Subtiel:
Afwachten dus voor 00ww_2_59J_SP03 build.I’m not sure where Nokia Mobile software team is located, but if they are mostly in China, maybe the recent Coronavirus outbreak caused delays in work.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd
Scherm wat geregeld vastloopt, hoopte dat Android 10 die zou verhelpen, en natuurlijk geen updates meer.
Telefoon opgestuurd ter reparatie hoop dat het dan verholpen is, anders mogelijk wil eens mijn laatste Nokia geweest
Dit hoor ik super vaak bij Nokia telefoons. Alsof ze een hele gebrekkige USB-C poort gekozen hebben. Tijdens mijn aanschaf had ik dan ook maar een magnetische kabel + aansluitpunt "knopje" gekocht. Je zou niet zulke dingen moeten kopen omdat je bang bent dat het opladen na een paar maanden niet meer kan. Het is namelijk een premium telefoon die je hebt gekocht.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:
opladen ging de laatste tijd lastig, moest de kabel op een bepaalde stand houden...
Ik weet wel dat als ik volgend jaar voor mijn werkgever 200+ smartphones moet vervangen, ik geen Nokia ga aanbevelen.

Veel succes, maar dat ligt niet aan Nokia, maar aan de USB-C poort in het algemeen, daar blijft stof in zitten, dat gebeurt bij elk merk. Huawei, Samsung, Oppo, noem maar op, die hebben dat allemaal.DutchMuffin schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:06:
[...]
Dit hoor ik super vaak bij Nokia telefoons. Alsof ze een hele gebrekkige USB-C poort gekozen hebben. Tijdens mijn aanschaf had ik dan ook maar een magnetische kabel + aansluitpunt "knopje" gekocht. Je zou niet zulke dingen moeten kopen omdat je bang bent dat het opladen na een paar maanden niet meer kan. Het is namelijk een premium telefoon die je hebt gekocht.
Ik weet wel dat als ik volgend jaar voor mijn werkgever 200+ smartphones moet vervangen, ik geen Nokia ga aanbevelen.
GerkeP
Na het nodige speurwerk ben ik er steeds meer van overtuigd dat Nokia de update naar 10 correct heeft uitgerold maar dat de service providers, Ben in mijn geval, de update slecht uitleveren. Ben reageert nu niet meer op mijn verzoek om opheldering dus kan ik alleen maar afwachten!
Ze vragen in dezelfde mail om extra gegevens zoals IMEI enzo, die stuur ik en daarna is het stil.
Coolblue geeft op een whatsap bericht aan zij niets kunnen doen omdat updates van de fabrikant komen..
Het kan altijd. Maar bij Nokia is het buiten proportie en gaat het niet om stof, maar een losse poort. Hebben ze zelf ook toegegeven Twitter draad En zoek eens op Amazon US naar Nokia 6.1, 7.1 en 7.1+ reviews naar USB en zie bij hoeveel mensen hun telefoon niet meer op kunnen laden na een half jaar. Ook de Nokia subreddit staat er vol mee.GerkeP schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:40:
[...]
Veel succes, maar dat ligt niet aan Nokia, maar aan de USB-C poort in het algemeen, daar blijft stof in zitten, dat gebeurt bij elk merk. Huawei, Samsung, Oppo, noem maar op, die hebben dat allemaal.
Ja maar daar trap ik dus niet in. Die van mij is nu ook opgestuurd naar Bol.com en heb de foto's bijgevoegd waarin ze zelf bij het product aangeven dat het toestel maandelijks security updates krijgt als een van de kenmerken.katertje1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:48:
Ik heb ook nog steeds geen update. Nokia geeft aan "wachten"
Ze vragen in dezelfde mail om extra gegevens zoals IMEI enzo, die stuur ik en daarna is het stil.
Coolblue geeft op een whatsap bericht aan zij niets kunnen doen omdat updates van de fabrikant komen..
Omdat je specifiek kijkt naar Nokia?DutchMuffin schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:23:
[...]
Het kan altijd. Maar bij Nokia is het buiten proportie en gaat het niet om stof, maar een losse poort. Hebben ze zelf ook toegegeven Twitter draad En zoek eens op Amazon US naar Nokia 6.1, 7.1 en 7.1+ reviews naar USB en zie bij hoeveel mensen hun telefoon niet meer op kunnen laden na een half jaar. Ook de Nokia subreddit staat er vol mee.
Pixel: https://www.reddit.com/r/...dylm/usb_c_port_worn_out/
Algemeen: https://www.howtogeek.com...h-usb-c-you-need-to-know/
USB-C is gewoon kwetsbaar en zeer gevoelig voor stofophoping. Gaat deze vol zitten met stof en mensen weten dat niet, dan gaan ze meer kracht gebruiken om de kabel "vast" te krijgen. Dat is de oorzaak van het los raken van die connectoren.
Stof is de oorzaak, de rest is een gevolg.
Spijkerbroeken laten veel stof los.
Dus nogmaals, het is geen specifiek Nokia issue ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 24-02-2020 20:54 ]
GerkeP
Dat lijkt me volstrekte onzin; nokia geeft aan welke build nummers er zijn en voor welke wel/niet een upgrade beschikbaar is. Voor zover ik kan beoordelen klopt dat ook, je kunt aan je build nummer zien welke software er beschikbaar is voor je toestel. Daar verandert welke provider je hebt niets aan.bloempje1956 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:04:
Na het nodige speurwerk ben ik er steeds meer van overtuigd dat Nokia de update naar 10 correct heeft uitgerold maar dat de service providers, Ben in mijn geval, de update slecht uitleveren.
Het lijkt me sterk dat Nokia in al zijn releases dingen vooraf heeft ingesteld die specifiek zijn voor een bepaald land. Denk aan: NL-Alert, instellingen providers etc. Die zaken zullen m.i. door de locale providers moeten worden ingesteld en dus toegevoegd aan de build?ASW1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:00:
[...]
Dat lijkt me volstrekte onzin; nokia geeft aan welke build nummers er zijn en voor welke wel/niet een upgrade beschikbaar is. Voor zover ik kan beoordelen klopt dat ook, je kunt aan je build nummer zien welke software er beschikbaar is voor je toestel. Daar verandert welke provider je hebt niets aan.
Ik dacht dat er wel allerlei netwerkprofielen in de builds zitten met informatie die wordt aangeleverd door providers of netwerkbeheerders, maar het is niet zo dat updates bij je provider vandaan komen; die komen gewoon van de Nokia servers. In dit geval bestaat die update dus niet voor bepaalde toestellen, waarom niet is een raadsel maar het is niet zo dat Ben iets heeft ingesteld waardoor jij een update die klaar staat niet kunt krijgen.bloempje1956 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:43:
[...]
Het lijkt me sterk dat Nokia in al zijn releases dingen vooraf heeft ingesteld die specifiek zijn voor een bepaald land. Denk aan: NL-Alert, instellingen providers etc. Die zaken zullen m.i. door de locale providers moeten worden ingesteld en dus toegevoegd aan de build?
De grote vraag blijft waarom Nokia die update niet uitbrengt; zitten ze ergens op te wachten en zo ja op wat dan precies en van welke partij moet dat komen? Wie het weet mag het zeggen...
Wel verlaat, maar gisteren rolde de februari update gewoon binnen op de Nokia 9 Pureview.
Het klopt wel dat providers builds kunnen tegenhouden. Sterker nog, volgens mij was er een paar jaargeleden nog allerlei commotie toen bekend werd dat Vodafone op unbranded toestellen stiekem toch een aantal zaken doorvoerde
https://androidworld.nl/f...unbranded-toestellen.html
[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 25-02-2020 21:18 ]
GerkeP
Hoe zouden ze dat moeten doen dan? Wanneer er geen simkaart in zit en het toestel met wifi is verboden, hoe kan Vodafone dan een update tegenhouden van een generiek toestel?GerkeP schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:17:
Het klopt wel dat providers builds kunnen tegenhouden. Sterker nog, volgens mij was er een paar jaargeleden nog allerlei commotie toen bekend werd dat Vodafone op unbranded toestellen stiekem toch een aantal zaken doorvoerde
Volgens mij kan dat alleen wanneer er een aparte build is gemaakt die alleen door Vodafone is ingekocht.
In dit geval is iedereen met het verkeerde build nummer het haasje, ongeacht waar het toestel gekocht is of bij welke provider je zit, dus waarom het met Ben of welke provider dan ook te maken zou hebben zie ik niet in. Maar ik laat het me graag uitleggen.
Providers hebben nog steeds heel veel macht, Dit is al jaren bekend
GerkeP
Geen idee waar dat specifieke geval over ging maar dat lijkt me geen systeemupdate.GerkeP schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:19:
Even op de link klikken 😉
Providers hebben nog steeds heel veel macht, Dit is al jaren bekend
Ik geef alleen maar aan dat providers veel meer kunnen/doen dan wat wij wenselijk vinden. Zoek maar eens goed in de archieven hier. Providers kunnen updates wel degelijk tegenhouden. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.ASW1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:14:
[...]
Geen idee waar dat specifieke geval over ging maar dat lijkt me geen systeemupdate.
Of dat met dit specifieke geval zo is betwijfel ik.
Ik heb alleen maar gereageerd op de antwoorden hierop die aangeven dat providers updates niet kunnen tegenhouden.
Of dat met hulp van de toestelfabrikanten gebeurt of niet heb ik geen idee van.
GerkeP
Ook nooit last van gehad? En welke Android heb je? 9 of 10?bloempje1956 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:04:
Nee, daar heb ik geen last van.
Ik heb op het forum van Nokia 8.1 gelezen dat Android 10 juist bluetooth problemen veroorzaakt!bloempje1956 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:27:
Ik heb Android 9, zit al veel te lang te wachten op 10. Ik hoop dat 10 mijn bluetooth probleem oplost, soms wel en soms niet automatisch verbinden. Verder erg blij met de telefoon!
Maar heb nog even gechat met een medewerker van Nokia. Die denken dat het door een 3rd party app wordt veroorzaakt maar dat geloof ik geen seconde!
[ Voor 16% gewijzigd door Sahri op 26-02-2020 10:47 ]
Ik geef mezelf geen grote kans, maar niet geschoten etc...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Scherm aan en uit is ook mijn enige 'oplossing'.
Oja... Vandaag ook Android 10 binnen geharkt
[ Voor 10% gewijzigd door Tweakriez op 26-02-2020 17:41 ]
Maar de maandelijkse beveiligingsupdate laat bij ons nu wel op zich wachten. Deze staat nog steeds op 1 januari 2020
Dus de update naar Android 10 heeft min of meer niks veranderd aan het probleem. Nou, dan blijf ik lekker bij Android 9Out.of.Control schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:04:
@Sahri ja, heb ik ook soms last van. Ik zit op Android 10. Heb niet het idee dat het vaker aan het worden is.
Scherm aan en uit is ook mijn enige 'oplossing'.
Idem hier, maar vraag al gesteld in een T-mobile shop en zij sturen hem op voor reparatie (Dynafix ??? ).Willybubba schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:58:
Ik ga nog even contact opnemen met T-Mobile, en ik ga ze vertellen dat ik mijn Nokia bij hun heb gekocht grotendeels vanwege Android One, dus ik wil graag weer updates krijgen, of anders... Een ander toestel of mijn geld terug.
Ik geef mezelf geen grote kans, maar niet geschoten etc...
Mijn Nokia 8.1 begint steeds meer kuren te vertonen (trillend beeldscherm bij bellen en gebeld worden), vaag verstaan ( gebeld dan wel bellend) met bluetooth Sony WDMX-900H, ook zonder bluetooth.
Ik neem mijn verlies, telefoon gaat nadat hij vervangen is door een Google Pixle 4 XL door het leven als wekker ( idem voor de oude LG Nexus 5x).
No way dat ik iemand nog opzadel met dit toestel in V&A

Nokia

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Hier is wat mij opviel:
buildnr oud: 00WW_2_59J_SP03
buildnr nieuw: 00WW_4_15B_SP01
Security patch oud: oktober 2019
Security patch nieuw: september 2019.
Sideload van update gaat nu wel goed! Via ADB de oktober security patch geflashed. Was een succes. Geen "gsi_sdm660_64" error meer dus. Na de sideload ook nog gecontroleerd op OTA update. November OTA update wordt nu binnengehaald.
IMEI nummers en serienummer zijn hetzelfde gebleven. Het is dezelfde telefoon dus.
De smartphone is dus geflashed met een andere build en/of gedowngrade.
Conclusie: Is je Nokia nog op Android 9 SP oktober 2019, stuur je smartphone in voor RMA om het service center een andere build te laten flashen op je telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchMuffin op 27-02-2020 15:06 . Reden: OTA check ]
top, heb jij wel VOTLE op je telefoon op het t-mobile netwerk of ook niet?bloempje1956 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:41:
Ik heb van T Mobile te horen gekregen dat ze aan het onderzoeken zijn wat er fout gaat met de update. Ik ben benieuwd!
Maar je krijgt dus nog niet de meest recente security updates via de normale weg?DutchMuffin schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:04:
Mijn Nokia 8.1 is weer terug van Dynafix. Met Android 10!
Hier is wat mij opviel:
buildnr oud: 00WW_2_59J_SP03
buildnr nieuw: 00WW_4_15B_SP01
Security patch oud: oktober 2019
Security patch nieuw: september 2019.
Sideload van update gaat nu wel goed! Via ADB de oktober security patch geflashed. Was een succes. Geen "gsi_sdm660_64" error meer dus. Na de sideload ook nog gecontroleerd op OTA update. November OTA update wordt nu binnengehaald.
IMEI nummers en serienummer zijn hetzelfde gebleven. Het is dezelfde telefoon dus.
De smartphone is dus geflashed met een andere build en/of gedowngrade.
Conclusie: Is je Nokia nog op Android 9 SP oktober 2019, stuur je smartphone in voor RMA om het service center een andere build te laten flashen op je telefoon.
Tweakriez schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:41:
[...]
Maar je krijgt dus nog niet de meest recente security updates via de normale weg?
Nu inmiddels weer helemaal bij.Na de sideload ook nog gecontroleerd op OTA update. November OTA update wordt nu binnengehaald.
Verwijderd
Mijn telefoon komt op dit moment terug, de usb-c poort is vervangen, maar er staat niets over een software upgrade.
Zal toch niet zo zijn dat ik Android 9 nog steeds erop heb staan hé
Ik heb het volgende op de servicebon staan: "tijdens onze diagnose hebben we de volgende fout geconstateerd: Software | Draadloos (over the air). ...het volgende is uitgevoerd: - Herinstallatie software" en verder dat het apparaat getest is.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:58:
Dutchmuffin, staat er bij jou op de bon dat ze de telefoon naar Android 10 hebben opgewaardeerd?
Mijn telefoon komt op dit moment terug, de usb-c poort is vervangen, maar er staat niets over een software upgrade.
Zal toch niet zo zijn dat ik Android 9 nog steeds erop heb staan hé
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daar heb ik dus ook last van (bij bellen en gebeld worden)Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:14:
Inmiddels weer een nieuwtje, zo nu en dan lopen er ineens spontaan lijnen over mijn scherm en knippert die. Scherm locken en uit, daarna weer direct aan, dan is het weer weg. Heel bizar.

Afijn, oplossing (Pixel 4 XL 128GB) wordt vandaag geleverd en dan gaat de Nokia 8.1 via T-Mobile naar zijn maker.
Bedankt voor de tips, ik zal de IMEI nummers opschrijven en buildnummer.
Verwijderd
Wat heb je precies gedaan?DutchMuffin schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:50:
[...]
[...]
Nu inmiddels weer helemaal bij.
Ik heb build number 00WW_5_15B gekregen, een update ook niet
Is jouw toestel bij Dynafix geweest ?
Zoja, heb je het retour gekregen met dit buildnummer ?
Google eens op het volgende: nokia 8.1 buildnummer 00WW_5_15B
En als je het via de winkel waar je het gekocht hebt doet? Normaal gesproken moet de winkel waar jij je product koopt de garantie afhandelen. Niet de maker van jou product.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:52:
Wat is Nokia toch vervelend, zojuist in de chat gevraagd of het een Russische build is.
Ja geloof het wel kan geen kwaad.
Vervolgens krijg je al die standaard antwoorden, uiteindelijk krijg ik een link dat ik mijn telefoon kan opsturen.... Naar Hongarije...............wtf
Verwijderd
Hoe heb jij de updates vandaag gedaan?
Voor de rest OTA gedaan (dus de normale methode). Nog geen feb security patch. Als jij een Russisch model hebt zou ik het terugsturen. Geen Europees bedoeld product is voor mij een deal breaker.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:40:
Klopt, wilde alleen checken of het werkelijk een Russische versie is, maar heb het vandaag opgehaald, dat mag toch niet kunnen dit.
Hoe heb jij de updates vandaag gedaan?
Verwijderd
De usb-c poort was ook defect.
Maar waarom ze nou bij jou en andere buildnr erop hebben gedaan als bij mij is me totaal een raadsel.
Ik heb dynafix om een oplossing gevraagd.
Heb je tijdens je aanmelding wel gezegd dat je niet kon updaten? Of alleen dat je USB C poort defect was? Ik heb alleen aangemeld dat mijn Android niet meer updatebaar was.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:47:
Vind het heel apart, mijn telefoon is ook bij dynafix gerepareerd.
De usb-c poort was ook defect.
Maar waarom ze nou bij jou en andere buildnr erop hebben gedaan als bij mij is me totaal een raadsel.
Ik heb dynafix om een oplossing gevraagd.
Verwijderd
Ja, heb ik gedaan.DutchMuffin schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:59:
[...]
Heb je tijdens je aanmelding wel gezegd dat je niet kon updaten? Of alleen dat je USB C poort defect was? Ik heb alleen aangemeld dat mijn Android niet meer updatebaar was.
Staat nu dus ook Android 10 op, alleen dan met deze build
Zeer interessant! Maar kun je nu ook via ADB of micro SD een security patch zip side loaden? Of krijg je dan een melding dat het niet voor jou versie bedoelt is? Want ik zie op de "Nokia Smartphone Security Maintenance Release Summary" niet een Android 10 upgrade bericht voor de build die je hebt namelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:55:
[...]
Ja, heb ik gedaan.
Staat nu dus ook Android 10 op, alleen dan met deze build
Boot je Nokia in recovery mode (zet je Nokia uit en laad het op via de stroom, als je de batterij status op je scherm ziet houd je power + vol up ingedrukt tot je telefoon vibreert en laat daarna los. Daarna krijg je "geen opdracht". Houd power vast en click vol up 1x en laat daarna beide knoppen los. Je zit nu in Android Recovery.) Als je "Nokia/Phoenix_00WW/PNX_Sprout" ziet in het geel op de tweede regel kun je (als de theorie klopt) updates sideloaden via ADB of micro SD. Staat er nog "GSI_sdm660_64" kun je (nog) geen updates side loaden. Dan hoef je het volgende niet eens te proberen. Dan moet je het apparaat terugsturen naar Dynafix, of wachten op updates.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 17:50:
Kan je mij vertellen hoe je dat doet?
Updates side loaden: makkelijkste is de micro SD manier:
Download de volgende security update die je nodig hebt (bijv zit je nog op september 2019, download dan oktober 2019) en zet die in de root van de micro SD kaart. Doe de micro SD kaart weer in de telefoon. En doe de vorige stappen om in de recovery te komen. Kies hier dan "Apply update from SD card", selecteer de update.zip, en als het goed is moet de update installeren. Krijg je een build error, zit er helaas niets anders op om te wachten of terug te sturen naar Dynafix.
Waar download je de update zip files? Ik weet niet of ik het hier mag linken ivm de regels die op dit board gelden. Zit volgens mij intellectuele eigendommen op de updates.
Service center moet een andere build flashen. Of wachten op updates.Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:44:
Er staat nu Phoenix_00RU/PNXN op
Verwijderd
Dank je wel voor je uitgebreide hulp, ik neem met dynafix contact op
Helaas heb de "GSI_sdm660_64"DutchMuffin schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:29:
[...]
Boot je Nokia in recovery mode (zet je Nokia uit en laad het op via de stroom, als je de batterij status op je scherm ziet houd je power + vol up ingedrukt tot je telefoon vibreert en laat daarna los. Daarna krijg je "geen opdracht". Houd power vast en click vol up 1x en laat daarna beide knoppen los. Je zit nu in Android Recovery.) Als je "Nokia/Phoenix_00WW/PNX_Sprout" ziet in het geel op de tweede regel kun je (als de theorie klopt) updates sideloaden via ADB of micro SD. Staat er nog "GSI_sdm660_64" kun je (nog) geen updates side loaden. Dan hoef je het volgende niet eens te proberen. Dan moet je het apparaat terugsturen naar Dynafix, of wachten op updates.
Download de volgende security update die je nodig hebt (bijv zit je nog op september 2019, download dan oktober 2019) en zet die in de root van de micro SD kaart. Doe de micro SD kaart weer in de telefoon. En doe de vorige stappen om in de recovery te komen. Kies hier dan "Apply update from SD card", selecteer de update.zip, en als het goed is moet de update installeren. Krijg je een build error, zit er helaas niets anders op om te wachten of terug te sturen naar Dynafix.
Waar download je de update zip files? Ik weet niet of ik het hier mag linken ivm de regels die op dit board gelden. Zit volgens mij intellectuele eigendommen op de updates.
Hier net ook even gechecked; heb er ook GSI_sdm66_64 op staan. Wat ik het vreemde daar aan vindt: SDM660 staat voor SnapDragon Mobile 660, terwijl de 8.1 over een Snapdragon 710 zou moeten beschikken...DutchMuffin schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:29:
[...]
Boot je Nokia in recovery mode (zet je Nokia uit en laad het op via de stroom, als je de batterij status op je scherm ziet houd je power + vol up ingedrukt tot je telefoon vibreert en laat daarna los. Daarna krijg je "geen opdracht". Houd power vast en click vol up 1x en laat daarna beide knoppen los. Je zit nu in Android Recovery.) Als je "Nokia/Phoenix_00WW/PNX_Sprout" ziet in het geel op de tweede regel kun je (als de theorie klopt) updates sideloaden via ADB of micro SD. Staat er nog "GSI_sdm660_64" kun je (nog) geen updates side loaden. Dan hoef je het volgende niet eens te proberen. Dan moet je het apparaat terugsturen naar Dynafix, of wachten op updates.
+1Coprocessor schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:45:
Op mijn Nokia 8.1 met Android 10 krijg ik zojuist de Security Patch voor februari binnen...
Controleer je toestel eens met de App ==> DevCheck Hardware and System Info
Februari patch heeft zich gemeld en gesetteld
Verwijderd
Zoals je in de topic van Thedr kunt lezen, vraagt hij zich af welke SnapDragon er in zijn mobiel zit
De Nokia 8.1 heeft een SnapDragon SDM710 als standaard en geen SDM660
Met de door mij voorgestelde App heb je een duidelijke inzicht over je toestel
Waarom er dan GSI_sdm66_64 bij hem in de recovery mode staat is voor mij niet meer te volgen
Worden de update`s tegen gehouden door deze vermelding
Recovery mode is voor mij zoals de Grub in Linux, of bij Windows de UEFI-BIOS
Als daar iets niet goed staat heb je gewoon een probleem
En zoals we weten is Android gebasseerd op de Linux Kernel en Java-programmeerplatform
Dat flashen zal geen probleem gaan worden ( met Nokia begin ik toch wel kriebels te krijgen )
Maar ook ik zoek al een tijdje naar de juiste versie voor de 8.1, zelfs bij XDA Forum is het stil
https://forum.xda-developers.com/nokia-8-1
Niet dat ik het nodig heb, maar gewoon om hier te helpen
Mijn 8.1 met android 10 en de laatste SP van Februari, loopt en werkt prima
geen usb c probleem, geen scherm probleem etc etc ( ik heb gewoon geluk gehad, tot nu toe )
Edit: heeft ondertussen sec. Patch t/m February binnen. Maar gaat wel in de verkoop want vind de Motorola One Action fijner.
[ Voor 35% gewijzigd door Tweakriez op 04-03-2020 17:28 ]
Ik gok dat dit nodig is voor de Dynafix-fix, klopt dat?
Backup maken, online opslaan, fabrieksinstelling en opsturen. Als jouw data en gegevens/foto's ineens uitlekken ben je een heel stuk minder blij.bramenjam schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:47:
Ik heb geen zin om mijn telefoon naar de fabrieksinstellingen te resetten.
Ik gok dat dit nodig is voor de Dynafix-fix, klopt dat?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
DevCheck geeft zoals verwacht gewoon netjes een Snapdragon 710 aanIJsselman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:14:
@ Thedr
Controleer je toestel eens met de App ==> DevCheck Hardware and System Info
Februari patch heeft zich gemeld en gesetteld
Zojuist ook nog even mijn beklag bij Nokia Support gedaan, die zeggen geduld hebben want update naar Android 10 komt er echt een keer aan (yeah right
Ondertussen ook met Coolblue aan het sparren. Zou hem evt op kunnen sturen, maar dan ben ik mijn telefoon een tijdje kwijt waar ik eigenlijk ook weinig zin in heb

Retourtje Coolblue voor reparatie ging bij mij elke keer redelijk vlot; meestal had ik m'n Nokia binnen een week weer terug in huis.Thedr schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:02:
[...]
Ondertussen ook met Coolblue aan het sparren. Zou hem evt op kunnen sturen, maar dan ben ik mijn telefoon een tijdje kwijt waar ik eigenlijk ook weinig zin in heb
Ik was hem ongeveer 10 dagen kwijt bij bol.com. Er zit nu wel android 10 op en kreeg alle security updates binnen t/m februari. Dus zal die sprookjes van Nokia niet geloven. Je hebt gewoon een verkeerd buildnummer er op staan nu welke niks binnen haalt.Thedr schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:02:
[...]
DevCheck geeft zoals verwacht gewoon netjes een Snapdragon 710 aan
Zojuist ook nog even mijn beklag bij Nokia Support gedaan, die zeggen geduld hebben want update naar Android 10 komt er echt een keer aan (yeah right)
Ik heb mijn telefoon moeten opsturen periode oktober gok ik, tot dan had ik Android 10 en de laatste security patches. Ik heb de telefoon teruggekregen met buildversie "00WW_5_15B" en guess what, telefoon blijft steken op Security Patch September, wel Android 10.
Jammer genoeg geen tijd om de telefoon te missen (werktelefoon etc) maar bedroevend is het helaas wel...
Verwijderd
Als het terugkomt check ik direct de versie die ze er nu op gaan zetten, en anders ga ik een melding bij MediaMarkt maken.
Ik heb een telefoon gekocht met drie jaar updates, dan mag het niet zo zijn dat het na een jaartje stopt
Laat me raden. Scherm uit doen en weer aan lost het probleem op zeker.Xypod13 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:38:
Mijn Scherm begint ook al raar te doen. Heeft niks te maken met de update denk maar hij wilt gewoon niet altijd reageren op aanraking. Word een pixel denk als volgende telefoon
Yep ;_; maar heb ook gewoon sommige momenten dat ik druk en hij net niet echt reageert. Denkt dat ik scroll IPV tik ofzo. Maar ja ook ook die problemen dat met scherm aan uit verhelptSahri schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:13:
[...]
Laat me raden. Scherm uit doen en weer aan lost het probleem op zeker.
Bekend probleem met dit toestel helaas. Op Nokia forum wordt er ook over geklaagd.Xypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:14:
[...]
Yep ;_; maar heb ook gewoon sommige momenten dat ik druk en hij net niet echt reageert. Denkt dat ik scroll IPV tik ofzo. Maar ja ook ook die problemen dat met scherm aan uit verhelpt
Ah leuk. Ja ik wacht tot mei met de pixel 4a en ga dan denk die halen en deze terug voor garantie.Sahri schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:17:
[...]
Bekend probleem met dit toestel helaas. Op Nokia forum wordt er ook over geklaagd.
Is dat een goeie? Misschien neem ik die ook wel als ik m'n abbo moet verlengen volgend jaar.Xypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:27:
[...]
Ah leuk. Ja ik wacht tot mei met de pixel 4a en ga dan denk die halen en deze terug voor garantie.
Naar de leaks kijkend, en gezien de 3a een groot succes was, ga ik er zeker op wachten. Er zijn bijna geen andere stock androids op de markt en google geeft vgm zelfs 3 jaar updates, en de pixels hebben een van de beste cameras, lijkt het me geen slecht ideeSahri schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:21:
[...]
Is dat een goeie? Misschien neem ik die ook wel als ik m'n abbo moet verlengen volgend jaar.
Ja dat klopt. Daarom gebruik ik ook een Gcam port voor m'n Nokia want die camera app van Nokia is gewoon pet.Xypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:28:
[...]
Naar de leaks kijkend, en gezien de 3a een groot succes was, ga ik er zeker op wachten. Er zijn bijna geen andere stock androids op de markt en google geeft vgm zelfs 3 jaar updates, en de pixels hebben een van de beste cameras, lijkt het me geen slecht idee
De Pixel 4XL 128 GB bevalt mij meer dan goed (nu reeds 14 dagen in bezit). Op maandag jongstleden al de security update van 5 maart 2020 voor Android 10 mogen ontvangen.Xypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:27:
[...]
Ah leuk. Ja ik wacht tot mei met de pixel 4a en ga dan denk die halen en deze terug voor garantie.
Maandag gaat de Nokia retour via T-mobile (daar aangeschaft).
Klinkt mooi! Nu hopen dat mei snel er snel isaReaRe© schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:27:
[...]
De Pixel 4XL 128 GB bevalt meer dan goed (nu reeds 14 dagen in bezit). Op maandag jongstleden al de security update van 5 maart 2020 voor Android 10 mogen ontvangen.
Maandag gaat de Nokia retour via T-mobile (daar aangeschaft).
Ik kon niet wachtenXypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:28:
[...]
Klinkt mooi! Nu hopen dat mei snel er snel is
ongeveer 700 euro is net wat teveel voor mij
De Pixel 4XL 128GB was nog iets duurder, maar als de Nokia terug is van reparatie gaat hij op V&A, krijg ik er nog iets voorXypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:32:
[...]
ongeveer 700 euro is net wat teveel voor mij
Ja inderdaad, ik hoop ook van belsimpel een nieuwe te krijgen die ik in de V&A kan zetten, kan ik er nog wat voor vangen. Maar zelfs dan, ik vind 400-500 genoeg voor een telefoon. T is eigenlijk al veel te veel als je ernaar kijktaReaRe© schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:38:
[...]
De Pixel 4XL 128GB was nog iets duurder, maar als de Nokia terug is van reparatie gaat hij op V&A, krijg ik er nog iets voor
Maar die pure Android ervaring zonder Samsung skin maakt een hoop goedXypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Ja inderdaad, ik hoop ook van belsimpel een nieuwe te krijgen die ik in de V&A kan zetten, kan ik er nog wat voor vangen. Maar zelfs dan, ik vind 400-500 genoeg voor een telefoon. T is eigenlijk al veel te veel als je ernaar kijkt
Oh dat zeker. Er is eigenlijk zowat geen ander merk waarvan ik een telefoon wil. Google, nokia, motorola en xiaomi hebben android one, en bij allemaal hebben ze flaws. En gezien de pixels een van de beste telefoons op de markt zijn, en de 3a een groot succes was, ga ik zeker op de 4a wachtenaReaRe© schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Maar die pure Android ervaring zonder Samsung skin maakt een hoop goed
Laten we dat gepraat over de Google Pixel maar in een ander topic doen, hier in het Nokia topic is het zeker offtopicXypod13 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:43:
[...]
Oh dat zeker. Er is eigenlijk zowat geen ander merk waarvan ik een telefoon wil. Google, nokia, motorola en xiaomi hebben android one, en bij allemaal hebben ze flaws. En gezien de pixels een van de beste telefoons op de markt zijn, en de 3a een groot succes was, ga ik zeker op de 4a wachten
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires