Niet slecht voor een eerste benchy, mijn compimenten !!
Ik moest even nadenken waar het aan zou kunnen liggen, het lijkt op "over extrusie", maar ik vermoed dat je "z-binding" hebt. (onder meer omdat je zei dat het een nieuwe printer is).
De onderkant lijkt mij wel ok, maar de letters zouden dieper moeten zijn. Misschien komen de letters niet goed uit omdat de z-as niet snel genoeg omhoog gaat (omdat hij stappen over slaat = z-binding).
Het is normaal om hier en daar een kleine "druppel" te zien, dat is waar de laag begint (of eindigt). Maar in de onderste lagen, en iets hoger ook, zijn er zeer veel druppels. Dit wijst op te veel plastic, dat dan naar buiten moet. = over extrusie.
Een typisch probleem bij de enders (bij de eerste reeksen was dit toch een probleem, ik zou denken dat de recentere modellen dit opgelost is), is dat de z-as niet heel vlot loopt, en dus soms stappen overslaat. dan print je dus een layer 2x op dezelfde hoogte, resultaat = te veel plastic, dat naar buiten druppelt.
google eens op z-binding.
je kan dit oplossen door
- een dun plaatje zetten tussen de z-motor en de balk waartegen deze geschroefd is (kartonnetje, of er zijn hier ook printjes van te vinden op thingiverse - ikzelf het een print + kartonnetje).
- door de z-motor goed nauwkeurig te plaatsen, en te zorgen dat de z-balken goed recht/haaks zitten
- de schroefjes van de z-geleider mogen niet te vast zitten. (ik weet niet goed hoe ik moet uitleggen welke schroefjes, maar dit wordt normaal wel vermeld in de filmpjes).
- goed te controleren dat de z-as zeer soepel loopt.
Het kan ook iets anders zijn dan z-binding, maar dat is waar ik het eerste aan dacht. Het doet zich precies wel alleen voor in de onderste lagen.