Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-01 17:43
Ossi schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Gefeliciteerd :-(
Ook jouw telefoon zal snel naar Dynafix vertrekken voor een reparatie. Check wel eerst even met een tandenstoker of de poort pluisvrij is.

Bij mij heeft ie het nog lang volgehouden door de kabel in een bepaalde hoek te leggen waardoor er druk op de poort kwam, zodat ie toch nog op kon laden.
Hahah ja in die fase zat ik ook voor gisteren...
Weet je toevallig of dit onder de garantie valt?
GuustVB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Hahah ja in die fase zat ik ook voor gisteren...
Weet je toevallig of dit onder de garantie valt?
Bij mij wel. Ik denk dat het wel goed zit, tenzij er afgebroken onderdelen inzitten waardoor ze aan kunnen tonen dat het door mishandeling is gekomen.

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-02 18:19
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-backrider/ is een nieuwe gcam versie die stabiel lijkt te zijn

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Hoe zit het met jullie bereik? Ik kan niet helemaal pinpointen of het aan mn N7+ ligt of aan het netwerk van KPN, maar het valt me de laatste tijd op dat ie steeds vaker op H+ blijft hangen ipv 4G. Volgens de dekkingskaarten zou er niks aan de hand moeten zijn bij KPN.

Binnenkort eens testen door een dagje terug te switchen naar mn Iphone SE.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Aurera
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-02 10:50
Om even terug te komen op de problemen met het bevriezen van het aanraakscherm (waarbij het in-/uitschakelen van het scherm de “workaround” is). Van ‘t weekeind toch maar een factory reset gedaan. Helaas is dit niet de oplossing. Ik vermoed dat ik ook ben overgeleverd aan Dynafix… :'(

Wel zonde... Ik heb nog een Nokia 7+ van het eerste uur. Ben bang dat als ik ‘m opstuur voor reparatie, dat er dan een minder scherm/aanraakscherm geplaatst wordt :(

Aurera wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:42 (21%)

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:35
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van m'n 7+. Ik heb er eentje van de eerste lichting in NL, maar ik heb de laatste paar weken minstens één maal per dag een spontane herstart. Als de komende update dat niet fixt ga ik weer terug naar iOS. Meer mensen die hier last van hebben sinds de december update?

• ThaRabbit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 17:48

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Chiron schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:40:
Hoe zit het met jullie bereik? Ik kan niet helemaal pinpointen of het aan mn N7+ ligt of aan het netwerk van KPN, maar het valt me de laatste tijd op dat ie steeds vaker op H+ blijft hangen ipv 4G. Volgens de dekkingskaarten zou er niks aan de hand moeten zijn bij KPN.

Binnenkort eens testen door een dagje terug te switchen naar mn Iphone SE.
Ik bemerk ook dat mijn N7+ minder bereik heeft vergeleken met mijn Nexus 5X, maar overall doet hij het wel prima.

In Italië had hij gek genoeg beter bereik vergeleken met mijn Nexus 5X, misschien hebben ze daar recent meer steunzenders geplaatst :P
marti28 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:07:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van m'n 7+. Ik heb er eentje van de eerste lichting in NL, maar ik heb de laatste paar weken minstens één maal per dag een spontane herstart. Als de komende update dat niet fixt ga ik weer terug naar iOS. Meer mensen die hier last van hebben sinds de december update?
Persoonlijk nog nooit gehad, tevens op de december patch. Factory reset gedaan? Anders zou ik hem vrolijk opsturen voor diagnose :/

ThaRabbit wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:12 (27%)

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:47

winDOS

6.22

ThaRabbit schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:19:
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. In het kort komt het er op neer dat Nokia een background service heeft draaien welke bijzonder gretig is in het afsluiten van threads. De website claimt dat processen worden gesloten na ~20 minuten van inactiviteit :?

Dit verklaart mogelijk waarom mijn whatsapp aan de nachtelijke back-up begint zodra ik mijn telefoon wakker maak in de ochtend :/

https://dontkillmyapp.com/nokia
Ik heb precies het zelfde. Whatsapp begint altijd pas te backuppen als ik mijn telefoon sochtends ontwaak.
Tevens lijkt het er op dat bluetooth wordt uit geschakeld snachts want Sleep as android komt sochtends altijd met de melding dat het bluetooth wil inschakelen. In mijn sleeplog is de verbinding met mijn mi band ook altijd na een uur ofzo al verbroken.

Alle apps al uitgesloten van batterij optimalisatie. Dus nogal raar.

C:\>Signature.bat

• digiben
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:02
marti28 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:07:
Ik ben zeer tevreden met mijn eerste lichting.
Heb hem nu al bijna jaartje en nergens problemen mee.
Alles werkt als een zonnetje 👍

• Edwin Snoek
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04:00
digiben schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Ik ben zeer tevreden met mijn eerste lichting.
Heb hem nu al bijna jaartje en nergens problemen mee.
Alles werkt als een zonnetje 👍
Ik precies hetzelfde. Ik heb de N7+ ook van het allereerste uur en heb er ook nog geen enkel probleem mee gehad. Voor mij is hij ieder Euro dubbel en dwars waard.😊

• marti28
Factory reset al gedaan. Ik had tot een paar weekjes terug ook nooit problemen en was er heel erg happy mee, maar nu ineens is het drama. Heel irritant. Ik wacht de volgende update nog even af, als dat niet wat wordt gaat ie weg. Geen zin en tijd om er energie in te steken. Telefoon moet het gewoon doen. Altijd. Overal.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

winDOS schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:49:
[...]

Ik heb precies het zelfde. Whatsapp begint altijd pas te backuppen als ik mijn telefoon sochtends ontwaak.
Tevens lijkt het er op dat bluetooth wordt uit geschakeld snachts want Sleep as android komt sochtends altijd met de melding dat het bluetooth wil inschakelen. In mijn sleeplog is de verbinding met mijn mi band ook altijd na een uur ofzo al verbroken.

In dit geval gaat het dus om een app welke nokia zelf op de telefoon plaatst, dit gaat buiten de standaard android battery optimalisation om. 8)7

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-02 15:33
Hier ook een Nokia 7 Plus met de welbekende wifi problemen. Iemand die weet wanneer de bevrijdende update van Nokia gaat komen?

• RvD86
  • Laatst online: 20-02 15:39
Ik denk dat de January patch elk moment kan komen.
Zag hem op internet al voorbij komen als sideload.

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• Arthur54
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-02 22:51
Heb mijn N7+ sinds 12 april 2018. Heb al altijd problemen gehad met de WiFi verbinding. Op mijn thuisnetwerk haalt hij net géén 50% ontvangst in vergelijking met onze 4 Samsung tablets en een Wiko Fever 4g. Ik haal bijna geen netwerken binnen. Op reis raak ik nergens ingelogd en ook niet in winkelcentra waar doorgaans goede homespots zijn. Mijn vrouw raakt overal ingelogd met haar Fever. Al meerdere contacten gehad met Nokia Support en evenveel zogenaamde oplossingen gekregen die nooit werkten. Ze hebben me nu aangeraden de telefoon terug te sturen voor nazicht en herstelling. Ik heb hem op 21 december 2018 naar Coolblue teruggestuurd, maar heb hem nog niet terug. In mijn kelder had ik nog een Wiko Rainbow van begin 2014 liggen. Ik kan dus nog bellen en hij verbindt direct en overal met WiFi. Met 1 GB Ram kan ik er natuurlijk verder niet veel mee doen. Ik snap niet dat een goedkoop toestel van 2014 het daarin beter doet. Ik had meer verwacht van Nokia en de update naar Pie heeft geen oplossing gebracht. Van wat ik hier allemaal lees heb ik blijkbaar niet veel kans dat het ooit goed komt. Ik word er net als Marti28 moe van...

Arthur54 wijzigde deze reactie 16-01-2019 18:30 (4%)

• Dersom
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 08-02 11:04
Wbt het wifi probleem. Ik heb in instellingen-wifi-voorkeuren het automatisch inschakelen van wifi bij opgeslagen netwerken uitgezet. So far so good.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Update m.b.t. het killen van background apps door de com.evenwell.powersaving.g3 app:
https://nokiamob.net/2019...ground-task-killer-issue/

ThaRabbit wijzigde deze reactie 16-01-2019 19:32 (17%)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Dersom schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:07:
Wbt het wifi probleem. Ik heb in instellingen-wifi-voorkeuren het automatisch inschakelen van wifi bij opgeslagen netwerken uitgezet. So far so good.
Deze optie heb ik, samen met de locatie opties btw, altijd uit staan - ik heb zelf geen last gehad van het WiFi probleem.

• RaPMaN
  • Laatst online: 20-02 15:42
ThaRabbit schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Deze optie heb ik, samen met de locatie opties btw, altijd uit staan - ik heb zelf geen last gehad van het WiFi probleem.
En zet jij je Wifi soms handmatig uit via die Toggle button? Of laat je hem gewoon continu aanstaan en gebruik je bv 'snachts de niet storen functie.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

RaPMaN schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 20:16:
[...]

En zet jij je Wifi soms handmatig uit via die Toggle button? Of laat je hem gewoon continu aanstaan en gebruik je bv 'snachts de niet storen functie.
Mijn wifi staat constant aan, ook als ik de deur uit ga, ik gebruik in de nacht geen stilte functies :)

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:46
Na een hele tijd de dans ontsprongen te zijn heb ik nu ook ineens last van de wifi bug. Ik kan thuis geen verbinding meer maken met mijn wifi router. Is er al enige zicht op wanneer deze bug gefixed gaat worden?

Edit: misschien moet ik eerst de nieuwe posts doorlezen voordat ik zelf wat schrijf.

MainframeX wijzigde deze reactie 16-01-2019 22:08 (17%)

• Arthur54
Dersom schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:07:
Bij mij werkte het niet. Ben benieuwd of hij het gaat doen als ik hem terugkrijg van Coolblue na 9 maanden gesukkel. Vond het een mooie telefoon, maar als hij het nu niet doet gaat hij de deur uit en komt er geen Nokia meer. Ik wilde een Android One telefoon wegens de beloofde updates. Die zijn er wel, maar hoeveel keer Nokia al beloofd heeft het Wifi probleem op te lossen weet ik al niet meer. Het is na de Pie update en daaropvolgende december update nog steeds niet gefikst.

• Kooijman1969
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 18:45
Heel vreemd, het wifi probleem is bij mij nu al weer 3 dagen niet voorgekomen. Heb niets veranderd verder. Moest eerst elke ochtend opnieuw tel uit- en aanzetten om weer wifi te hebben en sinds 3 dagen niet meer. Ziet meteen m'n wifi weer zodra ik de vliegtuig stand weer uitschakel. (snachts gaat ie op vliegtuigstand).

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik zet mijn N7+ niet meer op vliegtuigstand sinds het Wifi probleem. Sowieso heb ik een scheduled priority mode die automatisch 's avonds aangaat tot de volgende ochtend. En daarbij doe ik alleen 's avonds nog de Battery Saver optie aan. Dan verliest hij in de loop van de nacht maar iets van 2 of 3% batterij. Dat vind ik acceptabel. En 's ochtends geen probleem met opnieuw verbinden met de Wifi.

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 12:27
RvD86 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:43:
Ik denk dat de January patch elk moment kan komen.
Zag hem op internet al voorbij komen als sideload.
Hij is in 2 versies te vinden op XDA. Echter wordt geadviseerd deze nog maar even niet te gebruiken en wachten op de officiele. Ze zouden van een Telegram groep komen.

• XWB
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

It takes two fools to argue.

• MainframeX
Petert87 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Hij is in 2 versies te vinden op XDA. Echter wordt geadviseerd deze nog maar even niet te gebruiken en wachten op de officiele. Ze zouden van een Telegram groep komen.
Dat zou in principe niks uit mogen maken toch? Als ik me goed herinner is wanneer de zips in de ota sideloader werken, ze door Nokia gesigned zijn.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Tweakers refereert naar dezelfde bron die ik aangaf, we zijn het circeltje rond :*)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Op reddit de eerste melding dat de januari update de WiFi problemen mogelijk oplost:

https://old.reddit.com/r/...e_fixed_my_wifi_problems/

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:58
winDOS schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:49:
[...]

Nu je het zegt...! Ik dacht dat ik zelf iets verkeerds had ingesteld qua backup timing voor Whatsapp, maar hij begint steevast als ik m sochtends unlock met de backup. 7(8)7

2430Wp ZW

• Petert87
MainframeX schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:20:
[...]

Dat zou in principe niks uit mogen maken toch? Als ik me goed herinner is wanneer de zips in de ota sideloader werken, ze door Nokia gesigned zijn.
Ik ken het fijne er niet van verder. De update is ook nog niet uitgerold.

• MainframeX
Ik probeer trouwens wat meer info over die january patches te vinden op xda maar dat valt niet mee trouwens. Ik kan me herinneren dat de layout bij xda in het verleden wel een stuk beter was. Die categorieën ook: "Nokia 7 plus real life review". Het lijkt wel engrish.

• XWB
  • Niet online

XWB

@MainframeX Het betreffende topic is te vinden op https://forum.xda-develop...7-plus-ota-links-t3818774

In de eerste post kan je alle ROM's vinden. Op de laatste pagina's kan je de actuele ontwikkelingen volgen.

• Petert87
MainframeX schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:47:
Ik probeer trouwens wat meer info over die january patches te vinden op xda maar dat valt niet mee trouwens. Ik kan me herinneren dat de layout bij xda in het verleden wel een stuk beter was. Die categorieën ook: "Nokia 7 plus real life review". Het lijkt wel engrish.
Ik vind de nieuwe layout ook wat vervelend inderdaad.

Hier het enige wat ik voor zover kan vinden over de January security patch:
https://forum.xda-develop...?p=78692915&postcount=859

• marti28
Nokia 7+ user checking out. Het waren 8 fantastische maanden. Naja, 6,5. De laatste tijd te veel vage problemen waar ik niet op zit te wachten. Ik mag dan een technische ITer zijn, maar mijn telefoon moet gewoon werken. Punt. Uit.

M'n vriendin heeft ook een 7+ en die is super tevreden en heeft nooit problemen. We hebben beide het goede scherm, maar blijkbaar zit er dus nog meer verschil in de hardware.

Ik ga weer terug naar iOS. Eens even kijken of ik voor weinig een iPhone 7 op de kop kan tikken. Succes allemaal en ik hoop dat alles snel gefixt wordt.

• Raindeer
marti28 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:40:
Nokia 7+ user checking out. Het waren 8 fantastische maanden. Naja, 6,5. De laatste tijd te veel vage problemen waar ik niet op zit te wachten. Ik mag dan een technische ITer zijn, maar mijn telefoon moet gewoon werken. Punt. Uit.

M'n vriendin heeft ook een 7+ en die is super tevreden en heeft nooit problemen. We hebben beide het goede scherm, maar blijkbaar zit er dus nog meer verschil in de hardware.

Ik ga weer terug naar iOS. Eens even kijken of ik voor weinig een iPhone 7 op de kop kan tikken. Succes allemaal en ik hoop dat alles snel gefixt wordt.
;w Ik mag hopen dat het dan wel een iPhone 7 plus wordt.

• digiben
marti28 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:40:

;w _O- of er niks Anders bestaat _O-

• MainframeX
Petert87 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Ik vind de nieuwe layout ook wat vervelend inderdaad.

Hier het enige wat ik voor zover kan vinden over de January security patch:
https://forum.xda-develop...?p=78692915&postcount=859
Als ik dat zo lees lijkt het me inderdaad niet echt verstandig om de updates te installeren. Vooral die uncertified melding lijkt me nou niet echt de bedoeling 8)7

• XWB
  • Niet online

XWB

Then the next one is 3.51A is the 2nd patch. 3.51A though, will make your device "Google Play Protect Uncertified".
8)7

Ofwel wachten op de OTA update, ofwel wachten tot wanneer de ROM beschikbaar is via https://android.googleapis.com :) De bestanden afkomstig van androidfilehost.com zou ik vooral ver van wegblijven.

• nick220370
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 04:10
Sinds 2 maanden heb ik (of eigenlijk mijn vrouw) de Nokia 7 plus in mijn bezit.
Heb hem oa gekocht omdat hij Android One heeft, en daarmee "schoon" is en gegarandeerd van de laatste updates.
Helaas blijken die updates alleen helemaal niet te komen.

Inmiddels heb ik via het XDA developers forum de laatste Oreo versie geinstalleerd, maar de verdere updates (naar Pie) blijven achterwege. Weten jullie hoe het zou kunnen komen dat ik geen updates krijg?

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:19
nick220370 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:58:
Heb hem oa gekocht omdat hij Android One heeft, en daarmee "schoon" is en gegarandeerd van de laatste updates.

Inmiddels heb ik via het XDA developers forum de laatste Oreo versie geinstalleerd, maar de verdere updates (naar Pie) blijven achterwege. Weten jullie hoe het zou kunnen komen dat ik geen updates krijg?
Als je de Oreo update als custom rom hebt geïnstalleerd denk ik niet dat je nog Ota updates krijgt. Of het moet anders werken voor Nokia.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 21:52
nick220370 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:58:

Ik had ook een 7 plus die niet wilde updaten. Ergens in deze thread vind je een link naar de PIE-update, kan je gewoon via het toestel doen. Daarna is mijn toestel gewoon meegegaan met de volgende update.

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• MainframeX
Afgelopen nacht heb ik het weer beleefd met dit toestel. 's nachts spontaan gereboot waardoor ik geen meldingen meer kreeg van mijn monitoringsysteem. Gelukkig had een collega als 2e standby en heeft naar het probleem gekeken en opgelost. Ik sla nu alleen wel weer een modderfiguur met dit toestel. Ik denk dat ik toch maar op zoek naar een ander toestel aangezien het echt een eeuwigheid duurt voordat Nokia dit soort problemen oplost.

• XWB
  • Niet online

XWB

Op moment van schrijven rolt de OTA security patch van januari binnen.

Bestandsgrootte is 94,9 MB.

XWB wijzigde deze reactie 22-01-2019 11:14 (18%)

• MAdD
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:03
XWB schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:14:

idd ik krijg hem nu ook binnen......

voor degene die het willen weten

code:
1
2
3
4
5
build-nummer 00WW_3_39B_SP02
smallbandversie MPSS.AT.3.1-007777-GEN_PACK-1.173694.1.175648.4
Kernel Versie 4.4.153-perf+
   #1 Tue Dec 25 13:24:04 CST 2018
Build-Nummer 00WW_3_39F

MAdD wijzigde deze reactie 22-01-2019 11:49 (32%)
Reden: code toegevoegd

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• MainframeX
XWB schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:14:

Hopelijk fixed dit het wifi en spontane reboot probleem. Fingers crossed!

• Raindeer
MainframeX schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:16:
[...]

Hopelijk fixed dit het wifi en spontane reboot probleem. Fingers crossed!
Ik kan in ieder geval melden dat waar ik de afgelopen weken maximaal 10Mbit/s haalde over Wifi, ik nu weer zonder problemen 72Mbps haal (op kantoor). Oftewel, de problemen die ik had met snelheid zijn nu weg. Nog niet bekend of dit ook betekend dat de slechte verbinding nu weg is.

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Net de januari patch binnen, en ik zie nu ook een menu item "Digital Wellbeing" in Settings er tussen staan. Hadden we dit al, of is deze feature nieuw?

Bart_GR wijzigde deze reactie 22-01-2019 12:30 (12%)

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 04:00
Bart_GR schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:30:
Net de januari patch binnen, en ik zie nu ook een menu item "Digital Wellbeing" in Settings er tussen staan. Hadden we dit al, of is deze feature nieuw?
Die zit er al een tijdje op.😇

• spokje
Bij mij start wifi met het laatst bekende netwerk weer nadat ik vliegtuigmodus aan/uit toggle :) vanmorgen zonder de update moest ik m'n telefoon nog herstarten, dus dit lijkt positief :)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

ThaRabbit schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:19:
Daarnaast heeft Nokia support schijnbaar gemeld dat de scherm issues in de komende update worden aangepakt. Persoonlijk zou ik die melding met een kilo zout nemen, maar let's see:

https://old.reddit.com/r/...hey_would_fix_the_screen/
Het was te mooi om waar te zijn, de januari update heeft het helderheidsprobleem niet verholpen ;(

• spokje
Mensen die nu nog met het <16% helderheidsprobleem zitten, breng of stuur je telefoon aub gewoon naar de winkel waar je hem gekocht hebt en eis dat het scherm vervangen wordt voor één zonder het helderheidsprobleem. Je gaat toch niet ellenlang wachten op een softwareupdate terwijl het, zoals het lijkt, gewoon aan een bepaalde batch schermen ligt 8)7. Hiervoor heb je garantie. Je product werkt niet goed --> laat repareren.

Edit: Bovenstaande geldt alleen als je hem nog niet opgestuurd hebt O-)

spokje wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:19 (14%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Bart_GR schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:30:
Ik zag de optie twee weken terug al, wellicht werd Digital Wellbeing met een vorige patch geactiveerd.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

spokje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:55:
Mensen die nu nog met het <16% helderheidsprobleem zitten, breng of stuur je telefoon aub gewoon naar de winkel waar je hem gekocht hebt en eis dat het scherm vervangen wordt voor één zonder het helderheidsprobleem. Je gaat toch niet ellenlang wachten op een softwareupdate terwijl het, zoals het lijkt, gewoon aan een bepaalde batch schermen ligt 8)7. Hiervoor heb je garantie. Je product werkt niet goed --> laat repareren.
Eisen en krijgen zijn helaas niet hetzelfde. Het is een kwestie van het ook daadwerkelijk gedaan krijgen, Nokia heeft die van mij en van menig andere eigenaren naar IQor in Hongarije laten sturen. Daar komt hij vrolijk van terug met de melding dat e.a. is vervangen - met hetzelfde probleem nog steeds aanwezig.

Anderen krijgen simpelweg de melding "nee, dat doen we niet, de telefoon werkt". Na 2 keer naar Hongarije sturen ben je het gedoe op een gegeven moment wel zat :9

Het "werkt niet goed" staat ter discussie.

• Raindeer
XWB schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik zag de optie twee weken terug al, wellicht werd Digital Wellbeing met een vorige patch geactiveerd.
Google het even. Het is een onderdeel van Pie dat iets later geactiveerd werd

• spokje
ThaRabbit schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Eisen en krijgen zijn helaas niet hetzelfde. Het is een kwestie van het ook daadwerkelijk gedaan krijgen, Nokia heeft die van mij en van menig andere eigenaren naar IQor in Hongarije laten sturen. Daar komt hij vrolijk van terug met de melding dat e.a. is vervangen - met hetzelfde probleem nog steeds aanwezig.

Anderen krijgen simpelweg de melding "nee, dat doen we niet, de telefoon werkt". Na 2 keer naar Hongarije sturen ben je het gedoe op een gegeven moment wel zat :9

Het "werkt niet goed" staat ter discussie.
Pff, das wel slecht zeg :/ waardeloos. Niet fijn lezen in bed met >16% helderheid.

Daarna ook alweer contact opgenomen met Nokia?

spokje wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:20 (3%)

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

spokje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Pff, das wel slecht zeg :/ waardeloos. Niet fijn lezen in bed met >16% helderheid.

Daarna ook alweer contact opgenomen met Nokia?
Ja, ik ben weer met ze bezig. Ook ik vind dat iets gewoon moet werken :/ Momenteel kan ik geen nieuwe issue openen omdat de ticket nog steeds op "in process" staat terwijl de telefoon alweer ruim 4 weken in Nederland is.

Het houd het interessant zullen we maar zeggen :9

• XWB
  • Niet online

XWB

Raindeer schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Google het even. Het is een onderdeel van Pie dat iets later geactiveerd werd
Ik had de beta aankondiging afgelopen oktober gezien (nieuws: Google brengt Digital Wellbeing uit voor Android One-toestellen met Pie) maar die moest je nog via de Play Store installeren. Echter had ik helemaal niet meegekregen dat de feature inmiddels stable is én geactiveerd was op mijn telefoon.

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

etienne001

Eigenaar alarm-winkel.nl

En de januari update wordt nu OTA gedownload.....

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Volgens: https://community.phones....-january-update-available is de WiFi issue met deze januari security update nog niet opgelost. We wachten nog op een maintenance release waarin dit verholpen zal worden...

• MAdD
Tevens is het "issue" van de 6 iconen op het startscherm ook niet opgelost met deze patch (deze is met de nov/dec patch veranderd van 6 naar 5)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:14
spokje schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:55:

Edit: Bovenstaande geldt alleen als je hem nog niet opgestuurd hebt O-)
Ben het deels met je eens, ik heb mijn telefoon bij Belsimpel gekocht en die boden aan hem op te sturen. Maar de reden dat ik voor de Nokia heb gekozen is omdat mijn oude telefoon het niet meer deed. Oftewel, nu telefoon opsturen is twee weken zonder telefoon. Dus ik accepteer maar dat de helderheid niet lager gaat dan 16% en hoop ook nog steeds stiekem op een software update. Wellicht als ik over 1,5 jaar voor een nieuwe telefoon ga ik deze nog opstuur onder garantie.

• Arthur54
Haay schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:27:
Volgens: https://community.phones....-january-update-available is de WiFi issue met deze januari security update nog niet opgelost. We wachten nog op een maintenance release waarin dit verholpen zal worden...
Vandaag dag 32 sedert het opsturen van de N7+ naar Coolblue wegens aanhoudende WiFi problemen. Nog geen enkele reactie gekregen wanneer ik hem terugkrijg en/of hij hersteld zal zijn. Nokia = neverending story. Al goed dat ik dit ding niet echt nodig heb als werkinstrument.
Arthur54 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Vandaag dag 32 sedert het opsturen van de N7+ naar Coolblue wegens aanhoudende WiFi problemen. Nog geen enkele reactie gekregen wanneer ik hem terugkrijg en/of hij hersteld zal zijn. Nokia = neverending story. Al goed dat ik dit ding niet echt nodig heb als werkinstrument.
En wat zei Cooblue erover toen je contact met ze opzocht?

• Arthur54
Ossi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:53:
[...]

En wat zei Cooblue erover toen je contact met ze opzocht?
Ze hebben gezegd dat het een drietal weken zou duren. Ze sturen het zelf ook door naar een hersteller. Als ik hem tegen het einde van de week niet terug heb of tenminste een bericht krijg wanneer hij er zal zijn bel ik hen terug.

• XWB
  • Niet online

XWB

MAdD schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:45:
Tevens is het "issue" van de 6 iconen op het startscherm ook niet opgelost met deze patch (deze is met de nov/dec patch veranderd van 6 naar 5)
Mijn Nokia 7 Plus kwam out of the box met 5 iconen en voor zover ik weet is dit ook standaard in Android. Ook wanneer je diverse Nokia 7 Plus reviews naleest zie je 5 iconen op een rij.

Als je toch 6 iconen wil zal je de icon size kleiner moeten zetten. Misschien had je dat voorheen per ongeluk gedaan?

• ThijsWa
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-02 17:27
Hier ook nieuwe security patch. Klein, dus ik vrees geen andere patches :(

https://tweakers.net/ext/f/Fk37P7IbMRGgidIlIwvRNZAF/thumb.png

• digiben
XWB schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:26:
[...]

Mijn Nokia 7 Plus kwam out of the box met 5 iconen en voor zover ik weet is dit ook standaard in Android. Ook wanneer je diverse Nokia 7 Plus reviews naleest zie je 5 iconen op een rij.

Als je toch 6 iconen wil zal je de icon size kleiner moeten zetten. Misschien had je dat voorheen per ongeluk gedaan?
Hier ook altijd hetzelfde geweest met vijf in de balk.. 😉

• digiben
ThijsWa schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:06:
Hier ook nieuwe security patch. Klein, dus ik vrees geen andere patches :(

[Afbeelding]
Zouden ze hem drie maanden moeten overslaan dan 😇
Ben al bij dat die elke maand komt...
Heb trouwens hier nergens last van als soepel en heerlijk toestel. 👍
Nu zo vol houden Nokia volgende jaar 😉

• Inge Janse
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:35

Inge Janse

post-l33t

Ik had eigenlijk sinds de ota van januari amper meer problemen met de wifi (zeker na die discutabele, maar voor mij functionele oplossing om de visuele test uit te voeren), maar gisteravond en vanochtend waren ze er weer. Ik vrees met grote vrezen.

(ik bedoel, hoe moeilijk is het om je wifi goed te laten werken? dat is toch categorie 'tamelijk essentieel', en niet 'nice to have, kijk maar of het een beetje werkt'?)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• MAdD
digiben schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:18:
[...]

Hier ook altijd hetzelfde geweest met vijf in de balk.. 😉
zie eerder meldingen hierover:
paulvdwal schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:48:
Wat mij direct opvalt na de installatie van de update is dat de DPI veranderd is.
Ik kon eerst 6 apps op een rij kwijt, nu "maar" 5.

Een reboot of opnieuw de DPI op kleinste zetten helpt helaas niet.
oftewel in den beginne kon je op de kleinste mogelijk DPI stand 6 iconen/apps kwijt, na de december update nog maar 5......

• XWB
  • Niet online

XWB

Misschien was dat juist dé bug :+

Hoe dan ook, met bijvoorbeeld Evie Launcher kan je weer makkelijk zes iconen naast elkaar krijgen.

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb van het weekend een gebruikte S8 gekocht en mijn Nokia gaat de markt op. De problemen met de combo Nokia en samsung watch bleven bestaan en ik had niet het idee dat Nokia erg veel zin had om dat op te lossen. Nu werkt alles wel soepel. Zal het iets grotere scherm en de accuduur wel missen maar ja.....

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• Beekhouse
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11-02 21:35
Als ik bel en ik krijg een keuzemenu kan ik drukken wat ik wil maar registreert de telefoon niet mijn keuze in de dialer. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

• Japiegsxr
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-02 22:50

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Zojuist de januari update binnengehaald .
Had gehoopt dat het wifi probleem opgelost zou zijn maar helaas .
Nog steeds dezelfde problemen .
Speedtest op 5ghz geeft ook maar 25 MB download speed aan waar dit voorheen boven de 150 MB was .
Snelheden fluctueren ook behoorlijk naar regelmatig 0.01 MB . Onwerkbaar .
Gelukkig grote databundel bij m'n provider.

Ze mogen het wel eens gaan fixen want dit duurt al 2 maanden zo.

• Petert87
Erg vervelend, al die wifi problemen. Het rare is; ik heb daar juist geen last van. Wel het bekende brightness probleem, maar dat stoort me niet heel erg.

• M-67
  • Laatst online: 08:49
Petert87 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:35:
Erg vervelend, al die wifi problemen. Het rare is; ik heb daar juist geen last van. Wel het bekende brightness probleem, maar dat stoort me niet heel erg.
Ik heb ook geen wifi problemen, noch brightness.

Enige probleem ik heb is wanneer de N7P geconnecteerd is via bluetooth met de wagen (Hyundai Tucson 2017) hij zijn provider verliest waardoor zelf bellen niet meer werkt, maar wel gebeld worden. Ik krijg dan 'Geen Provider' op het scherm van de wagen te zien. :/

Bluetooth muziek werkt prima: ik gebruik Deezer (Spotify concurrent) en mijn playlists worden zonder enige onderbreking afgespeeld.

• Raindeer
M-67 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Enige probleem ik heb is wanneer de N7P geconnecteerd is via bluetooth met de wagen (Hyundai Tucson 2017) hij zijn provider verliest waardoor zelf bellen niet meer werkt, maar wel gebeld worden. Ik krijg dan 'Geen Provider' op het scherm van de wagen te zien. :/

Bluetooth muziek werkt prima: ik gebruik Deezer (Spotify concurrent) en mijn playlists worden zonder enige onderbreking afgespeeld.
Pest is dat dat ook afhankelijk kan zijn van de fabrikant van de auto-radio. Mijn vrouw had een Fiat, die perfect samenwerkte met de ene telefoon en totaal niet met de andere. Daarbij heb ik nu een issue met PUBG, dat als die app nog actief staat, elke Bluetooth verbinding onmogelijk is. Bluetooth zou een standaard moeten zijn, maar dat valt nog wel eens tegen.

• ThijsWa
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-02 17:27
digiben schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:22:
[...]

Zouden ze hem drie maanden moeten overslaan dan 😇
Ben al bij dat die elke maand komt...
Heb trouwens hier nergens last van als soepel en heerlijk toestel. 👍
Nu zo vol houden Nokia volgende jaar 😉
Dat er iedere maand beveiligingsupdates zijn is fijn, maar ik hoopte dat er ook wat andere bugs opgelost zouden zijn :) (die hier besproken worden).

• digiben
MAdD schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:19:
[...]

zie eerder meldingen hierover:

[...]

oftewel in den beginne kon je op de kleinste mogelijk DPI stand 6 iconen/apps kwijt, na de december update nog maar 5......
Nooit opgemerkt dat er 5 stonden.
Heb hem nu een jaar en kan me dit niet meer herinneren.
Maakt me ook niet uit of er 6 of 10 staan... Heb je trouwens leuke launchers voor 😅
Alleen ik hoef ze niet meer... werkt prima zo 😉

digiben wijzigde deze reactie 23-01-2019 14:58 (7%)

• digiben
ThijsWa schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:07:
[...]

Dat er iedere maand beveiligingsupdates zijn is fijn, maar ik hoopte dat er ook wat andere bugs opgelost zouden zijn :) (die hier besproken worden).
Dat zal misschien later nog wel komen.?
Maar beveiliging is toch ook wel belangrijk voor mij...
Zo ik lees....

De januari-update van Google bevat oplossingen voor in totaal 27 problemen, waarvan 2 als kritiek bestempeld werden....

Maar ik hoop voor je dat er een oplossing komt en of anders op sturen en of een ander toestel kopen, zoals de 8.1
Alleen ik zou zo'n notch toestel nooit kopen wat ze nu ook maken 😇😉
Arthur54 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:01:
[...]

Ze hebben gezegd dat het een drietal weken zou duren. Ze sturen het zelf ook door naar een hersteller. Als ik hem tegen het einde van de week niet terug heb of tenminste een bericht krijg wanneer hij er zal zijn bel ik hen terug.
Dat vind ik toch wel erg lang eigenlijk. Ik ben de mijne twee keer kwijt geweest naar Dynafix. Eerste keer bij de winkel van Tele2 ingeleverd, toen duurde het vrij lang, omdat ze maar 2x in de week een levering doen aan Dynafix en ik was net na leveringsdag. Maar die was met 2 weken terug. De tweede keer zelf opgestuurd naar Dynafix en die was met 1,5 week terug. Ik zou de druk toch even wat opvoeren om eerlijk te zijn :)

• Dersom
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 08-02 11:04
Inge Janse schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:15:
Ik had eigenlijk sinds de ota van januari amper meer problemen met de wifi (zeker na die discutabele, maar voor mij functionele oplossing om de visuele test uit te voeren), maar gisteravond en vanochtend waren ze er weer. Ik vrees met grote vrezen.

(ik bedoel, hoe moeilijk is het om je wifi goed te laten werken? dat is toch categorie 'tamelijk essentieel', en niet 'nice to have, kijk maar of het een beetje werkt'?)
Tot nu toe nog steeds geen problemen ondervonden.

• Arthur54
Ossi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Dat vind ik toch wel erg lang eigenlijk. Ik ben de mijne twee keer kwijt geweest naar Dynafix. Eerste keer bij de winkel van Tele2 ingeleverd, toen duurde het vrij lang, omdat ze maar 2x in de week een levering doen aan Dynafix en ik was net na leveringsdag. Maar die was met 2 weken terug. De tweede keer zelf opgestuurd naar Dynafix en die was met 1,5 week terug. Ik zou de druk toch even wat opvoeren om eerlijk te zijn :)
Wel, ik wacht nu toch al zo lang. Het is nu het moment om de naverkoopdienst van Coolblue eens goed te testen. Zullen ze er in slagen om hem werkend terug te sturen of zal het niet gefixt zijn of zie ik hem nooit meer terug of krijg ik mijn geld terug of ..... ja, we zien wel. Dan weet ik voorgoed of ik ooit nog iets koop bij Coolblue. Hou jullie op de hoogte.

• RvD86
  • Laatst online: 20-02 15:39
Ben altijd gespaard gebleven van alle issues die er waren met deze telefoon.
Ook de 1ste batch.
Maar nu sinds een 3 a 4 weken heb ik steeds dat mijn scherm knippert.
En dan alleen het back light. dus mijn scherm gaat niet aan.
Soms zie ik dan de always on display klok en soms niet dan is het scherm gewoon zwart met het back light aan.

Had gehoopt dat het wellicht met de Januari patch verholpen was.
Helaas nog steeds dus zal een hardware ding zijn.

Na de januari patch was mijn beltoon wel ineens veranderd.
niks ernstigs natuurlijk maar wel raar.

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• spokje
Te vroeg gejuicht; het wifi probleem na vliegtuigmodus speelt nog steeds hier :(
Dersom schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Tot nu toe nog steeds geen problemen ondervonden.
Dit lijkt wel prima te werken indd. Goeie tijdelijke fix, hopelijk blijft het goed gaan :)

spokje wijzigde deze reactie 24-01-2019 15:31 (72%)

• AmbuTom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 07:46
Wifi voorkeuren heb ik al lang op deze manier ingesteld. Iedere ochtend moet ik het toestel herstarten. Dan houdt hij het meestal een dag vol.

Vandaag antwoord gekregen van Nokia:
"Thank you for contacting Nokia Mobile Care! We are very sorry for the issue you have been experiencing with your WiFi!

The case with WiFi has already been escalated to our technical department and we are currently working on update that will fix this issue. Unfortunately I cannot provide you an exact time frame for releasing the update.

We are sorry for the inconvenience! If you have any other concerns, don't hesitate to contact us again!"

Nog even geduld dus ...
spokje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:29:
Te vroeg gejuicht; het wifi probleem na vliegtuigmodus speelt nog steeds hier :(

[...]

Dit lijkt wel prima te werken indd. Goeie tijdelijke fix, hopelijk blijft het goed gaan :)

AmbuTom wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:54 (7%)

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-02 22:29
M-67 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Wifi probleem had ik wel maar is opgelost door januari patch. Ik ben ook "technisch it'er" en ben dik te vreden met het toestel. Gebruik hem nu ruim 7 maanden zonder issues. Genieten.

• AmbuTom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 07:46
Dan ben ik toch benieuwd hoe het kan dat bij jouw het probleem is verholpen, bij mij niet en dat Nokia ook aangeeft dat het nog niet is opgelost. Hoor graag hoe of wat, want wellicht helpt het mij.
vanputten80 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Wifi probleem had ik wel maar is opgelost door januari patch. Ik ben ook "technisch it'er" en ben dik te vreden met het toestel. Gebruik hem nu ruim 7 maanden zonder issues. Genieten.

• M-67
RvD86 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:57:
Na de januari patch was mijn beltoon wel ineens veranderd.
niks ernstigs natuurlijk maar wel raar.
ik had dat na de december update. Opgemerkt toen ik opgebeld werd en ik niet mijn ringtone hoorde maar de standaard Nokia ringtone :(

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19-02 22:29
AmbuTom schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 01:01:
Dan ben ik toch benieuwd hoe het kan dat bij jouw het probleem is verholpen, bij mij niet en dat Nokia ook aangeeft dat het nog niet is opgelost. Hoor graag hoe of wat, want wellicht helpt het mij.

[...]
Zover ik weet heb ik niks aangepast. Opnieuw verbinden met wifi nadat ik het had uitgeschakeld deed het alleen door herstart. Nu pakt hij hem gelijk op, sinds de Jan patch.
Weet het dus niet.

• Arthur54
AmbuTom schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:52:
Wifi voorkeuren heb ik al lang op deze manier ingesteld. Iedere ochtend moet ik het toestel herstarten. Dan houdt hij het meestal een dag vol.

Vandaag antwoord gekregen van Nokia:
"Thank you for contacting Nokia Mobile Care! We are very sorry for the issue you have been experiencing with your WiFi!

The case with WiFi has already been escalated to our technical department and we are currently working on update that will fix this issue. Unfortunately I cannot provide you an exact time frame for releasing the update.

We are sorry for the inconvenience! If you have any other concerns, don't hesitate to contact us again!"

Nog even geduld dus ...

[...]
Heb eindelijk bericht gekregen van Coolblue i.v.m de WiFi issues. Ze zeggen het volgende: We hebben het product inmiddels onderzocht en op basis hiervan besloten om je een shoptegoed aan te bieden €399.
Wel daar was ik echt blij mee. Ben blij dat ik van die N7+ af ben. Heb direct een Samsung Galaxy S9+ besteld. Mijn ervaring met Samsung is altijd goed geweest. Hebben er 4 tablets van en na jaren nog nooit problemen gehad. Dank Coolblue voor deze elegante oplossing! Dit is het einde voor mij op dit forum. Wens jullie allen toch nog een oplossing voor de diverse problemen met N7+.

Arthur54 wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:59 (40%)

• spokje
400? Dat had je er ook voor betaald?

• Arthur54
spokje schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:03:
Inderdaad, ik had er €399 voor betaald.

• M-67
na het installeren van de januari update, heb ik opeens WIFI problemen, daarvoor had ik er geen :(
hij vindt mijn netwerken niet meer

update: opgelost na het herstarten van de N7P :)

M-67 wijzigde deze reactie 26-01-2019 22:21 (16%)

• speedme
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:58
Ik had van de week iets raars :

ik was met Chrome browser aan het surfen op internet en ineens verschijnen er linksboven in rode letters met o.a. de tekst "modem crash".
Inderdaad zie ik icoontjes van mijn verbindingen (heb er 2 sims in zitten) weg vallen en even later weer online komen.
Ik draai de januari patch.

Iemand dit al eens meegemaakt ?

• RaPMaN
  • Laatst online: 20-02 15:42
vanputten80 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Zover ik weet heb ik niks aangepast. Opnieuw verbinden met wifi nadat ik het had uitgeschakeld deed het alleen door herstart. Nu pakt hij hem gelijk op, sinds de Jan patch.
Weet het dus niet.
Vreemd... en je hebt ook geen factory reset gedaan ofzo?
Ik heb hier altijd braaf de OTA updates gedaan, en al tig "fixes" geprobeerd die de Nokia support mij heeft voorgesteld, maar zonder resultaat... nog steeds WIFI issues :(.

• BlaBla1973
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Ik heb ook nog steeds wifi problemen met de N7+
Vanaf de december update, ik had hoop dat de januari update het wel zou fixen.
Er zijn best wat mensen die deze problemen hebben, maar helaas... Ik moet elke keer mijn telefoon opnieuw opstarten om weer op wifi te komen thuis.
Niet onwerkbaar, maar vooral irritant...

Computer

• Aurera
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-02 10:50
Sinds de update naar Android 9 heb ik een nieuwe bug erbij gekregen… Mijn telefoon geeft, na het binnenkrijgen van de eerste notificatie, elke 5 a 10 minuten een notificatiegeluid. Dit lijkt een soort herinnering omdat er geen nieuwe notificatie bijkomt. Echter, onder “Toegankelijkheid” heb ik geen optie staan voor notificatieherinneringen die ik uit kan schakelen. Heeft iemand dit ook? Of hier wellicht ervaring mee?

• Arthur54
spokje schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:03:
Ik heb nu geen N7+ meer, maar sinds gisteren mijn nieuwe Samsung Galaxy S9plus. Nu kan ik echt vergelijken.
De GS9plus heeft bij het aanzetten direct de Pie update en de januari beveiligingsupdate gedownload.
Heb nu geen enkel probleem meer met de WiFi . Zowel thuis als daarnet in de Hema en een paar andere winkels direct WiFi. Thuisnetwerk ook heel snel. Nu weet ik zeker dat het aan de Nokia lag. Ik denk dat Nokia teveel ineens heeft willen doen in een veel te korte ontwikkelingstijd en daardoor zijn er teveel bugs ingeslopen.
Jammer om zoveel toestellen op zo een korte tijd op de markt te gooien. Dat is wat ik er tenminste over denk.
Die Galaxy is wel wat duurder, maar Samsung heeft jaren ervaring in smartphones terwijl HMD nog maar pas begonnen is.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True