Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Aurera schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:02:
Sinds de update naar Android 9 heb ik een nieuwe bug erbij gekregen… Mijn telefoon geeft, na het binnenkrijgen van de eerste notificatie, elke 5 a 10 minuten een notificatiegeluid. Dit lijkt een soort herinnering omdat er geen nieuwe notificatie bijkomt. Echter, onder “Toegankelijkheid” heb ik geen optie staan voor notificatieherinneringen die ik uit kan schakelen. Heeft iemand dit ook? Of hier wellicht ervaring mee?
Weergave > Geavanceerd > Inactive Display en die op eenmalig of uit staan ?! Periodiek werd ik knettergek van.
Heb 2 dagen periodiek geprobeerd en werd al wakker gemaakt voordat de wekker ging zonder dat er ooit een nieuwe melding te zien was. Snel weer op eenmalig gezet.

Zelf nu sinds 2 dagen wel nu in 1 keer last van wifi problemen :( . Verbindt niet met het netwerk als ik thuis of op het werk kom.
Tot nu toe zeer tevreden met 7 Plus en nooit geen problemen gehad (eerste batch met het goede scherm).

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Zertaxka schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:40:
[...]

Weergave > Geavanceerd > Inactive Display en die op eenmalig of uit staan ?! Periodiek werd ik knettergek van.
Heb 2 dagen periodiek geprobeerd en werd al wakker gemaakt voordat de wekker ging zonder dat er ooit een nieuwe melding te zien was. Snel weer op eenmalig gezet.

Zelf nu sinds 2 dagen wel nu in 1 keer last van wifi problemen :( . Verbindt niet met het netwerk als ik thuis of op het werk kom.
Tot nu toe zeer tevreden met 7 Plus en nooit geen problemen gehad (eerste batch met het goede scherm).
Dank voor de tip! Ik heb het Inactive Display uit gezet. Althans, alleen bij het oppakken gaat het scherm nu nog aan. Ik heb geen willekeurige "neppe" notificaties meer gehad tot nu toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik heb weer gezeik met m'n wifi. Haalt vaak hele brakke snelheden (<1mbps), thuis kom ik vaak pas na een restart op wifi, hopelijk fixen ze dit snel want ben er nu al wel een klein beetje klaar mee aan het raken.

[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 30-01-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 08:16
spokje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:23:
Ik heb weer gezeik met m'n wifi. Haalt vaak hele brakke snelheden (<1mbps), thuis kom ik vaak pas na een restart op wifi, hopelijk fixen ze dit snel want ben er nu al wel een klein beetje klaar mee aan het raken.
Ik zie hetzelfde in combinatie met de andere meldingen over niet connecten. Dat wisselt elkaar af,
Maar op de dagen dat hij na een flight modus wel direct connect is de snelheid heel laag todat je herstart

Tegenwoordig standaard dagelijks maar een herstart in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur54
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03-2024
spokje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:23:
Uw telefoon is waarschijnlijk nog in de garantieperiode. Doe zoals ik, stuur het ding terug en wissel hem om voor een kwaliteitstoestel. Je kan niet geloven hoe mijn stresslevel gedaald is met mijn Galaxy s9plus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Omg nu moest ik m'n tel herstarten om normaal te kunnen browsen op 4g. @Arthur54, in tegenstelling tot jou heb ik geen 400 betaald dus een s9 valt buiten het budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boellie22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:37
Hoe is de bel kwaliteit bij jullie Nokia 7 Plus?

Ik heb de telefoon sinds Augustus 2018 en in het begin had ik prima bel kwaliteit, de ontvanger als mezelf hadden prima geluidskwaliteit.

Sinds korte tijd merk ik dat 1: het bel volume bijna op z'n hoogst moet om überhaupt iets te horen, en 2: het geluid ontzettend kraakt. Zodra ik het bel volume naar 50% breng is het gekraak weg maar het volume zeer laag waardoor ik het dus weer omhoog moet zetten waardoor het weer kraakt als een malle. De ontvanger verstaat mij in alle situaties gewoon prima overigens.

Ik draai de laatste update van Januari 2019 en heb een exemplaar met het Novatek V-07 scherm.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Boellie22 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:28:
Hoe is de bel kwaliteit bij jullie Nokia 7 Plus?

Ik heb de telefoon sinds Augustus 2018 en in het begin had ik prima bel kwaliteit, de ontvanger als mezelf hadden prima geluidskwaliteit.

Sinds korte tijd merk ik dat 1: het bel volume bijna op z'n hoogst moet om überhaupt iets te horen, en 2: het geluid ontzettend kraakt. Zodra ik het bel volume naar 50% breng is het gekraak weg maar het volume zeer laag waardoor ik het dus weer omhoog moet zetten waardoor het weer kraakt als een malle. De ontvanger verstaat mij in alle situaties gewoon prima overigens.

Ik draai de laatste update van Januari 2019 en heb een exemplaar met het Novatek V-07 scherm.

Groetjes!
Ik heb nagenoeg hetzelfde gehad. Telefoon opgestuurd naar dynafix. Na een weekje telefoon retour gekregen met een nieuwe speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Arthur54 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Uw telefoon is waarschijnlijk nog in de garantieperiode. Doe zoals ik, stuur het ding terug en wissel hem om voor een kwaliteitstoestel. Je kan niet geloven hoe mijn stresslevel gedaald is met mijn Galaxy s9plus >:)
Tot je Samsung een exemplaar is met kuren... en of jaartje oud is 😂
Wil ik nog wel eens zien of je zo te spreken bent over je kwaliteits toestel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Laatst online: 22:17
Iemand dit al ervaren op zijn toestel? Bij mij is het maar recent opgedoken, denk na de januari security update.

De camera trekt heel regelmatig blurry foto's, zeker op het standaard zoomlevel (1x).
Wanneer ik dan heel fel inzoom (rond +/- x2 of nog meer) wordt het beeld ineens scherpgesteld. Als ik dan terugkeer naar het standaard zoomlevel (1x) is het beeld ook scherp...

Heel irritant, want ik had onlangs wat foto's op het werk genomen van een whiteboard sessie en die waren dus achteraf allemaal onleesbaar wegens te blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
RaPMaN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:52:
Iemand dit al ervaren op zijn toestel? Bij mij is het maar recent opgedoken, denk na de januari security update.

De camera trekt heel regelmatig blurry foto's, zeker op het standaard zoomlevel (1x).
Wanneer ik dan heel fel inzoom (rond +/- x2 of nog meer) wordt het beeld ineens scherpgesteld. Als ik dan terugkeer naar het standaard zoomlevel (1x) is het beeld ook scherp...

Heel irritant, want ik had onlangs wat foto's op het werk genomen van een whiteboard sessie en die waren dus achteraf allemaal onleesbaar wegens te blurry.
Gcam mod gebruik ik van een paar maand terug en die is eigenlijk altijd scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Deze GCam mod gebruik ik ook sinds zijn post. Werkt inderdaad stabiel en maakt mooie foto's.
Heeft naam:GCam_6.1.021_N7P_test2.1_defaultjpg.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
spokje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Gcam mod gebruik ik van een paar maand terug en die is eigenlijk altijd scherp
Klinkt veelbelovend, toch een paar noob vragen ;)

Kan je die gcam mod gewoon installeren zonder root?
Wat gebeurt er als je die gcam mod hebt en er wordt een security update geïnstalleerd, is hij dan onbruikbaar of volledig verwijderd of...?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
RaPMaN schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Klinkt veelbelovend, toch een paar noob vragen ;)

Kan je die gcam mod gewoon installeren zonder root?
Wat gebeurt er als je die gcam mod hebt en er wordt een security update geïnstalleerd, is hij dan onbruikbaar of volledig verwijderd of...?

Thx!
Is gewoon een losse apk, dus net zoals een normale app alleen komt ie niet uit de Playstore :) en die kun je installeren zonder root. Je moet wel even ingeven in je security menu dat je apps buiten de playstore kunt installeren. Dit security feature kun je daarna weer aanzetten als je dat wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:38
Ik heb sinds kort een Chromecast, via VLC stream ik dan m'n video's naar de TV. Hij loopt alleen vaak vast, stopt niet of wilt niet (goed) starten. Omdat Nokia soms de Apps niet (lang genoeg) in de achtergrond laat... Wie heeft er een tip om dit probleem op te lossen, wellicht een andere app of instelling die ik gemist hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Panzer Dean schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:25:
Ik heb sinds kort een Chromecast, via VLC stream ik dan m'n video's naar de TV. Hij loopt alleen vaak vast, stopt niet of wilt niet (goed) starten. Omdat Nokia soms de Apps niet (lang genoeg) in de achtergrond laat... Wie heeft er een tip om dit probleem op te lossen, wellicht een andere app of instelling die ik gemist hebt?
Had ik ook, maar met het uitschakelen van de evenwell.powersaving.g3 app heb ik daar geen last meer van.

Handleiding: https://dontkillmyapp.com/nokia

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
Hoe krijg je eigenlijk die "beweging aan/uit" functie wanneer je foto's trekt met de N7+.
Mijn vrouw heeft altijd van die foto's waar ze kan kiezen beweging aan/uit in Google foto's en ik heb exact dezelfde instellingen, maar heb dit niet...
Het zijn dus als het ware mini filmpjes in plaats van foto's. De bestandsnaam begint bij haar ook altijd met MV.......jpg

Iemand die weet waar deze settings verstopt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:38
dxta schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Had ik ook, maar met het uitschakelen van de evenwell.powersaving.g3 app heb ik daar geen last meer van.

Ik had al even gezocht, maar dit niet gevonden. Thanks! Ik ga het vanavond meteen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

[...]

Kun je meer vertellen over die ervaringen? Ik heb ook altijd gejank met processen die op de achtergrond stopgezet worden. In het begin stopte zelfs Spotify na elke 10 minuten met mijn scherm uit. Nu is het nog vaak de gps-functie van mijn google fit, waardoor alle kaarten een chaos worden (en er volgens mij ook sommige activiteit niet gemeten wordt). Ik zou het met liefde uitzetten, hoewel ik tegelijkertijd ook bang ben dat het ten koste gaat van mijn accuduur. Vandaar dat ik graag over je ervaringen hoor!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Inge Janse schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:52:
[...]

Kun je meer vertellen over die ervaringen? Ik heb ook altijd gejank met processen die op de achtergrond stopgezet worden. In het begin stopte zelfs Spotify na elke 10 minuten met mijn scherm uit. Nu is het nog vaak de gps-functie van mijn google fit, waardoor alle kaarten een chaos worden (en er volgens mij ook sommige activiteit niet gemeten wordt). Ik zou het met liefde uitzetten, hoewel ik tegelijkertijd ook bang ben dat het ten koste gaat van mijn accuduur. Vandaar dat ik graag over je ervaringen hoor!
Het uitzetten zelf gaat vrij makkelijk en ik heb verder geen negatieve effecten op andere apps gemerkt. De accuduur wordt natuurlijk wel beinvloed, maar ik heb na een full charge en een dag werken (incl. appen, bellen en mailen) nog steeds 40% accu over (was voorheen rond de 50%). Mocht het niet bevallen heb je het ook met 3 clicks weer teruggezet

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

dxta schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:07:
[...]

Het uitzetten zelf gaat vrij makkelijk en ik heb verder geen negatieve effecten op andere apps gemerkt. De accuduur wordt natuurlijk wel beinvloed, maar ik heb na een full charge en een dag werken (incl. appen, bellen en mailen) nog steeds 40% accu over (was voorheen rond de 50%). Mocht het niet bevallen heb je het ook met 3 clicks weer teruggezet
Dank, goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
[...]

Thanks, ook uitgezet. Draait bij jou nu de whatsapp backup weer gewoon snachts, bijvoorbeeld?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vanochtend begon de p20 lite van mijn vrouw te alarmen vanwege het gedoe in Alblasserdam.
Tweemaal om precies te zijn.

Mijn Nokia 7 Plus bleef stil....

En ja, alle vinkjes staan aan.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
albino71 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:41:
Vanochtend begon de p20 lite van mijn vrouw te alarmen vanwege het gedoe in Alblasserdam.

Beetje inherent aan NL alert toch? Volledig willekeurig wanneer het wel of niet werkt. Merk het ook altijd bij collega's op die testdagen op maandag. Als 40% van de telefoons een melding krijgt, is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45

Ik kreeg wel netjes een melding en heb er niets speciaals voor in gegeven qua instellingen.

Ik woon in West-Brabant en val dus buiten het gebied waar de stankoverlast is.
Raar dus dat ik een bericht ontvang en anderen (mogelijk wonende in het getroffen gebied) niets ontvangen hebben.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:04
Op mijn P10plus kreeg ik een NLAlert melding (provider T-mobile) en mijn vrouw met de Nokia 7 plus niet (provider Vodafone prepaid). De instellingen staan goed...
Tevens is de januari security patch niet binnen, op update zoeken geeft ook geen nieuwe update. Hoe werkt dat? Heeft de provider toch niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke_ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:48:
Op mijn P10plus kreeg ik een NLAlert melding (provider T-mobile) en mijn vrouw met de Nokia 7 plus niet (provider Vodafone prepaid). De instellingen staan goed...
Tevens is de januari security patch niet binnen, op update zoeken geeft ook geen nieuwe update. Hoe werkt dat? Heeft de provider toch niets mee te maken.
Gooi jou simkaartje maar eens in de telefoon van je vrouw.... gegarandeerd dat de update begint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Mijn telefoon begint weer met kuren...

Ik merk de afgelopen week dat ie weer meer moeite krijgt met opladen. Vannacht heeft ie helemaal niet opgeladen. Vanmorgen bij het douchen er nog een paar procent in weten te krijgen. Tijdens het autorijden was ik aan het bellen en kreeg ik een spontane reboot. Na de reboot deden de android apps raar door de hele tijd te verspringen van een darkmode-achtig thema naar weer het normale witte thema. Ondertussen lijkt ie weer stabiel te zijn.

Maar mijn oplaadpoort is dus weer mis. Ik heb echt geen idee wat ik hier nu mee aan moet. Hoe krijg ik Tele2 of Nokia zover dat ik gewoon mijn geld terug krijg? Dit zou namelijk de derde keer zijn dat ie opgestuurd moet worden voor reparatie. Ik ben er wel klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

Zoals anderen zeggen, dat is helaas NL Alert eigen. Als je kijkt naar het gebied waar het af zou horen te gaan, dan is het een dunne strook tussen Dordrecht en Utrecht. 20 kilometer daarbuiten kreeg je de melding ook nog... Het ligt heel erg aan hoe je op dat moment bent verbonden met welke zendmast.
Ossi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:08:
Mijn telefoon begint weer met kuren...

Ik merk de afgelopen week dat ie weer meer moeite krijgt met opladen. Vannacht heeft ie helemaal niet opgeladen. Vanmorgen bij het douchen er nog een paar procent in weten te krijgen. Tijdens het autorijden was ik aan het bellen en kreeg ik een spontane reboot. Na de reboot deden de android apps raar door de hele tijd te verspringen van een darkmode-achtig thema naar weer het normale witte thema. Ondertussen lijkt ie weer stabiel te zijn.

Maar mijn oplaadpoort is dus weer mis. Ik heb echt geen idee wat ik hier nu mee aan moet. Hoe krijg ik Tele2 of Nokia zover dat ik gewoon mijn geld terug krijg? Dit zou namelijk de derde keer zijn dat ie opgestuurd moet worden voor reparatie. Ik ben er wel klaar mee.
Na 3 keer niet verholpen, zou ik gewoon bij Tele2 aankloppen en zeggen dat ze ondertussen meerdere de kans hebben gehad tot reparatie en het maar niet lukt, dus dat je een vervangend exemplaar verwacht of je geld terug. Nokia heb je verder niets mee te maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Stoelpoot op 12-02-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Stoelpoot schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:13:
Na 3 keer niet verholpen, zou ik gewoon bij Tele2 aankloppen en zeggen dat ze ondertussen meerdere de kans hebben gehad tot reparatie en het maar niet lukt, dus dat je een vervangend exemplaar verwacht of je geld terug. Nokia heb je verder niets mee te maken.
Ik snap dat je het goed bedoelt, maar heel concreet kan ik hier niet veel mee. Ze zullen dan gewoon zeggen dat ie weer gerepareerd moet worden.

Ik heb dus wat beter advies nodig, desnoods met voorbeelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ossi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Ik snap dat je het goed bedoelt, maar heel concreet kan ik hier niet veel mee. Ze zullen dan gewoon zeggen dat ie weer gerepareerd moet worden.

Ik heb dus wat beter advies nodig, desnoods met voorbeelden.
Daar zijn best wel wat topics over te vinden op Tweakers, dus zoek daar eens. Staat veel nuttige informatie in over je echten, plichten, rechten van de webshop e.d. O.a. hier zijn best wat raakvlakken met jouw situatie. Hier ook nog wel. Zelf heb ik gezocht op "geschil reparatie" voor als je zelf nog verder wilt kijken.

Helaas is dit nog steeds een veel voorkomend probleem bij webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:18
De mijne is inmiddels ook voor "reparatie" naar Bol (Z.E.S. in Goes?) gegaan, hij lag maar op mijn bureau niets te doen:

Ik heb last van niet verbindende wifi bij bekende netwerken.
Met Asus routers op 5GHz is het helemaal drama, dat ziet hij meestal niet eens.
(en andere telefoons/laptops wel).
Random lockup van het OS/apps voor 30sec tot een minuut, waarna ik verder kan alsof er niets is gebeurt om daarna na een +-/ minuutje de melding krijg "app XXX is vastgelopen, herstart de app etc".
Apps of OS maakt niet uit, van Chrome, settings, Tumblr tot Whatsapp aan toe.
En een lekker fel scherm heb ik er ook bij, helaas.
Ook werkt bijna dagelijks de navigatieknoppen niet, een reboot of via de instellingen naar "about this phone" werkt het weer.
Ik heb de telefoon meermaals naar de fabrieksinstellingen gereset en altijd op de nieuwste updates, maar niets lijkt echt te helpen.

Beetje een maandag ochtend model lijkt het wel, te onstabiel voor dagelijks gebruikt, ik was gewoon blij om mijn OnePlus One weer te gaan gebruiken (ook met Android 9!).

Ik ben blij om te zien dat er mensen zijn die deze problemen niet hebben, maar persoonlijk zou ik het toestel niemand aanraden gezien mijn ervaringen.

[ Voor 21% gewijzigd door Medic op 12-02-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben er achter gekomen dat mijn wifi verbinding op de 5Ghz freqentie veel te laag is. Eerder was dit zo'n beetje de volle snelheid van mijn internetverbinding (100Mbit). Maar nu kom ik niet verder dan 18Mbit.

Ik heb een Raspberry Pi met Pihole in mijn netwerk, en dacht eerst dat het daar aan lag, maar deze is er nu tussenuit en de snelheid is nog steeds laag.
Op de 2,4Ghz band is de snelheid nog lager: nauwelijks 1Mbit.

Ik heb in het instellingen menu al de Wifi, bluetooth en mobiele data verbinding een reset gegeven, zonder resultaat. Andere Wifi kanalen instellen heeft ook geen effect.

Op mijn desktop haal ik netjes de de 100Mbit, dus het ligt niet aan mijn internet verbinding.

Ik heb ook nog even op mijn oude Moto X Play getest. Hier haal ik wel bijna 100Mbit op de 5Ghz band.
Zou de Wifi chip in mijn Nokia defect zijn?

Wat zou ik nog meer kunnen testen? Of waar zou het aan kunnen liggen?

Ik heb een Fritzbox 7490 en Fritz repeater 1750E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Buffalo Schijnt een bug in de software te zijn, en HMD zou aan een oplossing werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
XWB schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:30:
@Buffalo Schijnt een bug in de software te zijn, en HMD zou aan een oplossing werken.
Ooh, echt? Ik werd al ongerust.
Ik lees dat het waarschijnk door de november security update komt.
Er is wel een workaround, dit zal ik eens testen. Dit staat op het XDA forum.

Wellicht meer mensen die het kunnen testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
@Buffalo vreemd ik heb nooit last met WiFi en of de fritzbox.
Hier staat die altijd op 80 a 96mb, heb dan de fritzbox 7581.
Toestel is dan wel de eerste model... Wat al weer jaartje oud is.
Maar alles werkt (nog) als een zonnetje, dus houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
digiben schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:37:
Mijn toestel is ook het eerste model. Ontvangen in maart vorig jaar.

Van de week even kijken of de workaround van XDA werkt. Ander reset ik hele toestel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Gaat lekker bij Dynafix/bol.com:

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UFKeW47.jpg
Na reparatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VjtYJr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e1kpqey.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/plwIR2e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q6zKJRM.jpg

Beetje jammer, omdat ik altijd zuinig ben op mijn spullen, ze zullen er mee bezig gaan... :(
Positief, 1 van de 4 klachten is mogelijk opgelost, er zit nu een 07 scherm in, inplaats van de te heldere Novatek-V07.

[ Voor 16% gewijzigd door Medic op 20-02-2019 11:41 ]

• Buffalo
digiben schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:37:
Blijkt dus geen bug te zijn bij mij. Ik heb mijn toestel herstart, en nu is de snelheid wel gewoon weer normaal.
Vreemd hoe het kan, maar het is ieder geval voorlopig opgelost.

Ik zal het de komende tijd ieder geval even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Medic schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:34:

Voor:
[Afbeelding]
Na reparatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Beetje jammer, omdat ik altijd zuinig ben op mijn spullen, ze zullen er mee bezig gaan... :(
Positief, 1 van de 4 klachten is mogelijk opgelost, er zit nu een 07 scherm in, inplaats van de te heldere Novatek-V07.
Zonde inderdaad, al vraag ik me af of het überhaupt mogelijk is om zo'n telefoon krasvrij open te maken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Sterkte ermee, maar reken maar nergens op. Toen ze mijn HTC 10 beschadigd hadden lag dat ook niet aan hen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Hebben meer mensen last van freezes (de laatste tijd)?
Screen off/on werkt, maar verder reageert het toestel dan nergens op.

Ook had ik gisteren ineens last van lost GPS signal, maar ik twijfel nog of dat aan de specifieke (plaats in de) auto lag...

Vervelend en je weet het resultaat nu al als je deze ter reparatie aanbied: niks gevonden, reset, doei.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

S0epkip schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:15:
Hebben meer mensen last van freezes (de laatste tijd)?
Screen off/on werkt, maar verder reageert het toestel dan nergens op.

Ook had ik gisteren ineens last van lost GPS signal, maar ik twijfel nog of dat aan de specifieke (plaats in de) auto lag...

Vervelend en je weet het resultaat nu al als je deze ter reparatie aanbied: niks gevonden, reset, doei.
Freezes heb ik sinds pakweg ruim 2 maanden gigantisch last van: touchscreen werkt na ontgrendelen vaak maar pakweg een halve minuut, en reageert dan nergens meer op... scherm uit/aan + unlock en ik kan weer een halve minuut verder...
Let wel: ik heb nog geen reset/... geprobeerd, wie weet dat dat helpt maar ik zie wat op tegen alles herinstellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Medic schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:34:

Voor:
[Afbeelding]
Na reparatie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

|:( Wat zul jij balen zeg :-(

De mijne is nu twee keer gefixt en dus ook twee keer open geweest. Ik heb maar 1 minuscuul krasje op de koperrand. Helaas gaat de mijne voor een derde ronde moeten...
XWB schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Zonde inderdaad, al vraag ik me af of het überhaupt mogelijk is om zo'n telefoon krasvrij open te maken.
Bij mij dus twee keer gedaan en "maar" 1 minuscuul krasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
Ik ben benieuwd of we deze week de februari patch gaan krijgen. Vrijdag a.s. is het al maart.
*fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KremlinCardinal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:00
Hier inmiddels voor de tweede keer in drie weken de telefoon terug na reparatie, met name vanwege aanhoudende wifi problemen en het rebooten tijdens snelladen. Uiteraard ook bij Dynafix... zucht.

Zaterdag de mobiel opgehaald bij de MM, maar de eerste symptomen van wifi problemen deden zich gisteravond alweer voor. Reboot tijdens snelladen nog niet opgemerkt, maar heb hem ook pas één keer hoeven opladen tot nu toe, dus ik ben nog niet overtuigd.

Wifi en reboot issues lijken me vooral (allang bekende) softwarematige problemen, dus heeft opsturen natuurlijk ook niet zo veel zin. Maargoed, als een Dynafix dan iets niet kan fixen, laat ze dat dan ook gewoon zeggen, dan kan ik dat ding inruilen en zitten we niet steeds elkaars tijd en energie te verspillen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

M-67 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:47:
Ik ben benieuwd of we deze week de februari patch gaan krijgen. Vrijdag a.s. is het al maart.
*fingers crossed*
De update is er inmiddels voor onder meer de 6.1 en 7.1, dus het zal niet heel lang duren, vermoed ik. Ik hoop vooral dat er een paar bugs opgelost worden, maar de changelog voor de andere modellen wijst daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Hmmm ik had sinds december na de patch plots WiFi issues. Herstarten hielp. Hier had ik thuis last van en ook elders. Netwerk gereset etc etc. Niets leek te helpen. Sinds enige weken had ik geen problemen meer op wifi netwerken elders behalve thuis. Na het veranderen van instellingen in de router en access point nul WiFi problemen meer. Is er dan toch een fix geweest? (of lag het altijd aan verkeerde instellingen hier thuis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
AmbuTom schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:05:
Hmmm ik had sinds december na de patch plots WiFi issues. Herstarten hielp. Hier had ik thuis last van en ook elders. Netwerk gereset etc etc. Niets leek te helpen. Sinds enige weken had ik geen problemen meer op wifi netwerken elders behalve thuis. Na het veranderen van instellingen in de router en access point nul WiFi problemen meer. Is er dan toch een fix geweest? (of lag het altijd aan verkeerde instellingen hier thuis?)
Nee, gisteren was het hier weer prijs en deed WiFi niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Laatst online: 07-09 08:35
Helaas, ik denk dat ik ook ben overgeleverd aan de heren/dames van Dynafix. Sinds enkele weken laad mijn N7+ niet meer op tenzij ik de USB-C kabel andersom (halve slag) in de telefoon steekt. Vreemde is wel dat de telefoon dan wel aangeeft dat hij aan het opladen is, maar er komen geen procenten (%) meer bij het batterijvermogen bij.

Maar goed, ik heb ook nog steeds problemen dat het hele touch gedeelte van het toestel soms niet meer werkt (stand-by knop twee keer indrukken werkt als workaround). Dit kan dan wellicht meteen ook verholpen worden…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De security update van februari rolt op dit moment binnen, 104,9 MB.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 27-02-2019 11:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
XWB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:28:
Net gechecked, maar bij mij nog geen update beschikbaar. Is dit alleen de februari security fix, of zitten er ook nog firmware bug-fixes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:25
Haay schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Net gechecked, maar bij mij nog geen update beschikbaar. Is dit alleen de februari security fix, of zitten er ook nog firmware bug-fixes in?
Alleen security patch lijkt het. Ik ga het thuis downloaden

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik krijg de update nu ook aangeboden (in het buitenland zelfs)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Zo te zien enkel security

https://photos.app.goo.gl/a6Yt2BqY2C9PX5xeA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
voor de zekerheid hierbij de gegevens van de patch
code:
1
2
3
4
Build-Nummer 00WW_3_39B_SP03
Kernel-Versie 4.4.153-perf+
 #1 tue Feb 19 21:31:30 CST 2019
Build-Nummer 00WW_3_39H

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
KremlinCardinal schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:07:
Hier inmiddels voor de tweede keer in drie weken de telefoon terug na reparatie, met name vanwege aanhoudende wifi problemen en het rebooten tijdens snelladen. Uiteraard ook bij Dynafix... zucht.

Zaterdag de mobiel opgehaald bij de MM, maar de eerste symptomen van wifi problemen deden zich gisteravond alweer voor. Reboot tijdens snelladen nog niet opgemerkt, maar heb hem ook pas één keer hoeven opladen tot nu toe, dus ik ben nog niet overtuigd.

Wifi en reboot issues lijken me vooral (allang bekende) softwarematige problemen, dus heeft opsturen natuurlijk ook niet zo veel zin. Maargoed, als een Dynafix dan iets niet kan fixen, laat ze dat dan ook gewoon zeggen, dan kan ik dat ding inruilen en zitten we niet steeds elkaars tijd en energie te verspillen. :/
Heb jij dezelfde wifi problemen zoals ik? Zie mijn berichten hierboven.

Ik meldde dat het probleem met een reboot voorbij was. Maar helaas was dit maar van korte duur.
De snelheid is nu weer 10 a 15mbit.

• M-67
Heb hem ook al gekregen (Belgie - TA-1046)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb sinds gisteren ook de update binnen en al geinstalleerd.
Ben benieuwd of het eindelijk de wifi problemen oplost, want een security update van 105 MB vind ik toch
best fors

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• KremlinCardinal
Buffalo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Heb jij dezelfde wifi problemen zoals ik? Zie mijn berichten hierboven.

Ik meldde dat het probleem met een reboot voorbij was. Maar helaas was dit maar van korte duur.
De snelheid is nu weer 10 a 15mbit.
Nee, bij mij had hij vooral problemen met het behouden van een verbinding, of het überhaupt maken van een verbinding. In dat geval kon hij ook maar 2 á 3 access points in totaal vinden, in plaats van de pakweg 15 hier in de flat. Soms maakt hij ook wel een verbinding met het access point, maar verbindt hij niet daadwerkelijk door naar het internet.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Observatie is a: n=1 en b: goed voor slechts 24 uur ervaring, maar so far so good, zowel met de stabiliteit van wifi als van bluetooth.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 21:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Hier ook de update binnengehaald.
Helaas nog steeds mijn wifi probleem

Max 15 MB download en 20 MB upload.

Zit dus nog geen fix bij deze update.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Japiegsxr schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:40:
Hier ook de update binnengehaald.
Helaas nog steeds mijn wifi probleem

Max 15 MB download en 20 MB upload.

Zit dus nog geen fix bij deze update.
Bedoel je met "15 MB download" eigenlijk 15 Mbit/s download ? Of daadwerkelijk 15 MB/s download, wat dus richting de 120-150 Mb/s download gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:20:
Observatie is a: n=1 en b: goed voor slechts 24 uur ervaring, maar so far so good, zowel met de stabiliteit van wifi als van bluetooth.
Hop, vanochtend weer geen verbinding met de wifi, verplichte reboot om het te laten werken. Dus nee, geen oplossing hier voor de connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

Haay schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:10:
[...]

Bedoel je met "15 MB download" eigenlijk 15 Mbit/s download ? Of daadwerkelijk 15 MB/s download, wat dus richting de 120-150 Mb/s download gaat?
Bedoel mbits . Na een reboot doet hij rond de 150 mbits bij een 200 mbits verbinding .
Na een paar uur zakt dit naar 15 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Laatst online: 12-09 18:46
Ik heb sinds een maand of 2 een probleem met mijn toestel, ik heb diverse pagina's terug gezocht maar kan het niet vinden in het forum, mea culpa als het al besproken is.

Ik krijg geen pop-up meer als iemand mij belt, ringtone gaat af maar krijg dus geen opties om te muten/op te nemen etc. Ik moet dus wachten tot ik de oproep gemist heb, en dan kan ik in de recent gebelde tab zien wie mij gebeld heeft.

Vorige keer fabrieksinstellingen teruggezet en probleem was opgelost.
Echter maar tijdelijk, want ik heb het nu weer...

Ik heb niet zo'n zin om iedere maand mijn toestel te wipen als dit probleem zich voor blijft doen, en ik kan mij niet voorstellen dat ergens in de krochten van android een instelling zou moeten zijn.

Als ik de telefoon weg zou brengen ter reparatie, dan wordt ie natuurlijk al gereset voordat ie wordt opgehaald, dus ik ben erg bang dat het probleem dan niet naar voren komt bij de reparateur en ik de telefoon onvoorzien retour krijg gestuurd, tezamen met een rekening voor onderzoekskosten...dus ik zit een beetje in twee-sprong met dit euvel.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Wifi nog niet opgelost. Deze morgen gsm nog is mogen herstarten. Veel moeite doen ze niet om dingen te fixen.ook weer gelijk mijn laatste nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr

Japiegsxr

c4coupe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:51:
Wifi nog niet opgelost. Deze morgen gsm nog is mogen herstarten. Veel moeite doen ze niet om dingen te fixen.ook weer gelijk mijn laatste nokia.
Het is bij mij nu nog erger als voorheen .
Het was enigszins werkbaar tot de update van gister.
Krijg via wifi geen data meer binnen dus geen mails en berichten.
Speedtest wil niet meer via wifi laat staan browsen .
Dit duurt nu al ruim 3 maanden .

Toestel is verder prima maar kies ook niet meer voor Nokia .
Leuk android one met alle Oss updates . Meer nog geen bugfixes gezien van Nokia . Slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxy1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-05-2021
Ben overgeschakeld van Windowsphone naar Nokia 7+, ik gebruik google agenda, maar deze geeft geen melding op mijn scherm bij een afspraak, doe ik iets verkeerd, bedankt voor een beetje hulp, want is allemaal nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
c4coupe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:51:
Yea, mijn volgende telefoon wordt gewoon weer een Samsung, dan maar 200 meer.

Klote wifi problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 01-03-2019 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
Nou hier word het gewoon weer een Nokia hoor als die volgend jaar nog zo werkt als die het afgelopen jaar zijn werk heeft gedaan.
Hier werkt alles als een zonnetje en heb nergens last van.
Nu heb ik wel de eerste nokia 7+ en daarvoor de 6
Nooit problemen gehad en of tegen gekomen met WiFi en of Bluetooth etc etc.
Dus kijken wat het word volgend jaar een Nokia en anders een Google Pixel.
Hier geen Samsung en of Htc en of Apple etc meer..😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Roxy1 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:29:
Ben overgeschakeld van Windowsphone naar Nokia 7+, ik gebruik google agenda, maar deze geeft geen melding op mijn scherm bij een afspraak, doe ik iets verkeerd, bedankt voor een beetje hulp, want is allemaal nieuw voor mij.
Ik snap je vraag eigenlijk niet..
Maar als ik hier in vul overmorgen bij afspraak dokter om 12:30
Dan krijg ik keurig een melding morgen ruim van te voren dat ik daar heen moet.
Dat kan je vinden door links boven in de hoek te klikken en hier naar instellingen gaan en of wat voor meldingen je van te voren wilt hebben.
Maar misschien is het je al gelukt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Ik weet niet of jullie het al gemerkt hebben, maar na de installatie van de Februari patch werkt de Google Assistant niet meer met "Hey Google" of "Ok Google" :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KremlinCardinal
Ah fijn, precies tijdens het instellen van m'n nieuwe access point besloot mijn telefoon dat het weer tijd was om de wifi weer om zeep te helpen, nadat hij die ochtend al uit zichzelf had gereboot. Gezien de twee eerdere "reparaties" was ik nu werkelijk furieus.

Dus terug naar de MM, gemeld dat ik er nu helemaal klaar mee ben aangezien er na die reparaties onderaan de streep precies niks is veranderd en mede gedeeld dat ik de koop wil ontbinden. Dat kon niet volgens MM. Vervolgens gemeld dat ik hier zowel volgens de informatiepagina van de rijksoverheid en overleg met het juridisch loket wel degelijk recht op heb, maar nee. Hij móet voor een derde keer naar dynafix omdat ze daar de fout moeten constateren, ondanks dat ik bewijsstukken had meegenomen en het probleem ter plekke kon demonstreren. Daarnaast: ik heb een aankoop gedaan bij de MM, niet bij dynafix. Feitelijk wordt je op deze manier dus afhankelijk gemaakt van een derde partij waar je zelf geen contact mee hebt maar bepaald wat er gaat gebeuren. De MM schuift de verantwoordelijkheid van zich af naar dynafix, maar die kan ik zelf dus niet verantwoordelijk te houden aangezien dat een B2B opdracht betreft.

Misschien draaf ik nu een beetje door maar wat een ontzettende clusterfuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Nasty, hopelijk lukt het.

Ik probeer een reparatie-traject te vermijden (toch kansloos) maar ben ook niet helemaal tevreden met de stabiliteit.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
KremlinCardinal schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:19:
Ah fijn, precies tijdens het instellen van m'n nieuwe access point besloot mijn telefoon dat het weer tijd was om de wifi weer om zeep te helpen, nadat hij die ochtend al uit zichzelf had gereboot. Gezien de twee eerdere "reparaties" was ik nu werkelijk furieus.

Dus terug naar de MM, gemeld dat ik er nu helemaal klaar mee ben aangezien er na die reparaties onderaan de streep precies niks is veranderd en mede gedeeld dat ik de koop wil ontbinden. Dat kon niet volgens MM. Vervolgens gemeld dat ik hier zowel volgens de informatiepagina van de rijksoverheid en overleg met het juridisch loket wel degelijk recht op heb, maar nee. Hij móet voor een derde keer naar dynafix omdat ze daar de fout moeten constateren, ondanks dat ik bewijsstukken had meegenomen en het probleem ter plekke kon demonstreren. Daarnaast: ik heb een aankoop gedaan bij de MM, niet bij dynafix. Feitelijk wordt je op deze manier dus afhankelijk gemaakt van een derde partij waar je zelf geen contact mee hebt maar bepaald wat er gaat gebeuren. De MM schuift de verantwoordelijkheid van zich af naar dynafix, maar die kan ik zelf dus niet verantwoordelijk te houden aangezien dat een B2B opdracht betreft.

Misschien draaf ik nu een beetje door maar wat een ontzettende clusterfuck.
Sneu man, ik zit in hetzelfde schuitje maar dan met Tele2. Het enige waar bedrijven naar luisteren zijn advocaten, maar dat is gewoon teveel rompslomp. Helemaal als je geen rechtsbijstand hebt. Ik voel me ook zwaar genaaid door Nokia met de bagger die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
M-67 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:26:
Ik weet niet of jullie het al gemerkt hebben, maar na de installatie van de Februari patch werkt de Google Assistant niet meer met "Hey Google" of "Ok Google" :-(
Bij mij doet hij het prima.
Ik heb net nog even het weerbericht geluisterd.

En dat zag er niet best uit.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
Nokia heb ik wederom een mail gestuurd aangaande de WiFi problemen. Eerder gaven ze aan ermee bezig te zijn om het op te lossen. Nu geven ze aan dat ze niet weten wanneer die volgt omdat dat per land en provider verschilt. Maar ze bieden mij wel de mogelijkheid om hem op te sturen ter reparatie. Ik ga het nog navragen, want het is toch geen hardware maar een software probleem? En dan moet ik 2 toestellen opsturen en als dit de Oplossing is kunnen ze er nog veel meer verwachten toch?

Vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
M-67 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:26:
Is waarschijnlijk niet Nokia, maar Google gerelateerd https://9to5google.com/20...acing-voice-match-unlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Edwin Snoek schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:46:
[...]

Bij mij doet hij het prima.
Ik heb net nog even het weerbericht geluisterd.

En dat zag er niet best uit.😁
Nu werkt het ook, na een reboot. :)
inderdaad, het weer ziet er niet best uit :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AmbuTom schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:06:
Nokia heb ik wederom een mail gestuurd aangaande de WiFi problemen. Eerder gaven ze aan ermee bezig te zijn om het op te lossen. Nu geven ze aan dat ze niet weten wanneer die volgt omdat dat per land en provider verschilt. Maar ze bieden mij wel de mogelijkheid om hem op te sturen ter reparatie. Ik ga het nog navragen, want het is toch geen hardware maar een software probleem? En dan moet ik 2 toestellen opsturen en als dit de Oplossing is kunnen ze er nog veel meer verwachten toch?
Het lijkt me sterk dat dit een hardware issue is.

Allereerst is dit probleem na een software update eind vorig jaar gekomen. Daarnaast is dit probleem te reproduceren door een andere router te installeren. Met mijn Ziggo Connect Box heb ik geen WiFi issues. Als test heb ik de Connect Box afgelopen week vervangen door de oudere Technicolor router van Ziggo, en daarmee had ik plots héél langzaam WiFi met regelmatig wegvallend signaal. Na een week was ik er klaar mee en afgelopen weekend had ik opnieuw de Connect Box geïnstalleerd en de WiFi issues waren opgelost.

De WiFi issues lijken zich alleen met bepaalde routers voor te doen. Dat verklaart ook waarom niet iedereen hetzelfde probleem ervaart.

Op XDA staat nog een workaround dat je wellicht zou kunnen proberen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

XWB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Dit^ De problemen die in dit topic voorbij komen, heb ik ook gehad met mijn Nexus 5x toen ik van Android 7 naar Android 8 upgrade. Na een nieuwe update was het probleem verholpen. Mijn vrouw met Sony Xperia XA1 had precies het zelfde probleem.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
[...]

Allereerst is dit probleem na een software update eind vorig jaar gekomen. Daarnaast is dit probleem te reproduceren door een andere router te installeren. Met mijn Ziggo Connect Box heb ik geen WiFi issues. Als test heb ik de Connect Box afgelopen week vervangen door de oudere Technicolor router van Ziggo, en daarmee had ik plots héél langzaam WiFi met regelmatig wegvallend signaal. Na een week was ik er klaar mee en afgelopen weekend had ik opnieuw de Connect Box geïnstalleerd en de WiFi issues waren opgelost.

De WiFi issues lijken zich alleen met bepaalde routers voor te doen. Dat verklaart ook waarom niet iedereen hetzelfde probleem ervaart.

Dit is wel interessant. Ik had het met name bij mijn access point. Nadat ik wat veranderd had met de instellingen van ip adressen op ap en router had ik wel verbinding, maar vaak erg traag. Hoewel er ook een probleem zat met de modem van ziggo en werkzaamheden had ik teveel factoren om iets uit te kunnen sluiten. Ik ga eens op het ander forum kijken! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbuTom
Nieuwe mail van Nokia, maar helaas...

Procedure #1:

1. Settings > apps & notifications > All apps > 3 dot menu > reset app preferences > reset apps.

2. Settings >> Applications and notifications >> See all applications >> 3 dots menu >show system: In the list of apps look for:

>Google Play services > tap > Storage > tap> Clear data and Clear cache
>Play store > tap> Storage > tap> Clear data and Clear cache
>Proxy Handler >> Storage >> Clear data and Clear cache
>WAPI certificate>> Storage >> Clear data and Clear cache
> wfd Service > Storage > Clear data and Clear cache
>com.android.network settings.overlay.ct >> Storage >> Clear cache

3. Press the power button and the volume up button at the same time, release them when you feel a vibration and see "Developed by Android" on the screen.

Check if the problem has disappeared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
[...]

Ik heb ook de Connect Box en nooit problemen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn me zo'n apparaat die wél problemen hebben.

Een aantal jaar terug had ik een HTC One M8 en zat ik bij KPN met een Experia Box V9. Ik had met de originele software altijd problemen, wifi deed het niet. Toen ik een custom rom (CM of LOS, weet ik niet meer) ging draaien waren de problemen verholpen. Pas na een modemswap naar een V10 is dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Heb dit toestel nu ruim een jaar en ben er zeer tevreden ove,r gelukkig geen wifi issues zoals ik hier lees (knock on wood).
Enige wta mij opvalt si dat sinds de update naar Android 9 de batterij echt veel minder lang mee gaat.
Voor de update 2 dagen zonder laden, na de update 1 tot 1,5 dag dan is hij al ruim onder de 20%. Heb geen extra apps geinstalleerd en doe er ook niet ineens veel meer mee.
Meer mensen daar last van of nog beter, iemand een oplossing?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:18
eazyq schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:18:
Heb dit toestel nu ruim een jaar en ben er zeer tevreden ove,r gelukkig geen wifi issues zoals ik hier lees (knock on wood).
Enige wta mij opvalt si dat sinds de update naar Android 9 de batterij echt veel minder lang mee gaat.
Voor de update 2 dagen zonder laden, na de update 1 tot 1,5 dag dan is hij al ruim onder de 20%. Heb geen extra apps geinstalleerd en doe er ook niet ineens veel meer mee.
Meer mensen daar last van of nog beter, iemand een oplossing?
Ik heb hetzelfde, vaak voor het einde van de dag al moeten bijladen, eerder altijd met ruim 30% aan het einde van de dag over. Ook van de wifi problemen heb ik veel last. Helaas heb ik mijne al op de badkamervloer laten kletteren en zit er een flinke barst in, waarde is daarmee ook te laag om te verkopen. Er valt allemaal mee te leven, maar ik heb minimaal dagelijks last van deze issues. Nu heb ik ook weer last van een bug, wanneer ik een muzieknummer wel skippen en ik dit via mijn horloge of bluetooth oortjes wil doen, doet hij niks. Hetzelfde geldt voor pauzeren. Het zit hem in de kleine dingen, dat had deze telefoon in orde, maar heeft het flink verprutst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mijne laad nu zo slecht dat ik er gisteren met heel veel moeite 40% bij heb gekregen. Genoeg om de gegevens over te zetten naar mijn nieuwe telefoon. Deze laat ik repareren en gooi ik op marktplaats. Ik ben wel genezen van dit baggerapparaat.

Nu over op een Huawei Mate 20 lite. Met Nova Launcher ziet het er hetzelfde uit als op mijn Nokia, maar nu hopelijk zonder issues. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Sinds enkele weken 2 Nokia Plis 7 toestellen in huis. Naast een telefoon van de zaak willen we geen dure top range toestellen meer aanschaffen. Mid range goed genoeg. Voor beiden voor het eerst van een premium toestel afgestapt. Het heeft niet de kwaliteiten van een Iphone X maar tot dusver verbaast dit toestel me wel in positieve zin, Lees in dit forum wel veel berichten over problemen met de Nokia 7+, maar ik moet Android 9 en ik weet niet hoeveel updates er gelijk opzetten en alle loopt goed. Ten opzichte van mijn vorige telefoon Bluetooth erg krachtig. Kan weer flink uit de buurt blijven zonder storing.
Mis tot nu toe niks en draait met Android One erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik heb eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen met dit toestel.
Ik kom werkelijk geen enkel van de in dit forum beschreven problemen tegen.
Echter heeft mijn toestel sinds een aantal weken een onhebbelijkheid: Als het toestel lang (?) in standby staat, hoor ik geen geluid bij een binnenkomend WhatsApp bericht. Het toestel trilt wel gewoon. De "niet-storen" functie is niet geactiveerd.
Het vreemde is dat dit niet altijd optreedt, vaak komen de notificaties wel gewoon door.
Voor de rest gewoon super tevreden over dit toestel.
Ook al was het wel wennen na mijn overstap van de Nokia 950XL met Windows 10 Phone (dat werkt echt beter als Android, maar helaas heeft Microsoft dat de nek om gedraaid)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zolang jij binnen de midrange blijft. Is de kans groot dat het Wi-Fi problem zich nog steeds voor blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazmaniankoala schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:51:
Ik heb eigenlijk ook alleen maar positieve ervaringen met dit toestel.
Ik kom werkelijk geen enkel van de in dit forum beschreven problemen tegen.
Echter heeft mijn toestel sinds een aantal weken een onhebbelijkheid: Als het toestel lang (?) in standby staat, hoor ik geen geluid bij een binnenkomend WhatsApp bericht. Het toestel trilt wel gewoon. De "niet-storen" functie is niet geactiveerd.
Het vreemde is dat dit niet altijd optreedt, vaak komen de notificaties wel gewoon door.
Voor de rest gewoon super tevreden over dit toestel.
Ook al was het wel wennen na mijn overstap van de Nokia 950XL met Windows 10 Phone (dat werkt echt beter als Android, maar helaas heeft Microsoft dat de nek om gedraaid)
Heel per toeval eens opgelet of het een foto of gifje was die binnenkwam? zit zelf op een Nokia 8, vrouwtje heeft een Nokia 3.1 en zodra er een foto of gifje binnenkomt trillen beide toestellen alleen, gewone teksten geven idd altijd een notificatiegeluid... zowel in groepsapp als individuel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Petert87 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:13:
[...]

Ik heb ook de Connect Box en nooit problemen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn me zo'n apparaat die wél problemen hebben.

Een aantal jaar terug had ik een HTC One M8 en zat ik bij KPN met een Experia Box V9. Ik had met de originele software altijd problemen, wifi deed het niet. Toen ik een custom rom (CM of LOS, weet ik niet meer) ging draaien waren de problemen verholpen. Pas na een modemswap naar een V10 is dit probleem verholpen.
Ben toevallig net verhuisd en sinds gister dus Tele2 - > Ziggo, maar wifi na airplane mode haalt nog steeds amper 1 mbit. Wat een drama dit toestel. Zal ik 'm Nogmaals aanbieden ter reparatie of verkopen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
spokje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 06:36:
[...]

Ben toevallig net verhuisd en sinds gister dus Tele2 - > Ziggo, maar wifi na airplane mode haalt nog steeds amper 1 mbit. Wat een drama dit toestel. Zal ik 'm Nogmaals aanbieden ter reparatie of verkopen :?
Dan ligt het daar dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Heel per toeval eens opgelet of het een foto of gifje was die binnenkwam? zit zelf op een Nokia 8, vrouwtje heeft een Nokia 3.1 en zodra er een foto of gifje binnenkomt trillen beide toestellen alleen, gewone teksten geven idd altijd een notificatiegeluid... zowel in groepsapp als individuel...
Nope, dat maakt niet uit. Het toestel blijft gewoon stil ongeacht welk soort bericht of van wie het binnenkomt. Het vervelende is dat het niet consequent gebeurt. :(

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

tazmaniankoala schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Nope, dat maakt niet uit. Het toestel blijft gewoon stil ongeacht welk soort bericht of van wie het binnenkomt. Het vervelende is dat het niet consequent gebeurt. :(
Ik heb geen Nokia 7 Plus -- ik was dit topic in de gaten aan het houden omdat ik deze telefoon overweeg -- maar toch even inbreken: Jouw probleem heb ik ook, maar dan op de Samsung Galaxy S6. Notifications komen soms niet binnen, of soms doen ze een héle korte tril (zoals je zegt staat het geluid wel gewoon aan).

Overigens heb ik ook vast last van gemiste gesprekken via Whatsapp of Signal, en ook dat zie ik bij meerdere telefoons gebeuren. Ik vermoed dat Android te aggressief is met wi-fi uitzetten in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Veliremus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb geen Nokia 7 Plus -- ik was dit topic in de gaten aan het houden omdat ik deze telefoon overweeg -- maar toch even inbreken: Jouw probleem heb ik ook, maar dan op de Samsung Galaxy S6. Notifications komen soms niet binnen, of soms doen ze een héle korte tril (zoals je zegt staat het geluid wel gewoon aan).

Overigens heb ik ook vast last van gemiste gesprekken via Whatsapp of Signal, en ook dat zie ik bij meerdere telefoons gebeuren. Ik vermoed dat Android te aggressief is met wi-fi uitzetten in standby.
Mijn persoonlijke advies op dit moment: links laten liggen.
Liever een PocoPhone F1 o.i.d.

Mijn toestel is nu meermaals (te helder scherm, random vastlopers, niet werkende navigatieknoppen 's ochtends en wifi problemen) voor reparatie geweest, het eerste probleem was opgelost, door een scherm wissel, de anderen waren nog aanwezig.
Maar mijn toestel is beschadigd door Dynafix, ik krijg mijn geld terug heb ik vandaag vernomen.
Wat dat betreft wel lof voor Bol.com, al heb ik er wel 5 weken "werk" van inmiddels.

Maar als je hier kijkt, het is een lot uit de loterij, meerderen met problemen en meerdere zonder.
En sommige dingen lijken door software te komen, Nokia (HMD) lijkt nog niet happig om voor oplossingen te zorgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Medic op 11-03-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Hmmm.. ik heb steeds vaker last van freezes. Soms meerdere keren per dag. Erg vervelend en wss niks aan te doen... Misschien toch eens factory reset proberen..

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Medic schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Mijn persoonlijke advies op dit moment: links laten liggen.
Liever een PocoPhone F1 o.i.d.

Mijn toestel is nu meermaals (te helder scherm, random vastlopers, niet werkende navigatieknoppen 's ochtends en wifi problemen) voor reparatie geweest, het eerste probleem was opgelost, door een scherm wissel, de anderen waren nog aanwezig.
Maar mijn toestel is beschadigd door Dynafix, ik krijg mijn geld terug heb ik vandaag vernomen.
Wat dat betreft wel lof voor Bol.com, al heb ik er wel 5 weken "werk" van inmiddels.

Maar als je hier kijkt, het is een lot uit de loterij, meerderen met problemen en meerdere zonder.
En sommige dingen lijken door software te komen, Nokia (HMD) lijkt nog niet happig om voor oplossingen te zorgen.
Ja, ik was ietwat geschokt door dit topic na de lovende reviews. Dat zijn natuurlijk momentopnames, maar hier zie ik toch wel een hele boel problemen opduiken. Toch jammer, want op papier is het eigenlijk precies wat ik wil... PocoPhone/Xiaomi durf ik niet echt aan qua Chinese firmware -- Lineage installeren is natuurlijk een optie, maar da's ook weer zoiets. Misschien toch nog effe doortuffen met mijn S6 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Gelukkig is mijn toestel (TA-1046 Belgie via Coolblue.be aangekocht door mijn werkgever) vrij van al deze problemen die hier gemeld worden (hout vasthouden) zoals wifi, scherm, freezes, etc.

Ik heb een factory reset gedaan omdat ik problemen had met de bluetooth verbinding in de wagen (Hyundai Tucson 2017)
hij verbindt wel, maar na het synchroniseren van het adresboek verliest hij de provider en kan ik enkel opgebeld worden, maar niet zelf bellen. Muziek afspelen is geen probleem.
Na deze factory reset is dit euvel verholpen. Ein-de-lijk!!!

Maar...nu heb ik een ander probleem, een whatsapp probleem. Een backup nemen van mijn chats duurt zooooo lang. Hij begint met de voorbereidingen, en zodra hij naar Google Drive wil uploaden, dan gaat het traag. hij stopt ook op 80%. Al bij verschillende fora gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.
het rare is dat hij bij de initiatie wel een backup vond. Whatsapp zegt dat hij dan incremental backups neemt ipv een volledige als er al een backup bestaat. Maar dit lijkt dan toch niet zo in mijn geval.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires