Ik heb er ook soms "last" van ja... vooral als je wisselt tussen foto en video modus bij hetzelfde onderwerp is het verschil erg duidelijk. Inderdaad een soort x1.5 zoals je beschrijft...
Bizar dat we dan zo'n verschil ervaren. Cache van de app al eens geleegd?r2504 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:55:
@ThaRabbit Motion staat uit (dacht zelfs dat hij anders crashed) en HDR control staat ook op off.
Ik gebruik hem dus standaard zonder enige speciale setting.
Het enige wat ik merk is dat het verwerken van de foto's vrij lang duurt, waardoor de boel trager wordt als je relatief snel meerdere foto's na elkaar maakt. De pest is dat het "Processing HDR" bericht niet meer zichtbaar is in de huidige camera ui.
Zodra je het probleem hebt, druk eens op de home knop -> zie je dan het "processing HDR" bericht in de notificatie balk staan (icoon is een kleine camera)?
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Re: Novatek gebeuren.
op reddit zojuist een bericht dat er zelfs tussen verschillende Novatek telefoons verschil in het scherm zit. Let op, het gaat wel om een andere build van het OS.
op reddit zojuist een bericht dat er zelfs tussen verschillende Novatek telefoons verschil in het scherm zit. Let op, het gaat wel om een andere build van het OS.

[ Voor 12% gewijzigd door Steef op 26-11-2018 16:57 ]
Waarom zijn de schermgroottes zo verschillend?ThaRabbit schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:55:
Re: Novatek gebeuren.
[Afbeelding]
@S0epkipPaulus73 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:25:
Dat is dus jammer. Moet ik over een paar jaar bij mijn volgende telefoon dus op letten. Voor veel dingen is er dus omheen te werken door een paar stappen naar achter te zetten, maar dat kan niet overal.
Ervaar dit dus ook, soms vind ik het best wel storend. Hieronder een voorbeeld van hoeveel er weg valt.

Vind het vooral vervelend als je iets wilt filmen wat dicht bij is, dan moet je soms echt een paar stappen naar achter doen wil je alles er opkrijgen.
C:\>Signature.bat
Yep, in die situatie stap je ook niet zomaar naar achteren. Waar was je??
Dat is een vertekeing van het beeld, de rechter telefoon ligt lager.Ossi schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:36:
[...]
Waarom zijn de schermgroottes zo verschillend?
Offtopic: QlimaxS0epkip schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:02:
Yep, in die situatie stap je ook niet zomaar naar achteren. Waar was je??

Maar vind het vooral storend in huis. Als ik bijvoorbeeld de kids wil filmen ofzo. Dit is trouwens het enige probleem waar ik tegenaan loop. Verder echt super tevreden over het toestel.
C:\>Signature.bat
De "grotere" ligt lager, dat is de linkerThaRabbit schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:39:
[...]
Dat is een vertekeing van het beeld, de rechter telefoon ligt lager.
Maar het kleurverschil is wel opmerkelijk in ieder geval.
Objecten die dichter bij liggen lijken groter, de linker (grotere) ligt dus hoger (dwz dichter bij de lens) terwijl de rechter lager ligt. Of hebben we onenigheid over wat rechts en links isOssi schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:48:
[...]
De "grotere" ligt lager, dat is de linker
Maar het kleurverschil is wel opmerkelijk in ieder geval.
Het kleurverschil was inderdaad het opmerkelijke hier. Niet helemaal duidelijk of er night mode / kleur prfiel verschillen waren, dat lichtje ging mij helaas zojuist pas branden - maar ik vermoed dat men slim genoeg was dat te checken.
[ Voor 21% gewijzigd door Steef op 27-11-2018 12:35 ]
Op die manier lager, ik dacht gewoon letterlijk op het plaatje lagerThaRabbit schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:33:
[...]
Objecten die dichter bij liggen lijken groter, de linker (grotere) ligt dus hoger (dwz dichter bij de lens) terwijl de rechter lager ligt. Of hebben we onenigheid over wat rechts en links is
Het kleurverschil was inderdaad het opmerkelijke hier. Niet helemaal duidelijk of er night mode / kleur prfiel verschillen waren, dat lichtje ging mij helaas zojuist pas branden - maar ik vermoed dat men slim genoeg was dat te checken.
En zo krijgen bedrijven dus slechte software, miscommunicatie
Hierbij mijn plaatje van een paar maanden terug. Komt qua kleuren aardig overeen, maar hier is het verschil Novatek en de goede variant.
https://tweakers.net/ext/f/Rwdf17DrDPN3sbM8Hqsm9bzS/full.jpg
Ik heb ook last van deze bug. Dacht eerst dat het een hardware probleem was, maar blijkt toch software te zijn.Medic schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:18:
Jeetje, die ellende met reparatie lijkt mij ook niets.
Dynafix is sowieso ellende, en Nokia zelf (DHL) is dus ook niet de oplossing.
en elke ochtend, als ik niet oplaad, dan werken de Home button, terug knop onderaan niet meer.
Als ik hem wel oplaad, dan werken ze prima...
Al 3x een volledige factory reset gedaan, heeft niets geholpen, zelfs niet als ik geen back-ups terug zet.
De mijne gaat in de la, terug naar mijn trouwe OnePlus One, dus als iemand interesse heeft in de N7+...
Voor mij is dit een miskoop uit (misplaatste) nostalgische overwegingen voor het merk.
Oplossing voor als onderkant van je scherm niet werkt (dus ook home buttons etc):
1. Ga naar instellingen (als je al vastzit in een app, ga dan naar instellingen via het navigatie paneel)
2. Ga naar 'Systeem'
3. Ga naar 'Over deze telefoon'
4. Buttons / Onderkant scherm werkt weer
Te bizar eigenlijk dat dit het oplost
[ Voor 4% gewijzigd door atemiii op 28-11-2018 00:03 . Reden: Incompleet gequote ]
Hoi,
Ben sinds vorige maand in het bezit van de Nokia 7 Plus, vandaar ook nieuw in dit topic.
Nu vraag ik me af hoe en wanneer de updates binnen komen.
Ik heb enkele pagina's terug gekeken, maar het wordt me niet duidelijk.
Moet ik mijn toestel ergens aanmelden ?? (bij Nokia bijvoorbeeld)
Of regelmatig uit en weer aan zetten (opnieuw opstarten) zoals ik hier gelezen heb ??
Sinds 4 weken staat mijn systeemupdate op:
Android-versie: 8.1.0
Niveau beveiligingspatch: 1 Mei 2018
Laatste geslaagde updatecontole: om 11.05
JE SYSTEEM IS UP -TO -DATE
Model: TA-1046
Build-nummer: 00WW_2_22A
Nog geen update gehad dus sinds ik de telefoon uit de verpakking heb gehaald.
Ben sinds vorige maand in het bezit van de Nokia 7 Plus, vandaar ook nieuw in dit topic.
Of regelmatig uit en weer aan zetten (opnieuw opstarten) zoals ik hier gelezen heb ??
[ Voor 13% gewijzigd door Moost01 op 28-11-2018 13:00 ]
De updates voor de 7+ lijken nu steeds tegen het einde van de maand te komen.Moost01 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:46:
Hoi,
NIveau beveiligingspatch: 1 Mei 2018
Nokia 7 Plus gets a new Pie build with updated Camera app & November Security patch. [List of Markets]
Welke versie van de 7+ heb je. Uit vooral UK komen vaker meldingen dat ze geen update krijgen en nog op 8.1 zitten (Meesten in NL zullen een TA-1046 hebben)
They still haven't even delivered in the UK for the Nokia 7 Plus TA-1055 build 00WW_2_22M any security patches since the August patch let along Android Pie. This is terrible support for the UK Nokia 7 Plus phone.
De november update bevat niet alleen de laatste security patch, maar ook wijzigingen aan de UI en camera. Ik kan me inbeelden dat Nokia hierdoor meer ontwikkelingstijd nodig had 

https://nokiapoweruser.co...ty-patch-list-of-markets/

Verwijderd
Orginele gewoonalbino71 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:26:
@Verwijderd gebruik je de originele lader met originele kabel, of een andere/after market?
Mijn telefoon laad moeilijker en moeilijker. Ik ga nu eindelijk doorzetten met de reparatie van de laadpoort 
Vanavond de belangrijke dingen eraf en weer terug naar mijn oude vertrouwde OnePlus One. Zal weer wennen worden, maar dit is geen doen meer. Eerder moest ik de kabel stevig naar rechtsboven drukken om te kunnen laden, nu moet ik hard naar linksboven drukken om te kunnen laden.
Vanavond de belangrijke dingen eraf en weer terug naar mijn oude vertrouwde OnePlus One. Zal weer wennen worden, maar dit is geen doen meer. Eerder moest ik de kabel stevig naar rechtsboven drukken om te kunnen laden, nu moet ik hard naar linksboven drukken om te kunnen laden.
Ik had m´n telefoon ontvangen met het Novatek-V07 scherm die niet lager ging dan 16%, vond het zelf niet echt een probleem. Ik liet m'n scherm kapot vallen, bracht em naar de lokale telefoonreparateur (€189) en toen ik em terugkreeg zat het andere scherm, de 07, er in. Ik zou zelf liever hebben dat ie wat feller kan in de zon maar op zich toch wel fijn. Dus voor de echte fanatiekelingen is er altijd nog een andere optie, die schermen zwerven blijkbaar nog in het wild rond
Tip, je kan hem ook naar dynafix zelf opsturen. Scheelt weer eerst opsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan weer naar jou. Kan gewoon gratis onder garantie.Ossi schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:06:
Mijn telefoon laad moeilijker en moeilijker. Ik ga nu eindelijk doorzetten met de reparatie van de laadpoort
Alle winkels sturen hem ook naar dynafix, scheelt weer wachten
Zie helaas nog geen update hier, na een aantal keer op refresh te drukken verscheen die de voorgaande maanden altijd. Heb een ta-1046 zoals de meeste hier.XWB schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:47:
De november update bevat niet alleen de laatste security patch, maar ook wijzigingen aan de UI en camera. Ik kan me inbeelden dat Nokia hierdoor meer ontwikkelingstijd nodig had
[Afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door Iekozz op 28-11-2018 19:10 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verkopen en een andere telefoon kopen is goedkoperSebastiaannn schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:31:
Ik had m´n telefoon ontvangen met het Novatek-V07 scherm die niet lager ging dan 16%, vond het zelf niet echt een probleem. Ik liet m'n scherm kapot vallen, bracht em naar de lokale telefoonreparateur (€189) en toen ik em terugkreeg zat het andere scherm, de 07, er in. Ik zou zelf liever hebben dat ie wat feller kan in de zon maar op zich toch wel fijn. Dus voor de echte fanatiekelingen is er altijd nog een andere optie, die schermen zwerven blijkbaar nog in het wild rond
De maximale helderheid zit geen verschil in trouwens, echter kan de 07 wel donkerder worden dan de Novatek-V07. Dus je bent er in ieder geval op vooruit gegaan. Ik ben het wel met je eens trouwens, ik vind de maximale helderheid ook wat te laag, maar er valt mee te werken.
Mijn toestel gaat ook rechtstreeks naar Dynafix gestuurd wordenIekozz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:07:
[...]
Tip, je kan hem ook naar dynafix zelf opsturen. Scheelt weer eerst opsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan weer naar jou. Kan gewoon gratis onder garantie.
Alle winkels sturen hem ook naar dynafix, scheelt weer wachten
[...]
Zie helaas nog geen update hier, na een aantal keer op refresh te drukken verscheen die de voorgaande maanden altijd. Heb een ta-1046 zoals de meeste hier.
Hier vandaag ook een 7 plus voor mijn dochter binnen gekregen. 8.1 mei security patch en up to date. Had minimaal verwacht dat hij naar pie zou gaan. geen idee hoe dat zit, maar misschien moet ik een update forceren...Moost01 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:46:
Hoi,
Instellingen en dan naar systeeminformatie. Normaliter ga je dan naar de meest recente update. Er gaat een gerucht dat de update voor november in India voor problemen zorgde en dus teruggetrokken is. Normaal heeft dat geen effect op upgrades naar Pie. Tenzij je misschien de 1055 versie hebt, want daar lijkt nog geen Pie update voor te zijn.Beethere schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:19:
[...]
Hier vandaag ook een 7 plus voor mijn dochter binnen gekregen. 8.1 mei security patch en up to date. Had minimaal verwacht dat hij naar pie zou gaan. geen idee hoe dat zit, maar misschien moet ik een update forceren...
Komt vanzelf. Ik heb 'm denk ik een maandje geleden binnen gekregen, terwijl anderen hem al eerder hadden en anderen er nog steeds op wachten. Maar het is wel een typische x.0 release, er zitten nog wel wat kleine bugs in die hopelijk met die V3.39b versie opgelost zijn.Beethere schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:19:
[...]
Hier vandaag ook een 7 plus voor mijn dochter binnen gekregen. 8.1 mei security patch en up to date. Had minimaal verwacht dat hij naar pie zou gaan. geen idee hoe dat zit, maar misschien moet ik een update forceren...
A little patience goes a long way
30 november en nog steeds geen november security update 
dus heb ik een sideload gedaan van de OTA November sec update via XDA Developers.
download het bestand via https://androidfilehost.com/?fid=11410963190603861728
verplaats hem naar de root van je interne opslag (niet in een folder)
open je telefoon app en toets de volgende combinatie in : *#*#874#*#*
wacht tot de installatie compleet is en herstart dan je mobiel (hij zal het ook vragen)
voordelen die ik al ondervonden heb:
alles verloopt soepeler ook app drawer
de vingerprintscanner werkt sneller en beter (tot hiertoe nog geen hapering)
men meldt dat de screenlock boodschap nu wel werkt, maar is bij mij (nog) niet zo
dus heb ik een sideload gedaan van de OTA November sec update via XDA Developers.
wacht tot de installatie compleet is en herstart dan je mobiel (hij zal het ook vragen)
men meldt dat de screenlock boodschap nu wel werkt, maar is bij mij (nog) niet zo
Bedankt M-67,
Geen probleem met deze update
Als je vanaf je standaard openingsscherm naar beneden swiped
staat bij mij nu rechtsboven tijd en datum
? kan de datum standaard rechtsboven geplakt worden ?
edit=toevoeging
Geen probleem met deze update
Als je vanaf je standaard openingsscherm naar beneden swiped
staat bij mij nu rechtsboven tijd en datum
? kan de datum standaard rechtsboven geplakt worden ?
edit=toevoeging
[ Voor 66% gewijzigd door IJsselman op 30-11-2018 15:18 ]
Net ook maar ff gedaan.M-67 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:11:
Alles lijkt idd net ff wat smoother te gaan.
En de camera start weer gewoon snel op.
Dat was echt drama
Volgens Nokia support is de november update teruggetrokken omdat er issues zijn. Ik zou dus nog even wachten met installeren.M-67 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:11:
@M-67 Bedankt maar weer voor de instructies. Ik heb de nieuwste update nu ook op mijn telefoon staan en het valt me op dat executie van alle programma's veel sneller en soepeler gaat dan voorheen. Ik ben erg blij met de update tot nu toe.
Idempotent.
Tot op heden merk ik verder geen issues.XWB schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:35:
[...]
Volgens Nokia support is de november update teruggetrokken omdat er issues zijn. Ik zou dus nog even wachten met installeren.
Een vraag. Als ik bijvoorbeeld Spotify of Netflix kijk en ik wil het volume veranderen dan verzet de volumeknop alleen het 'belvolume' en niet dat van media. Er komt (na aanklikken van het scherm) alleen een dubbele slider te voorschijn waarmee ik ook de media kan regelen. Bij andere telefoons werkt de volumeknop contextafhankelijk, dus automatisch volumeverandering van media als je media kijkt in plaats van het belvolume (dat werkt bijvoorbeeld op het startscherm of tijdens het bellen).
Doe ik iets fout? In de instellingen kan ik niet gevonden krijgen hoe ik dit zou kunnen wijzigen.
Ik gebruik de MS-launcher, wellicht heeft dit nog invloed.
Edit: ook na het inprikken van een koptelefoon valt het geluid weg. Krijg het niet meer aan zolang de koptelefoon is ingeplugd. Heb er eerder geen last van gehad. Zou dit gerelateerd zijn?
Edit 2: Uitschakelen en na enkele minuten weer herstarten heeft het probleem (in ieder geval voorlopig) opgelost.
Doe ik iets fout? In de instellingen kan ik niet gevonden krijgen hoe ik dit zou kunnen wijzigen.
Edit: ook na het inprikken van een koptelefoon valt het geluid weg. Krijg het niet meer aan zolang de koptelefoon is ingeplugd. Heb er eerder geen last van gehad. Zou dit gerelateerd zijn?
Edit 2: Uitschakelen en na enkele minuten weer herstarten heeft het probleem (in ieder geval voorlopig) opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door Paulus73 op 04-12-2018 14:13 ]
Hoi ik herken dit probleem niet hoor.Paulus73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:07:
Een vraag. Als ik bijvoorbeeld Spotify of Netflix kijk en ik wil het volume veranderen dan verzet de volumeknop alleen het 'belvolume' en niet dat van media. Er komt (na aanklikken van het scherm) alleen een dubbele slider te voorschijn waarmee ik ook de media kan regelen. Bij andere telefoons werkt de volumeknop contextafhankelijk, dus automatisch volumeverandering van media als je media kijkt in plaats van het belvolume (dat werkt bijvoorbeeld op het startscherm of tijdens het bellen).
ALs ik spotify afspeel komt er geen dubbele slider...
alleen één voor de media die ik afspeel.
Ook met koptelefoon hetzelfde.
Misschien even de launcher er af gooien en de standaard proberen.
Ik heb ook die launcher gebruikt een tijdje, en toen vond ik het net allemaal iets trager als de standaard launcher.
Misschien een keer zonder proberen
Ik heb het opgelost zoals ik in mijn tweede editie had geschreven door mijn telefoon compleet uit te schakelen en daarna weer opnieuw op te starten. Weet niet wat het geweest is. Maar zelfs met deze launcher werkt het nu.digiben schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:27:
[...]
Hoi ik herken dit probleem niet hoor.
ALs ik spotify afspeel komt er geen dubbele slider...
alleen één voor de media die ik afspeel.
Ook met koptelefoon hetzelfde.
Misschien even de launcher er af gooien en de standaard proberen.
Ik heb ook die launcher gebruikt een tijdje, en toen vond ik het net allemaal iets trager als de standaard launcher.
Misschien een keer zonder proberen
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Ik heb sinds pie ook met enige regelmaat dat geluidssettings niet meer lekker werken of geluid het in bepaalde apps niet meer doet.Paulus73 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:31:
[...]
Ik heb het opgelost zoals ik in mijn tweede editie had geschreven door mijn telefoon compleet uit te schakelen en daarna weer opnieuw op te starten. Weet niet wat het geweest is. Maar zelfs met deze launcher werkt het nu.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.
En inderdaad uit/aan zetten (geen restart) lost het probleem weer een week of wat op.
Eigenlijk een beetje hetzelfde met navigatie knoppen of notification bar pulldown. Soms reageerd deze vreemd of vertraagd uit/aan lost het weer een tijd op.
Begint een beetje op Windows te lijken
Dat voelt zo vertrouwd na mijn Lumia 😉.
Maar eerlijk gezegd had ik daarop dit soort problemen nooit.
Verwijderd
Telefoon begint steeds meer kuren te tonen. Zet je m op de lader, heeft ie heel de nacht niet opgeladen
Er zijn inderdaad problemen met koptelefoons. Ik heb ook even gedacht dat mijn koptelefoonaansluiting stuk was, aangezien de mijne een mainboard swap heeft gehad, dacht ik dat er een kabeltje niet is vastgezet. Na een herstart werkte het opeens wel. Schijnbaar is dat probleem dus nog niet gefixt.Paulus73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:07:

Waarschijnlijk is ook jouw aansluiting lam. Ik kon de USB plug in de telefoon alle kanten op bewegen. Hij zou gerepareerd moeten zijn, maar is nog niet terug. Dit is trouwens ook een bekend probleem van de Nokia 7 plus.Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:46:
Telefoon begint steeds meer kuren te tonen. Zet je m op de lader, heeft ie heel de nacht niet opgeladen

Hier nergens last mee, heb wel een harde reset gedaan met alles opnieuw installeren.erikjong schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:36:
[...]
Ik heb sinds pie ook met enige regelmaat dat geluidssettings niet meer lekker werken of geluid het in bepaalde apps niet meer doet.
En inderdaad uit/aan zetten (geen restart) lost het probleem weer een week of wat op.
Eigenlijk een beetje hetzelfde met navigatie knoppen of notification bar pulldown. Soms reageerd deze vreemd of vertraagd uit/aan lost het weer een tijd op.
Begint een beetje op Windows te lijken
Daarna was alles ook zo weer opnieuw geïnstalleerd met Google backup.
Op een paar instellingen na.
Heb hier nergens last mee, vind het eens steeds lekkerder toestel worden en dat was die eigenlijk al vanaf maart.
Nu nog een anderhalf jaartje zo door gaan en een nieuwe Nokia zit er dan wel aan te komen.
Moeten ze hem wel zonder notch maken, en iets meer aan de service doen dan koop ik er zeker weer één 😉
ik krijg zojuist de software update V3.39B aangeboden via OTA....
totaal 462.8 MB
geen veranderingen aan de omschrijving
totaal 462.8 MB
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Idem
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Hier ook niet, zal wel een gefaseerde uitrol zijn.albino71 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:53:
Hmm, hier nog niks...
Hier inmiddels ook bezig met downloaden en installeren.
V3.39B en inderdaad zoals al gemeld hierboven al totaal 462.8 MB
V3.39B en inderdaad zoals al gemeld hierboven al totaal 462.8 MB
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
na bijna 30 minuten volledig geinstalleerd.MAdD schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:40:
ik krijg zojuist de software update V3.39B aangeboden via OTA....
totaal 462.8 MB
Voor degene die het willen weten, hieronder de gegevens van de patch:
code:
1
2
3
4
| Update beveiliging 1 november buildnummer 00WW_3_39B Firmware camera V100.0081.02 V010.0019.04 |
[ Voor 0% gewijzigd door MAdD op 06-12-2018 13:24 . Reden: typo firmware camera ]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Voor wie wil side loaden, de OTA update kan nu rechtstreeks van googleapis.com gedownload worden:
Voor de mensen die de geannuleerde november update al eerder hadden gedownload, daar waren dus issues mee en kunnen nu deze kleine patch binnenhalen:WW 3.39B November 2018 (B2N-339B-0-00WW-B03-322D-0-00WW-B01-update.zip)
https://android.googleapi...6798ae7341e45a3c00540.zip
WW 322F November 2018 (B2N-339F-0-00WW-B03-322D-0-00WW-B01-update.zip)
https://android.googleapi...461eaa968901495ad5302.zip
[ Voor 50% gewijzigd door XWB op 06-12-2018 12:57 ]
Hey dat is vreemd, na de update zit ik ook op de November patch, maar mijn camera firmware is nog steeds V100.0081.02, niet de 91 die jij aangeeft.MAdD schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:13:
[...]
na bijna 30 minuten volledig geinstalleerd.
Voor degene die het willen weten, hieronder de gegevens van de patch:
code:
1 2 3 4 Update beveiliging 1 november buildnummer 00WW_3_39B Firmware camera V100.0091.02 V010.0019.04
Typo of hebben we echt andere firmwares?
sorry typo... zal het wijzigenHey dat is vreemd, na de update zit ik ook op de November patch, maar mijn camera firmware is nog steeds V100.0081.02, niet de 91 die jij aangeeft.
Typo of hebben we echt andere firmwares?
Stomme vraag misschien...Maar hoe installeer ik deze?Voor de mensen die de geannuleerde november update al eerder hadden gedownload, daar waren dus issues mee en kunnen nu deze kleine patch binnenhalen:
[...]
Heb hem verplaatst naar mn root map en de naam die jij erbij hebt gezet gegeven mar dit werkt niet als ik het dan via de dialer doe.
Heb jij enig idee?
Hier staat precies wat je moet doen: https://forum.xda-develop...7-plus-ota-links-t3818774
Gisteren is mijn telefoon teruggekomen van reparatie. Geen krasjes of wat dan ook, dus wat betreft is het allemaal goed gegaan. Hij laadt ook weer normaal op 
Enige wat mij opvalt is dat de plus in mijn telefoon nog steeds heel los zit, terwijl hij bij mijn collega met een eerste generatie Nokia 7 plus mooi strak in de poort zit. Dus ik weet het niet hoelang dit goed gaat...
Enige wat mij opvalt is dat de plus in mijn telefoon nog steeds heel los zit, terwijl hij bij mijn collega met een eerste generatie Nokia 7 plus mooi strak in de poort zit. Dus ik weet het niet hoelang dit goed gaat...
Heb since gisteren een snel leeglopende batterij, merk op dat Google play service waarschijnlijk de boosdoener is. Heb versie 14.7.99 (100400-223214910) draaien. Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen? BVD
@ Leijenman : dit is manier om de sideload te installeren en niet de oplossing om de patch
van 111 MB te installeren.
Hoe het wel moet is mij ook onduidelijk, ook bij xda is hier niets te vinden
( of zie ik iets over het hoofd )
@Rommel heb je ook last van snel leeglopende batterij?
Hmm. Ik heb natuurlijk nooit echte reviews gelezen met issues voordat ik de Nokia 7 plus kocht. Ik heb hetzelfde paneel met dezelfde issues. Die brightness kan ik nog mee leven maar ergens klopt de responsiveness van mijn paneel niet lijkt het. Ik maak zoveel typfouten. Toetsen worden soms dubbel aangeslagen of SwiftKey denkt dat ik een long press doe terwijl ik gewoon heel snel 2x druk. Dat heb ik nog nooit meegemaakt met m'n oude LG of Samsung tablet. Ben bang dat ik daar niet aan ga wennenmsx2 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:37:
[...]
Ik heb een paar dagen terug eentje via Vodafone geleverd gekregen (Novatek V-07) en hetzelfde probleem, minimale brightness is 16%, in een compleet donkere ruimte gaat hij op auto brightness zelf al niet lager. Handmatig naar 0% instellen maakt geen verschil. Overigens vind ik het scherm in het geheel niet bepaald gevoelig voor aanraken in vergelijking met mijn vorige telefoon (moto Z).
"Aanpasbare en geoptimaliseerde helderheidsniveaus" staat er in de omschrijving van de nieuwe patch.
Iemand met een Novatek scherm deze al geïnstalleerd? En kun je nu ook onder de 16% helderheid?
Iemand met een Novatek scherm deze al geïnstalleerd? En kun je nu ook onder de 16% helderheid?
Geen verschil, mewp mewp mewpOssi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:53:
"Aanpasbare en geoptimaliseerde helderheidsniveaus" staat er in de omschrijving van de nieuwe patch.
Balen zeg. Geen idee wat ze er dan mee bedoelen.
Vind er ook niks over.IJsselman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:00:
@ Leijenman : dit is manier om de sideload te installeren en niet de oplossing om de patch
Maar zie volgens mij ook geen verschil met de versie die ik eerder er in heb gezet.
Zag trouwens wel dat me batterij sneller leeg is.
We gaan nog eens verder lezen en spelen 😉
@digiben,
kan ook nergens wat vinden waar die patch wegkomt, door wie die geplaatst is.
geen merkbaar probleem met de batterij hier.
als je deze hele topic doorleest, is dit toestel wel een lachertje aan het worden.
Ik blijf bij mijn eerdere geplaatste mening dat Nokia op wel heel korte termijn te veel toestellen op de markt kwakt.
de maandelijkse security patches is daar ook wel een voorbeeld van.
als je deze hele topic doorleest, is dit toestel wel een lachertje aan het worden.
Ik blijf bij mijn eerdere geplaatste mening dat Nokia op wel heel korte termijn te veel toestellen op de markt kwakt.
Ik vind ook niks en laat het maar hierbij.IJsselman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:57:
@digiben,
zag trouwens dat me Bluetooth aan stond.
Maar wat je zegt wat Nokia betreft zal het ook weer de laatste worden...als ze zo door blijven gaan denk ik ook dat er over twee jaar niks meer van over is.
Zit ik weer met een Microsoft toestel met Android
We gaan het zien wat Nokia er de komende jaren van bakt
Tot nu toe is het een heerlijk toestel.
Ik begrijp ze ook niet echt... een low, mid en high moet toch volstaan ?IJsselman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:57:
Maar het probleem is dat de high-end er zelfs niet is en we 37 low-mid end toestellen hebben.
Ondertussen trouwens de update aan het installeren.
En dat nu de security december al uit is...
Normaal had je hem een weekje later.
Maar ze hebben nu zoveel modellen... dat ze het ook niet meer weten bij nokia
Normaal had je hem een weekje later.
Maar ze hebben nu zoveel modellen... dat ze het ook niet meer weten bij nokia
Wat mij direct opvalt na de installatie van de update is dat de DPI veranderd is.
Ik kon eerst 6 apps op een rij kwijt, nu "maar" 5.
Een reboot of opnieuw de DPI op kleinste zetten helpt helaas niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Medic op 07-12-2018 09:48 ]
dan ben ik niet de enige die dit heeft... was dit op mijn telefoon ook al tegengekomen... en uren zitten zoeken hoe ik het weer kan aanpassenMedic schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:48:
Wat mij direct opvalt na de installatie van de update is dat de DPI veranderd is.

@IJsselman
Sorry was een beetje rissig gister met lezen en installeren.
Voor wie wil side laden (OTA update)
WW 3.39B November 2018 (B2N-339B-0-00WW-B03-322D-0-00WW-B01-update.zip)
Is inderdaad dat bestand downloaden en hernoemen naar B2N....... zip
In de rootmap gooien en via de *#*#874#*#* installeren
Voor de mensen voor de patch 100mb
Geldt hetzelfde: bestand in rootmap, hernoemen naar bovenstaande update.zip en weer *#*#874#*#* uitvoeren
Ik heb zelf alleen de bovenste versie geïnstalleerd 400mb.
Dus hoop voor je dat het onderste bestand ook zo kan worden geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet
Sorry was een beetje rissig gister met lezen en installeren.
Voor wie wil side laden (OTA update)
WW 3.39B November 2018 (B2N-339B-0-00WW-B03-322D-0-00WW-B01-update.zip)
Is inderdaad dat bestand downloaden en hernoemen naar B2N....... zip
In de rootmap gooien en via de *#*#874#*#* installeren
Voor de mensen voor de patch 100mb
Geldt hetzelfde: bestand in rootmap, hernoemen naar bovenstaande update.zip en weer *#*#874#*#* uitvoeren
Ik heb zelf alleen de bovenste versie geïnstalleerd 400mb.
Dus hoop voor je dat het onderste bestand ook zo kan worden geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet
@Leijenman,
Dat je er soms rissig van kunt zijn, kan ik mij voorstellen
In twente noemen we dat "hellig".
Bedankt
Dat je er soms rissig van kunt zijn, kan ik mij voorstellen
In twente noemen we dat "hellig".
Bedankt
Ik zag recent een blog post [1] van Google over adaptive brightness en recente aanpassingen in Pie, ik vermoed dat het om de implementatie van die features gaat?Ossi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:12:
[...]
Balen zeg. Geen idee wat ze er dan mee bedoelen.
[1] https://android-developer...brightness-right-for.html
Net als meerderen heb ik last van een snel leeg lopende batterij. Lijkt idd op dat play services dit doet. Irritant, nog geen oplossing gevonden.
De oplossing die bij mij nog wel eens gewerkt heeft is updates te verwijderen.marti28 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:54:
Net als meerderen heb ik last van een snel leeg lopende batterij. Lijkt idd op dat play services dit doet. Irritant, nog geen oplossing gevonden.
Je doet dat door Instellingen --> Apps ---> Google Play Services --> eerst checken of het batterijverbruik ervan echt hoog is. --> 3 puntjes rechtsbovenin, --> updates verwijderen
Daarna weer updaten.
Dat werkt helaas niet bij de play services. Hij roept dan dat ik deze niet kan verwijderen...Raindeer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:29:
[...]
De oplossing die bij mij nog wel eens gewerkt heeft is updates te verwijderen.
Je doet dat door Instellingen --> Apps ---> Google Play Services --> eerst checken of het batterijverbruik ervan echt hoog is. --> 3 puntjes rechtsbovenin, --> updates verwijderen
Daarna weer updaten.
Niet verwijderen, maar terug zetten naar fabrieksversie. Ik kom ver genoeg dat ie vraagt of ik het zeker weetmarti28 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:09:
[...]
Dat werkt helaas niet bij de play services. Hij roept dan dat ik deze niet kan verwijderen...
Zelf merk ik weinig verschil. Zoals nu staat hij nog op 75% na normaal gebruik.Indy2001 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:58:
@Rommel heb je ook last van snel leeglopende batterij?
Everything that has a beginning has a end
Ik heb mijn toestel aangeboden voor reparatie bij Belsimpel. Hopelijk wordt het scherm vervangen voor de beter werkende variant. Merk ook een beetje lag bij het typen. Maak zoveel typfouten op het ding. Vooral dubbele aanslagen ziet ie vaak als een enkel lange aanslag (SwiftKey) terwijl ik daar op m'n LG g4 en Samsung S2 tablet geen last van heb.
Dat vind ik misschien nog wel irritanter dan de brightness die niet zo laag wil. Vooral snel typen is echt een opgave. Mocht de brightness wel gefixt zijn straks en de snelheid van het scherm niet gaat ie in de verkoop.
Dat vind ik misschien nog wel irritanter dan de brightness die niet zo laag wil. Vooral snel typen is echt een opgave. Mocht de brightness wel gefixt zijn straks en de snelheid van het scherm niet gaat ie in de verkoop.
[ Voor 13% gewijzigd door spokje op 07-12-2018 20:44 ]
En dan komt ie dus met die meldingRaindeer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:48:
[...]
Niet verwijderen, maar terug zetten naar fabrieksversie. Ik kom ver genoeg dat ie vraagt of ik het zeker weet
Manueel laten checken en wordt nu gedownload
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Yup, bij mij nu ook.Gondor schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:39:
Manueel laten checken en wordt nu gedownload
Welke? Van december? En is het enkel een veiligheidsupdate?Moost01 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:24:
ja, hier nu ook de update.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Ik vind pie echt tegenvallen. Google pusht nog meer z'n services. Je moet een andere launcher installeren als je die Google zoekbalk niet wilt en ik vind persoonlijk het redesign van knoppen en logo's echt jammer. Net of ze een stagiair het designwerk hebben laten doen.
1 automatische update gehad van 8.1.0 naar Android versie 9 (Pie)Inge Janse schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:55:
[...]
Welke? Van december? En is het enkel een veiligheidsupdate?
Daarna 1x een beveiligingsupdate.
Nu:
Je systeem is up-to-date.
Android-versie: 9
Niveau van beveiligingspatch: 1 oktober 2018
Laatste geslaagde updatecontrole: om 16:33.
Ooh. Wat gek dat alles door elkaar loopt! Ik zit op november. Afijn, dat zal wel met al die versies te maken hebben. Bedankt voor de info!Moost01 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:47:
[...]
1 automatische update gehad van 8.1.0 naar Android versie 9 (Pie)
Daarna 1x een beveiligingsupdate.
Nu:
Je systeem is up-to-date.
Android-versie: 9
Niveau van beveiligingspatch: 1 oktober 2018
Laatste geslaagde updatecontrole: om 16:33.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Ik heb een aantal maanden de 7 plus.
Daarvoor had ik de LG G4 en daarvoor de LG G2.
Mijn ervaring met de 7 plus zijn behoorlijk divers. De vervelende dingen deel ik even.
- Ik merk dat de output van het geluid naar een versterker bijvoorbeeld niet zo strak is als bij een willekeurig ander toestel.
- Ik heb ook een scherm die niet ver genoeg dimbaar is, voelt allemaal ook niet zo vlot als zou moeten lijkt me.
- Hoewel ik het meegeleverde transparante beschermding gebruik, is er op 2 plekken zonder aanleiding te vinden de koperen laag weg.
- batterijduur zou fantastisch moeten zijn, daar kan ik me niet in vinden.
en dan sinds een maand of zo is de speaker die ik aan mijn oor houd om iemand te kunnen horen bij het bellen stuk. Die valt weg en kraakt. (en ik heb die nooit zo hard staan, mijn oren doen het prima.)
Dus ik moet het toestel aanbieden ter reparatie, misschien gelijk melden dat ik het niet eens ben met het scherm, de snelheid en de batterijduur.
Ik heb ondertussen mijn LG uit de kast gehaald.
Excuus dat ik een beetje negatief overkom, ik ben altijd Nokia verslaafd geweest maar volgens mij zitten er veel ziektes in dit toestel.
[update]
Ik heb even teruggelezen in dit topic en iets dat ik ook meemaakte afgelopen week is dat ik het toestel niet meer wakker kon maken, of wel: zwart scherm, reageerde niet op vingerprint en op de powerknop. Wél voelde ik de trilmotor. Lang wachten was de oplossing.
gegevens toestel:
Android 9 / beveiligingspatch 1 november 2018
build: 00WW_3_39B
touchscherm: Novatek-V07 / Goodix-V1.017.20
Daarvoor had ik de LG G4 en daarvoor de LG G2.
Mijn ervaring met de 7 plus zijn behoorlijk divers. De vervelende dingen deel ik even.
- Ik merk dat de output van het geluid naar een versterker bijvoorbeeld niet zo strak is als bij een willekeurig ander toestel.
- Ik heb ook een scherm die niet ver genoeg dimbaar is, voelt allemaal ook niet zo vlot als zou moeten lijkt me.
- Hoewel ik het meegeleverde transparante beschermding gebruik, is er op 2 plekken zonder aanleiding te vinden de koperen laag weg.
- batterijduur zou fantastisch moeten zijn, daar kan ik me niet in vinden.
en dan sinds een maand of zo is de speaker die ik aan mijn oor houd om iemand te kunnen horen bij het bellen stuk. Die valt weg en kraakt. (en ik heb die nooit zo hard staan, mijn oren doen het prima.)
Dus ik moet het toestel aanbieden ter reparatie, misschien gelijk melden dat ik het niet eens ben met het scherm, de snelheid en de batterijduur.
Ik heb ondertussen mijn LG uit de kast gehaald.
Excuus dat ik een beetje negatief overkom, ik ben altijd Nokia verslaafd geweest maar volgens mij zitten er veel ziektes in dit toestel.
[update]
Ik heb even teruggelezen in dit topic en iets dat ik ook meemaakte afgelopen week is dat ik het toestel niet meer wakker kon maken, of wel: zwart scherm, reageerde niet op vingerprint en op de powerknop. Wél voelde ik de trilmotor. Lang wachten was de oplossing.
gegevens toestel:
Android 9 / beveiligingspatch 1 november 2018
build: 00WW_3_39B
touchscherm: Novatek-V07 / Goodix-V1.017.20
[ Voor 14% gewijzigd door TimothyW op 10-12-2018 10:54 . Reden: zie update. ]
Speculatie en off-topic. Aangezien wij al over zijn op PieIJsselman schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:31:
Wat velen van ons al dachten,
Bron:
https://www.androidplanet...okia-android-pie-updates/
Hoop mensen klagen op XDA over wifi problemen na de november update. Heb er zelf nog geen last van gelukkig, maar misschien iets om rekening te houden voor de mensen die de update nog niet hebben ontvangen
Krijg nu naar handmatig update controle de december beveiliging update binnen. Misschien jullie ook als je even handmatig zoekt
Yep, hier ook. De december security update rolt momenteel via OTA binnen, bestandsgrootte is 98,6 MB.
Sterker nog, mijn accuduur is sinds de Pie update alleen maar toegenomen. Tegenwoordig die ik ruim 48 uur met 5 uur SOT, voorheen haalde ik vaak net geen twee dagen.
Indy2001 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:33:
Heb since gisteren een snel leeglopende batterij, merk op dat Google play service waarschijnlijk de boosdoener is. Heb versie 14.7.99 (100400-223214910) draaien. Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen? BVD
Mijn accuduur is met de november update niet afgenomen.digiben schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:41:
[...]
Vind er ook niks over.
Maar zie volgens mij ook geen verschil met de versie die ik eerder er in heb gezet.
Zag trouwens wel dat me batterij sneller leeg is.
We gaan nog eens verder lezen en spelen 😉
Sterker nog, mijn accuduur is sinds de Pie update alleen maar toegenomen. Tegenwoordig die ik ruim 48 uur met 5 uur SOT, voorheen haalde ik vaak net geen twee dagen.
krijg ze nu ook binnen, nadat ik handmatig gezocht had.....Leijenman schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:52:
Krijg nu naar handmatig update controle de december beveiliging update binnen. Misschien jullie ook als je even handmatig zoekt
lekker snel
Ik heb vorige week geupdate naar november patch, maar helaas superveel WIFI issues.
Geeft "verbonden, geen internet melding" en als ik al verbonden geraak is de snelheid van de verbiding supertraag...
Thuis wil hij niet meer verbinden met de Telenet modem, op het werkt lukt het nog wel...
Ik heb even handmatig gechecked en nu wil hij inderdaad die december patch binnenhalen (98,6 mb).
Zou dit de problemen oplossen?
Geeft "verbonden, geen internet melding" en als ik al verbonden geraak is de snelheid van de verbiding supertraag...
Thuis wil hij niet meer verbinden met de Telenet modem, op het werkt lukt het nog wel...
Ik heb even handmatig gechecked en nu wil hij inderdaad die december patch binnenhalen (98,6 mb).
Toevallig een 5 Ghz netwerk? Probeer het eens op 2.4 Ghz.RaPMaN schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:23:
Ik heb vorige week geupdate naar november patch, maar helaas superveel WIFI issues.
Ja, Telenet modem gebruikt beide kanalen.ThaRabbit schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:03:
[...]
Toevallig een 5 Ghz netwerk? Probeer het eens op 2.4 Ghz.
Ik zal hem eens forceren op 2.4GHZ om te zien of het iets oplost.
Mijn sot is ook al 2 keer niks meer.
Nu 4 uur sot en 9 uur geleden uit de stekker gehaald.zit op 26%
Van die 7 uur etc is hier al lang geen sprake meer.
Nu 4 uur sot en 9 uur geleden uit de stekker gehaald.zit op 26%
Van die 7 uur etc is hier al lang geen sprake meer.
Hier krijg ik ook net december security update 98.6mb
Dus gaat snel 😉
Dus gaat snel 😉
[ Voor 30% gewijzigd door digiben op 10-12-2018 13:58 ]
De accu heb ik niet meer hoor, was met me Bluetooth en na herstarten weer normaal.XWB schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:55:
Yep, hier ook. De december security update rolt momenteel via OTA binnen, bestandsgrootte is 98,6 MB.
[...]
[...]
Mijn accuduur is met de november update niet afgenomen.
Al laad ik hem wel elke dag op.
Gebruik hem de hele dag met spotify en browsen etc.
Dus vind het een super toestel 👍
Nu de security al binnen van december, dus gaat goed 😉
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires