote dank, ik ga het uitproberen! (had ook al losse apk's van beta's van de bel-app van google geprobeerd, in sommige landen zit daar een opnamefunctie in, maar nee, zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baudu
HwKok schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Dat dus ja.
Vooral screen freezes. Reageerde niet op touch meer, halverwege het typen van een zin bijvoorbeeld. Of als ik een foto wilde maken, altijd op heel irritante momenten |:( Heb het een tijdje uitgezongen met lock-unlock, maar ik werd het toch wel erg zat en toch maar aangemeld voor garantie.

Ik kan het in ieder geval aanraden! Viel me erg mee.
Mijn telefoon is inmiddels ook weer terug. Vorige week vrijdag opgehaald en een uur geleden weer bezorgd. Helaas hebben ze alleen een 'softwareupdate' gedaan... Nou ik kan je vertellen. Ik heb de telefoon een kwartier in mijn handen gehad en ik had weer een freeze. Aanraakscherm werkte dus weer niet...

Hij gaat meteen weer terug...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HwKok
Pfff balen zeg! :/
Mijne werkt sinds dat hij weg is geweest als een zonnetje.
Had je wel goed omschreven wat het probleem was (lijkt me wel, maar toch)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baudu
HwKok schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:00:
Pfff balen zeg! :/
Mijne werkt sinds dat hij weg is geweest als een zonnetje.
Had je wel goed omschreven wat het probleem was (lijkt me wel, maar toch)?
Ja volgens mij wel. Hoe heb jij het omschreven?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 21:08
Ik ga afscheid nemen van mijn Nokia 7 plus. USB c poort gaat naar de knoppen, kabel zit er heel losjes in. Geen garantie omdat er een barstje in het scherm zit. Meeh :(

Dan maar naar m'n werk telefoon over, Samsung a40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En weer last van freezes. Ook al heb ik nog garantie, ik ga de telefoon niet voor de 6e keer opsturen voor reparatie. Over 2 maanden wordt mijn nieuwe auto geleverd met ingebouwd QI oplaadpunt. Heb dus toch een andere nodig :D

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 10:24
Ik ga afschijd nemen van dit forum na 2,5 jaar Nokia en veel last van scherm freezes toch overgestapt naar Samsung daar waar ik altijd anti Samsung ben geweest ben overgestapt op de a71 van Samsung ben bijzonder onder de indruk.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Heb net nog maar eens de update geïnstalleerd.. via manual install.
Staat op het Nokia forum en anders wachten voor de Ota die nu uit is/komt.

https://community.phones....ussion/59117/may-full-rom

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

digiben schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:26:
Heb net nog maar eens de update geïnstalleerd.. via manual install.
Staat op het Nokia forum en anders wachten voor de Ota die nu uit is/komt.

https://community.phones....ussion/59117/may-full-rom
Ziet er beloftevol uit, met (nu ik het doorlees) oplossingen voor het probleem met de equalizer / krakende audio en een werkende gcam. Benieuwd naar de ota-versie, zou fijn zijn als die bugs eruit zijn door deze update!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 20:23
saphaas schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:42:
Ik ga afschijd nemen van dit forum na 2,5 jaar Nokia en veel last van scherm freezes toch overgestapt naar Samsung daar waar ik altijd anti Samsung ben geweest ben overgestapt op de a71 van Samsung ben bijzonder onder de indruk.
Mijn Nokia 7 plus heeft een kleine val vanaf mijn schoot op de grond niet overleeft. Heb hem 2 jaar gehad en was er op de screen freezes na best nog tevreden over. Heb nu een Samsung galaxy s10 lite gekocht met een fijne korting via de ING shop. Nooit verwacht dat ik ooit een Samsung zou kopen maar ik vind het een heel fijn toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arthur54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-12-2022
Jerwev schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Mijn Nokia 7 plus heeft een kleine val vanaf mijn schoot op de grond niet overleeft. Heb hem 2 jaar gehad en was er op de screen freezes na best nog tevreden over. Heb nu een Samsung galaxy s10 lite gekocht met een fijne korting via de ING shop. Nooit verwacht dat ik ooit een Samsung zou kopen maar ik vind het een heel fijn toestel.
Na aanhoudende problemen met de Nokia 7plus heb ik hem ingeruild op 28 januari 2019 en een Samsung Galaxy S9plus gekocht. Tot op vandaag geen enkel probleem meer gehad. Was natuurlijk een stukje duurder, maar de investering waard. Heb nog steeds de laatste Android updates en hoop dat ik er nog een tijd kan van genieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digiben
Inge Janse schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Ziet er beloftevol uit, met (nu ik het doorlees) oplossingen voor het probleem met de equalizer / krakende audio en een werkende gcam. Benieuwd naar de ota-versie, zou fijn zijn als die bugs eruit zijn door deze update!
Ik vind hem een stukje sneller werken na deze update, audio is verholpen.
En de rest heb ik nooit last gehad met me toestel.
Nu heb ik dan één van de eerste 7 plus die uit kwam.
Dacht dat die nu 27 maanden oud was, en vind het wel tijd voor een nieuwe er naast.
Dus nu de Nokia 8.3 besteld, kijken of die even fijn werkt als deze 🥳

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-03 17:51
Ik ben nog steeds gelukkig met de 7+.
Voor de gein wilde ik wel eens kijken hoe lang de accu mee zou kunnen gaan.
De afgelopen week heb ik de telefoon bewust zo min mogelijk gebruikt
Dat resulteert in een accuduur van 6 dagen, met nog een heel klein beetje reserve.

En het blijkt dan ook nog dat de accu in 2 uur tijd van 8% tot 100% kan worden opgeladen, zie de tijd linksboven. Ik gebruik nog steeds de standaard meegeleverde lader.
Mijn USB-poort vertoont (gelukkig _/-\o_ ) geen slijtage.

Overigens is de standby tijd van 6 dagen echt reëel, vorige week haalde ik (door omstandigheden) ook al een tijd van 5 dagen tussen twee maal opladen. Ik geef wel eerlijk toe: dan moet je de telefoon dus echt nauwelijks gebruiken. Zie de tijd van het schermgebruik (links onder) van 47 minuten in één week..... :X

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-03 11:44
Zie de tijd van het schermgebruik (links onder) van 47 minuten in één week..... :X
Dus wat je eigenlijk hebt aangetoond is dat als je je telefoon niet gebruikt, dan de accu nauwelijks leegloopt. Wat een eye-opener ... 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digiben
88Weighed schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Dus wat je eigenlijk hebt aangetoond is dat als je je telefoon niet gebruikt, dan de accu nauwelijks leegloopt. Wat een eye-opener ... 8)7
Ja maar er zijn toestellen die dan meer gebruiken hoor.
Ik doe zelf mijn 7 plus twee keer per dag op laden.
Maar na de update nu eenmaal.
Moet wel zeggen, ik gebruik hem 12 uur ( of eigenlijk 24 uur per dag) constant beeld aan en WiFi, Bluetooth.
Dus nog steeds gelukkig met de 7 plus na meer als twee jaar. 👍
Al heb ik de 8.3 besteld,nu bij pre order.
Alleen zie nu dat er ook een 7.3 aan komt voor halve prijs in augustus a september.🤔

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Vandaag de laatste grote onderhoudsupdate binnengekregen; vanaf nu worden het volgens mij alleen nog een jaar beveiligingsupdates. Ik hoop er snel achter te komen of de gcam nu stabiel werkt en of het krakende geluid (via bijvoorbeeld whatsapp) opgelost is.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:
Vandaag de laatste grote onderhoudsupdate binnengekregen; vanaf nu worden het volgens mij alleen nog een jaar beveiligingsupdates. Ik hoop er snel achter te komen of de gcam nu stabiel werkt en of het krakende geluid (via bijvoorbeeld whatsapp) opgelost is.
Totaal 320 MB aan updates deze keer en de Android build V4.15D voor de 7 Plus

Canon Eos 35mm film & digital SLRs met glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms en https://vero.co/gilex

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:
Ben benieuwd. Laat je het hier weten ?

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Ben benieuwd. Laat je het hier weten ?
Goed nieuws #1: geluid kraakt niet meer in whatsapp. Blijkbaar is het dubbele-equalizer-probleem eindelijk opgelost!

• erikjong
Aantal zaken zijn opgelost, maar nog (lang) niet alles
Zelf zit ik hierdoor nog steeds op 9. :(

https://community.phones....ion/59192/may-update-bugs

Common bugs for all :

1. Bluetooth HD audio isn't fixed. (Acc & ldac)

2. No round corner screens

3. Gcam issue is still there only (MGC parrots v6 & v7 do work after 5 clicks)

4. Vendor image isn't updated with all fixes :-\

5. Many features are removed in android one (😛)

6. Accent colour switches back to default after shutdown or restart.

Non common bugs (not faced by all) :

1. Screen freezing , flickering and screen lag

2. Even when battery saver is on then also vibration is working

3. Reduced restarts.

Fixes :

1. Sound issues (equaliser included)

2. More stability

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Opladen is inmiddels een drama. Het kost me telkens 5 minuten om een geschikte hoek te vinden aangezien de USB-C poort lam is. Nu zag ik iemand op Reddit die elektrische tape gebruikt op de laadkabel voor een strakkere "fit". Iemand hier ervaring mee?

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:17
Screen freezes zijn helaas niet opgelost bij mij na de update :( Heb mijn toestel laatst voor reparatie opgestuurd maar ondanks het vervangen van het display heb ik het probleem nog steeds dus heb de hoop op een oplossing nu wel opgegeven... Het is iig geen hardware defect lijkt het maar echt een software probleem..... Nu maar wachten op de 9.3 als vervanger van mijn 7 plus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Goed nieuws #1: geluid kraakt niet meer in whatsapp. Blijkbaar is het dubbele-equalizer-probleem eindelijk opgelost!
Na een paar dagen werken met de laatste update ben ik er zeker positief over. Geluid eindelijk in orde, gcam werkt stabiel (normaal moest ik eens per 2 dagen het toestel herstarten om deze weer aan de praat te krijgen, en gcam is écht heel belangrijk voor goede foto's), en toestel vertoont geen gekke kuren. Prima laatste software-update om het toestel nog de nodige tijd te blijven gebruiken.

Deceptie @ 15 juni: gcam is er weer mee gestopt, er was een reboot nodig om deze weer werkend te krijgen. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn. Heeft iemand toevallig een gcam-versie die wél probleemloos lijkt te werken?

[Voor 14% gewijzigd door Inge Janse op 15-06-2020 19:22. Reden: Voortschrijdend inzicht :)]

• tazmaniankoala
Ik begin zowaar te geloven dat ik een heel goed werkend exemplaar van de Nokia 7 Plus heb weten te scoren, nu 2 jaar geleden.
Sinds de vorige firmware update heb ik die niet meer hoeven op te starten.
Dat resulteert dus in een bedrijfstijd van 1000 uur.

Eens kijken hoeveel uur het worden tot de volgende reboot.
Dat zal waarschijnlijk bij de volgende beveiligingsupdate worden.

Overigens is ook de accu nog prima, want bij mijn gebruik (zonder extreem spaarzaam te zijn), haal ik twee dagen voordat ik vind dat ik weer moet opladen (minder als 10% lading).

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 10:18
Helaas, de reparatie aan de USB connector heeft zeggen en schrijven het 5 weken uitgehouden. Zit weer los. En ja, er zit nog garantie op, alleen heb ik geen fut om weer een middag bij de reparateur te gaan zitten.

Toestel bevalt mij verder goed.
Nu aan het kijken naar een andere Nokia, zit te denken aan de 7.2

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Jammer maar helaas: gisteren is mijn telefoon vermoord door de regen (lees: hij lag in mijn rugzak), en die was volgeregend). Alles werkt nog, behalve microfoon en speaker (zowel onderkant als bovenkant). Ik vind dat fysiek een wat opmerkelijk probleem, waardoor ik nog de halve hoop heb dat het opgelost kan worden door iets met de instellingen te doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er iets op het moederbord is beschadigd dat over het geluid gaat. Geluid via bluetooth werkt gelukkig nog wel, dus ik kan er nog mee werken met headsets, maar ik denk dat ik verder mag zoeken naar een volgende telefoon (daar gaan we weer, heel de zoektocht, plus dat ik het milieutechnisch nogal zonde vind, want de telefoon werkte nog goed).

