Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Vanmorgen heb ik mijn 7 Plus laten vallen. :(
Gelukkig zit er een case omheen.
Maar helaas zitten er nu wel barsten in het touchscreen.

Het scherm zelf is niet beschadigt, geen kleurverschil e.d. Touchscreen werkt ook nog gewoon.

Heeft iemand een adresje waar ik het touchscreen kan laten vervangen?
Is dit überhaupt verstandig? I.v.m verminderde werking ofzo?
Andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Langs de officiele weg kost het 163 Euro. Wellicht ben je hier deels voor verzekerd.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
PinokkioTV schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:41:
Langs de officiele weg kost het 163 Euro. Wellicht ben je hier deels voor verzekerd.
Voor 163 euro kan ik beter een nieuw toestel aanschaffen.
Bedoel je verzekerd vanuit mijn inboedelverzekering? Voor mijn telefoon heb ik geen verzekering namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Voor 163 zou ik de inboedelverzekering zeker niet aanspreken, dat is eigenlijk pas de moeite als je je splinternieuwe iPhone XS laat vallen ofzo, ivm mogelijke aanvullende voorwaarden als je veel shade claimt.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
S0epkip schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:15:
Voor 163 zou ik de inboedelverzekering zeker niet aanspreken, dat is eigenlijk pas de moeite als je je splinternieuwe iPhone XS laat vallen ofzo, ivm mogelijke aanvullende voorwaarden als je veel shade claimt.
Mijn verzekering dekt het niet ben ik achter gekomen.

Misschien toch maar zelf naar een reparatiewinkel.
Heeft iemand nog goede tips voor een goede zaak? Het liefst wil ik wel een origineel scherm, i.v.m. eventuele doorverkoop later. En een zaak die een beetje netjes werkt. Niet dat ik mijn telefoon terug krijg met allemaal krassen e.d. erop van het verwijderen van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Buffalo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Mijn verzekering dekt het niet ben ik achter gekomen.

Misschien toch maar zelf naar een reparatiewinkel.
Heeft iemand nog goede tips voor een goede zaak? Het liefst wil ik wel een origineel scherm, i.v.m. eventuele doorverkoop later. En een zaak die een beetje netjes werkt. Niet dat ik mijn telefoon terug krijg met allemaal krassen e.d. erop van het verwijderen van het scherm.
Als je wat rond Googled kom je van alles tegen, overwegend duurder (en waarschijnlijk minder goed) dan reparatie via Nokia ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
PinokkioTV schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:27:
[...]

Als je wat rond Googled kom je van alles tegen, overwegend duurder (en waarschijnlijk minder goed) dan reparatie via Nokia ...
Daarom juist. Ik had al op Google gekeken.
Via Nokia kost het 185 euro. Ook dit vind ik te duur. En het eigenlijk ook niet waard.

Ik denk dat ik de telefoon maar in de V&A aanbiedt. Kijken of er interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinkle81
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06-2019
Ik heb sinds maart de Nokia 7plus. Helaas begint hij sinds deze week bij het laden opeens te rebooten (met geluid, heel irritant aangezien ik hem 's nachts oplaadt). Dit gebeurt alleen bij snelladen en niet gewoon laden. Is dit iets wat ik zelf op kan lossen? Of moet hij teruggestuurd worden?

Toestel lijkt niet te warm te zijn tijdens het opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Twinkle81 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:39:
Ik heb sinds maart de Nokia 7plus. Helaas begint hij sinds deze week bij het laden opeens te rebooten (met geluid, heel irritant aangezien ik hem 's nachts oplaadt). Dit gebeurt alleen bij snelladen en niet gewoon laden. Is dit iets wat ik zelf op kan lossen? Of moet hij teruggestuurd worden?

Toestel lijkt niet te warm te zijn tijdens het opladen
Gebruik een kabel waarbij de telefoon niet kan snelladen. Sowieso beter voor de accu en 's nachts maakt het ook niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hannekeee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:21:
[...]

En wat is dan het verschil? Want gcam is een app, zou die dan niet op elke telefoon goed moeten functioneren? Samsung heeft meer mp, weet dat dat niet alles zegt, maar vond het behoorlijk wat mp's!
Het is een poort, en die werkt zeker niet voor elke telefoon. 7 plus heeft daarmee mazzel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Heb net (na de 2e keer dat ik hem opstuur) het volledige aankoopbedrag (€399) teruggekregen

Ben toch wel opgelucht dat ze het zo hebben opgelost ipv weer een tijdelijke reparatie

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Nieuwe update wordt nu uitgerold

Software update - Android 9 Pie (V354.E)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
MAdD schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:48:
Nieuwe update wordt nu uitgerold

Software update - Android 9 Pie (V354.E)
What's new:
- Improved system stability
- User interface enhancements
- Google Security Patch 2019-06

Update size: 307.8 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Haay schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:24:
[...]

What's new:
- Improved system stability
- User interface enhancements
- Google Security Patch 2019-06

Update size: 307.8 MB
Hopelijk eindelijk van de freezes af. Dat gehannes begin ik ook zat te worden. Gebeurt nu zelfs soms wanneer het scherm actief is. Dan moet je de powerknop indrukken, opnieuw unlocken en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
# Ossi,
Informeer eens bij GuustVB ( zie post hierboven ), misschien heb jij je N7+ bij dezelfde Winkel, provider of wat dan ook gekocht en dan is het toch van van waarom hij wel en ik niet !
Ik persoonlijk bleef toch echt niet zolang rondlopen met zo`n gebrekkig toestel ( kijk maar eens terug vanaf je eerste post ).
Mijn N7+ met Novatek-V07 van sept 2018, geen problemen ( tot nu toe )
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Ik ben na net iets meer dan een jaar nog steeds erg tevreden over de accu van deze telefoon. Hij gaat zonder problemen twee dagen mee met een behoorlijke SOT. Volgens AccuBattery is de huidige accucapaciteit nog 3400 mAh van de originele 3800 mAh. Hoe goed dat precies is weet ik niet, maar doet er ook niet echt toe...

Ik gebruik overigens alleen wifi.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uK1xNBn.png

[ Voor 4% gewijzigd door beukenootjes op 02-07-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:40
Kreeg vandaag de update aangeboden. Maar wel apart was dat mijn telefoon traag aanvoelde voordat de update gedownload werd. En had sinds gisteren ook last van freezes. Krijg nu het gevoel dat ze het expres doen om de update te installeren. Na de update werk alles weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ossi schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:57:
[...]

Hopelijk eindelijk van de freezes af. Dat gehannes begin ik ook zat te worden. Gebeurt nu zelfs soms wanneer het scherm actief is. Dan moet je de powerknop indrukken, opnieuw unlocken en dan werkt het weer.
Het is een hardware probleem, nieuw scherm is de oplossing. Opsturen dus.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
beukenootjes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:31:
Ik ben na net iets meer dan een jaar nog steeds erg tevreden over de accu van deze telefoon. Hij gaat zonder problemen twee dagen mee met een behoorlijke SOT. Volgens AccuBattery is de huidige accucapaciteit nog 3400 mAh van de originele 3800 mAh. Hoe goed dat precies is weet ik niet, maar doet er ook niet echt toe...

Ik gebruik overigens alleen wifi.

[Afbeelding]
AccuBattery kijkt hoeveel % erbij komt bij je accu en vergelijkt dat met hoeveel mah erin wordt gepompt in dezelfde tijd. Daarna is het een simpel sommetje. Het is pas betrouwbaar na een aantal laadsessies waarin er 50% of meer in de accu is geduwd.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Al vanaf begin nooit problemen gehad.
Heb hem nu 16 of 17 maanden.
Super met updates etc.
Kennis heeft nieuwe model twee maanden en ook nog niet gehoord over problemen.
De 8.1 is eigenlijk nu beter om te kopen en werkt net iets lekkerder.
Al blijf ik nog steeds bij me 7 plus.,zo lang die prima blijft werken 😉
Calamor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:04:
Kreeg vandaag de update aangeboden. Maar wel apart was dat mijn telefoon traag aanvoelde voordat de update gedownload werd. En had sinds gisteren ook last van freezes. Krijg nu het gevoel dat ze het expres doen om de update te installeren. Na de update werk alles weer soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbuTom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
S0epkip schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Het is een hardware probleem, nieuw scherm is de oplossing. Opsturen dus.
Maar toch... Sinds vorige update had ik last van screenfreeces. (Toestel van mijn vrouw niet btw).
Sinds laatste update geen last van screenfreeces meer.

Ik weet het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
S0epkip schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:39:
[...]

AccuBattery kijkt hoeveel % erbij komt bij je accu en vergelijkt dat met hoeveel mah erin wordt gepompt in dezelfde tijd. Daarna is het een simpel sommetje. Het is pas betrouwbaar na een aantal laadsessies waarin er 50% of meer in de accu is geduwd.
Ik houd de accuprestaties dan ook al enige maanden bij, dus de waarde is waarschijnlijk aardig accuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
AmbuTom schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Maar toch... Sinds vorige update had ik last van screenfreeces. (Toestel van mijn vrouw niet btw).
Sinds laatste update geen last van screenfreeces meer.

Ik weet het niet meer...
Sinds de update idd al geen freezes meer gehad. Fingers crossed dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Ossi schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Ik had hier al eerder over gelezen, maar nooit echt zin in gehad, maar wauw, wat een verschil. Vooral bij twee keer zoom krijg ik eindelijk scherpe foto's. Ik ben zowaar een keer positief verrast door het toestel :o
Dank je!
Ik werk nu een kleine maand met deze app, en het is echt een wereld van verschil. Nogmaals bedankt, het is echt bizar wat deze port van de Google-softwar er van weet te maken, vooral in de night- en portretmodus. Dus nogmaals bedankt!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Ik werk nu een kleine maand met deze app, en het is echt een wereld van verschil. Nogmaals bedankt, het is echt bizar wat deze port van de Google-softwar er van weet te maken, vooral in de night- en portretmodus. Dus nogmaals bedankt!
Ik was niet degene die m linkt, dus ik schuif de credits even door naar de originele poster :P

Maar inderdaad, wel een flink verschil zeg. Enige nadeel is dat de Foto's app van Google crasht als je bewegende foto's hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ossi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Ik was niet degene die m linkt, dus ik schuif de credits even door naar de originele poster :P
*O*
Ossi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:49:
[...]
Maar inderdaad, wel een flink verschil zeg. Enige nadeel is dat de Foto's app van Google crasht als je bewegende foto's hebt.
Ja, het enige nadeel is inderdaad soms de instabiliteit en de traagheid van verwerking. Plus: ik mis de autoburst-modus, dus dat je in één keer 20 foto's achter elkaar maakt, want ik hou enorm van gif's maken.

Maar de kwaliteit is echt zo bizar veel beter, dat ik dat op de koop toe neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 13:13
Burst zit er gewoon in hoor. Hou je vinger maar langer op de ontspan knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Heb nu wel wat vervelend. Mijn 3,5mm jack maak niet meer goed verbinding. Dacht eerst dat het aan mijn koptelefoon lag, mij een ander had ik geen last van. Maar nu heb ik bij allebei. Lijk wel dat hij meer spelling in de jack heeft. Hij is al 1jaar en een maand oud. Is dit nog garantie?
Heb nu vaker last van freeces gelijk als ik de aanknop druk. Dan moet ik 2x op de aanknop drukken en dan kan ik pas unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Calamor schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:09:
Heb nu wel wat vervelend. Mijn 3,5mm jack maak niet meer goed verbinding. Dacht eerst dat het aan mijn koptelefoon lag, mij een ander had ik geen last van. Maar nu heb ik bij allebei. Lijk wel dat hij meer spelling in de jack heeft.
Heb je al gekeken of er stof in zit? Ik had dat wat maanden geleden, toen dacht ik ook dat alles overleden was, maar met een paperclip kwam het euvel al snel naar boven, waarna alles weer werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
Inge Janse schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Heb je al gekeken of er stof in zit? Ik had dat wat maanden geleden, toen dacht ik ook dat alles overleden was, maar met een paperclip kwam het euvel al snel naar boven, waarna alles weer werkte.
Dat was dus het probleem. Dank je wel voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Shit ik heb na schermvervanging opnieuw last van freezes :@ klaar met deze telefoon en ook even met Nokia nu...

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Sinds gisteren ineens voor het eerst ervaren wat hier in het topic al vaker genoemd werd, namelijk freezes. Heb m'n 7 Plus sinds september 2018 en tot aan gisteren nooit last van gehad. Maar gisteren tijdens het spelen van Harry Potter Wizards Unite meerdere keren dat het scherm niet meer reageerde. Scherm uit met power-knop, en weer unlocken met fingerprint werkt dan wel om het scherm weer actief te krijgen. Irritant is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 09:41
Ik heb sinds gisteren een 'streep' op mijn scherm. Daarnaast reageert het scherm vrijwel niet (ik weet niet of dat de bekende freeze is).

Het toestel is maanden eerder gevallen, er zit een barst in het scherm. Zou dat nog uitmaken bij het aanspraak maken op garantie?

En iemand nog tips voor de tussentijd? Ik ben op vakantie en kan hem niet opsturen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Paulus73 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:47:
Ik heb sinds gisteren een 'streep' op mijn scherm. Daarnaast reageert het scherm vrijwel niet (ik weet niet of dat de bekende freeze is).

Het toestel is maanden eerder gevallen, er zit een barst in het scherm. Zou dat nog uitmaken bij het aanspraak maken op garantie?

En iemand nog tips voor de tussentijd? Ik ben op vakantie en kan hem niet opsturen nu.
Bij de freeze gaat het erom dat het volledige toestel / scherm even freezed.
Er verschijnt verder geen streep.

Ik ben echter bang dat Nokia gaat zeggen dat de streep door de val komt (wat ook goed mogelijk is) en dat ze hem niet onder garantie gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 09:41
mb1234 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:35:
[...]
Ik ben echter bang dat Nokia gaat zeggen dat de streep door de val komt (wat ook goed mogelijk is) en dat ze hem niet onder garantie gaan vervangen.
Daar ben ik ook bang voor. Al is het wel onwaarschijnlijk dat die relatie er is, na ruim een half jaar dat deze het gewoon goed heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Paulus73 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Daar ben ik ook bang voor. Al is het wel onwaarschijnlijk dat die relatie er is, na ruim een half jaar dat deze het gewoon goed heeft gedaan.
Tja, tenzij je dat kan bewijzen, geef ik je weinig kans helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Update V3.54H rolt uit OTA:

- Systeem stabiliteit verbeterd
- Gebruiker interface verbeteringen
- Google security patch van juli

Update grootte: 147,7 MB

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 29-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:58:
Update V3.54H rolt uit OTA:

- Systeem stabiliteit verbeterd
- Gebruiker interface verbeteringen
- Google security patch van juli
Ik las erover op nokia power user. Maar jij krijgt hem ook al binnen in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nog niet in Nederland.

Dat soort updates worden doorgaans gefaseerd uitgerold, dus nog even geduld :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hopelijk wordt daarmee het probleem van screen freezes opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Inge Janse schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:25:
Ik las erover op nokia power user. Maar jij krijgt hem ook al binnen in Nederland?
Ik ben op het moment in Azië, dus blijkbaar in een land dat voorloopt op NL wat deze update betreft. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ossi schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:43:
Hopelijk wordt daarmee het probleem van screen freezes opgelost.
Nee, want dat is een hardware issue.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
S0epkip schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:02:
[...]

Nee, want dat is een hardware issue.
Pal na een update? Kan ik me niet voorstellen.
Mocht het wel zo zijn, dan gaat het waarschijnlijk alsnog niet gerepareerd worden, want mijn toestel is lichtelijk verbogen in een boze bui... :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

En inmiddels komt de 3.54H update binnen op de 7plus

- Verbeterde systeemstabiliteit
- Verbeteringen van de gebruikersinterface
- Google Beveiligings pacht 2019-07

grootte hier 147.7MB

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
Toch lekker toestel zo met al die updates.
Lijkt nu ook toch dat het weer ietsje soepelder werkt 😅
Maar ja ik heb al 17 maanden nergens last van.
Heb nog even zitten denken aan de 8.1, maar nog zo tevreden met de 7 plus dat ik hem maar gebruik tot die er mee op houd 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Vandaag update binnen gekregen en geïnstalleerd. Sindsdien zijn ook mijn screenfreezes verdwenen. Maar ik wacht nog even af voordat ik helemaal weer happy ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
erwindew schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:20:
Vandaag update binnen gekregen en geïnstalleerd. Sindsdien zijn ook mijn screenfreezes verdwenen. Maar ik wacht nog even af voordat ik helemaal weer happy ben.
Ik heb er alleen maar meer last van gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb ook geen screen freezes meer ervaren sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ook hier veel meer screen freezes de laatste dagen. Om gek van te worden. Soms kan ik maar 5 seconden werken en hij freezed alweer. Al goed dat de powerbutton+fingerprint unlock combinatie vlot werkt, maar dit is toch niet meer houdbaar.

Daarnaast heb ik nu ook wat GPS-issues met Waze in Android Auto, waarbij hij vaak kort geen positionering doorkrijgt. Kan ook aan Waze liggen.

Werkingssnelheid van het toestel blijft top, updates top, maar ik ga na vakantie toch uitkijken naar een nieuw toestel en dan doe ik de 7 Plus in reparatie voor het scherm en ik verkoop hem daarna.

Had al naar een Mi 9T zitten kijken als opvolger maar die heeft dan weer een issue waardoor Android Auto niet werkt. Zucht. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:24
MatthiasDS schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:02:
Had al naar een Mi 9T zitten kijken als opvolger maar die heeft dan weer een issue waardoor Android Auto niet werkt. Zucht. :(
Ik heb voorlopig nergens last van, maar heb alsnog de Mi 9T besteld. Het probleem met Android Auto is inmiddels verholpen met de meest recente update (uit van gisteren denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Flying schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb voorlopig nergens last van, maar heb alsnog de Mi 9T besteld. Het probleem met Android Auto is inmiddels verholpen met de meest recente update (uit van gisteren denk ik).
Bedankt voor het goede nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
Mijn telefoon begon de laatste tijd wel erg veel kuren te vertonen met de USB-poort. Als ik hem in de ene oriëntatie inplug doet 'ie het (laden, pc-verbinding) alleen als ik hem netjes neerleg, andersom ingeplugd doet 'ie het helemaal niet. Verder heb ik ook last van het helderheidsprobleem dus heb ik de telefoon nu voor reparatie opgestuurd. Ik ben benieuwd wat ze er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Flying schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Heb je de update handmatig moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:24
erwindew schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Heb je de update handmatig moeten doen?
Ik heb de telefoon nog niet. De update kon via een image vanaf internet en de OTA ging enkele dagen duren. Zal vast deze week of volgende week nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Voor het installeren van een app buiten de Playstore om, moet ik ergens de instelling hebben
van " onbekende bronnen " inschakelen.
Mijn vraag is, waar deze instelling te vinden is ?
Google ik hierna, dan verwijzen ze naar de beveiligings map.
Lees ik ergens overheen ?
Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Ik had last van een probleem met de USB-C poort. Ik had de telefoon opgestuurd naar coolblue voor reparatie. Maar omdat de reparatie denk ik langer dan 3 weken heeft geduurd heb ik nu een nieuwe Nokia 8.1 teruggestuurd gekregen omdat ze de 7 plus niet meer verkopen.

Zo kan je ook een telefoon upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
menzo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:50:
Ik had last van een probleem met de USB-C poort. Ik had de telefoon opgestuurd naar coolblue voor reparatie. Maar omdat de reparatie denk ik langer dan 3 weken heeft geduurd heb ik nu een nieuwe Nokia 8.1 teruggestuurd gekregen omdat ze de 7 plus niet meer verkopen.

Zo kan je ook een telefoon upgrade doen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Nl het verschil tussen beide telefoons. Qua batterij zou de n7+ beter moeten zijn maar niet zeker dat je dit merkt?

Ik heb mijn N7+ ook bij Coolblue gekocht. Als er iets mis is met mijn toestel dan weet ik wat ik moet doen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Augustus update was er ook alweer... 103 mb 😉

[ Voor 17% gewijzigd door digiben op 14-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
Mijn N7+ ligt nu 7 dagen bij Dynafix (volgens PostNL) en hij is nog steeds niet opgepakt in hun systeem :( hoop niet dat het weken en weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
digiben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:14:
De nieuwe gegevens van deze release:
code:
1
2
3
4
build-nummer 00WW_3_54H_SP01
kernel versie 4.4.153-perf+ #1 thu jul 25 11:08:35 CST2019
Firmware Camera V100.0082.01 / V010.0019.04
Firmware touchscreen Goodix-V1.017.20

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Na een jaar met de N7+ heb ik toch een nieuwe Pixel 3a gekocht.

De screen freezes komen iedere keer net op een vervelend moment waardoor hij niet betrouwbaar genoeg is voor (zakelijk en persoonlijk) gebruik. Ook is daardoor mijn vertrouwen in Nokia dermate laag op dit moment dat ik ben geswitcht naar Google zelf.

Jammer, want in theorie zou ik deze nog prima een jaartje door kunnen en de rest van de telefoon beviel prima (met de camera mod dan)

Omelette du fromage!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
beukenootjes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:15:
Mijn telefoon begon de laatste tijd wel erg veel kuren te vertonen met de USB-poort. Als ik hem in de ene oriëntatie inplug doet 'ie het (laden, pc-verbinding) alleen als ik hem netjes neerleg, andersom ingeplugd doet 'ie het helemaal niet. Verder heb ik ook last van het helderheidsprobleem dus heb ik de telefoon nu voor reparatie opgestuurd. Ik ben benieuwd wat ze er van maken.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem; het contact luistert héél nauw. Regelmatig geeft de batterij wél een bliksemschicht aan, maar wordt er NIET opgeladen.
Vanavond maar eens de administratie induiken voor de aankoopgegevens.

• erwindew
digiben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:14:
Net de update geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen gehad. Wel paar keer het idee dat de screenfreeze weer terug kwam. Maar liep daarna weer goed door. We wachten weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik word echt horendol van de screen freezes. Ik heb het sinds een paar weken (en ik heb de telefoon al vanaf de release)

Is opsturen een optie ivm garantie?
Heb wel een barst in t scherm zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Isane schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:19:
Ik word echt horendol van de screen freezes. Ik heb het sinds een paar weken (en ik heb de telefoon al vanaf de release)

Is opsturen een optie ivm garantie?
Heb wel een barst in t scherm zitten
Het vreemde bij mij is juist dat het na een update weer een poosje weg is.
Na een week of 3 begint het weer.
Als ik dan alle apps sluit gaat het wel weer goed en heb ik geen last meer van freezes.
Als de nieuwe update is geïnstalleerd dan gaat het weer een week of 3 goed zonder alle apps te sluiten.
Dit nu al met 2 updates meegemaakt.

Ik vraag het echt af of het wel hardware gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Heb ook de update gehad en geïnstalleerd. En heb geen problemen. Al leek de wifi soms niet helemaal goed te werken. Maar daar had ik meer 1 keer last van.
Net als voor de update had ik al soms last van freezes. En denk ook dat het met software/apps te maken heeft. Want ik heb een paar keer gehad in Youtube dat ik een freeze had en dat ik niks in Youtube kon aan klikken, maar kan wel de 3 knoppen onderaan het scherm klikken en zag dat wel oplichten maar er gebeurde verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Bij mij werkte niets meer op het scherm, ff de aan/uit knop indrukken gevolgd door de vingerprintsensor en ik kon weer verder...
Welke app(s) het probleem kunnen/konden veroorzaken ben ik nog niet uit. Ik gebruik meestal dezelfde.
Als ik last heb van freezes sluit ik iedere x 1 app om te zien of die het veroorzaakt.
Tot nu toe helaas nog geen oplossing, behalve dan alles in 1x te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
erwindew schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Net de update geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen gehad. Wel paar keer het idee dat de screenfreeze weer terug kwam. Maar liep daarna weer goed door. We wachten weer af.
Even een update. De screenfreeze is toch weer terug gekomen. Ze komen ineens weer steeds vaker. Vooral als ik op internet zit met pagina's waarbij je moet scrollen.
Ik hou het weer even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:38
DingK schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem; het contact luistert héél nauw. Regelmatig geeft de batterij wél een bliksemschicht aan, maar wordt er NIET opgeladen.
Vanavond maar eens de administratie induiken voor de aankoopgegevens.
Dat is precies mijn probleem ook. En van de 3 opladers is ook de enige die er nog in past een USB-C oplader uit het tijdperk van de Microsoft-Nokia telefoon. De ironie.

Ik heb m'n telefoon in een ander (EU) land gekocht. Dus ik zou hem direct via Nokia zelf aanmelden, iemand hier ervaring ermee? Ik wil niet graag dat ze de kosten op mij afwentelen als dit een bekend probleem is bij deze telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
erwindew schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:47:
[...]

Even een update. De screenfreeze is toch weer terug gekomen. Ze komen ineens weer steeds vaker. Vooral als ik op internet zit met pagina's waarbij je moet scrollen.
Ik hou het weer even in de gaten.
Welke browser gebruik jij? Ik zelf Firefox, dan lijk het vaak bij een advertentie voor te komen. Maar dat valt mij de laatste tijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beukenootjes
Nou, mijn telefoon ligt inmiddels dus twee weken bij Dynafix en vanochtend kreeg ik de volgende e-mail.
Unfortunately, your device cannot be repaired. This means that we will not send your device back to you.

The manufacturer is looking for an appropriate solution for you. Theyll inform the reseller of your device about this matter. We advise you to contact the reseller, who will be able to give you more information about the next steps.
Tele2 weet nog van niks. Het ging dus om een kapotte USB-C poort en natuurlijk het helderheidsprobleem. Ben benieuwd wat voor een oplossing er komt!

• erwindew
Calamor schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:33:
[...]

Welke browser gebruik jij? Ik zelf Firefox, dan lijk het vaak bij een advertentie voor te komen. Maar dat valt mij de laatste tijd op.
ik gebruik chrome maar ook met edge gebeurt het. Ik zal er eens op letten als het bij een advertentie gebeurt. Maar ik begin het wel erg hinderlijk te vinden. In het verleden nergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:00
Op het helderheidsprobleem na ben ik eigenlijk nog steeds tevreden met de telefoon. Ik heb hem nu een jaar in bezit, maar herken de bovengenoemde problemen allemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En ook na anderhalf jaar is de accu nog steeds uitstekend :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cijdn3UFSrFndmhKIlxwt5GH/full.png

March of the Eagles

• Ossi
Ik heb nu een Samsung A70, aangezien mijn Nokia wéér stuk is. Zal m binnenkort wéér opsturen :')

Nu ik de Samsung heb, merk ik dat de Nokia ook een issue heeft met GPS. Wanneer je locatie (waarschijnlijk) bepaald is op Wi-Fi en de Wi-Fi raakt buiten bereik, dan schakelt de telefoon niet over op GPS. De Samsung doet dat gelukkig wel. Was ook al een irritatiepuntje van de Nokia.

Alleen de accu van de Nokia was toch wel superieur voor mijn gevoel. Maar dan moet je m wel op kunnen laden... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:12
Het lijkt er op dat we later dit jaar (of begin volgend jaar) ook nog een update krijgen naar Android 10

Bron

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
XWB schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:00:
En ook na anderhalf jaar is de accu nog steeds uitstekend :)

[Afbeelding]
Hmm. Ik moet m echt elke dag wel opladen. Ik maak dan wel gebruik van 2 sim kaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
tazmaniankoala schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:57:
Het lijkt er op dat we later dit jaar (of begin volgend jaar) ook nog een update krijgen naar Android 10

Bron
Natuurlijk!

Q1 2020

https://www.xda-developer...nokia-android-10-roadmap/

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 13:13
Paul! schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:49:
Op het helderheidsprobleem na ben ik eigenlijk nog steeds tevreden met de telefoon. Ik heb hem nu een jaar in bezit, maar herken de bovengenoemde problemen allemaal niet.
Heb hem vanaf begin, bevalt nog prima. Maakt zeer goede foto's met de gcam app. Hou hem voorlopig nog wel. Kijken wat de 8.2 of pixel 4 gaan doen qua prijs.

Sluit me volledig bij jou mening aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Kooijman1969 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

Heb hem vanaf begin, bevalt nog prima. Maakt zeer goede foto's met de gcam app. Hou hem voorlopig nog wel. Kijken wat de 8.2 of pixel 4 gaan doen qua prijs.

Sluit me volledig bij jou mening aan.
Same here. Foto's met gcam zijn fantastisch, telefoon draait verder zeer stabiel en snel (ik doe er niets bijzonders mee), bluetooth en wifi werken goed, dus ik ben voor dit geld ook zeer blij.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 11:25
Heb het toestel inmiddels een jaar in bezit en ben er eigenlijk erg tevreden over. Maar nu heb ook ik sinds kort problemen met het opladen, hij laad niet, tot nauwelijks op. Het werkt alleen als er wat druk word uitgeoefend op de USB-C. Nu wil ik hem graag opsturen. In het verleden heb ik wel eens opgevangen dat een toestel buiten de garantie valt als er andere schade geconstateerd word. Nu heb ik links onder in de hoek een barstje van een kleine centimeter.. Nu weet ik zeker dat het laadprobleem niks te maken heeft met de barst, maar ik ben bang dat het een eindeloze discussie word waarna ik of een ongeprepareerd toestel terug krijg, of onderzoek kosten moet betalen. En daar heb ik niet heel veel zin in.

Iemand hier ervaring mee?

Edit: Net gebeld met Dynafix, die geven al aan dat de garantie door het barstje direct word afgekeurd. Opsturen kan wel, maar dan krijg ik de rekening.

Edit 2: Ook nog even gechat met de Nokia support. Ook Nokia is niet van plan de USB poort te repareren zonder kosten in rekening te brengen voor het vervangen van het Scherm alvorens ze de USB poort fixen. Als uitleg geven ze dat ze het scherm er af moeten halen en niet terug kunnen plaatsen, ongeacht het formaat van de barst.

Is het terecht dat deze kosten op mij verhaald worden?
- Er moet een onderdeel vervangen worden onder Garantie. Dit is een bekend probleem.
- Om bij het onderdeel te komen moeten ze een onderdeel vervangen wat buiten de garantie valt. Op dit moment werkt het onderdeel echter wel perfect ondanks de barst, en zou ik hem zelf nooit laten vervangen.

[ Voor 36% gewijzigd door SmashCruiser op 29-08-2019 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
SmashCruiser schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:19:

Is het terecht dat deze kosten op mij verhaald worden?
- Er moet een onderdeel vervangen worden onder Garantie. Dit is een bekend probleem.
- Om bij het onderdeel te komen moeten ze een onderdeel vervangen wat buiten de garantie valt. Op dit moment werkt het onderdeel echter wel perfect ondanks de barst, en zou ik hem zelf nooit laten vervangen.
Ik vind dat ze wel een punt hebben hoor. De barst is aan jou toe te schrijven, je kan dan niet verwachten dat men kosteloos een nieuw scherm erin plaatst. En dat men er niet aan wil beginnen als ze geen nieuw scherm mogen plaatsen is ook logisch, het is immers een heel hachelijke zaak om een scherm met een barst in eruit te halen en terug te plaatsen zonder dat het helemaal stuk gaat. En als dat stuk gaat, hoe zou de klant dan gaan reageren - is hun redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Mijn N7+ heeft de laatste dagen overigens een nieuw en uiterst irritant probleem ontwikkeld: dataconnectie valt nu regelmatig uit. En met regelmatig bedoel ik: 2-3 keer per dag. Hij doet het sinds een dag of 4-5, gewoon heel random is er ineens geen dataconnectie meer beschikbaar. Na reboot doet hij het weer wel.

Nog iemand die dit ondervindt?

Na de screen freezes is dit toch weer een heel lastig probleem. Ik ben van plan hem eens volledig te resetten. Sowieso doe ik hem binnenkort in reparatie wegens de screen freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josuha
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-12-2019
Nokia is bagger
Connector haperd om de haverklap
En regel matig vast lopers
Ik smijt hem het liefst nog tegen de muur aan diggelen
Nog meer zoon slecht toestel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
@Post hierboven: Gewoon doen! Smijt hem tegen de muur aan diggelen en koop nooit meer een Nokia! 😬

Ik ben sinds release nog steeds erg tevreden over het toestel. Met een enkele keer een screenfreeze kan ik wel leven. Hoop nog wel dat dit wellicht met Android 10 straks verleden tijd is. Verder is mijn enigste kleine erritatiepunt dat sinds ik KPN glasvezel heb de wifi verbinding pas na ~30 sec. werkt i.c.m. de (nieuwste) Experia 10 box. Verder overal gelijk wifi verbinding.
Met de oplaadpoort nooit problemen gehad. Ga er met beleid mee om en haal er soms wat stof uit met een tandenstoker.

Denk dat zolang hij updates krijgt en verder geen problemen ik hem hou. Vind het het niet waard om alleen voor een betere camera een bijv. Pixel 3a te kopen of een dure recente Galaxy S.
Als de 7 plus aan het eind van z'n Latijn is zijn er (hopelijk) vast weer goede nieuwe toestellen van HMD welke ik zo weer zou kopen. (Afhankelijk natuurlijk van de concurrerende toestellen tegen die tijd in prijs/kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Begin me echt te irriteren aan mijn Nokia 7 plus. Schokkerig, GUI blijft soms hangen etc.
Ga hem binnenkort echt tegen een muur aangooien... :P

Weet iemand toevallig een goede vervanger voor mijn Nokia 7 plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik sluit me voornamelijk aan bij @lionman. Heel af en toe hangt het scherm wel eventjes, maar dan gaat het zonder acties even later wel weer verder. Net of de CPU of GPU het even te druk heeft, maar na een paar seconden wachten gaat het weer verder. Wel vervelend wanneer je in een spelletje zit waarbij een paar seconden niet reageren het falen van de actie betekent.

Ook het opladen gaat in principe altijd goed. Wel steek ik het USB-C stekkertje er in met beleid en bij sommige stekkers laadt hij wel op met de ene zijde boven en niet met de andere zijde boven. Dat is enigszins storend maar niet onoverkomelijk.

Ik heb m'n Nokia 7 Plus eind deze maand precies een jaar in gebruik. Vooralsnog zie ik geen reden om rond te kijken voor een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:14:
Begin me echt te irriteren aan mijn Nokia 7 plus. Schokkerig, GUI blijft soms hangen etc.
Ga hem binnenkort echt tegen een muur aangooien... :P

Weet iemand toevallig een goede vervanger voor mijn Nokia 7 plus?
Bang-for-the-buck, kijk eens in de Xiaomi Mi 9, 9T, 9T Pro hoek. Of als je minder kwijt wilt, de Redmi Note 7 of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Haay schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:18:
Ik sluit me voornamelijk aan bij @lionman. Heel af en toe hangt het scherm wel eventjes, maar dan gaat het zonder acties even later wel weer verder. Net of de CPU of GPU het even te druk heeft, maar na een paar seconden wachten gaat het weer verder. Wel vervelend wanneer je in een spelletje zit waarbij een paar seconden niet reageren het falen van de actie betekent.

Ook het opladen gaat in principe altijd goed. Wel steek ik het USB-C stekkertje er in met beleid en bij sommige stekkers laadt hij wel op met de ene zijde boven en niet met de andere zijde boven. Dat is enigszins storend maar niet onoverkomelijk.

Ik heb m'n Nokia 7 Plus eind deze maand precies een jaar in gebruik. Vooralsnog zie ik geen reden om rond te kijken voor een vervanger.
Bij mij begint nu na bijna 16 maanden ook de USB poort wat kuren te vertonen, ligt er net aan hoe de oplader er in moet om hem te pakken. Maar verder nog steeds tevreden met mijn 7 Plus _/-\o_

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
USB poort nog steeds geen problemen mee, screenfreezes was vorige week zo erg dat ik het toestel ook wel tegen de muur kon gooien.

Ik dacht eerst dat het aan een app lag, maar ben er nu toch wel achter dat dat het niet kan zijn.

Ik heb afgelopen vrijdag het toestel opnieuw opgestart met de volume knop omhoog en aan/uit knop 15 seconden ingedrukt te houden.

Sinds dien draait ie weer als een zonnetje en geen freeze meer gehad.

• b00ster
Iemand ervaring met de Xiaomi Mi A3 en hoe deze in verhouding staat tot de Nokia 7 Plus?
Ik lees dat de resolutie / scherpte van het scherm minder is maar hier kan ik denk ik wel mee leven.. :)
Ik vertrouw op een of andere manier mijn Nokia 7 Plus niet meer en dat deze ooit nog "soepel" gaat lopen.
Het gekke is dat is niet extreem veel apps draai dus snap niet waarom het toestel (al sinds het begin eigenlijk) niet aanvoelt als een "snel" toetsel... Ik erger me hier kapot aan want voor mijn gevoel waren mijn Motorola G toestellen hiervoor een stuk "sneller".. :/

[ Voor 11% gewijzigd door b00ster op 11-09-2019 20:22 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
b00ster schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:21:
Iemand ervaring met de Xiaomi Mi A3 en hoe deze in verhouding staat tot de Nokia 7 Plus?
Ik lees dat de resolutie / scherpte van het scherm minder is maar hier kan ik denk ik wel mee leven.. :)
Dat klopt: het scherm van de Mi A3 heeft een lagere resolutie en dus een lagere pixeldichtheid. Voor sommige mensen is dat een deal-breaker. Maar de overige specificaties zijn min of meer gelijk en de Xiaomi is een klap goedkoper dus prijs-kwaliteitverhouding is beter bij de Xiaomi.

March of the Eagles

• S0epkip
Behalve de resolutie is de A3 eigenlijk net zo goed of iets beter:

https://www.gsmarena.com/...Phone2=9058&idPhone1=9769

PVO

• b00ster
De Motorola One Action is ook nog wel een interessante optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Koop een 8.1 en of . .. voor diegenen die het niet meer in de Nokia zien zitten een pixel.
Trouwens Al de rest kan ook bagger zijn,als je pech hebt!
Heb al een note 3 verrot gehad daarvoor een Apple... zoveel toestellen gehad.
Me 7+ bevalt me prima, dat wil ik houden tot de 8.2 er is 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb sinds november een nokia 7 plus, mijn eerste smartphone ooit. En ik ben echt niet tevreden....

Ik kreeg al snel problemen met de aansluiting van de kabel op het usb-laadpoortje: die moest in een bepaalde stand blijven of hij laadde gewoon niet op. Ik heb dat nog een paar maanden vol gehouden maar het werd alsmaar erger, dus heb ik hem half juli binnen gedaan voor reparatie. Ik kreeg hem echt niet meer opgeladen en ik ging op mijn eentje 2 weken op vakantie en had geen zin om daar helemaal zonder werkend exemplaar te vallen. Gelukkig krijg ik een vervangsmartphone mee...

Eind augustus had ik hem terug. Dat laden lukte wel weer, maar de usb-poort zat wel erg los in de telefoon. En erger: ik kon niet meer bellen naar mobiele nummers want mijn correspondent hoorde me niet. Ik kon ook de gesproken instructies niet meer gebruiken. Het scherm reageerde ook erg gevoelig op de minste aanraking.
Na een week elke avond online zoeken naar wat ik verkeerd deed (ik was toen nog in de veronderstelling dat ik dat gewoon niet goed genoeg kende en iets verkeerd deed, soms heb ik te weinig vertrouwen in mijn eigen kennis en kunnen blijkbaar ... ) heb ik hem weer binnen gedaan voor reparatie.

Gisteren ben ik hem opnieuw gaan halen. Omdat ik er na de vorige ervaring niet meer gerust in was, heb ik hem thuis eerst op alle functies getest. Conclusie:
- usb-laadpoort nog altijd erg wiebelig. De mensen van de winkel vonden dat ook, maar zeiden dat ik hem maar terug moest binnen brengen als hij weer laadproblemen krijgt.
-microfoon werkt terug, ik kan dus terug bellen en gesproken opdrachten geven.
- de vingerafdrukherkenning is blijkbaar gewoon niet meer aangesloten. Ik vind de functie om die in te stellen niet meer terug bij de instellingen waar hij zou moeten staan. (en ja, heb ik opgezocht waar dat zou moeten ingesteld worden, ik kijk er niet over, het staat er gewoon niet meer op)
- Scherm doet wel terug normaal, nochtans hadden ze niet doorgegeven dat daar een probleem mee was en hebben ze volgens de herstelstatus enkel 'een klein onderdeel vervangen '.
- De zaklamp/flits werkt niet meer

Ik heb hem dus in juli binnen gebracht voor een probleem met het laden en heb hem teruggekregen met in totaal 4 verschillende andere problemen die daar niks mee te maken hebben en die ik daarvoor niet had.

Ik doe hem morgen weer binnen maar ik wil eigenlijk een spiksplinternieuwe ... Ik ben hier echt niet blij mee namelijk...
Nog iemand soortgelijke ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
@poppymieke Ik heb het idee dat jouw telefoon steeds door een of andere hobbyist wordt gerepareerd. Wordt ie wel naar Nokia gestuurd door die winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
poppymieke schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:02:
- de vingerafdrukherkenning is blijkbaar gewoon niet meer aangesloten. Ik vind de functie om die in te stellen niet meer terug bij de instellingen waar hij zou moeten staan. (en ja, heb ik opgezocht waar dat zou moeten ingesteld worden, ik kijk er niet over, het staat er gewoon niet meer op)
Na aanleding van jouw bericht eens gaan kijken en inderdaad is het menu voor de vingerscanner opties op de schop gegaan sinds ik er de laatste keer naar keek.

Als je naar :
- Beveiliging en Locatie -> Vingerafdruk gaat en dan 1 of 2 vingerafdrukken toevoegen ?
Misschien werkt de scanner pas als er een afdruk is toegevoegd.

Ben zelf nog wel tevreden over de 7 Plus. Alleen begint de USB/Laadpoort nu toch ook wel wat losjes te zitten em er zit een scheurtje of verticale rij dode pixels in het scherm. Ik heb een donkere wallpaper en het viel me niet eerder op maar laatst een witte webpagina en toen zag ik een streep met afwijkende kleuren in het scherm.
Nu is de mijne bijna 17 maanden oud maar op mijn oude Galaxy 2/4/6 heb ik eigenlijk op de software (bloat) na niets aan te merken gehad. Sterker nog mijn S4 doet nog naar volle tevredenheid dienst bij mijn vader en de S6 bij een collega.

Merk toch wel dat ik stiekem al weer naar de volgende telefoon aan het kijken ben.
Vond de Nokia 7.2 er wel goed uitzien, alleen er zit dezelfde soc in als de 7 Plus 8)7 Niet dat de 660 slecht is maar komop zeg dat is ondertussen wel een erg oude snapdragon. Dus eigenlijk maar eens afwachten op de 8.2 of de opvolgers van de Samsung A50/A70

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Als je naar :
- Beveiliging en Locatie -> Vingerafdruk gaat en dan 1 of 2 vingerafdrukken toevoegen ?
Misschien werkt de scanner pas als er een afdruk is toegevoegd.
Dat is het hem juist: de optie vingerafdruk is totaal verdwenen in mijn instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ySlSXIAR1vNlWl1BsVyLD2caiugsYpd5oP-Y6GJUD6UDhDKReQek6f9lBzkQQfLk9ZxnZs7rWeUJFezphUXbL5SQYXtM4q8Es_nb0ASgXTeBDDx6GPK7Im7leKZkRoCG2NESzC6q9zt2fRdFGwOHbTvS0kPREqJIa_f0HGoaBWRhrYAad5lrUVj2jg-_khEOxtFqbwq_9Sh33ARvgQyBQUsYHvoDYnrgj2uwI_McERLT-l2DRnbWnsHVR0F-8uxnmyTs2rp0mRSaNJjtWqare9GKpJUqEXynnnw7aoCF-sXuQOUs0oVo6KaE3KTvLf4lk8mOYhmaT0gFeQ2ZfRSdrI90StwvMt3qbhnymOKKbL6dLDT89HEGIk1Io0fmyn9-xgkWpzywamkvxmy2j4o2O4wBzYagx6R8ScaotEKvc392RnHf2dTVj1MfF3wm2Qgxn4lbViUFKY4Zjqcd1Iq5Cpby8yH_COVjuoI5OVTYN-TzUsWxeh9AXfUTcmv9AllLmU_xwQ8BZ2Ls59VNfmBxeK_E-BFnza4MRGf1t4VGqY1AT2ULg6ppp-4gu7X4M82eh3YpHhp56No_pdHAIIAqhTxJDtGOiaoDZVT6GhJbqAPZjjMfr5g_kfXc4gJpqTRJYfS3bY4oBhQIDnoPrObsTOXMzleBqAk1F-MOJBAOtHtSHyrVWBqQF64t=w453-h904-no

[ Voor 57% gewijzigd door poppymieke op 15-09-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
PinokkioTV schreef op zondag 15 september 2019 @ 14:49:
@poppymieke Ik heb het idee dat jouw telefoon steeds door een of andere hobbyist wordt gerepareerd. Wordt ie wel naar Nokia gestuurd door die winkel?
Vandenborre. Zou me verbazen dat die dat niet naar Nokia sturen ..... .

[ Voor 5% gewijzigd door poppymieke op 16-09-2019 00:18 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires