Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Heb ik dan nu last van een algemeen Android probleem of is het Nokia specifiek?
Hebben andere Nokia 8.1 gebruikers hier ook last van?

Het probleem van afsluitende apps vind ik erg vervelend, omdat je de inhoud van de app bij het herstarten meestal kwijt bent. (de laatste toestand is i.i.g. niet bewaart gebleven)
Mocht iemand een oplossing weten of een goede suggestie kunnen doen dan zou ik dat erg waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
HyperH schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:53:
Heb ik dan nu last van een algemeen Android probleem of is het Nokia specifiek?
Hebben andere Nokia 8.1 gebruikers hier ook last van?

Het probleem van afsluitende apps vind ik erg vervelend, omdat je de inhoud van de app bij het herstarten meestal kwijt bent. (de laatste toestand is i.i.g. niet bewaart gebleven)
Mocht iemand een oplossing weten of een goede suggestie kunnen doen dan zou ik dat erg waarderen!
Lijkt mij een typisch Nokia probleem. Veel app developers zijn daar ook best pissig over al heb ik het idee dat het ook een beetje luiheid van de app developers zelf is want de apps die ik gebruik hebben daar totaal geen last van. Maar wel apart dat juist Chrome daar bij jou last van lijkt te hebben. Volgens mij is Chrome een beetje te gulzig met RAM gebruik en dat ie daarom wordt afgesloten als je andere apps start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29
@ HyperH,

Geen probleem met Chrome hier, maar ben er mee gestopt vanwege de hoge belasting.
Sinds een paar maanden met volle tevredenheid maak ik gebruik van Google Dev. ( staat in de playstore )

Probeer deze, en je weet meer
ik geloof niet dat het een Android probleem is en/of Nokia specifiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Sahri schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:50:
[...]
Lijkt mij een typisch Nokia probleem. Veel app developers zijn daar ook best pissig over al heb ik het idee dat het ook een beetje luiheid van de app developers zelf is want de apps die ik gebruik hebben daar totaal geen last van.
Je zou toch verwachten dat Chrome van Google de Android features goed geïmplementeerd heeft?
Maar wel apart dat juist Chrome daar bij jou last van lijkt te hebben. Volgens mij is Chrome een beetje te gulzig met RAM gebruik en dat ie daarom wordt afgesloten als je andere apps start.
Andere Apps hebben er ook wel last van maar dat valt niet heel erg op. Chrome valt nadrukkelijk op omdat er dan tabs verdwenen en de inhoud van de tabs die wel heropend worden al dagen of weken oud is.
Chrome heeft bij mij meestal wel nu.nl of tweakers en andere (nieuws) artikelen open staan.

Het is een heel erg vervelend probleem dat het gebruik van de telefoon ernstig belemmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
IJsselman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:42:
Geen probleem met Chrome hier, maar ben er mee gestopt vanwege de hoge belasting.
Sinds een paar maanden met volle tevredenheid maak ik gebruik van Google Dev. ( staat in de playstore )

Probeer deze, en je weet meer
ik geloof niet dat het een Android probleem is en/of Nokia specifiek
Je bedoelt dat ik zou kunnen proberen om een snapshot / beta versie van Chrome te proberen?

Ik verwacht niet dat het een Chrome probleem is, want andere apps worden er ook door getroffen.
Aangezien er online wel meer klachten meldingen zijn vrees ik wel dat het Nokia specifiek is.

Reproduceerbaarheid is inmiddels ook verbeterd, want na het starten van twee of drie apps is de oorspronkelijke app meestal al een herstart nodig:
  • Open App X
  • Start App Y
  • Start App Z
  • Bij terug switchen naar App X blijkt deze niet meer te draaien en wordt opnieuw gestart met verouderde inhoud
Vooral de camera app en de fotogallerij lijken funest te zijn. Als je App X opent en daarna de camera app start dan is App X al een herstart nodig.

Dit vind ik niet normaal en volgens mij zou dit voor Android ook niet nodig zijn. Telefoons van andere meren met slechtere specificaties dan mijn Nokia 8.1 vertonen dit gedrag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:00
Heb er eerlijk gezegd nooit merkbaar last van gehad, maar ik kan je stappen hierboven ook reproduceren. Geen idee eigenlijk of dat sinds de/een recente update is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:06
De mei update komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Eerst krijg je een half jaar niets en nu weer gewoon iedere maand. d:)b

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
JohanKupers schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:48:
Eerst krijg je een half jaar niets en nu weer gewoon iedere maand. d:)b
Dat is ook wat er beloofd is. Jammer dat ze dat een tijdje niet hebben gekund ivm de issues naar de Android 10 update / Corona / whatever, maar wel fijn dat het nu weer gewoon doorgaat.
Mensen die de Android 10 update wel hadden, hebben ook gewoon maandelijks de patches ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

Prx

Nou, dat "ik klink als een robot" krijg ik nu bij zo'n beetje elk gesprek te horen. Het is niet altijd direct vanaf het begin van het gesprek aanwezig. Heb even de test gedaan van de microfoons, maar die nemen gewoon goed op en geven niet dat effect. Kan zo dus niet 1-2-3 zeggen dat het aan de microfoon ligt.

Heb de simkaart even omgestoken naar een Nokia 6.1 die nog in de kast lag, maar daar heb ik het probleem nog niet mee gehad, dus ik kan ook vodafone van de zaak niet de schuld geven. Ik zit te overwegen om maar een Factory Reset te doen, om te kijken of het toch iets in de software is, maar dat wordt weer vervelend omdat ik al mijn tokens op mijn telefoon heb en nu niet langs kantoor mag (noch wil).

Zag hier ook al meerdere mensen die een soortgelijk probleem hadden, maar verder dan terugsturen onder de 2 jaar garantie lijkt het niet te komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Kwam er net achter dat de simkaart niet werkte na de update van gisteren . Pas na een nieuwe reboot was die weer actief. :P

Dat verklaart dan wel weer waarom de SMS validatie vandaag niet werkte. Aangezien dat systeem wel vaker geen SMS verstuurd, heb ik vandaag niet verder gekeken. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
JohanKupers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:46:
Kwam er net achter dat de simkaart niet werkte na de update van gisteren . Pas na een nieuwe reboot was die weer actief. :P

Dat verklaart dan wel weer waarom de SMS validatie vandaag niet werkte. Aangezien dat systeem wel vaker geen SMS verstuurd, heb ik vandaag niet verder gekeken. :+
Ja hier ook, even vliegtuig modus aan en uit gaf weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

menzo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Ja hier ook, even vliegtuig modus aan en uit gaf weer verbinding.
O ja, dat had ook gekund. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De juni patch komt hier nu binnen. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
JohanKupers schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:22:
De juni patch komt hier nu binnen. *O*
Hier kwam ie gisteravond ook binnen. Moest hem na de reboot net als de vorige keer weer even in vliegtuigstand zetten en weer eraf halen om mobiele netwerken weer beschikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Thedr schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Hier kwam ie gisteravond ook binnen. Moest hem na de reboot net als de vorige keer weer even in vliegtuigstand zetten en weer eraf halen om mobiele netwerken weer beschikbaar te krijgen.
Dat had ik dus deze keer niet, meteen na de reboot van de installatie was de simkaart weer gewoon online.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:56
JohanKupers schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Dat had ik dus deze keer niet, meteen na de reboot van de installatie was de simkaart weer gewoon online.
same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17

Woembah

YNWA

Ik vond mijn 8.1 af en toe traag en laggy worden, maar dat lijkt met deze juni update weer helemaal verholpen. Alles voelt weer vrij vlot. Delen jullie deze ervaring?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb er helemaal geen last van, ook niet gehad. Toestel doet het nog steeds prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Woembah schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:46:
Ik vond mijn 8.1 af en toe traag en laggy worden, maar dat lijkt met deze juni update weer helemaal verholpen. Alles voelt weer vrij vlot. Delen jullie deze ervaring?
Met regelmaat ja, al heb ik dan ook niet het beste voorbeeld qua toestel en betrouwbaarheid. :P
Ik start hem zo wekelijks wel eens opnieuw op eigenlijk, ook om bepaalde issues te verminderen.

Ergens hoop ik dat die gewoon goed stuk gaat een keer en ik dan een reden heb om hem echt te vervangen, want verder is ie gewoon goed. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik moet zeggen dat ik zo goed als geen probleem heb met de Nokia 8.1. Heel af en toe geeft de auto unit aan dat er geen bereik is (het bereik symbool blijft leeg op het autoscherm) maar alles werkt wel gewoon. Als je dan een reboot van de telefoon doet, is dat weer hersteld.

Tevens zie ik ook niet dat er tegenwoordig een telefoon is die dezelfde bang for the bucks geeft als de Nokia 8.1 (vorig jaar in de aanbieding gekocht bij Bol voor € 300) , dus voorlopig blijft de Nokia nog wel even in gebruik.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Prx schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:00:
Nou, dat "ik klink als een robot" krijg ik nu bij zo'n beetje elk gesprek te horen. Het is niet altijd direct vanaf het begin van het gesprek aanwezig. Heb even de test gedaan van de microfoons, maar die nemen gewoon goed op en geven niet dat effect. Kan zo dus niet 1-2-3 zeggen dat het aan de microfoon ligt.

Heb de simkaart even omgestoken naar een Nokia 6.1 die nog in de kast lag, maar daar heb ik het probleem nog niet mee gehad, dus ik kan ook vodafone van de zaak niet de schuld geven. Ik zit te overwegen om maar een Factory Reset te doen, om te kijken of het toch iets in de software is, maar dat wordt weer vervelend omdat ik al mijn tokens op mijn telefoon heb en nu niet langs kantoor mag (noch wil).

Zag hier ook al meerdere mensen die een soortgelijk probleem hadden, maar verder dan terugsturen onder de 2 jaar garantie lijkt het niet te komen. :'(
Ik had vorig jaar nog een factory reset gedaan om het te proberen te verhelpen maar dat hielp niks dus je hoeft het niet te proberen.

Mag ik weten in welke dorp/stad je woont? Ik probeer al een poos uit te zoeken waar het aan kan liggen dat we als een robot klinken in gesprekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sahri op 01-07-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
En zojuist komt hier de 2020-07 security patch binnenfietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Thedr schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:06:
Had wederom het 'probleem' na de reboot dat de primaire simkaart niet online kwam. Even vliegtuigmodus in en uitschakelen en daar was die weer.,

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
JohanKupers schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Had wederom het 'probleem' na de reboot dat de primaire simkaart niet online kwam. Even vliegtuigmodus in en uitschakelen en daar was die weer.,
Hier ook weer precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Heeft iemand een idee waar ik in Nederland een camera lens glaasje kan kopen?
Mijn 8.1 is gevallen, en eerste reactie is natuurlijk kijken of het scherm nog heel is. Blij was ik dat er nog geen krasje op zit door glasbeschermingslaag en bechermingscover. Tot ik de achterkant bekeek....
Shit.... camera lens beschermglaasje gebarsten......

Nu zijn deze glaasjes gelukkig vrij gemakkelijk te vervangen, maar via veel sites blijken die helemaal vanuit China verstuurd te worden. Aliexpress kennende gaat dat dus zo'n 2 maand duren. Voor veel goedkope prullaria is me het dat waard. Maar in dit geval heb ik het glaasje liever vandaag dan morgen.

Dus als iemand een link weet naar een verkoper die me dit glaasje in 2-3 dagen kan leveren.... GRAAAAGGGG
Prijs is van minder belang

https://www.aliexpress.com/item/32967001822.html
Zo'n glaasje dus!
(En niet het beschermglaasje wat daar weer op "plakt")

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsselman
#LessRam,
Een bekende had hetzelfde euvel en is toen geslaagd via MP
Zoek daar eens bij de zgn reperateurs
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Thedr schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:06:
Hier ook. Met elke security patch hoop ik dat de touch screen problemen ook verholpen worden want soms word ik er gestoord van!

Draaien we hier allemaal met dezelfde touch screen panel firmware versie of is daar ook onderling verschil in? Ik heb zelf Novatek-V06 Gx-4-V01.00.25.1007

[ Voor 5% gewijzigd door Sahri op 21-07-2020 18:10 . Reden: Firmware versie touch screen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Sahri schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Hier ook. Met elke security patch hoop ik dat de touch screen problemen ook verholpen worden want soms word ik er gestoord van!

Draaien we hier allemaal met dezelfde touch screen panel firmware versie of is daar ook onderling verschil in? Ik heb zelf Novatek-V06 Gx-4-V01.00.25.1007
Ik draai Firmwareversie touchscherm Novatek-V06 Gx-4-V01.00.25.1007, dat is iig dezelfde.

Heb trouwens het idee dat het issue van snel sluitende apps wat beter is geworden. Kan iig meer apps open hebben die snel blijven openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Sahri schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Ik werd er ook gek van, maar een paar dagen geleden heb ik de developer opties uitgezet en dat lijkt te helpen.
Het is nog niet helemaal weg, maar lijkt wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Out.of.Control schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Ik werd er ook gek van, maar een paar dagen geleden heb ik de developer opties uitgezet en dat lijkt te helpen.
Hoe zet je dat uit?

Edit: Nvm. Stomme vraag was dat eigenlijk 😅

[ Voor 7% gewijzigd door Sahri op 21-07-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:56
Out.of.Control schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Ga ik ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Voor degenen die de notch optie weer terug willen na te hebben geüpdate naar Android 10: Er is een app die dat ook kan en het werkt perfect op mijn toestel! :D Installeer de app SetEdit, zoek naar de optie "notch_full_bezel" en zet de waarde van "1" naar "0".

Dit heb ik overigens niet van mezelf. Ik vond er een topic over op XDA Developers.

[ Voor 16% gewijzigd door Sahri op 26-07-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Sahri schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:57:
Voor degenen die de notch optie weer terug willen na te hebben geüpdate naar Android 10
Wat bedoel je precies met ‘de notch optie’ ?
Ik kan in de instellingen nog steeds kiezen om de notch zichtbaar te hebben of een volledig zwart balkje te hebben bovenaan om de notch te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
kontroll schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Wat bedoel je precies met ‘de notch optie’ ?
Ik kan in de instellingen nog steeds kiezen om de notch zichtbaar te hebben of een volledig zwart balkje te hebben bovenaan om de notch te verbergen.
Dit is niet meer mogelijk in Android 10. Ik vermoed dat jij nog Android 9 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Sahri schreef op maandag 27 juli 2020 @ 01:15:
[...]

Dit is niet meer mogelijk in Android 10. Ik vermoed dat jij nog Android 9 hebt.
Android 10 hier, en dat lukt nog perfect

Instellingen / scherm / geavanceerd / volledig frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

kontroll schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Op mijn Nokia 8.1 met Android 10 en die van mijn collega mist die setting in instellingen en hebben we de SetEdit route moeten uitvoeren.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
kontroll schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Die optie mist bij mij en vele anderen. Wel frappant dat jij die optie nog wel hebt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH_kxh2x_aQAQ2vlts_s0CMx_3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOsmQvrlNekleAKkRV3Enist.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Vreemd inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEAgielTKw7MP2kGZneDu6z5j4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9eXDjDcZUVfcbJr6LEY1L6b0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
@kontroll Welke model nummer en baseband versie heb je? Ik wil namelijk erachter proberen te komen waarom jij de optie wel hebt en de meeste anderen hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 23:23
Ik kan de notch ook aan of uitschakelen via instellingen. Ik zit op 00WW_5_15B en Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier op 00WW_430B_SP04 en ook Android 10 (1 juli 2020)
Stancke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:52:
Ik kan de notch ook aan of uitschakelen via instellingen. Ik zit op 00WW_5_15B en Android 10.
Da's toch die vage Russische variant die op september 2019 blijft steken? Die heb ik ook gehad na een reparatie, maar gelukkig hebben ze de tweede keer wel de juiste versie geflasht en blijft die nu wel maandelijks updaten.

[ Voor 80% gewijzigd door JohanKupers op 28-07-2020 07:46 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
@Sahri
Android 10 (beveilingspatch 1 juli 2020)
Build-nr 00WW_4_30B_SP04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
JohanKupers schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:36:
Hier op 00WW_430B_SP04 en ook Android 10 (1 juli 2020)

[...]

Da's toch die vage Russische variant die op september 2019 blijft steken? Die heb ik ook gehad na een reparatie, maar gelukkig hebben ze de tweede keer wel de juiste versie geflasht en blijft die nu wel maandelijks updaten.
Jammer genoeg is dat die Russische variant die blijft steken op september 2019, ja... Kan helaas m'n telefoon niet missen omwille van werkgerelateerde zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
@kontroll En het model nummer dan? Zoals je kunt zien in de screenshot is de mijne TA-1119.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRc41Bp4p0hVZIKJAr6Br5uZhA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vr5Sz3v33mUyV7SwwbMNgG6T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Sahri schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:56:
@kontroll En het model nummer dan? Zoals je kunt zien in de screenshot is de mijne TA-1119.
Identiek: model TA-1119
Hardwareversie 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
kontroll schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Identiek: model TA-1119
Hardwareversie 3.1
Ik vind het echt maf dat er verschil is tussen build versies van dit toestel mbt instellingen zoals deze. Ik vind dat dit gelijk getrokken moet worden voor alle builds maar Nokia/HMD Global kennende geven ze er geen reet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ik overweeg om de Nokia 8.1 te vervangen door een Pixel 4...

Vorige zomer de telefoon nieuw gekocht, prijs/kwaliteit/specs een fantastische telefoon. Altijd heel tevreden over geweest, zeker in combinatie met Android One programma.

In oktober kwam telefoon vast te zitten in reboot systeem, telefoon werd gerepareerd en teruggekregen met een bizarre russische firmware op de telefoon waardoor de telefoon geen security updates meer krijgt. Hoe bizar en hoe kut eigenlijk... Sinds enkele weken/maanden komt het heel regelmatig voor dat mijn touchscreen niet reageert op mijn input, er hangt geen screenprotector oid. op, geen schade aan het scherm maar toch heel frustrerend in gebruik. Telefoon terug vergrendelen en opnieuw openen verhelpt het wel maar dit gebeurt wel +10 keer per dag...

Eigenlijk alleen maar bergaf gegaan met de kwaliteit op software vlak... Jammer, vind het nog steeds een knappe telefoon qua design maar blijkbaar kan Nokia niet hetgeen leveren wat ik wil.

Ik hoorde regelmatig ook mensen klagen tijdens een telefoongesprek dat ze mij moeilijk konden verstaan. Ligt het aan de telefoon van mij of aan telefoon van de anderen? Dat laat ik in het midden.

Ik hoop toch dat de Pixel 4 2 steps up zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Stancke op 01-08-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
@Stancke Dat probleem wat jij beschrijft met telefoongesprekken heb ik ook gehad al lijkt dat grotendeels opgelost te zijn. Met het touchscreen heb ik ook weleens problemen maar wel aanzienlijk minder dan jij. Ik had het trouwens niet gepikt dat er Russische firmware op m'n toestel werd geflashed. Ik was ermee terug gegaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Sahri op 01-08-2020 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stancke schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:31:
Ik overweeg om de Nokia 8.1 te vervangen door een Pixel 4...

Vorige zomer de telefoon nieuw gekocht, prijs/kwaliteit/specs een fantastische telefoon. Altijd heel tevreden over geweest, zeker in combinatie met Android One programma.

In oktober kwam telefoon vast te zitten in reboot systeem, telefoon werd gerepareerd en teruggekregen met een bizarre russische firmware op de telefoon waardoor de telefoon geen security updates meer krijgt. Hoe bizar en hoe kut eigenlijk... Sinds enkele weken/maanden komt het heel regelmatig voor dat mijn touchscreen niet reageert op mijn input, er hangt geen screenprotector oid. op, geen schade aan het scherm maar toch heel frustrerend in gebruik. Telefoon terug vergrendelen en opnieuw openen verhelpt het wel maar dit gebeurt wel +10 keer per dag...

Eigenlijk alleen maar bergaf gegaan met de kwaliteit op software vlak... Jammer, vind het nog steeds een knappe telefoon qua design maar blijkbaar kan Nokia niet hetgeen leveren wat ik wil.

Ik hoorde regelmatig ook mensen klagen tijdens een telefoongesprek dat ze mij moeilijk konden verstaan. Ligt het aan de telefoon van mij of aan telefoon van de anderen? Dat laat ik in het midden.

Ik hoop toch dat de Pixel 4 2 steps up zal zijn.
Nja dat heb ik dus ook gehad na reparatie dat mijn scherm vaak niet of kudt reageert. Erg irritant. Geen oplossing voor gekomen en omdat het geen constant probleem is ook geen reden tot reparatie onder garantie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
According to the Maintenance Release Summary, current maintenance release is 00WW_4_30B and 00WW_5_30B from March 2020 which received monthly security updates in April (SP01), May (SP02), and June (SP03).

There is also 00WW_2_59J, which is still Android 9 and received its last security update in October 2019 (SP03). Also 00WW_3_02I exist, which is also Android 9 and received the last security update in September 2019 (SP02).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Denk er toch aan om mijn telefoon volgende week terug op te sturen voor de juiste software versie op te laden en voor het probleem van het niet-altijd reagerende touchscreen en slechte audio. Ben in verlof volgende week dus kan even een oude iPhone gebruiken van m'n vriendin.

Ondertussen toch duidelijk geworden dat ik ga overschakelen naar de Pixel 4a.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 18:17
Stancke schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:51:
Denk er toch aan om mijn telefoon volgende week terug op te sturen voor de juiste software versie op te laden en voor het probleem van het niet-altijd reagerende touchscreen en slechte audio. Ben in verlof volgende week dus kan even een oude iPhone gebruiken van m'n vriendin.

Ondertussen toch duidelijk geworden dat ik ga overschakelen naar de Pixel 4a.
Ik had ook problemen dat mensen mij lastig konden verstaan. 'Blikkerige stem', kreeg ik als feedback.

Tweaker @Sahri reageerde toen:
Ik las je bericht in de Nokia 8.1 topic over jouw problemen met gesprekken met de Nokia 8.1 waar je als een robot zou klinken. Klonken de anderen nog wel goed? Ik heb dat namelijk ook gehad en ik heb toen VoLTE uitgezet en toen was het probleem verholpen. Heb t nu weer aan staan icm VoWifi en blijf nu wel goed te verstaan. Misschien een oplossing voor jou?

https://imgur.com/9u0veO5
Sindsdien heb ik geen feedback meer gehad over mijn stem.

Desalniettemin begrijp ik je stap naar de Pixel 4a. Eigenlijk verschijnt ie net een jaartje te laat... Want de pixeltelefoons van een jaar geleden waren te duur vond ik. Maar die 4a is prima geprijsd en de camera, juist iets wat ik vind tegenvallen op Nokia, schijnt erg goed te zijn!

Ik wil zelf niet overstappen naar de 4a omdat ik dat niet duurzaam vind. Ik doe graag zo lang als mogelijk met mijn telefoons... Dus ik vrees dat ik nog wel een jaar of 2 aan deze vast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Whoop whoop! 2020-08 security patch wordt nu geïnstalleerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Thedr schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:08:
Whoop whoop! 2020-08 security patch wordt nu geïnstalleerd *O*
Heb jij al wifi bellen met T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Wederom na de reboot geen actieve simkaart, het begint haast standaard te worden. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Thedr
menzo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Heb jij al wifi bellen met T-mobile?
Nee, hier (nog) geen VoWifi. Benieuwd of en zo ja, wanneer, dat gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Thedr schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Nee, hier (nog) geen VoWifi. Benieuwd of en zo ja, wanneer, dat gaat komen.
Belachelijk! Bij Vodafone hebben ze dat al een poos aanstaan blijf erom vragen tot ze gek van je worden!

Trouwens, hebben sommige mensen er ook last van dat hun scherm steeds aan gaat terwijl ie op DnD staat en er ook geen nieuwe meldingen waren? Bij mij gebeurde dat sinds het installeren van de security update van deze maand en heb tap to wake uit moeten zetten om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Heeeeel af en toe krijg ik opeens een Glance scherm te zien op mijn 8.1, echt zelden. En hij is ook actief want wanneer iemand mij dan een whatsapp bericht stuurt komt ie keurig als icoontje in beeld te staan.
Hoe activeer en/of de-activeer ik dit Glance scherm? Waar staat die instelling?
Zoals je ziet is de telefoon niet in een oplader of zoiets aangesloten......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxs0t9znyvQSCgpJ7BjWsWjegiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tL28NcRYGebwbXXrIaHEVaLg.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door LessRam op 22-08-2020 15:43 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Krijgen jullie Android Auto werkende op de 8.1? Sinds kort werkt Android Auto bij BMW, zou moeten out of the box werken maar zowel via kabel als draadloos krijg ik steeds onderstaande melding. Is bij iedere Android Auto compatibele wagen dus ik neem aan (terug) een 8.1 gerelateerd software probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMOG_wasAN0ITCEFHSMQjxBvXlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfvGwBeZTAOJMEeURRDywssC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Het heeft laatst gewoon gewekt in een Nissan leaf. Heb je wel data toegang gegeven over USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
De eerste keer dat je Android Auto verbindt met een wagen moet je stil staan en een menu-tje doorlopen op je telefoon. Lukt dat? Want bij mijn Nokia 8.1 werkt AA gewoon (in combinatie met een Seat, dus VAG software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
menzo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:23:
Het heeft laatst gewoon gewekt in een Nissan leaf. Heb je wel data toegang gegeven over USB?
Oh, goeie opmerking...

Net even gecontroleerd en stond op “geen gevensoverdracht”. Nu aangepast, straks eens proberen.

• Sahri
Zijn hier bezitters van de Nokia 8.1 die bij KPN zitten? Ik zit eraan te denken om over te stappen naar KPN maar alleen als ze bellen via Wifi ondersteunen voor de Nokia 8.1.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik zit bij KPN, maar bellen via wifi zit er niet in. Ik zie ik ieder geval nergens een optie om het aan te zetten.

• Sahri
Out.of.Control schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:35:
Ik zit bij KPN, maar bellen via wifi zit er niet in. Ik zie ik ieder geval nergens een optie om het aan te zetten.
Daar was ik al bang voor. Ik had gehoopt dat de lijst misschien niet compleet was maar helaas. Maar ik vind het compleet van de pot gerukt dat KPN wel een toestel ondersteunt van 5(!) jaar oud (iPhone 6) maar nieuwere toestellen van minder bekende merken niet. Er staan vooral duurdere toestellen op hun lijst, alsof goedkopere toestellen het niet verdienen om via wifi te bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sahri op 17-09-2020 10:32 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LessRam schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:36:
Heeeeel af en toe krijg ik opeens een Glance scherm te zien op mijn 8.1, echt zelden. En hij is ook actief want wanneer iemand mij dan een whatsapp bericht stuurt komt ie keurig als icoontje in beeld te staan.
Hoe activeer en/of de-activeer ik dit Glance scherm? Waar staat die instelling?
Zoals je ziet is de telefoon niet in een oplader of zoiets aangesloten......

[Afbeelding]
Dit kun je terug vinden bij de instellingen van het scherm, bij 'weergave op het vergrendelingsscherm' volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

bezit ook de n 8.1 en erg tevreden mee

wat ik alleen af en toe heb, is spontane reboots, herkennen jullie dat ook? en weten jullie een mogelijke oplossing/ reden?

ik draai android 10, met patch 1 augustus 2020

over android auto, ik gebruik dat in combi met opel ampera, erg tevreden over, alleen laatst wou hij niet meer verbinden, met een andere telefoon van mij, wou hij ook niet, maar na factory reset, werkte het weer.....

was al bij de dealer geweest, en daar deed hij het wel met telefoon verkoper.....

android one, vind ik zeker wel prima

al heb ik ook wel af en toe, dat de hele browser bevriest, maar even later loopt hij weer.....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Sahri
jpm.lensen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:26:
bezit ook de n 8.1 en erg tevreden mee

wat ik alleen af en toe heb, is spontane reboots, herkennen jullie dat ook? en weten jullie een mogelijke oplossing/ reden?

ik draai android 10, met patch 1 augustus 2020

over android auto, ik gebruik dat in combi met opel ampera, erg tevreden over, alleen laatst wou hij niet meer verbinden, met een andere telefoon van mij, wou hij ook niet, maar na factory reset, werkte het weer.....

was al bij de dealer geweest, en daar deed hij het wel met telefoon verkoper.....

android one, vind ik zeker wel prima

al heb ik ook wel af en toe, dat de hele browser bevriest, maar even later loopt hij weer.....
Voelt het toestel ook warm aan wanneer ie dat doet? Zo ja dan vermoed ik dat ie te warm is geworden. Ik heb het 1x keer gehad op een warme zomerdag en daarna nooit weer.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Voelt niet warm aan. En soms ook gewoon in de ochtend. Als hij naast mijn bed aan de lader heeft gelegen. Dank voor reactie

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
En zojuist komt hier de beveiligingsupdate van september binnenfietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

hier ook, zag dat hij op androidplanet al aangekonidigd was, maar toen kreeg ik hem nog niet..... (voor vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Thedr schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
Hier ook.

Dit zal wel de laatste zijn voor de update naar Android 11. Wie gaat de sprong in het diepe wagen en Android 11 op dag 1 downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Sahri schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:52:
[...]

Hier ook.

Dit zal wel de laatste zijn voor de update naar Android 11. Wie gaat de sprong in het diepe wagen en Android 11 op dag 1 downloaden en installeren?
Misschien ik wel.... Maar weten we al wanneer we die kunnen verwachten? Ik ben niet bekend met tijdsschema daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Thedr schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:19:
En deze keer was meteen na de reboot de simkaart actief. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Bij mij stond de simkaart weer uit, maar snel airplane mode aan en uit verhelpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Sahri schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:52:
[...]

Hier ook.

Het zou mij zeer verbazen als dit de laatste is... Ik heb nog geen plannen over de update gehoord, dus ik verwacht dat dat al snel minimaal een maand of 5-6 zal duren. Ik hoop/verwacht nog wel een aantal maandelijkse patches.

Hier moest ik ook weer even airplane mode aan en uitzetten voor de sim het weer deed, maar verder een vooralsnog vlekkeloze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Eens kijken hoe lang de update duurt naar Android 11, de Google Pixel XL 128GB van mij is reeds naar Andorid 11, en vlekkeloos draaien.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
jpm.lensen schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:28:
[...]

Misschien ik wel.... Maar weten we al wanneer we die kunnen verwachten? Ik ben niet bekend met tijdsschema daarvoor
Ik denk oktober maar ik installeer 'm niet meteen want ik weet nog goed hoe de update naar Android 10 verliep voor sommigen.

• Sahri
aReaRe schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:15:
Eens kijken hoe lang de update duurt naar Android 11, de Google Pixel XL 128GB van mij is reeds naar Andorid 11, en vlekkeloos draaien.
Ik ben vrij enthousiast over Android 11 want native screen recording leek me wel handig om bugs in actie te kunnen 'filmen', het groeperen van notificaties, notificatiegeschiedenis en nog een paar wat ik me even niet meer herinnen. Maar aangezien Nokia niet heeft meegedaan aan de bèta van Android 11 ben ik nog terughoudender. Ik houd dit draadje en die op de Nokia forum scherp in de gaten op de dag van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Als ik mijn Nokia via Bluetooth koppel met mijn auto (Ford Fiesta uit 2013) dan gaat er iets niet helemaal goed tussen Spotify en Google Maps navigatie. Ik wil dat mijn navigatie mijn Spotify automatisch zachter zet bij elke navigatie-aanwijzing. Maar dat gebeurt maar in sommige gevallen.

Bijvoorbeeld de melding 3000m voor een afrit, standaard een moment dat Maps je laat weten dat je iets moet doen. Spotify wordt bij deze navigatie-aanwijzing wel zachter gezet maar er is geen stem van Maps te horen op dat moment. Dit gebeurt bij ongeveer 1/3e van de meldingen en dat is vervelend.

Zelf geprobeerd:
- Spotify gekoppeld aan Maps in de hoop dat het beter zou synchroniseren (tevergeefs)

Verder staat Maps ingesteld om alle meldingen door te geven.

Dit voelt wel een beetje als lucky-shot. Maar op Tweakers weet je het maar nooit! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Barista schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:04:
Als ik mijn Nokia via Bluetooth koppel met mijn auto (Ford Fiesta uit 2013) dan gaat er iets niet helemaal goed tussen Spotify en Google Maps navigatie. Ik wil dat mijn navigatie mijn Spotify automatisch zachter zet bij elke navigatie-aanwijzing. Maar dat gebeurt maar in sommige gevallen.

Bijvoorbeeld de melding 3000m voor een afrit, standaard een moment dat Maps je laat weten dat je iets moet doen. Spotify wordt bij deze navigatie-aanwijzing wel zachter gezet maar er is geen stem van Maps te horen op dat moment. Dit gebeurt bij ongeveer 1/3e van de meldingen en dat is vervelend.

Zelf geprobeerd:
- Spotify gekoppeld aan Maps in de hoop dat het beter zou synchroniseren (tevergeefs)

Dit voelt wel een beetje als lucky-shot. Maar op Tweakers weet je het maar nooit! O+
de google maps/ spotify draaien beide op je nokia 8.1 neem ik aan?

hoe is het gedrag, als je het gewoon op je telefoon doet, zonder gekoppeld dmv bluetooth?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
jpm.lensen schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:21:
[...]

de google maps/ spotify draaien beide op je nokia 8.1 neem ik aan?
Ja.
jpm.lensen schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:21:
[...]
hoe is het gedrag, als je het gewoon op je telefoon doet, zonder gekoppeld dmv bluetooth?
Nog niet geprobeerd. Zal ik binnenkort eens proberen. Zit niet iedere dag in de auto (gelukkig) dus reactie hierop kan duren tot komend weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
Barista schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:04:

Zelf geprobeerd:

Ik merk bij mijn Nokia dat het geluid van de navigatie soms gewoon heel zacht is. Dacht eerst dat het helemaal niet werkte maar het volume is af en toe compleet weg. Ik heb toevallig ook een Fiesta uit 2013 maar heb nog niet geprobeerd de navigatie op de bluetooth af te laten spelen, ik luister meestal radio, dan is het trouwens ook even vreemd als je geen stem hoort als je de navigatie op je telefoon gebruikt, je moet dan dus wel de bluetooth uitschakelen.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsselman
Goedeavond,

hierbij de roadmap voor android 11

https://nokiamob.net/2020...r-nokia-devices-revealed/

We zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

"'Deze Nokia-toestellen krijgen een Android 11-update'" https://www.androidplanet...nokia-android-11-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
De touch screen issues lijken weer erger te zijn geworden sinds de september security patch. Ik zit er nu serieus aan te denken om de moto g 5g+ te kopen want ik begin het beu te worden. Voor mij nooit weer een Nokia!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Gisteren weer een herstart. Zat in Chrome, wou naar ander tabblad.

Bam Nokia groot in beeld en herstart?

• Sahri
jpm.lensen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:54:
Gisteren weer een herstart. Zat in Chrome, wou naar ander tabblad.

Bam Nokia groot in beeld en herstart?
Misschien een andere browser overwegen om te kijken of je een spontane reboot daar ook mee kan uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

goede tip, maar het is ook wel eens spontaan gebeurt, maar ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
jpm.lensen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:44:
goede tip, maar het is ook wel eens spontaan gebeurt, maar ga het proberen
Chrome staat erom bekend dat het veel RAM gebruikt dus ik ben niet zo'n fan van die browser. Ik gebruik zelf Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Opera mini ga ik nu proberen. Ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
ErikG2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:07:
[...]

Ik merk bij mijn Nokia dat het geluid van de navigatie soms gewoon heel zacht is. Dacht eerst dat het helemaal niet werkte maar het volume is af en toe compleet weg. Ik heb toevallig ook een Fiesta uit 2013 maar heb nog niet geprobeerd de navigatie op de bluetooth af te laten spelen, ik luister meestal radio, dan is het trouwens ook even vreemd als je geen stem hoort als je de navigatie op je telefoon gebruikt, je moet dan dus wel de bluetooth uitschakelen.... 8)7
Ik heb dat probleem ook. Maar dan direct op de telefoon. Ik dacht eerst dat Maps dit bewust doet, maar het lijkt volgens mij gewoon een bug in Maps.

Ik heb wel een probleem met de bellen app. Als ik wordt gebeld, of ik ga bellen, dan doet het scherm heel raar (als deze voor me ligt). Het beeld schokt en verspringt en gaat soms uit.
Het geluid door de speaker lijkt ook slechter.

Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
Buffalo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb dat probleem ook. Maar dan direct op de telefoon. Ik dacht eerst dat Maps dit bewust doet, maar het lijkt volgens mij gewoon een bug in Maps.

Ik heb wel een probleem met de bellen app. Als ik wordt gebeld, of ik ga bellen, dan doet het scherm heel raar (als deze voor me ligt). Het beeld schokt en verspringt en gaat soms uit.
Het geluid door de speaker lijkt ook slechter.

Meer mensen die dit herkennen?
Bij mij is het ook direct op de telefoon, maar als het een bug in Maps is, dan zou mijn vrouw dat toch ook moeten hebben op haar telefoon?(Motorola). Bij haar werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
ErikG2 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Bij mij is het ook direct op de telefoon, maar als het een bug in Maps is, dan zou mijn vrouw dat toch ook moeten hebben op haar telefoon?(Motorola). Bij haar werkt alles naar behoren.
Ja dat is waar.
Ik ga de telefoon sowieso binnenkort een volledige reset geven. Kijken of het dan allemaal opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Buffalo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Ja dat is waar.
Ik ga de telefoon sowieso binnenkort een volledige reset geven. Kijken of het dan allemaal opgelost is.
Kun je doen maar met meerdere problemen, ook andere, bied het bij mij geen soelaas helaas. Alleen maar frustratie van al de moeite die je moet doen.

Reset en geen backup plaatsen was de laatste poging die ik gedaan heb, en het is nog steeds wispelturig. Soms doet ie het dagen goed. Soms is het echt prut... Laatst zelfs een keer gehad dat ie binnen een dag leeg was en amper bruikbaar was. Reboot gegeven en de dag erna kon ie weer bijna 2 dagen vooruit.

Blijft een bijzonder toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Joopieboy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Kun je doen maar met meerdere problemen, ook andere, bied het bij mij geen soelaas helaas. Alleen maar frustratie van al de moeite die je moet doen.

Reset en geen backup plaatsen was de laatste poging die ik gedaan heb, en het is nog steeds wispelturig. Soms doet ie het dagen goed. Soms is het echt prut... Laatst zelfs een keer gehad dat ie binnen een dag leeg was en amper bruikbaar was. Reboot gegeven en de dag erna kon ie weer bijna 2 dagen vooruit.

Blijft een bijzonder toestel.
Ja bijzonder inderdaad.
Jij hebt geen last van de telefoon app issue? Dat het scherm flikkert, en het beeld verspringt? Geluid lijkt ook slechter tijdens gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Buffalo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:55:
[...]

Ja bijzonder inderdaad.
Jij hebt geen last van de telefoon app issue? Dat het scherm flikkert, en het beeld verspringt? Geluid lijkt ook slechter tijdens gesprekken.
Beeld flikkeren heb ik ook in andere apps wel eens last van, idee van een kapotte videokaart ofzo. En spontaan is het weer weg. Bellen gaat over het algemeen wel ok, soms ben ik vrij onverstaanbaar of hoor ik juist de ander totaal niet. Gesprekskwaliteit wisselt ook. Ik heb wel bellen via wifi uitgezet, ging met mijn werktelefoon (Samsung A serie) ook niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
It's that time of the month again: zojuist komt hier de 2020-10 security patch binnenwaaien *O*
edit: even snel gechecked voor degenen die benieuwd zijn: hier nog steeds geen VoWifi (T-mobile)

[ Voor 33% gewijzigd door Thedr op 26-10-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Thedr schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:32:
It's that time of the month again: zojuist komt hier de 2020-10 security patch binnenwaaien *O*
edit: even snel gechecked voor degenen die benieuwd zijn: hier nog steeds geen VoWifi (T-mobile)
Hier ook. Ik had de update naar Android 11 verwacht.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- WInkels, aanbiedingen, prijzen: [Nokia 8.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors e.d.: [Nokia 8.1] Accessoires