Suggesties voor hoe dit op te lossen zijn welkom!

Update @ 14.36: hij doet het weer! Paar keer opnieuw opstarten, beetje wachten, en opeens doet alles het weer. Geen idee of het software of hardware was. Gelukkig maar, dan kan ik alsnog (hopelijk) ermee door tot de Pixel 4a (of iets soortgelijks) uitkomt.

[Voor 14% gewijzigd door Inge Janse op 18-06-2020 14:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 11:35
De security patch van Juni is te downloaden.

41,5 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP01
kernel versie 4.4.192-perf+#2 Fri Jun 12 00:21:18 CST 2020
Firmware Camera V100.0083.01 / V010.0020.04
Firmware touchscreen GoodixV1.017.20

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hannekeee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-08-2021
Ik weet niet of het hier al is gevraagd maar het zijn veel pagina's om terug te lezen. Ik wil mijn Nokia 7 plus vervangen en ik twijfel tussen de Nokia 7.1 en de Samsung a40. Iemand ervaring met een van deze twee? Welke zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digiben
Ik heb hier een Nokia 7 plus en een Samsung A71.
Vanaf nu nooit een Samsung meer.... Eerste is de software zooi.
Tweede is batterij en plastic zooi.
Heb die A71 er bij gekocht omdat me tweede toestel overleden was lumia :)
Wachte op een Nokia 7. 3 en of 8.3
Achteraf had ik de Samsung om moeten ruilen bij coolblue.
Moet wel zeggen het werkt niet slecht, alleen de software is zo irritant.
En als ik me 7 plus er bij pak weet je weer wat een telefoon was en is.
Werkt toch allemaal wat lekkerder op de 7 plus als op de a71... Al is de 7 plus verouderd vergeleken A71.
Voor mij nu nooit een Samsung meer als telefoon.
Bagger software...... 😇
Alles loopt maanden achter en al die Samsung troep er over heen word ik ziek van.
Volgende toestel een Google pixel 🥳

[Voor 8% gewijzigd door digiben op 05-07-2020 10:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digiben
Iemand nog bekend met OnePlus,, of deze er ook een eigen software over heen gooit, en of externe zooi zoals Samsung... , en of ze ook vlot de beveiliging updaten!
Ik ga me Samsung A71 na drie weken om zien te ruilen... alleen ze hebben (nog) geen Nokia 8.3 of iets wat er op lijkt.
Nu zag ik oppo en oneplus... 😇

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Snap de rant tegen de A71 niet zo, dat weet je toch van tevoren als je de A71 of uberhaupt een Samsung koopt ?! :?

De reden dat ik dik 2 jaar geleden de Nokia 7 Plus kocht was vanwege de bloatware van Samsung.
Android One was een verademing, is alleen jammer dat Nokia nog op de reputatie van vroeger teert. Qua kwaliteit valt het na 2 jaar gebruik stiekem gewoon tegen. Legio mensen hebben (ook op dit forum) ook last van kapotte usb poorten/freezes/etc.
Had Nokia begin dit jaar een op papier goed uitziende 7.3 of 8.3 aangekondigd, dan had ik de gok nog wel een keer genomen. Maar helaas...

Mijn ervaring met de A71 is juist positief, als je de standaard apps vervangt kom je stiekem redelijk dicht in de buurt van de Android One feel. Qua batterij ben ik alleen maar positief, die is namelijk beter dan de 7 Plus. Laadt veel sneller en gaat langer mee. Over het plastic kan ik kort zijn, ik merk het niet. Een hoesje erom doet wonderen.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digiben
Zertaxka schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Snap de rant tegen de A71 niet zo, dat weet je toch van tevoren als je de A71 of uberhaupt een Samsung koopt ?! :?

De reden dat ik dik 2 jaar geleden de Nokia 7 Plus kocht was vanwege de bloatware van Samsung.
Android One was een verademing, is alleen jammer dat Nokia nog op de reputatie van vroeger teert. Qua kwaliteit valt het na 2 jaar gebruik stiekem gewoon tegen. Legio mensen hebben (ook op dit forum) ook last van kapotte usb poorten/freezes/etc.
Had Nokia begin dit jaar een op papier goed uitziende 7.3 of 8.3 aangekondigd, dan had ik de gok nog wel een keer genomen. Maar helaas...

Mijn ervaring met de A71 is juist positief, als je de standaard apps vervangt kom je stiekem redelijk dicht in de buurt van de Android One feel. Qua batterij ben ik alleen maar positief, die is namelijk beter dan de 7 Plus. Laadt veel sneller en gaat langer mee. Over het plastic kan ik kort zijn, ik merk het niet. Een hoesje erom doet wonderen.
Ik ben al eigenlijk bekend met Apple, Asus, Samsung enzo.
Wist dat dit ging gebeuren 😅
Maar door de leuke ervaringen op internet over dat Samsung verbeterd zou zijn... Met update beleid en minder troep op de telefoon is blijkbaar niet zo.
Nu na mijn eigen ervaring dus maar niet meer aan beginnen 😇
Troep, je kan een hoop uit zetten.. dan nog draait er een hoop Samsung zooi.
Batterij vergelijk met de 7 plus valt dik tegen.
Mijn oude Nokia wint het nu.
Alleen al de updates en stabiliteit vergeleken de 7 plus.
Heb ik hem nog maar drie weken..
Nee ik ben genezen nu met Samsung 🥳

[Voor 5% gewijzigd door digiben op 05-07-2020 22:01]

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Heeft iemand voor mij dé tip voor een werkende Gcam? Ik heb ze alledrie geprobeerd die vermeld staan op https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/, en alledrie werken ze nauwelijks of compleet niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baudu
Inge Janse schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:40:
Heeft iemand voor mij dé tip voor een werkende Gcam? Ik heb ze alledrie geprobeerd die vermeld staan op https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/, en alledrie werken ze nauwelijks of compleet niet.
Hoi Inge. Ik heb sinds 17 juni deze versie werkend zonder al te veel problemen. https://www.cyanogenmods.org/nokia-7-plus-gcam/

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik kan mij nu officieel afmelden van dit topic. Ik had geen zin hem voor de 6e keer op te sturen voor reparatie. Heb voor het luttele bedrag van 200 euro een Gigaset GS290 gekocht en vraag me nu af waarom ik dat niet een jaar eerder gedaan heb. Wat een verademing dat je screen gewoon geen 20x per dag meer vast loopt....

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digiben
Ik heb nu de 7 plus naast me OnePlus 8 pro .
Maar de Nokia doet nog steeds zijn werk goed en nergens problemen mee, keurig updates en alleen opzij geschoven voor reserve toestel (tweede toestel)
Zie ook steeds minder uit komen bij hmd met 8. 3 of iets dergelijks.
Dus eerst nog Samsung A71 geprobeerd en omgeruild naar de Oneplus 8 pro .👍
Super toestel en alleen prijzig
Begin er steeds meer verliefd op geworden en de prijs al weer vergeten 🥳

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:35
digiben schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 00:15:
Ik heb nu de 7 plus naast me OnePlus 8 pro .
Maar de Nokia doet nog steeds zijn werk goed en nergens problemen mee, keurig updates en alleen opzij geschoven voor reserve toestel (tweede toestel)
Zie ook steeds minder uit komen bij hmd met 8. 3 of iets dergelijks.
Dus eerst nog Samsung A71 geprobeerd en omgeruild naar de Oneplus 8 pro .👍
Super toestel en alleen prijzig
Begin er steeds meer verliefd op geworden en de prijs al weer vergeten 🥳
Hoe is de software op de oneplus 8 pro in vergelijking met de Nokia? Is die net zo kaal of zit er toch wel wat bloatware op?

Ik twijfel namelijk tussen de Nokia 8.3, Google pixel 4a, Google pixel 5 of de oneplus 8. Maar aangezien het nog onbekend is wanneer de andere komen en de oneplus 8 meer high end is neig ik daar meer naar.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-03 19:11

Steeffoon

Android-nerd

Rox92 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Hoe is de software op de oneplus 8 pro in vergelijking met de Nokia? Is die net zo kaal of zit er toch wel wat bloatware op?

Ik twijfel namelijk tussen de Nokia 8.3, Google pixel 4a, Google pixel 5 of de oneplus 8. Maar aangezien het nog onbekend is wanneer de andere komen en de oneplus 8 meer high end is neig ik daar meer naar.
De software is deels vergelijkbaar, al zit er in de skin van OnePlus nog vele extra mogelijkheden. Je kunt veel dingen zelf aanpassen naar eigen wens, zoals de kleur van de icoontjes in de notificatiebalk. Nauwelijks bloatware, volgens mij alleen de Netflix app. Verschilt dus niet veel met Nokia.

Misschien is de nieuwe OnePlus Nord een optie? Die is 399/499 euro en heeft ook 5G ondersteuning en krachtige specificaties.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Rox92
Steeffoon schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:17:
[...]

De software is deels vergelijkbaar, al zit er in de skin van OnePlus nog vele extra mogelijkheden. Je kunt veel dingen zelf aanpassen naar eigen wens, zoals de kleur van de icoontjes in de notificatiebalk. Nauwelijks bloatware, volgens mij alleen de Netflix app. Verschilt dus niet veel met Nokia.

Misschien is de nieuwe OnePlus Nord een optie? Die is 399/499 euro en heeft ook 5G ondersteuning en krachtige specificaties.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Lijkt dus een prima kanshebber. ik heb ook een Netflix account dus dat komt goed uit :P Klopt de oneplus Nord heb ik ook naar gekeken maar wil nu eigenlijk een telefoon voor langere tijd uitkiezen +- 4 jaar, dus vandaar dat ik dan liever voor de krachtigere processor van de oneplus 8 ga.

Maar ik wacht de pixel telefoons nog af maar wanneer die komen... Hopelijk in oktober.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
ewoud75 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:39:
Helaas, de reparatie aan de USB connector heeft zeggen en schrijven het 5 weken uitgehouden. Zit weer los. En ja, er zit nog garantie op, alleen heb ik geen fut om weer een middag bij de reparateur te gaan zitten.

Toestel bevalt mij verder goed.
Nu aan het kijken naar een andere Nokia, zit te denken aan de 7.2
Al besteld? Ik vind het jammer om te zeggen, maar mijn 7 plus heb ik terug mogen sturen naar Belsimpel. Die hebben me overigens erg goeds geholpen. Toen na lang wikken en wegen overgestapt naar de Nokia 7.2 en helaas is dat ook niet alles. Ik heb last van screenfreezes, het volume van de bluetoothverbinding is erg laag. De connectie met de Galaxy watch verbindt niet automatisch nadat ik even buiten bereik ben gekomen. Scherm wat echt ondermaats presteert vwb helderheid. Aan-/uitknop die kuren begint te krijgen.
Ik vind het echt een heel mooi toestel en ik baal dat ik niet tevreden ben, maar het is voor mij de laatste Nokia.
Mijn vrouw heeft de Honor 20 blauw 128GB en dat is in mijn ogen een beter toestel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digiben
Rox92 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Dit scheelt niet heel veel,op een paar dingen na.
Een Ferrari tegen een Fiat.. en zoveel meer😅
Al heeft oneplus zijn eigen skin en bloatware... teminste zo je het noemen wilt😇
Ik heb er alles afgegooid.. en zoals ook op de Nokia krijg je het mee van Google.
Voor de rest, het toestel is naar eigen wens in te delen.
En bevalt me zeer goed.
Zou nu niet meer terug willen, al de Oneplus 8 pro is eigenlijk niet te vergelijken met de 7 plus... met prijs en vergelijk.
Als ik nu de Nokia naast de Oneplus gebruik een wereld van verschil🥳
Snelheid, eigenlijk te veel om op te noemen.
De prijs is hoog, maar toch wel waard,.. ik ben het weer vergeten.
Top toestel, ik ben er blij mee 👍

• Rox92
digiben schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:56:
[...]

Dit scheelt niet heel veel,op een paar dingen na.
Een Ferrari tegen een Fiat.. en zoveel meer😅
Al heeft oneplus zijn eigen skin en bloatware... teminste zo je het noemen wilt😇
Ik heb er alles afgegooid.. en zoals ook op de Nokia krijg je het mee van Google.
Voor de rest, het toestel is naar eigen wens in te delen.
En bevalt me zeer goed.
Zou nu niet meer terug willen, al de Oneplus 8 pro is eigenlijk niet te vergelijken met de 7 plus... met prijs en vergelijk.
Als ik nu de Nokia naast de Oneplus gebruik een wereld van verschil🥳
Snelheid, eigenlijk te veel om op te noemen.
De prijs is hoog, maar toch wel waard,.. ik ben het weer vergeten.
Top toestel, ik ben er blij mee 👍
Thanks voor de uitleg! Klinkt nu wel als een serieuze kanshebber voor mij :9

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 10:18
Het is de Nokia 6.3 geworden en niet de 7.3. Vond het prijsverschil tussen deze 2 iets te groot voor wat ik doe.

• Haay
Ik zit nu serieus te kijken naar de nieuwe OnePlus Nord als opvolger van m'n 7Plus. Mooi toestel voor €399 !
Als je dan een stabiele GCam camera mod op die Nord kunt krijgen dan is dat in mijn ogen een absolute winnaar. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAdD
en de security update van juli is inmiddels te downloaden

Google Beveiliginspatch 2020-07 41.24 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP02
kernel versie 4.4..192-perf+ #2 Sat Jul 4 00:20:16 CST 2020

[Voor 17% gewijzigd door MAdD op 29-07-2020 08:28. Reden: edit versies]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Haay
Haay schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:35:
Ik zit nu serieus te kijken naar de nieuwe OnePlus Nord als opvolger van m'n 7Plus. Mooi toestel voor €399 !
Als je dan een stabiele GCam camera mod op die Nord kunt krijgen dan is dat in mijn ogen een absolute winnaar. :)
Om mijzelf aan te halen... Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een OnePlus Nord gekocht, ter vervanging van m'n 7 Plus. En ik ben er tot dusverre heel tevreden mee!

Geen last meer van regelmatige screen freezes. Een werkende GCam. Een USB-poort die gewoon werkt met elke USB-C stekker die ik er in steek.

Moest alleen de Facebook / FB Messenger meuk deïnstalleren, en de bijbehorende services stoppen en disablen, maar verder ben ik prima tevreden. Dus voor 7 Plus gebruikers die hierover denken: wat mij betreft is het een aanrader!

• MAdD
en de security update van augustus is inmiddels te downloaden

Google Beveiliginspatch 2020-07 41.10 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP03
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Fri Jul 31 10:58:22 CST 2020

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-03 11:44
MAdD schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:33:
en de security update van augustus is inmiddels te downloaden

Google Beveiliginspatch 2020-07 41.10 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP03
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Fri Jul 31 10:58:22 CST 2020
Ik kan geen SMS meer ontvangen sinds deze update. Meer mensen met dit issue? Was ook een update van de Berichten app namelijk.

Ligt niet aan de update ... werkt ook niet in een ander toestel. Maar even T-Mobile in de twitterboom klimmen.

[Voor 10% gewijzigd door 88Weighed op 28-08-2020 11:37. Reden: Hernieuwde inzichten]

• MAdD
88Weighed schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Ik kan geen SMS meer ontvangen sinds deze update. Meer mensen met dit issue? Was ook een update van de Berichten app namelijk.

Ligt niet aan de update ... werkt ook niet in een ander toestel. Maar even T-Mobile in de twitterboom klimmen.
geen last van.. ik ontvang nog sms enige wat ik merkte toen in Berichten app opende, dat ik een google chat kon gebruiken.. deze heb ik (natuurlijk) geweigerd....

• redcap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08
Overal op internet las ik berichten over een maintenance release ipv een security release voor de 7 plus, maar gisteravond bij mij alleen security patches??? Heeft iemand van jullie wel een MR ontvangen?

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Nee, ook hier alleen de security patch van september.

Everything that has a beginning has a end

• MAdD
en de security update van september is inmiddels te downloaden

Google Beveiliginspatch 2020-09 40,55 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP04
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Thu Aug 20 14:04:46 CST 2020

• erikjong
redcap schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:50:
Overal op internet las ik berichten over een maintenance release ipv een security release voor de 7 plus, maar gisteravond bij mij alleen security patches??? Heeft iemand van jullie wel een MR ontvangen?
Volgens Nokia forum is de MR 4.16 alleen in een aantal regio's ter test aangeboden, en komt ie voor de meesten pas later (Volgende maand?) beschikbaar. Aantal sites zijn iets te voorbarig geweest met melden dat de September security patch (4.15, 40 mb) voor iedereen de grote patch (4.16, 1,5 gb) zou zijn.

Er zijn dus 2 patches in omloop met de september patch erin 4.15, alleen security patch en 4.16 inclusief grotere systeem update.

https://community.phones..../just-received-big-update

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

erikjong schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:16:
[...]

Volgens Nokia forum is de MR 4.16 alleen in een aantal regio's ter test aangeboden, en komt ie voor de meesten pas later (Volgende maand?) beschikbaar. Aantal sites zijn iets te voorbarig geweest met melden dat de September security patch (4.15, 40 mb) voor iedereen de grote patch (4.16, 1,5 gb) zou zijn.

Er zijn dus 2 patches in omloop met de september patch erin 4.15, alleen security patch en 4.16 inclusief grotere systeem update.

https://community.phones..../just-received-big-update
Dank voor de link. Voor wie de MR wil hebben: op https://community.phones....nt/177026/#Comment_177026 staat de link er naartoe.

• MAdD
inmiddels komt de oktober security patch binnen
totale grote 28,42 mb

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP05
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Fri Oct 16 15:31:17 CST 2020

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

MAdD schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:55:
inmiddels komt de oktober security patch binnen
totale grote 28,42 mb

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP05
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Fri Oct 16 15:31:17 CST 2020
Dank! Maar gek genoeg zit hier die maintenance release weer niet bij. So close. (ik heb tegenwoordig last van dat bevriezende scherm, dus ik hoopte erg op die MR)

• tazmaniankoala
Ik krijg net vanavond een melding over de beveiligingsupdate november 2020
Grootte 41,57 MB

• MAdD
code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP06
kernel versie 4.4..192-perf+ #1 Fri Oct 30 17:47:26 CST 2020

• tazmaniankoala
Vandaag is de december beveiligingsupdate beschikbaar.
Update grootte: 32,46 MB

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 00:17
Als ik zo lees zijn er veel mensen die toch weer van de Nokia af stappen. Als ik mijn Nokia bekijk die ik vanaf begin 2018 heb, ben ik zeer tevreden en zou ik zo weer een nieuwe kopen. Maar nu heb ik dat mijn Galaxy Watch niet automatisch verbind, en dat de telefoon tijdens opladen binnen een minuut uitschakelt en opnieuw opstart en dat blijft doen totdat ik hem volledig uitschakel. Dan is er niets aan de hand. Maar ik vind het wel vervelend dat ik dus nu niet meer gebeld kan worden dan. Maar goed, ik hop dat iemand een tip heeft en is er een mooie opvolger en of aanrader. Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

• tazmaniankoala
Vandaag is de beveiligings update van januari beschikbaar gekomen.
Update grootte 42,34 MB

Ik ben nog steeds blij dat ik dit toetel kan gebruiken. Werkt hier gelukkig nog steeds probleemloos.

• digiben
Roywall.e schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:25:
Als ik zo lees zijn er veel mensen die toch weer van de Nokia af stappen. Als ik mijn Nokia bekijk die ik vanaf begin 2018 heb, ben ik zeer tevreden en zou ik zo weer een nieuwe kopen. Maar nu heb ik dat mijn Galaxy Watch niet automatisch verbind, en dat de telefoon tijdens opladen binnen een minuut uitschakelt en opnieuw opstart en dat blijft doen totdat ik hem volledig uitschakel. Dan is er niets aan de hand. Maar ik vind het wel vervelend dat ik dus nu niet meer gebeld kan worden dan. Maar goed, ik hop dat iemand een tip heeft en is er een mooie opvolger en of aanrader. Ik hoor graag wat jullie ervaring is.
Ik heb de Oneplus 8 pro toen gekocht.
Maar vind zelf de Nokia velen malen beter met software.
Natuurlijk is de Oneplus 8 pro sneller.. maar op software gebied blaast die oneplus weg.
Hoop zooi wat ze er op gooien en slechte batterij 🔋... Updates traag... 🥳
Geef mij maar Nokia en en Pixel.
Hier geen oneplus meer.. Al is het een lekker toestel.
Maar voor die prijs en sofware is het bagger 😉

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-03 16:02
Roywall.e schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:25:
Als ik zo lees zijn er veel mensen die toch weer van de Nokia af stappen. Als ik mijn Nokia bekijk die ik vanaf begin 2018 heb, ben ik zeer tevreden en zou ik zo weer een nieuwe kopen.
De mijne doet het nog prima na ruim 2 jaar. Heb mijn abonnement al met 2 jaar verlengd. De volgende wordt waarschijnlijk weer een Nokia.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Hier ook nog steeds tevreden met de 7+ al zit de mijne in op een ander update traject met buildnummer 00ww_416B_SP02 :P
Wel aan kijken naar een eventuele opvolger voor deze en de 6.1 van vrouwlief dat zullen wel weer Nokia's worden in het One programma

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms en https://vero.co/gilex

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik ben - wat hits and misses daargelaten - ook heel oké met deze telefoon. Ik heb (vanaf de zijlijn dat bijhoudend) nog niet overtuigd van een volgende Nokia, maar da's ook omdat ik vooral graag een kleiner toestel wil (en de Pixel 4a dus heel reëel is). Niettemin props voor dit toestel, 3 jaar en vele valpartijen later still going strong!

• Roywall.e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 00:17
Bedankt door de reacties, ik had wel voor het eerst een probleem dat mijn 7+ tijdens het laden opnieuw ging opstarten. Nu heb ik dit probleem opgelost door hem niet meer met de originele lader op te laden maar met een langzame versie en nu gaat het weer goed. Had ik ook al ergens op een topic hierover neergezet. Maar goed, verder dan dat geen problemen en hoef ik voorlopig nog geen nieuwe en daarbij ik heb ook nog geen geschikt exemplaar gevonden. Maar jullie tips helpen wel.

[Voor 3% gewijzigd door Roywall.e op 30-01-2021 16:40]

• tazmaniankoala
Er is vandaag weer een beveiligingsupdate binnen gekomen.
Het versienummer lijkt me echter wel vreemd in de update melding

Update grootte 41,80 MB
Na het installeren staat er wel: Beveiligingsupdate 1 februari 2021

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

tazmaniankoala schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:19:
Er is vandaag weer een beveiligingsupdate binnen gekomen.
Het versienummer lijkt me echter wel vreemd in de update melding

[Afbeelding]

Update grootte 41,80 MB
Na het installeren staat er wel: Beveiligingsupdate 1 februari 2021
Is dit dan ook gelijk de allerlaatste beveiligingsupdate? Drie jaar toch, met een releasedate van ergens begin 2018?

• spokje
  • Laatst online: 20:53
Inge Janse schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Is dit dan ook gelijk de allerlaatste beveiligingsupdate? Drie jaar toch, met een releasedate van ergens begin 2018?
Dat wordt een maand in spanning afwachten :+

Heeft iemand al ervaring met custom roms op dit toestel toevallig? Ik ben eigenlijk nog best wel tevreden ermee en zou 'm nog wel wat langer willen gebruiken, maar niet zonder beveiligingsupdates...

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-03 10:52
Inge Janse schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Dat is voor mij ook de grote vraag. In principe is er niets dat HMD verbiedt om nog een jaar updates uit te brengen, en het zou ze zeker sieren als ze dat doen. Maar aan de andere kant, de verplichting vanuit Android One loopt binnenkort af (de exacte maand is een beetje steggelen maar zal op maart 2018 staan, denk ik) dus hoeven ze inderdaad niet meer te updaten.

We gaan het de komende maanden maar zien, denk ik.

Mochten de updates echt ophouden, dan moet ik ook op zoek naar een opvolger, vrees ik, hoe fijn ik dit toestel ook vind. Ik zit serieus naar de N8.3 van 8 GB te kijken, al staat het me tegen dat die inmiddels ook al een jaar op de markt is. Als de N7+ stipt na drie jaar uit de support wordt gegooid (heb hem op 30 maart 2018 besteld), dan verwacht ik dat voor die N8.3 ook, en dan heb ik dus effectief maar twee jaar support en dan kan ik alweer naar een nieuwe op zoek.

• digiben
Fijn toestel, gebruik hem nog steeds en nergens problemen mee na al die jaren.
Maar naast de Nokia 7 plus toen OnePlus 8 Pro gekocht.
Een fijn toestel.... maarr kan niet tippen aan software Nokia.
Updates traag en software hoop troep er op waar ik niks aan heb.
Kijk naar de beveiligings updates die zijn bij de oude Nokia nog sneller als op de dure OnePlus 8 Pro.
Volgende toestel word weer een Nokia., 👍

• tazmaniankoala
Ik ben ook nog steeds erg tevreden met mijn Nokia 7+. Ik zoek als vervanger weer een vergelijkbaar toestel, ook met Android One, zodat de updates weer 3 jaar gegarandeerd worden, en snel uitgerold worden.
Ik zal later dit jaar wel eens kijken wat Nokia dan te bieden heeft.
De Nokia 8.3 is natuurlijk mooi, maar wel een hele prijsklasse duurder, en volgens mij al een tijdje op de markt, dit vraagt even uitzoekwerk hoe lang die nog updates krijgt.
Uiteraard zal ik ook even op zoek moeten gaan naar gebruikeerservaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAdD
Het lijkt er op dat we tot april 2021 nog patches krijgen voor onze Nokia 7Plus.

zie voor meer informatie hier

code:
1
2
3
4
5
6
About screen SW ID  Comments
SP = Security Patch
MR = Maintenance Release
SP Version  Date of First Release   Android Security Bulletin   Security Patch Cadence  No guaranteed Security Patch updates after  Cadence Comments
00WW_4 _15D_SP09    SP Only (Android 10)    Feb-21  February 22, 2021   Feb 2021    Monthly Apr-21  
00WW_4 _16B_SP04    SP Only (Android 10)    Feb-21  March 01, 2021  Feb 2021    Monthly Apr-21

• spokje
Wordt spannend in mei dus :P ik merk wel dat mijn Nokia wel een keertje klaar is straks. Geen echte defecten, maar het touch screen blijft soms wat gek doen, krijg het altijd wel weer aan de praat. Sinds een tijdje ook soms spontane reboots. Maar doet het dan ook weer weken zonder problemen, dusja :) heb eigenlijk nog geen zin om een nieuwe telefoon te kopen. Voelt altijd als weggegooid geld. Maar wil toch iets wat gewoon veilig te gebruiken is, en met een beetje een deftige camera (na gcam mod iig).

[Voor 5% gewijzigd door spokje op 23-03-2021 13:06]

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

spokje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:54:
Wordt spannend in mei dus :P ik merk wel dat mijn Nokia wel een keertje klaar is straks. Geen echte defecten, maar het touch screen blijft soms wat gek doen, krijg het altijd wel weer aan de praat. Sinds een tijdje ook soms spontane reboots. Maar doet het dan ook weer weken zonder problemen, dusja :) heb eigenlijk nog geen zin om een nieuwe telefoon te kopen. Voelt altijd als weggegooid geld. Maar wil toch iets wat gewoon veilig te gebruiken is, en met een beetje een deftige camera (na gcam mod iig).
Idem. Ik heb een prijswaarschuwing op de pixel 4a, want die schermdefecten treden steeds vaker op, plus dat gcam soms geen foto's maakt (en de standaard foto-app is echt zo'n achteruitgang tov gcam).

Niettemin fijn dat ze nog even verder gaan met beveiligingsupdates!

• MAdD
En de maart update is binnen.
41.08MB met alleen (voor mij) de beveiligingspatch...

Ben benieuwd of we volgende maand nog een update krijgen (zie mij vorige bericht)

• X08
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2022
spokje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:54:
Dit dus :) Ik heb soms ook wat vage klachten. Inmiddels ook al een mooie scheur in het scherm die over m'n selfiecamera loopt dus die camera is nauwelijks meer goed te gebruiken. Een echte opvolger zal voor mij een goede middenmotor met een goede camera en accu worden.

De Moto G8 Plus was een pareltje maar inmiddels niet meer erg nieuw. Het zal mij benieuwen waar mensen op uitkomen als vervanger voor de 7 plus!

• Seal64
X08 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:38:
[...]

Dit dus :) Ik heb soms ook wat vage klachten. Inmiddels ook al een mooie scheur in het scherm die over m'n selfiecamera loopt dus die camera is nauwelijks meer goed te gebruiken. Een echte opvolger zal voor mij een goede middenmotor met een goede camera en accu worden.

De Moto G8 Plus was een pareltje maar inmiddels niet meer erg nieuw. Het zal mij benieuwen waar mensen op uitkomen als vervanger voor de 7 plus!
Ik zit een beetje te hopen dat ze de updates nog even oprekken. Vorig jaar hadden ze wel een mooi toestel met de 8.3 5G al was die wel een stuk duurder, maar inmiddels is die ook een jaar oud. Ik hoop er dus op dat ze de updates zover oprekken dat er voor 2021 wat leuke toestellen aangekondigd worden. Neig wel weer naar Nokia vanwege Android One en dus geen bloatware.

• X08
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2022
Seal64 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:43:
[...]

Ik zit een beetje te hopen dat ze de updates nog even oprekken. Vorig jaar hadden ze wel een mooi toestel met de 8.3 5G al was die wel een stuk duurder, maar inmiddels is die ook een jaar oud. Ik hoop er dus op dat ze de updates zover oprekken dat er voor 2021 wat leuke toestellen aangekondigd worden. Neig wel weer naar Nokia vanwege Android One en dus geen bloatware.
Ik reken mij ook nog tot de Nokia fans, echter merk ik wel dat Nokia veel leunt richting Google. Vooral de dedicated Google Assistent-knop is mij een doorn in het oog. Vandaar dat Motorola een goed alternatief blijft ook al zijn hun updates minder frequent.

De Chinese merken twijfel ik nog over als optie; ook vanwege de wisselende camera tech al zijn de prijzen prima. Ik blijf het komend half jaar wat plakken op het Youtube kanaal van Tech Spurt denk ik. :+

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De laatste updates zouden deze week moeten gaan binnen rollen voor de 7plus:
  • 0WW_4 _15D_SP11 April 22, 2021 Apr 2021 Final guaranteed Security Patch Update
  • 00WW_4 _16B_SP06 April 22, 2021 Apr 2021 Final guaranteed Security Patch Update

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAdD
GiLeX schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:41:
De laatste updates zouden deze week moeten gaan binnen rollen voor de 7plus:
  • 0WW_4 _15D_SP11 April 22, 2021 Apr 2021 Final guaranteed Security Patch Update
  • 00WW_4 _16B_SP06 April 22, 2021 Apr 2021 Final guaranteed Security Patch Update
iemand deze update al ontvangen?

Tot op heden heb ik nog niks gezien op mijn Nokia 7 Plus........

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

MAdD schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:29:
[...]

iemand deze update al ontvangen?

Tot op heden heb ik nog niks gezien op mijn Nokia 7 Plus........
Nope, same here. Jammer, heb ergens nog de (ijdele) hoop dat een laatste update het schermbevriesprobleem (dat steeds vaker voorkomt) oplost. Ik wil dit toestel rekken tot een nieuwe midrange Android one, liefst met kleiner formaat. Pixel 4a blijft interessant, de 6 lijkt me ook te gek.

Ben wel benieuwd naar welke toestellen andere gebruikers kijken als opvolger!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seal64
Vorig jaar heb ik naar de Nokia 8.3 5G zitten kijken als opvolger. Nog altijd een mooi toestel, IMHO, maar inmiddels een jaar oud en dus een jaar minder support. Dat is voor mij al reden genoeg om dat toestel nu over te slaan.

Vooralsnog heeft Nokia nu alleen de X10 en de X20 als recente middenmoters, maar het zijn geen hoge middenmoters. De X20 lijkt wel iets sneller te zijn als de 7+ maar een upgrade kun je het amper noemen.

Er gaan wel geruchten over een aanstaande X50 die in het derde kwartaal zou moeten gaan verschijnen. Dat lijkt weer een wat hoger gepositioneerd toestel te gaan worden (er zou een SD775 in gaan zitten met een 108 MP camera, een 120 Hz scherm en een forse accu) maar dat blijft voorlopig nog bij precies dat – geruchten. En dat zal wel geen toestel van 400 euro gaan worden, al was de 8.3 dat bij introductie ook niet. Maar dat is wel een gerucht dat ik momenteel in de gaten aan het houden ben, als het waar is zou dat misschien wel een mooie opvolger kunnen zijn, zij het dan duurder.

• digiben
Ik hou altijd de nieuwe Nokia in de gaten en Pixel.
Heb nog de 7 plus en werkt nog steeds goed👍
Alleen heb toen een Oneplus 8 pro gekocht.
Prima toestel, alleen de bloatware wat er niet af te halen is., en software traag met update.
Nu draai ik bèta dus geluk anders is het prut.
Dus daarom koop ik hierna geen OnePlus meer.... Dan kan je nog beter een Samsung kopen 😂
Maar we houden de nieuwe Nokia in de gaten!

[Voor 10% gewijzigd door digiben op 27-05-2021 16:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spokje
Het lijkt erop dat we blijven plakken op de maart update. Iemand die er iets over kan zeggen hoe lang onze telefoons veilig te gebruiken zijn? Internet bankieren etc? Beveiligingsupdates van maart is nu nog niet zo dramatisch maar vind het zonde om m'n nog prima werkende 7 plus te vervangen.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Het waren drie mooie jaren :) Maar doordat ik maar screen freezes bleef krijgen sinds de laatste update begin dit jaar, ben ik officieel overgestapt naar een Pixel 4a. Ik wilde graag een kleiner toestel en zeker weten dat ik nog wat jaren updates krijg, plus dat ik geen gezeur meer wil met brakke camerasoftware (gcam werkte goed, maar niet stabiel genoeg om er veel vertrouwen in te hebben).

De alternatieven waren de Samsung a52 (geweldige functies, maar veel te groot) en Sony xperia 10 III (maar 2 jaar updates, dubieuze prestaties). Dat van die problematische grootte geldt ook voor alle Oneplus-toestellen, plus dat ik ooit een Oppo heb gehad en toen zo'n ongelofelijke teringhekel aan dat bedrijf heb gekregen, dat ik daar nooit meer geld aan wil geven, ook al is het 'slechts' een dochterbedrijf.

Naar Nokia-toestellen heb ik amper meer gekeken. Allemaal te groot, ondermaatse specs, en na ruim 3 jaar HMD sta ik niet stijf van de liefde voor dit bedrijf.

Bedankt voor alle steun de afgelopen jaren, in voor- en tegenspoed. Veel plezier met de 7 plus voor zolang het nog duurt!

• digiben
Nokia 7 prp draait nog steeds goed naast me OnePlus pro 8
Moet zeggen dat ik nu met de bèta versie software op de 8 pro erg tevreden ben.
Kijk nog even alles af hoe het met dit merk verder gaat.
Al denk ik dat ik nog een pixel 6 pro gaat halen als die zometeen uit komt....
Of de oneplus moet zo lekker blijven draaien en updates etc goed blijven onder steunen 👍
Dan zien we weer verder 🥳

• tazmaniankoala
Na 3 jaren met veel plezier gebruik gemaakt te hebben van de 7 Pro, ga ik deze toch maar het weede plan sturen.
Ik heb een Nokia XR20 aangeschaft, dus vanaf nu zal ik mijn wederwaardigheden in het Nokia XR20 topic gaan melden.
Eerste indruk van de XR20 kan ik al verklappen: Typische Nokia degelijkheid.
Het voelt gewoon aan als thuiskomen. :)

Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee