Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Trestry schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:21:
Weet iemand waar je de datum van vandaag kunt zien in Android Pie? Sinds de update is deze niet meer te vinden als je de notificaties uitklapt...

[Afbeelding]
Deze staat op de homescreen, in de widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
r2504 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Ik wacht ook liever op de OTA uitrol... maar het blijft langs alle kanten stil.
Ja, ik wacht tot nu toe ook op de OTA, maar niks noppes nada.
HeeftHMD/Nokia nog wat gezegd over hoe gefaseerd hun gefaseerde uitrol is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
Als je echt zit te wachten op Android Pie update het effe manueel. De werkwijze is hier al enkele keren aangehaald en is makkelijk. Android Pie draait enorm vlot en ik ben totnutoe nog geen echte bugs/issues tegengekomen buiten het feit dat hij iets langzamer oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 17:49
Petert87 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Dat is toch helemaal niet handig? Als je in een App zit moet je helemaal terug naar je homescreen. Ik heb trouwens screenshots gezien van Pixel telefoons met Android Pie waar de datum links bovenin het quickmenu te vinden is. Snap niet dat Nokia dit er blijkbaar uit heeft gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Trestry schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:21:
Weet iemand waar je de datum van vandaag kunt zien in Android Pie? Sinds de update is deze niet meer te vinden als je de notificaties uitklapt...

[Afbeelding]
Ik weet niet aan welke instelling het ligt, maar bij mij staat de datum gewoon rechts van de tijd aan de linkerkant van de balk (enkel bij het openen van de notificaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Petert87 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Die overigens niet te verwijderen is :(

[ Voor 70% gewijzigd door XWB op 05-10-2018 15:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je het thema op donker zet staat de datum daar wel, op licht niet, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
XWB schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Die overigens niet te verwijderen is :(
Ik vind het eigenlijk wel fijn. Dit was juist een reden waarom ik de Oreo launcher niet gebruikte maar de Rootless Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
jodeltje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:36:
Als je het thema op donker zet staat de datum daar wel, op licht niet, geen idee waarom.
Ik denk dat de tekst daar wit blijft, en niet veranderd naar zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Qbic schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:17:
Als je echt zit te wachten op Android Pie update het effe manueel. De werkwijze is hier al enkele keren aangehaald en is makkelijk. Android Pie draait enorm vlot en ik ben totnutoe nog geen echte bugs/issues tegengekomen buiten het feit dat hij iets langzamer oplaadt.
Vraagje, wanneer ik zoals hierboven beschreven handmatig update. Hoe gaan de toekomstige maandelijkse security updates? Gaan deze automatisch zoals altijd of moet ik deze ook via een trucje elke keer zelf bijhouden? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:08
Hier ook maar begonnen met de download... fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Neco75 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:51:
[...]

Vraagje, wanneer ik zoals hierboven beschreven handmatig update. Hoe gaan de toekomstige maandelijkse security updates? Gaan deze automatisch zoals altijd of moet ik deze ook via een trucje elke keer zelf bijhouden? Alvast dank!
Het is gewoon de officiële release, dus je krijgt daarna gewoon weer OTA updates.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Neco75 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:51:
[...]

Het betreft gewoon een officiele download en dus krijg je daarna de updates gewoon op de 'oude' manier, OTA dus.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De update is vlot verlopen... het Nokia logo/Android One heeft er nog geen minuut opgestaan, daar de background met Phone is starting ook nog een goeie minuut. Het was dus hoofdzakelijk de initiele load van de update.

Wel enkele vraagjes nu;
- Hoe krijg ik die datum/tijd weg bovenaan (ik had een betere weather widget)
- Hoe krijg ik die Google search bar onderaan weg (geen behoefte aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
r2504 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:50:
- Hoe krijg ik die Google search bar onderaan weg (geen behoefte aan)
Dat schijnt te kunnen door de Google app uit te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mNpjzK/disable_google_app.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Als ik die disable is het enige wat ik zie veranderen het weer icoontje rechts naast de datum bovenaan... de Google search blijft gewoon staan :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

r2504 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:02:
Als ik die disable is het enige wat ik zie veranderen het weer icoontje rechts naast de datum bovenaan... de Google search blijft gewoon staan :-(
Ik denk haast alleen met een andere launcher 😑

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
r2504 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:02:
Dat vergat ik te melden: je moet na het uitschakelen van de Google app de telefoon herstarten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Not impressed tot hiertoe... en dat voor een major release... 8.2 had beter op z'n plaats geweest !?

Heb Nova launcher moeten installeren om terug wat plaats te krijgen op m'n home screen.

Het enige wat ik tot hiertoe merk is de taskswitcher die handiger werkt maar verder valt me eigenlijk niet echte iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Er zit ook bitter weinig verschil tussen Oreo en Pie, toch voor wie een massive change in design of uiterlijk of functies verwacht, het is allemaal wat meer refinement etc maar de meeste nieuwe dingen hebben we met Oreo gehad, 7.0 was imo ook maar een lichte tussen versie tussen 6.0 en 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Heeft iemand anders ook het probleem dat de toetsen tijdens navigeren in het donker met Google maps wit blijven in plaats van netjes over te gaan naar zwart? Volgens Nokia support zou dit liggen aan Android 8.1, maar in 9 heb ik het ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Atrax op 06-10-2018 02:17 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 13:11
Zijn er hier nog meer waarbij het “terug pijltje” blijft staan in Nova launcher?
Stock Launcher heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 16:33
Sinds vandaag ook een Nokia 7 plus in bezit. Zoals bij velen (oudere volwassenen) was Nokia ooit lang geleden mijn eerste telefoon. Altijd fijne herinneringen aan gehad.
Na een tijdje zoeken op internet naar een nieuw toestel uitgekomen bij de Nokia 7 plus. De (kale) android en de regelmatige updates gaven de doorslag maar ik vind het toestel er ook gaaf uit zien met zijn zwart/koper kleuren.
Hij is nu bezig om updates te installeren (inmiddels de derde) en mijn eerste indruk is gewoon goed. Ik denk dat ik een goede keuze gemaakt heb. Eens kijken of hij straks ook android 9 erop zet, anders even handmatig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Op Twitter de suggestie dat er nog net iets teveel bugs in Nokia Pie zitten ten aanzien van chargen en batterijmanagement. Dit zou de reden zijn dat OTA uitrol nog even duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Raindeer schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:55:
Op Twitter de suggestie dat er nog net iets teveel bugs in Nokia Pie zitten ten aanzien van chatten en batterijmanagement. Dit zou de reden zijn dat OTA uitrol nog even duurt
Interessant. Ik heb het gevoel dat batterij juist langer meegaat. Chatten (in whatsapp, bedoel je? of zit er een irc-client in? O+ ) heb ik nog geen problemen mee gehad. Uberhaupt vind ik Pie stukken beter dan Oreo. Verbinding met Chromecast audio is beter, Spotify werkt stabieler, algemene prestaties zijn uitstekend, en ik vind de nieuwe manier van navigeren heel (komt dat woord) intrigerend.

Edit: alleen face unlock werkt niet bij mij. Klopt dat? Of heeft mijn telefoon door dat ik eigenlijk een reptiel in een mensenlichaam ben?

[ Voor 9% gewijzigd door Inge Janse op 06-10-2018 16:26 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
Inge Janse schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

Interessant. Ik heb het gevoel dat batterij juist langer meegaat. Chatten (in whatsapp, bedoel je? of zit er een irc-client in? O+ ) heb ik nog geen problemen mee gehad. Uberhaupt vind ik Pie stukken beter dan Oreo. Verbinding met Chromecast audio is beter, Spotify werkt stabieler, algemene prestaties zijn uitstekend, en ik vind de nieuwe manier van navigeren heel (komt dat woord) intrigerend.

Edit: alleen face unlock werkt niet bij mij. Klopt dat? Of heeft mijn telefoon door dat ik eigenlijk een reptiel in een mensenlichaam ben?
Aarghh autocorrectie... Chargen, niet chatten. Gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op Twitter de suggestie dat er nog net iets teveel bugs in Nokia Pie zitten ten aanzien van chargen en batterijmanagement. Dit zou de reden zijn dat OTA uitrol nog even duurt
Ik heb gemerkt dat de accu juist langer meegaat met Pie, dus het kan alleen maar nóg beter worden :*)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
Sinds de Pie update hoor ik geen "overgaantoon" meer als ik iemand bel. Het is dan gewoon stil totdat iemand opneemt. Meer mensen hier last van of is het gewoon een instelling die verkeerd staat bij mij? Of wordt er überhaupt niet meer gebeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Heb je toevallig een linkje :) ?

*knip*

Ik heb even gegoogled,Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5cdnlQG.png

[ Voor 37% gewijzigd door Steef op 08-10-2018 20:03 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-09 08:21
Nog steeds geen OTA update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Word wel tijd voor een ota update laat lang op zich wachten 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Maar dit ging alleen over waarom er nog geen definitieve versie was. Die is er nu wel (voor India), dus het blijft de vraag waarom die niet de rest van de wereld overgaat.

Ben zowaar een keer blij dat ik niet kon wachten en Pie gesideload heb, anders zou ik hier zowaar geïrriteerd over zijn :/

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
In de basis maakt het natuurlijk niet zo veel uit. Maar je krijgt toch bepaalde verwachtingen mtb android one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Inderdaad, van dat maandelijks updaten is ook al niet veel meer aan. Zit op augustus. En deze ging september ook komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Chrisitan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:49:
Sinds de Pie update hoor ik geen "overgaantoon" meer als ik iemand bel. Het is dan gewoon stil totdat iemand opneemt. Meer mensen hier last van of is het gewoon een instelling die verkeerd staat bij mij? Of wordt er überhaupt niet meer gebeld :+
Ik ervaar hetzelfde. Ik had het idee dat ik dit aan het begin nog niet had trouwens. Wellicht ligt het aan VoLTE ofzo?

Edit: wellicht ook van belang, ik zit bij Vodafone.

[ Voor 5% gewijzigd door Petert87 op 09-10-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
HMD is de laatste maanden behoorlijk aan het uitrollen van nieuwe modellen, en wat er nog aan zit te komen.
Dat dan het support van upgrade`s en/of update`s naar de achtergrond gaat vind ik niet vreemd.
Je kunt als HMD ook te veel te snel willen. ( om de rvc maar tevreden te houden ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
IJsselman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:58:
HMD is de laatste maanden behoorlijk aan het uitrollen van nieuwe modellen, en wat er nog aan zit te komen.
Dat dan het support van upgrade`s en/of update`s naar de achtergrond gaat vind ik niet vreemd.
Je kunt als HMD ook te veel te snel willen. ( om de rvc maar tevreden te houden ).
Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
@ c4coupe,
uiteraard wil de eind gebruiker kwaliteit zien
de rvc wil verkoop cijfers zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
IJsselman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:58:
@ c4coupe,
uiteraard wil de eind gebruiker kwaliteit zien
de rvc wil verkoop cijfers zien
Dat klopt ook. Maar het zou zonde zijn dat men de Samsung toer opgaat ivm updates. Enige reden dat ik deze kocht was het update beleid. ( niet dat ik dit slecht noem nu e... Zeker niet. )

Maar met veel toestellen kan het wel is zijn dat de updates ook langer op zich gaan blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Her en der weer wat meldingen van doorkomende OTA updates:

September security patch in UK:
https://old.reddit.com/r/...ading_in_the_uk_pie_next/

Android 9.0 Update in Finland, Zweden en Maleisie:
https://old.reddit.com/r/...fmh/pie_available_ta1046/

Zelf zit ik nog op de Augustus patch, TA-1046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
V3.22C, dus dezelfde versie als de image download. Klinkt niet alsof er wat veranderd is sinds de melding van Raindeer in "[Nokia 7 Plus] Ervaringen & Discussie"

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
IJsselman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:58:
Laten we niet hard van stapel lopen. Een week of 2 geleden las ik over de update die langzaam uitgerold wordt, het is geen slechte zaak dat er dan eerst 2 weken hard wordt getest en gewacht op problemen voordat de volgende lading aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
ThaRabbit schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:41:
Her en der weer wat meldingen van doorkomende OTA updates:

September security patch in UK:
https://old.reddit.com/r/...ading_in_the_uk_pie_next/

Android 9.0 Update in Finland, Zweden en Maleisie:
https://old.reddit.com/r/...fmh/pie_available_ta1046/

Zelf zit ik nog op de Augustus patch, TA-1046
Op XDA lees ik ook dat hij in Italië binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
Face unlock is ineens verdwenen. Als ik naar smart lock navigeer blijft het blanco. Draai vanaf installatie dezelfde update. Daarvoor werkte die gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Is het met de standaard launcher niet meer mogelijk om het standaard plaatsen van shortcuts bij installatie van nieuwe apps uit te schakelen? Ik kan de optie niet meer vinden in de settings. Momenteel zit ik op 8.1.

Dit zouden we moeten zien: (Add icon to homescreen - for new apps)

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2017/10/add-apps-to-homescreen-3.png?w=329&h=659&quality=82&strip=all&ssl=1

Maar bij mij bestaat heel die optie niet, verder kom ik meer meldingen tegen dat dit niet beschikbaar is op Nokia telefoons:

https://android.stackexch...me-screen-on-android-oreo

Dit was nog wel beschikbaar in de oude Google Now Launcher welke op mijn Nexus 5X stond. Iemand een tip? Anders maar weer terug naar Nova :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 09-10-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
ThaRabbit schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:51:
Is het met de standaard launcher niet meer mogelijk om het standaard plaatsen van shortcuts bij installatie van nieuwe apps uit te schakelen?
In de Pie launcher zit de optie nochtans in zoals te zien is op jou screenschot... ipv. About staat er bij mij wel Version met daaronder het nummer 9.0010.10

Alleen spijtig dat je in de nieuwe launcher de datum bovenaan het scherm niet kan uitschakelen alsook de Google searchbar onderaan. Tesamen met de onderste shortcuts ben je op die manier 30% van je scherm kwijt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ThaRabbit schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:51:

Maar bij mij bestaat heel die optie niet, verder kom ik meer meldingen tegen dat dit niet beschikbaar is op Nokia telefoons:
In Android 8.1 is die optie niet aanwezig, maar in Android 9 wel.

Upgraden maar :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasperoo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:08:
Face unlock is ineens verdwenen. Als ik naar smart lock navigeer blijft het blanco. Draai vanaf installatie dezelfde update. Daarvoor werkte die gewoon nog.
Smart Lock was bij mij tijdje terug ook helemaal leeg (Nokia 6.1) en heb het opgelost door bij "beveiliging en locatie" ->Trust-agents, Smart Lock uit te schakelen, phone rebooten en de instelling weer inschakelen.
En voila, alle onderdelen van Smart Lock waren weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Ok, de roll-out is nu ook buiten India bezig. Zowel op Reddit, XDA als Twitter rapporteren mensen dat ie binnenkomt. Er worden wel problemen gerapporteerd, zoals langzame vingerafdrukscanners, snelle discharge van de batterij en oververhitting bij gebruik van de flashlight.

https://twitter.com/searc...207%20plus%20pie&src=typd
https://www.tuttoandroid....-la-disponibilita-614937/

Blijkbaar is er ook een september security patch uit. Iemand in de UK rapporteert dat hij deze heeft.
https://www.nokia.com/en_int/phones/security-updates 00WW_2_22M_SP01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Petert87 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:58:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. Ik had het idee dat ik dit aan het begin nog niet had trouwens. Wellicht ligt het aan VoLTE ofzo?

Edit: wellicht ook van belang, ik zit bij Vodafone.
Hier het zelfde. Ik had het direct na de installatie van Pie.
En ik zit ook bij Vodafone. VolTE en N7+ hebben al vaak samen problemen gehad bij updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
erwindew schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:15:
[...]

Hier het zelfde. Ik had het direct na de installatie van Pie.
En ik zit ook bij Vodafone. VolTE en N7+ hebben al vaak samen problemen gehad bij updates.
Ik heb het bij VoWiFi niet viel me gisteren op. Dan VoLTE maar uitzetten. Komt vast wel weer een update voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperoo
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Smart Lock was bij mij tijdje terug ook helemaal leeg (Nokia 6.1) en heb het opgelost door bij "beveiliging en locatie" ->Trust-agents, Smart Lock uit te schakelen, phone rebooten en de instelling weer inschakelen.
En voila, alle onderdelen van Smart Lock waren weer terug.
Yes, het heeft gewerkt ! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
Morgen wordt hoogstwaarschijnlijk de opvolgwr aan gekondigd: 7.1 plus. Grootste verschillen zijn e notch en snapdragon 710. https://www.gsmarena.com/...t_tomorrow-news-33684.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Mja na de 7.1 van voorbije week kijk ik het wel even aan, enkel de 3gb 32gb versie in de Benelux, eerst de prijs zien en welke versies er uiteindelijk deze kant op komen + het uiteindelijke design.

Hopelijk ook gedaan met die Novatek lotterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
karakedi schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 00:06:
Morgen wordt hoogstwaarschijnlijk de opvolgwr aan gekondigd: 7.1 plus. Grootste verschillen zijn e notch en snapdragon 710. https://www.gsmarena.com/...t_tomorrow-news-33684.php
Het is wat anders geworden
Nokia 3.1 Plus officieel: budget-smartphone met Android One https://androidworld.nl/nieuws/nokia-3-1-plus-officieel/ via @Androidworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderegt66
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 21:41
Kan het zijn dat ik nog steeds niet de OTA Pie update heb ontvangen? Begint wel lang te duren. Ook zit ik nog steeds op de augustus security patch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sderegt66 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:04:
Kan het zijn dat ik nog steeds niet de OTA Pie update heb ontvangen? Begint wel lang te duren. Ook zit ik nog steeds op de augustus security patch...
Ja ik wacht ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik zie nog niet direct de noodzaak om een update uit te voeren, anders had ik m wel handmatig gedownload. Maar het feit dat ik nu nog steeds de augustus security patch heb heeft mij niet veel vertrouwen voor het toekomstig update beleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Paul! schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:39:
Ik zie nog niet direct de noodzaak om een update uit te voeren, anders had ik m wel handmatig gedownload. Maar het feit dat ik nu nog steeds de augustus security patch heb heeft mij niet veel vertrouwen voor het toekomstig update beleid.
Dat komt omdat de september update in Pie zit :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de Nokia 7 plus gekocht. Heb er lekker mee zitten spelen en hij beviel voor de dag dat ik hem had echt goed, ook de batterij is een hele verademing. 's avonds viel me echter toch op dat het scherm nog heel fel was (zelfde helderheid als 16%). Na wat zoeken kwam ik hier op uit dat het komt door de versie van Novatek. Met mijn klacht terug naar de Mediamarkt en kreeg ik een nieuw toestel mee. Natuurlijk had deze ook Novatek en dus hetzelfde probleem..

Nu heb ik hem maar op laten sturen ter reparatie. Heeft iemand hem door deze klachten ook op laten sturen? En zijn de klachten nu verdwenen en wat hebben zij uiteindelijk gerepareerd?

Ik twijfel nu toch of ik de juiste keuze heb gemaakt door hem na te laten kijken, of dat ik beter deze versie had moeten houden en er mee moet leren leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
Petert87 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Het is wat anders geworden
Nokia 3.1 Plus officieel: budget-smartphone met Android One https://androidworld.nl/nieuws/nokia-3-1-plus-officieel/ via @Androidworld
Een weekje later dan verwacht aangekondigd https://www.gsmarena.com/...ual_camera-news-33760.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:24:
Ik heb gisteren de Nokia 7 plus gekocht. Heb er lekker mee zitten spelen en hij beviel voor de dag dat ik hem had echt goed, ook de batterij is een hele verademing. 's avonds viel me echter toch op dat het scherm nog heel fel was (zelfde helderheid als 16%). Na wat zoeken kwam ik hier op uit dat het komt door de versie van Novatek. Met mijn klacht terug naar de Mediamarkt en kreeg ik een nieuw toestel mee. Natuurlijk had deze ook Novatek en dus hetzelfde probleem..

Nu heb ik hem maar op laten sturen ter reparatie. Heeft iemand hem door deze klachten ook op laten sturen? En zijn de klachten nu verdwenen en wat hebben zij uiteindelijk gerepareerd?

Ik twijfel nu toch of ik de juiste keuze heb gemaakt door hem na te laten kijken, of dat ik beter deze versie had moeten houden en er mee moet leren leven
:w

Wereld van verschil in mijn ogen. Ik blijf m nog wel iets te helder vinden 's nachts, maar dat is te overzien.
Zie: https://gathering.tweaker...message/56292899#56292899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:24:

Behoudens de helderheid heb ik geen problemen met de novatek variant. Verschil in kleuren bij foto's zie ik niet omdat ik niet de andere variant ernaast kan houden.

Als jij langdurig en veel in bed of in het donker naar je scherm kijkt kan ik mij voorstellen dat het een groot probleem is, daarbuiten in mijn ervaring niet.

edit: Ik heb liever tijdig een update via OTA dan 10% donkerder scherm !!! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Jasperoo op 16-10-2018 18:46 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

:w

Wereld van verschil in mijn ogen. Ik blijf m nog wel iets te helder vinden 's nachts, maar dat is te overzien.
Zie: https://gathering.tweaker...message/56292899#56292899
Ik vond hem al zo helder in de nacht :/ Dit verklaart veel, ik klim maar eens in de Nokia Support boom om te achterhalen of hier erkenning van is danwel een remedie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:39:
[...]

Ik vond hem al zo helder in de nacht :/ Dit verklaart veel, ik klim maar eens in de Nokia Support boom om te achterhalen of hier erkenning van is danwel een remedie.
Succes daarmee. Op hun forum leeft het totaal niet:
https://community.phones....ussions/topics/7000034534

Enige echte oplossing is laten repareren. Dan krijg je een nieuw mainboard, met daarop dus de goede display controller. Android Pie is niet de oplossing helaas. Hopelijk komen ze ooit nog met de fix, maar om eerlijk te zijn denk ik, dat als ze al ooit met een fix komen, dat de huidige 16% de nieuwe 0% wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Succes daarmee. Op hun forum leeft het totaal niet:
https://community.phones....ussions/topics/7000034534

Enige echte oplossing is laten repareren. Dan krijg je een nieuw mainboard, met daarop dus de goede display controller. Android Pie is niet de oplossing helaas. Hopelijk komen ze ooit nog met de fix, maar om eerlijk te zijn denk ik, dat als ze al ooit met een fix komen, dat de huidige 16% de nieuwe 0% wordt.
Het feit dat de aanpasbare helderheid het scherm in het pikkedonker naar de 16% zet doet toch vermoeden dat men weet dat hier wat aan de hand is. Wat gebeurt er met je nieuwe scherm als jij:
  • Helderheid op 0 zet
  • In het pikkedonker zit
  • Automatische helderheid inschakelt
Bij mij klimt hij omhoog naar 16%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:35:
[...]

Het feit dat de aanpasbare helderheid het scherm in het pikkedonker naar de 16% zet doet toch vermoeden dat men weet dat hier wat aan de hand is. Wat gebeurt er met je nieuwe scherm als jij:
  • Helderheid op 0 zet
  • In het pikkedonker zit
Goede vraag! Ik lees het alleen vandaag pas. Dus tenzij iemand in een gelegenheid is om dit uit te testen voordat het donker wordt, zul je nog even moeten wachten op antwoord.
Ik gebruik geen automatische helderheid namelijk, ik heb echt een gruwelijke hekel aan software die denkt te weten wat ik nodig heb.
Ik gebruik deze app voor mijn helderheid: https://play.google.com/s...d=com.arogulin.brightness

Mocht je handmatig wat aan je felheid van het scherm willen doen, dan zou je de app Dimly kunnen gebruiken: https://play.google.com/s...d=es.richardsolano.filter

Het scherm kan daarmee flink donkerder worden, echter is het een overlay, dus sommige apps kun je niet gebruiken, bankieren meestal niet bijvoorbeeld. Plus je backlight blijft net zo hard branden als eerder, dus de batterij gaat er niet langer van mee. Het is een pleister en geen fix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ThaRabbit schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:35:
[...]

• Helderheid op 0 zet
  • In het pikkedonker zit
Bij mij blijft de slider op 0% staan. Ik heb de slider op 0 gezet terwijl het donker was en auto aan stond.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gondor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Bij mij blijft de slider op 0% staan. Ik heb de slider op 0 gezet terwijl het donker was en auto aan stond.
Dan blijft de slider inderdaad staan waar jij hem neerzet, als je auto even uit en aan zet zoekt ie zelf weer de "beste" waarde op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Gondor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Met welke touchscreen firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Dan blijft de slider inderdaad staan waar jij hem neerzet, als je auto even uit en aan zet zoekt ie zelf weer de "beste" waarde op.
Ja, ook mijn novatek-v07 gaat dan naar 16%.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Gondor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Ja, ook mijn novatek-v07 gaat dan naar 16%.
Dan ben ik nu heel benieuwd wat de telefoon van @Ossi doet, als die wel op 0% blijft staan lijkt het me vrij duidelijk dat het bij de fabrikant bekend is :?

@Ossi mocht je dit proberen, voor het gemak kun je gewoon je vinger op de lichtsensor houden. Die zit in dit model links van de oorspeaker.
  1. Aanpasbare helderheid uit
  2. Helderheid op 0%
  3. Vinger op de lichtsensor drukken
  4. Aanpasbare helderheid inschakelen
Bij mij gaat de helderheid omhoog naar 16%

[ Voor 36% gewijzigd door Steef op 17-10-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

Dan ben ik nu heel benieuwd wat de telefoon van @Ossi doet, als die wel op 0% blijft staan lijkt het me vrij duidelijk dat het bij de fabrikant bekend is :?

@Ossi mocht je dit proberen, voor het gemak kun je gewoon je vinger op de lichtsensor houden. Die zit in dit model links van de oorspeaker.
  2. Helderheid op 0%
Grappig, was ik net gaan testen of ik het ook op deze manier kan nabootsen.
Aanpasbare helderheid uitgezet en de slider op 0% gezet.
Aanpasbare helderheid aangezet en hij schiet automatisch naar 16% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Grappig, was ik net gaan testen of ik het ook op deze manier kan nabootsen.
Aanpasbare helderheid uitgezet en de slider op 0% gezet.
Aanpasbare helderheid aangezet en hij schiet automatisch naar 16% :X
Jammer, dan is dat misschien standaard. Ik kan het helaas niet checken met een andere telefoon, mijn oude Nexus verandert de waarde niet maar past het schijnbaar anders aan :/

Dan is het mogelijk nog interessant wat er gebeurt bij iemand met een "originele" non-novatek telelefoon. Hebben we vrijwilligers :P ?

[ Voor 12% gewijzigd door Steef op 17-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Jammer, dan is dat misschien standaard. Ik kan het helaas niet checken met een andere telefoon, mijn oude Nexus verandert de waarde niet maar past het schijnbaar anders aan :/

Dan is het mogelijk nog interessant wat er gebeurt bij iemand met een "originele" non-novatek telelefoon. Hebben we vrijwilligers :P ?
Mijn buurman (collega). Zal even checken :)

*edit*
Zijn originele non-novatek gaat ook naar 16%.

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 17-10-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

*edit*
Ok, dank voor het experiment op afstand. Alu petje kan weer af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:58:
[...]

Ok, dank voor het experiment op afstand. Alu petje kan weer af :/
Nou dat weet ik zo net nog niet. Dat hij precies 16% pakt vind ik wel typisch, aangezien de novatek controllers niet lager gaan qua donkerheid dan 16% (softwarematig wel, maar technisch niet).
Je zou toch zeggen dat hij in het donker op z'n donkerste stand gaat staan, oftewel 0%. Heeft iemand nog een andere Android liggen die het wil proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Ossi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Nou dat weet ik zo net nog niet. Dat hij precies 16% pakt vind ik wel typisch, aangezien de novatek controllers niet lager gaan qua donkerheid dan 16% (softwarematig wel, maar technisch niet).
Je zou toch zeggen dat hij in het donker op z'n donkerste stand gaat staan, oftewel 0%. Heeft iemand nog een andere Android liggen die het wil proberen?
Mijn Nexus 5X heeft een ander mechanisme, het getal wordt niet aangepast. Mijn Oude Moto G (Lineage) blijft ook niet op 0% staan, maar klimt omhoog naar 25%. Een Moto G4 Plus van een familielid gaat ook niet naar 0, maar naar ~15%.

Echter hebben deze telefoons wel allemaal de mogelijkheid om hardwarematig donkerder te worden onder deze waarden. Ik denk dus dat de helderheid bij 0% licht een "tuning" is die door de fabrikant wordt besloten.

Dat het in dit geval overeen komt met de hardwarematig laagst mogelijke waarde van de novatek zou opzet kunnen zijn, mogelijk om zo beide telefoons ietwat gelijk te trekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Mijn Nexus 5X heeft een ander mechanisme, het getal wordt niet aangepast. Mijn Oude Moto G (Lineage) blijft ook niet op 0% staan, maar klimt omhoog naar 25%. Een Moto G4 Plus van een familielid gaat ook niet naar 0, maar naar ~15%.

Echter hebben deze telefoons wel allemaal de mogelijkheid om hardwarematig donkerder te worden onder deze waarden. Ik denk dus dat de helderheid bij 0% licht een "tuning" is die door de fabrikant wordt besloten.

Dat het in dit geval overeen komt met de hardwarematig laagst mogelijke waarde van de novatek zou opzet kunnen zijn, mogelijk om zo beide telefoons ietwat gelijk te trekken :?
Hmm, dat lijkt dan inderdaad om een softwarematige instelling te gaan. Ik zou vanavond nog even kunnen kijken op mijn oude OnePlus One met Lineage 14 Android 7.1, maar die ligt ondertussen al 2 maanden zonder stroom. Dus kan nog wel eens lastig zijn om die aan de praat te krijgen :P

Ik heb het flauwe vermoeden dat die 2 zaken met elkaar te maken hebben in ieder geval. 16% is te toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ziet er inderdaad wel goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
ThaRabbit schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Vanmorgen even getest met mijn OnePlus One met Lineage OS. Deze geeft alleen geen getalletjes weer, maar ook deze gaat niet op 0% staan in het donker maar ergens tussen de 10 en 20 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Lukt het iemand om de telefoon te ontgrendelen met spraak door gebruik van Voice Match? Ik probeer verschillende manieren, maar ik krijg het niet werkend. Ik had dit wel op mijn LG G4 en het was best handig om in de auto OK google te roepen en dan de Tweakers Podcast te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
Is het nu veilig om Android 9 OTA zelf te installeren? (Via https://forum.xda-develop...7-plus-ota-links-t3818774)

Of is er nog een reden waarom mensen wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 21:57
Asskicker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:47:
Is het nu veilig om Android 9 OTA zelf te installeren? (Via https://forum.xda-develop...7-plus-ota-links-t3818774)

Het is nooit gevaarlijk geweest? :) Gewoon doen, werkt hier al een paar weken super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
marti28 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:23:
[...]

Het is nooit gevaarlijk geweest? :) Gewoon doen, werkt hier al een paar weken super.
Alright, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcw.dekkers
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 21:24
Asskicker schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:47:

Gisteravond gedaan, precies volgens de link die je plaatst. Ging heel gemakkelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

*edit*
Is gewoon een standaard setting van Nokia, de 6.1 doet dat ook naar 16%, heeft niets met het scherm of controller te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:52:
[...]

Is gewoon een standaard setting van Nokia, de 6.1 doet dat ook naar 16%, heeft niets met het scherm of controller te maken.
Hmm, dat had ik niet verwacht. Welke display controller zit er op de 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

2. Helderheid op 0%
Ook even getest. Bij mij blijft hij op 0% staan.

Touchpanel version:
07
Goodix-V1.017.20

Op 0% vind ik persoonlijk het scherm ook echt te donker om te kunnen aflezen in een normaal verlichte huiskamer.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
[...]

2. Helderheid op 0%
Hier geen novatech scherm en alles werkt perfect.
Bij mij blijft hij ook op 0% staan. En als ik hem dan uitdrukt en weer aan, blijft hij weer op 0% staan.
En na een gewone dag gaat hij ook automatich naar 0% op adaptive brightness.
Echt vreemd dat het per toestel zo verschilt.

Edit: ik vind de auto brightness eigenlijk het enige wat beter is geworden in Pie.

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 18-10-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• op_een_dag
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik controleerde zojuist op updates en hij is nu de Pie update aan het ophalen. Melding: - Software-upgrade - Android 9 Pie (V3.22C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik kreeg een melding dat de update klaar staat.
Morgen maar even uitvoeren. Zie in de log iets staan over Helderheidsniveaus, maar als ik het topic hier bekijk biedt de (niet ota) update tot nu toe geen oplossing voor het novatek probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:42
Eindelijk de Pie update, maar ik erger mij helemaal gek aan die search balk op iedere pagina en het lijkt erop dat die echt niet te verwijderen is, behalve met een andere launcer.

Dit is mijn eerste android na jaren iPhone maar die " vrijheid " in android is dus minder dan ik hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
rnldhfmmm schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:39:
Eindelijk de Pie update, maar ik erger mij helemaal gek aan die search balk op iedere pagina en het lijkt erop dat die echt niet te verwijderen is, behalve met een andere launcer.

Dit is mijn eerste android na jaren iPhone maar die " vrijheid " in android is dus minder dan ik hoopte.
Gebruik de nova launcher. Alle vrijheid dat je wil en weg zoekbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

@winDOS @jodeltje @Ossi

Bij originele "07" telefoons blijkt hij dus wel op 0% te blijven staan, alu hoedje kan weer op!

Op welke android versie zitten @winDOS en @jodeltje ? Ik zit op 8.1.0

*edit* - ik las slecht, ik zie dat jodeltje op Pie zit. winDOS?

*edit 2* - mijn Pie update komt net binnen, kijken of er verschil is

Update - Met android Pie blijft hij op 0% staan, Hij wordt nog steeds niet donkerder onder de 16%

[ Voor 36% gewijzigd door Steef op 19-10-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:55:
[...]

Hmm, dat had ik niet verwacht. Welke display controller zit er op de 6.1?
Oei, dat kan ik helaas niet meer nakijken omdat ik dat toestel niet meer heb. Maar was een totaal andere dan de nokia 7 Plus in ieder geval.
Heb ze hier naast elkaar gehad en de instellingen voor helderheid reageerden precies hetzelfde

Krijg nu net de update naar Pie ook binnen. ben benieuwd of ze inderdaad iets met de novatek gedaan hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb er een tijdje geleden opgezet maar ik heb de indruk dat het unlocken met de fingerprint reader niet altijd meer werkt. Soms moet ik dus effectief eerst op de power button drukken dan werkt de fingerprubt reader weer wel ?

Verder enkele apps die niet meer werkten (ondertussen opgelost met een beta van de app), alsook dat ik me enorm stoor aan de Google datum tijd en search bar op het homescreen. Het is absurd dat je dit niet kan uitzetten (en nee ik wil geen Nova launcher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
Zojuist is bij mij de OTA voor Android 9 V3.22C gaan downloaden. In Nederland, op het KPN netwerk, wel los gekocht. Dus... het kan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Raindeer schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:50:
Zojuist is bij mij de OTA voor Android 9 V3.22C gaan downloaden. In Nederland, op het KPN netwerk, wel los gekocht. Dus... het kan wel.
Op Reddit loopt het ook over van nieuwe Pie meldingen, ik denk dat hij vandaag naar west europa is gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lMiVkbV.png

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 19-10-2018 14:54 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires