Zero.
Ben het verder wel met je eens dat de paniek in de markt komt door dat mensen naar fiat kijken. Maar ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat ook die mooie bullrun van 20k komt omdat mensen naar fiat kijken. BTC is een prachtige techniek. Maar fiat geeft wel degelijk waarde er aan. Ook dat moeten we niet ontkennen. Anders waren die BTC ook maar fictieve muntjes.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ja, meer BTC is waar het om gaat, maar het is wel zo handig om dat op een slimme manier te doen om juist meer BTC te vergaren. Je kan beter hoarden op een lage koers dan op 20k. Maar blijven holden is leuk als je 1000 BTC hebt gekocht op 5 euro per stuk, maar aangezien BTC iedere keer weer -80% of meer doet is het alles behalve handig om daar niets mee te doen.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:22:
[...]
Het probleem van alle paniek dit jaar is juist omdat men in fiat denkt. Ze zien hun investering verdampen zonder achter de gedachte van Satoshi te staan. Want als we allemaal in BTC zouden denken deed niemand zijn BTC’s weg en had de hele markt er nu heel anders voor gestaan.
Maar omdat er verleden jaar miljoenen gelukszoekers zijn ingestapt zonder zich te ‘willen’ verdiepen wat er daadwerkelijk gaande is was dit jaar onvermijdelijk. Maar bij elke BTC crash houden we ook believers over en zo zal BTC uiteindelijk veel meer waard worden dan de vorige run.
Maar denk je aan je euro’s dan speel je een psychologisch spelletje in je hoofd welke je uiteindelijk gaat verliezen bij een neerwaartse daling van de koers. Zo zit men nu eenmaal in elkaar.
Het spelletje is simpel. Zoveel mogelijk BTC’s hoarden of de prijs nu 1 of 20k euro is. De uiteindelijke winnaars zijn degene die in BTC geloven en niet in fiat.
Dat is intressant. Kan die mooi gaan solliciteren bij Ripple. Die hebben vacatures zat open staan.ScreamGT schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:05:
https://www.google.nl/amp...disrupting-global-banking
^ wauw. En XRP komt ook in het artikel voor. MOON.
Denk je dat X coin weer tot leven komt? Tuurlijk. Waarom niet? Zolang de techniek niet veranderd is ten opzichte van wat het eerder deed, als er dus verder niks mis is met de munt, zoals bijvoorbeeld bij BTC niet het geval is, waarom zou munt X dan ook niet weer terug kunnen komen?Pelox schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:42:
Vraagje, denken jullie dat LTC weer tot leven komt in 2019?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
[ Voor 80% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2018 14:52 ]
Berry checkt zijn portemonnee, arghDAMAGE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:51:
Juist. Je hebt uitgekast @Yzord. Dat is het bewijs dat iedereen naar fiat kijkt. DankuDaarom is het een beetje hypocriet om te verkondigen wat je deed. That's all. No hard feelings verder. Ik kan er slecht tegen als mensen dat doen. Want ik zie dat vaker. We weten allemaal waar voor we hier zitten denk ik dan.
Ah, je hebt dus flink in FIAT gedacht...Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:48:
Ik geef mijn visie en ik vraag niet om begrip. Ik leg alleen uit hoe imo het spelletje gespeeld moet worden en hoe ik het inderdaad al jaren speel. En tuurlijk heb ik wat uigecasht. Zit al lang genoeg in BTC dat de bull run van afgelopen jaar niet staande kon blijven. Dus cash ik uit en heb gedaan wat we allemaal moeten doen. Voor ons gezin zorgen. Maar ik zit nog steeds diep erin en heb ook zat zien verdampen. Maar ik ga daar niet moeilijk over doen want er komen nog zal bullruns aan.

Vrijwel iedereen die hier om deze tijd en met deze koers nog in dit topic zit denkt er zo overYzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:48:
want er komen nog zal bullruns aan.
Alle mensen die toen XRP op 2 dollar stond en BTC op 15k hier kwamen om zo snel mogelijk te kopen, die zijn vrijwel allemaal al lang weg. Er lopen genoeg mensen in dit topic rond die begonnen zijn onder de 1k of die wel later zijn ingestapt, maar nog steeds vertrouwen hebben ook al staan ze misschien op verlies.
Nee, ik heb me uit de schulden malaise gehaald waarin de regering ons in wilt storten om ons mak te houden. Wat jij doet is zwart wit denken. Wat ik doe is mijn eigen leven bepalen. Als ik mijn hypotheek af kon betalen met BTC had ik dat gedaan.DAMAGE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:51:
Juist. Je hebt uitgekast @Yzord. Dat is het bewijs dat iedereen naar fiat kijkt. Danku
Als ik naar fiat had gekeken had ik al uitgecasht in 2013 op 1200usd
Als BTC gaat dan zal LTC meegaan, LTC staat bijna altijd in de top 5 qua volume en dat is imo 1 van de belangrijkste dingen om naar te kijken.Pelox schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:42:
Vraagje, denken jullie dat LTC weer tot leven komt in 2019?
Grote community
Wordt ook echt gebruikt
Zit een behoorlijk DEV team achter
Slux is fanboy

Maar ook van BTC, XRP, XMR, Dash, XLM enz enz
Ja de techniek is fijn en goed en moeten we van houden. Daar doet niemand iets aan af. Maar je moet ook naar fiat kijken. Of je het nu leuk vindt of niet; dat is wat het nu waarde geeft.
En volgens mij is dat juist niet zwart/wit. Maar is dat alles zien. realistisch zijn. En niet het een of het ander (zwart/wit).
[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 12-12-2018 14:59 ]
yep niet aan gedachtTaro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:37:
[...]
Ah! Handig om dat stukje tekst de volgende keer dan even letterlijk te quoten
En dat is jouw mening en die respecteer ik. Krijg alleen het gevoel dat mijn mening er niet toe doet vanwege jaloezie. Denk je dat ik gek ben door mijzelf in de schulden te houden terwijl ik ze af kan betalen? En denk je dat ik de belastingdienst met BTC kan betalen? Het gaat bij mij om het groter plaatje en dat is dat ik denk in BTC.DAMAGE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:58:
Hoezo denk ik zwart/wit dan? Leg eens uit? Want ik begrijp niet waar je op doelt. Ik geef alleen maar aan dat ik het hypocriet vind, en makkelijk gelul van mensen die zat aan BTC verdient hebben er nu anderen op gaan wijzen dat ze niet naar fiat moeten kijken maar van de techniek moeten houden die BTC heet. Terwijl ze zelf genoeg aan fiat gedacht hebben.
Ja de techniek is fijn en goed en moeten we van houden. Daar doet niemand iets aan af. Maar je moet ook naar fiat kijken. Of je het nu leuk vindt of niet; dat is wat het nu waarde geeft.
Maar goed, ik laat het hierbij.
De meeste kijken hier alleen naar BTC, ik zelf alleen naar fiat want ik zit hier om geld te verdienen, en we weten allemaal dat BTC het fiat nooit zal vervangen.DAMAGE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:58:
Hoezo denk ik zwart/wit dan? Leg eens uit? Want ik begrijp niet waar je op doelt. Ik geef alleen maar aan dat ik het hypocriet vind, en makkelijk gelul van mensen die zat aan BTC verdient hebben er nu anderen op gaan wijzen dat ze niet naar fiat moeten kijken maar van de techniek moeten houden die BTC heet. Terwijl ze zelf genoeg aan fiat gedacht hebben.
En volgens mij is dat juist niet zwart/wit. Maar is dat alles zien. realistisch zijn. En niet het een of het ander (zwart/wit).
zo is dat draait allemaal om de pleuro'sSlux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:04:
[...]
De meeste kijken hier alleen naar BTC, ik zelf alleen naar fiat want ik zit hier om geld te verdienen, en we weten allemaal dat BTC het fiat nooit zal vervangen.
Het gaat helemaal niet om jaloezie maar om het feit dat je anderen er op wijst dat naar FIAT kijken helemaal niet belangrijk is. Jouw doel was blijkbaar om 'uit de schuldenmalaise van de regering' komen en dat is je volgens mij gelukt... al is het me nou niet helemaal duidelijk of je wel of niet je hypotheek er mee af betaald hebt. Jouw doel was dan toch om zoveel mogelijk FIAT te verzamelen om te zorgen dat je financieel onafhankelijk bent? Of zien wij dat verkeerd? Wat ga je straks met al je BTC doen als je hier niets mee kunt betalen?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:03:
[...]
En dat is jouw mening en die respecteer ik. Krijg alleen het gevoel dat mijn mening er niet toe doet vanwege jaloezie. Denk je dat ik gek ben door mijzelf in de schulden te houden terwijl ik ze af kan betalen? En denk je dat ik de belastingdienst met BTC kan betalen? Het gaat bij mij om het groter plaatje en dat is dat ik denk in BTC.
Maar goed, ik laat het hierbij.
Ieder mag dat spel spelen op zijn manier.
De 1 gaat steeds over 2 lagen terug naar flat.
De ander gaat steeds maar 1 laag terug naar BTC en wacht op dat ene gouden moment om naar flat te gaan.
Beiden zijn goed, beiden zijn fout en wat de beste is is volledig afhankelijk van de markt en een stukje geluk/timing
Zoals fiat nooit IOU's heeft vervangen? En IOU's nooit goud? En goud nooit schelpen?Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:04:
[...] we weten allemaal dat BTC het fiat nooit zal vervangen.
Ik gebruik Bittrex, maar ben een Hodler van NEO en heb dan ook alles veilig op m'n Ledger opgeborgen staan. Met een gemiddelde inkoopprijs van tegen de 28 euro is mijn doel om een flinke zak NEO bij te kopen om die inkoopprijs omlaag te drukken, zodat ik weer sneller in de plus sta met meer NEO.Taro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:25:
[...]
Zit je op Binance? Daar kan je een stop limit buy order instellen, bijv: Stop: 3550, Limit: 4000, Amount: 50-100% van het bedrag.
Daalt Bitcoin naar bijv. 2800, dan stel je deze bij naar: 3000/3500/100%. De Stop is uiteraard een voorbeeld, ik denk dat 130 verschil met de huidige koers net iets te klein is, die stijging is geen garantie voor een lange termijn stijging.
Op deze manier mis je de eventuele boot niet bij een nieuwe bullrun en profiteer je wel van verdere dalingen.
In plaats van 1 buy order voor 100%, kan je bijvoorbeeld ook met 2-3 kleinere orders werken, die je steeds hoger instelt. Bijkomend voordeel is dan dat je niet door 1 eenmalige korte opleving daarna weer met 100% van je muntjes een mogelijk daaropvolgende daling meepakt.
Jaloezie is het niet want voordat je vertelde dat je genoeg geld had door BTC waren we het al niet eens met de stelling niet naar fiat te kijken maar alleen naar BTC. Uiteindelijk telt BTC ook zeker, maar alleen naar BTC kijken en niet naar fiat klopt gewoon niet, helemaal omdat je door wel naar fiat te kijken meer BTC kan krijgen.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:03:
[...]
En dat is jouw mening en die respecteer ik. Krijg alleen het gevoel dat mijn mening er niet toe doet vanwege jaloezie.
Dat zijn perfecte vervangers die je opnoemt je vergeet alleen de tulpenDaCoTa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:09:
[...]
Zoals fiat nooit IOU's heeft vervangen? En IOU's nooit goud? En goud nooit schelpen?
Van BTC is bekend dat het technisch onmogelijk is om fiat te vervangen dus die zal helaas ook nooit in het lijstje voorkomen, het is wachten op een echte vervanger voor BTC (LTC bijvoorbeeld
Wat is heb gezegd is dat de neerwaartse spiraal van BTC komt door fiatdenkers. Ze denken aan de euros die ze geinvesteerd hebben en die zien verdampen, maar ze hebben nog steeds hetzelfde BTC als toen ze het kochten. Het zijn dus voornamelijk mensen die dachten snel rijk te worden en raken nu in paniek. Precies wat de grote jongens willen. Die kopen ze op en straks wanneer BTC stijgt, en dat geef ik je op een briefje mee, hebben de grote jongens het weer gedaan. Maar dan is het laat.Machlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:08:
[...]
Het gaat helemaal niet om jaloezie maar om het feit dat je anderen er op wijst dat naar FIAT kijken helemaal niet belangrijk is. Jouw doel was blijkbaar om 'uit de schuldenmalaise van de regering' komen en dat is je volgens mij gelukt... al is het me nou niet helemaal duidelijk of je wel of niet je hypotheek er mee af betaald hebt. Jouw doel was dan toch om zoveel mogelijk FIAT te verzamelen om te zorgen dat je financieel onafhankelijk bent? Of zien wij dat verkeerd? Wat ga je straks met al je BTC doen als je hier niets mee kunt betalen?
En je kan genoeg kopen van BTC. Huizen, auto’s, eten etc, alleen kon ik mijn hypotheek niet afbetalen met BTC. Anders had ik dat gedaan. Ze willen ons afhankelijk houden van het huidige systeem. Leningen aanvragen, hypotheken, belastingen verhogen. Allemaal om ons mak en werkende te houden.
Nogmaals, handel zoals je wilt handelen. Maar de huidige markt is veroorzaakt door fiatdenkers en dan met name door degene die eind verleden jaar zijn ingestroomd. Omdat de meesten zo dom waren er geld in te pompen wat ze helemaal niet kunnen missen.
Onthou deze simpele zin maar: wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag en wat laag staat gaat weer een keer omhoog.
En niet doen wat de meesten doen. Buy high sell low.
Denk dat ik ook maar eens wat Neo ga inslaan.Matadores schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:15:
[...]
Ik gebruik Bittrex, maar ben een Hodler van NEO en heb dan ook alles veilig op m'n Ledger opgeborgen staan. Met een gemiddelde inkoopprijs van tegen de 28 euro is mijn doel om een flinke zak NEO bij te kopen om die inkoopprijs omlaag te drukken, zodat ik weer sneller in de plus sta met meer NEO.

Mooi projectje voor 2019 denk ik zo en tevens een mooie naam.
Zero.
Er zijn zat voorbeelden te noemen waar dat niet het geval is geweest.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:20:
[...]
Onthou deze simpele zin maar: wat omhoog gaat, komt ook weer omlaag en wat laag staat gaat weer een keer omhoog.
Uiteindelijk valt alles naar beneden en gaat alles kapot.Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:23:
[...]
Er zijn zat voorbeelden te noemen waar dat niet het geval is geweest.
Zero.
Waarom is het technisch onmogelijk? Door de beperkte aantal transacties?Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:17:
[...]
Dat zijn perfecte vervangers die je opnoemt je vergeet alleen de tulpen![]()
Van BTC is bekend dat het technisch onmogelijk is om fiat te vervangen dus die zal helaas ook nooit in het lijstje voorkomen, het is wachten op een echte vervanger voor BTC (LTC bijvoorbeeldook kansloos )
De BTC blockchain is de layer 1, de basislaag, daar bovenop kunnen andere systemen gebouwd worden die het technisch wel mogelijk maken. Net als met fiat, de Euro's liggen al lang niet meer in de kluis, laat staan dat alle Euro's fysiek gemaakt zijn, maar er zijn legio andere lagen bovenop gebouwd.
En precies dat gebeurd nu al met Lightning en Liquid. Bedenk wel dat dat pas de eerste iteraties zijn van systemen gebouwd op BTC. Liquid is 4 jaar oud, Lightning is pas 2 jaar geleden bedacht, dat is echt niet het eindpunt. Bedenk eens wat er over 10 jaar bedacht en gemaakt kan zijn, daar verbleekt alles bij wat je nu met fiat ziet.
Conclusie:

Klopt, fee's en snelheid zijn de grootste bottlenecks van BTC.DaCoTa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:24:
[...]
Waarom is het technisch onmogelijk? Door de beperkte aantal transacties?
Ik hoop wel het wat je verder schrijft
[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 12-12-2018 15:34 ]
Eenmaal een funding transaction om channels te openen op Lightning en daarna sub sat fees? Betaalbevestiging in milliseconden?Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:30:
[...]
Klopt, fee's en snelheid zijn de grootste bottlenecks van BTC.
Kijk, ik zeg niet dat LN per sé het gaat worden, maar dit is gebouwd in 2 jaar tijd. Kans bestaat dat het niet perfect is, maar als dat het niet is, breek je het weer af en kan er weer iets anders, een andere layer 2 bedacht en gebouwd worden, iets dat nog beter en sneller is, op basis van het BTC netwerk.
BTC is programmable money, en dat gedeelte daar hebben we pas een minuscule glimp van gezien.
Het grootste probleem dat ik heb met LN is dat wanneer het veel gebruikt gaat worden de onchain transacties ook toenemen. LN is natuurlijk prachtig en inderdaad wij zijn in de baby fase met BTC, maar onchain moet ook verbeteren als je uiteindelijk zeg 100 LN transacties toch onchain moet gaan afhandelen met 1 transactie.DaCoTa schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:34:
[...]
Eenmaal een funding transaction om channels te openen op Lightning en daarna sub sat fees? Betaalbevestiging in milliseconden?
Kijk, ik zeg niet dat LN per sé het gaat worden, maar dit is gebouwd in 2 jaar tijd. Kans bestaat dat het niet perfect is, maar als dat het niet is, breek je het weer af en kan er weer iets anders, een andere layer 2 bedacht en gebouwd worden, iets dat nog beter en sneller is, op basis van het BTC netwerk.
BTC is programmable money, en dat gedeelte daar hebben we pas een minuscule glimp van gezien.
Natuurlijk, maar met LN zit je al minimaal 1 of 2 orders hoger qua aantal transacties dan wat BTC zelf aankan. Dat lijkt me genoeg om de volgende stap in acceptatie te maken. Als we dan weer tegen limieten aanlopen, kan er wel weer verder gebouwd worden.PilatuS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:38:
[...]
Het grootste probleem dat ik heb met LN is dat wanneer het veel gebruikt gaat worden de onchain transacties ook toenemen. LN is natuurlijk prachtig en inderdaad wij zijn in de baby fase met BTC, maar onchain moet ook verbeteren als je uiteindelijk zeg 100 LN transacties toch onchain moet gaan afhandelen.
Net als transistors, Moores law gaan ook nog steeds maar weer door, ook al weten de chipfabrikanten niet hoe ze het over 5 jaar moeten gaan doen, uiteindelijk gaat het toch gebeuren, uiteindelijk worden de doorbraken toch geforceerd. En de upside van dit doorontwikkelen van digitaal geld is minstens zo groot als de transistor.
[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 12-12-2018 15:45 ]
Zeker geen jaloezie. Heeft weinig zin. Is een domme emotie ook. Ik gun ieder zijn winst. Daarom zitten we hier. En met welke shitcoin die dat ook doet maakt mij ook geen reet uit.PilatuS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:17:
[...]
Jaloezie is het niet want voordat je vertelde dat je genoeg geld had door BTC waren we het al niet eens met de stelling niet naar fiat te kijken maar alleen naar BTC. Uiteindelijk telt BTC ook zeker, maar alleen naar BTC kijken en niet naar fiat klopt gewoon niet, helemaal omdat je door wel naar fiat te kijken meer BTC kan krijgen.
Nou ja zeg. 1/3 van wat ik geinversteerd heb heb ik gedaan op de dag dat BTC het hoogst stond (1 BTC was toen 16200 euro, de hoogste piek ooit - op diezelfde dag - was 16600 of zo). De rest heb ik er in november vorig jaar ingestopt dus rond de 6000 (euro). Maar ik ben echt nog niet zomaar weg hierPilatuS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:54:
[...]
Vrijwel iedereen die hier om deze tijd en met deze koers nog in dit topic zit denkt er zo over
Alle mensen die toen XRP op 2 dollar stond en BTC op 15k hier kwamen om zo snel mogelijk te kopen, die zijn vrijwel allemaal al lang weg. Er lopen genoeg mensen in dit topic rond die begonnen zijn onder de 1k of die wel later zijn ingestapt, maar nog steeds vertrouwen hebben ook al staan ze misschien op verlies.
Uhm... als je nu 42 bent, en nog een hypotheek (schuld) hebt en het duurt nog 25 jaar of zo voordat je aan je pensioen( wat je nu nauwelijks opgebouwd zult hebben) komt dan kun je toch eigenlijk niet met pensioen zijn?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:54:
[...]
Als ik mijn hypotheek af kon betalen met BTC had ik dat gedaan.
Later ingestapt en nog steeds vertrouwen dus, mooi tochSpecy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:47:
[...]
Nou ja zeg. 1/3 van wat ik geinversteerd heb heb ik gedaan op de dag dat BTC het hoogst stond (1 BTC was toen 16200 euro, de hoogste piek ooit - op diezelfde dag - was 16600 of zo). De rest heb ik er in november vorig jaar ingestopt dus rond de 6000 (euro). Maar ik ben echt nog niet zomaar weg hier
Ik weet nog wel hoe het hier in deze topics ging toen BTC boven de 10k uitkwam en ook de alts als een idioot gingen. Toen kwamen er 5 of meer mensen per dag langs die moesten kopen, daarvan zie je nu bijna niemand meer. Gelukkig zijn er uitzonderingen
Ik heb geen schulden meer. Alles is afbetaald en een goed investeringsplan met mijn adviseur opgezet en voltooid. En denk je serieus dat je over 25 jaar nog pensioen krijgt?Specy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:49:
[...]
Uhm... als je nu 42 bent, en nog een hypotheek (schuld) hebt en het duurt nog 25 jaar of zo voordat je aan je pensioen( wat je nu nauwelijks opgebouwd zult hebben) komt dan kun je toch eigenlijk niet met pensioen zijn?
Door te zeggen dat het door de fiatdenkers komt veronderstel je dat als men niet aan fiat had gedacht dat de markt dan alleen maar omhoog zou kunnen gaan. Maar geen enkele markt gaat alleen maar omhoog. Sterker nog, zonder fiat was er geen eens een markt.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:20:
[...]
Wat is heb gezegd is dat de neerwaartse spiraal van BTC komt door fiatdenkers. Ze denken aan de euros die ze geinvesteerd hebben en die zien verdampen, maar ze hebben nog steeds hetzelfde BTC als toen ze het kochten. Het zijn dus voornamelijk mensen die dachten snel rijk te worden en raken nu in paniek. Precies wat de grote jongens willen. Die kopen ze op en straks wanneer BTC stijgt, en dat geef ik je op een briefje mee, hebben de grote jongens het weer gedaan. Maar dan is het laat.
En je kan genoeg kopen van BTC. Huizen, auto’s, eten etc, alleen kon ik mijn hypotheek niet afbetalen met BTC. Anders had ik dat gedaan. Ze willen ons afhankelijk houden van het huidige systeem. Leningen aanvragen, hypotheken, belastingen verhogen. Allemaal om ons mak en werkende te houden.
Nogmaals, handel zoals je wilt handelen. Maar de huidige markt is veroorzaakt door fiatdenkers en dan met name door degene die eind verleden jaar zijn ingestroomd. Omdat de meesten zo dom waren er geld in te pompen wat ze helemaal niet kunnen missen.
Waarom heb je dan niet je BTC omgewisselt voor FIAT om je hypotheek af te betalen. Ik volg je niet helemaal. Er zijn natuurlijk uitzondering dat je huizen,autos en eten met BTC kunt betalen maar dat is niet algemeen geaccepteerd. Ik begrijp je idee van loskomen van het huidige leensysteem en belastingen etc. Het is natuurlijk wel zo dat als iedereen alleen nog maar in BTC gaat handelen en betalen en geen belasting betaalt de hele maatschappij om zal vallen.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:20:
[...]
Wat is heb gezegd is dat de neerwaartse spiraal van BTC komt door fiatdenkers. Ze denken aan de euros die ze geinvesteerd hebben en die zien verdampen, maar ze hebben nog steeds hetzelfde BTC als toen ze het kochten. Het zijn dus voornamelijk mensen die dachten snel rijk te worden en raken nu in paniek. Precies wat de grote jongens willen. Die kopen ze op en straks wanneer BTC stijgt, en dat geef ik je op een briefje mee, hebben de grote jongens het weer gedaan. Maar dan is het laat.
Uiteraard! Er worden zulke belachelijke reserves opgebouwd dat als straks de babyboomers uit de wereld zijn er zo'n enorme bak met geld vrijkomt dat we straks iedere dag kaviaar en champagne op tafel hebben staan in het verzorgingstehuis. Nu heb ik liever gewoon een bal gehakt, wat groente en een aardappel maar we zullen het dus enkel met kaviaar moeten doen..Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb geen schulden meer. Alles is afbetaald en een goed investeringsplan met mijn adviseur opgezet en voltooid. En denk je serieus dat je over 25 jaar nog pensioen krijgt?
[ Voor 10% gewijzigd door Pelox op 12-12-2018 16:04 ]
Zero.
Verwijderd
Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]
Ik heb geen schulden meer. Alles is afbetaald en een goed investeringsplan met mijn adviseur opgezet en voltooid. En denk je serieus dat je over 25 jaar nog pensioen krijgt?

When moon
Net zeg je nog dat je je hypotheek niet afbetaald hebt... of heb je je btc naar fiat gewisseld en toen afbetaald?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Machlah op 12-12-2018 16:05 ]
Quote dat stukje eens als je wiltMachlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:05:
[...]
Net zeg je nog dat je je hypotheek niet afbetaald hebt... of heb je je btc naar fiat gewisseld en toen afbetaald?
Ja dat laatste eigenlijk niet neeYzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]

De koers van Stratis is echt om te huilen, hopelijk doet dit nieuws de koers weer eens goed!Machlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:02:
[...]
Nice, geloof nog steeds sterk in stratis
Maar je zult wel bedoelen dat je het met FIAT hebt afgelost.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:06:
[...]
Quote dat stukje eens als je wilt.
alleen kon ik mijn hypotheek niet afbetalen met BTC.
Over dat investeringsplan: Buiten of binnen crypto?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]
well, all i can say is: BTFDDanielson schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:07:
[...]
De koers van Stratis is echt om te huilen, hopelijk doet dit nieuws de koers weer eens goed!
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Wat ik juist mooi vind van Stratis is dat ik het idee heb dat er bijna nooit nieuws naar buiten gebracht word om de koers te manipuleren. Groeit van zichzelf. Maar inderdaad wel een belachelijke lage prijs op het moment... om bijkopen te latenDanielson schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:07:
[...]
De koers van Stratis is echt om te huilen, hopelijk doet dit nieuws de koers weer eens goed!
Heel goed bedacht 👍Machlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:09:
[...]
Maar je zult wel bedoelen dat je het met FIAT hebt afgelost.
Hij denkt niet in FIAT dus hij heeft natuurlijk al zijn BTC op de BTC spaarbank gezet.Specy schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:09:
[...]
Over dat investeringsplan: Buiten of binnen crypto?
Kunnen we ook normaal discussieren of zijn we maar de bash kant op gegaan? Want dan is het allemaal maar triest en T.net onwaardigMachlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:11:
[...]
Hij denkt niet in FIAT dus hij heeft natuurlijk al zijn BTC op de BTC spaarbank gezet.
Verwijderd
Zodra je reageert op de rest van mijn vragen en niet alleen de dingen er uit pikt wat ik verkeerd begrepen heb.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:14:
[...]
Kunnen we ook normaal discussieren of zijn we maar de bash kant op gegaan? Want dan is het allemaal maar triest en T.net onwaardig
Je weet dat het beter is om schulden te hebben als je vermogend bent ?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:54:
[...]
Mij ook, moon soon!Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:14:
Het feit dat early investors die al huizen afbetaald hebben en met pensioen zijn gegaan rond hun 40e terugkomen in dit topic stemt mij uitermate bullish.
Verwijderd
Laat je niet kisten hoor Yzord, als je hier niet zoveel gespot bent is er altijd een soort vuurproef om te kijken wat nu precies je intenties zijn.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:14:
[...]
Kunnen we ook normaal discussieren of zijn we maar de bash kant op gegaan? Want dan is het allemaal maar triest en T.net onwaardig
Overigens zijn early investors die al veel centjes hebben gemaakt in crypto altijd een beetje de lul, @RaptorXS kan hier over meepraten
Maar ik vind het zelf helemaal mooi, lekker genieten van het leven en als tijdsbesteding op de dierenambulance om wat goed te doen voor de wezens die maar overgeleverd zijn aan de menselijke dominatie die deze wereld kent, ik heb er respect voor.
Ik heb genoeg gezegd. Heb niet echt het idee dat het gewaardeerd wordt. Ik heb mijn visie gegeven in een slow chat wat mijn goed recht is. Dat jullie het niet waarderen is jullie goed recht, maar ik zeg altijd maar: leer van degene die alle klappen van de zweep al heeft gezien in de wereld van BTC.Machlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:18:
[...]
Zodra je reageert op de rest van mijn vragen en niet alleen de dingen er uit pikt wat ik verkeerd begrepen heb.
Het gaat jullie goed (en dat hoop en meen ik).
@Verwijderd dank je wel 😘
[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 12-12-2018 16:24 ]
Als ik op 350 dollar voor het eerst heb gekocht, tel ik dan ook mee, of is dat te laat geweest op dat bedrag ?Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:23:
[...]
maar ik zeg altijd maar: leer van degene die alle klappen van de zweep al heeft gezien in de wereld van BTC.
Edit: Dat zeggen wat je doet vind ik trouwens raar om te zeggen, maar goed. Het gaat er om wat je zegt, niet hoe lang je al wel of niet in BTC zit.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2018 16:25 ]
Goed advies wordt altijd gewaardeerd en ik bedoel je niet aan te vallen. Ik deel alleen je visie mbt FIAT niet helemaal. Laten we het daar maar op houden. Je wilt een discussie maar alleen je eigen kant zien omdat je er het langste in zit (ofzo).Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:23:
[...]
Ik heb genoeg gezegd. Heb niet echt het idee dat het gewaardeerd wordt. Ik heb mijn visie gegeven in een slow chat wat mijn goed recht is. Dat jullie het niet waarderen is jullie goed recht, maar ik zeg altijd maar: leer van degene die alle klappen van de zweep al heeft gezien in de wereld van BTC.
Het gaat jullie goed (en dan hoop en meen ik).
[ Voor 6% gewijzigd door Machlah op 12-12-2018 16:28 ]
gezemel over die dierenambulanceVerwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:22:
[...]
Laat je niet kisten hoor Yzord, als je hier niet zoveel gespot bent is er altijd een soort vuurproef om te kijken wat nu precies je intenties zijn.
Overigens zijn early investors die al veel centjes hebben gemaakt in crypto altijd een beetje de lul, @RaptorXS kan hier over meepraten
Maar ik vind het zelf helemaal mooi, lekker genieten van het leven en als tijdsbesteding op de dierenambulance om wat goed te doen voor de wezens die maar overgeleverd zijn aan de menselijke dominatie die deze wereld kent, ik heb er respect voor.
er zijn genoeg mensen die 40 uur en meer zich eigen de pleuris werken en ook vrijwilligers werk doen snap het punt niet echt ?
Als geld totaal geen rol meer speelt heb ik toch liever geen schuld. Waar dan ook.Slux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:20:
[...]
Je weet dat het beter is om schulden te hebben als je vermogend bent ?
Gelukkig maar! Ik zit er nog steeds in vanaf $3340, en de stoploss op $3270 is nog steeds niet geraakt... Maar het koersdoel ($3470 voor de eerste 50%) ook niet... Dit moet de run worden die ervoor zorgt dat die eindelijk geraakt wordt!ggj87 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:30:
Bitcoin trekt nog even snel een sprintje voor 17.00u.
EDIT: Oh, wacht, zie net dat die 50% al wel verkocht is
[ Voor 7% gewijzigd door gabn88 op 12-12-2018 16:34 ]
Ik ook niet hoor maar het systeem werkt nou eenmaal zo.Luuk schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:28:
[...]
Als geld totaal geen rol meer speelt heb ik toch liever geen schuld. Waar dan ook.
Schuld heb je helaas altijd in ons land want je betaald belasting, ik zie dat als een soort schuld.
Het is beter om een aantal aftrek posten te hebben, het is niet veel maar alle beetjes helpen maakt niet uit hoe rijk je bent.
Kijk alleen maar naar schulden van de bedrijven die in de AEX staan en toch gezond zijn.
Deze?PilatuS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:38:
Tot nu toe is deze candle wel erg gelijk aan die op de 10e rond dezelfde tijd.
Edit: Sorry dit was de 9e..Pelox schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:21:
hmmm ik zie een hele duidelijke beweging in de koers! Een bericht van de bears?
The flippening is real!
[Afbeelding: theflippening]
Zero.
Ik heb die HNS niet kunnen spotten op de 4 uur chart. Wil je eens een screenshot posten? Kijk ik met je mee!ggj87 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:41:
Ik blijf bij mijn H&S van daarstraks. InvestingScope zegt dat 3k getest gaat worden, dan gaat dat gebeuren ook.
Hier op de 15 min kan je het goed zien zien als je even uitzoomed en kijkt naar de 10e om 16:00: https://www.bitmex.com/app/trade/XBTUSD
Inmiddels ziet er deze er nu anders uit.
Van mijn kant heeft het niks te maken met of het gewaardeerd wordt of niet. Niks geen kwade bedoelingen. Sterker nog ik waardeer ieders inbreng hier. Ik vind het alleen zo raar dat mensen die zelf al hebben geprofiteerd van BTC anderen er op wijzen om vooral niet naar fiat te kijken. Terwijl ze dat zelf dus wel al gedaan hebben. Maakt mij niet uit wie dat zegt. Ik blijf dat raar vinden. Verder niks persoonlijks. Laten we elkaar geen mietje noemen; iedereen kijkt vroeg of laat naar fiat. Is het om schulden af te betalen danwel een Lambo te kopen.Yzord schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:23:
[...]
Ik heb genoeg gezegd. Heb niet echt het idee dat het gewaardeerd wordt. Ik heb mijn visie gegeven in een slow chat wat mijn goed recht is. Dat jullie het niet waarderen is jullie goed recht, maar ik zeg altijd maar: leer van degene die alle klappen van de zweep al heeft gezien in de wereld van BTC.
Het gaat jullie goed (en dat hoop en meen ik).
@Verwijderd dank je wel 😘
Wanneer word Afrika eigenlijk wakker?Machlah schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:59:
Amerika word laat wakker vandaag en we gaan beginnen aan de moon! GO GO GO
Weg
Waarom gaan mensen naar fiat?
Traders verkopen om te cashen en/of lager terug te kopen.
Mensen die geld hebben ingezet dat ze niet kunnen missen wachten op de volgende run omhoog en stappen uit.
Angsthazen geven het gewoon op.
Maar iedereen kijkt uiteindelijk toch naar fiat?
De meeste volgens mij wel ja.
Alleen zorgen de mensen die op korte termijn geld willen verdienen voor neerwaartse druk op de markt en de lange termijn investeerders n stuk minder denk ik.
Nu ben ik geen econoom maar volgens mij is het zo simpel en doelde @Yzord hier op.
Maar ik kan t natuurlijk ook mis hebben
Ik lul ook zomaar wat
Ik denk dat alle miners aan het cashen zijn omdat ze hun investering zo snel mogelijk willen terugverdienen en daarna gaat het zooitje uit en kijken ze nooit meer terugshovelhead1340 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:35:
Een dalende markt wordt gewoon veroorzaakt door mensen die om wat voor reden naar fiat gaan. Als er niet genoeg kopers zijn om dat op te vangen daalt de prijs.
Mensen die geld hebben ingezet dat ze niet kunnen missen wachten op de volgende run omhoog en stappen uit.
Alleen zorgen de mensen die op korte termijn geld willen verdienen voor neerwaartse druk op de markt en de lange termijn investeerders n stuk minder denk ik.
Nu ben ik geen econoom maar volgens mij is het zo simpel en doelde @Yzord hier op.
Verwijderd
Staan nu op 8 sats
Ghehehehe..lekker hoor, eindelijk weer eens ergens 100%
Succes met het verkopen.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:17:
5 weken geleden nog een miljoen CSC bij gekocht op 4 sat
Staan nu op 8 sats
Ghehehehe..lekker hoor, eindelijk weer eens ergens 100%
Volume (24h)
$1.603 USD
0,46 BTC
Barbie op 3, wat denk je daar van?New Yorker schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:03:
https://trends.google.nl/trends/yis/2018/NL/
Litebit op 4! dit maakt me bullish!! @Tominatie.
Ik kijk geen Nederlandse tv buiten voetbal of netflix. Geen idee dus.
Weg
Maar je weet wel dat ze van TV is dusNew Yorker schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:43:
[...]
Ik kijk geen Nederlandse tv buiten voetbal of netflix. Geen idee dus.
Zit zeker wat in.shovelhead1340 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:35:
Een dalende markt wordt gewoon veroorzaakt door mensen die om wat voor reden naar fiat gaan. Als er niet genoeg kopers zijn om dat op te vangen daalt de prijs.
Dan zitten we dus mogelijk in de depressie fase en is het inderdaad prachtig om je stack te vergroten adhv trades.
Verwijderd
Binnen kort staan ze er voor in de rij...dont worrySlux schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:27:
[...]
Succes met het verkopen.
Volume (24h)
$1.603 USD
0,46 BTC
Thats the spirit!Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:51:
[...]
Binnen kort staan ze er voor in de rij...dont worry
Rookworst zonder r is ook worst.
Verwijderd
Het goede nieuws .. Mijn 2de account is up and running. Dus ik kan weer in en uit muntjes springen...
En het goed nieuws voor jullie ik ben net uitgestapt.. dus de koers gaat omhoog.
Veel goed nieuws de laatste tijd, moon is coming.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:48:
Goed nieuws en goed nieuws (voor jullie)
Het goede nieuws .. Mijn 2de account is up and running. Dus ik kan weer in en uit muntjes springen...
En het goed nieuws voor jullie ik ben net uitgestapt.. dus de koers gaat omhoog.
DAMAGE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:42:
[...]
Ik heb die HNS niet kunnen spotten op de 4 uur chart. Wil je eens een screenshot posten? Kijk ik met je mee!

Op de 2hr kaart gedaan, was iets duidelijker imo.
Ik vind die wel interessant. ABC voltooid tot vanaf de low tot aan de head. Nu 1 van 5 voltooid en bezig met 2. Eens kijken of het inderdaad zo verder gaat.ggj87 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:53:
[...]
[Afbeelding]
Op de 2hr kaart gedaan, was iets duidelijker imo.
Ik lul ook zomaar wat
Nope, Daar is het ook redelijk rustig. Een aantal hebben al uitgecashed denk ikshovelhead1340 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:27:
Rustig hier...is er weer n XRekT vergadering bezig?

Edit: Paar familieleden zijn eergisteren trouwens ook weer in Bitcoin gestapt, die wilden niet wachten op een verdere daling en er gewoon voor gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 12-12-2018 22:46 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik zit het ook allemaal stilletjes aan te kijken en dat omhoog gaan zint me niets op het moment..Taro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:36:
@shovelhead1340 Ik ben gisteravond vol ingestapt en zit naar de koers te staren met de hoop dat we even een stukje stijgen. Ik vind het 12h patroon wel mooi en weet niet wat ik ervan moet denken. Kan maar zo een snelle stijging of daling aankomen, maar we wijken wel af van het patroon van de afgelopen weken. Wie weet...
Edit: @Emielvanputten, Kun je weer ff terug instappen aub?! M’n buy order is nog niet afgegaan

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 12-12-2018 22:40 ]
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!