Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Buffalo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb een zelfde soort issue met OpenVPN. Het valt me op dat zo nu en dan de VPN verbinding ineens verbroken is (geen sleutel meer zichtbaar rechtsbovenin).
Niet iedere 10 minuten, maar na een uur ofzo.
Ik dacht eerst nog dat OpenVPN na een uur inactiviteit bijvoorbeeld afsloot. Maar dat is natuurlijk vreemd voor zo'n verbinding.
Meer mensen hier last van?
Dit heb ik ook met PIA. Verbinding gaat ook weg. Ook al staat sta programma ingesteld op niet batterij besparend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Aurera schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:25:
Ik heb sinds begin van de week Android Pie draaien op mijn Nokia 7+. Wat mij meteen opvalt is dat de batterij geen twee dagen meer meegaat. Ik heb nu aan het eind van de dag ca. 30% over. Vroeger haalde ik makkelijk twee dagen.

EDIT: Wat mij ook opvalt is dat Android ondertussen 14GB geheugen inneemt gelabeld als "Systeem". Is dit normaal?
Zit je mogelijk in een gebied met semi-goed bereik?

Met de Pie update is namelijk de optie "Houd mobiele data altijd actief" aan gezet. Thans, dat was bij mij het geval. Die optie houd je mobiele dataverbinding actief, zelfs terwijl je thuis op WiFi zit.

Hij zit in de developer opties, dit is sinds Oreo al een dingetje op bepaalde telefoons. Voorheen stond hij uit op de 7 plus, met de Pie update stond hij bij mij opeens aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Steef op 24-10-2018 12:19 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
ThaRabbit schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Zit je mogelijk in een gebied met semi-goed bereik?

Met de Pie update is namelijk de optie "Houd mobiele data altijd actief" aan gezet. Thans, dat was bij mij het geval. Die optie houd je mobiele dataverbinding actief, zelfs terwijl je thuis op WiFi zit.

Hij zit in de developer opties, dit is sinds Oreo al een dingetje op bepaalde telefoons. Voorheen stond hij uit op de 7 plus, met de Pie update stond hij bij mij opeens aan.
Top! Dat mag wat mij betreft dus uit. Waar kan ik de "developer opties" vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Aurera schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Top! Dat mag wat mij betreft dus uit. Waar kan ik de "developer opties" vinden?
https://developer.android.com/studio/debug/dev-options
  • Open the Settings app.
  • (Only on Android 8.0 or higher) Select System.
  • Scroll to the bottom and select About phone.
  • Scroll to the bottom and tap Build number 7 times.
  • Return to the previous screen to find Developer options near the bottom.

[ Voor 34% gewijzigd door Steef op 24-10-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
ThaRabbit schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

https://developer.android.com/studio/debug/dev-options
  • Open the Settings app.
  • (Only on Android 8.0 or higher) Select System.
  • Scroll to the bottom and select About phone.
  • Scroll to the bottom and tap Build number 7 times.
  • Return to the previous screen to find Developer options near the bottom.
Zo nu en dan is er een app die niet fatsoenlijk push berichten krijgt als deze optie (mobiele data altijd aan houden) uit staat, mocht je daar dus last van krijgen dan weet je waar het aan kan liggen.

Ik heb er zelf nog geen last mee gehad.
Hartelijk dank! Het is gelukt, en heb het afgeschakeld. Ik ga even aankijken of de batterij weer lekker lang mee gaat. De vraag over het gebruik van 14GB opslag gelabeld als "Systeem" blijft nog staan. Ben benieuwd of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Aurera schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Hartelijk dank! Het is gelukt, en heb het afgeschakeld. Ik ga even aankijken of de batterij weer lekker lang mee gaat. De vraag over het gebruik van 14GB opslag gelabeld als "Systeem" blijft nog staan. Ben benieuwd of dit normaal is.
Hier heb ik ook wel een theorie voor.

De Nokia 7 Plus is een van de telefoons die "seemless updates" ondersteunt. Dat betekent dat je feitelijk twee partities op je telefoon hebt voor het systeem, een "A" en een "B". Beide partities bevatten een kopie van het systeem.

Als er een update uit komt terwijl jij gebruik maakt van partitie "A" wordt die update uitgevoerd op partitie "B" - zodat jij als gebruiker geen last hebt van lange downtime.Dat kost niet enorm veel data, aldus Google:Maar wel wat. Kan me voorstellen dat Nokia er ook wat mee aan de haal gaat waardoor het wat meer kost dan "een paar honderd Mb".

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 24-10-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

Ook hier gisteren Android 9 gekregen, ging verder vlekkeloos maar 1 ding mis ik (of zie ik over het hoofd natuurlijk)

de 3 icoontjes (driehoek, rondje en vierkant).... vroeger had je de optie om die per app te kunnen verbergen. Is dat foetsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Magic666 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:50:
Ook hier gisteren Android 9 gekregen, ging verder vlekkeloos maar 1 ding mis ik (of zie ik over het hoofd natuurlijk)

de 3 icoontjes (driehoek, rondje en vierkant).... vroeger had je de optie om die per app te kunnen verbergen. Is dat foetsie?
Je bedoelt de navigatietoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dat woord zocht ik ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:50:

Volgens mij is dat geen standaard Android instellingen, de navigatiebalk (per app) verbergen.

Of bedoel je een instelling met betrekking tot apps full screen weergeven, ivm het verlengde (18:9) scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hm..... ik zou toch zweren dat ik bij de vorige droid versie wel die optie had (iig wel bij mijn LG G3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:56:
hm..... ik zou toch zweren dat ik bij de vorige droid versie wel die optie had (iig wel bij mijn LG G3)
Was het geen LG optie dan wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dat denk ik dan haast wel..... het valt me nu echt pas op.. zo van: hè? die zaten er toch eerst niet! (bij het tikken van een whatsapp zeg maar, zitten ze onder het tobo)

Oh well, ik struin wel even verder dan eventuele 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Bij reparatie via Belsimpel (helderheidsprobleem Novatek) wordt de telefoon naar IQor in Hongarije gestuurd, we gaan zien wat het oplevert. Heel de boel maar in veelvuldige lagen bescherming verpakt en een engelse vertaling van het probleem bij het doosje in gedaan :/

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 25-10-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
ThaRabbit schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:43:
Bij reparatie via Belsimpel (helderheidsprobleem Novatek) wordt de telefoon naar IQor in Hongarije gestuurd, we gaan zien wat het oplevert. Heel de boel maar in veelvuldige lagen bescherming verpakt en een engelse vertaling van het probleem bij het doosje in gedaan :/
De mijne komt ook van Belsimpel. Hoor graag hoe het bij jou verloopt. Mogelijk laat ik hem dan repareren. Wat heb jij als reden aan Belsimpel doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Paulus73 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

De mijne komt ook van Belsimpel. Hoor graag hoe het bij jou verloopt. Mogelijk laat ik hem dan repareren. Wat heb jij als reden aan Belsimpel doorgeven?
Ik heb bij Nokia gemeld dat het scherm niet minder helder wordt onder de 16%, en gelinkt naar de verschillende topics op tweakers, reddit en XDA waar @Ossi hele mooie foto's in heeft geplaatst _/-\o_ Nokia zei na een paar reset pogingen dat het niet "normaal" was en dat hij voor garantie reparatie kon worden gestuurd.

Dat hele verhaal heb ik aan Belsimpel doorgegeven, die stuurden me vervolgens naar de Nokia support site:

https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair

Op die support site klaagt de automatisering dat problemen met het scherm niet onder de garantie vallen, dat is natuurlijk waanzin - gezien de klantenservice van Nokia al aan heeft gegeven dat dit niet normaal is en onder garantie wordt hersteld. Dus heb ik als reden "touch panel" aangegeven (je hebt beperkte selectie mogelijkheden) en heb ik wederom de hele riedel uitgetypt voor Nokia.

Nokia geeft je een DHL verzendlabel voor Hongarije - dat pakketje kun je bij een servicepunt droppen of door DHL op laten halen.

Ik laat je weten hoe het verder verloopt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 25-10-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14

Chiron

Moderator Discord
ik merk dat ik sinds de pie update regelmatig een bevroren telefoon/touchscreen heb, even met de powerbutton locken en dan weer unlocken en hij doet het weer. Begint zo langzamerhand wel te irriteren.

Verder; de NPO1 app hapert en skipt tijdens het luisteren naar de radio, dus die is momenteel ook onbruikbaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ik denk nog dik maandje wachten tot de hol gende security update, dat ze nu al druk bezig zijn de fouten eruit te halen, en deze maar hebben laten gaan voor de mensen te sussen...

Want ik merk ook nog fouten met flikkeren scherm enzo. En heb al een fresh install ter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Chiron schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:03:
ik merk dat ik sinds de pie update regelmatig een bevroren telefoon/touchscreen heb, even met de powerbutton locken en dan weer unlocken en hij doet het weer. Begint zo langzamerhand wel te irriteren.
Klinkt toch als een bug onderhand, met zoveel mensen die dit ervaren nu. Hmm

Edit: Ik kan het meestal reproduceren door de telefoon te unlocken met het scherm uit en puur alleen de vingerafdrukscanner aan te raken, waardoor die ook de telefoon zeg maar aanzet. Wanneer ik eerst het scherm aanzet met de knop aan de zijkant en dan de vingerafdrukscanner gebruik, gaat het eigenlijk altijd goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Jivebunny op 25-10-2018 15:01 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:37

uFx

Chiron schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:03:
Dit had ik ook en mijn Nokia is in reparatie geweest. Ik krijg hem vandaag terug en op de bon stond dat er een 'software update' is gedaan. Het lijkt me sterk dat dit het probleem verhelpt maar ik wacht het gewoon af.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
Jivebunny schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:49:
[...]
Edit: Ik kan het meestal reproduceren door de telefoon te unlocken met het scherm uit en puur alleen de vingerafdrukscanner aan te raken, waardoor die ook de telefoon zeg maar aanzet. Wanneer ik eerst het scherm aanzet met de knop aan de zijkant en dan de vingerafdrukscanner gebruik, gaat het eigenlijk altijd goed.
Is niet echt reproduceren, is een workaround (en zo doe ik het ook als de vingerscanner niet werkt).

Wanneer die vingerscanner niet werkt is me een beetje onduidelijk... 9 van de 10 keer gaat het wel prima, maar dagelijks komt het me toch wel een keertje voor dat hij totaal niets doet.

Ik vraag me nog steeds af wat het nut is van Android Pie... dagdagelijks heeft het geen enkele toegevoegde waarde (het is de naam major upgrade dan ook totaal onwaardig) en heeft me enkel nog maar wat frustraties gegeven (Homescreen met niet verwijderbare datum, Google search bar, vingerafdrukscanner, ...)

Ik denk nog dagelijks terug aan m'n Windows Phone 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja ik moet zeggen dat ik Pie ook niet helemaal als nuttig zie. Oreo was op zich prima op dit toestel.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Toch even een tegengeluid. Ik ben wél blij met Pie.
Ik kom van een Nexus 5x en miste de weer app, die heb ik nu weer terug. De Google bar in elk scherm zorgt ervoor dat ik OK Google ook weer in elk scherm kan gebruiken en ik vind het wel praktisch dat m'n afspraken en reistijd naar huis in m'n home scherm staan.
Ik heb overigens ook geen problemen met de vingerafdrukscanner ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
r2504 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Ik vraag me nog steeds af wat het nut is van Android Pie... dagdagelijks heeft het geen enkele toegevoegde waarde (het is de naam major upgrade dan ook totaal onwaardig) en heeft me enkel nog maar wat frustraties gegeven (Homescreen met niet verwijderbare datum, Google search bar, vingerafdrukscanner, ...)
kijk anders eens naar Clock Widgets op Google Play (https://play.google.com/s...3aWRnZXQ%3D:S:ANO1ljJseFQ)

zoals bijv. Seven Time (https://play.google.com/s...d=com.codescape.seventime)

persoonlijk stoort het mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
ThaRabbit schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Ik heb bij Nokia gemeld dat het scherm niet minder helder wordt onder de 16%, en gelinkt naar de verschillende topics op tweakers, reddit en XDA waar @Ossi hele mooie foto's in heeft geplaatst _/-\o_ Nokia zei na een paar reset pogingen dat het niet "normaal" was en dat hij voor garantie reparatie kon worden gestuurd.

Dat hele verhaal heb ik aan Belsimpel doorgegeven, die stuurden me vervolgens naar de Nokia support site:

https://nokia.ebuilder.com/nl_NL/repair

Op die support site klaagt de automatisering dat problemen met het scherm niet onder de garantie vallen, dat is natuurlijk waanzin - gezien de klantenservice van Nokia al aan heeft gegeven dat dit niet normaal is en onder garantie wordt hersteld. Dus heb ik als reden "touch panel" aangegeven (je hebt beperkte selectie mogelijkheden) en heb ik wederom de hele riedel uitgetypt voor Nokia.

Nokia geeft je een DHL verzendlabel voor Hongarije - dat pakketje kun je bij een servicepunt droppen of door DHL op laten halen.

Ik laat je weten hoe het verder verloopt :)
Ik heb die nokia website ook even bekeken. Defect scherm bedoelen ze denk ik mee dat het scherm gebarsten is. Dat soort kosten vallen 99 van de 100 keer onder eigen schuld en dus dokken. Het helderheidsprobleem is daar gewoon niet terug te vinden.
88Weighed schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:19:
Toch even een tegengeluid. Ik ben wél blij met Pie.
Ik kom van een Nexus 5x en miste de weer app, die heb ik nu weer terug. De Google bar in elk scherm zorgt ervoor dat ik OK Google ook weer in elk scherm kan gebruiken en ik vind het wel praktisch dat m'n afspraken en reistijd naar huis in m'n home scherm staan.
Ik heb overigens ook geen problemen met de vingerafdrukscanner ...
En zie hier het verschil tussen mensen die graag zoveel mogelijk informatie naar zich toegezonden krijgen en degenen die het liever zelf bepalen.

Persoonlijk heb ik een hekel aan acties waarbij bedrijven bepalen wat ik moet willen gaan zien. Al dat spul gooi ik zo snel mogelijk weg. Die Google assistent kan van mij ook de rambam krijgen, maar daar lijk ik niet vanaf te kunnen komen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Laten we het houden op wennen, maar ik ben nog niet gecharmeerd van de Pie launcher, met zn zoekbalk onderin...

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:44:
[...]

Ik heb die nokia website ook even bekeken. Defect scherm bedoelen ze denk ik mee dat het scherm gebarsten is. Dat soort kosten vallen 99 van de 100 keer onder eigen schuld en dus dokken. Het helderheidsprobleem is daar gewoon niet terug te vinden.
Precies, vandaar dat ik de eerstvolgende dichtstbijzijnde optie maar heb genomen - misschien wat dat niet duidelijk.

Belsimpel's website heeft wel een optie voor "scherm is te fel" - jammer dat zij je eerst de hele rataplan uit laten typen en je dan vervolgens doorsturen naar een externe website, waar je het nog een keer uit mag typen :9

Pakje onderweg, belsimpel geeft 5-10 werkdagen aan - ben benieuwd of dat lukt met verzending naar Hongarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ossi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:44:
[...]
Persoonlijk heb ik een hekel aan acties waarbij bedrijven bepalen wat ik moet willen gaan zien. Al dat spul gooi ik zo snel mogelijk weg.
Het grote probleem is dat je de datum, search bar, .... niet kan weggooien/uitzetten.

Prima als Google die dingen erop wil zetten, maar dat ze dan de mogelijkheid geven die dingen aan/uit te zetten en de gebruiker niet dwingen hun ding te gebruiken (is dat trouwens niet in strijd met vrije concurrentie ?)

En om één of andere crashed m'n Transparent Clock & Weather app weer :(
S0epkip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:47:
Laten we het houden op wennen, maar ik ben nog niet gecharmeerd van de Pie launcher, met zn zoekbalk onderin...
Waarom moet ik wennen aan de software... de software moet zich maar aanpassen aan mijn noden !

Kortzichtig development wat mij betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door r2504 op 26-10-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De zoekbalk kon in Oreo in elk geval verwijderd worden, onbegrijpelijk dat het in Pie verplicht is.

Stiekem hoop ik op een bug waardoor die niet verwijderd kan worden. Misschien wordt het dan in de volgende release opgelost :9

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ja duidelijk een Google push voor het gebruik van hun Search, Assistent, etc.
Ik wil hem op zn minst kunnen verplaatsen.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
S0epkip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:50:
Ja duidelijk een Google push voor het gebruik van hun Search, Assistent, etc.
Ik wil hem op zn minst kunnen verplaatsen.
En ik wil m verwijderen.
Zoeken doe ik wel op de website van Google B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Nova dan maar... alleen dan kan ik geen 'Discover' tabblad meer gebruiken (links van home)?

Edit: Ohja, wel:

https://help.teslacoilapps.com/nowcompanion

[ Voor 30% gewijzigd door S0epkip op 26-10-2018 13:08 ]

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
S0epkip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:05:
Nova dan maar... alleen dan kan ik geen 'Discover' tabblad meer gebruiken (links van home)?

Edit: Ohja, wel:

https://help.teslacoilapps.com/nowcompanion
Ik gebruik al heel lang Nova. Zou niet anders willen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hoe minder software ik moet installeren hoe beter... tot op heden kon het perfect zonder Nova.

Het is gewoon te gek dat je allerlei tools moet installeren om dingen ongedaan te maken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

r2504 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:10:
Het is gewoon te gek dat je allerlei tools moet installeren om dingen ongedaan te maken 8)7
En nu valt het bij Nokia nog enorm mee. Dus tja. Ik snap het hoor, maar goed. En het is niet 'ongedaan' maken, het is aanpassen naar jouw specifieke wensen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jivebunny op 26-10-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
r2504 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:54:
[...]

Is niet echt reproduceren, is een workaround (en zo doe ik het ook als de vingerscanner niet werkt).

Wanneer die vingerscanner niet werkt is me een beetje onduidelijk... 9 van de 10 keer gaat het wel prima, maar dagelijks komt het me toch wel een keertje voor dat hij totaal niets doet.

Ik denk nog dagelijks terug aan m'n Windows Phone 10.
Als je zo terug denkt aan windows... Gooi je toch windows launcher er op 👍
Heb je dat gevoel weer beetje terug.
Hier ben Ik ben blij met de update hoor... vind het nog net allemaal iets lekkerder (soepeler) werken,komt misschien ook omdat ik bèta al heb door gelopen en een schone instal heb gedaan.
Hier Nergens last mee en of vast lopers etc
Die search bar stort me nog niet en die zal wel met een update aangepast worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
digiben schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

SquareHome 2 is een mooie Windows 10 launcher. Maar zelf heb ik toch liever de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Zapato schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:05:
[...]

SquareHome 2 is een mooie Windows 10 launcher. Maar zelf heb ik toch liever de standaard.
Ik hier ook... hou het ook liever standaard 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
digiben schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:55:
[...]
Het gaat hem niet puur om de launcher... Windows 10 Mobile als OS is gewoon zoveel beter als Android.

Het ontbrak hem alleen aan de apps... maar die discussie hebben we al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:57:
][/i]k ben deze week omgegaan naar Pie, maar ik merk nu dat als ik iemand bel er geen overgangstoon meer is. Erg vervelend. want je weet niet of die aan de ander kan overgaat. :-(
Een collega van mijn precies hetzelfde. Ook hij is naar Pie overgegaan op zijn Nokia 7 Plus een paar dagen geleden en ook als hij belt hoort hij geen overgangstoon.
Vandaag ook 2x gehad, maar ook 2x dat hij wel overgaat. Nog niet een verschil in situatie kunnen ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb anderhalve week geleden mijn telefoon ter reparatie afgeleverd bij mediamarkt (met reden dat helderheid niet lager dan 16% ging). Hij werd opgestuurd naar Dynafix. Vandaag heb ik hem opgehaald. Op het reparatie formulier stond:

Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Te licht
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: software update.
De uitgevoerde reparatie is middels een algemene test gecontroleerd.

Ik was er al bang voor, maar het heeft geen klap uitgemaakt. Nog steeds precies hetzelfde probleem en geen fix. Het enige verschil is dat hij nu op Pie loopt. Vraag me toch af of ze het daadwerkelijk getest hebben.. ;(

Ik baal natuurlijk als een stekker, omdat ik had gehoopt dat het ook echt gefixt zou worden. Zit nu ook enorm te twijfelen wat ik moet doen, weer opsturen naar een reparatiecentrum? (met het risico dat het alweer niet opgelost wordt) of geld terug proberen te krijgen en een ander toestel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
r2504 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Het gaat hem niet puur om de launcher... Windows 10 Mobile als OS is gewoon zoveel beter als Android.

Het ontbrak hem alleen aan de apps... maar die discussie hebben we al gehad.
Ik weet het... Heb ook nog steeds me lumia liggen en update hem af en toe.
Of het nu beter is..? dat is al genoeg gezegd!
Ik ben tevreden met de Nokia tot nu toe meer als een jaar.
Als ze maar niet te veel modellen uit brengen en of het verpesten....
Dan stap ik over op een pixel 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:51:
Nou, ik heb anderhalve week geleden mijn telefoon ter reparatie afgeleverd bij mediamarkt (met reden dat helderheid niet lager dan 16% ging). Hij werd opgestuurd naar Dynafix. Vandaag heb ik hem opgehaald. Op het reparatie formulier stond:

Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Te licht
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: software update.
De uitgevoerde reparatie is middels een algemene test gecontroleerd.

Ik was er al bang voor, maar het heeft geen klap uitgemaakt. Nog steeds precies hetzelfde probleem en geen fix. Het enige verschil is dat hij nu op Pie loopt. Vraag me toch af of ze het daadwerkelijk getest hebben.. ;(

Ik baal natuurlijk als een stekker, omdat ik had gehoopt dat het ook echt gefixt zou worden. Zit nu ook enorm te twijfelen wat ik moet doen, weer opsturen naar een reparatiecentrum? (met het risico dat het alweer niet opgelost wordt) of geld terug proberen te krijgen en een ander toestel halen?
Aw man, dat is echt drama.
Weer op laten sturen en deze keer een goed begeleidend schrijven meesturen! Je hebt waarschijnlijk een ongeïnteresseerde reparateur gehad. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:12:
[...]

Aw man, dat is echt drama.
Weer op laten sturen en deze keer een goed begeleidend schrijven meesturen! Je hebt waarschijnlijk een ongeïnteresseerde reparateur gehad. :-(
Ja denk helaas dat dat het geval is geweest. Zag al gelijk bij het opstarten dat hij nog even fel was en door dit topic zie ik ook dat het een fout is in het touch panel en dat het (nog) niet softwarematig opgelost kan worden.

Bedankt voor de tip om een uitgebreidere klachtenomschrijving erbij te doen. Bij mediamarkt hadden ze geloof ik alleen erbij gezet dat de helderheid niet lager dan 16% ging. Dus wellicht dat met voorbeelden van andere klachten, het probleem dit keer wel opgelost wordt.

Niet alleen is er iets met de helderheid van het scherm. Maar ook met de kleurtinten. Bovenin is de kleur koeler en loopt als het waren door in een gele tint (wat zichtbaar is onderin het scherm, met een witte achtergrond).
Had jij daar ook last van @Ossi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:33:
[...]

Ja denk helaas dat dat het geval is geweest. Zag al gelijk bij het opstarten dat hij nog even fel was en door dit topic zie ik ook dat het een fout is in het touch panel en dat het (nog) niet softwarematig opgelost kan worden.

Bedankt voor de tip om een uitgebreidere klachtenomschrijving erbij te doen. Bij mediamarkt hadden ze geloof ik alleen erbij gezet dat de helderheid niet lager dan 16% ging. Dus wellicht dat met voorbeelden van andere klachten, het probleem dit keer wel opgelost wordt.

Niet alleen is er iets met de helderheid van het scherm. Maar ook met de kleurtinten. Bovenin is de kleur koeler en loopt als het waren door in een gele tint (wat zichtbaar is onderin het scherm, met een witte achtergrond).
Had jij daar ook last van @Ossi?
De kleurtint is ook anders ja. Ik kan mij alleen niet herinneren dat mijn telefoon verschillende kleuringen had over het scherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zet er dan iemand z'n helderheid op minder dan 16% (wat bij mij wel lukt) ?

Als ik dat doe zie ik nog amper iets op m'n scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
r2504 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:37:
Zet er dan iemand z'n helderheid op minder dan 16% (wat bij mij wel lukt) ?

Als ik dat doe zie ik nog amper iets op m'n scherm staan.
Ja ik, en zelf dan zet ik soms nog het programma screen filter op voor nog donkerder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem is met de 7.1, niet met de 7 Plus. Daarnaast is crossposten niet toegestaan, gelieve dus hier verder te gaan: Verwijderd in "[Nokia 7.1] Cashback website problemen".

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 29-10-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05
Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:58:
Zucht... Volgend probleem met mijn Nokia 7 plus :-(

Charging port geeft geen goede connectie meer met de kabels. Hij is brandschoon van binnen, geen pluis of wat dan ook. Maar de kabels wiebelen als een gek en ik krijg m nog amper opgeladen.

Kan ik weer de hele riedel door van Tele2 en Dynafix :(
Jep. Bij mij nu ook... Kakzooi.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:57:
][/i]k ben deze week omgegaan naar Pie, maar ik merk nu dat als ik iemand bel er geen overgangstoon meer is. Erg vervelend. want je weet niet of die aan de ander kan overgaat. :-(
Een collega van mijn precies hetzelfde. Ook hij is naar Pie overgegaan op zijn Nokia 7 Plus een paar dagen geleden en ook als hij belt hoort hij geen overgangstoon.
Ook dit probleem heb ik. Zit bij Vodafone zakelijk. Iemand al een (tijdelijke) fix?

[ Voor 38% gewijzigd door pelt op 29-10-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reintdeboer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-07 17:15
Ik heb mijn Nokia 7 Plus naar Belsimpel opgestuurd wegens de bekende Novatek scherm problemen. Echter zijn zij niet instaat het probleem te repareren zeggen ze ... Nu kan ik een deze annuleren, hem omruilen of de defecte terug krijgen. Weet iemand of er nog niet defecte in omloop zijn? Anders weet ik niet zo goed wat het nut van een nieuwe zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

DHL is mijn telefoon tijdelijk kwijt, mochten jullie een telefoon ook via DHL naar Nokia voor reparatie verzenden - kies dan voor de optie om te telefoon op te laten halen, breng hem NIET naar een servicepunt!.

Het blijkt dat DHL uit verschillende bedrijven bestaat (Parcell en eXpress) de service points bedienen beide bedrijfstakken maar scheiden de pakketjes veelal niet. Het gevolg is dat pakketjes voor express (Nokia herstel) schijnbaar met enige regelmaat bij DHL Parcell terecht komen en vervolgens verdwijnen in het systeem :/

Ik kwam hier achter nadat de tracking wel erg lang op "bezorging wordt gepland" bleef staan, en ik dus maar even contact op heb genomen.

De servicemedewerker meldde dat dit wel vaker voor komt, verwachting is dat het pakket met een weekje boven komt drijven.

:F

Wees gewaarschuwd. Ik ben blij dat ik een briefje bij de verpakking in heb gedaan met mijn adres, telefoonnummer en een beschrijving van het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Steef op 29-10-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

reintdeboer schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:19:
Ik heb mijn Nokia 7 Plus naar Belsimpel opgestuurd wegens de bekende Novatek scherm problemen. Echter zijn zij niet instaat het probleem te repareren zeggen ze ... Nu kan ik een deze annuleren, hem omruilen of de defecte terug krijgen. Weet iemand of er nog niet defecte in omloop zijn? Anders weet ik niet zo goed wat het nut van een nieuwe zou zijn.
Is dit naar Belsimpel (Nederland) terug gestuurd of heb je hem naar Hongarije moeten sturen?

Het is natuurlijk kolder dat dit niet te herstellen is, gezien we hier op het forum het bewijs hebben dat herstel mogelijk is. Misschien hebben ze inmiddels geen non-novatek hardware meer :/ ?

[ Voor 14% gewijzigd door Steef op 29-10-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reintdeboer
ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Is dit naar Belsimpel (Nederland) terug gestuurd of heb je hem naar Hongarije moeten sturen?
De allereerste ging naar Hongarije (De Nokia optie). Nou die hadden het zacht gezegd compleet verpest. Niet opgelost en beschadigd weer terug gestuurd. De tweede ging naar Groningen (Belsimpel zelf dus). Het genoemde betreft de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

reintdeboer schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

De allereerste ging naar Hongarije (De Nokia optie). Nou die hadden het zacht gezegd compleet verpest. Niet opgelost en beschadigd weer terug gestuurd. De tweede ging naar Groningen (Belsimpel zelf dus). Het genoemde betreft de tweede.
Dank voor de update. Die van mij is onderweg naar Hongarije :X Fingers crossed dan maar.

Bij een dergelijk bericht zou ik aandringen de koop ongedaan te maken vanwege een ondeugdelijk product wat schijnbaar niet deugdelijk is te maken. Bij mijn weten dien je de verkopende partij in de gelegenheid te stellen het product deugdelijk te maken. Als dat niet slaagt mag je de koop ongedaan maken.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen

[ Voor 31% gewijzigd door Steef op 29-10-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reintdeboer
ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Dank voor de update. Die van mij is onderweg naar Hongarije :X Fingers crossed dan maar.

Bij een dergelijk bericht zou ik aandringen de koop ongedaan te maken vanwege een ondeugdelijk product wat schijnbaar niet deugdelijk is te maken. Bij mijn weten dien je de verkopende partij in de gelegenheid te stellen het product deugdelijk te maken. Als dat niet slaagt mag je de koop ongedaan maken.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen
Hopen dat ze jouw Nokia niet mishandelen ..

Ja die optie werd mij ook geboden. Het is vooral dat ik toch het liefst een Nokia 7 Plus zou willen. Geen enkel ander toestel wat dit weet te leveren in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

reintdeboer schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Hopen dat ze jouw Nokia niet mishandelen ..

Ja die optie werd mij ook geboden. Het is vooral dat ik toch het liefst een Nokia 7 Plus zou willen. Geen enkel ander toestel wat dit weet te leveren in mijn optiek.
Hetzelfde hier. Mogelijk de aankomende 7.1 plus (X7) - al geeft deze problematiek (scherm, usb-c) geen vertrouwen. Motorola G6 Plus misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat scherm ook niet donkerder dan die 16% maar geen last van . Donker zat. Ga ik het niet voor opsturen.

Misschien is het bij volgende update wel opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sderegt66
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 21:41
Nice2know...

Op basis van een bericht gisteren op Android Planet over de nieuwe Google Cam met Night Sight op de Pixel 3, heb ik even de desbetreffende APK gedownload, en....jawel ook op de Nokia 7 plus werkt tie prima.
Verbluffende foto's in slechte lichtcondities. Ook de portraitstand is heel aardig.

Lees dit topic maar eens: https://nokiapoweruser.co...fficially-rolled-out-yet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

sderegt66 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:58:
Nice2know...

Op basis van een bericht gisteren op Android Planet over de nieuwe Google Cam met Night Sight op de Pixel 3, heb ik even de desbetreffende APK gedownload, en....jawel ook op de Nokia 7 plus werkt tie prima.
Verbluffende foto's in slechte lichtcondities. Ook de portraitstand is heel aardig.

Heb je wat foto's voor ons? :) Ik zie daar geen voorbeelden genomen met de Nokia 7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:23:
DHL is mijn telefoon tijdelijk kwijt, mochten jullie een telefoon ook via DHL naar Nokia voor reparatie verzenden - kies dan voor de optie om te telefoon op te laten halen, breng hem NIET naar een servicepunt!.

Het blijkt dat DHL uit verschillende bedrijven bestaat (Parcell en eXpress) de service points bedienen beide bedrijfstakken maar scheiden de pakketjes veelal niet. Het gevolg is dat pakketjes voor express (Nokia herstel) schijnbaar met enige regelmaat bij DHL Parcell terecht komen en vervolgens verdwijnen in het systeem :/

Ik kwam hier achter nadat de tracking wel erg lang op "bezorging wordt gepland" bleef staan, en ik dus maar even contact op heb genomen.

De servicemedewerker meldde dat dit wel vaker voor komt, verwachting is dat het pakket met een weekje boven komt drijven.

:F

Wees gewaarschuwd. Ik ben blij dat ik een briefje bij de verpakking in heb gedaan met mijn adres, telefoonnummer en een beschrijving van het probleem.
Hier precies hetzelfde probleem, mijn Nokia 7 plus is naar Hongarije verzonden voor het bekende Novatek probleem. Ben nu al 2 maanden bezig met DHL / Nokia om dit weer in orde te maken.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Rommel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:34:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem, mijn Nokia 7 plus is naar Hongarije verzonden voor het bekende Novatek probleem. Ben nu al 2 maanden bezig met DHL / Nokia om dit weer in orde te maken.
8)7

Bedoel je te zeggen dat je telefoon al 2 maanden "zoek" is of dat je al 2 maanden bezig bent om het probleem te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Laatst online: 13:49
ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

8)7

Bedoel je te zeggen dat je telefoon al 2 maanden "zoek" is of dat je al 2 maanden bezig bent om het probleem te herstellen?
Mijn mobiel word als verloren gezien maar omdat ik geen klant ben van DHL moet nu alles weer via Nokia. Zij zijn de betalende partij en zij alleen kunnen een claim indienen bij DHL. Maar voordat dat kan moet eerst het onderzoek afgerond zijn. Dit is vorige week afgerond, na 2 maanden uitzoekenwerk van DHL...

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:57:
Hier gaat scherm ook niet donkerder dan die 16% maar geen last van . Donker zat. Ga ik het niet voor opsturen.

Misschien is het bij volgende update wel opgelost.
Dan vergeet je even dat de kleien op jouw scherm ook niet zijn zoals ze horen te zijn ;)
Nice2know...

Nice! Ga het straks even lezen.
Rommel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Mijn mobiel word als verloren gezien maar omdat ik geen klant ben van DHL moet nu alles weer via Nokia. Zij zijn de betalende partij en zij alleen kunnen een claim indienen bij DHL. Maar voordat dat kan moet eerst het onderzoek afgerond zijn. Dit is vorige week afgerond, na 2 maanden uitzoekenwerk van DHL...
2 maanden... Man man man. :-(
Dat is echt waardeloos. Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:26:
[...]

Heb je wat foto's voor ons? :) Ik zie daar geen voorbeelden genomen met de Nokia 7 Plus
Hier crasht de app telkens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ossi schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:03:
[...]

Dan vergeet je even dat de kleien op jouw scherm ook niet zijn zoals ze horen te zijn ;)

Daar zie ik niet echt verschil in ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:35
Jeetje, die ellende met reparatie lijkt mij ook niets.
Dynafix is sowieso ellende, en Nokia zelf (DHL) is dus ook niet de oplossing.

Ik heb last van een te helder scherm (het 16% verhaal), maar dan kan ik mee leven.
Wat vervelender is sinds de update naar Pie:
apps die vastlopen, na een halve minuut weer reageren, en na nog een halve minuut krijg ik van het OS de melding pas dat de app niet meer reageert (inmiddels reageert de app dus wel weer!).
en elke ochtend, als ik niet oplaad, dan werken de Home button, terug knop onderaan niet meer.
Als ik hem wel oplaad, dan werken ze prima...
Al 3x een volledige factory reset gedaan, heeft niets geholpen, zelfs niet als ik geen back-ups terug zet.

De mijne gaat in de la, terug naar mijn trouwe OnePlus One, dus als iemand interesse heeft in de N7+...
Voor mij is dit een miskoop uit (misplaatste) nostalgische overwegingen voor het merk.

[ Voor 9% gewijzigd door Medic op 30-10-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaRabbit schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Het is natuurlijk kolder dat dit niet te herstellen is, gezien we hier op het forum het bewijs hebben dat herstel mogelijk is. Misschien hebben ze inmiddels geen non-novatek hardware meer :/ ?
Ik heb hem via Media Markt weer op laten sturen naar Dynafix (vorige keer was er alleen een software update gedaan). Ditmaal met een documentje erbij met een uitgebreide klachtenomschrijving incl voorbeelden van klachten/oplossingen.

Hoop inderdaad ook dat ze dan nog wel non-novatek hardware hebben.. Zie het ook niet zitten om hem voor een derde keer kwijt te zijn als hij bijv. naar Hongarije zou moeten. Maar we wachten ff af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Medic schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:18:
De reparatie van @Ossi bij Dynafix was best goed verlopen, dus het hoeft niet elke keer ellende te zijn! :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
XWB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:49:
[...]

De reparatie van @Ossi bij Dynafix was best goed verlopen, dus het hoeft niet elke keer ellende te zijn! :p
Vooralsnog lijkt dat een lucky shot ;)
(En ik heb eerdere negatieve ervaringen met Dynafix gehad)

[ Voor 10% gewijzigd door Medic op 30-10-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de one plus 6 met systeem 8.1 android heeft het vergrendelscherm een soort filter over zich heen heeft dat de nieuwe systeem update van android ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:54:
Bij de one plus 6 met systeem 8.1 android heeft het vergrendelscherm een soort filter over zich heen heeft dat de nieuwe systeem update van android ook?
Kun je deze zin nog eens opnieuw lezen? Zou je er daarna nog 3-5 zinnen aan toe kunnen voegen? Interpunctie en hoofdletters zouden ook fijn zijn. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Ik heb last van een te helder scherm (het 16% verhaal), maar dan kan ik mee leven.
apps die vastlopen, na een halve minuut weer reageren, en na nog een halve minuut krijg ik van het OS de melding pas dat de app niet meer reageert (inmiddels reageert de app dus wel weer!).
en elke ochtend, als ik niet oplaad, dan werken de Home button, terug knop onderaan niet meer.
Al 3x een volledige factory reset gedaan, heeft niets geholpen, zelfs niet als ik geen back-ups terug zet.
Deze problemen herken ik helemaal niet. Maar als zelfs een factory reset niet werkt, dan zou je denken dat het of een hardware probleem is en dus in de garantie valt of dat het een Pie probleem is met een van je andere apps. Zou het kunnen zijn dat je een andere launcher of iets dergelijks gebruikt, die niet fijn werkt met Pie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Laatst online: 11:18
c4coupe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:48:
[...]

Hier crasht de app telkens
Heb je de tip uit het artikel al geprobeerd? "In case it crashes while capturing a photo you need to do “motion off” from the top menu and it works just fine after that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Raindeer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Deze problemen herken ik helemaal niet. Maar als zelfs een factory reset niet werkt, dan zou je denken dat het of een hardware probleem is en dus in de garantie valt of dat het een Pie probleem is met een van je andere apps. Zou het kunnen zijn dat je een andere launcher of iets dergelijks gebruikt, die niet fijn werkt met Pie?
Het is vooral Chrome, Tumblr, Pinterest en ibood die ellende geven.
Hele toestel is stock, Launcher ook.

Ik zal een ticket inschieten bij Bol.com (aankoopplaats) maar gezien de persoonlijke ervaringen met Dynafix en de verhalen hier ben ik huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Volgens https://nokiapoweruser.co...the-official-update-page/ is de October security update uit... echter niet voor de Nokia 7 plus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoi1966
  • Laatst online: 28-08 07:50
Krijg zojuist de oktober beveiligings- update binnen om mijn 7 plus. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Hoi1966 op 30-10-2018 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Hoi1966 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
Na twee keer controleren krijg ik hem nu ook binnen (zegt wel waiting for Wifi).

Trouwens net de nieuwste Google camera app geinstalleerd... WATTTTT EEN VERSCHILLLLL :o

Ik wou al bijna een nieuws smartphone kopen omdat de standaard kwaliteit echt droevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

Na twee keer controleren krijg ik hem nu ook binnen (zegt wel waiting for Wifi).

Trouwens net de nieuwste Google camera app geinstalleerd... WATTTTT EEN VERSCHILLLLL :o

Ik wou al bijna een nieuws smartphone kopen omdat de standaard kwaliteit echt droevig is.
Je enige alternatief is dan blijkbaar de Pixel ;-) want daar komt ie vanaf. Maar kun je me vertellen welke link je gebruikt hebt. Ik keek toevallig vanochtend door XDA-Developers, maar kon zo snel niet vinden wat de juiste link is.

BTW de security update komt hier ook binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:41
Na controleren update is die bij mij er ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Raindeer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

Maar kun je me vertellen welke link je gebruikt hebt.
De APK heb ik via deze linke... https://1drv.ms/u/s!AtSQankM0RyVjM1D8C8GwyRoCXkKGg

Heb wel motion moeten uitzetten want anders crashed de app bij het nemen van de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

De APK heb ik via deze linke... https://1drv.ms/u/s!AtSQankM0RyVjM1D8C8GwyRoCXkKGg

Heb wel motion moeten uitzetten want anders crashed de app bij het nemen van de foto.
Heel stom, maar waarom zou ik moeten geloven dat dit een veilige APK is... Hoe controleer ik dat etc. Niet dat ik jou niet vertrouw, maar waar haal ik nou vandaan wat de goede APK is die door de deveolper online gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Raindeer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Heel stom, maar waarom zou ik moeten geloven dat dit een veilige APK is... Hoe controleer ik dat etc. Niet dat ik jou niet vertrouw, maar waar haal ik nou vandaan wat de goede APK is die door de deveolper online gezet is.
Terechte vraag... de link komt uit de pagina https://nokiapoweruser.co...fficially-rolled-out-yet/ en is trouwens een andere MD5 hash dan de oorspronkelijke bron.

Ik had de tweede link genomen omdat verschillende aangaven dat de eerste link niet werkte (en wordt bij mij door Windows Defender geblocked uit de Nederlandse mirror, de Washington mirror lukt wel).

[ Voor 3% gewijzigd door r2504 op 30-10-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Raindeer schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:03:
[...]

BTW de security update komt hier ook binnen!
Hmm, alleen maar een security update en geen verdere fixes voor Android Pie. Jammer.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Meerdere mensen waarbij alle iconen weer vierkant zijn opvolger rond na de update en de "pil" weg is?

Ik heb nu weer de 3 knoppen onderin... En kan deze ook niet meer terugzetten.
Staat niet meer in de instellingen

[ Voor 20% gewijzigd door RvD86 op 30-10-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn instellingen zijn in elk geval bewaard gebleven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 14:59
RvD86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:05:
Meerdere mensen waarbij alle iconen weer vierkant zijn opvolger rond na de update en de "pil" weg is?

Ik heb nu weer de 3 knoppen onderin... En kan deze ook niet meer terugzetten.
Staat niet meer in de instellingen
Hier het zelfde, ik merk ook dat de haptische feedback veel sterker is geworden, storend zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
menzo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Hier het zelfde, ik merk ook dat de haptische feedback veel sterker is geworden, storend zelfs.
Had hem al opnieuw opgestart maar na een 2e keer is alles weer zoals het was.
Heel raar.

Maar goed het is nu weer goed gelukkig dus wellicht ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 14:59
RvD86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Had hem al opnieuw opgestart maar na een 2e keer is alles weer zoals het was.
Heel raar.

Maar goed het is nu weer goed gelukkig dus wellicht ook proberen
Dat heeft het opgelost, alleen mijn instellingen icoon is nog vierkant, maar dit is niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Nu online
@r2504 @Raindeer Heb net die camera ook geïnstalleerd via de onedrive link. Die andere is een andere app, andere naam ook en bovendien werkt 'ie niet (start niet eens op).

Foto's zijn een pak beter, maar: als ik zelf HDR uit wil zetten (via instellingen schakelaar om en dan gewoon uit) kan ik geen foto's meer maken. Heel irritant, want ik wil zelf kunnen bepalen wanneer HDR aan of uit staat. Meer mensen die hier last van hebben dat HDR niet uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Hoi1966 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
Hier ook net geïnstalleerd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Nice2know...

Werkt zeker goed en stukken betere software... Nu afwachten of Nokia ook zelf de camera software update... 👍
Ps al ben ik niet zo'n camera freak met me telefoon, heb hem daar ook niet voor gekocht.📸😇

[ Voor 7% gewijzigd door digiben op 30-10-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Er zijn al maanden camera apps beschikbaar van Google... echter in al die tijd is HMD er niet in gelukt hetzelfde resultaat te bereiken. Heeft men de kennis niet, onderschat men het probleem, wil men niet, ... wie zal het zeggen.

Met hun huidig niveau maken ze best geen reclame met Pureview en dergelijke want zou een blamage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
Getracht de nieuwe camera app te installeren
wil niet eens opstarten
(beide links geprobeerd = beide niks )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:54:
Er zijn al maanden camera apps beschikbaar van Google... echter in al die tijd is HMD er niet in gelukt hetzelfde resultaat te bereiken. Heeft men de kennis niet, onderschat men het probleem, wil men niet, ... wie zal het zeggen.

Met hun huidig niveau maken ze best geen reclame met Pureview en dergelijke want zou een blamage zijn.
Onderschat Google niet hoor... is geen kleine jongen met software en hun toestellen 😉
Maken mooi spul met de pixel,alleen heb geen zin meer in om om het jaar 1000 € neer te leggen voor een foto en dat beetje meer.
Heb al zovelen merken gehad Apple, Samsung (note etc), Lg htc,Microsoft etc etc tot ik de Nokia 6 meer als een jaar geleden er naast kocht... Beviel me het zo goed dat ik nu maar de 7plus er bij heb gekocht. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:54:

Alle fabrikanten van goedkopere toestellen, OnePlus, Xiaomi en Nokia hebben problemen met hun algoritmes. Samsung, Apple en Google delen dit soort know how eigenlijk niet. Opvallend is, dat ondanks dat Google een kleine fabrikant is van hardware hun algoritmes absoluut het beste zijn. Punt is dat je een standaard library krijgt van Sony (de maker van de meeste camera sensoren) maar dat je daar nog heel veel kennis overheen moet gooien. Nokia doet het al best aardig. Maar ik zag in allerlei voorbeeldfoto's en ook in de foto's die ik vanochtend zelf nam, dat Nokia's foto's fletser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
r2504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Ik heb deze APK ook geinstalleerd en motion stond al uit bij mij.
Merk alleen wel dat als ik een aantal foto's achter elkaar neem, als test, dat dan de camera app heel traag wordt en uiteindelijk ook Google Foto's crahed.

Het lijkt wel of de verwerking van de genomen foto's zeer traag is.

[ Voor 6% gewijzigd door speedme op 30-10-2018 14:53 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

De mijne gaat in de la, terug naar mijn trouwe OnePlus One, dus als iemand interesse heeft in de N7+...
Voor mij is dit een miskoop uit (misplaatste) nostalgische overwegingen voor het merk.
Ik had het probleem met vastlopende apps ook, maar ik geloof dat ik dit heb opgelost (niet 100% zeker). Dit leek samen te hangen met agressieve battery-optimizations vanuit het OS. Dit kan je van App Info van de betreffende app, dan onder Advanced->Battery uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
speedme schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Merk alleen wel dat als ik een aantal foto's achter elkaar neem, als test, dat dan de camera app heel traag wordt en uiteindelijk ook Google Foto's crahed.
Na enkele foto's wil hij inderdaad geen nieuwe foto's meer nemen (crashen doet de app echter niet bij mij)... toggle je dan gewoon even tussen front/rear camera dan is het weer opgelost en kan je terug enkele foto's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beethere
  • Laatst online: 13-07 20:58
Heb het ook geprobeerd met die pixel-camera, maar is alles behalve stabiel, 1 foto lukt, maar daarna sluit hij automatisch af. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Beethere schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:40:
Heb het ook geprobeerd met die pixel-camera, maar is alles behalve stabiel, 1 foto lukt, maar daarna sluit hij automatisch af. Jammer maar helaas.
Hier hetzelfde, grofweg. Jammer, want ik ben superbenieuwd naar hoe goed die algoritmen zijn. Maar instabiele foto-apps vind ik de hel. Bovendien word ik altijd zéér nerveus van dat oerwoud aan versies, mod's, optimalisaties en wat dies meer zijt.

Hup Nokia, bouw wat goeds!

Of, nog beter: hup Google, bouw wat breder inzetbaars!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires