Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:35
December update hier ook binnen. Hoop wel dat m'n accu tijd weer normaal gaat doen. Vanochtend van de lader gehaald om half 7 op 100 procent. Normaal zit ik dan nu rond 80, maar vandaag ineens 61 procent. Niets anders dan anders gedaan. Merkte dat de laatste dagen ook al met de november update, resetten van Google services hielp niet (doe ik ook niet weer, kan ik m'n horloge en Android auto weer opnieuw gaan instellen...). Fingers crossed.

• r2504
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-01 11:14
Heb de update al enkele dagen binnen maar heb op zich nooit problemen gehad met de batterij, noch ervoor, noch erna.

Last full charge: 30 hours ago... should last til about 8:15 (nogmaals 16u dus). Staat momenteel op 46%.

• Inge Janse
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:35

Inge Janse

post-l33t

Ik heb sinds de november-update (en nog steeds na de december-update) vrij serieus irritante issues met de wifi. Thuis ziet hij heel vaak de bekende netwerken niet. Ik moet dan het toestel opnieuw opstarten, waarna alles weer probleemloos werkt. De telefoon ziet wel andere wifi-netwerken. Soms verschijnt 1 van 2 (of allebei) bekende netwerken, maar verbinden lukt dan niet, heel kort, of zonder dat er dataverbinding mogelijk is. Tamelijk irritant. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Prutsertje13
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:14
Ik heb sinds de december update het probleem dat mijn ringtones en notificaties compleet van slag zijn. Heb hierdoor al meerdere belangrijke telefoontjes gemist en krijg ook niks te horen als ik een berichtje binnen krijg. Opnieuw instellen of opnieuw ringtones downloaden werkt niet en het systeem lijkt alle geluiden die ik download ook meteen te verwijderen/blokkeren. Hebben meer mensen dit probleem?

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-02 23:31
Hey het bericht op de schermvergrendeling werkt nu ook weer sinds pie :)

• M-67
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 08:49
Isane schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:06:
Hey het bericht op de schermvergrendeling werkt nu ook weer sinds pie :)
Na installatie van de december update?

• Petert87
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 12:27
Prutsertje13 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:46:
Ik heb sinds de december update het probleem dat mijn ringtones en notificaties compleet van slag zijn. Heb hierdoor al meerdere belangrijke telefoontjes gemist en krijg ook niks te horen als ik een berichtje binnen krijg. Opnieuw instellen of opnieuw ringtones downloaden werkt niet en het systeem lijkt alle geluiden die ik download ook meteen te verwijderen/blokkeren. Hebben meer mensen dit probleem?
Heb je hem per ongeluk op "niet storen" staan?

• r2504
Afgelopen nacht de "December 1, 2018" binnen gekregen... Nokia is dus terug volledig mee.

• erikjong
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-02 20:12
Inge Janse schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:36:
Ik heb sinds de november-update (en nog steeds na de december-update) vrij serieus irritante issues met de wifi. Thuis ziet hij heel vaak de bekende netwerken niet. Ik moet dan het toestel opnieuw opstarten, waarna alles weer probleemloos werkt. De telefoon ziet wel andere wifi-netwerken. Soms verschijnt 1 van 2 (of allebei) bekende netwerken, maar verbinden lukt dan niet, heel kort, of zonder dat er dataverbinding mogelijk is. Tamelijk irritant. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb dat vandaag met Werk netwerkt. Gisteren ging dat nog wel goed, ook na installeren november en december patches. Thuis werkte het gisteravond en vanmorgen wel gewoon.
Na reboot is het voor nu even weer goed.

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-02 17:59
Het ligt dus niet aan mijn wifi! Ik heb inderdaad dezelfde problemen. Bij mij vindt de telefoon dan sowieso maar een stuk of 2 netwerken terwijl er zo rond de 30 zijn om mij heen...

pelt wijzigde deze reactie 11-12-2018 15:07 (7%)

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Idem hier! Dit probleem ervaar ik ook, zowel thuis als op m'n werk, met beide Wifi verbindingen. Na een reboot werkt het weer, maar na een nachtelijke Flight Modus, en 's ochtends de Flight Modus disablen geeft weer dat probleem.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Haay schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:21:
[...]

Idem hier! Dit probleem ervaar ik ook, zowel thuis als op m'n werk, met beide Wifi verbindingen. Na een reboot werkt het weer, maar na een nachtelijke Flight Modus, en 's ochtends de Flight Modus disablen geeft weer dat probleem.
Fijn dat ik niet alleen ben in mijn frustratie :)

Mijn oplossing die sinds gisteren lijkt te werken: het bekende netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik garandeer niets, maar bij mij werkt het weer sinds anderhalve dag stabiel op dat specifieke netwerk.

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-02 23:31
M-67 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:26:
[...]

Na installatie van de december update?
Jep

• Prutsertje13
  • Registratie: september 2008
Petert87 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:49:
[...]

Heb je hem per ongeluk op "niet storen" staan?
Nee ook als ik de ringtones via Files probeer af te spelen krijg ik de melding "Something went wrong" , ook als ik een nieuwe ringtone download en wil afspelen krijg ik meteen deze melding. Als ik dezelfde ringtone echter in een .zip/.rar download en uitpak op de SD kaart werkt de ringtone wel gewoon en kan ik deze ook instellen. Het lijkt er dus op dat alle ringtones die op de interne opslag van de telefoon komen te staan meteen corrupt raken, alleen op de SD kaart blijven ze intact....

• M-67
ja inderdaad, nu zie ik het ook! bedankt voor het melden! (y)

• c4coupe
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 08:07
Hier dus ook ellende met het niet verbinden met de WiFi. Ben dat gsm meer dan beu aant worden eigenlijk. Elke update is er wel iets.

• Indy2001
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-01 18:37
XWB schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:55:
Yep, hier ook. De december security update rolt momenteel via OTA binnen, bestandsgrootte is 98,6 MB.

[...]

[...]

Mijn accuduur is met de november update niet afgenomen.

Sterker nog, mijn accuduur is sinds de Pie update alleen maar toegenomen. Tegenwoordig die ik ruim 48 uur met 5 uur SOT, voorheen haalde ik vaak net geen twee dagen.
Since de update is de batterij weer normaal en zelfs beter, dan voorheen... Hopen dat het zo blijft. Heb nooit eerder problemen gehad.
Heb een van de eerste 7+ uitgegeven..

• Raindeer
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-02 18:19
Vrij recente 7+. Had een probleem met bluetooth in auto. OA ghost calls. Ik heb de entry verwijderd en weer toegevoegd, nu geen problemen meer. Batterij is vanochtend nog 1 dag en 7 uur bij 67%

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:53:
[...]

Fijn dat ik niet alleen ben in mijn frustratie :)

Mijn oplossing die sinds gisteren lijkt te werken: het bekende netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken. Ik garandeer niets, maar bij mij werkt het weer sinds anderhalve dag stabiel op dat specifieke netwerk.
Nope, dat werkt ook niet, blijkt een dag later. Vanochtend weer alle bekende netwerken onzichtbaar, pas na opnieuw opstarten werkte het weer. Sorry voor de dode mus!

• Aurera
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
Ik heb nog steeds dat af en toe (2 a 5 keer per dag) dat het scherm volledig vast loopt. Je kan dan niks meer doen (Overigens werken de volumeknoppen nog wel!). Enige oplossing is om dan een keer kort op de aanknop te klikken en vervolgens het toestel weer inschakelen door nogmaals op de aanknop te klikken (niet te snel, anders start je camera op). Dan werkt het toestel weer probleemloos. Overigens werken de volumeknoppen ook nog!

Heb dit 10 augustus op dit forum aangegeven, meerdere mensen erkende dit probleem toen ook. Na alle updates heb ik nog steeds last van dit probleem. Hebben andere mensen hier ook nog steeds last van? Ik sta op het punt om een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren, wellicht dat dit wel helpt…

Aurera wijzigde deze reactie 12-12-2018 10:37 (4%)

• RaPMaN
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Inge Janse schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:17:
[...]

Nope, dat werkt ook niet, blijkt een dag later. Vanochtend weer alle bekende netwerken onzichtbaar, pas na opnieuw opstarten werkte het weer. Sorry voor de dode mus!
idem hier :'(, zelfde WIFI issues, zelfs na alle netwerken volledig te verwijderen.

Heb je al een bug gelogd bij Nokia? Ik ga dat sowieso terug doen, maar hoe meer mensen dit doen, des te beter, dan komt er hopelijk toch snel een fix...

• Gondor
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Ik krijg net een update notificatie binnen. Security patch 2018-12 staat erbij.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Aurera schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:17:
Ik heb nog steeds dat af en toe (2 a 5 keer per dag) dat het scherm volledig vast loopt. Je kan dan niks meer doen (Overigens werken de volumeknoppen nog wel!). Enige oplossing is om dan een keer kort op de aanknop te klikken en vervolgens het toestel weer inschakelen door nogmaals op de aanknop te klikken (niet te snel, anders start je camera op). Dan werkt het toestel weer probleemloos. Overigens werken de volumeknoppen ook nog!

Heb dit 10 augustus op dit forum aangegeven, meerdere mensen erkende dit probleem toen ook. Na alle updates heb ik nog steeds last van dit probleem. Hebben andere mensen hier ook nog steeds last van? Ik sta op het punt om een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren, wellicht dat dit wel helpt…
Yup, heb ik ook last van. Ook na de laatste decemberupdate.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

RaPMaN schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:50:
[...]

idem hier :'(, zelfde WIFI issues, zelfs na alle netwerken volledig te verwijderen.

Heb je al een bug gelogd bij Nokia? Ik ga dat sowieso terug doen, maar hoe meer mensen dit doen, des te beter, dan komt er hopelijk toch snel een fix...
Heb je een link naar je bugmelding? Dan support ik die graag! (ik weet niet waar dat moet, vandaar)

• Haay
Inge Janse schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:27:
Heb je een link naar je bugmelding? Dan support ik die graag! (ik weet niet waar dat moet, vandaar)
Idem. En wij in NL zullen toch niet de enigen in de wereld zijn die dit probleem hebben?

• MAdD
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Het vreemde is dat ik sinds gisteren een issue heb, dat mijn notificaties niet bovenin het scherm meer staan.

Ze staan nog wel op het home/lock scherm en op het "snelkeuze"scherm.

maar niet meer als icoontjes in de balk, naast de tijdsaanduiding.

Meer mensen hier problemen mee??

issue opgelost door een herstart van de telefoon.... 8)7

MAdD wijzigde deze reactie 12-12-2018 14:02 (10%)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Yup! Heb ik ook last van en lijkt steeds vaker op te treden (of ik ga me er steeds meer aan ergeren?). Rebooten helpt meestal wel een tijdje maar na verloop van tijd treedt het weer vaker op lijkt het. Ik heb ook nog geen reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd maar neig daar ook steeds meer naar, in de hoop dat het dan gefixt is.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• erikjong
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-02 20:12
Haay schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:54:
[...]

Idem. En wij in NL zullen toch niet de enigen in de wereld zijn die dit probleem hebben?
Nee hoor Nokia 7 plus Wifi problem after November update

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
Ik dacht dat het aan mijn Telfort-modem lag (al vaker problemen mee gehad), maar ook ik heb Wifi-verbindingsproblemen. Telefoon is nu bezig met de december-update, ben benieuwd of dat verbetering brengt.

• r2504
Ik heb nog steeds dat af en toe (2 a 5 keer per dag) dat het scherm volledig vast loopt.
Ik had dat probleem enkele maanden... eigenlijk geen idee met welke update het verdwenen is.

• RaPMaN
  • Nu online
Inge Janse schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:27:
[...]

Ik heb dit gemeld via de support app die op je telefoon staat, via de chat met een Nokia medewerker.
Ik kreeg volgende suggestie van hen:
Systeem>Opties voor resetten> Reset WIFI, Mobiele data & Bluetooth instellingen.

Heb het nog niet geprobeerd omdat ik de instellingen van mobiele data niet vanbuiten ken, dus ga het pas doen als ik thuisben deze avond. Kwestie dat ik niet de hele dag offline ben terwijl ik op de baan ben.

Of is er iemand die dit al geprobeerd heeft en kan bevestigen of het al dan niet werkt?

• Calamor
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 22:14
RaPMaN schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb dit gemeld via de support app die op je telefoon staat, via de chat met een Nokia medewerker.
Systeem>Opties voor resetten> Reset WIFI, Mobiele data & Bluetooth instellingen.

Heb het nog niet geprobeerd omdat ik de instellingen van mobiele data niet vanbuiten ken, dus ga het pas doen als ik thuisben deze avond. Kwestie dat ik niet de hele dag offline ben terwijl ik op de baan ben.

Of is er iemand die dit al geprobeerd heeft en kan bevestigen of het al dan niet werkt?
Denk dat ik het vanavond ga uitvoeren. Ben nu op werk. Bij mij begon het gisteren met bluetooth dat hij niet automatisch ging verbinden. Nu op Werk heb ik last van Wifi. Hij ziet de bekende netwerk niet. Na een reboot was die wel verbonden, maar als je de wifi uitzet en dan weer aan. Ziet hij weer het bekende netwerk niet. Reboot en dan heb ik weer wel. Hoop dat dit voor bluetooth en wifi het probleem oplost.

• Haay

Ik heb dit zojuist uitgevoerd op mijn N7+. Alle opgeslagen WiFi netwerken ben je vervolgens kwijt, en ook elk voorheen verbonden Bluetooth apparaat. Mijn N7+ verbond wel direct met m'n mobiele data (Simpel) en ik kon na invoeren van het wachtwoord weer verbinden met de WiFi van m'n werk. Of dit nu ook permanent de oplossing is merk ik morgen wel. :)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

[...]

Ik probeer het nu. Ik kan me slecht voorstellen dat dit echt werkt (anders hadden die xda-jongens dat allang laten weten, ik las ook dat mensen na een harde reset het probleem weer gewoon ondervonden), maar het is het proberen waard.

Mobiele data werken volgens mij automatisch na zo'n reset, omdat het netwerk dat instelt (zoiets, pin me er niet op vast, als het onzichtbaar is, dan snap ik het niet).

• RaPMaN
  • Nu online
Haay schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:52:
[...]

Ik heb dit zojuist uitgevoerd op mijn N7+. Alle opgeslagen WiFi netwerken ben je vervolgens kwijt, en ook elk voorheen verbonden Bluetooth apparaat. Mijn N7+ verbond wel direct met m'n mobiele data (Simpel) en ik kon na invoeren van het wachtwoord weer verbinden met de WiFi van m'n werk. Of dit nu ook permanent de oplossing is merk ik morgen wel. :)
Je kan het al eens testen door gewoon de wifi uit te schakelen en hem dan terug aan te zetten, normaal heb je dan terug de problemen? Want ik zet 's avonds gewoon de wifi uit en dan de dag nadien terug de wifi aan en dan begint de miserie.

Dus als uit/aanzetten werkt, zou het wel eens de oplossing kunnen zijn...

Al klopt de stelling van Inge Janse wel, ik zou denken dat ze bij xda deze oplossing ook kunnen verzinnen... :)

• Haay
RaPMaN schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:01:
Je kan het al eens testen door gewoon de wifi uit te schakelen en hem dan terug aan te zetten, normaal heb je dan terug de problemen? Want ik zet 's avonds gewoon de wifi uit en dan de dag nadien terug de wifi aan en dan begint de miserie.

Dus als uit/aanzetten werkt, zou het wel eens de oplossing kunnen zijn...

Al klopt de stelling van Inge Janse wel, ik zou denken dat ze bij xda deze oplossing ook kunnen verzinnen... :)
Telefoon op Flight Mode gezet, zoals ik 's avonds bij het slapen gaan altijd doe, en weer van Flight Mode afgehaald. Connectie met WiFi werd zonder problemen weer verbonden en m'n opnieuw ingestelde Bluetooth (stappenteller polsband) werd ook meteen weer verbonden. Dus dit lijkt bij mij de oplossing te zijn! :*)

Haay wijzigde deze reactie 13-12-2018 11:37 (5%)

• lolsokje
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-12-2018
Heeft iemand al de update naar android 9 gedaan? Krijg constant notificaties dat de update beschikbaar is, maar heb vooral negatieve reviews gezien (voorval m.b.t. batterijduur, beperkte schermhelderheid en focus op AI). Meeste "is android 9 het waard" posts die ik kan vinden zijn van rond augustus, dus niet echt veel recente informatie.
lolsokje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:32:
Heeft iemand al de update naar android 9 gedaan? Krijg constant notificaties dat de update beschikbaar is, maar heb vooral negatieve reviews gezien (voorval m.b.t. batterijduur, beperkte schermhelderheid en focus op AI). Meeste "is android 9 het waard" posts die ik kan vinden zijn van rond augustus, dus niet echt veel recente informatie.
Met Nova Launcher verandert er niet zoveel :)

• Raindeer
lolsokje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:32:
Ik voel me bijna een fanboy in deze thread, maar de Android 9 upgrade heeft voor mij tot nu toe vooral positieve ervaringen opgeleverd. Batterijduur lijkt net zo goed of beter te zijn. Ik vind de search bar onderaan prettig. Wifi is slimmer, doordat als je het uit zet en je komt thuis, het zichzelf weer aan kan zetten. Ik vind de Digital Wellbeing ideeën wel aardig werken, vooral nu ik het niet om 2300 maar pas om 2330 laat aan gaan. Het omhoog swipen voor de apps werkt prettig.

Ik vind maar 1 ding echt minder, dat je nu voor de instellingen twee keer een handeling moet verrichten. Vroeger was dat 1 swipe naar beneden en een klik, nu twee swipes en een klik.

• RaPMaN
  • Nu online
Haay schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:04:
[...]

Telefoon op Flight Mode gezet, zoals ik 's avonds bij het slapen gaan altijd doe, en weer van Flight Mode afgehaald. Connectie met WiFi werd zonder problemen weer verbonden en m'n opnieuw ingestelde Bluetooth (stappenteller polsband) werd ook meteen weer verbonden. Dus dit lijkt bij mij de oplossing te zijn! :*)
Ik heb het hier ook even geprobeerd:
Reset van de instellingen, reboot, wifi netwerk terug toegevoegd en de eerste resultaten zijn positief ;)...
Al hoop ik dat we dat morgen ook nog kunnen zeggen...

Mobiele data werkte inderdaad automatisch zonder enig probleem.

• Calamor
Raindeer schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:54:
[...]

Ik voel me bijna een fanboy in deze thread, maar de Android 9 upgrade heeft voor mij tot nu toe vooral positieve ervaringen opgeleverd. Batterijduur lijkt net zo goed of beter te zijn. Ik vind de search bar onderaan prettig. Wifi is slimmer, doordat als je het uit zet en je komt thuis, het zichzelf weer aan kan zetten. Ik vind de Digital Wellbeing ideeën wel aardig werken, vooral nu ik het niet om 2300 maar pas om 2330 laat aan gaan. Het omhoog swipen voor de apps werkt prettig.

Ik vind maar 1 ding echt minder, dat je nu voor de instellingen twee keer een handeling moet verrichten. Vroeger was dat 1 swipe naar beneden en een klik, nu twee swipes en een klik.
Dat van automatisch aanzetten heeft zeker ook betrekking op bluetooth? Een kijken want mijn bluetooth staat standaard uit en soms aan als ik iets wil luisteren met mijn koptelefoon. Dit doe ik alleen thuis. En vond het al gek dat hij regelmatig ineens aan stond.

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20-02 15:39
[...]

Volledig mee eens!
Die instellingen heb ik geen last van want die heb ik op m'n achtergrond staan.
Maar ik ben ook zeer positief!
Swipe gestures werken prettig.

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• hbogaards
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-02 09:21
Als je met 2 vingers swiped, dan is het nog steeds 1 swipe en een klik... ;)

• Calamor
Heb ook de netwerk gereset en geen last meer met dat het niet automatisch verbind op wifi en bluetooth.

• RaPMaN
  • Nu online
Hmm :-(, ik heb terug last van het WIFI issue, ondanks dat ik daarstraks de netwerkinstellingen gereset heb en dat het toen een tijdje goed werkte.
Ben daarnet thuisgekomen, WIFI stond aan op de achtergrond, maar de telefoon wou niet terug verbinden met het thuisnetwerk.
Duurt erg lang en bij het openen van het WIFI menu zegt hij: Verbonden, geen internet...

Dus het resetten blijkt ook geen permanente fix te zijn :-(

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Na wat googlen over dit probleem (waar veel meer mensen last van blijken te hebben) kwam ik bij dit topic op een forum:

https://community.phones....locked-and-unlocked-again

Daarin geeft user ABuyer de volgende oplossing:

https://community.phones....ment/21339/#Comment_21339
So found this on the ol' interweb and applied the changes to phone and it helps.There is still the occasional freeze when using split screen apps but overall experience is A LOT smoother. Multitasking is better as well apps reload less.

Batter life has not been affected in any -ve way. I've been using the applied settings for 2 weeks so yes battery life is just as good as before.

To people who are facing these issue. Its A SOFTWARE issue and not a HARDWARE issue imho.

Tips for countering laggy interface.

Go to:

Settings > Apps & Notifications>Show all apps > tap on (3 dots top right) then tap on Show system

Find:

Battery protection, Caivs CustManager DeviceMonitorControl PowerMonitor Power saver, Stability Monitor

All apps are in alphabetical order

In each app:

Modify system settings : no

Draw over others apps : no

In each of the following app:disable apps:(tap to open> force stop >disable) > Modify system settings : no(i this option is there)

com.evenwell.batteryprotection.overlay.base.s600ww
com.evenwell.DeviceMonitorControl.data.overlay.base.s600ww
com.evenwell.PowerMonitor.overlay.base.s600ww
com.evenwell.powersaving.g3.overlay.base.s600ww

Reboot

Don't worry if you don't find 1 or two of the apps in your firmware I did this to my Nokia 8 and Nokia 7 Plus both had 1 apps missing

.

Also I found the more days you use your phone, I THINK imho that the Android OS's inbuilt features learn your usage pattern and the thing that has greatly improved even more than overall smoothness is the multitasking which means less app closing and reloads.

Hope this helps.

P.S. try these changes for a week and then report back here so others can also benefit and I can also validate that disabling the settings is also working on other devices s well
Ik heb dit eergisteren uitgevoerd en sinds die tijd geen vastlopers meer gehad (daarvoor soms wel 10x per dag). Voor mij iig het bewijs dat het een softwarekwestie is en niet aan het scherm ofzo ligt.

• RaPMaN
  • Nu online
Haay schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:04:
[...]

Werkt de oplossing nog steeds bij jou?

• Haay
RaPMaN schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:29:
Nou, met wat moeite kreeg ik wel WiFi thuis vanochtend, en op mijn werk ook eventjes wel, maar daarna niet meer. Dus het probleem is met die "oplossing" zeker niet opgelost voor mij.

• RaPMaN
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:06:
[...]

Nou, met wat moeite kreeg ik wel WiFi thuis vanochtend, en op mijn werk ook eventjes wel, maar daarna niet meer. Dus het probleem is met die "oplossing" zeker niet opgelost voor mij.
Owkay, dus ik ben helaas niet de enige.
Na heel veel moeite krijg ik ook terug WIFI, maar de snelheid is dan onbruikbaar (Facebook, websites, etc.) laden gewoon niet in...

Damn it, ze gaan toch met een fix over de brug moeten komen hoor.
Ik ga vanavond de helpdesk chat via de support app weer eens lastigvallen (ik stel voor dat je hetzelfde doet, hoe meer druk we uitoefenen, hoe sneller het hopelijk gefixed is).

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:19
RaPMaN schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:29:
[...
Haai schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:04:
[... bluetooth stappenteller ..]
...]

Ik werd even getriggered door de stappenteller: ik en anderen hebben bij een ander toestel (de OnePlus X) een wifi probleem gekoppeld aan de app die bij de Xiaomi mi band hoort.

Mijn wifi verbinding was altijd super-crappy als ik de app had geïnstalleerd, BT aan, maar de stappenteller niet in de buurt.

Het is een beetje een long-shot, maar wie weet heeft jullie probleem hier ook iets mee te maken.

• Aurera
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:39:
[...]

Na wat googlen over dit probleem (waar veel meer mensen last van blijken te hebben) kwam ik bij dit topic op een forum:

[...]

Ik heb dit eergisteren uitgevoerd en sinds die tijd geen vastlopers meer gehad (daarvoor soms wel 10x per dag). Voor mij iig het bewijs dat het een softwarekwestie is en niet aan het scherm ofzo ligt.
Dank voor de reactie! Ik heb dit daarnet doorgevoerd. Ik ge het de volgende week even testen!

• ThaRabbit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 17:48

ThaRabbit

GoT's Most Eaten

Hebben de mensen met de WiFi issues toevallig een bepaalde hardware versie? Of hebben die mensen mogelijk een side-load van de update gedaan?

Hier zonder side-load op Android P december patch totaal nergens last van op mijn Novatek variant, zowel 2.4 als 5 Ghz is prima. Misschien kunnen we een patroon ontdekken.

ThaRabbit wijzigde deze reactie 15-12-2018 11:45 (3%)

• digiben
  • Laatst online: 09:02
Ik heb hier nergens last van met wifi en 07 scherm.
Maart gekocht en mee gedaan met bèta pie en wel een side load update gedaan met de november en pie update.
December zonder side load.
Heb wel dat de batterij ietsje sneller leeg is.
Al moest ik altijd één keer laden per dag, gebruik hem bijna 24 uur 😉
Hier werkt alles als een zonnetje.

• IJsselman
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-01 19:21
Hier hetzelfde verhaal als digiben

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:02

amas

Law of Nature: Chaos

Hebben meer mensen last dat na de november update videobellen op whatsapp slecht de microfoon werkt. Soms hoort te andere zijde mij wel, maar vaker compleet onverstaanbaar. Waarschijnlijk ergens een bug dat de microfoon niet versterkt wordt ofzo. Ik kan er op internet niks over vinden.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Haay
ThaRabbit schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:45:
Hebben de mensen met de WiFi issues toevallig een bepaalde hardware versie? Of hebben die mensen mogelijk een side-load van de update gedaan?

Hier zonder side-load op Android P december patch totaal nergens last van op mijn Novatek variant, zowel 2.4 als 5 Ghz is prima. Misschien kunnen we een patroon ontdekken.
Ik heb een witte Novatek versie, en alleen maar OTA updates geïnstalleerd wanneer ik ze vanuit Nokia gepushed kreeg. Maar desondanks werkt WiFi 's ochtends alleen prima na een reboot.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Voor degenen met vreemde problemen (wifi e.d.) na de updates. Probeer dit eens....

Turn the phone off and connect to the charger.
Enter recovery:
-Hold power + Vol Up until the phone turn on and then release power but not volume.
-You will see and ****ed up android. Hold power and press vol up for 3 seconds and release volume up.
With this you will be in the recovery. With the vol keys go to "Perform a Graphic Test" and press power to execute. It is kinda weird but it doesn't perform a graphic test, it just reinstall a update or something
So if you are experiencing some weird behavior you can try this and see if it solve it.

Bron:
https://forum.xda-develop...oid-pie-problems-t3874455

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

albino71 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:48:
Voor degenen met vreemde problemen (wifi e.d.) na de updates. Probeer dit eens....

Enter recovery:
-Hold power + Vol Up until the phone turn on and then release power but not volume.
-You will see and ****ed up android. Hold power and press vol up for 3 seconds and release volume up.
With this you will be in the recovery. With the vol keys go to "Perform a Graphic Test" and press power to execute. It is kinda weird but it doesn't perform a graphic test, it just reinstall a update or something
So if you are experiencing some weird behavior you can try this and see if it solve it.

Bron:
Tot dusver goede ervaringen met deze truc! Bedankt!

• c4coupe
Wat is dit eigenlijk toch een Rot toestel!

Nu heb ik ook ineens geen WiFi meer, verbonden - geen internet.

Via gewone data doet die niks. En zet ik VPN op gaat die wel.

Ik he de reset die hier staat uitgevoerd. Doet niks.

Nog even en deze phone gaat container park op.

• digiben
  • Laatst online: 09:02
c4coupe schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:14:
Wat is dit eigenlijk toch een Rot toestel!

Nu heb ik ook ineens geen WiFi meer, verbonden - geen internet.

Via gewone data doet die niks. En zet ik VPN op gaat die wel.

Ik he de reset die hier staat uitgevoerd. Doet niks.

Nog even en deze phone gaat container park op.
Je mag hem dan ook bij mij in de container gooien hoor 😂
Maar raar hier en om me heen zie ik niemand er mee.
Vinden het allemaal heerlijk toestel.
Nu gebruik ik wifi alles met fritzbox en repeater ook etc.
Wie weet heb je net een maandag ochtend model.
Ken iemand hier die net de nieuwste iPhone heeft en ook zit te schelden op wifi... dus wie weet.
Heb ik zelf ook wel eens gehad, een Samsung note 3 gehad een rampen toestel, en de 4was weer prima.
Daarna nooit geen iPhone, Samsung, HTC, etc etc meer gekocht 😉

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb ook al in de wearable gepost maar hebben er meer mensen last van bluetooth perikelen tussen de galaxy watch en de nokia 7plus? Ik kan met mijn oude galaxy s6 muziek op de watch zetten en muziek bedienen op de smartphone maar zodra ik mijn Nokia gebruik met de meest recente android is het doffe ellende. geen verbindingen, als de telefoon op je buro ligt en je gaat even naar de wc verbind hij niet weer automatisch.... Wordt er een beetje droevig van....

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• M-67
Duncan_R schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:56:
Heb ook al in de wearable gepost maar hebben er meer mensen last van bluetooth perikelen tussen de galaxy watch en de nokia 7plus? Ik kan met mijn oude galaxy s6 muziek op de watch zetten en muziek bedienen op de smartphone maar zodra ik mijn Nokia gebruik met de meest recente android is het doffe ellende. geen verbindingen, als de telefoon op je buro ligt en je gaat even naar de wc verbind hij niet weer automatisch.... Wordt er een beetje droevig van....
Sinds Android Pie heb ik dat ook : als de connectie tussen de 7+ & Samsung Watch Gear S3 verbroken is, verbindt hij niet automatisch meer. Wel als ik de 7+ herstart.

• Leijenman
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Ik had er gisteravond ineens last van met wifi:
Router reset, WiFi vergeten en opnieuw aanmelden.
Toen werkte het nog niet, heb toen alleen de telefoon gereboot. Toen was alles weer prima.. Heel vreemd

07 scherm. April gekocht, pie en nov sideload, dec OTA
Mijn 7+gaat sinds pie 🥧 ook sneller leeg Helaas.
Wellicht helpt een fabriekinstelling maar heb ik geen zin in.

• Raindeer
Ik had recent problemen met Bluetooth in de auto. Er werd een verbinding gelegd tussen de Nokia 7 Plus en de auto, maar ik hoorde niets, of ik hoorde het heel zacht uit mijn telefoon komen. Ik begreep maar niet hoe dat kon. Tot ik er recent achter kwam dat ik nu PUBG Mobile speel en als dat spel actief is in het geheugen, dan kaapt deze de Bluetooth verbinding. Kill ik PUBG, dan spelen Spotify en Podcasts weer af en kan ik weer bellen en gebeld worden.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inge Janse schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:07:
[...]

Tot dusver goede ervaringen met deze truc! Bedankt!
Nog steeds supergoeie ervaring mee! Dit heeft bij mij - tot zover - alles opgelost qua wifi-problemen. Goud!

• Bastism
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-02 17:21
Inge Janse schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:55:
[...]

Nog steeds supergoeie ervaring mee! Dit heeft bij mij - tot zover - alles opgelost qua wifi-problemen. Goud!
Ik had ook problemen met de WiFi verbinding sinds de november/december updates. Sinds het toepassen van deze fix heb ik geen problemen meer.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 21:52
Grappig dat vandaag het volgende werd gepost in dezelfde thread op XDA:
Lol Support sold you a lemon. The "graphics test" is literally just playing the animations the recovery should when installing an update. It's not doing a damn thing. I think the reboot just helped you out.

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• Calamor

Enter recovery:

Bron:
Heb nu ook weer last van Wifi en bluetooth die niet automatisch verbinden. Wou dit uitvoeren maar kreeg een error "no command". Was gelukkig makkelijk opgelost door Vol Up en power in te drukken allebei gelijk. Dit wordt dan maar na vrijdag in de kerst vakantie uitzoeken. Heb geen zin dat het fout gaat. Want ik heb mijn mobiel nodig op werk. Denk dat ik gelijk een reset maar ga uitvoeren. Dan is die weer is helemaal schoon. Heb ook nu vaker last dat het aanraak scherm niet reageert. En dat werk pas als je de power knop 2x ingedrukt heb.

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

PinokkioTV schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:18:
Grappig dat vandaag het volgende werd gepost in dezelfde thread op XDA:

[...]
Dat dacht ik dus ook, maar datzelfde scherm meldt óók dat het iets installeert / terugzet. Tenzij dat onderdeel is van die grafische test, geloof ik er graag in dat deze optie écht iets doet (en rebooten had ik al veel vaker gedaan, dus dat kan het verschil bij mij niet verklaren, als ik toeval even als factor wegdenk)

• c4coupe
Kom thuis van het werk en weer helemaal niet willen verbinden met WiFi. Na paar minuten verbind die dan voor max een minuut. Valt verbinding terug weg... Wat een geweldig leuke phone toch... 😭

BTW ik het de recovery reset ook al meerder keren gedaan. Helpt dus niks.

Edit, dagje later, en weer heb ik geen WiFi meer. Da springt aan en uit. Verbonden, geen internet terwijl mijn vriendin netjes verder surft. De verbinding was op werk uitgevallen en half uur later thuis doet die ook verder niks. Ik denk dat ik maar eens een nieuw toestel ga zoeken. Deze faalt toch.

c4coupe wijzigde deze reactie 20-12-2018 22:29 (35%)

• Sebastiaannn
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:43
Sinds de laatste update is de automatische helderheid voor mij zo gaar, ik heb in het eerste half jaar die slider nog nooit aangeraakt maar nu moet ik hem regelmatig wel eens aanpassen en zie ik het scherm continu helderder of donkerder worden op onlogische momenten.

• Raindeer
c4coupe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:28:
Kom thuis van het werk en weer helemaal niet willen verbinden met WiFi. Na paar minuten verbind die dan voor max een minuut. Valt verbinding terug weg... Wat een geweldig leuke phone toch... 😭

BTW ik het de recovery reset ook al meerder keren gedaan. Helpt dus niks.

Edit, dagje later, en weer heb ik geen WiFi meer. Da springt aan en uit. Verbonden, geen internet terwijl mijn vriendin netjes verder surft. De verbinding was op werk uitgevallen en half uur later thuis doet die ook verder niks. Ik denk dat ik maar eens een nieuw toestel ga zoeken. Deze faalt toch.
Ik denk dat je nu een afdoende zaak begint te krijgen voor een garantie gevalletje bij je verkoper :-)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Sebastiaannn schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:27:
Sinds de laatste update is de automatische helderheid voor mij zo gaar, ik heb in het eerste half jaar die slider nog nooit aangeraakt maar nu moet ik hem regelmatig wel eens aanpassen en zie ik het scherm continu helderder of donkerder worden op onlogische momenten.
Ja, hetzelfde hier. Vaak opeens heel donker, vooral na het ontgrendelen. Soms ook gek flikkeren tijdens het typen. Heel gek, dat was hiervoor nooit. Laten we hopen dat een nieuwe update al die problemen recht strijkt.

• c4coupe
Raindeer schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je nu een afdoende zaak begint te krijgen voor een garantie gevalletje bij je verkoper :-)
Ja, maar ik denk niet dat het hardware gerelateerd is. Want het komt allemaal na die updates.

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
Ik weet niet wat er veranderd is, maar sinds een paar dagen werkt de wifi weer prima bij mij. Heb niks gewijzigd/gereset. Terwijl ik vlak na de update geen verbinding had, of wel verbinding maar geen internet.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:19
Ik heb m'n telefoon terug van reparatie en scherm is dus vervangen. Heb nu een Goodix touchscreen erin en deze dimt gewoon tot minimaal en scherm lijkt ook normaal responsive :)

• Aurera
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:39:
[...]

[...]

Om dan toch maar even terugkoppeling te geven: Het werkt bij mij niet. Ik heb nog steeds last van vastlopers. Ook de automatische helderheidssensor is flink van slag... :/

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Aurera schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:18:
[...]

Om dan toch maar even terugkoppeling te geven: Het werkt bij mij niet. Ik heb nog steeds last van vastlopers. Ook de automatische helderheidssensor is flink van slag... :/
Ik heb een enkele keer ook nog een vastloper maar nu nog slechts sporadisch (1 of 2 per week hoogstens, daarvoor 10+ per dag).

• Raek
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:54
Na het doorlezen van dit topic toch wel de nodige twijfel of ik dit toestel nog steeds wil aanschaffen...Er lijken, desondanks de vele positieve reviews, toch wel de nodige issues te zijn met dit toestel. Ondervinden jullie ook veel problemen of valt het allemaal wel mee en is het vooral zo dat negatieve ervaringen eerder het internet opgegooid worden dan postieve ervaringen?

• Koenoe
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:30
Raek schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:07:
Na het doorlezen van dit topic toch wel de nodige twijfel of ik dit toestel nog steeds wil aanschaffen...Er lijken, desondanks de vele positieve reviews, toch wel de nodige issues te zijn met dit toestel. Ondervinden jullie ook veel problemen of valt het allemaal wel mee en is het vooral zo dat negatieve ervaringen eerder het internet opgegooid worden dan postieve ervaringen?
Merendeel van de issues gaat over het niet willen verduisteren na 16% ofzo. Persoonlijk stoort dat mij echt niet. De batterij is echt fantastisch. Ook vind ik de camera beter dan menig telefoon uit deze price range.

Dat gezegd hebbende. Het wifi probleem onderken ik. Ook is de usb poort niet sterk (heb ook problemen ondervonden met opladen). Het scherm krast erg snel. Had ik nu moeten kiezen, dan had ik waarschijnlijk een of andere Huawai gekozen. Toch ben ik niet ontevreden over de Nokia 7 Plus.
Raek schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:07:
Ik zou er niet aan beginnen. Dit toestel heeft teveel issues om het nu nog te rechtvaardigen hem te kopen. De eerste paar batches waren goed. De nieuwe zijn goedkopere varianten.

Ga lekker voor de Huawei Mate 20 lite. Daar doe je jezelf een groter plezier mee. :)

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:46
Ossi schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:29:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Dit toestel heeft teveel issues om het nu nog te rechtvaardigen hem te kopen. De eerste paar batches waren goed. De nieuwe zijn goedkopere varianten.

Ga lekker voor de Huawei Mate 20 lite. Daar doe je jezelf een groter plezier mee. :)
Waar maak je uit op dat uit de nieuwere varianten vervaardigd zijn uit goedkopere materialen? Verder geef ik je helemaal gelijk hoor; de kwaliteitsbeleving is echt te wisselvallig om het toestel aan iemand anders aan te raden, hoewel ik zelf enkel last heb van het helderheidsprobleem en dat het touchscreen soms niet direct registreert. Dat laatste vind ik trouwens het meest irritant. Ik wacht denk ik tot de nieuwe Pocophone op de markt komt en dan ga ik misschien daar voor. Repareren doe ik niet aan, ik ga niet 3 weken behelpen met een 5+ jaar oud toestel die ik nog toevallig nog in de la heb, dat vind ik echt ondraaglijk.

• Raek
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:54
Ossi schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:29:
[...]

Dit is dan toch wel doorslaggevend, mede door je updates m.b.t. de review en je forum posts, begon ik sterk te twijfelen.

@Koenoe Thanks, dit bevestigt voor mij toch wel de zwakke punten van dit toestel.

Enfin, de zoektocht naar een zo puur mogelijke Android versie op een degelijk toestel gaat verder...Wellicht toch maar bij Motorola (Lenovo inmiddels) blijven, en de Motorola One is wellicht een kanshebber.

• spokje
MainframeX schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:30:
[...]

Waar maak je uit op dat uit de nieuwere varianten vervaardigd zijn uit goedkopere materialen? Verder geef ik je helemaal gelijk hoor; de kwaliteitsbeleving is echt te wisselvallig om het toestel aan iemand anders aan te raden, hoewel ik zelf enkel last heb van het helderheidsprobleem en dat het touchscreen soms niet direct registreert. Dat laatste vind ik trouwens het meest irritant. Ik wacht denk ik tot de nieuwe Pocophone op de markt komt en dan ga ik misschien daar voor. Repareren doe ik niet aan, ik ga niet 3 weken behelpen met een 5+ jaar oud toestel die ik nog toevallig nog in de la heb, dat vind ik echt ondraaglijk.
Gewoon voor garantie brengen, krijg je nieuw scherm erin. heb ik ook gedaan en nu 0 problemen meer. Prima toestel hoor :) ben er blij mee

• MainframeX
spokje schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:32:
[...]

Gewoon voor garantie brengen, krijg je nieuw scherm erin. heb ik ook gedaan en nu 0 problemen meer. Prima toestel hoor :) ben er blij mee
Hoe lang duurde bij jou voordat je het toestel weer terug had eigenlijk? In mijn geval zou ik moeten overbruggen met een iPhone 4Sloom.

• spokje
MainframeX schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:43:
[...]

Hoe lang duurde bij jou voordat je het toestel weer terug had eigenlijk? In mijn geval zou ik moeten overbruggen met een iPhone 4Sloom.
Dag of 7 kon ik m weer ophalen :) vrij snel vond ik! Via Belsimpel

• MainframeX
spokje schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:23:
[...]

Dag of 7 kon ik m weer ophalen :) vrij snel vond ik! Via Belsimpel
Laat ik nu net mijn telefoon ook bij Belsimpel gehaald hebben. Als het daadwerkelijk 7 dagen duurt is dat ook nog wel het overwegen waard. Bedankt voor de tip.

• spokje
Gemiddeld is 5 - 10 werkdagen, dat vind ik heel netjes. Ken die horrorverhalen van vroeger nog, toen je je telefoon sowieso 3 weken kwijt was. Als je dan geen fijne backup telefoon achter de hand hebt is dat wel even doorbijten :P

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 00:30
Nokia 8.1 is right around the corner met snapdragon 710, misschien een alternatief voor wie naar een 7+ kijkt maar toch afknapt op de issues ( er vanuit gaande dat de 8.1 geen issues heeft :P )

''The new handset, which is set to launch in the UK and Europe next year on January 14th for £379.99 (€399), swaps out the 7 Plus’ Snapdragon 660 for a Snapdragon 710, and it includes a notch and HDR10 support for its 2160 x 1440 resolution display.

Otherwise, the specs are more or less in line with what you’d expect from this price point, with 4GB of RAM flanked by 64GB of internal storage (expandable by up to 400GB via microSD). Its 3,500mAh battery can be fast charged at 18W, and yes, it has a headphone jack if you don’t want to make the jump to wireless. (But if you do, then you’ll get Bluetooth AptX support for good measure.) The phone will run Android Pie out of the box.''

Na al de issues te lezen over de 7+ wacht ik toch op de 8.1.
Katmi schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 00:12:
Nokia 8.1 is right around the corner met snapdragon 710, misschien een alternatief voor wie naar een 7+ kijkt maar toch afknapt op de issues ( er vanuit gaande dat de 8.1 geen issues heeft :P )

''The new handset, which is set to launch in the UK and Europe next year on January 14th for £379.99 (€399), swaps out the 7 Plus’ Snapdragon 660 for a Snapdragon 710, and it includes a notch and HDR10 support for its 2160 x 1440 resolution display.

Otherwise, the specs are more or less in line with what you’d expect from this price point, with 4GB of RAM flanked by 64GB of internal storage (expandable by up to 400GB via microSD). Its 3,500mAh battery can be fast charged at 18W, and yes, it has a headphone jack if you don’t want to make the jump to wireless. (But if you do, then you’ll get Bluetooth AptX support for good measure.) The phone will run Android Pie out of the box.''

Na al de issues te lezen over de 7+ wacht ik toch op de 8.1.
Vreemde resolutie, klinkt mij als fake news in de oren.

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ossi schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:22:
[...]

Vreemde resolutie, klinkt mij als fake news in de oren.
[Nokia 8.1] Ervaringen & Discussie
en Nokia 8.1 website

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• Xypod13
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19-02 09:57
spokje schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:32:
[...]

Je hebt m terug gestuurd naar Belsimpel en een nieuw scherm gekregen? Ik heb m paar dagen geleden naar Nokia gestuurd maar heb zo'n gevoel dat ze niks gaan fixen.. zal ik proberen ook naar Belsimpel te sturen als dat niet lukt? (ik heb m ook via daar gekocht)

• spokje
Xypod13 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:33:
[...]

Je hebt m terug gestuurd naar Belsimpel en een nieuw scherm gekregen? Ik heb m paar dagen geleden naar Nokia gestuurd maar heb zo'n gevoel dat ze niks gaan fixen.. zal ik proberen ook naar Belsimpel te sturen als dat niet lukt? (ik heb m ook via daar gekocht)
Ik woon zelf in Groningen dus heb 'm naar de fysieke winkel gebracht. Die hebben 'm opgestuurd. Sowieso zou ik het wel via de winkel doen. Grotere kans dat je 'm gefixt krijgt dan als je het zelf opstuurt verwacht ik. Maar wie weet 😊

• Xypod13
spokje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:31:
[...]

Ik woon zelf in Groningen dus heb 'm naar de fysieke winkel gebracht. Die hebben 'm opgestuurd. Sowieso zou ik het wel via de winkel doen. Grotere kans dat je 'm gefixt krijgt dan als je het zelf opstuurt verwacht ik. Maar wie weet 😊
Dan maar hopen ja..

Trouwens, had jij ook problemen voordat je het liet fixen met aanrakingen dat die niet goed werkte? zoals typen, dubbel tikken, etc dat het niet de aanraking registreert.

• spokje
Xypod13 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 16:48:
[...]

Dan maar hopen ja..

Trouwens, had jij ook problemen voordat je het liet fixen met aanrakingen dat die niet goed werkte? zoals typen, dubbel tikken, etc dat het niet de aanraking registreert.
Ja bloedirritant. Ik had dus het <16 brightness probleem maar ook dat het typen niet ging zoals ik wilde. Precies wat jij beschrijft. Met het nieuwe scherm is dat ook opgelost. Kan weer supersnel typen met SwiftKey :) eerder continu verkeerde aanslagen. Moest m'n vingers echt van het tobo optillen, anders ging het sowieso mis. Kan nu weer rammen :)

• Xypod13
spokje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:04:
[...]

Ja bloedirritant. Ik had dus het <16 brightness probleem maar ook dat het typen niet ging zoals ik wilde. Precies wat jij beschrijft. Met het nieuwe scherm is dat ook opgelost. Kan weer supersnel typen met SwiftKey :) eerder continu verkeerde aanslagen. Moest m'n vingers echt van het tobo optillen, anders ging het sowieso mis. Kan nu weer rammen :)
Mooi om te horen dat dat ook een probleem was van het scherm! ik gebruik gboard en als ik met 2 vingers typte ipv swypen dan kreeg ik hele raare woorden en veel spaties... nu hopen dat ze mn scherm kunnen fixen en anders belsimpel :/

• spokje
Indd fingers crossed! Ja dat klinkt als exact hetzelfde probleem. Zo irritant want ik dacht echt dat het iets zou zijn wat ze niet zouden fixen. Dat het gewoon aan de hardware zou liggen, maar gelukkig was het het touchscreen. Anders had ik een andere telefoon uitgezocht. Bloedirritant 😜

• MainframeX
spokje schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:04:
[...]

Dat is wat me het meeste stoort. Ik kon voorheen behoorlijk snel typen maar de snelheid is er goed uit omdat ik telkens typfouten aan het corrigeren ben die ik anders niet gemaakt zou hebben als het toestel gewoon naar behoren gewerkt had. Ik ga denk ik na de jaarwisseling hier ook maar even werk van maken.

EDIT:

Ik ben nu bij schoonfamilie en sindsdien heb ik dat telkens mijn wifi wegvalt. Thuis heb ik geen last. De router hier is een Experiabox v9. Meer mensen die problemen hebben met KPN routermodems?

MainframeX wijzigde deze reactie 26-12-2018 14:27 (11%)

• RaPMaN
  • Nu online

Enter recovery:

Bron:
Merçi voor de tip, heb het daarnet toegepast.
Hopelijk fixt dit de WIFI issues.

• RaPMaN
  • Nu online
RaPMaN schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:28:
[...]

Merçi voor de tip, heb het daarnet toegepast.
Hopelijk fixt dit de WIFI issues.
Helaas, bij mij lijkt dit niet te werken.
Heb de stappen gevolgd en na de herstart werkt wifi uiteraard (maar dit is het normale gedrag na een herstart). Wanneer ik wifi uit/aan toggle wil hij al niet meer terug verbinden...

Werkt dit trucje nog steeds bij jullie?
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True