Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Beste

Bij het nemen van foto's met de telefoon, worden deze altijd geupload naar de Google Photo's Cloud maar sinds +-2 weken blijkt dit op geen enkele manier up te loaden. Ik krijg steeds de melding "Back-up voorbereiden" maar daar stopt het ook...

Ik neem veel werkgerelateerde foto's maar zoals vandaag staan er nog 20 foto's te wachten op back-up.
Zondag stonden er 71 foto's te wachten. Tot voor enkele weken ging dit zonder enig probleem. Wifi aan/uit maakt geen probleem, uploaden via 4G helpt ook niets.

Foto's die ik neem met de iPad, uploaden dan weer zonder problemen naar Google Photo's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FiVvpll.png

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia 8.1 ==> Android 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Google Photo's geupdate naar de laatste versie
  • Google Photo's app al verwijderd (val je terug naar een oudere app versie)
  • Ondertussen ook subscription genomen voor meer Cloud opslag te hebben
  • Wifi aan/uit + 4G data aan/uit
  • SIMkaart 1 en 2 gewisseld van SIM sleuf
Iemand...? Wordt er een beetje moedeloos van want verlies veel tijd op die manier...

Beste antwoord (via rens-br op 20-03-2020 09:51)

• Stancke
Neuzelaar schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:18:
Wat het zou kunnen zijn dat 1 foto de boel blokkeert. Zet automatisch back uppen uit en probeer eens een groepje foto's per keer te back uppen, en zie wat er gebeurt?
Dit loste niets op.

Uiteindelijk maar 1 oplossing uit de bus gekomen...:

reinstall van de telefoon en nu werkt alles terug zoals het hoort. Toch een domper...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Neuzelaar schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:18:
Wat het zou kunnen zijn dat 1 foto de boel blokkeert. Zet automatisch back uppen uit en probeer eens een groepje foto's per keer te back uppen, en zie wat er gebeurt?
Dit loste niets op.

Uiteindelijk maar 1 oplossing uit de bus gekomen...:

reinstall van de telefoon en nu werkt alles terug zoals het hoort. Toch een domper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 19:24
Ik heb echt exact hetzelfde, maar een complete reinstall lijkt me wat ver gaan. Iemand nog een tip hierin? Alle bovenstaande stappen verder wel gedaan. Werkte met 15000 fotos goed, maar nu blijft het hangen.

Of misschien een goed alternstief voor auto backup van de fotos naar Google photos/drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Toch de enige oplossing die werkte. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 19:24
Stancke schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:27:
Toch de enige oplossing die werkte. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Bedankt nog voor deze reactie!

Om even dit topic goed af te sluiten heb ik na echt alles proberen (hele missie van gemaakt :+ ) toch een oplossing gevonden, wat geen complete herinstallatie van de telefoon kost.

Hij bleef bij mij op 17.000 foto's hangen. Uit eindelijk heb ik via Chrome op m'n telefoon ingelogd bij Google Photos en daar alles geupload. De browser versie werkte wel!

Vervolgens heb ik na een dag lang uploaden de Google Photos app weer geopend en toen ging hij weer opnieuw synchroniseren. Dit heeft een paar dagen geduurd. Vervolgens is hij verder gegaan.

Lang verhaal kort: Waarschijnlijk blijven hangen op een groter filmpje of foto. Handmatig uploaden dus, en daarna blijft hij er niet meer op vast lopen.

Hopelijk help ik er iemand mee die op die topic uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05 19:26
Silvan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Om even dit topic goed af te sluiten heb ik na echt alles proberen (hele missie van gemaakt :+ ) toch een oplossing gevonden, wat geen complete herinstallatie van de telefoon kost.

Hij bleef bij mij op 17.000 foto's hangen. Uit eindelijk heb ik via Chrome op m'n telefoon ingelogd bij Google Photos en daar alles geupload. De browser versie werkte wel!

Vervolgens heb ik na een dag lang uploaden de Google Photos app weer geopend en toen ging hij weer opnieuw synchroniseren. Dit heeft een paar dagen geduurd. Vervolgens is hij verder gegaan.

Lang verhaal kort: Waarschijnlijk blijven hangen op een groter filmpje of foto. Handmatig uploaden dus, en daarna blijft hij er niet meer op vast lopen.

Werkt! Bij gebruik van de file explorer op mijn telefoon stond er ook een foto tussen van 0kb. Denk dat deze roet in het eten heeft gegooid. Alleen het verwijderen hiervan verhielp probleem niet, maar handmatig uploaden via telefoon wel. Hartstikke bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Silvan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem nadat ik gisteren een nieuwe telefoon pixel had gekocht en geinstalleerd.
Foto's werden niet geüpload van telefoon naar google foto's, maar de oude foto's werden ook niet gedownload.
Zag 1 ".trashed" item in de dcim map staan en die handmatig geüpload naar google photo's in chrome, direct erna was alles in 1x goed (dus ook de oudere foto's vanuit de cloud naar mijn nieuwe pixel).
Pagina: 1