Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Aurera schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Helaas heb ik maar 274 euro van de 399 euro terug gehad van Mobiel.nl. Echt lelijk van ze… Maar goed, de jurist die ik hierover sprak gaf aan dat dit zeer schappelijk is. Dit omdat de afschrijving afgetrokken mag worden door de verkoper. Een smartphone wordt (bijna) helemaal afgeschreven in twee jaar. De jurist gaf aan dat hij cases had liggen dat klanten maar 10 a 50 euro terug/ tegoed kregen…

Ik heb een Motorola Moto G8 Power besteld (accu is belangrijkste voor mij), uiteraard niet meer bij Mobiel.nl. Ik ga ook afscheid nemen van dit topic. Slechte ervaring met Nokia 7 Plus heeft voor mij bepaald dat ik geen Nokia’s meer ga aanschaffen in de toekomst. Alle andere Nokia 7 Plus gebruikers wens ik nog veel succes!
Die van mij is 2 jaar oud over 3 maanden. Het scherm is nog helemaal gaaf, geen krasje, usb poort werkt ook nog helemaal goed. Als er dan wat gebeurd onderweg of daar gebeurt iets ben ik een beetje bang dat ik er maar weinig van terug krijg omdat die al op leeftijd is. Heb die nu als reserve toestel en ga hem niet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Na de laatste update loop ik tegen de vpolgende problemen aan:
Gesprekken die gewoon uitvallen/wegvallen.
Gemiste oproepen die nooit zijn aangekomen maar 10 minuten na het gesprek wel een SMS krijgen
Screenfreezes, eerst locken dan weer unlocken helpt
Toetsenbord wat soms hele vreemde autocorrectopties geeft waarvan ik geen idee waar die vandaan komen.
USB C was al buggy maar hij laadt nu niet meer op. HIj geeft aan op te laden maar van 6 % naar nog steeds 6% in een uur lijkt mij niet echt opladen. Resetten met 6% lijkt mij geen goed plan maar opladen lukt dus ook niet. Meerdere kabels en aansluitingen geprobeerd.
Toestel is nog geen 2 jaar oud, dit is echt gewoon slecht en ben er ook klaar mee.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eazyq schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:22:
Na de laatste update loop ik tegen de vpolgende problemen aan:
Gesprekken die gewoon uitvallen/wegvallen.
Gemiste oproepen die nooit zijn aangekomen maar 10 minuten na het gesprek wel een SMS krijgen
Screenfreezes, eerst locken dan weer unlocken helpt
Toetsenbord wat soms hele vreemde autocorrectopties geeft waarvan ik geen idee waar die vandaan komen.
USB C was al buggy maar hij laadt nu niet meer op. HIj geeft aan op te laden maar van 6 % naar nog steeds 6% in een uur lijkt mij niet echt opladen. Resetten met 6% lijkt mij geen goed plan maar opladen lukt dus ook niet. Meerdere kabels en aansluitingen geprobeerd.
Toestel is nog geen 2 jaar oud, dit is echt gewoon slecht en ben er ook klaar mee.
Begin eens met een factory reset. Wellicht is het nog te redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 15:35
vanputten80 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:17:
Sinds de update naar 10 heb ik screenfreezes. Begint meer vervelend te worden.

Zo nu en dan heb ik ook dat hij in de nacht uit gaat. Tijdens het laden. Herkend iemand dit?
Ik heb hetzelfde met de screenfreezes. Sinds Android 10 of screen freezes, of dat het touch screen niet meer helemaal werkt. Ik heb de afgelopen 1,5 maand mijn telefoon vaker moeten rebooten dan in de 15 maanden nadat ik het toestel kocht. Dat hij tijdens het laden uitgaat, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zojuist voor de 4e keer de telefoon opgestuurd voor reparatie. Ben benieuwd of het nu eindelijk eens einde toestel is. Ben alvast aan het kijken voor een nieuw toestel. Helaas het enige toestel wat aan mijn eisen voldoet is weer een Nokia (9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Toestel weten te resetten maar de problemen blijven, inmiddels laadt hij sinds gisteren echt niet meer op want met de huidige thusiwerk situatie wel een dingetje is. Heb wel een mogelijke oplossing die ik maar ga proberen met een kabel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cU9r_U06C7XObrqHx0N9Lq4WC6E=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUcjw7Zxz91zh9E2A7gqLmZl.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
eazyq schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:52:
Toestel weten te resetten maar de problemen blijven, inmiddels laadt hij sinds gisteren echt niet meer op want met de huidige thusiwerk situatie wel een dingetje is. Heb wel een mogelijke oplossing die ik maar ga proberen met een kabel:

[Afbeelding]
Ben benieuwd of dat werkt voor jou. Houd ons op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Haay schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Ben benieuwd of dat werkt voor jou. Houd ons op de hoogte! :)
Helaas werkt het truckje niet.

Ben vervolgens met wat aluminium folie om de connector aan de slag gegaan, heb hem eenmalig tot 70% kunnen opladen in een staande positie met gebogen kabel, helaas ging hij niet verder en laad nu weer niet meer op.

Wacht met smart op antwoord van de winkel waar ik hem gekocht heb maar verwacht een opstuur actie. Dat kan dus echt niet in deze tijd waar ik moet thuiswerken en binnenblijven.
Denk dat ik maar een ander toestel ga halen, moet ik nog naar buiten ook want ik heb echt een telefoon nodig en opsturen gaat te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Blondeau
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-11-2021
Na de update naar android 10 heeft de telefoon kleine navigatietoetsen waar het eerst grote waren. In 9 kon je wisselen tussen groot of klein.
Weet iemand hoe ik weer kan wisselen want die kleine vallen zo slecht op.
Bijvoorbaat bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
Je vindt de keuze voor de knoppen terug vinden via :
Instellingen > systeem > gebaren > systeem navigatie.

Vervolgens kan je kiezen:
* Navigatie met gebaren
* Navigatie met twee knoppen
* Navigatie met drie knoppen

Ik denk dat jij het laatste nodig hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
De security patch van Maart is te downloaden.

55.1 MB

Rest van de gegevens volgen later:

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_$_10C_SP03
kernel versie 4.4.1962-perf+#2 Fri Feb 28 00:27:42 CST 2020
Firmware Camera V100.0083.01 / V010.0020.04
Firmware touchscreen GoodixV1.017.20

[ Voor 20% gewijzigd door MAdD op 25-03-2020 08:48 . Reden: change code ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik heb mijn Nokia 7 plus 4 dagen geleden opgestuurd naar Hongarije met een begeleidende brief erbij. En ik ben echt super blij: USB poort gemaakt & een nieuw scherm. Dus ik kan eindelijk helemaal dimmen!

Ik kan het iedereen aanraden om niet via dynafix maar via de Nokia support site zelf je 7 plus te laten repareren

Edit: https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair

[ Voor 13% gewijzigd door Speeddragon op 24-03-2020 23:02 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Aanvullend, ik ben gebeld door KPN en heb mijn Nokia ter reparatie onder garantie aangeboden. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
eazyq schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:04:
Aanvullend, ik ben gebeld door KPN en heb mijn Nokia ter reparatie onder garantie aangeboden. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
offtopic:
Gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu weer wat nieuws.
Sinds dit weekend kan ik ik geen foto's meer sturen als bijlage in wattsap en marktplaats. Wel als ik in m'n camera app op delen druk en zo wattsap of mp selecteer. Maar niet als ik in een bericht het paperclipje gebruik. Dan komt het cirkeltje in beeld met de tekst bezig met laden. En kan ik wachten tot Sint Juttemis maar gebeurt er niks. Ligt dit aan m'n telefoon en de update van vrijdag of aan Google foto's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atemiii
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:57:
Sinds dit weekend kan ik ik geen foto's meer sturen als bijlage in wattsap en marktplaats. Wel als ik in m'n camera app op delen druk en zo wattsap of mp selecteer. Maar niet als ik in een bericht het paperclipje gebruik. Dan komt het cirkeltje in beeld met de tekst bezig met laden. En kan ik wachten tot Sint Juttemis maar gebeurt er niks. Ligt dit aan m'n telefoon en de update van vrijdag of aan Google foto's??
Idem hier, al sinds de update naar Android 10.

De equalizer werkt ook niet meer, tenzij ik in Toegankelijkheid Mono geluid aan en uitvink. Telkens te herhalen na elk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:56:
Zojuist voor de 4e keer de telefoon opgestuurd voor reparatie. Ben benieuwd of het nu eindelijk eens einde toestel is. Ben alvast aan het kijken voor een nieuw toestel. Helaas het enige toestel wat aan mijn eisen voldoet is weer een Nokia (9).
Vandaag voor de 4e keer mijn Nokia terug gekregen van reparatie. dus die 3x geld terug regel gaat niet altijd op. Vandaag nog geen last van freezes gehad. Ben benieuwd voor de rest van de week...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAdD
Waarschijnlijk goed nieuws....

volgens onderstaand artikel (en ze zitten er niet vaak naast), zal halverwege april een MR (Maintanance Release) voor de Nokia 7 plus komen, die de volgende punten oplost:
  • Audio Bug in 3rd pary applicaties
  • werkende GCam
  • werkende equalizer in Spotify & Gaana
  • gesture update (werkt niet in 3rd party applicaties, fout ligt bij Google
  • screensots
Dus hopelijk weer een goede update vanuit HMD

link naar artikel https://nokiamob.net/2020...there-is-one-for-6-1-too/

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 09:37
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:57:
Ik heb iets vergelijkbaars sinds de update naar Android 10: Ik kan de knop "delen" niet meer gebruiken binnen WhatsApp voor afbeeldingen. Sinds afgelopen week werkt die knop ook niet meer binnen Files.
Het venster voor delen sluit dan af met een mededeling dat de App niet meer werkt.
Binnen WhatsApp kan ik nog wel het paperclipje gebruiken om dan in de Galerij het betreffende plaatje te selecteren en te delen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:50
@eazyq Ik had ook last van slecht of niet kunnen laden.
Google gaf aan dat de USB port kapot is. Merkte ook dat de kabel er behoorlijk los in zat. Wat heen-en-weer-bewegen en dan welles nietes spelletje met opladen.

Gebeld naar de lokale GSM winkel in het dorp naast ons. Uitleg gegeven van de situatie en deze kon de Nokia repareren.
Afgelopen maandag gebracht. Ik kon mee kijken op gepast afstand, hoe deze meneer de Nokia repareert. en na een uurtje kon de Nokia weer mee met het baasje.
Geen problemen meer met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

ewoud75 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:19:
@eazyq Ik had ook last van slecht of niet kunnen laden.
Google gaf aan dat de USB port kapot is. Merkte ook dat de kabel er behoorlijk los in zat. Wat heen-en-weer-bewegen en dan welles nietes spelletje met opladen.

Gebeld naar de lokale GSM winkel in het dorp naast ons. Uitleg gegeven van de situatie en deze kon de Nokia repareren.
Afgelopen maandag gebracht. Ik kon mee kijken op gepast afstand, hoe deze meneer de Nokia repareert. en na een uurtje kon de Nokia weer mee met het baasje.
Geen problemen meer met laden.
Mooi voor je, was dat prijzig trouwnes?
Ik vermoed dat de complete USB unit is vervangen?
Die van mij valt nog onder de garantie en ligt nu in het reparatiecentrum dus ben benieuwd.
He zelf inmiddels een Oppo A5 geocht dus als hij terugkomt krijg tmijn zoon de Nokia.
Afgezien van die USB is het verder een heerlijk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
@eazyq Ik was € 59.95 kwijt. Ook die van mij zit nog in de garantie. Ik had geen zin in om 10 werkdagen te wachten. Het is een klein onderdeel.
Onderstaande link is een voorbeeld.

USB-Poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

ewoud75 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:39:
@eazyq Ik was € 59.95 kwijt. Ook die van mij zit nog in de garantie. Ik had geen zin in om 10 werkdagen te wachten. Het is een klein onderdeel.
Onderstaande link is een voorbeeld.

USB-Poort
ZUlke had ik inderdaad ook al gezien en heb overwogen om het zelf te doen, maar dat gepiel met een föhn en scherpe mesjes is aan mij met grote handen totaal niet besteed. En garantie is garantie bij mij :)
Maar ik snap je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Je bent niet de enige met grote handen... Hier nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 18:25
Ik heb al anderhalf jaar lang via Tele2 een 7 plus en misschien al vanaf het begin die screen freezes. Via een system monitor app kon ik terugzien dat het processorgebruik dan op die momenten 100% is.

Overigens heb ik aanmerkelijk minder screen freezes sinds ik de app Qcleaner geinstalleerd heb die eens per uur cache verwijdert en het geheugen optimaliseert. Dat heeft gevolg dat ik veel minder screen freezes heb met Chrome en Brave(als ik daarin gegevens wilde verwijderen kreeg ik altijd die screen freezes).

Maar ik ben wel klaar met dit model en Nokia in het algemeen. Ook andere modellen van ze hebben die screen freezes. En sinds Android 10 is de accu ongeveer twee keer zo snel leeg.

Ik ga verder kijken en wellicht voor een Samsung A71 of S10 lite. Alhoewel een iPhone met hun jarenlange ondersteuning me ook wel aantrekkelijk lijkt blijf ik ze gigantisch duur vinden en kan ik maar niet wennen aan het ontbreken van een back button (ik ben niet zo van gestures en dat ze in apps dan een back icoontje linksboven in beeld plaatsen vind ik een ergonomische misser).

[ Voor 3% gewijzigd door Chris79 op 10-04-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Chris79 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:46:
Ik ga verder kijken en wellicht voor een Samsung A71 of S10 lite.
Overgestapt van de 7 Plus naar de A71 sinds een maandje en nog geen spijt van.
Heb eerst de A71 beteld en daarna mijn 7 Plus opgestuurd voor USB poort reparatie. Toen ik hem terug kreeg had ik wel weer kriebels bij het zien van de stock Android. Snap niet dat Nokia zijn toestellen niet beter voor elkaar krijgt, met Android One erop hebben ze dan gewoon een top combinatie.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Zertaxka schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:02:
[...]

Overgestapt van de 7 Plus naar de A71 sinds een maandje en nog geen spijt van.
Heb eerst de A71 beteld en daarna mijn 7 Plus opgestuurd voor USB poort reparatie. Toen ik hem terug kreeg had ik wel weer kriebels bij het zien van de stock Android. Snap niet dat Nokia zijn toestellen niet beter voor elkaar krijgt, met Android One erop hebben ze dan gewoon een top combinatie.
Is Android One zoveel fijner dan One UI op de Samsung? Het is jammer dat Android One weer een beetje aan het inzakken is en er ook niet een beetje een fijn top- of middenmodel bij zit. Al gebruik ik meestal Nova Launcher maar toch.

Maar de A71 is een fijn toestel met een goede accuduur, Zertaxka?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Chris79 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:56:
Is Android One zoveel fijner dan One UI op de Samsung? Het is jammer dat Android One weer een beetje aan het inzakken is en er ook niet een beetje een fijn top- of middenmodel bij zit. Al gebruik ik meestal Nova Launcher maar toch.

Maar de A71 is een fijn toestel met een goede accuduur, Zertaxka?
Gaat niet zozeer om de UI maar de meer om de apps die Samsung meelevert.
De Contacten, Berichten en Telefoon apps van Google zijn gewoon fijn in mijn ogen. Die van Samsung zijn als je van Android One komt gewoon waardeloos als je de Google variant gewend bent. Dus zelf gelijk de Contacten en Berichten apps van Google erop geet, helaas is de Telefoon App van Google niet mogelijk dus daar Dialer maar voor gepakt wat er heel erg op lijkt.

En ik dacht dat de 7 Plus een toestel met goede accuduur was maar daar gaat de A71 dus met gemak overheen. Dus ja de A71 heeft een zeer goede accuduur, als ik echt zuinig ben kan ik gerust 3-4 dagen met een lading doen. En opladen gaat ook nog eens razendsnel, 75%-80% in een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Zertaxka schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:10:
[...]

Gaat niet zozeer om de UI maar de meer om de apps die Samsung meelevert.
De Contacten, Berichten en Telefoon apps van Google zijn gewoon fijn in mijn ogen. Die van Samsung zijn als je van Android One komt gewoon waardeloos als je de Google variant gewend bent. Dus zelf gelijk de Contacten en Berichten apps van Google erop geet, helaas is de Telefoon App van Google niet mogelijk dus daar Dialer maar voor gepakt wat er heel erg op lijkt.

En ik dacht dat de 7 Plus een toestel met goede accuduur was maar daar gaat de A71 dus met gemak overheen. Dus ja de A71 heeft een zeer goede accuduur, als ik echt zuinig ben kan ik gerust 3-4 dagen met een lading doen. En opladen gaat ook nog eens razendsnel, 75%-80% in een uur.
Bedankt voor de info! Maar gezien je gemis van stock android, zou je als je het opnieuw kon beslissen, wederom voor de A71 gekozen hebben?

En wat betreft de A71, is er naast het gemis van stock android er überhaupt iets negatiefs over te zeggen? Ik lees heel af en toe dat mensen een duurdere nemen omdat ze vinden dat de A71 net iets teveel van plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Chris79 schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:03:
Bedankt voor de info! Maar gezien je gemis van stock android, zou je als je het opnieuw kon beslissen, wederom voor de A71 gekozen hebben?

En wat betreft de A71, is er naast het gemis van stock android er überhaupt iets negatiefs over te zeggen? Ik lees heel af en toe dat mensen een duurdere nemen omdat ze vinden dat de A71 net iets teveel van plastic is.
Ik vind de A71 tot nu toe een duidelijke upgrade over de 7 Plus, dus ja ik zou de keuze voor de A71 zo weer maken.
Het gemis van Android One is redelijk te ondervangen door andere apps te gebruiken (en niet de Samsung variant). Verder is er nog wel het nodige te verwijderen uit te schakelen dus het valt mee en went snel.

Verder heb ik de 7 Plus altijd in het meegeleverde hoesje gehad en daarom voor de A71 een Bookcover erbij gekocht. (Er zou ook een simpele cover a la 7 Plus bij de A71 moeten zitten maar ik had er geen).
Dus ja het kan zijn dat de A71 wat plastic-erig over kan komen maar de achterkant zit er mooi uit, voelt alleen wat minder stevig aan dan de metalen achterkant van de 7 Plus. Verder voelt de achterkant wel wat gladder aan dan de 7 Plus. Ik persoonlijk merk er dus weinig van want -> cover :+
Maar volgens mij hebben de duurdere modellen een achterkant van glas, dus als je die laat vallen dan ben je nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Na 2 jaar gebruik wordt m'n 7 plus erg slecht. Heb last van het USB oplaad probleem, soms schokt en hapert de GUI en soms blijft hij een paar seconden hangen. Afgelopen 48 uur is hij ook 2 keer spontaan gereboot. Heel erg vreemd...

Over het algemeen kan ik leven met een 2 jaars leeftijd en ben ik in de markt aan het kijken voor een vervanger.

OnePlus 7t of Pixel 4a ben ik erg geïnteresseerd in!
Zijn er nog andere modellen of upcoming telefoons om in de gaten te houden?

Voor mij is android 10 een must have! Daarnaast minimaal 128gb opslag. Daarnaast vind ik een enigszins goed update beleid belangrijk, maar hoeft het niet perse een android one toestel te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
b00ster schreef op maandag 13 april 2020 @ 23:05:
Na 2 jaar gebruik wordt m'n 7 plus erg slecht. Heb last van het USB oplaad probleem, soms schokt en hapert de GUI en soms blijft hij een paar seconden hangen. Afgelopen 48 uur is hij ook 2 keer spontaan gereboot. Heel erg vreemd...

Over het algemeen kan ik leven met een 2 jaars leeftijd en ben ik in de markt aan het kijken voor een vervanger.

OnePlus 7t of Pixel 4a ben ik erg geïnteresseerd in!
Zijn er nog andere modellen of upcoming telefoons om in de gaten te houden?

Voor mij is android 10 een must have! Daarnaast minimaal 128gb opslag. Daarnaast vind ik een enigszins goed update beleid belangrijk, maar hoeft het niet perse een android one toestel te zijn..
B00ster, het is niet de 4a, maar de Pixel 4 is vandaag slechts €469 bij amazon.de en ik zit er ook over na te denken maar ik lees overal dat de accuduur wel erg matig is. Vandaar mijn interesse in ofwel de Samsung A71 of S10 Lite, die hebben beide een 4500mah accu en Android 10. En qua updates zit het dacht ik ook wel goed bij Samsung.

Ik kijk echter ook met een schuin oog naar de Mi 9T Pro en de OnePlus 7T maar ik weet echter niet hoe die het qua updatebeleid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Chris79 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:11:
[...]

B00ster, het is niet de 4a, maar de Pixel 4 is vandaag slechts €469 bij amazon.de en ik zit er ook over na te denken maar ik lees overal dat de accuduur wel erg matig is. Vandaar mijn interesse in ofwel de Samsung A71 of S10 Lite, die hebben beide een 4500mah accu en Android 10. En qua updates zit het dacht ik ook wel goed bij Samsung.

Ik kijk echter ook met een schuin oog naar de Mi 9T Pro en de OnePlus 7T maar ik weet echter niet hoe die het qua updatebeleid doen.
Nee nee ik bedoel de pixel 4a, die komt als het goed is ook binnenkort uit.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

UPDATE ik heb vandaag mijn telefoon retour ontvangen na 3 weken. Althans dat dacht ik. Tot ik de verpakking openmaakte. Ik zou de gerepareerde Nokia aan mijn zoon geven omdat ik zelf n de Oppo A5 heb gekocht.

Knip, knip, krijg nou wat, Ik heb een splinternieuwe Nokia 7.2 ontvangen.
Sorry zoon, jij krijgt nu een Oppo A5 ;-)
Pndanks dat het euvel waarschijnlijk simpel te repareren was heb ik dus gewoon een compleet nieuw toestel gehad. Lang leve de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
@eazyq Mooi opgelost. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Ondertussen de Oneplus 7t aangeschaft, erg blij met de koop! :)
Ik wil mijn Nokia 7 plus z'n USB poort vervangen, heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Speeddragon schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:57:
Ik heb mijn Nokia 7 plus 4 dagen geleden opgestuurd naar Hongarije met een begeleidende brief erbij. En ik ben echt super blij: USB poort gemaakt & een nieuw scherm. Dus ik kan eindelijk helemaal dimmen!

Ik kan het iedereen aanraden om niet via dynafix maar via de Nokia support site zelf je 7 plus te laten repareren

Edit: https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair
Dus als ik het goed begrijp ben je je telefoon 'maar' 4 dagen kwijt geweest inclusief heen- en terug transport?
Zijn er nog meer mensen met ervaring van opsturen van je Nokia?
Ik heb het een tijdje aangezien maar wordt die screen freezes nu toch wel echt heel erg zat. Heeft retourneren zin? Er zit nog garantie op en ik ben behalve dit irritante probleem toch wel gek op m'n Nokia 7+.

Enige waar ik tegenop zie is de periode dat de telefoon weg is, en hoe ik dat dan ga doen met een (leen)telefoon.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
^^Meerdere keren toestellen opgestuurd, over het algemeen binnen een week retour en (in mijn geval) ook naar wens gefikst.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:39
@HwKok klopt inderdaad, maar dat was wel voor de hele huidige situatie..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik had recentelijk dat ineens m'n batterij erg snel verminderde. Bij de batterijgegevens gekeken wie daar verantwoordelijk voor was en zag dat de Reddit app batterij verbruikte ook al was de app niet eens 'actief' in de lijst van recent gebruikte apps. Idle setting aangepast maar gaf geen resultaat. Na de-installeren van de Reddit app was dat probleem ook verholpen.

Heb het overigens opgegeven om de een Google Camera app op mijn 7 Plus werkend te krijgen. Had er een die na een reboot een tijdje werkte, maar vervolgens gewoon geen foto's meer maakte. Maar nadat ik het met diverse nieuwere (7.3 GCam) versies geprobeerd heb werkt geen enkele meer.

Misschien dat ik over een tijdje maar gewoon overstap op een Pixel 4a ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Krijg net de april-update binnen, dus die ben ik nu aan het installeren. Ik hoopte (ook vanwege dit bericht) dat dit gelijk een maintenance release van de software zou zijn, maar volgens de info is het enkel een security update. Afijn. Wie weet dat eindelijk dat gekraak van audio in Whatsapp opgelost is (maar ik betwijfel het).

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

55,38 mb aan update is het ook maar deze keer

[ Voor 10% gewijzigd door GiLeX op 04-05-2020 19:22 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 11:18
Download is alleen Security Patch (SP) Maintenance Release (MR) is uitgesteld wegens bug(s).
https://community.phones....-sp-not-officially-out/p4
Kijk naar de reacties van AniketThakur, 1 van de testers.
"We will be getting SP only in April, MR delayed to May. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 07:20
Volg al een tijdje dit topic en lees de grote hoeveelheid klachten over o.a. de USB-poort en random freezes. Zelf al anderhalf jaar tevreden bezitter van N7+ zonder dergelijke klachten, maar vanmorgen was het zover... Telefoon bleek vannacht niet te zijn opgeladen. Andere oplader geprobeerd, geen effect. Probeerde nog een reboot met 15% te gaan (tegen beter weten in, maar je weet maar nooit), maar dat rebooten is nooit gebeurd ;(

Hoopte het te kunnen uitzingen tot de release van de Pixel 4a, maar helaas niet gelukt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En ja hoor, na 4 keer opgestuurd te hebben nu voor de 5e keer freezes. Echt om moe van te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
In diverse overzichten van mobiele telefoons wordt de 7+ genoemd als beste Android telefoon die Nokia gemaakt heeft. Nou, als dit het beste is dat Nokia kan maken, met het USB-poort oplaadprobleem, screen freezes, niet 100% kunnen dimmen van het scherm (bij bepaalde scherm types), het WiFi connectie probleem dat eind 2018 speelde (en wel is opgelost na een update) ... dan denk ik dat ik voor m'n volgende mobiel toch voor een ander merk ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Laatst online: 23:53
Ga hem nu ook opsturen naar Nokia ivm de freezes, eerder viel het mee maar de laatste maand heb ik er wel erg vaak last van, vaak meerdere keren binnen enkele minuten :( Rechtstreeks aangemeld bij Nokia IPV via MediaMarkt en vrijwel meteen verzendlabel ontvangen, hoop dat de reparatie net zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:59:
In diverse overzichten van mobiele telefoons wordt de 7+ genoemd als beste Android telefoon die Nokia gemaakt heeft. Nou, als dit het beste is dat Nokia kan maken, met het USB-poort oplaadprobleem, screen freezes, niet 100% kunnen dimmen van het scherm (bij bepaalde scherm types), het WiFi connectie probleem dat eind 2018 speelde (en wel is opgelost na een update) ... dan denk ik dat ik voor m'n volgende mobiel toch voor een ander merk ga!
Haha, dat is goed om te horen. Ik heb een redelijk probleemloze ervaring met de 7+, dus een nieuwe Nokia speelde nog wel ergens door mijn hoofd. Maar als er een pixel4a komt met 128gb geheugen (ik doe veel offline met spotify), dan doe ik mooi dat. Niettemin nog steeds blij met het ding hoor, ondanks de kleine bugs (nu dus met die krakende speaker, ik dacht dat het een fysiek probleem was, maar nee, gewoon domme software, gekke jongens daar bij hmd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Inge Janse schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:52:
Haha, dat is goed om te horen. Ik heb een redelijk probleemloze ervaring met de 7+, dus een nieuwe Nokia speelde nog wel ergens door mijn hoofd. Maar als er een pixel4a komt met 128gb geheugen (ik doe veel offline met spotify), dan doe ik mooi dat. Niettemin nog steeds blij met het ding hoor, ondanks de kleine bugs (nu dus met die krakende speaker, ik dacht dat het een fysiek probleem was, maar nee, gewoon domme software, gekke jongens daar bij hmd).
Mijn eigen ervaringen met de 7+ vallen nog wel mee. Niet probleemloos, maar werkbaar.

Ja, ik heb af en toe last van screen freezes, hoewel dat de laatste dagen weer helemaal niet voorkomt. Heb toch het gevoel dat een proces de CPU kaapt en het op 100% brengt. Via de screen off dmv power-button breng je dat proces tot rust waarna het weer toegankelijk is. Jammer dat dit niet softwarematig verholpen kan worden, blijkbaar.

Wat USB-opladen betreft heb ik één kabel die prima werkt. Enkele andere kabels werken alleen als ik de stekker iets onder een hoek in de poort steek. Zolang ik m'n 7+ maar kan opladen zodra de batterij beneden de 50% komt is dat werkbaar.

Met Android 9 was ik erg gecharmeerd van de Google Camera port voor de 7+. Sinds Android 10 heb ik daar helaas geen stabiel werkende versie meer voor gevonden. Die Google Camera laat zien dat er met slimme verwerkingsalgoritmen nog zoveel meer kwaliteit uit de foto hardware te halen is dan met de meegeleverde Nokia camera app !

Al met al is de 7+ mij best bevallen sinds ik hem kocht in september 2018. Maar ik ben nu wel langzaam aan het kijken naar een opvolger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Haay schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:59:
Hier al 26 maanden nog steeds tevreden met de eerste 7 plus.
Geen problemen van wat ik hier soms lees. Maar het word dit jaar tijd voor wat nieuws, en gaat deze in de reserve lade 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik heb mijn 7+ onlangs op mp verkocht daar ik van een vriend een zgan S9+ voor een leuke prijs kon overnemen. Bevalt prima weer, had in het verleden ook een S6 die op de batterij na perfect beviel. Kan nog wel even door weer nou qua updates. (Wou eigenlijk een Realme X2 pro kopen, qua prijs/specs interresant toestel, nu nog laag geprijst om marktaandeel te krijgen zoals Oneplus dat ook gedaan heeft.)

Overall was ik tevreden over de 7+. Op soms de screenfreezes na en het missen van OIS een fijn toestel. Maar zou toch niet snel weer een Nokia kopen..

Ik heb nog een goed werkende Gcam versie op mn laptop staan. De nieuwere versies deden het bij mij ook niet goed op Android 10. Mocht iemand er belang bij hebben kan ik deze uploaden. (Weet zo niet welke versie het was)

Edit: Even gekeken, was deze die goed werkte: https://www.celsoazevedo....le-camera/f/changelog870/

[ Voor 7% gewijzigd door lionman op 08-05-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Mijn charging port begint het na bijna 2 jaar te begeven? Hoe eenvoudigwordt dit onder garantie verholpen? Mijn nicht heeft eentje die net iets ouder is dan 2 jaar. Zij kreeg te horen dat een reparatie van de charging port ongeveer 160 euro is. Wie heeft betere prijzen en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Raindeer schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:57:
Mijn charging port begint het na bijna 2 jaar te begeven? Hoe eenvoudigwordt dit onder garantie verholpen? Mijn nicht heeft eentje die net iets ouder is dan 2 jaar. Zij kreeg te horen dat een reparatie van de charging port ongeveer 160 euro is. Wie heeft betere prijzen en waar?
Als je telefoon nog geen 2 jaar oud is heb je nog garantie, dus opsturen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Deze versie van Camera PX werkt al een maand vlekkeloos inmiddels hier: versie 7.2.014.278150624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem Bos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik heb inmiddels ook het bekende oplaadprobleem. Diverse oplaadkabels geprobeerd en alleen als de kabel onder een bepaalde hoek erin steekt laadt de telefoon op.

Toch maar besloten om het op te sturen. Dat versturen ging echt supersnel, binnen 48 uur lag het pakketje in het reparatiecentrum in Hongarije. De service was helaas niet om over naar huis te schrijven.

Ik kreeg een mail terug dat ze waterschade hadden geconstateerd en dat de telefoon retour gestuurd wordt. Daar sta je dan... Geen poot om op te staan tegenover waterschade. Ik kan me niks herinneren dat ik ooit de telefoon in een erg natte situatie heb gebruikt...

Helaas geen goede ervaring met nokia dus, en ook geen reparatie of nieuw toestel ontvangen. Toch maar op zoek naar een nieuwe telefoon

[ Voor 0% gewijzigd door Willem Bos op 09-05-2020 21:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar ik heb nu al twee keer een luisterboek gedownload. Maar ik kan hem nergens terugvinden. Weet iemand hoe dat moet of waar ik het kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Prutsertje13 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:
Ga hem nu ook opsturen naar Nokia ivm de freezes, eerder viel het mee maar de laatste maand heb ik er wel erg vaak last van, vaak meerdere keren binnen enkele minuten :( Rechtstreeks aangemeld bij Nokia IPV via MediaMarkt en vrijwel meteen verzendlabel ontvangen, hoop dat de reparatie net zo snel gaat.
Ter info: ik heb zelf vorige week de gok ook maar genomen en dit is de status bij mij:

Ik heb mijn telefoon vorige week maandag aangemeld voor reparatie.
Diezelfde ochtend haalde DHL hem al bij mij op :)
Dinsdag kwam hij aan in Hongarije, woensdag ontvangstbevestiging door Nokia.
Vrijdag kreeg ik een melding dat hij niet gerepareerd wordt, maar is omgeruild(!) _/-\o_
Nieuw IMEI nummer kreeg ik al per mail.
Vanmorgen, dus direct na het weekend een bericht dat de nieuwe telefoon is verzonden vanuit Hongarij met daarbij een T&T code om het pakket zelf te kunnen volgen.

Mijn toestel was nog 2 maanden binnen de garantie (kwam ik later pas achter), dus ik ben wel echt heel blij met deze oplossing. Of het nieuwe toestel geen screen freezes meer heeft moet nog blijken, maar hoe dit opgelost wordt vind ik tot nu toe wel heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Heeft iemand ervaring met een werkende app om telefoongesprekken op te nemen met deze telefoon? Ik werk als journalist (vandaar mijn vraag, ik heb dit dus vaak nodig voor interviews) en heb inmiddels tachtigduizend apps geprobeerd, maar geen werkt (perfect), vooral sinds Android 10. Cube werkt nog het beste, maar ook daarop zijn de opnames enorm stotterig (ondanks allemaal soorten instellingen die ik geprobeerd heb, ook met de betaalde versie). Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 22:16
Sync.me kan volgens mij gemakkelijk gesprekken opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Wurmie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:55:
Sync.me kan volgens mij gemakkelijk gesprekken opnemen.
Dank voor de tip! Maar op https://play.google.com/s...s?id=com.syncme.syncmeapp en https://sync.me/features/ zie ik daar niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
HwKok schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Ter info: ik heb zelf vorige week de gok ook maar genomen en dit is de status bij mij:

Ik heb mijn telefoon vorige week maandag aangemeld voor reparatie.
Diezelfde ochtend haalde DHL hem al bij mij op :)
Dinsdag kwam hij aan in Hongarije, woensdag ontvangstbevestiging door Nokia.
Vrijdag kreeg ik een melding dat hij niet gerepareerd wordt, maar is omgeruild(!) _/-\o_
Nieuw IMEI nummer kreeg ik al per mail.
Vanmorgen, dus direct na het weekend een bericht dat de nieuwe telefoon is verzonden vanuit Hongarij met daarbij een T&T code om het pakket zelf te kunnen volgen.

Mijn toestel was nog 2 maanden binnen de garantie (kwam ik later pas achter), dus ik ben wel echt heel blij met deze oplossing. Of het nieuwe toestel geen screen freezes meer heeft moet nog blijken, maar hoe dit opgelost wordt vind ik tot nu toe wel heel netjes!
Update: ik heb m'n 7+ afgelopen dinsdag alweer binnen gehad. Dus totaal van maandag t/m dinsdag de week erop kwijt geweest. Er zat een briefje bij. Hij was niet te repareren, daarom is het moederbord vervangen (en daarom dus ook een nieuw IMEI nummer). Voor de rest hetzelfde toestel. Garantie geldt (helaas) nog op de oude aankoopdatum, wat jammer is, maar natuurlijk ook wel logisch.

Vooralsnog werkt hij weer alsof hij nieuw is. Geen screen freezes / touchscreen problemen meer! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 22:05
HwKok schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:10:
[...]

Update: ik heb m'n 7+ afgelopen dinsdag alweer binnen gehad. Dus totaal van maandag t/m dinsdag de week erop kwijt geweest. Er zat een briefje bij. Hij was niet te repareren, daarom is het moederbord vervangen (en daarom dus ook een nieuw IMEI nummer). Voor de rest hetzelfde toestel. Garantie geldt (helaas) nog op de oude aankoopdatum, wat jammer is, maar natuurlijk ook wel logisch.

Vooralsnog werkt hij weer alsof hij nieuw is. Geen screen freezes / touchscreen problemen meer! 8)
Welke problemen had jij met je toestel? Mijn 7 plus heeft eigenlijk alleen last van screen freezes en loopt soms vast. Verder geen problemen met opladen i.o.d. al zit de kabel er niet zo strak meer in zoals in het begin.

Genoeg reden om hem op te sturen? Dat is eigenlijk even de vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Baudu op 14-05-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
Baudu schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Welke problemen had jij met je toestel? Mijn 7 plus heeft eigenlijk alleen last van screen freezes en loopt soms vast. Verder geen problemen met USB poort i.o.d.

Genoeg reden om hem op te sturen?
Dat dus ja.
Vooral screen freezes. Reageerde niet op touch meer, halverwege het typen van een zin bijvoorbeeld. Of als ik een foto wilde maken, altijd op heel irritante momenten |:( Heb het een tijdje uitgezongen met lock-unlock, maar ik werd het toch wel erg zat en toch maar aangemeld voor garantie.

Ik kan het in ieder geval aanraden! Viel me erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al een tijdje het vermoeden maar nu weet ik het zeker.
Mijn telefoon doet soms s'nachts zelf de wifi weer aan. Ik dacht dat ik het soms vergat uit te zetten maar dat is niet zo. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:40:
Ik had al een tijdje het vermoeden maar nu weet ik het zeker.
Mijn telefoon doet soms s'nachts zelf de wifi weer aan. Ik dacht dat ik het soms vergat uit te zetten maar dat is niet zo. Weet iemand hoe dit kan?
Hier hetzelfde. Nog geen oorzaak of oplossing kunnen vinden

Edit: gevonden denk ik. Deze stond bij mij weer aan.
https://www.google.com/am...ure-in-and-1828252073/amp

[ Voor 19% gewijzigd door erikjong op 14-05-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Erik, ik heb hem nu ook uit gezet. Hopelijk is dat het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 22:16
Sorry voor de late reactie, hier een screenshot uit de instellingen van Sync.me met de gespreksrecorder optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G7yRfb6zG8oNBcsYsFJfZMdB0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z71AEqTOeJe50TNvE1lWHQPv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Wurmie op 14-05-2020 23:07 . Reden: Screenshot erg groot, aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Wurmie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Sorry voor de late reactie, hier een screenshot uit de instellingen van Sync.me met de gespreksrecorder optie.

[Afbeelding]
Grote dank, ik ga het uitproberen! (had ook al losse apk's van beta's van de bel-app van google geprobeerd, in sommige landen zit daar een opnamefunctie in, maar nee, zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
HwKok schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Dat dus ja.
Vooral screen freezes. Reageerde niet op touch meer, halverwege het typen van een zin bijvoorbeeld. Of als ik een foto wilde maken, altijd op heel irritante momenten |:( Heb het een tijdje uitgezongen met lock-unlock, maar ik werd het toch wel erg zat en toch maar aangemeld voor garantie.

Ik kan het in ieder geval aanraden! Viel me erg mee.
Mijn telefoon is inmiddels ook weer terug. Vorige week vrijdag opgehaald en een uur geleden weer bezorgd. Helaas hebben ze alleen een 'softwareupdate' gedaan... Nou ik kan je vertellen. Ik heb de telefoon een kwartier in mijn handen gehad en ik had weer een freeze. Aanraakscherm werkte dus weer niet...

Hij gaat meteen weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Pfff balen zeg! :/
Mijne werkt sinds dat hij weg is geweest als een zonnetje.
Had je wel goed omschreven wat het probleem was (lijkt me wel, maar toch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
HwKok schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:00:
Pfff balen zeg! :/
Mijne werkt sinds dat hij weg is geweest als een zonnetje.
Had je wel goed omschreven wat het probleem was (lijkt me wel, maar toch)?
Ja volgens mij wel. Hoe heb jij het omschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Ik ga afscheid nemen van mijn Nokia 7 plus. USB c poort gaat naar de knoppen, kabel zit er heel losjes in. Geen garantie omdat er een barstje in het scherm zit. Meeh :(

Dan maar naar m'n werk telefoon over, Samsung a40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En weer last van freezes. Ook al heb ik nog garantie, ik ga de telefoon niet voor de 6e keer opsturen voor reparatie. Over 2 maanden wordt mijn nieuwe auto geleverd met ingebouwd QI oplaadpunt. Heb dus toch een andere nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik ga afschijd nemen van dit forum na 2,5 jaar Nokia en veel last van scherm freezes toch overgestapt naar Samsung daar waar ik altijd anti Samsung ben geweest ben overgestapt op de a71 van Samsung ben bijzonder onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Heb net nog maar eens de update geïnstalleerd.. via manual install.
Staat op het Nokia forum en anders wachten voor de Ota die nu uit is/komt.

https://community.phones....ussion/59117/may-full-rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

digiben schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:26:
Heb net nog maar eens de update geïnstalleerd.. via manual install.
Staat op het Nokia forum en anders wachten voor de Ota die nu uit is/komt.

