Hier ook pie sinds een uur geleden. België, toestel los gekocht.
Geen idee wat het verschil veroorzaakt, maar ik gebruik de fingerprint dagelijks en dat werkt in Pie nog steeds zo snel als in Oreo.r2504 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Ik heb er een tijdje geleden opgezet maar ik heb de indruk dat het unlocken met de fingerprint reader niet altijd meer werkt. Soms moet ik dus effectief eerst op de power button drukken dan werkt de fingerprubt reader weer wel ?
Ik heb het met een originele "07" telefoon geprobeerd, maar die ging toch echt naar 16%. Dat was op Android 8.1. Dus ik weet niet goed hoe jij getest hebtThaRabbit schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:27:
@winDOS @jodeltje @Ossi
Bij originele "07" telefoons blijkt hij dus wel op 0% te blijven staan, alu hoedje kan weer op!
Op welke android versie zitten @winDOS en @jodeltje ? Ik zit op 8.1.0
*edit* - ik las slecht, ik zie dat jodeltje op Pie zit. winDOS?
*edit 2* - mijn Pie update komt net binnen, kijken of er verschil is
Update - Met android Pie blijft hij op 0% staan, Hij wordt nog steeds niet donkerder onder de 16%
Pie in 45 min erop en loopt soepel.. kreeg melding dat de update klaar stond.
Vals alarm, ik vermoed dat de verschillende Android versies roet in het eten gooien. Bij 8.1 ging ik naar 16%, nu bij de huidige Pie update is dat niet meer het geval. Als ik hem nu op 0% heb, adaptive aan zet en hem zelf naar 100% zet gaat hij zelf vrolijk terug naar 0%.Ossi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:56:
[...]
Ik heb het met een originele "07" telefoon geprobeerd, maar die ging toch echt naar 16%. Dat was op Android 8.1. Dus ik weet niet goed hoe jij getest hebt
Het is lastiger te bepalen nu, de reactie is niet altijd meer instantaan op Android Pie. Ik zal het in de nacht nogmaals bekijken.
Anyway, genoeg tot dusver - het probleem is duidelijk. Terug naar de reguliere programmering.
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Ik zit op Pie.ThaRabbit schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:27:
@winDOS @jodeltje @Ossi
Bij originele "07" telefoons blijkt hij dus wel op 0% te blijven staan, alu hoedje kan weer op!
Op welke android versie zitten @winDOS en @jodeltje ? Ik zit op 8.1.0
*edit* - ik las slecht, ik zie dat jodeltje op Pie zit. winDOS?
*edit 2* - mijn Pie update komt net binnen, kijken of er verschil is
Update - Met android Pie blijft hij op 0% staan, Hij wordt nog steeds niet donkerder onder de 16%
C:\>Signature.bat
Met welke beveiligingspatch wordt deze OTA nu geleverd?
September of Oktober?
Ik zit eigenlijk te wachten op de Oktober patch😋
September of Oktober?
Deze komt met de September update.RvD86 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:58:
Met welke beveiligingspatch wordt deze OTA nu geleverd?
September of Oktober?
Verwijderd
Ik ben aan het kijken hoe je gezichtsherkenning instelt op de Nokia 7 Plus , kan hier wel via smartlock , maar na alles te hebben ingesteld kan ik nog steeds alleen via fingerprint opstarten.
Is dit de gezichtsherkenning welke eraan zou komen of komt er nog een update specifiek voor de 7plus ?
Is dit de gezichtsherkenning welke eraan zou komen of komt er nog een update specifiek voor de 7plus ?
Het werkt hier wel, maar het is subtiel.Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:52:
Ik ben aan het kijken hoe je gezichtsherkenning instelt op de Nokia 7 Plus , kan hier wel via smartlock , maar na alles te hebben ingesteld kan ik nog steeds alleen via fingerprint opstarten.
Ik heb het alleen voor elkaar gekregen door de vingerafdruk te verwijderen. Als je dan je telefoon aan zet via de power button of de double tap, zie je midden onderin op het scherm een gezichtje. Zodra hij je herkent verandert dat gezichtje in een ontsloten slot - je telefoon is nu ontgrendeld en kan door een swipe naar boven worden geopend.
Met een vinger afdruk ook actief is het me nog niet gelukt. Het is me ook nog niet gelukt om smart unlock meteen automatisch naar mijn homescherm te laten gaan
Al moet dat allemaal wel mogelijk zijn:
YouTube: Nokia 7 plus face unlock - face id
YouTube: [HOW TO] Activating Trusted Face feature on your Nokia phone
*update*
Nadat ik een paar keer de "verbeteren gezichtsherkenning" optie heb gebruikt doet hij het ook als ik wel een fingerprint heb geregistreerd. Ik denk dat mijn mannenhokje wat uitdagend licht heeft voor de camera op het moment
*update 2*
In gewoon daglicht werkt het allemaal perfect. Hij gaat alleen niet automatisch naar mijn homescreen, maar hij unlockt wel instantaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Steef op 20-10-2018 12:42 ]
Zit ik weken te wachten op OTA is het er ben ik weekendje weg. Ik weet niet of Landal het erg gaat vinden als ik eventjes 1,5gb door hun wifi binnen haal
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Nog mensen dit voor?
Toestel uitschakelen, is normaal toch dat die zich afsluit en dan uit gaat?
Bij mij is het uitschakelen nemen, en pats weg.
Om daarna terug in te schakelen moet ik tot 30 seconden die powerknop inhouden. Wat volgens mij gewoon een reset is?
Toestel uitschakelen, is normaal toch dat die zich afsluit en dan uit gaat?
Bij mij is het uitschakelen nemen, en pats weg.
Om daarna terug in te schakelen moet ik tot 30 seconden die powerknop inhouden. Wat volgens mij gewoon een reset is?
Hoe kan ik de navigatie balk op de pil voor zetten?
Na de Pie update even herstarten, daarna:Indy2001 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:23:
Hoe kan ik de navigatie balk op de pil voor zetten?
Systeem -> Gebaren -> "Omhoog vegen over de startknop"
Ik heb er geen last van omdat ik Nova launcher gebruik. Maar aller eerste hit op search (ja ja Google gebruiken om Google uit te zetten): niet getestrnldhfmmm schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:39:
Eindelijk de Pie update, maar ik erger mij helemaal gek aan die search balk op iedere pagina en het lijkt erop dat die echt niet te verwijderen is, behalve met een andere launcer.
Dit is mijn eerste android na jaren iPhone maar die " vrijheid " in android is dus minder dan ik hoopte.
2. Disable Google App
Open Settings on your phone.
Tap "Apps".
Scroll to "All" tab.
Select Google Search or Google App and tap "Disable".
Restart your phone and you'll find the Google Search bar is turned off.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Net de Pie update binnen gehaald. Zo maar eens kijken wat er allemaal veranderd is.
Wel, deze middag kreeg ik men gsm niet meer uit stand-by. Kon hem niet meer opzetten, niks deed die nog. Na lang prullen in YouTube ben ik in recovery geraakt en maar reset gedaan. Voorlopig niet tevreden van hoe die pie update verlopen is.
Hopelijk nu alle problemen van de baan, want ben van schone lij gestart.
Ik heb soms hetzelfde. Dan reageert het toestel nergens meer op: vingerprintscanner, powerknop, niks. Ik moet dan even wachten, of powerknop ingedrukt houden, of gewoon hopen dat het vanzelf voorbijgaat. Het probleem treedt op willekeurige momenten op, ongeveer eens per dag.c4coupe schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:26:
Wel, deze middag kreeg ik men gsm niet meer uit stand-by. Kon hem niet meer opzetten, niks deed die nog. Na lang prullen in YouTube ben ik in recovery geraakt en maar reset gedaan. Voorlopig niet tevreden van hoe die pie update verlopen is.
Tweede probleem dat erbij is gekomen, is dat sommige apps soms crashen (vooral Google Notes en Spotify). Ook a-relaxed.
Probleem drie (wat ook al in Oreo zat, maar blijkbaar nog niet opgelost is): als mijn data uitstaat en mijn telefoon niets doet (behalve Spotify afspelen), dan worden er ook geen geo-locaties bijgehouden (en zijn de fiets-, loop- en renritten in mijn Google Fit en Google Maps afwezig / op één punt gecentreerd). Geen showstopper, wel een lelijke fout.
Oftewel: het is nog niet perfect.
Voordelen zijn er gelukkig ook. Batterijduur is een stuk langer (ik haal nu probleemloos twee dagen), snelheid is uitstekend, nieuwe navigatie vind ik interessant, digital wellbeing vind ik handig, en communicatie met chromecasts werkt beter.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Hier komt de Pie update nu eindelijk binnen rollen.

@Inge Janse en @c4coupe op reddit vergelijkbare meldingen van soms niet reagerende touchscreens, mag ik jullie vragen welke touchscreen firmware jullie hebben? (Systeem -> Over de telefoon -> Firmware van het touchpaneel)
En even wat anders, wat betreft batterij gebruik in Pie is er bij mij weinig anders geworden. Nu is SOT natuurlijk geen goede metric, maar ik geloof dat ik de telefoon vergelijkbaar gebruik als voor de upate. Heb ook wel eens 11u gehad met ruim nog wat over.
En even wat anders, wat betreft batterij gebruik in Pie is er bij mij weinig anders geworden. Nu is SOT natuurlijk geen goede metric, maar ik geloof dat ik de telefoon vergelijkbaar gebruik als voor de upate. Heb ook wel eens 11u gehad met ruim nog wat over.

[ Voor 41% gewijzigd door Steef op 20-10-2018 22:48 ]
Wat betreft de Pie update, het valt me zojuist op dat "Mobiele data altijd actief" aan staat sinds de Pie update - terwijl die optie onder Android 8.1 volgens mij uit stond. Misschien verklaart dat waarom bepaalde mensen menen dat het batterijverbruik is verslechtert?
De optie zit in de ontwikkellaarsopties, het houdt de data verbinding actief - zelfs wanneer je op WiFi zit. Als je dit uitschakelt bespaar je mogelijk wat batterij ten koste van de oeverschakelsnelheid van WiFi naar mobiele data.
De optie zit in de ontwikkellaarsopties, het houdt de data verbinding actief - zelfs wanneer je op WiFi zit. Als je dit uitschakelt bespaar je mogelijk wat batterij ten koste van de oeverschakelsnelheid van WiFi naar mobiele data.
[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 20-10-2018 23:33 ]
Apart. Jij hebt de nieuwe Android 9 home button. Terwijl ik drie iets aangepaste Android 8 buttons onderaan heb. Heb je toevallig aan de bèta’s mee gedaan? Mijn accuverbruik is ook verslechterd sinds de Pie update die ik gesodeload heb. Daarna wel de cache gewist.
@SebasFM De nieuwe navigatie dient handmatig aangezet te worden. Dat kan via Instellingen => Systeem => Gebaren => "Omhoog vegen over de startknop".
Dit heb ik nu ook al twee keer gehad! Het scherm blijft inderdaad zwart. Ik kan de telefoon in dit geval niet rebooten m.b.v. de powerknop, maar bijv. wel de camera-app opstarten door twee keer snel achter elkaar de powerknop in te drukken (aangezien de telefoon dan even trilt).c4coupe schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:26:
Uiteindelijk kom ik na een hoop geklooi in de recovery en kan ik rebooten, maar wenselijk is het inderdaad niet...
Na de Pie-update was mijn telefoon vanochtend ineens uit. En niet meer in te schakelen via de aan/uit-knop. Uiteindelijk via volume up+power knop aantal seconden in te houden startte de telefoon wel weer gewoon op. Hopen dat het maar eenmalig was...
Pie update lijkt toch nog wat issues te hebben... Maar wat is de verhouding tussen mensen met problemen en mensen die geen problemen hebben?
Voor @beukenootjes en @Paul! dan ook dezelfde vraag; welke firmware voor het touch paneel is op jullie telefoons aanwezig? (Systeem -> Over de telefoon -> Firmware van het Touchpaneel)beukenootjes schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 06:25:
[...]
Dit heb ik nu ook al twee keer gehad! Het scherm blijft inderdaad zwart. Ik kan de telefoon in dit geval niet rebooten m.b.v. de powerknop, maar bijv. wel de camera-app opstarten door twee keer snel achter elkaar de powerknop in te drukken (aangezien de telefoon dan even trilt).
Uiteindelijk kom ik na een hoop geklooi in de recovery en kan ik rebooten, maar wenselijk is het inderdaad niet...
Verwijderd
Na zo'n grote update een factory reset doen scheelt al 95% aan (reeds genoemde) issues.Haay schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:14:
Pie update lijkt toch nog wat issues te hebben... Maar wat is de verhouding tussen mensen met problemen en mensen die geen problemen hebben?
Geldt ook voor mij.c4coupe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:52:
Hier scherm 07, goodix v1.017.20
Kijk het nog even aan en anders inderdaad factory reset. KUn je dan wel een backup van de telefoon terugzetten of moet ik alles weer handmatig installeren/instellen?
Er staat bovenin mijn balk nu een icoon, vd wifi. Iemand een idee wat dit is signaal sterkte?
Hij zet alles wel terug. Je moet sommige dingen wel terug instellen, andere dan weer niet. Maar ik ben alles samen toch dik 3 uur bezig geweest hoor. ( ik draai veel programmas met login gegeven )Paul! schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:41:
[...]
Geldt ook voor mij.
Kijk het nog even aan en anders inderdaad factory reset. KUn je dan wel een backup van de telefoon terugzetten of moet ik alles weer handmatig installeren/instellen?
Thanks, zojuist aangezet en werkt heerlijk. Ik vind het netjes dat het niet gedwongen aanstaat, maar dat het een optie is.XWB schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:34:
@SebasFM De nieuwe navigatie dient handmatig aangezet te worden. Dat kan via Instellingen => Systeem => Gebaren => "Omhoog vegen over de startknop".
Verder heb ik nergens last van, nooit eigenlijk problemen met de Nokia 7 plus gehad.
Ik hetzelfde. Zal eens een factory reset proberen!c4coupe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:52:
Hier scherm 07, goodix v1.017.20
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Dat is Voice over WiFi, oftewel bellen over WiFi.Indy2001 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:50:
Er staat bovenin mijn balk nu een icoon, vd wifi. Iemand een idee wat dit is signaal sterkte?
Dat zijn dan inmiddels 3 tweakers (@Inge Janse @Paul! @c4coupe) en 3 reddittors die het scherm uitval probleem hebben die ook allemaal de "07" firmware hebben
Nog geen persoon gevonden die het ook heeft gehad met een Novatek firmware, iemand hier?
@beukenootjes heb jij nog gekeken welke touchpanel firmware jij hebt?
Nog geen persoon gevonden die het ook heeft gehad met een Novatek firmware, iemand hier?
[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 21-10-2018 14:41 ]
Novatek-V07 en Goodix-V1.017.20.ThaRabbit schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:41:
Dat zijn dan inmiddels 3 tweakers (@Inge Janse @Paul! @c4coupe) en 3 reddittors die het scherm uitval probleem hebben die ook allemaal de "07" firmware hebben![]()
Overigens is het voor mij zeker geen dagelijks probleem, ik draai de update nu dik een week en heb het dus twee keer gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door beukenootjes op 21-10-2018 16:27 ]
Gisteren Pie binnen gekregen via een OTA update. Alles werkt peachy maar als ik mijn telefoon uit mijn zak haal zie ik niet meer de tijd. Iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Instellingen - systeem - gebaren - oppakken om telefoon te checken. inschakelenSnoeiKoei schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:11:
Gisteren Pie binnen gekregen via een OTA update. Alles werkt peachy maar als ik mijn telefoon uit mijn zak haal zie ik niet meer de tijd. Iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen?
Bedankt. Die optie staat er bij mij niet bij om een of andere reden. Raar.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:46:
[...]
Instellingen - systeem - gebaren - oppakken om telefoon te checken. inschakelen
Verwijderd
VreemdSnoeiKoei schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:00:
[...]
Bedankt. Die optie staat er bij mij niet bij om een of andere reden. Raar.
Ook niet hier: instellingen - weergave - geavanceerd - inactieve display
Nee, ik heb de hele keuze inactieve display zelfs niet.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:09:
[...]
Vreemd
Ook niet hier: instellingen - weergave - geavanceerd - inactieve display
Misschien binnenkort maar eens een factory reset doen.
[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 21-10-2018 21:58 ]
Is er een manier om de datum (dag en maand) weg te krijgen van het startscherm (Gekregen sinds Pie)?
Face unlock staat bij mij nog onder smartlock, maar heeft nog nooit gewerkt.
Face unlock staat bij mij nog onder smartlock, maar heeft nog nooit gewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Koenoe op 21-10-2018 22:09 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Heb je de vervelende Google zoek balk al weg gekregen? Ik erger me er nu al dood aanrnldhfmmm schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:39:
Eindelijk de Pie update, maar ik erger mij helemaal gek aan die search balk op iedere pagina en het lijkt erop dat die echt niet te verwijderen is, behalve met een andere launcer.
Dit is mijn eerste android na jaren iPhone maar die " vrijheid " in android is dus minder dan ik hoopte.
Heeft iemand al de oktober update gekregen op Android Pie?
Ik heb Android Pie ge-sideload enige tijd geleden, maar nog altijd geen oktober security update gekregen, ik zit nog op die van september
Ik heb Android Pie ge-sideload enige tijd geleden, maar nog altijd geen oktober security update gekregen, ik zit nog op die van september
Sinds de Pie update werkt split screen helaas niet meer bij mij. Ik kan geen 2 apps in 1 scherm vangen. Hebben meer mensen hier last van?
Zit ook nog altijd op September....Zat ook al op die van Oktober te wachtenM-67 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:29:
Heb het even getest en werkt hier prima. Je moet pill knop omhoog swipen, of als je dat niet hebt aangezet vierkantje indrukken. In ieder geval krijg je dan alle geopende apps te zien en moet je bovenaan op app logo drukken en vervolgens, gesplitst scherm.Sonny7 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:03:
Sinds de Pie update werkt split screen helaas niet meer bij mij. Ik kan geen 2 apps in 1 scherm vangen. Hebben meer mensen hier last van?
Niet dat ik weet... ik gebruik het eerste home screen ondertussen niet meer (maar daarmee ben ik nog niet verlost van die Android search balk).Koenoe schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:06:
Is er een manier om de datum (dag en maand) weg te krijgen van het startscherm (Gekregen sinds Pie)?
Als je een beetje terug zou lezen in dit topic (of de search zou gebruiken) dan had je je antwoord al gehad.r2504 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:42:
[...]
Niet dat ik weet... ik gebruik het eerste home screen ondertussen niet meer (maar daarmee ben ik nog niet verlost van die Android search balk).
Optie 1: Google app uitschakelen en daarna rebooten
Optie 2: Andere launcher gebruiken (bijvoorbeeld Nova)
Optie 1 helpt bij mij nietmarti28 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:12:
[...]
Als je een beetje terug zou lezen in dit topic (of de search zou gebruiken) dan had je je antwoord al gehad.
Optie 1: Google app uitschakelen en daarna rebooten
Optie 2: Andere launcher gebruiken (bijvoorbeeld Nova)
De security updates komen meestal halverwege de maand. Dat de oktober update langer op zich laat wachten betekent vast dat er ook bug fixes voor Android Pie bijzitten.M-67 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:29:
Zucht... Volgend probleem met mijn Nokia 7 plus 
Charging port geeft geen goede connectie meer met de kabels. Hij is brandschoon van binnen, geen pluis of wat dan ook. Maar de kabels wiebelen als een gek en ik krijg m nog amper opgeladen.
Kan ik weer de hele riedel door van Tele2 en Dynafix
Charging port geeft geen goede connectie meer met de kabels. Hij is brandschoon van binnen, geen pluis of wat dan ook. Maar de kabels wiebelen als een gek en ik krijg m nog amper opgeladen.
heb de pie (9) ook binnen op mijn nokia 7 + en nu kijken wat veranderd is
nog steeds niveau van beveiligingspatch 1 septenber 2018
nog steeds niveau van beveiligingspatch 1 septenber 2018
Is er een speciale reden waarom velen met smarten de security patch versie checken? Is er een bekende lek wat gedicht moet worden of is het gewoon update voor het update, beloofd is beloofd geval?
Dat laatste... Ik heb specifiek gekozen voor deze telefoon vanwege het Android One programma. Erg jammer dat we dan zitten te wachten op updates. Geen idee of de voorwaarden zijn dat de het binnen twee weken na launch van een patch moeten uitbrengen, maar dat deden ze voorheen wel. Dus ga ik er vanuit dat dat nu ook zo is (iets met verwachtingsmanagement).Gondor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:20:
Is er een speciale reden waarom velen met smarten de security patch versie checken? Is er een bekende lek wat gedicht moet worden of is het gewoon update voor het update, beloofd is beloofd geval?
@ Ossi, je treft het niet met deze nokia 7+
Retour met dat ding, omruilen en er bij blijven staan dat als ze hem aanzetten je kunt zien wel of geen nova.
Retour met dat ding, omruilen en er bij blijven staan dat als ze hem aanzetten je kunt zien wel of geen nova.
Slecht voor mijn bloeddruk dit toestel. Wil er eigenlijk wel vanaf, maar dat gaat zo snel niet lukken.IJsselman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:37:
@ Ossi, je treft het niet met deze nokia 7+
Probeer nu weer een garantieafhandeling te claimen
Gelukkig heb ik mijn trouwe werkpaard de OnePlus One nog
Met zo veel pech zou ik hem laten repareren, verkopen en voor een oneplus oid gaan.Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Slecht voor mijn bloeddruk dit toestel. Wil er eigenlijk wel vanaf, maar dat gaat zo snel niet lukken.
Ik ben ook gestopt met mensen aan te bevelen: Novatec scherm probleem, headphone Jack probleem, plotselinge freeze vd tel, reset nodig, plotseling herstarten.. Dat zijn er nogal wat.
(ondanks dat van mij 0,0 mankementen heeft op 9, op 8.1 alleen matige brightness control).
Daar heb ik ook aan zitten denken hoor. Het probleem is een beetje dat ik in de middle of nowhere woon en ik dus noodzaak heb aan VoWiFi. De lijst van toestellen waarbij Vodafone VoWiFi ondersteunt is echt dramatisch laag:jodeltje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Met zo veel pech zou ik hem laten repareren, verkopen en voor een oneplus oid gaan.
Ik ben ook gestopt met mensen aan te bevelen: Novatec scherm probleem, headphone Jack probleem, plotselinge freeze vd tel, reset nodig, plotseling herstarten.. Dat zijn er nogal wat.
(ondanks dat van mij 0,0 mankementen heeft op 9, op 8.1 alleen matige brightness control).
https://attachments-eu-we...en%20overzicht%20v1.8.pdf
Daarnaast wil ik geen notch. Dus mijn keuze is niet bepaald reuze
Ik ga in ieder geval mijn toestel maar weer laten repareren.
Je zou ook de GM9 Pro kunnen overwegen. Specificaties zijn ongeveer gelijk aan de Nokia 7 Plus.Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Daarnaast wil ik geen notch. Dus mijn keuze is niet bepaald reuze
Voor de Nokia 7 Plus had ik een GM5 Plus en General Mobile was altijd keurig op tijd met de maandelijkse security updates. Alleen de Android 8 Oreo update liet enkele maanden op zich wachten, maar dat kwam waarschijnlijk door het feit dat Android 7 geen Treble ondersteunt.
SuccesIk ga in ieder geval mijn toestel maar weer laten repareren.
Die is nog niet te koop en geen VoWiFi ondersteuning bij Vodafone.XWB schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:40:
[...]
Je zou ook de GM9 Pro kunnen overwegen. Specificaties zijn ongeveer gelijk aan de Nokia 7 Plus.
Voor de Nokia 7 Plus had ik een GM5 Plus en General Mobile was altijd keurig op tijd met de maandelijkse security updates. Alleen de Android 8 Oreo update liet enkele maanden op zich wachten, maar dat kwam waarschijnlijk door het feit dat Android 7 geen Treble ondersteunt.
ThanksSucces
Dan moet je xioami kopen. Ik heb Mi4C gehad, van Android 5 naar Android 7. Elke week een update met uitzondering van Chinese feestdagen. Maar je krijgt dan updates van ze met 1 puntje voor 1 model. Na een tijdje ben je het zat, ik tenminste, na 2 jaar ging ik eerst naar de changelog lezen voordat ik de hele riedel ging uitvoeren. Dan was het zo'n 1 keer per maand of anderhalf iets.marti28 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:13:
[...]
Dat laatste... Ik heb specifiek gekozen voor deze telefoon vanwege het Android One programma. Erg jammer dat we dan zitten te wachten op updates. Geen idee of de voorwaarden zijn dat de het binnen twee weken na launch van een patch moeten uitbrengen, maar dat deden ze voorheen wel. Dus ga ik er vanuit dat dat nu ook zo is (iets met verwachtingsmanagement).
Ik heb liever echte update als er echt wat te updaten is. Voor de schijn updates, dat hoef ik niet.
Mja, die wekelijke updates van Xiaomi hebben niks met Android One te maken, want Google brengt maar één security update per maand. Wellicht dat Xiaomi wekelijks updates voor zijn custom UI uitbrengt, maar daar heb je bij stock Android weinig tot geen last van.
In die wekelijks zit dus elke 4 weken de security update van Google. Dus kun je elke maand updaten.
Dus kan je beter één keer per maand een update krijgenGondor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:32:
In die wekelijks zit dus elke 4 weken de security update van Google. Dus kun je elke maand updaten.
Ik heb net de Pie update gedaan. Nu heb ik die lelijke googlebalk op het homescreen. Hoe krijg ik dat lelijke ding weg? Kan het nergens in de instellingen vinden.
Even naar boven scrollen in dit topic.Erazzzer schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:10:
Ik heb net de Pie update gedaan. Nu heb ik die lelijke googlebalk op het homescreen. Hoe krijg ik dat lelijke ding weg? Kan het nergens in de instellingen vinden.
Problemen met smart lock oplossen? Zie tip die ik kreeg via Nokia chat service
- ga naar instellingen > beveiliging en locatie
- trust agent
- smart lock uitschakelen
- telefoon opnieuw opstarten
- smart lock terug inschakelen
- het menu van smart lock is terug beschikbaar
Ik vind die Nokia chat toch wel handig hoor. Probleem opgelost binnen 2 min
- ga naar instellingen > beveiliging en locatie
- trust agent
- smart lock uitschakelen
- telefoon opnieuw opstarten
- smart lock terug inschakelen
- het menu van smart lock is terug beschikbaar
Ik vind die Nokia chat toch wel handig hoor. Probleem opgelost binnen 2 min
Verwijderd
Enige optie is andere launcher installeren .Erazzzer schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:10:
Andere mogelijke opties die hier gegeven zijn werken helaas niet.
Hier precies hetzelfde probleem, gisteren ook opgestuurd naar dynafix, hopelijk snel gerepareerd.Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:58:
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik lees toch wel behoorlijk wat klachten over de laadpoort van N7+. ZondeIekozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
Hier precies hetzelfde probleem, gisteren ook opgestuurd naar dynafix, hopelijk snel gerepareerd.
Hopelijk krijg je m snel weer terug, laat ons even weten of het gefixt is
Je lijkt niet de enige te zijn:Ossi schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:58:
https://community.phones....ussions/topics/7000032907
https://old.reddit.com/r/...rging_port_wiggle_normal/
https://old.reddit.com/r/...harging_port_sautered_in/
YouTube: Nokia 7 plus USB C charge port issue.
Misschien was deze telefoon toch te mooi om waar te zijn, tamelijk wat issues in een korte tijd

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 23-10-2018 14:45 ]
Wat betreft mijn ervaringen met Nokia support en het Novatek scherm issue, ze weigeren in geur en kleur het aan de hardware toe te kennen.
De meeste recente reactie, na herhaaldelijk vragen of dit een hardware issue is waarvan ze op de hoogte zijn en of dit softwarematig op kan worden gelost, is de reactie:
De meeste recente reactie, na herhaaldelijk vragen of dit een hardware issue is waarvan ze op de hoogte zijn en of dit softwarematig op kan worden gelost, is de reactie:
De e-mail die hier direct op volgde was: Case ClosedI know you already try it but lets try again factory resetting the device using this procedure:
Turn off the device -> connect it to a power source using the original charger -> Press and hold both power key and volume up key ->When the android logo pop up, release the power key (keep holding the volume up key) -> when the android alien laying of the floor appear release the volume key up -> hold the power key and press one time the volume up key -> *use the volume keys to navigate and power key to select* select Wipe data / factory reset -> yes -> select reboot system now. Verify if it works properly.
If this does not work we should send the device to repair, as this behavior is not normal.
Zoals ik het lees kennen ze het juist wel toe aan de hardware, alleen niet generiek. This behavior is not normal so send the device for repair.
Grappig genoeg is het wel "normaal" met alle nieuwe Nokia 7 plus' die geleverd worden. Het is allemaal Novatek. Bijzonder dat ze dit maar niet in willen zien.Zapato schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:56:
Zoals ik het lees kennen ze het juist wel toe aan de hardware, alleen niet generiek. This behavior is not normal so send the device for repair.
Staat een uitgebreide post op XDA en op hun forum hierover. Nul komma nul reacties van Nokia zelf.
*edit*Zapato schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:56:
Ossi was me voor, ik had niet de bedoeling dubbelop in te springen
*snip*
Ze geven aan dat het niet zo zou moeten zijn, ze kennen het echter niet toe aan het firmware verschil - daar heb je gelijk in.
Echter heb ik inmiddels 4 in handen gehad die allemaal hetzelfde vertoonden en allemaal Novatek waren. Als je even rond zoekt vindt je ook legio meldingen van andere gebruikers, voornamelijk met recent geleverde telefoons.
Maar goed, contact opgenomen met de verkoper voor herstel. Gelukkig simlock vrij gekocht, we gaan het zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Steef op 23-10-2018 15:17 ]
Heb je die van jou ook al opgestuurd?Ossi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:31:
[...]
Ik lees toch wel behoorlijk wat klachten over de laadpoort van N7+. Zonde
Hopelijk krijg je m snel weer terug, laat ons even weten of het gefixt is
Yep, heb die ook gelezen helaas. Nouja, met elke telefoon zijn wel issues met een bepaalde batch. Zolang het maar netjes wordt opgelost.ThaRabbit schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Je lijkt niet de enige te zijn:
https://community.phones....ussions/topics/7000032907
https://old.reddit.com/r/...rging_port_wiggle_normal/
https://old.reddit.com/r/...harging_port_sautered_in/
YouTube: Nokia 7 plus USB C charge port issue.
Misschien was deze telefoon toch te mooi om waar te zijn, tamelijk wat issues in een korte tijd
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Nee nog niet. Heb m gisteren nog eens volledig opgeladen gekregen
Ben een beetje klaar met het switchen van telefoons de hele tijd. Het is een hele klus aan het worden om iedere keer weer alles over te zetten. Maar deze week ga ik het wel doen.
Heb het ondertussen gemeld bij Tele2 en heb een formulier opgestuurd gekregen. Ik moet nu een melding maken bij Dynafix en dan moet ik m op gaan sturen.
Je lijkt mij welOssi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:22:
[...]
Nee nog niet. Heb m gisteren nog eens volledig opgeladen gekregen
Ben een beetje klaar met het switchen van telefoons de hele tijd. Het is een hele klus aan het worden om iedere keer weer alles over te zetten. Maar deze week ga ik het wel doen.
Heb het ondertussen gemeld bij Tele2 en heb een formulier opgestuurd gekregen. Ik moet nu een melding maken bij Dynafix en dan moet ik m op gaan sturen.
Terug gestapt naar een gehandicapte Nexus 5X (2 cores uitgeschakeld, want bootloop) hier.Iekozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:25:
[...]
Je lijkt mij welxperia z2, nexus 6p nokia 8, s8, allemaal een paar keer terug moeten sturen voor issues. Draai nu bluestack om whatsapp op de pc te draaien. Ben ik iig nog bereikbaar.
Waar is toch die goede oude 3310 tijd
Verschil is alleen dat dit mijn eerste probleemtoestel is. Ik hoop ook de laatste trouwensIekozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:25:
[...]
Je lijkt mij welxperia z2, nexus 6p nokia 8, s8, allemaal een paar keer terug moeten sturen voor issues. Draai nu bluestack om whatsapp op de pc te draaien. Ben ik iig nog bereikbaar.
Mijn vorige OnePlus One heeft 3,5 jaar prima gepresteerd.
Herstel, schrap dat. Dit is niet mijn eerste probleemtoestel. De Google Nexus 4 gemaakt door LG was ook geen beste koop. Die heb ik na 1,5 jaar van ellende doormidden gevouwen.

Zit er wel ernstig over te denken om de 6t te kopen als die eenmaal uit is. Ik mis mijn oled scherm van de nexus en s8.En zou helemaal super zijn als die super vooc charching heeft zodat die in een half uurtje volledig is opgeladen. Bedacht door bkk elektronics, de eigenaar van oppo, oneplus en vivo.Ossi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:35:
[...]
Verschil is alleen dat dit mijn eerste probleemtoestel is. Ik hoop ook de laatste trouwens
Mijn vorige OnePlus One heeft 3,5 jaar prima gepresteerd.
Herstel, schrap dat. Dit is niet mijn eerste probleemtoestel. De Google Nexus 4 gemaakt door LG was ook geen beste koop. Die heb ik na 1,5 jaar van ellende doormidden gevouwen.![]()
Heb ook af en toe dat de fingerprint sensor af en toe gewoon niet reageert. Dan leg je je vinger erop maar er gebeurt niets. En met bepaalde cases krijg je een veel hogere error rate dan zonder. Best wel irritant.
Ik heb dit sinds Android Pie. En soms is het scherm actief, visueel en unlocked, maar touch is disabled omdat het stiekem toch niet goed unlocked is. Moet ik het scherm aan/uit doen en dan pas werkt ie. Iemand anders dit ook gemerkt?Iekozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:39:
[...]
Heb ook af en toe dat de fingerprint sensor af en toe gewoon niet reageert. Dan leg je je vinger erop maar er gebeurt niets. En met bepaalde cases krijg je een veel hogere error rate dan zonder. Best wel irritant.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ja, precies dit. Gebruik je een case?Jivebunny schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Ik heb dit sinds Android Pie. En soms is het scherm actief, visueel en unlocked, maar touch is disabled omdat het stiekem toch niet goed unlocked is. Moet ik het scherm aan/uit doen en dan pas werkt ie. Iemand anders dit ook gemerkt?
De door Nokia zelf meegeleverde case (transparante tpu). Die werkte perfect totdat ik naar Pie ging.
De case zelf heeft gewoon een net gat voor de fingerprint sensor zitten dus ik denk in mijn geval niet een probleem van de case, maar een bug in de software of zo.
Merkte sowieso dat Pie heel aggressief is in het killen van apps. Zo ben ik aan het netflixen en dat via de chromecast, maar als mijn scherm een paar minuten uit heeft gestaan, en ik hem weer unlock en open, dan is netflix gekilled of zo, want de notificatie is er niet meer dat ie aan het afspelen is via chromecast (dus pauzeren kan dan ook pas weer nadat de app opnieuw is gestart). Netflix staat nog wel gewoon door te spelen.
Als ik dan de app open moet ik weer het casten koppelen, maar dan ziet ie de chromecast weer niet. Uiteindelijk een factory reset van de chromecast en een reboot van de telefoon lossen dit op.
En het wordt steeds erger de afgelopen dagen. Zucht.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Hier ook een gelijkaardige ervaring, maar dan met Spotify.Jivebunny schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:47:
[...]
Merkte sowieso dat Pie heel aggressief is in het killen van apps. Zo ben ik aan het netflixen en dat via de chromecast, maar als mijn scherm een paar minuten uit heeft gestaan, en ik hem weer unlock en open, dan is netflix gekilled of zo, want de notificatie is er niet meer dat ie aan het afspelen is via chromecast (dus pauzeren kan dan ook pas weer nadat de app opnieuw is gestart). Netflix staat nog wel gewoon door te spelen.
Thanks, ik dacht al dat het misschien was omdat ik mijn router een paar meter had verplaatst, maar ja de chromecast pakt nog gewoon prima de 5ghz, en mijn telefoon wel eens de 2.4 ghz (dus dacht eerst dat het daar aan zou kunnen liggen), maar dat was ook niet het probleem omdat beide frequenties netjes dezelfde SSID met pass hebben en de router is ingesteld om dit als 1 te broadcasten. Misschien toch maar weer ongedaan maken (let wel, dit router verhaal was al tijdens Oreo actief en nooit een probleem).XWB schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:51:
[...]
Hier ook een gelijkaardige ervaring, maar dan met Spotify.
Dat heb ik op elk toestel gezien, spotify heeft gewoon zin om bij elk vermoeden van te weinig ram te zeggen kthxbye. Enige die ram management goed doet is oneplus. Maar dat mag ook wel met zoveel ram.Jivebunny schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:47:
[...]
De door Nokia zelf meegeleverde case (transparante tpu). Die werkte perfect totdat ik naar Pie ging.
De case zelf heeft gewoon een net gat voor de fingerprint sensor zitten dus ik denk in mijn geval niet een probleem van de case, maar een bug in de software of zo.
Als ik dan de app open moet ik weer het casten koppelen, maar dan ziet ie de chromecast weer niet. Uiteindelijk een factory reset van de chromecast en een reboot van de telefoon lossen dit op.
En het wordt steeds erger de afgelopen dagen. Zucht.
Heb dit met Oreo ook regelmatig gehad.Merkte sowieso dat Pie heel aggressief is in het killen van apps. Zo ben ik aan het netflixen en dat via de chromecast, maar als mijn scherm een paar minuten uit heeft gestaan, en ik hem weer unlock en open, dan is netflix gekilled of zo, want de notificatie is er niet meer dat ie aan het afspelen is via chromecast (dus pauzeren kan dan ook pas weer nadat de app opnieuw is gestart). Netflix staat nog wel gewoon door te spelen.
Soms ziet Netfix, na herstart, de "cast" na een tijdje wel gewoon weer en kan ik ook weer bedienen(stop, pauze, enz).
NOOT: Google Home app ziet wel altijd dat Netfix nog aan het casten is en kan ik de cast gewoon stoppen/pauzeren, ook onder Pie.
Thanks, deze opmerkingen en ervaringen deden me ineens bedenken dat wellicht netflix werd gekilled door batterij optimalisatie. Dus ik ging kijken en bij netflix stond deze optie aan. Even uitgezet, kijken hoe die het dan doet.
Het in deze topic aangehaalde oplaadprobleem had ik half augustus ook, geen enkele aanleiding voor en zo uit het niets wlde hij niet meer laden, of alleen nog deels laden.
Nieuwe laadkabel gekocht en het probleem was weg, is nu alweer 2 maanden zonder problemen, oorzaak was bij mij de USB-C stekker.
9.0 Pie afgelopen zaterdag geïnstalleerd en had toen geen geluid meer, telefoon opnieuw opgestart en ook dat probleem was verholpen, het enige wat overbleef was die stomme Google-bar.
Ik had overigens gehoopt dat het toestel met deze update beter zou focussen, maar dat is m.n. op macro niveau nog een drama.
Mijn oude toestel (een Samsung S3) had hier nooit een probleem mee, maar mijn 7+ is vaak lang bezig met zijn focus en kan soms helemaal niet scherpstellen op kleine afstanden (10-50cm.).
Verder is het een heerlijk toestel en zou ik hem direct met eenzelfde toestel vervangen
als mijn huidige wordt gestolen of kapot gaat.
Nieuwe laadkabel gekocht en het probleem was weg, is nu alweer 2 maanden zonder problemen, oorzaak was bij mij de USB-C stekker.
9.0 Pie afgelopen zaterdag geïnstalleerd en had toen geen geluid meer, telefoon opnieuw opgestart en ook dat probleem was verholpen, het enige wat overbleef was die stomme Google-bar.
Ik had overigens gehoopt dat het toestel met deze update beter zou focussen, maar dat is m.n. op macro niveau nog een drama.
Mijn oude toestel (een Samsung S3) had hier nooit een probleem mee, maar mijn 7+ is vaak lang bezig met zijn focus en kan soms helemaal niet scherpstellen op kleine afstanden (10-50cm.).
Verder is het een heerlijk toestel en zou ik hem direct met eenzelfde toestel vervangen
Verwijderd
][/i]k ben deze week omgegaan naar Pie, maar ik merk nu dat als ik iemand bel er geen overgangstoon meer is. Erg vervelend. want je weet niet of die aan de ander kan overgaat.
Een collega van mijn precies hetzelfde. Ook hij is naar Pie overgegaan op zijn Nokia 7 Plus een paar dagen geleden en ook als hij belt hoort hij geen overgangstoon.
Een collega van mijn precies hetzelfde. Ook hij is naar Pie overgegaan op zijn Nokia 7 Plus een paar dagen geleden en ook als hij belt hoort hij geen overgangstoon.
Met Android Oreo werkte Spotify in elk geval perfect, pas sinds de Pie update kapt de app er na ongeveer 10 minuten mee.Iekozz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:25:
[...]
Dat heb ik op elk toestel gezien, spotify heeft gewoon zin om bij elk vermoeden van te weinig ram te zeggen kthxbye. Enige die ram management goed doet is oneplus. Maar dat mag ook wel met zoveel ram.
Behoorlijk vervelend
Spotify nog niet getest, maar Bubble heeft hetzelfde.XWB schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Met Android Oreo werkte Spotify in elk geval perfect, pas sinds de Pie update kapt de app er na ongeveer 10 minuten mee.
Behoorlijk vervelend
Wat ook vaag is, mijn Flitsmeister gaat niet meer aan als hij verbonden wordt met Bluetooth van de auto, naar hij sluit wel af als ik de motor stop.
Ik heb spotify dagen achter elkaar draaien, en nooit last er meer mee.
Wel met de beta af en toe een zwart scherm... maar dat had je met meerdere apps onder (beta) pie.
Spotify draait hier als een zonnetje, en heb dat 24uur per dag draaien weken achter elkaar.
Hier nergens last met met de 9pie update.👍
Werkt hier allemaal al weken als een zonnetje😉
Wel met de beta af en toe een zwart scherm... maar dat had je met meerdere apps onder (beta) pie.
Spotify draait hier als een zonnetje, en heb dat 24uur per dag draaien weken achter elkaar.
Hier nergens last met met de 9pie update.👍
Werkt hier allemaal al weken als een zonnetje😉
Ik heb een zelfde soort issue met OpenVPN. Het valt me op dat zo nu en dan de VPN verbinding ineens verbroken is (geen sleutel meer zichtbaar rechtsbovenin).XWB schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Met Android Oreo werkte Spotify in elk geval perfect, pas sinds de Pie update kapt de app er na ongeveer 10 minuten mee.
Behoorlijk vervelend
Niet iedere 10 minuten, maar na een uur ofzo.
Ik dacht eerst nog dat OpenVPN na een uur inactiviteit bijvoorbeeld afsloot. Maar dat is natuurlijk vreemd voor zo'n verbinding.
Meer mensen hier last van?
Ik heb sinds begin van de week Android Pie draaien op mijn Nokia 7+. Wat mij meteen opvalt is dat de batterij geen twee dagen meer meegaat. Ik heb nu aan het eind van de dag ca. 30% over. Vroeger haalde ik makkelijk twee dagen.
EDIT: Wat mij ook opvalt is dat Android ondertussen 14GB geheugen inneemt gelabeld als "Systeem". Is dit normaal?
EDIT: Wat mij ook opvalt is dat Android ondertussen 14GB geheugen inneemt gelabeld als "Systeem". Is dit normaal?
[ Voor 20% gewijzigd door Aurera op 24-10-2018 11:39 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires