Heb hier ook last van. Meerdere keren per dag. Verder niks geen issues gehad met dit toestel. (In bezit vanaf release) Misschien zou het ook nog een Pie bug kunnen zijn. Mijn vriendin heeft soms ook last van schermfreezes op haar S9 sinds deze op Pie draait.S0epkip schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:06:
Hmmm.. ik heb steeds vaker last van freezes. Soms meerdere keren per dag. Erg vervelend en wss niks aan te doen... Misschien toch eens factory reset proberen..
Ik heb hier ook al een half jaar last van. Het enige wat werkt (workaround) is de aan-/uitknop twee keer indrukken (niet te snel, anders start de camera). Dan werkt het toestel weer normaal. Het vastlopen van het touchscreen gebeurde bij mij in het begin een keer in de twee weken. Afgelopen maand gebeurde het 5 a 30 keer per dag… daarom is mijn toestel nu bij de reparateur. @S0epkip @lionman Ik zal jullie op de hoogte houden of repareren zin heeft voor dit probleem!lionman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:37:
[...]
Heb hier ook last van. Meerdere keren per dag. Verder niks geen issues gehad met dit toestel. (In bezit vanaf release) Misschien zou het ook nog een Pie bug kunnen zijn. Mijn vriendin heeft soms ook last van schermfreezes op haar S9 sinds deze op Pie draait.
Is er ook een optie om te zorgen dat de wifi actief blijft in de nacht? nu gaat hij volgens mij uit totdat je de telefoon weer ontgrendeld smorgens.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Niemand?Partypsych schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:41:
Ik heb sinds een maand of 2 een probleem met mijn toestel, ik heb diverse pagina's terug gezocht maar kan het niet vinden in het forum, mea culpa als het al besproken is.
Ik krijg geen pop-up meer als iemand mij belt, ringtone gaat af maar krijg dus geen opties om te muten/op te nemen etc. Ik moet dus wachten tot ik de oproep gemist heb, en dan kan ik in de recent gebelde tab zien wie mij gebeld heeft.
Vorige keer fabrieksinstellingen teruggezet en probleem was opgelost.
Echter maar tijdelijk, want ik heb het nu weer...
Ik heb niet zo'n zin om iedere maand mijn toestel te wipen als dit probleem zich voor blijft doen, en ik kan mij niet voorstellen dat ergens in de krochten van android een instelling zou moeten zijn.
Als ik de telefoon weg zou brengen ter reparatie, dan wordt ie natuurlijk al gereset voordat ie wordt opgehaald, dus ik ben erg bang dat het probleem dan niet naar voren komt bij de reparateur en ik de telefoon onvoorzien retour krijg gestuurd, tezamen met een rekening voor onderzoekskosten...dus ik zit een beetje in twee-sprong met dit euvel.
Iemand een idee?
dit vond ik op het Nokia forum :
Settings>Apps& Notification>Phone>Notification>Incoming Calls>Behaviour>Select "Make Sound and Pop Up On Screen"
Wat vreemd dat ik daar zelf niets over kon vinden, maar ik heb het gevonden.
Meldingen stonden idd uit (in zijn geheel) en heb het nu aangezet.
Wel vreemd dat ik dan toch een hoorbare melding kreeg (ringtone)
Bij deze wordt u door mij genomineerd voor held van de dag
Het gaat weer zoals het hoort, dank u wel voor uw moeite.
Hier ook steeds frequenter last van freezes.... Heel irritant!Aurera schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:50:
[...]
Ik heb hier ook al een half jaar last van. Het enige wat werkt (workaround) is de aan-/uitknop twee keer indrukken (niet te snel, anders start de camera). Dan werkt het toestel weer normaal. Het vastlopen van het touchscreen gebeurde bij mij in het begin een keer in de twee weken. Afgelopen maand gebeurde het 5 a 30 keer per dag… daarom is mijn toestel nu bij de reparateur. @S0epkip @lionman Ik zal jullie op de hoogte houden of repareren zin heeft voor dit probleem!
Hier ook regelmatig last van freezes in Chrome meestal werkt even wachten en dan kun je weer maar het blijft irritant.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Zoals in eerdere reactie aangegeven dat WiFi en Bluetooth perfect weken bij mij. Had wel last van freezes en App crashte continue. Lag in mijn geval aan brakke Google Chrome en webview nu gefikst. BT, GPS continue aan SOT 5 uur nu nog 33% lading accu. Kortom wat een snel beest.
Damn nu ben ik volgens Chrome ook af en toe zomaar "offline", ik ben er een beetje klaar mee..!
Mag ik vragen wat je precies veranderd hebt / gedaan hebt met Google Chrome en webview om dit op te lossen?playon1955 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:46:
Zoals in eerdere reactie aangegeven dat WiFi en Bluetooth perfect weken bij mij. Had wel last van freezes en App crashte continue. Lag in mijn geval aan brakke Google Chrome en webview nu gefikst. BT, GPS continue aan SOT 5 uur nu nog 33% lading accu. Kortom wat een snel beest.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dat Webview i.c.m. Google Chrome kan vanaf Oreo 8.0. veel storingen veroorzaken. Blijf het vreemd vinden dat de single sim uitvoering hier klaarblijkelijk geen last van heeft.
[ Voor 67% gewijzigd door playon1955 op 17-03-2019 12:17 ]
Schakel Google Chrome uit. Ga naar Playstore en tik Webview in. Dan wordt er gevraagd deze te updaten. Na afronding Google Chrome inschakelen.
Ik kan Webview niets eens vinden als App op mijn telefoon. Bizar allemaal. Nu voorlopig Gool Chrome niet meer updaten. Snap het niet. Mijn partner heeft ipv van een dubbel sim een Nokia met enkele simkaart.
Ik kan Webview niets eens vinden als App op mijn telefoon. Bizar allemaal. Nu voorlopig Gool Chrome niet meer updaten. Snap het niet. Mijn partner heeft ipv van een dubbel sim een Nokia met enkele simkaart.
Verwijderd
Ik ben sinds 2 maand ook in bezit van een Nokia 7 plus (TA-1046), en het bevalt mij zéér goed. Enkele tips voor gebruikers van de Nokia 7+:
.
Voorbeeld gCam poort in praktijk Ik was zowel overdag als 's nachts alleen, dus ik ben op de foto's de enige bron van licht.
https://photos.app.goo.gl/RFCq9peFMEYUJuwWA
Succes en veel plezier met het toestel!
- Bootloader kan ge-unlocked worden als je kijkt op de site van TechMesto (kost $8 en gaat via teamviewer) hierna kun je zaken flashen via een recovery. Zorg dan dat je een TIJDELIJKE recovery kiest om bricking te voorkomen
- Disabelen van diverse Evenwell applicaties op je telefoon geeft meer SOT en minder instabiliteit https://forum.xda-developers.com/nokia-7-plus/how-to/how-to-make-battery-life-battery-life-t3890805
en
https://forum.xda-develop...s-safe-to-delete-t3783158 - Indien je USB-C niet goed meer verbindt door losse poort, maak de stekker aan de kabel dikker door een mespunt erin te steken en omhoog te draaien. De USB-stekker v/d kabel kan óf boller worden óf breken, maar dat is de bedoeling, want de stekker blijft daardoor op zn plek zitten in de te grote (fabrieksdesign fout) USB-C poort van de 7 plus.
of
Koop een docking setje, dan gaat 's nachts opladen probleemloos en deze tel neem je zorgeloos een dag op batterij mee - Non-root camera optimalisatie. Zorg dat je gebruik maakt van een gCam poort voor uitbundige foto's. Voorbeeld hiervan heb ik hieronder.
.
Voorbeeld gCam poort in praktijk Ik was zowel overdag als 's nachts alleen, dus ik ben op de foto's de enige bron van licht.
Succes en veel plezier met het toestel!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2019 18:38 ]
Dank, mooi overzicht!Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:03:
Ik ben sinds 2 maand ook in bezit van een Nokia 7 plus (TA-1046), en het bevalt mij zéér goed. Enkele tips voor gebruikers van de Nokia 7+:
• Non-root camera optimalisatie. Zorg dat je gebruik maakt van een gCam poort voor uitbundige foto's. Voorbeeld hiervan heb ik hieronder.
[/list]
.
.
1: welke gcam heb je gebruikt?
2: waar was je? Ik wil daar ook gaan urban exploren!
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Wat browser betreft, ik heb nu Brave geinstalleerd, gebaseerd op Chromium (dus zelfde engine als Chrome, maar dan met minder Google-crap).
Die ging op de computer al sneller dan Chrome, maar op Android dus ook
Die ging op de computer al sneller dan Chrome, maar op Android dus ook
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik had de afgelopen week een issue met de GPS/location services. Google Maps en 9292 konden mijn huidige locatie niet achterhalen. Na het installeren van GPS Status & toolbox leek de GPS wel gewoon te werken.
Bij Google Maps heb ik dit nu weten te repareren door deze eerst te disablen. Android gaat dan alle updates van Google Maps deinstalleren. Vervolgens heb ik Google Maps weer gestart en toen deed de locatie het ook weer. Na Google Maps weer te hebben bijgewerkt bleef de GPS ook correct werken.
Het deinstalleren en vervolgens opnieuw installeren van 9292 heeft ook geholpen.
Bij Google Maps heb ik dit nu weten te repareren door deze eerst te disablen. Android gaat dan alle updates van Google Maps deinstalleren. Vervolgens heb ik Google Maps weer gestart en toen deed de locatie het ook weer. Na Google Maps weer te hebben bijgewerkt bleef de GPS ook correct werken.
Het deinstalleren en vervolgens opnieuw installeren van 9292 heeft ook geholpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 18-03-2019 09:45 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
@S0epkip, @lionman, @Tweakriez, @schnumi
Mijn toestel is afgelopen vrijdag retour gekomen van de reparateur Dynafix. Afgelopen weekend ik met het toestel gewerkt, en alles werkt weer super. Ik had klachten over freezes (van de digitizer), USB-C poort defect en de fingerprint scanner was inconsistent (1 op de 5 scans werkte maar). Scherm, USB-C poort en fingerprint scanner zijn vervangen. Er stond ook iets vaags op de bon over software update…
Alles is weer top! Toestel laad weer op, fingerprint scanner is weer consistent en ik heb nog 0 freezes gehad
Als je last hebt van freezes kan je het toestel dus laten repareren. Ik was op voorhand wel erg huiverig over Dynafix, maar ik kreeg een keurig verpakte en onbeschadigde telefoon retour. Petje af!
Mijn toestel is afgelopen vrijdag retour gekomen van de reparateur Dynafix. Afgelopen weekend ik met het toestel gewerkt, en alles werkt weer super. Ik had klachten over freezes (van de digitizer), USB-C poort defect en de fingerprint scanner was inconsistent (1 op de 5 scans werkte maar). Scherm, USB-C poort en fingerprint scanner zijn vervangen. Er stond ook iets vaags op de bon over software update…
Alles is weer top! Toestel laad weer op, fingerprint scanner is weer consistent en ik heb nog 0 freezes gehad
Zelf heb ik ook een scherm wat nooit 100% gedimd kan worden, had jij dit ook en is dit nu opgelost? Fijn dat alles verder goed verlopen is, wellicht bied dit hoop.Aurera schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:59:
@S0epkip, @lionman, @Tweakriez, @schnumi
Alles is weer top! Toestel laad weer op, fingerprint scanner is weer consistent en ik heb nog 0 freezes gehadAls je last hebt van freezes kan je het toestel dus laten repareren. Ik was op voorhand wel erg huiverig over Dynafix, maar ik kreeg een keurig verpakte en onbeschadigde telefoon retour. Petje af!
Ik heb een Nokia 7+ van het eerste uur (gekocht op de release datum) en had bovenstaande probleem niet. Scherm wat erin gezet is door Dynafix heeft bovenstaande probleem ook niet. Er zit een scherm in die tot 0% dimt (en vervolgens bijna niet af te lezen is). Ook heb ik nu niet zo'n gele waas die sommige Nokia 7+ toestellen hebben wel hebben. Ben er dus super tevreden meTweakriez schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:12:
[...]
Zelf heb ik ook een scherm wat nooit 100% gedimd kan worden, had jij dit ook en is dit nu opgelost? Fijn dat alles verder goed verlopen is, wellicht bied dit hoop.
Ok, thx, wellicht dat ik toch een gok ga wagen en vragen of ze aan zowel de freezes als het scherm wat kunnen doen.Aurera schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:25:
[...]
Ik heb een Nokia 7+ van het eerste uur (gekocht op de release datum) en had bovenstaande probleem niet. Scherm wat erin gezet is door Dynafix heeft bovenstaande probleem ook niet. Er zit een scherm in die tot 0% dimt (en vervolgens bijna niet af te lezen is). Ook heb ik nu niet zo'n gele waas die sommige Nokia 7+ toestellen hebben wel hebben. Ben er dus super tevreden meHopen dat ik het toestel nog 2 a 3 jaar gebruiken kan!
Ik heb nu eerst de webview update gedaan en chrome opnieuw geïnstalleerd. Kijken of dat helpt. Verder geen (hardware) problemen....
Verwijderd
1. gCam 6.1.021xxxxx_test2.1 er zijn inmiddels nieuwere versies die het nog beter doen op sommige fronten. Het 'bewegend beeld' foto schieten is trouwens erg leuk met gCamInge Janse schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:31:
[...]
Dank, mooi overzicht!
1: welke gcam heb je gebruikt?
2: waar was je? Ik wil daar ook gaan urban exploren!
2. Dit was in Psychiatrie Eckenheim te Bielenfeld. Let wel op dat u er enkel via één raam in komt en de helft van het pand op instorten staat.
Zelf ben ik ook nog verder hard op zoek naar locaties in mijn omgeving tot 150km rijden (ben student, brandstof is duur) dus als u nog tips heeft hoor ik ze graag
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2019 18:37 . Reden: verduidelijking ]
Goed. Tijd voor een update.
TLDR: Na veel gezeik geld terug gekregen en ter vervanging een LG G7 aangeschaft. Niet bij de MM natuurlijk.
Na een dikke week m'n telefoon voor de derde keer teruggekregen. Bij navraag wat ze nu daadwerkelijk qua reparatie hadden gedaan kreeg ik te horen dat er (volgens de bon van Dynafix) geen fout was geconstateerd en er dus niks was gerepareerd. Ik wist niet of ik moest lachen, huilen of kwaad worden...
Anyway, de persoon die er over ging bij de MM was er natuurlijk niet op dat moment, dus die zou me de volgende dag terugbellen. Niet gebeurd. Wél kreeg ik een email (want een monoloog is immers een stuk makkelijker dan een conversatie) dat ze in het geval dat de problemen weer terug komen, ik de mobiel met accessoires mee kan nemen en dat ze die dan bij de smart bar zouden laten testen. Indien zij dan ook van mening zijn dat er iets mis is kon ik tegen inlevering van het toestel een waardebon krijgen ten hoogte van het aankoopbedrag.
Fijn. Dan zit je feitelijk dus al aan de 4e reparatiepoging en dikke kans dat zo'n gast van de "smart bar" dat ding dan herstart om vervolgens te constateren dat hij het weer gewoon doet. Uiteraard zag ik dat niet zitten, dus heb ik maar eens een telefoontje gepleegd. Door de drukte in de winkel (op dinsdagmiddag?) werd ik eerst met de landelijke klantenservice verbonden. Daar dus m'n verhaal gedaan, en die zeiden dat dit inderdaad wel een vreemde gang van zaken was, plus dat ze me eigenlijk gelijk gaven dat ik recht heb om de koop te ontbinden. Ze kon echter niet zelf iets voor me doen, want daarvoor moest ik bij de winkel zijn, maar ze zou wel een melding aanmaken voor de winkel. Typisch weer. Gelukkig deelde ze de mening dat een aangetekende brief of het inschakelen van m'n advocaat ook niet helemaal wenselijk zou zijn.
Vervolgens dus nog maar eens geprobeerd de winkel te bereiken en ja hoor, contact. Opnieuw m'n verhaal gedaan, maar de klant op enige wijze tegemoetkomen ho maar. Lang verhaal kort: afgeblaft door telefoniste van de winkel en dus boos opgehangen met de mededeling dan ze verdere stappen kunnen verwachten. Direct daarna een aangetekende brief verstuurd met verwijzing naar artikel 22 lid 1 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (tip!).
Goed, dag later. Brief nog onderweg. Teruggekomen van m'n advocaat voor een andere zaak krijg ik ineens een email van de mediamarkt:
Ik heb direct die mail uitgeprint en dat graftoestel met accessoires terug in de schoot van de mediamarkt geflikkerd. Kreeg eerst nog de vraag of ik een tegoedbon wou (gast, wat denk je nou zelf?) maar uiteindelijk heb ik netjes het aankoopbedrag teruggekregen. In cash. Man, wat valt er dan ineens een bak stress van je af.
Volgende dag meteen bij belsimpel een blauwe LG G7 besteld en met toevoeging van een hoesje e.d. heb ik nog geld over ook.
Wat betreft de LG: ik snap de haat niet zo goed. Ja, LG is ontzettend laks met updates, maar dat kunnen er meer. Maar verder dan dat vind ik het echt een heerlijk toestel. Nova Launcher installeren en gaan met die banaan. Weinig bloatware en de android aanpassingen voegen wat mij betreft daadwerkelijk wat toe. Uitzonderingen daargelaten. Oh, en dat geluid...
Dus. Tip van flip: volharden en ontbinden die koop.
Mocht er trouwens nog iemand zijn met een wél werkend toestel: ik heb nog een bruin lederen wallet case van Rosso. Is zeker niet nieuw, maar ik durf te stellen dat het leer er alleen maar mooier op is geworden. Stuur maar een PM voor een foto. Ik heb er niks meer aan, dus gratis af te halen.
TLDR: Na veel gezeik geld terug gekregen en ter vervanging een LG G7 aangeschaft. Niet bij de MM natuurlijk.
Na een dikke week m'n telefoon voor de derde keer teruggekregen. Bij navraag wat ze nu daadwerkelijk qua reparatie hadden gedaan kreeg ik te horen dat er (volgens de bon van Dynafix) geen fout was geconstateerd en er dus niks was gerepareerd. Ik wist niet of ik moest lachen, huilen of kwaad worden...
Anyway, de persoon die er over ging bij de MM was er natuurlijk niet op dat moment, dus die zou me de volgende dag terugbellen. Niet gebeurd. Wél kreeg ik een email (want een monoloog is immers een stuk makkelijker dan een conversatie) dat ze in het geval dat de problemen weer terug komen, ik de mobiel met accessoires mee kan nemen en dat ze die dan bij de smart bar zouden laten testen. Indien zij dan ook van mening zijn dat er iets mis is kon ik tegen inlevering van het toestel een waardebon krijgen ten hoogte van het aankoopbedrag.
Fijn. Dan zit je feitelijk dus al aan de 4e reparatiepoging en dikke kans dat zo'n gast van de "smart bar" dat ding dan herstart om vervolgens te constateren dat hij het weer gewoon doet. Uiteraard zag ik dat niet zitten, dus heb ik maar eens een telefoontje gepleegd. Door de drukte in de winkel (op dinsdagmiddag?) werd ik eerst met de landelijke klantenservice verbonden. Daar dus m'n verhaal gedaan, en die zeiden dat dit inderdaad wel een vreemde gang van zaken was, plus dat ze me eigenlijk gelijk gaven dat ik recht heb om de koop te ontbinden. Ze kon echter niet zelf iets voor me doen, want daarvoor moest ik bij de winkel zijn, maar ze zou wel een melding aanmaken voor de winkel. Typisch weer. Gelukkig deelde ze de mening dat een aangetekende brief of het inschakelen van m'n advocaat ook niet helemaal wenselijk zou zijn.
Vervolgens dus nog maar eens geprobeerd de winkel te bereiken en ja hoor, contact. Opnieuw m'n verhaal gedaan, maar de klant op enige wijze tegemoetkomen ho maar. Lang verhaal kort: afgeblaft door telefoniste van de winkel en dus boos opgehangen met de mededeling dan ze verdere stappen kunnen verwachten. Direct daarna een aangetekende brief verstuurd met verwijzing naar artikel 22 lid 1 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek (tip!).
Goed, dag later. Brief nog onderweg. Teruggekomen van m'n advocaat voor een andere zaak krijg ik ineens een email van de mediamarkt:
PRAISE THE LAWD!Geachte heer/mevrouw,
Wij bieden altijd de mogelijkheid om een tegoedbon aan te bieden zodat u weer een nieuw toestel uit kunt zoeken maar uiteraard, indien u dat wenst, kunt u altijd het aankoopbedrag contant van ons terug krijgen: graag dan ook deze mail ter bevestiging mee nemen.
Met vriendelijke groet,
Media Markt Zwolle.
Ik heb direct die mail uitgeprint en dat graftoestel met accessoires terug in de schoot van de mediamarkt geflikkerd. Kreeg eerst nog de vraag of ik een tegoedbon wou (gast, wat denk je nou zelf?) maar uiteindelijk heb ik netjes het aankoopbedrag teruggekregen. In cash. Man, wat valt er dan ineens een bak stress van je af.
Volgende dag meteen bij belsimpel een blauwe LG G7 besteld en met toevoeging van een hoesje e.d. heb ik nog geld over ook.

Wat betreft de LG: ik snap de haat niet zo goed. Ja, LG is ontzettend laks met updates, maar dat kunnen er meer. Maar verder dan dat vind ik het echt een heerlijk toestel. Nova Launcher installeren en gaan met die banaan. Weinig bloatware en de android aanpassingen voegen wat mij betreft daadwerkelijk wat toe. Uitzonderingen daargelaten. Oh, en dat geluid...
Dus. Tip van flip: volharden en ontbinden die koop.
Mocht er trouwens nog iemand zijn met een wél werkend toestel: ik heb nog een bruin lederen wallet case van Rosso. Is zeker niet nieuw, maar ik durf te stellen dat het leer er alleen maar mooier op is geworden. Stuur maar een PM voor een foto. Ik heb er niks meer aan, dus gratis af te halen.
https://translate.google....5700190,15700248,15700253
En
https://news.ycombinator.com/item?id=17329825
Stomme vraag wellicht, maar is het mogelijk om de telefoon alsnog terug te sturen op grond van dit soort dingen? Ik vertrouw die telefoon natuurlijk nooit meer nu.
En
Stomme vraag wellicht, maar is het mogelijk om de telefoon alsnog terug te sturen op grond van dit soort dingen? Ik vertrouw die telefoon natuurlijk nooit meer nu.
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2019 10:05 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Afhankelijk van hoe lang je het toestel al in gebruik hebt is dat wellicht wel mogelijk ja, aangezien het een (nadelige) eigenschap betreft die je er niet van verwacht had maar je eveneens niet had kúnnen weten.
Of het makkelijk wordt is weer een heel ander verhaal...
Of het makkelijk wordt is weer een heel ander verhaal...
Op de eerste link staat een reactie van HMD Global:Gamebuster schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:04:
En
Indien dit klopt en de update is doorgevoerd die dit probleem verhelpt, lijkt het mij onwaarschijnlijk om de koopovereenkomst te verbreken.Statement from HMD Global
We have analyzed the case and can confirm that there has been an error in the packing process of software in a single batch of a telephone model, which by mistake attempted to send activation data to a foreign server. The data was never processed and no personal information was shared with third parties or authorities.
This has now been fixed and almost any device affected by this error has now installed the update. HMD Global takes the safety and privacy of our customers seriously.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar tegelijkertijd is het vertrouwen 0SebasFM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:12:
Indien dit klopt en de update is doorgevoerd die dit probleem verhelpt, lijkt het mij onwaarschijnlijk om de koopovereenkomst te verbreken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat is zeker slecht nieuws... Wat je eigenlijk wel verwacht met die Chinese rotzooi..😱 Kijk Huawei etcGamebuster schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:04:
En
Volgende toestel maar weer eens terug naar wat anders..... 😇
Moet wel zeggen dat het toestel hier prima werkt en dat nog steeds na meer als een jaar 😉👍
Yup, las het artikel ook net. Nokia heeft er bij mij ook gelegen met zo'n dingen heimelijk te verzwijgen.
Voor wie (net als ik) weinig begreep van de eerder genoemde links naar artikelen over het mogelijke privacyprobleem van de telefoon:
nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staatsbedrijf'
(en voor wie hard wil haten, zij het uit instemming, zij het uit aversie tegen de tone of voice: deze op one more thing is ook een aanrader
https://www.onemorething.nl/2019/03/nokia-chinese-spyware/ )
nieuws: 'Nokia 7 Plus stuurde persoonlijke data naar Chinees staatsbedrijf'
(en voor wie hard wil haten, zij het uit instemming, zij het uit aversie tegen de tone of voice: deze op one more thing is ook een aanrader
Goede vraag. Het kan natuurlijk een fout geweest zijn, gelukkig is dit met de laatste software update verholpen.Waarom een Fins bedrijf allerlei informatie naar het Chinese staatstelecombedrijf stuurt is niet duidelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 22-03-2019 09:46 ]
Deze blogpost van Nokia legt in ieder geval de theorie aardig uit. Bottom line (volgens HMD): toestellen voor de Chinese markt moeten per se data doorgeven aan Chinese servers (van HMD). In sommige toestellen voor de niet-Chinese markt was de software hiervoor per ongeluk erin gezet, waardoor die óók naar China communiceerden.
https://nokiapoweruser.co...fo-about-data-collection/
https://nokiapoweruser.co...fo-about-data-collection/
Hi, Ik heb onlangs 2 Nokia 7 plus gekocht bij MM. Alvorens apps op te zetten heb ik de ene update na de andere gedaan. Beide staan nu in android 9. Mijn partner heeft nog een vierkantje om de recente apps te zien, ik heb de middelste knop die ik omhoog trek (het vierkantje is weg). Dat is bizar, vind ik.
Maar nu een issue. Een gsm heeft soms een mobiele data probleem. Alhoewel mobiele data aan staat (zie drop down), is er geen data connectie. Mijn gsm heeft wel lte connectie. Enkel een restart android lost het probleem op. Dat betekent dan wel dat je soms een halve dag zonder mobiele data rondloopt en denkt dat er geen emails zijn binnengekomen..... Ik ga volgende week eens naar MM. Wat denken jullie van de verschillende android 9 UI en de mobiele data issue? Dank.
Maar nu een issue. Een gsm heeft soms een mobiele data probleem. Alhoewel mobiele data aan staat (zie drop down), is er geen data connectie. Mijn gsm heeft wel lte connectie. Enkel een restart android lost het probleem op. Dat betekent dan wel dat je soms een halve dag zonder mobiele data rondloopt en denkt dat er geen emails zijn binnengekomen..... Ik ga volgende week eens naar MM. Wat denken jullie van de verschillende android 9 UI en de mobiele data issue? Dank.
Verwijderd
Dat is (gewoon) een instelling, en die staat bij je partner dus uit en bij jou aan.GDEC schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:50:
Mijn partner heeft nog een vierkantje om de recente apps te zien, ik heb de middelste knop die ik omhoog trek (het vierkantje is weg). Dat is bizar, vind ik.
Instellingen -> Systeem -> Gebaren -> "Omhoog vegen over de startknop" op "uit" zetten. Succes!GDEC schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:50:...Mijn partner heeft nog een vierkantje om de recente apps te zien, ik heb de middelste knop die ik omhoog trek (het vierkantje is weg). Dat is bizar, vind ik...
een collega heeft via iBood een N7P gekocht.
Als ik die met de mijne vergelijk - beide TA-1046 modellen - dan zit hij op de oktober 2018 patch en ik op de februari 2018 patch.
Klikken op 'update zoeken' helpt niet. Raar toch?
Als ik die met de mijne vergelijk - beide TA-1046 modellen - dan zit hij op de oktober 2018 patch en ik op de februari 2018 patch.
Klikken op 'update zoeken' helpt niet. Raar toch?
Volgens NokiaMob en NokiaPowerUser is de maart update uit voor Nokia, deze keer niet alleen security updates, maar ook een hoop andere dingen. V3.51F is het nummer. https://community.phones....618/fixes-of-march-update geeft blijkbaar wat meer info
Opvallend dat jouw toestel een jaar achterloopt, of bedoelde je 2019?M-67 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:54:
en ik op de februari 2018 patch.
Mijn Nokia 7 plus had zoveel last van wifi problemen dat ik contact heb opgenomen met de winkel waar ik het gekocht had. Aangezien reparatie geen zin heeft, omdat het een softwareprobleem is, heb ik overlegd wat er mogelijk was. Vandaag is mijn Nokia omgeruild tegen de Pocophone F1. Nu kan ik direct verbinding maken met mijn router, dus ben weer helemaal tevreden.
Dit is in elk geval de officiële change list:Raindeer schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:48:
Volgens NokiaMob en NokiaPowerUser is de maart update uit voor Nokia, deze keer niet alleen security updates, maar ook een hoop andere dingen. V3.51F is het nummer. https://community.phones....618/fixes-of-march-update geeft blijkbaar wat meer info

Ik krijg hem nog niet binnen als ik de update wil forceren, maar ik heb de Nederlandstalige versie. Zit daar normaal gesproken veel tijd tussen dat iemand weet?Raindeer schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:48:
Ik heb hem ook nog niet. India vaak eerst. Wij twee dagen laterPaulus73 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Ik krijg hem nog niet binnen als ik de update wil forceren, maar ik heb de Nederlandstalige versie. Zit daar normaal gesproken veel tijd tussen dat iemand weet?
ja iddXWB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Opvallend dat jouw toestel een jaar achterloopt, of bedoelde je 2019?
Gaat Nokia dat wifi probleem nog een keer fixen?
Zo gisteren een Samsung Galaxy A50 besteld.
Ben een beetje klaar met Nokia.
Mijn USB-C poort is nu ook echt stuk.
Kabel valt er gewoon uit. (laad gelukkig nog wel als k m laat liggen)
Scherm flikkert ook nog steeds
Ook ik heb laatste tijd last van wifi problemen.
Zet ik wifi uit gaat deze als de brandweer.
Laatst dat verhaal dat er info naar chinese servers is verstuurd (niet gezegd dat die van mij erbij zit maar toch)
Geen idee of ik kan wennen aan de Samsung maar we gaan het zien.
De Nokia ga ik daarna opsturen voor reparatie.
Daarna in de verkoop of als reserve ofzo...
Laatst dat verhaal dat er info naar chinese servers is verstuurd (niet gezegd dat die van mij erbij zit maar toch)
Dat gaat ook mijn opvolger van het Nokia 7+ debacle worden. Maar twijfel nog of ik toch voor de A70 ga die schijnbaar 10 april wordt aangekondigd. Alleen moet Vodafone eerst over de brug komen met VoWiFi ondersteuning, anders kan ik niet bellen thuisRvD86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:53:
Zo gisteren een Samsung Galaxy A50 besteld.
Ook over nagedacht.Ossi schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:53:
[...]
Dat gaat ook mijn opvolger van het Nokia 7+ debacle worden. Maar twijfel nog of ik toch voor de A70 ga die schijnbaar 10 april wordt aangekondigd. Alleen moet Vodafone eerst over de brug komen met VoWiFi ondersteuning, anders kan ik niet bellen thuis
Maar 6.7 inch....Best groot.
En kon deze kopen voor 299
Heeft iemand deze inmiddels al kunnen downloaden (via OTA en geen gebruik makend van VPN's of side-loads?)XWB schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Dit is in elk geval de officiële change list:
[Afbeelding]
Tot op heden krijg ik deze nog niet binnen, terwijl in het verleden, als een patch werd aangekondigd, ik deze vrijwel direct kon downloaden (OTA)
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Nope ook nog steeds nietMAdD schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:43:
[...]
Heeft iemand deze inmiddels al kunnen downloaden (via OTA en geen gebruik makend van VPN's of side-loads?)
Tot op heden krijg ik deze nog niet binnen, terwijl in het verleden, als een patch werd aangekondigd, ik deze vrijwel direct kon downloaden (OTA)

Woehoe! De update komt OTA binnen! Heb handmatig gecheckt, en v3.51F wordt nu gedownload. Ben erg benieuwd naar de verbeteringen, hoewel de wifi-problemen (na de tip hierboven over bekende netwerken verwijderen) al flink afgenomen zijn. Hoop vooral op een iets soepelere bluetooth-ervaring.
bij mij nu ook... jammer dat deze alleen 1449.9 MB is.... en ik even geen wifi tot mijn beschikking heb.....Inge Janse schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:03:
Woehoe! De update komt OTA binnen! Heb handmatig gecheckt, en v3.51F wordt nu gedownload. Ben erg benieuwd naar de verbeteringen, hoewel de wifi-problemen (na de tip hierboven over bekende netwerken verwijderen) al flink afgenomen zijn. Hoop vooral op een iets soepelere bluetooth-ervaring.

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Yep, de OTA update rolt nu netjes naar binnen 
Bestandsgrootte is 1449,9 MB overigens. Dus niet de 375,3 MB die eerder gemeld was.
Bestandsgrootte is 1449,9 MB overigens. Dus niet de 375,3 MB die eerder gemeld was.
Ben nu ook de update aan het binnen halen.
Hopelijk zit hier een update voor wifi in. Merkte ook dat mijn hotspot ook niet zo lekker meer werkt.
Staat wel in de tekst "verbeterde systeemstabiliteit"
Hopelijk zit hier een update voor wifi in. Merkte ook dat mijn hotspot ook niet zo lekker meer werkt.
Staat wel in de tekst "verbeterde systeemstabiliteit"
[ Voor 15% gewijzigd door Calamor op 03-04-2019 12:28 ]
Ik had hem handmatig geïnstalleerd en in had wel een update van 375,3 MB. Wellicht dat ze toch nog iets hebben veranderddXWB schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
Yep, de OTA update rolt nu netjes naar binnen
Een collega van me heeft Wifi problemen. Hij is nu ook aan het downloaden, maar met 1.5GB en maar 15mbps down, duurt het bij hem wat langer ;-) Ik pak de volle snelheid en ben nu aan het rebooten. Ik zal mijn collega straks wel vragen of zijn Wifi gefixt is.
De wifi hoe die nu werkt is een stuk beter. Zelf verbinding maken na dat de wifi uitgezet is, en als de telefoon in vliegtuigstand was, is de wifi binnen een sec. weer verbonden. Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Dan zet ik de telefoon in vliegtuigstand heel de nacht. En dan had ik altijd last om weer verbinding te maken op werk.
Hoe zit het met de 16% helderheidsbug? Is die ook gefixt? Voor mij niet meer relevant, maar voor anderen misschien wel
Bedankt voor de heads up. Bezig met downloaden van V3.51F 
<edit>
Het binnenhalen van de update is nog wel te doen, maar het installeren er van (Optimising apps) na installatie duurt wel eeuwen!
<edit>
Het binnenhalen van de update is nog wel te doen, maar het installeren er van (Optimising apps) na installatie duurt wel eeuwen!

Update voltooid. Ik heb de helderheid setting op mijn N7+ gecontroleerd, maar die bug is niet aangepakt. Tussen 0% en 16% helderheid is geen verschil.Ossi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
Hoe zit het met de 16% helderheidsbug? Is die ook gefixt? Voor mij niet meer relevant, maar voor anderen misschien wel
[ Voor 102% gewijzigd door Haay op 03-04-2019 14:50 ]
Nice, Wifi lijkt op het eerste gezicht goed te werken na vliegtuigmodus. Hopelijk blijft het nu zo.
Ben hem nu ook aan het binnen hengelen.
Wel een flinke update trouwens, 1449 MB.
Er zal wel veel aangepakt moeten zijn dan, denk ik zo.
Wel een flinke update trouwens, 1449 MB.
Er zal wel veel aangepakt moeten zijn dan, denk ik zo.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
inmiddels de installatie gedaan... hieronder de gegevens:MAdD schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:08:
[...]
bij mij nu ook... jammer dat deze alleen 1449.9 MB is.... en ik even geen wifi tot mijn beschikking heb.....
code:
1
2
3
4
| build-nummer 00WW_3_51F kernel versie 4.4.153-perf+ #2 wed feb 20 00:09:30 cst 2019 Firmware Camera V100.0082.01 / V010.0019.04 Firmware touchscreen Goodix-V1.017.20 |
De bug met DPI zou zijn opgelost, volgens een forum bericht op Nokia community.. maar ik kan nog steeds geen 6 icoontjes naast elkaar plaatsen....
Voor de rest heb ik nog geen andere bugs ontdekt....
Snelheid is gericht. Hopelijk stabiliteit ookRaindeer schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:57:
Een collega van me heeft Wifi problemen. Hij is nu ook aan het downloaden, maar met 1.5GB en maar 15mbps down, duurt het bij hem wat langer ;-) Ik pak de volle snelheid en ben nu aan het rebooten. Ik zal mijn collega straks wel vragen of zijn Wifi gefixt is.
Ik vraag me af of er geen verschillende OTA update versies zijn geweest voor maart. Ik heb een TA-1046 versie maar volgens mij was mijn update qua omvang niet zo groot. En ook het installeren was in een mum van tijd klaar. Iemand enig idee?
Er zijn inderdaad twee OTA versies voor maart beschikbaar: één van 375 MB voor de mensen die van versie 3.22C updaten, en één van 1449 MB voor de mensen die van versie 3.39B updaten. Blijkbaar waren er verschillende ROM's voor de TA-1046, TA-1055 en TA-1062 uitvoeringen van deze telefoon in omloop, en heeft HMD het build nummer gelijk getrokken met de maart update. Elk toestel hoort nu dus op 3.51F te zitten.subliminal schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:34:
Ik vraag me af of er geen verschillende OTA update versies zijn geweest voor maart. Ik heb een TA-1046 versie maar volgens mij was mijn update qua omvang niet zo groot. En ook het installeren was in een mum van tijd klaar. Iemand enig idee?
DuidelijkXWB schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:40:
[...]
Er zijn inderdaad twee OTA versies voor maart beschikbaar: één van 375 MB voor de mensen die van versie 3.22C updaten, en één van 1449 MB voor de mensen die van versie 3.39B updaten. Blijkbaar waren er verschillende ROM's voor de TA-1046, TA-1055 en TA-1062 uitvoeringen van deze telefoon in omloop, en heeft HMD het build nummer gelijk getrokken met de maart update. Elk toestel hoort nu dus op 3.51F te zitten.
Download gestart voor update 2019-3.
Ben ook aan het downloaden. De wifi-bug heb ik afwisselend ook last van maar ook van bevriezende schermen (scherm hardwarematig uitzetten en weer aan met de scanner werkt dan). Hopelijk wordt dat ook eens gefixt.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik zou willen zeggen dat ik m ook download, maar de mijne zit in de doos, die in een envelop zit. Morgen gaat ie naar dynafix voor de 3e keer. Het fijne van dynafix is dat ze m ook voor je updaten, zodat ik dat zelf niet hoef te doen. Daar ben ik m graag twee weken voor kwijt
Over de schermfreezes..
N.a.v. het China- privacy verhaal hier op het forum Blokada geïnstalleerd en dat heeft de batterijduur ook goed gedaan. Gaat langer mee. Niet dat dit nodig was maar wel een leuke bijkomstigheid.
Beetje offtopic maar heb ook deze addvrije YouTube er opgezet en werkt perfect! Is vast iemand blij mee ook.. Versie 13.50.52 draait als een zonnetje!
https://www.xda-developers.com/youtube-vanced-apk/
Had gehoopt en ging er zelf ook van uit dat dit aan de software lag aangezien ik er in het begin geen "last" van had. Nu na de update vanmiddag net weer 1x een freeze gehad dus als het aan de software ligt is het dus nog niet opgelost. Valt die enkele keer wel mee te leven overigens maar hoopte dat dit gefixt was. Misschien toch hardware issue dan ja..Aurera schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:50:
[...]
Ik heb hier ook al een half jaar last van. Het enige wat werkt (workaround) is de aan-/uitknop twee keer indrukken (niet te snel, anders start de camera). Dan werkt het toestel weer normaal. Het vastlopen van het touchscreen gebeurde bij mij in het begin een keer in de twee weken. Afgelopen maand gebeurde het 5 a 30 keer per dag… daarom is mijn toestel nu bij de reparateur. @S0epkip @lionman Ik zal jullie op de hoogte houden of repareren zin heeft voor dit probleem!
N.a.v. het China- privacy verhaal hier op het forum Blokada geïnstalleerd en dat heeft de batterijduur ook goed gedaan. Gaat langer mee. Niet dat dit nodig was maar wel een leuke bijkomstigheid.
Beetje offtopic maar heb ook deze addvrije YouTube er opgezet en werkt perfect! Is vast iemand blij mee ook.. Versie 13.50.52 draait als een zonnetje!
https://www.xda-developers.com/youtube-vanced-apk/
[ Voor 17% gewijzigd door lionman op 03-04-2019 22:28 ]
Can't tell if not trollingOssi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:12:
Het fijne van dynafix is dat ze m ook voor je updaten, zodat ik dat zelf niet hoef te doen. Daar ben ik m graag twee weken voor kwijt
&SnoeiKoei schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:04:
Ben ook aan het downloaden. De wifi-bug heb ik afwisselend ook last van maar ook van bevriezende schermen (scherm hardwarematig uitzetten en weer aan met de scanner werkt dan). Hopelijk wordt dat ook eens gefixt.
Ik ben er van overtuigd dat het een hardware probleem is. Mijn toestel werkt alweer een tijdje perfect zonder maar één freeze te hebben gehadlionman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:13:
Over de schermfreezes..
[...]
Had gehoopt en ging er zelf ook van uit dat dit aan de software lag aangezien ik er in het begin geen "last" van had. Nu na de update vanmiddag net weer 1x een freeze gehad dus als het aan de software ligt is het dus nog niet opgelost. Valt die enkele keer wel mee te leven overigens maar hoopte dat dit gefixt was. Misschien toch hardware issue dan ja..
Afgelopen nacht voor het eerst sinds lange tijd m'n N7+ weer eens op flightmode gezet en vanochtend zonder problemen na uitzetten van flightmode weer verbonden met de WiFi thuis en op kantoor. Dus die bug is in ieder geval eindelijk opgelost met deze firmware.
Shit ik heb zo'n geen zin om het toestel op te sturen, maar zeker wel last van freezes....Aurera schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:32:
[...]
&
[...]
Ik ben er van overtuigd dat het een hardware probleem is. Mijn toestel werkt alweer een tijdje perfect zonder maar één freeze te hebben gehadLaten repareren is de oplossing!
Heb er zelf ook last van ook na de update. En denk ook maar dat ik hem laat repareren. AL gebruik ik wel 2 simkaarten.Aurera schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:32:
[...]
&
[...]
Ik ben er van overtuigd dat het een hardware probleem is. Mijn toestel werkt alweer een tijdje perfect zonder maar één freeze te hebben gehadLaten repareren is de oplossing!
De wifi werkt nu nog steeds erg goed
[ Voor 33% gewijzigd door Calamor op 04-04-2019 11:39 ]
Same here. Voor die enkele keer dat het voorkomt heb ik ook geen zin hem op te sturen. Heb ook geen reserve toestel liggen. Kan er wel mee leven, verder nog steeds perfect toestel voor mij. WiFi problemen hoegenaamd nooit gehad maar fijn dat dit nou ook opgelost is eindelijk voor de mensen die er wel vaak problemen mee hadden. Denk dat Nokia wel weer goed gaat worden in het maken van degelijke toestellen nadat het van de fouten leert. De 8.1 is ook meer vrij van issues al dacht ik.S0epkip schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:21:
[...]
Shit ik heb zo'n geen zin om het toestel op te sturen, maar zeker wel last van freezes....
Ik heb met een Samsung toestel (ook Android Pie) de mogelijkheid om aan te melden op een WiFi netwerk, en daarna uit te vinken dat er automatisch verbinding mee gemaakt moet worden. Kan de 7 plus dit ook? Ik kan het niet vinden.
Ik volg de andere toestellen van Nokia niet, maar weet iemand of de andere Nokia's met dezelfde problemen kampen? Helderheid, WiFi, USB-connector, Freezes.
Sinds de update vind ik mijn Nokia een stuk stabieler. Bluetooth gaat beter, wifi ook, Chromecast wordt beter gevonden in Spotify, en het toestel voelt stabieler. Misschien beeld ik het mezelf in, maar dat vind ik ook prima
Nokia 2.1 had ook t wifi probleemOssi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:11:
Ik volg de andere toestellen van Nokia niet, maar weet iemand of de andere Nokia's met dezelfde problemen kampen? Helderheid, WiFi, USB-connector, Freezes.
Ik heb nooit problemen gehad met de wifi. Nu weet ik dat er sinds, ik geloof november, 2 verschillende builds circuleerden. Na de laatste recente update zijn alle toestellen weer voorzien van dezelfde build.
Hier met Nokia 8.1 geen van deze klachten, maar heb mijn vrouw er ook nog niet over gehoord (en zij heeft wel een 7 plus).Ossi schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:11:
Lijkt wifi bij alle probleemgevallen beter nu?
Ik heb nog nooit ergens last van gehad..Inge Janse schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:57:
Sinds de update vind ik mijn Nokia een stuk stabieler. Bluetooth gaat beter, wifi ook, Chromecast wordt beter gevonden in Spotify, en het toestel voelt stabieler. Misschien beeld ik het mezelf in, maar dat vind ik ook prima
Al heb ik hem dan wel vanaf de eerste levering dat die uit kwam.
Alles werkt super en zonder problemen... alleen dat China probleem,,, al wie kijkt er tegenwoordig niet mee in je telefoon 😉
De wifi problemen lijken eindelijk opgelost te zijn bij mij, ook na vliegtuigstand.
Verder heb ik gelukkig nooit andere problemen gehad die niet opgelost konden worden na reboot.
Ik heb nu ook last van de freeze schermen. Eerst had ik het eens in de paar dagen, nu bijna iedere keer dat ik de telefoon gebruik.
Ook wil hij bijna niet meer laden. Ik moet de USB kabel omhoog duwen in zijn socket om te kunnen laden.
Zal wel een viva lá reparatie worden.
Ook wil hij bijna niet meer laden. Ik moet de USB kabel omhoog duwen in zijn socket om te kunnen laden.
Heefet er ook iemand gemerkt dat - na de maart update - wanneer je de N7P oplaadt hij bij 100% nog steeds "charging" aangeeeft i.p.v. "charged"?
Mijne N7P staat in het Engels (net zoals mijn PC & smartwatch)
Klopt, dat geeft die van mij nu ook aan. Dit was voor de update niet zo.M-67 schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:49:
Heefet er ook iemand gemerkt dat - na de maart update - wanneer je de N7P oplaadt hij bij 100% nog steeds "charging" aangeeeft i.p.v. "charged"?
Beide problemen heb ik ook gehad en beide problemen worden steeds erger. Ik had de vastlopers op een gegeven moment 10 a 30 keer per uur. Ook het kunnen opladen met een lamme USB-C aansluiting houdt een keer op. Enige optie is laten repareren!Erazzzer schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:55:
Ik heb nu ook last van de freeze schermen. Eerst had ik het eens in de paar dagen, nu bijna iedere keer dat ik de telefoon gebruik.
Nope, nog steeds last van. Overigens is de stabiliteit een heel stuk beter, toestel voelt sneller aan en wifi problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Toch zit ik nog te twijfelen om hem terug te sturen voor de helderheidsissue, al valt dit redelijk te overzien zolang ik "darker" uit de playstore gebruik.Ossi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
Geen last meer gehad van de freezes sinds de update. Blij toe, want die vond ik behoorlijk storend. De 16% bug zit er wel in, maar daar stoor ik me persoonlijk niet aan. Wifi nog nooit issues mee gehad.
Toch grappig dat al die toestellen zover uit elkaar liggen, dat maakt het voor HMD ook lastiger om bugs te fixen lijkt me. Toch wel een continuïteitsissue als ze zoveel van elkaar verschillen.
Toch grappig dat al die toestellen zover uit elkaar liggen, dat maakt het voor HMD ook lastiger om bugs te fixen lijkt me. Toch wel een continuïteitsissue als ze zoveel van elkaar verschillen.
Ik heb de Nokia 7 plus samen met een Samsung Gear S3 smartwatch.
Sinds de laatste update van maart is het mij opgevallen dat mijn smartwatch ineens helemaal niet herkend wordt als bluetooth device, wanneer ik de telefoon een aantal dagen niet herstart heb.
Na een herstart van de telefoon, wordt de S3 weer herkend en heb ik een tijd geen problemen tot het zich weer voordoet en ik weer moet herstarten.
Ben ik de enige of zijn er anderen met dezelfde klachten ?
Sinds de laatste update van maart is het mij opgevallen dat mijn smartwatch ineens helemaal niet herkend wordt als bluetooth device, wanneer ik de telefoon een aantal dagen niet herstart heb.
Na een herstart van de telefoon, wordt de S3 weer herkend en heb ik een tijd geen problemen tot het zich weer voordoet en ik weer moet herstarten.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ikzelf gebruik m'n Nokia 7 Plus i.c.m. een Mi Band 2, en de Bluetooth verbinding tussen beiden werkt prima stabiel. Ik heb sinds de laatste update mijn N7+ niet meer hoeven herstarten.speedme schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:54:
Ik heb ook een Gear S3 en die wordt bij mij wel degelijk herkend, geen problemen mee. Niet voor de maart update en niet na de update.speedme schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:54:
Het is me nu 2x gebeurd, dus ik hou het nog eens in de gaten.M-67 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:19:
[...]
Ik heb ook een Gear S3 en die wordt bij mij wel degelijk herkend, geen problemen mee. Niet voor de maart update en niet na de update.
Ik herstar mijn telefoon bijna nooit, alleen als het noodzakelijk is.
Het kan dus dagen zijn voordat het probleem zich voordoet.
Jep, de afgelopen 2 dagen wou hij helemaal niet meer laden, dus vandaag ingeleverd voor reparatie. Iemand een idee hoe lang dit gemiddeld duurt?Erazzzer schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:55:
Ik had mijn gerepareerde toestel binnen 5(!) werkdagen weer terug. Daarbij zat Mobiel.nl er nog tussen ook. Ik was positief verrastErazzzer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:12:
[...]
Jep, de afgelopen 2 dagen wou hij helemaal niet meer laden, dus vandaag ingeleverd voor reparatie. Iemand een idee hoe lang dit gemiddeld duurt?
Oke, bij mij zit er Mediamarkt tussen. Maar 5 dagen zou mooi zijn. Ik ga over 1,5 week op vakantie en heb nu tijdelijk een iphone van het werk gepakt. Maar dat is echt een ramp.Aurera schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:57:
[...]
Ik had mijn gerepareerde toestel binnen 5(!) werkdagen weer terug. Daarbij zat Mobiel.nl er nog tussen ook. Ik was positief verrast
Heeft de Nokia 7 plus ook een auto-wake functie? Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, maar kan nergens terugvinden of deze functie er ook op zit.
Hiermee bedoel ik wanneer er een flipcover omheen zit en je opent de flip, gaat de telefoon dan automatisch aan?
Hiermee bedoel ik wanneer er een flipcover omheen zit en je opent de flip, gaat de telefoon dan automatisch aan?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires