[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste
Acties:
  • 270.315 views

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Een heel rijk iemand wil btc graag naar beneden hebben.
Ik ga hem niet in de weg staan.

Laat ze het maar even uitzoeken daaro.

[ Voor 19% gewijzigd door Thommie.nl op 26-12-2018 10:54 ]

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 12:38
Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:53:
Een heel rijk iemand wil btc graag naar beneden hebben.
Ik ga hem niet in de weg staan.

Laat ze het maar even uitzoeken daaro.
Een heel rijk iemand zou de huidige koers niet "hoog" vinden, die slaat gewoon toe.

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-11 21:12

Malarky

Wils voor wat ieder

Wat een slappe push op 3700. Lijkt nergens op. Dan maar is kijken wat er op 3500 mogelijk is.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Ik sta nog nipt boven mijn aankoop bedrag gisteren. 3700 (Binance) biedt nog support maar voor hoe lang? Als er echt een inverted H&S gaat vormen dan zitten we nu zo'n beetje aan de bodem van de rechter schouder. Als hij doorzakt naar 3600-3500 dan zou die inverted H&S teniet worden gedaan las ik.

• Thommie.nl
Naja ik ben weer all in gegaan op 3988.
Daarna vol icx gekocht.

Ik vind het wel ff prima zo.

Heb al zoveel mazzel gehad ik zie het wel.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:41
Sell order op binance 3685 usdt is afgegaan.. damn.. nu hopen dat hij doorzakt vandaag

Zero.

• ggj87
Ik denk dat Bifinex toch min of meer de markt leidt. Daar werd vannacht 3990 aangetikt, op Binance 3837. Waarom zo'n raar getal op Binance? Op Bitfinex was het ten minste nog een mooi rond getal dat werd afgewezen, op Binance en andere beurzen niet? Ik moet dat verschil in USDT/USD eens beter in de gaten houden. Ik zeg niet dat ik dan die piek van 3837 had kunnen voorspellen, maar ik denk dat je dan wel een beter beeld krijgt van het (echte) koersverloop.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Slux schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:49:
[...]

Ik dacht dat zij een broker waren ?
Blockport biedt iDeal betalingen aan voor de aankoop van een beperkt aantal coins. Die kan je daarna omwisselen voor andere coins of verzenden naar een exchange. Ze voegen regelmatig meer coins toe, maar, je kunt er geen orders instellen, dus geen exchange wat mij betreft, wel een broker.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Vroegah was usdt en udt 1 op 1 met maximaal een halve procent afwijking. Tegenwoordig helaas niet meer.

Wat mij opvalt: afgelopen week maar ook laatste 24 uur doen 90% van de alts het slecht tegenover ETH.

Zitten wel mooie ups en down in alt/eth, maar verder dan dat heeft t niet zoveel zin om een alt te kopen als je beter gewoon eth/usdt had kunnen pakken.

3720 was de lower high... (tov vorige piekjes op 3740 en 3760). ziet er sterk naar uit dat we 3700 ook gedag gaan zeggen. Of een whale grijpt in

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 11:35 ]

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 17:18
Malarky schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:23:
[...]

Ik kan niet echt een voordeel bedenken van een hoge spread/lage liquiditeit voor een amateur trader?☺
Nou ja, daardoor loopt 'ie vaak wat achter.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

R
Specy schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:56:
[...]

Nou ja, daardoor loopt 'ie vaak wat achter.
Als bot maker en gebruiker weet ik dat de grote spread er voor zorgt dat je meestal te duur koopt en te goedkoop verkoopt. Kan ook niet anders. Daarom zijn maker fees (jouw order laten opeten) vaak lager dan taker fees (order uit orderboek eten) op beurzen, want je brengt liquiditeit en een lagere spread. Daarvoor wordt je beloond wat zo kan iedereen een betere prijs voor zijn stock of crypto krijgen.

Maar zal eens kijken of Cryptopia anders is, zojah dan kan de API even induiken voor gratis geld.

Bij 3725 stap ik in. Mits die dat haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 12:05 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Kwam dit tegen:
A couple of numbers per Bitmain's leaked IPO filing (March '18):

*22,082 BTC @ 150M acquisition price. Worth 85M today
*931,932 LTC @ 51M acquisition price. Worth 30M today
*1,021,316 BCH @ 885M acquisition price. Worth 180M today

They own[ed] roughly 6% of outstanding BCH.
Dat zijn mooie aantallen :) Maarja, cryptocurrency holden in een dergelijke markt is funest, helemaal met dit soort bedragen. Dat ze überhaupt nog bestaan.

Dit zou overigens ook betekenen dat ze, er even van uitgaande dat ze alles hebben gehouden, nu ook 1,021,316 BCHSV zouden hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 26-12-2018 12:32 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 19:23

Bever!

3

Taro schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:30:
Kwam dit tegen:

[...]

Dat zijn mooie aantallen :) Maarja, cryptocurrency holden in een dergelijke markt is funest, helemaal met dit soort bedragen. Dat ze überhaupt nog bestaan.

Dit zou overigens ook betekenen dat ze, er even van uitgaande dat ze alles hebben gehouden, nu ook 1,021,316 BCHSV zouden hebben.
wat denk je dat ze verkopen als eerste als t slecht gaat? :)

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 11:34
Wat heeft Holo een gek orderbook, kan iemand dit uitleggen?

Edit: Moet binance niet een paar decimalen toe gaan voegen ofzo?

[ Voor 36% gewijzigd door jostefa op 26-12-2018 13:05 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

jostefa schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:04:
Wat heeft Holo een gek orderbook, kan iemand dit uitleggen?
Wat is er precies gek aan? En bedoel je het Bitcoin of Ethereum pair orderbook?

Door het lage aantal sats is van bijv. 12 naar 13 sats het winstpercentage al erg hoog. En omdat het muntje erg goedkoop is zie je mega aantallen koop en verkoop orders staan, die maar langzaam worden opgegeten.

En de grafiek springt daardoor vaak tussen 2 getallen heen en weer, wat er vreemd uit kan zien.

Edit: 8 decimalen is het maximale conform de specs. Daarom handelen veel mensen ook in het ETH pair, dan heb je dus meer verschil tussen de orders.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 26-12-2018 13:08 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-11 11:34
Ja dat snap ik maar 1 sat verschil is nu al 10 procent. Dus waarom niet wat extra decimalen toevoegen?

• Thommie.nl
Als je dit soort berichten ziet, kun je beter snel kopen.
https://m.economictimes.c.../articleshow/67250399.cms

Er is net 500 usdt af mannen, en iedereen zit als joopie pierendrieter angstig niets te kopen.

Denk contra want als de whales klaar zijn met het kerstdiner, is het toetje de bitcoin.

[ Voor 19% gewijzigd door Thommie.nl op 26-12-2018 13:14 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

jostefa schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:08:
Ja dat snap ik maar 1 sat verschil is nu al 10 procent. Dus waarom niet wat extra decimalen toevoegen?
Omdat de specs bij Bitcoin aangeven dat er max 8 decimalen kunnen zijn. De andere cryptocurrency zijn hier vaak ook op gebaseerd, al zijn er wel ingangen om dit aantal later te verhogen.

xRekt heb ik destijds overigens aangemaakt met 18 decimalen, dat is de standaard voor ERC-20 coins.

Het is denk ik ook niet wenselijk om teveel decimalen te krijgen, dan ga je handelen in micromicrocenten, dan gaat het eigenlijk nergens meer over. Ze moeten gewoon snel meer waard worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 26-12-2018 13:11 ]

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-11 10:40

Liberteh

All your base belong to me

ggj87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:23:
Ik denk dat Bifinex toch min of meer de markt leidt. Daar werd vannacht 3990 aangetikt, op Binance 3837. Waarom zo'n raar getal op Binance? Op Bitfinex was het ten minste nog een mooi rond getal dat werd afgewezen, op Binance en andere beurzen niet? Ik moet dat verschil in USDT/USD eens beter in de gaten houden. Ik zeg niet dat ik dan die piek van 3837 had kunnen voorspellen, maar ik denk dat je dan wel een beter beeld krijgt van het (echte) koersverloop.
kijk naar de BitMEX prijs voor btc

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Liberteh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:10:
[...]

kijk naar de BitMEX prijs voor btc
Dat gaat een beetje lastig aangezien er geen BTC handel op BitMEX is he.
Wat ze wel hebben is XBT als afgeleid product. Dat is gebaseerd op de BTC koers van Bitstamp, Kraken en Coinbase

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Kansje bij ETH? Ik ben voor 50% ingestapt.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Volgens mij zie ik negatieve divergentie op 4h ETHUSD

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dysmael schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:15:
[...]

Dat gaat een beetje lastig aangezien er geen BTC handel op BitMEX is he.
Wat ze wel hebben is XBT als afgeleid product. Dat is gebaseerd op de BTC koers van Bitstamp, Kraken en Coinbase
Inderdaad. Daarom doet Bitmex prijs/volume ook niet mee op bijvoorbeeld coinmarketcap.
The BTC/USD market on BitMEX is a derivatives market NOT actually spot trading Bitcoin. As a result, it has been excluded from the price and volume averages of Bitcoin.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Taro schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:17:
Kansje bij ETH? Ik ben voor 50% ingestapt.
Bitcoin uit negatieve spiraal gebroken. 3725 werd genomen en bam gas erop.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Gadverdamme, weer hetzelfde als vannacht met XRP, dikke Bitcoin market sell order gooit weer roet in het eten... Kijken of ETH snel weer herstelt, zit er nog in en sta nog in de plus.

@Malarky Zit jij nog in ETH?

• Thommie.nl
Malarky schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:29:
[...]

Bitcoin uit negatieve spiraal gebroken. 3725 werd genomen en bam gas erop.
Yup en direct erachter aan die bot die weer actief wordt voor de prijs naar beneden te drukken.

To obvious.

• Thommie.nl
We proberen het gewoon nog een keer.
Boel staat op ontploffen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:34:
[...]

Yup en direct erachter aan die bot die weer actief wordt voor de prijs naar beneden te drukken.

To obvious.
Niet 1 bot hoor, waarschijnlijk tienduizenden bots wereldwijd. Als gas er iets te hard op gaat incasseren die hun winst om iets lager weer in te kopen. Daar zitten duizenden formules achter die elkaar ook weer deels in de wielen rijden.

Heb zelf al een jaar een eigen pariteitsbots (die bijvoorbeeld het bnb/usdt, bnb/eth en bnb/btc paartje met elkaar vergelijkt elke miliseconde om te kijken of er discrepanties in de orderboeken staan die weg zijn te kopen/verkopen.
Toen BTC andermaal de 3720 bereikte, stapte ik uiteraard instant in eth/usdt. Zeker omdat de eth/btc extra veel had ingeleverd de 30 minuten ervoor. ETH/TRX en ETH/NEO etc. liepen helemaal weg.

Stap btw zojuist uit op 344 bij btc/eth. Gaat iets te hard nu. Is ook de piek van eerder vanmiddag.

[ Voor 23% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 13:40 ]

• Pelox
Omlaag met die prijs!!!!

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

I'm out. Weer even afwachten, denk omlaag.

• Thommie.nl
Ik heb net bjjgekocht, en bijgeleend van de buurman. ik voel een m00ntje opkomen.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Er was paar minuten geleden nog een dump tot 3701 op Binance >:) buitenkansje was dat.
Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:46:
Ik heb net bjjgekocht, en bijgeleend van de buurman. ik voel een m00ntje opkomen.
Geleend geld dat je belegt voor hem of voor jezelf?

[ Voor 31% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 13:49 ]

• Thommie.nl
Geleend, salaris, eindejaarsbonus, spullen verkocht, gejat.

Dit kan maar 1 kant op,
M000000000000000nnnnnnnn

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst

[ Voor 28% gewijzigd door Thommie.nl op 26-12-2018 13:52 ]

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 17:18
Malarky schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:04:
R
[...]

Als bot maker en gebruiker weet ik dat de grote spread er voor zorgt dat je meestal te duur koopt en te goedkoop verkoopt. Kan ook niet anders. Daarom zijn maker fees (jouw order laten opeten) vaak lager dan taker fees (order uit orderboek eten) op beurzen, want je brengt liquiditeit en een lagere spread. Daarvoor wordt je beloond wat zo kan iedereen een betere prijs voor zijn stock of crypto krijgen.

Maar zal eens kijken of Cryptopia anders is, zojah dan kan de API even induiken voor gratis geld.

Bij 3725 stap ik in. Mits die dat haalt.
Maker fees zijn op Cryptopia niet goedkoper, zowel maker als taker is 0.2%. Wat wellicht zorgt voor minder bots.

• Thommie.nl
*O* KOMT IE DAN KOMT IE KOMT IE DAN HE 😏

[ Voor 4% gewijzigd door Thommie.nl op 26-12-2018 13:58 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Oke Thommie, ik stap weer in... dacht echt dat er nog meer vanaf moet.. vooral bij EHT.... maar de BTC brengt mij aan het twijfelen, door de sterke zijwaartse beweging.

Hmm.. twijfel? tjah dom.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 14:09 ]

• ggj87
Malarky schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:06:
Oke Thommie, ik stap weer in... dacht echt dat er nog meer vanaf moet.. vooral bij EHT.... maar de BTC brengt mij aan het twijfelen, door de sterke zijwaartse beweging.

Hmm.. twijfel? tjah dom.
Op 22 december hadden we een heel vergelijkbare situatie. Die werd gevolgd door een stijging. Het is al vaker voor gekomen dat het na een zijwaartse beweging het om de beurt omhoog/omlaag ging. Ik kijk het nog even aan.

• Thommie.nl
Malarky schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:06:

Hmm.. twijfel? tjah dom.
Gewoon je eigen weg volgen.
Ik ben een gek die af en toe grote risico's neemt, staat nu ruim een dag op 3700 na een mega drop vanaf 4200.

Kan het verder dalen, natuurlijk wel.
Ik gok erop dat degene die dropte nu aan het accumuleren is rond de 3700, en als.ie genoeg btc heeft knalt hij eigen handig de boel weer omhoog.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:15:
[...]

Kan het verder dalen, natuurlijk wel.
Nou vooruit, die 0.20% die ik ben misgelopen kan ik hebben :P

• ggj87
Op Bitfinex komt 3900 eraan. Komt overeen met ongeveer 3750 op Binance. Ben benieuwd of de boel daar op afketst of er doorheen komt.

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 14:58

p0st

Dutch Reefer

Zo, ik heb de knoop doorgehakt en ga, net als een aantal mensen hier, de komende periode even alleen traden met coins tegen USDT. Nog nooit eerder gedaan, maar ik ben wel een beetje klaar met die onverwachte grote dalingen. Dus ik heb nu de volgende coins/tokens in mijn portfolio:

Ripple, Stellar, IOTA, Binance Coin, NEO, VeChain en ICON

Op allemaal heb ik een sell Stop/Limit gezet van ongeveer 5-6% onder de huidige marktwaarde. Stop en Limit bedrag heb ik gelijk gezet voor nu. Heeft iemand nog tips of aanwijzingen hoe ik dit beter kan doen, of volstaat dit voor nu?

Het idee is dat het puur als "vangnet" is voor hele onverwachte grote drops. Ik ga daarna wel weer handmatig buy orders doen en de stop/limit(s) opnieuw instellen.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

p0st schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:36:
Dus ik heb nu de volgende coins/tokens in mijn portfolio:

Ripple, Stellar, IOTA, Binance Coin, NEO, VeChain en ICON
Ik weet niet om welke bedragen het gaat, maar ik ben zelf volledig afgestapt van 6-7 coins tegelijk aanhouden. Met 3 hele verschillende zijn je risico's ook wel gedekt. Sterker nog, afgelopen maanden hebben de grote coins zeer vergelijkbaar verdrag vertoont.

Daarbij als de markt volledig keert en je wilt snel schakelen moet je 7 coins openen en iets doen :+

Maargoed ik ben dan ook een short term trader. Aan de andere kant als jij echt long gaat, zou ik ook geen stop-losses doen et all.

Zit zelf volledig in ETH gezien zijn track record van afgelopen week, en een beetje in coins als ELIX omdat die zo heerlijk stuiteren. Vol geduld wacht ik dan op de ETH stuiter van +25%. Maar die coins zijn zo klein dat je er eigenlijk niet meer dan 500-750 euro in kwijt kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 14:44 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11 21:06
straks weer het gourmetstel aan pleuren :O

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

p0st schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:36:
Op allemaal heb ik een sell Stop/Limit gezet van ongeveer 5-6% onder de huidige marktwaarde. Stop en Limit bedrag heb ik gelijk gezet voor nu. Heeft iemand nog tips of aanwijzingen hoe ik dit beter kan doen, of volstaat dit voor nu?
Limit altijd (veel) lager dan de stop instellen, anders blijf je met een niet ingevulde sell order zitten.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:49
Valt me op dat veel mensen hier regelmatig even helemaal uitstappen. Om vervolgens 24 uur later weer in te kopen.

Ik ga al jaren mee maar hebt altijd HODL gehoord. Is dit een nieuwe strategie?

Daarnaast heeft iemand goede links voor day trading? Zelf educatie werkt bij mij al jaren niet..

[ Voor 20% gewijzigd door Maxxi op 26-12-2018 15:26 ]

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Maxxi schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:24:
Valt me op dat veel mensen hier regelmatig even helemaal uitstappen. Om vervolgens 24 uur later weer in te kopen.

Daarnaast heeft iemand goede links voor day trading? Zelf educatie werkt bij mij al jaren niet..
Edit: me mobiel liep te kloten

[ Voor 3% gewijzigd door Tominatie op 26-12-2018 15:40 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Valt me op dat veel mensen hier regelmatig even helemaal uitstappen. Om vervolgens 24 uur minuten later weer in te kopen.
Fixed :+

Er zijn zovele theorieën. Wat voor mij persoonlijke belangrijk is, is dat ik achteraf probeer te kijken waarom een bepaalde coin hard omhoog of naar beneden ging. Ook coins die ik niet heb, of nooit heb gehad zelfs. Dat kan op minuten basis, op uren of op dagen qua koersontwikkelingen.

Zorg dat je minimale de beschikking hebt over de belangrijkste gegevens zoals volume, ema, rsi, etc.

Als je genoegen neemt met 'coins doen altijd maar wat en ik koop of verkoop op het moment dat ik toevallig achter mijn computer zit', kan je net zo goed je geld in een flipperkast gooien imho.

Imho zijn de pieken/dallen van een coin in het verleden samen met de lineaallijn onder een coin het belangrijkste. Voorbeeld: BTC liep net gestaag tot 3750 op op Binance. Toen die terugviel TOT 3735 kon je nog een lineaal onder de BTC leggen helemaal terug naar 3686, toen de BTC begon te lopen.

Toen die door de 3735 brak gingen de bots van de pro's instant af en stortte de BTC finaal in. Waarom juist toen? Dat weet ik niet. Maar waarom juist daar, op 3735? Dat is 100% aan de chart af te lezen en dat geldt vrijwel altijd.

Die honderden BTC die gedumpt werden worden door de whale bots hebben namelijk een onderliggende formula, en dat is geen flipperkast, maar pure logica.

• Tominatie
  • Niet online

Tis toch niet een nieuwe strategie? Je hebt altijd al mensen gehad die heen en weer springen. Zelf hodl ik ook lekker en t enige wat ik wel doe als de markt begint te kutten is alts omzetten naar BTC. 8)

Verwijderd

Wtf. Amerika wordt wakker en verkopen....

Kopen zeg ik, stelletje Motherforkers

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2018 15:48 ]

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Als ze BTC niet hier stappen, gaan we eraan. Laatste support rond 3660.

Edit: en gas op 3660 rond.

Ik pak zelf 1% tje mee.. stap nu alweer uit op ETH. Liever gratis zeker geld, dan een gok.

Stap nu voor de 2e keer.. voor 2e bounce op 3660, verwacht die nog.

[ Voor 63% gewijzigd door Malarky op 26-12-2018 15:51 ]

• Tominatie
  • Niet online
We gaan naar de klotuhhhh

• bie100
dat ben ik al het hele jaar kijk er al helemaal niet meer naar doe ik over een maandje of 3 wel een keer ;)

• ggj87
350BTC buywall op bfx. Iemand wilt omhoog.

Verwijderd

ggj87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:51:
350BTC buywall op bfx. Iemand wilt omhoog.
Don't we all.....

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-11 08:11
Gisteren ook maar weer ingestapt , en mijn Tetertjes omgezet in coins , was de laatste tijd een beetje crypto moe , ook weinig tijd gehad , maar we gaan ons nu met z,n allen klaarmaken voor de eindejaars moonrun _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Bij een bullmarket zit ik er 90% van de tijd in, maar in een bearmarket 90% van de tijd niet. Holden is leuk als je BTC op 100 dollar hebt gekocht en al die tijd blijft vasthouden, maar ik moet er niet aan denken het afgelopen jaar te hebben gehold. BTC en de andere coins zitten in hun 85 tot 95% correctie, dan maar blijven holden lijkt mij geen goed plan.

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-11 08:11
PilatuS schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:40:
[...]

Bij een bull market zit ik er 90% van de tijd in, maar in een bearmarket 90% van de tijd niet. Holden is leuk als je BTC op 100 dollar hebt gekocht en al die tijd blijft vasthouden, maar ik moet er niet aan denken het afgelopen jaar te hebben gehold. BTC en de andere coins zitten in hun 85 tot 95% correctie, dan maar blijven holden lijkt mij geen goed plan.
Helemaal mee eens , heb het afgelopen leerjaar , vele fouten gemaakt , maar Holden was daarvan de grootste.

• Matadores
  • Laatst online: 08:33
Waves geeft er weer ff een rukje aan :7

• ggj87
Op Bitfinex draaien de whales overuren met hun gesjoemel. Overal dikke buy en sellwalls :P

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
GVT is ook uit zijn winterslaap gekomen. :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 22:25
Ik heb op finex nog nooit het knopje gevonden om een wall op te zetten, zie je dat knopje pas als je 100 BTC in je account hebt staan?

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
DaCoTa schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:58:
Ik heb op finex nog nooit het knopje gevonden om een wall op te zetten, zie je dat knopje pas als je 100 BTC in je account hebt staan?
Ik zet regelmatig een buy-sellwall neer, een papier muurtje van 0.01 dik, dat wel.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Goeie kans dat het straks omhoog gaat. Ben zo paar uurtjes offline, want uit eten, dus dan zul je net zien :P

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-10 11:26

sourcecode

Prepare for the next ATH

Prepare for the next ATH

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bakkt:
Wordt BAKKT het verhaal van het jaar?
Uitgesteld?
Wordt lancering opnieuw uitgesteld?
Er was voorzien dat BAKKT zijn deuren zou openen in november 2018. Dat werd vervolgens verschoven naar 24 januari 2019. U kunt zich wel voorstellen dat zo’n massieve, gigantische onderneming opzetten, geen sinecure is. Goedkeuringen, permissies, jawoorden dienen van alle mogelijke kanten gegeven te worden. En dit dan nog op tijd. Het gaat immers potentieel om reusachtige bedragen van particuliere en professionele beleggers. Met een Amerikaanse wetgever die bijzonder streng op dit alles toeziet. Last minute vernemen we het gerucht dat er opnieuw uitstel komt. De luttele maand nog tot 24 januari 2019 lijkt te krap. Het is slechts een gerucht maar indien het gezegde klopt “waar rook is, is vuur”…? Dat BAKKT er vroeg of laat komt lijkt wel een zekerheid. Alleen, àls het gerucht klopt wordt de tijd tot, onzeker…
Of Bakkt bij introduktie wat gaat doen met de BTC koers, denk ik persoonlijk dat het al voor het grootste
gedeelte ingeprijst zit.
edit: Bron: https://biflatie.nl/wordt-bakkt-het-verhaal-van-het-jaar/
:)

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 26-12-2018 18:54 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-11 16:08
Stratis in de uitverkoop! :(

• Thommie.nl
Ik zit ook te denken aan verkopen nu.
Alles lijkt nu u langzaam leeg te lopen.

• bie100
Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:31:

• Tominatie
  • Niet online
Laatste 2 dagen ook maar weinig met de crypto’s gedaan. Denk dat er wel meer mensen hetzelfde hebben, lekker met de fam dineren enz. Morgen zal er wel weer wat actie komen wellicht. 😎

• Matadores
Thommie.nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:31:
Ik zou nog even wachten: morgen start de 5-daagse bullrun tot oudejaarsavond!

• Urrim
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 16:26

Urrim

Wannabe-Tweaker

Matadores schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:45:
[...]

Stapt iedereen echt collectief uit met oudjaarsavond?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 20:50

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb BTC nog niet op 0 zien staan dus niet iedereen stapt uit met oud jaar

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• PilatuS
  • Niet online
Urrim schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:47:
[...]

Stapt iedereen echt collectief uit met oudjaarsavond?
Nee.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Iedereen weer terug zo te zien en hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad :)
Op naar een knallend 2019.

Op het cryptogebied ook weinig gedaan vandaag. Alleen een klein plukje btc gehaald.

• Urrim
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 16:26

Urrim

Wannabe-Tweaker

'Iedereen' bij wijze van spreken, als in de meeste mensen. Ik krijg het idee van de meeste mensen dat zij uitstappen voor het nieuwe jaar,of dat nou ivm de belasting is of met een verwachte dip, weet ik ook niet.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Waarom zou je uitstappen voor de belastingdienst dan? Wat is daar het voordeel aan?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:53:
Waarom zou je uitstappen voor de belastingdienst dan? Wat is daar het voordeel aan?
Niet, het maakt geen reet uit. Crypto staat gelijk aan spaargeld voor de belasting. Je zou eerder verwachten dat mensen instappen om zo minder spaargeld te hebben en de crypto niet op te geven. Er is geen enkel voordeel te halen door uit te stappen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@PilatuS precies dat bedoel ik :)

• Marthusiast
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06-2024
Zo.. even wat shorts liquideren..

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MOOOOOOn

• RelBel80
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-10 22:25
Hij gaat lekker, bitmex >3800

• Pelox
Wat weten die ta'ers er toch potverdikke weinig van he.. bedroevend

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Pelox Volgens mij beweert niemand dat TA exacte wetenschap is. Ik zeg niet dat ik voor of tegen TA ben, maar, het is wel zo dat een TA'er soms goed en soms fout zit, waarschijnlijk vaker goed dan gewoon gokken zoals de meeste doen.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:01
PilatuS schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:57:
[...]

Niet, het maakt geen reet uit. Crypto staat gelijk aan spaargeld voor de belasting. Je zou eerder verwachten dat mensen instappen om zo minder spaargeld te hebben en de crypto niet op te geven. Er is geen enkel voordeel te halen door uit te stappen.
Dat is niet helemaal correct.
Spaargeld valt onder vermogen en crypto hebben ze voorlopig geplaatst onder 'overige bezittingen'. Uit mijn hoofd is het belastingvrij tot 30k en daarna betaal je 1,2%.

• PilatuS
  • Niet online
burnebie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:43:
[...]

Spaargeld valt onder vermogen en crypto hebben ze voorlopig geplaatst onder 'overige bezittingen'. Uit mijn hoofd is het belastingvrij tot 30k en daarna betaal je 1,2%.
Het valt onder een ander kopje, maar de belasting er op is gelijk. Of je nou 10k aan papier geld thuis hebt liggen of 10k aan crypto, of 10k aan spaargeld, je betaald er hetzefde over. Het wordt gezien als vermogen qua wat je er over betaald.

Spaargeld en crypto is gelijk aan elkaar en worden bij elkaar opgetelt als totaal vermogen. Of je nou 5k spaargeld hebt met 100k crypto, of 5k crypto en 100k spaargeld, het eindresultaat is gelijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 26-12-2018 20:47 ]

• RaptorXS
burnebie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:43:
[...]

Die 1,2 % is aangepast en voor de rest heeft @PilatuS gelijk.
edit: voor de nl. belastingbetalers :)

[ Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 26-12-2018 20:51 ]

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Het is juist perfecte manier om geen belasting te betalen als je afgelopen jaar hebt gekocht en je staat nu op -50% op 1 januari. Dan moet je dat opgeven ipv. volledige bedrag dat je ingestoken hebt. Mits je natuurlijk al met al met al over die 30K aan bezit hebt.

1 miezierg voordeeltje aan een vreselijk bearish jaar. Maar goed..

Een tweet die ik zag voorbij komen. 2019 wordt intressant.
Serious and REGULATED entities starting crypto-trading activities in 2019.

1)@Bakkt ICE|NYSE
2)@ErisX_Digital TD Ameritrade|CBOE|Fidelity|Nasdaq
3)@bisonapp Boerse Stuttgart
4)@sixgroup Swiss SIX Exchange
5)@sbivc_official SBI
6)@DXdotExchange
7)@lcx Binance

[ Voor 44% gewijzigd door Klaas25 op 26-12-2018 20:55 ]

• Pelox
Taro schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:40:
@Pelox Volgens mij beweert niemand dat TA exacte wetenschap is. Ik zeg niet dat ik voor of tegen TA ben, maar, het is wel zo dat een TA'er soms goed en soms fout zit, waarschijnlijk vaker goed dan gewoon gokken zoals de meeste doen.
Ta is niets meer dan gokken. Kop of munt. En zo niet dan is het een ta als in educational. Hoop bladiebla werkt misschien leuk in de aandelenmarkt maar het is volgens mij niet toepasbaar op crypto.

Zero.

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:56:
[...]

Ta is niets meer dan gokken. Kop of munt. En zo niet dan is het een ta als in educational. Hoop bladiebla werkt misschien leuk in de aandelenmarkt maar het is volgens mij niet toepasbaar op crypto.
Vertel dat eens aan de mensen die 8 van de 10 trades succesvol doen en waarbij aan de slag gaan met 2 uur werken per dag en met 20k genoeg is om minimaal 5k per maand binnen te halen. Punten voorspellen waar een munt bounced tot op de 20 cent voor bijvoorbeeld ETH. Zien dat er nog 1 golf omhoog moet komen omdat er pas 4 golven zijn geweest.

Ik heb het idee dat je er gewoon weinig over weet of het ziet als alles kunnen voorspellen. Als je wat onderzoek doet en kijkt naar mensen die rijk worden met niet meer dan 8 trades per week zou je het anders zien. Iedereen die zegt dat TA onzin is weet er gewoon niet genoeg vanaf. Beetje hetzelfde als zeggen dat de aarde plat is omdat je nooit in de ruimte het zelf hebt gezien. Ook voor TA is het bewijs er gewoon.

Als je wil dat TA jou gaat vertellen dat BTC over 2 weken op 4215 dollar staat, dan heb je inderdaad niets aan TA. Ga je swingtraden en weet je wat je doet is 20k genoeg om 5 dagen per week 2 uur per dag te werken om over 2 jaar een Lambo te kunnen kopen. Voor heeft iedereen die zegt dat TA onzin is gewoon geen idee van wat het is.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

@Pelox Het blijft inderdaad gokken, maar wel met een kansberekening die je een grotere kans geeft dan vanuit het niets gokken. Daarnaast heb je TA voor de korte termijn en voor de lange termijn. Op de lange termijn is de kans dat je goed zit enorm klein. Op de korte termijn is die kans veel groter.

Volg bijvoorbeeld https://twitter.com/PhilakoneCrypto maar eens. Hij zal nooit voorspellingen voor de lange termijn doen, alleen voor de zeer korte termijn. En hij beheerst dat kunstje erg goed.

• RaptorXS
Pelox schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:56:
[...]

Persoonlijker vindt ik nieuws belangrijker gezien het korte verleden van de crypto's.
Las bijv. dit op Drimble:
Bitcoin Mining Gigant Bitmain Ontslaat 50-85% Van Zijn Werknemers
Met deze vermelding:
Gevolgen Voor Crypto Industrie
Het levert allemaal geen goed nieuws op voor Jihan Wu, de controversiële CEO en oprichter van de grootste cryptocurrency mining operatie ter wereld. Hij had al een rechtszaak aan zijn broek hangen van zijn directe concurrentie, en ook de hashwar met Bitcoin Cash-opponenten ging niet geheel van een leien dakje. Sommige mining operaties zouden bovendien in zijn geheel worden stopgezet, waardoor de focus van het bedrijf zich zou verplaatsen in het komende jaar. Eerder werd er voornamelijk gericht op onder meer het minen van Bitcoin, Bitcoin Cash en Litecoin. Vooral de voorraden van de laatste twee zijn nog groot, wat slecht nieuws kan zijn voor de koersen van specifiek deze twee altcoins. Het is realistisch dat Bitmain zal proberen zijn voorraden van de hand te doen, zodat het zijn eigen operatie kan blijven financieren.
Zoiets kan je met grafiekjes en TA niet voorzien. :)
edit Bron: https://www.bitcoinspot.n...0-85-van-zijn-werknemers/

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 26-12-2018 21:17 ]

• Pelox
Alles in crypto is afhankelijk van de grote jongens daar kan geen ta tegenop.

Zero.

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:19:
Alles in crypto is afhankelijk van de grote jongens daar kan geen ta tegenop.
Als je feiten niet kan accepteren als bewijs dat je het fout hebt, dan is iedere discussie zinloos. Met wat onderzoek kan je zien dat het op korte termijn enorm nuttig is en dat er mensen zijn die zelfs met 10k of 20k nooit meer dan een paar uur per dag te hoeven werken om compleet binnen te lopen. Als je iets zegt en uitleg daarover direct weer wegzet als onzin moet je dat natuurlijk zelf weten, maar het is wel jammer als je niet eens verder kijkt of er misschien niet toch wat in zit. Als jij gaat kijken naar TA's die zeggen wat er de komende dagen of weken gaat gebeuren dat lijkt TA inderdaad onzin. Even een whale die dumpt of een goed nieuwsbericht of slecht nieuwsbericht kan inderdaad alles veranderen. Ga je echter kijken naar korte termijn is het bijna belachelijk wat er mogelijk is. Als je er meer over wil weten of snappen kijk dan eens naar de link die Taro post van PhilakoneCrypto. Als je dat niet doet en blijkbaar niets er over wil weten is dat jouw keus, maar dat maakt een oneliner dat TA onzin is gewoon erg jammer. Het is iets veroordelen wat je niet begrijpt omdat je een candle ziet die niet overeen komt met een lange termijn TA van iemand.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zelfs als je voor geen meter in TA geloofd, er zijn zoveel mensen die er wel in geloven, dat zodra genoeg mensen/bots reageren op een bepaald patroon het vanzelf een self fulfilling prophecy wordt. En TA daarmee dus relevant is.

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:01
twain4me schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:28:
Zelfs als je voor geen meter in TA geloofd, er zijn zoveel mensen die er wel in geloven, dat zodra genoeg mensen/bots reageren op een bepaald patroon het vanzelf een self fulfilling prophecy wordt. En TA daarmee dus relevant is.
Dat dus.

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Matadores schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:45:
[...]

Waar heb je die wijsheid vandaan?

XRP = trash

• RaptorXS
Als je maar genoeg TA"ers gelooft heeft er altijd wel eentje gelijk.
Vraag het maar aan de aandelen beleggers afgelopen dagen :)
edit:Die gebruiken al veel langer die TA tooltjes die hier 1 op 1 wordt toegepast op de crypto"s.

[ Voor 15% gewijzigd door RaptorXS op 26-12-2018 21:40 ]

• Pelox
twain4me schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:28:
Precies dat zeg ik ook altijd.

Zero.

• Matadores
Mr_Ripple schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:32:
[...]

Waar heb je die wijsheid vandaan?
Stond op Facebook

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Slim beleggen zeker ;)
Pagina: 1 ... 56 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!