Had hetzelfde probleem. Ook de radio 1 app hield er na twee minuten afspelen mee op. Beide apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het probleem is opgelostXWB schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Met Android Oreo werkte Spotify in elk geval perfect, pas sinds de Pie update kapt de app er na ongeveer 10 minuten mee.
Behoorlijk vervelend
Dit kon ik bij mij oplossen door beweging uit te zetten (bolletje boven in de app).r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:12:
[...]
Na enkele foto's wil hij inderdaad geen nieuwe foto's meer nemen (crashen doet de app echter niet bij mij)... toggle je dan gewoon even tussen front/rear camera dan is het weer opgelost en kan je terug enkele foto's nemen.
Om in de instellingen te switchen tussen front en back, en dan weer van back naar front is geen oplossing.
Alsmede opnieuw te blijven installeren ook geen optie is, tenminste mijn mening.
Dit alles hierboven gelezen te hebben, verwacht ik rond 5 december een groot aanbod van de Nokia 7 Plus op Marktplaats.
Alsmede opnieuw te blijven installeren ook geen optie is, tenminste mijn mening.
Dit alles hierboven gelezen te hebben, verwacht ik rond 5 december een groot aanbod van de Nokia 7 Plus op Marktplaats.
Dit probleem is alleen bij de camera app van Google. Welke door een stel enthousiastelingen werkend is gemaakt op de 7 Plus.IJsselman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:58:
Om in de instellingen te switchen tussen front en back, en dan weer van back naar front is geen oplossing.
De camera app van Nokia zelf werkt prima.
Wat betreft het opnieuw installeren, dit is een kleine groep die verschillende problemen meldt op tweakers.
Over het algemeen wordt er positief gereageerd op dit toestel.
Sinds vanmorgen een hoop gekraak en slecht geluid bij telefoongesprekken, toestel al eens opnieuw opgestart hielp ook niets. Volgens de check bij T-Mobile ook geen problemen.
Iemand anders hier toevallig ook last van?
Bellen is zo geen pretje meer...
Het is nog steeds niet ideaal. Waar ik met Android 8.1 twee dagen kon halen, haal ik nu maar één dag. Om precies te zijn: gisteren heb ik een "screen on time" van 4:25 uur met 28% batterij over aan het einde van de dag. Is dit normaal? Ik heb helaas nooit metingen gedaan met Android 8.1. Wellicht gebruik ik het toestel nu meer, ik weet het niet zeker. Kan iemand anders iets zeggen over zijn screen on time in verhouding tot het batterijverbruik?Aurera schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Hartelijk dank! Het is gelukt, en heb het afgeschakeld. Ik ga even aankijken of de batterij weer lekker lang mee gaat. De vraag over het gebruik van 14GB opslag gelabeld als "Systeem" blijft nog staan. Ben benieuwd of dit normaal is.
Dit klopt ook, ik heb dit ook... al draait hier 24uur per dag spotify en gebruik hem uren meer.😀Aurera schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:53:
[...]
Het is nog steeds niet ideaal. Waar ik met Android 8.1 twee dagen kon halen, haal ik nu maar één dag. Om precies te zijn: gisteren heb ik een "screen on time" van 4:25 uur met 28% batterij over aan het einde van de dag. Is dit normaal? Ik heb helaas nooit metingen gedaan met Android 8.1. Wellicht gebruik ik het toestel nu meer, ik weet het niet zeker. Kan iemand anders iets zeggen over zijn screen on time in verhouding tot het batterijverbruik?
Maar het was met beta al zo en dit hebben ze nog niet helemaal opgelost batterij gebruik.
Denk dat er wel nog wat updates komen volgende maand en of maanden.
Al heb ik er eigenlijk nog geen last van omdat ik toch elke dag en of twee keer per dag hem aan de lader hang.
Voor de rest werkt hier alles beter als in de beta, en 8,1
Mischien wel als de nieuwe 7x uit komt 😀IJsselman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:58:
Maar dan heb je er een prima toestel voor mocht je hem kopen 😉
Ik heb na het even aan te zien eergisteren ook maar de Android 9 Pie update op mijn N7+ geïnstalleerd. Initieel na eerste boot voelde het wat instabiel met enkele apps crashen. Maar na nog een reboot, vervolgens installatie van de oktober security update, en nog een reboot, werkt het allemaal prima bij mij.
@digiben,
Weer een nieuw model, die 7x ?
Ik denk dat wij allebei niet willen weten hoeveel modellen HMD de laatste tijd op de markt gezet heeft,
al deze modellen moeten ondersteund, geupdate en verkocht worden en zo groot is deze company ook weer niet, ook financieel kan het niet veel hebben.
Ben erg benieuwd wat de bevindingen gaan worden betreffende de Nokia 6.1 Plus.
Zal bij Tweakers weer mooi leesvoer opleveren, en misschien voor mij een mooie 5 december as
Weer een nieuw model, die 7x ?
Ik denk dat wij allebei niet willen weten hoeveel modellen HMD de laatste tijd op de markt gezet heeft,
al deze modellen moeten ondersteund, geupdate en verkocht worden en zo groot is deze company ook weer niet, ook financieel kan het niet veel hebben.
Ben erg benieuwd wat de bevindingen gaan worden betreffende de Nokia 6.1 Plus.
Zal bij Tweakers weer mooi leesvoer opleveren, en misschien voor mij een mooie 5 december as
@IJsselman ja dat is zeker zo.
Jammer dat ze zoveel modellen maken, dat is het enige wat me zorgen maakt bij nokia /hmd.
Heb toch liever geen paar modellen minder.. en alles top, tot ondersteuning.
Maar we we wachten het gewoon rustig af en kijken over 2a 3 jaar weer verder waar Nokia /hmd dan staat.
Wie weet wel Top 😉
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee na eerst de oude 6 nu de 7+ er naast.
Hoef geen Samsung en of Apple etc meer, dan liever pixel.
Jammer dat ze zoveel modellen maken, dat is het enige wat me zorgen maakt bij nokia /hmd.
Heb toch liever geen paar modellen minder.. en alles top, tot ondersteuning.
Maar we we wachten het gewoon rustig af en kijken over 2a 3 jaar weer verder waar Nokia /hmd dan staat.
Wie weet wel Top 😉
Ben er tot nu toe zeer tevreden mee na eerst de oude 6 nu de 7+ er naast.
Hoef geen Samsung en of Apple etc meer, dan liever pixel.
Ik denk dat wij een andere definitie hanteren van "prima" !mb1234 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:15:
De camera app van Nokia werkt... maar de foto's zijn serieus ondermaats naar mij normen.
In het begin met Pie kon ik de dag net doorkomen, zonder dat ik er wat mee deed.
Heb wat dingen aangepast en van vele apps, waaronder Playstore, alle cache verwijderd. Accu gaat nu weer lang mee.
Heb wat dingen aangepast en van vele apps, waaronder Playstore, alle cache verwijderd. Accu gaat nu weer lang mee.
[ Voor 97% gewijzigd door vanputten80 op 01-11-2018 21:41 ]
Dat hielp bij mij ook, maar desondanks gaat de batterij duidelijk minder lang mee na de update naar Pie.vanputten80 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:39:
In het begin met Pie kon ik de dag net doorkomen, zonder dat ik er wat mee deed.
Klopt, de foto kwaliteit is niet bijzonder.r2504 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:12:
[...]
Ik denk dat wij een andere definitie hanteren van "prima" !
De camera app van Nokia werkt... maar de foto's zijn serieus ondermaats naar mij normen.
Maar in dit geval ging het om de werking van de app zelf en die werkt prima.
Nou maar slechts zijn ze ook niet met daglicht heb je leuke tot goede foto's er mee hoor.mb1234 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:07:
[...]
Klopt, de foto kwaliteit is niet bijzonder.
Maar in dit geval ging het om de werking van de app zelf en die werkt prima.
Er zijn slechtere als de 7+.
Verwijderd
Telefoon voor de tweede keer opgestuurd naar Dynafix. Nu met uitgebreide klachten omschrijving en voorbeelden erbij. Zie ik nu op de tracking op de service bon "klacht niet geconstateerd" terwijl het de vorige keer wel geconstateerd was maar "opgelost" was door een software update. Ik word er onderhand echt gek van, twee keer opgestuurd en nu claimen ze zelfs dat er geen klacht is. Het liefst zou ik nu mijn geld terug krijgen, want wil hem niet nog een keer opsturen. Dus even kijken wat de opties nu zijn
Ik weet er alles van... heb het een keer gehad met een Apple en Samsung.Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:11:
Telefoon voor de tweede keer opgestuurd naar Dynafix. Nu met uitgebreide klachten omschrijving en voorbeelden erbij. Zie ik nu op de tracking op de service bon "klacht niet geconstateerd" terwijl het de vorige keer wel geconstateerd was maar "opgelost" was door een software update. Ik word er onderhand echt gek van, twee keer opgestuurd en nu claimen ze zelfs dat er geen klacht is. Het liefst zou ik nu mijn geld terug krijgen, want wil hem niet nog een keer opsturen. Dus even kijken wat de opties nu zijn
Nooit opgelost... Tot ik maar een ander toestel kocht.
Moet eigenlijk niet mogen... maar het gebeurt toch.
Daarom koop ik meestal maar bij bol com dan heb ik nog 30 dagen voor het geval ik gekke dingen zie en of het toestel niet bevalt 😇
Verwijderd
Ja vreselijk zeg.. Je gaat er toch ook gewoon van uit dat de klachten opgelost worden, niet dus. Ben nu best boosdigiben schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:05:
[...]
Ik weet er alles van... heb het een keer gehad met een Apple en Samsung.
Nooit opgelost... Tot ik maar een ander toestel kocht.
Moet eigenlijk niet mogen... maar het gebeurt toch.
Daarom koop ik meestal maar bij bol com dan heb ik nog 30 dagen voor het geval ik gekke dingen zie en of het toestel niet bevalt 😇
Wel slim inderdaad om via Bol te bestellen
Jullie weten dat er al een hele hoop Google Camera apktjes zijn die probleemloos draaien. Hier een overzichtspagina die je kunt sorteren op Developermb1234 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:15:
[...]
Dit probleem is alleen bij de camera app van Google. Welke door een stel enthousiastelingen werkend is gemaakt op de 7 Plus.
Wat betreft het opnieuw installeren, dit is een kleine groep die verschillende problemen meldt op tweakers.
Over het algemeen wordt er positief gereageerd op dit toestel.
https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
Je kunt je volgens mij beroepen op conformiteit, of in dit geval non conformiteit.Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:14:
[...]
Ja vreselijk zeg.. Je gaat er toch ook gewoon van uit dat de klachten opgelost worden, niet dus. Ben nu best boos
Wel slim inderdaad om via Bol te bestellen
http://www.conformiteit.n...eitbeginsel_garantie.html
Je hebt de Mediamarkt nu tweemaal de kans gegeven het op te lossen, dat is ze niet gelukt, dus op je strepen staan is de volgende stap lijkt mij.
Het toestel werkt na die twee pogingen niet zoals je zou mogen verwachten en dus kun je waarschijnlijk daarmee de koop ontbinden.
Dit gaat behoorlijk buiten de scope van dit topic, dus mocht je hier meer input voor willen dan is het wellicht handig om er een apart topic voor te openen en het onder de aandacht van Floppus brengen. Die heeft er echt verstand van.
Succes, en ik hoop dat het goedkomt.
Wat heb je allemaal gedeinstalleerd? Ik ben overgestapt naar Android en vraag mij af welke apps er niet echt nodig zijn op de nokia. En tevens bemerkt ik ook dat de accu minder lang mee gaat dan voor de Pie update.vanputten80 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:39:
Weet iemand of je Spotify inclusief downloads naar de SD kaart kan verplaatsen? Lees conflicterende antwoorden op internet.
Iemand een idee, voor ik voor niets een SD kaart koop?
De downloads kan je in ieder geval verplaatsen naar je SD kaart, ga in Spotify naar instellingen en scroll naar beneden naar opslag en daar kan je instellen waar de downloads moeten komen.jodeltje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:37:
Weet iemand of je Spotify inclusief downloads naar de SD kaart kan verplaatsen? Lees conflicterende antwoorden op internet.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Werkt het bij jou inmiddels wel? Ik heb vaak geen overgangstoon bij Vodafone zakelijk. Privé bel ik met Simpel en daar gaat het wel prima...pelt schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:32:
[...]
Jep. Bij mij nu ook... Kakzooi.
[...]
Ook dit probleem heb ik. Zit bij Vodafone zakelijk. Iemand al een (tijdelijke) fix?
Inmiddels ligt die van mij bij Dynafix, omdat mijn usb ingang kapot is...jaguarxj16 schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:46:
[...]
Werkt het bij jou inmiddels wel? Ik heb vaak geen overgangstoon bij Vodafone zakelijk. Privé bel ik met Simpel en daar gaat het wel prima...
Ik heb sinds de laatste update (oktober patch) dat mijn toestel om de paar minuten herstart zodra ik deze aan de lader hang. Een factory reset heeft niet geholpen. Hebben meer mensen hier last van?
Edit: Opgelost. Originele kabel weer in gebruik genomen. Probleem leek veroorzaakt te worden door goedkope Ali express kabel.
Edit: Opgelost. Originele kabel weer in gebruik genomen. Probleem leek veroorzaakt te worden door goedkope Ali express kabel.
[ Voor 24% gewijzigd door MainframeX op 05-11-2018 22:23 ]
Idempotent.
Nee eigenlijk niet. Merk wel dat de 7+ het wat langer volhoudt op een acculading na de oktober patch.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Gelijkaardig verhaal hier. Ik heb het toestel via Coolblue gekocht. Het toestel heeft de gekende touch problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:11:
Telefoon voor de tweede keer opgestuurd naar Dynafix. Nu met uitgebreide klachten omschrijving en voorbeelden erbij...
Op vraag van Nokia (chat support) gewacht op de volgende Android update. Na twee maanden was duidelijk dat er niet meteen een oplossing zou komen.
Bij de eerste retour heeft het een maand geduurd voor ik het toestel terugkreeg. Op het document stond "defecte onderdelen vervangen", terwijl er hardwarematig helemaal niets was gebeurd. Coolblue gaf achteraf toe dat de reparatiedienst (Dynafix?) enkel een software aanpassing (terug naar Android 8 security updates van mei 2018) had gedaan.
Heb Coolblue een filmpje getoond van wat er misging, een uur nadat ik het toestel terug in gebruik had genomen. Meteen een nieuwe retour ingepland. Na een aantal weken wachten, kreeg ik het toestel weer terug... je raad het al: weer geen reparatie gebeurd, enkel een software update.
Nu biedt Coolblue een tegoedbon aan om bij hen een nieuwe telefoon te kopen. Ik ben van mening dat ze me het bedrag moeten terugbetalen. Na twee maanden wachten op reparatie, voorgelogen geworden zijn, en uiteindelijk nóg geen werkend toestel hebben, is het genoeg geweest. Al enkele dagen geen reactie meer ontvangen van hen... deze week hoop ik eindelijk meer duidelijkheid te hebben.
Afgelopen dagen van alles geprobeerd samen met de chat van Nokia, helaas geen resultaat.etienne001 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:23:
Sinds vanmorgen een hoop gekraak en slecht geluid bij telefoongesprekken, toestel al eens opnieuw opgestart hielp ook niets. Volgens de check bij T-Mobile ook geen problemen.
Als laatste geheel naar fabrieksinstelling gezet, probleem nog aanwezig.
Zojuist bij Dynafix aangemeld als een Nokia 7.1 (Nokia 7+ kennen ze daar niet).
De jubelstemming is wel over voor dit toestel voor velen.
Erg zonde, moet de mijne ook nog steeds retour sturen voor de USB-poort reparatie, maar nog geen zin in gehad... Als ik de kabel op een bepaalde manier in het toestel gedrukt hou, dan laadt ie nog op. Moet echt nodig weer terug naar mijn OPO om dit euvel te laten verhelpen.
Ik ben wel even genezen van Nokia.
Erg zonde, moet de mijne ook nog steeds retour sturen voor de USB-poort reparatie, maar nog geen zin in gehad... Als ik de kabel op een bepaalde manier in het toestel gedrukt hou, dan laadt ie nog op. Moet echt nodig weer terug naar mijn OPO om dit euvel te laten verhelpen.
Inderdaad.
Erg jammer dat Nokia (HMD) haar verantwoordelijkheid niet neemt. Het touch probleem kan je terugvinden in de top 3 van meest populaire topics op de Nokia forums, en toch geven ze er geen gehoor aan.
Erg jammer dat Nokia (HMD) haar verantwoordelijkheid niet neemt. Het touch probleem kan je terugvinden in de top 3 van meest populaire topics op de Nokia forums, en toch geven ze er geen gehoor aan.
Bizar! Ik weet nooit zeker bij forumdiscussies hoe representatief die zijn voor de ervaring van de totale gebruikerspopulatie (je schrijft vaker over wat verkeerd gaat dan wat goed gaat), maar vooral dat probleem met het scherm is wel episch dom.Ossi schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:33:
De jubelstemming is wel over voor dit toestel voor velen.
Mijn toestel doet het nog altijd uitstekend, iemand zij dank. Ik voel me bijna een bevoorrecht mens (terwijl het een vrij basale eigenschap is van een object, dat-ie het doet).
Succes allen! Houd vol!
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Verwijderd
Man man, wat een slechte zaak zeg. En zo lang wachten op een telefoon die niet gerepareerd wordt.. Hopelijk kan je toch je geld terugkrijgen ipv een bon. Houd ons op de hoogtebvanaerde schreef op maandag 5 november 2018 @ 01:58:
[...]
Gelijkaardig verhaal hier. Ik heb het toestel via Coolblue gekocht. Het toestel heeft de gekende touch problemen.
Op vraag van Nokia (chat support) gewacht op de volgende Android update. Na twee maanden was duidelijk dat er niet meteen een oplossing zou komen.
Bij de eerste retour heeft het een maand geduurd voor ik het toestel terugkreeg. Op het document stond "defecte onderdelen vervangen", terwijl er hardwarematig helemaal niets was gebeurd. Coolblue gaf achteraf toe dat de reparatiedienst (Dynafix?) enkel een software aanpassing (terug naar Android 8 security updates van mei 2018) had gedaan.
Heb Coolblue een filmpje getoond van wat er misging, een uur nadat ik het toestel terug in gebruik had genomen. Meteen een nieuwe retour ingepland. Na een aantal weken wachten, kreeg ik het toestel weer terug... je raad het al: weer geen reparatie gebeurd, enkel een software update.
Nu biedt Coolblue een tegoedbon aan om bij hen een nieuwe telefoon te kopen. Ik ben van mening dat ze me het bedrag moeten terugbetalen. Na twee maanden wachten op reparatie, voorgelogen geworden zijn, en uiteindelijk nóg geen werkend toestel hebben, is het genoeg geweest. Al enkele dagen geen reactie meer ontvangen van hen... deze week hoop ik eindelijk meer duidelijkheid te hebben.
Tot nu toe is mijn ervaring met Dynafix echt bagger. Eerste keer is de fout wel geconstateerd en is er een software update gedaan. Tweede keer opsturen, is de klacht opeens niet meer geconstateerd. Dan begin je toch te twijfelen over de betrouwbaarheid van het bedrijf..
Ik had verwacht nu met mijn uitleg erbij dat het gefixt zou worden (aangezien het blijkbaar wel mogelijk zou moeten zijn). Maar krijg juist het gevoel dat je dan afgescheept wordt. Maar goed, hier kan ik nog uren over doorgaan en het verandert niks aan de status van de telefoon. Morgen nogmaals naar Media Markt en hopelijk valt er iets anders te regelen
Hetzelfde hier eigenlijk, ik sta ervan te kijken dat er zoveel problemen zijn terwijl het voor mij de beste smartphone is die ik ooit gehad heb. Ik heb echt geen enkel probleem of bug.Inge Janse schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:10:
[...]
Mijn toestel doet het nog altijd uitstekend, iemand zij dank. Ik voel me bijna een bevoorrecht mens (terwijl het een vrij basale eigenschap is van een object, dat-ie het doet).
Aan de andere kant kom ik van een Galaxy A5 2017 waarvan ik dan weer niet tevreden was terwijl iedereen dat toestel wel lijkt (of ondertussen leek) te bejubelen.
Vreemd hoe het kan lopen. Ik heb zo'n beetje het idee dat de eerste batches van de N7+ kwalitatief wel goed waren (ik had ook 1 van de vroege), terwijl het daarna precies een beetje alle kanten op is gelopen.
Ik durf hem alleszins niet meer aanraden aan anderen. Blijf er wel 100% tevreden over.
[ Voor 7% gewijzigd door MatthiasDS op 05-11-2018 12:38 ]
Er zijn er hier twee in gebruik in de familie en geen problemen en erg tevreden.
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 05-11-2018 13:43 ]
Ik heb ook een N7+ van het allereerste uur zonder een enkel probleem. Maar ik kan hem ook niet aanraden aan iemand. Er zijn veel teveel problemen.
[ Voor 96% gewijzigd door Edwin Snoek op 05-11-2018 13:56 ]
Zelf ook 0,0 klachten hier. Ja, het scherm, maar zo storend vind ik dat niet. Zo heeft elke telefoon wel en bepaalde afwijking ergens in. Ik kan uiteindelijk alles nog lezen.
Ik weet niet of je nog van plan bent bij Coolblue een nieuw device te kopen, maar als je dat wel bent kan je natuurlijk best die cadeaubon accepteren om het makkelijk te houden, als het bedrag minimaal jouw aankoopbedrag is. Anders voet bij stuk houden.
Die cadeaubon hoef je inderdaad niet te accepteren. Het verhaal heb ik niet gevolgd, maar als het apparaat op die manier toch erkennen als non-conform (anders zou je niks krijgen, rook = vuur) moeten ze dat sowieso oplossen of geld terugstorten.bvanaerde schreef op maandag 5 november 2018 @ 01:58:
[...]
Ik weet niet of je nog van plan bent bij Coolblue een nieuw device te kopen, maar als je dat wel bent kan je natuurlijk best die cadeaubon accepteren om het makkelijk te houden, als het bedrag minimaal jouw aankoopbedrag is. Anders voet bij stuk houden.
Ik wil me niet beperken tot Coolblue voor de aanschaf van mijn nieuwe telefoon. En 400 euro tegoed laten openstaan vind ik niet kunnen, ook al koop ik wel eens wat grotere toestellen via Coolblue. Geen idee hoe lang zo'n tegoed geldig blijft.Stoelpoot schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:07:
Een terugbetaling lijkt me gewoon het meest correcte, maar ik begrijp dat ze dat niet zo graag doen.
Net nog even gebeld naar Coolblue: na 20 minuten wachten krijg ik te horen dat ze de mail niet meer terugvinden waarin men mij het tegoed aanbiedt. Ik hoop écht niet dat we dat spelletje gaan spelen... Men gaat me (hopelijk) vandaag nog terugbellen hierover.
Als ze 'm niet kunnen terugvinden, kan je altijd aanbieden om even een kopietje terug te sturenbvanaerde schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:19:
[...]
Ik wil me niet beperken tot Coolblue voor de aanschaf van mijn nieuwe telefoon. En 400 euro tegoed laten openstaan vind ik niet kunnen, ook al koop ik wel eens wat grotere toestellen via Coolblue. Geen idee hoe lang zo'n tegoed geldig blijft.
Een terugbetaling lijkt me gewoon het meest correcte, maar ik begrijp dat ze dat niet zo graag doen.
Net nog even gebeld naar Coolblue: na 20 minuten wachten krijg ik te horen dat ze de mail niet meer terugvinden waarin men mij het tegoed aanbiedt. Ik hoop écht niet dat we dat spelletje gaan spelen... Men gaat me (hopelijk) vandaag nog terugbellen hierover.
Ik las onlangs ergens dat de Nokia camera app voor de 6.1 gelijkaardige resultaten zou geven als de Google camera app welke vele malen beter is. Naar het schijnt zou deze ook naar de 7 plus komen en reeds klaar staan in de store (geen idee hoe je dat dan kan zien en/of dit correct is).-ION- schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:35:
[...]
Jullie weten dat er al een hele hoop Google Camera apktjes zijn die probleemloos draaien.
Wellicht een simpele vraag maar ik kom er niet uit.
Ik heb Android geupgrade naar Pie, de navigatiebalk zag er toen zo uit:

Ik heb na een tijd de telefoon naar fabrieksinstellingen gezet n nu ziet de balk er zo uit (zelfde layout als in Oreo)

Waarom het verschil?
Ik gebruik geen launchers

Ik heb na een tijd de telefoon naar fabrieksinstellingen gezet n nu ziet de balk er zo uit (zelfde layout als in Oreo)

Waarom het verschil?
[ Voor 8% gewijzigd door Isane op 05-11-2018 20:45 ]
@Isane instellingen - systeem - gebaren, daar kun je instellen of je omhoog vegen aan of uit wil.
Had je niet voor hoeven resetten
Thanksalbino71 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:07:
@Isane instellingen - systeem - gebaren, daar kun je instellen of je omhoog vegen aan of uit wil.
Had ook wat andere issues (bluetooth wat niet meer werkte met m'n fitbit)
Het is natuurlijk mooi dat er tevreden gebruikers zijn. Maar er is overduidelijk een verschil in tevredenheid tussen vroege kopers en de nieuwe kopers. Het schermprobleem geldt alleen voor recente kopers helaas.
Nu blijken er ook meer en meer met USB-poort problemen te zijn. De 3,5mm jack is ook niet bepaald stabiel.
De batterij is echt fijn, het toestel ziet er leuk uit en Android One is een grote pré. Hoewel ik nog geen groot fan ben van Android Pie. Ik zou echt met een grote boog om dit toestel heen lopen als je een nieuw toestel zoekt.
Nu blijken er ook meer en meer met USB-poort problemen te zijn. De 3,5mm jack is ook niet bepaald stabiel.
De batterij is echt fijn, het toestel ziet er leuk uit en Android One is een grote pré. Hoewel ik nog geen groot fan ben van Android Pie. Ik zou echt met een grote boog om dit toestel heen lopen als je een nieuw toestel zoekt.
Ik heb inmiddels mijn oplaad probleem opgelost door weer de originele kabel te gebruiken. Ik had een langere kabel in gebruik die ik van ali express gekocht had. In vervolg maar geen kabels meer van Ali express o.i.d. gebruiken.
Idempotent.
Ik heb hem een week geleden bij Belsimpel gekocht en ik heb tot nu toe nog geen problemen met helderheid of iets dergelijks gehad. Enige minpunt is dat ik geen goede glazen screenprotector kan vinden. Voor de rest ben ik zeer tevreden over het toestel.
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:50:
Man man, wat een slechte zaak zeg. En zo lang wachten op een telefoon die niet gerepareerd wordt.. Hopelijk kan je toch je geld terugkrijgen ipv een bon. Houd ons op de hoogte
Blijkbaar was er wat interne discussie of ze me dat shoptegoed al hadden mogen aanbieden, en ze wilden daarom het toestel nogmaals ter reparatie sturen. Ik was hiermee niet akkoord, omdat de vorige twee malen het toestel ook niet gerepareerd was geraakt. Uiteindelijk hebben ze gisteren telefonisch en via mail bevestigd dat ze me het toestel volledig gaan terugbetalen (dus geen shoptegoed) na retour.Stoelpoot schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:07:
Die cadeaubon hoef je inderdaad niet te accepteren.
Ik ben blij dat het eindeiljk achter de rug is, maar vind het eigenlijk ook wel spijtig. Buiten dit probleem vond ik het een erg goed toestel, waarmee ik zeker een aantal jaar mee verder zou kunnen
We hebben hier zo te zien last van een echo-kamer effect. Er wordt hier in dit forum veel geklaagd over bepaalde problemen. Dan lijkt het alsof de hele wereld er last van heeft. Ik heb in mijn vrienden/kennissenkring nu 7 mensen (inclusief mezelf) direct of indirect overtuigd om de Nokia 7 te nemen. Daarvan hebben 2 een probleem gehad met een 3.5mm jack die het niet goed deed. Bij de ene bleek de 3.5mm jack te nauw te zijn, bij de ander was ie juist te ruim. Mgoed, die problemen zijn ook bekend van andere fabrikanten. Beide zijn direct door de retailer omgewisseld zonder problemen. Voor de rest is men tevreden en worden vrienden en familie overtuigd om dit toestel te kopen.Ossi schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:32:
Het is natuurlijk mooi dat er tevreden gebruikers zijn. Maar er is overduidelijk een verschil in tevredenheid tussen vroege kopers en de nieuwe kopers. Het schermprobleem geldt alleen voor recente kopers helaas.
Oh ja, ik ben een late koper...
Verwijderd
Terug gegaan naar Media Markt.. Fout was dus niet geconstateerd. Hebben zij daar Dynafix nog gebeld. Waarover Dynafix dus zei dat het een software fout is en zij er verder dus niks aan kunnen doen. Sta ik daar dus uit te leggen dat het wel een hardware probleem is. En dat ik voorbeelden mee heb gestuurd inclusief de oorzaak en dat het bij @Ossi wel opgelost was.
Ik heb geen poot om op te staan. Geld kan ik niet terugkrijgen (ook niet in de vorm van een tegoedbon) en verder heb ik nog de optie om het nog een keer terug te laten sturen, wat ik niet ga doen aangezien het waarschijnlijk weer niet verholpen wordt of kan worden.
Misschien dat er geen non-novatek hardware meer is? Ik durf het niet te zeggen
Ga nu dus weer gewoon naar huis met een toestel met nog steeds dezelfde klachten..
Enige optie om er vanaf te komen lijkt me om hem te verkopen vrees is
Ik heb geen poot om op te staan. Geld kan ik niet terugkrijgen (ook niet in de vorm van een tegoedbon) en verder heb ik nog de optie om het nog een keer terug te laten sturen, wat ik niet ga doen aangezien het waarschijnlijk weer niet verholpen wordt of kan worden.
Ga nu dus weer gewoon naar huis met een toestel met nog steeds dezelfde klachten..
Damn... niet best hoorVerwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:11:
Terug gegaan naar Media Markt.. Fout was dus niet geconstateerd. Hebben zij daar Dynafix nog gebeld. Waarover Dynafix dus zei dat het een software fout is en zij er verder dus niks aan kunnen doen. Sta ik daar dus uit te leggen dat het wel een hardware probleem is. En dat ik voorbeelden mee heb gestuurd inclusief de oorzaak en dat het bij @Ossi wel opgelost was.
Ik heb het flauwe vermoeden dat Dynafix te horen heeft gekregen van Nokia dat ze het niet mogen fixen en dat het "zo hoort". Stelletje prutsers zeg. Enorm balen voor je, maar dus accepteren of via Marktplaats verkopen. Vergeet trouwens niet om er een review over te schrijven.
Zal een verschil in perspectief zijn waar we nooit uit gaan komen. Ik noem het kop-in-het-zand-steken.Raindeer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:33:
[...]
We hebben hier zo te zien last van een echo-kamer effect. Er wordt hier in dit forum veel geklaagd over bepaalde problemen. Dan lijkt het alsof de hele wereld er last van heeft. Ik heb in mijn vrienden/kennissenkring nu 7 mensen (inclusief mezelf) direct of indirect overtuigd om de Nokia 7 te nemen. Daarvan hebben 2 een probleem gehad met een 3.5mm jack die het niet goed deed. Bij de ene bleek de 3.5mm jack te nauw te zijn, bij de ander was ie juist te ruim. Mgoed, die problemen zijn ook bekend van andere fabrikanten. Beide zijn direct door de retailer omgewisseld zonder problemen. Voor de rest is men tevreden en worden vrienden en familie overtuigd om dit toestel te kopen.
Oh ja, ik ben een late koper...
2 van de 7 toestellen waren dus niet goed. De ene poort was te smal en de andere te groot, die andere 5 waren dus wel goed? Dus 3 verschillende soorten poorten? En waarschijnlijk hebben ze allemaal een veel te fel scherm. Ben benieuwd wanneer ze USB-poort problemen gaan krijgen.
Voor een toestel van 400 euro verwacht ik gewoon stabiele kwaliteit (en ja ik snap ook wel dat er een klein percentage DoA is). Helaas kan Nokia mij en sommige anderen dat niet bieden. Maar ik zal er over ophouden, de een heeft gewoon hogere verwachtingen dan de ander.
Verwijderd
Nee ik ga er zeker een review over schrijven.Ossi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:23:
[...]
Damn... niet best hoor
Ik heb het flauwe vermoeden dat Dynafix te horen heeft gekregen van Nokia dat ze het niet mogen fixen en dat het "zo hoort". Stelletje prutsers zeg. Enorm balen voor je, maar dus accepteren of via Marktplaats verkopen. Vergeet trouwens niet om er een review over te schrijven.
[...]
Vind het ronduit belachelijk dat dit gewoon kan en er ook zo mee omgegaan wordt. De reden dat ik het toestel heb gekocht is op basis van de goede reviews en showmodel. Als achteraf blijkt dat het om totaal andere versies gaat (touch panel) dan voel je je toch misleid.
Ook zeiden ze bij Media Markt "je heb daar ook apps voor om de helderheid aan te passen". Ja dat weet ik, maar wil gewoon een toestel hebben waarbij het wel goed is. Je betaalt er immers voor.
En zoals hierboven beschreven wordt, zullen er altijd mensen zijn die er geen problemen mee hebben, of de problemen niet willen zien.
Ik zit er nog over te denken wat ik er mee ga doen..
Letten we nog even op de topicwarning? Veel posts staan verkeerd, dus heb zojuist wat verhuisacties ingezet.
Vragen over Cashbacks horen ook thuis in levertijden & prijzen en berichten over screenprotectors en laadkabels horen in Accessoires thuis.
Vragen over Cashbacks horen ook thuis in levertijden & prijzen en berichten over screenprotectors en laadkabels horen in Accessoires thuis.
Ga naar Settings - System - Gestures and daar kan je dan de optie "Swipe Up on Home Button" terug activeren dan heb je dat streepje terug. (ik heb mijn taal in het Engels staan, sorry)Isane schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:44:
Wellicht een simpele vraag maar ik kom er niet uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom het verschil?
Thanks!M-67 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:41:
[...]
Ga naar Settings - System - Gestures and daar kan je dan de optie "Swipe Up on Home Button" terug activeren dan heb je dat streepje terug. (ik heb mijn taal in het Engels staan, sorry)
Je hebt recht op een deugdelijk toestel. Wanneer een aankoop niet blijkt te voldoen aan de redelijke verwachtingen (een werkende helderheidsinstelling lijkt mij een te verwachten functionaliteit!) moet je de verkoper danwel leverancier in staat stellen de aankoop deugdelijk te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:51:
[...]
Nee ik ga er zeker een review over schrijven.
Vind het ronduit belachelijk dat dit gewoon kan en er ook zo mee omgegaan wordt. De reden dat ik het toestel heb gekocht is op basis van de goede reviews en showmodel. Als achteraf blijkt dat het om totaal andere versies gaat (touch panel) dan voel je je toch misleid.
Ook zeiden ze bij Media Markt "je heb daar ook apps voor om de helderheid aan te passen". Ja dat weet ik, maar wil gewoon een toestel hebben waarbij het wel goed is. Je betaalt er immers voor.
En zoals hierboven beschreven wordt, zullen er altijd mensen zijn die er geen problemen mee hebben, of de problemen niet willen zien.
Ik zit er nog over te denken wat ik er mee ga doen..
Als de verkoper / leverancier daar niet toe in staat is heb je het recht de koop ongedaan te maken.
https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen
Mijn Nokia is na 2 dagen in Hongarije weer onderweg terug, ben benieuwd
[ Voor 17% gewijzigd door Steef op 08-11-2018 17:24 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Verwijderd
Bedankt! Ik ga me hier toch even in verdiepen. Wellicht dat er toch iets mogelijk isThaRabbit schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:13:
[...]
Je hebt recht op een deugdelijk toestel. Wanneer een aankoop niet blijkt te voldoen aan de redelijke verwachtingen (een werkende helderheidsinstelling lijkt mij een te verwachten functionaliteit!) moet je de verkoper danwel leverancier in staat stellen de aankoop deugdelijk te maken.
Als de verkoper / leverancier daar niet toe in staat is heb je het recht de koop ongedaan te maken.
https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen
Mijn Nokia is na 2 dagen in Hongarije weer onderweg terug, ben benieuwd
Trotse eigenaar sinds mei van de Nokia 7 plus. Voldoet eigenlijk prima aan al mijn voorwaarden. De wisselvallige camera is dan een minpuntje, aangezien ik voor mijn werk zo af en toe wel wat moet posten op social media. Maar dat mag de pret niet drukken.
Nu was ik zo slim om deze telefoon gisteren bij de benzinepomp te laten vallen.. Het scherm in duizend stukjes
Blijkbaar moet de complete display vervangen worden, en dat is zelfs bij de gemiddelde telefoonturk al 200 euro. Zo zonde.
Nu in twijfel om een nieuwe te kopen, wellicht een compleet andere telefoon óf toch de display te vervangen...
Nu was ik zo slim om deze telefoon gisteren bij de benzinepomp te laten vallen.. Het scherm in duizend stukjes
Blijkbaar moet de complete display vervangen worden, en dat is zelfs bij de gemiddelde telefoonturk al 200 euro. Zo zonde.
Nu in twijfel om een nieuwe te kopen, wellicht een compleet andere telefoon óf toch de display te vervangen...
Ik zou opsturen naar Nokia overwegen: dan houd je de garantie in stand. Bij reparatie elders vervalt die bij mijn weten.
Net even gekeken via de Nokia site. 163 euro om het te vervangen...andreas2005 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:42:
Ik zou opsturen naar Nokia overwegen: dan houd je de garantie in stand. Bij reparatie elders vervalt die bij mijn weten.
Verwijderd
Mijn vrouw haar nokia 7 plus veranderd haar achtergronden automatisch terug naar een effe kleur. Iemand daar ervaring mee? Ik vind niets dat dat zou kunnen doen.
Google achtergronden misschien?Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:49:
Mijn vrouw haar nokia 7 plus veranderd haar achtergronden automatisch terug naar een effe kleur. Iemand daar ervaring mee? Ik vind niets dat dat zou kunnen doen.
Google Achtergronden ingesteld? want die verandert automatisch de achtergronden.Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:49:
Anders eens Google achtergronden app verwijderen en terug opzetten maar niet instellen?
Update m.b.t. Novatek "reparatie"
Mijn telefoon is naar Hongarije geweest en terug gekomen met schijnbaar geen aanpassingen. Hij is open geweest, ik kan een klein beetje nieuwe adhesie zien zitten en mijn screen protector is verdwenen - maar het scherm is nog steeds van de Novatek Variant.
Android is wel terug gezet naar versie 8.1.0. en het onderhoudsrapport spreekt over "touch not working" - het bijgevoegde briefje met mijn uitleg heeft dus niet geholpen.
Ik ga contact opnemen met de verkoper en de koop ongedaan maken. Jammer
update
Ik wordt toch verzocht hem nog maar een keer op te sturen ter reparatie voor alternatieven kunnen worden overlegd, niet te overtuigen
Mijn telefoon is naar Hongarije geweest en terug gekomen met schijnbaar geen aanpassingen. Hij is open geweest, ik kan een klein beetje nieuwe adhesie zien zitten en mijn screen protector is verdwenen - maar het scherm is nog steeds van de Novatek Variant.
Android is wel terug gezet naar versie 8.1.0. en het onderhoudsrapport spreekt over "touch not working" - het bijgevoegde briefje met mijn uitleg heeft dus niet geholpen.

update
Ik wordt toch verzocht hem nog maar een keer op te sturen ter reparatie voor alternatieven kunnen worden overlegd, niet te overtuigen
[ Voor 17% gewijzigd door Steef op 12-11-2018 16:19 ]
Ik heb na de Pie update, dat de camera niet altijd scherp stelt. Ik moet de app dan sluiten en weer openen (soms twee maal).
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Inmiddels heb ik het toestel nu een aantal maanden en heb nog altijd problemen met het verbinden van sommige apparaten via Bluetooth. Volgens mij was dit een bekend probleem, is hier inmiddels een oplossing voor? Tot op heden geeft hij aan dat hij verbonden is met mijn Soundbar, maar vervolgens speelt hij niks af.
Ondanks dat je recht hebt op een product dat deugd ben je daarbij wel verplicht de verkopende partij de gelegenheid te geven om het mankementen te herstellen. Uit ervaring weet ik dat fabrikanten pas toegeven nadat een Toestel voor de 4de keer ter reparatie wordt opgestuurd.... Of dat volgens de consumentenbond mag? Geen idee..ThaRabbit schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:08:
Update m.b.t. Novatek "reparatie"
update
[ Voor 53% gewijzigd door SmashCruiser op 13-11-2018 15:35 ]
Geen probleem met bluetooth. Misschien is het iets bij batterij instellingen? Dat hij bluetooth service of de app waar je muziek mee speelt in slaapstand zet? Dat had ik.SmashCruiser schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:31:
Inmiddels heb ik het toestel nu een aantal maanden en heb nog altijd problemen met het verbinden van sommige apparaten via Bluetooth. Volgens mij was dit een bekend probleem, is hier inmiddels een oplossing voor? Tot op heden geeft hij aan dat hij verbonden is met mijn Soundbar, maar vervolgens speelt hij niks af.
[...]
Ondanks dat je recht hebt op een product dat deugd ben je daarbij wel verplicht de verkopende partij de gelegenheid te geven om het mankementen te herstellen. Uit ervaring weet ik dat fabrikanten pas toegeven nadat een Toestel voor de 4de keer ter reparatie wordt opgestuurd.... Of dat volgens de consumentenbond mag? Geen idee..
Goed opgemerkt, ik was hiervan op de hoogte. De wet spreekt over een "redelijke" termijn en "redelijke mogelijkheid tot reparatie" - wat natuurlijk altijd feest is.SmashCruiser schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:31:
[...]
Ondanks dat je recht hebt op een product dat deugd ben je daarbij wel verplicht de verkopende partij de gelegenheid te geven om het mankementen te herstellen. Uit ervaring weet ik dat fabrikanten pas toegeven nadat een Toestel voor de 4de keer ter reparatie wordt opgestuurd.... Of dat volgens de consumentenbond mag? Geen idee..
Inmiddels vraag ik me af of dit weer twee weken ongemak waard is
Helaas speelt de telefoon geen enkele app af via de Soundbar.vanputten80 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:40:
[...]
Geen probleem met bluetooth. Misschien is het iets bij batterij instellingen? Dat hij bluetooth service of de app waar je muziek mee speelt in slaapstand zet? Dat had ik.
Ik heb alle verbindingen gereset waaronder Bluetooth. Ook nadat ik opnieuw verbinding heb gemaakt met de Soundbar (hij vind hem wel) speelt hij alsnog het geluid af via de Telefoon i.p.v. de Soundbar. De soundbar wordt wel herkend als Media-Audio apparaat.
Alle andere telefoons, tablets en de laptop werken wel zonder problemen met de soundbar. Ondanks dat de telefoon wel werkt op een los bluetooth speakertje ben ik toch geneigd te denken dat het aan de Telefoon ligt...
Ik zal eerst eens de nieuwe software update uitvoeren. Als dat niks oplost misschien toch nog een keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
? bluetooth
Als ik bluetooth inschakel verschijnt er bij mij geen symbool bovenin het scherm (rechts)
Ben ik weer de enigste die dit heeft.
Gezien alle aan en/of opmerkingen in de reacties van dit topic van de N7+, begin ik steeds minder happy te worden met dit toestel.
Als ik bluetooth inschakel verschijnt er bij mij geen symbool bovenin het scherm (rechts)
Gezien alle aan en/of opmerkingen in de reacties van dit topic van de N7+, begin ik steeds minder happy te worden met dit toestel.
Klopt, dit is bij mij ook. Maar zo gauw er iets verbinding maakt via BT is het icoontje gewoon terug.IJsselman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:35:
? bluetooth
Ik had met mijn Nokia het bekende laadprobleem. Via GSMWeb opgestuurd naar Dynafix. Binnen een week naar tevredenheid gerepareerd weer retour.
Ik zie hier volgens mij ook geen icoontje.. en of als ik verbind ergens mee, trouwens Bluetooth werkt hier uitstekend naar me Samsung, ifi dac etc.IJsselman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:35:
? bluetooth
Ook Hier trouwens nog (steeds) happy met me 7+ hoor 👍
Als het zo blijft ook het volgende jaar.. dan word het tijd voor een 9 en of Nokia x 😉
Ik heb ook geen enkel probleem met mijn telefoon. Alles werkt super. Enige waar ik me aan stoor zijn de scherm protectors. Het h7 glas plakt niet goed aan de zijkanten waardoor ik snel scheurtjes erin heb. Luxe probleem bij het lezen van de andere issues.
De software update heeft geholpen! De muziek van mijn telefoon speelt nu wel af via mijn soundbar.SmashCruiser schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:21:
[...]
Helaas speelt de telefoon geen enkele app af via de Soundbar.
Ik heb alle verbindingen gereset waaronder Bluetooth. Ook nadat ik opnieuw verbinding heb gemaakt met de Soundbar (hij vind hem wel) speelt hij alsnog het geluid af via de Telefoon i.p.v. de Soundbar. De soundbar wordt wel herkend als Media-Audio apparaat.
Alle andere telefoons, tablets en de laptop werken wel zonder problemen met de soundbar. Ondanks dat de telefoon wel werkt op een los bluetooth speakertje ben ik toch geneigd te denken dat het aan de Telefoon ligt...
Ik zal eerst eens de nieuwe software update uitvoeren. Als dat niks oplost misschien toch nog een keer terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Weet iemand of er al een meer stabiele update van de Pixel 3 camera mod uit is? Begin me wat te irriteren dat je hem na enkele foto's opnieuw moet opstarten dus wou de Pixel 2 mod er weer op zetten maar die wil hij niet meer installeren..
De Arnova8G2 varianten doen het hier prima, 10 foto's achter elkaar aan zonder problemen. Photobooth en Slow motion werken niet lekker - maar Night mode, Portrait etc wel.lionman schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:00:
Weet iemand of er al een meer stabiele update van de Pixel 3 camera mod uit is? Begin me wat te irriteren dat je hem na enkele foto's opnieuw moet opstarten dus wou de Pixel 2 mod er weer op zetten maar die wil hij niet meer installeren..
Alles:
https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
Arnova:
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-arnova8G2/
Thanks, zal de laatste Arnova8G2 variant proberen. Had zelf deze in gebruik: Google Camera Night Sight.apk
Beiden 83,08MB maar hopelijk is deze dan toch wat stabieler.
Als dat niet werkt is de BSG variant in de regel ook wel aardig, dat is de kerel die het initiële port werk doet. Veel van de andere varianten zijn mensen die doorbouwen op zijn werk (support voor bepaalde telefoons, bepaalde configuratie opties en presets..)lionman schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:05:
Thanks, zal de laatste Arnova8G2 variant proberen. Had zelf deze in gebruik: Google Camera Night Sight.apk
De website legt e.a. wel uit
Kabels (en laders) uit China kunnen best goed zijn maar dan moet je wel bij merken als Aukey of Blitzwolf blijven. Aukey heeft een official store op AliExpress en Blitzwolf is vaak in de aanbieding op banggood.MainframeX schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:22:
Ik heb inmiddels mijn oplaad probleem opgelost door weer de originele kabel te gebruiken. Ik had een langere kabel in gebruik die ik van ali express gekocht had. In vervolg maar geen kabels meer van Ali express o.i.d. gebruiken.
Heb het zo af en toe ook nog steeds. Na de laatste update van de telefoon app lijkt het wel beter.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:57:
][/i]k ben deze week omgegaan naar Pie, maar ik merk nu dat als ik iemand bel er geen overgangstoon meer is. Erg vervelend. want je weet niet of die aan de ander kan overgaat.![]()
Een collega van mijn precies hetzelfde. Ook hij is naar Pie overgegaan op zijn Nokia 7 Plus een paar dagen geleden en ook als hij belt hoort hij geen overgangstoon.
Daarnaast ben ik er achter dat het gebeurt als ik verbonden ben met het netwerk op een van mijn werk locaties.
Als wifi bellen actief is gaat hij niet over, schakel ik netwerk uit dan gaat ie wel weer over.
Thuis gaat hij wel over tijdens wifi bellen.
Er zit dus blijkbaar een blokkade in het netwerk.
Buiten wifi netwerken heb ik er volgens mij ook geen last van.
Sinds enkele weken ook de trotse (en tevreden) eigenaar van een 7 plus. Nu viel het mij op dat het lampje van de flitser erg heet wordt als deze als zaklamp wordt gebruikt. Zelfs zo heet dat deze niet meer aan te raken is.
Is dit normaal?
Is dit normaal?
Waar blijft trouwens november update?
Eerst was dit rond de 15de telkens. Maar dat is ook alweer even geleden.
Vroeg ik me eigen ook al af.c4coupe schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:37:
Waar blijft trouwens november update?
Maar de oktober patch kwam ook pas 31 oktober.
Dus ze hebben nog wel een paar dagen😋
Hallo allemaal.
Ik heb sinds 3 maanden de 7 plus en heb een los zittende USB type c poort .
Iemand ervaring met reperatie ?
Heb geen aankoop bewijs want toestel was een cadeau. Dus zal buiten de reguliere garantie procedure vallen.
Iemand tips ?
Heb geen aankoop bewijs want toestel was een cadeau. Dus zal buiten de reguliere garantie procedure vallen.
Iemand tips ?
Heb je de 'Support' app die op je telefoon staat al geprobeerd?Japiegsxr schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:24:
Hallo allemaal.
Iemand tips ?
Vuiligheid in de connector misschien?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:03:
Tijdens t opladen trilt mijn Nokia 7 plus, iemand enig idee?
Idempotent.
Zonet geinstalleerd en geeft mij hetzelfde probleem als voordien... soms kan ik één foto nemen en doet hij niets meer, soms helpt even toggle'n tussen front/rear camera maar vaak geraak ik dan maar enkele foto's verder. Soms dimmed het scherm ook en krijg je zo'n traag draaiende cirkel en neemt hij alsnog een foto na enkele seconden.ThaRabbit schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:20:
[...]
De Arnova8G2 varianten doen het hier prima, 10 foto's achter elkaar aan zonder problemen. Photobooth en Slow motion werken niet lekker - maar Night mode, Portrait etc wel.
Arnova:
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-arnova8G2/
Totaal niet betrouwbaar dus... begin het een beetje beu te worden eigenlijk
Verwijderd
Ik heb inderdaad hetzelfde, je kunt je vingers er aan branden zo heet. Ik laat het daarom ook uit mijn hoofd om de telefoon met zaklamp aan bijvoorbeeld op een bed of meubel te leggen ivm brandgevaar. Die leds zullen hun warmte wel niet goed kwijtkunnen, of misschien door de lens zo heet?Sish schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:04:
Sinds enkele weken ook de trotse (en tevreden) eigenaar van een 7 plus. Nu viel het mij op dat het lampje van de flitser erg heet wordt als deze als zaklamp wordt gebruikt. Zelfs zo heet dat deze niet meer aan te raken is.
Is dit normaal?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2018 22:00 ]
Verwijderd
Ff schoonmaken en checken danMainframeX schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:19:
[...]
Vuiligheid in de connector misschien?
Heb je motion misschien aan staan? 2e icoontje van link in de bovenste balk.r2504 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:03:
[...]
Zonet geinstalleerd en geeft mij hetzelfde probleem als voordien... soms kan ik één foto nemen en doet hij niets meer, soms helpt even toggle'n tussen front/rear camera maar vaak geraak ik dan maar enkele foto's verder. Soms dimmed het scherm ook en krijg je zo'n traag draaiende cirkel en neemt hij alsnog een foto na enkele seconden.
Totaal niet betrouwbaar dus... begin het een beetje beu te worden eigenlijk
Ik herken je problemen niet, maar ik heb motion uit staan. Mogelijk dat die feature nog roet in het eten gooit. Ik gebruik de app dagelijks zonder problemen
Welke opties gebruik je, welke modus? In de standaard modus met HDR op automatisch (dus HDR control off in de settings) en motion off heb ik geen problemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Steef op 26-11-2018 09:59 ]
@Verwijderd gebruik je de originele lader met originele kabel, of een andere/after market?
@ThaRabbit Motion staat uit (dacht zelfs dat hij anders crashed) en HDR control staat ook op off.
Ik gebruik hem dus standaard zonder enige speciale setting.
Ik gebruik hem dus standaard zonder enige speciale setting.
Ik heb de 7 Plus en wat ik niet fijn vind is dat de camera verder inzoomt op het moment dat ik een video maak t.o.v. van foto's. Dat is erg onhandig om overzicht te hebben bij zaken die dicht bij afspelen.
Ik gebruik de standaard-camera app. Daarin is geen mogelijkheid om dit aan te passen (voor zover ik heb ontdekt tenminste). Iemand een suggestie om dit toch ergens aan te passen of een tip voor een camera-app die niet inzoomt maar de gehele groothoek gebruikt van de camera?
Ik gebruik de standaard-camera app. Daarin is geen mogelijkheid om dit aan te passen (voor zover ik heb ontdekt tenminste). Iemand een suggestie om dit toch ergens aan te passen of een tip voor een camera-app die niet inzoomt maar de gehele groothoek gebruikt van de camera?
[ Voor 17% gewijzigd door Paulus73 op 26-11-2018 13:35 ]
Denk niet dat hij inzoomt, Randen worden gebruikt voor de correcties bij digitale image stabilisatie, waardoor een kleiner deel van beeld overblijft in eind resultaatPaulus73 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:32:
Ik heb de 7 Plus en wat ik niet fijn vind is dat de camera verder inzoomt op het moment dat ik een video maak t.o.v. van foto's. Dat is erg onhandig om overzicht te hebben bij zaken die dicht bij afspelen.
OK, dat is een goede verklaring waarom. Wellicht had mijn vorige telefoon (Lumia 950) dan al ruimte rondom de sensor over. Ik mis het in ieder geval wel. Het verschil in beeldhoek is behoorlijk wat. Denk wel een 'zoom van 1,5'. Tips over hoe je kunt filmen met meer groothoek (en dan neem ik instabiliteit wel voor lief) blijven welkom.erikjong schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:53:
[...]
Denk niet dat hij inzoomt, Randen worden gebruikt voor de correcties bij digitale image stabilisatie, waardoor een kleiner deel van beeld overblijft in eind resultaat
Lumia heeft optische stabilisatie, heeft het dus niet nodig.Paulus73 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:57:
[...]
OK, dat is een goede verklaring waarom. Wellicht had mijn vorige telefoon (Lumia 950) dan al ruimte rondom de sensor over. Ik mis het in ieder geval wel. Het verschil in beeldhoek is behoorlijk wat. Denk wel een 'zoom van 1,5'. Tips over hoe je kunt filmen met meer groothoek (en dan neem ik instabiliteit wel voor lief) blijven welkom.
Lijkt er op dat je het niet uit kan zetten
Video quality
The Nokia 7 plus records video up to 2160p. It can obviously also do 1080p, but just at 30fps, there's no 60fps frame rate option. There's electronic stabilization, which only works in 1080p (as in, not in 4K) and, like all such implementations, results in a cropped coverage. You can't turn off the stabilization.
Dat is dus jammer. Moet ik over een paar jaar bij mijn volgende telefoon dus op letten. Voor veel dingen is er dus omheen te werken door een paar stappen naar achter te zetten, maar dat kan niet overal.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires