[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 103 Laatste
Acties:
  • 270.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Overigens tip als je dus blockchains van wallets wilt backuppen: sluit de wallet wel af. Anders gaat hij tijdens het backuppen nog dingen wegschrijven en dan is de boel courrupt en werkt je backup niet.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik heb de een vraagje. Zal wel een n00b vraag zijn haha maar wil het toch even zeker weten.

Ik handel eigenlijk alleen in ICX usdt, met mijn kippengeluk weer ingekocht op wat tot nu toe de bodem lijkt. Net verkocht voor de huge sellwall die er staat. Lijkt me wel handig en dan als hij er doorheen komt weer inkopen.

Mijn vraag.
Wat is nu het verschil tussen de usdt en de btc versie. Want bij de btc staat er geen sellwall van tonnen...... als ik die dan koop.... heb ik dan alsnog last van de wall op usdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DAMAGE schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:24:
Overigens tip als je dus blockchains van wallets wilt backuppen: sluit de wallet wel af. Anders gaat hij tijdens het backuppen nog dingen wegschrijven en dan is de boel courrupt en werkt je backup niet.
Nog een extra backup van adres met privatekey vind ik zelf wel een mooie optie. Door dat als beveiligde tekst te hebben kan je het over zeg 20 jaar nog steeds gebruiken ook al wordt de wallet niet meer ondersteunt. Een adres met privatekey van dat adres is eigenlijk ook het enige waar het om gaat, een wallet is een zooi adressen met privatekeys waarbij een seed de wallet kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
- We are still in accumulation phase
- Whales pushing down the price to accumulate cheap
- Wait after tax season
- Institutional money is waiting on the sidelines to get it in.
- Alt season is coming
- I will remortgage my house if BTC falls below 6K
- Wait after Chinese new year is over
- Banks suppressing the price to enter cheap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:50
DaCoTa schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:12:
[...]

Heb je specifieke vragen? Ik ben zelf tevreden Ledger gebruiker.
Nou, zonder te vragen hebben al veel beantwoord :D ik wil Ledger nano s nemen denk ik :)

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
locmorto schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:29:
- We are still in accumulation phase
- Whales pushing down the price to accumulate cheap
- Wait after tax season
- Institutional money is waiting on the sidelines to get it in.
- Alt season is coming
- I will remortgage my house if BTC falls below 6K
- Wait after Chinese new year is over
- Banks suppressing the price to enter cheap
- moon soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Wel een belangrijke tip: Als je net als mij de hele directory backupped dus ook de blockchain mee neemt zodat als je de backup terug zet je niet weer alles hoeft te downloaden, dan is het echt heel belangrijk dat voor je de backup maakt, je de wallet eerst afsluit. Anders gaat de wallet tijdens het backuppen nog files wegschrijven voor de blockchain en dan raakt hij courupt. De indexen klopppen dan niet meer met de data en dan kun je alsnog dat hele apparaat weer opnieuw binnen trekken. Dus echt wallet afsluiten, dan de backup maken en dan zit je goed.

Heb zo ook al wallets + blockchain over meerdere machines verplaatst met succes. Nooit gezeik mee gehad :)

Edit:

Dubbel post want dacht dat mijn andere bericht niet geplaatst was. Forum doet nog steeds raar. ARrgh

[ Voor 7% gewijzigd door DAMAGE op 09-12-2018 16:32 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-09 09:19
HaruHaru schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:11:
Zijn er hier veel die hardware wallets gebruiken?
ik heb een een Wallet van uienleer elke keer als ik kijk moet ik huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:31:
Wel een belangrijke tip: Als je net als mij de hele directory backupped dus ook de blockchain mee neemt zodat als je de backup terug zet je niet weer alles hoeft te downloaden,
Waarom de hele blockchain downloaden en niet gewoon een lightwallet gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:26:
[...]

Nog een extra backup van adres met privatekey vind ik zelf wel een mooie optie. Door dat als beveiligde tekst te hebben kan je het over zeg 20 jaar nog steeds gebruiken ook al wordt de wallet niet meer ondersteunt. Een adres met privatekey van dat adres is eigenlijk ook het enige waar het om gaat, een wallet is een zooi adressen met privatekeys waarbij een seed de wallet kan herstellen.
Volgens mij kan ik die niet maken van mijn wallets. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 22:17
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:33:
[...]

Waarom de hele blockchain downloaden en niet gewoon een lightwallet gebruiken ?
Verify, don't trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
anboni schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:18:
[...]

Hoe backup je je wallets?
Gewoon heel simpel paper wallet voor cold storage zou moeilijk is het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:34:
[...]
Volgens mij kan ik die niet maken van mijn wallets. Of mis ik iets?
Dat ligt natuurlijk aan de wallet. Persoonlijk gebruik ik alleen wallets die mij volledige controle geven over adressen en keys.

Dit is bijvoorbeeld een volledige backup als alle BTC op 1 adres staat.

Adres: 1BvBpD5ib47LNzjEasmMCnDuEu2Qel5UiK
Privatekey: Vy2obGeDUD0PQ7n6JlQbgLjke4HvGWt2YqCxN1f7tt4W8LiUzDSB

Dit kan je altijd en overal in iedere fatsoenlijke wallet herstellen. Ook als de maker van de originele wallet er over 10 jaar niet meer is. Voor mij is het gewoon een extra stuk veiligheid naast de wallet en seed.
Moet er zelf niet aan denken de hele blockchain te moeten downloaden. Ik kan online ook gewoon de blockchain zien en inderdaad ja, dat komt op hetzelfde neer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 25-09 22:38
HaruHaru schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:11:
Zijn er hier veel die hardware wallets gebruiken?
Ik heb nu ongeveer een jaar de Ledger in bezit. Ligt in een kluis en komt er alleen uit als ik weer wat muntjes bijkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:39:
[...]
Moet er zelf niet aan denken de hele blockchain te moeten downloaden. Ik kan online ook gewoon de blockchain zien en inderdaad ja, dat komt op hetzelfde neer :P
Is niet ingewikkeld en heeft weinig hardware nodig. En is ook leuk om het zelf te draaien, we zitten hier tenslotte op tweakers.net :+

Zeker als je dan ook een lnd node gaat draaien, ben je helemaal hipperdeflip. Ga van de week https://lightningjoule.com/ uitproberen, kijken hoe de user experience tegenwoordig is.

[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 09-12-2018 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:22:
[...]
Met een ledger moet je eigenlijk naar 2 ledgers toe. Stel je huis brand af met de ledger erbij is het alsnog weg. Met de andere manier is dat natuurlijk ook zo, maar je kan prima een USB stick ergens op een andere locatie bewaren.
Ben ik niet helemaal met je eens. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn seed dubbel encrypted in meerdere versleutelde clouds. Pas nadat mijn huis afbrand koop ik een 2e ledger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Chris.nl schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:51:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn seed dubbel encrypted in meerdere versleutelde clouds. Pas nadat mijn huis afbrand koop ik een 2e ledger.
Wat ik fijn vind van twee ledgers is dat je zonder risico een adres upgrade kan doen. Bij UTXO aggregatie naar een nieuw adres of bijvoorbeeld bij de segwit migratie vond ik het heel geruststellend om voor beide wallets een Ledger te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
https://www.tradingview.c...ll-Channel-towards-3-900/

Het ziet er naar uit dat hij toch weer gelijk krijgt met zijn verwachting dat er een bounce komt richting 3900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
S6 mannen wachten op de 2500.
Ik zie jullie wel op de m00n.

Had.ik toch gelijk in ieder geval op de korte termijn...., en dit is nog maar kinderspel met wat er staat te gebeuren denk ik.

Er komt me toch een groene kaars aan straks......

[ Voor 8% gewijzigd door Thommie.nl op 09-12-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:50:
[...]

Is niet ingewikkeld en heeft weinig hardware nodig. En is ook leuk om het zelf te draaien, we zitten hier tenslotte op tweakers.net :+

Zeker als je dan ook een lnd node gaat draaien, ben je helemaal hipperdeflip. Ga van de week https://lightningjoule.com/ uitproberen, kijken hoe de user experience tegenwoordig is.
Voor mij heeft het geen nut om de blockchain te gaan downloaden. Op mijn PC wil ik het qua hoeveelheid data niet hebben en er een los iets voor neerzetten heb ik ook weinig trek in. Ik weet dat het niet moeilijk is, maar waarom ik het zou doen weet ik gewoon niet :)
Chris.nl schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:51:
[...]

Dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:55:
[...]
Voor mij heeft het geen nut om de blockchain te gaan downloaden. Op mijn PC wil ik het qua hoeveelheid data niet hebben en er een los iets voor neerzetten heb ik ook weinig trek in. Ik weet dat het niet moeilijk is, maar waarom ik het zou doen weet ik gewoon niet :)
Omdat het leuk is, nep-tweakert! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoewel natuurlijk mogelijk, vraag ik mij af of we zo ver gaan komen.
DaCoTa schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:56:
[...]

Omdat het leuk is, nep-tweakert! :+
Deze nep-tweakert heeft een complete custom build PC staan met custom waterkoeling waar je u tegen zegt, om die reden voelt die nep-tweakert zich ook zonder blockchain tweaker genoeg :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:55:
[...]

[...]

Dat kan natuurlijk ook :)
Ik wil dat ook niet op mijn PC of laptop hebben. Zonde van de ruimte. Maar had nog een i5 staan te verstoffen met 4GB ram en een 1TB hdd. Ik dacht waarom maak ik daar dan niet een Crypto bakkie van? Is leuk om te doen inderdaad, en zo heeft dat ding ook nog een beetje wat te doen. Machine is super stil en zuinig. Kan dus mooi 24/7 aan staan die blockchain binnen te hengelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
Sam2013 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:24:
Ik heb de een vraagje. Zal wel een n00b vraag zijn haha maar wil het toch even zeker weten.

Ik handel eigenlijk alleen in ICX usdt, met mijn kippengeluk weer ingekocht op wat tot nu toe de bodem lijkt. Net verkocht voor de huge sellwall die er staat. Lijkt me wel handig en dan als hij er doorheen komt weer inkopen.

Mijn vraag.
Wat is nu het verschil tussen de usdt en de btc versie. Want bij de btc staat er geen sellwall van tonnen...... als ik die dan koop.... heb ik dan alsnog last van de wall op usdt?
Uiteindelijk bewegen de koersen allemaal naar elkaar toe, zowel van /USDT /BTC als tussen verschillende exchanges. Waar precies de buy/sellwall staat doet er dus eigenlijk weinig toe.

Oorzaak: Arbitrage, in veel gevallen uitgevoerd door bots dus heel snel. (Als je al iets ziet aankomen vooraf door te kijken naar wat er gebeurt zou je dat trouwens voor kunnen zijn!).

Hoe meer volume er ergens is en hoe dikker het orderboek gevuld, hoe meer invloed op de totale koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Replay256 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:44:
Hahaha geweldig bitcoin is 85 procent van zijn markt verloren, en bij 1 procent up met ze alle moonnnnnnnnnnnnnnnnn
Als 50% naar beneden gaat moet je 100% weer omhoog om op dezelfde koers te geraken. En 10 keer +7% is hetzelfde als een keer +100%.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Kain_niaK laat ze maar lekker lullen joh. Er is de laatste dagen weer een blik trollen los getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Aanval naar 3600 mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:59:
[...]

Hoewel natuurlijk mogelijk, vraag ik mij af of we zo ver gaan komen.
Zou kunnen, maar betekend dat niet dat de volgende low op 2700 dollar uitkomt als er weer eens iemand een flinke greep in de kas doet?

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Tominatie schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:03:
[...]

Die zie je bij de volgende ATH niet meer reageren. Of jawel, die hebben dan weer de boot gemist en roepen dan in de krant "maarehhh, het is echt een bubbel hoor!"

mothafuckas
moon soon
hodl de moeder
fuck de banks
kain niak for president
decentralized4life
Hey jij hebt mijn OP_RETURNS zitten te bekijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Heeft Tweakers nog steeds problemen? Verdwijnen er van jullie ook posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja hij loopt hier af en toe ook nog te bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Zijn er ook mensen die er een paperwallet op na houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Waarom heeft iedereen het altijd over dat institutioneel geld erin gaat en Wallstreet klaar staat om te kopen blabla..

Uiteindelijk zal toch alles gedekt worden door USD en zul je bij het aanschaffen van Bitcoins op de beurs dus niet daadwerkelijk bitcoins in bezit krijgen, maar een papiertje waarop staat dat je recht hebt op een bitcoin. waarna je dit papiertje dus vrolijk weer kunt verhandelen. In feite zijn er hierdoor dus meer dan 21.000.000 bitcoins in omloop en zal het nog geen invloed hebben op de prijs, er kunnen gewoon onbeperkt bitcoins toegevoegd worden. Dit verneukt het hele idee van de schaarste achter bitcoin. Ik vind dan ook echt dat ze er maar is voor moeten zorgen dat het ook daadwerkelijk gedekt gaat worden met de aanschaf van bitcoins en niet USD's, maar dit lijkt me een onmogelijke opgave op Wallstreet. Denk niet dat dit zo heel veel goeds gaat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:03:
[...]

Als 50% naar beneden gaat moet je 100% weer omhoog om op dezelfde koers te geraken. En 10 keer +7% is hetzelfde als een keer +100%.
Kain_niaK ik waardeer deze post zeer zeker, maar is 10 keer +7% geen +70%?

Niet om te mierenneuken ofzo maar wellicht mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Je start met 100, +7% is 107. Maar de volgende +7% is op 107, snap je hem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr_Ripple schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:07:
[...]

Zou kunnen, maar betekend dat niet dat de volgende low op 2700 dollar uitkomt als er weer eens iemand een flinke greep in de kas doet?
Wat we nu zien is tot nu toe een normale ABC correctie op de grote daling. De vorige ging van 3800 naar 4400 en toen weer omlaag. Wat er nu precies nog gaat gebeuren en als we weer omlaag gaan tot hoe ver dat dan is, is natuurlijk de vraag. Die 2700 lijkt mij geen gek bedrag, maar we moeten het zien natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-09 08:01

raq

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:12:
[...]

Percentage op percentage, zie het als rente op rente met je spaarrekening, nou ja rente en spaarrekening...?
Vraag maar aan je ouders wat rente op een spaarrekening is, die weten dat nog wel.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rvT schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:11:
Uiteindelijk zal toch alles gedekt worden door USD en zul je bij het aanschaffen van Bitcoins op de beurs dus niet daadwerkelijk bitcoins in bezit krijgen, maar een papiertje waarop staat dat je recht hebt op een bitcoin. waarna je dit papiertje dus vrolijk weer kunt verhandelen. In feite zijn er hierdoor dus meer dan 21.000.000 bitcoins in omloop
Als je op een exchange 1 BTC koopt is die ook echt aanwezig in de cold wallet van de exchange. Als je gaat handelen op bijvoorbeeld Bitmex is die ene BTC er niet, maar handel je puur op de prijs van BTC. Het is alleen niet zo dat dit ook aangeeft dat er meer dan 21 miljoen BTC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:13:
Je start met 100, +7% is 107. Maar de volgende +7% is op 107, snap je hem?
Nu wel ja _/-\o_ tnx.

Ouwe intellectueel ben je ook. Het zou me niets verbazen dat je in een vorig leven wiskundige raadsels hebt ontworpen ofzo. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:08:
Heeft Tweakers nog steeds problemen? Verdwijnen er van jullie ook posts?
Ja het is 1 grote bende hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38

Bever!

3

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:12:
[...]

A x (1,07^10)

edit/te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 09-12-2018 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:13:
[...]

Wat we nu zien is tot nu toe een normale ABC correctie op de grote daling. De vorige ging van 3800 naar 4400 en toen weer omlaag. Wat er nu precies nog gaat gebeuren en als we weer omlaag gaan tot hoe ver dat dan is, is natuurlijk de vraag. Die 2700 lijkt mij geen gek bedrag, maar we moeten het zien natuurlijk :)
Die BCHABC kerels zit ook overal tussen. Het is wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie.nl
[...]

Eerst zeg je 2500.... dan is dit weer een logische correctie.....
Als dat weer niet klopt en het toch door gaat is het zeker weer een DEF correctie....
Zo kan je alles recht ouwehoeren toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Thommie.nl op 09-12-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sam2013 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:26:
[...]

Eerst zeg je 2500.... dan is dit weer een logische correctie.....
Als dat weer niet klopt en het toch door gaat is het zeker weer een DEF correctie....
Zo kan je alles recht ouwehoeren toch?
Veel succes met belachelijk maken wat je niet snapt.

Edit: Als deze ABC trouwens een 1 t/m 5 gaat worden dan mag je gerust weer zoiets posten als je je daar fijn bij voelt hoor :P

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Bulls geven zich niet rap gewonnen zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
rvT schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:11:
Waarom heeft iedereen het altijd over dat institutioneel geld erin gaat en Wallstreet klaar staat om te kopen blabla..

Uiteindelijk zal toch alles gedekt worden door USD en zul je bij het aanschaffen van Bitcoins op de beurs dus niet daadwerkelijk bitcoins in bezit krijgen, maar een papiertje waarop staat dat je recht hebt op een bitcoin. waarna je dit papiertje dus vrolijk weer kunt verhandelen. In feite zijn er hierdoor dus meer dan 21.000.000 bitcoins in omloop en zal het nog geen invloed hebben op de prijs, er kunnen gewoon onbeperkt bitcoins toegevoegd worden. Dit verneukt het hele idee van de schaarste achter bitcoin. Ik vind dan ook echt dat ze er maar is voor moeten zorgen dat het ook daadwerkelijk gedekt gaat worden met de aanschaf van bitcoins en niet USD's, maar dit lijkt me een onmogelijke opgave op Wallstreet. Denk niet dat dit zo heel veel goeds gaat brengen
Uhm, nee, dat is niet zoals het werkt. Ja, bij Mt. Gox ja, en er zal vast nog wel een shady exchange zijn die dat ook gedaan heeft, maar bij alle gewoon goed werkende beurzen worden er geen bitcoins verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

DaCoTa schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:31:
[...]

Uhm, nee, dat is niet zoals het werkt. Ja, bij Mt. Gox ja, en er zal vast nog wel een shady exchange zijn die dat ook gedaan heeft, maar bij alle gewoon goed werkende beurzen worden er geen bitcoins verzonnen.

Hier wordt het wat beter verwoord, zit zeker een kern van waarheid in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat toch best lekker nu?

Vet kut die forumproblemen op een leuke groene namiddag... Ik zie echt alles door elkaar en soms al reacties op posts die ik dan weer niet zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dag 1 + 7% = 107
Dag 2 + 7% = 114,49
Dag 3 + 7% = 122,5043
Dag 4 + 7% = 131,079601
Dag 5 + 7% = 140,25517307
Dag 6 + 7% = 150,0730351849
Dag 7 + 7% = 160,578147647843
Dag 8 + 7% = 171,81861798319201
Dag 9 + 7% = 183,8459212420154507
Dag 10 + 7% = 196,715135728956532249

Ik kom niet aan 10 dagen +7% = +100% maar ik geef een sticker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:33:

Vet kut die forumproblemen op een leuke groene namiddag... Ik zie echt alles door elkaar en soms al reacties op posts die ik dan weer niet zie?
idem het gaat heerlijk op het forum na.

sterker nog wat mij betreft mag de rem er weer op en zakken met die hap...
weer eens te vroeg buiten gaan spelen... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:28:
[...]

Veel succes met belachelijk maken wat je niet snapt.

Edit: Als deze ABC trouwens een 1 t/m 5 gaat worden dan mag je gerust weer zoiets posten als je je daar fijn bij voelt hoor :P
En wat is een 1 tm 5...... je bent al dagen naar aan het roepen en nu ineens abc en 1 tm 5.

Ik ben de eerste toe geeft dat ik er idd de ballen van snap, maar dat zeg ik dan ook gewoon.

Mijn boerenlullen verstand zegt dat er nog veel grotere spikes komen. Puur omdat iedereen short is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:33:

Bij mij 1x f5 en het was weg.........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sam2013 schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:48:
[...]

En wat is een 1 tm 5...... je bent al dagen naar aan het roepen en nu ineens abc en 1 tm 5.

Ik ben de eerste toe geeft dat ik er idd de ballen van snap, maar dat zeg ik dan ook gewoon.

Mijn boerenlullen verstand zegt dat er nog veel grotere spikes komen. Puur omdat iedereen short is....
Dat is precies mijn punt. Je hebt er de ballen verstand van, maar probeert wel belachelijk te maken wat je niet snapt. Prima dat je iets niet snapt, maar er dan over oordelen is gewoon raar.

Het hele ABC en 1 t/m 5 verhaal komt van het feit dat iets nooit alleen omlaag gaat of alleen maar omhoog gaat. Dit verhaal geeft ook niet aan wat er gaat gebeuren, maar wel hoe het gebeurt en terwijl het gebeurt kan je er iets mee.

Een ABC correctie kan zowel omhoog als omlaag zijn. Bij een grote run omhoog gaat het ABC omlaag en bij een run omlaag gaat het ABC omhoog. 1 t/m 5 is verder omhoog of verder omlaag. Een ABC kan een 1 t/m 5 worden en zodra de ABC klaar is weet je exact waar je weet of het verder omlaag gaat of verder omhoog gaat. Door dit in de gaten te houden weet je precies waar je moet inkopen om de verdere stijging mee te maken, of waar de boel verder gaat zakken.

Mensen die de hele dag handelen en bakken met geld verdienen gebruiken dit allemaal. Als je daar niets van weet dan snap ik dat het allemaal maar onzin lijkt, maar een feit is wel dat er genoeg mensen zijn waarvan 8 of 9 van de 10 trades succesvol zijn door deze dingen.

Als je verwacht dat er iemand is die precies kan zeggen wat er gaat gebeuren dan heb je het fout. Het is juist zien wat er gebeurt en dan daar met de juiste tools iets mee kunnen. Sommige mensen vinden TA belachelijk omdat ze denken dat TA precies kan voorspellen wat er gaat gebeuren en dat is het gewoon niet. Het is juist zien wat er gebeurt en daar iets mee kunnen. Als het ene gebeurt kan je het andere uitsluiten en kan je trades maken en geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Sommige mensen hebben niks met TA omdat ze geen daghandelaar zijn en dus niet aktief kopen/verkopen op dagelijks aangepaste cijfers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

en doorrrrrrr nu op naar de 3700........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:00:
Sommige mensen hebben niks met TA omdat ze geen daghandelaar zijn en dus niet aktief kopen/verkopen op dagelijks aangepaste cijfers. :)
Dat is prima, maar dan doen alsof het allemaal onzin is, wat jij dus ook vaak genoeg doet, is nogal raar. Jij doet er niets mee, dus maak je het maar belachelijk. Er zijn genoeg dingen die ik belachelijk vind, maar dan ga ik dat niet constant zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
Goed, mijn buy order zijn dus net niet geraakt vanochtend voor ETH en toch blijft de koers aardig groen.
Afgelopen dagen had hij nu al wel weer op het oude niveau gezeten. Alles in fiat... What to do... what to do.

Vooralsnog is het maar een kleine stijging, en verwacht ik wel dat hij morgen weer rond de €80 of eronder zit. Maar met Crypto kan het ook zo na een nachtje 5 a 10% extra stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Chris.nl schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:36:
Dag 1 + 7% = 107
Dag 2 + 7% = 114,49
Dag 3 + 7% = 122,5043
Dag 4 + 7% = 131,079601
Dag 5 + 7% = 140,25517307
Dag 6 + 7% = 150,0730351849
Dag 7 + 7% = 160,578147647843
Dag 8 + 7% = 171,81861798319201
Dag 9 + 7% = 183,8459212420154507
Dag 10 + 7% = 196,715135728956532249

Ik kom niet aan 10 dagen +7% = +100% maar ik geef een sticker.
Klopt, ik heb het niet zelf nagerekend,. De quote komt uit een video van Albert Bartlett over exponentiële groei. Je hebt inderdaad gelijk, na 10 keer is de groei niet exact 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
en nu maar hopen dat die mooie groene kaars zo blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
Darkus schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:06:
Goed, mijn buy order zijn dus net niet geraakt vanochtend voor ETH en toch blijft de koers aardig groen.
Afgelopen dagen had hij nu al wel weer op het oude niveau gezeten. Alles in fiat... What to do... what to do.

Vooralsnog is het maar een kleine stijging, en verwacht ik wel dat hij morgen weer rond de €80 of eronder zit. Maar met Crypto kan het ook zo na een nachtje 5 a 10% extra stijgen.
Tijdens soortgelijke stijgingen is het moeilijk niet mee te fomo-en. Maar chasing green candles is een risky business. Op een bepaald moment veranderd die groene candle in een rode candle en dan ben je screwed. Uit eerdere negatieve ervaringen met dit soort stijgingen, doe ik niks nu. Gewoon in usdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Sahara schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:12:
[...]

Tijdens soortgelijke stijgingen is het moeilijk niet mee te fomo-en. Maar chasing green candles is een risky business. Op een bepaald moment veranderd die groene candle in een rode candle en dan ben je screwed. Uit eerdere negatieve ervaringen met dit soort stijgingen, doe ik niks nu. Gewoon in usdt.
Hier ook (nog steeds)

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 25-09 22:38
Let op, btc gaat weer up naar 4000 dollar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:06:
[...]

Dat is prima, maar dan doen alsof het allemaal onzin is, wat jij dus ook vaak genoeg doet, is nogal raar. Jij doet er niets mee, dus maak je het maar belachelijk. Er zijn genoeg dingen die ik belachelijk vind, maar dan ga ik dat niet constant zeggen.
Je bent je er van bewust, als influencer hier op het forum, dat je TA aanleiding kan zijn voor anderen om hun inkoop/verkoop beleid aan te passen en hierop handelen?
Als ik jou was zou ik als onderschrift bij je nickname vermelden: Dit is geen advies !
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
Precies, ik heb nog geen nieuwe buy orders gezet, maar hoe lager de koers is hoe je ook zo de slag kunt missen. Op de 1 dag chart van afgelopen maanden zie je veel van deze korte spikes die nooit doorzetten.
Daarentegen, de koers is inmiddels op een punt van maart/april vorig jaar, thats a long time ago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:15:
[...]

Je bent je er van bewust, als influencer hier op het forum, dat je TA aanleiding kan zijn voor anderen om hun inkoop/verkoop beleid aan te passen en hierop handelen?
Als ik jou was zou ik als onderschrift bij je nickname vermelden: Dit is geen advies !
dit zelfde gezever kun je ook melden onder jou nieuws...niet dan? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Darkus schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:18:
Precies, ik heb nog geen nieuwe buy orders gezet, maar hoe lager de koers is hoe je ook zo de slag kunt missen. Op de 1 dag chart van afgelopen maanden zie je veel van deze korte spikes die nooit doorzetten.
Daarentegen, de koers is inmiddels op een punt van maart/april vorig jaar, thats a long time ago.
ik zat ook zo te denken, maar hee we zijn al heel laag..............
kijk van 10K naar 6K dat is andere koek, maar nu 3,5 K..........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:21:
[...]

dit zelfde gezever kun je ook melden onder jou nieuws...niet dan? ;w
Ik zie een fork op dit forum aankomen , BTCNieuws en BTCTA :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:27:
[...]

Ik zie een fork op dit forum aankomen , BTCNieuws en BTCTA :P
Dan blijf ik beduusd achter. Ik raak kant noch wal... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:28:
[...]

Dan blijf ik beduusd achter. Ik raak kant noch wal... 8)7
Oke, en BTCJV (Jaapio's Vision) erbij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
BTC stijgen was niet de afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@raceneus968 voor het geval je het weer voor iemand opneemt in deze slaande ruzie.... Wil je nog wat context over enkele iconen, lolbroeken, vaders, zonen, en andere (respectabele) mensen met een inhoudelijke geschiedenis in dit topic? Of mogen we los ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:15:
[...]

Dus omdat jij vind dat ik iets niet mag zeggen of zou moeten zeggen moet je dat constant belachelijk gaan maken ? Wat jij vind staat volgens jou boven wat ik vind dus ga je op een missie om alles wat ik zeg onderuit te halen on zo onaardig mogelijk te doen ?

Als iemand iets met mijn mening doet is dat een keuze, het is niet aan jou omdat je het er niet mee eens maar zo irritant mogelijk te gaan doen, maar blijkbaar vind jij dat dit wel doen blijkbaar het juiste is. Genoeg mensen hebben in het verleden aangeven wel te waarderen wat ik post en daarom blijf ik het ook doen, wat jij daar dan ook van vind.

Edit: Als jij mijn TA posts zou negeren zoals ik doe met jouw nieuwsposts zou het hier een stuk leuker voor iedereen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2018 18:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Not this shit again..

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd koffie toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Op de meeting van dit forum maken we het wel goed met een biertje! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:56:
[...]

Dat is precies mijn punt. Je hebt er de ballen verstand van, maar probeert wel belachelijk te maken wat je niet snapt. Prima dat je iets niet snapt, maar er dan over oordelen is gewoon raar.

Het hele ABC en 1 t/m 5 verhaal komt van het feit dat iets nooit alleen omlaag gaat of alleen maar omhoog gaat. Dit verhaal geeft ook niet aan wat er gaat gebeuren, maar wel hoe het gebeurt en terwijl het gebeurt kan je er iets mee.

Een ABC correctie kan zowel omhoog als omlaag zijn. Bij een grote run omhoog gaat het ABC omlaag en bij een run omlaag gaat het ABC omhoog. 1 t/m 5 is verder omhoog of verder omlaag. Een ABC kan een 1 t/m 5 worden en zodra de ABC klaar is weet je exact waar je weet of het verder omlaag gaat of verder omhoog gaat. Door dit in de gaten te houden weet je precies waar je moet inkopen om de verder stijging mee te maken, of waar de boel verder gaat zakken.

Mensen die de hele dag handelen en bakken met geld verdienen gebruiken dit allemaal. Als je daar niets van weet dan snap ik dat het allemaal maar onzin lijkt, maar een feit is wel dat er genoeg mensen zijn waarvan 8 of 9 van de 10 trades succesvol zijn door deze dingen.

Als je verwacht dat er iemand is die precies kan zeggen wat er gaat gebeuren dan heb je het fout. Het is juist zien wat er gebeurt en dan daar met de juiste tools iets mee kunnen. Sommige mensen vinden TA belachelijk omdat ze denken dat TA precies kan voorspellen wat er gaat gebeuren en dat is het gewoon niet. Het is juist zien wat er gebeurt en daar iets mee kunnen. Als het ene gebeurt kan je het andere uitsluiten en kan je trades maken en geld verdienen.
Ook exact de reden waarom posts al 'Kijk ik heb toch gelijk' belachelijk zijn. Als je aan TA doet weet je dat je het goed of fout kunt hebben. Daarom lijkt een post als 'Het kan omhoog of omlaag gaan' belachelijk. Want je denkt JA DUH, tuurlijk het gaat altijd alleen omhoog of omlaag. Maar zodra je wat meer over TA te weten komt dan begrijp je ook pas wat ze bedoelen met het kan of omhoog of omlaag. Daarom is het heel handig om te leren wat candle sticks zijn. Hoe het met de wicks zit. Wat support en resistance is. Hoe dat werkt en hoe de koers daar op reageert. Toen ik net met crypto begon snapte ik er ook de ballen van. Zelfs na het kijken van youtube videos die het allemaal uitleggen. Het heeft gewoon tijd nodig. Je moet minimaal een jaar in deze wereld zitten om echt te weten wat alles is en hoe dat kan reageren. Dan bouw je ook een beetje ervaring op.

Dus; eigenlijk kun je het nooit goed of fout hebben. De koers doet wat het wil. Je moet het zien als een weerman/weervrouw die het weer aan het voorspellen is. Niemand zal hier beweren dat die altijd goed zit. Maar we kunnen wel met z'n allen proberen vaker goed te zitten dan fout. En vanzelfsprekend als je er dan ook naar gaat handelen ga je dus vaker winst maken dan dat je verlies maakt. Want ook foute trades horen erbij.

Dat is ook exact de reden waarom ik in deze grote dip langzaam wat ordertjes aan het inladderen ben geweest. Toch hier en daar op sommige punten wat extra coins mee pakken. Dipt het daarna verder in? Jammer dan. Maar zoals nu gaat het allemaal weer lekker omhoog en begin je ook met die ordertjes weer wat winst te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-09 09:19
RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:43:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/c2lFooegIRo/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DAMAGE schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:45:
[...]
Ook exact de reden waarom posts al 'Kijk ik heb toch gelijk' belachelijk zijn. Als je aan TA doet weet je dat je het goed of fout kunt hebben. Daarom lijkt een post als 'Het kan omhoog of omlaag gaan' belachelijk. Want je denkt JA DUH, tuurlijk het gaat altijd alleen omhoog of omlaag.
Precies :)

TA gaat je ook niet vertellen of het omhoog of omlaag gaat, het kan je wel vertellen waar het omhoog of omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
Nu met mijn kippenverstand.
Wegwezen dit is een dikke val😉

Whale wil van zijn btc af. Laat het flink spiken en verkoopt alles hoger wat hij opgekocht heeft. Zal vast een naam voor zijn of niet @ pilatus?
1a2b3c-tje ?😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:48:
[...]

Precies :)

TA gaat je ook niet vertellen of het omhoog of omlaag gaat, het kan je wel vertellen waar het omhoog of omlaag gaat.
In mijn beleving gaat het er om dat jij hier post over TA en raptor over nieuwtjes
De een gebruikt jou TA en de ander gaat voor zijn nieuwtjes
Helemaal prima allemaal tot zover
Maar op de een of andere manier wil de een de lezer van de ander naar zich toe trekken door de ander belachelijk te maken
Beetje vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Sam2013 schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:49:
Nu met mijn kippenverstand.
Wegwezen dit is een dikke val😉

Whale wil van zijn btc af. Laat het flink spiken en verkoopt alles hoger wat hij opgekocht heeft. Zal vast een naam voor zijn of niet @ pilatus?
1a2b3c-tje ?😇
Arise chikun arise... is meer een LTC dingetje :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:43:
[...]

Dat wordt echt een matpartij van heb ik jou daar, die slowchat topic meeting.

Ik denk zelfs dat no-coiners via GET tickets zouden willen bestellen voor dit event, mocht die dag ooit aanbreken.

Ik zie het echt al helemaal voor me ook;

RaptorXS een katapult met papier maché kogels, gemaakt van allerlei crypto artikelen.

PilatuS een TA pijl en boog, met groene en rode candles als pijlen...

Een kooigevecht ring met tweakers logo, Chris.nl als scheidsrechter en een jury van wat Tweakers met een puntensysteem via de blockchain.

200 bitcoin als hoofdprijs, gesponsord door alle grote exchanges die zelf ook weer een vinger in de pap hebben met trading competitions. CZ van Binance als eregast op de eerste rang in een troon. Met een glas zeldzame whiskey die authentiek is bevonden via de VeChain blockchain, helemaal klaar voor deze strijd der giganten.

Het wordt een epische dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De een en de ander gaan elkaar toch niet overtuigen, want die discussie is al vaak genoeg voorbij gekomen. Het zou handig zijn als iedereen elkaar dan maar lekker met rust laat, dan wordt het hier ook wat gezelliger voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:01:
[...]

De een en de ander gaan elkaar toch niet overtuigen, want die discussie is al vaak genoeg voorbij gekomen. Het zou handig zijn als iedereen elkaar dan maar lekker met rust laat, dan wordt het hier ook wat gezelliger voor iedereen :)
Maar wel heel saai :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:56:
[...]
PilatuS een TA pijl en boog, met groene en rode candles als pijlen...
Ik ben al voorbereid hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vc1B6xHsdOR4Ojwzte3oV5UU/full.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

nou ja ik help de markt vandaag weer :)
FIAT GEPOMPT IN MARKT..........

ik laat me niet gek maken.........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
sourcecode schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:16:
nou ja ik help de markt vandaag weer :)
FIAT GEPOMPT IN MARKT..........

ik laat me niet gek maken.........
Hier idem..paar K ADA per week..rustig een stack opbouwen. Zodra ik mijn aantal heb bereikt verder met de HOT'jes. Soort hoarder van crypto's zeg maar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 21:26
Dat Bitcoin SV is toch gewoon een vloek. Het is toch geen toeval dat als de markt groen is BCHSV rood en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Klaas25 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:46:
Dat Bitcoin SV is toch gewoon een vloek. Het is toch geen toeval dat als de markt groen is BCHSV rood en vice versa?
ach dan is het FOMO en dan niet........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
#Metoo :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Z7zHP6umeWR9-_Zr2TMkdzobpE=/i/2002159873.jpeg

[ Voor 29% gewijzigd door RaptorXS op 09-12-2018 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Ook hier, dat is niet helemaal zoals het werkt.

Ja, een future kan naked zijn, zonder dat de uitgever de onderliggende daadwerkelijk bezit. Dan ga je een contract aan met de tegenpartij om op een bepaald moment in de toekomst (future) een koop voor een nu vastgestelde prijs te doen. Is de echte prijs dan hoger, goed voor jou, is de prijs dan lager, slecht voor jou. En dan komt nu de truuk: dat het papier is, kan het geen invloed hebben op de prijs van bitcoin zelf, want er worden geen bitcoins verhandeld. Het heet ook een derivaat, een afgeleide van het echte product. Pas als er een fysieke settlement is, moeten er bitcoins van handen verwisselen maar in dit geval komen twee partijen alleen maar overheen het verschil tussen de vooraf afgesproken prijs en de prijs op settlement aan elkaar te betalen.

Waar is het goed voor? Normaal gesproken is handel in future de handel in onzekerheid. Je hebt garantie dat je op een moment in de toekomst iets kan kopen of verkopen voor een op dit moment vastgestelde prijs. Dat is erg handig bij dingen die variabel zijn: dollars, appels, het weer en nu dus ook bitcoin.

Het kan natuurlijk zijn dat doordat er een grote openstaande future positie bijna expireert dat andere partijen dan grote hoeveelheden kopen/verkopen om de prijs in de goede richting te drukken, maar dat is niet het direkte gevolg van futures.

Toevoeging na zoeken van wat ander materiaal: https://masterthecrypto.c...es-affect-bitcoin-prices/ Hier zie je dezelfde voorbeelden (goud, zilver, platinum) als in de video maar zien de schrijvers geen lange termijn impact op koers.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 09-12-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het zou me niet verbazen als we de 3750 USDT aantikken om daarna net als bij de 4000 even rond blijven hangen, om daarna toch weer verder naar beneden te gaan. Er is natuurlijk ook altijd een kans op het doorbreken van die 3750 naar boven toe, maar, die kans acht ik klein.

Inmiddels weer uit Bitcoin gestapt, maar, standby om weer in te stappen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Taro schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:56:
Het zou me niet verbazen als we de 3750 USDT aantikken om daarna net als bij de 4000 even rond blijven hangen, om daarna toch weer verder naar beneden te gaan. Er is natuurlijk ook altijd een kans op het doorbreken van die 3750 naar boven toe, maar, die kans acht ik klein.

Inmiddels weer uit Bitcoin gestapt, maar, standby om weer in te stappen.
ik denk dat we de bodem hebben gehad............
waarom ? er moet weer geld verdient worden voor iedereen......... FOMO -> MOON

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:11
sourcecode schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:04:
[...]

ik denk dat we de bodem hebben gehad............
waarom ? er moet weer geld verdient worden voor iedereen......... FOMO -> MOON
Sommige mensen verdienen juist geld bij een neergaande markt..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@sourcecode Ik denk het niet, ik hou er wel rekening mee, maar, durf nog niet te blijven zitten.

Als ik naar de 12h grafiek kijk zie ik 3 kleine groene candles, gevolgd door een grotere groene. De vorige resistance was +-3750, dus de kans is groot dat we tot daar komen. Maar, teveel mensen hebben het op YouTube en Twitter over 3200-2800 en lager, tot zelfs 800-500 Dollar. Tijdelijke oplevingen op een plateau vlak na een daling zijn er altijd. Daar zitten we nu in. Die tijdelijke opleving kan zeker doorzetten tot een nieuwe ATH, maar, dan moeten we eerst meerdere dagen als die van vandaag zien en door de 3750, 4200, 5500 etc. breken. De komende 24h kunnen we naar de 3750 doorgaan, dan mogelijk daar 12h blijven hangen en sideways gaan. Dan is de vraag of we weer dalen en dan richting 3100-3200 (kans acht ik 75%) of dat we door de 3750 breken richting 4200 (kans acht ik 25%).

Kortom, 1 kleine piek op een dag als vandaag betekent weinig voor de lange termijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Taro schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:12:
@sourcecode Ik denk het niet, ik hou er wel rekening mee, maar, durf nog niet te blijven zitten.

Als ik naar de 12h grafiek kijk zie ik 3 kleine groene candles, gevolgd door een grotere groene. De vorige resistance was +-3750, dus de kans is groot dat we tot daar komen. Maar, teveel mensen hebben het op YouTube en Twitter over 3200-2800 en lager, tot zelfs 800-500 Dollar. Tijdelijke oplevingen op een plateau vlak na een daling zijn er altijd. Daar zitten we nu in. Die tijdelijke opleving kan zeker doorzetten tot een nieuwe ATH, maar, dan moeten we eerst meerdere dagen als die van vandaag zien en door de 3750, 4200, 5500 etc. breken. De komende 24h kunnen we naar de 3750 doorgaan, dan mogelijk daar 12h blijven hangen en sideways gaan. Dan is de vraag of we weer dalen en dan richting 3100-3200 (kans acht ik 75%) of dat we door de 3750 breken richting 4200 (kans acht ik 25%).

Kortom, 1 kleine piek op een dag als vandaag betekent weinig voor de lange termijn.
tot zelfs 800-500 Dollar tja als mensen dat roepen...................
er zijn meer belangen mee gemoeid.......
zover zal het niet komen......

Prepare for the next ATH

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37
hmmm ik zie een hele duidelijke beweging in de koers! Een bericht van de bears?

The flippening is real!

theflippening

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:30
[...]

PilatuS refereert aan het Elliot Wave principle. En helemaal met hem eens: als je dat niet kent c.q. niet begrijpt, geeft het geen pas om dat soort posts te bekritiseren.

Mijn probleem met EW is dat je het achteraf allemaal prima kunt zien en kunt inpassen, maar op het moment zélf verdomd moeilijk is. Maar basis blijft: bij TA is alles wat we weten in de prijs verwerkt. Alles.

Verder over TA: Zelf ben ik erg gecharmeerd van de RSI, precies zoals Constance Brown 'm gebruikt. Even afwachten of een nieuwe negatieve reversal in de maak is (dagbasis)

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Pelox schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:21:
hmmm ik zie een hele duidelijke beweging in de koers! Een bericht van de bears?

The flippening is real!

[Afbeelding: theflippening]
Haha, dat zal wel geniaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 11:49
Dump incoming.
Pagina: 1 ... 16 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!