Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Erwintjuh
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 22:51
Beste allemaal,

Ik ben super nieuw in het 3D printen. Heb spontaan een Ender 3 gekocht aan het begin van deze maand en ik moet zeggen, samen met Youtube ging het printen mij allemaal goed af.

Tot nu

Ineens, van het ene op het andere moment, krijg ik geen 1 print meer succesvol. Zelfs de printbed level vierkantjes krijg ik niet meer goed geprint. Op een of andere manier komt er iedere keer een stukje filament omhoog en dit wordt dan meegesleept door de print nozzle, waardoor de hele print wordt gesloopt.

Ik heb al aardig wat geprobeerd om dit te fixen. Bed level beter uitlijnen. Temperaturen aanpassen. Nozzle vervangen. Print bed extreem goed schoonmaken (deed ik al elke print). Hairspray op het printbed spuiten voor betere binding. Niks lijkt te werken.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want ik word er echt moedeloos van.

Fotos van het probleem:

https://imgur.com/a/A9FOmtZ

https://cdn.discordapp.co...03481215139890/image0.jpg

• willow247
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:26
@Erwintjuh Dat ziet er niet best uit, op welke temperatuur print je en welk temperatuur heeft je heated bed?

• Erwintjuh
@willow247 de foto's zijn allebei van testprint gcodes. Dus ik verander niks aan die instellingen :) . Nozzle temp is 205 graden en bed temp is 60 graden

• r_255
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:43
@Erwintjuh