https://community.phones....ussion/59117/may-full-rom
Ziet er beloftevol uit, met (nu ik het doorlees) oplossingen voor het probleem met de equalizer / krakende audio en een werkende gcam. Benieuwd naar de ota-versie, zou fijn zijn als die bugs eruit zijn door deze update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 16:47
saphaas schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:42:
Ik ga afschijd nemen van dit forum na 2,5 jaar Nokia en veel last van scherm freezes toch overgestapt naar Samsung daar waar ik altijd anti Samsung ben geweest ben overgestapt op de a71 van Samsung ben bijzonder onder de indruk.
Mijn Nokia 7 plus heeft een kleine val vanaf mijn schoot op de grond niet overleeft. Heb hem 2 jaar gehad en was er op de screen freezes na best nog tevreden over. Heb nu een Samsung galaxy s10 lite gekocht met een fijne korting via de ING shop. Nooit verwacht dat ik ooit een Samsung zou kopen maar ik vind het een heel fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03-2024
Jerwev schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Mijn Nokia 7 plus heeft een kleine val vanaf mijn schoot op de grond niet overleeft. Heb hem 2 jaar gehad en was er op de screen freezes na best nog tevreden over. Heb nu een Samsung galaxy s10 lite gekocht met een fijne korting via de ING shop. Nooit verwacht dat ik ooit een Samsung zou kopen maar ik vind het een heel fijn toestel.
Na aanhoudende problemen met de Nokia 7plus heb ik hem ingeruild op 28 januari 2019 en een Samsung Galaxy S9plus gekocht. Tot op vandaag geen enkel probleem meer gehad. Was natuurlijk een stukje duurder, maar de investering waard. Heb nog steeds de laatste Android updates en hoop dat ik er nog een tijd kan van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Inge Janse schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Ziet er beloftevol uit, met (nu ik het doorlees) oplossingen voor het probleem met de equalizer / krakende audio en een werkende gcam. Benieuwd naar de ota-versie, zou fijn zijn als die bugs eruit zijn door deze update!
Ik vind hem een stukje sneller werken na deze update, audio is verholpen.
En de rest heb ik nooit last gehad met me toestel.
Nu heb ik dan één van de eerste 7 plus die uit kwam.
Dacht dat die nu 27 maanden oud was, en vind het wel tijd voor een nieuwe er naast.
Dus nu de Nokia 8.3 besteld, kijken of die even fijn werkt als deze 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Ik ben nog steeds gelukkig met de 7+.
Voor de gein wilde ik wel eens kijken hoe lang de accu mee zou kunnen gaan.
De afgelopen week heb ik de telefoon bewust zo min mogelijk gebruikt
Dat resulteert in een accuduur van 6 dagen, met nog een heel klein beetje reserve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbOCyd9W89lIZXUj3RX6qEyJgh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUQ4CI5NWgXjSOl462X5Qncc.jpg?f=fotoalbum_large

En het blijkt dan ook nog dat de accu in 2 uur tijd van 8% tot 100% kan worden opgeladen, zie de tijd linksboven. Ik gebruik nog steeds de standaard meegeleverde lader.
Mijn USB-poort vertoont (gelukkig _/-\o_ ) geen slijtage.

Overigens is de standby tijd van 6 dagen echt reëel, vorige week haalde ik (door omstandigheden) ook al een tijd van 5 dagen tussen twee maal opladen. Ik geef wel eerlijk toe: dan moet je de telefoon dus echt nauwelijks gebruiken. Zie de tijd van het schermgebruik (links onder) van 47 minuten in één week..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Zie de tijd van het schermgebruik (links onder) van 47 minuten in één week..... :X
Dus wat je eigenlijk hebt aangetoond is dat als je je telefoon niet gebruikt, dan de accu nauwelijks leegloopt. Wat een eye-opener ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
88Weighed schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Dus wat je eigenlijk hebt aangetoond is dat als je je telefoon niet gebruikt, dan de accu nauwelijks leegloopt. Wat een eye-opener ... 8)7
Ja maar er zijn toestellen die dan meer gebruiken hoor.
Ik doe zelf mijn 7 plus twee keer per dag op laden.
Maar na de update nu eenmaal.
Moet wel zeggen, ik gebruik hem 12 uur ( of eigenlijk 24 uur per dag) constant beeld aan en WiFi, Bluetooth.
Dus nog steeds gelukkig met de 7 plus na meer als twee jaar. 👍
Al heb ik de 8.3 besteld,nu bij pre order.
Alleen zie nu dat er ook een 7.3 aan komt voor halve prijs in augustus a september.🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Vandaag de laatste grote onderhoudsupdate binnengekregen; vanaf nu worden het volgens mij alleen nog een jaar beveiligingsupdates. Ik hoop er snel achter te komen of de gcam nu stabiel werkt en of het krakende geluid (via bijvoorbeeld whatsapp) opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:
Vandaag de laatste grote onderhoudsupdate binnengekregen; vanaf nu worden het volgens mij alleen nog een jaar beveiligingsupdates. Ik hoop er snel achter te komen of de gcam nu stabiel werkt en of het krakende geluid (via bijvoorbeeld whatsapp) opgelost is.
Totaal 320 MB aan updates deze keer en de Android build V4.15D voor de 7 Plus

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:
Ben benieuwd. Laat je het hier weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Ben benieuwd. Laat je het hier weten ?
Goed nieuws #1: geluid kraakt niet meer in whatsapp. Blijkbaar is het dubbele-equalizer-probleem eindelijk opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
Aantal zaken zijn opgelost, maar nog (lang) niet alles
Zelf zit ik hierdoor nog steeds op 9. :(

https://community.phones....ion/59192/may-update-bugs

Common bugs for all :

1. Bluetooth HD audio isn't fixed. (Acc & ldac)

2. No round corner screens

3. Gcam issue is still there only (MGC parrots v6 & v7 do work after 5 clicks)

4. Vendor image isn't updated with all fixes :-\

5. Many features are removed in android one (😛)

6. Accent colour switches back to default after shutdown or restart.

Non common bugs (not faced by all) :

1. Screen freezing , flickering and screen lag

2. Even when battery saver is on then also vibration is working

3. Reduced restarts.

Fixes :

1. Sound issues (equaliser included)

2. More stability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
Opladen is inmiddels een drama. Het kost me telkens 5 minuten om een geschikte hoek te vinden aangezien de USB-C poort lam is. Nu zag ik iemand op Reddit die elektrische tape gebruikt op de laadkabel voor een strakkere "fit". Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Laatst online: 23:53
Screen freezes zijn helaas niet opgelost bij mij na de update :( Heb mijn toestel laatst voor reparatie opgestuurd maar ondanks het vervangen van het display heb ik het probleem nog steeds dus heb de hoop op een oplossing nu wel opgegeven... Het is iig geen hardware defect lijkt het maar echt een software probleem..... Nu maar wachten op de 9.3 als vervanger van mijn 7 plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Goed nieuws #1: geluid kraakt niet meer in whatsapp. Blijkbaar is het dubbele-equalizer-probleem eindelijk opgelost!
Na een paar dagen werken met de laatste update ben ik er zeker positief over. Geluid eindelijk in orde, gcam werkt stabiel (normaal moest ik eens per 2 dagen het toestel herstarten om deze weer aan de praat te krijgen, en gcam is écht heel belangrijk voor goede foto's), en toestel vertoont geen gekke kuren. Prima laatste software-update om het toestel nog de nodige tijd te blijven gebruiken.

Deceptie @ 15 juni: gcam is er weer mee gestopt, er was een reboot nodig om deze weer werkend te krijgen. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn. Heeft iemand toevallig een gcam-versie die wél probleemloos lijkt te werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Inge Janse op 15-06-2020 19:22 . Reden: Voortschrijdend inzicht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
Ik begin zowaar te geloven dat ik een heel goed werkend exemplaar van de Nokia 7 Plus heb weten te scoren, nu 2 jaar geleden.
Sinds de vorige firmware update heb ik die niet meer hoeven op te starten.
Dat resulteert dus in een bedrijfstijd van 1000 uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7zPLdEF_q9kpIK0SQ7hxs-NR20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7KKMlAbaU9OiRbOyyS61tsy.png?f=fotoalbum_large

Eens kijken hoeveel uur het worden tot de volgende reboot.
Dat zal waarschijnlijk bij de volgende beveiligingsupdate worden.

Overigens is ook de accu nog prima, want bij mijn gebruik (zonder extreem spaarzaam te zijn), haal ik twee dagen voordat ik vind dat ik weer moet opladen (minder als 10% lading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Helaas, de reparatie aan de USB connector heeft zeggen en schrijven het 5 weken uitgehouden. Zit weer los. En ja, er zit nog garantie op, alleen heb ik geen fut om weer een middag bij de reparateur te gaan zitten.

Toestel bevalt mij verder goed.
Nu aan het kijken naar een andere Nokia, zit te denken aan de 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Jammer maar helaas: gisteren is mijn telefoon vermoord door de regen (lees: hij lag in mijn rugzak), en die was volgeregend). Alles werkt nog, behalve microfoon en speaker (zowel onderkant als bovenkant). Ik vind dat fysiek een wat opmerkelijk probleem, waardoor ik nog de halve hoop heb dat het opgelost kan worden door iets met de instellingen te doen, maar ik kan me ook voorstellen dat er iets op het moederbord is beschadigd dat over het geluid gaat. Geluid via bluetooth werkt gelukkig nog wel, dus ik kan er nog mee werken met headsets, maar ik denk dat ik verder mag zoeken naar een volgende telefoon (daar gaan we weer, heel de zoektocht, plus dat ik het milieutechnisch nogal zonde vind, want de telefoon werkte nog goed).

Suggesties voor hoe dit op te lossen zijn welkom!

Update @ 14.36: hij doet het weer! Paar keer opnieuw opstarten, beetje wachten, en opeens doet alles het weer. Geen idee of het software of hardware was. Gelukkig maar, dan kan ik alsnog (hopelijk) ermee door tot de Pixel 4a (of iets soortgelijks) uitkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door Inge Janse op 18-06-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAdD
De security patch van Juni is te downloaden.

41,5 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_15D_SP01
kernel versie 4.4.192-perf+#2 Fri Jun 12 00:21:18 CST 2020
Firmware Camera V100.0083.01 / V010.0020.04
Firmware touchscreen GoodixV1.017.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik weet niet of het hier al is gevraagd maar het zijn veel pagina's om terug te lezen. Ik wil mijn Nokia 7 plus vervangen en ik twijfel tussen de Nokia 7.1 en de Samsung a40. Iemand ervaring met een van deze twee? Welke zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Ik heb hier een Nokia 7 plus en een Samsung A71.
Vanaf nu nooit een Samsung meer.... Eerste is de software zooi.
Tweede is batterij en plastic zooi.
Heb die A71 er bij gekocht omdat me tweede toestel overleden was lumia :)
Wachte op een Nokia 7. 3 en of 8.3
Achteraf had ik de Samsung om moeten ruilen bij coolblue.
Moet wel zeggen het werkt niet slecht, alleen de software is zo irritant.
En als ik me 7 plus er bij pak weet je weer wat een telefoon was en is.
Werkt toch allemaal wat lekkerder op de 7 plus als op de a71... Al is de 7 plus verouderd vergeleken A71.
Voor mij nu nooit een Samsung meer als telefoon.
Bagger software...... 😇
Alles loopt maanden achter en al die Samsung troep er over heen word ik ziek van.
Volgende toestel een Google pixel 🥳

[ Voor 8% gewijzigd door digiben op 05-07-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Iemand nog bekend met OnePlus,, of deze er ook een eigen software over heen gooit, en of externe zooi zoals Samsung... , en of ze ook vlot de beveiliging updaten!
Ik ga me Samsung A71 na drie weken om zien te ruilen... alleen ze hebben (nog) geen Nokia 8.3 of iets wat er op lijkt.
Nu zag ik oppo en oneplus... 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Snap de rant tegen de A71 niet zo, dat weet je toch van tevoren als je de A71 of uberhaupt een Samsung koopt ?! :?

De reden dat ik dik 2 jaar geleden de Nokia 7 Plus kocht was vanwege de bloatware van Samsung.
Android One was een verademing, is alleen jammer dat Nokia nog op de reputatie van vroeger teert. Qua kwaliteit valt het na 2 jaar gebruik stiekem gewoon tegen. Legio mensen hebben (ook op dit forum) ook last van kapotte usb poorten/freezes/etc.
Had Nokia begin dit jaar een op papier goed uitziende 7.3 of 8.3 aangekondigd, dan had ik de gok nog wel een keer genomen. Maar helaas...

Mijn ervaring met de A71 is juist positief, als je de standaard apps vervangt kom je stiekem redelijk dicht in de buurt van de Android One feel. Qua batterij ben ik alleen maar positief, die is namelijk beter dan de 7 Plus. Laadt veel sneller en gaat langer mee. Over het plastic kan ik kort zijn, ik merk het niet. Een hoesje erom doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Zertaxka schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Snap de rant tegen de A71 niet zo, dat weet je toch van tevoren als je de A71 of uberhaupt een Samsung koopt ?! :?

De reden dat ik dik 2 jaar geleden de Nokia 7 Plus kocht was vanwege de bloatware van Samsung.
Android One was een verademing, is alleen jammer dat Nokia nog op de reputatie van vroeger teert. Qua kwaliteit valt het na 2 jaar gebruik stiekem gewoon tegen. Legio mensen hebben (ook op dit forum) ook last van kapotte usb poorten/freezes/etc.
Had Nokia begin dit jaar een op papier goed uitziende 7.3 of 8.3 aangekondigd, dan had ik de gok nog wel een keer genomen. Maar helaas...

Mijn ervaring met de A71 is juist positief, als je de standaard apps vervangt kom je stiekem redelijk dicht in de buurt van de Android One feel. Qua batterij ben ik alleen maar positief, die is namelijk beter dan de 7 Plus. Laadt veel sneller en gaat langer mee. Over het plastic kan ik kort zijn, ik merk het niet. Een hoesje erom doet wonderen.
Ik ben al eigenlijk bekend met Apple, Asus, Samsung enzo.
Wist dat dit ging gebeuren 😅
Maar door de leuke ervaringen op internet over dat Samsung verbeterd zou zijn... Met update beleid en minder troep op de telefoon is blijkbaar niet zo.
Nu na mijn eigen ervaring dus maar niet meer aan beginnen 😇
Troep, je kan een hoop uit zetten.. dan nog draait er een hoop Samsung zooi.
Batterij vergelijk met de 7 plus valt dik tegen.
Mijn oude Nokia wint het nu.
Alleen al de updates en stabiliteit vergeleken de 7 plus.
Heb ik hem nog maar drie weken..
Nee ik ben genezen nu met Samsung 🥳

[ Voor 5% gewijzigd door digiben op 05-07-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Heeft iemand voor mij dé tip voor een werkende Gcam? Ik heb ze alledrie geprobeerd die vermeld staan op https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/, en alledrie werken ze nauwelijks of compleet niet.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires