Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter

Nokia XR20
Ontworpen voor de lange termijn. Gemaakt om er goed uit te zien en tegelijk de tand des tijds te doorstaan.

Bijkomende functies
Nokia XR20 is voorzien van talloze handige functies om het leven iets gemakkelijker te maken. Door draadloos opladen en 18W snelladen heb je geen kabels meer nodig en kan je sneller opladen. Er is een programmeerbare knop bovenaan, zodat je je meest gebruikte taken toegankelijker kunt maken. En als je graag handsfree bent, dan heb je geluk, want Nokia XR20 is voorzien van Google Assistant⁴ om je te helpen onderweg meer gedaan te krijgen. Er is ook een accessoirelus zodat je een koord aan je telefoon kan bevestigen, en hij altijd binnen handbereik is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW3sZ7HpmCU_H2_aAi5hjm5HzAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wkil8knEPNik9BuvqZVNIsDE.jpg?f=user_large

Technische specificaties
( bron: https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-xr-20/specs )
Formaat & gewicht
Hoogte171.64 mm
Gewicht248 g
Breedte81.5 mm
Diepte10.64 mm
Scherm
Schermgrootte6.67 inch
Aspectverhouding20:9
CoverglasCorning® Gorilla™ Glass Victus™
FunctiesBrightness boost (550 nits), Center punch hole, Wet hands and gloves compatibility
ResolutieFHD+ 1080 x 2400
Camera's
Aantal camera's achteraan2 pc
Camera achteraan 2Ultrawide
FunctiesZEISS Optics, ZEISS Portrait, ZEISS Cinematic Effects, SpeedWarp mode, Action Cam mode, Night mode, Cinema mode, HDR, Beautification, Panorama, Watermark
Sensor camera achteraan 148 MP
Sensor camera achteraan 213 MP
Sensor camera vooraan8 MP
Prestaties
OS Upgrades3 Years of OS upgrades
BesturingssysteemAndroid™ 11
CPUQualcomm® Snapdragon™ 480 5G
Functies8nm, Qualcomm® Kryo™ 460 CPU, Qualcomm® Adreno™ 619 GPU, Qualcomm® Spectra™ 345 ISP
Interne opslag128 GB / 64 GB
RAM6 GB / 4 GB
Security Updates4 years of monthly security updates
Connectiviteit
SIM formaatNano simkaart
Bluetooth® versie5.1
Hoofdtelefoonaansluiting3.5 mm
PositioneringssystemenGPS/A-GPS, Galileo, GLONASS/A-GLONASS, Beidou, QZSS, NavIC
Type kabelUSB type-C (USB 3.0 5Gbps) OTG
Type simkaartDual SIM, Single SIM
WiFi802.11 a/b/g/n/ac/ax-ready, Wi-Fi dual-band (2.4GHz + 5.0GHz), 2x2 MiMo
OverigeAccelerometer (G-sensor), Barometer, e-Compass, Google Assistant, Gyroscoop, Nabijheidssensor, NFC ondersteund, Omgevingssensor
Batterij
Batterijduur2 dagen
Batterijvermogen4630 mAh
FunctiesQi wireless charging, Quick Charge 4.0, AI battery saving technology
Laden (volt)18W wired fast charging, 15W wireless charging
Type batterijNiet-uitneembaar
Externe opslag
MicroSD-kaartsleuf ondersteuning tot512 GB
Audio
Aantal speakers2
Aantal microfoons2
FunctiesExtra loud speakers (96dB), OZO Playback, OZO Spatial Audio capture with wind noise reduction, aptX Adaptive, aptX Voice, OZO-audio
Netwerk en connectiviteit
Netwerken2G, 3G, 4G (Private LTE bands support), 5G
Netwerken (5G NR)(International) n1, n2, n3, n5, n7, n28, n41, n66, n77/n78; (US + LATAM) n2, n5, n25, n38, n41, n48, n66, n77, n78
Netwerken (GSM)(International) 850, 900, 1800, 1900; (US + LATAM) 850, 900, 1800, 1900
Netwerken (LTE)(International) 1,2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 20, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66; (US + LATAM) 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 20, 25, 26, 28, 30, 38, 40, 41, 48, 66, 71
Netwerksnelheid5G Gigabit, 4G LTE Cat 15
In de doos
OpladerHeadset
Korte gebruikershandleidingScreen protector op display
SimpincodeUSB Type-C kabel
Een wandlader is niet inbegrepen bij dit product
Dat is onderdeel van onze inspanningen om de hoeveelheid e-afval te verminderen. Als je er eentje nodig hebt, dan kun je die kopen en doneren wij dit bedrag aan een goed doel voor het milieu. Meer informatie.

Kleuren
Ultra BlueGranite

[ Voor 59% gewijzigd door NetAmp op 30-09-2021 13:12 . Reden: Toevoeging: "Bijkomende functies" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar deze telefoon.

Heb op dit moment al haast 4 jaar een Nokia 8 alleen de oplaadpoort is een beetje gaar (kabel moet je precies goed erin doen en dan niet aanzitten anders valt hij er weer uit).en zoek een opvolger

Voor mij moet hij gewoon goede foto's kunnen maken, geen bloatware apps, xbox gamepass/streaming zonder haperingen en de social media apps,etc .

Geen zware standalone gameapps gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:39
Hmm, ik had de blauwe 6GB/128GB op 27 juli besteld. Status "wacht op betaling" met vrijdag een mail dat de levering vertraagd is vanwege lage voorraad en dat datum van versturen gewijzigd is van 29 juli naar 4 augustus....

Ik heb deze telefoon besteld voor mijn vrouw ter vervanging van haar Nokia 8.1. Dit toestel zou iets sneller moeten zijn t.o.v. de Nokia 8.1.

Zelf wacht ik nog op de X60, welke naar verwachting in november uit zal komen, ter vervanging van mijn Nokia 9.

Dit zijn trouwens ook nuttige videos:

[ Voor 64% gewijzigd door witterholt op 01-08-2021 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
Vandaag is het toestel opgestuurd. Ik wacht in spanning af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• witterholt
Vandaag het toestel (blauw 6GB/128GB) ontvangen. Wat vooral gelijk opvalt is de grootte en het gewicht; het voelt echt weer aan als een jaren 90 koelkast / baksteen.
Desondanks is de scherm- en camerakwaliteit wel van deze tijd. Ook Android One is natuurlijk perfect; ik hoefde maar één app te de-installeren en daarna heb ik gelijk Adguard, de de Microsoft Launcher erop gezet. Daarmee Chrome en andere Google apps even onzichtbaar gemaakt en Edge als standaardbrowser geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX9xFjv9g6EA2caqlCxIZ8uITjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zC4Erbb0Hn5AHo7Qh03K8FTN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de glance / glimp is fijn om te hebben maar had wat mij betreft nog wel wat uitgebreider gemogen zoals vroegâh op de Lumia met Windows Phone mogelijk was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbU5Wch-Gu2Si1zWJLEr7zpb9YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WqUP0638yPjpBSNscywKQOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het toestel zou zonder hoesje en/of screen protector onbeschadigd moeten blijven bij normaal dagelijks gebruik. Nou, ik ben benieuwd...

[ Voor 26% gewijzigd door witterholt op 06-08-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dank je voor je korte review. Hoe is het met de snelheid van de telefoon zelf ?

Sociale media apps gaan goed ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
Rockvee2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:33:
Dank je voor je korte review. Hoe is het met de snelheid van de telefoon zelf ?

Sociale media apps gaan goed ?
Dit toestel is prima voor dagelijks gebruik zoals social media, internetten en af en toe een lichte game. Zware games zullen wat minder vloeiend erop draaien verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 09:37
Ik wil deze telefoon gaan halen ter vervanging van mijn nu 3,5 jaar oude Nokia 7+.
Mijn belangrijkste vraag: Is de snelheid ongeveer gelijk (of beter) als de 7+ ?
En daarnaast: Hoe is de kwaliteit van de foto's ten opzichte van de 7+ ?
Ik verwacht absoluut geen topkwaliteit foto's als van een Samsung S20+ of iets dergelijks en ook geen snelheidsmonster, daar ben ik gewoon realistisch in. Maar ik wil er ook absoluut niet op achteruit gaan.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Waarom is deze Nokia heel duur? Wat maakt hem zo speciaal om dat te kopen en niet dit pricewatch: Motorola Edge 20 128GB Grijs? Die laatste heeft een snelle soc en 5x zoom

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
New Yorker schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:56:
Waarom is deze Nokia heel duur? Wat maakt hem zo speciaal om dat te kopen en niet dit pricewatch: Motorola Edge 20 128GB Grijs? Die laatste heeft een snelle soc en 5x zoom
Dat is wel een interessante vergelijking. B)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1728174;1728354/

De Nokia XR20 zou geheel waterdicht moeten zijn (plus bestand tegen andere "mishandelingen" 8)7 van het toestel zoals vallen/stoten; bevuiling zoals modder e.d.).
Tegenover de Motorola Edge 20 die het moet doen met "IP52 stof en (deels) spatwaterdicht".

Kortom, de Nokia moet meer "ruggedized" zijn. (Hoewel hij intussen alsnog een mini-jack poort voor bedrade hoofdtelefoons heeft }:O ). Dit zal de hogere prijs verklaren?

Motorola doet het inderdaad beter wat betreft de meeste andere specificaties.

[ Voor 34% gewijzigd door NetAmp op 09-08-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Gisteren heeft het toestel de eerste valpartij gehad op een grindpad; alleen lichte krasjes op het scherm op de plek waar ie een paar kleine kiezels raakte en het toestel werkt nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3ukzqPhn4WEbtyXRNpiYWlSWf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfUQHdS1iwxjMzTqkoUSVEy1.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6kQt8meV_x-s2pVlrI7cyEbIlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgkeFRAwL4R1uogr9UYY02JN.jpg?f=fotoalbum_large
Een normaal toestel zou minstens een paar barsten opgelopen hebben bij een dergelijke val.
Ik vraag me trouwens af of dit soort valbeschadigingen ook onder de "gratis schermvervanging garantie in het eerste jaar" van Nokia vallen.

[ Voor 88% gewijzigd door witterholt op 10-08-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
witterholt schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:58:
... alleen lichte krasjes op het scherm op de plek waar ie een paar kleine kiezels raakte...
[...]
Ik vraag me trouwens af of dit soort valbeschadigingen ook onder de "gratis schermvervanging garantie in het eerste jaar" van Nokia vallen.
Volgens de officiële website is een "Screen protector op display" inbegrepen(?)

Heb je die inderdaad erop zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
NetAmp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

Volgens de officiële website is een "Screen protector op display" inbegrepen(?)

Heb je die inderdaad erop zitten?
Dat moet dan wel, want die zat er niet los bij.... Wat denk jij; valt deze schade ook onder de schermgarantie?

Het lijkt me trouwens goedkoper voor Nokia om een nieuw toestel te geven omdat het scherm vervangen nogal een arbeidsintensief klusje is zoals op deze video te zien is:

[ Voor 28% gewijzigd door witterholt op 10-08-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
witterholt schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Wat denk jij; valt deze schade ook onder de schermgarantie?
Dat denk ik niet. :| Op de productpagina voor de Nokia XR20 staat deze voetnoot:

1 Wordt geleverd met een gratis schermvervanging als je het scherm binnen 1 jaar na aankoop breekt.
Het lijkt me trouwens goedkoper voor Nokia om een nieuw toestel te geven omdat het scherm vervangen nogal een arbeidsintensief klusje is zoals op deze video te zien is:
[YouTube: Nokia XR20 Disassembly Teardown Repair Video Review]
Inderdaad zal het goedkoper zijn om het toestel om te ruilen.
Maar dat past niet in de duurzaamheids-gedachte van Nokia. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
danny1909 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:38:
Jouw Nokia XR20 kortingscode
Ga snel naar de Nokia phones webwinkel, voeg een Nokia XR20 toe aan je winkelmandje en gebruik de volgende kortingscode bij de checkout om te genieten van 21% korting. Deze aanbieding is geldig van 1 september 9.00u tot en met 2 september 18.10u, dus zorg ervoor dat je de jouwe hebt zolang de voorraad strekt.

Kortingscode: thelegend21

https://www.nokia.com/pho...-xr-20?sku=VMA750G9FI1LV0
Meer informatie uit de betreffende Nokia e-mail nieuwsbrief:
Het is de verjaardag van een icoon

Op 1 september is het 21 jaar geleden dat de Nokia 3310 gelanceerd werd, een legendarische telefoon die de lat voor duurzaamheid en betrouwbaarheid hoger legde. Om dat te vieren, geven we je een korting op ons nieuwste supersterke toestel, een legende in wording, de Nokia XR20.

De kortingscode zal geactiveerd worden op 1 september, en ter ere van de Nokia 3310 zal deze kortingscode slechts 33 uur en 10 minuten geldig zijn.

De nieuwste legende: Nokia XR20

Zoals de Nokia 3310 het daarvoor al deed, legt Nokia XR20 de lat voor duurzaamheid en betrouwbaarheid weer hoger. Met een ultra-stevige case en een sterk displayscherm, kan deze smartphone alles aan dat het leven met zich meebrengt. Met tot 3 jaar lang Android 11™ OS upgrades, 4 jaar van beveiligingsupdates en een gratis scherm vervanging¹, belooft Nokia XR20 de tand des tijds te doorstaan.

¹ Met één gratis schermvervanging als je het in het eerste jaar na aankoop breekt. Bekijk de volledige voorwaarden.

[ Voor 49% gewijzigd door NetAmp op 01-09-2021 12:16 . Reden: Toegevoegd: Meer informatie uit de betreffende Nokia e-mail nieuwsbrief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Interessante toestel, maar waarom een Qualcomm® Snapdragon™ 480 5G? Dat komt wel budget over in mijn ogen, net alsof je een high end laptop komt met een Celeron of pentium.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-09-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:52:
Interessante toestel, maar waarom een Qualcomm® Snapdragon™ 480 5G? Dat komt wel budget over in mijn ogen, net alsof je een high end laptop komt met een Celeron of pentium.
Daarom maakte ik hierboven vergelijking met edge 20.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik zit echt te twijfelen of dit mijn opvolger is van de Nokia 8. Lijkt mij de perfecte opvolger maar ben benieuwd of de camera-kwaliteit van hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
NetAmp schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Dat is wel een interessante vergelijking. B)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1728174;1728354/

De Nokia XR20 zou geheel waterdicht moeten zijn (plus bestand tegen andere "mishandelingen" 8)7 van het toestel zoals vallen/stoten; bevuiling zoals modder e.d.).
Tegenover de Motorola Edge 20 die het moet doen met "IP52 stof en (deels) spatwaterdicht".

Kortom, de Nokia moet meer "ruggedized" zijn. (Hoewel hij intussen alsnog een mini-jack poort voor bedrade hoofdtelefoons heeft }:O ). Dit zal de hogere prijs verklaren?

Motorola doet het inderdaad beter wat betreft de meeste andere specificaties.
En de nokia kan draadloos laden, wat ik wel erg prettig vind. Maar die processor...

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Heeft iemand dit toestel al ergens in een winkel zien liggen? Ik ben erg geinteresseerd in de XR20, maar twijfel of ik het formaat en gewicht prettig vindt. Al diverse winkels langs geweest, maar nergens lijken ze dit toestel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pelle schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:04:
Heeft iemand dit toestel al ergens in een winkel zien liggen? Ik ben erg geinteresseerd in de XR20, maar twijfel of ik het formaat en gewicht prettig vindt. Al diverse winkels langs geweest, maar nergens lijken ze dit toestel te hebben.
Mediamarkt niet? dat is de enige die ik weet die Nokia's echt uitgestald hebben liggen. Voor de rest kan je hem toch online bestellen als je hem nergens in de winkel kan vinden? bevalt het formaat en gewicht niet stuur je hem gewoon terug :) .

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-09-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

dutchnltweaker schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:45:
[...]

Mediamarkt niet? dat is de enige die ik weet die Nokia's echt uitgestald hebben liggen. Voor de rest kan je hem toch online bestellen als je hem nergens in de winkel kan vinden? bevalt het formaat en gewicht niet stuur je hem gewoon terug :) .
Nee, Mediamarkt (R'dam Centrum en R'dam Zuid) heeft 'm niet.
En inderdaad, online bestellen en weer terugsturen kan natuurlijk, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. En met een beetje pech zit je dan weer 2-3 weken op je geld te wachten als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pelle schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:34:
[...]

Nee, Mediamarkt (R'dam Centrum en R'dam Zuid) heeft 'm niet.
En inderdaad, online bestellen en weer terugsturen kan natuurlijk, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. En met een beetje pech zit je dan weer 2-3 weken op je geld te wachten als hij niet bevalt.
Ligt er aan waar je hem besteld natuurlijk. Maar ik snap het wel. Je zou coolblue nog kunnen proberen in Rotterdam, maar anders is dat je enige optie. Of je wilt heel Nederland doorreizen om te kijken, maar dat is ook jiet echt een optie :).

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ik heb ook wel interesse in deze telefoon. Mijn Nokia 7 Plus is me altijd goed bevallen, maar de oplaadpoort is nu zo afgeboerd dat opladen bijna niet meer gaat. Ik ben benieuwd of de XR20 dat ook gaat krijgen. Kan iemand daar al iets zinnigs over zeggen? Nee natuurlijk :)
Voordeel is wel dat ie draadloos opgeladen kan worden.

Valt me op dat dit topic niet erg leeft. Onpopulaire telefoon?

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Ragger schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:40:
Valt me op dat dit topic niet erg leeft. Onpopulaire telefoon?
Ik denk voor mede-tweakers die vooral letten op (high end) specificaties "onder de motorkap", dat de prijs van dit toestel relatief hoog is.(?)

Wellicht een beetje "niche" product, voor mensen die bijvoorbeeld vaak buiten bezig zijn. Hoewel ik zelf een dergelijk toestel ook wel prettig zou vinden, tijdens een dagje dierentuin of kampeervakantie of ander uitstapje. :D Zodat ik me geen zorgen hoef te maken als de telefoon zou vallen; vies of nat zou worden.

Dit toestel sprak me wel direct aan toen ik een eerste video advertentie zag.
Maar ik ben er nog niet over uit, of deze mijn huidige Nokia 6 gaat vervangen. :?

Over tweakers gesproken, als tweaker/geek B) vind ik dit soort kleine extraatjes wel leuk:
Er is een programmeerbare knop bovenaan, zodat je je meest gebruikte taken toegankelijker kunt maken.
(Er is ook een accessoirelus zodat je een koord aan je telefoon kan bevestigen, en hij altijd binnen handbereik is.)
^ Deze info heb ik overigens nog even toegevoegd aan de startpost van dit topic.

[ Voor 20% gewijzigd door NetAmp op 30-09-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Ik heb dit toestel ook gekocht, mede door de aanbieding van begin vorige maand. Die 21% korting waren net voldoende om me over de streep te trekken.
Ik ben er zeer tevreden mee,
Het toestel voelt wat sneller aan als mijn oude Nokia 7+, maar dat kan ook inbeelding zijn. Hoe dan ook, ik klaag niet over de snelheid ondanks de "trage processor" . Het is géén flagship zoals bij andere merken, geen racemonster, maar het doet wat ie moet doen.

Het enige waar ik me aan erger is de Google Assistent toets aan de linkerkant, die druk ik vaak onbdedoeld in bij het oppakken van het toestel.
Ik moet nog eens gaan zoeken of ik die uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
tazmaniankoala schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:40:
Het enige waar ik me aan erger is de Google Assistent toets aan de linkerkant, die druk ik vaak onbdedoeld in bij het oppakken van het toestel.
Ik moet nog eens gaan zoeken of ik die uit kan zetten.
Dat kan. :)
  1. Open the Settings
  2. Tap on General
  3. Tap on Shortcuts
  4. Enable or Disable Open Google Assistant

Je kunt, zo te zien, ook een andere app starten met de Google Assistant knop:
https://gadgetstouse.com/...nt-button-on-any-android/

Maar dan moet je wel Assist Mapper instellen als je “Default assist app” in Android. Daarmee krijgt Assist Mapper (of een vergelijkbare button mapper app) dus toestemming om informatie uit andere actieve apps (op je scherm) te lezen. :S

Dit laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd. Al vind ik het enigszins "zonde" als die knop helemaal niets doet. Maar het is beter dan, dat steeds de Google Assistent ongevraagd wordt geactiveerd door per ongeluk te drukken. :P En ik weet niet of ik zo'n onbekende app wil machtigen om mijn scherm/apps in de gaten te houden.

Sowieso heeft de Nokia XR20 een aparte, instelbare knop om bijv. iemand te bellen of een app te starten:
🇺🇸/🇬🇧 Settings > System > Gestures > Programmable emergency key
of
🇳🇱 Instellingen > Systeem > Gebaren > Instelbare noodgevallentoets

[ Voor 8% gewijzigd door NetAmp op 25-10-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjeeleBrik
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-10-2021
Ik heb afgelopen zaterdag de 6gb/128gb versie binnen gekregen ter vervanging van mijn Oneplus 7. Zo op het eerste gezicht een prima telefoon waarbij mij wel gelijk opvalt dat het scherm een stuk minder is tov de Oneplus 7 (dit had ik op voorhand al verwacht).
Ik heb het toestel dezelfde dag al terug gestuurd omdat de audio alleen nog maar via de koptelefoon uitgang kon nadat eenmaal een koptelefoon was ingeplugd. Nu wachten tot het toestel is aangekomen (Belsimpel) en dan kijken wat ik ga doen, ik mag evt. een ander toestel kiezen of natuurlijk een nieuwe XR20 opgestuurd krijgen.
Ik ga er vooralsnog van uit dat dit gewoon pech is en dat een andere XR20 dit euvel niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Gewoon even een vraag zit er nu standaard een screen protector op of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Nee, er zit standaard geen screenprotector bij.
Het standaard glas zou zelf al krasbestendig moeten zijn. Ik ga dat echter niet uitproberen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Mooi bedankt. Bevalt de telefoon nog steeds goed?
En heb jij de Google assistent toets nog kunnen uitzetten?
Ik heb nu een Huawei p30 pro en deze bevalt wel maar enorm val schade gevoelig daarom leek mij deze Nokia misschien wel een geschikte opvolger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazmaniankoala
eric27 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:40:
Mooi bedankt. Bevalt de telefoon nog steeds goed?
De telefoon bevalt me uitstekend, ondanks het vrij grote formaat.
Het gewicht van de telefoon vind ik zelfs een voordeel.
En heb jij de Google assistent toets nog kunnen uitzetten?
Yep, dankzij de aanwijzingen hier heb ik die vervelende toets heel eenvoudig uit kunnen zetten. Echt een verademing dat ik hem nu kan vastpakken zoals ik gewend ben van mijn vorige telefoons
De telefoon is ook retestabiel in het gebruik (net zoals de 7+ die ik hiervoor had)
Accuduur is geweldig goed, ruim 1,5 dag per lading bij normaal / intensief gebruik voor bellen. Als ik eens wat minder bel, dan hoef ik pas na ruim twee dagen opnieuw te laden (accu minder als 15% lading)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Vandaag kreeg ik de eerste systeem update binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7Z1sh-EZj5F50-Oa1aEEP3UzWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sDRboCQVpFxJEd2RvPViPiC2.png?f=user_large

Download grootte 614 MB.

[ Voor 0% gewijzigd door tazmaniankoala op 02-11-2021 21:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Is er ook wat van de update te merken qua stabiliteit en gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
eric27 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:51:
Is er ook wat van de update te merken qua stabiliteit en gebruik?
Ik had al geen problemen met de stabiliteit.
Pas na ruim 1200 uur moest ik de telefoon een herstarten omdat ik de camera app niet kon openen. Ik zal waarschijnlijk (hopelijk :P ) weer zo lang moeten wachten eer ik het zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Iemand nog een leuke black friday actie gezien voor deze telefoon?
Als er een leuke aanbieding is ga ik hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Op Belsimpel met een abonnement combinatie.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 20:17
In de achterkant zitten aan weerszijden van de kleine letters kleine gaatjes.
Waar zouden die voor dienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
gaitjan2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:21:
In de achterkant zitten aan weerszijden van de kleine letters kleine gaatjes.
Waar zouden die voor dienen?
In de handleiding (NL versie, pag. 6) staat enkel "Sensoren". :?
https://www.nokia.com/pho...pdf/nokia-xr20-user-guide

Schijnbaar heeft dit toestel o.a. een barometer sensor aan boord. Misschien is daar 'n gaatje voor nodig?
offtopic:
Thuis/hobbymatig heb ik weleens wat gespeeld met een BMP180 Barometric Pressure Sensor, i.c.m. Arduino/ESP8266. In een tutorial van Sparkfun, staat de volgende tip: "Remember that the BMP180 needs access to ambient air to measure its pressure, so don't put it in a sealed case. Providing a small vent hole should be adequate."

Tegelijk zou ik verwachten dat zo'n durable/rugged apparaat een zoveel mogelijk gesloten behuizing heeft. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGUWO0rE7PH7-AINw6qaPG1ZQcc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJ1cdWYdVg8iXMhmQcXHk2r7.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door NetAmp op 23-11-2021 15:59 . Reden: Plaatje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Nou leuke actie van Nokia zelf 100 euro korting dus geen €579,- maar €479,-

De knoop maar door gehakt en besteld.
Nu maar hopen dat deze goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Heeft iemand al eens een Google camera geïnstalleerd?
Ik heb er vandaag een op gezet en vindt de foto's binnen beduidend beter.
Buiten heb ik nog geen foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
eric27 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:02:
Heeft iemand al eens een Google camera geïnstalleerd?
Ik heb er vandaag een op gezet en vindt de foto's binnen beduidend beter.
Buiten heb ik nog geen foto's gemaakt.
Ik heb het nog niet gedaan.
Ben natuurlijk wel benieuwd naar de verschillen in kwaliteit van de foto's, en of alle functies ook werken.
Maar voor het maken van "echte" foto's blijf ik toch liever mijn Sony Camera gebruiken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Ik heb deze geïnstalleerd:

Google Camera 8.3.252 infoekCZ.apk

Een filmer ben ik niet dus geen idee maar volgens mij werkt deze prima met de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Bedankt voor je reactie.
Tegelijk zou ik verwachten dat zo'n durable/rugged apparaat een zoveel mogelijk gesloten behuizing heeft. :D
Nou, door de hoofdtelefoonaansluiting past veel meer vloeistof dan deze twee kleine gaatjes samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Deze telefoon is behoorlijk groot. En de Qi-spoelen kunnen wel in het midden zitten, maar op mijn 'installed base' aan draadloze opladers gaat het niet goed: als ik de telefoon in portret-mode op de lader zet, dan komt er veel te weinig juice binnen. In landscape-mode gaat het met wat geschuif stukken beter. Maar daarmee gaat een flink stuk gebruiksgemak verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Ik heb twee iq laders een thuis een horizontale en als ik daar de telefoon op leg dan zit het oplaadpunt iets onder het midden.
In de auto heb ik een verticale en daar doet hij het gewoon goed.
Wel zorgen dat je een oplader hebt met voldoende vermogen en ook de aan sluiting ( stekker) dat deze voldoende vermogen kan afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Dat vermogen is het probleem dus niet: als ik de telefoon dwars leg op een verticale lader dan kan ik door naar links of rechts te verschuiven de optimale positie bepalen. Het verschil: rechtop opladen duurt soms langer dan een nacht, dwarsliggend duurt het een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
Ik heb een ikea Qi lader (deze: https://www.ikea.com/nl/n...plader-wit-kurk-80472114/ )
en heb even wat getest met de telefoon erop leggen en ik kan het wel enigszins bevestigen, maar ook niet helemaal.

Ik heb een beetje lopen spelen met de telefoon er in verschillende standen erop leggen en ook met draaien terwijl hij erop ligt (nadat hij begint te laden met ~1000mA). Ik kan er eigenlijk geen duidelijk patroon in vinden nog. Soms leg ik hem erop en gaat ie gewoon maar met ~150-300mA laden. ik heb hem er vervolgens nog niet een lange tijd op gehad liggen, dus ik weet niet of dat dan zo blijft, dus dat kan ik niet bevestigen. Maar als ik hem dan draai in een andere positie dan blijft hij stug met 150 of 300 of wat het dan ook is laden, maar datzelfde is dus aan de hand wanneer ie wel met 1000mA begint te laden.

Het lijkt een beetje alsof er soms iets mis gaat bij de negiotiation ofzo. Ik ken het Qi protocol verder niet dus ik weet niet of er meerdere standen zijn oid

Mijn oude telefoon gaat eigenlijk altijd gewoon met ~800mA laden zonder issues.

Ik vind het op zich helemaal niet erg als het laden langzaam gaat, maar ik ga het een tijdje in de praktijk testen want als het onbetrouwbaar blijkt is dat wel een belangrijk issue natuurlijk.
Inmiddels is ie al weer aardig vol dus ander keertje maar weer verder testen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Komt er bij draadloos opladen ook een melding in beeld: "langzaam opladen" of "snel opladen"?

Dit verschil zie ik namelijk wel bij een Nokia 6.2 tijdens 'gewoon' bedraad opladen, afhankelijk van de adapter (of zelfs van de USB-kabel; de kwaliteit hiervan of hoe goed/slecht hij contact maakt met de USB-C aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Ik denk dat het niet om negotiation of een protocol gaat, het is namelijk 'aan/uit'. Het laadvermogen hangt af van de onderlinge oriëntatie. Als de LED op de lader brand (en de telefoon dat aangeeft), wordt er geladen. Na een tijdje wordt een schatting van de tijd tot compleet geladen gegeven. In het meest ongunstige geval wordt die tijd gaandeweg langer!

Ik heb dus feedback in de vorm van tijd-tot-vol. Hoe kom je aan die feedback qua mA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
gaitjan2 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:58:
Ik denk dat het niet om negotiation of een protocol gaat, het is namelijk 'aan/uit'. Het laadvermogen hangt af van de onderlinge oriëntatie. Als de LED op de lader brand (en de telefoon dat aangeeft), wordt er geladen. Na een tijdje wordt een schatting van de tijd tot compleet geladen gegeven. In het meest ongunstige geval wordt die tijd gaandeweg langer!

Ik heb dus feedback in de vorm van tijd-tot-vol. Hoe kom je aan die feedback qua mA?
De app 'Ampere' uit de play store getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Kan het misschien zo zijn wanneer je de telefoon op de oplader legt en dat dan de verdikking van de camera op de oplader ligt en dat er dan een soort lucht spleet ontstaat waardoor het laden langzamer of onderbroken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Als ik de telefoon horizontaal op de lader leg is sprake van dezelfde luchtspleet als bij verticale oriëntatie en gaat het laden desondanks stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
389 bij Amazon.
https://www.amazon.de/sto...3ebdecdb2cff&ref_=ast_bln

Ik zoek echter een aanbieding voor de 128GB dual-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Bij Nokia zelf € 499,-
Tot nu toe de goedkoopste.
Ik heb hem daar in de week van black friday gekocht voor €479,-

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
eric27 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:38:
Bij Nokia zelf € 499,-
Tot nu toe de goedkoopste.
Ik heb hem daar in de week van black friday gekocht voor €479,-
Uit de Nokia e-mail nieuwsbrief, vandaag:
Deze Kerst wordt nog magischer met een Nokia telefoon
... De aanbiedingen gelden tot 10 januari, zolang de voorraad strekt.

Tot €70 korting op de Nokia XR20 plus 40% korting op draadloze oordopjes

De Nokia XR20 is bestand tegen vallen, krassen, morsen en extreme temperaturen en daarmee doorstaat hij de meest moeilijkste omstandigheden. Ga snel online dankzij de 5G connectiviteit¹. Ga helemaal op in je muziek met OZO Playback of luister onderweg met draadloze oordopjes. Krijg 40% korting op Nokia Noise Cancelling Earbuds en andere geselecteerde oordopjes bij aanschaf van een Nokia XR20.
Dan is het nog steeds € 499,99 (met 6 GB RAM, 128 GB Interne opslag, Dual SIM).
Of € 449,90 (dus € 50,09 minder) voor 4 GB RAM, 64 GB Interne opslag, Dual SIM.

Maar misschien een leuke aanbieding als je er Nokia oordopjes bij wilt kopen.
.
.
Hoe dan ook: fijne kerstdagen, mede-tweakers! o<:)

[ Voor 14% gewijzigd door NetAmp op 23-12-2021 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric27
Er wordt toch wel veel afgegeven dat de processor in de XR20 niet zo goed is en dat ze er beter aan gedaan hadden om er een Snapdragon 600 serie in te zetten.

Hier een vergelijk van twee processors de
Snapdragon 480 welke in de Nokia XR20 zit en de Snapdragon 660.
Hieruit blijkt dat de 480 toch echt wel beter presteert.

https://nanoreview.net/en...s-qualcomm-snapdragon-480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
eric27 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:44:
Er wordt toch wel veel afgegeven dat de processor in de XR20 niet zo goed is en dat ze er beter aan gedaan hadden om er een Snapdragon 600 serie in te zetten.
Zou het zo zijn, dat men denkt: "een hoger nummertje zal wel beter zijn"? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Ik denk het.
Het is natuurlijk ook niet de snelste processor maar voor normaal gebruik meer dan genoeg en ik denk dat hier voor deze smartphone ook voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Vandaag is de Android 12 update voor de XR-20 vrij gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVmmqWirP8_l-EXGzAf-AwF2sIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK5zTx3LK3oylYXP57VkicAo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Klopt ben het net aan het downloaden.
En dan maar hopen dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
eric27 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:56:
Klopt ben het net aan het downloaden.
En dan maar hopen dat het goed werkt.
Ik heb tot nu toe geen klachten en mijn vrouw, welke ook een XR-20 heeft met deze update, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Nee hier ook niet draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Draait inderdaad prima. Ben vandaag nog vrij pissig op Nokia geweest. Ondanks belofte van maandelijkse veiligheidsupdates liepen ze bijna 4 maanden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Beter een goede update die werkt dan er een die problemen oplevert.
En dan er bij als het goed is en er hoeft niets geüpdatet te worden waarom dan wel maandelijks een update die toch niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Dus alle Nokia-telefoons krijgen maandelijks veiligheidsupdates (van Google!!!) en nu juist de XR20 al bijna 4 maanden niet want onnodig? Denk daar eens over.

[ Voor 15% gewijzigd door gaitjan2 op 29-03-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
ik moet zeggen, ik ben bijzonder blij met deze update. Het werkt zonder problemen.
Maar ik hoop wel dat vanaf nu er weer maandelijkse security patches komen. Het beloofde update-beleid is wel een van de redenen dat ik voor deze telefoon gekozen heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Inderdaad: derde Nokia op rij: 8 Sirocco, 9 Pureview, XR20: met 'schone' androidone en tijdige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Inderdaad, ik heb al Nokia's sinds de Lumia 800 met Windows Phone 7. Ondanks dat het nu Android is, is het tenminste wel de "pure" Android zonder allerlei toeters en bellen. Met de Microsoft Launcher en Edge als browser blijf ik toch nog deels in het Microsoft kamp.

[ Voor 5% gewijzigd door witterholt op 30-03-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Wat is er handig aan die MS Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
gaitjan2 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:02:
Wat is er handig aan die MS Launcher?
Wat ik vooral handig vind is dat je bepaalde apps, waarvan geadviseerd wordt ze niet te verwijderen, kan verbergen zoals Chrome en Gmail. Daarnaast kan je de app lijst op alfabet gesorteerd weer laten geven. De daily Bing wallpapers vind ik ook fijn. Evenals het gelijk kunnen inzien van je agenda en todo's. Ten slotte veel instelmogelijkheden voor de layout van het home scherm. Probeer het eens uit zou ik zeggen...

[ Voor 19% gewijzigd door witterholt op 03-04-2022 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
witterholt schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:14:
[...]
Probeer het eens uit zou ik zeggen...
Ja, zeker doen @gaitjan2 (y) (je kunt altijd weer terug naar de standaard Launcher... als je nog terug wilt ;) ).

Op m'n oude vertrouwde Nokia 6.0 toestel gebruik ik ook al jaren de Microsoft Launcher (vroeger bekend als Arrow Launcher).

Niet per se omdat ik wil blijven "in het Microsoft kamp" (zoals @witterholt eerder schreef). Maar de aanpasbaarheid van deze launcher bevalt mij gewoon heel goed. Overigens, mocht je wel interesse hebben in Microsoft/Windows integratie, dan zitten dergelijke functionaliteiten natuurlijk in deze launcher. Zoals het delen van media en (hyper)links met een Windows PC.
Continue on PC. Snap a pic on your phone and see it instantly on your Windows PC* or continue editing an Office 365 document on your PC by linking your phone with your Windows PC.
*Continue on PC usage requires a Windows PC with the latest Windows Fall Creator's Update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric27
Hier ook al jaren een trouwe gebruiker van de Microsoft launcher na volle tevredenheid.
Je hebt enorm veel mogelijkheden om het naar je eigen wens te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:46
Hier problemen met laden sinds de update. Ik moet mijn toestel herstarten voor het laden begint. Behoorlijk irritant. Ben ik de enige? Anders misschien toch maar even een contact opnemen met de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Laden gaat hier prima. Ik gebruik zowel draadloos als usb laden. Geen problemen na de update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Hier ook geen problemen met opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Ik heb daar een keer een probleem mee ghad maar dat was nog voor de 12 update.
Bij mij was het een keer opnieuw opstarten en nooit geen last meer gehad.
Op buitenlandse forums hoor je het meer en daar zeggen ze dat je de adeptieve batterijbesparing moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:35
Had hem gisteren binnengekregen. Was nog een deal vanwege dat de Nokia 9 geen A12 kreeg.
Waarom niet als werktelefoon ;)

Maar er komt geen Android 12 update naar boven, de laatste A11 updates staan er ondertussen wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Sinds de Android 12 (april) update laadt mijn telefoon soms niet op met de bedrade snellader.
Ik moet dan eerst het toestel herstarten voordat het accu percentage op loopt. Ik hoop dat er binnenkort een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Welke zou beter zijn om te kopen de 4gb/64gb versie of toch voor de 6gb/128gb gaan?
Ik speel geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 14:22
Dat kun je het beste zelf bepalen. Hoeveel gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
De Rabobank heeft eindelijk eens besloten om Google pay te ondersteunen.
Nu maak ik daar gebruik van maar dan krijg je elke keer een geluid bij het afrekenen.
Is dit op een of andere manier uit te zetten?
Ik kan het niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:46
witterholt schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:50:
Sinds de Android 12 (april) update laadt mijn telefoon soms niet op met de bedrade snellader.
Ik moet dan eerst het toestel herstarten voordat het accu percentage op loopt. Ik hoop dat er binnenkort een fix voor komt.
Heb je dit probleem intussen opgelost? Bij mij kwam dit probleem ook weer terug na de update. Het probleem heeft zichzelf wederom opgelost. Ik vermoed zelf dat dit komt doordat ik de batterij heb leeg laten lopen. Dat zou je dus nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Emmavdv schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Heb je dit probleem intussen opgelost? Bij mij kwam dit probleem ook weer terug na de update. Het probleem heeft zichzelf wederom opgelost. Ik vermoed zelf dat dit komt doordat ik de batterij heb leeg laten lopen. Dat zou je dus nog kunnen proberen.
De laatste tijd is het niet meer voor gekomen gelukkig. Dus wellicht was dat inderdaad de truc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
Juni update is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Ja, heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Nokia XR20 + Nokia Grip & Stand Case + Nokia Clarity Earbuds

Nokia heeft weer een bundel-aanbieding voor de XR20:

https://www.nokia.com/pho...mode=bundles&bundleId=927

Nokia XR20 (4/64 GB) + Nokia Grip & Stand Case + Nokia Clarity Earbuds€ 479,00
€ 563,98
Nokia XR20 (6/128 GB) + Nokia Grip & Stand Case + Nokia Clarity Earbuds€ 499,00
€ 583,98

Andere aanbiedingen/toestellen:
https://www.nokia.com/pho...content=Nokia-XR20-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Zal er binnenkort nog een opvolger komen voor de XR20?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appioh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-03 13:27
Ik heb de Nokia xr20 nu een klein jaar maar hij is in die tijd ontzettend traag geworden. Het geheugen en opslag van de telefoon zitten pas halfvol maar apps openen of een foto maken duurt zeer lang. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen...

• eric27
Misschien de boel eens opschonen en het cache geheugen legen van alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07-2023
Wat is er aan de hand met de camera van de Nokia XR20? :-( <:-0

Mijn oude Nokia 6.1 die ik in 2018 heb gekocht met iets te weinig geheugen was aan vervanging toe.
Omdat ik wel hou van een stevige telefoon heb ik de XR20 gekocht.
Ik had gelezen dat de camera niet tot de toppers behoort, maar ik schrik echt van de foto's.
Mijn oude 6.1 maakte echt veel en veel mooiere foto's dan de camera in de XR20.

Gewoon foto's van iemand die voorbij kwam op een sup op een meter of 6 afstand, overdag, mooi weer.. De foto zag er meteen al niet zo mooi uit, dus ik heb er nog een lading geschoten. Ik schrik echt van de kwaliteit van die foto's. Niet echt scherp en als je ook maar een heel klein beetje inzoomt, dan is de hele foto een en al korrel. Het ziet er werkelijk niet uit. Ik weet dat het geen topkwaliteit is, maar dit is echt meer dan teleurstellend.

Iemand anders die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appioh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-03 13:27
Klopt de camera geeft bij het inzoomen direct korrels weer en een grove kwaliteit foto's. Duurt ook zeer lang voor de camera opgestart is als je de app opent. Toestel valt tegen qua performance. Tevens begint bij mijn toestel al de pees los te laten in de hoeken die er voor moet zorgen dat hij waterdicht blijft. Moet hem dus nu al voor garantie terug sturen naar Nokia.
Heb hiervoor een Nokia 8 gehad maar die was sneller vondt ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Appioh op 05-09-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Dank je.
Ik heb de XR20 net een paar dagen en tot nu toe ben ik er echt blij mee. Hij werkt sneller dan de 6.1, maar de fotokwaliteit is echt bedroevend slecht. Nou heb ik hem meer voor de stevigheid gekozen dan voor de fotokwaliteit, maar teleurstellend is het zeker wel.

Hoe lang heb je hem dat het onder garantie al los laat?

[ Voor 21% gewijzigd door panichunter op 06-09-2022 09:11 . Reden: Zelf de oplossing gevonden voor de camera vraag..:-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjesmit999
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09-2022
Bij Belsimpel besteld maar waardeloze service.

Heb een NOKIA XR20 dat al 2 maanden aan het rebooten is.
Opgestuurd naar Nokia, maar komt iedere keer weer met hetzelfde probleem terug.
Bij navraag om het toestel te mogen ruilen krijg je dit antwoord:
-
Uit je bericht begrijp ik dat je aangeeft dat je toestel een defect heeft en dat je graag de bestelling wilt terugsturen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je toestel niet naar behoren werkt, daarom heb ik gelijk met je mee gekeken!
Het is niet mogelijk om je toestel te annuleren. De termijn voor ruilen en annuleren is 31 dagen. Na deze periode is het alleen mogelijk om je toestel ter reparatie te sturen. Wel heb je twee jaar garantie op je toestel, waardoor een reparatie kosteloos zal zijn wanneer je toestel aan de garantievoorwaarden voldoet.
-
Waardeloze service dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
jantjesmit999 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:25:

-
Uit je bericht begrijp ik dat je aangeeft dat je toestel een defect heeft en dat je graag de bestelling wilt terugsturen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je toestel niet naar behoren werkt, daarom heb ik gelijk met je mee gekeken!
Het is niet mogelijk om je toestel te annuleren. De termijn voor ruilen en annuleren is 31 dagen. Na deze periode is het alleen mogelijk om je toestel ter reparatie te sturen. Wel heb je twee jaar garantie op je toestel, waardoor een reparatie kosteloos zal zijn wanneer je toestel aan de garantievoorwaarden voldoet.
-
Waardeloze service dus!!
Misschien is bellen naar ze een optie? Afgaande op de reactie heb je gemaild of gechat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjesmit999
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09-2022
soskes schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:30:
[...]

Misschien is bellen naar ze een optie? Afgaande op de reactie heb je gemaild of gechat ?
Heb vandaag pas de reactie binnen gekregen, maar was er natuurlijk niet blij mee.

Toestel is van android 11 naar android 12 geupdate, daarna dus alleen maar problemen gehad.

maar als je ff googled op NOKIA XR20 reboot loop krijg je dus dit:
https://community.phones....s-after-android-12-update

• panichunter
jantjesmit999 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:25:

-
-
Waardeloze service dus!!
Bijzonder... Ik heb met mijn eerdere 6.1 ook een probleem gehad binnen de garantieperiode en ik heb een nieuwe gekregen.
Laten we hopen dat dit een uitzonderingsgeval was.. Maar wel waardeloos in jouw geval..

• panichunter
jantjesmit999 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:17:
[...]

Heb vandaag pas de reactie binnen gekregen, maar was er natuurlijk niet blij mee.

Toestel is van android 11 naar android 12 geupdate, daarna dus alleen maar problemen gehad.

maar als je ff googled op NOKIA XR20 reboot loop krijg je dus dit:
https://community.phones....s-after-android-12-update
Ai.. bekend probleem dus.
Ik heb mijn telefoon net een week ongeveer en tot nu toe geen problemen. Ik kreeg alleen de melding dat Netflix niet kon worden bijgewerkt.. Dat meteen verwijderd want dat gebruik ik toch niet.
Maar nog geen problemen hier.

Je zou toch zeggen dat Nokia dit probleem moet fiksen met een of andere update aangezien er nogal wat mensen zijn die dit probleem hebben.

• panichunter
Appioh schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:20:
Klopt de camera geeft bij het inzoomen direct korrels weer en een grove kwaliteit foto's. Duurt ook zeer lang voor de camera opgestart is als je de app opent. Toestel valt tegen qua performance. Tevens begint bij mijn toestel al de pees los te laten in de hoeken die er voor moet zorgen dat hij waterdicht blijft. Moet hem dus nu al voor garantie terug sturen naar Nokia.
Heb hiervoor een Nokia 8 gehad maar die was sneller vondt ik.
Nog even goed getest met de camera.
Zolang je helemaal niet inzoomt zijn de foto's best goed.
Maar vanaf het kleinste beetje inzoomen gaat de kwaliteit echt achteruit. Lijkt wel een soort potloodtekening te worden later.
Pagina: 1 2 Laatste