Fixed
Er zijn zovele theorieën. Wat voor mij persoonlijke belangrijk is, is dat ik achteraf probeer te kijken waarom een bepaalde coin hard omhoog of naar beneden ging. Ook coins die ik niet heb, of nooit heb gehad zelfs. Dat kan op minuten basis, op uren of op dagen qua koersontwikkelingen.
Zorg dat je minimale de beschikking hebt over de belangrijkste gegevens zoals volume, ema, rsi, etc.
Als je genoegen neemt met 'coins doen altijd maar wat en ik koop of verkoop op het moment dat ik toevallig achter mijn computer zit', kan je net zo goed je geld in een flipperkast gooien imho.
Imho zijn de pieken/dallen van een coin in het verleden samen met de lineaallijn onder een coin het belangrijkste. Voorbeeld: BTC liep net gestaag tot 3750 op op Binance. Toen die terugviel TOT 3735 kon je nog een lineaal onder de BTC leggen helemaal terug naar 3686, toen de BTC begon te lopen.
Toen die door de 3735 brak gingen de bots van de pro's instant af en stortte de BTC finaal in. Waarom juist toen? Dat weet ik niet. Maar waarom juist daar, op 3735? Dat is 100% aan de chart af te lezen en dat geldt vrijwel altijd.
Die honderden BTC die gedumpt werden worden door de whale bots hebben namelijk een onderliggende formula, en dat is geen flipperkast, maar pure logica.