Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07-2023
*** opgelost ***
Onderstaande probleem opgelost. Niet helemaal naar tevredenheid, maar ik kan in ieder geval niet meer per ongeluk 112 bellen :)

-----
Steeds maar weer per ongeluk 112 bellen >:-/

Ik heb een ander punt waar ik tegenaan loop met de XR20. Misschien dat iemand daar een oplossing voor weet.

Ik heb nu al zeker zes keer 112 gebeld. Niet via de noodtoets, maar gewoon via de aan/uit knop.
Blijkbaar druk ik af en toe onbewust de aan/ uit toets in waarna je vier opties krijgt.. Noodgeval, lockdown, uitschakelen en opnieuw opstarten.
Blijkbaar raak ik dan ook af en toe het scherm aan op de plek waar de toets Noodgeval zit. Vandaag stapte ik in de auto, leg mijn telefoon weg, en had ineens weer de meldkamer aan de lijn.

Heel irritant.
Het gebeurt dus echt nadat per ongeluk de aan/ uit toets is ingedrukt.

Is er een mogelijkheid om die mogelijkheid uit te schakelen als je er ongeluk de aan/ uit toets hebt ingedrukt?

Ik wil geen boze bromsnor voor de deur hebben staan met de vraag waarom ik steeds 112 be...

[ Voor 8% gewijzigd door panichunter op 12-09-2022 12:57 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
panichunter schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:20:
*** opgelost ***
Onderstaande probleem opgelost. Niet helemaal naar tevredenheid, maar ik kan in ieder geval niet meer per ongeluk 112 bellen :)
Hoe opgelost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 18:22
Ja ik ben benieuwd!

Overigens heb ik dat probleem ook maar dan als ik 5 of 6 keer snel achter elkaar op de power knop druk.. zojuist nog getest en heel voorzichtig geweest dat ik mn scherm niet aanraakt en het is inderdaad echt alleen maar de power knoop heel vaak achter elkaar indrukken. Weet je zeker dat het bij jou niet ook dat is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• panichunter
In mijn geval was het echt per ongeluk de aan/ uit knop per ongeluk indrukken en dan op het scherm de knop 'Noodgeval' per ongeluk aanraken.

Deze knop uitschakelen kan helaas niet, maar je kan het alarmnummer wel weghalen.
Ga naar : Instellingen > Veiligheid en Noodgevallen > SOS
1 - In dat scherm heb ik de knop bij SOS gebruiken uitgezet.
2 - Onderaan staat de optie 'Bellen voor hulp'. Die staat standaard op 112. Ik heb daar een 0 [nul] ingevuld en dat opgeslagen.

Als ik nu de noodknop aanraak, dan kan hij nummer 0 niet bellen. Ik krijg nu een scherm om zelf een nummer in te toetsen.
Het is niet uitgeschakeld, maar 112 kan ik niet meer per ongeluk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
Dit gaat over de Nokia X30, niet de X(R)20, maar over de X30 is er (nog?) geen Forum Topic. :D
Misschien heeft iemand er wat aan:
NetAmp schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:10 in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2":

10€ korting op een Clear Case voor de Nokia X30 5G.

Gebruik code
10INCOVER
bij het afrekenen. *

* De kortingscode is geldig voor 1 bestelling en kan worden gebruikt voor maximaal 3 Clear Cases van eenzelfde bestelling. Aanbod geldig tot 31 december 2022.
https://www.nokia.com/pho...clear-case?sku=8P00000234

[ Voor 5% gewijzigd door NetAmp op 25-09-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:06
NetAmp schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:18:
Dit gaat over de Nokia X30, niet de X(R)20, maar over de X30 is er (nog?) geen Forum Topic. :D
Misschien heeft iemand er wat aan:

[...]

https://www.nokia.com/pho...clear-case?sku=8P00000234
Ik hoop op een XR-30. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Vraag over het verwijderen van WhatsApp bestanden van de XR20.

Met alle rotzooi die je via WhatsApp ontvangt en verstuurt, hou ik dat graag bij. Een keer in de paar dagen verwijder ik alle foto's, video's, bestanden en alle andere dingen die ik via WhatsApp ontvang van mijn telefoon.
Ik ga dan via de app bestanden naar de media map waar deze bestanden staan. Daar selecteer ik alle foto's, video's etc. en klik op het prullenbakje om ze te verwijderen.

Dat verwijderen doet hij niet in 1 keer. De eerste keer dat je de bestanden wilt verwijderen geeft hij een foutmelding dat de bestanden niet kunnen worden verwijderd.
Selecteer ik de bestanden hierna meteen nog een keer, dan kan ik ze wel verwijderen.....

Is er een mogelijkheid dat die bestanden wel gewoon in 1 keer weg te gooien zijn zonder 2 keer dezelfde handeling uit te hoeven voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Topicstarter
@panichunter Binnen WhatsApp zelf kun je via het menu-icoontje naar Instellingen gaan. Kies dan "Opslag en data", "Opslag beheren".

