Persoonlijk laat ik ETH ff voor wat het is, heeft al een enorme stijging gepakt. Ik focus me nu gewoon op wat BTC gaat doen. Of dat nou omlaag of omhoog is, i got a planSahara schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:02:
Ik denk sowieso dat er nu seriously een boost kan komen als zelfs Kirby positief gestemd is met z'n ascending triangle, Karl van The Moon roept het al een tijdje met die stijgende RSI. @Tominatie moet ook maar die leverage op Bitmex pakken voor een long. En dan instappen in BTC op Binance. Alhoewel, is mss all-in ETH beter? Daar valt ook wel wat op te pakken, misschien nog meer dan met BTC. Hopelijk bounced m'n ZIL dan ook keihard mee naar boven.
Het is inderdaad wel treurig. Maar bij Pow News zie je dat elke dag, ze zoeken expres dit soort mensen op voor de sensatie.PilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:04:
[...]
Dat je zo enorm veel kansloze zooi in 46 sec kan stoppen is toch best knap
Dit is de toekomst die mijn pensioen moet betalen..PilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:04:
[...]
Dat je zo enorm veel kansloze zooi in 46 sec kan stoppen is toch best knap
When moon?

Nee, die mensen daar gaan jou pensioen niet betalen hoor.Thaam schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:06:
[...]
Dit is de toekomst die mijn pensioen moet betalen..![]()
When moon?

De mensen die hun school doen en afmaken en daarna aan de slag gaan wel.
PowNews / GeenStijl is gewoon kansloos. Toen GeenStijl nog in de feed stond op Dumpert kwamen alle koppen voorbij. Man, man, man wat een zielig zooitje bij elkaar zeg, laat staan dat je naar de comments zou gaanTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:05:
[...]
Het is inderdaad wel treurig. Maar bij Pow News zie je dat elke dag, ze zoeken expres dit soort mensen op voor de sensatie.
Echt zoeken naar dit soort mensen hoeft niet hoor.Tominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:05:
[...]
Het is inderdaad wel treurig. Maar bij Pow News zie je dat elke dag, ze zoeken expres dit soort mensen op voor de sensatie.
Zero.
Is het zo treurig gesteld met Nederland?Pelox schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:10:
[...]
Echt zoeken naar dit soort mensen hoeft niet hoor.
Op mijn school zitten deze gasten niet hoor, gelukkig.
Klopt, maar alle normale reacties, op de laaste na gaan ze niet in zo'n filmpje stoppen. Ze zoeken een hele dag 200 mensen met 200 reacties op en dan de meest kansloze zooi in het filmpje stoppen.Pelox schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:10:
[...]
Echt zoeken naar dit soort mensen hoeft niet hoor.
wellusTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:11:
[...]
Is het zo treurig gesteld met Nederland?![]()
Op mijn school zitten deze gasten niet hoor, gelukkig.
Zero.
Ach wat boeit jou dat? Die respectlozen uit het filmpje die 't liefst geen huiswerk maken ploeteren vrolijk verder tegen een karig uurloontje tot hun pensioen, terwijl wij met een paar BTC al hodlend, met dan de waarde per BTC van een paar ton dollar al lang met vervroegd pensioen zijn.. genietend van een pina colada in een warm landThaam schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:06:
[...]
Dit is de toekomst die mijn pensioen moet betalen..![]()
When moon?
Dat klopt maar het doet me wel pijn om te bedenken dat mn zoontje over een jaar of 10 ook tussen dit soort knuppels rond moet lopen.Sahara schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:12:
[...]
Ach wat boeit jou dat? Die respectlozen uit het filmpje die 't liefst geen huiswerk maken ploeteren vrolijk verder tegen een karig uurloontje tot hun pensioen, terwijl wij met een paar BTC al hodlend, met dan de waarde per BTC van een paar ton dollar al lang met vervroegd pensioen zijn.. genietend van een pina colada in een warm land.
oooh... je zei warm land...
[ Voor 4% gewijzigd door Thaam op 05-01-2019 21:26 ]
Ligt ook heel erg aan het niveau van de opleiding. Een VMBO is niet te vergelijken met een HAVO wat betreft dit soort gasten.Thaam schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:24:
[...]
Dat klopt maar het doet me wel pijn om te bedenken dat mn zoontje over een jaar of 10 ook tussen dit soort knuppels rond moet lopen.
Precies, zelf zie ik dit soort gasten niet op m'n school. Dit soort gasten vindt je (niet denigrerend!) bedoeld toch vooral bij de VMBO/MBO scholen, want zij willen niet leren.PilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:27:
[...]
Ligt ook heel erg aan het niveau van de opleiding. Een VMBO is niet te vergelijken met een HAVO wat betreft dit soort gasten.
Je komt ze in het uitgaansleven ook tegen maar dan moet je er gewoon met groot rondje omheen lopen
Heb jij wat tegen MBO-ers? Ik zal je moederTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:30:
[...]
Precies, zelf zie ik dit soort gasten niet op m'n school. Dit soort gasten vindt je (niet denigrerend!) bedoeld toch vooral bij de VMBO/MBO scholen, want zij willen niet leren.
Je komt ze in het uitgaansleven ook tegen maar dan moet je er gewoon met groot rondje omheen lopen

Nee, maar daar zie je dit soort gasten eerder.RelBel80 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:32:
[...]
Heb jij wat tegen MBO-ers? Ik zal je moeder
Interessant analyse voor BTC, ETH en XRP.
https://www.tradingview.c...BTCUSD-ETHUSD-and-XRPUSD/
Nogal bearish dus. Wie weet kunnen de bulls ons verassen
Best grappig die enorme verdeeldheid. Teveel verschillende bear/bull signalen. Ik weet et het ook niet meer. Ik blijf gewoon bij de moonshot-theorie.PilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:48:
Moon, soon.
Je zal net zien dat wanneer de shorts te hoog worden er een dikke squeeze komt en de boel juist omhoog gaat. De meeste signalen duiden op omlaag, maar je weet het nooit. Een long squeeze kan natuurlijk ook.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 05-01-2019 22:03 ]
voor mij duiden de signalen naar beide richtingen, gisteren was ik nog meer bearish - nu toch weer meer bullish. Maar eigenlijk ben ik neutraal, want heb nog geen positie ingenomen. Ik ga long boven de 3870, ik ga short onder de 3800.PilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:01:
Je zal net zien dat wanneer de shorts te hoog worden er een dikke squeeze komt en de boel juist omhoog gaat. De meeste signalen duiden op omlaag, maar je weet het nooit.
En dan maar zien hoe het zich ontwikkelt.
Ik geef les op een mbo school. En mijn studenten (mentorklas) willen toch echt wel graag een mooi vak leren.Tominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:30:
[...]
Precies, zelf zie ik dit soort gasten niet op m'n school. Dit soort gasten vindt je (niet denigrerend!) bedoeld toch vooral bij de VMBO/MBO scholen, want zij willen niet leren.
Al ben ik het met je eens dat er binnen ons gebouw ook zeker bij andere opleidingen wel studenten rondlopen die slecht te motiveren zijn. Maar die onzin die ik hoor in dit filmpje ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen.
Misschien ook wel afkloppen. Ooit wel is op een vmbo school rondgelopen daar is het naar mijn idee wel erger.
Erg interessant om te lezenPilatuS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:48:
LONG SHORT
BTC: 53% 47%
Long: 33,628 BTC
Short: 29,308 BTC
XMR: 61% 39%
EOS: 58% 42%
ETH: 62% 38%
LTC: 62% 38%
ZEC: 84% 16%
ETC: 70% 30%
DSH: 56% 44%
BCH: 40% 60%
NEO: 76% 24%
XRP: 80% 20%
Updated:2019-01-05 20:40 UTC
Opvallend hoe weinig effect het heeft, ik zag het ook. We willen niet omlaag, we willen niet omhoog. Wanneer komt er is zo'n gekke whale die de markt met een paar miljoen op zijn kop zet.ggj87 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:11:
Er wordt ineens flink wat BTC gedumpt op BFX. Lezen ze hier soms mee?
Misschien over uurtje als mijn film afgelopen isTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:13:
[...]
Opvallend hoe weinig effect het heeft, ik zag het ook. We willen niet omlaag, we willen niet omhoog. Wanneer komt er is zo'n gekke whale die de markt met een paar miljoen op zijn kop zet.
Maar goed om te zien hoe die 3800 zich op poloniex,coinex,huobi,okex en binance houdt. Benieuwd wat onze Aziatische vrienden ons brengen vannacht.
Als je al het geld uit de alts haalt en in de btc stopt. Waar zou btc dan op staan?
Zijn we niet gewoon altcoin geil geworden.
Eigenlijk zou je een btc fee moeten betalen bij aanschaf altcoins....
Verdeel en heers techniek......
[ Voor 33% gewijzigd door Thommie.nl op 05-01-2019 22:19 ]
Van de Aziaten hoeven we het de laatste tijd niet te hebben, die doen oprecht echt helemaal niks in de nacht. Elke ochtend als ik wakker word kijk ik en staan we nog precies waar we stonden voordat ik naar bed ging.RelBel80 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:17:
Maar goed om te zien hoe die 3800 zich op poloniex,coinex,huobi,okex en binance houdt. Benieuwd wat onze Aziatische vrienden ons brengen vannacht.
Thommie.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:18:
Als je al het geld uit de alts haalt en in de btc stopt. Waar zou btc dan op staan?
Verdeel en heers techniek...... Zo komen we er nooit.
Dan moet je volgens mij alleen de huidige marketcap (CMC) delen door het aantal BTC. Dus 132.623.614.918/17.464.950= 7593,70. Maar zal waarschijnlijk wel iets hoger worden als iedereen nu ineens BTC gaat kopen.Thommie.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:18:
Dat kun je niet weten. Want uiteindelijk is alles het resultaat van vraag en aanbod. Als iedereen nu zijn alts dumpt en via ALT/BTC pairs verkoopt dan zouden alle alts richting 0 gaan zonder enig effect op BTC. En marketcap zegt sowieso niks over hoeveel geld er in de markt gestopt is.Thommie.nl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:18:
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kennis delen > DM
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Je gaat dan ook wel gemiddeld een stuk later naar bed dan anderen hierTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:19:
[...]
Van de Aziaten hoeven we het de laatste tijd niet te hebben, die doen oprecht echt helemaal niks in de nacht. Elke ochtend als ik wakker word kijk ik en staan we nog precies waar we stonden voordat ik naar bed ging.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Zo, net weer een Bitcoin verkocht. De koers moet inmiddels omhoog naar $7300 om mijn portfolio weer op de hoogste stand ooit (van mei vorig jaar) te laten komen.
Ik ben intussen een nieuwe strategie aan het testen met een paar honderd euro, eens kijken of dat iets wordt...
Ik ben intussen een nieuwe strategie aan het testen met een paar honderd euro, eens kijken of dat iets wordt...
[ Voor 4% gewijzigd door Specy op 05-01-2019 22:32 ]
Daar heb je gelijk in. Heb in November wat ltc gekocht en is verwaarloosbaar gestegen vergeleken op de huidige koers.Slux schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:52:
[...]
LTC is een vrij berekenbaar muntje vind ik zelf, loopt redelijk gelijk aan de koers van BTC en maakt bijna nooit grote sprongen, als je een ritje van 30euro naar 32 euro kan maken zou ik hem pakken, de kans dat je op een groene kaars mee lift is vrij klein is mijn ervaring, het is een muntje waar je meerdere keren kleine winsten mee kan pakken, ik heb er zelf erg veel geld mee verdiend.
Op het verkeerde moment gekocht dan, ik kocht bij toeval op 20 euro, eind november, begin december, staat nu 50% hoger. Niet onaardig voor een gokjePrutzertje schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:37:
[...]
Daar heb je gelijk in. Heb in November wat ltc gekocht en is verwaarloosbaar gestegen vergeleken op de huidige koers.
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Yes, actie! Wel de verkeerde kant op, maar toch
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Dit is geen positieve actie iedergeval. Er moet een mirakel gebeuren willen we nog bullish worden de komende tijd. Erg jammer wel!
- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Je zult altijd zien dat we over 30 minuten weer rond de 3800 schommelen en we daarna weer gaan klagen dat het saai is... Van mij mag Bitcoin echt wel definitief een keer goed omlaag, om dan een mooie V te maken en daarmee de volgende bullrun te starten. Blijkbaar is het nodig, dus laat maar komen dan.
Die inverse H&S begint steeds meer hierop te lijken 

Mooi zo, lekker omlaag.
Ik had ff flink de balen van vandaag door de verkoop van het meeste van mijn crypto pf gisteravond.
Ik vond dat er best veel actie bij de alts was en niet bij de BTC, dus op de gok 1 BTC gekocht. Dat wordt even hodlen...
En hopelijk de rest van de week weer een beetje klooien met alts.
Ik had ff flink de balen van vandaag door de verkoop van het meeste van mijn crypto pf gisteravond.

Ik vond dat er best veel actie bij de alts was en niet bij de BTC, dus op de gok 1 BTC gekocht. Dat wordt even hodlen...
En hopelijk de rest van de week weer een beetje klooien met alts.
Bitcoin is op 14 dagen basis een golf die steeds minder heftig wordt. Dat zag je rond de 6000 ook, op een gegeven moment lag de BTC helemaal stil rond 6200, kleine rimpelingen en toen.....
Verschil is nu dat de lower lows steeds iets hoger zijn. Meer nog dan dat de higher highs lager zijn.
Verschil is nu dat de lower lows steeds iets hoger zijn. Meer nog dan dat de higher highs lager zijn.
Nja al mijn hoop op een stijging is wel vervlogen eigenlijk. Dit is gewoon rijp voor de slacht, of iedergeval klaar voor een retest van 3.1k.
Slappe zooi
Slappe zooi

Ik vrees er ook voorTominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:27:
Nja al mijn hoop op een stijging is wel vervlogen eigenlijk. Dit is gewoon rijp voor de slacht, of iedergeval klaar voor een retest van 3.1k.
Slappe zooi

- Taro
- Niet online
Kennis delen > DM
Inmiddels een stapeltje ETH ingeslagen, ik acht de kans echt erg groot dat we gewoon weer naar de 3800 gaan.
Ach dit is niks minder dan de zoveelste keer dat de bal tijdens een tennis match heen en weer het net over gaat. BTC krabbelt alweer op, zoals @Taro schreef is het een kwestie van tijd alvorens BTC weer op 3800 staat. Hij blijft gewoon sideways gaan tot er weer een grote gap down of up volgt, beetje zoals met de 6k. Maar deze daling met 400 BTC is niet voldoende om 'm naar 3100 te schoppen, daar is veel meer voor nodig.Tominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:27:
Slappe zooi
jaaa jullie hebben inderdaad gelijk, was gewoon ff teleurgesteld! misschien komt dat moon geweld nog wel, dit is ook maar bewegen in een minimale range natuurlijk. Niet noemenswaardig
ONT is zojuist volle vaart vertrokken. Ont/eth ging wel heeeel enthousiast van start.
1 ding wat ik wel ga doen is een speculatieve short. Boven de 3870 zou een bull in mij losmaken maar weer terugzakken onder de 3.8k zou mij bear maken.
Precies, nog 2 dagen en we weten welke welke kant we opgaan.Chris.nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:03:
Lijkt weer een higher low te worden... Dat dan weer wel 😅
Zero.
JeeeejChris.nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:03:
Lijkt weer een higher low te worden... Dat dan weer wel 😅

To da moonn
Ik denk dat de komende drie maanden BTC nog wel de 5K misschien zelfs 5,5K aantikt maar ik voorspel nog altijd dat we in de run naar de volgende halvering (iets van 18 maanden nog) eerste richting de 1000 USD op gaan.Tominatie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:16:
Dit is geen positieve actie iedergeval. Er moet een mirakel gebeuren willen we nog bullish worden de komende tijd. Erg jammer wel!
En ik voor het eerst sinds mijn begin (2011) weer coins aan het komen om voor langere tijd te hodlen. Dit keer ga ik ze niet weggeven aan tweakers hier. Mijn target is om 21 BCH te hebben.
BCH zie ik makkelijk in de komende maanden terug naar 0.1 BTC gaan. Dus als BTC de 5K aantikt dan zal BCH de 500 terug halen. En het staat momenteel op 160, dus ik denk dat je in de komende 3 maanden wel zeker maal 2 kunt doen met BCH.
Persoonlijk is mijn strategie om elke keer als BCH onder de 150 USD is te kopen en elke keer als het boven de 200 USD is te verkopen maar zodra BCH voor het eerste weer boven de 250 USD komt ga ik daar mee stoppen en ze houden tot BCH weer 0.1 BTC is. Mocht er genoeg momentum onstaan dan denk ik dat 0.15 BTC ook wel mogelijk is.
Ook gaat Bitfinex binnenkort voor een half dagje offline om te verhuizen van de cloud naar een special data centre. Ik ben benieuwd of dat nog wat met de markt zal doen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Toch wel mooi om te zien dat we keer op keer in de stijgende driehoek blijven hangen. Als die omhoog gaat breken, damn wat gaan we dan hard ineens.
Vast wel @PilatuS , we zijn al genoeg gezakt vorig jaar, poosje omhoog zou ook wel eens lekker zijn. Ik word echt triest van dat sentiment hier hoor (al ben ik hodler en een groot deel van de posters vlgs mij trader).
Ik hoor alleen maar: zal wel weer omlaag gaan.. haha. Ja vandaag en morgen misschien.. Maar over 2 jaar.. pffff...
Ik hoor alleen maar: zal wel weer omlaag gaan.. haha. Ja vandaag en morgen misschien.. Maar over 2 jaar.. pffff...
Is een hele dikke vette als inderdaad. Voordeel is dat we het perfect kunnen zien. De range is vrij klein geworden nu en weten exact wat een breakdown of breakout is. Heerlijk toch ?
Verwijderd
10mil aan ada gekocht, 3mil gedumpt.
dus volgens mij heeft de pump nog niet iets opgeleverd.
doorbreken doet hij nu niet, eerder terug.
zou een leuke instap en run zijn geweest, maar ja komt wel weer eens..
dus volgens mij heeft de pump nog niet iets opgeleverd.
doorbreken doet hij nu niet, eerder terug.
zou een leuke instap en run zijn geweest, maar ja komt wel weer eens..
Toch weer weggetrokken op zijn all time eth low. Waar ik instapte. Niet overmoedig zijn nu en sellen rond 375 op eth.
Je ziet het altijd weer en zo ook met ZIL. Het is extreem moeilijk voor een coin om zijn normale lows en vooral highs te breken.
Wel jammer uiteindelijk valt er dus maar 25% te winnen op ADA.
AE is ook zijn verlies in ETH nu aan het goed maken dat is een stuk meer.
ONT doet extreem zijn best maar heeft zo een ontzettende bearish line op eth al weken. Moet echt een mega bull komen. En dan is 50%+ gewoon mogelijk.
Heb jij $460.000 aan ADA? Laat even weten als je helemaal uitstaptVerwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 01:59:
10mil aan ada gekocht, 3mil gedumpt.
[ Voor 40% gewijzigd door Malarky op 06-01-2019 02:09 ]
Vind het heerlijk zo! Hoop dat snel duidelijk wordt waar we heen gaan. Heb doordeweeks alleen niet heel veel tijd om het 24/7 in de gaten te houden. Dus ik overweeg om binnenkort alles om te zetten naar BTC, en dan zie ik het wel. Zou een stop loss in kunnen zetten,maar heb geen idee waarop ik hem in zou moeten zetten. Bovendien zegt mijn gevoel dat we omhoog gaan,en dan zit je altijd goed in BTC.PilatuS schreef op zondag 6 januari 2019 @ 01:59:
[...]
Is een hele dikke vette als inderdaad. Voordeel is dat we het perfect kunnen zien. De range is vrij klein geworden nu en weten exact wat een breakdown of breakout is. Heerlijk toch ?
[ Voor 27% gewijzigd door Swaha op 06-01-2019 02:07 ]
Als je op Bitmex naar de 15 min gaat uit uitzoomed kan je die supportlijn aardig zien in de higher lows. Een break van de vorige low op de 4e rond de 3700 zou een breakdown zijn.Swaha schreef op zondag 6 januari 2019 @ 02:06:
[...]
Zou een stop loss in kunnen zetten,maar heb geen idee waarop ik hem in zou moeten zetten.
Kijk maar op Bitmex vanaf de 27ste tot nu.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2019 02:19 ]
En een breakout als we hard door de $3800 schieten dan @PilatuS ?
De driehoek is vrij groot en gaat terug vanaf de 27/28ste tot nu. Het is echt een patroon dat we over langere tijd zien. Breakout ligt zo rond de 3900 op Binance.Marthusiast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 02:40:
En een breakout als we hard door de $3800 schieten dan @PilatuS ?
Edit Zie hier: https://www.tradingview.c...but-no-volume-to-be-seen/
Plaatje van 11 uur terug, die driehoek. Iedere keer als we omlaag gaan pakken we weer een higher low. Een echte uitbraak is de highest high breken.
[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2019 02:46 ]
Ok, pakt popcorn ;-) Nee hoor, maar dat zou gaaf zijn!
Hoe realistisch is het dat we nog gaan stijgen? Volume dood. Maar ook echt dood, bitfinex lijkt wel overleden. Binance doet ook geen reet. De driehoek waar we nu inzitten kunnen we best naar boven uitbreken maar dan moeten we een behoorlijke switch gaan maken, want het ziet er nu echt niet uit.
We zijn eerder al zwaar rejected bij de 4.2k met een daling naar de 3.5k en sindsdien staan we hier een beetje uit ons neus te peuteren. Het lijkt wel alsof er alleen nog bot trading is, met bitmex als uitzondering damn... Je kan ook zeggen "no no, accumulatie! accumulatie!", waar dan? Volume ligt op z'n gat.
Ik word er echt nie vrolijk van tbh. Als we de 3.7k breken ga ik m'n delta appje maar weer verwijderen lol
We zijn eerder al zwaar rejected bij de 4.2k met een daling naar de 3.5k en sindsdien staan we hier een beetje uit ons neus te peuteren. Het lijkt wel alsof er alleen nog bot trading is, met bitmex als uitzondering damn... Je kan ook zeggen "no no, accumulatie! accumulatie!", waar dan? Volume ligt op z'n gat.
Ik word er echt nie vrolijk van tbh. Als we de 3.7k breken ga ik m'n delta appje maar weer verwijderen lol
Als de driekhoek het kan houden en omhoog kan uitbreken kan het meer dan prima. Breek ie omlaag is het voorlopig wel even einde verhaal. Iedereen die ik volg en die TA's doet kijkt er na. Zeker 5 verschillende personen die dagelijks niets anders doen zien dat patroon.Tominatie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 02:50:
Hoe realistisch is het dat we nog gaan stijgen?
(Geen zin in weer een TA discussie met sommige mensen hier want alles is al wel gezegt in het verleden, maar ik weet zeker dat deze driehoek, om welke reden dan ook zeer belangrijk is voor de komende tijd.)
Zit zo eens te denken he.. Ik lees nu een paar maanden mee. Ik geloof al een hele poos in de blockchain/crypto oplossingen waar ik in zit.
Aan de ene kant hoor ik veel traders zeggen: wat gek dat het nieuws geen invloed op de koersen heeft. Aan de andere kant zie ik hodlers vertellen waar ze in geloven.
Door er puur vanuit TA (of daytrader perspectief) naar te kijken vraag ik me af wat er zou gebeuren als alle traders gewoon zouden investeren in de projecten waarin ze geloven en daarin blijven zitten. De totale supply (van de munt waarin je zit) neemt dan af, dus deze munten worden dan schaarser. De prijs zou dan dus best eens richting winst kunnen bewegen als de vraag toeneemt. Als de vraag toeneemt om de juiste reden welteverstaan.. Hey hou eens op met dat getrade allemaal!
Aan de ene kant hoor ik veel traders zeggen: wat gek dat het nieuws geen invloed op de koersen heeft. Aan de andere kant zie ik hodlers vertellen waar ze in geloven.
Door er puur vanuit TA (of daytrader perspectief) naar te kijken vraag ik me af wat er zou gebeuren als alle traders gewoon zouden investeren in de projecten waarin ze geloven en daarin blijven zitten. De totale supply (van de munt waarin je zit) neemt dan af, dus deze munten worden dan schaarser. De prijs zou dan dus best eens richting winst kunnen bewegen als de vraag toeneemt. Als de vraag toeneemt om de juiste reden welteverstaan.. Hey hou eens op met dat getrade allemaal!
Typerend genoeg zijn we ook aan de daling begonnen sinds mijn bericht. Zit er hier een stiekeme whale met ons te kloten?
@PilatuS Eens, het kan wel... maar zie het eigenlijk niet gebeuren. Ik ben weer in complete bear mode en als we straks onder de 3750 dan al helemaal.
Kut markt

@PilatuS Eens, het kan wel... maar zie het eigenlijk niet gebeuren. Ik ben weer in complete bear mode en als we straks onder de 3750 dan al helemaal.
Kut markt
ETH breek zojuist omlaag en hard ook
BTC is een ander verhaal.
Damnnn als een kaartenhuis valt het in elkaar hé. Dit gaat heel diep, damnn..
Nieuws heeft zeker invloed, maar het is niet alles. Ergens een goed of slecht bericht zal zeker inlvoed hebben. Los van is het heel makkelijk om ergens nieuws bij te zoeken en dan te zeggen: Zie je wel dit nieuws veroorzaakt dit, of dat nou waar is of niet.Marthusiast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 02:59:
wat gek dat het nieuws geen invloed op de koersen heeft.
Ik denk dat die groep heel klein is en bij holden ook vrijwel geen invloed heeft. Crypto is zo enorm dik omhoog en dik omlaag dat er met longen en shorten zo belachelijk veel geld mee te verdienen is dat holders maar een heel klein deel zijn. De meeste traders boeit het niets of BTC omhoog of omlaag gaat, als er maar beweging in zit. Dat is het mooie aan crypto, niet 10% per jaar als bij een aandeel, maar gewoon 10% op een dag. Gooi er 1k of 10k tegenaan, laat staan 100k, man wat is er geld te verdienen, welke kant het ook op gaat. Lullig voor de holders, maar dat is voor heel veel mensen wat crypto is.Door er puur vanuit TA (of daytrader perspectief) naar te kijken vraag ik me af wat er zou gebeuren als alle traders gewoon zouden investeren in de projecten waarin ze geloven en daarin blijven zitten.
Kaartenhuis staat bijna weerTominatie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:01:
Damnnn als een kaartenhuis valt het in elkaar hé. Dit gaat heel diep, damnn..
Denk je dat (als zoveel mensen traden) dit positief of negatief is voor het gedachtengoed achter projecten als ADA, ETH, MIOTA? Gewoon benieuwd..PilatuS schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:07:
Ik denk dat die groep heel klein is. Crypto is zo enorm dik omhoog en dik omlaag dat er met longen en shorten zo belachelijk veel geld mee te verdienen is dat holders maar een kleine deel zijn. De meeste traders boeit het niets of BTC omhoog of omlaag gaat, als er maar beweging in zit. Dat is het mooie aan crypto, niet 10% per jaar als bij een aandeel, maar gewoon 10% op een dag. Gooi er 1k of 10k tegenaan, laat staan 100k, man wat is er geld te verdienen, welke kan het ook op gaat. Lullig voor de holders, maar dat is voor heel veel mensen wat crypto is.
Negatief. De meeste mensen boeit het helemaal niets welke coin wel of niet wat gaat worden, het enige dat telt is 6% op een dag pakken.Marthusiast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:08:
[...]
Denk je dat (als zoveel mensen traden) dit positief of negatief is voor het gedachtengoed achter projecten als ADA, ETH, MIOTA? Gewoon benieuwd..
Gelukkig houdt ie nog aardig. Is ook wel ff nodig...... nu dalen zou echt pijnlijk zijn voor mijn bull hart
Maar toch.... we staan weer een stukkie lager en nog steeds geen kopers die het iets willen pushen..

Poeha.. ETH moet niet veel meer zakken of hij is uit zijn lijn en dan kan het hard gaan...
Yep, dat is wel een beetje het dillema waar ik mee stoei.. @PilatuS Ik ben zo'n believer!!
Ok, dus als we een bullrun willen..
Wow, had nog niet eens gezien hoe hard ETH er ook vandoor is met z'n rode candle. Dan moet "sell the news" ook nog komen, toch? hehe.
Dan ook nog bitcoin die zich niet eens 1 klein beetje bullish laat zien. Pfoe
@PilatuS neem aan dat je in USDT zit?
Ik voel dat 't niet goed zit, maar wie ben ik?
Dan ook nog bitcoin die zich niet eens 1 klein beetje bullish laat zien. Pfoe
@PilatuS neem aan dat je in USDT zit?
Ik voel dat 't niet goed zit, maar wie ben ik?
Ik zit er tussen in. Ik daytrade met zelfs ubermeuk als Bcash als er geld te pakken is, maar ik geloof ook zeker in de toekomst van sowieso BTC en welke andere munt dan ook echt iets kan gaan worden. Het lijkt mij helemaal geweldig om adoptie te zien op grote schaal voor welke munt dan ook.Marthusiast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:11:
Yep, dat is wel een beetje het dillema waar ik mee stoei.. @PilatuS Ik ben zo'n believer!!
Ik zou het prachtig vinden als munt X echt gebruikt gaat worden en voldoende TPS kan doen en door miljoenen en liever nog miljarden mensen gebruikt kan worden.
Ik zit de laatste maanden vrijwel alleen maar in USDT. Alleen als ik er bij ben en trade niet en voor nacht wel na veel overwegen en een stop loss. Dus ja, ik zit in USDT
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 06-01-2019 03:34 ]
Ok spreken we af dat je lekker alleen met shitcoins handelt incl BCash, maar blijf van ADA, MIOTA, ETH en XLM af ok?
gewoon het ergste scenario: Stel we breken 3.7k gaan we dan voor de 2e keer in korte tijd bouncen van de 3.6k level? Of zakken we dan echt naar nieuwe lows 
Klotuhhhhhhhh helemaal naar de pleurissss
Klotuhhhhhhhh helemaal naar de pleurissss
Heb de laatste week voor 90% alleen gehandeld met ETH, dus sorryMarthusiast schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:16:
Ok spreken we af dat je lekker alleen met shitcoins handelt incl BCash, maar blijf van ADA, MIOTA, ETH en XLM af ok?
Iedere top 30ish munt waar veel beweging in zit pak ik wel, maar heb sowieso vertrouwen voor de toekomst voor verschillende munten. BTC sowieso voor 100%, verder moet ik het nog maar zien wat echt iets gaat worden, welke munt dan ook.
ADA/BTC staat waar die hoort weer op dit bitcoin niveau dan.
ADA/ETH staat nog 20% te laag.... net als veel coins.. dat bekruipt mij het gevoel dat ETH/USDT misschien weer is 20% inlevert..... ik blijf toch even in alts of btc.
ADA/ETH staat nog 20% te laag.... net als veel coins.. dat bekruipt mij het gevoel dat ETH/USDT misschien weer is 20% inlevert..... ik blijf toch even in alts of btc.

Daar hebben we (door niet te veel winst te willen pakken op de echt goede projecten in the short term) zélf invloed op imo.. als mijn punt nog niet duidelijk was..

In het weekend gebeurd toch (bijna) nooit hele spannende dingen met btc, toch?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
De laaste weken juist wel. Het volume is in de weekenden extra laag waardoor juist dan grote swings mogelijk zijn. Eigenlijk sinds de breakdown vanaf 6k zijn de weekenden interessant te noemenGondor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:25:
In het weekend gebeurd toch (bijna) nooit hele spannende dingen met btc, toch?
Swings wel, nu tussen 3,7k en 3,8k lijkt het.PilatuS schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:28:
[...]
De laaste weken juist wel. Het volume is in de weekenden extra laag waardoor juist dan grote swings mogelijk zijn. Eigenlijk sinds de breakdown vanaf 6k zijn de weekenden interessant te noemen
Maar maandagochtend (bij de plek eerste in de wereld) gaan we verder waar we vrijdag zijn gebleven ongeveer heb ik het idee.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Besef gewoon hoe klein de range is waar we nu inzitten, met nog steeds lower highs en higher lows. Dit nodigt echt uit tot enorm short-term geweld met 'n candle van hier tot tokyo.
Ik ga zelf voor een rode omdat het volume gewoon te laag is om bullish te zijn. De patroontjes mogen dan wel bullish zijn, het blijven patroontjes
Ik hoop op een groene, die zou heel welkom zijn voor iedereen.
Even een sentiment testje:
Poll: Wat gaat de Bitcoin op korte termijn doen?
• Keihard dalen
• TO THE MOON!!!!
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Niet gestemt, want geen idee. Flink hard omhoog of flink hard omlaag, dat denk ik welTominatie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 03:36:
Poll: Wat gaat de Bitcoin op korte termijn doen?
Haha 50-50 na stemmen van @PilatuS (neem ik aan) en mij @Tominatie !
Edit: oeh niet van @PilatuS dus..
Edit: oeh niet van @PilatuS dus..
[ Voor 21% gewijzigd door Marthusiast op 06-01-2019 03:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!