Inderdaad heheaReaRe© schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Laten we dat gepraat over de Google Pixel maar in een ander topic doen, hier in het Nokia topic is het zeker offtopic
Idd. Beetje mijn fout 😅 Had beter PMetje kunnen sturen.aReaRe© schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Laten we dat gepraat over de Google Pixel maar in een ander topic doen, hier in het Nokia topic is het zeker offtopic
Nog steeds geen update van Nokia (00WW_2_59J_SP03) 
* aReaRe gaat aanschafnota opzoeken en dan naar T-Mobile.
* aReaRe gaat aanschafnota opzoeken en dan naar T-Mobile.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Anoniem: 715775
Ik heb met Nokia gemaild over het update probleem. Ze schreven dat ik hem moest opsturen voor reparatie hiervoor. Daar maak ik dus uit op dat de update voor deze buildnummers er niet meer gaat komen. Deze versie zal dus op versie 9 blijven van oktober. Misschien verkeerde batch of buitenlandse modellen, ik niet weten. Maar ik ben er zeker van dat de update voor deze buildnummers er niet meer komt. Met reparatie wordt er misschien andere firmware in gepompt??
Mijn 8.1 woensdag teruggehad van Dynafix en zit nu op 2020/1 beveiligingsupdate.
Toen ik hem terugkreeg zat hij op oktober volgens mij. Het lijkt er dus inderdaad op dat "ons" oorspronkelijke buildnummer iets niet goed deed. Ik ben nu weer blij!
Toen ik hem terugkreeg zat hij op oktober volgens mij. Het lijkt er dus inderdaad op dat "ons" oorspronkelijke buildnummer iets niet goed deed. Ik ben nu weer blij!
Het lijkt er overigens op dat ik geen melding in het startscherm krijg als er een update is.
Zelf dus maar even kijken of er een update is.
Zelf dus maar even kijken of er een update is.
Ook hier een Nokia 8.1 dat geen update krijgt naar Android 10. Opgestuurd naar Nokia, onder garantie en met de vermelding dat ik geen Android 10 heb ontvangen en blijf hangen op de beveiligingsupdate van oktober 2019.
Nokia heeft de software teruggezet naar fabrieksinstellingen (wat ik zelf ook had gedaan) maar nog steeds geen Android 10. Ik zal een poging wagen bij Dynafix, hopelijk is het probleem dan wel opgelost.
Nokia heeft de software teruggezet naar fabrieksinstellingen (wat ik zelf ook had gedaan) maar nog steeds geen Android 10. Ik zal een poging wagen bij Dynafix, hopelijk is het probleem dan wel opgelost.
Anoniem: 238992
Mijn telefoon is nog steeds niet terug van Dynafix, voor de tweede keer ligt de telefoon nu daar, eerste keer had Dynafix en Russische Android 10 versie op m'n telefoon gezet.
Wel Android 10, maar september beveiliging update, en kreeg geen nieuwe update meer.
Nokia hierover gesproken, Nokia gaf inderdaad aan dat deze versie niet voor onze markt was...
Gaat volgens mij helemaal niet goed met Nokia, ze zoeken een partner, stellen Android 10 updates uit.
Hoop dat m'n telefoon met de juiste Android 10 versie terug komt, anders ga ik MM vragen om een andere telefoon.
Dit hoort niet, ik koop een product met drie jaar updates, dan mag het niet zo zijn dat het na 1 jaar stopt
Wel Android 10, maar september beveiliging update, en kreeg geen nieuwe update meer.
Nokia hierover gesproken, Nokia gaf inderdaad aan dat deze versie niet voor onze markt was...
Gaat volgens mij helemaal niet goed met Nokia, ze zoeken een partner, stellen Android 10 updates uit.
Hoop dat m'n telefoon met de juiste Android 10 versie terug komt, anders ga ik MM vragen om een andere telefoon.
Dit hoort niet, ik koop een product met drie jaar updates, dan mag het niet zo zijn dat het na 1 jaar stopt
Mijn telefoon was binnen een paar dagen terug van Dynafix, erg snel dus. De verzendkosten die ik betaald heb krijg ik terug van Ben. Telefoon heeft nu de allerlaatste securityupdate en ik ben blij!
Zelfde situatie hierAnoniem: 238992 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:37:
Mijn telefoon is nog steeds niet terug van Dynafix, voor de tweede keer ligt de telefoon nu daar, eerste keer had Dynafix en Russische Android 10 versie op m'n telefoon gezet.
Android 10 update gehad en laatste beveiligingsupdate, het enige probleem wat ik af en toe heb is dat het scherm opeens slecht of niet reageert. Hebben andere dit ook?
Ja, heb ik ook. Heb ook het idee dat de vingerafdruk scanner critischer is, morgen even opnieuw inscannen.
Ik moet nog steeds die Nokia 8.1 terugbrengen (problemen met verstaanbaar zijn tijdens bellen / gebeld worden) dus toch maar eens geprobeerd om te updaten vanaf 00WW_2_59J_SP03 naar Android Ten maar krijg nu de volgende melding 

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ja, hoop dat met toekomstige update eruit gaat...danny1909 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:01:
Android 10 update gehad en laatste beveiligingsupdate, het enige probleem wat ik af en toe heb is dat het scherm opeens slecht of niet reageert. Hebben andere dit ook?
Begrijp ik nu dat de mensen die voorheen eindeloos op 9 bleven hangen nu eindelijk een OTA naar 10 krijgen?
Heb jij het opnieuw terug gestuurd?
Wat zei Dynafix?
Ik krijg een melding dat de telefoon terug gestuurd is naar MM, dit met de melding dat ze niets gevonden hebben.
In de instructie van Dynafix las ik dat iedere telefoon voorzien wordt van de nieuwste software! Dit is volgens diezelfde instructie de afspraak met de fabrikant. Zelfs als er dus GEEN probleem wordt gevonden, sowieso de update.
nee heb al sinds eerste uitrol ergens eind 2019 10ASW1 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:16:
Begrijp ik nu dat de mensen die voorheen eindeloos op 9 bleven hangen nu eindelijk een OTA naar 10 krijgen?
Anoniem: 1294558
Hier gaat de tweede telefoon vandaag met het probleem robot stem en af en toe totaal helemaal niet verstaanbaar richting de verkoper ter reparatie. De eerste heb ik nooit meer terug gezien en geld terug. Wederom gaat hier nu iemand weer over op de mijn oude Xiaomi Redmi Note 4. Dat ding werkt altijd. Vroeger stond Nokia voor kwaliteit maar dat is wel voorbij. Gaat lekker zo.aReaRe© schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:00:
Ik moet nog steeds die Nokia 8.1 terugbrengen (problemen met verstaanbaar zijn tijdens bellen / gebeld worden) dus toch maar eens geprobeerd om te updaten vanaf 00WW_2_59J_SP03 naar Android Ten maar krijg nu de volgende melding
[Afbeelding: Nopkia 8.1 update weigering]
Update problemen zijn er dan niet, maar had liever dat die dingen gewoon kunnen blijven bellen.
Vandaag de telefoon terug gekregen.Anoniem: 238992 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:37:
Dynifix heeft toch een andere Android versie erop gezet.
Het is nu aan het updaten.
De enige mogelijkheid is dus om de telefoon op te sturen ter reparatie
Wat een boomer voor de reputatie voor het Android One programAnoniem: 238992 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:14:
[...]
Vandaag de telefoon terug gekregen.
Dynifix heeft toch een andere Android versie erop gezet.
Het is nu aan het updaten.
De enige mogelijkheid is dus om de telefoon op te sturen ter reparatie

* aReaRe tevreden is over de Pixel 4XL 128GB

Ik heb Android 9 en ik heb dit probleem ook dus het is niet zozeer gerelateerd aan de Android versie. Ik vermoed gewoon een slechte touch screen panel (firmware). Gelukkig is het op te lossen door het scherm uit en weer aan te zetten maar irritant is het wel.danny1909 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:01:
Na veel gemail en twee keer terugsturen naar Coolblue nu eindelijk een 8.1 die weer up-to-date is. Eerste keer kreeg ik hem terug van Dynafix met Android 10 en 2019-09 security patch en wilde het toestel niet verder updaten. Vanmiddag kwam de pakketdienst het toestel de tweede keer terugbrengen van Dynafix. Had vrijdag al het reparatierapport gelezen waarin stond dat er niets was uitgevoerd en dat het toestel perfect werkte, dus ik had geen goede hoop. Maar uit de doos gehaald, updateproces gestart en zowaar kwamen 1 voor 1 de updates tot de huidige release uit.
Fingers crossed hoe lang het goed blijft werken.
Fingers crossed hoe lang het goed blijft werken.
Ik heb hier mijn exemplaar ook maar verstuurd naar Bol om de firmware aan te laten passen. Voor nu maar even doorwerken op de reserve Nokia 3 die ik nog had liggen (ooit voor weinig gekocht bij de Mediamarkt), welke trouwens wel voorzien is van de security patch van februari 2020
. Het is iets trager, maar de dingen die moeten werken, doen het wel.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Mijn 8.1 is vandaag teruggekomen van Coolblue/Dynafix. Was een tijdje aan het updaten maar zit nu op februari 2020 en android 10. Was al bijna gewend aan de A8 van het werk met een beveiligde map voor de privézaken ;-)
Toch kwalijk dat je je toestel moet opsturen voor je Android One / Android 10 ervaring.katertje1 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:42:
Mijn 8.1 is vandaag teruggekomen van Coolblue/Dynafix. Was een tijdje aan het updaten maar zit nu op februari 2020 en android 10. Was al bijna gewend aan de A8 van het werk met een beveiligde map voor de privézaken ;-)
Aankoop bon inmiddels gevonden en morgen maar naar T-Mobile vestiging in Almere (vestiging Lelystad is dicht vanwege Corona virus).
Of kijken of ik dit telefonisch met T-Mobile kan afhandelen (toestel is daar gekocht).
Voor mij nooit meer Nokia / HMD

Soms loont het wachten... Android 10 update is aan het downloaden 

/f/image/Yuu5pupMmT2SnDgmTvrq1kKv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door Thedr op 30-03-2020 13:53 ]
Toch mooi dat het er uiteindelijk alsnog van komt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En mijn Nokia 8.1 ligt bij de reparateur via Bol in verband met de update problemen....

⛔ Trackers of betalen ⛔
@Thedr Oeh, dat ga ik zo testen, maar ik heb nu wel het probleem dat ik geen verbinding meer met WIFI kan maken. Ik krijg de melding Failed to save network, ik probeer daar nu een oplossing voor te vinden want ik heb niet zo zin om mijn telefoon te moeten factory resetten.
Bijna 6 maanden heeft het geduurd maar de Nokia 8.1 is hier aan het updaten 
Ik twijfel nog, toestel doorschuiven naar mijn moeder en de Samsung S7 op V&A, Pixel 4 XL 128GB is nu mijn hoofdtoestel.
Ik twijfel nog, toestel doorschuiven naar mijn moeder en de Samsung S7 op V&A, Pixel 4 XL 128GB is nu mijn hoofdtoestel.
[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 30-03-2020 15:55 ]
Waanzin! De update komt hier ook binnen.
En nu wachten op de volgende update over 6 maanden
of

@Thedr Ja VOLTE werkt hier nu ook, en na een facotory reset kan ik ook weer verbinden met wifi.
De nieuwe gebareninterface (even aanzetten bij instellingen) vind ik ook een vooruitgang, is tenminste nu goed te bedienen met links én rechts met mijn niet zo heel grote handen
En dan zit je te zwaaien naar je eigen toestel?
Mm dat klinkt best wel interessant eigenlijk, misschien maar eens in verdiepen!Thedr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:04:
[...]
Jup!
Maar lees eerst dit evenhttps://www.androidauthor...roid-10-gestures-1025113/
Joopieboy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:06:
[...]
Mm dat klinkt best wel interessant eigenlijk, misschien maar eens in verdiepen!

@Joopieboy Kleine handen is niks om je voor te schamen hoor
Schermen zijn gewoon groot, kan amper met 1 hand mijn scherm voor 3 kwart bedienen. 
Ondanks dat ik motorhandschoenen XL heb, dus niet bepaald 'klein'.
Ondanks dat ik motorhandschoenen XL heb, dus niet bepaald 'klein'.
Je bent me voorTweakerLeen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:41:
Hoe is t mogelijk. Hier ook eindelijk de update. Ik had echt de hoop opgegeven. [Afbeelding]
Moet je daarvoor nog iets instellen? Op mijn toestel zie ik dat hij nog terugschakelt naar 3G als er een telefoontje binnenkomt. Dit is met een KPN abonnement en een toestel dat al enkele maanden op Android 10 zit.menzo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:07:
@Thedr Ja VOLTE werkt hier nu ook, en na een facotory reset kan ik ook weer verbinden met wifi.
Zozo, met beveiligingspatch 2020-03 nog wel. Terwijl ik al een paar maandjes Android 10 heb zit ik nog op de februari patch.TweakerLeen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:41:
Hoe is t mogelijk. Hier ook eindelijk de update. Ik had echt de hoop opgegeven. [Afbeelding]
Dus nu ligt het andere build nummer weer aan kop qua updates.
Spannond allemaal.
Bij netwerk en internet en dan mobiel netwerk, staat een vinkje 4g bellen. Wij hebben t-mobile, ik weet niet of KPN de 8.1 voor VOLTE ondersteund.Out.of.Control schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:40:
[...]
Moet je daarvoor nog iets instellen? Op mijn toestel zie ik dat hij nog terugschakelt naar 3G als er een telefoontje binnenkomt. Dit is met een KPN abonnement en een toestel dat al enkele maanden op Android 10 zit.
Nee, ik denk het niet. Bij mijn KPN abonnement kan ik de instelling niet aanzetten in ieder geval. Toestel staat ook niet in de lijst met toestellen die Mobiel over Wifi ondersteunen (als is dat nèt iets anders natuurlijk).menzo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 00:12:
[...]
Bij netwerk en internet en dan mobiel netwerk, staat een vinkje 4g bellen. Wij hebben t-mobile, ik weet niet of KPN de 8.1 voor VOLTE ondersteund.
4g bellen staat er bij mij ook niet bij.
Afwachten maar.
Afwachten maar.
Hier loopt op dit moment de maart patch binnen, ik zit ook al sinds enkele maanden op 10.ASW1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:08:
[...]
Zozo, met beveiligingspatch 2020-03 nog wel. Terwijl ik al een paar maandjes Android 10 heb zit ik nog op de februari patch.
Spannond allemaal.
Wel handmatig laten zoeken op updates. (geen idee welk build nummer ik heb)
Oh ja, nu vind ik hem ook, Android 10 (V4.30B)roeleboel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:41:
[...]
Hier loopt op dit moment de maart patch binnen, ik zit ook al sinds enkele maanden op 10.
Wel handmatig laten zoeken op updates. (geen idee welk build nummer ik heb)
Niet alleen een beveiligingspatch maar tevens:
-improved system stability
-user interface enhancements
Ik merk wel dat het toestel vlotter is geworden, het 'vasthangen' met het toetsenbord zodat hem opnieuw moet vergrendelen en ontgrendelen heb ik niet meer opgemerkt. Tikken op scherm om hem actief te maken werkt nog steeds niet naar behoren dus die heb ik weer uitgezet. Rest van de issues merken we vanzelf wel om die terugkomen of dat er andere dingen gaan komen.
Ik had ook al Android 10, maar deze update komt ook binnen voor mijn build.ASW1 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:08:
[...]
Zozo, met beveiligingspatch 2020-03 nog wel. Terwijl ik al een paar maandjes Android 10 heb zit ik nog op de februari patch.
Spannond allemaal.
Edit: ik had even tot het einde van het topic moeten scrollen.
[ Voor 7% gewijzigd door Audiowaste op 31-03-2020 09:39 ]
Nee, verder niks voor gedaan. Hoewel bij mij het vinkje bij 4G-bellen wel al aan stond. Je kunt even de ISMI registratie status checken, maar goede kans idd dat KPN het voor de 8.1 (nog) niet ondersteunt.Out.of.Control schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:40:
[...]
Moet je daarvoor nog iets instellen? Op mijn toestel zie ik dat hij nog terugschakelt naar 3G als er een telefoontje binnenkomt. Dit is met een KPN abonnement en een toestel dat al enkele maanden op Android 10 zit.
Ja, eindelijk, de android 10 met maart 2020 update is binnen en draait goed.
Beter laat dan nooit.
Dat net op het moment dat ik besloten had uit te kijken naar een ander merk telefoon wat ik nu weer uitstel.
Voorlopig kan deze weer mee en hopelijk duurt de volgende update niet 6 maanden.
Beter laat dan nooit.
Dat net op het moment dat ik besloten had uit te kijken naar een ander merk telefoon wat ik nu weer uitstel.
Voorlopig kan deze weer mee en hopelijk duurt de volgende update niet 6 maanden.
Ja hoor. Ook hier is Android 10 binnen. Ook de laatste beveiligingpatch is mee gekomen.
Ze hebben dus woord gehouden. Dat valt me dan niet geheel tegen.
Wat Marc64 ook al zei.
Ook ik was al druk zoekende naar een ander merk. Nu maar hopen dat alles een beetje stabiel gaat draaien, wat bij mij nog niet echt het geval was.
Vaak dubbele aanslag bij het typen en ook een instabiele WiFi verbinding.
We gaan het meemaken
Ze hebben dus woord gehouden. Dat valt me dan niet geheel tegen.
Wat Marc64 ook al zei.
Ook ik was al druk zoekende naar een ander merk. Nu maar hopen dat alles een beetje stabiel gaat draaien, wat bij mij nog niet echt het geval was.
Vaak dubbele aanslag bij het typen en ook een instabiele WiFi verbinding.
We gaan het meemaken
Vandaag de telefoon terug gekregen en nu inderdaad met Android 10, echter hebben ze er de Russische firmware opgezet van September 2019 die ook niet update.
Dus maar weer retour richting Bol/Dynafix(not)
⛔ Trackers of betalen ⛔
Knap lullig, net nu de laatste 8.1's een grote update binnen krijgen.JohanKupers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:26:
Vandaag de telefoon terug gekregen en nu inderdaad met Android 10, echter hebben ze er dr Russische firmware opgezet van September 2019 die ook niet update.![]()
Hopen dat je je toestel nog weer kunt laten fixen.
Hoe lang ben je hem kwijt geweest?
Op 24 maart naar hun verstuurd en vandaag weer retour, dus met een beetje mazzel eind volgende week hopelijk een juiste versie terug.SanderM78 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:35:
[...]
Knap lullig, net nu de laatste 8.1's een grote update binnen krijgen.
Hopen dat je je toestel nog weer kunt laten fixen.
Hoe lang ben je hem kwijt geweest?
Anders geld terug en een ander toestel scoren.
[ Voor 5% gewijzigd door JohanKupers op 01-04-2020 13:53 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb de update gister ook eindelijk gekregen
Dark Mode is wel de functie waar ik het meest naar uit keek. Hele tijd dat witte licht in je gezicht smorgens/savonds 
Hopelijk kan ik er nog wat voor vangen op de V&A als de Pixel 4a uit is..

Hopelijk kan ik er nog wat voor vangen op de V&A als de Pixel 4a uit is..
Wat een stelletje kneuzen zijn het dat toch.JohanKupers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:26:
Vandaag de telefoon terug gekregen en nu inderdaad met Android 10, echter hebben ze er de Russische firmware opgezet van September 2019 die ook niet update.![]()
Dat hadden ze ook bij mij gedaan, een volgens mij nog bij andere ook.
Men moet dan toch beseffen dat zie er niet moeten opzetten.
Uiteindelijk had ik wel de juiste erop gekregen.
Van de week de laatste update er ook op gekregen.
Deze was niet 1,5gb maar 410mb
Ook ik had mijn toestel met Buildnr 00WW_2_59J_SP03 eindelijk vorige week maar opgestuurd naar dynafix. En ik kreeg hem afgelopen maandag terug maar met Buildnr 00WW_5_15B, dus wel android 10 maar beveiliging van september. Updates kwamen niet binnen dus ben gaan google op mijn nieuwe Buildnr en het bleek ook de Russische te zijn. Google heeft hier restricties op dus heb ik hem afgelopen maandag weer terug gestuurd naar dynafix met het verzoek er een Buildnr 4xx op te zetten. Balen dit, net nu eindelijk de update voor Buildnr 00WW_2_59J_SP03 wel doorkwam. Had hem trouwens opgestuurd naar aanleiding van een antwoord dat ik notabene zelf van HMD kreeg.
Zijn hier mensen die VoWiFi gebruiken die ook merken dat VoWiFi soms wegvalt terwijl ze met hun thuisnetwerk verbonden zijn? Ik heb dit al een aantal keren gehad en ik vind dat best vervelend want met VoLTE ben ik na een poosje amper nog te verstaan voor de ander dus ik ben er wel van afhankelijk. Ik heb een Netgear router waar LEDE op draait want met de standaard firmware is m'n wifi stukken minder stabiel en moest m'n router vaak herstart worden. Met LEDE draait ie als een zonnetje en heeft maar 1x een herstart nodig gehad in een jaar tijd. Mijn telecom provider is Vodafone.
[ Voor 32% gewijzigd door Sahri op 08-04-2020 11:56 . Reden: Extra info toegevoegd ]
Vandaag bericht dat de telefoon retour komt, maar wel als opmerking probleem niet geconstateerd. Dus waarschijnlijk geen aanpassing van de firmware. Als dat zo is, gaat die zo weer retour.JohanKupers schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:52:
[...]
Op 24 maart naar hun verstuurd en vandaag weer retour, dus met een beetje mazzel eind volgende week hopelijk een juiste versie terug.
Anders geld terug en een ander toestel scoren.

Edit:
Telefoon terug, probleem niet geconstateerd en niets gedaan, maar automagisch staat er nu wel de juiste firmware op.
Eind goed, al goed dus.
[ Voor 16% gewijzigd door JohanKupers op 10-04-2020 12:52 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Kan iemand deze post even verwijderen? Ik kan het namelijk niet zelf
[ Voor 93% gewijzigd door Sahri op 13-04-2020 09:42 ]
TR indienen 
Hier inmiddels een update na een periode Android 10 te hebben gebruikt. Zelfde issues nog steeds, lijkt alsof die soms te druk bezig is met dingen en dan niet reageert op het scherm. Even kicken en dan weer ontgrendelen en hij komt weer, dan merk je wel dat dat niet 'direct' gebeurd. En verder doet ie zijn ding. Alleen echt tevreden kan ik niet zeggen, camera mist gelukkig wel net zoals in het begin dat ie nooit echt scherp stelde als je te snel een foto maakte. Dat is wel verbeterd.
Hier inmiddels een update na een periode Android 10 te hebben gebruikt. Zelfde issues nog steeds, lijkt alsof die soms te druk bezig is met dingen en dan niet reageert op het scherm. Even kicken en dan weer ontgrendelen en hij komt weer, dan merk je wel dat dat niet 'direct' gebeurd. En verder doet ie zijn ding. Alleen echt tevreden kan ik niet zeggen, camera mist gelukkig wel net zoals in het begin dat ie nooit echt scherp stelde als je te snel een foto maakte. Dat is wel verbeterd.
Krijgt iemand met android 10 nog weleens de melding "quick charging" te zien wanneer het toestel aan de oplader ligt? Ik zie alleen nog maar "charging" staan, ongeacht welke lader ik gebruik.
Is dat tegenwoordig de standaard melding of doet bij mij de quick charge functie het niet meer?
Is dat tegenwoordig de standaard melding of doet bij mij de quick charge functie het niet meer?
USB-C al voorzichtig schoongemaakt en alle stof eruit gehaald?ASW1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:12:
Krijgt iemand met android 10 nog weleens de melding "quick charging" te zien wanneer het toestel aan de oplader ligt? Ik zie alleen nog maar "charging" staan, ongeacht welke lader ik gebruik.
Houten tandenstoker helpt goed
GerkeP
Nee ik wilde eerst vragen of het wel/niet normaal is dat ik nooit meer "quick charging" zie.GerkeP schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:03:
[...]
USB-C al voorzichtig schoongemaakt en alle stof eruit gehaald?
Dat is een bekend euvel met "vervuilde" connectoren ;-)ASW1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:05:
[...]
Nee ik wilde eerst vragen of het wel/niet normaal is dat ik nooit meer "quick charging" zie.
Dus schoonmaken is de eerste optie.
Als het dan nog niet werkt ligt het aan je lader of aan je toestel
GerkeP
Dank, ik ga het eens proberen dan.GerkeP schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:51:
[...]
Dat is een bekend euvel met "vervuilde" connectoren ;-)
Ik lees hier gek genoeg niemand die problemen heeft met crashes en freezes van apps en het System-UI. Ik heb sinds de update naar Android 10 ergens in februari hier continu problemen mee. Zo crasht de System-UI eigenlijk standaard als ik alle app-voorkeuren probeer te resetten. Daarnaast zijn er bepaalde apps die sinds de update crashen (en sindsdien uiteraard wel zijn geupdatet). Bijvoorbeeld ook de Microsoft Word app. Iedere keer als ik een document probeer te openen denkt hij er 30 seconden over na; de terug- en homeknop reageren dan niet meer. Naar boven swipen werkt dan nog wel. Dan kan ik de app afsluiten. Als ik dat niet tijdig doe dan start de telefoon opnieuw op. Zeer regelmatig (meerdere keren per dag) lijkt mijn telefoon leeg te zijn (want zwart scherm). 5 minuten later is hij nog 50%; simpelweg een crash van de UI waardoor het scherm niet oplicht e.d. Net zo regelmatig start hij opnieuw op.
Doordat 'standaard' apps als Word niet werken is dat ding totaal onbruikbaar. Merken anderen iets soortgelijks? Ik heb nog geen factory reset geprobeerd. Het kan immers aan een app liggen. In veilige modus had ik het probleem zo snel nog niet, maar soms kan het uren duren voor hij vastloopt en restart. Bovendien heb ik het idee dat het te maken heeft met de interactie tussen (bepaalde) apps en het besturingssysteem...dat is in veilige modus niet te checken. Iemand advies?
Doordat 'standaard' apps als Word niet werken is dat ding totaal onbruikbaar. Merken anderen iets soortgelijks? Ik heb nog geen factory reset geprobeerd. Het kan immers aan een app liggen. In veilige modus had ik het probleem zo snel nog niet, maar soms kan het uren duren voor hij vastloopt en restart. Bovendien heb ik het idee dat het te maken heeft met de interactie tussen (bepaalde) apps en het besturingssysteem...dat is in veilige modus niet te checken. Iemand advies?
Ik zou een factory reset doen.LinkMaster schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:49:
Iemand advies?
Niet leuk omdat het even wat werk is maar wat moet je anders..
Het update-proces van Nokia gaat nu iets sneller: de security patch van april is zojuist op mijn Nokia 8.1 geïnstalleerd
Hier ookarpeggio schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:06:
Het update-proces van Nokia gaat nu iets sneller: de security patch van april is zojuist op mijn Nokia 8.1 geïnstalleerd
⛔ Trackers of betalen ⛔
Er zat geen stof of troep in de USB poort, schoonmaken heeft dus niet geholpen en fast charging doet het nog steeds niet.GerkeP schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:51:
[...]
Dat is een bekend euvel met "vervuilde" connectoren ;-)
Dan is het je lader of je toestel. Of je usb kabel.ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:50:
[...]
Er zat geen stof of troep in de USB poort, schoonmaken heeft dus niet geholpen en fast charging doet het nog steeds niet.
GerkeP
Zat verschillende laders gebruikt het is het toestel.GerkeP schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:
[...]
Dan is het je lader of je toestel. Of je usb kabel.
Hoe snel moet je normaal gesproken kunnen opladen met snelladen: ik dacht ongeveer een procent per minuut?
half uur 40-50% is normaalASW1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:55:
[...]
Zat verschillende laders gebruikt het is het toestel.
Hoe snel moet je normaal gesproken kunnen opladen met snelladen: ik dacht ongeveer een procent per minuut?
Maar zijn die laders die je hebt geprobeerd ook snelladers? Niet elke lader is geschikt voor snelladen
En die opmerking over de usb kabel is ook een serieuze, zat goedkope chinese kabels die warm worden en niet geschikt zijn vanwege de dunnen bedrading
Naar 100% vanaf 1% is ongeveer 2 uur
[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 22-04-2020 11:11 ]
GerkeP
Heb tig snelladers en kabels geprobeerd maar de melding van snelladen zie ik nooit meer langskomen op mijn scherm.
40% in een half uur is overigens niet heel veel sneller dan een procent per minuut.
Misschien dat ik het eens ga timen.
40% in een half uur is overigens niet heel veel sneller dan een procent per minuut.
Instaleer de AccuBattery app eens, daar kan je de piek laadsnelheden zien. Ik heb wel eens gemerkt dat de telefoon alleen aan het snelladen was met het scherm uit.ASW1 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:56:
Heb tig snelladers en kabels geprobeerd maar de melding van snelladen zie ik nooit meer langskomen op mijn scherm.
Ik heb deze telefoon na een half jaar gebruik al weer aan de kant gezet. Gigantische issues met feedback op het scherm (1 op de 3 keer na het unlocken niet responsive) en net zo als bij mijn 8.0 charging port issues. Voor de charging port issue zou ik deze telefoon voor de tweede keer kunnen opsturen, geen zin meer in. Daarnaast kan HMD die irritante feedback issues niet herstellen.
Gedaan en je hebt gelijk, snelladen gebeurt wel degelijk maar alleen wanneer het scherm uit is lijkt het. Misschien is dat om te voorkomen dat het toestel te warm wordt?menzo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:12:
[...]
Instaleer de AccuBattery app eens, daar kan je de piek laadsnelheden zien. Ik heb wel eens gemerkt dat de telefoon alleen aan het snelladen was met het scherm uit.
Dan blijft wel mijn vraag waarom ik nooit meer de melding op het lockscreen zie van snelladen, en wederom die vraag aan jullie of je dat weleens ziet.
Ik weet zeker dat ik dat ooit wel zag, maar begin me nu af te vragen of dat misschien met een ander toestel geweest is.
Vrijwel alle telefoons kunnen alleen snelladen als ze standby staan/lage belasting, omdat anders de rest teveel energie vraagt. Was bij mijn P2 ook zo, daar zag je op het lockscherm echter wel de melding snelladen en twee bliksempjes in het batterij icoontje bovenin. Op mijn 8.1 heb ik de melding nog nooit gezien, maar ik gebruik de snellader dan ook zelden eerlijk gezegd. Meestal gewoon een 2/2.5A lader van die Zweedse meubelboer.ASW1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:53:
[...]
Gedaan en je hebt gelijk, snelladen gebeurt wel degelijk maar alleen wanneer het scherm uit is lijkt het. Misschien is dat om te voorkomen dat het toestel te warm wordt?
Dan blijft wel mijn vraag waarom ik nooit meer de melding op het lockscreen zie van snelladen, en wederom die vraag aan jullie of je dat weleens ziet.
Ik weet zeker dat ik dat ooit wel zag, maar begin me nu af te vragen of dat misschien met een ander toestel geweest is.
Zojuist even een testje gedaan met AccuBattery; na installeren gisteren bleek dat ik een jaar of 2 geleden schijnbaar een lifetime Pro licentie heb gelocht
Even een stuk opgeladen met de Nokia snellader: zag rond de 94% per uur gemiddeld. Best netjes dus wat mij betreft.
[ Voor 12% gewijzigd door Thedr op 23-04-2020 12:14 ]
Die app laat mij ook 90+ % per uur zien.Thedr schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:56:
Even een stuk opgeladen met de Nokia snellader: zag rond de 94% per uur gemiddeld. Best netjes dus wat mij betreft.
(Wat ik overigens niet helemaal snap is dat die app steeds milliampere laat zien maar niet het voltage?
Ik bedoel dat die app laat zien dat met het scherm uit er geladen wordt met een gemiddelde van 2763 mA maar zolang je niet weet bij welk voltage dat gebeurt zegt dat toch niets?)
Hoe dan ook de melding "fast charging" zal ik dan wel gezien hebben op m'n vorige toestel dat is nog maar een half jaartje geleden.
In de app staat voltage er bij mij ook gewoon bij hoor, bij het blokje statusASW1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:02:
[...]
Die app laat mij ook 90+ % per uur zien.
(Wat ik overigens niet helemaal snap is dat die app steeds milliampere laat zien maar niet het voltage?
Ik bedoel dat die app laat zien dat met het scherm uit er geladen wordt met een gemiddelde van 2763 mA maar zolang je niet weet bij welk voltage dat gebeurt zegt dat toch niets?)
Hoe dan ook de melding "fast charging" zal ik dan wel gezien hebben op m'n vorige toestel dat is nog maar een half jaartje geleden.
Dat is toch het voltage van de batterij en niet de laadspanning?Thedr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:06:
[...]
In de app staat voltage er bij mij ook gewoon bij hoor, bij het blokje status
Ligt eraan hoe je het bedoelt; maar het is zo te zien de spanning op de terminals van de batterij. Als ik hier de lader aansluit vliegt ie omhoog. Als ik de lader er weer afhaal zakt hij weer. De spanning van de batterij en laadspanning zijn feitelijk gelijk tijdens het laden.ASW1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:22:
[...]
Dat is toch het voltage van de batterij en niet de laadspanning?
Uiteraard, maar dan kun je dus nooit zien met hoeveel volt of vermogen er geladen werd tijdens snelladen.Thedr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:27:
[...]
Ligt eraan hoe je het bedoelt; maar het is zo te zien de spanning op de terminals van de batterij. Als ik hier de lader aansluit vliegt ie omhoog. Als ik de lader er weer afhaal zakt hij weer. De spanning van de batterij en laadspanning zijn feitelijk gelijk tijdens het laden.
Maar goed dit gaat de reikwijdte van dit topic te buiten waarschijnlijk.
Tuurlijk wel; je hebt spanning en stroom dus kan je vermogen uitrekenen. Bij snelladen is de spanning (ongeveer) gelijk en de stroom is hoger dan bij normaal laden. Als je perse wilt zien wat er over de kabel gaat moet je even zo'n USB analyser kopen en die er tussen hangen.ASW1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:37:
[...]
Uiteraard, maar dan kun je dus nooit zien met hoeveel volt of vermogen er geladen werd tijdens snelladen.
Maar goed dit gaat de reikwijdte van dit topic te buiten waarschijnlijk.
Het kenmerk van snelladen is toch juist dat de spanning varieert van de normale 5 volt tot wel 20 volt oid afhankelijk van het protocol? Het aantal miliampere waarmee geladen wordt zegt dan niet zoveel zonder het voltage te kennen.Thedr schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:51:
[...]
Tuurlijk wel; je hebt spanning en stroom dus kan je vermogen uitrekenen. Bij snelladen is de spanning (ongeveer) gelijk en de stroom is hoger dan bij normaal laden. Als je perse wilt zien wat er over de kabel gaat moet je even zo'n USB analyser kopen en die er tussen hangen.
Ja, maar dat gaat dus over de spanning die de USB lader aanbied aan de (power management chip op) de telefoon. Die converteert de aangeboden spanning naar een niveau wat geschikt is om de batterij op te laden; feitelijk gaat het om de overspanning ten opzichte van de actuele batterijspanning. Die 'echte' laadspanning zal dus ergens tussen 3.6 en 4.2V liggen. Als je meer dan 4.2V op je batterij zet gaat hij snel en onherroepelijk kapotASW1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:55:
[...]
Het kenmerk van snelladen is toch juist dat de spanning varieert van de normale 5 volt tot wel 20 volt oid afhankelijk van het protocol? Het aantal miliampere waarmee geladen wordt zegt dan niet zoveel zonder het voltage te kennen.

De hogere spanning via USB wordt gebruikt om voor hetzelfde vermogen de stroom te kunnen verlagen en dus verliezen/warmteontwikkeling in de vaak dunne aderparen, contacten e.d. te voorkomen.
Mijn Nokia 8.1 draait op Android 10 en heeft al sinds het begin een irritante kwaal (toen nog op Android 9) dat Chrome wordt afgesloten. Als ik Chrome open dan start hij opnieuw. De privacy mode tabs zijn weg en de normale tabs bevinden zich in een toestand van dagen geleden.
Als ik bijvoorbeeld een topic op het forum lees in Chrome en ik open een andere app of doe een paar andere handelingen op de telefoon om vervolgens terug naar Chrome te gaan dan zie ik regelmatig dat Chrome opnieuw start. (de tabjes worden opnieuw aangemaakt)
De tab die open stond op een topic van het forum is dan teruggeopend op een toestand van een hele tijd terug. Posts van dagen of zelfs weken geleden.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het zou kunnen verhelpen?
Ik al met battery settings lopen tweaken, maar dat lijkt niets uit te maken.
Zou dit een Android issue zijn of is het een Nokia issue?
Als ik bijvoorbeeld een topic op het forum lees in Chrome en ik open een andere app of doe een paar andere handelingen op de telefoon om vervolgens terug naar Chrome te gaan dan zie ik regelmatig dat Chrome opnieuw start. (de tabjes worden opnieuw aangemaakt)
De tab die open stond op een topic van het forum is dan teruggeopend op een toestand van een hele tijd terug. Posts van dagen of zelfs weken geleden.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het zou kunnen verhelpen?
Ik al met battery settings lopen tweaken, maar dat lijkt niets uit te maken.
Zou dit een Android issue zijn of is het een Nokia issue?
Wilde toevallig wat dingen bestellen bij een webshop, daar hadden ze ook een USB power analyser in de aanbieding... die heb ik dus gisteren even aan de Nokia snellader gehangenASW1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:55:
[...]
Het kenmerk van snelladen is toch juist dat de spanning varieert van de normale 5 volt tot wel 20 volt oid afhankelijk van het protocol? Het aantal miliampere waarmee geladen wordt zegt dan niet zoveel zonder het voltage te kennen.
Hij begint op 5V, 1.5A. Als de telefoon standby staat schakelt hij al snel over naar 7V, ~2.5A. Hoogste wat ik voorbij heb zien komen is ~18-20W.
Mijn standaard Ikea lader houdt het op 5V, ~1.5A, 7.5W dus.
Ja ik durfde er nog niet aan, maar na het plaatsen van het bericht toch maar gedaan. Daarna werkte alles vlekkeloos!ASW1 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:04:
[...]
Ik zou een factory reset doen.
Niet leuk omdat het even wat werk is maar wat moet je anders..
...
Tot de beveiligingspatch van april die vandaag automatisch geïnstalleerd werd. !@#"$OJPQK@RPU(*Q@{$OERIU Wat een frustratie. Twee weken geen vuiltje aan de lucht, en nu dus wéér binnen 2 minuten dat de telefoon vastloopt en opnieuw opstart. Via de instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen gaat niet eens. Als ik daar op klik loopt hij vast en start hij weer opnieuw op. Wat een zooi. Net is het wel één keer gelukt, maar dacht (i.t.t vorige keer) dit keer maar de back-up er op te zetten bij het instellen. Crasht meteen. Ik ga 'm zo nog een keer naar de fabrieksinstellingen zetten als het me lukt (Anders in safe mode), maar ik kan dit onmogelijk iedere maand gaan doen na iedere automatische update. Iemand nog tips? Softwarematig kunnen ze dit met een reparatie ook niet oplossen denk ik.
EDIT: Nogmaals factory reset zonder de back-up te installeren werkt helaas ook niet...
[ Voor 3% gewijzigd door LinkMaster op 30-04-2020 17:16 ]
Het probleem dat ik met mijn Nokia 8.1 ervaar is mogelijk toch Nokia specifiek.
Probleem
Chrome wordt semi random gestopt als ik andere apps start. Wanneer ik een aantal tabs open heb staan in Chrome en daarna twee of drie andere apps dan moet Chrome worden herstart als ik terug naar Chrome ga. De tabbladen hebben dan vaak ook een oudere toestand van dagen of weken geleden.
Als ik Chrome open heb staan en daarna de camera app start dan is gegarandeerd Chrome gereset. Ik vind dit erg irritant, want je kunt dus niet multi tasken. Ook als ik een aantal dagen geen andere apps start zal Chrome toch naar veloop van tijd een keer gereset worden.
Dit probleem heb ik met een Samsung A5 van mijn werk niet. Daar heb ik meerdere tabs in de browser al meer dan een jaar open staan en die is nog nooit gereset.
Wat ik al gedaan heb
Nokia specifiek probleem m.b.t. een voorgeinstalleerde Power Saver app:
https://www.geekdashboard...ng-apps-background/#nokia
Meer gedetailleerde info over die Power Saver app die niet meer op Nokia toestellen zou moeten voorkomen:
https://dontkillmyapp.com/nokia
Vragen
Ik heb nog steeds problemen met mijn Nokia 8.1 op Android One dat er apps ongevraagd worden afgeschoten. Vooral het killen van mijn Chrome browser is erg vervelend.
Herkennen jullie dit probleem? Heeft iemand tips of een oplossing voor mij?
Probleem
Chrome wordt semi random gestopt als ik andere apps start. Wanneer ik een aantal tabs open heb staan in Chrome en daarna twee of drie andere apps dan moet Chrome worden herstart als ik terug naar Chrome ga. De tabbladen hebben dan vaak ook een oudere toestand van dagen of weken geleden.
Als ik Chrome open heb staan en daarna de camera app start dan is gegarandeerd Chrome gereset. Ik vind dit erg irritant, want je kunt dus niet multi tasken. Ook als ik een aantal dagen geen andere apps start zal Chrome toch naar veloop van tijd een keer gereset worden.
Dit probleem heb ik met een Samsung A5 van mijn werk niet. Daar heb ik meerdere tabs in de browser al meer dan een jaar open staan en die is nog nooit gereset.
Wat ik al gedaan heb
- Chrome op de whitelist gezet zodat deze niet door BatteryOptimization zou moeten worden gekilled
- Activiteiten niet oplaan (gedisabled)
- Achtergrondproceslimiet (op standaardlimiet gezet)
Nokia specifiek probleem m.b.t. een voorgeinstalleerde Power Saver app:
https://www.geekdashboard...ng-apps-background/#nokia
Meer gedetailleerde info over die Power Saver app die niet meer op Nokia toestellen zou moeten voorkomen:
https://dontkillmyapp.com/nokia
Vragen
Ik heb nog steeds problemen met mijn Nokia 8.1 op Android One dat er apps ongevraagd worden afgeschoten. Vooral het killen van mijn Chrome browser is erg vervelend.
Herkennen jullie dit probleem? Heeft iemand tips of een oplossing voor mij?
Klopt. Zodra je het scherm aanzet stopt ie met snelladen maar de tekst 'charging quickly/fast' staat dan nog even in beeld.menzo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:12:
[...]
Instaleer de AccuBattery app eens, daar kan je de piek laadsnelheden zien. Ik heb wel eens gemerkt dat de telefoon alleen aan het snelladen was met het scherm uit.
@HyperH Die power saver app wordt op de Nokia toestellen die nu uit de fabriek komen niet meer meegeleverd. De toestellen die men voor die tijd gekocht heeft of geproduceerd zijn zullen het nog wel behouden. Als ik nu de Nokia 8.1 zou kopen dan staat die er niet meer op als t goed is. BTW draai je Android 9 of 10?
[ Voor 28% gewijzigd door Sahri op 02-05-2020 12:02 ]
Het betreft Android 10 en de telefoon is vorig jaar gekocht.
Er is in het 'systeem apps' overzicht wel een 'Batterijbeschering' app geïnstalleerd. Ook zie ik in de systeem app lijst deze entries:
com.evenwell.batteryprotect.overlay.base
com.evenwel.PowerMonitor.overlay.base
Dat zijn is echter niet de com.evenwell.powersaving.g3 die op de websites genoemd werd als boosdoener.
Op deze website klagen er ook mensen over dat apps nog steeds spontaan worden afgesloten na de update van Nokia:
https://community.phones....timum-battery-performance
https://community.phones....nt/130852/#Comment_130852
Er is in het 'systeem apps' overzicht wel een 'Batterijbeschering' app geïnstalleerd. Ook zie ik in de systeem app lijst deze entries:
Dat zijn is echter niet de com.evenwell.powersaving.g3 die op de websites genoemd werd als boosdoener.
Op deze website klagen er ook mensen over dat apps nog steeds spontaan worden afgesloten na de update van Nokia:
[ Voor 28% gewijzigd door HyperH op 02-05-2020 13:12 ]
Volgens mij is dat op vrij oude info gebaseerd en hebben ze de processen een andere naam gegeven in de tussentijd. Maar je kan ze niet meer uitschakelen in Android 10, iets wat in Android 9 nog wel kon. De optie 'uitschakelen' is grijs nu.HyperH schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:28:
Het betreft Android 10 en de telefoon is vorig jaar gekocht.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires