Klopt, ik gebruik zelf ook een botje, voornamelijk om te verkopen op de volgende manier:D-Ed schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:03:
@ScreamGT en @Slux Tja, zit wat in maar aan de andere kant is het voor de developers ook gewoon een extra bron van inkomsten kan ik me voorstellen.. Mes kan aan twee kanten snijden
Maar goed, voordat je een bot goed aan het werk hebt moet je er veel tijd insteken idd.. En dan maar hopen dat ie geen bag van verkeerde coins inkoopt !
- Ik koop voornamelijk handmatig een alt, vaak als BTC flink crashed. Of gisteren toen Waves gepumpt werd.
- stel op de bot de minimum sale % in
- laat de bot de alt-koers volgen en onder bepaalde voorwaarden verkoopt die boven de ingestelde sale %. Die voorwaarden kunnen allerlei TA-indicatoren zijn.
- Botje kan trailen, dus wachten met verkopen boven je target tot en een minimale % aan daling is.
- Spot loss erop bij daling of DCA toepassen bij daling
In een bull of steady market kun je hem best automatisch laten werken, dus zelf laten inkopen en verkopen. Heb wel maanden van 10%-20% winst gehad dit voorjaar.
Botje heeft me ook wel eens opgezadeld met zakken vol kut-coins, die snel daalden, daar moet je jezelf tegen beschermen. Doe ik nu door enkel handmatig te kopen.
Ik vind het leuk om mee te spelen, leer er wat TA van en het beperkt m'n verlies dit jaar. Ben benieuwd hoe de bot het straks doet in een bull market en de automatische modus weer ingeschakeld wordt door mij. De bot die ik gebruik kent tientallen parameters en indicatoren die je gebruiken kan, verschillend voor elke alt, dus al mijn collega-bots handelen anders ga ik vanuit.
PS: Botje was ooit een eenmalige aanschaf met nog steeds recht op updates, geen maandelijkse fee.
De tijd leert of het tij keert