Vieze vet vingers (lichaamsvet) en brakke bedveren.Khaine schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:24:
Zo, ik kan mij nu scharen in het rijtje van Ender 3 eigenaren. Gek genoeg plakte mijn testdog en andere print prima maar sindsdien zijn mijn pogingen allemaal gefaald. Ik heb voor de zekerheid nogmaals de hond geprobeerd, maar al bij laag 1 gaat het mis. Deze wil links voor en achter wel plakken, maar rechts blijkbaar niet. En uiteraard heb ik bed leveling gedaan voordat ik elke print startte.
Vanwege het niet blijven plakken heb ik de Scoth Stick methode geprobeerd, wat effectief gezien gewoon pritt is. Dit droogt echter vrijwel direct op dus dat schiet ook niet op.
Vandaar 2 vragen:
- Hoe krijg ik het beste de pritt weer van mijn plaat? (ik las iets over isopropyl alcohol, maar weet niet of dat bij een standaard plaat geen beschadigingen oplevert)
- Welke methode gebruiken jullie bij de ender specifiek om een goede hechting te krijgen?
Goed schoonmaken helpt, maar een laagje pritt er overheen (bestaande laag is prima) of haarlak is heel welkom voor een beginner.
Betere bedveren helpt met het level houden
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.