Laptop defect... garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-09 21:47
hallo iedereen,

Eerst heb ik een vraagje over garantie. Ik heb een dik jaar geleden een laptop in de Fnac gekocht, maar deze was na 6 maanden defect. Ik ben toen terug gegaan naar Fnac om dit te melden. Aangezien ik ICT doe heb ik elke dag mijn laptop nodig voor school dus vroeg ik of het mogelijk was om deze om te ruilen ipv te herstellen aangezien dat 3 weken duurt. Ze hebben mij gezegd dat dit niet kon en dat ik moest wachten voor herstelling.

Ok, 3 weken gewacht en daarna heb ik deze terug gekregen met een kleine beschadiging aan linkerhoek en was de hoek open. Tot vandaag is die nog altijd open omdat dit niet kan dicht gemaakt worden... Aangezien ik zonder laptop zat liet het hierbij en ging ik verder. Nu is het erger geworden en maakt het een klein klikgeluidje als ik mijn laptop open doe. Nu is het ondertussen al 6 maanden na de herstelling en heb ik nu een probleem met mijn scherm. Scherm is niet helder wit maar wit met een gele tint. Ook is er een "vlek" om het zo te noemen in het midden van mijn scherm en is dit enkel te zien als je langs de hoek kijkt. Met andere woorden dit klopt niet... Nu is mijn vraag of ik recht heb om mijn geld terug te eisen ipv weer een herstelling aangezien ik mijn laptop absoluut niet kan missen.

Beste antwoord (via Pisdine op 13-01-2019 23:14)

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Pisdine schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Dat heb ik ondertussen al door. Bedankt om het nog een keer te zeggen. MAAR het is nu zo. Ik had dat toen inderdaad moeten doen maar ik heb het niet gedaan en het blijven zeggen dat ik het moest doen heeft geen zin. Ik kan niet terug in de tijd...

En zoals ik zei, het probleem is HET SCHERM en kan mijn laptop niet missen. Ik moet dus eerst een andere hebben voor ik verder kan.
Dank voor je reacties!

Het schermdefect houdt dus geen verband met het eerdere defect of de schade aan de hoeken. Je kan dus gewoon weer teruggaan. Garantie is er nog steeds.

Ik was in beginsel wat negatief maar gezien je het hier erg serieus neemt en je reacties ga ik hier proberen aan te geven wat je eventueel WEL zou kunnen doen ongeacht of je daar nou recht op hebt of niet. Het is uiteindelijk ook gewoon onderhandelen.

Die hoekschade is nu even een punt van aandacht indien je teruggaat voor de garantie. Verkoper kan stellen dat jij onzorgvuldig bent omgegaan met het apparaat. Lijkt dit op schade door het laten vallen van het apparaat, wat is de oorzaak denk je, indien er geen schrammen of deuken zijn is het best verdedigbaar dat dit ontstaan door een iets buiten jouw schuld en tevens omdat ZIJ de computer uitelkaar hebben gehaald. Ik zou alsnog ook gewoon dat hoekdefect opgeven als een defect welke je wilt laten repareren onder de garantie. Dat je dat toen niet hebt aangegeven zou ik maar buiten dit alles laten (laat hen daar maar mee komen, garantie geldt in beginsel wel).

Ja leentoestel. Blijkbaar geven ze je een onbruikbaar rotding ter leen, tsja beter dan niets. Recht daarop heb je niet maar tegen een leuke huurprijs zou er toch wat mogelijk moeten zijn?

Het lijkt erop dat je niet direct recht hebt op geld terug (vervanging of herstel in beginsel is jouw recht, geld terug mag verkoper voor kiezen) in beginsel., echter een apparaat blijven repareren (ik nam aan te lezen dat het geen duur toestel is) is voor een verkoper ook duur en vervanging of geld terug zou wel eens een optie kunnen zijn voor hem. Vervanging uiteraard niet hetzelfde apparaat/merk/model, daar heb je niets aan want sta je binnenkort weer voor de deur.

Ik zou dus stellen naar de verkoper dat dit apparaat alleen maar ellende heeft opgeleverd en in ieder opzicht non-conform is en dat reparatie slechts een pleister is en tijdelijke oplossing. Iedere keer drie weken wachten kan je ook van zeggen dat dat onredelijk is (sturen ze dat ding terug naar Taiwan ofzo?). Verder denk ik dat een schermdefect niet makkelijk op te lossen is (laat ik even aan de experts over). Kortom laat je niet kisten en eis toch gewoon je geld terug en stel dat ze een niet-conform product hebben geleverd (gelijk hebben of gelijk krijgen zijn verschillende zaken).

Wellicht kunnen ze jou ook nog een deal bieden dat je hem inlevert en een andere koopt met een korting. Verder wat zou het kosten indien je kiest voor reparatie bij een andere/goede reparateur? Wat vindt hij van de laptop en zou je met een kleine investering snel uit de brand kunnen worden geholpen? Mijn reparateur is altijd binnen drie dagen klaar om eerlijk te zijn en echt duur is hij ook niet.

Mocht je vragen hebben hoor ik je graag.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:20
Gaat lastig te bewijzen worden gok ik, heb je er toen een melding van gemaakt? Zo niet dan kun je fluiten naar je geld gok ik zo want het zou volgens het bedrijf net zo goed in die 6 maanden gebeurd kunnen zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Het is wat onduidelijk wat het initiële defect nu eigenlijk was, is dat toen wel opgelost?

Toen je de de laptop terugkreeg was er een beschadiging welke je niet direct hebt gemeld, waarom niet? Gezien je nu 6 maanden verder bent wordt het lastig om nu te stellen dat deze schade door de reparateur is veroorzaakt...

Nu is er wellicht een ander defect ivm gele tint en een vlek die je ziet als je vanuit een hoek kijkt.

Er gaat hier redelijk wat mis. Wat was je initiële defect en heeft het huidige defect daarmee te maken?
Recht op geld terug ontstaat niet zomaar, indien het oude defect wederom opduikt heb je een argument maar verder klinkt je post wat onhelder wat betreft het oorspronkelijke probleem. Er is iets meer info nodig. Verder wat zegt de verkoper hierover en heb je ook geprobeerd contact op te nemen met de fabrikant?

Die zichtbare schade aan de hoek gaat je nu niet bepaald helpen. Je zegt dat de laptop enorm essentieel is maar toen heb je de schade zo geaccepteerd?

Waarom heb je zaken hierop laten aankomen? Een en ander maakt deze kwestie complex en niet in het voordeel van jouw positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
LucyLG schreef op zondag 13 januari 2019 @ 02:27:
Het is wat onduidelijk wat het initiële defect nu eigenlijk was, is dat toen wel opgelost?

Toen je de de laptop terugkreeg was er een beschadiging welke je niet direct hebt gemeld, waarom niet? Gezien je nu 6 maanden verder bent wordt het lastig om nu te stellen dat deze schade door de reparateur is veroorzaakt...

Nu is er wellicht een ander defect ivm gele tint en een vlek die je ziet als je vanuit een hoek kijkt.

Er gaat hier redelijk wat mis. Wat was je initiële defect en heeft het huidige defect daarmee te maken?
Recht op geld terug ontstaat niet zomaar, indien het oude defect wederom opduikt heb je een argument maar verder klinkt je post wat onhelder wat betreft het oorspronkelijke probleem. Er is iets meer info nodig. Verder wat zegt de verkoper hierover en heb je ook geprobeerd contact op te nemen met de fabrikant?

Die zichtbare schade aan de hoek gaat je nu niet bepaald helpen. Je zegt dat de laptop enorm essentieel is maar toen heb je de schade zo geaccepteerd?

Waarom heb je zaken hierop laten aankomen? Een en ander maakt deze kwestie complex en niet in het voordeel van jouw positie.
In het begin was het moederbord defect. Had niets met de schade nu te maken en omdat ik mijn laptop elke dag nodig heb, vond ik het niet nodig om dan terug naar de winkel te gaan voor de schade die is aangebracht aangezien ik deze dan terug 3 weken ging missen. Het probleem nu is dat het scherm dus een vlek heeft in het midden en dat het scherm niet helder wit is. Het is eerder kakiwit dan geel. Je ziet het ook niet direct als je naar het scherm kijkt ofso, maar als je dan ineens op een andere laptop werkt is het wel een wereld van verschil. En het is niet zo dat ik een goedkope laptop heb dus aan het beeldkwaliteit zit het echt niet.

Verder besef ik inderdaad ook dat ik in een moeilijke zaak zit, dus geld vragen doe ik sowieso niet. Ik zal deze dan moeten laten maken of een nieuwe kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je notebook net ouders is dan 1 jaar, dan heb je toch gewoon garantie erop? Dus dan hoeft dat geen issue te zijn. Enkel de fysieke beschadiging is misschien wat lastig aan te tonen dat dat niet jouw schuld is.

Je notebook is 1 keer teruggeweest ter reparatie, dat geeft je nu niet zomaar recht op een nieuwe. Je zult de leverancier in staat moeten stellen om het ding in alle redelijkheid te kunnen herstellen. Als het keer op keer fout blijft gaan sta je een stuk sterker als je ontbinding wilt, maar nu nog niet.

Dat jij je notebook niet kunt missen is erg vervelend, maar niet het probleem van de winkel. Als je zoiets had gewild dan had je een notebook met een SLA moeten kopen, waarbij je bijv binnen 4 uur een reparatie kunt verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Pisdine je had direct de melding kunnen doen van schade, gelijk laten repareren/vervangen. als je niet zonder laptop kunt, kan je een leentoestel aanvragen. men mag niet zorgen dat jij last hebt van reparatie.
zelf wachten tot er meer schade ontstaat is niet de slimste oplossing, daar kan men over gaan zeuren. je hebt een defect artikel ontvangen en niet geweigerd. je bent het gaan gebruiken, en nu is er meer schade ontstaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:11:
@Pisdine je had direct de melding kunnen doen van schade, gelijk laten repareren/vervangen. als je niet zonder laptop kunt, kan je een leentoestel aanvragen. men mag niet zorgen dat jij last hebt van reparatie.
zelf wachten tot er meer schade ontstaat is niet de slimste oplossing, daar kan men over gaan zeuren. je hebt een defect artikel ontvangen en niet geweigerd. je bent het gaan gebruiken, en nu is er meer schade ontstaan.
Ik had een leentoestel gekregen, maar deze trok werkelijk op niets. Ik kon niet eens op het internet gaan zonder een paar minuten te moeten wachten. Verder heeft de schade aan het scherm niets te maken met de schade die is aangebracht. Het is een kleine bluts in de hoek van de laptop. Waarschijnlijk bij het vervangen van het moederbord te veel druk gezet waardoor deze is gaan plooien en indeuken. Maar dat is niet eens het probleem.

Het probleem is het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pisdine schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Ik had een leentoestel gekregen, maar deze trok werkelijk op niets. Ik kon niet eens op het internet gaan zonder een paar minuten te moeten wachten. Verder heeft de schade aan het scherm niets te maken met de schade die is aangebracht. Het is een kleine bluts in de hoek van de laptop. Waarschijnlijk bij het vervangen van het moederbord te veel druk gezet waardoor deze is gaan plooien en indeuken. Maar dat is niet eens het probleem.

Het probleem is het scherm...
Wat jij zelf denkt heb je niets aan, dat wordt onderzocht in reparatiecenter. jij gaat laks om met de klacht.
je zit nog steeds met een laptop met schade, die je niet hebt laten repareren vervangen. je had dat beter kunnen weigeren en als men niet kan repareren/vervangen, de koop ontbinden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pisdine
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Wat jij zelf denkt heb je niets aan, dat wordt onderzocht in reparatiecenter. jij gaat laks om met de klacht.
je zit nog steeds met een laptop met schade, die je niet hebt laten repareren vervangen. je had dat beter kunnen weigeren en als men niet kan repareren/vervangen, de koop ontbinden.
Dat heb ik ondertussen al door. Bedankt om het nog een keer te zeggen. MAAR het is nu zo. Ik had dat toen inderdaad moeten doen maar ik heb het niet gedaan en het blijven zeggen dat ik het moest doen heeft geen zin. Ik kan niet terug in de tijd...

En zoals ik zei, het probleem is HET SCHERM en kan mijn laptop niet missen. Ik moet dus eerst een andere hebben voor ik verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat is dan nu nog je vraag?

Je zult je notebook moeten laten repararen. Je zit nog binnen de garantie, dus dat zou ik dan sowieso doen. Dan heb je in elk geval weer een werkend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Je hebt gewoon recht op garantie !
Maar in de praktijk kan het gezeur opleveren, Caps-Lock gebruik is niet nodig. het is niet om jou aan te vallen, maar er lezen meer mensen dit topic, dan jij alleen. ergens recht op hebben, en in de praktijk krijgen is niet altijd zonder slag of stoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan mijn laptop niet missen. Ik moet dus eerst een andere hebben voor ik verder kan.
Dat is iets wat je zelf moet oplossen. Als de harde schiijf corrupt zou gaan heb je dat probleem ook, heb je uberhaupt een goede backup? Kijk of je een laptop kunt lenen van familie of kennissen, zonder daar hoge eisen aan te stellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:35

Theo

moederbord

[...]en kan mijn laptop niet missen. Ik moet dus eerst een andere hebben voor ik verder kan.
Hoe is dit een probleem van de verkoper?

Jij hebt bij de verkoper een product gekocht; een laptop. Niet een service om altijd een laptop te kunnen gebruiken.

Is de laptop stuk? Dan zorgt de verkoper dat hij het weer doet, of dat deze vervangen wordt. Je hebt immers bij hem enkel het product "laptop" gekocht, en niet de service "altijd een laptop beschikbaar hebben"

Dat jij niet zonder laptop kan dat is iets dat jij op moet lossen. Als een laptop echt zo belangrijk is dan zou dit een risico zijn waar je van te voren over had nagedacht, en hier op voorhand en backupplan voor hebben. Bijvoorbeeld een laptop huren, een backuplaptop hebben, een SLA contract af hebben gesloten of het geld achter de hand hebben om snel een tweedehands laptop te kopen om 'm een paar weken later weer te verkopen.

Dat jij hierin hebt gefaald is (wederom) niet het probleem van de verkoper. Je moet het echt als twee losse zaken zien; probleem 1 is een defecte laptop; probleem twee is geen backup hebben. Beide staan los van elkaar.

Wat je voor de reparatie kan doen; gewoon naar de verkoper gaan zodat het binnen garantie gerepareerd kan worden.

Wat je kan doen om niet zonder laptop te zitten? Een backupplan hebben! En dan preventief, ipv curatief.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Als je je laptop absoluut niet kan missen, dan moet je on-site ondersteuning erbij aanschaffen. Dat is bij veel zakelijke modellen mogelijk (helaas niet bij Apple), maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Anders ben je gewoon gebonden aan de normale voorwaarden en dan zal je de laptop inderdaad een tijdje kwijt zijn. Ook de keuze dat je de laptop na terugkomst niet meteen hebt aangemeld is je eigen keuze geweest en het is, na een half jaar, natuurlijk lastig aan te tonen dat die openingen door die reparatie komen.

Vragen om een degelijke vervanging voor je laptop tijdens reparatie kun je doen, maar volgens mij is de winkelier dit niet verplicht en zal dit hooguit doen uit coulance.

In jouw geval zou ik een zakelijk model kopen met on-site next-business-day garantie (kost bijv rond de €250 voor 3 jaar bij een Dell XPS). Een andere optie is een goede laptop erbij te houden, maar dat is erg onhandig i.v.m. tooling. Als je dan een keer die laptop nodig hebt, dan ben je eerst een dag bezig met alles installeren.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 22:26
Je hebt 2 jaar garantie op je laptop, maar het kan zijn dat ze zeggen dat je probleem door gebruikersschade is ontstaan.

Ik hoop dat je toen je het probleem met de hoek van je laptop merkte en die klik hoorde dat je hier wel een melding van hebt gemaakt bij dat bedrijf zodat ze er vanaf wisten, zo niet dan is er helaas een kans dat ze de garantie afwijzen voor je huidige probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Nu is mijn vraag of ik recht heb om mijn geld terug te eisen ipv weer een herstelling aangezien ik mijn laptop absoluut niet kan missen.
Nee, daar lijkt het niet op.
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.
Dit is een nieuw (ongerelateerd lijkt het) probleem, dus zal je de verkoper gewoon weer de gelegenheid moeten geven om het op te lossen. Hoe ze dat doen, sjah, dat zal weer een reparatie worden gok ik.

Alleen het niet melden van een defect kan wel wat roet in het eten gooien, maar dat is verder niet van belang voor jouw initiële vraag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
[...]

Dank voor je reacties!

Het schermdefect houdt dus geen verband met het eerdere defect of de schade aan de hoeken. Je kan dus gewoon weer teruggaan. Garantie is er nog steeds.

Ik was in beginsel wat negatief maar gezien je het hier erg serieus neemt en je reacties ga ik hier proberen aan te geven wat je eventueel WEL zou kunnen doen ongeacht of je daar nou recht op hebt of niet. Het is uiteindelijk ook gewoon onderhandelen.

Die hoekschade is nu even een punt van aandacht indien je teruggaat voor de garantie. Verkoper kan stellen dat jij onzorgvuldig bent omgegaan met het apparaat. Lijkt dit op schade door het laten vallen van het apparaat, wat is de oorzaak denk je, indien er geen schrammen of deuken zijn is het best verdedigbaar dat dit ontstaan door een iets buiten jouw schuld en tevens omdat ZIJ de computer uitelkaar hebben gehaald. Ik zou alsnog ook gewoon dat hoekdefect opgeven als een defect welke je wilt laten repareren onder de garantie. Dat je dat toen niet hebt aangegeven zou ik maar buiten dit alles laten (laat hen daar maar mee komen, garantie geldt in beginsel wel).

Ja leentoestel. Blijkbaar geven ze je een onbruikbaar rotding ter leen, tsja beter dan niets. Recht daarop heb je niet maar tegen een leuke huurprijs zou er toch wat mogelijk moeten zijn?

Het lijkt erop dat je niet direct recht hebt op geld terug (vervanging of herstel in beginsel is jouw recht, geld terug mag verkoper voor kiezen) in beginsel., echter een apparaat blijven repareren (ik nam aan te lezen dat het geen duur toestel is) is voor een verkoper ook duur en vervanging of geld terug zou wel eens een optie kunnen zijn voor hem. Vervanging uiteraard niet hetzelfde apparaat/merk/model, daar heb je niets aan want sta je binnenkort weer voor de deur.

Ik zou dus stellen naar de verkoper dat dit apparaat alleen maar ellende heeft opgeleverd en in ieder opzicht non-conform is en dat reparatie slechts een pleister is en tijdelijke oplossing. Iedere keer drie weken wachten kan je ook van zeggen dat dat onredelijk is (sturen ze dat ding terug naar Taiwan ofzo?). Verder denk ik dat een schermdefect niet makkelijk op te lossen is (laat ik even aan de experts over). Kortom laat je niet kisten en eis toch gewoon je geld terug en stel dat ze een niet-conform product hebben geleverd (gelijk hebben of gelijk krijgen zijn verschillende zaken).

Wellicht kunnen ze jou ook nog een deal bieden dat je hem inlevert en een andere koopt met een korting. Verder wat zou het kosten indien je kiest voor reparatie bij een andere/goede reparateur? Wat vindt hij van de laptop en zou je met een kleine investering snel uit de brand kunnen worden geholpen? Mijn reparateur is altijd binnen drie dagen klaar om eerlijk te zijn en echt duur is hij ook niet.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip* En dat doen we dus niet op Tweakers.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 13-01-2019 20:45 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pisdine
LucyLG schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Dank voor je reacties!

Succes!
Hartelijk bedankt voor je reactie! Hier had ik iets aan.

Mijn laptop kostte €900 en heeft een touchscreen. Dus ik denk dat het wel aardig kan kosten voor de verkoper. Als ik ze kan overtuigen dat de schade in de hoek niet door mij is, moet heel het bovenste stuk worden vervangen want het is gebogen dus kan niet gemaakt worden. Ik ben langs geweest en ze zeiden dat ik maar 1 optie heb en dat is om deze binnen te brengen voor reparatie.

Ik heb geen recht op mijn geld terug of vervanging volgens de verkoper. Ik zal dus nu maar een vervanglaptop moeten zoeken en hopen dat ze mijn laptop maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Pisdine schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Hartelijk bedankt voor je reactie! Hier had ik iets aan.

Mijn laptop kostte €900 en heeft een touchscreen. Dus ik denk dat het wel aardig kan kosten voor de verkoper. Als ik ze kan overtuigen dat de schade in de hoek niet door mij is, moet heel het bovenste stuk worden vervangen want het is gebogen dus kan niet gemaakt worden. Ik ben langs geweest en ze zeiden dat ik maar 1 optie heb en dat is om deze binnen te brengen voor reparatie.

Ik heb geen recht op mijn geld terug of vervanging volgens de verkoper. Ik zal dus nu maar een vervanglaptop moeten zoeken en hopen dat ze mijn laptop maken.
De schade in de hoek moet verklaarbaar zijn, Weet niet hoe het eruitziet maar indien het gaat om hoek die "open" lijkt te zijn vind ik dat vreemd zonder zichtbare krassen of deuken. Het lijkt me lastig om te stellen dat jij dat hebt gedaan want feitelijk valt het ding uit elkaar... Ik neem aan dat je de laptop niet zelf hebt open geschroefd? Duidelijk is wel dat zij dat wel hebben gedaan....(dus?)

Een verkoper kan niet bezig blijven met repareren. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn verplichtingen na te komen (herstel/vervanging).

Verder indien verkoper niet binnen deze redelijke termijn herstelt of vervangt kan je de ovk ontbinden en kun je geld terugeisen. Herstel en drie weken wachten op een laptop is wel erg lang vindt ik gezien meeste mensen geen meerdere laptops hebben . Vervangen kunnen ze zo maar hetzelfde apparaat/model zou ik niet accepteren denk ik.

Je kan nu kiezen voor de meer "vriendelijke" route of je kiest ervoor om je recht te eisen (maar dan ontstaat er wellicht een geschil welke indien het erop aankomt betekent dat jij kosten moet gaan maken om je recht te halen).

Blijven onderhandelen en beetje pushen indien mogelijk wend je je tot de manager is voor nu denk ik handigste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor een volgende aanschaf van een laptop raad ik jouw aan eens te kijken naar leveranciers met uitgebreide garanties of extended service. Zo wil ook ik niet dagen zonder laptop zitten. Dit heb ik opgelost door bij mijn Dell laptop 3y next businessday onsite waranty + accidental damage te nemen. Dit houdt in dat wanneer ik vandaag bel morgen er een monteut op de door mij aangegeven locaties verschijnt met vervangende onderdelen, zelfs als er een kop koffie over de laptop is gegaan. Het kost wat meer, maar minder dan een volledige laptop op reserve en ik ben verzekerd van a.s.a.p. weer met een werkende laptop rond te lopen. Mijn ervaringen hier in bij Dell zijn uitstekend, zowel prive als zakelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1