Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-05 18:23
Na een debacle dat maar liefst zes weken heeft geduurd heeft Tele2 eindelijk besloten dat ik mijn originele 7 Plus niet terugkrijg (nadat ik hem had opgestuurd voor reparatie) en dat ze een nieuwe gaan opsturen. Wat een ontzettend slechte klantenservice.

Aangezien ik weet dat de telefoon uit de doos allerlei kuren vertoont lijkt het me beter om de nieuwe in de doos te laten zitten en deze te verkopen op Marktplaats ofzo. Ik had de Pixel 3a in gedachten als betere vervanger.

*knip*. Aankoopadvies hoort niet thuis in ervaringen topics, maar in: Aankoopadvies Tablets en Telefoons. Gelieve even een nieuw topic aan te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 16-09-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 17:07
Afgelopen weekend krijg ik een melding dat er een certificaat was geïnstalleerd. Er stond niet bij hoe het hete alleen dat het geïnstalleerd was. Heeft iemand ook zo melding gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57
[b]Haay in "[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie"
Ik heb m'n Nokia 7 Plus eind deze maand precies een jaar in gebruik. Vooralsnog zie ik geen reden om rond te kijken voor een vervanger.
Het is slechts een kwestie van tijd.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Bij mij werkt bluetooth in samenwerking met carkit niet goed.
Als ik gebeld wordt en opneem via de carkit, loopt het geluid via de telefoon. Ik hoor dus de andere kant praten. Hierdoor moet ik mijn telefoon wel oppakken en terug praten.

Bel ik echter vanaf de carkit naar dezelfde persoon, dan loopt het geluid wel via de carkit / boxen.

Dit probleem heb ik nu in 3 verschillende auto's ervaren, dus ligt niet aan mijn carkit.
Met een andere telefoon in mijn eigen auto, is dat probleem er niet.

Uiteraard heb ik in de telefoon al een keer de netwerk/bluetooth settings naar defaults gezet.
Ik heb nog niet een complete factory reset gedaan, dat moet ik toegeven.

Iemand dit al eens meegemaakt en een oplossing voor gevonden ?

[ Voor 13% gewijzigd door speedme op 18-09-2019 12:50 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Gistermiddag gleed mijn 7 plus van mijn schoot af waarna het scherm in vele kleine stukjes barsten, was eigenlijk verbaasd hoe snel deze kapot was na zo'n kleine val, doodzonde maar helaas, was nog aan het overwegen om het toestel op te gaan sturen vanwege de vele screen freezes maar dat hoeft nu dus allemaal niet meer.
Mijn oude Moto g4 plus maar voorlopig in gebruik genomen en ik merk nu des te meer hoe slecht de gevoeligheid van mijn 7 plus was, mijn Nokia avontuur is hier dus ten einde gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
gjjvandenberg schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:35:
Gistermiddag gleed mijn 7 plus van mijn schoot af waarna het scherm in vele kleine stukjes barsten, was eigenlijk verbaasd hoe snel deze kapot was na zo'n kleine val, doodzonde maar helaas, was nog aan het overwegen om het toestel op te gaan sturen vanwege de vele screen freezes maar dat hoeft nu dus allemaal niet meer.
Mijn oude Moto g4 plus maar voorlopig in gebruik genomen en ik merk nu des te meer hoe slecht de gevoeligheid van mijn 7 plus was, mijn Nokia avontuur is hier dus ten einde gekomen.
Bijzonder, de mijne heb ik krom geslagen op mijn versnellingspook en het scherm was nog heel. :')
Domme actie want daardoor repareren ze natuurlijk de telefoon niet meer.

Nou ja, ondertussen al een maand of 3 een Samsung A70. Dat scherm is 10x beter. Helaas alleen geen Android One.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:12
Oops

[ Voor 96% gewijzigd door paragon op 21-09-2019 07:53 . Reden: Verkeerde topic ]

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Ossi schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:12:
[...]

Bijzonder, de mijne heb ik krom geslagen op mijn versnellingspook en het scherm was nog heel. :')
Domme actie want daardoor repareren ze natuurlijk de telefoon niet meer.

Nou ja, ondertussen al een maand of 3 een Samsung A70. Dat scherm is 10x beter. Helaas alleen geen Android One.
Heb eerlijk gezegd ook een aantal keer op het punt gestaan om mee te doen met het NK mobieltje werpen met de 7 plus :(
Eerlijk gezegd was ik best verbaasd hoe snel het scherm kapot was, de val viel niet veel voor en had er toch een redelijke Nillkin case omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 22:09
Beveiligingspatch van september is binnen gekomen.

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:05
Boraprince schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:49:
Beveiligingspatch van september is binnen gekomen.
De nieuwe gegevens van deze release:
code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_3_54H_SP02
kernel versie 4.4.153-perf+ #1 Wed Sep 413:15:26 CST 2019
Firmware Camera V100.0082.01 / V010.0019.04
Firmware touchscreen Goodix-V1.017.20

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Anoniem: 472287

gjjvandenberg schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:43:
[...]

Heb eerlijk gezegd ook een aantal keer op het punt gestaan om mee te doen met het NK mobieltje werpen met de 7 plus :(
Eerlijk gezegd was ik best verbaasd hoe snel het scherm kapot was, de val viel niet veel voor en had er toch een redelijke Nillkin case omheen.
Ik heb ook 2x een 7 Plus scherm gebroken en verbaasde me ook over de breekbaarheid, waren echt mini stootjes. Ik heb sinds de begintijden van de ChinaPhones niet meer zo'n slecht scherm gezien/gehad (iOcean X7 anyone? Dat waren nog eens tijden!)

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59

Inge Janse

post-l33t

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:00:
[...]

Ik heb ook 2x een 7 Plus scherm gebroken en verbaasde me ook over de breekbaarheid, waren echt mini stootjes. Ik heb sinds de begintijden van de ChinaPhones niet meer zo'n slecht scherm gezien/gehad (iOcean X7 anyone? Dat waren nog eens tijden!)
Ik ben juist positief verrast over de kracht van het toestel. Ik heb hem echt >10 keer van redelijke hoogte laten vallen, en afgezien van veel butsen en krassen aan de hoeken, gaat het scherm vrolijk verder. Voor mij is het een kleine tank.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Inge Janse schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:17:
[...]

Ik ben juist positief verrast over de kracht van het toestel. Ik heb hem echt >10 keer van redelijke hoogte laten vallen, en afgezien van veel butsen en krassen aan de hoeken, gaat het scherm vrolijk verder. Voor mij is het een kleine tank.
Wellicht is er dan toch een verschil in topglas ook? Ik heb 2 test-toestellen van Nokia gehad destijds, voor werk, de eerste was binnen een maand kapot. Toen kreeg ik de 2e en die hield het 2 weken vol. En ik ben echt geen sloper, mijn Samsung A8 die ik daarna heb gehad is na anderhalf jaar nog absoluut prima en pas net vervangen door een Mi9 enkel om de snelheid.

Eentje viel van +-40cm hoogte van een koffietafel, de 2e gleed uit mijn broekzak op zeg, 20cm van de (tegel)vloer (toilet, dont ask :+ )

Beide glas meteen kapot. En die toestellen kregen we omdat ze onze nieuwe zakelijke telefoonkeuze wilde zijn. Ik denk dat je wel kan raden hoe dat is afgelopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 23:08
Fragiel glas is voor mij ook totaal niet herkenbaar. Hij ligt regelmatig met z'n display op de tegelvloer (op de een of andere manier laat ik hem alleen in de badkamer vallen), maar er is na 1,5 jaar nog geen barstje te bekennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Toestel is toch ook niet gebouwd om mee te gooien, en of te laten vallen.
Meestal komen er dan klachten.
Elk toestel gaat verrot na verkeerd terecht te komen op de grond,..
Bij je zelf liggen toch ook je tanden er uit of breek je wat als je ongelukkig terecht komt 😅
Maar hier draait die nog top hoor... meer als anderhalf jaar, ik kijk nu uit naar de 8.2
En of die slaan we ook nog over 👍

[ Voor 14% gewijzigd door digiben op 28-09-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
poppymieke schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:58:
[...]

Vandenborre. Zou me verbazen dat die dat niet naar Nokia sturen ..... .
Dan heb jij niet veel geluk. De zaken die je aanhaalt zouden niet mogen bij professionele reparatie, dat kan je niet aan het toestel wijten.

Ik heb mijn Nokia 7 Plus overigens ook bij Vanden Borre binnengedaan ter reparatie. Dit 2 weken geleden. Reden was de wegvallende touch input, bekend probleem dus.

Het resultaat voor mij? Blijkt dat ze mijn toestel niet meer zouden repareren. Ik heb een bon gekregen van €399 oftewel de nieuwprijs anderhalf jaar geleden (terwijl ik hem eigenlijk zelf tweedehands voor €250 had gekocht).

Mi 9T gekocht met die bon. Ik heb met andere woorden kosteloos mijn N7+ kunnen inwisselen voor een Mi 9T. Echt heel tevreden over voorlopig, schitterend toestel met edge-to-edge screen zonder notch en een best wel snelle SoC.

Ik heb als vervangtoestel de A70 gehad maar daar was ik minder over te spreken. Schitterend scherm, dat wel, maar de ervaring wordt voor een stuk tenietgedaan door de notch. En de in-screen fingerprint reader is gewoon bagger, geen andere woorden voor. Zelfs met dezelfde vinger meerdere malen in te leren blijft het een gigantisch frustrerend ding. Die in de 9T is een pak sneller en een pak betrouwbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
MatthiasDS schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Dan heb jij niet veel geluk. De zaken die je aanhaalt zouden niet mogen bij professionele reparatie, dat kan je niet aan het toestel wijten.

Ik heb mijn Nokia 7 Plus overigens ook bij Vanden Borre binnengedaan ter reparatie. Dit 2 weken geleden. Reden was de wegvallende touch input, bekend probleem dus.

Het resultaat voor mij? Blijkt dat ze mijn toestel niet meer zouden repareren. Ik heb een bon gekregen van €399 oftewel de nieuwprijs anderhalf jaar geleden (terwijl ik hem eigenlijk zelf tweedehands voor €250 had gekocht).
Ja! ik heb ook gisteren bericht gehad en bij mij dezelfde reactie: ik krijg een tegoedbon . Nu op zoek naar een ander toestel, ik zal eens kijken naar hetgeen jij hebt gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 22:18
Aangezien ik toch gek begin te worden van die freezes heb ik het toestel zonet aangemeld voor reparatie (Dynafix).
Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen...
Nu weer even terug naar de oude Oneplus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 07:44
etienne001 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:30:
Aangezien ik toch gek begin te worden van die freezes heb ik het toestel zonet aangemeld voor reparatie (Dynafix).
Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen...
Nu weer even terug naar de oude Oneplus
Ik heb ook vaak last van freezes met m'n Nokia 7 Plus. Dit was een paar maanden geleden nog niet het geval.
Is dit ondertussen een erkend (of bekend) hardware probleem of toch nog software gerelateerd? 8)7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
b00ster schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:53:
Ik heb ook vaak last van freezes met m'n Nokia 7 Plus. Dit was een paar maanden geleden nog niet het geval.
Is dit ondertussen een erkend (of bekend) hardware probleem of toch nog software gerelateerd? 8)7 ;(
Ik heb sinds één of twee weken ineens ook heel regelmatig last van freezes. Spontaan opgekomen, terwijl ik er daarvoor eigenlijk niet of nauwelijks last van had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:55

Chiron

Moderator Discord
Net de 1 oktober update erop gezet :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Chiron schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:08:
Alle 104,2 MB aan updates rollen hier ook binnen :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Chiron schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:08:
Omdat ik geen van de hierboven issues ervaar (en het toestel gewoon superstabiel is en goed werkt voor wat ik ermee doe), denk ik vooral: dat doen ze lekker bij Nokia, goeie aanschaf die 7plus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
GiLeX schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

Alle 104,2 MB aan updates rollen hier ook binnen :+
code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_3_54H_SP03
kernel versie 4.4.153-perf+ #1 Tue Sep 17 12:47:35 CST 2019

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik had net wel meteen een screen freeze :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Inge Janse schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:18:
[...]

Omdat ik geen van de hierboven issues ervaar (en het toestel gewoon superstabiel is en goed werkt voor wat ik ermee doe), denk ik vooral: dat doen ze lekker bij Nokia, goeie aanschaf die 7plus *O*
Awel ja, mijn vader kocht iets eerder dan ik ook een nokia 7 plus en die doet het wel goed. En de 6 die ik als vervangtoestel heb ook. Maar ik had pech blijkbaat... Heb nu een samsung besteld maar ik vind die op het eerste zicht minder 'sexy' dan de nokia. Maar looks alleen is ook niet alles ;) . Hopelijk heb ik deze keer meer geluk en wel een goed toestel. Maar ik geloof ook oprecht dat de nokia 7 plus een goed toestel is als je een goed lopend exemplaar hebt. Ik heb nog even de nokia 7.2 overwogen maar ik vertrouw het toch niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 11:20

winDOS

6.22

Voor mensen die willen prutsen:

Internal beta Android 10 for Nokia 7 Plus leaked:
https://www.xda-developer...a-leaks-nokia-6-7-1-plus/

Je bootloader moet wel unlocked zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door winDOS op 14-10-2019 15:17 ]

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
Sinds vorige week is mijn 7 plus overleden. Toestel ging uit en enige wat hij nog toont is het bootscreen met Android One en gaat daarna weer uit. Het toestel is door Vodafone opgestuurd naar Dynafix. Ik ben alleen bang dat ze het niet kunnen verhelpen en ik dan helaas naar een ander toestel moet kijken.

Edit: net gezien in de track & trace dat er een boardswap is gedaan. Het toestel zal ik dit weekend wel kunnen ophalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Petert87 op 16-10-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
Chiron schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:53:
Ik had net wel meteen een screen freeze :(
Ik realiseerde me gisteren trouwens dat ik ineens spontaan (of is het sinds de laatste firmware update?) geen screen freezes meer heb gehad de laatste tijd. Wonderlijk hoe zoiets zo maar ineens begint en dan een tijd later ineens weer verdwenen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Haay schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

Ik realiseerde me gisteren trouwens dat ik ineens spontaan (of is het sinds de laatste firmware update?) geen screen freezes meer heb gehad de laatste tijd. Wonderlijk hoe zoiets zo maar ineens begint en dan een tijd later ineens weer verdwenen is...
Het komt en het gaat per firmware update denk ik.. ik heb nu weer meerdere keren per dag een freeze gehad, maar daarvoor maanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Ik merkte dit toevallig bij mijn broer die freeze op zijn 7+
Wat bleek nou hij gebruikte Chrome en had 3719 tablaten open staan in deze browser.
Heb er bij hem brave en Firefox op gezet en de chrome pagina's gesloten.
Ook daar was het probleem mee verholpen
..en wel alles wissen als je programma sluit :)
Ik gebruik nooit chrome dus wie weet is dat bij meerdere ook zo het geval.
Zo gebruik ik heel weinig chrome, alleen hier op tweakers af en toe 😀

[ Voor 9% gewijzigd door digiben op 29-10-2019 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
Sinds vandaag (pas opgemerkt) een raar verschijnsel op mijn N7+

Al mijn openstaande apps verdwijnen. Normaal kan je als je op het "vierkantje" drukt, alle openstaande apps zien. Alleen bij mij geeft deze aan geen recente items. Ook als ik een app open laat staan en op het "rondje" druk, en daarna op het "vierkantje" blijft deze de melding geven geen recente items.

Hebben nog meer personen hier last van?

een reboot van de telefoon heeft het issue opgelost

MAdD

[ Voor 6% gewijzigd door MAdD op 29-10-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:20
Nadat ik er lange tijd weinig last van heb gehad (enkele keren per dag) heb ik sinds 2/3 week weer erg veel problemen met het touchscreen wat niet meer reageert. Vaak zelfs meerdere keren binnen enkele minuten en bijna elke keer als ik de telefoon unlock speelt dit nu, ik begin hier goed zat van te worden maar ik twijfel of laten repareren zin heeft aangezien dit een softwareprobleem schijnt te zijn en het display wat ik in de telefoon heb is verder wel prima... Hebben meer mensen hier de laatste tijd meer last van en is hier al een definitieve oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn 7+ heeft last van freeze onderaan het scherm ongeveer dagelijks, reboot lost het op. Toestel is nu onderweg naar Hongarije voor reparatie.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En inmiddels hobbelt de 2019-11 beveiligings update binnen, alle 97,1mb achter elkaar aan :+

Zal wel een van de laatste android 9 updates zijn. Binnenkort door naar 10 ?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Android 10 staat voor Q1 2020 gepland, dus kan nog even duren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

XWB schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:13:
Android 10 staat voor Q1 2020 gepland, dus kan nog even duren.
Even? :D
Lees nog steeds her en der op het web dat het waarschijnlijk december 2019 - januari 2020 uit zal gaan rollen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
GiLeX schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:28:
[...]

Even? :D
Lees nog steeds her en der op het web dat het waarschijnlijk december 2019 - januari 2020 uit zal gaan rollen. ;)
Er wordt natuurlijk druk gespeculeerd maar HMD zelf geeft Q1 aan, dus dat kan ook maart zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JLIduCtF9Ucfox01vogMIxIZ/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 17:07
XWB schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:40:
[...]

Er wordt natuurlijk druk gespeculeerd maar HMD zelf geeft Q1 aan, dus dat kan ook maart zijn.

[Afbeelding]
Als ik naar dat plaatje kijk dan gaat de lijn naar de ruimte tussen Q4 en Q1. We zien het wel wanneer het komt. Ben blij dat we het krijgen. En dit is wel erg, maar bij de meeste moet je blij zijn dat je nog een nieuwere versie krijg als het die uit gekomen is. Dit zal wel de laatste upgrade zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoe sneller hoe beter idd. Al is het maar vanwege de dark mode :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:23
Prutsertje13 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:24:
Nadat ik er lange tijd weinig last van heb gehad (enkele keren per dag) heb ik sinds 2/3 week weer erg veel problemen met het touchscreen wat niet meer reageert. Vaak zelfs meerdere keren binnen enkele minuten en bijna elke keer als ik de telefoon unlock speelt dit nu, ik begin hier goed zat van te worden maar ik twijfel of laten repareren zin heeft aangezien dit een softwareprobleem schijnt te zijn en het display wat ik in de telefoon heb is verder wel prima... Hebben meer mensen hier de laatste tijd meer last van en is hier al een definitieve oplossing voor?
Ik heb exact dit probleem gehad. het schijnt een probleem met de 'digitizer' te zijn. Enige oplossing is opsturen voor garantie. Bij mij was het probleem na vervangen van het scherm weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
Aurera schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:34:
[...]

Ik heb exact dit probleem gehad. het schijnt een probleem met de 'digitizer' te zijn. Enige oplossing is opsturen voor garantie. Bij mij was het probleem na vervangen van het scherm weg :)
Welk type scherm zit er na het vervangen in? Aangezien de novatek versie problemen schijnt te hebben qua kleur en met dimmen. Heb zelf geen novatek scherm en ben op het freeze probleem na super tevreden met het display, zou ontzettend balen als het touch freeze probleem opgelost is maar als ik daarvoor in de plaats een scherm krijg met dimproblemen en afwijkende kleurweergave....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurera
Prutsertje13 schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:28:
[...]

Welk type scherm zit er na het vervangen in? Aangezien de novatek versie problemen schijnt te hebben qua kleur en met dimmen. Heb zelf geen novatek scherm en ben op het freeze probleem na super tevreden met het display, zou ontzettend balen als het touch freeze probleem opgelost is maar als ik daarvoor in de plaats een scherm krijg met dimproblemen en afwijkende kleurweergave....
Daar was ik inderdaad ook bang voor (heb ook een niet Novatek versie). Al mag je er redelijkerwijs van uitgaan dat je en gelijkwaardig product terug krijgt. Als ze er bij mij een Novatek versie ingezet hadden, ging die nogmaals retour. Ik heb nu:

"Firmwareversie touchscherm
07
Goodix-v1.017.20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
Prutsertje13 schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:24:
Zoals hierboven aangegeven, probleem is echt wel hardwarematig. Het heeft dus zeker zin om hem binnen te geven en wat mij betreft is dat gewoon een must. Ik werd er op de duur ook gek van en heb hem eind september binnengegeven.

Dat was meteen ook het laatste wat ik van mijn Nokia gezien heb, want men wou het toestel niet meer herstellen en gaf mij dan maar een bon voor nieuwwaarde. En nu heb ik dus een Mi 9T...

Dus voor je hem binnengeeft, best een backup maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
Dan ga ik hem binnenkort ook maar opsturen want ik begin er onderhand gek van te worden, nu soms zelfs meerdere keren in enkele minuten dat het scherm niet meer reageert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Prutsertje13 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:27:
Dan ga ik hem binnenkort ook maar opsturen want ik begin er onderhand gek van te worden, nu soms zelfs meerdere keren in enkele minuten dat het scherm niet meer reageert :(
Daar heeft de mijne sinds enkele weken ook last van. Maanden terug al opgestuurd omdat ik vlekken in het scherm had. Nu dit :/.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAdD
GiLeX schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:12:
En inmiddels hobbelt de 2019-11 beveiligings update binnen, alle 97,1mb achter elkaar aan :+

Zal wel een van de laatste android 9 updates zijn. Binnenkort door naar 10 ?

code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_3_54H_SP04
kernel versie 4.4.153-perf+ #1 Tue Oct 24 13:47:31 CST 2019

[ Voor 38% gewijzigd door MAdD op 20-11-2019 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
Ik had het toestel opgestuurd voor de screen freezes, na het toestel terug gekregen te hebben (scherm vervangen) ging het even goed.
Sinds eergister weer last van freezes, ben er nu zo klaar mee dat ik vandaag op maar een Xiaomi 9T Pro 129GB heb besteld...

Nokia toestel vanmiddag wederom aangemeld voor reparatie...
Mijn zoontje gaat hem hierna gebruiken dus keep you informed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
etienne001 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:40:
Ik had het toestel opgestuurd voor de screen freezes, na het toestel terug gekregen te hebben (scherm vervangen) ging het even goed.
Sinds eergister weer last van freezes, ben er nu zo klaar mee dat ik vandaag op maar een Xiaomi 9T Pro 129GB heb besteld...

Nokia toestel vanmiddag wederom aangemeld voor reparatie...
Mijn zoontje gaat hem hierna gebruiken dus keep you informed
Was bij jouw toestel de oplossing ook een “software-update” en moest je toen je het toestel weer in gebruik nam, ook twee securitypatches downloaden?

De mijne is maandag terug gekomen van reparatie, so far so good ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
PinokkioTV schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:04:
[...]

Was bij jouw toestel de oplossing ook een “software-update” en moest je toen je het toestel weer in gebruik nam, ook twee securitypatches downloaden?

De mijne is maandag terug gekomen van reparatie, so far so good ...
Nee, ze hebben het scherm vervangen.
Blijkbaar toch niet helemaal goed gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01
Iekozz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:15:
Heb mijn nokia 7 plus helaas weer moeten opsturen naar dynafix voor de niet werkende oplaad poort. Nokia heeft hem nu gecrediteerd, niet meer te maken volgens hun. Te duur. Wel even iets om rekening mee te houden als je hem opstuurt voor hetzelfde probleem.
Hoeveel heb je teruggekregen? Ik krijg nu een schamele 200 piek shop-tegoed aangeboden, waar ik het niet mee eens ben.... (winkel laat ik even in het midden tot het opgelost is).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 23:01
S0epkip schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:42:
[...]

Hoeveel heb je teruggekregen? Ik krijg nu een schamele 200 piek shop-tegoed aangeboden, waar ik het niet mee eens ben.... (winkel laat ik even in het midden tot het opgelost is).
Het volledige bedrag wat ik er toen voor betaald heb in shop tegoed bij coolblue.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Voor wie een 7 plus heeft die wél goed werkt ;)

"While Nokia 6.1, 6.1 Plus and 7 Plus users can expect the Android 10 update in January 2020, Nokia 6.2 and 7.2 users have to live with roll-out promise in Q1 2010."

Oftewel: nog hooguit 40 nachtjes slapen oOo

Bron: nokiapoweruser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Inmiddels werd ik helemaal gaar van het touchscreen wat freezed. Vooral onhandig als je gebeld wordt en je niet op kan nemen. De laatste weken kwam het bijna elke keer voor dat ik de telefoon gebruikte. Heel frustrerend om eerst off en on via de powerbutton te moeten om het touchscreen weer te 'resetten' (daarna werkt het weer prima, tot de volgende 'freeze'.

Vandaag mn Iphone 11 binnen gekregen, dus :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
^^ Ik had ook last van freezes, opgestuurd en binnen een week gefikst. Lijkt me een wat goedkopere oplossing dan een appel :) Maar, succes er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met schermproblemen als het glas gebarsten is?

Ik heb er nog 2 in de la liggen. Dat glas is zo kwetsbaar op de 7+ dat het bij mij in no time kapot ging destijds. Wie weet maak ik zo nog kans op een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 01-06 17:26
Inge Janse schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:42:
Voor wie een 7 plus heeft die wél goed werkt ;)

"While Nokia 6.1, 6.1 Plus and 7 Plus users can expect the Android 10 update in January 2020, Nokia 6.2 and 7.2 users have to live with roll-out promise in Q1 2010."

Oftewel: nog hooguit 40 nachtjes slapen oOo

Bron: nokiapoweruser
Ben zo te zien 1 van de gelukkigen en kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Even een update: toestel zal eerdaags weer terug komen.
Dit is de orderstatus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reparatie repair center - In behandeling        9-12-2019               
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen      9-12-2019               
Reparatie repair center - In behandeling        16-12-2019              
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen      16-12-2019              
Reparatie repair center - In behandeling        17-12-2019              
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      17-12-2019              
Reparatie repair center - Product omgeruild     17-12-2019

Product is omgeruild, ben benieuwd wat er is omgeruild.

Edit: er wordt een Nokia 7.2 opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
Ter info: dochter haar Nokia 7 plus (gekocht feb 2019) vertoonde ook al tijdje USB-C connectie problemen totdat ie ergens vorige week totaal niet meer wou opladen. Bijkomend probleem, het scherm is gebarsten; al sinds week 1 eigenlijk, jammer maar dat stoorde om zeggen niet.

Contact gehad met Belsimpel die verwijzen door naar Nokia. Nokia zegt stuur maar op en biedt offerte van 185 euro om het scherm te herstellen (vermoedelijk incl lader poort al wordt dat niet expliciet vermeld).

Anyway, ik ga geen 185 euro ophoesten om 6 maand later weer tegen dit euvel aan te lopen =(

Conclusie: dat wordt dan de laatste Nokia in de familie, jammer, ik vond ze op zich wel goed bezig maar ik zie niet in waarom ik moet opdraaien voor een ("verborgen") design-fout van hun.

Voorlopig teruggevallen op een oude Lumia 925. Ironisch genoeg ook een Nokia.

PS: dat ze het scherm willen aanrekenen vind ik op zich niet zo erg; dat ze het toestel als 'repareerbaar' beschouwen vind ik veel storender. Er zijn een massa ervaringen te lezen op de fora dat de vervangpoort gewoon even brak is als het origineel. Dat wordt dan gewoon om de zoveel maand je toestel opsturen totdat de garantie vervallen is? En in tussentijd maar hopen dat er niet op nieuw een barst in het scherm komt... ?!?

• Zertaxka
  • Niet online
etienne001 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:17:
Dit is de orderstatus:

Toen ik je post las dacht ik al dat je een 7.2 zou krijgen :+

Zat zelf ook met een schuin oog naar de 7.2 te kijken als vervanger van mijn 7 Plus. Zag er op papier goed uit (op de Snapdragon 660 na dan). Maar de camera schijnt toch wat tegen te vallen.
Dus maar wachten op de 8.2 als die er aan komt en die maar eens bekijken.

Zelf nog altijd tevreden met mijn 7 Plus. Alleen heb ik af en toe ook wat last van laad problemen en screen freezes. Paar dagen last van en dan is het weer weg en dan herhaald het zich weer.
Ook kwam ik er achter dat er een scheur/breuk onder het glas zit. Normaal niet te zien totdat je een witte webpagina laadt en dan zie je het dus wel, lijkt op een rijtje pixels die niet mee kleuren.
Nog een paar maandjes volhouden dus maar.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30
etienne001 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:17:
Dit is de orderstatus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reparatie repair center - In behandeling        16-12-2019              
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen      16-12-2019              
Reparatie repair center - In behandeling        17-12-2019              
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling      17-12-2019              
Reparatie repair center - Product omgeruild     17-12-2019

Via Nokia zelf aangemeld of via verkoper?

Overigens best raar toch dat ze een compleet ander toestel toesturen?

• etienne001
pelt schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:05:
[...]

Via Nokia zelf aangemeld of via verkoper?

Overigens best raar toch dat ze een compleet ander toestel toesturen?
Via de verkoper moest ik hem aanmelden bij Dynafix.

Ik vindt het eerlijk gezegd ook een beetje vreemde zaak dat ze zomaar een ander toestel toesturen.
Wie zit er nou te wachten op zo'n toestel met een notch.
Ik denk er toch nog over na dat ik na ontvangst van het toestel de verkoper ga benaderen (pakket blijft hangen bij DHL).
Ten eerste was de 7+ duurder en ten 2e die notch en ten 3e waarom wordt er niet even overlegd.

Edit: contact gehad met de verkoper. Toestel dien ik na ontvangst te versturen naar de verkoper. Die gaat een passende oplossing zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door etienne001 op 19-12-2019 16:05 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mijn toestel is gisteren ook voor de 2e keer opgestuurd met oplaadprobleem. Die terugbetaling of ander toestel wat ik hierboven lees hoop ik dan maar ook op. Ik ben het vertrouwen verloren in het toestel.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vorige week bij MM geweest voor mijn touch probleem. Uiteraard niet te laten zien op dat moment dus ben ik na toestel rest weer terug naar huis gegaan. Eenmaal thuis probleem toch nog aanwezig. Meteen maar gefilmd anders geloven ze mij niet.
YouTube: Nokia 7 Plus. Touch werkt niet

Filmpje laten zien na veel moeite op laten sturen voor de 2de keer vorige keer witte vlekken pas na die reparatie is het touch probleem begonnen.

Ben benieuwd wat er de volgende keer niet werkt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:51:
Mijn toestel is gisteren ook voor de 2e keer opgestuurd met oplaadprobleem. Die terugbetaling of ander toestel wat ik hierboven lees hoop ik dan maar ook op. Ik ben het vertrouwen verloren in het toestel.
Helaas geen centjes terug of andere telefoon. Knakending is weer gerepareerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erazzzer schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:49:
[...]

Helaas geen centjes terug of andere telefoon. Knakending is weer gerepareerd....
Het is toch wat dat HMD de Nokianaam zo te grabbel gooit. Ik heb hier dus ook nog 2 Nokia 7 Plussen in de la liggen. Gebruik er af en toe een voor navigatie maar voor de rest zijn ze waardeloos. En dat zegt wat gezien ik ze gratis heb gehad van Nokia

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 27-12-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Droevig om te zien dat dit topic nog leeft door mensen met oplaadproblemen. Ik ben nu een half jaar over op de Samsung A70 en tot dusverre bevalt ie prima :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik behoor kennelijk tot de zwijgende meerderheid die een gewoon goed werkende 7 Plus heeft.
Geen laadprobleem, ik kan makkelijk twee dagen halen op één lading. Bij weinig gebruik zelfs 3 dagen.
Ik heb ook het juiste type scherm er in zitten.
Nu anderhalf jaar in gebruik, en nog steeds tevreden.
Nu is het afwachten op de Android 10 update, komende maand.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb na ruim anderhalf jaar ook geen laadproblemen. Volgend toestel wordt ook weer HMD, ik ben vooral benieuwd naar de Nokia 8.2 die in februari verwacht wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 11:20

winDOS

6.22

tazmaniankoala schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:29:
Ik behoor kennelijk tot de zwijgende meerderheid die een gewoon goed werkende 7 Plus heeft.
Geen laadprobleem, ik kan makkelijk twee dagen halen op één lading. Bij weinig gebruik zelfs 3 dagen.
Ik heb ook het juiste type scherm er in zitten.
Nu anderhalf jaar in gebruik, en nog steeds tevreden.
Nu is het afwachten op de Android 10 update, komende maand.
Hier nog een tevreden klant, alleen mijn mini jack aansluiting is kapot. Een stekker blijft er niet meer in zitten. Voor mij niet echt een probleem omdat ik een bluetooth koptelefoon gebruik.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
PinokkioTV schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:24:
^^ Ik had ook last van freezes, opgestuurd en binnen een week gefikst. Lijkt me een wat goedkopere oplossing dan een appel :) Maar, succes er mee :)
Het begon wel irritant te worden als het scherm zelfs freezed als je gebeld wordt, en dus niet op kan nemen zonder de call eerst uit te drukken.
Freezen an sich was voor mij niet de enige reden om weer terug te gaan naar Apple. Het was wel de laatste druppel.
Voor t geld is het een dikke prima telefoon verder :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 18:08
Hier ook een hele familie tevreden nokia gebruikers. Ik heb zelf een 7+ nu ruim 1 jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over. Goede accuduur, lekker snelle reactie van apps en nooit problemen.
Mijn vrouw heeft de 6.1 en ook zij is zeer tevreden. Mijn zoon en dochter hebben de 5. Beide zijn er blij mee (en volgens mij zegt dat wel wat tegewoordig bij pubers).

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Zelfde hier, geen problemen, vooral blij met de stabiliteit, snelheid, stevigheid (alleen de hoeken van mijn toestel zijn helemaal aan gort, daar valt ie constant op, maar dat boeit me weinig) en updates. Een nieuw toestel kan eventueel weer een HMD worden (waarbij ook meespeelt dat ik Chinese fabrikanten ergens niet vertrouw, ik snap dat HMD zijn spullen ook in China laat maken, maar een moederbedrijf in Europa heb ik net iets meer vertrouwen in).

Wat wel een enorm verschil in mijn (positieve) ervaring maakt, is dat ik Gcam gebruik ipv de reguliere foto-app. Man, wat een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne001
Ik heb mijn Nokia 7+ naar Dynafix gestuurd, dit in opdracht van de winkel waar ik deze heb gekocht.
Het toestel was niet meer te repareren dus stuurt men een Nokia 7.2 terug.
Volgens Dynafix is dit besloten door Nokia en niet door de verkopende partij.
Ik heb hierover contact gehad met de verkoper en deze snappen mijn frustratie dat er in mijn ogen een lelijker en goedkoper toestel wordt toegezonden.
Ik moest na ontvangst van dat nieuwe toestel deze doorsturen naar de verkopende partij zodat zij een andere oplossing kunnen bieden.

Nu is het zo dat ik op 18-12 contact hebt gehad met DHL waarom de aflevering voor de 3e dag niet mogelijk zou zijn. Deze gaven aan dat het pakket zoek is en de afzender contact moet opnemen voor onderzoek.
Dit doorgegeven aan Dynafix, deze gaven aan hier nog niets mee te kunnen doen daar er afspraken zijn met DHL. Op de 20e hebben hun aangegeven bij DHL dat het pakket zoek is en dat er een onderzoek moet worden opgestart.
Nou kreeg ik gister het verzoek de aankoopnota door te mailen naar Dynafix, vreemd want deze staat al in het systeem...., maargoed toch maar doorgestuurd. Zonet contact gehad met Dynafix hoe lang dit nog gaat duren, tja meneer dat kan nog wel 2 weken duren daar DHL een onderzoek moet opstarten.. AAAARRRGGGGG ik wordt gek hier!!! Wat een flut oplossing is dit zeg!

Nou is mijn vraag eigenlijk, wie draagt er nou zorg voor de garantie?
Is dat de verkoper of de fabrikant i.c.m. het reparatiebedrijf?
Anders wil ik het via de verkoper spelen en dan moeten hun maar met een snellere oplossing komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 18:30
etienne001 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:23:
Ik heb mijn Nokia 7+ naar Dynafix gestuurd, dit in opdracht van de winkel waar ik deze heb gekocht.
Het toestel was niet meer te repareren dus stuurt men een Nokia 7.2 terug.
Volgens Dynafix is dit besloten door Nokia en niet door de verkopende partij.
Ik heb hierover contact gehad met de verkoper en deze snappen mijn frustratie dat er in mijn ogen een lelijker en goedkoper toestel wordt toegezonden.
Ik moest na ontvangst van dat nieuwe toestel deze doorsturen naar de verkopende partij zodat zij een andere oplossing kunnen bieden.

Nu is het zo dat ik op 18-12 contact hebt gehad met DHL waarom de aflevering voor de 3e dag niet mogelijk zou zijn. Deze gaven aan dat het pakket zoek is en de afzender contact moet opnemen voor onderzoek.
Dit doorgegeven aan Dynafix, deze gaven aan hier nog niets mee te kunnen doen daar er afspraken zijn met DHL. Op de 20e hebben hun aangegeven bij DHL dat het pakket zoek is en dat er een onderzoek moet worden opgestart.
Nou kreeg ik gister het verzoek de aankoopnota door te mailen naar Dynafix, vreemd want deze staat al in het systeem...., maargoed toch maar doorgestuurd. Zonet contact gehad met Dynafix hoe lang dit nog gaat duren, tja meneer dat kan nog wel 2 weken duren daar DHL een onderzoek moet opstarten.. AAAARRRGGGGG ik wordt gek hier!!! Wat een flut oplossing is dit zeg!

Nou is mijn vraag eigenlijk, wie draagt er nou zorg voor de garantie?
Is dat de verkoper of de fabrikant i.c.m. het reparatiebedrijf?
Anders wil ik het via de verkoper spelen en dan moeten hun maar met een snellere oplossing komen.
Je hebt toch een koopovereenkomst met de winkel lijkt me. Dus zij moeten maar met een oplossing komen? Maar wat een ellende zeg :P DHL en pakketjes kwijt, het verbaast me echt totaal niet. Wat een prutsers zijn dat. Maar als het indd in opdracht van de winkel was, dan zeker met de winkel contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
spokje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Je hebt toch een koopovereenkomst met de winkel lijkt me. Dus zij moeten maar met een oplossing komen? Maar wat een ellende zeg :P DHL en pakketjes kwijt, het verbaast me echt totaal niet. Wat een prutsers zijn dat. Maar als het indd in opdracht van de winkel was, dan zeker met de winkel contact opnemen.
Ik heb contact gehad met de winkel, deze zou een bericht doen naar Dynafix, verder konden ze helaas (begrijpelijk) op dit moment verder niet veel doen. En warempel krijg ik zonet een mailtje van Dynafix dat ze graag de factuur willen en mijn bankrekeningnummer zodat men het bedrag kan crediteren...
Het kan dus toch sneller 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik kreeg vanmorgen ineens tot mijn grote verrassing een nieuwe versie van Edge op mijn Nokia

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.vasterman/Afbeeldingen/Edge%20on%20Android.png

En dat terwijl ik niet eens in een dev- of beta programma zit.
Voorlopig ziet die nieuwe versie van Edge er wel goed uit, al is het ff wennen aan de nieuwe vorm / plaats van de menu's.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Urgh, hier begint de USB poort nu ook snel slechter te worden. Alleen door flink te wrikken en de telefoon onder een bepaalde hoek te leggen laadt ie nog op.

Wanneer hebben de mensen met oplaad problemen de telefoon opgestuurd ? Als je helemaal niet meer kan opladen of daarvoor al ? Heb nog tot 25 Maart garantie...

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zertaxka schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:20:
Urgh, hier begint de USB poort nu ook snel slechter te worden. Alleen door flink te wrikken en de telefoon onder een bepaalde hoek te leggen laadt ie nog op.

Wanneer hebben de mensen met oplaad problemen de telefoon opgestuurd ? Als je helemaal niet meer kan opladen of daarvoor al ? Heb nog tot 25 Maart garantie...
Toen ik in jouw situatie zat heb ik m opgestuurd. Nee dat is niet waar, heb regelmatig twee uur met de telefoon en de lader in hand gezeten om te zorgen dat ie laadde. Vooral terugsturen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Daar gaan we weer… De problemen met de vastlopende digitizer en het niet willen opladen wanneer de USB-C poort aangesloten is (begint weer los te zitten) zijn weer terug aan het komen. Eén jaar na reparatie, zo lang heeft het toestel het dus niet uitgehouden… Gek genoeg zijn beide problemen tegelijkertijd teruggekomen. Wellicht zijn ze aan elkaar gelieerd?

Ik heb de verkopende partij gesommeerd met een alternatieve oplossing te komen in plaats van de reparatie. Ik heb geen vertrouwen meer in het product. Ik zal jullie op de hoogte houden als ik reactie krijg! Al heb ik er wel een hard hoofd in…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redcap
  • Laatst online: 09:46
In India en Finland is Android 10 al beschikbaar als update :)
Bij mij helaas nog niet. Volgens sommige beta testers geen freezes meer. Laten we hopen dat dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
redcap schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:05:
In India en Finland is Android 10 al beschikbaar als update :)
Bij mij helaas nog niet. Volgens sommige beta testers geen freezes meer. Laten we hopen dat dat klopt.
waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?
Ik zie idd ook nog niks op mijn telefoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@MAdD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@MAdD Check https://nokiapoweruser.co...ow-update-size-changelog/

Het zal vast om een gefaseerde uitrol gaan, India is doorgaans eerste en Nederland volgt meestal enkele dagen later.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redcap
  • Laatst online: 09:46
MAdD schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:14:
[...]

waar heb je deze info vandaan als ik vragen mag?
Ik zie idd ook nog niks op mijn telefoon
Ik zag het op de community (het forum) van Nokia: https://community.phones.nokia.com/categories/nokia-7-plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAdD
ik volg deze site https://nokiamob.net/
maar daar stond/staat nog niks op

inmiddels de OTA link:

https://android.googleapi...c220424b2ad2c66213183.zip

[ Voor 18% gewijzigd door MAdD op 07-01-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Dank voor het nieuws over Android 10. Wat me gelijk bij een vrij cruciale vraag brengt: welke versie van gcam werkt goed? Ik lees veel over gcam-versies die niet meer werken bij de nieuwe Android. Ik gebruik GCam_6.2.030_N7P_test1.3a.apk (https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-backrider/) en wil echt niet meer zonder. Laten we hopen dat bijvoorbeeld de genoemde versie op https://community.phones....-gcam-works-on-android-10 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Hier inmiddels via de OTA download naar SD-card en via het bootmenu Android 10 draaiend op de 7plus.
Wat kleine verschillen maar met de MS launcher weinig veranderingen zo lijkt het.
Nu dus een 7plus met Build 00ww_4_10C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
ik ga nog even wachten met updaten alvorens er een goede GCAM versie is. heb net manueel gechecked op update maar in Belgie voor mijn Phone nog geen update beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Boraprince op 07-01-2020 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
Ook hier is via de OTA download en SD kaart installatie het upgraden naar Android 10 goed gelukt, maar ook hier weinig schokkende dingen te melden.

De Gcam werkt ook goed, alleen is de slow motion functie niet meer te gebruiken. De camera app sluit dan af.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De grootste verandering zou de dark mode moeten zijn. Wellicht kunnen jullie dat eens proberen? :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

XWB schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:26:
De grootste verandering zou de dark mode moeten zijn. Wellicht kunnen jullie dat eens proberen? :)
Ook dat is verder niet echt wereld schokkend :P
Alles wat wit was is of zwart (of donkergrijs in de settings) _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boraprince
GCAM voor N7+
https://www.cyanogenmods.org/nokia-7-plus-google-camera-7-2/

overzicht voor Nokia modellen.
https://www.cyanogenmods.org/gcam-google-camera-nokia/

nog niets getest. mss van het weekend eens proberen met N7+ van mijn vriending. in het slechtste geval hebben we een werkende en een niet werkende GCAM versie.

mijn moeder heeft ook de 7N+ en zijn er alledrie zeer tevreden over. buiten het niet maximaal kunnen dimmen van het scherm hebben wij nergens last van.

[ Voor 49% gewijzigd door Boraprince op 08-01-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Iemand al de android 10 update binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

saphaas schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:57:
Iemand al de android 10 update binnen ?
Je kan het forceren door de OTA download als je niet wil wachten tot het aangeboden wordt ;)
Zie paar posts eerder in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Behoud ik dan al me instellingen en documenten of word het dan een schone installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

saphaas schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:23:
Behoud ik dan al me instellingen en documenten of word het dan een schone installatie ?
Alles blijft behouden, al zijn sommige standaard geluiden anders zijn we achter.
Het is geen clean install, maar een geforceerde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Oke ik wacht wel op de update zal binnenkort wel aangeboden worden.
Hopelijk zit er een fix in voor de freezes word er gek van 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:57
saphaas schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:38:
Oke ik wacht wel op de update zal binnenkort wel aangeboden worden.
Hopelijk zit er een fix in voor de freezes word er gek van 🙃
Kan iemand dit bevestigen? Ik heb net m'n telefoon aangemeld voor reparatie om dit probleem te verhelpen. Als ik hem niet op hoef te sturen dan is dat mooi natuurlijk.

Ik krijg de Android 10 update zelf nog niet binnen als ik de telefoon op updates laat zoeken overigens.

Edit: nu aan het downloaden via de link hierboven. Zo eens proberen of het helpt.

Edit 2; updaten is gelukt. Nu eens testen hoe het gaat met de freezes.

[ Voor 12% gewijzigd door Insert12 op 12-01-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Mensen, nog een keer (eerder ook al aangegeven): het freeze probleem is 100% zeker hardwarematig.
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires