Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Ossi schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:09:
Het is in ieder geval overduidelijk dat alleen de eerste generatie goed was. Ondanks dat jullie heel tevreden zijn, wat ik jullie gun, wat ik iedereen zou gunnen. Kun je een bedrijf dat alleen een goede eerste generatie maakt toch niet serieus meer nemen?
Ik zal het niet weten hoeveel er verkocht zijn en of hoeveel problemen er mee zijn.
Als ik het hier zie zijn het er een paar die problemen hebben(zo is dat met elk merk) ....al diegenen die er geen problemen hebben zie je niet natuurlijk.
Zo ook hier iemand die de versie via ibood gekocht heeft die hoor ik ook niet met de nieuwe versie.
Kijk ik bij bel simpel etc zijn ze ook blij voor die ca 175"€ die je er nu voor moet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Meld me dan ook maar weer even :+
Ondanks dat ik nog steeds geen Andriod fan ben (was W10m insider) Doet mijn Nokia wat het doen moet zonder problemen.
Geen WIFI issues, vast lopers en gelukkig het goede scherm, geen Novatek dus ;)
Aangekocht ergens in juni/juli 2018

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb mijn Nokia 7+ in April 2018 gekocht. Het was het model van het eerste uur. Ook deze werkt volledig probleemloos. Mijn vader heeft nu de N7+ overgenomen en heeft ook geen enkel probleem. Ik heb nu sinds 2 dagen geleden de Nokia 8.1 gekocht. Dit is ook een erg goed toestel. Hij is net weer wat sneller en beter dan de N7+.oftewel, ik ben een uitermate tevreden Nokia gebruiker.🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:24
Ook hier geen problemen met het toestel, aangekocht op release. Het enige waar ik me aan erger is het inmiddels compleet vergeelde hoesje. Ik heb op het internet al even voor een vervanger rondgekeken, maar ik zou het liefst terug zo'n flexibel hoesje hebben en niet zo'n hard plastic ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon terug van dynafix, ik heb expliciet in de mail en in de doos zelf aangegeven een -permanente- oplossing te willen voor het USB-C poort probleem. Dynafix en Belsimpel vinden dat ik gewoon *knip* en plaatsen hetzelfde productiefout usb poortje weer doodleuk terug. Resultaat van deze ijverige knaapjes is dat ik over 3 maand hoe dan ook met eenzelfde probleem ga zitten. Ik kan de telefoon niet verkopen want ik gun de ander die ellende niet, of ik moet aangeven dat het enkel opgeladen kan worden met een docking en daarmee wordt mn hele product natuurlijk gelijk verdacht.

Ook van Kassa, Consumentenbond en Radar mag ik blijkbaar de *knip* krijgen want ik krijg 0 reactie.

De frustratie is begrijpelijk, de manier waarop het te uiten mag een maatje minder.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik kreeg mijn 7+ een dag voor de officiële release, maar ik heb wel alle bekende problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Erazzzer schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:16:
Ik kreeg mijn 7+ een dag voor de officiële release, maar ik heb wel alle bekende problemen gehad..
Dit is wel interessante informatie eigenlijk. Heb jij ook een Novatek-V07 scherm?
Want ik had het idee dat dit schermtype pas later werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ossi schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Dit is wel interessante informatie eigenlijk. Heb jij ook een Novatek-V07 scherm?
Want ik had het idee dat dit schermtype pas later werd uitgebracht.
Hoe kan ik dit zien? Daarnaast is hij laatst voor reparatie weg geweest en weet niet wat ze vervangen hebben.

Gevonden, Goodix scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Erazzzer op 20-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:50:
Telefoon terug van dynafix, ik heb ...
Ik zat op school en het pakketje lag bij mn werk, ik heb gevraagd of er misschien een briefje in zat met dat er wel degelijk een permanente fix is uitgevoerd. Tot mijn verbazing blijkt er enkel een rekening in te zitten(!) van boven de 90 euro.

https://photos.app.goo.gl/VhgRbqWCGDJYfW669

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Ik zat op school en het pakketje lag bij mn werk, ik heb gevraagd of er misschien een briefje in zat met dat er wel degelijk een permanente fix is uitgevoerd. Tot mijn verbazing blijkt er enkel een rekening in te zitten(!) van boven de 90 euro.

Schandalig!
Wat wordt er precies aangerekend?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuustVB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Schandalig!
Wat wordt er precies aangerekend?
Zoals het lijkt de reparatie, ik ga nog bellen of dit als bewijs van uitvoering geldt of dat ze menen dat ik het hen moet gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Zou je straks een foto kunnen delen waarbij de details van wat ze uitgevoerd hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belsimpel net gebeld, excuses voor de rekening gekregen die mag ik negeren. Waarom die erbij zat is niet duidelijk.
  • Dynafix heeft het gehele moederbord vervangen (klikken is sneller dan solderen, toch?) en heb nu ook een nieuw IMEA etc.
De kans dat ik over hetzelfde foutieve poortje beschik is 99% en helaas kan belsimpel hier verder niets bij betekenen. Mogelijk krijg ik een dockingstation gratis omdat ze begrip hebben voor de ellende, en wel oprecht lijken mee te willen denken aan een oplossing. Scoren ze wel punten mee. Helaas qua product zit ik dus met een telefoon die ik eigenlijk liever verkopen wil, maar niet weet hoe ik dat met droge ogen kan gaan doen. Ik wil absoluut niet een ander met ellende opzadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Jouw probleem is voor mij niet herkenbaar. Wat er gebeurt is dat na verloop van tijd er wat stof zich opstapelt rondom de aansluiting aan de binnenkant. Dan zit de kabel inderdaad niet meer zo strak. Dat haal ik er met een naald uit en dan is het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Flying schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:59:
Jouw probleem is voor mij niet herkenbaar. Wat er gebeurt is dat na verloop van tijd er wat stof zich opstapelt rondom de aansluiting aan de binnenkant. Dan zit de kabel inderdaad niet meer zo strak. Dat haal ik er met een naald uit en dan is het weer prima.
Nee dat is het probleem niet. Deze poorten zijn extreem fragiel gebouwd. De mijne is al twee keer gerepareerd voor dat probleem. @Verwijderd heeft precies hetzelfde probleem en velen met ons. Nokia weigert dat structureel te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tijdens een tripje naar New York onlangs een Pixel 3a XL gekocht: einde aan de trage touchscreen, de onverklaarbare lockups en vertragingen, de extreme batterij management software en nu gelukkig weer een scherm dat normaal kan dimmen. De USB poort begon inmiddels ook euvels te vertonen (regelmatig continue resets bij fast charge). Voor mij in ieder geval nooit meer een Nokia/HMD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem is voor mij niet herkenbaar.
Dat het bij u niet het geval is wil niet afdoen dat er in deze onderstaande bronnen alleen al heel wat mensen zijn die dit kunnen beamen:

Bron 1
Bron 2
Bron 3
Bron 4
Bron 5
Bron 6
Bron 7
Bron 8
Bron 9

Ik heb deze bronnen doorgestuurd naar Nokia zodat ze een permanente oplossing bieden en gaan erkennen dat ze met matige kwaliteit mensen aan het besodemieteren zijn. Geen reactie uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus geen zin een toestel met al die beschrijvingen (waardoor mensen gaan twijfelen) 2e hands aan te bieden, echter Belsimpel verkoopt ze gewoon nog en ziet het probleem niet.

Hierom heb ik mijn telefoon dus aan hen aangeboden in ruil voor een Pixel 2XL (met bijbetaling van mijn kant uiteraard) want "het probleem is bij ons niet erg bekend" dus ik ga er dan ook Simpelweg vanuit dat dit zonder enige slag of stoot zal gebeuren. We wachten af.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinheadoss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03-2023
Bedankt voor de tip!
Na wat pulken met een naald kwamen er behoorlijk wat vlokken stof uit de USB-C poort.
Nu de poort helemaal stofvrij is zit het kabeltje weer goed vast en laad het toestel weer goed op :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Dat het bij u niet het geval is wil niet afdoen dat er in deze onderstaande bronnen alleen al heel wat mensen zijn die dit kunnen beamen:
Ik wou je probleem niet minimaliseren hoor, enkel aangeven dat ik dit niet herken. Alleen het loszittende kabeltje (bij meerdere verschillende toestellen) door stof aangeven.

Mijn volgende wordt er sowieso eentje met inductie. Dan ben ik meteen van de kabeltjes verlost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Mijn Nokia 7 Plus vorig jaar april aangekocht, behalve het WiFi probleem (dat met een software update is opgelost) nooit problemen mee gehad. Mijn vrouw heeft hem ook, mijn vader ook en verder nog een paar mensen in mijn omgeving. Die zijn er allemaal hardstikke tevreden mee.

Ik snap de frustatie en ergernis bij mensen bij wie het allemaal niet werkt zoals het hoort, maar er zijn dus ook een groot aantal gebruikers die wel tevreden zijn (en die hoor je uiteraard niet).

Volgende wordt zoals het ernaar uitziet weer een Nokia (in ieder geval sowieso een Android One toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16
Net als jeroen71974 heb ik ook alleen dat vervelende WiFi probleem gehad maar gelukkig sinds die firmware update is dat fijn verholpen.

Ik heb wel gemerkt dat USB-C snelladen blijkbaar erg kritisch is. Niet alleen bij deze Nokia 7 Plus, maar ook bij een Lenovo tablet met USB-C en volgens specs Qualcomm 3.0 snelladen, gaat het laden niet wanneer er bv. een Samsung snellaad adapter is aansloten. Het "onderhandelen" tussen adapter en apparaat, over welke laadstroom geleverd moet worden, lijkt fout te gaan waardoor het laden compleet stopt. Bij een 'domme' ouderwetse oplader van 5V en 1 ampere gaat het opladen probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

Inge Janse

post-l33t

Ook ik (een Goodix-scherm, direct bij lancering gekocht via pre-order) heb enkel last gehad van de wifi-problemen, die gelukkig opgelost zijn. Ik ben daarom tevreden met het toestel, zeker gezien de lage prijs, relatief goede foto's (bij voldoende licht) en snelle werking (ik doe niets zwaars op mijn telefoon, geen games, geen oneindig veel tabbladen of apps). Bluetooth werkt gelukkig heel stabiel, de maandelijkse updates zijn tot nu toe gehaald, de grote software-updates komen redelijk snel, en de telefoon is fysiek erg sterk (ik laat hem regelmatig vallen en heb geen beschermhoes).

Ik ben nog altijd geen fan van de veel te agressieve batterijoptimalisatie (waardoor gps vaak verdwijnt als je onderweg bent en je scherm niet aanstaat, zoals op de fiets of bij het hardlopen). Ook Google Fit registreert - vermoedelijk vanwege die batterijoptimalisatie - niet al te nauwkeurig, wat ik (als mini-quantified-self-junkie) een tikkie irritant vind.

Het toestel is ook enigszins verbogen (hij kan niet meer volledig recht op een oppervlak liggen), maar ook dat wijt ik aan mezelf, omdat ik gewoon zonder enige liefde met het toestel omga.

Een prima score dus voor het eerste jaar gebruik.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Flying schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Ik wou je probleem niet minimaliseren hoor, enkel aangeven dat ik dit niet herken. Alleen het loszittende kabeltje (bij meerdere verschillende toestellen) door stof aangeven.

Mijn volgende wordt er sowieso eentje met inductie. Dan ben ik meteen van de kabeltjes verlost.
Je kunt ook deze draadloze lader achter op de N7+ plakken. https://www.smartphonehoe...ontvanger-usb-type-c.html

Dan koop je daarna bij de Kruidvat een 10watt draadloze lader voor €15 en dan heb je draadloos laden op je telefoon. Ik heb dit op de Nokia 7+ gehad en nu op de Nokia 8.1. je moet er dan wel even een hoesje overheen doen, zodat de draadloze lader achter het hoesje zit. Je kunt dan met 1 Ampère laden. En je kunt tussendoor ook even bijladen, wat ook fijn is. En op deze manier heb je geen enkele slijtage aan de USB ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
En dit hoesje werkt heel goed met de draadloze lader.
https://www.smartphonehoe...en-case-nokia-7-plus.html

Dan komt de Pad dus tussen het hoesje en de telefoon in te liggen. Het is wel verstandig om de app Accubattery te gebruiken, omdat je dan kun zien hoe hoog de laadstroom is. Als de laadstroom rond de 1 Ampère ligt, dan ligt de telefoon goed op de lader.

[ Voor 13% gewijzigd door Edwin Snoek op 23-05-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Dat is voor mij geen optie. Voor Android Auto moet ik nog steeds een kabel kunnen aansluiten en dan moet ik telkens dat ding losmaken. Draadloos laden is voor de toekomst. Deze is nog niet aan vervanging toe (en doet het in dat opzicht vele malen beter dan mijn vorige Moto G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Laatst online: 24-06 14:07
Toestel is inmiddels terug, software update gehad, je raadt het al touchscreen is nog even traag en onnauwkeurig als het was, heb alleen tot nu toe geen screen freezes gehad.
Ontzettend teleurgesteld, denk dat ik het toestel binnenkort aan m'n moeder geef en zelf op zoek ga naar iets anders, waarschijnlijk een galaxy a40/50 of ik wacht even af of de nieuwe MI A3(lite) iets wordt.
Heb in ieder geval wel geleerd om niet meer alleen af te gaan op "pro" reviews en meer naar echte gebruikers ervaringen op zoek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
gjjvandenberg schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:43:
Toestel is inmiddels terug, software update gehad, je raadt het al touchscreen is nog even traag en onnauwkeurig als het was, heb alleen tot nu toe geen screen freezes gehad.
Ontzettend teleurgesteld, denk dat ik het toestel binnenkort aan m'n moeder geef en zelf op zoek ga naar iets anders, waarschijnlijk een galaxy a40/50 of ik wacht even af of de nieuwe MI A3(lite) iets wordt.
Heb in ieder geval wel geleerd om niet meer alleen af te gaan op "pro" reviews en meer naar echte gebruikers ervaringen op zoek ga.
Mooi balen voor je. Echter de eerste slechte review op tweakers is die van mij en dat grofweg 4 a 5 maanden na release. Dus afgaan op gebruikersreviews werkt niet altijd. Daarnaast zijn de meningen enorm verdeeld. Van halleluja tot hels. De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is de slechte kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
En de eerste screenfreeze, aan de onderkant, is inmiddels ook weer een feit. Morgen maar eens bellen want hier neem ik geen genoegen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hun mail terug is kort samengevat dat het gerepareerd is door een gecertificeerd bedrijf (Dynafix) en ik mij geen zorgen moet maken. Ook het ruilen met betaling van mijn kant zien ze niet zitten omdat ik over de periode van 31 dagen ruilrecht zit. Ja dat wist ik ook, maar kom op dit had zoveel chiquer gekund. Ik krijg het gevoel dat ik word afgedaan als een zanikerd, terwijl ik 9 bronnen van fragiliteit in de poort heb vermeld.

Ik heb dan ook het volgende weer teruggestuurd naar Belsimpel:

https://photos.app.goo.gl/wYhkSBDULqFHrnkK6

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Als je laadpoortje van chocolade was, dan had ik je mail serieus genomen, maar dit kun je toch niet serieus nemen als bedrijf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word ook niet serieus genomen als ik zowel in het doosje als in een aparte mail aangeef een permanente oplossing voor die speling wil hebben, aangevuld met bronnen als motief voor die nadrukkelijkheid en vervolgens doodleuk de boel vervangen met iets dat problemen gaf. Ik kreeg ipv uitleg over de reparatie uitvoeringen een rekening te zien in het doosje na terugkomst van mijn 7 plus

Het poortje is dermate fragiel dat de vergelijking met chocolade wel het meest in de buurt komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Mijn poort/stekker beweegt ook alle kanten op, en misschien gaat ie wel stuk uiteindelijk. Maargoed, 2 jaar garantie dus dan laat ik 'm wel fixen. Ja het is een zwak punt, maar ik leg de telefoon altijd plat neer en doe de stekker er rustig in. Beweeg 'm pas als ie opgeladen is. Tot nu toe gaat dat prima. Heb 'm nu een half jaar oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
@Verwijderd, het is vechten tegen de bierkaai ben ik bang. Het enige wat je kunt doen is nooit meer Nokia kopen en het iedereen afraden er ooit 1 te kopen. Hoe sneu geld het ook is, ik denk dat je beter je energie in wat anders kan steken, ook al "winnen" zij daarmee. De poort werkt nu weer, laad de telefoon alleen plat liggend op en hoop dat ie niet weer stuk gaat. Dat is wat ik ook doe in ieder geval.

Ik snap je frustratie, ik zou m ook het liefst bij hun hoofdkantoor door een ruit naar binnen smijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:26:
@Verwijderd, het is vechten tegen de bierkaai ben ik bang.
Ik kan in ieder geval geen apps testen/bestandsoverdracht uitvoeren omdat iedere lichte aanraking met de kabel de verbinding verbreekt, en stuur hem volgende week weer op. Ik ga dit opsturen net zolang doen totdat ik wel gewoon apps kan testen, en opladen niet meer op enkel een vlakke grond gebeuren hoeft.

En ze kunnen moeilijk gaan doen, maar ik ben heel veel lastiger. Overigens sta ik gewoon in mijn recht

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
Uit het niets freezed mijn beeldscherm eens in de zoveel tijd. Scherm reageert nergens meer op, totdat ik het lock en weer unlock. Volgens mij heb ik dat in dit topic ook voorbij zien komen. Is hier een permante fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:35:
Is hier een permante fix voor?
Ja opsturen en laten vervangen door een ander type scherm, volgens mij hebt u een Novatek scherm en dat dient dan van een ander merkje te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:59:
Ja opsturen en laten vervangen door een ander type scherm, volgens mij hebt u een Novatek scherm en dat dient dan van een ander merkje te zijn
Denk niet dat je een ander scherm krijgt dan een Novatek. Alleen de eerste batches hadden een Non-Novatek scherm, volgens mij is alles daarna met een Novatek scherm gekomen. Dus opsturen en verwachten dat je een ander scherm dan Novatek gaat krijgen gaat hem niet worden.

Denk overigens dat het meer een software probleem is dan een hardware probleem.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Uit het niets freezed mijn beeldscherm eens in de zoveel tijd. Scherm reageert nergens meer op, totdat ik het lock en weer unlock. Volgens mij heb ik dat in dit topic ook voorbij zien komen. Is hier een permante fix voor?
Ik heb er sinds kort ook weer last van inderdaad. Lijkt me iets wat in de laatste firmware update zit. :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zertaxka schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Denk niet dat je een ander scherm krijgt dan een Novatek. Alleen de eerste batches hadden een Non-Novatek scherm, volgens mij is alles daarna met een Novatek scherm gekomen.
Waarom zou iemand die eenzelfde prijs betaald minder kwaliteit moeten krijgen? Waarom laten wij hen daarmee wegkomen? Wederom een vorm van je reinste oplichting door HMD/Nokia, een bedrijf dat hier niet in de markt thuishoort.

Enfin, mocht het wel om software gaan zal HMD/Nokia hier uiteraard niets mee doen: ze gaan het probleem niet erkennen. Probeer op XDA een fanatiekeling te vinden die wellicht een patch heeft liggen met een oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
Ik heb een paar maanden terug via belsimpel mijn telefoon op laten sturen, en het Novatek is een goodix scherm geworden, dus het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
[...]

Ik heb er een van de eerste batch, dus met het 'goede' scherm. Maar als nog dus sinds kort last van freezes. Ik kijk het nog even aan en zal anders opsturen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
spokje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:55:
Ik heb een paar maanden terug via belsimpel mijn telefoon op laten sturen, en het Novatek is een goodix scherm geworden, dus het kan wel :)
Alleen is Goodix de vingerscanner fabrikant ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/a36ieq2hv7l11.jpg

Links met de 07 is het goede scherm, rechts het Novatek scherm.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Zertaxka schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Alleen is Goodix de vingerscanner fabrikant ;)

[Afbeelding]

Links met de 07 is het goede scherm, rechts het Novatek scherm.
Oh oké, ja ik heb het 07 scherm indd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dit heb ik nooit gehad terwijl sommige andere het wel al hadden. Na de laatste update was het bij sommigen over en bij nieuwe mensen opeens een probleem, waaronder jij en ik. Dit is dus een software-probleem.
[...]

Dit is dus niet correct. Ik heb geen Novatek scherm meer en heb het probleem ook.
Chiron schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:11:
[...]

Ik heb er sinds kort ook weer last van inderdaad. Lijkt me iets wat in de laatste firmware update zit. :(
Ik had het probleem eerder niet en nu wel. Misschien hebben ze het consistenter gemaakt en nu iedereen er last van laten hebben... :')
Wel eerlijk voor de verandering...
spokje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:55:
Goodix is geen scherm.
Er is het scherm(firmwareversie) Novatek-V07, die is brak, gaar, geef het een lelijk woord. En er is een scherm(firmwareversie) 07. Die is beter en werkt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Zertaxka schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Denk niet dat je een ander scherm krijgt dan een Novatek. Alleen de eerste batches hadden een Non-Novatek scherm, volgens mij is alles daarna met een Novatek scherm gekomen. Dus opsturen en verwachten dat je een ander scherm dan Novatek gaat krijgen gaat hem niet worden.

Denk overigens dat het meer een software probleem is dan een hardware probleem.
Mijn 7+ met Novatekscherm is weg geweest voor reparatie van een gebarsten display, hierbij is het scherm vervangen voor een 07 scherm. Het kan dus wel ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PinokkioTV schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Mijn 7+ met Novatekscherm is weg geweest voor reparatie van een gebarsten display, hierbij is het scherm vervangen voor een 07 scherm. Het kan dus wel ...
Het kan zeker, maar is een lot uit de loterij. Het is niet alsof je kan aangeven welk type scherm je wil hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
XWB schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Het kan zeker, maar is een lot uit de loterij. Het is niet alsof je kan aangeven welk type scherm je wil hebben.
Dat beweer ik ook niet, ik deel alleen mijn eigen ervaring. Overigens heb ik meer vergelijkbare ervaringen gelezen. In mijn geval is het toestel naar Hongarije geweest voo de reparatie, niet naar Dynafix. Misschien scheelt dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:26
En Mei update komt binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 07:50
Klopt, 84.4MB

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Changelog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Betreft alleen de security update van Google :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Thanks, bummer... Hoopte op een fiks voor de schermfreezes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Fix voor de schermfreezes is opsturen voor een nieuw scherm.

Hier opnieuw een 07 scherm gekregen (geen Novatek).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
S0epkip schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:16:
Fix voor de schermfreezes is opsturen voor een nieuw scherm.

Hier opnieuw een 07 scherm gekregen (geen Novatek).
Het is sinds de laatste update dat velen er opeens last van hebben. Dus opsturen lijkt mij onzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dan stuur je hem toch niet op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
Net de security patch 2019-05 ontvangen (Belgie) 84.4MB groot.

Nog mensen die het ontvangen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Ja hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
De enterknop op mijn toetsenbord is precies verandert :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Sinds de laatste update maken notificaties weer geluid (doelen gehaald in google fit, regenwaarschuwing in buienradar, et cetera), terwijl mijn telefoon altijd op do not disturb staat. Ik kan natuurlijk het media-geluid ook uitzetten, maar dan moet ik dat elke keer weer aanzetten als ik iets luister op spotify of kijk op youtube. Iemand enig idee hoe ik dit recht kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
Inge Janse schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:14:
Sinds de laatste update maken notificaties weer geluid (doelen gehaald in google fit, regenwaarschuwing in buienradar, et cetera), terwijl mijn telefoon altijd op do not disturb staat. Ik kan natuurlijk het media-geluid ook uitzetten, maar dan moet ik dat elke keer weer aanzetten als ik iets luister op spotify of kijk op youtube. Iemand enig idee hoe ik dit recht kan zetten?
Kan je ipv je telefoon altijd op 'do not disturb' te zetten niet gewoon de meldingen uitschakelen voor de apps waar je geen meldingen van wil krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

GuustVB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:09:
[...]

Kan je ipv je telefoon altijd op 'do not disturb' te zetten niet gewoon de meldingen uitschakelen voor de apps waar je geen meldingen van wil krijgen?
Ik wil wél bepaalde meldingen in de header van mijn scherm, maar niet met geluid. Ik haat onverwacht geluid. Maar blijkbaar moet nu elke melding ook geluid maken. Dat wil ik uitzetten. Momenteel is de enige manier om het mediavolume op 0 te zetten, wat ook weer invloed heeft op alle apps die geluid nodig hebben. Dat vind ik irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
Inge Janse schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Ik wil wél bepaalde meldingen in de header van mijn scherm, maar niet met geluid. Ik haat onverwacht geluid. Maar blijkbaar moet nu elke melding ook geluid maken. Dat wil ik uitzetten. Momenteel is de enige manier om het mediavolume op 0 te zetten, wat ook weer invloed heeft op alle apps die geluid nodig hebben. Dat vind ik irritant.
Normaal kan je ook voor elke app afzonderlijk kiezen of hij geluid mag maken bij een melding, of enkel stille meldingen mag maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
mijn werkgever heeft voor mij een nieuwe smartphone besteld : een Samsung Galaxy A70. Die wordt vandaag (ja op zondag) geleverd. Mijn N7+ gaat naar hem, want zijn smartphone is gebarsten.

kijk er al naar uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
M-67 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:12:
mijn werkgever heeft voor mij een nieuwe smartphone besteld : een Samsung Galaxy A70. Die wordt vandaag (ja op zondag) geleverd. Mijn N7+ gaat naar hem, want zijn smartphone is gebarsten.

kijk er al naar uit!
Ik heb m vrijdag even in de handen gehad in de winkel. Hij is alleen iets langer dan de Nokia, maar weegt grofweg hetzelfde en qua breedte komt het ook overeen. Mooi toestel in ieder geval. Nova Launcher er op en het lijkt ook nog ergens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 07:50
Ik ben overgestapt naar een Oneplus 7 Pro. Ik ging mij steeds meer storen aan het niet reageren van het touch-beeldscherm en had geen ander toestel liggen om de Nokia ter reparatie op te sturen.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
-

[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 03-06-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Ik heb nu, uit barre armoede, als notificatiegeluid 'geen' gekozen, waardoor notificaties geen geluid meer maken. Maar ik vind het episch klote dat mijn telefoon, ondanks dat ie op do not disturb staat, opeens weer geluid denkt te mogen maken vanwege notificaties. Dat is toch gewoon een bug? Of maak ik een denkfout / zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inge Janse schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb nu, uit barre armoede, als notificatiegeluid 'geen' gekozen, waardoor notificaties geen geluid meer maken.Of maak ik een denkfout / zie ik een instelling over het hoofd?
Je kan dat per app/account individueel instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuustVB
Inge Janse schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb nu, uit barre armoede, als notificatiegeluid 'geen' gekozen, waardoor notificaties geen geluid meer maken. Maar ik vind het episch klote dat mijn telefoon, ondanks dat ie op do not disturb staat, opeens weer geluid denkt te mogen maken vanwege notificaties. Dat is toch gewoon een bug? Of maak ik een denkfout / zie ik een instelling over het hoofd?
Als ik de 'do not disturb' functie bij mij aanzet geeft hij helemaal geen meldingen
Wat denk ik ook de bedoeling is als je niet gestoord wil worden?

Dus als jij wel nog meldingen krijgt terwijl de 'do not disturb' mode ingeschakeld is is dit wss wel een bug ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Je kan dat per app/account individueel instellen.
Maar, maar, maar: als do not disturb aanstaat, dan zou toch absoluut niets uit eigen wil geluid moeten kunnen maken, behalve wanneer ik er zelf om vraag (dus iets afspelen in youtube of spotify)?

En over dat instellen: ik kan aangeven of een app een melding weergeeft of niet, maar niet of hij ook geluid mag geven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Afgelopen hebben zowel de N7+ van mij als die van mijn vriendin problemen gekregen met de USB connector. Het laden van de telefoon werkt dus alleen als de stekker onder een bepaalde hoek in de connector wordt geduwd. Bekend probleem, dat blijkbaar na een reparatie gewoon weer terugkomt. Ik heb geen reserve toestel dus ik denk ik dat maar een andere ga aanschaffen. Voor mij, helaas, geen Nokia meer. Zeker niet na de praktijken waarbij ze slechtere kwaliteit toestellen verkopen nadat een telefoon populair is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Ik heb te vroeg gejuicht. Vandaag gemerkt dat de connectie verloren gaat tijdens het opladen als ik tegen de kabel bots... Ik kijk het wel even aan. Geen vervangend toestel liggen en geen zin in schade na herstel door losmaken. Als het echt stuk gaat dan koop ik wel een Xiaomi oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Flying schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:28:
Ik heb te vroeg gejuicht. Vandaag gemerkt dat de connectie verloren gaat tijdens het opladen als ik tegen de kabel bots... Ik kijk het wel even aan. Geen vervangend toestel liggen en geen zin in schade na herstel door losmaken. Als het echt stuk gaat dan koop ik wel een Xiaomi oid.
Hier een oplossing :P
Sorry, ik moest lachen om de ironie, maar ik weet maar al te goed hoe klote het is.
Opsturen maar, dan ben je er voor een tijdje vanaf, tot het probleem weer terugkomt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Het probleem met het stof/de pluisjes die zich verzamelen rondom de connector is er ook eentje natuurlijk. Dit zal volgens mij pas irritant worden wanneer in de auto de connector zou loskomen bij het gebruik van Android Auto. Gelukkig zit de telefoon daar goed vast en zit er geen beweging op de connector.

De volgende moet sowieso draadloos laden hebben en als het even kan uitgerust zijn met Android One.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Ik begon in de afgelopen weken problemen te krijgen met laden en te veel speling op de poort, maar uiteindelijk bleek het probleem (gelukkig) in mijn kabel te zitten. Door alle comments hier legde ik de schuld wel snel bij de telefoon :P Ik heb een nieuwe kabel gekocht die veel minder wiebelt en daarnaast ook niet het laadproces onderbreekt terwijl de kabel ingeplugd is.

Verder geen problemen met mijn 7 Plus ondanks het Novatek-scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akajoep
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-07 09:53
Heeft iemand een link voor een betrouwbare shop waar ik een lcd scherm kan bestellen, voor een beetje leuke prijs? Mijn telefoon is laatst uit mn zak gegleden en wil graag t scherm vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Laatst online: 11-09 19:45
En ook hier is de usb poort stuk.

Deze week gelijk voor nieuw toestel zien. Deze opsturen voor te maken en gaat de verkoop in, of de schuif als reserve.

Iemand aanrader?

Oneplus 7 ois
Galaxy s10 ois
Huawei p30 ois op de Tele, niet op de wide.

Het moet met IOS zijn de camera. Erger me van dag 1 aan de camera van de Nokia. Niks da blurry foto's, ook om die reden willek hem weg.

[ Voor 102% gewijzigd door c4coupe op 07-06-2019 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
c4coupe schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:26:
En ook hier is de usb poort stuk.

Deze week gelijk voor nieuw toestel zien. Deze opsturen voor te maken en gaat de verkoop in, of de schuif als reserve.

Iemand aanrader?

Oneplus 7 ois
Galaxy s10 ois
Huawei p30 ois op de Tele, niet op de wide.

Het moet met IOS zijn de camera. Erger me van dag 1 aan de camera van de Nokia. Niks da blurry foto's, ook om die reden willek hem weg.
Android met iOS, succes daarmee :+

Blurry foto's? Gcam wel geïnstalleerd? Kan me echt totaal niet vinden in blurry foto's, haarscherp hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ois, mijn excuses 😂

Ik mis de stabilisatie in de camera. Veel blurry foto's, e' dit had ik bij mijn s7edge niet. Ik bibber snel bij nemen van een foto. Dit merk ik zelf bij mijn fullframe canon. Dat mijn sluitertijd sneller moet dan bv mijn vriendin haar camera...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
c4coupe schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:12:
Ois, mijn excuses 😂

Ik mis de stabilisatie in de camera. Veel blurry foto's, e' dit had ik bij mijn s7edge niet. Ik bibber snel bij nemen van een foto. Dit merk ik zelf bij mijn fullframe canon. Dat mijn sluitertijd sneller moet dan bv mijn vriendin haar camera...
Ah oké op die manier. Ja ik kan je de gcam toch wel aanraden, stuk stabieler schieten, maargoed met een verrotte laadpoort kan ik me voorstellen dat je er wel klaar mee bent 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Gcam heb ik ook. Maar zelfs daar ga ik veel de mist in. Niet direct Nokia zijn fout. Maar voor mij een minpunt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Sinds een paar dagen is bij mij de power knop compleet lam, mijn hemel wat ben ik dit toestel zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoe kan het dat de samsung a70 in verhouding zo goedkoop is?
Als je het optelt, groter, meer opslag, betere camera, meer werkgeheugen. En dan eigenlijk nog geen 100 euro duurder dan de nokia 7plus. Terwijl je bij samsung vaak toch wel voor de naam alleen al betaald.

Verder persoonlijke ervaringen met de a70 of ergens een ander topic over de samsung a70?

Ik ga mijn nokia 7 plus opsturen voor reperatie, word zwaar agressief van dat ding als ik wil opladen. Als ie daarna weer kuren krijgt vervang ik m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hannekeee schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:00:
Hoe kan het dat de samsung a70 in verhouding zo goedkoop is?
Als je het optelt, groter, meer opslag, betere camera, meer werkgeheugen. En dan eigenlijk nog geen 100 euro duurder dan de nokia 7plus. Terwijl je bij samsung vaak toch wel voor de naam alleen al betaald.
De camera van de a70 komt niet in de buurt van die van de 7 plus inc met gcam HDR+.. En juist dat gaf mij doorslag dit toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:16:
[...]

De camera van de a70 komt niet in de buurt van die van de 7 plus inc met gcam HDR+.. En juist dat gaf mij doorslag dit toestel te kopen.
En wat heb je daar een spijt van gehad :-(
Die gcam moet ik nog steeds eens installeren. De standaard app resultaten zijn beter dan mijn OPO, maar het is nog steeds ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ossi schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:35:
En wat heb je daar een spijt van gehad :-(
Die gcam moet ik nog steeds eens installeren. De standaard app resultaten zijn beter dan mijn OPO, maar het is nog steeds ruk.
Ik gebruik de Gcam als mijn main camera en ben er erg blij mee. Veel mooiere foto's, en vooral de Nightsight mode vind ik heerlijk om in minder optimale licht omstandigheden toch prima scherpe foto's te kunnen maken. Moet het onderwerp alleen niet bewegen. ;)

Ook de extra Google mogelijkheden zoals Photosphere maken vind ik leuk om erbij te hebben. 8)

Ik ben overigens nog steeds een tevreden gebruiker van mijn Nokia 7+. Heb heel af en toe wel eens dat het opladen niet goed gaat, bij een 3rd party stekker bijvoorbeeld, of bij gebruik van een ander type snellader (Samsung bv) die blijkbaar niet goed compatible is met de Nokia standaard (?). Maar verder werkt alles top en naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:16:
[...]

En wat is dan het verschil? Want gcam is een app, zou die dan niet op elke telefoon goed moeten functioneren? Samsung heeft meer mp, weet dat dat niet alles zegt, maar vond het behoorlijk wat mp's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hannekeee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:21:
En wat is dan het verschil? Want gcam is een app, zou die dan niet op elke telefoon goed moeten functioneren? Samsung heeft meer mp, weet dat dat niet alles zegt, maar vond het behoorlijk wat mp's!
De Google Camera app maakt voor HDR+ en Nightsight gebruik van "computational photography", oftewel door heel snel meerdere foto's achter elkaar te nemen en die volgens slimme algoritmen te combineren tot één foto met meer scherpte en correcte belichting. Google is hier verder mee dan veel andere telefoon fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Haay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:43:
[...]

De Google Camera app maakt voor HDR+ en Nightsight gebruik van "computational photography", oftewel door heel snel meerdere foto's achter elkaar te nemen en die volgens slimme algoritmen te combineren tot één foto met meer scherpte en correcte belichting. Google is hier verder mee dan veel andere telefoon fabrikanten.
Misschien een debiele vraag, maar heb je de link voor de Play Store van deze app? Als ik zoek op Gcam krijg ik zoveel opties, dat ik niet weet welke de juiste is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BvZwolle schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:58:
Misschien een debiele vraag, maar heb je de link voor de Play Store van deze app? Als ik zoek op Gcam krijg ik zoveel opties, dat ik niet weet welke de juiste is... 8)7
Omdat Google hun camera app alleen uitbrengt op hun eigen Pixel telefoons zul je een port moeten installeren die specifiek voor die telefoon (in ons geval dus de Nokia 7 Plus) is gecompileerd. En die vind je dus niet in de Play Store. Op XDA-Developers vind je specifiek voor de N7+ gecompileerde versies. Op eigen risico te installeren, maar dit is een goede vind ik:
https://forum.xda-develop...cam-nokia-7-plus-t3905686

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Haay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Omdat Google hun camera app alleen uitbrengt op hun eigen Pixel telefoons zul je een port moeten installeren die specifiek voor die telefoon (in ons geval dus de Nokia 7 Plus) is gecompileerd. En die vind je dus niet in de Play Store. Op XDA-Developers vind je specifiek voor de N7+ gecompileerde versies. Op eigen risico te installeren, maar dit is een goede vind ik:
Tnx! Ik ben geen held in installeren van bijzondere apps op de telefoon. Is bij mij One+1 ook niet soepel gegaan. Ik houd het wel bij de camera van Nokia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

[...]

Hoe werken die ports eigenlijk qua updates? Moet ik zelf zo'n site in de gaten houden voor nieuwe versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Inge Janse schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:49:
Hoe werken die ports eigenlijk qua updates? Moet ik zelf zo'n site in de gaten houden voor nieuwe versies?
Ja, dat heb je goed geraden. :) Maar in principe: als het werkt en je hebt geen vervelende bugs, dan is daar geen urgente noodzaak voor. Kan natuurlijk geen kwaad af en toe eens te kijken of er nog features zijn toegevoegd of eventuele bugs zijn verholpen in een nieuwere versie, waarmee het waard is om die versie te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Ja, dat heb je goed geraden. :) Maar in principe: als het werkt en je hebt geen vervelende bugs, dan is daar geen urgente noodzaak voor. Kan natuurlijk geen kwaad af en toe eens te kijken of er nog features zijn toegevoegd of eventuele bugs zijn verholpen in een nieuwere versie, waarmee het waard is om die versie te downloaden en te installeren.
Helemaal duidelijk, grote dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
[...]

Ik had hier al eerder over gelezen, maar nooit echt zin in gehad, maar wauw, wat een verschil. Vooral bij twee keer zoom krijg ik eindelijk scherpe foto's. Ik ben zowaar een keer positief verrast door het toestel :o
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ossi schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Ik had hier al eerder over gelezen, maar nooit echt zin in gehad, maar wauw, wat een verschil. Vooral bij twee keer zoom krijg ik eindelijk scherpe foto's. Ik ben zowaar een keer positief verrast door het toestel :o
Dank je!
Weet iemand ook of die port gebruik kan maken van de zoomlens? Ik dacht eerst dat ie de 2e lens gebruikte bij portrait, maar dat is niet het geval. Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Inge Janse schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Weet iemand ook of die port gebruik kan maken van de zoomlens? Ik dacht eerst dat ie de 2e lens gebruikte bij portrait, maar dat is niet het geval. Of maak ik een denkfout?
Hij kan zoomen, maar geen idee of dat digitale zoom is of de tweede lens. Maar de kwaliteit is hoe dan ook beter, dus maakt het echt uit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
Inge Janse schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Nee de Gcam App maakt geen gebruik van de zoom camera van de Nokia 7 plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
Hier nog enkele links naar gcam. Must have op de telefoon. Heb al twee keer gsm meegepakt ipv mijn reflex camera en ben dan ben ik toch heel content van deze gsm. Reflex camera is toch sleuren met gerief nu gsm op zak en je kan vertrekken. Batterij gaat echt een hele dag mee zelf bij intensief gebruik van gps, camera en bewerken van foto's. Op het vliegtuig filmpje kijken is doenbaar.

Mijn scherm dimt maar tot 16% en soms is dat vervelend maar gebruik Dimly om extra te dimmen. Ben altijd voorzichtig met mijn gerief en usb problemen heb ik niet maar je merkt wel dat als je rap bent je de usb er 'verkeerd' kunt insteken niet door duwen en opnieuw privaten.

De voordelen wegen op tegen de nadelen. Bij aankoop van een volgend toestel zou ik toch terug Nokia kopen en hopelijk gaan de kwaaltjes er dan uit. LG niet tevreden van. Sony is ok maar andere prijsklasse. Laat je niet misleiden door alle slechte verhalen over de toestel. Van andere toestellen klaagt men ook. Kijk zelf waar je veel belang aan hecht.

Ik heb momenteel onderstaande versie van gcam en alles werkt naar behoren behalve het zoomen. Na tweemaal zoomen wordt er nog wel verder ingezoomt maar het is niet zichtbaar op het scherm. Maar wss wel digitale zoom ipv zoom met tweede lens.

GCam_6.2.030_N7P_test1.2.apk

https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-backrider/

https://nokiapoweruser.co...ad-for-nokia-smartphones/
Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires