Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dennjos schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:55:
Heeft de Nokia 7 plus ook een auto-wake functie? Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, maar kan nergens terugvinden of deze functie er ook op zit.

Hiermee bedoel ik wanneer er een flipcover omheen zit en je opent de flip, gaat de telefoon dan automatisch aan?
Volgens mij niet, maar waarom zou je dat uberhaupt willen ?
Vingerscanner is supersnel om de telefoon mee te unlocken en voor alleen de tijd/meldingen kan je ook even snel dubbel tappen. Werkt net zo makkelijk.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:00
Dennjos schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:55:
Heeft de Nokia 7 plus ook een auto-wake functie? Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, maar kan nergens terugvinden of deze functie er ook op zit.

Hiermee bedoel ik wanneer er een flipcover omheen zit en je opent de flip, gaat de telefoon dan automatisch aan?
Nope, zit er niet op. Ik ken dat eigenlijk alleen van Samsung telefoons en iPads, maar op de 7+ heb ik het nooit gevonden. Maar ik zou het ook niet willen ook, want ik heb er ook nog bankpasjes e.d. in zitten, dus als de cover open gaat is dat niet per definitie om te telefoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 754381

Helaas ondanks alle goede aspecten van de 7 plus zoals camera en batterijduur nekt het oplaadprobleem mij nu volledig. Er zit gewoonweg teveel ruimte op de aansluiting van de USB-C waardoor er bij het opladen (ook liggend) constante kleine onderbreking ondervindt. Opladen gaat steeds slechter en ik moet ondanks mijn studentenbudget toch opzoek naar een andere telefoon en kan deze niet meer verkopen (ik kan dit niet een ander aandoen).

Ja ik heb nog garantie en zou hem kunnen laten repareren, echter lees ik dat reparatie het werkelijke probleem niet oplost en het dus een kwestie van tijd is voordat de boel weer stuk gaat.

HMD zou zich dood moeten schamen geen actie te ondernemen, immers zou er een recall moeten plaatsvinden voor toestellen met een dergelijk probleem op de poort. Ik hoor niets, HMD lijkt het simpelweg niet te boeien. Ik hoop nu dan ook van harte dat dit bedrijf zo snel mogelijk failliet gaat en mensen bespaart van dergelijke oplichting (een product verkopen met kennis van productiefout is gewoonweg je reinste oplichting!)

Heel erg zonde van dit toch wel mooie toestel, dat er zo'n smerig bedrijf voor verantwoordelijk is.

Ik heb Belsimpel ingelicht dat zij een product verkopen met een productiefout, hopen dat ze er iets mee doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 754381 op 17-04-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:45
Anoniem: 754381 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:48:
Helaas ondanks alle goede aspecten van de 7 plus zoals camera en batterijduur nekt het oplaadprobleem mij nu volledig. Er zit gewoonweg teveel ruimte op de aansluiting van de USB-C waardoor er bij het opladen (ook liggend) constante kleine onderbreking ondervindt. Opladen gaat steeds slechter en ik moet ondanks mijn studentenbudget toch opzoek naar een andere telefoon en kan deze niet meer verkopen (ik kan dit niet een ander aandoen).

Ja ik heb nog garantie en zou hem kunnen laten repareren, echter lees ik dat reparatie het werkelijke probleem niet oplost en het dus een kwestie van tijd is voordat de boel weer stuk gaat.

HMD zou zich dood moeten schamen geen actie te ondernemen, immers zou er een recall moeten plaatsvinden voor toestellen met een dergelijk probleem op de poort. Ik hoor niets, HMD lijkt het simpelweg niet te boeien. Ik hoop nu dan ook van harte dat dit bedrijf zo snel mogelijk failliet gaat en mensen bespaart van dergelijke oplichting (een product verkopen met kennis van productiefout is gewoonweg je reinste oplichting!)

Heel erg zonde van dit toch wel mooie toestel, dat er zo'n smerig bedrijf voor verantwoordelijk is.

Ik heb Belsimpel ingelicht dat zij een product verkopen met een productiefout, hopen dat ze er iets mee doen.
Kloten man. Mijn usb poort zit ook mega veel ruimte op (stekker kan flink heen en weer) maar in elke hoek waar ik de stekker heen beweeg heb ik nog steeds contact. Ik zou 'm laten repareren en dan verkopen. Je hebt dan een werkend toestel verkocht. Het euvel is namelijk net verholpen. Ik ben ook elke keer bang dat m'n N7+ straks niet meer oplaadt. Zodra dat gebeurt gaat die van mij ook de verkoop in na reparatie. En ga dan voor draadloos laden. Helemaal klaar met die stekker ellende elke keer. Micro usb was ook altijd al zoiets wat faalt na X tijd. En nu weer, ondanks dat dat bij USB C niet hoeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

spokje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:45:
[...]

Kloten man. Mijn usb poort zit ook mega veel ruimte op (stekker kan flink heen en weer) maar in elke hoek waar ik de stekker heen beweeg heb ik nog steeds contact. Ik zou 'm laten repareren en dan verkopen. Je hebt dan een werkend toestel verkocht. Het euvel is namelijk net verholpen. Ik ben ook elke keer bang dat m'n N7+ straks niet meer oplaadt. Zodra dat gebeurt gaat die van mij ook de verkoop in na reparatie. En ga dan voor draadloos laden. Helemaal klaar met die stekker ellende elke keer. Micro usb was ook altijd al zoiets wat faalt na X tijd. En nu weer, ondanks dat dat bij USB C niet hoeft...
Mocht ik hem repareren zadel ik alsnog een ander met het probleem op. Ik gun diegene niet dezelfde ellende die ik nu heb, en zeker als diegene ook niet over een heel groot budget voor een telefoon beschikt. Het is niet anders, de 7 plus is in zijn geheel een afgeschreven model door deze onbehandelde productiefout. Moet je als bijv autofabrikant eens proberen, kun je gelijk je deuren sluiten.. Maar mobiele fabrikanten mogen gewoon doorgaan met foutieve producties.. tot er eentje letterlijk ontploft in je broekzak that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
Het is niet iets typisch Nokia 7+ dat problemen heeft met USB C poort, de google Pixel, mijn vorige ZTE axon, macbooks, alles wat USB C heeft is gevoelig voor losse USB C poorten en overal hoor je klachten van USB C poorten die binnen het jaar finaal kapot gaan.

Hoe dit komt is een andere vraag, USB C is in ieder geval problematisch om uit te kuisen, mogelijks zijn ze gevoelig aan goedkope kabels, mogelijks heeft iemand een betere verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58
Ik heb zo'n beetje de 7 plus vanaf het begin (mei vorig jaar) en nog geen enkel probleem gehad met mijn USB-C poort/connector.
Nou doe ik hem altijd wel voorzichtig erin voor het opladen en ik laad hem elke dag op.

Mijn USB-C kabel is zelfs niet eens meer origineel, want die ben ik verloren.
Ik gebruik zo'n goedkoop kabeltje van de Action (van nog geen 2 euro).
Werkt perfect dus.

Wel klote om te lezen dat er zoveel mensen problemen hebben met hun connector.
Gebruiken jullie wel allemaal de originele USB-C kabel die geleverd is bij de telefoon ?

Mijn ervaring met bedraad opladen, is dat het altijd heel erg fragiel is.
Zo'n male/female connectie moet erg voorzichtig mee om gegaan worden, bij een beetje harde beweging kan het zo maar afbreken van het mainboard.

Draadloos opladen kan inderdaad erg handig zijn, maar mijn ervaring is dat dit erg langzaam gaat
(al is mijn ervaring inmiddels een aantal jaren oud).
's nachts opladen zal dan geen probleem zijn, maar overdag is het toch niet zo handig.

En ja, de fabrikanten gooien tegenwoordig wel erg snel nieuwe telefoons op de markt.
Een beetje goed ontwerp en productie is er haast niet meer bij, zo lijkt het althans.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 16:11
Ik heb respect voor @Anoniem: 754381's keuze om hem niet te verkopen. Ik heb namelijk dezelfde mening. Het is echt schofterig om dit toestel door te verkopen wetende van dit probleem.
En net zo schofterig van HMD dat ze dit niet erkennen en definitief fiksen.

@speedme, dit is het eerste toestel waar ik dit soort problemen mee heb gehad. En dit is mijn 4e Android toestel sinds 2009 of 2010. De connectors op dit toestel lijken wel van aluminiumfolie gemaakt ofzo. Ik ben blij dat jij geen problemen hebt, en ik geloof inderdaad dat als je het altijd heel netjes doet dat de poort best lang mee kan gaan. Maar het is een gebruiksvoorwerp die ik gebruik zoals alle voorgaande toestellen en deze is nou al twee keer gefaald. Ik ben benieuwd wanneer de derde keer komt. Ik ben voornemens om het toestel nu ook voorzichtiger te gebruiken met opladen, maar ik heb mijn twijfels hoe lang dat goed zal gaan.

Zie ook deze reactie van mij op mijn review van dit toestel: Ossi in 'productreview: Nokia 7 Plus dual sim Zwart review door Ossi'
Tig klachten op hun forum en nul reactie. Ik ga voortaan met een hele grote boog om Nokia heen. Ondanks dat ik fan ben van Android one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Verkeerde quote.

[ Voor 97% gewijzigd door mb1234 op 18-04-2019 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ossi schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:05:
Ik heb respect voor @Anoniem: 754381's keuze om hem niet te verkopen. Ik heb namelijk dezelfde mening. Het is echt schofterig om dit toestel door te verkopen wetende van dit probleem.
En net zo schofterig van HMD dat ze dit niet erkennen en definitief fiksen.

@speedme, dit is het eerste toestel waar ik dit soort problemen mee heb gehad. En dit is mijn 4e Android toestel sinds 2009 of 2010. De connectors op dit toestel lijken wel van aluminiumfolie gemaakt ofzo. Ik ben blij dat jij geen problemen hebt, en ik geloof inderdaad dat als je het altijd heel netjes doet dat de poort best lang mee kan gaan. Maar het is een gebruiksvoorwerp die ik gebruik zoals alle voorgaande toestellen en deze is nou al twee keer gefaald. Ik ben benieuwd wanneer de derde keer komt. Ik ben voornemens om het toestel nu ook voorzichtiger te gebruiken met opladen, maar ik heb mijn twijfels hoe lang dat goed zal gaan.

Zie ook deze reactie van mij op mijn review van dit toestel: Ossi in 'productreview: Nokia 7 Plus dual sim Zwart review door Ossi'
Tig klachten op hun forum en nul reactie. Ik ga voortaan met een hele grote boog om Nokia heen. Ondanks dat ik fan ben van Android one.
Je zou een magnetische USB kabel kunnen aanschaffen. Ik gebruik er sinds enkele maanden ook één en ervaar weinig problemen. Naast het voordeel dat je niet telkens je kabel in de telefoon hoeft de stoppen, beschadigt hij ook minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb nu ook problemen met het opladen .. zit te denken om te laten repareren maar grote kans dat het probleem weer terugkomt. Iemand hier succesvol laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hannekeee schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:44:
Ik heb nu ook problemen met het opladen .. zit te denken om te laten repareren maar grote kans dat het probleem weer terugkomt. Iemand hier succesvol laten repareren?
Velen.

Ik in ieder geval al twee keer 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
Ossi schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:04:
[...]

Velen.

Ik in ieder geval al twee keer 7(8)7
Dus het probleem komt na reparatie gewoon weer terug? Fijn is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hannekeee schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:36:
[...]

Ontzettend :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
En hoe zit dat met dynafix ervaringen? Ik lees alleen maar negatieve recensies.... Ben een beetje bang om mijn telefoon op te sturen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hannekeee schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:33:
En hoe zit dat met dynafix ervaringen? Ik lees alleen maar negatieve recensies.... Ben een beetje bang om mijn telefoon op te sturen nu
Mijne is er al 3 keer geweest, 2x voor de USB-connector. Alle keren prima :)
Gewoon opsturen, want hier kun je ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Vandaag telefoon terug gekregen. 5 werkdagen weg geweest. Erg netjes. Nog geen freeze gehad. Vanavond eens kijken hoe opladen gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Sinds vandaag valt het mij op dat mijn scherm(lockscreen), als hij gelocked is, steeds aan en uit gaat. Hij knippert. Ik heb de instellingen vergeleken met een identiek toestel. Daarin kan ik enkel een verschil vinden bij de instellingen van "inactief display" of "gebaren". Ik kan namelijk niet het item "telefoon oppakken om telefoon te checken" aan of uit zetten. Zie voorbeeld. Iemand suggesties?

https://imgur.com/a/UCDsqf1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:31
AmbuTom schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:26:
Sinds vandaag valt het mij op dat mijn scherm(lockscreen), als hij gelocked is, steeds aan en uit gaat. Hij knippert. Ik heb de instellingen vergeleken met een identiek toestel. Daarin kan ik enkel een verschil vinden bij de instellingen van "inactief display" of "gebaren". Ik kan namelijk niet het item "telefoon oppakken om telefoon te checken" aan of uit zetten. Zie voorbeeld. Iemand suggesties?

https://imgur.com/a/UCDsqf1
Probeer eens de taal op Engels te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
Raindeer schreef op zondag 21 april 2019 @ 07:09:
[...]

Probeer eens de taal op Engels te zetten
Helaas, geen oplossing. Het is nog steeds niet te activeren. En lockscreen gaat steeds aan en uit. Soms met klok en soms "leeg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Varieert, vele negatief, en aantal positief.
Mijn ervaring was in elk geval slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik kan zo 123 niet zien als mijn tel naar dynafix is geweest. Had een aantal klachten.
- Vlekken in scherm (vooral bij wit te zien)
- Meer als 50% geluid open was de beller niet te verstaan (alleen op handsfree of minder volume)

Naar de MM gegaan. Afgegeven na een week was die klaar (verwacht was 3 weken reparatie tijd)

Telefoon is prima klachten zijn weg.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
AmbuTom schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:19:
[...]

Helaas, geen oplossing. Het is nog steeds niet te activeren. En lockscreen gaat steeds aan en uit. Soms met klok en soms "leeg".
Fout lag bij mezelf door wijziging in systeem ui 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
FYI : de mei update is aan het uitrollen voor de N7P (TA-1046).
In Frankrijk is ie er al, maar er blijken al problemen mee te zijn : geen mobiele data verbinding.

https://community.phones....nnectivity-ta-1046#latest

goed bezig, Nokia 🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 14:33

SebasFM

BOFH

M-67 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:11:
FYI : de mei update is aan het uitrollen voor de N7P (TA-1046).
In Frankrijk is ie er al, maar er blijken al problemen mee te zijn : geen mobiele data verbinding.

https://community.phones....nnectivity-ta-1046#latest

goed bezig, Nokia 🤬
Heb je het bericht wel goed gelezen? Het gaat hier over de mei 2018 update. Ik denk dat Google sowieso nog geen mei 2019 update heeft uitgebracht voor Android One.

Moet verder zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over de Nokia 7 Plus. Geen gekke issues whatsoever. Behalve het eerste toestel die het welbekende touchscreen freeze probleem had en binnen een week werd omgeruild voor een ander exemplaar.

[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 24-04-2019 16:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
SebasFM schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:45:
[...]

Heb je het bericht wel goed gelezen? Het gaat hier over de mei 2018 update. Ik denk dat Google sowieso nog geen mei 2019 update heeft uitgebracht voor Android One.

Moet verder zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over de Nokia 7 Plus. Geen gekke issues whatsoever. Behalve het eerste toestel die het welbekende touchscreen freeze probleem had en binnen een week werd omgeruild voor een ander exemplaar.
ja idd, niet goed gelezen. Mea culpa 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:44
domme vraag.... hoe kan ik ook alweer onderaan het scherm de knoppen activeren?

Inmiddels gevonden bij omhoog vegen over de startknop

[ Voor 28% gewijzigd door MAdD op 24-04-2019 21:26 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg morgen dit kabeltje binnen:

https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611

Eigenlijk vind ik dat iedere telefoonfabricant met problematische USB-C poorten deze uit zou moeten delen, maar wie ben ik anders dan een manipuleerbare consument die maar moet accepteren dat gekocht spul met zuurverdiende centen al kapot was bij de fabriek (en hier niets meer gedaan wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Anoniem: 754381 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:52:
Ik krijg morgen dit kabeltje binnen:

https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611

Eigenlijk vind ik dat iedere telefoonfabricant met problematische USB-C poorten deze uit zou moeten delen, maar wie ben ik anders dan een manipuleerbare consument die maar moet accepteren dat gekocht spul met zuurverdiende centen al kapot was bij de fabriek (en hier niets meer gedaan wordt)
Dat is micro USB, dat gaat niet passen.

Edit: of zit er ook een usb-c verloop bij?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee die moet ik los kopen. Maar ik zie nu de fout pas die ik gemaakt heb dus een werkende kabel heb ik volg week dinsdag pas. Ik ga liters thee wegdrinken tegen mn bloeddruk

EDIT: ik was nog op tijd ik krijg nu 2 kabels morgen waarvan eentje direct terug kan

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 754381 op 25-04-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb sinds enkele weken ook erg last van de connector poort voor het opladen. Heb nu ook een magnetische oplader bestelt, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Droefsnoet schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:47:
Ik heb sinds enkele weken ook erg last van de connector poort voor het opladen. Heb nu ook een magnetische oplader bestelt, bedankt voor de tip!
Maar als je er nu last van hebt, dan zou ik m wel al repareren. Anders heeft de magnetische aansluiting net zo goed problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magnetische aansluiting binnengekregen maar helaas exact hetzelfde probleem nog. HMD laat niets van zich horen en mijn garantie is weg omdat ik mijn bootloader heb ge-unlocked. Desalniettemin is reparatie enkel verplaatsing van het probleem tot een nieuw tijdstip dus veel zin heeft zoiets toch niet. Ik zal Kassa of Radar moeten inlichten dat HMD producten vermeden dienen te worden gezien de kwaliteit van het product en de service.

Overigens zijn ze met hun Evenwell apps minstens net zo erg bezig als Huawei als het gaat om doorvoer van gebruikersgegevens.

https://forum.xda-develop...lus/how-to/nokia-t3894739

Meer kan ik helaas niet doen. Een docking station is de enige optie nog om een mogelijkheid tot laden te krijgen, ideaal is het niet maar gelukkig doet de telefoon 2 dagen met de batterij dus heel hinderlijk zal het niet zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 754381 op 26-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dit is mijn laatste bericht over de afschuwelijk 7 plus sinds ik hem kapot heb gegooid. Ik gaf teveel geld uit aan magnetische laders en docks omdat hij verder nog goed werkte. Om te voorkomen dat ik hier meer aan zou uitgeven ipv sparen voor een nieuwe had ik geen andere optie. Ik gun HMD een spoedig faillissement en totale schrapping van diens producten op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
sprankel schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:11:
Het is niet iets typisch Nokia 7+ dat problemen heeft met USB C poort, de google Pixel, mijn vorige ZTE axon, macbooks, alles wat USB C heeft is gevoelig voor losse USB C poorten en overal hoor je klachten van USB C poorten die binnen het jaar finaal kapot gaan.

Hoe dit komt is een andere vraag, USB C is in ieder geval problematisch om uit te kuisen, mogelijks zijn ze gevoelig aan goedkope kabels, mogelijks heeft iemand een betere verklaring.
Dat heeft vooral te maken met de manier waarop de USB-C connector op het PCB vastgezet is. Bij sommige producten is de connector behoorlijk fragiel vastgezet. Advies is dan ook om de kabel er recht in te schuiven, zonder teveel kracht op de connector uit te oefenen. Als je de kabel er net te hard, of niet recht genoeg, in ramt dan gaat de connector sneller slijten.
Hannekeee schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:36:
[...]

Repareren heeft niet veel zin, omdat bedrijven als Dynafix de kapotte connector hoogstens kunnen herstellen naar de originele - en dus fragiele - staat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
[quote]XWB schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:15:
[...]

Dat heeft vooral te maken met de manier waarop de USB-C connector op het PCB vastgezet is. Bij sommige producten is de connector behoorlijk fragiel vastgezet. Advies is dan ook om de kabel er recht in te schuiven, zonder teveel kracht op de connector uit te oefenen. Als je de kabel er net te hard, of niet recht genoeg, in ramt dan gaat de connector sneller slijten.

[...]

zit daar een verschil op met micro usb? bij mijn weten zijn die gewoon vast gesoldeerd aan het PCB links en rechts van de connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 754381 schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:48:
Dit is mijn laatste bericht over de afschuwelijk 7 plus sinds ik hem kapot heb gegooid. Ik gaf teveel geld uit aan magnetische laders en docks omdat hij verder nog goed werkte. Om te voorkomen dat ik hier meer aan zou uitgeven ipv sparen voor een nieuwe had ik geen andere optie. Ik gun HMD een spoedig faillissement en totale schrapping van diens producten op de markt.
Herkenbaar, moest er om lachen :D
Zo heb ik ooit mijn Nexus 4 doormidden gebogen, was zo klaar met dat ding :') Maar dat had een andere reden dan een gare USB poort.
Succes met een volgend toestel, ik heb de Samsung A70 op het oog, misschien kun je wat met deze tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wie streamt er wel eens films vanaf een NAS op deze telefoon?

Het wil gewoon niet soepel werken, Kodi, MX Player, VLC geprobeerd. Maar allen hebber buffer issues. Als ik een speedtest doe, dan krijg ik gewoon 180Mbit over 5GHz. Dus de draadloze verbinding zelf lijkt goed te zijn. Als ik de MKV files download en daarna afspeel, dan gaat het gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Ossi schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:57:
Wie streamt er wel eens films vanaf een NAS op deze telefoon?

Het wil gewoon niet soepel werken, Kodi, MX Player, VLC geprobeerd. Maar allen hebber buffer issues. Als ik een speedtest doe, dan krijg ik gewoon 180Mbit over 5GHz. Dus de draadloze verbinding zelf lijkt goed te zijn. Als ik de MKV files download en daarna afspeel, dan gaat het gewoon zonder problemen.
Ik stream via Plex vanaf mijn NAS op mijn Nokia 7 plus (afspelen in MX player) en dat werkt prima. Als je een bestand download vanaf je NAS, heb je dan wel stabiele download speeds?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
dxta schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:35:
[...]

Ik stream via Plex vanaf mijn NAS op mijn Nokia 7 plus (afspelen in MX player) en dat werkt prima. Als je een bestand download vanaf je NAS, heb je dan wel stabiele download speeds?
Goede vraag, dat weet ik niet. Hoe kan ik dat makkelijk zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
Krijg net de april update binnen, is 88 MB ( Belgie - TA-1046)
vanavond ga ik die installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-03 18:02
Krijg hem hier ook binnen 88mb, beveiligingspatch 2019-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:31
Opvallend, systeen zegt dat deze om 1830 gecheckt heeft en geen update gebonden heeft, maar handmatige check geeft direct de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Raindeer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:47:
Opvallend, systeen zegt dat deze om 1830 gecheckt heeft en geen update gebonden heeft, maar handmatige check geeft direct de update
bij mij kwam ie automatisch, maar was on hold omdat ik geen WIFI verbinding had op dat moment.

wat me wel opviel na de installatie is dat de notification sounds & ringtones terug naar default waarde gezet zijn. en dat mijn gedownloade mp3's verdwenen waren :(

de Lockscreen Magazine werkt nog altijd niet

Build nr is nu 00WW_3_51F_SP01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:44
M-67 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:20:
[...]

wat me wel opviel na de installatie is dat de notification sounds & ringtones terug naar default waarde gezet zijn. en dat mijn gedownloade mp3's verdwenen waren :(
heb ik geen last van... heb nog steeds mijn mp3's als ringtone

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1207566

Vraagje: sinds kort werkt mijn vingerscanner niet meer. Ook het opnieuw instellen werkt niet, omdat hij mijn vinger niet herkend. Het lijkt op een hardware probleem. Kan ik dat ergens testen? Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Anoniem: 1207566 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:19:
Vraagje: sinds kort werkt mijn vingerscanner niet meer. Ook het opnieuw instellen werkt niet, omdat hij mijn vinger niet herkend. Het lijkt op een hardware probleem. Kan ik dat ergens testen? Heeft iemand een suggestie?
Andere vinger proberen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1207566

Heb ik al gedaan, maar de gehele sensor reageert uberhaupt niet. Ook niet als ik hem opnieuw instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:42
Aurera schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:59:
@S0epkip, @lionman, @Tweakriez, @schnumi

Mijn toestel is afgelopen vrijdag retour gekomen van de reparateur Dynafix. Afgelopen weekend ik met het toestel gewerkt, en alles werkt weer super. Ik had klachten over freezes (van de digitizer), USB-C poort defect en de fingerprint scanner was inconsistent (1 op de 5 scans werkte maar). Scherm, USB-C poort en fingerprint scanner zijn vervangen. Er stond ook iets vaags op de bon over software update…

Alles is weer top! Toestel laad weer op, fingerprint scanner is weer consistent en ik heb nog 0 freezes gehad :) Als je last hebt van freezes kan je het toestel dus laten repareren. Ik was op voorhand wel erg huiverig over Dynafix, maar ik kreeg een keurig verpakte en onbeschadigde telefoon retour. Petje af!
Inmiddels toch maar ingepakt om terug te sturen, hopelijk wordt ie net als bij jou goed gemaakt (freezes).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
Anoniem: 1207566 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:25:
Heb ik al gedaan, maar de gehele sensor reageert uberhaupt niet. Ook niet als ik hem opnieuw instel.
Mijn vrouw heeft hier ook last van. Ze heeft gisteren opnieuw haar sensor ingesteld. Volgens mij werkt het nu weer. Zelf heb ik sinds de update van laatst last van screenfreeces. Wel heel toevallig allemaal sinds de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 21:29
Heb het toestel nu 2 maanden in bezit en de aanraakgevoeligheid is bedroevend slecht, zijn er hier gebruikers die hetzelfde probleem hebben ? en heeft het uberhaupt zin om het toestel ter reperatie aan te bieden ?
firmwareversie touchscherm = Novatek-V07
Goodix-V1.017.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
gjjvandenberg schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:37:
Heb het toestel nu 2 maanden in bezit en de aanraakgevoeligheid is bedroevend slecht, zijn er hier gebruikers die hetzelfde probleem hebben ? en heeft het uberhaupt zin om het toestel ter reperatie aan te bieden ?
firmwareversie touchscherm = Novatek-V07
Goodix-V1.017.20
Kun je je problemen wat duidelijker omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heb vorige week de laatste update geïnstalleerd. Niet gelijk want je weet het nooit bij Nokia en ik had niet meer last van screenfreezes. Na de update nog nergens last van. Hoop dat het ook zo blijft :D!

Wel vervelend dat sommige nog steeds problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Ossi schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:19:
[...]

Kun je je problemen wat duidelijker omschrijven?
Je zie soms dat het scherm je aanraking wel registreerd maar er gebeurt niks, bij het typen moet je erg precies de letter aanraken anders schiet het keyboard gelijk in de swipe stand, bij het maken van een foto is het het ergst bij mij, moet toch bijna iedere keer meerdere keren tappen wil deze een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
gjjvandenberg schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:58:
[...]

Je zie soms dat het scherm je aanraking wel registreerd maar er gebeurt niks, bij het typen moet je erg precies de letter aanraken anders schiet het keyboard gelijk in de swipe stand, bij het maken van een foto is het het ergst bij mij, moet toch bijna iedere keer meerdere keren tappen wil deze een foto maken.
Als een factory reset niets uithaalt, dan zit er weinig anders op dan een garantieclaim indienen en hem laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Heb mijn nokia 7 plus helaas weer moeten opsturen naar dynafix voor de niet werkende oplaad poort. Nokia heeft hem nu gecrediteerd, niet meer te maken volgens hun. Te duur. Wel even iets om rekening mee te houden als je hem opstuurt voor hetzelfde probleem.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Iekozz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:15:
Heb mijn nokia 7 plus helaas weer moeten opsturen naar dynafix voor de niet werkende oplaad poort. Nokia heeft hem nu gecrediteerd, niet meer te maken volgens hun. Te duur. Wel even iets om rekening mee te houden als je hem opstuurt voor hetzelfde probleem.
Wait whut?

Nokia geeft je geld terug voor een toestel omdat het toestel te duur is geworden om te repareren? :o
NICE! Ik heb het idee dat mijn poort ook alweer losjes begint te worden voor de 3e keer. Zou echt heel fijn zijn als ik geld terug ga krijgen ipv een wederom gaar gerepareerd toestel.

Hoeveel heb je gekregen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
Calamor schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:25:
Heb vorige week de laatste update geïnstalleerd. Niet gelijk want je weet het nooit bij Nokia en ik had niet meer last van screenfreezes. Na de update nog nergens last van. Hoop dat het ook zo blijft :D!

Wel vervelend dat sommige nog steeds problemen hebben.
Ik juist sinds de update meer last van dan daarvoor... Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ossi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Wait whut?

Nokia geeft je geld terug voor een toestel omdat het toestel te duur is geworden om te repareren? :o
NICE! Ik heb het idee dat mijn poort ook alweer losjes begint te worden voor de 3e keer. Zou echt heel fijn zijn als ik geld terug ga krijgen ipv een wederom gaar gerepareerd toestel.

Hoeveel heb je gekregen als ik vragen mag?
Yup, ik vond het ook raar. Nu een Nokia 8.1 gekocht, hopelijk zijn daar geen issues mee...

Heb het volledige aankoopbedrag terug gekregen in de vorm van een shoptegoed bij coolblue. Iets meer dan 300.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Iekozz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Yup, ik vond het ook raar. Nu een Nokia 8.1 gekocht, hopelijk zijn daar geen issues mee...

Heb het volledige aankoopbedrag terug gekregen in de vorm van een shoptegoed bij coolblue. Iets meer dan 300.
Lekker toch! Ben benieuwd wat er gebeurt als ik m opstuur over een maandje :P

Dat je überhaupt nog een Nokia aandurft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ossi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Lekker toch! Ben benieuwd wat er gebeurt als ik m opstuur over een maandje :P

Dat je überhaupt nog een Nokia aandurft :o
Ja zat te twijfelen tussen de nokia en de pocofone. Ja de f1 heeft krachtigere hardware, maar runt standaard niet een clean os. Kan het wel rooten natuurlijk.

Plus hij heeft geen nfc helaas. Ga wel kijken naar de oneplus 7 (pro) als ze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Hier nu ook een 8.1 aan het proberen terwijl de 7plus gerepareerd wordt. Ik denk niet dat ik de 7 nog ga gebruiken wanneer hij weer terug komt....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:30:
[...]

Herkenbaar, moest er om lachen :D
Zo heb ik ooit mijn Nexus 4 doormidden gebogen, was zo klaar met dat ding :') Maar dat had een andere reden dan een gare USB poort.
Succes met een volgend toestel, ik heb de Samsung A70 op het oog, misschien kun je wat met deze tip :)
heb een Pixel 2XL voor 175 2e hands weten te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iekozz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Dit ging vanuit Coolblue dus? Of vanuit Nokia zelf? Ik had nog een garantie van Belsimpel op de mijne maar ben de garantiebon kwijt. Had dit ook op IMEA gekund? Ook is mn bootloader ge-unlocked maar dat heeft natuurlijk niets met een USB-C poort te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
`
Anoniem: 754381 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Dit ging vanuit Coolblue dus? Of vanuit Nokia zelf? Ik had nog een garantie van Belsimpel op de mijne maar ben de garantiebon kwijt. Had dit ook op IMEA gekund? Ook is mn bootloader ge-unlocked maar dat heeft natuurlijk niets met een USB-C poort te maken.
Hem heb via coolblue opgestuurd, die stuurden hem weer naar dynafix door waar ze de credit gaven vanuit nokia.

Kreeg de volgende ochtend een mailtje van coolblue dat ik nu een shoptegoed bij ze had.

De garantiebon kan je toch wel vinden in je belsimpel account? Of stuur ze even een mail. Bootloader unlock maar niks uiit hoor, doen ze naar mijn weten niet moeilijk over. Maar als je het echt zeker wilt weten lock je hem weer even voordat je hem opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan belsimpel niet bereiken zonder mijn klantnr in te voeren, en die is weer gekoppeld aan een papier die ik niet heb. Desalnietteplus heb ik wel een IMEA nr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 754381 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:27:
Ik kan belsimpel niet bereiken zonder mijn klantnr in te voeren, en die is weer gekoppeld aan een papier die ik niet heb. Desalnietteplus heb ik wel een IMEA nr.
Niet iets in je mailbox van een order bevestiging? Hier kun je met je mail adres je factuur opvragen: https://www.belsimpel.nl/...%2Fmijnaccount%2Ffacturen of even bellen met 050-2103404.

Wel heel offtopic dit nu, stuur maar even een dm als je nog vragen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iekozz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Niet iets in je mailbox van een order bevestiging? Hier kun je met je mail adres je factuur opvragen: https://www.belsimpel.nl/...%2Fmijnaccount%2Ffacturen of even bellen met 050-2103404.

Wel heel offtopic dit nu, stuur maar even een dm als je nog vragen hebt.
ja klopt excuses hiervoor, maar ik ben wel heel erg geholpen. Het bericht eerder dat ik hem kapot had gegooid bleek nog mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Laatst online: 04-01-2024
Nog iemand die problemen ervaart met de hotspot?
Hij gaat nog aan en je ziet hem ook verschijnen op andere apparaten, maar wanneer ik ermee wil verbinden geeft hij een foutmelding...

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Nee hier werkt(e) hij, een week geleden nog wel iig.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 11:51
Hey hoi,

Ik heb blijkbaar ook last van mijn oplaadpoort (ik gaf de schuld altijd aan mijn kabels (inmiddels 3 kabels verder)). Hij werkt alleen als de kabel naar voren zit.

Nu zit ik alleen met het dillema opsturen of niet, want vakantie seizoen begint natuurlijk, en eigenlijk wil ik hem niet lang kwijt zijn. Nu lees ik ook dat hij gecrediteerd kan worden, maar eigenlijk ben ik best tevreden met dit toestel (en als ik hem zou vervangen zou ik eerder voor een Pixel gaan oid, maar het liefst vergelijkbaar).

Ik hoor ook dat als je hem repareert (als ze dat bij mij nog willen doen dan) dat hij weer kapot gaat, maar misschien gaat hij dan op een ongelukkerige plaats kapot.

Heeft iemand misschien een advies, want ik zit hier nu echt met een dillema

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Joostlek schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:43:
Hey hoi,

Ik heb blijkbaar ook last van mijn oplaadpoort (ik gaf de schuld altijd aan mijn kabels (inmiddels 3 kabels verder)). Hij werkt alleen als de kabel naar voren zit.

Nu zit ik alleen met het dillema opsturen of niet, want vakantie seizoen begint natuurlijk, en eigenlijk wil ik hem niet lang kwijt zijn. Nu lees ik ook dat hij gecrediteerd kan worden, maar eigenlijk ben ik best tevreden met dit toestel (en als ik hem zou vervangen zou ik eerder voor een Pixel gaan oid, maar het liefst vergelijkbaar).

Ik hoor ook dat als je hem repareert (als ze dat bij mij nog willen doen dan) dat hij weer kapot gaat, maar misschien gaat hij dan op een ongelukkerige plaats kapot.

Heeft iemand misschien een advies, want ik zit hier nu echt met een dillema
Gewoon doen, want er komt een moment dat ie niet meer oplaadt en dan heb je je er niet op voor kunnen bereiden. Dat moment komt altijd ongelegen in ieder geval. Dus regel een oude telefoon die je 1 a 2 weken kan gebruiken en laat m repareren. Met een beetje geluk krijg je je geld terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Ossi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Gewoon doen, want er komt een moment dat ie niet meer oplaadt en dan heb je je er niet op voor kunnen bereiden. Dat moment komt altijd ongelegen in ieder geval. Dus regel een oude telefoon die je 1 a 2 weken kan gebruiken en laat m repareren. Met een beetje geluk krijg je je geld terug ;)
Hoe groot is de kans dat hij wel goed wordt gerepareerd (want hoor jij misschien van mensen die er totaal geen problemen mee ondervinden?)

En zelfs als ik mijn geld terug krijg, wat zou ik moeten kiezen, ik kan niet echt iets vinden waar hij aan moet voldoen (NFC, Vingerafdruk scanner achter, leuke camera, grote batterij, dual sim, 64+ GB, Android One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Joostlek schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Hoe groot is de kans dat hij wel goed wordt gerepareerd (want hoor jij misschien van mensen die er totaal geen problemen mee ondervinden?)

En zelfs als ik mijn geld terug krijg, wat zou ik moeten kiezen, ik kan niet echt iets vinden waar hij aan moet voldoen (NFC, Vingerafdruk scanner achter, leuke camera, grote batterij, dual sim, 64+ GB, Android One)
Er is schijnbaar geen goede definitieve reparatie, want de mijne is al twee keer gefikst en begint weer minder te worden... Het bestaande onderdeel wordt vervangen door dezelfde crap. Het is wat het is, maar nog even en hij doet niets meer, dus je hebt weinig keus.

Persoonlijk kijk ik met een schuin oog naar de Samsung A70. Helaas geen Android One, maar ik moet een toestel hebben waarbij Vodafone VoWiFi ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Ossi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Er is schijnbaar geen goede definitieve reparatie, want de mijne is al twee keer gefikst en begint weer minder te worden... Het bestaande onderdeel wordt vervangen door dezelfde crap. Het is wat het is, maar nog even en hij doet niets meer, dus je hebt weinig keus.

Persoonlijk kijk ik met een schuin oog naar de Samsung A70. Helaas geen Android One, maar ik moet een toestel hebben waarbij Vodafone VoWiFi ondersteunt.
Weet jij heel toevallig of alle reparaties vanuit Nederland bij Dynafix terecht komen? (dus ook vanuit belsimpel?)

(naar aanleiding van de opmerking van @Iekozz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Joostlek schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Weet jij heel toevallig of alle reparaties vanuit Nederland bij Dynafix terecht komen? (dus ook vanuit belsimpel?)

(naar aanleiding van de opmerking van @Iekozz)
Sommigen gaan naar Hongarije. Zoek in dit topic maar even op het woord Hongarije en je vindt behoorlijk wat hits. Welke winkels precies welke weg bewandelen dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ossi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Sommigen gaan naar Hongarije. Zoek in dit topic maar even op het woord Hongarije en je vindt behoorlijk wat hits. Welke winkels precies welke weg bewandelen dat weet ik niet.
De mijne is momenteel in Hongarije (schermreparatie, was gevallen). Zaterdag afgegeven bij DHL, woensdag aangekomen, vandaag berichtje van reparatie, dus zal begin volgende week wel weer terug zijn.
RMA aangevraagd via de app in de telefoon, dus direct bij Nokia.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Kan via instellingen de default launcher aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
devlam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:39:
Kan via instellingen de default launcher aangepast worden?
Settings -> apps and notifications -> default apps -> launcher

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S0epkip
Yep, en Nova Launcher is een verademing (wat mij betreft).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
Mijn toestel is inmiddels ook terug gestuurd, onderkant van het scherm reageerde meerdere malen per dag niet meer op aarakingen.
Baal er enorm van, nu weer even terug naar mijn oude moto g4 plus en merk nu extra hoe slecht het touchscreen van de nokia was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik wou even laten weten dat mijn problemen met de niet-reagerende touchscreen zijn opgelost door de update van einde maart, en ik sindsdien gematigd tot redelijk tevreden ben over deze telefoon (behoorlijk gekleurde visie omwille van meerdere maanden frustratie door de touchscreen)
Hout vasthouden dat het allemaal blijft werken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu ook weer zoiets vaags. Bij mijn "snel overzicht" op het startscherm verdwijnt zo nu en dan het weer icoontje. Dit is niet terug te krijgen in de settings. Na een paar dagen is hij weer terug. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Reparatie door Dynafix was inderdaad snel, nu afwachten hoe het toestel terugkomt.
Ook is er een "onderdeel vervangen" god knows which.

STATUS DATE / TIME
Order - Data complete 7-5-2019
Order - Confirmed 7-5-2019
Logistics - Product received by Dynafix Care 8-5-2019
Logistics - Product sent to internal repair facility 8-5-2019
Logistics - Product arrived at repair center 9-5-2019
Repair at repair center - Started 9-5-2019
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 13-5-2019
Repair at repair center - Finished 13-5-2019
Logistics - Product ready for return shipment 13-5-2019
Logistics - Product sent 13-5-2019

All service activities registered for your repair are shown in the view below.
Servicehandeling: Onderdeel vervangen
Servicehandeling: Software update

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Fan-fuckin'-tastic, lees ik dat bij sommigen de screenfreeze issues zijn opgelost, krijg ik er nu juist last van :(
Zojuist de tweede keer in twee dagen. Even in de gaten houden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Ga voor een 2e hands Pixel 2XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 07:45
gjjvandenberg schreef op zondag 12 mei 2019 @ 08:24:
Mijn toestel is inmiddels ook terug gestuurd, onderkant van het scherm reageerde meerdere malen per dag niet meer op aarakingen.
Baal er enorm van, nu weer even terug naar mijn oude moto g4 plus en merk nu extra hoe slecht het touchscreen van de nokia was.
Novatek scherm zeker. Traag touchscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
spokje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Novatek scherm zeker. Traag touchscherm.
Yup, novatek-07 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
Meer mensen last dat snel opladen niet meer werkt?

Ben echt goed klaar met deze telefoon, weet iemand hier nog andere telefoons die bij deze in de buurt komen?
Vind vooral 64 gb opslagruimte wel fijn, vingerafdrukscanner, snel opladen, goede camera en goed functionerende telefoon die niet constant blijft hangen. Iemand een idee voor een andere telefoon?
Scherm liever niet groter dan deze, vind dit al behoorlijk aan de maat. Dus liefst kleiner. En vooral niet te duur natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hannekeee schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:04:

Ben echt goed klaar met deze telefoon, weet iemand hier nog andere telefoons die bij deze in de buurt komen?
Vind vooral 64 gb opslagruimte wel fijn, vingerafdrukscanner, snel opladen, goede camera en goed functionerende telefoon die niet constant blijft hangen. Iemand een idee voor een andere telefoon?
Scherm liever niet groter dan deze, vind dit al behoorlijk aan de maat. Dus liefst kleiner. En vooral niet te duur natuurlijk...
Samsung A50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Iemand een idee voor een andere telefoon?
Ik heb mijn oog op de Samsung Galaxy A70 laten vallen, nu 399€, maar zal de komende maanden wel dalen in prijs zoals de A50 dat deed.

De A50 kan je al vinden voor 280€ bij Belsimpel.nl
Ik heb er zo ene gekocht bij Bol.com voor 292€ voor mijn vriendin. Een koraalroze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Jammer dat men zoveel problemen met de Nokia 7 Plus heeft. Zelf ben ik er dik tevreden over, maar blijkbaar heb ik dan ook een van de weinige goede exemplaren.
Scherm is groter (telefoon is het zelfde formaat) dan de 7 Plus dus misschien is de de A40 een betere keuze als men een kleinere telefoon wil.
Vergelijking van de Nokia 7 Plus, Samsung A40/A50/A70 : https://tweakers.net/pric...;1329490;1308800;1331926/
Persoonlijk zou ik voor de A50 gaan inderdaad.
Moet het echt een kleinere telefoon zijn dan is de A40 de betere keuze.
Als iets groter (6mm in de lengte 2mm in de breedte) en duurder niet uitmaakt dan zou ik voor de A70 gaan.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannekeee
Ik ga me eens verdiepen in de A50 en de a70 dan. Jullie hebben ook de Nokia ingeruild ondertussen?
Opzich werkt die van mij verder prima, ja de freezes zijn irritant maar ik kan daar wel mee leven, maar dat gezeik met opladen elke keer word ik echt tureluur van. Heb er al hele tijd last van en ik merk dat als ik hem op een bepaalde manier op tafel neer leg en er verder niet aan kom hij wel in 1 keer oplaad. Dus ik dacht: als het zo blijft, prima. Maar nu begint ie dus ook moeilijk te doen met snelladen... Helemaal klaar mee nu. Zonde want Nokia stond bij mij altijd bekend als merk wat niet kapot te krijgen was. Ik waag me er niet meer aan iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hannekeee
Zertaxka schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Jammer dat men zoveel problemen met de Nokia 7 Plus heeft. Zelf ben ik er dik tevreden over, maar blijkbaar heb ik dan ook een van de weinige goede exemplaren.

[...]

Scherm is groter (telefoon is het zelfde formaat) dan de 7 Plus dus misschien is de de A40 een betere keuze als men een kleinere telefoon wil.
Vergelijking van de Nokia 7 Plus, Samsung A40/A50/A70 : https://tweakers.net/pric...;1329490;1308800;1331926/
Persoonlijk zou ik voor de A50 gaan inderdaad.
Moet het echt een kleinere telefoon zijn dan is de A40 de betere keuze.
Als iets groter (6mm in de lengte 2mm in de breedte) en duurder niet uitmaakt dan zou ik voor de A70 gaan.
Thnx! A40 ga ik me ook in verdiepen. Ik hoop voor je dat je telefoon goed blijft werken want verder is het idd een prima telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hannekeee schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:44:
Ik ga me eens verdiepen in de A50 en de a70 dan. Jullie hebben ook de Nokia ingeruild ondertussen?
Opzich werkt die van mij verder prima, ja de freezes zijn irritant maar ik kan daar wel mee leven, maar dat gezeik met opladen elke keer word ik echt tureluur van. Heb er al hele tijd last van en ik merk dat als ik hem op een bepaalde manier op tafel neer leg en er verder niet aan kom hij wel in 1 keer oplaad. Dus ik dacht: als het zo blijft, prima. Maar nu begint ie dus ook moeilijk te doen met snelladen... Helemaal klaar mee nu. Zonde want Nokia stond bij mij altijd bekend als merk wat niet kapot te krijgen was. Ik waag me er niet meer aan iig
Nee ik ben nog niet over. Mijne is net voor de derde keer gerepareerd en doet het weer even oké.

De A50 heeft een iets groter scherm maar de telefoon is net zo groot en qua chip vergelijkbaar. De A40 is ook best leuk, maar qua chip niet vergelijkbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zertaxka schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Hier ook, Nokia 7 Plus van het eerste uur. Inmiddels ruim een jaar in gebruik, zonder issues. Accu opladen gaat nog steeds prima, Bluetooth, WiFi en touchscreen werken ook nog steeds prima.

Ik zou zo opnieuw een Nokia halen.

Maar uiteraard zijn er ook prima alternatieven op de markt. Bijvoorbeeld de nieuwe Pixel 3a. Samsung daarentegen spreekt mij niet aan vanwege de grote hoeveelheid voorgeïnstalleerde software, en gebrekkig update beleid.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
XWB schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Hier ook, Nokia 7 Plus van het eerste uur. Inmiddels ruim een jaar in gebruik, zonder issues. Accu opladen gaat nog steeds prima, Bluetooth, WiFi en touchscreen werken ook nog steeds prima.

Maar uiteraard zijn er ook prima alternatieven op de markt. Bijvoorbeeld de nieuwe Pixel 3a. Samsung daarentegen spreekt mij niet aan vanwege de grote hoeveelheid voorgeïnstalleerde software, en gebrekkig update beleid.
Hier ook zeer tevreden nog steeds met de Nokia 7 plus.
Verleden jaar maart gekocht en alles werkt nog steeds als een zonnetje.
Nergens problemen mee,de volgende zal er denk ook weer een Nokia komen.
Al zit ik meer naar de pixel te kijken wat denk de opvolger word.
Hier geen Samsung meer etc... bijna alles al gehad dus ga eens voor de pixel.?
Maar zoals die nu nog werkt.. dan kijken we volgend jaar wel weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbem1944
  • Laatst online: 02-03 12:27
XWB schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:31:
[...]

Ik heb na ruim een jaar en een maand ook nog geen enkel probleem ervaren. Het is gewoon een top telefoon, ik kan niet anders zeggen. Kostte toen nog wel € 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Het is in ieder geval overduidelijk dat alleen de eerste generatie goed was. Ondanks dat jullie heel tevreden zijn, wat ik jullie gun, wat ik iedereen zou gunnen. Kun je een bedrijf dat alleen een goede eerste generatie maakt toch niet serieus meer nemen?
Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires