Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Inge Janse
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:35

Inge Janse

post-l33t

RaPMaN schreef op donderdag 27 december 2018 @ 05:05:
[...]

Helaas, bij mij lijkt dit niet te werken.
Heb de stappen gevolgd en na de herstart werkt wifi uiteraard (maar dit is het normale gedrag na een herstart). Wanneer ik wifi uit/aan toggle wil hij al niet meer terug verbinden...

Werkt dit trucje nog steeds bij jullie?
Ja, ging nog één keer fout, verder niet. Maar ik herstart mijn telefoon ook regelmatig sinds dit incident (zeg eens per week), dus wie weet dat dat ook helpt (of niet, mijn hemel, wat is een telefoon een black box meets doos van Pandora).

ingejanse.nl: dingen die ik doe

MainframeX schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:30:
[...]

Waar maak je uit op dat uit de nieuwere varianten vervaardigd zijn uit goedkopere materialen? Verder geef ik je helemaal gelijk hoor; de kwaliteitsbeleving is echt te wisselvallig om het toestel aan iemand anders aan te raden, hoewel ik zelf enkel last heb van het helderheidsprobleem en dat het touchscreen soms niet direct registreert. Dat laatste vind ik trouwens het meest irritant. Ik wacht denk ik tot de nieuwe Pocophone op de markt komt en dan ga ik misschien daar voor. Repareren doe ik niet aan, ik ga niet 3 weken behelpen met een 5+ jaar oud toestel die ik nog toevallig nog in de la heb, dat vind ik echt ondraaglijk.
Speculatie van mezelf. Dus dit is uiteraard niet te bewijzen door mij/voor ons.

Het toestel is op de markt gekomen voor 400 euro en is heel snel heel hard gedaald in prijs. Na de eerste batches met de goede hardware komen de iteraties met, naar mijn mening, inferieure hardware. De collega naast mij heeft de Nokia 7 van de eerste generatie en ik dus niet. Ik had de gare Novatek-V07 hardware en mijn USB-poort ziet er van binnen daadwerkelijk anders uit. Het verschil in de praktijk? Zijn USB connecter doet het nog steeds en de kabel zit er lekker strak in. De mijne is al gerepareerd en de connecter zwalkt nog steeds alle kanten op. Zou mij dus niets verbazen dat ik over 2 maanden al weer toe ben aan mijn 3e RMA.

De mindere kwaliteit en de harde prijsdaling (terwijl het op papier best wel een top toestel is), doet mij vermoeden dat de nieuwe modellen goedkopere onderdelen bevatten om de prijsdaling op te vangen, of de prijsdaling is vanwege de goedkopere componenten.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:19
Mijn USB kabel zwalkt ook alle kanten op maar als ik 'm beweeg stopt ie niet met laden oid. Dus ja, zal wel zo horen, of aan de connector liggen mheb nog geen andere kabels geprobeerd.
Mijn vorige telefoon had hetzelfde en die heeft ook 3 jaar normaal geladen. Ene kabel zat er wel strak in, andere kon je alle kanten op bewegen.

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 11:07
@Ossi Ik weet niet hoor, maar als je in korte tijd op 3 RMA's zit, dan is je product gewoon ondeugdelijk hoor.

• preske
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-02 19:56
Heb mijn N7+ na 2 dagen teruggestuurd en geld terug gevraagd wegens de wifi problemen. Ik wil liever niet beginnen klooien met truukjes en fixes en zus en zo. Het moet werken. Punt.

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:46
Ossi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:11:
[...]

Het toestel is op de markt gekomen voor 400 euro en is heel snel heel hard gedaald in prijs. Na de eerste batches met de goede hardware komen de iteraties met, naar mijn mening, inferieure hardware. De collega naast mij heeft de Nokia 7 van de eerste generatie en ik dus niet. Ik had de gare Novatek-V07 hardware en mijn USB-poort ziet er van binnen daadwerkelijk anders uit. Het verschil in de praktijk? Zijn USB connecter doet het nog steeds en de kabel zit er lekker strak in. De mijne is al gerepareerd en de connecter zwalkt nog steeds alle kanten op. Zou mij dus niets verbazen dat ik over 2 maanden al weer toe ben aan mijn 3e RMA.

De mindere kwaliteit en de harde prijsdaling (terwijl het op papier best wel een top toestel is), doet mij vermoeden dat de nieuwe modellen goedkopere onderdelen bevatten om de prijsdaling op te vangen, of de prijsdaling is vanwege de goedkopere componenten.
Ga je hem nogmaals laten repareren als het zover komt of ga je dan je geld terug vragen om wat anders te kunnen halen?

• AmbuTom
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 20-02 07:46
Aangaande de Wifi issues:

Mail van Nokia:
We’re very sorry to see that you are experiencing this issue after the latest update.

Updates are an integral part of making sure you’ll get the best Nokia has to offer. Sometimes though, updates contain little mistakes causing your Nokia to behave subpar.

We would like to thank you for reporting the impact of the last update on your phone’s Wi-Fi connectivity.

We have escalated your case to our colleagues at our Research & Development department and are expecting a resolution any moment now.

You can regularly check the availability of a new release in Menu > Settings > System > System Update > Check for Update.

We hope that the above information is useful for you! If you have any other questions, please feel free to contact us again.

Hopelijk wordt het snel opgelost!

• RaPMaN
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 15:42
AmbuTom schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:52:
Aangaande de Wifi issues:

Mail van Nokia:
We’re very sorry to see that you are experiencing this issue after the latest update.

Updates are an integral part of making sure you’ll get the best Nokia has to offer. Sometimes though, updates contain little mistakes causing your Nokia to behave subpar.

We would like to thank you for reporting the impact of the last update on your phone’s Wi-Fi connectivity.

We have escalated your case to our colleagues at our Research & Development department and are expecting a resolution any moment now.

You can regularly check the availability of a new release in Menu > Settings > System > System Update > Check for Update.

We hope that the above information is useful for you! If you have any other questions, please feel free to contact us again.

Hopelijk wordt het snel opgelost!
Hoe of via welke URL heb jij deze bug gelogd? Dan support ik hem door hem ook te loggen bij hen.

Heb al meermaals via de support chat, de wifi issues gemeld en kreeg enkel de laatste keer een soortgelijk antwoord, we werken aan een oplossing...maar dat is ondertussen ook weeral 2 weken geleden.
LocK_Out schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:30:
@Ossi Ik weet niet hoor, maar als je in korte tijd op 3 RMA's zit, dan is je product gewoon ondeugdelijk hoor.
Ik zit nog steeds op twee RMA's, dus voorlopig heb ik nergens recht op vermoed ik.
Daarnaast zit er een wereld van verschil tussen recht hebben en recht krijgen.
MainframeX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:37:
[...]

Ga je hem nogmaals laten repareren als het zover komt of ga je dan je geld terug vragen om wat anders te kunnen halen?
Goede vraag, geen idee in hoeverre Tele2 daaraan mee zou willen werken...
Daarnaast is het onzeker of het weer mis gaat natuurlijk.

• MainframeX
Ossi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:19:

Goede vraag, geen idee in hoeverre Tele2 daaraan mee zou willen werken...
Daarnaast is het onzeker of het weer mis gaat natuurlijk.
Je hebt de verkoper van het product meerdere keren in de gelegenheid gesteld om het probleem blijvend op te lossen. Als je telefoon voor de derde keer stuk gaat moet Tele2 een restitutie honoreren vind ik.

• benbem1944
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:21
Ossi schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:11:
[...]

Dat zou heel goed kunnen passen. Mijn toestel is van begin april. Net voor de officiële verschijning gekocht bij Bol voor € 399. En is sindsdien alle hier beschreven problemen fluitend voorbijgelopen. Tot nog toe echt nergens een probleem mee gehad, ook niet de haperende wifi waar nu weer over gesproken wordt. Ik vind deze versie een supertoestel voor wat het gekost heeft en denk dat de latere uitgaven mede door misschien een tekort aan goede onderdelen van mindere kwaliteit zijn. Dat is dan mogelijk meteen de reden dat Nokia de prijs zo heeft laten zakken. Wel jammer.

• B.O.C.K
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 12:43

B.O.C.K

Mr Stark, I don't feel so good

Goedenavond Nokia 7 Plus bezitters,

Sinds mijn oude telefoon (ZTE Axon 7) vliegles gekregen heeft van mijn kat ben ik op zoek naar een nieuwe kat telefoon. Na veel vergelijken en de bijgekomen verbazing dat mijn oude telefoon geen Widevine L1 ondersteuning heeft, kwam ik via o.a. dit topic er achter dat de 7Plus dit dus wel heeft.

Echter kan ik noch hier, noch op XDA Developers een bevestiging vinden dat Netflix/Prime content in HD (720p+) afgespeeld kan worden. Is er in dit topic iemand die dit kan bevestigen? Mijn dank is groot als iemand dit kan :)

P.S. ben mij bewust van de 'patch' oplossing voor Netflix, maar wil mij daar in 1e instantie niet aan wagen omdat ik van mening ben dat applicaties zonder aanpassingen horen te werken op een telefoon. ;)

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 11:07
@Ossi Heerlijk makkelijke consument ben je!
Succes met je telefoon/RMA's.
LocK_Out schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:14:
@Ossi Heerlijk makkelijke consument ben je!
Succes met je telefoon/RMA's.
Als je serieus denkt dat je gemakkelijk je geld terugkrijgt als het gebruikte toestel op twee verschillende punten kapot is gegaan. Waarvan op 1 punt, Nokia tegenwoordig zegt: "dat hoort zo...". Dan heb je het mis.
B.O.C.K schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:23:
Goedenavond Nokia 7 Plus bezitters,

Sinds mijn oude telefoon (ZTE Axon 7) vliegles gekregen heeft van mijn kat ben ik op zoek naar een nieuwe kat telefoon. Na veel vergelijken en de bijgekomen verbazing dat mijn oude telefoon geen Widevine L1 ondersteuning heeft, kwam ik via o.a. dit topic er achter dat de 7Plus dit dus wel heeft.

Echter kan ik noch hier, noch op XDA Developers een bevestiging vinden dat Netflix/Prime content in HD (720p+) afgespeeld kan worden. Is er in dit topic iemand die dit kan bevestigen? Mijn dank is groot als iemand dit kan :)

P.S. ben mij bewust van de 'patch' oplossing voor Netflix, maar wil mij daar in 1e instantie niet aan wagen omdat ik van mening ben dat applicaties zonder aanpassingen horen te werken op een telefoon. ;)
Ik zou niet weten hoe ik dat moet checken. De app zelf heeft geen instellingen hiervoor. Dus als je een idee weet, dan kunnen we het wel makkelijk controleren denk ik :)

Ossi wijzigde deze reactie 28-12-2018 08:15 (58%)

• AmbuTom
RaPMaN schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:07:
[...]

Hoe of via welke URL heb jij deze bug gelogd? Dan support ik hem door hem ook te loggen bij hen.

Heb al meermaals via de support chat, de wifi issues gemeld en kreeg enkel de laatste keer een soortgelijk antwoord, we werken aan een oplossing...maar dat is ondertussen ook weeral 2 weken geleden.
Ik constateerde via een reactie op een artikel in Androidworld dat ik niet de enige was. Kort daarna had ook mijn vrouw last van de wifi. Na veel googlen niet echt een oplossing gevonden. Wel een mailadres gevonden: support@nokiaphones.com

Na heel veel berichten over en weer, want ik moest van alles doen waarvan ik al vermoedde dat het er niets mee van doen had, kreeg ik bovengenoemde reactie.
Even de telefoon in safemodus gehad. Ja... heeft even geholpen, maar dat is net als een telefoon herstarten. Netwerk instellingen gewist, geen resultaat. Wel heel vervelend, want veel wifi netwerken moet ik opnieuw invoeren.

Nu hopen dat ze inderdaad snel deze bug fixen.

Verder vind ik het een fijn toestel. Loop wel te stoeien met meldingen die wel of niet binnen komen, maar dat is android pie gerelateerd volgens mij. Lange accu duur en best sterk (paar keer gevallen en geen kapot scherm).
Ik gebruik het enkel voor whatsapp, surfen, social media, navigatie. Geen zware spelen. Camera vind ik redelijk. In ieder geval beter dan mijn vorige toestel Moto X Style, maar geen topkwaliteit. Dan doen de nieuwste samsung toestellen het veel beter, maar dat is appels met peren vergelijken. (Genoeg reden om een leuk Fujifilm toestel erbij te kopen zoals de Xt100 ofzo)

AmbuTom wijzigde deze reactie 28-12-2018 09:37 (21%)

• RaPMaN
AmbuTom schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:30:
[...]

Ik constateerde via een reactie op een artikel in Androidworld dat ik niet de enige was. Kort daarna had ook mijn vrouw last van de wifi. Na veel googlen niet echt een oplossing gevonden. Wel een mailadres gevonden: support@nokiaphones.com

Na heel veel berichten over en weer, want ik moest van alles doen waarvan ik al vermoedde dat het er niets mee van doen had, kreeg ik bovengenoemde reactie.
Even de telefoon in safemodus gehad. Ja... heeft even geholpen, maar dat is net als een telefoon herstarten. Netwerk instellingen gewist, geen resultaat. Wel heel vervelend, want veel wifi netwerken moet ik opnieuw invoeren.

Nu hopen dat ze inderdaad snel deze bug fixen.
Oké, thx! Ga de bug daar ook melden.
Ik heb via de support chat ook al alle middeltjes die je opnoemt aangereikt gekregen, zonder permanente goede resultaten. Als ze dan vaststellen dat je dit allemaal gedaan hebt dan antwoorden ze inderdaad met we werken asap aan een fix voor dit issue

• AmbuTom
RaPMaN schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:39:
[...]

Oké, thx! Ga de bug daar ook melden.
Ik heb via de support chat ook al alle middeltjes die je opnoemt aangereikt gekregen, zonder permanente goede resultaten. Als ze dan vaststellen dat je dit allemaal gedaan hebt dan antwoorden ze inderdaad met we werken asap aan een fix voor dit issue
Dan hoop ik dat ze het serieus menen....

• B.O.C.K

B.O.C.K

Ossi schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:14:
Ik zou niet weten hoe ik dat moet checken. De app zelf heeft geen instellingen hiervoor. Dus als je een idee weet, dan kunnen we het wel makkelijk controleren denk ik :)
Als je een willekeurige aflevering van Test Patterns in Netflix afspeelt, zal je rechtsboven een resolutie zien (S02E08 is i.i.g. 1920x1080p in 60 fps). In het begin zal deze laag zijn, maar na een tijdje zal deze 1080p moeten aangeven :)
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:24:
[...]

Als je een willekeurige aflevering van Test Patterns in Netflix afspeelt, zal je rechtsboven een resolutie zien (S02E08 is i.i.g. 1920x1080p in 60 fps). In het begin zal deze laag zijn, maar na een tijdje zal deze 1080p moeten aangeven :)
Het speelt af, maar seizoen 1 wat 4k zou moeten zijn speelt ook af. Echter krijg je nergens te zien dat het 1080p is, zou ook wel raar zijn, aangezien dat ook niet getoond wordt bij normale series of films. Dat zit gewoon niet in de app zeg maar. Dus tenzij ik iets verkeerds doe...

Dus als je nog andere ideeën hebt? :)

oh wacht, er komt inderdaad iets te staan... 1280x720 staat er, duurt echt meerdere minuten... Maar dat zou net zo goed door de verbinding kunnen komen. Ik zal eens op de wifi van het werk proberen.

Ossi wijzigde deze reactie 28-12-2018 11:59 (12%)

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:58
Shit zeg, ik had mijn router al bijna de schuld gegeven van de wifi issues, maar het is dus de telefoon. Wat ik heb gemerkt is dat 5ghz vaak wel werkt als 2.4 niet meer wil. Ik heb nu de "graphics test" update geprobeerd, kijken of dat werkt...

2430Wp ZW

• B.O.C.K

B.O.C.K

Ossi schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:57:
[...]

Het speelt af, maar seizoen 1 wat 4k zou moeten zijn speelt ook af. Echter krijg je nergens te zien dat het 1080p is, zou ook wel raar zijn, aangezien dat ook niet getoond wordt bij normale series of films. Dat zit gewoon niet in de app zeg maar. Dus tenzij ik iets verkeerds doe...

Dus als je nog andere ideeën hebt? :)

oh wacht, er komt inderdaad iets te staan... 1280x720 staat er, duurt echt meerdere minuten... Maar dat zou net zo goed door de verbinding kunnen komen. Ik zal eens op de wifi van het werk proberen.
Thanks voor het nakijken :)
Als je ook zou kunnen kijken of er een wit hd logo bij een film/serie staat zou dat super zijn.

Het lijkt er tot nu toe wel op dat Netflix de Nokia 7 Plus gewhitelist heeft, al staat dat (nog) niet geheel duidelijk op hun Helpcentrum. (de SD660 staat bij de ondersteunende chipsets die op hun Helpcentrum vermeld staan, echter vermoed ik dat dit helaas nog niets zegt over de withelisting procedure die Netflix uitvoert voor een telefoon)
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:50:
[...]

Als je ook zou kunnen kijken of er een wit hd logo bij een film/serie staat zou dat super zijn.

Het lijkt er tot nu toe wel op dat Netflix de Nokia 7 Plus gewhitelist heeft, al staat dat (nog) niet geheel duidelijk op hun Helpcentrum. (de SD660 staat bij de ondersteunende chipsets die op hun Helpcentrum vermeld staan, echter vermoed ik dat dit helaas nog niets zegt over de withelisting procedure die Netflix uitvoert voor een telefoon)
Ik heb het geprobeerd op het gastnetwerk van het werk, maar ik krijg nu überhaupt geen gele tekst meer bovenin. Via 4g of 3g kreeg ik na een paar minuten inderdaad gele tekst met de melding 1280x720.
Heel raar, zou het thuis dus nog eens moeten bekijken.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
B.O.C.K schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:50:
[...]

Staat erbij :)
Netflix HD op 7 Plus

• B.O.C.K

B.O.C.K

Ossi schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:13:
[...]

Ik heb het geprobeerd op het gastnetwerk van het werk, maar ik krijg nu überhaupt geen gele tekst meer bovenin. Via 4g of 3g kreeg ik na een paar minuten inderdaad gele tekst met de melding 1280x720.
Heel raar, zou het thuis dus nog eens moeten bekijken.
Vreemd, mogelijk dat het kan liggen aan het feit dat het scherm op een 1 of andere manier bijgesneden is vanwege een te hoge resolutie of andere beeldverhouding. Zie je een resolutie staan als je S02E08 afspeelt? En komt hier uiteindelijk ook een 1080p resolutie te staan?
Nice, Thanks! :)
B.O.C.K schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:41:
[...]

Vreemd, mogelijk dat het kan liggen aan het feit dat het scherm op een 1 of andere manier bijgesneden is vanwege een te hoge resolutie of andere beeldverhouding. Zie je een resolutie staan als je S02E08 afspeelt? En komt hier uiteindelijk ook een 1080p resolutie te staan?

[...]

Nice, Thanks! :)
De app deed inderdaad een overscan achtige actie. Maar iets anders dan 1280*720 krijg ik thuis ook niet te zien op 2,4ghz en op 5ghz....

• B.O.C.K

B.O.C.K

Ossi schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:23:
[...]

De app deed inderdaad een overscan achtige actie. Maar iets anders dan 1280*720 krijg ik thuis ook niet te zien op 2,4ghz en op 5ghz....
Na lang struinen op XDA/Reddit/Google er uiteindelijk (soort van) achter gekomen. Schijnt dat al een paar maanden de android app van Netflix niet hoger gaat dan 720p, zelfs als de telefoon in de lijst van ondersteunende apparaten voorkomt.

Er kan dus met zekerheid van uit gegaan worden dat op de 7 Plus Netflix in HD afgespeeld kan worden, bedankt voor de hulp :)

Twijfel alleen nog sterk om voor de 7 Plus te gaan vanwege het Novatek scherm en de gammele USB aansluiting, misschien maar eens bij een Belsimpel filiaal langs gaan en vragen of ik voor de aanschaf de systeeminfo van het apparaat mag doornemen :9
B.O.C.K schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:08:
[...]

Na lang struinen op XDA/Reddit/Google er uiteindelijk (soort van) achter gekomen. Schijnt dat al een paar maanden de android app van Netflix niet hoger gaat dan 720p, zelfs als de telefoon in de lijst van ondersteunende apparaten voorkomt.

Er kan dus met zekerheid van uit gegaan worden dat op de 7 Plus Netflix in HD afgespeeld kan worden, bedankt voor de hulp :)

Twijfel alleen nog sterk om voor de 7 Plus te gaan vanwege het Novatek scherm en de gammele USB aansluiting, misschien maar eens bij een Belsimpel filiaal langs gaan en vragen of ik voor de aanschaf de systeeminfo van het apparaat mag doornemen :9
Kijk ook eens naar de Huawei Mate 20 lite, lijkt mij wel een kandidaat als vervanger voor dit toestel mocht het weer mis gaan.

• jodeltje
  • Niet online
B.O.C.K schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:08:
[...]

Ik zou inderdaad bij een fysieke winkel langsgaan en aan de balie uitpakken. Dan weet je direct of je een goed scherm hebt.

Het scherm probleem is echt de achilleshiel van de 7 plus. Die usb poort komt voor, maar lang niet zo vaak lijkt het.

• MainframeX
Ossi schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:32:
[...]

Kijk ook eens naar de Huawei Mate 20 lite, lijkt mij wel een kandidaat als vervanger voor dit toestel mocht het weer mis gaan.
Mooi toestel wel. Ik zou echter wel liever voor een Android One toestel gaan of voor iets wat LineageOS ondersteuning heeft. Met de mate waarop Huawei toestellen de markt op drukt (en voor welke prijs) kan ik me niet voorstellen dat ze een heel goed update beleid hebben. Een van mijn grootste irritaties van Android de afgelopen jaren is toch wel het achterblijven met updates (en dus achterblijven in security patches).
MainframeX schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:08:
[...]

Mooi toestel wel. Ik zou echter wel liever voor een Android One toestel gaan of voor iets wat LineageOS ondersteuning heeft. Met de mate waarop Huawei toestellen de markt op drukt (en voor welke prijs) kan ik me niet voorstellen dat ze een heel goed update beleid hebben. Een van mijn grootste irritaties van Android de afgelopen jaren is toch wel het achterblijven met updates (en dus achterblijven in security patches).
Ik snap dat voor velen de aantrekkingskracht van een schoon besturingssysteem groot is. Voor mij ook namelijk. Ik zit al heel lang op Cyanogen en later Lineage en nu Android One.

Xiaomi heeft het update beleid ook prima op orde, ze doen alleen niet echt aan regelmatige upgrades. Huawei stond niet best bekend voor hun update beleid, maar als ik de signalen van het laatste anderhalf jaar hoor over hun moderne toestellen dan is het ook daar goed op orde volgens mij. Weet alleen niet hoe het is met upgrades.

Persoonlijk ga ik liever naar een soort Windows of linux model, dat je zelf alles installeert en dus zelf verantwoordelijk bent voor je OS. Maar ik acht de kans klein dat we daar ooit naar toe gaan.

Maar om terug te komen op waarom ik de Huawei Mate 20 lite aanraad, het toestel is op papier behoorlijk vergelijkbaar. Flinke accu, groot scherm, degelijke processor en qua prijs zelfs nog goedkoper. De enige pré die de Nokia 7 plus dan nog heeft is het schone Android.

• B.O.C.K

B.O.C.K

Ossi schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:27:
[...]
Maar om terug te komen op waarom ik de Huawei Mate 20 lite aanraad, het toestel is op papier behoorlijk vergelijkbaar. Flinke accu, groot scherm, degelijke processor en qua prijs zelfs nog goedkoper. De enige pré die de Nokia 7 plus dan nog heeft is het schone Android.
Kijkend naar de huidige prijs is de 7 Plus vooralsnog goedkoper (iig als je voor de witte variant gaat), daarbij is het ook wel raadzaam om te kijken naar de toekomst.
De 7 Plus is voorzien van Vulkan API (mindere belasting van de GPU tijdens gamen) en een NPI SDK (o.a. sneller en met betere kwaliteit foto's maken door de SoC via de cloud te ontlasten), de SoC van de Mate 20 Lite heeft deze eigenschappen niet waardoor de kans bestaat dat applicaties straks zwaarder op deze technologieën gaan leunen en zo de device na een paar jaar niet meer vooruit te branden is.

Ik wacht nog wel even op de nieuwe Pocophone (als ze Widevine L1 implementeren), de Nokia 8.1 of de nieuwe Motorola One (maar alleen als er ook een Power versie met EU banden en een flinke batterij uitkomt) :+

• hjansen2
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-02 17:18
Met kerstavond had ik voor moederlief een Nokia 7 Plus aangeschaft ter vervanging van haar zwaar gehavende iPhone 6 Plus. Ze is erg te spreken over batterijduur etc, en de bijbehorende snelheid. Maar je raad het al, kreeg gister een boos oog. 'Zoneman, WiFi werkt niet meer! Wat nu?' Een simpele reboot verder en het is verholpen, komt dit vaker voor? Want tot nu toe hebben we 5 maal kunnen rebooten omdat WiFi niet wilde verbinden in een tijdsbestek van 24 uur.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Hier ook WiFi problemen.

Het gekke is dat het erger lijkt te worden...

Toch een hardware probleem?

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik doe 's nachts m'n 7+ standaard in Flight Mode, en dus 's ochtends het eerste wat ik doe nadat ik de Flight Mode uitschakel is eerst een reboot. Daarna heb ik de rest van de dag geen probleem met de WiFi. Maar het is wel vervelend dat ik elke ochtend eerst een reboot moet doen. Gelukkig duurt de reboot op de 7+ een stuk korter dan op m'n vorige mobiel, de Lenovo P2.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-02 21:22
albino71 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:11:
Hier ook WiFi problemen.

Het gekke is dat het erger lijkt te worden...

Toch een hardware probleem?
WiFi problemen zijn meestal software gerelateerd, het kan een driver update zijn, conflict met de cache, applicaties die elkaar in de weg zitten, etc, etc. Een fabrieksreset is een goede optie, zeker als je geen backup terugzet, om te testen of je problemen oplossen.

• spokje
Ze zijn met een fix bezig, hopelijk komt die snel. Ik zet m'n N7+ ff niet in flightmode, dan ook geen problemen. Een reboot werkt ook indd.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

Haay schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:34:
Ik doe 's nachts m'n 7+ standaard in Flight Mode, en dus 's ochtends het eerste wat ik doe nadat ik de Flight Mode uitschakel is eerst een reboot. Daarna heb ik de rest van de dag geen probleem met de WiFi. Maar het is wel vervelend dat ik elke ochtend eerst een reboot moet doen.
Het lijkt me sowieso vervelend om elke dag je telefoon in flight mode te zetten :P ik gebruik liever de niet storen functie van Android, dan gaat de telefoon vanzelf op stil.

XWB wijzigde deze reactie 01-01-2019 12:29 (5%)

It takes two fools to argue.

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-02 22:50
Stomme vraag maar als je dat toestel een fixed ip adres geeft? Is dat wegvallen dan weg.?

Ik heb dan nog geen nokia maar mijn sony en chromecast hebben flinke moeite met mijn WiFi.
Door ze in de router op macadres een ipadres te geven heb ik heel wat gezeur weggehaald.... Just a thought En niet lekker werkbaar als je vaak van acces point wisselt

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Heb nu mijn 5ghz WiFi in de router uitgezet.

Lijkt beter te werken.

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Kwam er net achter dat ik met de standaard camera app geen fatsoenlijk geluid meer kan opnemen, enkel ruis. Andere camera app werkt prima en ook een whatsapp video werkt goed. Nu lijkt het gekomen te zijn sinds ik mijn scherm heb laten vervangen maar dat kan ik me bijna niet voorstellen want als ik de voor of de achtermictrofoon gebruik in de normale camera app blijft het probleem

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-02 18:19
Gisteravond had ik opeens ook last van het gekke WiFi probleem. Geen verbinding meer. Opnieuw verbinden was best moeilijk, maar het vergeten van het netwerk was voldoende. Performance tests naar fast.com (Netflix) en met de ingebouwde opties van Google WiFi toonden aan dat er een probleem was. Vandaag verder gecheckt en het probleem zit er nog. Zojuist contact gehad met Nokia Support en zij bevestigen probleem en dat er over ongeveer 2 weken een fix is.

Raindeer wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:44 (7%)
Reden: Was een beetje bot groot

• MAdD
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Raindeer schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
Gisteravond had ik opeens ook last van het gekke WiFi probleem. Geen verbinding meer. Opnieuw verbinden was best moeilijk, maar het vergeten van het netwerk was voldoende. Performance tests naar fast.com (Netflix) en met de ingebouwde opties van Google WiFi toonden aan dat er een probleem was. Vandaag verder gecheckt en het probleem zit er nog. Zojuist contact gehad met Nokia Support en zij bevestigen probleem en dat er over ongeveer 2 weken een fix is.
Dat zou goed nieuws zijn...

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Xypod13
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-02 09:57
Mijn toestel is gerepareerd zegt Nokia! :D nu hopen dat het ook echt gefixt is, ipv dat er niks mee gebeurd is...

• spokje
Xypod13 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:55:
Mijn toestel is gerepareerd zegt Nokia! :D nu hopen dat het ook echt gefixt is, ipv dat er niks mee gebeurd is...
Helderheidsprobleem? Ga er dan maar vanuit dat het scherm vervangen is :*)

• Xypod13
spokje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Helderheidsprobleem? Ga er dan maar vanuit dat het scherm vervangen is :*)
Ja en daar hoort bij (persoonlijk het vervelendste probleem) dat aanrakingen soms niet geregistreerd zijn. Dat is ook gefixt hopelijk

• spokje
Xypod13 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:21:
[...]

Ja en daar hoort bij (persoonlijk het vervelendste probleem) dat aanrakingen soms niet geregistreerd zijn. Dat is ook gefixt hopelijk
O ja daar hadden we het boven al over indd, komt vast goed! Wanneer kun je 'm halen?

• Xypod13
spokje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:24:
[...]

O ja daar hadden we het boven al over indd, komt vast goed! Wanneer kun je 'm halen?
Ehm ik verzond m met DHL, ze kwamen het ophalen, dus lijkt mij dat ze het ook weer terugsturen en dat ik m snel terug heb

• PaulGJ
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 06-01 19:22
Vorige week mijn eerste smartphone de Nokia 7 plus gekocht en ik ben behoorlijk enthousiast want de techniek van een smartphone is mij helemaal nieuw.
De gebruiksaanwijzing op internet (https://www.nokia.com/pho...7-plus-user-guide/storage) heb ik gelezen, deze is duidelijk genoeg.
Maar ik heb toch een vraag.
Met de usb kabel maak ik aansluiting op mijn laptop en dan denk ik dat ik de mappen op de smartphone te zien zou kunnen krijgen. Maar helaas..........
De smartphone heb ik ingeschakeld en krijg een venster te zien met de mededeling: "USB gebruiken voor bestandsoverdracht?" en daarna een tekst en de mogelijkheid om te annuleren of voor OK te kiezen.
Op mij laptop krijg ik station E een aantal bestanden te zien waaronder een setupbestand.

Mijn vraag is nu wat doe ik verkeerd en wat moet ik nu doen om de bestanden te kunnen bekijken van de smartphone?

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet
Paul

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:30
Normaal gewoon ja of ok kiezen bij usb gebruike voor bestandsoverdracht, dan zou je een folder layout moeten krijgen waar je gewoon dingen kunt inslepen of foto's die met de camera gemaakt zijn kan uitslepen.

• MainframeX
Ik had al eerder last van dat mijn toestel crashed bij het opladen en heb toen een andere kabel gebruikt. Nu heb ik het probleem weer en ook met een ander laadblokje. Heeft iemand anders ook al last gehad van dit probleem?

Dit toestel moet ik ook gebruiken voor het draaien van storingsdiensten dus ik ga denk ik toch overstag en het toestel weg doen als ik het niet opgelost krijg.

• Raindeer
MainframeX schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:27:
Ik had al eerder last van dat mijn toestel crashed bij het opladen en heb toen een andere kabel gebruikt. Nu heb ik het probleem weer en ook met een ander laadblokje. Heeft iemand anders ook al last gehad van dit probleem?
Er zijn meer mensen met dit probleem. Andere, niet fast charge charger schijnt te werken https://community.phones....-restarting-when-charging

Ook Pixel gebruikers kennen voorbeelden. Zij adviseren een boot in safe mode https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Neem contact op met Nokia via de Support app, net zoals ik deed met WiFi probleem. Post antwoord ook hier

• MainframeX
Raindeer schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:45:
[...]

Er zijn meer mensen met dit probleem. Andere, niet fast charge charger schijnt te werken https://community.phones....-restarting-when-charging

Ook Pixel gebruikers kennen voorbeelden. Zij adviseren een boot in safe mode https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Neem contact op met Nokia via de Support app, net zoals ik deed met WiFi probleem. Post antwoord ook hier
Bedankt voor je reactie. Interessant om te zien dat ik dus niet de enige ben met het probleem. Ik heb gisteravond laat even contact met Nokia gehad via de supportapp die op mijn telefoon staat. Daar kwamen ze helaas niet verder dan dat ik contact op moest zoeken met de leverancier om het laadblokje te laten vervangen. Ik verwacht echter eerder dat het probleem in de software van het toestel zit want met name in het begin had ik dit probleem niet; het is inderdaad gaandeweg ontstaan, waarschijnlijk na een update.

• S0epkip
Het wifi-probleem lijkt bij mij verdwenen te zijn na de 'video-test'. Wel heb ik nog altijd last van Bluetooth carkit issues: als ik vanaf de auto een nummer wil kiezen heb ik volgens de carkit zogenaamd geen netwerk. Binnenkomende gesprekken gaan wel goed, evenals kiezen via het toestel zelf. Ditzelfde issue speelt bij verschillende auto's. Een irritant issue maar niet genoeg om voor een 'reparatie' te gaan.

2430Wp ZW

• Raindeer
S0epkip schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:57:
Het wifi-probleem lijkt bij mij verdwenen te zijn na de 'video-test'. Wel heb ik nog altijd last van Bluetooth carkit issues: als ik vanaf de auto een nummer wil kiezen heb ik volgens de carkit zogenaamd geen netwerk. Binnenkomende gesprekken gaan wel goed, evenals kiezen via het toestel zelf. Ditzelfde issue speelt bij verschillende auto's. Een irritant issue maar niet genoeg om voor een 'reparatie' te gaan.
Ik heb onder andere Bluetooth car kit issues na het spelen van PUBG Mobile. Zolang die game nog actief is in geheugen, werkt Bluetooth niet goed voor muziek en podcasts over de autoradio. Dit verdwijnt als ik PUBG of alle actieve programma's kill in het geheugen. Dit kan er ook mee te maken hebben dat in Android 9 er wijzigingen in de Bluetooth stack geweest zijn, waar niet ieder programma goed mee omgaat. Een fijne wijziging was bijvoorbeeld dat je meerdere Bluetooth audio apparaten tegelijk actief kon laten zijn. Of dat de geluidsvolumes onthouden werden per device.

• erikjong
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-02 20:12
PaulGJ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:15:
Vorige week mijn eerste smartphone de Nokia 7 plus gekocht en ik ben behoorlijk enthousiast want de techniek van een smartphone is mij helemaal nieuw.
De gebruiksaanwijzing op internet (https://www.nokia.com/pho...7-plus-user-guide/storage) heb ik gelezen, deze is duidelijk genoeg.
Maar ik heb toch een vraag.
Met de usb kabel maak ik aansluiting op mijn laptop en dan denk ik dat ik de mappen op de smartphone te zien zou kunnen krijgen. Maar helaas..........
De smartphone heb ik ingeschakeld en krijg een venster te zien met de mededeling: "USB gebruiken voor bestandsoverdracht?" en daarna een tekst en de mogelijkheid om te annuleren of voor OK te kiezen.
Op mij laptop krijg ik station E een aantal bestanden te zien waaronder een setupbestand.

Mijn vraag is nu wat doe ik verkeerd en wat moet ik nu doen om de bestanden te kunnen bekijken van de smartphone?

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet
Paul
Als het goed is zie je nog een tweede entry onder "This PC" (Engelse versie windows 10) met de naam "Nokia 7 plus", met daaronder een aanduiding voor "Interne gedeelde opslag"
https://tweakers.net/ext/f/KMla1wvlmkNEjH1PdZOMDS8z/thumb.png

• RaPMaN
S0epkip schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:57:
Het effect van die video test is maar tijdelijk, normaal gezien, want als je nu wifi uitzet en dan terug aan, al je normaal terug last hebben van het wifi issue.

Dat BT issue heb ik ook, in Volvo V60 lijk ik constant geen netwerk te hebben, terwijl bellen, gebeld worden en muziek streamen wel perfect werkt. Lijkt dus puur iets cosmetisch.

• S0epkip
RaPMaN schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Het effect van die video test is maar tijdelijk, normaal gezien, want als je nu wifi uitzet en dan terug aan, al je normaal terug last hebben van het wifi issue.

Dat BT issue heb ik ook, in Volvo V60 lijk ik constant geen netwerk te hebben, terwijl bellen, gebeld worden en muziek streamen wel perfect werkt. Lijkt dus puur iets cosmetisch.
Hm ik kan dus daadwerkelijk geen oproepen starten via de auto. Wel kan ik een oproep starten via de telefoon en dan wel gewoon het gesprek via de carkit voeren.

2430Wp ZW

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 21:52
S0epkip schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Hm ik kan dus daadwerkelijk geen oproepen starten via de auto. Wel kan ik een oproep starten via de telefoon en dan wel gewoon het gesprek via de carkit voeren.
Ik had dit ook (na Pie-update, carkit Mercedes B-klasse). Probleem is spontaan niet meer voorgekomen.

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-02 22:30
Beste heren, is het mogelijk om de google widget onderaan en google dag en weer te verwijderen van mijn startscherm?

• spokje
LeStef schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:38:
Beste heren, is het mogelijk om de google widget onderaan en google dag en weer te verwijderen van mijn startscherm?
Niet met de standaard 'launcher', maar wel met Nova launcher bijvoorbeeld. Kun je het startscherm en ook hoe de lijst met apps (de app drawer) eruit ziet helemaal naar wens aanpassen. Ik vind het ook bloedirritant dat je niet die 2 widgets kunt wijzigen.
Maar uiteindelijk ben ik erg blij met de aanpasbaarheid van een custom launcher.

• LeStef
Heb ik nu de goede versie of de slechte versie?
https://imgur.com/a/W6UQOZ5

Ik ondervind nergens problemen.

• PinokkioTV
LeStef schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:54:
Heb ik nu de goede versie of de slechte versie?
https://imgur.com/a/W6UQOZ5

Ik ondervind nergens problemen.
De “slechte”. Ik heb ze allebei en ondervindt geen problemen. Maar misschien ben ik gewoon niet zo kritisch :)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:46

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Ik stond op het punt de 7 Plus aan te schaffen voor iemand anders toen ik dit topic tegen kwam. Ik lees hier toch best wat issues waar ik van schrik waaronder problemen met het scherm (Novatek V-07), snel defect rakende USB-C connector en WIFI problemen. Hoe erg zijn deze issues en is op voorhand te zeggen of je een model met - of zonder problemen krijgt bij aanschaf , bijvoorbeeld op basis van serienummer of batch oid?

Hoe ervaren jullie de kwaliteit van de camera, ook bij mindere licht omstandigheden? In de ene review wordt aangegeven dat het best goed gaat terwijl de camera in de andere weer als duidelijk nadeel naar voren komt. Heeft bv de Android 8.1 patch hier nog iets positief veranderd?

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MainframeX
@Bor Het is best een goed toestel hoor. Ik heb zelf een variant met een Novatek scherm. Dat zal waarschijnlijk ook de variant die je momenteel in de winkel kan krijgen. Ik heb bij deze telefoon de volgende dingen die niet zo goed werken:

- Helderheid van het scherm is niet erg donker in te stellen waardoor met name 's nachts het scherm wel erg fel is.
- Registratie van touchscreen lijkt niet altijd goed te werken waardoor ik wel eens aanslagen mis of dat deze soms te snel worden geregistreerd.
- Bij opladen herstart/crashed het toestel soms wel eens.
- Wifi werkt niet op iedere router goed, thuis heb ik geen problemen maar bij of de KPN wifi router van mijn schoonvader valt de verbinding telkens weg. Mogelijk is dit het wifi probleem waar iedereen over klaagt maar wel binnenkort gefixed wordt door Nokia.
- Verder schijnt de USB-C connector kwetsbaar te zijn. Die van mij is echter nog niet stuk en vertoond ook geen indicatie van slijage o.i.d.

Er zijn ook wel een aantal goede dingen te melden:

- Toestel is lekker vlot voor de prijscategorie
- Kleuren op het scherm zijn best mooi, ik heb zelf geen gele waas zoals het Novatek variant van @Ossi had
- De camera is voor de prijs best goed, maar niet geweldig
- Het toestel is lekker stevig

Als ik achteraf geweten had dat ik eerder genoemde problemen zou hebben was ik voor een ander toestel gegaan. Als ik jou was zou ik naar een Pocophone F1 o.i.d. gaan kijken.

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:37
Ik ben ook erg tevreden met het toestel, maar.... de laatste tijd willekeurige bevriezingen: soms werkt de bediening op het scherm niet meer. Een korte aan/uit en unlocken met de vingerafdrukscanner lost het probleem weer op. Ik ga uit van een softwarematig probleem. Ik ben zo vrij geweest om niet het hele tpoic door te lezen, maar zijn er meer die dit probleem hebben?

• LeStef
Hier best tevreden over alles behalve dat ik precies keyboard lag heb en ik soms rare dingen tijp, is dit te verhelpen of is het een hardware issue? Kan ik de goede batches ergens herkennen aan de doos, serie nrs ofzo?

Edit; en aan de support chat heb je helemaal niets, die gaan een lijstje af van handelingen die niets helpen en daarna blijft het stil.

LeStef wijzigde deze reactie 06-01-2019 14:35 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spokje
Voor iedereen met het helderheidsprobleem of keyboard lag, dit ligt aan het touchscreen / scherm combo. Dit kun je laten fixen door de telefoon te laten repareren onder garantie. Waarschijnlijk hebben jullie ook dat de helderheid niet verder dimt dan 16%. Ik heb m'n scherm laten vervangen en daarna geen last meer :) het typen gaat weer zoals het hoort.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Ik ben op zich behoorlijk tevreden met mijn N7+.

Hoewel ik een Novatek scherm heb, welke niet lager dimt dan 16% helderheid, merk ik er in de praktijk weinig van. Ik gebruik mijn mobiel niet in bed met alle lichten uit, en dan heb je nauwelijks last van die helderheid. Ook zijn de kleuren op mijn scherm gewoon goed. Niks op aan te merken.

Touchscreen issues ben ikzelf niet tegengekomen. Ik 'swipe' (Google Keyboard) m'n teksten en dat gaat zoals ik gewend ben. Niet beter of slechter dan op m'n vorige mobiel.

Geen issues met de USB-C connector. Ik heb naast de originele oplaadkabel nog enkele 3rd party USB-C oplaadkabels online gekocht en die connecten allemaal prima zonder wiebelen o.i.d.

Camera vind ik oké. Natuurlijk zijn er smartphones met betere camera's maar die van de N7+ doet het best aardig. En met de Google Camera (gecompileerd voor N7+) kun je best leuke foto's maken in minder verlichte omstandigheden. :)

Grootste probleem dat ik ervaar is het bekende WiFi probleem. Na een reboot werkt het weer, maar dat is een vervelende work-around. Hopelijk wordt dit bij de volgende update vanuit Nokia opgelost.

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 04:00
Ik gebruik deze draadloze lader op mijn N7+. Je plakt hem achterop de Nokia en dan een dun hoesje er over heen. Werkt erg mooi en je hebt geen slijtage meer aan USB ingang.

Zie link.

https://www.smartphonehoe...product-reviews-container

• speedme
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:58
Edwin Snoek schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:34:
Ik gebruik deze draadloze lader op mijn N7+. Je plakt hem achterop de Nokia en dan een dun hoesje er over heen. Werkt erg mooi en je hebt geen slijtage meer aan USB ingang.

Zie link.

https://www.smartphonehoe...product-reviews-container
Dan moet je toch nog altijd de USB kabel erin en eruit halen voor het opladen? Of laat je die er continue in zitten? (wat volgens mij niet alleen onprettig werkt, maar ook niet goed is voor de USB connector).

Zelf hier zeer tevreden over de telefoon, al heb ik een goede .07 scherm.
Alleen sinds laatste update het wifi probleem, maar ik ga er vanuit dat dit weer wordt opgelost bij de nieuwe update van januari.

Wel ben ik pas mijn originele oplader kwijt geraakt en heb ik noodgedwongen bij de Action een nieuwe USB kabel moeten kopen voor 1,49 euro, maar die doet het verrassend goed. Geen speling ofzo. Toch doe ik hem er zeer voorzichtig in, bang om mijn USB connector te beschadigen.

speedme wijzigde deze reactie 06-01-2019 21:15 (14%)

• PinokkioTV
speedme schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Dan moet je toch nog altijd de USB kabel erin en eruit halen voor het opladen? Of laat je die er continue in zitten? (wat volgens mij niet alleen onprettig werkt, maar ook niet goed is voor de USB connector).
Waarom zou dat slecht zijn voor de connector? Er zijn toch wel meer USB-connectoren die continue (fysiek) belast worden?

speedme schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Hij laad m dus zitten en laadt alleen maar draadloos. Ook wel een mooie manier :)

• speedme
PinokkioTV schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:34:
[...]

Waarom zou dat slecht zijn voor de connector? Er zijn toch wel meer USB-connectoren die continue (fysiek) belast worden?
Ik reageerde op Edwin Snoek, die aangeeft een draadloze oplader te hebben.
Maar deze draadloze oplader heeft nog altijd een USB kabeltje nodig om de telefoon op te laden, dus zijn opmerking "geen slijtage meer aan de USB ingang" klopt dan volgens mij niet echt.

Een USB kabel in en uit de USB ingang halen is natuurlijk altijd onderhevig aan slijtage. Per ongeluk iets te hard erin doen en de connector raakt defect.

• speedme
Ossi schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Hij laad m dus zitten en laadt alleen maar draadloos. Ook wel een mooie manier :)
Het is best een aardige oplossing ja, maar liever zou ik dan zien dat de telefoon van zichzelf draadloos kon opladen. Dan hoeft er ook geen kabeltje in de USB connector gedaan te worden.

• Edwin Snoek
speedme schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Ik reageerde op Edwin Snoek, die aangeeft een draadloze oplader te hebben.
Maar deze draadloze oplader heeft nog altijd een USB kabeltje nodig om de telefoon op te laden, dus zijn opmerking "geen slijtage meer aan de USB ingang" klopt dan volgens mij niet echt.

Een USB kabel in en uit de USB ingang halen is natuurlijk altijd onderhevig aan slijtage. Per ongeluk iets te hard erin doen en de connector raakt defect.
Maar ik laat de USB kabel van de draadloze laadunit gewoon zitten in de telefoon. Die gaat er niet meer uit. Ik laadt dus nu alleen nog maar draadloos op. Doordat het stekkertje altijd in de telefoon zit, komt er ook geen stof meer in.
En het draadloos laden gaat ook best snel. De App Accubattery geeft aan dat ik met ruim 1 ampère laad. Dus dat is netjes.

Ik heb de draadloze oplader bij de Kruidvat gekocht. En dat is een 10Watt lader van 13 Euro die het heel goed doet. En zo heb ik voor €38 draadloos laden op mijn N7+. Het is nu een klein beetje een vlaggenschip wat draadloos kan laden.😊

• Edwin Snoek
Hier even een filmpje van mijn draadloze lader op mijn N7+. Het is een beetje een rommelig filmpje, maar dan heb je in ieder geval een indruk hoe het eruit ziet.

YouTube: Nokia 7 plus wireless charging.

• spokje
Edwin Snoek schreef op maandag 7 januari 2019 @ 02:12:
Hier even een filmpje van mijn draadloze lader op mijn N7+. Het is een beetje een rommelig filmpje, maar dan heb je in ieder geval een indruk hoe het eruit ziet.

YouTube: Nokia 7 plus wireless charging.
Tof! Enige nadeel wat ik me kan indenken is dat je nu geen kabel in de telefoon kunt krijgen om er bijv bestanden af te halen. Dan moet dat via BT bijv.

• Edwin Snoek
spokje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 06:37:
[...]

Tof! Enige nadeel wat ik me kan indenken is dat je nu geen kabel in de telefoon kunt krijgen om er bijv bestanden af te halen. Dan moet dat via BT bijv.
Ja, dat klopt. Het kabeltje eruit halen is dan niet echt een optie meer, omdat de flatcable strak zit en ik dan de lader van de telefoon moet halen, die met een dubbelzijdige tape vastgeplakt is, om de USB stekker eruit te halen. Maar voor mij is dat geen probleem. Want via BT gaat ook prima.

Het draadloos laden werkt in ieder geval erg goed. En ik heb nu geen last meer van slijtage aan de USB ingang. Dat is mij al heel wat waard.

• speedme
Edwin Snoek schreef op maandag 7 januari 2019 @ 01:34:
[...]

Maar ik laat de USB kabel van de draadloze laadunit gewoon zitten in de telefoon. Die gaat er niet meer uit. Ik laadt dus nu alleen nog maar draadloos op. Doordat het stekkertje altijd in de telefoon zit, komt er ook geen stof meer in.
En het draadloos laden gaat ook best snel. De App Accubattery geeft aan dat ik met ruim 1 ampère laad. Dus dat is netjes.

Ik heb de draadloze oplader bij de Kruidvat gekocht. En dat is een 10Watt lader van 13 Euro die het heel goed doet. En zo heb ik voor €38 draadloos laden op mijn N7+. Het is nu een klein beetje een vlaggenschip wat draadloos kan laden.😊
Klinkt super ! En bedankt dat je deze informatie deelt.
Ik weet zeker dat er een aantal tweakers zijn die dit ook gaan gebruiken.

Ben je alleen niet bang dat je tegen het kabeltje stoot die de USB ingang in gaat en daarmee misschien je poort beschadigd ? (bij hard stoten zou de connector van het mainboard kunnen afbreken, dit heb ik al heel wat keren bij een laptop meegemaakt namelijk, ik neem voor het gemak aan dat dit bij een smartphone ook geldt).

• spokje
Edit; nm. Ik zie ook dat de usb connector toch nog wel aardig uitsteekt, dus een volledige bumpercase past denk ik niet :)

spokje wijzigde deze reactie 07-01-2019 14:02 (86%)

• Edwin Snoek
speedme schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:44:
[...]

Klinkt super ! En bedankt dat je deze informatie deelt.
Ik weet zeker dat er een aantal tweakers zijn die dit ook gaan gebruiken.

Ben je alleen niet bang dat je tegen het kabeltje stoot die de USB ingang in gaat en daarmee misschien je poort beschadigd ? (bij hard stoten zou de connector van het mainboard kunnen afbreken, dit heb ik al heel wat keren bij een laptop meegemaakt namelijk, ik neem voor het gemak aan dat dit bij een smartphone ook geldt).
Graag gedaan. Ik ben niet bang dat de stekker de poort beschadigd van binnen, want het vlakke stukje wat nog uitsteekt ligt tegen de zijkanten van de telefoon. Dus de stekker kan niet meer verder naar binnen. Gebruik je een dikker hoesje, dan valt de stekker in het hoesje, zodat er ook niets kan gebeuren. Ik heb 4 hoesjes geprobeerd en ze passen allemaal goed. Het draadloos laden gaat met een dikker hoesje ook goed.

Ik gebruik ook de App Accubattery om de accu tot 70 procent op te laden. Met draadloos laden kan ik de telefoon nu iedere keer bijladen wanneer ik wil tot 70 procent. Als de batterij 20 procent is leeggelopen, dan leg ik hem op de draadloze lader om hem weer tot 70 procent op te laden. Dat doe ik ongeveer 3 keer per dag. Op deze manier slijt de accu nauwelijks meer en gaat dan vele jaren mee. Als ik 3 keer per dag de USB stekker in de telefoon moet stoppen, dan zie ik dat niet jaren goed gaan. Daarom ben ik ook zo blij met draadloos opladen op de N7+, want er kan eigenlijk niets meer kapot gaan.

• Edwin Snoek
spokje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:00:
Edit; nm. Ik zie ook dat de usb connector toch nog wel aardig uitsteekt, dus een volledige bumpercase past denk ik niet :)
Als het gat in de bumpercase waar de USB C ingang zit, dan moet hij best wel passen. Eigenlijk passen de meeste hoesje wel, zolang het gat in het hoesje maar breed genoeg is, zodat de stekker in het hoesje kan vallen.

• Edwin Snoek
.

Edwin Snoek wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:32 (99%)

• Edwin Snoek
Hier heb je een video van de N7+ met een iets dikker hoesje. Hier steekt de stekker niet meer buiten het hoesje.

Ook met dit dikkere hoesje laadt hij ruim 1 ampere.
De 10 watt draadloze lader van de Kruidvat werkt ook erg goed.

Zie link.
YouTube: Nokia 7 Plus Wireless Charging.

• Xypod13
Heb m'n telefoon weer terug.. op de brief die erbij zat stonden allemaal dingen op die gerepareerd waren, zelfs plakstrips voor het scherm, dus het is er af gehaald lijkt mij, en andere componetjes. Maar nee.. scherm is nog steeds Novatek en helderheid probleem niet opgelost, net zoals aanraken (wat iets minder is maar nog steeds merkbaar)

Iemand idee wat nu te doen? Opsturen naar Belsimpel voor reparatie? Andere telefoon kopen?

EDIT: Ik heb geen zin in dit gezeur atm. ik stuur m terug, en koop de Nokia 6 2018. bijna hetzelfde als de 7 plus. Ik ga daarmee wel door totdat de markt met notches enzo weg is, want dat weerhoud mij om een 7.1/ander toestel te kopen

Xypod13 wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:12 (33%)

• spokje
Xypod13 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:33:
Heb m'n telefoon weer terug.. op de brief die erbij zat stonden allemaal dingen op die gerepareerd waren, zelfs plakstrips voor het scherm, dus het is er af gehaald lijkt mij, en andere componetjes. Maar nee.. scherm is nog steeds Novatek en helderheid probleem niet opgelost, net zoals aanraken (wat iets minder is maar nog steeds merkbaar)

Iemand idee wat nu te doen? Opsturen naar Belsimpel voor reparatie? Andere telefoon kopen?

EDIT: Ik heb geen zin in dit gezeur atm. ik stuur m terug, en koop de Nokia 6 2018. bijna hetzelfde als de 7 plus. Ik ga daarmee wel door totdat de markt met notches enzo weg is, want dat weerhoud mij om een 7.1/ander toestel te kopen
Mja wat slecht zeg, via Belsimpel was het bij mij zo opgelost, maar ik snap dat je geen zin hebt in dat gezeur. Je zou 'm via Belsimpel misschien nog wel een keer kunnen aanbieden. Ze moeten die novatek rotzooi gewoon in de ban doen daar bij Nokia. Lijkt me toch ook dat dit gewoon getest wordt op de reparatieafdeling als je met het probleem 'helderheid gaat niet lager dan 16%'. Als de helderheid na reparatie nog steeds niet lager dan 16% gaat, dan stuur je 'm toch niet terug 8)7. Wat zei Belsimpel toen je het probleem voorlegde?

• Xypod13
spokje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:40:
Wat zei Belsimpel toen je het probleem voorlegde?
Toen ik m'n telefoon voor reparatie instuurde, stond op de Belsimpel website dat het via Nokia sneller en beter zou gaan, dus dat had ik maar gedaan. Nog niks tegen Belsimpel gezegd verder.

En nu ik er over geslapen heb, misschien naar Belsimpel sturen is beter, om te proberen, want het is toch een extreem fijn ding en geen telefoon op de markt nu die beschikt over android one/geen notch/geen glazen achterkant.

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

MainframeX schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:46:
@Bor Het is best een goed toestel hoor. Ik heb zelf een variant met een Novatek scherm. Dat zal waarschijnlijk ook de variant die je momenteel in de winkel kan krijgen. Ik heb bij deze telefoon de volgende dingen die niet zo goed werken:

- Registratie van touchscreen lijkt niet altijd goed te werken waardoor ik wel eens aanslagen mis of dat deze soms te snel worden geregistreerd.
- Bij opladen herstart/crashed het toestel soms wel eens.
- Wifi werkt niet op iedere router goed, thuis heb ik geen problemen maar bij of de KPN wifi router van mijn schoonvader valt de verbinding telkens weg. Mogelijk is dit het wifi probleem waar iedereen over klaagt maar wel binnenkort gefixed wordt door Nokia.
- Verder schijnt de USB-C connector kwetsbaar te zijn. Die van mij is echter nog niet stuk en vertoond ook geen indicatie van slijage o.i.d.

Er zijn ook wel een aantal goede dingen te melden:

- Toestel is lekker vlot voor de prijscategorie
- Kleuren op het scherm zijn best mooi, ik heb zelf geen gele waas zoals het Novatek variant van @Ossi had
- De camera is voor de prijs best goed, maar niet geweldig
- Het toestel is lekker stevig

Als ik achteraf geweten had dat ik eerder genoemde problemen zou hebben was ik voor een ander toestel gegaan. Als ik jou was zou ik naar een Pocophone F1 o.i.d. gaan kijken.
Kan mij hier helemaal in vinden, heb echter een Goodix scherm dus het helderheidsprobleem heb ik niet gehad.

Eergisteren is mijn toestel echter gevallen en heb nu een flinke barst dwars over het scherm en overal krasjes. En ergens met die problemen die constant speelden (soms echt heel irritant met touch registratie - sinds pie -), vind ik het niet heel erg en heb dan ook een pocophone besteld inmiddels.

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• ThaRabbit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 17:48

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. In het kort komt het er op neer dat Nokia een background service heeft draaien welke bijzonder gretig is in het afsluiten van threads. De website claimt dat processen worden gesloten na ~20 minuten van inactiviteit :?

Dit verklaart mogelijk waarom mijn whatsapp aan de nachtelijke back-up begint zodra ik mijn telefoon wakker maak in de ochtend :/

https://dontkillmyapp.com/nokia
It seems HMD Global finally found the killer app, but unfortunately it is killing other apps!

Nokia on Android O and P kills any background process including sleep tracking (or any other sport tracking) after 20 minutes if the screen is off. Also when killed all alarms are stopped which renders for example any alarm clock apps useless.

We have investigated this issue in details. We did even purchase a Nokia 6.1 to be able to reproduce the issue. The problem only occurs on Nokia devices with Android Pie. Nokia started to bundle a toxic app (package: com.evenwell.powersaving.g3, name: Battery protection) with their devices by some Asian company Evenwell. This app kills apps in the most brutal way we have seen so far among Android vendors.

Whitelisting apps from battery optimizations does not help! Evenwell kills even whitelisted apps.

What this non-standard app does is every process gets killed after 20 minutes regardless it is actually supposed to be running and doing a useful job for the user. Also alarms are not triggered. The aim is apparently to save your battery by rendering tracking apps and other apps that use background processing useless.

You can read more on this issue here: https://community.phones....led-even-when-whitelisted

Solution for users
To fix this issue, please do the following:

Go to Phone settings > Apps > See all apps.
Tap on the right top corner menu > Show system.
Find Battery protection app in the list, select it and Force close. It will remain stopped until the next restart. From now on, background apps should work normally.
Alternative solution for tech-savvy users:

Uninstall the com.evenwell.powersaving.g3 package via the following adb commands:

adb shell
pm uninstall --user 0 com.evenwell.powersaving.g3

Solution for developers
The only workaround we found so far is to keep the screen on all time your process runs. Yes, this is very battery consuming. As usually, vendors trying to safe your battery cause much bigger battery drain on this kind of workarounds. An alternative to this is to turn the screen on only less than every 20 minutes.
Daarnaast heeft Nokia support schijnbaar gemeld dat de scherm issues in de komende update worden aangepakt. Persoonlijk zou ik die melding met een kilo zout nemen, maar let's see:

https://old.reddit.com/r/...hey_would_fix_the_screen/

ThaRabbit wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:27 (7%)

• spokje
Naja opzich zou het kunnen zijn dat de de firmware van het touchgedeelte updaten natuurlijk :) van mij mogen ze eerst die wifi bugfix wel eens releasen :) wil m graag weer op airplane mode kunnen zetten zonder gedoe.

• Iekozz
  • Laatst online: 20-02 16:20
Xypod13 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:33:

Hoe lang duurde het bij jou voordat alles binnen was? Die van mij ligt nu bij dynafix. Wellicht heb je een overzicht van de dynafix track & trace? Niet voor een scherm probleem maar de usb poort laad niet meer op.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-02 17:59
ThaRabbit schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:19:
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen. In het kort komt het er op neer dat Nokia een background service heeft draaien welke bijzonder gretig is in het afsluiten van threads. De website claimt dat processen worden gesloten na ~20 minuten van inactiviteit :?

Dit verklaart mogelijk waarom mijn whatsapp aan de nachtelijke back-up begint zodra ik mijn telefoon wakker maak in de ochtend :/

https://dontkillmyapp.com/nokia

[...]
Lol, ik dacht dit een 'feature' was. Ik merk het met heel veel apps die pas berichten pushen als ik mijn telefoon wakker maak idd in de ochtend.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

pelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Lol, ik dacht dit een 'feature' was. Ik merk het met heel veel apps die pas berichten pushen als ik mijn telefoon wakker maak idd in de ochtend.
Er is dus een "fix" waarbij het Nokia proces om zeep wordt geholpen en het killen van processen na ~20 minuten niet meer voorkomt:
Solution for users
To fix this issue, please do the following:

Go to Phone settings > Apps > See all apps.
Tap on the right top corner menu > Show system.
Find Battery protection app in the list, select it and Force close. It will remain stopped until the next restart. From now on, background apps should work normally.

Alternative solution for tech-savvy users:

Uninstall the com.evenwell.powersaving.g3 package via the following adb commands:

adb shell
pm uninstall --user 0 com.evenwell.powersaving.g3
Deze "evenwell" apps komen schijnbaar in veelvoud voor op Nokia telefoons. Het gaat hierbij om apps die niet van Google afkomstig zijn, maar bij de fabriek worden geplaatst.

https://medium.com/@rober...phones-really-c483ff5eca3

Dingen als:
com.evenwell.UsageStatsLogReceiver
com.evenwell.pushagent
God weet wat het doet

ThaRabbit wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:29 (16%)

• XWB
  • Niet online

XWB

pelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Wat op zich prima is. Ik hoef 's nachts geen berichten te ontvangen, dan slaap ik.

• ThaRabbit

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

XWB schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Wat op zich prima is. Ik hoef 's nachts geen berichten te ontvangen, dan slaap ik.
Maar je wil in de nacht toch wel graag dat je wekker app werkt, of dat je chat backups worden gemaakt

• XWB
  • Niet online

XWB

Mijn wekker app werkt in elk geval probleemloos :)

• Aurera
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
ThaRabbit schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Er is dus een "fix" waarbij het Nokia proces om zeep wordt geholpen en het killen van processen na ~20 minuten niet meer voorkomt:

[...]

Deze "evenwell" apps komen schijnbaar in veelvoud voor op Nokia telefoons. Het gaat hierbij om apps die niet van Google afkomstig zijn, maar bij de fabriek worden geplaatst.

https://medium.com/@rober...phones-really-c483ff5eca3

Dingen als:

[...]

God weet wat het doet
Dit verklaard ook waarom mijn Philips HUE lampen soms uitgaan, en bij het ontgrendelen van de telefoon weer aan...

• Xypod13
Ik had geen zin meer in het gezeur, en na wat nagedacht te hebben enzo, heb ik besloten om de 8.1 te nemen. Heb net binnen en vind t zeker een fijn ding. 7 plus had ik denk ook fijn gevonden, maar die scherm problemen waren erg vervelend.. had toch geen zin in reparatie

• GuustVB
  • Laatst online: 15-01 17:43
Sinds gisteren meld mijn Nokia 7+ niet meer dat hij oplaad wanneer ik heb insteek, enkel rechtsbovenin ik het batterij icoontje zie ik het stroom icoon.
Als dat het was zou dat geen groot probleem zijn, maar nu heb ik hem de volledige nacht laten opladen (9u lang) en is hij maar voor 39% opgeladen...
GuustVB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:01:
Sinds gisteren meld mijn Nokia 7+ niet meer dat hij oplaad wanneer ik heb insteek, enkel rechtsbovenin ik het batterij icoontje zie ik het stroom icoon.
Als dat het was zou dat geen groot probleem zijn, maar nu heb ik hem de volledige nacht laten opladen (9u lang) en is hij maar voor 39% opgeladen...
Gefeliciteerd :-(
Ook jouw telefoon zal snel naar Dynafix vertrekken voor een reparatie. Check wel eerst even met een tandenstoker of de poort pluisvrij is.

Bij mij heeft ie het nog lang volgehouden door de kabel in een bepaalde hoek te leggen waardoor er druk op de poort kwam, zodat ie toch nog op kon laden.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True