Daar kun je bijv. afbeeldingen & video's verwijderen die groter zijn dan 5 MB. En (per Chat) zien hoeveel ruimte de aanwezige mediabestanden innemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
Inmiddels is Android 13 beschikbaar voor de XR-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ja hier ook.
Tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 09:37
Ik heb de update naar Android 13 van de week zien langskomen op de telefoon, maar niet direct geïnstalleerd.
Als ik nu druk op "zoeken naar updates" komt die niet meer naar voren en blijft de XR 20 op Android 12 melden dat mijn systeem up to date is.
Hoe kan ik alsnog upgraden naar Android 13?

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou maar even wachten met Android 13, als je pech hebt werkt wifi dan niet meer |:(
Helaas ervaring mee, met Android 12 geen problemen gehad.
Het is nog niet duidelijk wat er fout gaat, maar ook bij andere merken gebeurt dit.
Terug naar 12 kan niet voor zover ik weet of anders met een flashtool wat riskant kan zijn.

Er lijkt iets fout te gaan met het inschakelen van wifi dat met Android 13 automatisch zou moeten gebeuren.
Echter werkt dat niet en blijft het setup menu hangen, alsof er een wifi chip in zit die Android 13 niet kent.
Nu maar weer terug naar mijn 7 plus die alles nog doet, maar niet al te soepel meer (A 10 krijgt geen updates).
Er zijn anderen die via de chat geen oplossing vonden anders dan hem opsturen
Er zou wel aan een patch gewerkt worden en ik zou eigenlijk wel willen weten of er verschillende hardware versies zijn die dit euvel hebben of juist niet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 20:17
Hier van hetzellufde.

En dat de update nu niet (meer) beschikbaar is kan een goed teken zijn: namelijk dat Nokia de update teruggetrokken heeft en de fout aan het verhelpen is.

[ Voor 79% gewijzigd door gaitjan2 op 25-12-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Hier heb ik juist buiten de wifi dat ie problemen heeft met de internetverbinding. Soms helpt het uit- en inschakelen van de mobiele data. Als dat niet helpt moet ik de telefoon opnieuw starten om de internet verbinding te herstellen.
Hopelijk komt er binnenkort een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Om de gsm data thuis te beperken gebruik ik bluetooth tethering voor internet, dankzij de wifi van een andere gsm kan ik nu op mijn lokale netwerk komen en werken de apps weer alsof er wifi is maar wel wat trager.

Er komen nog steeds 'slachtoffers' bij die de update deden dus er lijkt geen sprake te zijn van een patch of stoppen van de uitrol omdat het kennelijk makkelijker is als iedereen z'n gsm gaat opsturen.
De bootloader is dichtgetimmerd dus je kan geen recovery doen (menu geeft die optie niet).
Er zit een security update van 22 november in, die is ook al weer oud.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Telefoon terug van 'reparatie onder garantie' door leverancier Coolblue:
Nieuwe IMEI's => nieuw 'moederbord'.

Update naar Android 13 kan niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

gaitjan2 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:52:
Telefoon terug van 'reparatie onder garantie' door leverancier Coolblue:
Nieuwe IMEI's => nieuw 'moederbord'.

Update naar Android 13 kan niet (meer).
Dan ben jij dus Gait op het Nokia forum :)
Ik weet niet waar de mijne heen zou gaan, ik kocht hem bij de Nokia webshop omdat ie de beste prijs had.
Wel slecht dat een update blijkbaar de hardware kan slopen 8)7
Omdat ik nog een alternatief heb kijk ik hoe het bij anderen gaat, dat de update er niet meer is betwijfel ik een beetje want ik zie nog steeds nieuwe 'klanten' met dit probleem.
Mijn XR20 ging trouwens een keer zomaar aan, dat heb ik nog nooit gezien bij m'n 7 plus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Nee hoor, de software heeft niet de hardware gesloopt.

De enige manier om dit op te lossen was downgraden naar Android 12.
En dat heeft Coolblue gedaan door een nieuw moederbord te plaatsen,
iets anders was kennelijk niet mogelijk.

Je mag twijfelen, maar ik kan nu niet meer upgraden naar Android 13.

What's in a name: ik zie dat het probleem niet tot Nokia beperkt is.

Gezien de huidige kwetsbaarheden hoop ik dat er wel snel een security-update komt (nu: 5 november 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Het lijkt een combi Adguard en Android 13 te zijn. Als ik de Adguard bescherming uit zet werkt de internet verbinding weer.
Update: het lijkt opgelost door bij DNS filtering de Adguard DNS te selecteren in plaats van de standaard DNS.

[ Voor 92% gewijzigd door witterholt op 07-01-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

witterholt schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:54:
Het lijkt een combi Adguard en Android 13 te zijn. Als ik de Adguard bescherming uit zet werkt de internet verbinding weer.
Update: het lijkt opgelost door bij DNS filtering de Adguard DNS te selecteren in plaats van de standaard DNS.
Adguard staat er niet standaard op, het probleem in dit topic is dat wifi zelf niet aan wil gaan en dat je geen ip of mac ziet bij wifi.
Niet alle XR20's hebben er last van maar in dit topic meer dan genoeg (achteraf als je niet meer terug kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Speedy-Andre schreef op zondag 8 januari 2023 @ 02:59:
[...]

Adguard staat er niet standaard op, het probleem in dit topic is dat wifi zelf niet aan wil gaan en dat je geen ip of mac ziet bij wifi.
Niet alle XR20's hebben er last van maar in dit topic meer dan genoeg (achteraf als je niet meer terug kan).
Ik dacht even dat ik er ook last van had, maar dit was dus niet het geval. Daarom heb ik even een update gepost dat het in plaats daarvan door een instelling van Adguard kwam wat in Android 12 blijkbaar geen problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Na de upgrade naar Android 13 was er dus geen WiFi.
Ook niet na reset.
Dan heb je een leeg toestel en het inrichten zonder WiFi leek mij onmogelijk.
In die toestand heb je m.i. ook geen last van Adguard.

[ Voor 81% gewijzigd door gaitjan2 op 08-01-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Nee, ik had juist last van een wegvallende internetverbinding buiten Wi-Fi om. Maar goed, ik heb aangegeven waar het aan lag en heb nu geen problemen meer. Het lijkt me daarom niet zinvol om hier verder op door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
.

[ Voor 96% gewijzigd door gaitjan2 op 08-01-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er is een patch voor Android 13 met de dec security update, 377MB en hij heet 3.28.
Na installatie hing de UI, na nog een herstart werkt hij weer normaal en de ingestelde wifi ap's zijn er nog.
Ik mocht er ruim een maand op wachten, da's beter dan opsturen en mogelijk een ander mobo erin met een ander defect als je pech hebt.
Ze konden deze maand al wel Android 12 terugzetten wat bij sommigen is gedaan die hem opstuurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Ja, nu zie ik die patch ook.

Op het Nokia-forum gelezen dat de WiFi-problemen over zijn!

Verse backup gemaakt, nu loopt de Systeemupdate.

Wat ik vreemd vind: ik dacht dat het mis ging na een OS-upgrade (12=>13).
Nu heet het 'Software-update - Android 13 (V3.280)' ...

[ Voor 81% gewijzigd door gaitjan2 op 17-01-2023 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaitjan2
Bingo:
"Je systeem is up-to-date
Android-versie: 13
Android-beveiligingsupdate: 5december 2022"

Enne ... WiFi OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Dus het zou nu wel veilig zijn om deze te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c41wDdtDGoCKKLVJjqYsPiEEzZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SR1yRft634g86cWCoOqwC0ga.png?f=user_large

Ik ben nog even voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Mijn 'bingo' is natuurlijk positief bedoeld, en bovendien zeg ik 'WiFi OK'.

[ Voor 27% gewijzigd door gaitjan2 op 19-01-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
witterholt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:23:
Nee, ik had juist last van een wegvallende internetverbinding buiten Wi-Fi om. Maar goed, ik heb aangegeven waar het aan lag en heb nu geen problemen meer. Het lijkt me daarom niet zinvol om hier verder op door te gaan.
Voor de volledigheid: de bug die ik had is nu officieel erkend en gefixt: https://github.com/AdguardTeam/AdguardForAndroid/issues/4265...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lourens_h
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-03-2023
Deze telefoon is verschrikkelijk traag, het duurt seconden voordat hij reageert op aanraking van functies op het scherm. Ook de werking van de camera is alles behalve soepeltjes. Het is een ergernis. Zowel met android 12 als 13.

Wat is jullie ervaring hiermee
wat kan ik er aan doen om hem goed soepel te laten werken?

feb 2022
android 13
64gb

[ Voor 9% gewijzigd door lourens_h op 18-02-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Hebben we hetzelfde apparaat? Nokia XR20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lourens_h
denk ik wel, daar gaat deze topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Ik herken je klachten in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lourens_h
zou best kunnen Eric, dat de cache niet wordt geleegd. Als ik hem opnieuw het opgestart, wat soms gewoon nodig is, is het even beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lourens_h
dat is wel fijn Gaitjan, want het toestel zelf vind ik prima, stevig in de hand, robuust, goede accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
lourens_h schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:04:
zou best kunnen Eric, dat de cache niet wordt geleegd. Als ik hem opnieuw het opgestart, wat soms gewoon nodig is, is het even beter.
Ik herken dit ook niet. Afgezien van heel soms een noodzakelijke herstart omdat ie niet op wil laden, loopt het toestel aardig soepeltjes, ook op Android 13. Ik hoop nog steeds op een XR30 of andere "valbestendige" opvolger met Android One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
De februari update van Android 13 is trouwens uit gekomen voor de XR-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Dat was voor mijn exemplaar op 17 januari 2023 reeds het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Oeps, sorry.

Ik las het verkeerd. Ik dacht dat het over Android ging, het ging over de Google Security Update.
2023-02 wordt hier momenteel geïnstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door gaitjan2 op 21-02-2023 11:37 ]

• witterholt
gaitjan2 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:35:
Oeps, sorry.

Ik las het verkeerd. Ik dacht dat het over Android ging, het ging over de Google Security Update.
2023-02 wordt hier momenteel geïnstalleerd.
Aha! Ik dacht al....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
De opvolger van de XR-20 is inmiddels uit gekomen: de XR-21.
Wie is van plan deze te gaan bestellen? Ik denk dat ik deze pas ga bestellen als mijn telefoon geen Android 14 update meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mag hopen dat voor de vraagprijs van 599 euro niemand dat ding koopt, dat is complete waanzin.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
witterholt schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:59:
De opvolger van de XR-20 is inmiddels uit gekomen: de XR-21.
Wie is van plan deze aan te bestellen? Ik denk dat ik deze pas ga bestellen als mijn telefoon geen Android 14 update meer krijgt.
Als ik de specificaties bekijk, dan mis ik een vermelding van QI-draadloos laden en de mogelijkheid voor het plaatsen van een extra micro SD geheugenkaart.
Met name het ontbreken van de extra opslag betekent voor mij een achteruitgang.
Verder valt me op dat ze bij deze telefoon wel weer een lader in de doos stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
Een andere achteruitgang is USB-C 2.0. De XR-20 heeft een USB-C 3.0 aansluiting zoals in de specificaties daarvan te zien is.

[ Voor 46% gewijzigd door witterholt op 07-05-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
.

[ Voor 188% gewijzigd door witterholt op 07-05-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Batterij van de Nokia XR20 helemaal opladen tot 100% of niet?

Ik heb de XR20 sinds september 2022. Ik merk dat de batterij best hard achteruit gaat. Na het volledig opladen is hij binnen een uur terug op de 85%. Ik laadde voorheen mijn batterij altijd helemaal op.

Nou lees ik overal dat je de slijtage van je batterij enorm kan beperken door hem nooit helemaal leeg te laten gaan en ook nooit tot 100% op te laden. Dit omdat je batterij harder slijt als je hem boven de 80% oplaadt. Hetzelfde geldt dan als de batterij te leeg raakt.
Dus ik heb een appje geïnstalleerd die gaat piepen als mijn batterij tijdens het opladen de 80% bereikt.
We hebben een Samsung telefoon in huis die automatisch stopt met opladen bij de 80%.

Uit nieuwsgierigheid heb ik Nokia benaderd en gevraagd of het bij de XR20 batterij ook zo is dat je de accu nooit volledig moet opladen.
Van Nokia krijg ik het antwoord dat het juist slecht is voor je batterij om hem maar tot 80% op te laden. :? Zij zeggen: Altijd volledig opladen tot 100%.

Nou ben ik benieuwd wat nou het beste is voor de batterij van de XR20 om slijtage van je batterij zoveel mogelijk te vertragen.. Iedere keer volledig opladen tot 100% wat Nokia aangeeft, of opladen tot max 80% wat andere fabrikanten en retailers zeggen.

Wie heeft het verlossende woord?

[ Voor 0% gewijzigd door panichunter op 12-05-2023 11:14 . Reden: Verkeerde smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 14:22
Het lijkt mij onzin. Als je hem maar tot 80% zou moeten opladen zou dát wel als 100% aangegeven worden. Mijn Nokia 7+ laad ik altijd tot 100% op. Hij is al ruim 4 jaar oud en de accu gaat nog niet merkbaar achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Alex3 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:07:
Het lijkt mij onzin. Als je hem maar tot 80% zou moeten opladen zou dát wel als 100% aangegeven worden. Mijn Nokia 7+ laad ik altijd tot 100% op. Hij is al ruim 4 jaar oud en de accu gaat nog niet merkbaar achteruit.
Ik weet dat de nieuwere Samsung toestellen een instelling hebben die het opladen stopt bij 80 of 85%.
Als je via Google zoekt, dan zie je tegenwoordig ook overal het advies om je telefoon vaker kort op te laden dan hem helemaal tot 100% op te laden. Dat lees je op de websites van providers, meer technische onderwerpen tot de website van Cool Blue aan toe. Het lijkt me dat er dan toch ergens wel een kern van waarheid in moet zitten.

Ik heb de telefoon eind september gekocht. Ik ben absoluut geen zware gebruiker... ik denk dat ik hem minder gebruik dan gemiddeld, maar in die paar maanden is de capaciteit van de batterij al gezakt naar 93%. Dat bij iedere keer 100% opladen.
Als ik hem 100% oplaadt, dan zie je de procenten afnemen in een uur tot 85% zonder dat ik de telefoon gebruik.
Ik wil zo lang mogelijk met mijn batterij doen, maar hij gaat wel heel hard achteruit. Vandaar dat ik op zoek ben wat er nou wel en niet aan dat oplaadverhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het is niet alleen laden tot 85%, maar ook niet veel onder de 20% laten zakken wordt meestal aangeraden.

Het moet ook gezegd dat niet alle batterijen even goed zijn. Zo geeft Nokia voor de nieuwe XR21 aan "Maintains >80% of original battery capacity even after 800 full charging cycles". Lang niet alle telefoons krijgen een duidelijke batterij kwaliteits indicatie. Daarnaast kan je ook een pech batterij hebben en je persoonlijke verbruik speelt ook een grote rol. Sommige mensen halen 800+ keer volledig opladen binnen 2 jaar, anderen doen daar 4+ jaar over.

Als je telefoon echter binnen een uur zonder actief gebruik van 100% naar 85% gaat er toch wel iets mis. Je hebt een behoorlijk slecht 4G/5G signaal of er zijn apps veel op de achtergrond actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panichunter
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:25:
Het is niet alleen laden tot 85%, maar ook niet veel onder de 20% laten zakken wordt meestal aangeraden.

Het moet ook gezegd dat niet alle batterijen even goed zijn. Zo geeft Nokia voor de nieuwe XR21 aan "Maintains >80% of original battery capacity even after 800 full charging cycles". Lang niet alle telefoons krijgen een duidelijke batterij kwaliteits indicatie. Daarnaast kan je ook een pech batterij hebben en je persoonlijke verbruik speelt ook een grote rol. Sommige mensen halen 800+ keer volledig opladen binnen 2 jaar, anderen doen daar 4+ jaar over.

Als je telefoon echter binnen een uur zonder actief gebruik van 100% naar 85% gaat er toch wel iets mis. Je hebt een behoorlijk slecht 4G/5G signaal of er zijn apps veel op de achtergrond actief.
Dank je.
Als ik je reactie lees, dan raad je ook aan om tussen de 20 en 80% te houden?

Eigenlijk iedere dag laat ik apps die niet nodig zijn geforceerd sluiten om te voorkomen dat er veel draait op de achtergrond.
Na een uur staat de accu op 85%, maar daarna merk je dat de accu veel minder snel leegloopt. Dan is het verbruik weer gewoon normaal zoals het in het begin was. Echt alleen de eerste 15 % gaan als een gek... Het is dan dus niet het aantal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
panichunter schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:20:
[...]

Dank je.
Als ik je reactie lees, dan raad je ook aan om tussen de 20 en 80% te houden?

Eigenlijk iedere dag laat ik apps die niet nodig zijn geforceerd sluiten om te voorkomen dat er veel draait op de achtergrond.
Na een uur staat de accu op 85%, maar daarna merk je dat de accu veel minder snel leegloopt. Dan is het verbruik weer gewoon normaal zoals het in het begin was. Echt alleen de eerste 15 % gaan als een gek... Het is dan dus niet het aantal apps.
Heb je je batterij gezondheid al eens gecontroleerd met een app als https://play.google.com/s...com.digibites.accubattery?

Je kunt ook proberen je batterij opnieuw te caliberen: https://www.ifixit.com/Wiki/Battery_Calibration

Het is vooral een zaak niet te lang onder de 20% te blijven of boven de 80%. En ook niet gamen of andere zware applicaties draaien tijdens het laden die de telefoon extra warm maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:42:
[...]
Heb je je batterij gezondheid al eens gecontroleerd met een app als https://play.google.com/s...com.digibites.accubattery?

Je kunt ook proberen je batterij opnieuw te caliberen: https://www.ifixit.com/Wiki/Battery_Calibration

Het is vooral een zaak niet te lang onder de 20% te blijven of boven de 80%. En ook niet gamen of andere zware applicaties draaien tijdens het laden die de telefoon extra warm maken.
Ik heb accubattery inderdaad geïnstalleerd. Die geeft aan dat de gezondheid van de batterij 93% is.
Opnieuw calibreren heb ik nog niet gedaan... ga ik doen..
Als de telefoon aan de oplader hangt, dan gebruik ik hem nooit...
Gewoon gebruik, dus niet aan de oplader, draai ik ook geen games of zware applicaties. Gewoon een paar minuten wat opzoeken of lezen en dan weer verder.

Maar om even terug te komen op de levensduur van de accu.
Ik vind het wel apart dat Nokia zelf aangeeft dat je de accu altijd 100% moet opladen, omdat anders de batterij heel snel achteruit gaat.. ik heb daar nog steeds mijn vraagtekens bij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
Ik heb een xr20 en die van mij is nu ongeveer twee jaar oud. Ik laad altijd op tot 100% en heb geen merkbare verslechtering. De genoemde AccuBattery app heb ik nu geïnstalleerd. Ik ben benieuwd wat deze te melden heeft.
Wel vind ik het een gemiste kans dat in zowel de XR-20 als de XR-21 geen uitneembare accu zit.

Aanvulling: de app meldt dat mijn accu voor 91% gezond is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEk5LLL7GynF9dLdaMCt45kWT2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/muS04kJ61aHOng2BrMnHAioy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door witterholt op 13-05-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
witterholt schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:19:
Ik heb een xr20 en die van mij is nu ongeveer twee jaar oud. Ik laad altijd op tot 100% en heb geen merkbare verslechtering. De genoemde AccuBattery app heb ik nu geïnstalleerd. Ik ben benieuwd wat deze te melden heeft.
Wel vind ik het een gemiste kans dat in zowel de XR-20 als de XR-21 geen uitneembare accu zit.

[Afbeelding]
Dank je voor je reactie.

Als ik je reactie lees en je 'batterijgezondheid' zie, dan denk ik toch dat er iets met mijn batterij aan de hand is.
Ik ga hem deze week calibreren en kijken wat hij dan doet.

Het is inderdaad jammer dat je de accu er niet uit kan halen. Ik begrijp wel dat je de batterij kan laten vervangen... Kost je ongeveer acht tientjes.
Ik heb alleen geen idee of dat helemaal veilig is om te laten doen en in hoeverre hij daarna weer net zo stevig en waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
@panichunter ik zie net dat ie is gedegradeerd naar 84%. Blijkbaar is ie nog een beetje aan het bijstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panichunter
witterholt schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:25:
@panichunter ik zie net dat ie is gedegradeerd naar 84%. Blijkbaar is ie nog een beetje aan het bijstellen.
Ik ben benieuwd... Hou me op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
witterholt schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:19:

Heb het ook eens op mijn 7 plus geïnstalleerd. Resterend na 4 jaar en 5 maanden: 79%. Dat is minder dan 5% afname per jaar. Dat valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Alex3 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:20:
[...]

Heb het ook eens op mijn 7 plus geïnstalleerd. Resterend na 4 jaar en 5 maanden: 79%. Dat is minder dan 5% afname per jaar. Dat valt best mee.
Dat is best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Het enige wat ik toch apart blijf vinden is dat de meeste fabrikanten van andere merken telefoons [en ook van telefoon batterijen] aangeven: Nooit helemaal leeg laten lopen en zo min mogelijk verder dan 80% opladen, want van de laatste 20 % slijt je batterij veel harder. De levensduur van je batterij gaat daardoor hard achteruit.

Als je het dan de klantenservice van Nokia vraagt zeggen ze: Altijd je accu 100 % opladen, anders gaat je batterij hard achteruit.. Dus exact het tegenovergestelde.

Dit blijft voor mij toch wel een vraagje wie er gelijk heeft. Alleen Nokia, of alle anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaitjan2
Alle anderen? Tot nu toe zag ik het alleen bij Gigaset, die het ook bij verstek ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
Dat is toch een raar verhaal. In feite zeggen ze dat hun accu's voor 20% onbruikbaar zijn. Of geldt de opgegeven capaciteit bij 80% vol? Dat zou je bij een nieuwe accu dan moeten nameten.

Update: Na 4 keer volledig opladen lijkt bij mij de capaciteit alleen maar toe te nemen: 78, 79, 81, 82%. Normaal is de accu maar half leeg voordat ik hem oplaad. Is af en toe helemaal leegmaken dan gunstig?

[ Voor 36% gewijzigd door Alex3 op 18-05-2023 09:38 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panichunter
Alex3 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 02:22:
Dat is toch een raar verhaal. In feite zeggen ze dat hun accu's voor 20% onbruikbaar zijn. Of geldt de opgegeven capaciteit bij 80% vol? Dat zou je bij een nieuwe accu dan moeten nameten.

Update: Na 4 keer volledig opladen lijkt bij mij de capaciteit alleen maar toe te nemen: 78, 79, 81, 82%. Normaal is de accu maar half leeg voordat ik hem oplaad. Is af en toe helemaal leegmaken dan gunstig?
CoolBlue legt het wel simpel uit op deze manier:
"Vaak kort opladen is goed voor je batterij
gsm telefoon opladen
Een batterij slijt als hij leegloopt of oplaadt. Je kan slijtage niet voorkomen, maar wel beperken. De meeste slijtage treedt op bij het opladen van de laatste 20/30 procent. Volledig opladen tot 100 procent zorgt voor ongeveer 10 keer zoveel slijtage als opladen tot 70 procent. Je batterij gaat dus veel langer mee als je alleen tot 100 procent oplaadt wanneer het echt nodig is, en de rest van de tijd je batterijpercentage tussen de 20 en 80 procent houdt. Laad bijvoorbeeld niet 's ochtends voor werk tot 100 procent op, maar tot 80 procent. Leg je toestel op werk dan even kort aan de snellader om bij te tanken."

Ik heb mijn telefoon helemaal leeg laten gaat tot hij zelf uitschakelde.
Volgens mijn telefoon was de accu terug bij 0%. De app AccuBattery gaf aan dat mijn accu nog 20% had...
Ze lopen gelijk af, maar vanaf ongeveer 30% telt mijn telefoon sneller af dan AccuBattery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Zojuist een Nokia XR-21 voor mezelf en mijn vrouw besteld via de Nokia site; dit was goedkoper dan de goedkoopste winkel op de pricewatch omdat je nog 50 Euro korting kan krijgen als je je aanmeld voor de nieuwsbrief. Dus de uiteindelijke prijs was 450 Euro. De XR-20 toestellen gaan binnenkort de verkoop in.

[ Voor 13% gewijzigd door witterholt op 28-08-2023 13:29 ]

• eric27
Zou leuk zijn als je hier een review van de XR21 zou achter laten.
Ben zelf ook wel benieuwd of er veel verschil inzit met de XR20.

Eric.

• witterholt
eric27 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:05:
Zou leuk zijn als je hier een review van de XR21 zou achter laten.
Ben zelf ook wel benieuwd of er veel verschil inzit met de XR20.

Eric.
Op zich zit er niet heel veel verschil tussen de XR21 en de XR20. In de korte tijd dat ik hem heb zijn dit voor mij wel de items die ik het meest waardeer in deze opvolger:
- de kleinere behuizing en het lagere gewicht; het scheelt op papier maar weinig, maar hij ligt daardoor veel lekkerder in de hand. Dit gaat wel ten koste van draadloos laden, maar dat gebruikte ik op de XR20 toch al niet.
- de grotere accu.
- de snellere processor; het draait allemaal net wat soepeler dan op de XR20.
- e-sim; kan handig zijn, maar ik gebruik het nog niet.

Voor de rest heeft ie eigenlijk zo'n beetje dezelfde eigenschappen, waarvoor mij de robuustheid de meest belangrijke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Zijn de foto's beter of enigzins gelijk?
Ik vind het wel jammer van het draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25
Heb zelf na lang twijfelen afgelopen week toch maar een xr20 ipv xr21 besteld, het missen van een microsd slot + de fors hogere prijs hebben de doorslag gegeven. Komend van een x20 bevalt deze perfect.

• witterholt
eric27 schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:07:
Zijn de foto's beter of enigzins gelijk?
Ik vind het wel jammer van het draadloos laden.
Ik vind ze zelf beter, maar dat is mijn mening. Op internet zijn wel reviews te vinden waarbij de fotokwaliteit tussen de XR20 en XR21 vergeleken wordt. O.a. op https://nokiapoweruser.com/

• witterholt
Prutsertje13 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:18:
Heb zelf na lang twijfelen afgelopen week toch maar een xr20 ipv xr21 besteld, het missen van een microsd slot + de fors hogere prijs hebben de doorslag gegeven. Komend van een x20 bevalt deze perfect.
Wat vind je de meerwaarde van de XR20 t.o.v. de X20?

• gaitjan2
Als ik het zeggen mag: draadloos laden en de R van Rugged. Ik kan hier thuis bij ongeveer elke stoel draadloos laden, en een vorige Nokia is kapot gevallen op een tegelvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:48
Zijn er nog gebruikers van deze telefoon?
Ik heb sinds een paar weken last van dat de biometrische gegevens gestopt zijn.
In het menu beveiliging staan de opties vingerafdruk en gezichtsherkenning niet meer.
Ik kan nu alleen patroon of code gebruiken.

Iemand meer info? Ik kan online hier niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Als ik onder instellingen ga naar beveiliging privacy en daar onder dan de tweede optie apparaat vergrendeling daar kan ik het invoeren of wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brighteyesii
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-02 19:21
Hallo,
ik ondervind hier net hetzelfde en na de eerste keer dat ik merkte kon ik via zoeken in de instellingen nog één maal de de vingerafdruk en gezichtsherkenning zien doch kon ook geen meer toevoegen . Nu zijn deze volledig weg in de menu.
Ik vind er ook niets van terug en zou niet weten hoe dit moet gerapporteerd worden daar geen emailadressen of zo beschikbaar zijn.
Ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalkertje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb de Nokia xr 20 en bevalt goed maar waar blijft de update Android 14? Deze zou er al moeten zijn maar helaas
Ook heb ik Nokia gevraagd maar daar krijg ik links waar ik niets aan heb
Iemand een idee hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Geen idee duurt wel lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Voor de XR-21 zou die ook moeten verschijnen. Deze week wel eindelijk sinds de november update de nieuwe maart update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniago
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-08-2024
Sinds gisteren heeft mijn xr20 opeens last van een spook-touch screen. Regelmatig als ik bijvoorbeeld op internet zit, wordt opeens de zoekbalk bovenin beeld geactiveerd zonder dat ik hierop tik. Ook op andere momenten voert de telefoon handelingen uit waar ik geen opdracht toe gegeven heb.

Als ik op Google zoek, vindt ik eigenlijk alleen pagina's over iphones waar de batterij of een slechte oplaadkabel de schuld van dit probleem krijgt. Maar hoe kunnen die zoiets veroorzaken? Ik heb ook het scherm al goed schoongemaakt. Een screen protector gebruik ik niet. En ik heb mijn virusbeschermer (AVG, met betaald account) een volledige scan laten doen; er zit geen mallware op de telefoon.

Kan het door de laatste software update van gisteren komen? Heeft iemand anders dit probleem ook?

[ Voor 8% gewijzigd door Maniago op 20-04-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Het hoeft niet veroorzaakt te worden door malware. Een bug in een veilige app of het OS kan het in theorie ook veroorzaken. Een update kan dus ook zeker de oorzaak zijn. Om problemen met apps uit te sluiten kun je safe mode proberen: https://nokiapoweruser.co...roid-video-can-safe-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniago
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-08-2024
RepareerDroid schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:19:
Het hoeft niet veroorzaakt te worden door malware. Een bug in een veilige app of het OS kan het in theorie ook veroorzaken. Een update kan dus ook zeker de oorzaak zijn. Om problemen met apps uit te sluiten kun je safe mode proberen: https://nokiapoweruser.co...roid-video-can-safe-mode/
Bedankt voor de tip. Het probleem is nu al minder, maar als het weer de kop op steekt zal ik het eens via die safe mode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Vorige week is Android 14 uit gekomen voor de XR-21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
HMD heeft recent de XR21 ook als eigen smartphone uitgebracht. Dit is exact dezelfde telefoon als de Nokia XR21. Alleen kost de HMD XR21 600 euro en de Nokia XR21 500 euro. Maar als je denkt dat je met de HMD variant weer 4 jaar aan beveligingsupdates krijgt vanaf dit jaar zit je ernaast. De HMD XR21 krijgt maar 2 OS upgrades en 3 jaar aan beveiligingsupdates, oftwel dezelfde ondersteuning als de Nokia XR21 nog krijgt maar dan voor 100 euro extra...

Bron:
https://www.hmd.com/nl_nl/nokia-xr-21/specs
OS upgrades: 3 jaar lang upgrades van het besturingssysteem (vanaf Android 12)
Beveiligingsupdates: Tot 4 jaar (vanaf zomer 2023 tot zomer 2027

https://www.hmd.com/nl_nl/hmd-xr-21/specs
OS upgrades: 2 jaar OS upgrades (vanaf Android 13)
Beveiligingsupdates: until-summer-2027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Jammer, de XR-reeks i.c.m. Android One is tot nu toe mij toch wel het beste bevallen sinds ik over ben vanaf Windows Phone / Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Na lang wachten kreeg ik gisteren eindelijk de upgrade naar Android 14.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnNnXILzNuidKzND_aIOdbuotA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ohs4ehB0ownLFQtbPZvAI8J.png?f=user_large

Tot nog toe lijkt alles goed te werken.
Ik heb in ieder geval nog geen vreemde zaken gemerkt na de upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
Dat is een update die ik eerlijk gezegd eigenlijk niet meer veracht had. Top

Heb hem zelf nog niet, ook maar even wachten, hopeiijk zijn er weinig issues en kan ik binnenkort ook updaten.

Hoop stiekem dat de telefoon nog heel lang beveiligingsupdates blijft krijgen, want hij werkt nog steeds prima en ik wil helemaal geen andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
fdm391 schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:18:
Hoop stiekem dat de telefoon nog heel lang beveiligingsupdates blijft krijgen, want hij werkt nog steeds prima en ik wil helemaal geen andere..
Tot juli 2025 en HMD kennende absoluut niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Ik had zelf de update ook niet meer verwacht.

Omdat volgend jaar de support al ophoudt ben ik aan het uitkijken naar een waardige opvolger.
Ik neig nu nog enigszins naar de HMD XR 21, maar die krijgt maar updates tot augustus 2027.

Misschien dat ik dan voor het eerst in mijn mobiele leven een niet-Nokia teleoon zal gaan kopen vanwege de langere tijd van software updates. Een goede kanshebber is de Fairphone 5, of misschien tegen die tijd de opvolger daarvaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
tazmaniankoala schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:26:
Ik had zelf de update ook niet meer verwacht.

Omdat volgend jaar de support al ophoudt ben ik aan het uitkijken naar een waardige opvolger.
Ik neig nu nog enigszins naar de HMD XR 21, maar die krijgt maar updates tot augustus 2027.

Misschien dat ik dan voor het eerst in mijn mobiele leven een niet-Nokia teleoon zal gaan kopen vanwege de langere tijd van software updates. Een goede kanshebber is de Fairphone 5, of misschien tegen die tijd de opvolger daarvaan.
Er is natuurlijk ook een goede kans dat er volgend jaar een XR22 komt(tussen de XR20 en XR21 zat 2 jaar, het tweedekwartaal 2025 zou dan passen bij de release van de XR22). Ook zou HMD werken aan een nieuw duurder model met een Snapdragon 8s Gen 3: https://www.notebookcheck...ular-design.895456.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
RepareerDroid schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:11:
[...]
Er is natuurlijk ook een goede kans dat er volgend jaar een XR22 komt(tussen de XR20 en XR21 zat 2 jaar, het tweedekwartaal 2025 zou dan passen bij de release van de XR22). Ook zou HMD werken aan een nieuw duurder model met een Snapdragon 8s Gen 3: https://www.notebookcheck...ular-design.895456.0.html
Mijn voorkeur zou dan meer gaan naar een "rugged" variant zoals de XR dan een model waarvan de afzonderlijke componenten, zoals het scherm, eenvoudig te vervangen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
Misschien toch nog een opvolger voor de Nokia XR20 en de XR21.

https://nokiamob.net/2024...-the-xr-series-with-xr22/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Dat zou wel goed nieuws zijn !
Nu wachten op de officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
Ik ga er dan een kopen de XR20 bevalt mij prima en de ondersteuning eindig dit zomer.

De telefoon is bij mij al diverse keren gevallen ook in het water geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
In 2025 komt de XR22 waarschijnlijk uit. Het OLED scherm is wel een mooie verbetering t.o.v. het huidige LCD scherm: https://www.androidplanet...r22-specificaties-gelekt/

Oeps, al eerder gepost met een andere bron.

[ Voor 11% gewijzigd door witterholt op 06-12-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
Ik hoop het en volgens mij zit in de XR22 ook weer draadloos opladen.
Pagina: 1 2 Laatste