Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
MatthiasDS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:13:
Mensen, nog een keer (eerder ook al aangegeven): het freeze probleem is 100% zeker hardwarematig.
Mijn 7+ is voor het freeze probleem opgestuurd voor reparatie, de fix door HMD was softwarematig.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 11:31
PinokkioTV schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:46:
[...]

Mijn 7+ is voor het freeze probleem opgestuurd voor reparatie, de fix door HMD was softwarematig.
Vandaar dat veel toestellen na inzenden voor reparatie gewoon niet meer terugkeren naar de eigenaar omdat er een nieuw scherm in moet en men dit economisch niet meer aanvaardbaar vindt?

Ik kreeg de volle aankoopwaarde terug ipv reparatie. Dat gaat men toch echt niet doen als er een sluitende softwarematige fix is?

Wanneer heb jij de jouwe teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43
MatthiasDS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Vandaar dat veel toestellen na inzenden voor reparatie gewoon niet meer terugkeren naar de eigenaar omdat er een nieuw scherm in moet en men dit economisch niet meer aanvaardbaar vindt?

Ik kreeg de volle aankoopwaarde terug ipv reparatie. Dat gaat men toch echt niet doen als er een sluitende softwarematige fix is?

Tuurlijk wel. Als de tijd die de software update in beslag neemt meer kost dan de economische waarde van het toestel dan repareert men hem niet.

Ik geloof ook niet dat dit hardware matig is. Het probleem is niet te repeteren en treed at random op. Beetje logisch nadenken stuurt mij dan in de richting van software matige aansturing van de digitizer. Sinds de update naar Android 10 gisteravond is het vast lopen niet meer opgetreden bij mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Insert12 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Tuurlijk wel. Als de tijd die de software update in beslag neemt meer kost dan de economische waarde van het toestel dan repareert men hem niet.
Dus men laat het probleem, dat softwarematig is, rustig >1j bestaan, loopt mooi in de kosten met nieuwe hardware tot volledige terugbetalingen tot gevolg?

Welk softwareprobleem met dergelijke impact qua kost kan nu in godsnaam meer dan een jaar duren om te fixen?
Sinds de update naar Android 10 gisteravond is het vast lopen niet meer opgetreden bij mijn telefoon.
Ja, ik had het probleem na updates ook soms wekenlang helemaal niet...

Nu goed, het kan he. Maar dan vind ik dat er sprake is van heel twijfelachtige bedrijfsvoering dat een softwarematig akkefietje met dergelijke gevolgen zo lang in beslag neemt om opgelost te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik geloof zelf ook niet in een hardware probleem ,meestal zijn het software matige problemen je ziet dat wel vaker bij toestellen die net uitkomen en waar dan nog vaak wat kinderziektes in zitten en na een paar updates eindelijk goed werkt.
Ik hoop dat de android 10 snel word uitgerold en dan zullen we het snel gaan ervaren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
saphaas schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
Ik geloof zelf ook niet in een hardware probleem ,meestal zijn het software matige problemen je ziet dat wel vaker bij toestellen die net uitkomen en waar dan nog vaak wat kinderziektes in zitten en na een paar updates eindelijk goed werkt.
In dit geval natuurlijk net wat meer dan een paar updates :)
Het probleem werd al gerapporteerd sinds april-mei 2018. Toestel zat dan nog op Android 8. Vele maandelijkse updates en een major Android update later en er was nog geen fix.

Als het echt softwarematig is is het onaanvaardbaar dat HMD het zo lang heeft laten liggen.

Nu goed, voor degenen die dit toestel wel nog gebruiken hoop ik natuurlijk van harte dat de lijdensweg voor hen kan stoppen dmv een software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 09:32
(jarig!)
MatthiasDS schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:47:
[...]

In dit geval natuurlijk net wat meer dan een paar updates :)
Het probleem werd al gerapporteerd sinds april-mei 2018. Toestel zat dan nog op Android 8. Vele maandelijkse updates en een major Android update later en er was nog geen fix.

Als het echt softwarematig is is het onaanvaardbaar dat HMD het zo lang heeft laten liggen.

Nu goed, voor degenen die dit toestel wel nog gebruiken hoop ik natuurlijk van harte dat de lijdensweg voor hen kan stoppen dmv een software update.
Het kan best zijn dat de update niet in Android zit, maar in een onderdeel van het apparaat, bv voor de aansturing van het scherm Er zit op de meeste chips ook nog software en daar heb je geen toegang toe via Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
MatthiasDS schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:08:
[...]

De enige vraag waar ik antwoord op kan geven is wanneer ik het toestel terug heb gekregen: 21 november. Op het begeleidend schijven stond dat er een softwarefout was hersteld.

Ik hou het graag bij de feiten, al die aannames die ik hier lees kan ik niet zoveel mee.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
PinokkioTV schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:57:
[...]
Ik hou het graag bij de feiten, al die aannames die ik hier lees kan ik niet zoveel mee.
Ik hou het ook graag bij feiten hoor, dat is net hoe de meesten bij de conclusie kwamen dat het hardware was: namelijk omdat lange tijd de enige "fix" het ofwel vervangen van het scherm, of het vervangen van het toestel was en men uiteindelijk ook overschakelde op simpelweg geld teruggeven.

Als (ex-)software-ontwikkelaar kan ik me niet voorstellen dat je bovenstaande zaken allemaal gaat doen wanneer je al anderhalf jaar weet dat je een software glitch hebt.

Maar goed, zoals ik al zei: als het echt software blijkt en iedereen kan geholpen worden: mooi dan. Dan verwacht ik binnenkort nog nul issues met het freezen. We zullen het dan wel zien zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 10:14

Inge Janse

post-l33t

MAdD schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:40:
[...]

ik volg deze site https://nokiamob.net/
maar daar stond/staat nog niks op

inmiddels de OTA link:

https://android.googleapi...c220424b2ad2c66213183.zip
Bedankt! Gisteren de ota erop gezet, lijkt uitstekend te werken!
Boraprince schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:20:
GCAM voor N7+
https://www.cyanogenmods.org/nokia-7-plus-google-camera-7-2/

overzicht voor Nokia modellen.
https://www.cyanogenmods.org/gcam-google-camera-nokia/

nog niets getest. mss van het weekend eens proberen met N7+ van mijn vriending. in het slechtste geval hebben we een werkende en een niet werkende GCAM versie.

mijn moeder heeft ook de 7N+ en zijn er alledrie zeer tevreden over. buiten het niet maximaal kunnen dimmen van het scherm hebben wij nergens last van.
Ja, en deze gcam-versie lijkt het ook prima te doen. Mooie combi zo, bedankt!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
GiLeX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:19:
Hier inmiddels via de OTA download naar SD-card en via het bootmenu Android 10 draaiend op de 7plus.
Wat kleine verschillen maar met de MS launcher weinig veranderingen zo lijkt het.
Nu dus een 7plus met Build 00ww_4_10C :)
Ik lees wel dat met Android 10 Google de Face-Unlock feature heeft verwijderd vanuit beveiligingsoverwegingen.
https://nokiamob.net/2020...th-the-android-10-update/
Nou gebruikte ik die toch al niet op mijn Nokia 7+ dus dat zal ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:03
Hier ook de sideload via ADB gedaan :) dark mode aan hoppa!
Tot nu toe niet tegen problemen aangelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:04
Die van mij is nu ook helaas vanwege een digitizer issue naar het Repair Centre in Hongarije gestuurd.
Ik heb mijn toestel sinds Mei 2018 zonder enige issues in gebruik, echter begonnen in December de problemen met het scherm, gezien de nog 4 maanden durende garantie ga ik niet gokken en kon na overleg met Nokia direct het toestel opsturen.

Ben benieuwd of ze meteen ook de batterij nakijken, die is wel achteruit gegaan sinds de laatste maanden (voorheen makkelijk 2 dagen zonder chargen, maar sinds een maand of 4/5 toch wel dagelijks aan de lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Denk dat ik die van mij ook maar laat opsturen. Liefst iets anders uitzoeken met tegoedbon maar dat zal vast niet makkelijk lukken (bij MM). Garantie loopt nog tot half April en sinds de upgrade naar A10 via SD kaart heb ik ook ineens regelmatig weer freezes.

Vind het switchen tussen apps en het afsluiten daarvan ook niet echt lekker soepel lopen. Maar dat ligt vast meer aan Android dan het toestel.
Soms mag van mij de update/vernieuwingsdrang van software/apps wel wat minder worden. Lang niet altijd een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Word tijd voor de update hier nog steeds niks binnen , de freezes lijken wel weer te zijn opgelost blijft een vreemd verschijnsel zo een paar keer op een dag en zo een week niks aan de hand .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
saphaas schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:17:
Word tijd voor de update hier nog steeds niks binnen , de freezes lijken wel weer te zijn opgelost blijft een vreemd verschijnsel zo een paar keer op een dag en zo een week niks aan de hand .
Ik heb geprobeerd via de OTA link het bestand te downloaden, in de root van m'n N7+ gezet, en dan het dialer commando geven, maar er gebeurde niks. Dus nu wacht ik ook nog steeds op de reguliere OTA via de update functie. Hopelijk in de loop van komende week ?

Wat freezes betreft heb ik exact hetzelfde. Al weer een tijdje geleden dat ik er last van had. En daarvoor toch wel meerdere keren per dag. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Haay schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb geprobeerd via de OTA link het bestand te downloaden, in de root van m'n N7+ gezet, en dan het dialer commando geven, maar er gebeurde niks. Dus nu wacht ik ook nog steeds op de reguliere OTA via de update functie. Hopelijk in de loop van komende week ?

Wat freezes betreft heb ik exact hetzelfde. Al weer een tijdje geleden dat ik er last van had. En daarvoor toch wel meerdere keren per dag. Heel vreemd...
Heb jre een SD card er in? zet de file daar dan in de hoofddirectory van de card.
Vervolgens rebooten naar de recovery mode en dan daar selecteren update from SD card.
Dat werkte hier prima op en een 7plus en een 6.1

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
Haay schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb geprobeerd via de OTA link het bestand te downloaden, in de root van m'n N7+ gezet, en dan het dialer commando geven, maar er gebeurde niks. Dus nu wacht ik ook nog steeds op de reguliere OTA via de update functie. Hopelijk in de loop van komende week ?nu

Die werkt niet meer na de november security update, dialer commando.
Sluit je telefoon met een USB kabel aan op een computer.
Dus even downloaden naar de SD kaart met de pc of telefoon.
Even je telefoon af sluiten en wacht een paar seconden.

Nu hou je de Volume Up en power knop ingedrukt tot dat je het Android logo ziet.
Daarna de power knop ingedrukt en druk kort op de Volume Up knop.
Navigeer met de volume knoppen naar update vanaf de SD card en bevestig met de power knop.
Alles word nu geïnstalleerd
Daarna bevestiging reboot/herstart met de power knop
Dus geduldig wachten Je toestel wordt nu opgestart en verder geïnstalleerd.
Denk zelf dat Nokia wacht tot de januari security update via Ota 😅

[ Voor 4% gewijzigd door digiben op 20-01-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mainboard en audio is vervangen. Nu nog 1 ding en dan kappen ze ermee. Inmiddels al 10 keer naar de MediaMarkt gereden.

Na eerste reparatie problemen met typen
YouTube: Nokia 7 Plus. Touch werkt niet

Nadeel is dit komt af en toe voor. Dus als het bij reparatie center ligt komt dat natuurlijk niet voor.

Hij was weer gemaakt. Ze hadden een software update gedaan oftewel ik krijg hem gewoon hetzelfde mee terug als ik hem heb afgeven.

En ja hoor zie hier na de software update
YouTube: Nokia 7 plug touch werkt weer niet

Blijft dezelfde ellende. Afgelopen weekend weer voor de 3de keer opgestuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door RobbyTown op 20-01-2020 19:48 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Partypsych schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:32:
Die van mij is nu ook helaas vanwege een digitizer issue naar het Repair Centre in Hongarije gestuurd.
Mijn toestel is gerepareerd, niet omgeruild:

21st January: Toestel verzonden vanaf reparatiecentrum
21st January: Klaar voor verzending
21st January: Toestel gerepareerd
17th January: Toestel ontvangen voor reparatie
17th January: Verzending bezorgd door koerier
16th January: Verzending opgehaald door koerier
13th January: Reparatieorder aangemaakt
PinokkioTV schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:57:
[...]Op het begeleidend schijven stond dat er een softwarefout was hersteld.
Hier ook: "Your phone had a software fault which has been resolved through a Software update. You may update the software in your device directly to ensure you have the latest available"

Toch wel apart, gezien ik 3x de telefoon helemaal gewiped had en dus ook 3x een volledig schone Android install heb gedaan. Tot nog toe geen last van freezes gehad, hopelijk blijft het weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Partypsych op 23-01-2020 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:05
En de Android 10 update komt zojuist binnengerold......

Android 10 (V4.10C)
1422.3 MB

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_10
kernel versie 4.4.192-perf+ #1 Wed Dec 11 13:53:02 CST 2019
Firmware Camera V100.0083.01 / V010.0020.04
Firmware touchscreen Goodix-V1.017.20

[ Voor 89% gewijzigd door MAdD op 21-01-2020 11:59 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Hier ook ben hem aan het binnen slurpen 🎉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
MAdD schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
En de Android 10 update komt zojuist binnengerold......

Android 10 (V4.10C)
1422.3 MB

Rest van de gegevens komt later.....
Hoera! :) Hier ook aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat een timing. Krijg nu de 10 update. Een dag voordat je 10 nodig hebt om nog Wallet van ABN te kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Erazzzer schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:29:
Wat een timing. Krijg nu de 10 update. Een dag voordat je 10 nodig hebt om nog Wallet van ABN te kunnen gebruiken!
Het ligt iets anders. Vanaf morgen werkt de Wallet helemaal niet meer op Android, ongeacht de versie. Als je eerder (dus voor de 22e) upgrade naar Android 10 stopt de Wallet al eerder, aangezien die versie nooit ondersteund is geweest. Zie ook https://www.abnamro.nl/nl...el/apps/wallet/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Cadezo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Het ligt iets anders. Vanaf morgen werkt de Wallet helemaal niet meer op Android, ongeacht de versie. Als je eerder (dus voor de 22e) upgrade naar Android 10 stopt de Wallet al eerder, aangezien die versie nooit ondersteund is geweest. Zie ook https://www.abnamro.nl/nl...el/apps/wallet/index.html
Ah crap, dan heb ik dat 2 maanden geleden verkeerd gelezen. Wat bagger zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 12:07
Cadezo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:03:
[...]

Ik zag t ook inderdaad vandaag, waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Smart lock werkt nu ook in android 10. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 22:05
Insert12 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:23:
[...]
Sinds de update naar Android 10 gisteravond is het vast lopen niet meer opgetreden bij mijn telefoon.
Net vannacht de update gekregen en geïnstalleerd. Vanochtend helaas meteen alweer freezes gehad. Kwestie van even aan en uit zetten en het is weer weg. Maar toch jammer dat het niet is opgelost met de android 10 update. Ik heb het toestel nog geen jaar. Voordat de garantie afloopt ga ik hem wel terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 15:38
Ik heb ook geupgrade naar Android 10. Klopt het dat de security patch nog van 1 december 2019 is? We hebben thuis ook nog 2 Nokia 5 modellen. Die hebben nog geen android 10 maar kregen gisteren wel de security patch van januari 2020.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@anconakip dat klopt, denk dat de januari patch komt als ze klaar zijn met de gefaseerde uitrol van Android 10.
Het kan dus nog even duren voor de januari patch voor 10 beschikbaar is voor de 7plus.
Ze zullen denk ik eerst alle 7plus versies de update naar 10 aanbieden.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 09:32
(jarig!)
GiLeX schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:13:
@anconakip dat klopt, denk dat de januari patch komt als ze klaar zijn met de gefaseerde uitrol van Android 10.
Het kan dus nog even duren voor de januari patch voor 10 beschikbaar is voor de 7plus.
Ze zullen denk ik eerst alle 7plus versies de update naar 10 aanbieden.
Ga er maar vanuit dat je pas in februari weer een security patch krijgt en dat daar dan zowel januari als februari in meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristiaanW72
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Goeiemorgen, ik heb sinds gisteravond ook Android 10.
Ik ben blij dat ik m'n scherm nu normaal kan dimmen.
HelAas mis ik de drie knoppen onderin m'n scherm om een tabblad weg te gooien of sluiten.
Ik heb alleen een terug knop en een Google knop.
Iemand enig idee hoe ik schermen kan sluiten of m'n knop terug krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 23:09
ChristiaanW72 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:45:
Streepje/balk/Google knop omhoog swipen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

HelAas mis ik de drie knoppen onderin m'n scherm om een tabblad weg te gooien of sluiten.
Ik heb alleen een terug knop en een Google knop.
Instellingen--> Systeem --> Gebaren:

Systeemnavigatie --> kies navigatie met drie knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-03 18:02
Ik heb een scherm dat niet volledig kan gedimt worden. Tot +16% en dan stopt het. Had jij dit probleem ook en is dit nu opgelost met android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:46
Zit nu op v10. Heb nu nog geen last van scherm freezes. Wou vandaan een ander toestel kopen. Zit erg te twijfelen of ik het wel zou doen. De telefoon die ik wou is nu wel een stuk goedkoper door de btw dagen.

Edit : Heb er nog steeds last van Freezes. Net nog 1 gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Calamor op 23-01-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristiaanW72
Boraprince schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Ik heb een scherm dat niet volledig kan gedimt worden. Tot +16% en dan stopt het. Had jij dit probleem ook en is dit nu opgelost met android 10?
Ja nadat m'n toestel was opgestuurd voor reparatie aan de USB aansluiting kreeg ik een ander toestel die ook niet meer volledig dimde. Nu wel weer volledig.

Bedankt voor de hulp, ik heb m'n drie knoppen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Hier ook al weer de eerste freezes gehad sinds de update naar Android 10 denk dat ik hem ook ga aanmelden bij Coolblue ben benieuwd wat ze gaan doen zit nog 3 maanden garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Dit is wel heel erg vervelend in 10.
Als ik zoek in contanten bv. Pa dan krijg ik contanten te zien die niet eens de P in zit.
En wat nog erger is als ik op Jan zoek, krijg ik maar 4 contacten te zien, waar 2 er van maar die letters in zitten en 2 die niet eens een J in hun naam hebben, maar dit is het ergste de contacten die ik wil hebben toon die niet. Dat was een Jan. Maar wat winDos ook zegt bij sommige andere namen heb komt het wel goed. En een herstart heeft geen effect. Reset heb ik nog niet gedaan. Ga het wel testen of dat helpt, maar mijn hoop is klein.

Hebben andere er ook last van? Of andere problemen tegen gekomen?

[ Voor 19% gewijzigd door Calamor op 23-01-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:19

winDOS

6.22

Calamor schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:01:
Als ik zoek in contanten bv. Pa dan krijg ik contanten te zien die niet eens de P in zit.
En wat nog erger is als ik op Jan zoek, krijg ik maar 4 contacten te zien, waar 2 er van maar die letters in zitten en 2 die niet eens een J in hun naam hebben, maar dit is het ergste de contacten die ik wil hebben toon die niet.

Hier het zelfde probleem. Type: "sa" en krijg Rob als contact te zien, terwijl ik ook Sander's in mijn lijst heb staan. Type ik er een 3de letter bij, geeft hij het wel goed weer.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 23:02
Nog steeds last van freezes, en ik merk dat de accu sneller leeg loopt na de update naar Android 10 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
Accu stabiliseert wel. Vandaag super accu verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
Had ik hier ook even in het begin hoor met accu gebruik.
Tot je steeds meer uit zet wat er op de achtergrond mee kijkt en of draait, zonder de, app te gebruiken.
Is nu veel beter geregeld in 10.👍
En dat op me (bijna) 2 jaar oude 7 plus.
Ben er nog steeds zeer tevreden mee!

[ Voor 7% gewijzigd door digiben op 24-01-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Partypsych schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Mijn toestel is gerepareerd, niet omgeruild:
En gisteren alweer de eerste freeze gehad🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
Calamor schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:01:
En wat nog erger is als ik op Jan zoek, krijg ik maar 4 contacten te zien, waar 2 er van maar die letters in zitten en 2 die niet eens een J in hun naam hebben, maar dit is het ergste de contacten die ik wil hebben toon die niet. Dat was een Jan. Maar wat winDos ook zegt bij sommige andere namen heb komt het wel goed. En een herstart heeft geen effect. Reset heb ik nog niet gedaan. Ga het wel testen of dat helpt, maar mijn hoop is klein.

mijn vriendin haar N7+ draait sinds gisteren op Android 10 en daar hetzelfde probleem. hetgeen je in de zoekfunctie intypt komt totaal niet overeen met de resultaten. in de app 'contacten' (niet 'telefoon') heb ik de contacten opnieuw gesynct. open je contacten en in de lijst even van boven naar onder swipen waarna de gegevens worden gesyncd. daarna was het in orde. mss toeval weet het niet. het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
Boraprince schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:50:
[...]

mijn vriendin haar N7+ draait sinds gisteren op Android 10 en daar hetzelfde probleem. hetgeen je in de zoekfunctie intypt komt totaal niet overeen met de resultaten. in de app 'contacten' (niet 'telefoon') heb ik de contacten opnieuw gesynct. open je contacten en in de lijst even van boven naar onder swipen waarna de gegevens worden gesyncd. daarna was het in orde. mss toeval weet het niet. het proberen waard.
Bedankt! Dit is voor mij de oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 16:18
Ben nog niet echt blij met Android 10.
Gebruik altijd de Nova launcher, maar daar werken de gestures nog niet en de navigatieknoppen blijven nu altijd zichtbaar, ook als ik een fullscreen spelletje speel. Ze zitten steeds in de weg.
Dan maar de standaard launcher, maar daar kun je dus de Google Searchbar niet wegkrijgen net als dat irritante At A Glance (of Snel overzicht). |:(

Ohja, de screen freezes zijn ook nog steeds niet weg maar daar begin ik al bijna aan te wennen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
superbassie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:09:

Ohja, de screen freezes zijn ook nog steeds niet weg maar daar begin ik al bijna aan te wennen. :')
Haha jep, ik druk al standaard de vergrendelknop in mocht het scherm niet reageren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Lucas
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-06-2020
Inge Janse schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Bedankt! Gisteren de ota erop gezet, lijkt uitstekend te werken!

[...]

Ja, en deze gcam-versie lijkt het ook prima te doen. Mooie combi zo, bedankt!
Bij mij doet deze versie het helaas niet. De app zelf werkt wel, maar om de een of andere reden slaat hij geen foto's op. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Mr. Lucas schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Bij mij doet deze versie het helaas niet. De app zelf werkt wel, maar om de een of andere reden slaat hij geen foto's op. Meer mensen die hier last van hebben?
Klopt! Fotos opslaan lukt niet, notificatie van foto uploaden gaat niet weg en de foto wordt ook niet opgeslagen. Ik heb de gcam versie maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Isane schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:01:
[...]

Klopt! Fotos opslaan lukt niet, notificatie van foto uploaden gaat niet weg en de foto wordt ook niet opgeslagen. Ik heb de gcam versie maar verwijderd.
Ik had dit ook. Nieuwe versie geïnstalleerd: Camera PX versie 7.2.014.278150624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
spokje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Bij mij doet de app het niet, krijg constant de melding "Camera stopt steeds"
(misschien moet ik mijn telefoon eerst herstellen naar de fabrieksinstellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:28
Batterij gebruik echt aanzienlijk gestegen. Dacht eerst dat het aan Nova Launcher lag aangezien ik die sinds de update naar Android 10 aan het gebruiken ben. Dit i.v.m. een navigation bar met drie knoppen die niet meer auto hides. Niet dat die functie ergens te vinden is in de Nova Launcher app overigens.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-05 20:43
Update 10 geïnstalleerd. Telefoon lijkt trager geworden te zijn en zoals meerdere regelmatig screen freezes. Uploaden van content in Whatsapp lukt niet of heel traag.
Ook de batterij gaat als speer leeg, waar ik eerder andere half met gemak haalde lukt het nu maar net 1 dag.
Ik vertrouw er op dat er volgende maand verbeteringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:28
Klok meldingen staat op stil overigens, waardoor het alarm niet meer afgaat. Bij instelling van de klok app lukt het niet om het vinkje weer in te schakelen.

Edit: Cache leegmaken deed niets, opslag leegmaken werkte wel. Doet het weer.

[ Voor 20% gewijzigd door Koenoe op 27-01-2020 07:56 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

vanputten80 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:20:
Update 10 geïnstalleerd. Telefoon lijkt trager geworden te zijn en zoals meerdere regelmatig screen freezes. Uploaden van content in Whatsapp lukt niet of heel traag.
Ook de batterij gaat als speer leeg, waar ik eerder andere half met gemak haalde lukt het nu maar net 1 dag.
Ik vertrouw er op dat er volgende maand verbeteringen komen.
Toch best wel apart, het is bij de 7plus het een of het andere.
Hier met met een 7plus en Android 10 geen problemen en een prima accuduur met gemiddeld gebruik, haal ik gemiddeld toch nog steeds meerdere dagen.(geen WA trouwens)
Hier lijkt het juist dat alles net wat soepeler loopt dan met Pie.
Screen freezes heb ik zo lang ik deze 7plus gebruik nog nooit gehad. Geen idee of het er mee te maken heeft maar hier is het een 7plus met een normaal display en niet de Novatek-V07 waar veel issues mee zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Isane schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Bij mij doet de app het niet, krijg constant de melding "Camera stopt steeds"
(misschien moet ik mijn telefoon eerst herstellen naar de fabrieksinstellingen)
Wel de installatieinstructies gevolgd? Zoals legen cache van de app etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
spokje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:22:
[...]

ik heb dezelfde versie (Cstark27) en Camera PX werkt wel maar niet met elke instelling. nog een beetje experimenteren.

*bij instellingen > PX mod settings > Stock Features > Disable Motion Photos. als je dit uitschakelt (schakelaar naar rechts) dan loopt de processverwerking van de foto mis dus kan je eigenlijk geen foto's nemen. je krijgt een effe groene foto.
* bij het gebruik van de camera kan je boven aan de opties open klikken en kan je opties kiezen voor HDR+, beweging, timer, flitser. bij beweging heb je drie opties uit, automatisch & aan. als ik hier 'uit' kies krijg ik toch motion pictures. ik stond antwerpen centraal te fotograferen om het verschil te testen tss camera en nightsight en plotseling had ik beweging op mijn foto's. ondanks dat het uit staat. heb wat verder gestest en als ik hem op automatisch zet dan heb ik (nog) geen motion pictures kunnen trekken. wel nog maar kort getest. best wel vervelden dat je het niet goed kan instellen.
* flitser werkt
* portret werkt? er worden twee foto's getrokken en als je niet tevreden bent met de vervaging van de achtergrond kan je dit achteraf nog aanpassen.
* nightsight werkt
* met astrophotography & light painting mode is het mogelijk om foto's te trekken. maar nog geen tests gedaan om het verschil te zien en om te checken dat deze optie's uberhaupt iets verbeteren. bij setting moet je wel eerst 'show astro buttons' aanzetten. daarna krijg je extra opties bij nightsight.
* astrophotography settings: Long Exposure Module: heb ik nog niet kunnen installeren. niet direct duidelijk.
* meer dan 2x zoomen gaat niet altijd. bij de vorige versies (Pie) was dit ook zo. soms lukt het maar meestal niet. heb nog niet ontdekt hoe de camera app kan getriggerd worden om toch meer dan 2x te zoomen.
* panorama werkt
* photosphere werkt

voorlopig kan ik met deze versie verder. er circuleren nog versie en mogelijks komen er nog updates van deze versies dus ff afwachten.

hierbij link
https://www.cyanogenmods....NXOEYRmKRErOsAVGgiQjn6y5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 17:55
superbassie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:09:
Ben nog niet echt blij met Android 10.
Gebruik altijd de Nova launcher, maar daar werken de gestures nog niet en de navigatieknoppen blijven nu altijd zichtbaar, ook als ik een fullscreen spelletje speel. Ze zitten steeds in de weg.
Dan maar de standaard launcher, maar daar kun je dus de Google Searchbar niet wegkrijgen net als dat irritante At A Glance (of Snel overzicht). |:(

Vreemd, ik gebruik ook Nova, maar dat gedoe met altijd zichtbare navigatie heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:42
Helaas support Android 10 nog geen andere launchers met Gesture navigation: https://help.teslacoilapps.com/faq/gesture-navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Partypsych schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:47:
[...]

En gisteren alweer de eerste freeze gehad🤔
Na een krappe week klooien toch besloten om telefoon voor de 2de keer op te sturen naar het repair centre in samenspraak met Nokia.

Ik heb nu wel direct aangegeven dat een softwarematig probleem uitgesloten lijkt, aangezien de freezes op verschillende versies van Android aan het manifesteren zijn.

Ik moest ook nu direct mijn repairorder nummer doorgeven zodat de helpdesk kan escaleren en ervoor zorgen dat mijn telefoon niet voor de 2de keer zonder blikken of blozen wordt teruggestuurd onder het mom softwareprobleem.

Ben benieuwd wat ze nu gaan doen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:20
Ondertussen lijkt nu wel al de nieuwste beveiligingsupdate binnen te komen.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

tazmaniankoala schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:09:
Hier ook alle 53.2mb aan security patch 2020-01 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
tazmaniankoala schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:09:
je hebt gelijk... patch van 53 MB.
Security update van Januari

code:
1
2
3
4
 build-nummer 00WW_4_10C_SP01
kernel versie 4.4.192-perf+ #1 Mon Jan 6 19:48:01 CST 2020

Dat is dan lekker snel na de Android 10 upgrade van December/januari

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:09

Magic666

No one's neighbour!

Ook hier Android 10.
Liep verder probleemloos, en ik heb blijkbaar ook een goed model aangezien ik (nog?) geen last heb van freezes en/of falende USB lader.

Wat wel irritant is sinds A10:
https://community.phones....pdate-lift-to-check-phone

Telefoon optillen is bij mij idd volle bak scherm aan nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
Boraprince schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:31:
[...]

ik heb dezelfde versie (Cstark27) en Camera PX werkt wel maar niet met elke instelling. nog een beetje experimenteren.

.............

voorlopig kan ik met deze versie verder. er circuleren nog versie en mogelijks komen er nog updates van deze versies dus ff afwachten.

hierbij link
https://www.cyanogenmods....NXOEYRmKRErOsAVGgiQjn6y5A
Versie is toch niet volledig feilloos. Na een tijd geeft hij er de brui aan. Weet niet hoe het getriggerd word maar proces verwerking loopt fout. Volledige groene foto en kom soms na 10 min door.

Momenteel heb ik een andere versie geïnstalleerd nl: 'Nokia_Android_10_Astro.apk'

Ik ga nog wat verder testen...

Op onderstaande site vind je wat download links voor verschillende toestellen. Bij Nokia 7 plus zijn twee versies beschikbaar. Google cam & een met astro.

https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/

[ Voor 20% gewijzigd door Boraprince op 31-01-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:09

Magic666

No one's neighbour!

Wat wel opvalt/irriteert is de gevoeligheid van het aangaan van het scherm sinds A10....
Bij de minste beweging gaat het scherm al aan (ipv het wake up scherm te laten zien).

Mis ik toch ergens een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 23:02
Na Android 10 te hebben geinstalleerd, nog steeds freezes, terug gegaan naar fabrieks instellingen, iets beter, maar onder tussen dit toestel ingeruild vooreen Xiaomi Mi note 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik had ook weer die freezes, dus de telefoon is nu voor de 3e keer terug gestuurd. Als het goed is betekent dit einde Nokia 7 voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik heb vrij serieus het idee dat mijn batterijgebruik stevig is toegenomen. Iemand enig idee waar dat door kan komen? Is Android 10 minder handig met energiemanagement? (dat betwijfel ik) Is ie niet lekker geoptimaliseerd voor deze Nokia? (dat lijkt me logischer) Of is er iets dat sowieso handig is om te doen, zoals een reset van het toestel? (vind ik niet zo'n probleem) Ben benieuwd, ik las meer van zulke reacties op de software, dus misschien heeft iemand al ervaring met een oplossing.

(en misschien beeld ik het me wel gewoon in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hoe is de performance bij jullie sinds Android 10? Ik merk toch dat het toestel trager is geworden. Vooral bij het switchen tussen apps hapert ie nu vaak en bij het uit vliegtuig modus halen duurt het soms echt minuten voordat het toestel weer responsive is :/ erg jammer.

Moet 'm ineens rebooten om de performance weer in orde te krijgen. Batterij lijkt hier ook sneller te gaan maar dat ligt meer aan Tinder en Happn denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Hier ook nog steeds freezes maar is een enkele keer om de paar dagen . Wellicht helpt een volledige reset dat wil ik nog wel proberen. En ik ondervind na de update problemen met de bluetooth koppeling bediening op de auto radio weigert af en toe dit is gekomen naar de update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristiaanW72
Ik heb ook het idee dat m'n accu sneller leeg is. Hij is nu elke avond bijna leeg terwijl ik er eerder makkelijk 2 dagen mee kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Heb de Nokia 7+ via Tele2 en heb regelmatig last van freezes. Soms wel dagen achter elkaar dat het goed gaat en dan dagen dat ik bijna bij elke unlock er na een freeze is. Als je het toestel laat opsturen kost het zo rond de 8 euro verzekerd naar drmobile.eu. Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe. En kom wel eens niet hele goede ervaringen tegen. Heeft iemand dit gedaan en hoe was de ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
De freezes heb ik sinds android 10..Eerder niet gehad. At random.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kleine update van deze post
RobbyTown in "[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie"

Gisteren een mail gehad dat termijn van reparatie was overschreden. MM had 2 opties / oplossingen geld terug of ander toestel uitzoeken. Die had ik al dus voor geld terug gekozen. Toch mooi een Chromecast aan over gehouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
de batterij lijkt sneller leeg te lopen met het donker thema tov het lichte thema. of zit dat in mijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
ik heb een toestel waarbij de minimum helderheid niet volledig op 0 kan gezet worden. hij bleef steken op 15à16%. nu met android 10 is dit opgelopen tot 18%. nog iemand hier ervaring mee?

door dit euvel ben ik terug op zoek gegaan naar een app waarbij ik de helderheid kan aanpassen. Dimly had ik in het verleden al maar daar kan je te weinig automatisch toepassen.

ondertussen iets anders gevonden nl. CF.lumen
https://play.google.com/s...ils?id=eu.chainfire.lumen

met deze app kan je de helderheid niet rechtstreeks aanpassen maar wel de kleuren met een RGB-slider. maar als je de drie kleuren op dezelfde waarde zet is het wel mogelijk om het scherm te dimmen. wel niet zo extreem als bij Dimly maar wel genoeg voor aangenaam gebruik. hij werkt wel niet altijd 100%. bij sommige apss wordt de notificatiebar niet gedimt bij full screen weergave.. bij het openen van sommige apps springt hij uit. nl. bij de settings. Het lijkt alsof android voor sommige zaken het niet toe staat om te 'teken' over het scherm.

je kan de app ook calibreren ifv licht dat op de sensor valt. ik heb het zo ingesteld. bij beperkte lichtinval gaat hij op sleep mode, bij veel licht gaat hij op dagmode. sundown mode ben ik nog aan het testen vandaar ik deze op 2400k heb gezet. zodat het opvalt wanneer dit in actie schiet.

* locatie instellen
* je zet de master filter mode op : automatic
* sleep color filter : bij de drie kleuren zet je de waarde op 0 waardoor het scherm gedimd wordt
* sundown color filter : in te stellen naar keuze. deze werkt enkel na zonsondergang en bij een bepaalde waarde in de calibratie
* daytime filter : heb ik op 1/3 van de filter ingesteld. (nl. op 0.325)
je kan de slider gebruiken om de waarde in stellen maar het is best om op het getal te klikken en de waarde in te typen. gelijkzetten met de slider is heel moeilijk.
* met filter fade speed kan je instellen hoe snel er tussen de filters geswitchd wordt.
de overgang kan geleidelijk aan gaan (15 sec), of direct (0 sec)

het is mss een zeer beknopte omschrijving maar ff downloaden en testen en dan zal het wel duidelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jqhsnc9/CF-lumen-settings-1.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0txJTd2/CF-lumen-settings-2.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/37XBBtK/CF-lumen-settings-3.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jHXP44L/CF-lumen-calibrate.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d5Zg7Yh/CF-lumen-RGB-darkest.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Boraprince schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:29:
ik heb een toestel waarbij de minimum helderheid niet volledig op 0 kan gezet worden. hij bleef steken op 15à16%. nu met android 10 is dit opgelopen tot 18%. nog iemand hier ervaring mee?

door dit euvel ben ik terug op zoek gegaan naar een app waarbij ik de helderheid kan aanpassen. Dimly had ik in het verleden al maar daar kan je te weinig automatisch toepassen.

ondertussen iets anders gevonden nl. CF.lumen
https://play.google.com/s...ils?id=eu.chainfire.lumen

met deze app kan je de helderheid niet rechtstreeks aanpassen maar wel de kleuren met een RGB-slider. maar als je de drie kleuren op dezelfde waarde zet is het wel mogelijk om het scherm te dimmen. wel niet zo extreem als bij Dimly maar wel genoeg voor aangenaam gebruik. hij werkt wel niet altijd 100%. bij sommige apss wordt de notificatiebar niet gedimt bij full screen weergave.. bij het openen van sommige apps springt hij uit. nl. bij de settings. Het lijkt alsof android voor sommige zaken het niet toe staat om te 'teken' over het scherm.

je kan de app ook calibreren ifv licht dat op de sensor valt. ik heb het zo ingesteld. bij beperkte lichtinval gaat hij op sleep mode, bij veel licht gaat hij op dagmode. sundown mode ben ik nog aan het testen vandaar ik deze op 2400k heb gezet. zodat het opvalt wanneer dit in actie schiet.

* locatie instellen
* je zet de master filter mode op : automatic
* sleep color filter : bij de drie kleuren zet je de waarde op 0 waardoor het scherm gedimd wordt
* sundown color filter : in te stellen naar keuze. deze werkt enkel na zonsondergang en bij een bepaalde waarde in de calibratie
* daytime filter : heb ik op 1/3 van de filter ingesteld. (nl. op 0.325)
je kan de slider gebruiken om de waarde in stellen maar het is best om op het getal te klikken en de waarde in te typen. gelijkzetten met de slider is heel moeilijk.
* met filter fade speed kan je instellen hoe snel er tussen de filters geswitchd wordt.
de overgang kan geleidelijk aan gaan (15 sec), of direct (0 sec)

het is mss een zeer beknopte omschrijving maar ff downloaden en testen en dan zal het wel duidelijk zijn.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat je hiermee doet is een overlay over het scherm maken. Energieverbruik gaat dus ook niet omlaag, maar het kan wel degelijk helpen bij helderheidsproblemen. Voor veel apps is het gebruik van een overlay niet toegestaan, zoals bijvoorbeeld banking-apps. Heeft alles te maken met veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1149869

Ik kocht de nokia 7 plus in okt 2018, zeer goede ervaringen met 3 uiterst solide en betrouwbare nokia's jaren geleden, de gunfactor, stock android en de goede reviews gaven voor mij de doorslag.
Al in feb 2019 werd ik geconfronteerd met het inmiddels bekende probleem van een niet werkend touchscreen en afstelling van de helderheid. Engelse worsteling nokia support zonder succes, sindsdien als lezer dit forum op de voet gevolgd. Telefoon ter reparatie opgestuurd, gelukkig beide problemen opgelost. In april 2019 begonnen problemen met wifi connectie. Eindeloos onhandige engelse scenarios met nokia support werken tijdelijk. En de updates losten het ook niet op. Tot op de dag van vandaag blijven wifi connectie problemen een grote irritatie. Nov 2019 oplaadprobleem, usb poort kapot. Ook een inmiddels bekend nokia probleem. Ik ben klaar met nokia, en ga op orientatie tocht naar een andere stock android. En ga daarvoor eerst fora lezen, en reviews minder nauw nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Laatst online: 14:23
Na opnieuw problemen met het touchscreen en USB-C poort, heeft het reparatiecentrum mijn Nokia 7 Plus kapot gemaakt. Heb een Nokia 7.2 64GB opgestuurd gekregen. Gezien het waardeverschil (399 t.o.v. 250 euro) ben ik daar niet mee akkoord gegaan. Moet nu het toestel retour gaan sturen naar de winkel. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Ik ben bang/blij dat ik waarschijnlijk afscheid moet gaan nemen van dit forum topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Aurera De Nokia 7.2 heeft ook geen quick charge. Echt een downgrade hoor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Boraprince schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:52:
de batterij lijkt sneller leeg te lopen met het donker thema tov het lichte thema. of zit dat in mijn hoofd?
Nou mijn batterij gaat echt snel leeg met Android 10, hele dag houdt de telefoon niet meer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Sinds de update naar 10 heb ik screenfreezes. Begint meer vervelend te worden.

Zo nu en dan heb ik ook dat hij in de nacht uit gaat. Tijdens het laden. Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Isane schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:55:
Nou mijn batterij gaat echt snel leeg met Android 10, hele dag houdt de telefoon niet meer vol.
Loopt die leeg tijdens gebruik of ook tijdens idle zijn? Ik heb hier met mijn 7+ geen last van in ieder geval. Gisteravond op 100% voor het slapen gaan, vergeten op flightmode te zetten (wat ik normaal wel elke nacht doe) en vanochtend (zo'n 7 uur later) was de batterij nog op 97%. Dus 3% batterij verlies in idle stand in ~ 7 uur. Vind ik niet verkeerd.

Wel heb ik de laatste tijd weer dagelijks last van screen freezes, waar ik daar in december en januari (vlak voor en vlak na de Android 10 upgrade) nauwelijks last van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
Haay schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Loopt die leeg tijdens gebruik of ook tijdens idle zijn? Ik heb hier met mijn 7+ geen last van in ieder geval. Gisteravond op 100% voor het slapen gaan, vergeten op flightmode te zetten (wat ik normaal wel elke nacht doe) en vanochtend (zo'n 7 uur later) was de batterij nog op 97%. Dus 3% batterij verlies in idle stand in ~ 7 uur. Vind ik niet verkeerd.

Wel heb ik de laatste tijd weer dagelijks last van screen freezes, waar ik daar in december en januari (vlak voor en vlak na de Android 10 upgrade) nauwelijks last van had.
Herinstallatie heeft het batterij issue opgelost gelukkig!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Isane schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Herinstallatie heeft het batterij issue opgelost gelukkig!.
Gewoon een reset gedaan? Dat heeft bijna geen gevolgen voor de bestaande configuratie van je telefoon, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
Inge Janse schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Gewoon een reset gedaan? Dat heeft bijna geen gevolgen voor de bestaande configuratie van je telefoon, toch?
Alle gegevens gewist, fabrieksinstellingen.
Nu een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Isane schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:42:
[...]

Alle gegevens gewist, fabrieksinstellingen.
Nu een stuk beter
Prima, bedankt, ga ik doen, want vannacht ging mijn telefoon van 30% naar 3% accu, terwijl deze op vliegtuigstand stond. In batterijgegevens stond vooral google play store (?) als boosdoener. Tijd voor een reset dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

vanputten80 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:17:
Sinds de update naar 10 heb ik screenfreezes. Begint meer vervelend te worden.

Zo nu en dan heb ik ook dat hij in de nacht uit gaat. Tijdens het laden. Herkend iemand dit?
Check die 2 filmpjes van deze post
RobbyTown in "[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie"

Bedoel je dat met screenfreeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ja en vooral de internet browser, die gebruik ik het meest. Als ik de app minimaliseer door op de home knop te drukken, vervolgens te openen doet hij het weer.
Ook merk ik met Whatsapp freezes.

Ik heb inmiddels een Xiaomi 9T pro gekocht...

[ Voor 6% gewijzigd door vanputten80 op 24-02-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
  • Laatst online: 14:23
XWB schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:34:
@Aurera De Nokia 7.2 heeft ook geen quick charge. Echt een downgrade hoor.
Helaas heb ik maar 274 euro van de 399 euro terug gehad van Mobiel.nl. Echt lelijk van ze… Maar goed, de jurist die ik hierover sprak gaf aan dat dit zeer schappelijk is. Dit omdat de afschrijving afgetrokken mag worden door de verkoper. Een smartphone wordt (bijna) helemaal afgeschreven in twee jaar. De jurist gaf aan dat hij cases had liggen dat klanten maar 10 a 50 euro terug/ tegoed kregen…

Ik heb een Motorola Moto G8 Power besteld (accu is belangrijkste voor mij), uiteraard niet meer bij Mobiel.nl. Ik ga ook afscheid nemen van dit topic. Slechte ervaring met Nokia 7 Plus heeft voor mij bepaald dat ik geen Nokia’s meer ga aanschaffen in de toekomst. Alle andere Nokia 7 Plus gebruikers wens ik nog veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik merk dat de versies van Gcam die ik geprobeerd heb, allemaal op een - niet te voorspellen - moment stoppen met foto's maken. Alles lijkt te werken, maar de foto's worden niet opgeslagen. Voor Android 10 had ik dat probleem niet, volgens mij sinds Android 10 wel.

Daarom, uit interesse, om te kijken of ik zo een oplossing kan vinden: welke versie van Gcam gebruik jij en werkt die goed? (liefst inclusief link)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Inge Janse schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:44:
Ik merk dat de versies van Gcam die ik geprobeerd heb, allemaal op een - niet te voorspellen - moment stoppen met foto's maken. Alles lijkt te werken, maar de foto's worden niet opgeslagen. Voor Android 10 had ik dat probleem niet, volgens mij sinds Android 10 wel.

Daarom, uit interesse, om te kijken of ik zo een oplossing kan vinden: welke versie van Gcam gebruik jij en werkt die goed? (liefst inclusief link)
Hier zelfde probleem. Gisteravond de gcam mod maar weer verwijderd. Ding doet niets meer of maakt groene foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 14:19

winDOS

6.22

Hier ook het probleem. Ik gebruik de versie van Parrot043 7.3 v2, kan hier nog wel fotos meemaken maar moet na een aantal dagen mijn telefoon een reboot geven als hij het niet meer doet.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn nokia is er vanmorgen ineens mee opgehouden. Ik heb de reset gedaan, hij doet het nu wel weer. Ik vind het heel vaag dat een telefoon ineens zwart scherm kan geven en kan beslissen niks meer te doen, nog nooit meegemaakt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay

Dat had ik inderdaad ook met de Gcam versie die ik direct na de OTA van Android 10 had geïnstalleerd. Camera app leek goed, maar er gebeurde gewoon niks als ik op de knop drukte om een foto te maken.

Had recentelijk die versie verwijderd en draaide vervolgens Camera PX (PX Mod v4.1 gebaseerd op Gcam 7.2.014). Dat leek een tijd goed te gaan, maar zojuist heeft die nu ook hetzelfde probleem gekregen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Aha. Dus iedereen heeft hetzelfde probleem: werkt even, dan doet ie net alsof (maar registreert ie of niks, of groene foto's), en na een reboot werkt ie weer, maar onduidelijk hoe lang. Da's zeer vervelend, want die standaard camerasoftware van Nokia is zeer slecht (maar wel stabiel, dat moet je ze nageven ;). Hopelijk stuit iemand op een oplossing, in ieder geval goed om te horen dat het niet aan mijn toestel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
Security update van Februari

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_4_10C_SP02
kernel versie 4.4.192-perf+ #2 Tue Feb 11 00:45:45 CST 2020

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires