ik heb een toestel waarbij de minimum helderheid niet volledig op 0 kan gezet worden. hij bleef steken op 15à16%. nu met android 10 is dit opgelopen tot 18%. nog iemand hier ervaring mee?
door dit euvel ben ik terug op zoek gegaan naar een app waarbij ik de helderheid kan aanpassen. Dimly had ik in het verleden al maar daar kan je te weinig automatisch toepassen.
ondertussen iets anders gevonden nl. CF.lumen
https://play.google.com/s...ils?id=eu.chainfire.lumen
met deze app kan je de helderheid niet rechtstreeks aanpassen maar wel de kleuren met een RGB-slider. maar als je de drie kleuren op dezelfde waarde zet is het wel mogelijk om het scherm te dimmen. wel niet zo extreem als bij Dimly maar wel genoeg voor aangenaam gebruik. hij werkt wel niet altijd 100%. bij sommige apss wordt de notificatiebar niet gedimt bij full screen weergave.. bij het openen van sommige apps springt hij uit. nl. bij de settings. Het lijkt alsof android voor sommige zaken het niet toe staat om te 'teken' over het scherm.
je kan de app ook calibreren ifv licht dat op de sensor valt. ik heb het zo ingesteld. bij beperkte lichtinval gaat hij op sleep mode, bij veel licht gaat hij op dagmode. sundown mode ben ik nog aan het testen vandaar ik deze op 2400k heb gezet. zodat het opvalt wanneer dit in actie schiet.
* locatie instellen
* je zet de master filter mode op : automatic
* sleep color filter : bij de drie kleuren zet je de waarde op 0 waardoor het scherm gedimd wordt
* sundown color filter : in te stellen naar keuze. deze werkt enkel na zonsondergang en bij een bepaalde waarde in de calibratie
* daytime filter : heb ik op 1/3 van de filter ingesteld. (nl. op 0.325)
je kan de slider gebruiken om de waarde in stellen maar het is best om op het getal te klikken en de waarde in te typen. gelijkzetten met de slider is heel moeilijk.
* met filter fade speed kan je instellen hoe snel er tussen de filters geswitchd wordt.
de overgang kan geleidelijk aan gaan (15 sec), of direct (0 sec)
het is mss een zeer beknopte omschrijving maar ff downloaden en testen en dan zal het wel duidelijk zijn.