Heb het toestel inmiddels een jaar in bezit en ben er eigenlijk erg tevreden over. Maar nu heb ook ik sinds kort problemen met het opladen, hij laad niet, tot nauwelijks op. Het werkt alleen als er wat druk word uitgeoefend op de USB-C. Nu wil ik hem graag opsturen. In het verleden heb ik wel eens opgevangen dat een toestel buiten de garantie valt als er andere schade geconstateerd word. Nu heb ik links onder in de hoek een barstje van een kleine centimeter.. Nu weet ik zeker dat het laadprobleem niks te maken heeft met de barst, maar ik ben bang dat het een eindeloze discussie word waarna ik of een ongeprepareerd toestel terug krijg, of onderzoek kosten moet betalen. En daar heb ik niet heel veel zin in.
Iemand hier ervaring mee?
Edit: Net gebeld met Dynafix, die geven al aan dat de garantie door het barstje direct word afgekeurd. Opsturen kan wel, maar dan krijg ik de rekening.
Edit 2: Ook nog even gechat met de Nokia support. Ook Nokia is niet van plan de USB poort te repareren zonder kosten in rekening te brengen voor het vervangen van het Scherm alvorens ze de USB poort fixen. Als uitleg geven ze dat ze het scherm er af moeten halen en niet terug kunnen plaatsen, ongeacht het formaat van de barst.
Is het terecht dat deze kosten op mij verhaald worden?
- Er moet een onderdeel vervangen worden onder Garantie. Dit is een bekend probleem.
- Om bij het onderdeel te komen moeten ze een onderdeel vervangen wat buiten de garantie valt. Op dit moment werkt het onderdeel echter wel perfect ondanks de barst, en zou ik hem zelf nooit laten vervangen.
[
Voor 36% gewijzigd door
SmashCruiser op 29-08-2019 14:15
]